abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192182294

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen

Nederlands
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Het aantal infecties op de Nederlandse IC's

Internationale organisaties
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt

Timelapses:
Flourish

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws graag een bron
• Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Geen slowchat
• Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
• Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden
pi_192182331
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:26 schreef Kyran het volgende:
In dat geval dus gewoon NVIC aanhouden, want neem aan dat die wel de exacte getallen hebben op dit moment, inclusief de IC's die niet meedoen aan NICE registratie.
Heb je daar een directe link van met aantallen? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192182335
Van de NVIC aantallen dus bedoel ik.
vosss is de naam,
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:36:07 #4
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192182344
quote:
Bijna 700.000 mondkapjes aangekomen

Er is een eerste lading van 690.000 mondkapjes aangekomen in Nederland. Dat meldt gezondheidsminister De Jonge op Twitter. De mondkapjes worden volgens De Jonge meteen gebracht "naar de plekken waar de nood het hoogst is".
Nos liveblog
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192182349
Het is mooi weer vandaag laten wij lekker met zijn allen naar buiten gaan gezelig alkaar aansteken...

Slecht weer kan helpen tegen verspreiding helaas is het mooi weer.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 11:36:43 #6
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192182352
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:35 schreef vosss het volgende:
Van de NVIC aantallen dus bedoel ik.
https://nvic.nl/

Staat op voorpagina in een plaatje, inclusief of ze nog voldoende capaciteit hebben.
  Miss 200.000.000! zaterdag 21 maart 2020 @ 11:36:53 #7
367000 roos94
pi_192182354
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:36 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Nos liveblog
Goed nieuws :7
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:37:01 #8
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192182356
quote:

[..]

Nos liveblog
Nu al meer bereikt dan Bruno _O_
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 11:37:07 #9
416575 crew  Evenstar
pi_192182357
quote:

[..]

Nos liveblog
Nice, af en toe wat goed nieuws is nodig *O*
pi_192182358
Mogen we na een maand corona vaststellen dat het virus méér dan een beetje stout is en dat het zijn (denkbeeldige) achterwerk afveegt met protocollen bij gebrek aan gewoon Wc-papier?
pi_192182365
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:36 schreef Kyran het volgende:

[..]

https://nvic.nl/

Staat op voorpagina in een plaatje, inclusief of ze nog voldoende capaciteit hebben.
Dankje
vosss is de naam,
pi_192182368
Jaap van Dissel:

quote:
Ik acht de kans zeker aanwezig, dat is de realiteit. Om het risico erop zo veel mogelijk te beperken, houd ik me aan de maatregelen die we adviseren. Ik was goed en frequent mijn handen, loop met een boog om mensen die hoesten en attendeer ze erop dat ze thuis zouden moeten zijn.
Want alleen als je duidelijke symptomen hebt kan je anderen besmetten. :s)
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_192182370
Jammer dat er alleen "voldoende" staat.
vosss is de naam,
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:38:22 #14
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192182371
quote:
Ontario doctor rigs up solution to double ventilator capacity in rural hospital

OTTAWA - A doctor in Ontario has improvised a way to double his small hospital's ventilator capacity in preparation for a possible COVID-19 outbreak.

Anesthetist Dr. Alain Gauthier, who has a PhD in respiratory mechanics and works in Perth, west of Ottawa, spotted the idea in a YouTube video.

In basic terms, the rig involves running two hoses from one ventilator and doubling the power.

In just ten minutes with the help of some extra tubing, Gauthier made it possible to double the number of patients ventilated in the hospital at once, if needed.

But there's a catch: the two patients attached to the same ventilator need to be of similar size and lung capacity. And if one patient declines things will need to be adjusted.

It's not perfect, but as Gauthier put it, "if it comes to last resort, I'm prepared to use it."

Gauthier said the population the Perth and Smiths Falls District Hospital serves may be at greater risk if hit with the COVID-19 outbreak. Many of the 60,000 people in the region are older, with underlying health conditions like diabetes and chronic pulmonary disease.

His hospital recently received four new ventilators, and keeps four old ones in reserve that are still functioning, but can't be repaired if they break down.

In a rural health-care setting, the hospital's ability to increase its surge capacity may be limited in the event of a widespread outbreak.

The idea to double up patients on a single ventilator was studied in theory by American Drs. Greg Neyman and Charlene Babcock in 2006. It was tried once, successfully, in the aftermath of the 2017 mass shooting of the Route 91 harvest music festival in Las Vegas.

Babcock, an emergency physician in Michigan, created a how-to video on YouTube to help doctors around the world respond to COVID-19. That's where Gauthier got the idea.

The goal, Gauthier said, is to avoid the kinds of difficult ethical decisions facing Italian physicians who have had to choose which critical patients should get a ventilator, because there aren't enough to go around.

His efforts speak to the lengths doctors across the country are going to prepare their hospitals and staff for the worst-case scenario, a sudden onslaught of COVID-19 cases, he said.

"We are concerned, we're trying to get ready as much as possible," he said.

His colleagues were incredibly enthusiastic about his ability to potentially double the ventilator capacity of the hospital, he said.

Dr. Alan Drummond, an emergency physician at the hospital, said he even broke social distancing protocol to give Gauthier a hug.

But Gauthier said he wants no credit.

He said he's only doing what every Canadian health care worker is doing right now: trying to brace for what's to come.

"A lot of work is being done by pretty much everyone," he said.

The federal government is also ordering additional ventilators, which will be distributed to provincial and territorial health authorities.

https://infotel.ca/newsitem/covid-ventilator/cp355870573
Mensen worden in ieder geval wel vindingrijk in deze tijden :+
pi_192182373
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:37 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Nu al meer bereikt dan Bruno _O_
Dankzij Alibaba.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:38:29 #16
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192182374
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:37 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nice, af en toe wat goed nieuws is nodig *O*
Ja het positief topic zit op slot

En inderdaad goed nieuws houdt ons op de been.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192182386
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:38 schreef SamCooke het volgende:
Jaap van Dissel:
[..]

Dat niet, maar mensen die nu nog hoestend de deur uitgaan zijn potentieel verantwoordelijk voor doden.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:40:54 #18
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192182401
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:39 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat niet, maar mensen die nu nog hoestend de deur uitgaan zijn potentieel verantwoordelijk voor doden.
Als je gewoon buiten bent en afstand houdt is er niks aan de hand.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192182402
België overigens een verdubbeling van het aantal doden, weinig positief nieuws.. benieuwd naar onze cijfers straks
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:41:43 #20
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192182417
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Je moet alle geinfecteerden rekenen neem ik aan, dus 2.5+2.52+2.53+2.54+2.55+2.56 = 405.234375
Duh. Thanks. :@
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:42:58 #21
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192182438
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:32 schreef Chia het volgende:

[..]

Het is ook niet verboden om kritisch te zijn op het onethische aspect.
Ben ik het mee eens. Maar er is een verschil tussen kritiek uiten en iemand fileren.
AZ
ALKMAAR
pi_192182441
Het valt me op dat een aantal users echt non-stop op dit forum zitten. Dat is niet gezond hoor.

Jongens, leg dit forum soms eens even weg. Lees een boek, maak een wandeling. Verzet je gedachte af en toe eens.

Verder wens ik iedereen een fijn weekend (voor zover mogelijk)!
pi_192182446
Als de horeca (en MKB) vanaf mei of juni niet weer de werkzaamheden kunnen gaan oppakken, zullen we in een zeer gevaarlijke situatie terecht komen. Zoals een gigantische werkloosheid.
Een gigantische werkloosheid omdat het MKB niet genoeg buffers heeft om het hoofd boven water te houden, want de overheid is ook niet een onuitputtelijke bron van geld.
Met als gevolg dat het MKB zijn/haar medewerkers moet ontslaan. Waarbij ons zorgstelsel ook ernstig in gevaar zal komen. Is de overheid bestand tegen zoveel uitkeringen?
Dit brengt heel veel met zich mee, vooral als je ervoor zou kiezen om nu in lockdown te gaan.

1. Huishoudelijk geweld neemt toe
2. Depressie neemt toe
3. Hamsteren neemt toe
4. Criminaliteit zoals plunderingen neemt toe
5. Inperking op je vrijheid
6. Hysterie kan om de hoek kijken
7. Agressie tegenover bevolkingsgroepen kunnen toenemen
8. En zelf anarchie of een staatsgreep (ligt aan hoe lang het gaat duren)

Punt 8 zal een zeer enge en verontrustend scenario zijn in een land waarin volkeren het toch al niet zo op elkaar gemund hebben. Maar de kans op punt 8 zal naarmate de tijd verstrekt en de maatregelen onveranderd blijven, steeds realistischer kunnen worden.

In mijn optiek kan er maar één goede oplossing zijn:
De focus van de overheid ligt bij ouderen (gratis mondkapjes, extra hygiëne voorschriften, advies om vaker binnen te blijven, even geen vakanties dit jaar.. etc etc..), terwijl het leven van de werkenden gewoon door blijft gaan.

Want leveren de maatregelen nu ook echt datgene op wat men wilt bereiken? Kosten/baten?

Met die visie geloof ik ook in groepsimmuniteit. Dit virus waait echt wel over! Daar hoef je echt geen zorgen over te maken. Ja, er zullen mensen dood gaan, ja ik heb diep diep veel respect voor onze verplegers/verpleegsters. Maar weegt de kans om het corona virus op te lopen nou echt op tegenover het inleveren van onze vrijheden? Want heb je het cijfer voor jezelf al paraat hoe klein de kans is dat jij ernstig ziek wordt? 450 doden op een inwonersaantal van 67 miljoen Fransen? Rechtvaardigt dit een complete lockdown? Rechtvaardigt dit het ontnemen van vrijheden in een vrij Europees land? Mensen: mannen en vrouwen, gebruik je eerlijke verstand en laat je angst jezelf niet overmeesteren!!

Het valt mij op dat bijna elka land in Europa dezelfde maatregelen lijkt te treffen.
Ik ben er daarom ook enorm trots op dat Nederland kiest voor zijn eigen aanpak en niet kiest voor een lockdown!
Wij mogen verdomd blij zijn dat we in een land als Nederland wonen, en dat de huidige aanpak een aanpak is waarin wij onze vrijheden behouden.
Maar waar wel heel erg de focus wordt gelegd op onze eigen verantwoordelijkheid!
Dat is ook de kern van vrijheid wat mij betreft. Het is echt de verantwoordelijkheid naar jezelf en naar anderen toe! Als je hiertoe niet in staat bent, verdien je de vrijheid niet waarin je het met elkaar moet doen en rekening met elkaar houdt[punt!]

Wij gaan hier echt wel heel sterk uitkomen mensen, dat geloof ik oprecht in.
Wij zullen het belang van Nederland nu voorop moeten stellen. Het is geen concurrentie strijd, maar een absolute overtuiging dat wij dit met elkaar aankunnen en gaan oplossen.
Wij zullen deze overwinning ook krijgen en vieren op straat, en liederen zullen gezongen worden en het glas heffen op het leven en we zullen weer trots worden dat we Nederlander zijn.
pi_192182448
Duitsland +16 doden

(gisteren nog maar 11)
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:44:00 #25
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192182449
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:43 schreef AToontje87 het volgende:
Het valt me op dat een aantal users echt non-stop op dit forum zitten. Dat is niet gezond hoor.

Jongens, leg dit forum soms eens even weg. Lees een boek, maak een wandeling. Verzet je gedachte af en toe eens.

Bedankt voor de tip Hans.
pi_192182450
https://www.ad.nl/dossier(...)n-3-zieken~a51ec68d/

Corona slaat ongenadig hard toe in Amerikaanse familie: 4 doden en 3 zieken

Dit is wel eng zeg.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:44:28 #27
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192182455
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:43 schreef VersKers het volgende:
Als de horeca (en MKB) vanaf mei of juni niet weer de werkzaamheden kunnen gaan oppakken, zullen we in een zeer gevaarlijke situatie terecht komen. Zoals een gigantische werkloosheid.
Een gigantische werkloosheid omdat het MKB niet genoeg buffers heeft om het hoofd boven water te houden. En de overheid is ook niet onuitputtelijk.
Met als gevolg dat het MKB zijn/haar medewerkers moet ontslaan. Waarbij ons zorgstelsel ook ernstig in gevaar zal komen. Is de overheid bestand tegen zoveel uitkeringen?
Dit brengt heel veel met zich mee, vooral als je ervoor zou kiezen om nu in lockdown te gaan.

1. Huishoudelijk geweld neemt toe
2. Depressie neemt toe
3. Hamsteren neemt toe
4. Criminaliteit zoals plunderingen neemt toe
5. Inperking op je vrijheid
6. Hysterie kan om de hoek kijken
7. Agressie tegenover bevolkingsgroepen kunnen toenemen
8. En zelf anarchie of een staatsgreep (ligt aan hoe lang het gaat duren)

Punt 8 zal een zeer enge en verontrustend scenario zijn in een land waarin volkeren het toch al niet zo op elkaar gemund hebben. Maar de kans op punt 8 zal naarmate de tijd verstrekt en de maatregelen onveranderd blijven, steeds realistischer kunnen worden.

In mijn optiek kan er maar één goede oplossing zijn:
De focus van de overheid ligt bij ouderen (gratis mondkapjes, extra hygiëne voorschriften, advies om vaker binnen te blijven, even geen vakanties dit jaar.. etc etc..), terwijl het leven van de werkenden gewoon door blijft gaan.

Want leveren de maatregelen nu ook echt datgene op wat men wilt bereiken? Kosten/baten?

Met die visie geloof ik ook in groepsimmuniteit. Dit virus waait echt wel over! Daar hoef je echt geen zorgen over te maken. Ja, er zullen mensen dood gaan, ja ik heb diep diep veel respect voor onze verplegers/verpleegster. Maar weegt de kans om het corona virus op te lopen nou echt op tegenover het inleveren van onze vrijheden? Want heb je het cijfer voor jezelf al paraat hoe klein de kans is dat jij ernstig ziek wordt? 450 doden op een inwonersaantal van 67 miljoen Fransen? Rechtvaardigt dit een complete lockdown? Rechtvaardigt dit het ontnemen van vrijheden in een vrij Europees land? Mensen: mannen en vrouwen, gebruik je eerlijke verstand en laat je angst jezelf niet overmeesteren!!

Het valt mij op dat bijna elka land in Europa dezelfde maatregelen lijkt te treffen.
Ik ben er daarom ook enorm trots op dat Nederland kiest voor zijn eigen aanpak en niet kiest voor een lockdown!
Wij mogen verdomd blij zijn dat we in een land als Nederland wonen, en dat de huidige aanpak een aanpak is waarin wij onze vrijheden behouden.
Maar waar wel heel erg de focus wordt gelegd op onze eigen verantwoordelijkheid!
Dat is ook de kern van vrijheid wat mij betreft. Het is echt de verantwoordelijkheid naar jezelf en naar anderen toe! Als je hiertoe niet in staat bent, verdien je de vrijheid niet waarin je het met elkaar moet doen en rekening met elkaar houdt[punt!]

Wij gaan hier echt wel heel sterk uitkomen mensen, dat geloof ik oprecht in.
Wij zullen het belang van Nederland nu voorop moeten stellen. Het is geen concurrentie strijd, maar een absolute overtuiging dat wij dit met elkaar gaan aankunnen en oplossen.
Wij zullen deze overwinning ook krijgen en vieren op straat, en liederen zullen gezongen worden en het glas heffen op het leven en we zullen weer trots worden dat we Nederlander zijn.
Lekker man, hele teksten zonder bron.
pi_192182458
Vraag: klopt het dat er gisteren een 32-jarige man aan corona is overleden? Of is het een hoax?
Op het RIVM is de jongste dode 63, meen ik.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:44:46 #29
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192182460
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:43 schreef AToontje87 het volgende:

Oké Hans, dankje.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:45:08 #30
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192182469
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:44 schreef An_0_Niem het volgende:
Vraag: klopt het dat er gisteren een 32-jarige man aan corona is overleden? Of is het een hoax?
Stats over gisteren krijgen we om 2 uur.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:45:21 #31
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192182474
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:44 schreef Jano9 het volgende:

Dit is wel eng zeg.
Zien er ook lekker gezond uit allemaal inderdaad.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:45:49 #32
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192182480
quote:

Dit is wel eng zeg.
Allemaal viesdik
pi_192182484

Ik snap hier niets van, maar ik vind het terug vrij geruststellend om te weten dat er dergelijke experts zijn die nu met dit soort dingen bezig zijn. _O_
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192182488
quote:
Jaap van Dissel:
[..]

maar die kerel heeft wel een heel indrukwekkend CV !! _O-
jezus wat een faalhaas !!! gelijk met pensioen sturen deze "expert"
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 11:46:21 #35
416575 crew  Evenstar
pi_192182489
Post aub. geen vage bronnen van Twitter waar wij geen idee van hebben of het waar is.
pi_192182491
quote:

Dit is wel eng zeg.
Die zijn gestorven aan obesitas, niet aan corona.
pi_192182507
quote:

Dit is wel eng zeg.
Het is bekend dat ernstig overgewicht een risico vormt. :{
pi_192182509
quote:
Jaap van Dissel:
[..]

Dat zegt hij helemaal niet. :')
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192182512
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:45 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Zien er ook lekker gezond uit allemaal inderdaad.
Obese mensen behoren toch tot de risico groepen?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192182521
quote:
Jaap van Dissel:
[..]

Ik zou nog maar eens een lesje begrijpend lezen nemen.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:48:42 #41
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192182526
Hier nu drie mensen genezen verklaard. Die mogen nu fijn thuis 30 dagen in verplichte quarantaine. Bah.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192182528
quote:
13s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:44 schreef Zeroku het volgende:

[..]

waar wilt u een bron van hebben?
pi_192182538
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:48 schreef Pumpalov het volgende:
Hier nu drie mensen genezen verklaard....
Dan gaat het verdomd langzaam met die groepsimmunisering van Rutte
pi_192182547
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:44 schreef An_0_Niem het volgende:
Waar heb je dat gehoord?

Als het RIVM het vanmiddag niet meldt dan kan je namelijk die bron waarvan je het hoorde als onbetrouwbaar bestempelen.
vosss is de naam,
pi_192182549
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:49 schreef riazop het volgende:

[..]

Hij zit in Bulgarije.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:50:50 #46
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192182556
quote:

[..]

Weet je niet, Nederland doet niet aan genezenverklaringen. 24 uur geen symptomen? Hopla, naar huis :Y
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:51:05 #47
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192182558
Spanje ochtend update:

3355 cases, 233 doden. Ze updaten meestal een paar keer per dag.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Spanje gaat dus zo goed als zeker Italie achterna.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 21 maart 2020 @ 11:51:15 #48
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192182561
Minder dan 1000 nieuwe gevallen in Iran, dat lijkt een (minieme) verbetering, voor zover je de cijfers serieus kunt nemen. Vooral ook met het oog op wat je over één tot twee weken kunt gaan zien, nadat miljoenen mensen deze week gewoon het land door zijn gaan reizen wegens nieuwjaar..
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192182568
Duitsland blijft lage getallen houden. Komt dit door testen of de biercultuur?
Check it out
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 21 maart 2020 @ 11:51:40 #50
284411 crew  heywoodu
pi_192182569
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Spanje ochtend update:

Jezus, 3355 in één update voor een land dat meerdere updates per dag heeft :{
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_192182580
quote:

[..]

duurt nog langer dan een vaccin, op zeker !
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:52:39 #52
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192182583
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:51 schreef heywoodu het volgende:
Minder dan 1000 nieuwe gevallen in Iran, dat lijkt een (minieme) verbetering, voor zover je de cijfers serieus kunt nemen. Vooral ook met het oog op wat je over één tot twee weken kunt gaan zien, nadat miljoenen mensen deze week gewoon het land door zijn gaan reizen wegens nieuwjaar..
Gisteren in het AD een artikel dat mensen als doodsoorzaak een hartaanval krijgen ofzo, zodat ze niet mee de coronastatistieken ingaan. Het zal me niet verbazen wanneer Iran er momenteel slechter aan toe is dan Nederland.
pi_192182591
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:52 schreef Pumpalov het volgende:
Het zal me niet verbazen wanneer Iran er momenteel slechter aan toe is dan Nederland.
Wat te denken van Afrika als het daar los gaat. :X
vosss is de naam,
pi_192182593
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Spanje ochtend update:

bijna elk land gaat italie achterna, was ook voorspeld....
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:53:27 #55
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_192182596
Weet iemand hoeveel Nederlanders zijn genezen?

Volgens worldometers zijn er maar 2 genezen :?
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 21 maart 2020 @ 11:53:42 #56
284411 crew  heywoodu
pi_192182600
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:52 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Gisteren in het AD een artikel dat mensen als doodsoorzaak een hartaanval krijgen ofzo, zodat ze niet mee de coronastatistieken ingaan. Het zal me niet verbazen wanneer Iran er momenteel slechter aan toe is dan Nederland.
Dat lijkt me wel logisch ja. Het begon er eerder, het explodeerde er harder en de gezondheidszorg is gezien het ineenstorten van de economie ook niet zo goed als het was (want het was best goed).
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:53:55 #57
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192182603
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:51 schreef hjansen82 het volgende:
4000 cases in de ochtend al he, staan nog niet op die lijst.

COVID19_DE twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 06:17:32 Die #Infizierungsfälle 18.226 - 22.333 sind in #Deutschland bekannt. Es gibt 78 Todesfälle.

Der Tagesverlauf für Freitag (gestern), lag bei 4.107 neu positiv bestätigte.

Gestern verloren 28 Menschen in Deutschland ihr Leben.

#COVID19 #coronavirus #2019ncov https://t.co/HVd7rd0ZdP reageer retweet
pi_192182604
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:50 schreef vosss het volgende:

[..]

Waar heb je dat gehoord?

Als het RIVM het vanmiddag niet meldt dan kan je namelijk die bron waarvan je het hoorde als onbetrouwbaar bestempelen.
Hier:
https://www.familienieuws(...)ronavirus-nederland/
pi_192182613
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:53 schreef vosss het volgende:

[..]

En India/Pakistan/Bangladesh :X :X
A murky, forgotten land.
pi_192182619
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

bijna elk land gaat italie achterna, was ook voorspeld....
Maar leg dat rutte en Dissel maar eens uit
pi_192182620
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:54 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

En India/Pakistan/Bangladesh :X :X
Dan denk ik ook aan die slechte fabrieken daar met kindarbeiders.
Check it out
pi_192182623
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:54 schreef vosss het volgende:

[..]

Misschien zijn straks hier ook wel gewoon heel veel telefoons kwijt zegmaar :X
ja opeens 2 miljoen telefoon abonnementen minder.....heel raar ...
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:55:22 #63
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192182624
quote:

[..]

Zeker met het knuffel-je-doden-cultuurtje in veel regio's :X
pi_192182629
Mocht het nou echt finaal uit de hand lopen en een wereldwijde ramp van bijbelse proporties worden, dan stel ik voor dat de mensen die overblijven de Georgia Guidestones nog eens goed lezen en de dingen die daar staan in acht nemen.

:)
vosss is de naam,
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:55:46 #65
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192182633
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel logisch ja. Het begon er eerder, het explodeerde er harder en de gezondheidszorg is gezien het ineenstorten van de economie ook niet zo goed als het was (want het was best goed).
Bedoelde eigenlijk Italië.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:55:53 #66
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192182634
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:55 schreef riazop het volgende:

[..]

Je denkt dat zij daar geen rekening mee houden?
pi_192182635
quote:

[..]

Rutte selecteert alleen maar mensen uit zijn eigen vriendengroep.
Check it out
  Miss 200.000.000! zaterdag 21 maart 2020 @ 11:56:22 #68
367000 roos94
pi_192182644
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:55 schreef vosss het volgende:
Mocht het nou echt finaal uit de hand lopen en een wereldwijde ramp van bijbelse proporties worden, dan stel ik voor dat de mensen die overblijven de Georgia Guidestones nog eens goed lezen en de dingen die daar staan in acht nemen.

:)
Of ze lezen dit forum nog eens na
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:56:29 #69
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192182646
quote:

[..]

Is Afrika niet enigszins beter voorbereid doordat ze gewend zijn om bijvoorbeeld ook uitbraken zoals ebola te bestrijden?
pi_192182650
quote:

[..]

Misschien weten die al veel meer dan wij en proberen ze totale paniek en anarchie te voorkomen, in de hoop dat ze dat lang genoeg lukt tot er een vaccin/medicijn is.

Wie zal het zeggen. Je weet het niet. :)
vosss is de naam,
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:56:56 #71
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_192182652
Aantal officiële meldingen wereldwijd vandaag waarschijnlijk over de 300.000, staat nu op ca. 277.000.
pi_192182661
quote:
13s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:44 schreef Zeroku het volgende:

[..]

wat maakt de bron nou uit het is een opinie stakker
pi_192182662
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:56 schreef MissionPhailed het volgende:
Aantal officiële meldingen wereldwijd vandaag waarschijnlijk over de 300.000, staat nu op ca. 277.000.
Dat is dan in 1 dag van 250 naar 300?? :o
vosss is de naam,
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:57:32 #74
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192182663
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:53 schreef Anonymousz het volgende:

Zullen er meer zijn, maar met het oog op thuisisolatie heb je daar weinig inzicht op.
AZ
ALKMAAR
pi_192182665
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:56 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Is Afrika niet enigszins beter voorbereid doordat ze gewend zijn om bijvoorbeeld ook uitbraken zoals ebola te bestrijden?
Goede vraag :Y
A murky, forgotten land.
pi_192182666
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:53 schreef Anonymousz het volgende:

dat kan niet worden gemeten, dus is onbekend.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192182668
quote:
eindelijk beginnen landen nu volop te testen ( een advies van het WHO vanaf het begin )
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 11:58:03 #78
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192182670
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:16 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Uden (en Breda ook dacht ik) had allang op 100% gezeten als ze niet konden overplaatsen, dat is het enige verschil. Nu is die uitwijkmogelijkheid er nog, maar over 2 weken?
Groningen loopt 3-4 weken achter op Brabant. We moeten gewoon hopen dat de piek van Brabant binnen nu en twee weken valt, al zijn de voortekenen ronduit slecht.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:58:09 #79
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192182672
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:57 schreef vosss het volgende:

[..]

Het zal steeds sneller gaan ja, want in heel veel landen komen er meer cases bij.
AZ
ALKMAAR
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:58:15 #80
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192182675
quote:
282,744 al.

https://corona-scanner.com/
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:58:17 #81
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_192182676
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:57 schreef vosss het volgende:

[..]

Tja, kan me van gisteren idd iets van 250.000 herinneren. Afgelopen dinsdag nog onder de 200.000!
pi_192182680
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:50 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Weet je niet, Nederland doet niet aan genezenverklaringen. 24 uur geen symptomen? Hopla, naar huis :Y
Nee 24 uur geen symptomen, kom maar weer naar je werk.
.
pi_192182682
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:56 schreef vosss het volgende:

[..]

Misschien weten die al veel meer dan wij en proberen ze totale paniek en anarchie te voorkomen, in de hoop dat ze dat lang genoeg lukt tot er een vaccin/medicijn is.

Wie zal het zeggen. Je weet het niet. :)
We zijn nu al vierde vd wereld met aantal doden

wat is het "plan" hier dan achter?

Aantal doden per 1 miljoen inwoners

1. Italië 67
2. Spanje 22
2. Iran 17
3. Frankrijk 7
4. Nederland 6
5. Zwitserland 5
6. Belgie 3,1
7. Verenigd Koninkrijk 2,7
8. China 2,3
9. Zuid-Korea 1,9
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:59:08 #84
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192182687
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:56 schreef kwiwi het volgende:

[..]

In Afrika werden Ebola-hulpposten aangevallen en geplunderd en wat nog meer :')
pi_192182689
BNODesk twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 12:06:30 Coronavirus timeline:
- January 19: 100 cases
- January 24: 1,000 cases
- January 28: 5,000 cases
- February 12: 50,000 cases
- March 6: 100,000 cases
- March 14: 150,000 cases
- March 18: 200,000 cases
- March 19: 225,000 cases
- March 20: 250,000 cases reageer retweet
150k > 200k = 4 dagen
200k > 250k = 2 dagen
250k > 300k = 1 dag (gaat gebeuren vandaag)
pi_192182690
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:58 schreef riazop het volgende:

[..]

1. Italië 67
2. Spanje 22
2. Iran 17
3. Frankrijk 7
4. Nederland 6
5. Zwitserland 5
6. Belgie 3,1
8. China 2,3
9. Zuid-Korea 1,9
Er gaat iets mis met je telling
pi_192182693
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:58 schreef Fer het volgende:

[..]

Nee 24 uur geen symptomen, kom maar weer naar je werk.
zeg dat van Dissel het gezegd heeft
pi_192182695
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:58 schreef riazop het volgende:

[..]

1. Italië 67
2. Spanje 22
2. Iran 17
3. Frankrijk 7
4. Nederland 6
5. Zwitserland 5
6. Belgie 3,1
8. China 2,3
9. Zuid-Korea 1,9
het plan was om de economie te beschermen......vandaar
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 11:59:51 #89
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192182698
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:59 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

In Afrika werden Ebola-hulpposten aangevallen en geplunderd en wat nog meer :')
Perfect voorbereid dus.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Miss 200.000.000! zaterdag 21 maart 2020 @ 11:59:53 #90
367000 roos94
pi_192182699
Op de ene websites staat nederland 2994 en de andere websites zeggen 3003 besmetten. Wat is het nou.
pi_192182703
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:59 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Er gaat iets mis met je telling
Belgie moet nog geupdate naar 6
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:00:08 #92
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192182704
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
150k > 200k = 4 dagen
200k > 250k = 2 dagen
nee want we zijn gister van 250 naar 270 gegaan. Kwamen 30.000 cases bij gister.

Vandaag waarschijnlijk 35.000 erbij.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:00:21 #93
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192182706
Voorlopig helpen alle maatregelen hier ook nog niet echt.

Vandaag al +13% en meestal is de avondupdate groter dan de ochtendupdate.

En dit is al dag 8 van de lockdown.
pi_192182708
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
150k > 200k = 4 dagen
200k > 250k = 2 dagen
Wanneer zitten we op 7.53 biljoen?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192182709
Weet niet of deze al geplaatst is, maar kan uiteraard nog een keer in deze barre tijden..

quote:
5 uur geleden
Australië sluit drukbezocht Bondi Beach, vanaf nu koppen tellen

De politie heeft het populairste strand van Australië, Bondi Beach, gesloten. De Australische autoriteiten werden gisteren in verlegenheid gebracht door foto's van duizenden opeengepakte zonaanbidders op het strand in Sydney. Officiële richtlijnen verbieden bijeenkomsten van meer dan 500 mensen om verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Minister van Volksgezondheid Hunt noemde de strandtaferelen onacceptabel, en wees erop dat het aantal besmettingen in Australië snel stijgt. Volgens officiële cijfers zijn 874 mensen besmet, maar Australische media melden dat er meer dan 1000 coronagevallen zijn vastgesteld.
SPOILER
pi_192182710
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:00 schreef riazop het volgende:

[..]

Belgie moet nog geupdate naar 6
Nee, tussen 2 en 3 gaat het hopeloos mis
pi_192182712
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:59 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het plan was om de economie te beschermen......vandaar
en dat doe je door zoveel mogelijk doden toe te laten?
pi_192182714
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:59 schreef riazop het volgende:

[..]

zeg dat van Dissel het gezegd heeft
Nee werkgever van mijn partner, onderwijs
.
pi_192182717
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:00 schreef Pumpalov het volgende:
Voorlopig helpen alle maatregelen hier ook nog niet echt.

Vandaag al +13% en meestal is de avondupdate groter dan de ochtendupdate.

En dit is al dag 8 van de lockdown.
kun je nagaan wat voor een chaos het word in nederland met al die vrijheid/blijheid maatregelen
pi_192182718
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:51 schreef hjansen82 het volgende:
Hangt er ook maar van af welke doodsoorzaak wordt toegeschreven.

Eigenlijk zou je naar de oversterfte moeten kijken zoals dat met andere griepepidemieen ook gebeurt
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')