SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-Probeer niet lollig te doen
-Bij nieuws graag een bron
-Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-Geen slowchat
-Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
-Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
![]()
Dan kon het wel ns te laat zijn. Ben niet voor lockdown maar de mensen moeten gewoon zelf eens de moeite nemen om THUIS te blijven.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:58 schreef bitterbal het volgende:
[..]
misschien bewaren ze de harde toon voor nog een later moment?Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Jezus Christus. Nee, we hebben de slechtste zorg van de wereld. Doemdenker.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De zorg in Noord-Italië is prima. Welke capaciteit hebben wij? Een zeer lage.
Nogmaals, Italië zat in onze tijdlijn al in de penarie in ziekenhuizen. Artsen deden al noodkreten over mensen kiezen. Dat is nu hier totaal nog niet aan de hand.
Wat niet is, kan nog komen uiteraard. Maar het lijkt alsof men hier wil dat de hel losbreekt.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
Ik denk dat jullie discussie vooral voortkomt uit het feit dat jullie iets anders onder lockdown verstaan. Ik denk dat NIEMAND het stopzetten van zorg/productie van primaire levensbehoeften e.d. voorstelt hier.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
In die analogie berg jij zelf op in ene duikboot om dan over 3 weken te kijken of het water we is.
Ik onderschat het totaal niet. Waar kees je dat ?
Bij Covid19 zal 1 persoon 3 anderen besmetten (spread 1:3) , mortaliteit 2.3% en wanneer je niets doet, zal binnen 2-4 maanden 60-80% van het continent besmet zijn.
Waar we (hopelijk) over bakkeleien is het momentum wanneer die doden zullen vallen en mijn realisme dat ik dat qua zorg dat zo gecontroleerd wil laten verlopen en niet kijken wie dan nog leeft en misschien zorgt. Uitstel prima, lockdown ook goed zolang dat maar steeds is afgestemd is op de beschikbare zorgcapaciteit.
Een totale lockdown is ook alles til leggen inclusief alle voor het herstel benodigde verplaatsingen, zorg en productie. De schade daarvan zijn niet te overzien.."The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Klapvee
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Ook een verklaring voor Iran natuurlijk, the bacon capital of the worldquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:07 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik vind het wel toevallig dat Lombardije een varkensdistrict is en Brabant ook..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Er zijn inderdaad al veel zelfregulerende maatregelen getroffen door bedrijven en instanties, is ook prima.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
15 patiënten overleden, 346 nieuwe patiënten, in totaal 2051 positief geteste personen
Sinds gisteren zijn 346 mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen op 2051. Onder hen zijn 485 mensen die in de zorg werken; zij worden vaker dan andere groepen getest.
15 patiënten zijn sinds de vorige update overleden aan COVID-19. In totaal zijn er nu 58 mensen overleden aan de ziekte. De leeftijd van de overledenen ligt tussen 63 en 95 jaar. In totaal zijn 408 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.
De meeste positief geteste mensen wonen in de provincie Noord Brabant, namelijk 759 personen. Daarna zijn de meeste positief geteste mensen gemeld in Limburg (265) en Zuid Holland (241).
Hier schrik ik echt van![]()
![]()
We hebben niet de slechtste zorg van de wereld, maar de zorg in Noord-Italië is niet slecht ten opzichte van die ons. Daarnaast heb ik zelf mogen ondervinden hoe weinig capaciteit we hebben in de zorg. De wachttijden zijn niet normaal.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:09 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Jezus Christus. Nee, we hebben de slechtste zorg van de wereld. Doemdenker.
Nogmaals, Italië zat in onze tijdlijn al in de penarie in ziekenhuizen. Artsen deden al noodkreten over mensen kiezen. Dat is nu hier totaal nog niet aan de hand.
Wat niet is, kan nog komen uiteraard. Maar het lijkt alsof men hier wil dat de hel losbreekt.![]()
Waarom? Die cijfers verschillen niet heel veel van voorgaande dagen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:10 schreef -river- het volgende:
15 patiënten overleden, 346 nieuwe patiënten, in totaal 2051 positief geteste personen
Sinds gisteren zijn 346 mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen op 2051. Onder hen zijn 485 mensen die in de zorg werken; zij worden vaker dan andere groepen getest.
15 patiënten zijn sinds de vorige update overleden aan COVID-19. In totaal zijn er nu 58 mensen overleden aan de ziekte. De leeftijd van de overledenen ligt tussen 63 en 95 jaar. In totaal zijn 408 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.
De meeste positief geteste mensen wonen in de provincie Noord Brabant, namelijk 759 personen. Daarna zijn de meeste positief geteste mensen gemeld in Limburg (265) en Zuid Holland (241).
Hier schrik ik echt vanOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
De varkens die in de Italiaanse streek van Lombardije gekweekt worden voor de productie van parmaham, worden ernstig mishandeld. Dat leidt Gaia af uit beelden die daar gemaakt zijn. ‘Hoog tijd dat de consument in ons land de ogen opent.’
Het filmmateriaal laat de erbarmelijke levensomstandigheden zien van varkens in zes kwekerijen. ‘De beelden, gemaakt door anonieme onderzoekers, tonen schrijnende wantoestanden met een totaal gebrek aan dierenwelzijn en hygiëne. Zieke, ernstig gewonde en dode varkens en wetsinbreuken bij de vleet’, klinkt het in een persbericht van Gaia.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20180326_03430098
Is het toevallig dat er daar zoveel doden vallen of is het de straf van Moeder Natuur?![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Damn it Rutte! Dit is nou precies dat slappe gedoe wat niet werkt in Nederland.
Je moet niet tegen kinderen zeggen dat ze met z'n allen buiten mogen spelen. Je moet niet zeggen dat je wel bijelkaar mag komen "zo lang je maar niet snottert". Doe eens wat dwingender!![]()
Bereid je dan maar goed voor. Het wordt nog vele malen erger.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:10 schreef -river- het volgende:
Hier schrik ik echt van![]()
Bron graagquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:09 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Jezus Christus. Nee, we hebben de slechtste zorg van de wereld. Doemdenker.
Wat niet is, kan nog komen uiteraard. Maar het lijkt alsof men hier wil dat de hel losbreekt.![]()
Overigens vind ik 50.000 doden eigenlijk best weinig.
Jaarlijks gaan er zo'n 150.000 mensen dood, van die 50.000 waren er waarschijnlijk ook al een hoop die eigenlijk zaten te wachten op 'het zetje', dat het nu Corona is, is leuk voor de statistieken, het had ook de griep of gewoon een longontsteking kunnen zijn.
Om het nog verder in perspectief te zetten, voor elke Corona dode staat meer dan een miljoen euro aan subsidie/steun. Dus gewoon een miljoen aftikken aan de nabestaanden is goedkoper. De 'normale' prijs ligt meer in de lijn van 100k. Zeker bij 65+ die niet werken.![]()
ja maar mensen die alleen het nos journaal om 1800 kijken en verder geen interesse hebben in zoiets als fok kunne misschien toch ook helemaal bedenken nu dat het misschien ernstiger is als gedacht?
Wij zitte hier maar alles te volgen jaar maar das wel een uitzondering.![]()
De overleden personen wel.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:10 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Waarom? Die cijfers verschillen niet heel veel van voorgaande dagen.![]()
Wat een draai kont tegenover maandag zeg ...
hij is wel heel erg aan het terug krabbelen"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."![]()
En dat groeit al dagen met zo'n 20% per dag gemiddeld.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:10 schreef -river- het volgende:
Hier schrik ik echt van
Dus morgen zouden er dan ruim 400 bijkomen.quote:14-mrt 959 - 19,28%
15-mrt 1135 - 18,35%
16-mrt 1413 - 24,49%
17-mrt 1705 - 20,67%
18-mrt 2051 - 20,29%![]()
Groepsimmuniteit is toch gewoon het beleid?quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:09 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Gisteren zijn er 19 overleden.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:10 schreef Mondkapje het volgende:
De varkens die in de Italiaanse streek van Lombardije gekweekt worden voor de productie van parmaham, worden ernstig mishandeld. Dat leidt Gaia af uit beelden die daar gemaakt zijn. ‘Hoog tijd dat de consument in ons land de ogen opent.’
Het filmmateriaal laat de erbarmelijke levensomstandigheden zien van varkens in zes kwekerijen. ‘De beelden, gemaakt door anonieme onderzoekers, tonen schrijnende wantoestanden met een totaal gebrek aan dierenwelzijn en hygiëne. Zieke, ernstig gewonde en dode varkens en wetsinbreuken bij de vleet’, klinkt het in een persbericht van Gaia.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20180326_03430098
Is het toevallig dat er daar zoveel doden vallen of is het de straf van Moeder Natuur?quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ook een verklaring voor Iran natuurlijk, the bacon capital of the world.
Get woke, go broke!![]()
Vorige week donderdag wist hij nog niet of Nederland een noodtoestand kende in wetgeving. Wat verwacht je van zo iemand als het om dwingende verplichtingen gaat.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:11 schreef Kyran het volgende:
Je moet niet tegen kinderen zeggen dat ze met z'n allen buiten mogen spelen. Je moet niet zeggen dat je wel bijelkaar mag komen "zo lang je maar niet snottert". Doe eens wat dwingender!![]()
Jammer hoor, na maandag had ik wat meer vertrouwen in dat hij duidelijker zou worden. Nu weer die onduidelijkheid.![]()
twitter:business twitterde op woensdag 18-03-2020 om 17:09:24Trump says he’s invoking the Defense Production Act https://t.co/PWA8oleIi0 reageer retweet
![]()
eigenlijk wil je weten hoeveel er nu op de ICU liggen, dat was gisteren 135 (136?) deze stijging is het belangrijkste/gevaarlijkstequote:Op woensdag 18 maart 2020 17:10 schreef -river- het volgende:
Hier schrik ik echt vanEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Stel je gooit het land voor een maand, paar maanden, of een jaar op slot. Met catastrofale economische gevolgen.quote:
Er hoeft daarna maar een handjevol mensen uit het buitenland hiernaartoe te komen die Corona hebben en deze hele poppenkast begint opnieuw.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.![]()
Waar?quote:Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Wilders staat er al weer klaar voor bij het microfoontje.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Maar is de IC-capaciteit al overstroomt? Volgens mij nog niet. Nogmaals; de Italianen hadden in onze tijdslijn al noodkreten omdat ze moesten kiezen tussen mensen. Dat is hier nog niet aan de hand.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
We hebben niet de slechtste zorg van de wereld, maar de zorg in Noord-Italië is niet slecht ten opzichte van die ons. Daarnaast heb ik zelf mogen ondervinden hoe weinig capaciteit we hebben in de zorg. De wachttijden zijn niet normaal."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
In Frankrijk zijn de bakkerijen en slagerijen ook 'gewoon' open.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:55 schreef bitterbal het volgende:
zal de hema openblijven? Zij hebben ook nog een klein gedeelte met brood en eten voor goede prijs
Ik hoop dat dit soort levensmiddelenwinkels ook open blijven bij een aankomende lockdown.
Je moet toch iets.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Het is "wat" te vrijblijven allemaal...quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:11 schreef Kyran het volgende:
Je moet niet tegen kinderen zeggen dat ze met z'n allen buiten mogen spelen. Je moet niet zeggen dat je wel bijelkaar mag komen "zo lang je maar niet snottert". Doe eens wat dwingender!
Het scheelt nog dat IKEA, C&A en andere grote winkels nu dicht gaan waardoor je alsnog een soort "lockdown" krijgt...![]()
Gewoon een prima verhaal van Rutte, die lockdown is een definitiespelOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
In Nederland.quote:Maakt het niet minder erg natuurlijkquote:
Bullshit, de samenleving kijkt nu niet naar je, ze zijn buiten vakantie aan het vieren.
Get woke, go broke!![]()
Dat heeft pas nut over twee weken.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:12 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Helpt dus geen klap wat ze daar doen.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Wat een lampiequote:Op woensdag 18 maart 2020 17:07 schreef Kyran het volgende:
Rutte: De maatregelen helpen alleen als wij ons er aan houden.
No shit Sherlock.![]()
![]()
Italië zal veel meer cases gehad hebben gezien hun dodental.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:13 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar is de IC-capaciteit al overstroomt? Volgens mij nog niet. Nogmaals; de Italianen hadden in onze tijdslijn al noodkreten omdat ze moesten kiezen tussen mensen. Dat is hier nog niet aan de hand.![]()
Volgens Rutte moeten we daar ff doorheen. 3 % vd Nederlanders dood en de rest immuun, dat is zijn theoriequote:Op woensdag 18 maart 2020 17:07 schreef Confetti het volgende:
[..]
319 doden in Lombarijde in 24 staat op theguardian live blog.
Zo lang zit er dus een lag in. We gaan een catastrofe tegemoet.![]()
Hij praat te snel, gaat van de hak op de tak, is niet duidelijk.. schort een beetje aan de voorbereiding lijkt het.![]()
Evenstar
![]()
En daarna nog aangeven dat je best bij elkaar mag komen zolang je maar niet snottert .....quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:13 schreef bdd8 het volgende:
Rutte denkt echt dat social distancing nu voldoende is![]()
![]()
Ik snap dat die ministers en kamerleden net zoals wij het nieuws willen volgen, maar doe dat even buiten de camera... Dit ziet er gewoon zo ongeïnteresseerd uit.
Baudet aan de interruptiemicrofoon zelfs met zijn mobiel bezig.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Dat is het ook.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:13 schreef bdd8 het volgende:
Rutte denkt echt dat social distancing nu voldoende isEn altijd het laatste woord.![]()
Klopt, in dit topic zit iedereen er bovenop. De rest van Nederland kijkt alleen even half naar het journaal. Daarom moet de overheid nu streng zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:11 schreef bitterbal het volgende:
ja maar mensen die alleen het nos journaal om 1800 kijken en verder geen interesse hebben in zoiets als fok kunne misschien toch ook helemaal bedenken nu dat het misschien ernstiger is als gedacht?
Wij zitte hier maar alles te volgen jaar maar das wel een uitzondering.
Minimaal 50% van Nederland boeit alles geen kut zolang ze vanavond maar met een zak chips op de bank zitten en de kinderen moe naar bed gaan omdat ze lekker buiten hebben gespeeld.
Nee sorry heb geen bron voor de 50% aanname, mocht iemand het vragen.![]()
eensquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:13 schreef TheVulture het volgende:
Gewoon een prima verhaal van Rutte, die lockdown is een definitiespel
het is dat de winkels zelf sluiten anders had hij ze ook wel gesloten![]()
En zo zie ik het ookquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:11 schreef Newone82 het volgende:
Overigens vind ik 50.000 doden eigenlijk best weinig.
Jaarlijks gaan er zo'n 150.000 mensen dood, van die 50.000 waren er waarschijnlijk ook al een hoop die eigenlijk zaten te wachten op 'het zetje', dat het nu Corona is, is leuk voor de statistieken, het had ook de griep of gewoon een longontsteking kunnen zijn.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Rewimo
![]()
Nederduitse/Mevrouw qltel![]()
Daar mag je dus wèl alleen met een briefje de straat op, Mark.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:13 schreef kwiwi het volgende:
Franse lockdown is niet anders dan wat we in NL doen? Man man manMost people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
![]()
NOS.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Je snapt dat helemaal niks doen een lineaire lijjn omhoog zou zijn? Het is juist effectief.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:12 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Helpt dus geen klap wat ze daar doen.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Vast wel, alleen doet geen hond er aan mee op deze manier.quote:A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
noumerkte het aan mijn collega's. die vonden alles maar overdreven en toen zat ik al in de stress omdat ik op fok zitquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:14 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Klopt, in dit topic zit iedereen er bovenop. De rest van Nederland kijkt alleen even half naar het journaal. Daarom moet de overheid nu streng zijn.
Minimaal 50% van Nederland boeit alles geen kut zolang ze vanavond maar met een zak chips op de bank zitten en de kinderen moe naar bed gaan omdat ze lekker buiten hebben gespeeld.
Nee sorry heb geen bron voor de 50% aanname, mocht iemand het vragen.
maar meeste kijken echtalleen maar naar het journaal om 1800 ofzo![]()
Volgens Rutte zijn de maatregelen van Frankrijk niet veel anders dan die van Nederland. Zij noemen dat een lockdown, en wij niet, stelt hij.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:14 schreef BeriBeri het volgende:
Wat een onzin van die Rutte
Hier in spanje is het echt wel anders dan in Nederland kwa lockdown
,,Een echte lockdown is dat echt iedereen thuis blijft'', gaat Rutte verder. ,,Zo'n lockdown zien we in Europa niet. Die term heeft dus veel varianten, Nederland heeft ook een gedeeltelijke lockdown. Laten we het hebben over social distancing.''En altijd het laatste woord.![]()
Goede zo Mark dat willen we .. omdat de meeste luisteren toch niet
en geld moet niet hoofd punt wezen van de zorg .. in Afrika hebben ook tijdens en Ebola crisis maanden lang zonder loon gewerkt ..."Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Ik zie echt compleet uitgestorven straten, zowel in mijn kleine dorpje als in Leeuwarden. Is het in de rest van het land dan zo anders? Er zat ook maar één iemand bij de kapper bijvoorbeeld.![]()
Probleem is dat een full lockdown ook verantwoorde burgers treft, want dat betekent ook niet even een ommetje maken/stukje fietsen etc. Dan wordt het land gillend gek.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is "wat" te vrijblijven allemaal...
Het scheelt nog dat IKEA, C&A en andere grote winkels nu dicht gaan waardoor je alsnog een soort "lockdown" krijgt...Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
https://nos.nl/artikel/23(...)-voldoende-plek.html
Dit gaat nu wel heel erg hard. Bijna een verdubbeling in 2 dagen..
96->135->171 IC bedden bezet![]()
Ze doen net alsof lockdown alleen gaat om het sluiten van winkels, maar het belangrijkst is natuurlijk dat je dan mensen binnen kan houden muv de gang naar de supermarkt ed.
Mensen zijn te dom, koppig en eigenwijs om uit zichzelf op te letten.Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Ik tel ~750 bedden. Ik dacht dat er een capaciteit van ~1100 was die uitgebreid kon worden?quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Is de kapper bij jullie nog geopend?quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:15 schreef maxi-mus het volgende:
Ik zie echt compleet uitgestorven straten, zowel in mijn kleine dorpje als in Leeuwarden. Is het in de rest van het land dan zo anders? Er zat ook maar één iemand bij de kapper bijvoorbeeld.![]()
Bron is duidelijk, zo leven wij nu eenmaal in dit land waar je niet je best hoeft te doen om iets te krijgen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:14 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Klopt, in dit topic zit iedereen er bovenop. De rest van Nederland kijkt alleen even half naar het journaal. Daarom moet de overheid nu streng zijn.
Nee sorry heb geen bron voor de 50% aanname, mocht iemand het vragen.![]()
Exponentiële lijn zelfs.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je snapt dat helemaal niks doen een lineaire lijjn omhoog zou zijn? Het is juist effectief.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Misschien omdat er al een aantal mensen op de ic lagenquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:15 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik tel ~750 bedden. Ik dacht dat er een capaciteit van ~1100 was die uitgebreid kon worden?![]()
![]()
Is ook zo, maar mensen geilen gewoon heel hard op dat woordquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:15 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Volgens Rutte zijn de maatregelen van Frankrijk niet veel anders dan die van Nederland. Zij noemen dat een lockdown, en wij niet, stelt hij.
,,Een echte lockdown is dat echt iedereen thuis blijft'', gaat Rutte verder. ,,Zo'n lockdown zien we in Europa niet. Die term heeft dus veel varianten, Nederland heeft ook een gedeeltelijke lockdown. Laten we het hebben over social distancing.''![]()
In Leeuwarden was er een kapper -aangepast- wel open ja.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:15 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Is de kapper bij jullie nog geopend?![]()
twitter:HartvNL twitterde op woensdag 18-03-2020 om 17:15:13Politie wil niet-spoedeisende taken uitstellen https://t.co/6BQLx4HevD reageer retweet
![]()
Het is niet uit te sluiten dat Rutte al een aantal dagen hooguit een uurtje of 4 slaapt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:13 schreef kwiwi het volgende:
Hij praat te snel, gaat van de hak op de tak, is niet duidelijk.. schort een beetje aan de voorbereiding lijkt het.Ik ben blank en dus ben ik niet wit.![]()
Evenstar
![]()
Veel mensen op de been hier hoor, speeltuin om de hoek heeft gewoon 8-10 kinderen die er spelen met 2-3 ouders die op de bank gewoon naast elkaar zitten om maar iets te noemen. Supermarkten hebben nog steeds tientallen mensen binnen die elkaar in de nek lopen te hijchen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:15 schreef maxi-mus het volgende:
Survival of the fittest. Niks meer, niks minder.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:16 schreef bitterbal het volgende:
eerlijk rutte doet wel zijn best hoor![]()
Rewimo
![]()
Leuk om te vergelijken: https://webcam.nl/toerisme/quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:15 schreef maxi-mus het volgende:
Ik zie echt compleet uitgestorven straten, zowel in mijn kleine dorpje als in Leeuwarden. Is het in de rest van het land dan zo anders? Er zat ook maar één iemand bij de kapper bijvoorbeeld.
Webcams in verschillende plaatsen.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
Ik vind dat je de verantwoordelijkheid niet alleen bij mensen hoeft te leggen maar dat het gekonkel en de onduidelijkheid van Rutte en de RIVM hier ook aan heeft bijgedragen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:15 schreef Zorro het volgende:
Ze doen net alsof lockdown alleen gaat om het sluiten van winkels, maar het belangrijkst is natuurlijk dat je dan mensen binnen kan houden muv de gang naar de supermarkt ed.
Mensen zijn te dom, koppig en eigenwijs om uit zichzelf op te letten.![]()
van de 1150, was al 70% gevuld, er kunnen nog iets van 500 bedden bijkomen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:15 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik tel ~750 bedden. Ik dacht dat er een capaciteit van ~1100 was die uitgebreid kon worden?
totaal wat je nu ziet is inclusief die 500.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
De grote golf komt volgende week/2e week. En dan in de verpleeghuizen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:12 schreef Fukushima het volgende:
[..]
eigenlijk wil je weten hoeveel er nu op de ICU liggen, dat was gisteren 135 (136?) deze stijging is het belangrijkste/gevaarlijkste
Hier in de buurt al een paar met complete afdelingen in lockdown.
Hiervan gaat tussen 50-90% overlijden, ben ik bang.
Let wel, de gemiddelde tijd dat iemand een verpleeghuis bezet is een half jaar...Vakman pur sang![]()
Goed puntquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:16 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Het is niet uit te sluiten dat Rutte al een aantal dagen hooguit een uurtje of 4 slaapt.![]()
![]()
Kreeg verdomme net een boete omdat ik door rood reed met de fietsquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:16 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:HartvNL twitterde op woensdag 18-03-2020 om 17:15:13Politie wil niet-spoedeisende taken uitstellen https://t.co/6BQLx4HevD reageer retweet
En altijd het laatste woord.![]()
Hier in de omgeving Den Bosch niet anders, ja er lopen wel eens mensen over straat, maar het zijn geen massabijeenkomstenquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:15 schreef maxi-mus het volgende:
Ik zie echt compleet uitgestorven straten, zowel in mijn kleine dorpje als in Leeuwarden. Is het in de rest van het land dan zo anders? Er zat ook maar één iemand bij de kapper bijvoorbeeld.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Oeiquote:Op dit moment liggen er 171 mensen met het coronavirus op intensivecareafdelingen in Nederland. Dat meldt de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC). Twee dagen geleden ging het nog om 96 mensen. Gisteren waren het er 135.![]()
Fakenews is het bestaansrecht van de CU.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:31 schreef Vasilevski het volgende:
Als de Gristenunie nu ook al fakenews gaat verspreiden hebben we trouwens wel een probleem. Slecht lezen, goedkoop partijpolitiek scoren en geschoold worden door nota bene Baudet. CU onwaardig.![]()
Ja, dat gaat erg snel, zeker ook omdat ze zo'n 3 weken blijven liggen. Als dit zo blijft doorgaan, dan hebben we over een week al te weinig bedden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:15 schreef Hz het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-voldoende-plek.html
Dit gaat nu wel heel erg hard. Bijna een verdubbeling in 2 dagen..
96->135->171 IC bedden bezet![]()
Werd er wel voldoende afstand in acht genomen?quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:17 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Kreeg verdomme net een boete omdat ik door rood reed met de fiets![]()
Hier ook, het is wel rustiger, maar ik zie mensen straatvoetballen (body to body) etc voor mijn deur. Het zijn er echt geen tientallen, maar ze zijn er nog wel.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Veel mensen op de been hier hoor, speeltuin om de hoek heeft gewoon 8-10 kinderen die er spelen met 2-3 ouders die op de bank gewoon naast elkaar zitten om maar iets te noemen. Supermarkten hebben nog steeds tientallen mensen binnen die elkaar in de nek lopen te hijchen.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Oké bijzonder, ik woon naast een speeltuin maar geen kind gezien sinds maandag. Supermarkt wel redelijk druk ja, ik neem aan dat je 'hijgen' bedoelde?quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Veel mensen op de been hier hoor, speeltuin om de hoek heeft gewoon 8-10 kinderen die er spelen met 2-3 ouders die op de bank gewoon naast elkaar zitten om maar iets te noemen. Supermarkten hebben nog steeds tientallen mensen binnen die elkaar in de nek lopen te hijchen.![]()
Nieuwe cijfers van hier binnen :
Vandaag 11 nieuwe gevallen : 92 in totaal. Ook de eerste in mijn provincie, en waarschijnlijk komt hij ook hier uit de stad
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Je zei niet dat hij beter corona kon vangen?quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:17 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Kreeg verdomme net een boete omdat ik door rood reed met de fietsIk ben blank en dus ben ik niet wit.![]()
Net een bejaarde in de winkel "ja heb m'n verjaardag afgezegd, maar mijn kinderen komen toch dus haal maar even een flesje wijn voor ze".
Lekker dan. Ik zei nog "lijkt me niet verstandig, ze kunnen beter zelf wijn kopen en dan thuis een glaasje drinken" en dan kijkt ze me aan met een gezicht van waar bemoei jij je mee.
Ik heb het geprobeerd, maar Nederlanders zijn stronteigenwijs.![]()
Hoe vaak moet nog gezegd worden dat 'de shit aan is' of 'de ventilator raakt'. Ik hoor dit al vanaf begin feb en er is geen patiënt minder om gevallen. Er zijn wel heel veel mensen zenuwachtig van geworden. En onnodig gaan hamsteren bijvoorbeeldquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Van 135 naar 171 op de IC. Shit is aan.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2020 17:18:38 ]![]()
Wilders met z'n standaardpraatje.
Hier in Drachten hetzelfde beeldquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:15 schreef maxi-mus het volgende:
Een deel van de capaciteit is al bezet voor andere spoedhulp.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:15 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik tel ~750 bedden. Ik dacht dat er een capaciteit van ~1100 was die uitgebreid kon worden?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Hier in Utrecht voor zover ik heb gezien wat los verkeer of wandelaars, maar echt veel rustiger.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hier in de omgeving Den Bosch niet anders, ja er lopen wel eens mensen over straat, maar het zijn geen massabijeenkomsten“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Hahahaquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:17 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Kreeg verdomme net een boete omdat ik door rood reed met de fiets
Politie is zich ook aan het voorbereiden om maatregelen dus. Benieuwd waar de eerste plunderingen komen.![]()
Die agenten deden fuckinggg laconiek. ''Ja je moet niet al het nieuws geloven''quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:17 schreef Chia het volgende:
[..]
Werd er wel voldoende afstand in acht genomen?Ik ging juist even een rondje fietsen (met mondkapje) om wat frisse lucht in te ademen. Staan die 2 MBO'ers over mij heen te ademen.
Klopt. Ze moeten dwingender zijn. Maar dan nog, indien geen strafmaatregelen dan trekt nog altijd niemand zich er wat van aan.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:17 schreef bdd8 het volgende:
[..]
Ik vind dat je de verantwoordelijkheid niet alleen bij mensen hoeft te leggen maar dat het gekonkel en de onduidelijkheid van Rutte en de RIVM hier ook aan heeft bijgedragen.Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Friesland is een verstandige provincie.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:18 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Hier in Drachten hetzelfde beeld![]()
![]()
Hier ook, je merkt niets ervan dat de mensen zich eraan houden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Veel mensen op de been hier hoor, speeltuin om de hoek heeft gewoon 8-10 kinderen die er spelen met 2-3 ouders die op de bank gewoon naast elkaar zitten om maar iets te noemen. Supermarkten hebben nog steeds tientallen mensen binnen die elkaar in de nek lopen te hijchen.![]()
Ah ja. Logisch ook wel eigenlijk.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een deel van de capaciteit is al bezet voor andere spoedhulp.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
ja, dat zeggen er meer hier (ik ook) redelijk makkelijk te berekenenquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:17 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, dat gaat erg snel, zeker ook omdat ze zo'n 3 weken blijven liggen. Als dit zo blijft doorgaan, dan hebben we over een week al te weinig bedden.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Binnen 2 wekenquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:18 schreef StephanL het volgende:
[..]
Hahaha
Politie is zich ook aan het voorbereiden om maatregelen dus. Benieuwd waar de eerste plunderingen komen.![]()
Evenstar
![]()
135 > 171 IC gevallen (+36 en +21%)
Eerlijk? Valt mij mee. Ik had 185+ verwacht vandaag. Hopen dat het zo door gaat en dat de IC's het met gemak gaan trekken.![]()
Wawas dat niet al zo in Friesland ? Hier nog volop activiteit en volle supermarkten. Groepsimmuniteitgenotquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:18 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Hier in Drachten hetzelfde beeld![]()
Ik hoop binnenkort weer eens rijst te kunnen smikkelenquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:18 schreef Koffieplanter het volgende:
Lockdown is al net zo'n vreselijke term als smikkelen.![]()
![]()
ftfyquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:18 schreef Sapstengel het volgende:
Net een bejaarde in de winkel "ja heb m'n verjaardag afgezegd, maar mijn kinderen komen toch dus haal maar even een flesje wijn voor ze".
Lekker dan. Ik zei nog "lijkt me niet verstandig, ze kunnen beter zelf wijn kopen en dan thuis een glaasje drinken" en dan kijkt ze me aan met een gezicht van waar bemoei jij je mee.
Ik heb het geprobeerd, maar Nederlanders bejaarden zijn stronteigenwijs.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Nou op zich ben ik het daar wel met Wilders eens, dat je de bewegingen wat meer moet beperken - vooral als mensen nog steeds aan het winkelen zijn. Maar iedereen in huis nu, nee.![]()
Meer mensen dood dan ooit Wilders? Gisteren waren het meer sterfgevallen dan vandaagOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
In mijn dorp wel maar in Leeuwarden zeker niet hoor.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Wa
[..]
was dat niet al zo in Friesland ? Hier nog volop activiteit en volle supermarkten. Groepsimmuniteitgenot![]()
Evenstar
![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:17 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Oké bijzonder, ik woon naast een speeltuin maar geen kind gezien sinds maandag. Supermarkt wel redelijk druk ja, ik neem aan dat je 'hijgen' bedoelde?![]()
Jezus, goed bezig Kyran ...![]()
* Kyran gooit armen in de lucht aan gaat terug naar groep 1![]()
maar de winkels nemen nu zelf al de maatregelen. zeker hier in den haag centrum vrijwel allekleding zaken dicht![]()
Wat is een goed Nederlands woord? Opsluiting misschien.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:18 schreef Koffieplanter het volgende:
Lockdown is al net zo'n vreselijke term als smikkelen.![]()
Was vanmiddag in Nijmegen (centrum). Liepen weinig mensen op straat.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:15 schreef maxi-mus het volgende:
Ik zie echt compleet uitgestorven straten, zowel in mijn kleine dorpje als in Leeuwarden. Is het in de rest van het land dan zo anders? Er zat ook maar één iemand bij de kapper bijvoorbeeld."He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Ik hoor weinig nieuws uit spanje/italie meer, is het daar aan het verbeteren of willen de media ons paniekzaaierij onthouden?![]()
Zijn gebral kun je sowieso niet serieus nemen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:20 schreef TheVulture het volgende:
Meer mensen dood dan ooit Wilders? Gisteren waren het meer sterfgevallen dan vandaagOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Kakofoniequote:Op woensdag 18 maart 2020 17:20 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wat is een goed Nederlands woord? Opsluiting misschien.En altijd het laatste woord.![]()
Hier is het allemaal business as usual, net zo veel mensen op straat en in de winkel als elke andere dag.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:15 schreef maxi-mus het volgende:
Ik zie echt compleet uitgestorven straten, zowel in mijn kleine dorpje als in Leeuwarden. Is het in de rest van het land dan zo anders? Er zat ook maar één iemand bij de kapper bijvoorbeeld.Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:20 schreef Kyran het volgende:
[..]![]()
Jezus, goed bezig Kyran ...![]()
* Kyran gooit armen in de lucht aan gaat terug naar groep 1Kan gebeuren.
![]()
Kledingwinkels, kappers, dat soort dingen kunnen wel even wachten ja.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:19 schreef kwiwi het volgende:
Nou op zich ben ik het daar wel met Wilders eens, dat je de bewegingen wat meer moet beperken - vooral als mensen nog steeds aan het winkelen zijn. Maar iedereen in huis nu, nee.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Alles naar de tyfus.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:20 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wat is een goed Nederlands woord? Opsluiting misschien.Oh.![]()
Ik ook. Maandag nog veel kinderen gezien. Gisteren en vandaag niets meer.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:17 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Oké bijzonder, ik woon naast een speeltuin maar geen kind gezien sinds maandag. Supermarkt wel redelijk druk ja, ik neem aan dat je 'hijgen' bedoelde?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen jongeren gezien die toch samenschoolden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hier in Utrecht voor zover ik heb gezien wat los verkeer of wandelaars, maar echt veel rustiger.![]()
We zijn ook echt één van de dichtbevolkste landen ter wereld we gaan naar de knoppen![]()
Precies Wilders, pas ingrijpen als het te laat is, dat is precies wat Rutte zegt.
Clever.
Get woke, go broke!![]()
Tyfus een Nederlands woord?quote:
Alleen de zorg moet open. Dit is het ergste wat er is. We hebben hier geen controle over.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
In die analogie berg jij zelf op in ene duikboot om dan over 3 weken te kijken of het water we is.
Ik onderschat het totaal niet. Waar kees je dat ?
Bij Covid19 zal 1 persoon 3 anderen besmetten (spread 1:3) , mortaliteit 2.3% en wanneer je niets doet, zal binnen 2-4 maanden 60-80% van het continent besmet zijn.
Waar we (hopelijk) over bakkeleien is het momentum wanneer die doden zullen vallen en mijn realisme dat ik dat qua zorg dat zo gecontroleerd wil laten verlopen en niet kijken wie dan nog leeft en misschien zorgt. Uitstel prima, lockdown ook goed zolang dat maar steeds is afgestemd is op de beschikbare zorgcapaciteit.
Een totale lockdown is ook alles til leggen inclusief alle voor het herstel benodigde verplaatsingen, zorg en productie. De schade daarvan zijn niet te overzien..Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Vandaag leek het hier in de omgeving wel wat drukker dan voorgaande dagen.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Evenstar
![]()
UMC Utrecht was trouwens ook belachelijk rustig vandaag. Duidelijk te zien dat ze aan het terugschalen zijn en dat mensen niet hun hele familie mee mogen nemen voor een onderzoek![]()
![]()
WILDERS BAM!!! die zit .."Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Vandaag van die skaters/goths/random subgroep die met een dozijn aan het hangen waren voor het station.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:21 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen jongeren gezien die toch samenschoolden.
Ik woon in Brabant en achter het huis is een speeltuin en hoor je heel de dag nu kinderen spelen en ouders praten en voor het huis is een redelijk drukke weg en hoor ik heel de dag auto's rijden.![]()
Heeft sowieso geen nut. Dan zou ik toch echt voor een soort samenscholingsverbod gaan en niet met vage papiertjes waarop staat dat je de hond moet uitlaten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:19 schreef kwiwi het volgende:
Nou op zich ben ik het daar wel met Wilders eens, dat je de bewegingen wat meer moet beperken - vooral als mensen nog steeds aan het winkelen zijn. Maar iedereen in huis nu, nee.![]()
Maar ja mensen geilen op die opsluiting, omdat het harde maatregelen zijn en vergeten dan dat streng niet per se effectiever is.![]()
Hier ook, maandag erg druk. Gisteren en vandaag af en toe 2 kinderen voor 10 minuten in de speeltuin ofzoquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ook. Maandag nog veel kinderen gezien. Gisteren en vandaag niets meer.![]()
Rutte denkt dat er nog tijd is om uit te breiden / maatregelen te treffen als de IC's gaan knellen. Als ze gaan knellen, is het al te laat door de lag.![]()
Die bestaan niet meer.quote:Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Ja dat bedoel ik ook, gewoon wat meer beperken maar niet zoals in Frankrijk.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:22 schreef Chia het volgende:
[..]
Heeft sowieso geen nut. Dan zou ik toch echt voor een soort samenscholingsverbod gaan en niet met vage papiertjes waarop staat dat je de hond moet uitlaten.![]()
Maar ja mensen geilen op die opsluiting, omdat het harde maatregelen zijn en vergeten dan dat streng niet per se effectiever is.![]()
Nou breekt m'n klomp.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Evenstar
![]()
Ik dacht even dat Rutte zou zeggen "sowieso ben je gek" toen hij met "sowieso" begon![]()
![]()
Duitsland coronavrij?quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:23 schreef riazop het volgende:
18.30 Merkel op tv
totale lockdown voor Deutschland of groepsimmuniteit???Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:23 schreef Kyran het volgende:
Ik dacht even dat Rutte zou zeggen "sowieso ben je gek" toen hij met "sowieso" begon![]()
![]()
Wir schaffen das.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:23 schreef riazop het volgende:
18.30 Merkel op tv
totale lockdown voor Deutschland of groepsimmuniteit???Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Rutte heeft het wat groepsimmuniteit over een misverstand. Nee, de communicatie was slecht.Ik ben blank en dus ben ik niet wit.![]()
Pindakaas
Ze werken met voorspellingsmodellen he... ze weten echt wel wat er in de pijplijn zit en tot nu toe stijgt het aantal IC-patienten niet buitensporig hardquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:23 schreef Richestorags het volgende:
Rutte denkt dat er nog tijd is om uit te breiden / maatregelen te treffen als de IC's gaan knellen. Als ze gaan knellen, is het al te laat door de lag.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Tsjechië is goed bezig (zo lijkt het):
In Tsjechië moet iedereen die naar buiten wil een mondkapje gaan dragen. Alleen met zo'n bescherming voor neus en mond, is het vanaf morgen toegestaan op straat te komen. Er zijn meer drastische maatregelen genomen. Zo mogen tussen 10 en 12 uur uitsluitend 65-plussers boodschappen doen.
Ook zijn 150.000 snelle coronavirustests vanuit China ingevlogen voor gebruik in grote ziekenhuizen, door de politie, brandweerlieden en militairen. Met de tests is in 20 tot 25 minuten de aanwezigheid van het virus met een hoge waarschijnlijkheid vast te stellen, vergeleken met zes uur voor gewone tests, aldus het ministerie van Volksgezondheid.
Bron: https://www.ad.nl/dossier(...)l-afgelast~a3523299/![]()
Waar is het nu te volgen? NPO1 is MAXquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:13 schreef Vasilevski het volgende:
Ik hou altijd mijn hart vast als Rutte sneller begint te praten.![]()
UnilevahIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
afgelopen weekend nog niet,veel hamsterende mensen gezien in supermarkt en veel mensen op straat .Sinds Zondag lijkt het wel nieuwjaarsdag hierquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Wa
[..]
was dat niet al zo in Friesland ? Hier nog volop activiteit en volle supermarkten. Groepsimmuniteitgenot![]()
Ik word een beetje moe van Wilders.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
UnilefferWilders
Dank voor het noemen. Ben benieuwd.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:23 schreef riazop het volgende:
18.30 Merkel op tv
totale lockdown voor Deutschland of groepsimmuniteit???"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Denk het wel. Wel begrijpelijk dat ze schrikken als ze een hard geluid horen daar.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:24 schreef Sfancta het volgende:
Wilders schrok goed hard toen die camera viel oid. Dacht hij aan een aanslag?![]()
NPO2quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:24 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Waar is het nu te volgen? NPO1 is MAX![]()
Unileffer
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Ik kom niet verder dan het park bij ons (Prins Hendrikpark). Daar is het erg druk met spelende kinderen en sportende mensenquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hier in de omgeving Den Bosch niet anders, ja er lopen wel eens mensen over straat, maar het zijn geen massabijeenkomsten“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”![]()
Evenstar
![]()
Rutte, dat is niet wat Wilders zegt. Luisters een verdomme naar elkaar man
En blijf eens van je snotterende neus af!
Wilders: "Nederland is geen Unilever, wij hebben het hier niet over pindakaas".
Godver![]()
![]()
quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wat noem jij totale lockdown? Dan valt dus alles stil qua voorzieningen hè.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:23 schreef riazop het volgende:
18.30 Merkel op tv
totale lockdown voor Deutschland of groepsimmuniteit???![]()
Als het klopt dat Nederland dezelfde lijn als landen om ons heen doortrekken zou het nog wel richting meer "locked down" kunnen gaan.
Frankrijk en Belgie al gehad. UK gaat er vrijdag ook aan begreep ik. Als Merkel vanavond gaat dat zou aankondigen, wij misschien voor het weekend ook nog.
Las iets met beleid wat ook grotendeels via ECDC werd neergezet als een soort van tactiek voor Europese landen.![]()
Sorry, maar ze moeten het Nederlandse paspoort afpakken van iedereen die niet weet hoe je Unilever uitspreekt![]()
![]()
Mad boos*quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat is nog niet duidelijk dacht ik, je kan wel testen in het lab, maar of het in de praktijk ook een significante rol speelt bij transmissie is moeilijker te bepalen. Tenzij je proefpersonen wil blootstellen...quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Was het niet zo dat het virus nog best lang in de lucht kon blijven hangen?are we infinite or am I alone![]()
ja, als een auto je aanrijdt heb je nl een IC bed nodig, dat een corona patiënt dan niet krijgt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:17 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Kreeg verdomme net een boete omdat ik door rood reed met de fiets![]()
Ik ben ook al bijna niet meer mijn dorp uit geweest de laatste week. Mijn partner ook niet en wij hebben niet eens klachten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:24 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Ik kom niet verder dan het park bij ons (Prins Hendrikpark). Daar is het erg druk met spelende kinderen en sportende mensenOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Rutte: zooi onjuistheden en leugens. FOK!.
Wilders: spreekt unilever verkeerd uit. FOK! Wat een debiel!
Fvd en PVV absolute meerderheid volgende verkiezingen.
Get woke, go broke!![]()
Wacht maar dat je ziek wordt van de groepsimmuniteit van Ruttequote:Op woensdag 18 maart 2020 17:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ik word een beetje moe van Wilders.![]()
Niet naar Duitsland en België. Maar ja, die mogen toch niet naar buiten, dus eigenlijk zijn onze grenzen wel dicht ja.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:25 schreef BlauweTijger het volgende:
Wilders, de grenzen zijn al dicht pak je rust.
quote:Python 2 Django allenquote:Op woensdag 18 maart 2020 14:45 schreef Adames het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat ze die website niet in zo'n achterlijk scripttaaltje hebben gebouwd![]()
Rutte toch nog aan het klappen
Rewimo
![]()
Rutte heeft nog niet door dat heel veel mensen zich juist niet aan de maatregelen houden omdat het veel te vrijblijvend wordt gebracht. Logisch, want hij fietst om 10 uur 's avonds over straat.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
Jij hebt het al te pakken geloof ik. Je ijlt een beetje.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:26 schreef riazop het volgende:
[..]
Wacht maar dat je ziek wordt van de groepsimmuniteit van RutteCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Zijn er hier trouwens echt mensen die voor minstens een jaar het land volledig op slot willen gooien?![]()
Woon dicht aan de grens. Zie ook bijna geen Duitsers meer rondrijden hier.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet naar Duitsland en België. Maar ja, die mogen toch niet naar buiten, dus eigenlijk zijn onze grenzen wel dicht ja.![]()
Zal de koers van Rutte gaan bepalen. Als,Duitsland kiest voor totale lockdown zal hij nog verder zijn keutel in moeten trekkenquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank voor het noemen. Ben benieuwd.
Den k dat het dan ook tijd wordt de top van het rivm te vervangen![]()
Gooi er nog maar eens een totaal overspannen beeldspraak in
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Straks wel met die duizend doden op dat kruispunt.quote:
ICI Paris ook dicht. echt belangrijk.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Weet je wat me nou kut lijkt, dat jij dag in dag uit bezig bent met overleggen en bepalen wat er gedaan moet worden om de bevolking te beschermen. En dan moet je vervolgens ook nog eens dit soort debatten in, waar je Wilders 3x hetzelfde moet uitleggen.![]()
maar wachten voor een rood stoplicht terwijl het kruispunt leeg is , geeft ej ook een gevoel van WTF ben ik maar mee bezigquote:"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Nee, tuurlijk niet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:27 schreef Breekfast het volgende:
Zijn er hier trouwens echt mensen die voor minstens een jaar het land volledig op slot willen gooien?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Wilders en Baudetaanhangers, zodat ze daarna weer kunnen klagen dat het allemaal niet nodig was geweestquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:27 schreef Breekfast het volgende:
Zijn er hier trouwens echt mensen die voor minstens een jaar het land volledig op slot willen gooien?
Maar ik kan me niet voorstellen dat hij dit niet hoort van andere mensen om zich heen. Ik kan me niet voorstellen dat hij écht denkt dat we nu voldoende doen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:26 schreef Rewimo het volgende:
Rutte heeft nog niet door dat heel veel mensen zich juist niet aan de maatregelen houden omdat het veel te vrijblijvend wordt gebracht. Logisch, want hij fietst om 10 uur 's avonds over straat.![]()
Denk dat we wel meer die richting op kunnen, maar voor supermarkten dan graag wel iets slimmers verzinnen dan die urenlange rijen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:25 schreef Sapstengel het volgende:
Als het klopt dat Nederland dezelfde lijn als landen om ons heen doortrekken zou het nog wel richting meer "locked down" kunnen gaan.
Frankrijk en Belgie al gehad. UK gaat er vrijdag ook aan begreep ik. Als Merkel vanavond gaat dat zou aankondigen, wij misschien voor het weekend ook nog.
Las iets met beleid wat ook grotendeels via ECDC werd neergezet als een soort van tactiek voor Europese landen.
En wat ik al zei, mensen niet zozeer buiten weren, maar wel samenscholing verbieden en daar dan op handhaven. Individuele personen gaan controleren op een papiertje waarop staat dat ze naar de apotheek of de hond moeten uitlaten is nogal nutteloos.![]()
En jij gaat het te pakken krijgenquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij hebt het al te pakken geloof ik. Je ijlt een beetje.![]()
![]()
En hij weet nota bene dat Wilders intelligent genoeg is om Rutte te begrijpen. Aan de andere kant geeft het de gelegenheid dat Rutte het nóg maar een keer uitlegt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:28 schreef kwiwi het volgende:
Weet je wat me nou kut lijkt, dat jij dag in dag uit bezig bent met overleggen en bepalen wat er gedaan moet worden om de bevolking te beschermen. En dan moet je vervolgens ook nog eens dit soort debatten in, waar je Wilders 3x hetzelfde moet uitleggen.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Alleen als ik weet dat de rest van het leven niet doorgaat. Een jaar Pornhub uitspelen lijkt me prima.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:27 schreef Breekfast het volgende:
Zijn er hier trouwens echt mensen die voor minstens een jaar het land volledig op slot willen gooien?
Kun je nagaan hoe mensen als Van Dissel zich voelen. Die jarenlange ervaring hebben op dit gebied, vanmorgen een volledige sluitende presentatie geeft die iedereen kan volgen en dat je dan van Wilders en Baudet moet horen dat zij het beter wetenquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:28 schreef kwiwi het volgende:
Weet je wat me nou kut lijkt, dat jij dag in dag uit bezig bent met overleggen en bepalen wat er gedaan moet worden om de bevolking te beschermen. En dan moet je vervolgens ook nog eens dit soort debatten in, waar je Wilders 3x hetzelfde moet uitleggen..
Gommert(?) gaf in de technische briefing ook aan dat men nieuwe bedplekken incl beademing e.d. aan het creëren is. Zolang ''we'alles maar kunnen blijven spreiden kunnen we hopelijk nog een flinke tijd (alle) mensen (IC) zorg aanbieden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:19 schreef Kyran het volgende:
135 > 171 IC gevallen (+36 en +21%)
Eerlijk? Valt mij mee. Ik had 185+ verwacht vandaag. Hopen dat het zo door gaat en dat de IC's het met gemak gaan trekken.![]()
Zeker. Maar rutte ook.quote:
NL is echt leeg.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wel fijn dat Baudet en Wilders naar de adviezen van het WHO zijn gaan luisteren. Gaan we eindelijk wat aan de klimaatverandering doen in NL
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Hij is niet de enige die woest isquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:28 schreef riazop het volgende:
[..]
Tsja
We hebben gisteren gehoord dat dit jaar 3% van de Nederlanders moet sterven...![]()
![]()
Ik zal je nog sterker vertellen: uiteindelijk gaat 100% van de Nederlanders sterven.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:28 schreef riazop het volgende:
[..]
Tsja
We hebben gisteren gehoord dat dit jaar 3% van de Nederlanders moet sterven...
Afgelopen 2 dagen het percentage nieuwe gevallen op 13%, daarvoor telkens 20-25%. Als die trend zich doorzet, helpt het dus wel. En heb je gelijk een mooie baseline voor de aanpak in NL.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:12 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Helpt dus geen klap wat ze daar doen."The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Tegen die tijd zal het wel weer selectief shoppen zijnquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:29 schreef gniffie het volgende:
Wel fijn dat Baudet en Wilders naar de adviezen van het WHO zijn gaan luisteren. Gaan we eindelijk wat aan de klimaatverandering doen in NL![]()
![]()
Wel als er 1 landje bezig gaat met "groepsimmuniteit" natuurlijk.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:28 schreef kurk_droog het volgende:
Grenzen dicht binnen Europa slaat echt helemaal nergens op.![]()
Laat Wilders eerst maar eens uitleggen tot hoelang hij die lockdown wil volhouden, en of we het ervoor over moeten hebben dat we in grote armoede gestort worden.quote:![]()
Wilders beseft niet dat er al extreme maatregelen worden genomen. De fucking scholen zijn dicht, alle horeca is dicht, er komt (relatief) bijna geen vliegtuig meer Nederland in, alle evenementen zijn gecanceld en mensen proberen massaal thuis te werken. Het enige echte probleem is dat mensen zich zelf niet houden aan de adviezen.
Alsof we dat wel zouden doen bij een volledige lockdown?![]()
Wat een baasquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:30 schreef Friday12 het volgende:
Ouderen de angst? Gister werd ik nog aan de kant dgeduwt door zon oude trol![]()
![]()
Inderdaad, maar het gros van de mensen die zich keurig netjes schikt naar de maatregelen zie je gewoon bijna niet. Degenen die dat niet doen zijn zichtbaar.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeker. Maar rutte ook.
NL is echt leeg.![]()
Door de virus knapt het al aardig op in de natuurquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:29 schreef gniffie het volgende:
Wel fijn dat Baudet en Wilders naar de adviezen van het WHO zijn gaan luisteren. Gaan we eindelijk wat aan de klimaatverandering doen in NL![]()
Nee dan krijg je plunderingen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:30 schreef Zwansen het volgende:
Wilders beseft niet dat er al extreme maatregelen worden genomen. De fucking scholen zijn dicht, alle horeca is dicht, er komt (relatief) bijna geen vliegtuig meer Nederland in, alle evenementen zijn gecanceld en mensen proberen massaal thuis te werken. Het enige echte probleem is dat mensen zich zelf niet houden aan de adviezen.
Al bijna 20 minuten geen update bij het NOS liveblog. Allemaal in quarantaine daar?
edit: Toch wel. Thomas Acda.
Wat ik me trouwens uit de cijfers van het RIVM kan herinneren is dat de categorie 0-15 amper besmet is .. dus ik snap ergens wel dat ze die categorie niet zo spannend vinden.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
quote:jatten mensen dalijk mijn volle vriezer mee uit mijn schuur
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Evenstar
![]()
Denk het niet. Toch?quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:27 schreef Breekfast het volgende:
Ik niet in ieder geval.![]()
Huh?quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:30 schreef Zwansen het volgende:
Wilders beseft niet dat er al extreme maatregelen worden genomen. De fucking scholen zijn dicht,
Die wilde regering Rutte afgelopen zondag nog open houden weet je nog?![]()
Leger met een pistool tegen je harses en nu naar binnen jijquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:30 schreef Zwansen het volgende:
Egoist.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:32 schreef gniffie het volgende:
[..]jatten mensen dalijk mijn volle vriezer mee uit mijn schuur
![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:26 schreef Rewimo het volgende:
Rutte heeft nog niet door dat heel veel mensen zich juist niet aan de maatregelen houden omdat het veel te vrijblijvend wordt gebracht. Logisch, want hij fietst om 10 uur 's avonds over straat.![]()
![]()
Evenstar
![]()
Zou mooi zijnquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:29 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Gommert(?) gaf in de technische briefing ook aan dat men nieuwe bedplekken incl beademing e.d. aan het creëren is. Zolang ''we'alles maar kunnen blijven spreiden kunnen we hopelijk nog een flinke tijd (alle) mensen (IC) zorg aanbieden.![]()
![]()
Hilarisch he, ik hoop dat de rest ze daar nog eens fijntjes op wijst in de toekomstquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:29 schreef gniffie het volgende:
Wel fijn dat Baudet en Wilders naar de adviezen van het WHO zijn gaan luisteren. Gaan we eindelijk wat aan de klimaatverandering doen in NLOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Baudet heeft een punt met afschalen tov opschalen.
Ik vind echt dat Rutte het verkeerd om doet.I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
Had ik zelf nog niet gezien. Dankje!quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:33 schreef Solotovski het volgende:
https://covid-19.sixfold.com/
dit al voorbij gekomen? real life tracking van grenssituaties.![]()
En PiemonLombardije is al binnenquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:32 schreef Sfancta het volgende:
Hoelaat cijfers Italie ongeveer bekend?
319 doden
Piemonte
10 doden![]()
deuren dichtlassen misschien een option ... begin maar in Den haag en nu wel meteen , het binnen hof als eerste"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Remweg in het water.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Vergeet niet dat voor gewone zorg ook IC capaciteit nodig is. Standaard bezetting van de IC is 70%quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:15 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik tel ~750 bedden. Ik dacht dat er een capaciteit van ~1100 was die uitgebreid kon worden?"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Dit dusquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:30 schreef Zwansen het volgende:
Alsof we dat wel zouden doen bij een volledige lockdown?
Weet je wat echt kut is, indien je in een samenleving woont waar 1 leider alles beslisit en er geen kritische vragen/overleg kan plaatsvinden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:28 schreef kwiwi het volgende:
Weet je wat me nou kut lijkt, dat jij dag in dag uit bezig bent met overleggen en bepalen wat er gedaan moet worden om de bevolking te beschermen. En dan moet je vervolgens ook nog eens dit soort debatten in, waar je Wilders 3x hetzelfde moet uitleggen.![]()
Hoe is dat in vergelijking met gister?quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:34 schreef riazop het volgende:
En Piemon
[..]
Lombardije is al binnen
319 doden
Piemonte
10 doden![]()
Ja is ook zo natuurlijk. Ik zat gewoon even te denken aan hoe Rutte z'n dagen er nu uitzienquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:35 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Weet je wat echt kut is, indien je in een samenleving woont waar 1 leider alles beslisit en er geen kritische vragen/overleg kan plaatsvinden.![]()
![]()
Bijzonder die verschillen. Hier merk ik er echt bijzonder weinig van. Behalve dan dat de hele dag mensen het erover hebbenquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:24 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
afgelopen weekend nog niet,veel hamsterende mensen gezien in supermarkt en veel mensen op straat .Sinds Zondag lijkt het wel nieuwjaarsdag hier
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2020 17:36:54 ]![]()
ik zal echt nu niet in zijn schoenen willen staan :-(quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja is ook zo natuurlijk. Ik zat gewoon even te denken aan hoe Rutte z'n dagen er nu uitzien"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Juist wel. Nu kan hij verschil maken. Dat koetjes en kalfjesbeleid lijkt mij maar saaiquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:36 schreef RAVW het volgende:
[..]
ik zal echt nu niet in zijn schoenen willen staan :-(![]()
Evenstar
![]()
Baudet heeft wel een punt. Hij wil gewoon de plannen inzien. Wat is de bedoeling, wanneer gaan we opschalen, wanneer afschalen etc.
Rutte en Bruins negeren dit soort vragen vanaf dag 1.![]()
Wellicht denkt Wilders exact hetzelfde over Ruttequote:Op woensdag 18 maart 2020 17:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja is ook zo natuurlijk. Ik zat gewoon even te denken aan hoe Rutte z'n dagen er nu uitzien![]()
![]()
Je zou toch denken dat uiteindelijk men genoeg in huis heeft?quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:37 schreef ToT het volgende:
Hier waren de gebruikelijke dingen weer op; vlees, pleepapier, houdbare melk en bloem.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat vind ik geen gekke vraag inderdaad, maar je weet dat Baudet ze dan meteen op Twitter flikkert en er een compleet eigen spin aan gaat geven met surrogaat-meningen...quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:37 schreef Kyran het volgende:
Baudet heeft wel een punt. Hij wil gewoon de plannen inzien. Wat is de bedoeling, wanneer gaan we opschalen, wanneer afschalen etc.
Rutte en Bruins negeren dit soort vragen vanaf dag 1.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Evenstar
![]()
Net acht kratten aan AH binnengekregenquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:37 schreef ToT het volgende:
Hier waren de gebruikelijke dingen weer op; vlees, pleepapier, houdbare melk en bloem.![]()
Ja Baudet je hebt een punt. Nee Rutte gaat niet antwoorden.
Next.![]()
Waarom is dat relevant voor Baudet? Dat zijn modellen die het RIVM en de NVIC beslissingen maken en adviseren. De politiek heeft echt totaal niets aan deze modellen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:37 schreef Kyran het volgende:
Rutte en Bruins negeren dit soort vragen vanaf dag 1.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ja precies. En dan krijgen de mensen uit de regio geen zorg meer omdat de complete IC vol ligt met Brabo's.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:37 schreef SunZomer het volgende:
'"Als de ICs in het zuiden vol zijn kunnen patiënten naar het Noorden''. Um ja, nu nog wel.![]()
Dat is Rutte zijn modus operandi. Ik heb liever openheid maar snap ook dat hij het 17 miljoen bondscoaches idee wil tegengaanquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:37 schreef Kyran het volgende:
Evenstar
![]()
Dat is ook weer waarquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat vind ik geen gekke vraag inderdaad, maar je weet dat Baudet ze dan meteen op Twitter flikkert en er een compleet eigen spin aan gaat geven met surrogaat-meningen...![]()
![]()
Inderdaad, hele terechte vragen. Fijn dat iemand doorvraagt (ongeacht wat je van hem als persoon vind)quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:37 schreef Kyran het volgende:
Ik zie nog geen update bij worldometers ?quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:35 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Hoe is dat in vergelijking met gister?![]()
Of dat Rutte vastgepind gaat worden op 1 woord, zoals met groepsimmuniteit gebeurde.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat vind ik geen gekke vraag inderdaad, maar je weet dat Baudet ze dan meteen op Twitter flikkert en er een compleet eigen spin aan gaat geven met surrogaat-meningen...![]()
![]()
Ze moeten kunnen controleren of het kabinet een beetje wijs met de modellen en adviezen om gaanquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:38 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Waarom is dat relevant voor Baudet? Dat zijn modellen die het RIVM en de NVIC beslissingen maken en adviseren. De politiek heeft echt totaal niets aan deze modellen.![]()
Rutte gaat over op het Engels. Oei.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Gewoon eerlijk antwoord geven, zo lastig hoeft het niet te zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Evenstar
![]()
Uh? Sorry, dit is echt onzin. Tuurlijk hebben zij daar recht op. Het is hier geen dictatuur waar zij achter gesloten deuren besluiten mogen nemen zonder de kamer in te lichten. Hoe moet de kamer controleren of ze het goed doen. Dat is het hele idee van de Tweede Kamer.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:38 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Waarom is dat relevant voor Baudet? Dat zijn modellen die het RIVM en de NVIC beslissingen maken en adviseren. De politiek heeft echt totaal niets aan deze modellen.
De kamer heeft daar gewoon recht op, klaar. Daar is echt geen discussie over mogelijk. Desnoods geven ze die informatie achter gesloten deuren aan de kamer, maar de kamer hoort dat soort informatie gewoon te krijgen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: