Ik zou je een held vinden als je dat ook deed bij een roodlichtcamera, En dat je het ook in bezwaar gaat wegens gebrek aan overig verkeer.quote:Op maandag 1 juni 2020 18:06 schreef RTR het volgende:
[..]
Wat heeft het voor nut om 4 uur s'nachts? Ik ga toch ook niet staan wachten voor rood als er verder niemand is.
quote:Op maandag 1 juni 2020 18:06 schreef RTR het volgende:
[..]
Wat heeft het voor nut om 4 uur s'nachts? Ik ga toch ook niet staan wachten voor rood als er verder niemand is.
Ik doe het zelf ook weleens. Net zoals ik gewoon inhaal bij een doorgetrokken streep als het overzichtelijk is. Ze moeten wat meer plaatsen dan een verfstreep om mij achter een slak te laten hangen GAS EROP is het belangrijkste en efficiëntste.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 22:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik kan er eigenlijk niet al te boos op worden, al ben ik zelf wel iemand die denk ik relatief vaak op niemand wacht in de auto.
Hier is vaak andersom. 1 strook wordt bij een kruising 2 stroken voor rechtdoor (en niet terug naar 1 daarna, blijven 2). Staan er soms 10 auto's rechts en links niemand. Waardoor ik de linkerstrook niet kan bereiken en 2 cyclussen van de verkeerslichten mis Elke ochtend weerquote:Op woensdag 3 juni 2020 08:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Vanochtend ook weer, kom ik op een kruispunt af met 2 stroken rechtdoor. Rechts staan 3 auto's, links niemand, zie hem al op groen springen dus ik kan mooi door. Gaat er toch eentje van die 3 naar links om dan als een slak daar naast te blijven rijden. Dan wil ik alweer moorden hoor
Oh ja dat had ik vroeger ook voor m'n huis. Maximale benutten van asfalt interesseert de meeste geen zier, als zij het stoplicht zelf maar halen. Helaas was er in mijn situatie geen berm waar je doorheen kon, maar een 50 cm hoge stoepquote:Op woensdag 3 juni 2020 08:59 schreef Piles het volgende:
[..]
Hier is vaak andersom. 1 strook wordt bij een kruising 2 stroken voor rechtdoor (en niet terug naar 1 daarna, blijven 2). Staan er soms 10 auto's rechts en links niemand. Waardoor ik de linkerstrook niet kan bereiken en 2 cyclussen van de verkeerslichten mis Elke ochtend weer
Regelmatig half door de berm geploegd om er langs te komen
Maar, geen moord gepleegd?quote:Op woensdag 3 juni 2020 08:56 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik doe het zelf ook weleens. Net zoals ik gewoon inhaal bij een doorgetrokken streep als het overzichtelijk is. Ze moeten wat meer plaatsen dan een verfstreep om mij achter een slak te laten hangen GAS EROP is het belangrijkste en efficiëntste.
Vanochtend ook weer, kom ik op een kruispunt af met 2 stroken rechtdoor. Rechts staan 3 auto's, links niemand, zie hem al op groen springen dus ik kan mooi door. Gaat er toch eentje van die 3 naar links om dan als een slak daar naast te blijven rijden. Dan wil ik alweer moorden hoor
Mensen zijn gewoon bang om van rijstrook te wisselen / cq gebruiken hun spiegels wss niet.quote:Op woensdag 3 juni 2020 08:59 schreef Piles het volgende:
[..]
Hier is vaak andersom. 1 strook wordt bij een kruising 2 stroken voor rechtdoor (en niet terug naar 1 daarna, blijven 2). Staan er soms 10 auto's rechts en links niemand. Waardoor ik de linkerstrook niet kan bereiken en 2 cyclussen van de verkeerslichten mis Elke ochtend weer
Regelmatig half door de berm geploegd om er langs te komen
Op de snelweg heb ik het idee van wel, om mensen naar rechts te krijgenquote:Op woensdag 3 juni 2020 13:42 schreef Messina het volgende:
Ik vraag me altijd af of het dan helpt, kleven?
Gewoon rechts inhalen. Veel veiliger als kleven, hebben ze toch niet in de gaten. En als je gaat kleven lok je alleen maar "ik a langzamer rijden", of ze gaan kijken wanneer jij naar rechts gaat en dan ook naar rechts, etc uit.quote:Op woensdag 3 juni 2020 14:16 schreef Piles het volgende:
[..]
Op de snelweg heb ik het idee van wel, om mensen naar rechts te krijgen
Op een enkelstrooksweg vraag ik het me af.
Nee ws niet... Ben pas op die tweebaansweg echt paar seconden wat dichter achter m gaan rijden en toen ging hij (zij het tergend langzaam) naar rechts en kon ik er langsquote:Op woensdag 3 juni 2020 13:42 schreef Messina het volgende:
Ik vraag me altijd af of het dan helpt, kleven?
Mijn advocaat adviseert om daarover niets op Fok te posten.quote:
Alleen eventjes als teken van dat je er langs wil. Daarna niet meer. Ik doe het ook zelden, probeer liever wat afstand te houden zodat je overzicht hebt en je voor kan bereiden op een inhaalmanoeuvrequote:Op woensdag 3 juni 2020 13:42 schreef Messina het volgende:
Ik vraag me altijd af of het dan helpt, kleven?
Yep. 120 op de linkerbaan gaat prima. En voor het milieu 100 rijden, heeft bij mijn auto weinig zin. Ik neem de boetes wel op de koop toe. Natuurlijk wel een beetje opletten voor de camera's in de berm.quote:Op woensdag 3 juni 2020 14:41 schreef Hyperdude het volgende:
Begin mij flink te ergeren aan die 100 kmh. Toen het nog Corona-rustig was, 100-105 op de cruise en wat appen; dikke prima.
Nu het wat drukker wordt gaat het nergens meer over. Gebakjes die met 95 vrachtwaggels inhalen die dik 90 rijden. Ik voorspel veel meer kopstaart shit als het slechter weer/donkerder wordt.
Rij nu maar weer 120 in de linkerbaan, net zoals voorheen. Veel relaxter dan L-R hoppen.
Met de Opel combo waar ik in rij gaat het verbruik naar 1/12 ofzo bij 130kmh, 1/17 bij 100kmh en 1/22 bij 80kmh.quote:Op woensdag 3 juni 2020 18:54 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Yep. 120 op de linkerbaan gaat prima. En voor het milieu 100 rijden, heeft bij mijn auto weinig zin. Ik neem de boetes wel op de koop toe. Natuurlijk wel een beetje opletten voor de camera's in de berm.
Ik rij eerlijk gezegd al jaren Vmax +30 op de snelweg en door FM 0 boetes.quote:Op woensdag 3 juni 2020 18:54 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Yep. 120 op de linkerbaan gaat prima. En voor het milieu 100 rijden, heeft bij mijn auto weinig zin. Ik neem de boetes wel op de koop toe. Natuurlijk wel een beetje opletten voor de camera's in de berm.
Ja, het gebruik ligt aan zoveel factoren. Versnellingsbak, aerodynamica, motorinhoud, soort brandstof,soort motor enzovoorts.quote:Op woensdag 3 juni 2020 19:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Met de Opel combo waar ik in rij gaat het verbruik naar 1/12 ofzo bij 130kmh, 1/17 bij 100kmh en 1/22 bij 80kmh.
Scheelt toch wel echt flink met zo een blokhut.
3000 toeren hier bij 130...... Bij 1500 toeren zit ik 60 kmh te rijden ofzo.quote:Op woensdag 3 juni 2020 19:26 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ja, het gebruik ligt aan zoveel factoren. Versnellingsbak, aerodynamica, motorinhoud, soort brandstof,soort motor enzovoorts.
Het toerental bij mijn auto is rond de 1500 toeren bij 120. Zal niet zoveel schelen met 100. Mijn automaat heeft 8 versnellingen en de 8e is heel lang. Het zou zelfs mogelijkerwijs efficienter zijn om 120 te rijden ipv 100. Maar die cijfers heb ik niet.
+30 over de snelheidslimiet is mij iets te gortig in Nederland. Ik vind dan het snelheidsverschil te groot met ander verkeer. En de boetes zijn mij te hoog . Maar als de weg leeg is wil ik af en toe als ik haast heb wel wat sneller rijden maar nooit boven +40 over de snelheidslimiet.quote:Op woensdag 3 juni 2020 19:16 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik rij eerlijk gezegd al jaren Vmax +30 op de snelweg en door FM 0 boetes.
Ik rij 80% in Duitsland. Niet dat het goed praat ofzo, maar op een gegeven moment wen je wel aan de snelheid. Ik doe het uiteraard wanneer het kan. Maar in Duitsland knal ik ook niet met 250 door wanneer ik denk dat iemand naar links zou kunnen komen.quote:Op woensdag 3 juni 2020 19:29 schreef tong_poh het volgende:
[..]
+30 over de snelheidslimiet is mij iets te gortig in Nederland. Ik vind dan het snelheidsverschil te groot met ander verkeer. En de boetes zijn mij te hoog . Maar als de weg leeg is wil ik af en toe als ik haast heb wel wat sneller rijden maar nooit boven +40 over de snelheidslimiet.
+30 over de snelheidslimiet is mij iets te gortig in Nederland. Ik vind dan het snelheidsverschil te groot met ander verkeer. En de boetes zijn mij te hoog . Maar als de weg leeg is wil ik af en toe als ik haast heb wel wat sneller rijden maar nooit boven +40 over de snelheidslimiet.quote:Op woensdag 3 juni 2020 19:16 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik rij eerlijk gezegd al jaren Vmax +30 op de snelweg en door FM 0 boetes.
Oh! . Ja dat scheelt wel veel ja. Bij sommige van mijn vorige auto's scheelde het ook veel tussen 100 en 120. Gelukkig was de benzine een stuk goedkoper in de 90'er jaren. Echt zuinig waren de auto's toen sowieso niet. 1op10 1op9 met een 1800cc motor was vrij normaal.quote:Op woensdag 3 juni 2020 19:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
3000 toeren hier bij 130...... Bij 1500 toeren zit ik 60 kmh te rijden ofzo.
En hij maakt echt een tering herrie die stofzuiger als je hard rijdt.quote:Op woensdag 3 juni 2020 19:33 schreef tong_poh het volgende:
Oh! . Ja dat scheelt wel veel ja. Bij sommige van mijn vorige auto's scheelde het ook veel tussen 100 en 120. Gelukkig was de benzine een stuk goedkoper in de 90'er jaren. Echt zuinig waren de auto's toen sowieso niet. 1op10 1op9 met een 1800cc motor was vrij normaal.
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik op de autobahn waar het mag veelal 200+ rij. Maar ik probeer ontzettend goed te anticiperen wat anderen gaan doen. Als het te druk wordt rij ik gewoon op de meest linkse baan met het verkeer mee. Dat zit dan op 150km/u ongeveer. Prima tempo.quote:Op woensdag 3 juni 2020 19:31 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik rij 80% in Duitsland. Niet dat het goed praat ofzo, maar op een gegeven moment wen je wel aan de snelheid. Ik doe het uiteraard wanneer het kan. Maar in Duitsland knal ik ook niet met 250 door wanneer ik denk dat iemand naar links zou kunnen komen.
Mijne staat al lang in de 8e bij 100.quote:Op woensdag 3 juni 2020 19:26 schreef tong_poh het volgende:
[..]
... Het zou zelfs mogelijkerwijs efficienter zijn om 120 te rijden ipv 100. Maar die cijfers heb ik niet.
Die van mij ook. Maar volgens een aantal dingen wat ik gelezen heb,is een lager toerental in bepaalde omstandigheden niet persé beter voor het milieu. Of dat waar is, weet ik niet. En als het wel zo is, weet ik niet of dat voor mijn auto geldt. Dus ik ga mijn hoofd er niet over breken en rij de snelheid, dat ik wil. Volgens de overheid, ben ik toch een milieumonster en betaal ik in dit land een stuk meer voor mijn auto dan in de meeste andere landen.quote:Op woensdag 3 juni 2020 19:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mijne staat al lang in de 8e bij 100.
In de slomo stand
In principe draait een motor optimaal onder lichte belasting in de buurt van toerental waarbij max. koppel wordt bereikt, heb ik altijd begrepen.quote:Op woensdag 3 juni 2020 19:49 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Die van mij ook. Maar volgens een aantal dingen wat ik gelezen heb,is een lager toerental in bepaalde omstandigheden niet persé beter voor het milieu. Of dat waar is, weet ik niet. En als het wel zo is, weet ik niet of dat voor mijn auto geldt. Dus ik ga mijn hoofd er niet over breken en rij de snelheid, dat ik wil. Volgens de overheid, ben ik toch een milieumonster en betaal ik in dit land een stuk meer voor mijn auto dan in de meeste andere landen.
Ja zoiets meende ik ook. Dus bij 1800 toeren rijdt ie optimaal bij mij als het klopt. Dat ligt ergens tussen 130 en 140 volgens mij bij mijn auto. Toch maar FM aanschaffenquote:Op woensdag 3 juni 2020 20:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
In principe draait een motor optimaal onder lichte belasting in de buurt van toerental waarbij max. koppel wordt bereikt, heb ik altijd begrepen.
Maar of dat tegenwoordig nog geldt met max. koppel plateau's vanaf 1500 tot 3500 toeren oid. en turbo? En of er verschil benzine en diesel is?
Of je zet 'm manual in 6 of 7, en houdt je aan Vmax.quote:Op woensdag 3 juni 2020 20:37 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ja zoiets meende ik ook. Dus bij 1800 toeren rijdt ie optimaal bij mij als het klopt. Dat ligt ergens tussen 130 en 140 volgens mij bij mijn auto. Toch maar FM aanschaffen
misschien heb ik het fout en is het toch beter om 100 in zijn 8 te rijden. Het verschilin milieu belasting zal te verwaarlozen zijn. Ik vind het fijner om 120 te rijden en ergens voel ik me dan ook veiliger.quote:Op woensdag 3 juni 2020 20:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Of je zet 'm manual in 6 of 7, en houdt je aan Vmax.
Gebruik je de flippers ook nog eens
Ik heb nog een auto gehad, die vier versnellingen hadquote:Op woensdag 3 juni 2020 21:12 schreef dick_laurent het volgende:
Leuk om te lezen dat men het hier over "in z'n 8 rijden" heeft Mijn barrel heeft slechts 5 versnellingen en doet 4000 rpm als ik 130 rijd. Schreeuwend.
0.9-blok genotquote:Op woensdag 3 juni 2020 21:12 schreef dick_laurent het volgende:
Leuk om te lezen dat men het hier over "in z'n 8 rijden" heeft Mijn barrel heeft slechts 5 versnellingen en doet 4000 rpm als ik 130 rijd. Schreeuwend.
! Ik had juist het tegenovergestelde. In mijn eerste auto met de eerste keer de auto vol(5 man), op de afrit begonnen met remmen en dan realiseren, dat de auto toch effe minder remt met 5 man in de auto. Gelukkig zonder de remmen te laten blokkeren op tijd kunnen remmen (geen ABS). Niemand in de auto had het door, maar ik had effe de zweet op het voorhoofd staan.quote:Op woensdag 3 juni 2020 23:06 schreef Gezicht het volgende:
[..]
0.9-blok genot
On topic irritatie: gewend zijn aan een 0.9-blok in een auto van amper 1000 kilo waar je normaal altijd alleen in rijdt en dan eens met 4 man in dat autootje rijden. Amper kunnen invoegen met 90 op de snelweg
Ik ook, een 732i maar dat reed wel goed. Veel beter dan de 3-traps automaat van toenquote:Op woensdag 3 juni 2020 22:13 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik heb nog een auto gehad, die vier versnellingen had
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
quote:Op zondag 7 juni 2020 09:04 schreef nijnja het volgende:
Mensen met teveel pk voor hun inzicht /te weinig pk voor hun rijstijl
Ik rij netjes 85 op de teller op een 80 weg, zoeft er 1 me voorbij met een wel degelijk verschil (ik denk dat hij minimaal 100 reed). Helemaal prima, fijne avond.
Vervolgens komen we een overzichtelijke rotonde tegen (2 km verder), waar hij dus veel eerder was dan ik. Ik kan al zien dat er niets aankomt. Hij stilstaan, om in z'n 1 de rotonde te nemen. Moet ik dus weer afremmen, wat ik uiteraard braaf doe.
Hik trekt vervolgens heel langzaam op, maar trekt hem wel weer tot richting de 100 denk ik, hij liep in ieder geval goed uit.
Volgende rotonde. Exact hetzelfde als de vorige... Vreselijk
Als je mij in wil halen, prima, zeker met die snelheid. Maar rij dan wel ook gewoon door.Klinkt als een Audi rijderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
Was geloof ik een kia (in ieder geval geen audi, bmw, mercedes of volkswagen )quote:
quote:Op zondag 7 juni 2020 09:04 schreef nijnja het volgende:
Mensen met teveel pk voor hun inzicht /te weinig pk voor hun rijstijl
Ik rij netjes 85 op de teller op een 80 weg, zoeft er 1 me voorbij met een wel degelijk verschil (ik denk dat hij minimaal 100 reed). Helemaal prima, fijne avond.
Vervolgens komen we een overzichtelijke rotonde tegen (2 km verder), waar hij dus veel eerder was dan ik. Ik kan al zien dat er niets aankomt. Hij stilstaan, om in z'n 1 de rotonde te nemen. Moet ik dus weer afremmen, wat ik uiteraard braaf doe.
Hik trekt vervolgens heel langzaam op, maar trekt hem wel weer tot richting de 100 denk ik, hij liep in ieder geval goed uit.
Volgende rotonde. Exact hetzelfde als de vorige... Vreselijk
Als je mij in wil halen, prima, zeker met die snelheid. Maar rij dan wel ook gewoon door.Ach, de rechtdoorcoureurs. Dezelfden die je op de snelweg voorbij komen gescheurd om vervolgens in een lekkere bocht helemaal stil te vallen en je ze weer net zo vrolijk voorbij gaat. Als ze al niet links blijven hangen. En als je ze wel voorbij kan: zodra de weg weer recht is... ja hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens mij maken ze bij het rijexamen een aantekening zodat een bepaald soort rijder alleen in een Kia mag rijden. Man man man. Zo van: Niet alle Kia rijders zij sukkels, maar alle sukkels rijden wel Kia. Altijd als ik iets irritants zie denk ik "Zal wel een Kia zijn". Negen van de tien keer klopt het.quote:Op zondag 7 juni 2020 13:02 schreef nijnja het volgende:
[..]
Was geloof ik een kia (in ieder geval geen audi, bmw, mercedes of volkswagen )Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Zie je remlichten op een kaarsrechte weg? Audi. Let er maar eens opquote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:10 schreef Zorro het volgende:
Volgens mij maken ze bij het rijexamen een aantekening zodat een bepaald soort rijder alleen in een Kia mag rijden. Man man man. Zo van: Niet alle Kia rijders zij sukkels, maar alle sukkels rijden wel Kia. Altijd als ik iets irritants zie denk ik "Zal wel een Kia zijn". Negen van de tien keer klopt het.
Die volgorde is voor veel mensen lastig. Vergelijkbaar met mensen die op de snelweg eerst naar links gaan en pas halverwege richting aangeven...quote:Op vrijdag 12 juni 2020 23:03 schreef Tyr80 het volgende:
Als je afslaat naar een niet bijzonder populaire weg of een oprit van een huis, dan is het toch eerst knipperen en dan remmen? Of heb ik het nou fout?
Doet de politie niets mee.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:47 schreef leroytje het volgende:
Vandaag op een ritje van 300 km 2x gebeld ivm idioten op de weg. 1e keer een busje dat met piepende banden op de snelweg een ongeluk op mijn achterkant weet te voorkomen (hij was zwaar aan het kleven en ik moest remmen omdat dat voor mij ook flink gebeurde). Ook na dat voorval ging meneer rustig door met kleven. Ik heb hem erlangs gelaten en daarna ging hij kleven bij de volgende, rechts inhalen, mensen klem rijden. Dat moet je niet doen met een bedrijfsnaam op je bus. (mevrouw die de telefoon opnam, reageer heel correct trouwens).
Half uurtje later een klassiekertje. Ik rij op de linkerbaan, invoegstrook met 3 auto's erop. De achterste schiet meteen naar de linkerbaan waar ik rijd. Ik moet flink remmen, dus ik claxoneer en knipper met mijn groot licht. Meneer vindt het nodig om tot 3x toe hard op de rem te trappen. Hij blijft links rijden (ik ga naar rechts) en kom naar hem te rijden. Ik kijk hem aan en hij begint meteen boos te gebaren. Ik tik met mijn hand op men hoofd dat hij niet goed is. Voor ik het weet slingert hij zijn auto naar rechts en ik gok dat hij me op 5cm na niet raakt. Ik kan daar zo boos om worden, want je speelt echt met mensenlevens. Ik gebaar dat hij maar gewoon door moet rijden. Dus de politie gebeld, verteld wat we gebeurde en zijn kenteken doorgegeven. Ik hoop dat ze hem nog tegen zijn gekomen.
Die kans is vrij groot, alhoewel de man die ik aan de telefoon had wel na 2 minuten vroeg waar we op dat moment reden en hij zei: even kijken of we daar iemand hebben rijden. Maargoed voor hetzelfde geld hebben ze meer klachten op dat kenteken (hij zei dat hij daar ook naar ging kijken) en zoeken ze hem een keer op. Ook goed.quote:
Nouja bij een heterdaadje (of dashcam bij écht gevaarlijke zaken) wordt het anders. Maar alles los daarvan is erg lastig natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 08:50 schreef leroytje het volgende:
[..]
Die kans is vrij groot, alhoewel de man die ik aan de telefoon had wel na 2 minuten vroeg waar we op dat moment reden en hij zei: even kijken of we daar iemand hebben rijden. Maargoed voor hetzelfde geld hebben ze meer klachten op dat kenteken (hij zei dat hij daar ook naar ging kijken) en zoeken ze hem een keer op. Ook goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |