abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 april 2020 @ 15:05:10 #51
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192496215
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2020 14:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nog mooier als je ze dan in kan halen omdat jij wél de groene golf pakt. :7.
_O_
pi_192520420
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 23:50 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Want als ik vrachtauto's ga inhalen doe ik dat als enige reden dat ik moedwillig of doelbewust anderen ga hinderen? Is dat wat je bedoelt?
Is het niet vreemd dat ik überhaupt andere weggebruikers aan het hinderen ben terwijl ik Vmax rij?
Welk deel van hinderen begrijp ik niet als andere weggebruikers zich aan diezelfde maximumsnelheid moeten houden?
Er staat overigens 100 op die borden, geen 103. Dus dat argument vind ik gewoon onzinnig als je die 3km/u verschil gaat opvoeren als "hinderen". Prima als je zelf 103 ofzo wilt gaan rijden, maar gaan seinen als je voorganger niet die snelheid rijdt gaat niet helpen. Bij mij iig niet.

Oh, en wat betreft je laatste argument, ik sta zelden links opgesteld voor een verkeerslicht. Ik hinder niet moedwillig, ik ben vlot genoeg weg, ik houd mij echter ook aan de snelheid.
Dit _O_

Als je ergens honderd mag ga ik niet achter de vrachtauto's 85 rijden omdat er idioten zijn die denken 130 te mogen.

Uiteraard niet vlak voor een andere auto, maar er zijn veel mensen die te hard rijden, die dan niet ver van te voren kijken en pas vlak achter je in de remmen gaan. Daar kan ik dan niets meer aan doen hoor.

Stel dat het ongeveer 3 seconden duurt voordat de ander bij me is, en ik wil een vrachtwagen inhalen die 90 rijdt, doe ik dat gewoon met 100 km/h
pi_192524107
Ja maar, de doorstroming dan?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Spellchecker donderdag 9 april 2020 @ 01:39:55 #54
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_192525011
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:40 schreef jeroen25 het volgende:
Ja maar, de doorstroming dan?
Die wordt verstoord, maar daar zijn de mensen, die harder rijden dan is toegestaan én daarbij niet anticiperen, debet aan.

Niet de inhalers die gewoon de legale max aanhouden en de actie daarbij fatsoenlijk uitvoeren :)
Tevens -purist.
pi_192529132
Maar de groep die dus stipt niet harder rijden dan de max. omdat dat dat de regel is. Hoe doen jullie het dan in het volgende voorbeeld: je rijdt lekker met 100km/h op de snelweg (de max. snelheid dus) en voor je rijdt iemand met 97km/h. Een klein verschil, maar wel irritant dus je gaat er voorbij. Maar die 97km/h rijdt rijdt niet op de cruise en gaat dus iets harder rijden. Blijven jullie dan stug dezelfde snelheid rijden? Of gaan jullie afremmen en naar rechts? En het is een situatie die zeker wel geregeld voorkomt, heb ik helaas gemerkt in al die jaren dat ik met bestelbus door Europa reed.

Ander voorbeeld. Inhaal manoeuvre is hetzelfde, dus klein verschil tijdens inhalen. Maar opeens zit er een politie/ambulance achter je met loeiende sirene. Blijf je dan alsnog kutten op de linkerstrook of geef je dan wel wat gas bij? En ja, ik weet dat je niet de regels mag overtreden als er politie of ambulance achter je zit. Wel weet ik dat ze graag willen dat je opschiet.

En als je inhaalt op een provinciale weg? Blijf je dan ook precies op de max. snelheid rijden of ga je er dan ook stiekem (oooooh!) overheen?

Ik ben van mening dat veilige en vlotte doorstroming ook erg belangrijk is, waardoor een paar km/h boven de max. snelheid tijdens het inhalen geen probleem is als je daarmee de doorstroming fors verbetert.
pi_192529252
Ik vind het allemaal niet zo erg als je maar gewoon veilig rijdt.

Een lege provinciale weg met 150 vind ik helemaal prima.

40 door een woonwijk een doodzonde.

De wet gaat er wel anders mee om natuurlijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192529267
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:11 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Maar de groep die dus stipt niet harder rijden dan de max. omdat dat dat de regel is. Hoe doen jullie het dan in het volgende voorbeeld: je rijdt lekker met 100km/h op de snelweg (de max. snelheid dus) en voor je rijdt iemand met 97km/h. Een klein verschil, maar wel irritant dus je gaat er voorbij. Maar die 97km/h rijdt rijdt niet op de cruise en gaat dus iets harder rijden. Blijven jullie dan stug dezelfde snelheid rijden? Of gaan jullie afremmen en naar rechts? En het is een situatie die zeker wel geregeld voorkomt, heb ik helaas gemerkt in al die jaren dat ik met bestelbus door Europa reed.

Ander voorbeeld. Inhaal manoeuvre is hetzelfde, dus klein verschil tijdens inhalen. Maar opeens zit er een politie/ambulance achter je met loeiende sirene. Blijf je dan alsnog kutten op de linkerstrook of geef je dan wel wat gas bij? En ja, ik weet dat je niet de regels mag overtreden als er politie of ambulance achter je zit. Wel weet ik dat ze graag willen dat je opschiet.

En als je inhaalt op een provinciale weg? Blijf je dan ook precies op de max. snelheid rijden of ga je er dan ook stiekem (oooooh!) overheen?

Ik ben van mening dat veilige en vlotte doorstroming ook erg belangrijk is, waardoor een paar km/h boven de max. snelheid tijdens het inhalen geen probleem is als je daarmee de doorstroming fors verbetert.
Dan rem ik bij als dat gaat en anders geef ik iets meer gas.
pi_192534732
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:11 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Maar de groep die dus stipt niet harder rijden dan de max. omdat dat dat de regel is. Hoe doen jullie het dan in het volgende voorbeeld: je rijdt lekker met 100km/h op de snelweg (de max. snelheid dus) en voor je rijdt iemand met 97km/h. Een klein verschil, maar wel irritant dus je gaat er voorbij. Maar die 97km/h rijdt rijdt niet op de cruise en gaat dus iets harder rijden. Blijven jullie dan stug dezelfde snelheid rijden? Of gaan jullie afremmen en naar rechts? En het is een situatie die zeker wel geregeld voorkomt, heb ik helaas gemerkt in al die jaren dat ik met bestelbus door Europa reed.

Ander voorbeeld. Inhaal manoeuvre is hetzelfde, dus klein verschil tijdens inhalen. Maar opeens zit er een politie/ambulance achter je met loeiende sirene. Blijf je dan alsnog kutten op de linkerstrook of geef je dan wel wat gas bij? En ja, ik weet dat je niet de regels mag overtreden als er politie of ambulance achter je zit. Wel weet ik dat ze graag willen dat je opschiet.

En als je inhaalt op een provinciale weg? Blijf je dan ook precies op de max. snelheid rijden of ga je er dan ook stiekem (oooooh!) overheen?

Ik ben van mening dat veilige en vlotte doorstroming ook erg belangrijk is, waardoor een paar km/h boven de max. snelheid tijdens het inhalen geen probleem is als je daarmee de doorstroming fors verbetert.
Ik voorkom al een hoop door niet 100 gps te rijden maar 100 op de teller. Als ik dan toch moet inhalen. Tip ik de cc op 103-105 desnoods 108 en dan maar hopen dat ik erlangs kom.
.
pi_192535496
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:16 schreef ludovico het volgende:
Ik vind het allemaal niet zo erg als je maar gewoon veilig rijdt.

Een lege provinciale weg met 150 vind ik helemaal prima.

40 door een woonwijk een doodzonde.

De wet gaat er wel anders mee om natuurlijk.
Vind ik ook, maar helaas is dat een zinloze discussie met veel volk :') vooral "ja de max is 100 dus ik rij linkerbaan gewoon 100"
Facts don't care about your feelings
pi_192537698
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 15:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Vind ik ook, maar helaas is dat een zinloze discussie met veel volk :') vooral "ja de max is 100 dus ik rij linkerbaan gewoon 100"
Tja, ik was gewaarschuwd voor een flitser op het stuk snelweg dat ik vanmiddag reed, dus ik ging niet zo hard, 110 op de teller tijdens het inhalen van een vrachtauto.
Toch kwam er zo'n gestresst figuur op 10 meter achter mij rijden en die probeerde me vooral te vertellen dat ik opzij moest, want hij kwam er aan. Toen heb ik gewoon de snelheid tot iets onder de 100 laten zakken. Houdt de beste man gewoon goed afstand dan ik rij ik ook door. Hou je geen afstand dan ga ik de veilige afstand optellen bij mijn veilige afstand. Of je dat nu leuk vindt of niet.
pi_192538553
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:19 schreef oldford het volgende:

[..]

Tja, ik was gewaarschuwd voor een flitser op het stuk snelweg dat ik vanmiddag reed, dus ik ging niet zo hard, 110 op de teller tijdens het inhalen van een vrachtauto.
Toch kwam er zo'n gestresst figuur op 10 meter achter mij rijden en die probeerde me vooral te vertellen dat ik opzij moest, want hij kwam er aan. Toen heb ik gewoon de snelheid tot iets onder de 100 laten zakken. Houdt de beste man gewoon goed afstand dan ik rij ik ook door. Hou je geen afstand dan ga ik de veilige afstand optellen bij mijn veilige afstand. Of je dat nu leuk vindt of niet.
Beide zitten ook gewoon fout in zo'n situatie, want beide denken alleen aan zichzelf. Hij drukt je aan de kant en jij gaat langzamer rijden om hem een lesje te leren. Als hij iets meer afstand had gehouden en jij iets meer gas had gegeven was er niets aan de hand, maar samen werken zit er niet meer in tegenwoordig.
Facts don't care about your feelings
pi_192539315
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Beide zitten ook gewoon fout in zo'n situatie, want beide denken alleen aan zichzelf. Hij drukt je aan de kant en jij gaat langzamer rijden om hem een lesje te leren. Als hij iets meer afstand had gehouden en jij iets meer gas had gegeven was er niets aan de hand, maar samen werken zit er niet meer in tegenwoordig.
Sorry, maar meer gas geven ga ik echt niet doen op een stuk snelweg waarvan ik weet dat er een flitser staat. Mijn hoop is dat de man zo gestresst was/werd dat hij uiteindelijk geflitst is.
pi_192540830
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:38 schreef oldford het volgende:

[..]

Sorry, maar meer gas geven ga ik echt niet doen op een stuk snelweg waarvan ik weet dat er een flitser staat. Mijn hoop is dat de man zo gestresst was/werd dat hij uiteindelijk geflitst is.
Klinkt heel toevallig dat de flitskast precies op het stuk staat dat je de vrachtwagen inhaalt.... bovendien, als ie rechts stond had ie je dan toch niet kunnen pakken >:)
Facts don't care about your feelings
pi_192542296
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Klinkt heel toevallig dat de flitskast precies op het stuk staat dat je de vrachtwagen inhaalt.... bovendien, als ie rechts stond had ie je dan toch niet kunnen pakken >:)
Geen flitskast, maar een mobiele flitser.
En of die flitser mij wel of niet pakt, maakt mij nog niet eens zoveel uit.
Ik verdom het om de wet te overtreden (zeker als er een hoge pakkans is) om zo'n snuitertje die haast heeft en geen zak om de rest van de mensen die op de weg zit geeft vrij baan te geven.
Los van het irritante bumper kleven, vond "meneer" het ook niet nodig om richting aan te geven bij het wisselen van rijstroken. Waarom ook? Je ziet toch dat ie naar links of rechts gaat?

En als ik hem er nou voor gooide. Welnee, hij was meer dan honderd meter achter mij toen ik naar links ging om in te halen en daarbij komt nog dat hij op de rechterbaan reed op dat moment.
pi_192543044
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 20:32 schreef oldford het volgende:

Ik verdom het om de wet te overtreden (zeker als er een hoge pakkans is) om zo'n snuitertje die haast heeft en geen zak om de rest van de mensen die op de weg zit geeft vrij baan te geven.

Je wist van te voren toch niet of ie ging kleven en drukken? Jij geeft ook weinig om de rest van de mensen dat je hem geen vrij baan wil geven ondanks dat je even wat gas bij had kunnen geven of kunnen wachten met inhalen van de vrachtwagen.

Als je 100 gaat en vrachtwagen 80 ga je 5,5m per seconde harder. Een vrachtwagen is zo'n 15m dus je bent er in een paar seconde langs. Dat betekent dat die auto achter jou in die tijd al op je bumper zat, dan had je dus bij goed anticiperen gewoon even kunnen wachten.
Facts don't care about your feelings
pi_192543604
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 21:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Je wist van te voren toch niet of ie ging kleven en drukken? Jij geeft ook weinig om de rest van de mensen dat je hem geen vrij baan wil geven ondanks dat je even wat gas bij had kunnen geven of kunnen wachten met inhalen van de vrachtwagen.

Als je 100 gaat en vrachtwagen 80 ga je 5,5m per seconde harder. Een vrachtwagen is zo'n 15m dus je bent er in een paar seconde langs. Dat betekent dat die auto achter jou in die tijd al op je bumper zat, dan had je dus bij goed anticiperen gewoon even kunnen wachten.
Alles goed in die bovenkamer van je? Nier per ongeluk zaagsel in gekomen?
Of ga jij altijd pas naar links als je 1 meter achter de auto zit die je gaat inhalen en ga je ook 1 meter voor hem weer naar rechts (snijden dus)?
En wat anticiperen? Dat snuitertje reed op de rechter rijbaan. Of ben je voorstander van de Nederlandse onhebbelijkheid dat de laatste in het treintje als 1e inhaalt en niet het fatsoen heeft om te wachten tot de 1e in het treintje begint met zijn inhaal manoevre?

Tuurlijk kan ik gas geven. Maar ik verdom dat ten ene male. Ik rij Vmax en daarmee basta.
De enige uitzondering is een hulpdienst achter me met zwaailicht en sirene, dan geef ik vol gas.

Als je redenen wil bedenken om mij af te zeiken, dan moet je van betere huize komen en niet met drog-redenen aankomen.
pi_192547701
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 21:02 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je wist van te voren toch niet of ie ging kleven en drukken? Jij geeft ook weinig om de rest van de mensen dat je hem geen vrij baan wil geven ondanks dat je even wat gas bij had kunnen geven of kunnen wachten met inhalen van de vrachtwagen.

Als je 100 gaat en vrachtwagen 80 ga je 5,5m per seconde harder. Een vrachtwagen is zo'n 15m dus je bent er in een paar seconde langs. Dat betekent dat die auto achter jou in die tijd al op je bumper zat, dan had je dus bij goed anticiperen gewoon even kunnen wachten.
Wtf ik ga niet langzamer rijden omdat iemand heel snel wilt rijden :')
pi_192550332
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 06:39 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Wtf ik ga niet langzamer rijden omdat iemand heel snel wilt rijden :')
Mja, ik ga niet langzamer rijden omdat iemand op de streep 100 wil rijden. Het werkt beide kanten op hè.
pi_192551146
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 11:30 schreef GX3 het volgende:

[..]

Mja, ik ga niet langzamer rijden omdat iemand op de streep 100 wil rijden. Het werkt beide kanten op hè.
Ik hoop dat je eens flink wat geld neer moet leggen _O_
pi_192551982
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 21:24 schreef oldford het volgende:

[..]

Alles goed in die bovenkamer van je? Nier per ongeluk zaagsel in gekomen?
Of ga jij altijd pas naar links als je 1 meter achter de auto zit die je gaat inhalen en ga je ook 1 meter voor hem weer naar rechts (snijden dus)?
En wat anticiperen? Dat snuitertje reed op de rechter rijbaan. Of ben je voorstander van de Nederlandse onhebbelijkheid dat de laatste in het treintje als 1e inhaalt en niet het fatsoen heeft om te wachten tot de 1e in het treintje begint met zijn inhaal manoevre?

Tuurlijk kan ik gas geven. Maar ik verdom dat ten ene male. Ik rij Vmax en daarmee basta.
De enige uitzondering is een hulpdienst achter me met zwaailicht en sirene, dan geef ik vol gas.

Als je redenen wil bedenken om mij af te zeiken, dan moet je van betere huize komen en niet met drog-redenen aankomen.
Je kan zoveel lullen wat je wil maar het gaat om dit zinnetje "Tuurlijk kan ik gas geven. Maar ik verdom dat ten ene male. Ik rij Vmax en daarmee basta."
Facts don't care about your feelings
pi_192554890
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:35 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je kan zoveel lullen wat je wil maar het gaat om dit zinnetje "Tuurlijk kan ik gas geven. Maar ik verdom dat ten ene male. Ik rij Vmax en daarmee basta."
Ja is toch ook normaal of niet dan als je wilt racen ga je maar naar het circuit _O_
pi_192555545
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 11:30 schreef GX3 het volgende:

[..]

Mja, ik ga niet langzamer rijden omdat iemand op de streep 100 wil rijden. Het werkt beide kanten op hè.
Je zal wel moeten, je kan er moeilijk dwars doorheen gaan.
  Moderator vrijdag 10 april 2020 @ 18:46:48 #73
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_192555819
Ok, ik zat fout. Laten we daarmee beginnen. Dat geef ik alvast toe.

Ik sloeg gister rechts af bij een stoplicht waar ook een fietspad naast zit (dat rechtdoor gaat en dus tegelijk met mijn stoplicht op groen springt).
Ik ben daar gewend om over mijn schouder te kijken om te checken of er dus fietsers aankomen die rechtdoor gaan en dus voorrang moeten krijgen.

Enfin ik doe mijn schoudercheck, geen fietsers dus ik denk, coast clear ik kan rijden.
Komt er op dat moment vanachter het stoplicht zelf een voetganger tevoorschijn die met grote stappen plots begint over te steken.

Ik zag hem te laat en hij moest dus een sprongetje naar achter doen om mijn auto te ontwijken (ik ontweek hem overigens ook last minute)
Vervolgens zie ik hem boos een middelvinger opsteken in mijn binnenspiegel.

Ok. Nogmaals. Mijn fout, hij kreeg groen en had de voorrang, dat moge duidelijk zijn. Maar ik snap dan weer niet dat je op zulk een onoverzichtelijk punt als voetganger achter de paal van een stoplicht verdekt staat en dan als het groen wordt meteen met grote passen gaat lopen. Ik ben als voetganger toch altijd wel wat voorzichtig ook al heb ik groen of is het een zebrapad. Er klakkeloos vanuit gaan dat iedereen je altijd ziet is gewoon link...

Maar goe. Ik accepteer de middelvinger. My bad.
pi_192555849
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:46 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, ik zat fout. Laten we daarmee beginnen. Dat geef ik alvast toe.

Ik sloeg gister rechts af bij een stoplicht waar ook een fietspad naast zit (dat rechtdoor gaat en dus tegelijk met mijn stoplicht op groen springt).
Ik ben daar gewend om over mijn schouder te kijken om te checken of er dus fietsers aankomen die rechtdoor gaan en dus voorrang moeten krijgen.

Enfin ik doe mijn schoudercheck, geen fietsers dus ik denk, coast clear ik kan rijden.
Komt er op dat moment vanachter het stoplicht zelf een voetganger tevoorschijn die met grote stappen plots begint over te steken.

Ik zag hem te laat en hij moest dus een sprongetje naar achter doen om mijn auto te ontwijken (ik ontweek hem overigens ook last minute)
Vervolgens zie ik hem boos een middelvinger opsteken in mijn binnenspiegel.

Ok. Nogmaals. Mijn fout, hij kreeg groen en had de voorrang, dat moge duidelijk zijn. Maar ik snap dan weer niet dat je op zulk een onoverzichtelijk punt als voetganger achter de paal van een stoplicht verdekt staat en dan als het groen wordt meteen met grote passen gaat lopen. Ik ben als voetganger toch altijd wel wat voorzichtig ook al heb ik groen of is het een zebrapad. Er klakkeloos vanuit gaan dat iedereen je altijd ziet is gewoon link...

Maar goe. Ik accepteer de middelvinger. My bad.
Tja voetgangers hebben nou eenmaal geen voetgangers examen hoeven doen.
.
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:10:36 #75
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192557203
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:46 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, ik zat fout. Laten we daarmee beginnen. Dat geef ik alvast toe.

Ik sloeg gister rechts af bij een stoplicht waar ook een fietspad naast zit (dat rechtdoor gaat en dus tegelijk met mijn stoplicht op groen springt).
Ik ben daar gewend om over mijn schouder te kijken om te checken of er dus fietsers aankomen die rechtdoor gaan en dus voorrang moeten krijgen.

Enfin ik doe mijn schoudercheck, geen fietsers dus ik denk, coast clear ik kan rijden.
Komt er op dat moment vanachter het stoplicht zelf een voetganger tevoorschijn die met grote stappen plots begint over te steken.

Ik zag hem te laat en hij moest dus een sprongetje naar achter doen om mijn auto te ontwijken (ik ontweek hem overigens ook last minute)
Vervolgens zie ik hem boos een middelvinger opsteken in mijn binnenspiegel.

Ok. Nogmaals. Mijn fout, hij kreeg groen en had de voorrang, dat moge duidelijk zijn. Maar ik snap dan weer niet dat je op zulk een onoverzichtelijk punt als voetganger achter de paal van een stoplicht verdekt staat en dan als het groen wordt meteen met grote passen gaat lopen. Ik ben als voetganger toch altijd wel wat voorzichtig ook al heb ik groen of is het een zebrapad. Er klakkeloos vanuit gaan dat iedereen je altijd ziet is gewoon link...

Maar goe. Ik accepteer de middelvinger. My bad.
Sja., kut, maar verkeer werkt 2 kanten op.
Zien en gezien worden. Maar dat van dat laatste meent men dat het vervalt als je voorrang hebt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')