abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192182294

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen

Nederlands
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Het aantal infecties op de Nederlandse IC's

Internationale organisaties
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt

Timelapses:
Flourish

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws graag een bron
• Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Geen slowchat
• Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
• Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden
pi_192182331
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:26 schreef Kyran het volgende:
In dat geval dus gewoon NVIC aanhouden, want neem aan dat die wel de exacte getallen hebben op dit moment, inclusief de IC's die niet meedoen aan NICE registratie.
Heb je daar een directe link van met aantallen? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192182335
Van de NVIC aantallen dus bedoel ik.
vosss is de naam,
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:36:07 #4
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192182344
quote:
Bijna 700.000 mondkapjes aangekomen

Er is een eerste lading van 690.000 mondkapjes aangekomen in Nederland. Dat meldt gezondheidsminister De Jonge op Twitter. De mondkapjes worden volgens De Jonge meteen gebracht "naar de plekken waar de nood het hoogst is".
Nos liveblog
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192182349
Het is mooi weer vandaag laten wij lekker met zijn allen naar buiten gaan gezelig alkaar aansteken...

Slecht weer kan helpen tegen verspreiding helaas is het mooi weer.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 11:36:43 #6
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192182352
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:35 schreef vosss het volgende:
Van de NVIC aantallen dus bedoel ik.
https://nvic.nl/

Staat op voorpagina in een plaatje, inclusief of ze nog voldoende capaciteit hebben.
  Miss 200.000.000! zaterdag 21 maart 2020 @ 11:36:53 #7
367000 roos94
pi_192182354
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:36 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Nos liveblog
Goed nieuws :7
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:37:01 #8
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192182356
quote:

[..]

Nos liveblog
Nu al meer bereikt dan Bruno _O_
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 11:37:07 #9
416575 crew  Evenstar
pi_192182357
quote:

[..]

Nos liveblog
Nice, af en toe wat goed nieuws is nodig *O*
pi_192182358
Mogen we na een maand corona vaststellen dat het virus méér dan een beetje stout is en dat het zijn (denkbeeldige) achterwerk afveegt met protocollen bij gebrek aan gewoon Wc-papier?
pi_192182365
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:36 schreef Kyran het volgende:

[..]

https://nvic.nl/

Staat op voorpagina in een plaatje, inclusief of ze nog voldoende capaciteit hebben.
Dankje
vosss is de naam,
pi_192182368
Jaap van Dissel:

quote:
Ik acht de kans zeker aanwezig, dat is de realiteit. Om het risico erop zo veel mogelijk te beperken, houd ik me aan de maatregelen die we adviseren. Ik was goed en frequent mijn handen, loop met een boog om mensen die hoesten en attendeer ze erop dat ze thuis zouden moeten zijn.
Want alleen als je duidelijke symptomen hebt kan je anderen besmetten. :s)
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_192182370
Jammer dat er alleen "voldoende" staat.
vosss is de naam,
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:38:22 #14
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192182371
quote:
Ontario doctor rigs up solution to double ventilator capacity in rural hospital

OTTAWA - A doctor in Ontario has improvised a way to double his small hospital's ventilator capacity in preparation for a possible COVID-19 outbreak.

Anesthetist Dr. Alain Gauthier, who has a PhD in respiratory mechanics and works in Perth, west of Ottawa, spotted the idea in a YouTube video.

In basic terms, the rig involves running two hoses from one ventilator and doubling the power.

In just ten minutes with the help of some extra tubing, Gauthier made it possible to double the number of patients ventilated in the hospital at once, if needed.

But there's a catch: the two patients attached to the same ventilator need to be of similar size and lung capacity. And if one patient declines things will need to be adjusted.

It's not perfect, but as Gauthier put it, "if it comes to last resort, I'm prepared to use it."

Gauthier said the population the Perth and Smiths Falls District Hospital serves may be at greater risk if hit with the COVID-19 outbreak. Many of the 60,000 people in the region are older, with underlying health conditions like diabetes and chronic pulmonary disease.

His hospital recently received four new ventilators, and keeps four old ones in reserve that are still functioning, but can't be repaired if they break down.

In a rural health-care setting, the hospital's ability to increase its surge capacity may be limited in the event of a widespread outbreak.

The idea to double up patients on a single ventilator was studied in theory by American Drs. Greg Neyman and Charlene Babcock in 2006. It was tried once, successfully, in the aftermath of the 2017 mass shooting of the Route 91 harvest music festival in Las Vegas.

Babcock, an emergency physician in Michigan, created a how-to video on YouTube to help doctors around the world respond to COVID-19. That's where Gauthier got the idea.

The goal, Gauthier said, is to avoid the kinds of difficult ethical decisions facing Italian physicians who have had to choose which critical patients should get a ventilator, because there aren't enough to go around.

His efforts speak to the lengths doctors across the country are going to prepare their hospitals and staff for the worst-case scenario, a sudden onslaught of COVID-19 cases, he said.

"We are concerned, we're trying to get ready as much as possible," he said.

His colleagues were incredibly enthusiastic about his ability to potentially double the ventilator capacity of the hospital, he said.

Dr. Alan Drummond, an emergency physician at the hospital, said he even broke social distancing protocol to give Gauthier a hug.

But Gauthier said he wants no credit.

He said he's only doing what every Canadian health care worker is doing right now: trying to brace for what's to come.

"A lot of work is being done by pretty much everyone," he said.

The federal government is also ordering additional ventilators, which will be distributed to provincial and territorial health authorities.

https://infotel.ca/newsitem/covid-ventilator/cp355870573
Mensen worden in ieder geval wel vindingrijk in deze tijden :+
pi_192182373
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:37 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Nu al meer bereikt dan Bruno _O_
Dankzij Alibaba.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:38:29 #16
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192182374
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:37 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nice, af en toe wat goed nieuws is nodig *O*
Ja het positief topic zit op slot

En inderdaad goed nieuws houdt ons op de been.
pi_192182386
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:38 schreef SamCooke het volgende:
Jaap van Dissel:
[..]

Dat niet, maar mensen die nu nog hoestend de deur uitgaan zijn potentieel verantwoordelijk voor doden.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:40:54 #18
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192182401
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:39 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat niet, maar mensen die nu nog hoestend de deur uitgaan zijn potentieel verantwoordelijk voor doden.
Als je gewoon buiten bent en afstand houdt is er niks aan de hand.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192182402
België overigens een verdubbeling van het aantal doden, weinig positief nieuws.. benieuwd naar onze cijfers straks
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:41:43 #20
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192182417
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Je moet alle geinfecteerden rekenen neem ik aan, dus 2.5+2.52+2.53+2.54+2.55+2.56 = 405.234375
Duh. Thanks. :@
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:42:58 #21
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192182438
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:32 schreef Chia het volgende:

[..]

Het is ook niet verboden om kritisch te zijn op het onethische aspect.
Ben ik het mee eens. Maar er is een verschil tussen kritiek uiten en iemand fileren.
AZ
ALKMAAR
pi_192182441
Het valt me op dat een aantal users echt non-stop op dit forum zitten. Dat is niet gezond hoor.

Jongens, leg dit forum soms eens even weg. Lees een boek, maak een wandeling. Verzet je gedachte af en toe eens.

Verder wens ik iedereen een fijn weekend (voor zover mogelijk)!
pi_192182446
Als de horeca (en MKB) vanaf mei of juni niet weer de werkzaamheden kunnen gaan oppakken, zullen we in een zeer gevaarlijke situatie terecht komen. Zoals een gigantische werkloosheid.
Een gigantische werkloosheid omdat het MKB niet genoeg buffers heeft om het hoofd boven water te houden, want de overheid is ook niet een onuitputtelijke bron van geld.
Met als gevolg dat het MKB zijn/haar medewerkers moet ontslaan. Waarbij ons zorgstelsel ook ernstig in gevaar zal komen. Is de overheid bestand tegen zoveel uitkeringen?
Dit brengt heel veel met zich mee, vooral als je ervoor zou kiezen om nu in lockdown te gaan.

1. Huishoudelijk geweld neemt toe
2. Depressie neemt toe
3. Hamsteren neemt toe
4. Criminaliteit zoals plunderingen neemt toe
5. Inperking op je vrijheid
6. Hysterie kan om de hoek kijken
7. Agressie tegenover bevolkingsgroepen kunnen toenemen
8. En zelf anarchie of een staatsgreep (ligt aan hoe lang het gaat duren)

Punt 8 zal een zeer enge en verontrustend scenario zijn in een land waarin volkeren het toch al niet zo op elkaar gemund hebben. Maar de kans op punt 8 zal naarmate de tijd verstrekt en de maatregelen onveranderd blijven, steeds realistischer kunnen worden.

In mijn optiek kan er maar één goede oplossing zijn:
De focus van de overheid ligt bij ouderen (gratis mondkapjes, extra hygiëne voorschriften, advies om vaker binnen te blijven, even geen vakanties dit jaar.. etc etc..), terwijl het leven van de werkenden gewoon door blijft gaan.

Want leveren de maatregelen nu ook echt datgene op wat men wilt bereiken? Kosten/baten?

Met die visie geloof ik ook in groepsimmuniteit. Dit virus waait echt wel over! Daar hoef je echt geen zorgen over te maken. Ja, er zullen mensen dood gaan, ja ik heb diep diep veel respect voor onze verplegers/verpleegsters. Maar weegt de kans om het corona virus op te lopen nou echt op tegenover het inleveren van onze vrijheden? Want heb je het cijfer voor jezelf al paraat hoe klein de kans is dat jij ernstig ziek wordt? 450 doden op een inwonersaantal van 67 miljoen Fransen? Rechtvaardigt dit een complete lockdown? Rechtvaardigt dit het ontnemen van vrijheden in een vrij Europees land? Mensen: mannen en vrouwen, gebruik je eerlijke verstand en laat je angst jezelf niet overmeesteren!!

Het valt mij op dat bijna elka land in Europa dezelfde maatregelen lijkt te treffen.
Ik ben er daarom ook enorm trots op dat Nederland kiest voor zijn eigen aanpak en niet kiest voor een lockdown!
Wij mogen verdomd blij zijn dat we in een land als Nederland wonen, en dat de huidige aanpak een aanpak is waarin wij onze vrijheden behouden.
Maar waar wel heel erg de focus wordt gelegd op onze eigen verantwoordelijkheid!
Dat is ook de kern van vrijheid wat mij betreft. Het is echt de verantwoordelijkheid naar jezelf en naar anderen toe! Als je hiertoe niet in staat bent, verdien je de vrijheid niet waarin je het met elkaar moet doen en rekening met elkaar houdt[punt!]

Wij gaan hier echt wel heel sterk uitkomen mensen, dat geloof ik oprecht in.
Wij zullen het belang van Nederland nu voorop moeten stellen. Het is geen concurrentie strijd, maar een absolute overtuiging dat wij dit met elkaar aankunnen en gaan oplossen.
Wij zullen deze overwinning ook krijgen en vieren op straat, en liederen zullen gezongen worden en het glas heffen op het leven en we zullen weer trots worden dat we Nederlander zijn.
pi_192182448
Duitsland +16 doden

(gisteren nog maar 11)
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:44:00 #25
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192182449
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:43 schreef AToontje87 het volgende:
Het valt me op dat een aantal users echt non-stop op dit forum zitten. Dat is niet gezond hoor.

Jongens, leg dit forum soms eens even weg. Lees een boek, maak een wandeling. Verzet je gedachte af en toe eens.

Bedankt voor de tip Hans.
pi_192182450
https://www.ad.nl/dossier(...)n-3-zieken~a51ec68d/

Corona slaat ongenadig hard toe in Amerikaanse familie: 4 doden en 3 zieken

Dit is wel eng zeg.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:44:28 #27
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192182455
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:43 schreef VersKers het volgende:
Als de horeca (en MKB) vanaf mei of juni niet weer de werkzaamheden kunnen gaan oppakken, zullen we in een zeer gevaarlijke situatie terecht komen. Zoals een gigantische werkloosheid.
Een gigantische werkloosheid omdat het MKB niet genoeg buffers heeft om het hoofd boven water te houden. En de overheid is ook niet onuitputtelijk.
Met als gevolg dat het MKB zijn/haar medewerkers moet ontslaan. Waarbij ons zorgstelsel ook ernstig in gevaar zal komen. Is de overheid bestand tegen zoveel uitkeringen?
Dit brengt heel veel met zich mee, vooral als je ervoor zou kiezen om nu in lockdown te gaan.

1. Huishoudelijk geweld neemt toe
2. Depressie neemt toe
3. Hamsteren neemt toe
4. Criminaliteit zoals plunderingen neemt toe
5. Inperking op je vrijheid
6. Hysterie kan om de hoek kijken
7. Agressie tegenover bevolkingsgroepen kunnen toenemen
8. En zelf anarchie of een staatsgreep (ligt aan hoe lang het gaat duren)

Punt 8 zal een zeer enge en verontrustend scenario zijn in een land waarin volkeren het toch al niet zo op elkaar gemund hebben. Maar de kans op punt 8 zal naarmate de tijd verstrekt en de maatregelen onveranderd blijven, steeds realistischer kunnen worden.

In mijn optiek kan er maar één goede oplossing zijn:
De focus van de overheid ligt bij ouderen (gratis mondkapjes, extra hygiëne voorschriften, advies om vaker binnen te blijven, even geen vakanties dit jaar.. etc etc..), terwijl het leven van de werkenden gewoon door blijft gaan.

Want leveren de maatregelen nu ook echt datgene op wat men wilt bereiken? Kosten/baten?

Met die visie geloof ik ook in groepsimmuniteit. Dit virus waait echt wel over! Daar hoef je echt geen zorgen over te maken. Ja, er zullen mensen dood gaan, ja ik heb diep diep veel respect voor onze verplegers/verpleegster. Maar weegt de kans om het corona virus op te lopen nou echt op tegenover het inleveren van onze vrijheden? Want heb je het cijfer voor jezelf al paraat hoe klein de kans is dat jij ernstig ziek wordt? 450 doden op een inwonersaantal van 67 miljoen Fransen? Rechtvaardigt dit een complete lockdown? Rechtvaardigt dit het ontnemen van vrijheden in een vrij Europees land? Mensen: mannen en vrouwen, gebruik je eerlijke verstand en laat je angst jezelf niet overmeesteren!!

Het valt mij op dat bijna elka land in Europa dezelfde maatregelen lijkt te treffen.
Ik ben er daarom ook enorm trots op dat Nederland kiest voor zijn eigen aanpak en niet kiest voor een lockdown!
Wij mogen verdomd blij zijn dat we in een land als Nederland wonen, en dat de huidige aanpak een aanpak is waarin wij onze vrijheden behouden.
Maar waar wel heel erg de focus wordt gelegd op onze eigen verantwoordelijkheid!
Dat is ook de kern van vrijheid wat mij betreft. Het is echt de verantwoordelijkheid naar jezelf en naar anderen toe! Als je hiertoe niet in staat bent, verdien je de vrijheid niet waarin je het met elkaar moet doen en rekening met elkaar houdt[punt!]

Wij gaan hier echt wel heel sterk uitkomen mensen, dat geloof ik oprecht in.
Wij zullen het belang van Nederland nu voorop moeten stellen. Het is geen concurrentie strijd, maar een absolute overtuiging dat wij dit met elkaar gaan aankunnen en oplossen.
Wij zullen deze overwinning ook krijgen en vieren op straat, en liederen zullen gezongen worden en het glas heffen op het leven en we zullen weer trots worden dat we Nederlander zijn.
Lekker man, hele teksten zonder bron.
pi_192182458
Vraag: klopt het dat er gisteren een 32-jarige man aan corona is overleden? Of is het een hoax?
Op het RIVM is de jongste dode 63, meen ik.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:44:46 #29
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192182460
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:43 schreef AToontje87 het volgende:

Oké Hans, dankje.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:45:08 #30
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192182469
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:44 schreef An_0_Niem het volgende:
Vraag: klopt het dat er gisteren een 32-jarige man aan corona is overleden? Of is het een hoax?
Stats over gisteren krijgen we om 2 uur.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:45:21 #31
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192182474
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:44 schreef Jano9 het volgende:

Dit is wel eng zeg.
Zien er ook lekker gezond uit allemaal inderdaad.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:45:49 #32
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192182480
quote:

Dit is wel eng zeg.
Allemaal viesdik
pi_192182484

Ik snap hier niets van, maar ik vind het terug vrij geruststellend om te weten dat er dergelijke experts zijn die nu met dit soort dingen bezig zijn. _O_
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192182488
quote:
Jaap van Dissel:
[..]

maar die kerel heeft wel een heel indrukwekkend CV !! _O-
jezus wat een faalhaas !!! gelijk met pensioen sturen deze "expert"
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 11:46:21 #35
416575 crew  Evenstar
pi_192182489
Post aub. geen vage bronnen van Twitter waar wij geen idee van hebben of het waar is.
pi_192182491
quote:

Dit is wel eng zeg.
Die zijn gestorven aan obesitas, niet aan corona.
pi_192182507
quote:

Dit is wel eng zeg.
Het is bekend dat ernstig overgewicht een risico vormt. :{
pi_192182509
quote:
Jaap van Dissel:
[..]

Dat zegt hij helemaal niet. :')
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192182512
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:45 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Zien er ook lekker gezond uit allemaal inderdaad.
Obese mensen behoren toch tot de risico groepen?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192182521
quote:
Jaap van Dissel:
[..]

Ik zou nog maar eens een lesje begrijpend lezen nemen.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:48:42 #41
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192182526
Hier nu drie mensen genezen verklaard. Die mogen nu fijn thuis 30 dagen in verplichte quarantaine. Bah.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192182528
quote:
13s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:44 schreef Zeroku het volgende:

[..]

waar wilt u een bron van hebben?
pi_192182538
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:48 schreef Pumpalov het volgende:
Hier nu drie mensen genezen verklaard....
Dan gaat het verdomd langzaam met die groepsimmunisering van Rutte
pi_192182547
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:44 schreef An_0_Niem het volgende:
Waar heb je dat gehoord?

Als het RIVM het vanmiddag niet meldt dan kan je namelijk die bron waarvan je het hoorde als onbetrouwbaar bestempelen.
vosss is de naam,
pi_192182549
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:49 schreef riazop het volgende:

[..]

Hij zit in Bulgarije.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:50:50 #46
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192182556
quote:

[..]

Weet je niet, Nederland doet niet aan genezenverklaringen. 24 uur geen symptomen? Hopla, naar huis :Y
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:51:05 #47
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192182558
Spanje ochtend update:

3355 cases, 233 doden. Ze updaten meestal een paar keer per dag.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Spanje gaat dus zo goed als zeker Italie achterna.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 21 maart 2020 @ 11:51:15 #48
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192182561
Minder dan 1000 nieuwe gevallen in Iran, dat lijkt een (minieme) verbetering, voor zover je de cijfers serieus kunt nemen. Vooral ook met het oog op wat je over één tot twee weken kunt gaan zien, nadat miljoenen mensen deze week gewoon het land door zijn gaan reizen wegens nieuwjaar..
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192182568
Duitsland blijft lage getallen houden. Komt dit door testen of de biercultuur?
Check it out
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 21 maart 2020 @ 11:51:40 #50
284411 crew  heywoodu
pi_192182569
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Spanje ochtend update:

Jezus, 3355 in één update voor een land dat meerdere updates per dag heeft :{
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_192182580
quote:

[..]

duurt nog langer dan een vaccin, op zeker !
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:52:39 #52
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192182583
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:51 schreef heywoodu het volgende:
Minder dan 1000 nieuwe gevallen in Iran, dat lijkt een (minieme) verbetering, voor zover je de cijfers serieus kunt nemen. Vooral ook met het oog op wat je over één tot twee weken kunt gaan zien, nadat miljoenen mensen deze week gewoon het land door zijn gaan reizen wegens nieuwjaar..
Gisteren in het AD een artikel dat mensen als doodsoorzaak een hartaanval krijgen ofzo, zodat ze niet mee de coronastatistieken ingaan. Het zal me niet verbazen wanneer Iran er momenteel slechter aan toe is dan Nederland.
pi_192182591
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:52 schreef Pumpalov het volgende:
Het zal me niet verbazen wanneer Iran er momenteel slechter aan toe is dan Nederland.
Wat te denken van Afrika als het daar los gaat. :X
vosss is de naam,
pi_192182593
quote:
Spanje ochtend update:

bijna elk land gaat italie achterna, was ook voorspeld....
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:53:27 #55
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_192182596
Weet iemand hoeveel Nederlanders zijn genezen?

Volgens worldometers zijn er maar 2 genezen :?
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 21 maart 2020 @ 11:53:42 #56
284411 crew  heywoodu
pi_192182600
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:52 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Gisteren in het AD een artikel dat mensen als doodsoorzaak een hartaanval krijgen ofzo, zodat ze niet mee de coronastatistieken ingaan. Het zal me niet verbazen wanneer Iran er momenteel slechter aan toe is dan Nederland.
Dat lijkt me wel logisch ja. Het begon er eerder, het explodeerde er harder en de gezondheidszorg is gezien het ineenstorten van de economie ook niet zo goed als het was (want het was best goed).
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:53:55 #57
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192182603
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:51 schreef hjansen82 het volgende:
4000 cases in de ochtend al he, staan nog niet op die lijst.

COVID19_DE twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 06:17:32 Die #Infizierungsfälle 18.226 - 22.333 sind in #Deutschland bekannt. Es gibt 78 Todesfälle.

Der Tagesverlauf für Freitag (gestern), lag bei 4.107 neu positiv bestätigte.

Gestern verloren 28 Menschen in Deutschland ihr Leben.

#COVID19 #coronavirus #2019ncov https://t.co/HVd7rd0ZdP reageer retweet
pi_192182604
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:50 schreef vosss het volgende:

[..]

Waar heb je dat gehoord?

Als het RIVM het vanmiddag niet meldt dan kan je namelijk die bron waarvan je het hoorde als onbetrouwbaar bestempelen.
Hier:
https://www.familienieuws(...)ronavirus-nederland/
pi_192182613
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:53 schreef vosss het volgende:

[..]

En India/Pakistan/Bangladesh :X :X
A murky, forgotten land.
pi_192182619
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

bijna elk land gaat italie achterna, was ook voorspeld....
Maar leg dat rutte en Dissel maar eens uit
pi_192182620
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:54 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dan denk ik ook aan die slechte fabrieken daar met kindarbeiders.
Check it out
pi_192182623
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:54 schreef vosss het volgende:

[..]

Misschien zijn straks hier ook wel gewoon heel veel telefoons kwijt zegmaar :X
ja opeens 2 miljoen telefoon abonnementen minder.....heel raar ...
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:55:22 #63
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192182624
quote:

[..]

Zeker met het knuffel-je-doden-cultuurtje in veel regio's :X
pi_192182629
Mocht het nou echt finaal uit de hand lopen en een wereldwijde ramp van bijbelse proporties worden, dan stel ik voor dat de mensen die overblijven de Georgia Guidestones nog eens goed lezen en de dingen die daar staan in acht nemen.

:)
vosss is de naam,
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:55:46 #65
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192182633
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel logisch ja. Het begon er eerder, het explodeerde er harder en de gezondheidszorg is gezien het ineenstorten van de economie ook niet zo goed als het was (want het was best goed).
Bedoelde eigenlijk Italië.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:55:53 #66
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192182634
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:55 schreef riazop het volgende:

[..]

Je denkt dat zij daar geen rekening mee houden?
pi_192182635
quote:

[..]

Rutte selecteert alleen maar mensen uit zijn eigen vriendengroep.
Check it out
  Miss 200.000.000! zaterdag 21 maart 2020 @ 11:56:22 #68
367000 roos94
pi_192182644
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:55 schreef vosss het volgende:
Mocht het nou echt finaal uit de hand lopen en een wereldwijde ramp van bijbelse proporties worden, dan stel ik voor dat de mensen die overblijven de Georgia Guidestones nog eens goed lezen en de dingen die daar staan in acht nemen.

:)
Of ze lezen dit forum nog eens na
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:56:29 #69
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192182646
quote:

[..]

Is Afrika niet enigszins beter voorbereid doordat ze gewend zijn om bijvoorbeeld ook uitbraken zoals ebola te bestrijden?
pi_192182650
quote:

[..]

Misschien weten die al veel meer dan wij en proberen ze totale paniek en anarchie te voorkomen, in de hoop dat ze dat lang genoeg lukt tot er een vaccin/medicijn is.

Wie zal het zeggen. Je weet het niet. :)
vosss is de naam,
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:56:56 #71
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_192182652
Aantal officiële meldingen wereldwijd vandaag waarschijnlijk over de 300.000, staat nu op ca. 277.000.
pi_192182661
quote:
13s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:44 schreef Zeroku het volgende:

[..]

wat maakt de bron nou uit het is een opinie stakker
pi_192182662
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:56 schreef MissionPhailed het volgende:
Aantal officiële meldingen wereldwijd vandaag waarschijnlijk over de 300.000, staat nu op ca. 277.000.
Dat is dan in 1 dag van 250 naar 300?? :o
vosss is de naam,
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:57:32 #74
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192182663
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:53 schreef Anonymousz het volgende:

Zullen er meer zijn, maar met het oog op thuisisolatie heb je daar weinig inzicht op.
AZ
ALKMAAR
pi_192182665
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:56 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Is Afrika niet enigszins beter voorbereid doordat ze gewend zijn om bijvoorbeeld ook uitbraken zoals ebola te bestrijden?
Goede vraag :Y
A murky, forgotten land.
pi_192182666
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:53 schreef Anonymousz het volgende:

dat kan niet worden gemeten, dus is onbekend.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192182668
quote:
eindelijk beginnen landen nu volop te testen ( een advies van het WHO vanaf het begin )
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 11:58:03 #78
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192182670
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:16 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Uden (en Breda ook dacht ik) had allang op 100% gezeten als ze niet konden overplaatsen, dat is het enige verschil. Nu is die uitwijkmogelijkheid er nog, maar over 2 weken?
Groningen loopt 3-4 weken achter op Brabant. We moeten gewoon hopen dat de piek van Brabant binnen nu en twee weken valt, al zijn de voortekenen ronduit slecht.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:58:09 #79
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192182672
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:57 schreef vosss het volgende:

[..]

Het zal steeds sneller gaan ja, want in heel veel landen komen er meer cases bij.
AZ
ALKMAAR
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:58:15 #80
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192182675
quote:
282,744 al.

https://corona-scanner.com/
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:58:17 #81
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_192182676
quote:

[..]

Tja, kan me van gisteren idd iets van 250.000 herinneren. Afgelopen dinsdag nog onder de 200.000!
pi_192182680
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:50 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Weet je niet, Nederland doet niet aan genezenverklaringen. 24 uur geen symptomen? Hopla, naar huis :Y
Nee 24 uur geen symptomen, kom maar weer naar je werk.
.
pi_192182682
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:56 schreef vosss het volgende:

[..]

Misschien weten die al veel meer dan wij en proberen ze totale paniek en anarchie te voorkomen, in de hoop dat ze dat lang genoeg lukt tot er een vaccin/medicijn is.

Wie zal het zeggen. Je weet het niet. :)
We zijn nu al vierde vd wereld met aantal doden

wat is het "plan" hier dan achter?

Aantal doden per 1 miljoen inwoners

1. Italië 67
2. Spanje 22
2. Iran 17
3. Frankrijk 7
4. Nederland 6
5. Zwitserland 5
6. Belgie 3,1
7. Verenigd Koninkrijk 2,7
8. China 2,3
9. Zuid-Korea 1,9
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:59:08 #84
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192182687
quote:

[..]

In Afrika werden Ebola-hulpposten aangevallen en geplunderd en wat nog meer :')
pi_192182689
BNODesk twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 12:06:30 Coronavirus timeline:
- January 19: 100 cases
- January 24: 1,000 cases
- January 28: 5,000 cases
- February 12: 50,000 cases
- March 6: 100,000 cases
- March 14: 150,000 cases
- March 18: 200,000 cases
- March 19: 225,000 cases
- March 20: 250,000 cases reageer retweet
150k > 200k = 4 dagen
200k > 250k = 2 dagen
250k > 300k = 1 dag (gaat gebeuren vandaag)
pi_192182690
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:58 schreef riazop het volgende:

[..]

1. Italië 67
2. Spanje 22
2. Iran 17
3. Frankrijk 7
4. Nederland 6
5. Zwitserland 5
6. Belgie 3,1
8. China 2,3
9. Zuid-Korea 1,9
Er gaat iets mis met je telling
pi_192182693
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:58 schreef Fer het volgende:

[..]

Nee 24 uur geen symptomen, kom maar weer naar je werk.
zeg dat van Dissel het gezegd heeft
pi_192182695
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:58 schreef riazop het volgende:

[..]

1. Italië 67
2. Spanje 22
2. Iran 17
3. Frankrijk 7
4. Nederland 6
5. Zwitserland 5
6. Belgie 3,1
8. China 2,3
9. Zuid-Korea 1,9
het plan was om de economie te beschermen......vandaar
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 11:59:51 #89
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192182698
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:59 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Perfect voorbereid dus.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Miss 200.000.000! zaterdag 21 maart 2020 @ 11:59:53 #90
367000 roos94
pi_192182699
Op de ene websites staat nederland 2994 en de andere websites zeggen 3003 besmetten. Wat is het nou.
pi_192182703
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:59 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Er gaat iets mis met je telling
Belgie moet nog geupdate naar 6
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:00:08 #92
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192182704
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
150k > 200k = 4 dagen
200k > 250k = 2 dagen
nee want we zijn gister van 250 naar 270 gegaan. Kwamen 30.000 cases bij gister.

Vandaag waarschijnlijk 35.000 erbij.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:00:21 #93
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192182706
Voorlopig helpen alle maatregelen hier ook nog niet echt.

Vandaag al +13% en meestal is de avondupdate groter dan de ochtendupdate.

En dit is al dag 8 van de lockdown.
pi_192182708
quote:
150k > 200k = 4 dagen
200k > 250k = 2 dagen
Wanneer zitten we op 7.53 biljoen?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192182709
Weet niet of deze al geplaatst is, maar kan uiteraard nog een keer in deze barre tijden..

quote:
5 uur geleden
Australië sluit drukbezocht Bondi Beach, vanaf nu koppen tellen

De politie heeft het populairste strand van Australië, Bondi Beach, gesloten. De Australische autoriteiten werden gisteren in verlegenheid gebracht door foto's van duizenden opeengepakte zonaanbidders op het strand in Sydney. Officiële richtlijnen verbieden bijeenkomsten van meer dan 500 mensen om verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Minister van Volksgezondheid Hunt noemde de strandtaferelen onacceptabel, en wees erop dat het aantal besmettingen in Australië snel stijgt. Volgens officiële cijfers zijn 874 mensen besmet, maar Australische media melden dat er meer dan 1000 coronagevallen zijn vastgesteld.
SPOILER
pi_192182710
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:00 schreef riazop het volgende:

[..]

Belgie moet nog geupdate naar 6
Nee, tussen 2 en 3 gaat het hopeloos mis
pi_192182712
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:59 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het plan was om de economie te beschermen......vandaar
en dat doe je door zoveel mogelijk doden toe te laten?
pi_192182714
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:59 schreef riazop het volgende:

[..]

zeg dat van Dissel het gezegd heeft
Nee werkgever van mijn partner, onderwijs
.
pi_192182717
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:00 schreef Pumpalov het volgende:

kun je nagaan wat voor een chaos het word in nederland met al die vrijheid/blijheid maatregelen
pi_192182718
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:51 schreef hjansen82 het volgende:
Hangt er ook maar van af welke doodsoorzaak wordt toegeschreven.

Eigenlijk zou je naar de oversterfte moeten kijken zoals dat met andere griepepidemieen ook gebeurt
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:01:12 #101
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192182719
quote:

[..]

Dat vermoed ik eigenlijk ook. Het idee leeft vaak dat Afrikanen maar domme mensen zijn, maar dat is natuurlijk niet zo. Zeker als je kijkt naar de ietwat denigrerende reacties van bijvoorbeeld pumpalov. Alsof we het zelf zo goed onder controle hebben momenteel.
AZ
ALKMAAR
pi_192182723
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

nee want we zijn gister van 250 naar 270 gegaan. Kwamen 30.000 cases bij gister.

Vandaag waarschijnlijk 35.000 erbij.
Huh? Kloppen de aantallen van BNO nieuws niet?
pi_192182724
quote:

vergeet niet dat Italie al 12 dagen in lockdown is...
pi_192182726
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:00 schreef RipCity het volgende:

[..]

Weet ik veel.
pi_192182733
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:00 schreef DireStraits7 het volgende:
Weet niet of deze al geplaatst is, maar kan uiteraard nog een keer in deze barre tijden..
[..]

SPOILER
er waren gister 10.000 man op dat strand, mongolen.
ik zit nu in australie en gooi onze hele planning om, geen melbourne geen sydney
  Miss 200.000.000! zaterdag 21 maart 2020 @ 12:02:10 #106
367000 roos94
pi_192182737
quote:

Waar zie je dit
pi_192182738
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:01 schreef Predator40 het volgende:

[..]

kun je nagaan wat voor een chaos het word in nederland met al die vrijheid/blijheid maatregelen
anders krijg je geen groepsimmuniteit he
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:02:14 #108
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192182739
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:01 schreef riazop het volgende:

[..]

vergeet niet dat Italie al 12 dagen in lockdown is...
Ja oke maar die hebben momenteel last van alle mensen die vanuit het noorden naar het zuiden zijn gevlucht, ook al waren velen al besmet en met koorts op reis.
pi_192182744
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:55 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Je denkt dat zij daar geen rekening mee houden?
Volgens de infectiemodellen van Jaap hebben wij alles onder controle. En mochten die modellen niet kloppen dat komt dat door de boze burgers die zich niet genoeg aan de regels hebben gehouden.

Aldus Rutte/Jaap
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_192182746
quote:

[..]

Precies. Komende anderhalve week wordt een slagveld in Nederland. En pas zodra er aanvullende maatregelen getroffen worden zullen we nog minimaal 2 a 3 weken ná die extra maatregelen dat slagveld aanhouden.

Ik voorspel dat we met gemak de 5000 doden aan gaan tikken in Nederland over een tijdje.
vosss is de naam,
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:02:47 #111
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192182752
Mijn hemel. Spanje nu al 3000+ cases en 233 doden. Die gaan Italië levels bereiken vandaag :{

En flikker op met de bronvermelding, ik gebruik altijd worldometers.info.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:02:52 #112
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192182754
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:01 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Huh? Kloppen de aantallen van BNO nieuws niet?
Komt denk ik door tijdzone verschil. Sommige rekenen vanaf ochtend in de VS, andere GMT+0, etc

https://corona-scanner.com/ reset elke 24 u, en gister stond het vlak voor de reset op 30.000 cases ongeveer. Dus er kan nooit 50.000 bij zijn gekomen in 1 dag.

Denk wel dat we de 50.000 per dag gaan halen over een klein weekje.
pi_192182757
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:02 schreef riazop het volgende:

[..]

anders krijg je geen groepsimmuniteit he
een vaccin is er eerder dan groepsimmuniteit ..... :(
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 12:03:03 #114
416575 crew  Evenstar
pi_192182758
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Groningen loopt 3-4 weken achter op Brabant. We moeten gewoon hopen dat de piek van Brabant binnen nu en twee weken valt, al zijn de voortekenen ronduit slecht.
Met hopen gaat het niet goedkomen, er moest op tijd gehandeld worden.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:03:22 #115
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192182766
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:02 schreef roos94 het volgende:

[..]

Waar zie je dit
Cijfers zijn echt overal beschikbaar. Wiki mag momenteel ook je grote vriend zijn.

https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_pandemic_in_Europe

En kan je zo ieder land naar keuze aanklikken
pi_192182768
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:02 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Ja oke maar die hebben momenteel last van alle mensen die vanuit het noorden naar het zuiden zijn gevlucht, ook al waren velen al besmet en met koorts op reis.
maakt niet uit als die mensen maar zich separaat blijven houden van andere mensen
pi_192182777
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:59 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

kan je nagaan hoeveel ervaring ze daar nu dan hebben...
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192182779
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:01 schreef Durmada het volgende:

[..]

Dat vermoed ik eigenlijk ook. Het idee leeft vaak dat Afrikanen maar domme mensen zijn, maar dat is natuurlijk niet zo. Zeker als je kijkt naar de ietwat denigrerende reacties van bijvoorbeeld pumpalov. Alsof we het zelf zo goed onder controle hebben momenteel.
Ebolauitbraken worden bestreden door AZG en andere NGO's

Die afrikanen gaan zelf liever naar de medicijnman en wantrouwen zelfs westerse hulp

Tijdens de ebolauitbraak was het bijgeloof bijna dodelijk. Zelfs posten van het rode kruis werden aangevallen door die halve wilden

Dus nee, ze zijn absoluut niet voorbereid en het gaat een enorme bende worden daar, alleen is er nu geen westen om ze te helpen, we zijn druk met onszelf

Afrika kan dit niet aan
pi_192182783
quote:

[..]

Nooit, want er wonen maar 7,53 miljard mensen op de aarde.
7,53 biljoen is nog heel wat nulletjes meer.
A murky, forgotten land.
pi_192182784
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarom zijn er redenen om te verwachten dat er in Groningen eenzelfde patroon gaat komen als in Brabant? Je ziet overal ter wereld dat het zich vooral concentreert rond bepaalde regio's/provincies.
pi_192182785
quote:
150k > 200k = 4 dagen
200k > 250k = 2 dagen
Ik heb gezegd dat er misschien wel 1 miljoen besmettingen zouden zijn voor het einde van de maand toen de teller op 100.000 stond, maar dat lijkt nu toch ook wel aardig in de buurt te gaan komen zeg, wat gaat het hard! :{
pi_192182788
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:02 schreef Richestorags het volgende:
Mijn hemel. Spanje nu al 3000+ cases en 233 doden. Die gaan Italië levels bereiken vandaag :{

En flikker op met de bronvermelding, ik gebruik altijd worldometers.info.
Die lopen wel achter.
Check it out
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:04:28 #123
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192182789
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:03 schreef riazop het volgende:

[..]

maakt niet uit als die mensen maar zich separaat blijven houden van andere mensen
Ja, als iedereen in een plastic bubbel achterin een vrachtwagen lag ging dat wel ja.
pi_192182791
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Komt denk ik door tijdzone verschil. Sommige rekenen vanaf ochtend in de VS, andere GMT+0, etc

https://corona-scanner.com/ reset elke 24 u, en gister stond het vlak voor de reset op 30.000 cases ongeveer. Dus er kan nooit 50.000 bij zijn gekomen in 1 dag.

Denk wel dat we de 50.000 per dag gaan halen over een klein weekje.
week ??? maak daar maar 2 of 3 dagen van....
pi_192182792
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:59 schreef roos94 het volgende:
Op de ene websites staat nederland 2994 en de andere websites zeggen 3003 besmetten. Wat is het nou.
geen van beiden, ik schat 20k.
pi_192182796
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar dan kloppen de cijfers toch wel? :P
pi_192182798
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:00 schreef Fer het volgende:

[..]

Nee werkgever van mijn partner, onderwijs
Maar je werkgever weet niet wanneer je klachtenvrij bent, dus neem lekker wat dagen extra. Heb je sowieso nodig als ik lees hoe dodelijk vermoeid je bent.
pi_192182802
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:02 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik voorspel dat we met gemak de 5000 doden aan gaan tikken in Nederland over een tijdje.
Voor Belgie voorspellen ze tussen de 5 en 10.000 doden dit jaar.

Zelfde viroloog zei dat als NL nog een week langer wacht met lockdown, dit bij ons makkelijk over de 150k kan gaan
pi_192182804
Afrika heeft toch overal al de grenzen dicht? En amper nog vliegverkeer vanuit hier.
.
pi_192182805
quote:

het is nog maar dag 8... vanaf dag 15 kan het werken, daarvoor niet.
pi_192182810
quote:
150k > 200k = 4 dagen
200k > 250k = 2 dagen
Dit lijkt me wereldwijd? En ook volledig in de lijn der verwachting.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:05:34 #132
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192182814
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:04 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Maar dan kloppen de cijfers toch wel? :P
Ja maar in 1 dag van 250.000 naar 300.000 klopt dus niet. Dat is 2 dagen.

Beter plaatje:

gister dus iets meer dan 30.000 cases erbij.
pi_192182816
quote:

[..]

met dat tempo binnen een paar dagen.
pi_192182817
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit lijkt me wereldwijd? En ook volledig in de lijn der verwachting.
Ja, uiteraard wereldwijd.
pi_192182823
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:01 schreef Durmada het volgende:

[..]

Bevolking is daar ook een stukje jonger en fysiek sterker

Heb je daar een ernstige longziekte wordt je geen 75
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192182826
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:04 schreef riazop het volgende:

[..]

Voor Belgie voorspellen ze tussen de 5 en 10.000 doden dit jaar.

Zelfde viroloog zei dat als NL nog een week langer wacht met lockdown, dit bij ons makkelijk over de 150k kan gaan
:'(!!!
vosss is de naam,
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 12:06:58 #137
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192182833
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:03 schreef Kyran het volgende:

[..]

Met hopen gaat het niet goedkomen, er moest op tijd gehandeld worden.
Mja, hoe bereid je je voor op carnaval? Brabant is nog altijd de enige plek in Nederland met een probleem, de randstad volgt logischerwijs, maar daar is de capaciteit ook een stuk hoger.

Ik durf wel te stellen dat buiten deze twee gebieden nergens echt een ongecontroleerde uitbraak zal komen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_192182841
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mja, hoe bereid je je voor op carnaval? Brabant is nog altijd de enige plek in Nederland met een probleem, de randstad volgt logischerwijs, maar daar is de capaciteit ook een stuk hoger.

Ik durf wel te stellen dat buiten deze twee gebieden nergens echt een ongecontroleerde uitbraak zal komen.
gisteren zei gommers nog dat sommige ziekenhuizen zich vervelen.
  Miss 200.000.000! zaterdag 21 maart 2020 @ 12:07:47 #139
367000 roos94
pi_192182846
quote:

[..]

Eensch.
pi_192182851
Peter heeft gesproken

PeterRdeV twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 12:01:46 Ik worstel er toch wel een beetje mee dat er in de winter van 2017-2018 in drie, vier maanden tijd bijna 9500 (!!) mensen in Nederland griep-gerelateerd overleden (cijfers RIVM). Dit was nooit het gesprek van de dag of opening NOS-journaal en er werd geen wc-rol extra verkocht... reageer retweet
pi_192182852
quote:

[..]

Zwaar ongefundeerd want net over de rivieren in de regio Nijmegen/Arnhem is het al een dikke week flink aan het toenemen.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:08:13 #142
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192182856
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:03 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Ebolauitbraken worden bestreden door AZG en andere NGO's

Die afrikanen gaan zelf liever naar de medicijnman en wantrouwen zelfs westerse hulp

Tijdens de ebolauitbraak was het bijgeloof bijna dodelijk. Zelfs posten van het rode kruis werden aangevallen door die halve wilden

Dus nee, ze zijn absoluut niet voorbereid en het gaat een enorme bende worden daar, alleen is er nu geen westen om ze te helpen, we zijn druk met onszelf

Afrika kan dit niet aan
"Halve wilden". Ze houden er andere gebruiken op na, maar tot nu toe hebben ze aardig wat rampen overleefd en groeien ze nog altijd snel qua bevolkingsaantallen. Ik moet het allemaal nog maar zien. Daarnaast praat ik liever met respect over mensen uit Afrika, het zijn geen beesten of halve wilden.
AZ
ALKMAAR
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:08:28 #143
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192182860
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:07 schreef tompsv18 het volgende:
Peter heeft gesproken

PeterRdeV twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 12:01:46 Ik worstel er toch wel een beetje mee dat er in de winter van 2017-2018 in drie, vier maanden tijd bijna 9500 (!!) mensen in Nederland griep-gerelateerd overleden (cijfers RIVM). Dit was nooit het gesprek van de dag of opening NOS-journaal en er werd geen wc-rol extra verkocht... reageer retweet
En weer eens niet begrepen :P
pi_192182865
quote:

[..]

er waren gister 10.000 man op dat strand, mongolen.
ik zit nu in australie en gooi onze hele planning om, geen melbourne geen sydney
Je zit meer op fok dan dat je je met je vakantie bezig houdt.. _O-
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:09:24 #145
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192182871
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:08 schreef Durmada het volgende:

[..]

"Halve wilden". Ze houden er andere gebruiken op na, maar tot nu toe hebben ze aardig wat rampen overleefd en groeien ze nog altijd snel qua bevolkingsaantallen. Ik moet het allemaal nog maar zien. Daarnaast praat ik liever met respect over mensen uit Afrika, het zijn geen beesten of halve wilden.
Dit ja. Beetje achterhaalde ideeën hier over Afrika. Ga er eens heen, zou ik tegen die mensen willen zeggen. Maar nu even niet ;)
pi_192182873
quote:
Spanje ochtend update:

Pfff krijg wel meer twijfels over de cijfers uit China, ik hoop dat het ongegrond is
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 12:09:37 #147
416575 crew  Evenstar
pi_192182874
quote:
Peter heeft gesproken

Dit soort mensen ...

Als wij niet ingrijpen gaan er 3-4 maanden nog veel meer mensen dood dan dat ..... Ik kan mij echt zo kwaad maken om dit soort figuren.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 12:10:28 #148
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192182885
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zwaar ongefundeerd want net over de rivieren in de regio Nijmegen/Arnhem is het al een dikke week flink aan het toenemen.
Je zou haast denken dat mensen zo nu en dan ook oversteken.

Het is ook daadwerkelijk erkend dat carnaval de belangrijkste reden is dat het daar zo erg mis is gegaan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:10:59 #149
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_192182893
quote:
Peter heeft gesproken

Petur ( :r ) is deze weken niet meer relevant en mag dus niet aanschuiven bij de gebruikelijke schnabbels.
Dus tijd om er maar iets controversieels uit te gooien, misschien nodigt Jinek 'm dan weer uit, toch?
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:11:00 #150
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192182894
9500 doden over 120 dagen is 80 doden per dag. Zie italie, zie spanje, zelfs met een kleinere populatie ga je daar makkelijk overheen als je geen maatregelen zou hebben ingevoerd.

Peter begrijpt er dus weer weinig van.

Blijkbaar moet je eerst absoluut meer doden hebben voordat mensen zeggen, oja het is toch erger dan de griep. (en dan vragen ze zich af waarom er niet eerder is ingegrepen)
pi_192182897
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:10 schreef Nattekat het volgende:
Het is ook daadwerkelijk erkend dat carnaval de belangrijkste reden is dat het daar zo erg mis is gegaan.
Toch snap ik dat niet. Carnaval vier je immers in kleine groepjes. :+
vosss is de naam,
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:11:29 #152
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_192182902
quote:
Peter heeft gesproken

We zijn net een maand bezig. Over 3 maanden piept PeterR wel anders.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_192182906
quote:
12s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:11 schreef vosss het volgende:

[..]

De nieuwe misinformatie van Jaap al gezien?
pi_192182908
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je zit meer op fok dan dat je je met je vakantie bezig houdt.. _O-
het is nu ook niet de tijd om even vrolijk de tourist uit te hangen he :D
maar we genieten nog wel hoor, beetje wandelen, beetje vissen, beetje natuur
pi_192182909
quote:

[..]

en een halve dag naar 600.000
en een kwart dag naar 1.2 miljoen

Dus vanavond 1.2 miljoen besmettingen....

:N
pi_192182911
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:08 schreef Durmada het volgende:

[..]

"Halve wilden". Ze houden er andere gebruiken op na, maar tot nu toe hebben ze aardig wat rampen overleefd en groeien ze nog altijd snel qua bevolkingsaantallen. Ik moet het allemaal nog maar zien. Daarnaast praat ik liever met respect over mensen uit

Afrika, het zijn geen beesten of halve wilden.
ok, mensen met andere gebruiken maken op een merkwaardige manier gebruik van de hulp die ze kosteloos wordt aangeboden... zo beter? :')

https://nos.nl/artikel/23(...)n-in-oost-congo.html

:D
pi_192182914
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:11 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

De nieuwe misinformatie van Jaap al gezien?
Nee wat dan? :o
vosss is de naam,
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:12:25 #158
396550 Richestorags
pi_192182917
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:09 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Peter is mokerdom.
Echt mokerdom. En natuurlijk vindt Peter zichzelf weer belangrijk genoeg om er wat van te vinden.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:12:25 #159
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192182918
quote:

[..]

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Spellchecker zaterdag 21 maart 2020 @ 12:12:29 #160
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192182920
quote:

[..]

8)7
pi_192182922
https://www.telegraaf.nl/(...)uizen-vol-door-griep zelfs toen waren er grote problemen
pi_192182927
quote:

[..]

Eigenlijk hoort hier een meme bij.
Check it out
pi_192182929
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:12 schreef maily het volgende:

[..]

8)7
Niet mijn woorden he. Woorden van het RIVM.
vosss is de naam,
pi_192182943
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:12 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee wat dan? :o
https://www.nu.nl/coronav(...)drag-van-mensen.html

quote:
Correctie: In dit artikel werd verwezen naar een lockdown in Singapore, maar dit bleek niet correct en is daarom verwijderd.
Het is inmiddels weg, maar Jaap verwees dus naar de lockdown in Singapore als voorbeeld van 'zo gaat het ook niet goed'. Alleen Jaap was vergeten dat er geen lockdown in Singapore was maar ze daar als een idioot aan het testen zijn en contacttracing tot in den treuren doen. Wij doen geen lockdown (want Singapore!!!!) maar we doen ook het testen niet.
pi_192182946
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:12 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat voor enclave hebben we in Nederland? :@
vosss is de naam,
pi_192182947
quote:

[..]

Carnaval heeft zeker een grote invloed gehad, maar je kunt niet stellen dat andere regios buiten schot zullen blijven, zeker niet in ons dichtbevolkte landje en met huidige tendens en mogelijkheden je te verplaatsen.
pi_192182952
Op 5 mei is het voorbij hoop ik. Op 5 mei vieren we onze vrijheid.
Check it out
pi_192182955
deze is ook aardig lachwekkend:

'Scenario om horeca over drie weken gecontroleerd weer te openen'
Hans de Boer, voorzitter van werkgeversbond VNO-NCW, laat weten dat er wordt nagedacht over het "gecontroleerd heropenen" van winkels en horeca over drie weken. "Het noodpakket begint er nu goed uit te zien. Daarom zeggen we tegen elkaar: zullen we eens heel voorzichtig gaan nadenken over de situatie over een maand?", zei De Boer in het programma Nieuwsweekend op NPO Radio 1.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:14:40 #169
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192182956
Al cijfers gekend in Nederland?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_192182957
Een bedrijf waar ik voor werk wil dat ik volgende week maandag ergens op gesprek ga voor detachering van een tijdelijke opdracht. Is in de buurt van Uden. Ik twijfel heel erg om te gaan... maarja
pi_192182960
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:14 schreef hjansen82 het volgende:
Op 5 mei is het voorbij. Op 5 mei vieren we onze vrijheid.
achter gesloten deuren
pi_192182962
quote:
12s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:12 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat moet ik hier mee?
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:14:53 #173
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192182963
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:14 schreef vosss het volgende:

[..]

Wat voor enclave hebben we in Nederland? :@
Kaart uit 1849.
Was nog water
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_192182975
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:14 schreef Predator40 het volgende:

Hans de Boer, voorzitter van werkgeversbond VNO-NCW, laat weten dat er wordt nagedacht over het "gecontroleerd heropenen" van winkels en horeca over drie weken. "Het noodpakket begint er nu goed uit te zien. Daarom zeggen we tegen elkaar: zullen we eens heel voorzichtig gaan nadenken over de situatie over een maand?", zei De Boer in het programma Nieuwsweekend op NPO Radio 1.
Dat klinkt eerder als Hans de Boer van onbenullig Nederland.
Check it out
pi_192182976
quote:
12s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:12 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Waar is Flevoland?
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192182977
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:14 schreef Minimunt het volgende:
Een bedrijf waar ik voor werk wil dat ik volgende week maandag ergens op gesprek ga voor detachering van een tijdelijke opdracht. Is in de buurt van Uden. Ik twijfel heel erg om te gaan... maarja
tenzij het niet mag van de overheid is het werkweigering als je niet gaat en je werkgever wil dat je wel gaat.
Je kan je ook ziek melden.
pi_192182981
quote:

Mensen snappen het echt niet.. denk eens aan een scenario waarbij je hopelijk op 1 juli weer een beetje fatsoenlijk kunt gaan leven allemaal.. en dat is al twijfelachtig
pi_192182983

Ja, D66. Het lijkt mij ook ontzettend belangrijk om gendergelijkheid in relatie tot de corona crisis te bespreken.
pi_192182985
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

tenzij het niet mag van de overheid is het werkweigering als je niet gaat en je werkgever wil dat je wel gaat.
Je kan je ook ziek melden.
of voorstellen het via een videoconference te doen
  Spellchecker zaterdag 21 maart 2020 @ 12:16:39 #180
197773 crew  maily
pi_192182989
quote:
Ik zou gaan. En daar meteen in quarantaine. :Y

OT: laat dat bedrijf zich eens inlezen hier.
pi_192182992
Hoor net dat een oom en tante van eind 70 op een camping in Spanje zitten (malaga) en dat de politie dus gisteren de camping kwam sluiten. Iedereen moet naar huis rijden met de waarschuwing dat ze na de 23e niet meer Frankrijk in kunnen. Of ze wel willen doorrijden.

Ze hadden zich er in eerste instantie niet zo druk om gemaakt, maar zijn dus vanochtend vertrokken met de camper.
Maar zijn nu lichtelijk in ‘paniek’ aangezien ze normaal ongeveer 400 a 500km per dag rijden en ze nu moeten haasten en dat tempo niet gewend zijn.
Bah
pi_192182995
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:16 schreef maily het volgende:

[..]

Ik zou gaan. En daar meteen in quarantaine. :Y

OT: laat dat bedrijf zich eens inlezen hier.
dan kunnen ze beter een sprookjesboek lezen, dat is betrouwbaarder.
pi_192182996
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mensen snappen het echt niet.. denk eens aan een scenario waarbij je hopelijk op 1 juli weer een beetje fatsoenlijk kunt gaan leven allemaal.. en dat is al twijfelachtig
VOC mentaliteit!
pi_192182997
quote:

[..]

Gaat idd rap in de regio Nijmegen.
Nijmegen zelf zat gisteren op de 55.
In het Radboud lagen gister 32 mensen (eergister nog 18). Hier zaten ook mensen uit Brabant bij.
Vandaag zijn er ook patiënten naar de Sint Maartenskliniek gebracht (die kunnen er maximaal 30 herbergen).
CWZ weet ik niet.
A murky, forgotten land.
pi_192182998
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[ afbeelding ]

Ja, D66. Het lijkt mij ook ontzettend belangrijk om gendergelijkheid in relatie tot de corona crisis te bespreken.
@KingRoland heeft hier wel een mening over
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:17:11 #186
396550 Richestorags
pi_192183001
quote:

Hans de Boer is echt de kanker van Nederland. Sorry dat ik het zo grof zeg maar deze man is echt :r :r :r
pi_192183003
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Natuurlijk niet! over een paar weken dooft het echt wel uit hoor, zat voorbeelden uit het verleden gehad. Weet je hoe veel mensen het al hebben/gehad hebben zonder het te weten. Het weer wordt beter (betere afweer) en kans is groot dat er verlichtende medicijnen komen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 12:17:35 #188
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192183008
quote:
[ afbeelding ]

:|W :|W :|W
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Spellchecker zaterdag 21 maart 2020 @ 12:17:44 #189
197773 crew  maily
pi_192183012
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:16 schreef Fukushima het volgende:
Hoor net dat een oom en tante van eind 70 op een camping in Spanje zitten (malaga) en dat de politie dus gisteren de camping kwam sluiten. Iedereen moet naar huis rijden met de waarschuwing dat ze na de 23e niet meer Frankrijk in kunnen. Of ze wel willen doorrijden.

Ze hadden zich er in eerste instantie niet zo druk om gemaakt, maar zijn dus vanochtend vertrokken met de camper.
Maar zijn nu lichtelijk in ‘paniek’ aangezien ze normaal ongeveer 400 a 500km per dag rijden en ze nu moeten haasten en dat tempo niet gewend zijn.
Bah
Heel vervelend. Maar dit is toch al een paar dagen bekend ...
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:17:45 #190
396550 Richestorags
pi_192183013
quote:
Gewoon weigeren.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 12:17:50 #191
416575 crew  Evenstar
pi_192183014
quote:

[..]

Ja, mensen steken inderdaad over.

Mensen die in Brabant wonen werken ook wel in Utrecht. Mensen die in Utrecht wonen gaan in het weekend naar hun ouders in Groningen. Fans van Ajax en Feyenoord zitten in het hele land. Grote concerten zijn vooral in Amsterdam en daar komen echt niet alleen mensen uit de regio etc. etc.

In een klein land kan je echt niet zulke duidelijke grenzen trekken. Het RIVM dacht dat ook even te doen met Noord-Brabant en dat is ook mislukt. De rest van het land loopt achter op NB en de piek daar zal door de genomen maatregelen hopelijk lager zijn. Echter gaat dat weinig helpen als straks alle capaciteit in Nederland al gebruikt wordt door Brabant.
pi_192183017
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/coronav(...)drag-van-mensen.html
[..]

Het is inmiddels weg, maar Jaap verwees dus naar de lockdown in Singapore als voorbeeld van 'zo gaat het ook niet goed'. Alleen Jaap was vergeten dat er geen lockdown in Singapore was maar ze daar als een idioot aan het testen zijn en contacttracing tot in den treuren doen. Wij doen geen lockdown (want Singapore!!!!) maar we doen ook het testen niet.
Ik was ook al gaan googlen, want dacht dat ik informatie had gemist, maar het rivm heeft het gewoon gigantisch fout, damn
pi_192183023
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:17 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Gaat idd rap in de regio Nijmegen.
Nijmegen zelf zat gisteren op de 55.
In het Radboud lagen gister 32 mensen (eergister nog 18). Hier zaten ook mensen uit Brabant bij.
Vandaag zijn er ook patiënten naar de Sint Maartenskliniek gebracht (die kunnen er maximaal 30 herbergen).
CWZ weet ik niet.
In Noord en Zuid Holland neemt het aantal besmetting ook flink toe. En omdat sommigen in de steden nergens rekening mee houden kan over 2 weken het grootste probleem wel eens in de randstad liggen.
pi_192183032
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:17 schreef maily het volgende:

[..]

Heel vervelend. Maar dit is toch al een paar dagen bekend ...
Ja ik wist ook niet dat er nog ergens familie in het buitenland zat, hoor het net van mij mijn moeder. Het schijnt dat er erg veel overwinteraars zaten en ze dus dachten dat ze de dans zouden ontspringen
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:19:58 #195
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192183036
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:18 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Ik was ook al gaan googlen, want dacht dat ik informatie had gemist, maar het rivm heeft het gewoon gigantisch fout, damn
Het RIVM heeft het al gigantisch fout van in het begin van de uitbraak.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:20:01 #196
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192183038
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Gewoon weigeren.
ik moet daar ook nog wat ophalen, voor onbepaalde tijd uitgesteld
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:20:03 #197
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_192183039
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:15 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Waar is Flevoland?
In je geschiedenisboeken.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_192183051
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Hans de Boer is echt de kanker van Nederland. Sorry dat ik het zo grof zeg maar deze man is echt :r :r :r
Snap zijn standpunt wel, de hele horeca sector gaat naar de knoppen door dit virus.
  Spellchecker zaterdag 21 maart 2020 @ 12:20:57 #199
197773 crew  maily
pi_192183058
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:19 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Ja ik wist ook niet dat er nog ergens familie in het buitenland zat, hoor het net van mij mijn moeder. Het schijnt dat er erg veel overwinteraars zaten en ze dus dachten dat ze de dans zouden ontspringen
Hopelijk zijn ze op tijd weg. En om België heenrijden ....
pi_192183060
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:19 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Het RIVM heeft het al gigantisch fout van in het begin van de uitbraak.
Ja nogal, maar ik had goede hoop dat het beter ging, mijn vertrouwen ging vooral omhoog na de technische briefing van een paar dagen terug. Nu is dat weer weg dus
pi_192183062
quote:

Bah
Vervelend die koppige bejaarden
pi_192183064
quote:
[ afbeelding ]

pi_192183066
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:17 schreef Automatisch het volgende:

[..]

Natuurlijk niet! over een paar weken dooft het echt wel uit hoor, zat voorbeelden uit het verleden gehad. Weet je hoe veel mensen het al hebben/gehad hebben zonder het te weten. Het weer wordt beter (betere afweer) en kans is groot dat er verlichtende medicijnen komen.
voorlopig zit italie al 12 dagen in een keihare lockdown en is de piek nog niet in zicht, nederland zit niet eens in lockdown.....dit gaat nog wel even duren
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:21:17 #204
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192183067
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:12 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

ok, mensen met andere gebruiken maken op een merkwaardige manier gebruik van de hulp die ze kosteloos wordt aangeboden... zo beter? :')

[ afbeelding ]

https://nos.nl/artikel/23(...)n-in-oost-congo.html

Nee in Nederland gebeurt nooooit iets geks natuurlijk. Het is een eenzijdig bericht, weet jij veel waarom die mensen in Oost-Congo zo reageren?
AZ
ALKMAAR
pi_192183068
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:20 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Snap zijn standpunt wel, de hele horeca sector gaat naar de knoppen door dit virus.
als er zometeen geen mensen meer zijn, gaat de horeca ook naar de knoppen....
pi_192183072
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:20 schreef maily het volgende:

[..]

Hopelijk zijn ze op tijd weg. En om België heenrijden ....
Tot de Duitsers de grens sluiten :X
Brutal. Fucking. Metal.
pi_192183073
België ook 30 doden met 558 besmettingen.

Nieuw Benelux record.
pi_192183088
quote:

Bah
_O- hier moet ik wel om lachen.... sorry voor je familie, maar het is wel ee klassiek voorbeeld van je kop in het zand steken en doen alsof er niks aan de hand is.
pi_192183093
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:18 schreef Fukushima het volgende:

[..]

is toch wel heel droevig om zulke grove fouten te maken in de praktijk met zon indrukwekkend CV :'(
pi_192183098
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:22 schreef Predator40 het volgende:

[..]

is toch wel heel droevig om zulke grove fouten te maken in de praktijk met zon indrukwekkend CV :'(
tja... ik dacht dat jaap geen mens was, maar helaas... hij is ook gewoon een mens.
pi_192183119
https://www.indeed.nl/jobs?q=uitvaartbranche&l= :X :X

Veel vacatures uitvaartbranche -O-
pi_192183123
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

tja... ik dacht dat jaap geen mens was, maar helaas... hij is ook gewoon een mens.
een expert die de burgers moet beschermen kan niet fout op fout op fout BLIJVEN maken natuurlijk he
pi_192183125
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:21 schreef Durmada het volgende:

[..]

Nee in Nederland gebeurt nooooit iets geks natuurlijk. Het is een eenzijdig bericht, weet jij veel waarom die mensen in Oost-Congo zo reageren?
ok man :)

heel correct van je, je krijgt een sticker :)

Ik voorspel alleen dat het één grote pestbende in afrika gaat worden mocht corona daar om zich heen gaan slaan, juist omdat de medische zorg en de geletterdheid van de bevolking heel laag is en het bijgeloof heel hoog.

Die gaan liever naar de medicijnman dan naar de man in een witte jas...

Nu kan je heel hard gillen dat dit niet zo is, maar als je wil diep ik talloze artikelen voor je op waar uit blijkt dat men tijdens de ebola uitbraak liever naar dit soort sjamanen ging.

Nu kun jij stellen dat dit gewoon het gevolg is van andere gebruiken, prima

Ik vind het achterlijk en vrees de gevolgen van die andere gebruiken op het verloop van de besmettingen op dat continent

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2020 12:25:41 ]
pi_192183129
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Vervelend die koppige bejaarden
Echt hé, naja 1150 km van Malaga tot de Franse grens. Ze rijden maar een beetje door
  Miss 200.000.000! zaterdag 21 maart 2020 @ 12:25:19 #215
367000 roos94
pi_192183132

Begrijp ik hieruit dat de zomervakantie misschien van de baan is?
pi_192183136
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:51 schreef heywoodu het volgende:
Ze hebben tijdens de Corona crisis de parlementsverkiezingen door laten gaan.
pi_192183139
quote:
Beetje angstzaaierij dit, zonder te laten zien hoe dit voor het coronatijdperk was.
pi_192183143
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

_O- hier moet ik wel om lachen.... sorry voor je familie, maar het is wel ee klassiek voorbeeld van je kop in het zand steken en doen alsof er niks aan de hand is.
Ja ik weet het, het is echt heel dom weer.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 12:26:03 #219
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192183146
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:25 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]

Kunnen ze niet maken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:26:09 #220
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_192183148
quote:
Ouderen in Istanbul komen bij elkaar, gemeente haalt bankjes weg
In de wijk Üsküdar in Istanbul is de gemeente begonnen met het weghalen van bankjes. Ouderen zitten op die bankjes en zoeken elkaar op, terwijl er door de gemeente herhaaldelijk is opgeroepen om thuis te blijven vanwege het coronavirus. "Zaterdagochtend zaten de bankjes in de wijk Üsküdar gewoon weer vol ouderen die ongestoord bij elkaar kwamen", zegt Turkije-correspondent Mitra Nazar.

De burgemeester van het district publiceerde een video van de weghaalactie op Twitter. Sommige bankjes worden verwijderd, terwijl de ouderen er nog op zitten. "We zijn genoodzaakt de regels voor onze ouderen te verscherpen. Ga niet naar buiten omdat het mooi weer is. Er zal geen enkel bankje meer staan om op te zitten." Hij belooft dat als dit allemaal voorbij is, er nieuwe en zelfs betere bankjes voor terug zullen komen.
Via de nos live blog.

Hier ook invoeren? En muizenvallen verstopt in het gras in de parkjes _O_
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_192183150
quote:
[ afbeelding ]

Lijkt me logisch idd

of maar een week reces
pi_192183156
Zeer interessant stuk

Lezen graag!

Relativerend rekenen aan Covid-19
pi_192183158
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Kunnen ze niet maken.
ze kunnen toch nergens heen in de zomervakantie en de meesten denken dat ze nu al vakantie hebben :P
pi_192183163
quote:

[..]

Kunnen ze niet maken.
Waarom niet?
pi_192183164
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:24 schreef Predator40 het volgende:

[..]

een expert die de burgers moet beschermen kan niet fout op fout op fout BLIJVEN maken natuurlijk he
je kan niet zeggen dat iemand fouten maakt als je zelf informatie hebt die die persoon toen nooit had kunnen hebben....
pi_192183165
quote:

Bah
Weten je oom en tante dat ze voor de grens met Frankrijk een formulier van de ambassade nodig hebben? Dat is te vinden op de site van de ANWB.
Hier de link
https://www.anwb.nl/verke(...)eizen-door-frankrijk

Ik zie daar overigens niet staan dat de grens met Frankrijk de 23ste definitief sluit. Heb jij daar een link van?
Mijn broer rijdt vandaag of morgen nl nu de auto van mijn ouders terug, en moet ook die grens nog over.
pi_192183166
quote:
[ afbeelding ]

Kunnen we het corona virus bij het mensenrechten hof laten aanklagen dat het vaker mannen als vrouwen treft. Vuil discriminerend virus dat zich niet houdt aan een 50/50 verdeling.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:27:26 #228
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_192183173
Goedemiddag allemaal,

Waarschijnlijk is dit al voorbij gekomen (maar ik lees niet meer alles zo actief als eerst)

WHO start WhatsApp-chatfunctie voor informatie over coronavirus

https://www.nu.nl/tech/60(...)ver-coronavirus.html

Speciaal voor de cijfernerds onder ons, dacht ik, plaats het bericht even
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_192183181
quote:
[ afbeelding ]

Dat heb ik al eerder gelezen, dat schijnt in theorie mogelijk te zijn. Er zullen alleen al veel mensen zijn die de vakantie geboekt hebben (waaronder ik). Dat zou wel een domper zijn. Aan de andere kant. Ik teken ervoor als alles weer normaal is rond de zomer.
pi_192183182
quote:
Meer dan anders?
pi_192183185
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:25 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Ja ik weet het, het is echt heel dom weer.
dat is nogal een understatement.
Nu in het buitenland zitten terwijl hte niet je woonland is, en niet terug willen komen is niet dom maar een tikkie erger.
pi_192183192
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:54 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

In Bangladesh woedt het al. Er wordt alleen niet getest. Mensen beginnen in paniek te raken. Mijn hele familie woont er en zo weet ik t.
pi_192183195
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

je kan niet zeggen dat iemand fouten maakt als je zelf informatie hebt die die persoon toen nooit had kunnen hebben....
had hij wel....alleen onze economie was belangrijker
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:29:35 #234
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192183196
quote:
[ afbeelding ]

Wellicht. Lekker met 40 graden in de collegebanken _O_
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:29:39 #235
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192183197
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:27 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Dat heb ik al eerder gelezen, dat schijnt in theorie mogelijk te zijn. Er zullen alleen al veel mensen zijn die de vakantie geboekt hebben (waaronder ik). Dat zou wel een domper zijn. Aan de andere kant. Ik teken ervoor als alles weer normaal is rond de zomer.
Redelijke kans dat die vakantie niet door gaat toch?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_192183198
Bewoners banlieues Parijs negeren masaal verbod.
https://www.telegraaf.nl/(...)ren-lockdown-massaal
Check it out
pi_192183202
quote:

[..]

Kunnen ze niet maken.
?? In tijden van crisis is dat niet echt van belang meer
pi_192183205
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:29 schreef Predator40 het volgende:

[..]

had hij wel....alleen onze economie was belangrijker
tja, ddan moet ik jou op je woord geloven en daar heb ik moeite mee.
pi_192183208
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:29 schreef hjansen82 het volgende:
Bewoners banlieues negeren masaal verbod.
Verrassend.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 12:30:19 #240
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192183210
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

?? In tijden van crisis is dat niet echt van belang meer
Als de scholen open kunnen, is het geen crisis.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_192183211
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:27 schreef fietsmiep het volgende:

[..]

Weten je oom en tante dat ze voor de grens met Frankrijk een formulier van de ambassade nodig hebben? Dat is te vinden op de site van de ANWB.
Hier de link
https://www.anwb.nl/verke(...)eizen-door-frankrijk

Ik zie daar overigens niet staan dat de grens met Frankrijk de 23ste definitief sluit. Heb jij daar een link van?
Mijn broer rijdt vandaag of morgen nl nu de auto van mijn ouders terug, en moet ook die grens nog over.
Formulier had ik al verteld, wij hebben een vestiging in FR, ik was al op de hoogte.
De 23e kan ik ook nergens terugvinden. Misschien was dat alleen om ervoor te zorgen dat ze zo snel mogelijk naar huis zouden gaan?
  Miss 200.000.000! zaterdag 21 maart 2020 @ 12:30:24 #242
367000 roos94
pi_192183214
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:29 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Wellicht. Lekker met 40 graden in de collegebanken _O_
-O-
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:30:31 #243
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192183217
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:24 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

ok man :)

heel correct van je, je krijgt een sticker :)

Ik voorspel alleen dat het één grote pestbende in afrika gaat worden mocht corona daar om zich heen gaan slaan, juist omdat de medische zorg en de geletterdheid van de bevolking heel laag is en het bijgeloof heel hoog.

Die gaan liever naar de medicijnman dan naar de man in een witte jas...

Nu kan je heel hard gillen dat dit niet zo is, maar als je wil diep ik talloze artikelen voor je op waar uit blijkt dat men tijdens de ebola uitbraak liever naar dit soort sjamanen ging.

Nu kun jij stellen dat dit gewoon het gevolg is van andere gebruiken, prima

Ik vind het achterlijk en vrees de gevolgen van die andere gebruiken op het verloop van de besmettingen op dat continent
Het gaat mij niet om correct zijn, nog geen paar uur geleden werd ik onethisch genoemd door een paar posters.

Het gaat mij erom dat je doet alsof Afrikanen een soort beesten zijn die al het menselijks vreemd zijn. Dat slaat gewoon nergens op, prima dat je voor ze vreest maar het is niet zo dat wij het in Europa nou perfect onder controle hebben toch?
AZ
ALKMAAR
pi_192183218
quote:

Bah
Wat bezielt ze dan ook om naar een camping in spanje te gaan?

Wel vervelend voor ze, hoop dat ze het op tijd redden.
pi_192183221
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:29 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

iok zou zegge: ja of nee, dus 50% kans.
pi_192183222
quote:
Daar gaan ongetwijfeld rellen ontstaan.
pi_192183223
hugodejonge twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 10:55:33 Door #corona komen we desinfectiemiddelen voor de zorg tekort. @DSMNederland & Avandis pakken de productie hiervan op. 1000 liter is al gereed. @Shell_Nederland stelt gratis 2,5 mln liter grondstof beschikbaar. Daar kunnen we 6 maanden mee vooruit. Dank! https://t.co/uaIIxmSsPT reageer retweet
hugodejonge twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 11:11:10 Binnen! Afgelopen weken hebben inkopers van het @ErasmusMC en het ministerie gewerkt aan een toelevering van FFP2-maskers voor NL. Eerste lading van zo'n 690.000 mondkapjes is net binnen en wordt zo snel mogelijk gedistribueerd naar de plekken waar de nood het hoogst is. 😷🦠💪 https://t.co/QorC90A4tv reageer retweet
Hugo is wel handig met de communicatie. Dingen als inzet van defensie en Nederlandse bedrijven doet het goed bij het volk.
pi_192183224
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:21 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Ja nogal, maar ik had goede hoop dat het beter ging, mijn vertrouwen ging vooral omhoog na de technische briefing van een paar dagen terug. Nu is dat weer weg dus
Iedereen vond het geweldig omdat van Dissel een samenhangend verhaal vertelde. Maar inhoudelijk was het helemaal niet sterk. Niet onderbouwd door cijfers leek het meer op nattevingerwerk.

En er zaten toch ook wel wat denkfouten in. Met als meest kwalijke het idee dat je de maatregelen aan kan passen aan de bezettingsgraad van de IC. Wat gewoon bezopen is aangezien daar een lead time van misschien wel 2 weken in zit.
pi_192183225
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nu in het buitenland zitten terwijl hte niet je woonland is, en niet terug willen komen is niet dom maar een tikkie erger.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

oeps.....maargoed ik kan gewoon een jaar in australie blijven in principe ....we hebben geen verplichtingen
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:31:16 #250
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192183229
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

iok zou zegge: ja of nee, dus 50% kans.
Ja of omboeken misschien naar de camping, dus 33%
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_192183231
balazscseko twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 08:56:27 Hungarian Justice Min. @JuditVarga_EU sends bill to Parliament:
- State of emergency til end of 2020
- Rule by decree
- Parliament suspended
- No snap elections/referendums
- Spreading fake news and rumors punishable with up to 5 years in prison #COVID19
https://t.co/1QJaLaKp6J reageer retweet
Orban grijpt de macht.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 21 maart 2020 @ 12:31:27 #252
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192183232
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:09 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Peter is mokerdom.
:Y
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:31:29 #253
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192183233
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:27 schreef PinkLow het volgende:
Goedemiddag allemaal,

Waarschijnlijk is dit al voorbij gekomen (maar ik lees niet meer alles zo actief als eerst)

WHO start WhatsApp-chatfunctie voor informatie over coronavirus

https://www.nu.nl/tech/60(...)ver-coronavirus.html

Speciaal voor de cijfernerds onder ons, dacht ik, plaats het bericht even
Handig! Meteen even alle mythes ontkracht _O_

*WHO Myth-busters*

There is a lot of false information around. These are the facts.

🔢 People of all ages CAN be infected by the coronavirus. Older people, and people with pre-existing medical conditions (such as asthma, diabetes, heart disease) appear to be more vulnerable to becoming severely ill with the virus.

❄️ Cold weather and snow CANNOT kill the coronavirus.

☀️ The coronavirus CAN be transmitted in areas with hot and humid climates

🦟 The coronavirus CANNOT be transmitted through mosquito bites.

🐶 There is NO evidence that companion animals/pets such as dogs or cats can transmit the coronavirus.

🛀 Taking a hot bath DOES NOT prevent the coronavirus

💨 Hand dryers are NOT effective in killing the coronavirus

🟣 Ultraviolet light SHOULD NOT be used for sterilization and can cause skin irritation

🌡️ Thermal scanners CAN detect if people have a fever but CANNOT detect whether or not someone has the coronavirus

💦 Spraying alcohol or chlorine all over your body WILL NOT kill viruses that have already entered your body

💉 Vaccines against pneumonia, such as pneumococcal vaccine and _Haemophilus influenzae_ type b (Hib) vaccine, DO NOT provide protection against the coronavirus.

👃 There is NO evidence that regularly rinsing the nose with saline has protected people from infection with the coronavirus.

🧄 Garlic is healthy but there is NO evidence from the current outbreak that eating garlic has protected people from the coronavirus.

💊 Antibiotics DO NOT work against viruses, antibiotics only work against bacteria.

🧪 To date, there is NO specific medicine recommended to prevent or treat the coronavirus.

Check the facts on the WHO website: https://www.who.int/emerg(...)-public/myth-busters

📌 Reply 0 for Menu
pi_192183234
quote:
Net zoals de nederlanders die massaal deze dagen als vakantiedagen zien. Profiteurs :r
pi_192183241
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:29 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja eigenlijk wel. Maar je hoopt op het beste natuurlijk :)
pi_192183242
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:30 schreef Durmada het volgende:
het is niet zo dat wij het in Europa nou perfect onder controle hebben toch?
Nee, dat is dus ook precies het punt, als het hier al zo vreselijk misloopt lijkt mij dat d ehoop dat het in afrika ook maar iets beter zal gaan natuurlijk kolder

dat snap je zelfs hopelijk ook? Je wil toch niet gaan beweren dat de voorzieningen in Afrika gelijkaardig zijn aan die wij hier hebben?
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:32:29 #257
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192183244
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:31 schreef xminator het volgende:

[..]

Net zoals de nederlanders die massaal deze dagen als vakantiedagen zien. Profiteurs :r
Tot de werkgever failliet gaat. Dan zitten ze permanent thuis.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 12:32:47 #258
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192183250
quote:
En bedenkt voor het verspillen van mijn premium artikel :{

Nou vind ik het echt gigantisch belachelijk dat de telegraaf er zo misbruik van maakt, maar goed.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_192183252
Tweede collega van mijn vriendin is ziek waarschijnlijk corona.

* Ik maak mij een beetje zorgen..
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:33:33 #260
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192183255
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nou vind ik het echt gigantisch belachelijk dat de telegraaf er zo misbruik van maakt, maar goed.
Misbruik? Verklaar je nader :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:33:37 #261
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192183257
quote:

[..]

Gewoon incognito openen. Dan kun je alles lezen.
pi_192183258
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:31 schreef xminator het volgende:

[..]

Profiteurs? :') Misschien raken ze uiteindelijk indirect door hun eigen gedrag hun baan wel kwijt, omdat het bedrijf kopje onder gaat als er straks nog strengere maatregelen genomen moeten worden voor nog langere tijd.
pi_192183259
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:30 schreef xminator het volgende:

[..]

Wat bezielt ze dan ook om naar een camping in spanje te gaan?

Wel vervelend voor ze, hoop dat ze het op tijd redden.
overwinteren Voor een paar maanden. Doen ze al sinds ze gepensioneerd zijn
pi_192183266
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:32 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Altijd vakantie, nog beter.
pi_192183267
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Daar gaan ongetwijfeld rellen ontstaan.
Hier ook als ze dat gaan invoeren
pi_192183271
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:32 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Daarom wordt er zoveel klusmateriaal ingeslagen bij de Hornbach.
pi_192183272
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:33 schreef Fukushima het volgende:

[..]

overwinteren Voor een paar maanden. Doen ze al sinds ze gepensioneerd zijn
Winter is al lang voorbij :P

Ze hadden al lang terug kunnen zijn.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 12:34:36 #268
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192183273
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Misbruik? Verklaar je nader :).
Corona berichtgeving achter een paywall, kom op zeg :N
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_192183278
quote:
ou vind ik het echt gigantisch belachelijk dat de telegraaf er zo misbruik van maakt, maar goed.
hahaha ja het is de schuld van de Telegraaf :+

:')
pi_192183284
quote:
9s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
balazscseko twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 08:56:27 Hungarian Justice Min. @:JuditVarga_EU sends bill to Parliament:
- Rule by decree
- Parliament suspended
- Spreading fake news and rumors punishable with up to 5 years in prison #COVID19
Orban grijpt de macht.
Ik vrees dat dit in andere landen VS? ook gaat gebeuren.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:35:29 #271
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192183286
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Oh zo, sja, idd gewoon openen in een incognitovenster. Maar wel eens, dit soort dingen zouden voorlopig gewoon overal voor iedereen beschikbaar moeten zijn.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 12:35:30 #272
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192183287
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:34 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

hahaha ja het is de schuld van de Telegraaf :+

:')
Waar is mijn N? :{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_192183290
quote:

[..]

Kunnen ze niet maken.
Jawel hoor
pi_192183291
quote:

[..]

jezus, je kan toch gewoon incognito kijken
pi_192183294
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:30 schreef SamCooke het volgende:

[..]

Iedereen vond het geweldig omdat van Dissel een samenhangend verhaal vertelde. Maar inhoudelijk was het helemaal niet sterk. Niet onderbouwd door cijfers leek het meer op nattevingerwerk.

En er zaten toch ook wel wat denkfouten in. Met als meest kwalijke het idee dat je de maatregelen aan kan passen aan de bezettingsgraad van de IC. Wat gewoon bezopen is aangezien daar een lead time van misschien wel 2 weken in zit.
Ja zeker, je ziet pas effect na 2 wkn. En dat is lastig met iets wat exponentieel groeit. Opschalen met bedden is daarbij ook een lineaire oplossing. Je zal alleen maar verder achter de feiten gaan lopen
pi_192183296
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:35 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ik vrees dat dit in andere landen VS? ook gaat gebeuren.
Lijkt me ook prima voor Nederland. Die debatten over het virus zijn een schande en voegen helemaal niets toe.
pi_192183301
quote:
balazscseko twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 08:56:27 Hungarian Justice Min. @:JuditVarga_EU sends bill to Parliament:
- Rule by decree
- Parliament suspended
Orban grijpt de macht.
Gatverdamme.
pi_192183315
quote:
- Rule by decree
- Parliament suspended
Orban grijpt de macht.
Dat is een lange periode. Hij heeft wel al hekken om zijn land. Kan misschien nog wel lukken ook
pi_192183316
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:59 schreef roos94 het volgende:
10.000
pi_192183319
quote:

[..]

Gewoon openen in incognito modus
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:37:41 #281
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192183320
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:32 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Nee, dat is dus ook precies het punt, als het hier al zo vreselijk misloopt lijkt mij dat d ehoop dat het in afrika ook maar iets beter zal gaan natuurlijk kolder

dat snap je zelfs hopelijk ook? Je wil toch niet gaan beweren dat de voorzieningen in Afrika gelijkaardig zijn aan die wij hier hebben?
Maar Afrika is tot nu toe het minst getroffen continent, dat kan komen door het gebrek aan tests of wat voor reden dan ook. Maar er is voor nu nog geen reden om je extra zorgen te maken voor Afrika.
AZ
ALKMAAR
pi_192183326
Wanneer ging Nederland maatregelen treffen, onze zachte lockdown zeg maar, wanneer gingen die in?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_192183328
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:26 schreef VersKers het volgende:
Zeer interessant stuk

Lezen graag!

Relativerend rekenen aan Covid-19

Negeert totaal de impact van het virus op de gezondheid van overlevenden.
En het gevaar dat wij zomaar een extra jaarlijks terugkerende seizoensziekte erbij kunnen hebben.
  Miss 200.000.000! zaterdag 21 maart 2020 @ 12:38:27 #284
367000 roos94
pi_192183331
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:38 schreef Discombobulate het volgende:
Wanneer ging Nederland maatregelen treffen, onze zachte lockdown zeg maar, wanneer gingen die in?
Zondag 15maart
pi_192183332
quote:
5 dagen geleden
pi_192183339
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:38 schreef roos94 het volgende:

[..]

Zondag 15maart
Donderdag namiddag werd iedereen verzocht thuis te blijven als dat kon.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_192183346
Betreft zomervakantie: het is heel goed mogelijk dat iedereen zijn/haar geplande vakantie tm augustus moet cancelen of opschuiven.
pi_192183347
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:38 schreef SamCooke het volgende:

[..]

Negeert totaal de impact van het virus op de gezondheid van overlevenden.
En het gevaar dat wij zomaar een extra jaarlijks terugkerende seizoensziekte erbij kunnen hebben.
kan, maar tegen die tijd is er ook een vaccin
pi_192183350
elmundoes twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 12:01:33 #ÚltimaHora 🔴 España se acerca a los 25.000 contagiados y registra 1.326 muertes https://t.co/P8oysnI6fZ reageer retweet
3355 nieuwe gevallen en 233 doden erbij in Spanje.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 maart 2020 @ 12:40:05 #290
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192183356
quote:
Daar heb je Skype voor. Of simpelweg een telefoon. Ze kunnen toch niet verwachten dat je het gaat opzoeken?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_192183365
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:30 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Formulier had ik al verteld, wij hebben een vestiging in FR, ik was al op de hoogte.
De 23e kan ik ook nergens terugvinden. Misschien was dat alleen om ervoor te zorgen dat ze zo snel mogelijk naar huis zouden gaan?
Bedankt voor je reactie. Mijn ouders (87 en 90 jr) vliegen dinsdag terug uit Portugal. Deze vlucht hadden ze al geboekt staan, vliegen naar Duitsland, waar ze wonen. Mijn broer heeft voor Spanje ook zo'n doorreisformulier.
pi_192183366
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:40 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Daar heb je Skype voor. Of simpelweg een telefoon. Ze kunnen toch niet verwachten dat je het gaat opzoeken?
Het is niet zo dat heel Uden besmet is he, het concentreert zich daar rond het ziekenhuis momenteel
  Miss 200.000.000! zaterdag 21 maart 2020 @ 12:41:17 #293
367000 roos94
pi_192183374
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:39 schreef Houtenbeen het volgende:
elmundoes twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 12:01:33 #ÚltimaHora 🔴 España se acerca a los 25.000 contagiados y registra 1.326 muertes https://t.co/P8oysnI6fZ reageer retweet
In 24 u?
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:41:32 #294
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192183378
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:39 schreef Houtenbeen het volgende:
Dat zou nog goed nieuws zijn ook
pi_192183382
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:38 schreef roos94 het volgende:

[..]

Zondag 15maart
Brabant een aantal dagen eerder, dacht donderdag. Daarom mag je hopen dat de cijfers in Brabant wat gaan stabiliseren nu
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 maart 2020 @ 12:41:53 #296
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_192183383
quote:
Donderdag 12 maart:
- Thuiswerken als het kan
- Niet meer dan 100 personen (periode tot 31 maart)
- Bij klachten thuis blijven

Zondag 15 maart:
- Scholen, sportclubs, horeca dicht
- Datum naar 6 april
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Miss 200.000.000! zaterdag 21 maart 2020 @ 12:41:54 #297
367000 roos94
pi_192183384
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Betreft zomervakantie: het is heel goed mogelijk dat iedereen zijn/haar geplande vakantie tm augustus moet cancelen of opschuiven.
Maar 1 september begint het nieuwe studiejaar. Dus geen vakantie dan? :')
  Spellchecker zaterdag 21 maart 2020 @ 12:42:47 #298
197773 crew  maily
pi_192183394
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:41 schreef roos94 het volgende:

[..]

Je hebt nu toch vakantie?
pi_192183396
quote:

[..]

Lekker boeiend. Je hebt nu toch vakantie.
pi_192183406
quote:

[..]

In 24 u?
Ja
pi_192183408
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:42 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Lekker boeiend. Je hebt nu toch vakantie.
Als je niks mag doen voelt dit eerder aan als een open gevangenis hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')