Zeer terechte klacht inderdaad. En als je dan gaat inhalen gaan ze seinenquote:Op zaterdag 16 mei 2020 12:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik heb het idee dat sinds de snelheidsverlaging/Corona veel mensen erg traag zijn gaan rijden. En dan bedoel ik niet op de snelweg, maar op de andere wegen. Nu al vaak gehad dat ik op een 50km/h weg rijd achter iemand dei 35/40km/h wel een goede snelheid vindt. Of op de provinciale weg waar je gewoon 80km/h mag en dat iemand daar dan met 60km/h gaat rijden. Echt bok irritant. En ook dezelfde mensen, die dus zo traag rijden dan wel direct links gaan staan bij het stoplicht, terwijl er nog maar 1 auto rechts staat. Waarom links gaan staan als je ook als een slak optrekt?
En geregeld kom ik ook mensen tegen die denken dat ze in een vliegdekschip rijden ofzo, 1,5 meter van de stoep afblijven waardoor de tegenliggers amper nog ruimte overhouden. Als je moeite hebt met de breedte inschatten kun je misschien beter de fiets pakken.
Is wel irritant, maar maakt het ook leuk. Dan moet je zoeken naar een goed moment om in te halen. Met een Tesla niet moeilijk, met een trage auto vergt het wat meer skills.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 12:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik heb het idee dat sinds de snelheidsverlaging/Corona veel mensen erg traag zijn gaan rijden. En dan bedoel ik niet op de snelweg, maar op de andere wegen. Nu al vaak gehad dat ik op een 50km/h weg rijd achter iemand dei 35/40km/h wel een goede snelheid vindt. Of op de provinciale weg waar je gewoon 80km/h mag en dat iemand daar dan met 60km/h gaat rijden. Echt bok irritant. En ook dezelfde mensen, die dus zo traag rijden dan wel direct links gaan staan bij het stoplicht, terwijl er nog maar 1 auto rechts staat. Waarom links gaan staan als je ook als een slak optrekt?
En geregeld kom ik ook mensen tegen die denken dat ze in een vliegdekschip rijden ofzo, 1,5 meter van de stoep afblijven waardoor de tegenliggers amper nog ruimte overhouden. Als je moeite hebt met de breedte inschatten kun je misschien beter de fiets pakken.
Dat is inderdaad hilarisch. Dan wil je eigenlijk gewoon stoppen om te vragen wat zo iemand bezielt.quote:Op woensdag 20 mei 2020 08:23 schreef F.Sinatra het volgende:
Zeer terechte klacht inderdaad. En als je dan gaat inhalen gaan ze seinen
Ja ik vind inhalen altijd wel leuk hoor. Maar met veel tegenliggers wordt dat nogal lastig en binnen de bebouwde kom doe ik het ook niet zo snel.quote:Op woensdag 20 mei 2020 08:54 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Is wel irritant, maar maakt het ook leuk. Dan moet je zoeken naar een goed moment om in te halen. Met een Tesla niet moeilijk, met een trage auto vergt het wat meer skills.
[..]
Dat is inderdaad hilarisch. Dan wil je eigenlijk gewoon stoppen om te vragen wat zo iemand bezielt.
Had het vorige week, iemand ramt gewoon z'n auto ervoor waardoor ik vol op de rem moest. En dan loopt ie in z'n spiegel met z'n hoofd te schudden naar mij. Dus ik volgde hem een stukje en daar ging hij alweer parkeren dus ik stop naast hem en vraag: waarom schud je met je hoofd terwijl je zelf je auto er voor pleurt waardoor ik vol op de rem moet? Begon ie wazig te lullen maar volgens mij kwam het neer op "ja je reed te hard"
Ja die dijk is helemaal lachen.... vooral in de bocht het meeste overzichtelijke stuk is het opeens een doorgetrokken streep gaan met die banaaaaan.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja ik vind inhalen altijd wel leuk hoor. Maar met veel tegenliggers wordt dat nogal lastig en binnen de bebouwde kom doe ik het ook niet zo snel.
Gisteren reed ik over de Enkhuizen - Lelystad dijk en reed er ook weer zo een flapdrol met 80km/h voor me (je mag er 100km/h). Daar kun je altijd wel lekker er voorbij blazen
Ja inhalen doe ik vaker voor de lol, dan dat het echt veel scheelt op zo’n 80 weg. 100 ipv 80 kan op zo’n dijk wel schelen, maar vaak verderop rijdt er weer een truck.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja ik vind inhalen altijd wel leuk hoor. Maar met veel tegenliggers wordt dat nogal lastig en binnen de bebouwde kom doe ik het ook niet zo snel.
Gisteren reed ik over de Enkhuizen - Lelystad dijk en reed er ook weer zo een flapdrol met 80km/h voor me (je mag er 100km/h). Daar kun je altijd wel lekker er voorbij blazen
Ach dat is ook maar een beetje naar links en rechts bewegenquote:Op woensdag 20 mei 2020 20:22 schreef daNpy het volgende:
Hard rijden is dan ook een kwestie van het gaspedaal naar beneden duwen. Kunnen rijden is ook met dat ronde ding voor je neus overweg kunnen.
Maar dan wel eerst vol op het middelste pedaal stampen want *eng*quote:Op woensdag 20 mei 2020 21:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ach dat is ook maar een beetje naar links en rechts bewegen
Anticiperen en kijken, dat zijn twee zaken veel te weinig gebeuren.quote:Op woensdag 20 mei 2020 20:22 schreef daNpy het volgende:
Hard rijden is dan ook een kwestie van het gaspedaal naar beneden duwen. Kunnen rijden is ook met dat ronde ding voor je neus overweg kunnen.
Wat ik heel vaak zie zijn auto`s die in een bocht niet tussen de lijnen kunnen blijven. Of afslaande auto`s die links af slaan maar dan eerst nog een stuk naar rechts komen of andersom. Ook vaak auto`s die of helemaal links of rechts tegen de lijn staan voor bijvoorbeeld een verkeerslicht. Echt hinderlijk als je er dan net niet langs kan wat ik vaak heb met een groot voertuig maar zelfs in een normaal voertuig kan het net het verschil maken tussen wel of niet er langs kunnen.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 12:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
En geregeld kom ik ook mensen tegen die denken dat ze in een vliegdekschip rijden ofzo, 1,5 meter van de stoep afblijven waardoor de tegenliggers amper nog ruimte overhouden. Als je moeite hebt met de breedte inschatten kun je misschien beter de fiets pakken.
Ja inderdaad. Vaak bij kruispunten met 2 rijstroken naar links ofzo, dat je bijna aangereden wordt door iemand die de logische lijn niet kan bedenken. Van de week reed ik ook een tijd achter een BMW die echt vaak over de lijn ging (provinciale weg) en ook echt toen er een vrachtwagen van de andere kant kwam. Ik dacht echt: die moet zeker weten met z'n mobiel bezig zijn. Toen er 2 rijstroken kwamen en ik 'm ging inhalen ging 'ie weer over de lijn bijna tegen mij aan, dus ik toeteren. Beetje dom te kijken die gast, maar hij zat netjes met 2 handen aan het stuur en er zat een passagier naast 'm. Die kan dus niet echt met 2 dingen tegelijk bezig zijnquote:Op donderdag 21 mei 2020 21:29 schreef Onderdeurtje het volgende:
[..]
Wat ik heel vaak zie zijn auto`s die in een bocht niet tussen de lijnen kunnen blijven. Of afslaande auto`s die links af slaan maar dan eerst nog een stuk naar rechts komen of andersom. Ook vaak auto`s die of helemaal links of rechts tegen de lijn staan voor bijvoorbeeld een verkeerslicht. Echt hinderlijk als je er dan net niet langs kan wat ik vaak heb met een groot voertuig maar zelfs in een normaal voertuig kan het net het verschil maken tussen wel of niet er langs kunnen.
Ja dat dus !! Bloedirritant. Ik heb het idee dat richtingaanwijzers tegenwoordig in het extra pakket zitten en niemand ze er bij neemt.quote:Op woensdag 13 mei 2020 09:44 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn meest voorkomende irritatie (al jaren) is eigenlijk een heel simpele:
RICHTING AANGEVEN!
Structureel zie ik dat zeker de helft van de automobilisten die een rotonde verlaten, en ook bij bijvoorbeeld het afslaan een straat in gewoon géén richting aangeven. Zo f#cking irritant en in sommige gevallen ook gewoonweg gevaarlijk.
Hoe moeilijk is het om gewoon dat pookje naast je stuur even een klein tikje te geven
Heel moeilijk blijkbaar...
Nou zeg dat. Vooral op rotondesquote:Op zondag 31 mei 2020 23:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja dat dus !! Bloedirritant. Ik heb het idee dat richtingaanwijzers tegenwoordig in het extra pakket zitten en niemand ze er bij neemt.
Ja en het mooie is, er worden steeds meer rotondes neergepleurd. Theoretisch zijn die dingen misschien praktisch maar in de praktijk vertraagt het toch behoorlijk. Heb mensen gehad die seinen en allemaal handgebaren maken omdat ik te hard reed, inhaalde etc. en dan zelf geen knipperlichten gebruiken op rotondes. Mag ik dan ook seinen?quote:
Herkenbaar, soms wel 10x dat ding aan tikken kf gewoon zelfs inhouden omdat die steeds uit gaatquote:Op maandag 1 juni 2020 11:45 schreef daNpy het volgende:
Wat helemaal irritant is aan die rotondes is dat in veel gemeentes het "hip" is om net voor de rotonde een knikje in de weg te leggen. Je komt aanrijden, knipper aan, rijdt het knikje in, kijkt goed de hele rotonde over, rijdt er weer af... hey ik had mijn knipperlicht toch aan?
Ja dat klopt, maar die ging uit nét voor je bij de rotonde was, omdat je een bocht maakte
Een flinke poos geleden een verhaal van een distributeur die het brandstofverbruik van zijn vrachtwagens steeds meer zag toenemen naarmate er in zijn gebied meer en meer van die minirotondes kwamen, daar waar het normaal gewone voorrangswegen waren.quote:Op maandag 1 juni 2020 09:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja en het mooie is, er worden steeds meer rotondes neergepleurd. Theoretisch zijn die dingen misschien praktisch maar in de praktijk vertraagt het toch behoorlijk.
Net een duimpje omhoog gegeven naar iemand die het verdomde om zijn richtingaanwijzer te geven. Keek me beteuterd aan Ik vind persoonlijk geen richting aangeven de grootste "Fuck you" in het verkeer. Niet eens de moeite nemen om een klein tikje tegen een hendel geven, zodat iemand niet voor niks wacht. Zeker als het druk is. Dan ben je gewoon een lul. Meestal krijgen ze van mij een middelvinger.quote:
Dat klopt, dat om de budget te behouden, dat het beter is om het jaarbudget op te maken. Is me ook geleerd tijdens mijn studie. Dus geheel onlogisch lijkt het me niet. Maar of dat specifiek voor rotondes ook geldt weet ik niet.quote:Op maandag 1 juni 2020 17:41 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb me ooit laten vertellen dat een gemeente vooral rotondes neer gaat leggen als de jaarlijkse bijdrage van het Rijk op moet om te voorkomen dat ze volgend jaar minder krijgen. Een rotonde is dan relatief makkelijk, want wie kan daar nou op tegen zijn?
Geen idee of het waar is of niet, maar ik zie inderdaad regelmatig een rotonde op een plaats waarvan ik alleen maar kan denken "Waarom dan?"
En dan anderen de maat nemenquote:Op maandag 1 juni 2020 17:34 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Net een duimpje omhoog gegeven naar iemand die het verdomde om zijn richtingaanwijzer te geven. Keek me beteuterd aan Ik vind persoonlijk geen richting aangeven de grootste "Fuck you" in het verkeer. Niet eens de moeite nemen om een klein tikje tegen een hendel geven, zodat iemand niet voor niks wacht. Zeker als het druk is. Dan ben je gewoon een lul. Meestal krijgen ze van mij een middelvinger.
Huh? Wat bedoel je?quote:
Ik vind je middelvinger opsteken naar iemand die je niet kent wel van een andere orde dan iemand die vergeet zijn knipperlicht aan te zetten. Zelf doe ik het ook niet als er niemand is.quote:
Mooi. Dat is jouw mening. Ik deel hem nietquote:Op maandag 1 juni 2020 17:56 schreef RTR het volgende:
[..]
Ik vind je middelvinger opsteken naar iemand die je niet kent wel van een andere orde dan iemand die vergeet zijn knipperlicht aan te zetten. Zelf doe ik het ook niet als er niemand is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |