Dat vermoed ik eigenlijk ook. Het idee leeft vaak dat Afrikanen maar domme mensen zijn, maar dat is natuurlijk niet zo. Zeker als je kijkt naar de ietwat denigrerende reacties van bijvoorbeeld pumpalov. Alsof we het zelf zo goed onder controle hebben momenteel.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:56 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Is Afrika niet enigszins beter voorbereid doordat ze gewend zijn om bijvoorbeeld ook uitbraken zoals ebola te bestrijden?
Huh? Kloppen de aantallen van BNO nieuws niet?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
nee want we zijn gister van 250 naar 270 gegaan. Kwamen 30.000 cases bij gister.
Vandaag waarschijnlijk 35.000 erbij.
vergeet niet dat Italie al 12 dagen in lockdown is...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:00 schreef Pumpalov het volgende:
Voorlopig helpen alle maatregelen hier ook nog niet echt.
Vandaag al +13% en meestal is de avondupdate groter dan de ochtendupdate.
En dit is al dag 8 van de lockdown.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:00 schreef DireStraits7 het volgende:
Weet niet of deze al geplaatst is, maar kan uiteraard nog een keer in deze barre tijden..
[..]er waren gister 10.000 man op dat strand, mongolen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik zit nu in australie en gooi onze hele planning om, geen melbourne geen sydneywoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
Waar zie je ditquote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:00 schreef Pumpalov het volgende:
anders krijg je geen groepsimmuniteit hequote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kun je nagaan wat voor een chaos het word in nederland met al die vrijheid/blijheid maatregelen
Ja oke maar die hebben momenteel last van alle mensen die vanuit het noorden naar het zuiden zijn gevlucht, ook al waren velen al besmet en met koorts op reis.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:01 schreef riazop het volgende:
[..]
vergeet niet dat Italie al 12 dagen in lockdown is...
Volgens de infectiemodellen van Jaap hebben wij alles onder controle. En mochten die modellen niet kloppen dat komt dat door de boze burgers die zich niet genoeg aan de regels hebben gehouden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je denkt dat zij daar geen rekening mee houden?
Precies. Komende anderhalve week wordt een slagveld in Nederland. En pas zodra er aanvullende maatregelen getroffen worden zullen we nog minimaal 2 a 3 weken ná die extra maatregelen dat slagveld aanhouden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kun je nagaan wat voor een chaos het word in nederland met al die vrijheid/blijheid maatregelen
Komt denk ik door tijdzone verschil. Sommige rekenen vanaf ochtend in de VS, andere GMT+0, etcquote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:01 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Huh? Kloppen de aantallen van BNO nieuws niet?
een vaccin is er eerder dan groepsimmuniteit .....quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:02 schreef riazop het volgende:
[..]
anders krijg je geen groepsimmuniteit he
Met hopen gaat het niet goedkomen, er moest op tijd gehandeld worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Groningen loopt 3-4 weken achter op Brabant. We moeten gewoon hopen dat de piek van Brabant binnen nu en twee weken valt, al zijn de voortekenen ronduit slecht.
Cijfers zijn echt overal beschikbaar. Wiki mag momenteel ook je grote vriend zijn.quote:
maakt niet uit als die mensen maar zich separaat blijven houden van andere mensenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:02 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ja oke maar die hebben momenteel last van alle mensen die vanuit het noorden naar het zuiden zijn gevlucht, ook al waren velen al besmet en met koorts op reis.
kan je nagaan hoeveel ervaring ze daar nu dan hebben...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:59 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
In Afrika werden Ebola-hulpposten aangevallen en geplunderd en wat nog meer
Ebolauitbraken worden bestreden door AZG en andere NGO'squote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:01 schreef Durmada het volgende:
[..]
Dat vermoed ik eigenlijk ook. Het idee leeft vaak dat Afrikanen maar domme mensen zijn, maar dat is natuurlijk niet zo. Zeker als je kijkt naar de ietwat denigrerende reacties van bijvoorbeeld pumpalov. Alsof we het zelf zo goed onder controle hebben momenteel.
Nooit, want er wonen maar 7,53 miljard mensen op de aarde.quote:
Waarom zijn er redenen om te verwachten dat er in Groningen eenzelfde patroon gaat komen als in Brabant? Je ziet overal ter wereld dat het zich vooral concentreert rond bepaalde regio's/provincies.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Groningen loopt 3-4 weken achter op Brabant. We moeten gewoon hopen dat de piek van Brabant binnen nu en twee weken valt, al zijn de voortekenen ronduit slecht.
Ik heb gezegd dat er misschien wel 1 miljoen besmettingen zouden zijn voor het einde van de maand toen de teller op 100.000 stond, maar dat lijkt nu toch ook wel aardig in de buurt te gaan komen zeg, wat gaat het hard!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
150k > 200k = 4 dagentwitter:BNODesk twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 12:06:30Coronavirus timeline:
- January 19: 100 cases
- January 24: 1,000 cases
- January 28: 5,000 cases
- February 12: 50,000 cases
- March 6: 100,000 cases
- March 14: 150,000 cases
- March 18: 200,000 cases
- March 19: 225,000 cases
- March 20: 250,000 cases reageer retweet
200k > 250k = 2 dagen
250k > 300k = 1 dag (gaat gebeuren vandaag)
Die lopen wel achter.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:02 schreef Richestorags het volgende:
Mijn hemel. Spanje nu al 3000+ cases en 233 doden. Die gaan Italië levels bereiken vandaag
En flikker op met de bronvermelding, ik gebruik altijd worldometers.info.
Ja, als iedereen in een plastic bubbel achterin een vrachtwagen lag ging dat wel ja.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:03 schreef riazop het volgende:
[..]
maakt niet uit als die mensen maar zich separaat blijven houden van andere mensen
week ??? maak daar maar 2 of 3 dagen van....quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Komt denk ik door tijdzone verschil. Sommige rekenen vanaf ochtend in de VS, andere GMT+0, etc
https://corona-scanner.com/ reset elke 24 u, en gister stond het vlak voor de reset op 30.000 cases ongeveer. Dus er kan nooit 50.000 bij zijn gekomen in 1 dag.
Denk wel dat we de 50.000 per dag gaan halen over een klein weekje.
geen van beiden, ik schat 20k.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:59 schreef roos94 het volgende:
Op de ene websites staat nederland 2994 en de andere websites zeggen 3003 besmetten. Wat is het nou.
Maar dan kloppen de cijfers toch wel?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Komt denk ik door tijdzone verschil. Sommige rekenen vanaf ochtend in de VS, andere GMT+0, etc
https://corona-scanner.com/ reset elke 24 u, en gister stond het vlak voor de reset op 30.000 cases ongeveer. Dus er kan nooit 50.000 bij zijn gekomen in 1 dag.
Maar je werkgever weet niet wanneer je klachtenvrij bent, dus neem lekker wat dagen extra. Heb je sowieso nodig als ik lees hoe dodelijk vermoeid je bent.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:00 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee werkgever van mijn partner, onderwijs
Voor Belgie voorspellen ze tussen de 5 en 10.000 doden dit jaar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik voorspel dat we met gemak de 5000 doden aan gaan tikken in Nederland over een tijdje.
het is nog maar dag 8... vanaf dag 15 kan het werken, daarvoor niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:00 schreef Pumpalov het volgende:
Dit lijkt me wereldwijd? En ook volledig in de lijn der verwachting.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
150k > 200k = 4 dagentwitter:BNODesk twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 12:06:30Coronavirus timeline:
- January 19: 100 cases
- January 24: 1,000 cases
- January 28: 5,000 cases
- February 12: 50,000 cases
- March 6: 100,000 cases
- March 14: 150,000 cases
- March 18: 200,000 cases
- March 19: 225,000 cases
- March 20: 250,000 cases reageer retweet
200k > 250k = 2 dagen
250k > 300k = 1 dag (gaat gebeuren vandaag)
Ja maar in 1 dag van 250.000 naar 300.000 klopt dus niet. Dat is 2 dagen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:04 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Maar dan kloppen de cijfers toch wel?
met dat tempo binnen een paar dagen.quote:
Ja, uiteraard wereldwijd.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit lijkt me wereldwijd? En ook volledig in de lijn der verwachting.
Bevolking is daar ook een stukje jonger en fysiek sterkerquote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:01 schreef Durmada het volgende:
[..]
Dat vermoed ik eigenlijk ook. Het idee leeft vaak dat Afrikanen maar domme mensen zijn, maar dat is natuurlijk niet zo. Zeker als je kijkt naar de ietwat denigrerende reacties van bijvoorbeeld pumpalov. Alsof we het zelf zo goed onder controle hebben momenteel.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:04 schreef riazop het volgende:
[..]
Voor Belgie voorspellen ze tussen de 5 en 10.000 doden dit jaar.
Zelfde viroloog zei dat als NL nog een week langer wacht met lockdown, dit bij ons makkelijk over de 150k kan gaan
Mja, hoe bereid je je voor op carnaval? Brabant is nog altijd de enige plek in Nederland met een probleem, de randstad volgt logischerwijs, maar daar is de capaciteit ook een stuk hoger.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Met hopen gaat het niet goedkomen, er moest op tijd gehandeld worden.
gisteren zei gommers nog dat sommige ziekenhuizen zich vervelen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mja, hoe bereid je je voor op carnaval? Brabant is nog altijd de enige plek in Nederland met een probleem, de randstad volgt logischerwijs, maar daar is de capaciteit ook een stuk hoger.
Ik durf wel te stellen dat buiten deze twee gebieden nergens echt een ongecontroleerde uitbraak zal komen.
Eensch.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mja, hoe bereid je je voor op carnaval? Brabant is nog altijd de enige plek in Nederland met een probleem, de randstad volgt logischerwijs, maar daar is de capaciteit ook een stuk hoger.
Ik durf wel te stellen dat buiten deze twee gebieden nergens echt een ongecontroleerde uitbraak zal komen.
twitter:PeterRdeV twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 12:01:46Ik worstel er toch wel een beetje mee dat er in de winter van 2017-2018 in drie, vier maanden tijd bijna 9500 (!!) mensen in Nederland griep-gerelateerd overleden (cijfers RIVM). Dit was nooit het gesprek van de dag of opening NOS-journaal en er werd geen wc-rol extra verkocht... reageer retweet
Zwaar ongefundeerd want net over de rivieren in de regio Nijmegen/Arnhem is het al een dikke week flink aan het toenemen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
"Halve wilden". Ze houden er andere gebruiken op na, maar tot nu toe hebben ze aardig wat rampen overleefd en groeien ze nog altijd snel qua bevolkingsaantallen. Ik moet het allemaal nog maar zien. Daarnaast praat ik liever met respect over mensen uit Afrika, het zijn geen beesten of halve wilden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:03 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ebolauitbraken worden bestreden door AZG en andere NGO's
Die afrikanen gaan zelf liever naar de medicijnman en wantrouwen zelfs westerse hulp
Tijdens de ebolauitbraak was het bijgeloof bijna dodelijk. Zelfs posten van het rode kruis werden aangevallen door die halve wilden
Dus nee, ze zijn absoluut niet voorbereid en het gaat een enorme bende worden daar, alleen is er nu geen westen om ze te helpen, we zijn druk met onszelf
Afrika kan dit niet aan
En weer eens niet begrepenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:07 schreef tompsv18 het volgende:
Peter heeft gesprokentwitter:PeterRdeV twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 12:01:46Ik worstel er toch wel een beetje mee dat er in de winter van 2017-2018 in drie, vier maanden tijd bijna 9500 (!!) mensen in Nederland griep-gerelateerd overleden (cijfers RIVM). Dit was nooit het gesprek van de dag of opening NOS-journaal en er werd geen wc-rol extra verkocht... reageer retweet
Je zit meer op fok dan dat je je met je vakantie bezig houdt..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er waren gister 10.000 man op dat strand, mongolen.
ik zit nu in australie en gooi onze hele planning om, geen melbourne geen sydney
Dit ja. Beetje achterhaalde ideeën hier over Afrika. Ga er eens heen, zou ik tegen die mensen willen zeggen. Maar nu even nietquote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:08 schreef Durmada het volgende:
[..]
"Halve wilden". Ze houden er andere gebruiken op na, maar tot nu toe hebben ze aardig wat rampen overleefd en groeien ze nog altijd snel qua bevolkingsaantallen. Ik moet het allemaal nog maar zien. Daarnaast praat ik liever met respect over mensen uit Afrika, het zijn geen beesten of halve wilden.
Pfff krijg wel meer twijfels over de cijfers uit China, ik hoop dat het ongegrond isquote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Spanje ochtend update:
3355 cases, 233 doden. Ze updaten meestal een paar keer per dag.
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Spanje gaat dus zo goed als zeker Italie achterna.
Dit soort mensen ...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:07 schreef tompsv18 het volgende:
Peter heeft gesprokentwitter:PeterRdeV twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 12:01:46Ik worstel er toch wel een beetje mee dat er in de winter van 2017-2018 in drie, vier maanden tijd bijna 9500 (!!) mensen in Nederland griep-gerelateerd overleden (cijfers RIVM). Dit was nooit het gesprek van de dag of opening NOS-journaal en er werd geen wc-rol extra verkocht... reageer retweet
Je zou haast denken dat mensen zo nu en dan ook oversteken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zwaar ongefundeerd want net over de rivieren in de regio Nijmegen/Arnhem is het al een dikke week flink aan het toenemen.
Petur (quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:07 schreef tompsv18 het volgende:
Toch snap ik dat niet. Carnaval vier je immers in kleine groepjes.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:10 schreef Nattekat het volgende:
Het is ook daadwerkelijk erkend dat carnaval de belangrijkste reden is dat het daar zo erg mis is gegaan.
We zijn net een maand bezig. Over 3 maanden piept PeterR wel anders.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:07 schreef tompsv18 het volgende:
De nieuwe misinformatie van Jaap al gezien?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Toch snap ik dat niet. Carnaval vier je immers in kleine groepjes.
het is nu ook niet de tijd om even vrolijk de tourist uit te hangen hequote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je zit meer op fok dan dat je je met je vakantie bezig houdt..
en een halve dag naar 600.000quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is dan in 1 dag van 250 naar 300??
ok, mensen met andere gebruiken maken op een merkwaardige manier gebruik van de hulp die ze kosteloos wordt aangeboden... zo beter?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:08 schreef Durmada het volgende:
[..]
"Halve wilden". Ze houden er andere gebruiken op na, maar tot nu toe hebben ze aardig wat rampen overleefd en groeien ze nog altijd snel qua bevolkingsaantallen. Ik moet het allemaal nog maar zien. Daarnaast praat ik liever met respect over mensen uit
Afrika, het zijn geen beesten of halve wilden.
Nee wat dan?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:11 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
De nieuwe misinformatie van Jaap al gezien?
Echt mokerdom. En natuurlijk vindt Peter zichzelf weer belangrijk genoeg om er wat van te vinden.quote:
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zwaar ongefundeerd want net over de rivieren in de regio Nijmegen/Arnhem is het al een dikke week flink aan het toenemen.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Eigenlijk hoort hier een meme bij.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Niet mijn woorden he. Woorden van het RIVM.quote:
https://www.nu.nl/coronav(...)drag-van-mensen.htmlquote:
Het is inmiddels weg, maar Jaap verwees dus naar de lockdown in Singapore als voorbeeld van 'zo gaat het ook niet goed'. Alleen Jaap was vergeten dat er geen lockdown in Singapore was maar ze daar als een idioot aan het testen zijn en contacttracing tot in den treuren doen. Wij doen geen lockdown (want Singapore!!!!) maar we doen ook het testen niet.quote:Correctie: In dit artikel werd verwezen naar een lockdown in Singapore, maar dit bleek niet correct en is daarom verwijderd.
Wat voor enclave hebben we in Nederland?quote:
Carnaval heeft zeker een grote invloed gehad, maar je kunt niet stellen dat andere regios buiten schot zullen blijven, zeker niet in ons dichtbevolkte landje en met huidige tendens en mogelijkheden je te verplaatsen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je zou haast denken dat mensen zo nu en dan ook oversteken.
Het is ook daadwerkelijk erkend dat carnaval de belangrijkste reden is dat het daar zo erg mis is gegaan.
achter gesloten deurenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:14 schreef hjansen82 het volgende:
Op 5 mei is het voorbij. Op 5 mei vieren we onze vrijheid.
Kaart uit 1849.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat voor enclave hebben we in Nederland?
Dat klinkt eerder als Hans de Boer van onbenullig Nederland.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:14 schreef Predator40 het volgende:
deze is ook aardig lachwekkend:
'Scenario om horeca over drie weken gecontroleerd weer te openen'
Hans de Boer, voorzitter van werkgeversbond VNO-NCW, laat weten dat er wordt nagedacht over het "gecontroleerd heropenen" van winkels en horeca over drie weken. "Het noodpakket begint er nu goed uit te zien. Daarom zeggen we tegen elkaar: zullen we eens heel voorzichtig gaan nadenken over de situatie over een maand?", zei De Boer in het programma Nieuwsweekend op NPO Radio 1.
tenzij het niet mag van de overheid is het werkweigering als je niet gaat en je werkgever wil dat je wel gaat.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:14 schreef Minimunt het volgende:
Een bedrijf waar ik voor werk wil dat ik volgende week maandag ergens op gesprek ga voor detachering van een tijdelijke opdracht. Is in de buurt van Uden. Ik twijfel heel erg om te gaan... maarja
Mensen snappen het echt niet.. denk eens aan een scenario waarbij je hopelijk op 1 juli weer een beetje fatsoenlijk kunt gaan leven allemaal.. en dat is al twijfelachtigquote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:14 schreef Predator40 het volgende:
Hans de Boer, voorzitter van werkgeversbond VNO-NCW, laat weten dat er wordt nagedacht over het "gecontroleerd heropenen" van winkels en horeca over drie weken. "Het noodpakket begint er nu goed uit te zien. Daarom zeggen we tegen elkaar: zullen we eens heel voorzichtig gaan nadenken over de situatie over een maand?", zei De Boer in het programma Nieuwsweekend op NPO Radio 1.
of voorstellen het via een videoconference te doenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
tenzij het niet mag van de overheid is het werkweigering als je niet gaat en je werkgever wil dat je wel gaat.
Je kan je ook ziek melden.
Ik zou gaan. En daar meteen in quarantaine.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:14 schreef Minimunt het volgende:
Een bedrijf waar ik voor werk wil dat ik volgende week maandag ergens op gesprek ga voor detachering van een tijdelijke opdracht. Is in de buurt van Uden. Ik twijfel heel erg om te gaan... maarja
dan kunnen ze beter een sprookjesboek lezen, dat is betrouwbaarder.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:16 schreef maily het volgende:
[..]
Ik zou gaan. En daar meteen in quarantaine.![]()
OT: laat dat bedrijf zich eens inlezen hier.
VOC mentaliteit!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mensen snappen het echt niet.. denk eens aan een scenario waarbij je hopelijk op 1 juli weer een beetje fatsoenlijk kunt gaan leven allemaal.. en dat is al twijfelachtig
Gaat idd rap in de regio Nijmegen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
@KingRoland heeft hier wel een mening overquote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, D66. Het lijkt mij ook ontzettend belangrijk om gendergelijkheid in relatie tot de corona crisis te bespreken.
Hans de Boer is echt de kanker van Nederland. Sorry dat ik het zo grof zeg maar deze man is echtquote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:14 schreef Predator40 het volgende:
Natuurlijk niet! over een paar weken dooft het echt wel uit hoor, zat voorbeelden uit het verleden gehad. Weet je hoe veel mensen het al hebben/gehad hebben zonder het te weten. Het weer wordt beter (betere afweer) en kans is groot dat er verlichtende medicijnen komen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mensen snappen het echt niet.. denk eens aan een scenario waarbij je hopelijk op 1 juli weer een beetje fatsoenlijk kunt gaan leven allemaal.. en dat is al twijfelachtig
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, D66. Het lijkt mij ook ontzettend belangrijk om gendergelijkheid in relatie tot de corona crisis te bespreken.
Heel vervelend. Maar dit is toch al een paar dagen bekend ...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:16 schreef Fukushima het volgende:
Hoor net dat een oom en tante van eind 70 op een camping in Spanje zitten (malaga) en dat de politie dus gisteren de camping kwam sluiten. Iedereen moet naar huis rijden met de waarschuwing dat ze na de 23e niet meer Frankrijk in kunnen. Of ze wel willen doorrijden.
Ze hadden zich er in eerste instantie niet zo druk om gemaakt, maar zijn dus vanochtend vertrokken met de camper.
Maar zijn nu lichtelijk in ‘paniek’ aangezien ze normaal ongeveer 400 a 500km per dag rijden en ze nu moeten haasten en dat tempo niet gewend zijn.
Bah
Gewoon weigeren.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:14 schreef Minimunt het volgende:
Ja, mensen steken inderdaad over.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je zou haast denken dat mensen zo nu en dan ook oversteken.
Ik was ook al gaan googlen, want dacht dat ik informatie had gemist, maar het rivm heeft het gewoon gigantisch fout, damnquote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)drag-van-mensen.html
[..]
Het is inmiddels weg, maar Jaap verwees dus naar de lockdown in Singapore als voorbeeld van 'zo gaat het ook niet goed'. Alleen Jaap was vergeten dat er geen lockdown in Singapore was maar ze daar als een idioot aan het testen zijn en contacttracing tot in den treuren doen. Wij doen geen lockdown (want Singapore!!!!) maar we doen ook het testen niet.
In Noord en Zuid Holland neemt het aantal besmetting ook flink toe. En omdat sommigen in de steden nergens rekening mee houden kan over 2 weken het grootste probleem wel eens in de randstad liggen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gaat idd rap in de regio Nijmegen.
Nijmegen zelf zat gisteren op de 55.
In het Radboud lagen gister 32 mensen (eergister nog 18). Hier zaten ook mensen uit Brabant bij.
Vandaag zijn er ook patiënten naar de Sint Maartenskliniek gebracht (die kunnen er maximaal 30 herbergen).
CWZ weet ik niet.
Ja ik wist ook niet dat er nog ergens familie in het buitenland zat, hoor het net van mij mijn moeder. Het schijnt dat er erg veel overwinteraars zaten en ze dus dachten dat ze de dans zouden ontspringenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:17 schreef maily het volgende:
[..]
Heel vervelend. Maar dit is toch al een paar dagen bekend ...
Het RIVM heeft het al gigantisch fout van in het begin van de uitbraak.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:18 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Ik was ook al gaan googlen, want dacht dat ik informatie had gemist, maar het rivm heeft het gewoon gigantisch fout, damn
In je geschiedenisboeken.quote:
Snap zijn standpunt wel, de hele horeca sector gaat naar de knoppen door dit virus.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hans de Boer is echt de kanker van Nederland. Sorry dat ik het zo grof zeg maar deze man is echt![]()
![]()
Hopelijk zijn ze op tijd weg. En om België heenrijden ....quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:19 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Ja ik wist ook niet dat er nog ergens familie in het buitenland zat, hoor het net van mij mijn moeder. Het schijnt dat er erg veel overwinteraars zaten en ze dus dachten dat ze de dans zouden ontspringen
Ja nogal, maar ik had goede hoop dat het beter ging, mijn vertrouwen ging vooral omhoog na de technische briefing van een paar dagen terug. Nu is dat weer weg dusquote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:19 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Het RIVM heeft het al gigantisch fout van in het begin van de uitbraak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |