Maar dan kloppen de cijfers toch wel?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Komt denk ik door tijdzone verschil. Sommige rekenen vanaf ochtend in de VS, andere GMT+0, etc
https://corona-scanner.com/ reset elke 24 u, en gister stond het vlak voor de reset op 30.000 cases ongeveer. Dus er kan nooit 50.000 bij zijn gekomen in 1 dag.
Maar je werkgever weet niet wanneer je klachtenvrij bent, dus neem lekker wat dagen extra. Heb je sowieso nodig als ik lees hoe dodelijk vermoeid je bent.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:00 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee werkgever van mijn partner, onderwijs
Voor Belgie voorspellen ze tussen de 5 en 10.000 doden dit jaar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik voorspel dat we met gemak de 5000 doden aan gaan tikken in Nederland over een tijdje.
het is nog maar dag 8... vanaf dag 15 kan het werken, daarvoor niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:00 schreef Pumpalov het volgende:
Voorlopig helpen alle maatregelen hier ook nog niet echt.
Vandaag al +13% en meestal is de avondupdate groter dan de ochtendupdate.
En dit is al dag 8 van de lockdown.
Dit lijkt me wereldwijd? En ook volledig in de lijn der verwachting.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
150k > 200k = 4 dagentwitter:BNODesk twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 12:06:30Coronavirus timeline:
- January 19: 100 cases
- January 24: 1,000 cases
- January 28: 5,000 cases
- February 12: 50,000 cases
- March 6: 100,000 cases
- March 14: 150,000 cases
- March 18: 200,000 cases
- March 19: 225,000 cases
- March 20: 250,000 cases reageer retweet
200k > 250k = 2 dagen
250k > 300k = 1 dag (gaat gebeuren vandaag)
Ja maar in 1 dag van 250.000 naar 300.000 klopt dus niet. Dat is 2 dagen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:04 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Maar dan kloppen de cijfers toch wel?
met dat tempo binnen een paar dagen.quote:
Ja, uiteraard wereldwijd.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit lijkt me wereldwijd? En ook volledig in de lijn der verwachting.
Bevolking is daar ook een stukje jonger en fysiek sterkerquote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:01 schreef Durmada het volgende:
[..]
Dat vermoed ik eigenlijk ook. Het idee leeft vaak dat Afrikanen maar domme mensen zijn, maar dat is natuurlijk niet zo. Zeker als je kijkt naar de ietwat denigrerende reacties van bijvoorbeeld pumpalov. Alsof we het zelf zo goed onder controle hebben momenteel.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:04 schreef riazop het volgende:
[..]
Voor Belgie voorspellen ze tussen de 5 en 10.000 doden dit jaar.
Zelfde viroloog zei dat als NL nog een week langer wacht met lockdown, dit bij ons makkelijk over de 150k kan gaan
Mja, hoe bereid je je voor op carnaval? Brabant is nog altijd de enige plek in Nederland met een probleem, de randstad volgt logischerwijs, maar daar is de capaciteit ook een stuk hoger.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Met hopen gaat het niet goedkomen, er moest op tijd gehandeld worden.
gisteren zei gommers nog dat sommige ziekenhuizen zich vervelen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mja, hoe bereid je je voor op carnaval? Brabant is nog altijd de enige plek in Nederland met een probleem, de randstad volgt logischerwijs, maar daar is de capaciteit ook een stuk hoger.
Ik durf wel te stellen dat buiten deze twee gebieden nergens echt een ongecontroleerde uitbraak zal komen.
Eensch.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mja, hoe bereid je je voor op carnaval? Brabant is nog altijd de enige plek in Nederland met een probleem, de randstad volgt logischerwijs, maar daar is de capaciteit ook een stuk hoger.
Ik durf wel te stellen dat buiten deze twee gebieden nergens echt een ongecontroleerde uitbraak zal komen.
twitter:PeterRdeV twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 12:01:46Ik worstel er toch wel een beetje mee dat er in de winter van 2017-2018 in drie, vier maanden tijd bijna 9500 (!!) mensen in Nederland griep-gerelateerd overleden (cijfers RIVM). Dit was nooit het gesprek van de dag of opening NOS-journaal en er werd geen wc-rol extra verkocht... reageer retweet
Zwaar ongefundeerd want net over de rivieren in de regio Nijmegen/Arnhem is het al een dikke week flink aan het toenemen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
"Halve wilden". Ze houden er andere gebruiken op na, maar tot nu toe hebben ze aardig wat rampen overleefd en groeien ze nog altijd snel qua bevolkingsaantallen. Ik moet het allemaal nog maar zien. Daarnaast praat ik liever met respect over mensen uit Afrika, het zijn geen beesten of halve wilden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:03 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ebolauitbraken worden bestreden door AZG en andere NGO's
Die afrikanen gaan zelf liever naar de medicijnman en wantrouwen zelfs westerse hulp
Tijdens de ebolauitbraak was het bijgeloof bijna dodelijk. Zelfs posten van het rode kruis werden aangevallen door die halve wilden
Dus nee, ze zijn absoluut niet voorbereid en het gaat een enorme bende worden daar, alleen is er nu geen westen om ze te helpen, we zijn druk met onszelf
Afrika kan dit niet aan
En weer eens niet begrepenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:07 schreef tompsv18 het volgende:
Peter heeft gesprokentwitter:PeterRdeV twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 12:01:46Ik worstel er toch wel een beetje mee dat er in de winter van 2017-2018 in drie, vier maanden tijd bijna 9500 (!!) mensen in Nederland griep-gerelateerd overleden (cijfers RIVM). Dit was nooit het gesprek van de dag of opening NOS-journaal en er werd geen wc-rol extra verkocht... reageer retweet
Je zit meer op fok dan dat je je met je vakantie bezig houdt..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er waren gister 10.000 man op dat strand, mongolen.
ik zit nu in australie en gooi onze hele planning om, geen melbourne geen sydney
Dit ja. Beetje achterhaalde ideeën hier over Afrika. Ga er eens heen, zou ik tegen die mensen willen zeggen. Maar nu even nietquote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:08 schreef Durmada het volgende:
[..]
"Halve wilden". Ze houden er andere gebruiken op na, maar tot nu toe hebben ze aardig wat rampen overleefd en groeien ze nog altijd snel qua bevolkingsaantallen. Ik moet het allemaal nog maar zien. Daarnaast praat ik liever met respect over mensen uit Afrika, het zijn geen beesten of halve wilden.
Pfff krijg wel meer twijfels over de cijfers uit China, ik hoop dat het ongegrond isquote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Spanje ochtend update:
3355 cases, 233 doden. Ze updaten meestal een paar keer per dag.
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Spanje gaat dus zo goed als zeker Italie achterna.
Dit soort mensen ...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:07 schreef tompsv18 het volgende:
Peter heeft gesprokentwitter:PeterRdeV twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 12:01:46Ik worstel er toch wel een beetje mee dat er in de winter van 2017-2018 in drie, vier maanden tijd bijna 9500 (!!) mensen in Nederland griep-gerelateerd overleden (cijfers RIVM). Dit was nooit het gesprek van de dag of opening NOS-journaal en er werd geen wc-rol extra verkocht... reageer retweet
Je zou haast denken dat mensen zo nu en dan ook oversteken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zwaar ongefundeerd want net over de rivieren in de regio Nijmegen/Arnhem is het al een dikke week flink aan het toenemen.
Petur (quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:07 schreef tompsv18 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |