SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-het is hier ook geen vbl-sc
-je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.What can change the nature of a man?![]()
Chinagoden met de dichtgelaste deuren.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
nee.. nou ja, het is inderdaad iets heul nieuws. Maar vraag me af hoe lang we in godsnaam met zn allen binnen zouden moeten blijven voor het virus de wereld (niet het land) uit is. Ik heb er geen verstand van en zo'n immuniteit klinkt wel logisch in mijn oren.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:45 schreef Benger het volgende:
[..]
Omdat buitenlandse virologen aangeven dat er geen enkel bewijs is dat er met dit virus immuniteit wordt opgebouwd.
maar misschien moet ik minder het nieuws volgen. Als je niet ziek word van het virus, word je het wel van alles wat er online wel niet te vinden is. En de een zegt dit en de ander dat... En toch blijven lezen![]()
![]()
![]()
just give a second thought
what if we don't get caught...![]()
Janken op het moment dat je koortsverlagende middelen produceert en er op social media iets rondgaat dat jouw product deze ziekte verergertquote:
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Baudet wordt weer geframed. Mensen het idee geven dat die vind dat het kabinet doelbewust fouten maakt.![]()
Waarom wil Baudet zo graag voorkomen dat mensen besmet raken en daarmee dus geen groepsimmuniteit te kweken ?
Baudet zit op een een fout stokpaardje. Het ziet een correlatie tussen het aantal overledenen en het aantal besmettingen. Hij "vergeet" dat het overgrote deel van ons, besmet zal worden, en wat je ook doet er zal 2-3% overlijden tgv van Covid19.... hierbij weten dat een vaccin minimaal 1-2 jaar op zich laat wachten en ws (testen bijwerkingen) 5 jaar of langer.
Baudet heeft niet scherp met wat er gebeurd en waarvoor het RIVM waarschuwt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Met Baudet heb je misschien een punt, maar met Wilders absoluut niet. Dat is gewoon een clown.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:47 schreef HeatWave het volgende: Wilders en Baudet, gewoon gelijk, maar puur op de persoon wijzen ze alles af.
![]()
Veeeeel later dan china, dus wat wil je ermee zeggen? Ook in lombardije waar de lockdown was zijn er veel minder nieuwe besmettingen inmiddels.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:48 schreef maxi-mus het volgende:
Maar Italië is ook in lockdown Tjerrie.
Ik snap echt dat niet iedereen de tijd heeft om de hele dag facts te checken (nou ja tijd wel). Maar dit zijn gewoon terug te zoeken bewezen cijfers.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Er is geen twijfel aan dat een lockdown besmettingen voorkomt, dat zie je ook in de dorpen die als eerste op slot gingen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:47 schreef Zeroku het volgende:
'Oneindig veel vlakker'. Italië zit ook totaal op slot, maar soit.
Het probleem is echter dat je dat niet eeuwig vol kan houden.
Ik ben op zich voor een lockdown nu om de zorg maximaal de gelegenheid te geven om materialen binnen te krijgen.
Op de lange duur is het geen oplossing, je kan het land niet een jaar plat leggen.
Dat maakt het heel ingewikkeld, je zal de teugels langzaam moeten laten vieren en kijken wat je aan kan.![]()
In Taiwan wel, hoewel daar iets achter kan zitten wat je niet in de cijfers ziet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In heel China zie ik al helemaal geen piek.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Dit inderdaad, dit is geen fantasie meer, maar echt ware cijfers waar Nieuwsuur gisteren mee kwam. Een viroloog zat deze getallen op merkwaardige wijze te verdedigen terwijl ik bijna van mijn stoel viel van verbazing. Er werd doodnormaal gereageerd op getallen van 40.000 tot 80.000 doden. En ook Van Dissel bevestigde deze cijfers maar drukte deze enkel uit in percentages. Het ging maar om 1 a 2 % van de geïnfecteerden terwijl 60% ziek moest worden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zwartste scenario is voor NL rond de half miljoen doden. Maar dan moet echt alles mis gaan. Tienduizenden lijkt mij vrij realistisch en dan komen we naar mijn mening nog goed weg.![]()
nou trek het maar door in excel, chaos in china weer binnenkortquote:Wuhan
17-03: 1 nieuwe besmetting
18-03: 2 nieuwe besmettingenEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Rozendaal in Gelderland gaat echt hard voor zo'n kleine gemeente. 121 officiele besmettingen voor nog geen 1600 inwoners terwijl de rest eromheen weinig heeft. Jammer dat we de echte aantallen niet weten overal.![]()
twitter:tomjanmeeus twitterde op woensdag 18-03-2020 om 15:48:16Zojuist zei Segers (CU) tegen Baudet (FVD) dat nieuwe virusbesmettingen in China, Singapore en Hongkong zijn vastgesteld. Dat is inderdaad wat The Economist vanochtend schreef https://t.co/lBoVEJJOkp reageer retweet
![]()
Vandaag al vijf sms'jes van Orange gehad dat ik 5GB extra mobiele data krijg wegens de situatie.
Zal dat opstapelen? Leuk hamsteren zo."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Wat ik er mee wil zeggen is dat hij letterlijk zegt 'we moeten totaal niet naar Italië kijken' terwijl die hetzelfde hebben gedaan als hij nu wil.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Veeeeel later dan china, dus wat wil je ermee zeggen? Ook in lombardije waar de lockdown was zijn er veel minder nieuwe besmettingen inmiddels.
Ik snap echt dat niet iedereen de tijd heeft om de hele dag facts te checken (nou ja tijd wel). Maar dit zijn gewoon terug te zoeken bewezen cijfers.
![]()
soort van Nazi, maar wel erg effectiefquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:48 schreef Pumpalov het volgende:
Zojuist 80 Britten onder politiebegeleiding op een chartervliegtuig gezet hier in Bulgarije. Volgen nog 4 vluchten. Ondertussen zijn ze aan het bespreken vanaf wanneer ze ouderen verplicht in thuisquarantaine gaan zetten.![]()
Zou een prima user zijn hier op FOK!quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:51 schreef bitterbal het volgende:
als het dieper op het onderwerp gaat dan slaat baudet vaak dicht"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Wat mij betreft komt er een samenscholingsverbod.
Veel te veel groepjes mensen overal."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nee, want hij had het over een nieuwe piek.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:51 schreef Netflixed het volgende:
twitter:tomjanmeeus twitterde op woensdag 18-03-2020 om 15:48:16Zojuist zei Segers (CU) tegen Baudet (FVD) dat nieuwe virusbesmettingen in China, Singapore en Hongkong zijn vastgesteld. Dat is inderdaad wat The Economist vanochtend schreef https://t.co/lBoVEJJOkp reageer retweet
![]()
Zegers moet gewoon eens ophouden met dat gezwam. Het kabinet verdient nou eenmaal geen schouderklopjes en heeft wel kritiek nodig op het beleid. Dan moet je bij die kritiek niet gaan zeuren alsof er iemand beschuldigd wordt van bewust doden veroorzaken.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Niet te handhavenquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:52 schreef capricia het volgende:
Veel te veel groepjes mensen overal.Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.![]()
Of je houdt van hem of je haat hem, er is geen tussenwegquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:51 schreef Nattekat het volgende:
Baudet is echt een verschrikkelijke debater![]()
![]()
Hilton CEO has informed the White House that they expect to close most US city hotels.The occupancy rates have plummeted as the travel has come close to a complete halt due to the coronavirus (COVID-19) pandemic. Hilton Worldwide Holdings Inc. plans to close most of its hotels in major U.S. cities, Chief Executive Officer Christopher Nassetta said at a meeting with President Trump at the White House on Tuesday.
Nassetta, whose company has already begun to temporarily shutter namesake properties in New York and Washington, said occupancy rates could fall to 10% globally as world governments seek to halt the spread of the novel coronavirus.
The outbreak has hit the industry in a “devastating way,” Nassetta said, adding that occupancy rates in major U.S. cities were “running in the single digits.”All the hotels are facing this unprecedented shock. We’ll see all chains to close many, if not most, of their hotels for a while in North America.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
"Met de beste wil van de wereld op hun telefoon kijken."
Ook het moralistisch systeem van Mao Zdong belichten vind ik ook wel weer informatief."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
Wellicht niet, maar je voorkomt wel dat JIJ het probleem bent als je ruimte om je heen eist. Nu krijg je "stel je niet zo aan om een griepje KUCH!"quote:A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Meeus staat altijd vooraan om de feiten te verdraaien ten nadele van Baudet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nee, want hij had het over een nieuwe piek.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Nee, hij is objectief gewoon een verschrikkelijke debater. Of je het er nou mee eens bent of nietquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:52 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Of je houdt van hem of je haat hem, er is geen tussenweg
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Blijkbaar is het land het er niet mee eens dat ze in Engeland er een coronafeestje van gemaakt hebben terwijl ze er zelf alles aandoen om het buiten te houden voorlopig.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
soort van Nazi, maar wel erg effectief
Daarom is de hele stad waar ze vandaan komen twee weken in quarantaine is gezet. Blijkbaar zijn er ook zat Britten achtergebleven omdat ze twee weken goedkoop zuipen met als excuus dat ze vastzitten wel tof vonden."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Jawel, ik hou niet van hem en haat hem ook niet. Met sommige punten van zijn manier van debatteren ben ik het eens, met andere niet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:52 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Of je houdt van hem of je haat hem, er is geen tussenwegOp vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Ja, het rookgordijn bestond uit zand dit keerquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:53 schreef Tris het volgende:
Ik hoor slecht maar zei hij nou 'rook in de ogen gestrooid' ?![]()
![]()
Samenscholingsverbod kan ik me wel in vinden. Kun je ook makkelijk keetfeesten e.d. van 't weekend opbreken.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:52 schreef capricia het volgende:
Veel te veel groepjes mensen overal.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Het blijft raar dat je daarvoor een verbod moet afkondigen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:52 schreef capricia het volgende:
Veel te veel groepjes mensen overal."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Yupquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:53 schreef Tris het volgende:
Ik hoor slecht maar zei hij nou 'rook in de ogen gestrooid' ?"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Dan zal het wel, waar zand is, is vuurquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:53 schreef Tris het volgende:
Ik hoor slecht maar zei hij nou 'rook in de ogen gestrooid' ?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2020 15:55:07 ]![]()
Dat is wel waar. Ik denk dat zijn persoonlijkheid in de weg staat van zijn intelligentie. Want ik ben er wel van overtuigd dat hij bovengemiddeld intelligent is.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, hij is objectief gewoon een verschrikkelijke debater. Of je het er nou mee eens bent of niet"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Voedselbanken mogelijk in problemen door hamstergedrag, filiaal Etten-Leur dicht
https://www.omroepbrabant(...)cht-Echt-onwezenlijk![]()
had ik hier ook in ongedekte termen gezegd, maar dat viel niet in goede aarde.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Zegers moet gewoon eens ophouden met dat gezwam. Het kabinet verdient nou eenmaal geen schouderklopjes en heeft wel kritiek nodig op het beleid. Dan moet je bij die kritiek niet gaan zeuren alsof er iemand beschuldigd wordt van bewust doden veroorzaken.![]()
Daar kraait toch geen hond naar.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:53 schreef Tris het volgende:
Ik hoor slecht maar zei hij nou 'rook in de ogen gestrooid' ?“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Voor een kamer spontaan antwoorden moeten geven, dat zouden jullie natuurlijk helemaal zonder versprekingen doen.
Echt, de demonisering is zoooooo triest.
Get woke, go broke!![]()
Werkt de eerste twee weken, daarna kun je van een kale kip toch niet meer plukkenquote:Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
haaglanden is die al dicht. de klanten krijge hier nu bonnen voor de supermarkt van de gemeentequote:Op woensdag 18 maart 2020 15:54 schreef Zipportal het volgende:
Voedselbanken mogelijk in problemen door hamstergedrag, filiaal Etten-Leur dicht
https://www.omroepbrabant(...)cht-Echt-onwezenlijk![]()
![]()
Dan taserenquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:55 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Werkt de eerste twee weken, daarna kun je van een kale kip toch niet meer plukkenA gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Krijgen ze toch een dik salaris voor?quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:55 schreef HeatWave het volgende:
Voor een kamer spontaan antwoorden moeten geven, dat zouden jullie natuurlijk helemaal zonder versprekingen doen.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Jaap zag al direct hoe het zat.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:55 schreef Zwansen het volgende:
Jetten heeft gelijk denk ik?
https://amp.ft.com/conten(...)tter_impression=true
Put these foolish ambitions to rest.![]()
COR / Hoe is het in 'jouw' supermarkt? #5quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:54 schreef Zipportal het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)cht-Echt-onwezenlijkOp vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Misschien heeft hij wel een account.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:52 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zou een prima user zijn hier op FOK!![]()
![]()
nee ze gaan met z'n alle thuis afspreken en houden daar een corona partyquote:
Nederland is niet ingesteld op verboden met groepen .. je moet gewoon helemaal verbieden te ontmoeten"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."![]()
Eindelijk iets gevonden..quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:50 schreef aegir_de_viking het volgende:
Welke nieuwe piek in Azië? niks te zien in de trackers....https://www.straitstimes.(...)otice-will-now-applyquote:SINGAPORE - Singaporeans and residents returning to the country will all have to serve a 14-day isolation period, while people in the country should defer all travel overseas, the authorities announced on Wednesday (March 18), as the country saw 47 new cases, an all-time high.
This brings the total number of cases to 313.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Dus dan mag je niet meer over je antwoorden nadenken?quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:55 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Krijgen ze toch een dik salaris voor?![]()
Het RIVM en Rutte ook, om keihard te liegen en te falenquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:55 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Krijgen ze toch een dik salaris voor?.
Get woke, go broke!![]()
RIVM godenquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:55 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Jaap zag al direct hoe het zat.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Ik blijf ook maar lezen. Is een pure dwangneurose en het helpt niksquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:50 schreef Apotheose het volgende:
[..]
nee.. nou ja, het is inderdaad iets heul nieuws. Maar vraag me af hoe lang we in godsnaam met zn allen binnen zouden moeten blijven voor het virus de wereld (niet het land) uit is. Ik heb er geen verstand van en zo'n immuniteit klinkt wel logisch in mijn oren.
maar misschien moet ik minder het nieuws volgen. Als je niet ziek word van het virus, word je het wel van alles wat er online wel niet te vinden is. En de een zegt dit en de ander dat... En toch blijven lezen![]()
![]()
![]()
![]()
Paywall. Waar zou hij gelijk in hebben?quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:55 schreef Zwansen het volgende:
https://amp.ft.com/conten(...)tter_impression=true“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Baudet denkt wel meer dingen die niet kloppenquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Baudet denkt dat je het virus kan laten uitsterven door een lockdown.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*![]()
Ach hou op. Toen die PvdD’er aan het woord was of Klaver hoorde je hier ook mensen ‘demoniseren’. Jij was er ook eentje volgens mij.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:55 schreef HeatWave het volgende:
![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Daar kraait toch geen hond naar.![]()
![]()
Nieuwe stijgingen in Singapore.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Paywall. Waar zou hij gelijk in hebben?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Waar denk je dat al die tissues en WC papier voor zijnquote:
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Nu heeft hij het niet gezegd maar bedoelde hij het andersquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:56 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Baudet denkt wel meer dingen die niet kloppen![]()
![]()
"Ze bestaan, ik weet even niet welke, maar er zijn virussen die uitgestorven zijn"
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Jetten die weer woorden in de mond gaat leggen. Wat een gluiperd is het ook.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Nee, die werden als idioot weggezet op de INHOUD, niet omdat ze zich versprakenquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:56 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ach hou op. Toen die PvdD’er aan het woord was of Klaver hoorde je hier ook mensen ‘demoniseren’. Jij was er ook eentje volgens mij..
Get woke, go broke!![]()
Hij kan gewoon niet debateren, klaar. Niet dat Jetten veel beter is.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:55 schreef HeatWave het volgende:
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
In Singapore en Taiwan relatief een hoge stijging vandaag, maar kan toeval zijn
In Malaysia begint het aantal cases ook flink te stijgen laatste tijd![]()
Dit klopt op zich welquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:57 schreef TheVulture het volgende:
"Ze bestaan, ik weet even niet welke, maar er zijn virussen die uitgestorven zijn"Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Uiteraard, snel terugkrabbelenquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nu heeft hij het niet gezegd maar bedoelde hij het andersOp donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Baudet verwijt de ketelLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
niet gekliktquote:What can change the nature of a man?![]()
Was je net ook zo kritisch op Segers?quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:57 schreef maxi-mus het volgende:
Dan had je beter je huiswerk moeten doen Baudet.![]()
Ja, dat was inhoudelijk erg zwak.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:58 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Was je net ook zo kritisch op Segers?![]()
Ziektes verwarren met virussenquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Baudet denkt dat je het virus kan laten uitsterven door een lockdown..
Stuur die man op cursus aub of een dagje gezondsheidszorg."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
smerig spelletje, maar niks nieuwsquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Jetten die weer woorden in de mond gaat leggen. Wat een gluiperd is het ook.![]()
twitter:_bmturner_ twitterde op woensdag 18-03-2020 om 15:18:20McDonald's is telling restaurant owners to stop illegally locking bathrooms to prevent toilet paper theft amid coronavirus-related shortages https://t.co/tywVSKUlNJ reageer retweet
![]()
Altijd die selectieve verontwaardiging bij hem en Wilders als ze met hun eigen wapens worden bestredenquote:
Link werkte niet, deze wel: https://www.ft.com/content/859e9336-68db-11ea-a3c9-1fe6fedcca75quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:55 schreef Zwansen het volgende:
https://amp.ft.com/conten(...)tter_impression=truequote:Experts say the sudden increase in cases has revealed the limits of both China’s sweeping lockdown of citizens and of the massive public testing and social distancing campaigns rolled out across Asia.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Ik geloof niet dat een virus zich zo makkelijk laat uitsterven. Immuniteit verkrijgen lijkt mij vele malen logischer."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Zou dit de reden zijn dat niemand om kan gaan met binnen blijven?quote:One learns that boredom is a disease of civilization. It seems to me that what boredom mostly is is that people have to keep themselves entertained or occupied, because if they aren’t, then certain anxieties, frustrations, discontents, and so forth, start coming to the surface, and it makes them uncomfortable.![]()
Ergo, groepsimmuniteit is de way to go. Jaap zag dat het goed was.quote:Put these foolish ambitions to rest.![]()
Is toch ook zo.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:57 schreef TheVulture het volgende:
"Ze bestaan, ik weet even niet welke, maar er zijn virussen die uitgestorven zijn"![]()
Lol, dit is fok. Hier worden nu eenmaal grappen gemaakt over versprekingen, gekke acties, etc. Dat jij dit als demoniseren ziet, zegt veel.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, die werden als idioot weggezet op de INHOUD, niet omdat ze zich verspraken.
![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:59 schreef Harlekien het volgende:
Al die haat op Baudet, maar gaat gewoon minister president worden. #MarkMyWords.
![]()
Bazin van mijn vriendin heeft iedereen proberen te verplichten naar kantoor te blijven komen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:58 schreef L3gend het volgende:
In Singapore en Taiwan relatief een hoge stijging vandaag, maar kan toeval zijn
In Malaysia begint het aantal cases ook flink te stijgen laatste tijd
"NIETS AAN DE HAND! Kijk naar mij. Ik ga morgen (maandag) op reis naar Maleisië en ik maak me toch ook niet zo druk?
20 uur na geland te zijn zat ze alweer op het vliegtuig terug omdat het aantal besmettingen daar in rap tempo opliep en er een ban op vliegverkeer naar Maleisië ingesteld gaat worden
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Als Baudet MP was, zou dit hele land al helemaal verloren zijn."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
@HeatWave hier zie je iets wat meer in de buurt komt van demoniseren.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:00 schreef Hexagon het volgende:
Kunnen we Baudet niet gewoon in lockdown doen met zn domme geleuter100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Nee, groepsimmuniteit bestaat niet in deze vorm.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:59 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ergo, groepsimmuniteit is de way to go. Jaap zag dat het goed was.
We moeten gewoon accepteren dat het er is, kwetsbare mensen beschermen en zorgen dat we niet teveel mensen tegelijk ziek hebben.
Maar dat verhaal van groepsimmuniteit is een farce.![]()
Je zegt dat Baudet MP wordt maar noemt Mark in je hashtag.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:59 schreef Harlekien het volgende:
Al die haat op Baudet, maar gaat gewoon minister president worden. #MarkMyWords![]()
Klopt. En een virus kan zelfs lokaal uitsterven als het niet overgedragen kan worden. En als het niet uitsterft wordt het daardoor een flink stuk teruggebracht.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:57 schreef TheVulture het volgende:
"Ze bestaan, ik weet even niet welke, maar er zijn virussen die uitgestorven zijn"Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Er is een correlatie tussen het aantal overledenen en het aantal besmettingen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:50 schreef Vallon het volgende:
Waarom wil Baudet zo graag voorkomen dat mensen besmet raken en daarmee dus geen groepsimmuniteit te kweken ?
Baudet zit op een een fout stokpaardje. Het ziet een correlatie tussen het aantal overledenen en het aantal besmettingen. Hij "vergeet" dat het overgrote deel van ons, besmet zal worden, en wat je ook doet er zal 2-3% overlijden tgv van Covid19.... hierbij weten dat een vaccin minimaal 1-2 jaar op zich laat wachten en ws (testen bijwerkingen) 5 jaar of langer.
Baudet heeft niet scherp met wat er gebeurd en waarvoor het RIVM waarschuwt.
Het overgrote deel van de mensen hoeft niet besmet te raken als we verspreiding kunnen vertragen tot er een vaccin is.
Rutte heeft niet scherp wat er gebeurt en volgt blind het advies van gekke Japie.![]()
Yep, krijg je ene soort VS onder Trump.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:00 schreef Grishenko_ het volgende:
Als Baudet MP was, zou dit hele land al helemaal verloren zijn.I´m back.![]()
#MarkRutteMyWords?quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:59 schreef Harlekien het volgende:
Al die haat op Baudet, maar gaat gewoon minister president worden. #MarkMyWords![]()
![]()
twitter:parool twitterde op woensdag 18-03-2020 om 16:00:32Ryanair, de grootste luchtvaartmaatschappij van Europa staakt al haar vluchten. https://t.co/7z4NDySrV8 reageer retweet
![]()
Squad goalsquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Yep, krijg je ene soort VS onder Trump..
Get woke, go broke!![]()
Slechter dan nu kan bijna niet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:00 schreef Grishenko_ het volgende:
Als Baudet MP was, zou dit hele land al helemaal verloren zijn.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Food retailers have warned the Government that riots and civil disobedience could break out within weeks if production is unable to keep up with surging customer demand.
Producers and distributors are working at full capacity in order to keep sufficient supplies flowing into shops and supermarkets across the country. But representatives from the sector have warned George Eustice, the Secretary of State for Environment, Food and Rural Affairs, that current production can only be maintained for a matter of weeks and they fear for the consequences if supplies start to dry up.
They also fear shop workers could become the target for abuse and even violence from increasingly desperate customers. The Government was asked to consider drafting in the police, and even the military, to ensure lawlessness does not take over....
https://www.telegraph.co.(...)-amid-fears-rioting/Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
komt het nu uit?quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het RIVM en Rutte ook, om keihard te liegen en te falen.
![]()
Dat idee heb ik ook. Al denk ik wel dat Baudet wat slimmer is. Wat ook niet zo moeilijk is, aangezien een aardappel al slim is vergeleken met Trump.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Yep, krijg je ene soort VS onder Trump."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
quote:Tsjechië verplicht gezichtsbedekking op straat
De Tsjechische overheid heeft een nieuw pakket vergaande maatregelen aangekondigd om het coronavirus in te dammen. Vanaf middernacht is het verboden om zonder bedekking van de mond en neus op straat te komen. Wie niet over een mondkapje beschikt, moet met een sjaal het gedicht bedekken.
Daarnaast kondigde premier Babis aan dat supermarkten, apotheken en drogisterijen tussen 10.00 en 12.00 uur alleen nog bezocht mogen worden door mensen ouder dan 65 jaar.![]()
Haha, het zal je verbazen.quote:
En zo slecht is het (nog) niet, trouwens."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Altijd die selectieve verontwaardiging bij hem en Wilders als ze met hun eigen wapens worden bestredenph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Iets psychologisch en totale ontkenning van bedreigende situaties omdat dit de eigen zekerheid doet kantelen. Ik ken mensen die menen dat zij niet ziek worden omdat dit tussen je oren zou zitten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:00 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Bazin van mijn vriendin heeft iedereen proberen te verplichten naar kantoor te blijven komen.
"NIETS AAN DE HAND! Kijk naar mij. Ik ga morgen (maandag) op reis naar Maleisië en ik maak me toch ook niet zo druk?
20 uur na geland te zijn zat ze alweer op het vliegtuig terug omdat het aantal besmettingen daar in rap tempo opliep en er een ban op vliegverkeer naar Maleisië ingesteld gaat worden"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ja, en hij is gelukkig niet een corrupte zogenaamde zakenman dat klopt, maar toch...quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:02 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook. Al denk ik wel dat Baudet wat slimmer is. Wat ook niet zo moeilijk is, aangezien een aardappel al slim is vergeleken met Trump.I´m back.![]()
Maar wel president en multi miljonair, dus wie is nou slimquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:02 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook. Al denk ik wel dat Baudet wat slimmer is. Wat ook niet zo moeilijk is, aangezien een aardappel al slim is vergeleken met Trump.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2020 16:04:37 ]![]()
2500 - 3000 - 3600 - 4400 - 5300 - 6400 - 7700 besmettingen over een week als we deze gemiddelde groei van 20% vasthouden..???
in werkelijkheid dan al 100.000 besmettingen?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het is Trump gelukt: de grens is dicht! Helaas voor hem aan de verkeerde kant:twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 18-03-2020 om 14:37:46We will be, by mutual consent, temporarily closing our Northern Border with Canada to non-essential traffic. Trade will not be affected. Details to follow! reageer retweet
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Goed, we hebben nu al twee poppetjes gehad die echt geen idee hebben wat ze nou daadwerkelijk willen, twee poppetjes die het onderwerp niet begrepen hebben, een schreeuwert en iemand die ongeacht de gevolgen of het effect het hele land dicht wil gooien. Topdebat.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
#realitycheckquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:00 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Bazin van mijn vriendin heeft iedereen proberen te verplichten naar kantoor te blijven komen.
20 uur na geland te zijn zat ze alweer op het vliegtuig terug omdat het aantal besmettingen daar in rap tempo opliep en er een ban op vliegverkeer naar Maleisië ingesteld gaat worden![]()
Hypotheek versoepeling komt de huisjesmelker wel goed uit
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2020 16:07:37 ]![]()
Er genezen ook mensen he... in totaal 80% alleen al zonder een ziekenhuisopname... dus dat blijven optellen van besmettingen is een beetje loos.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:
2500 - 3000 - 3600 - 4400 - 5300 - 6400 - 7700 besmettingen over een week als we deze gemiddelde groei van 20% vasthouden..???
in werkelijkheid dan al 100.000 besmettingen?Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Dat komt omdat er voornamelijk rednecks op deze beste man hebben gestemd, omdat zij met zijn domheid konden identificeren. Ook was die engnek van een Hillary uiteraard de best mogelijke tegenkandidaat voor Trump.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:04 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Maar wel president en multi miljonair, dus wie is nou slim"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
alle hypotheken aflossingsvrij? wut
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Mooi al die grafieken waarvan niemand weet of er iets van klopt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:00 schreef Ryan3 het volgende:
Ze moeten hem een plaatje laten zien, denk ik:
[ afbeelding ]![]()
![]()
quote:Kutwijf moet gewoon haar religieuze smoelwerk houden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:37 schreef Coco. het volgende:
[..]
schreeuw niet zo
(ook al heb je gelijk)
Al die carriers op schiphol nu, zijn straks van levensbelang om onze medicijnen, medicamenten en levensmiddelen te vervoeren.
Grote passagiersvliegtuigen hebben ook een groot vrachtruim onder de stoelen, en dat ruim is keihard nodig.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Let je wel op?quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:05 schreef Nattekat het volgende:
Goed, we hebben nu al twee poppetjes gehad die echt geen idee hebben wat ze nou daadwerkelijk willen, twee poppetjes die het onderwerp niet begrepen hebben, een schreeuwert en iemand die ongeacht de gevolgen of het effect het hele land dicht wil gooien. Topdebat.![]()
Ze testen nu toch alleen nog maar de gevallen die al voor ziekenhuisopname in aanmerking komen?quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:
in werkelijkheid dan al 100.000 besmettingen?"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Volgens mij gewoon de huidige exponentiële curve waar we voorlopig nog in zitten..quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Er genezen ook mensen he... in totaal 80% alleen al zonder een ziekenhuisopname... dus dat blijven optellen van besmettingen is een beetje loos.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Met z'n grote bril.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:05 schreef Harlekien het volgende:
Hypotheek versoepeling komt de huisjesmelker wel uit[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Zou het ook gewoon kunnen dat ze Trump als man van het volk zien en hij het goed doet als president? En omdat hij gewoon slim is? Maar waarschijnlijk past dat niet in jouw straatje.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:05 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dat komt omdat er voornamelijk rednecks op deze beste man hebben gestemd, omdat zij met zijn domheid konden identificeren. Ook was die engnek van een Hillary uiteraard de best mogelijke tegenkandidaat voor Trump.![]()
Ja omdat ze vertrouwen dat mensen wel binnen blijven als ze besmet zijn. Handig, als de helft alleen milde symptomen krijgt en even zakje appels gaat halen in de supermarkt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:06 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ze testen nu toch alleen nog maar de gevallen die al voor ziekenhuisopname in aanmerking komen?![]()
Misschien moet jij je gewoon een keertje iets minder als een schreeuwtokkie voordoen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Kutwijf moet gewoon haar religieuze smoelwerk houden.
Al die carriers op schiphol nu, zijn straks van levensbelang om onze medicijnen, medicamenten en levensmiddelen te vervoeren.
Grote passagiersvliegtuigen hebben ook een groot vrachtruim onder de stoelen, en dat ruim is keihard nodig."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ik word een beetje moe van die Italianen die overal hun mening geven. Dat land was al ver voor Corona een puinhoop.quote:![]()
Ben benieuwd naar het antwoord van Rutte. Normaal gesproken ben ik totaal geen fan van hem, maar ik vind zijn scenario het meest realistisch.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:05 schreef Nattekat het volgende:
Goed, we hebben nu al twee poppetjes gehad die echt geen idee hebben wat ze nou daadwerkelijk willen, twee poppetjes die het onderwerp niet begrepen hebben, een schreeuwert en iemand die ongeacht de gevolgen of het effect het hele land dicht wil gooien. Topdebat."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Als dit werkelijk zo is, dan moeten we dat doen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:00 schreef Ryan3 het volgende:
Ze moeten hem een plaatje laten zien, denk ik:
[ afbeelding ]
Optie 2 groen. Lockdown komt later op je af als een boemerang.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Zulke managers zijn geestesziek en zouden bij voorbaat naar de ggz gestuurd moeten worden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:00 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
20 uur na geland te zijn zat ze alweer op het vliegtuig terug omdat het aantal besmettingen daar in rap tempo opliep en er een ban op vliegverkeer naar Maleisië ingesteld gaat worden'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Deze Corona crisis biedt mooie kansen om allerlei mooie plannetjes die je er anders nooit door zou krijgen, nu toch uitgevoerd te krijgen.quote:
Zoals dat complete en soepele steunpakket voor ondernemers bijvoorbeeld.'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith![]()
Dat is dan hoe je het wilt lezen. Groepsimmuniteit is geen medicijn noch vaccin dat het virus bestrijdt en doet uitdoven. Het is vooral een middel zodat je druk op de zorg kan en zal worden gespreid. Misschien moeten ze een andere term verzinnen die deze lading beter dekt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:00 schreef _I het volgende:
[..]
Nee, groepsimmuniteit bestaat niet in deze vorm.
We moeten gewoon accepteren dat het er is, kwetsbare mensen beschermen en zorgen dat we niet teveel mensen tegelijk ziek hebben.
Maar dat verhaal van groepsimmuniteit is een farce."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Optie 2 doen we ook.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als dit werkelijk zo is, dan moeten we dat doen.
Optie 2 groen. Lockdown komt later op je af als een boemerang.
Het verschil is blauw gaat uit van een totale lockdown. Dus allemaal binnen blijven tot het virus weg is.
Optie groen gaat op deze manier ook uit de hand lopen omdat driekwart van het mongolenvolk gewoon overal naartoe gaat alsof het vakantie is. Dus strengere maatregelen zijn gewenst.![]()
Tja, verwacht morgen ook 50+ doden erbij. Precies in lijn der verwachting.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:05 schreef butz0rs het volgende:
Krol, die is bang zijn hele achterban te verliezen
Neem aan dat hij al is begonnen met schrijven van de verjaardagskaarten.![]()
Rutte gaat niks zeggen, behalve dat hij vertrouwt op het advies van het RIVM. Het RIVM is immers onfeilbaar, dus daar kunnen we best ons leven van af laten hangen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:07 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar het antwoord van Rutte. Normaal gesproken ben ik totaal geen fan van hem, maar ik vind zijn scenario het meest realistisch.![]()
Daar gaat het verhaal van Rutte ook op mis. De stelling dat een lockdown een jaar gaat duren.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er is geen twijfel aan dat een lockdown besmettingen voorkomt, dat zie je ook in de dorpen die als eerste op slot gingen.
Het probleem is echter dat je dat niet eeuwig vol kan houden.
Ik ben op zich voor een lockdown nu om de zorg maximaal de gelegenheid te geven om materialen binnen te krijgen.
Op de lange duur is het geen oplossing, je kan het land niet een jaar plat leggen.
Dat maakt het heel ingewikkeld, je zal de teugels langzaam moeten laten vieren en kijken wat je aan kan."The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Buff ook prima dus.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Op korte termijn moet dit toch al gaan afnemen omdat de kans dat een besmet persoon in contact gaat komen met een ‘immuun’ persoon steeds groter gaat worden?quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:
in werkelijkheid dan al 100.000 besmettingen?![]()
Ook met een andere term ben je er niet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is dan hoe je het wilt lezen. Groepsimmuniteit is geen medicijn noch vaccin dat het virus bestrijdt en doet uitdoven. Het is vooral een middel zodat je druk op de zorg kan en zal worden gespreid. Misschien moeten ze een andere term verzinnen die deze lading beter dekt.
Ze zeggen gewoon, we weten niets, je kan ziek worden, vaccin is er niet, maar we gaan niet maanden in onze huizen zitten.
Hop hop, doordraaien totdat wij denken dat de zorg wel vol genoeg is.![]()
Je ziet het nu al gebeuren in China, kennelijk en dan gaan ze weer op lockdown en dan krijg je daarna weer een golf en dan weer op lockdown, totdat er inmiddels een dusdanige groepsimmuniteit ontstaan is dat het een heel klein onbeduidend golfje is. Maar dan ben je veel verder, het is schadelijk voor de economie en samenleving en kost wellicht meer slachtoffers.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Optie 2 groen. Lockdown komt later op je af als een boemerang.I´m back.![]()
pinnen ipv cash geld is voor de ouwetjes inderdaad wel een probleem natuurlijk... daar heeft Krol een puntOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Alle banken "redden het wel"... ja die flikkers hebben allemaal ingetekend voor de 110 mrd tegen 0,5% van de ECB, hoeveel daarvan voor de "crisis slachtoffers" beschikbaar gaat komen is nog afwachten ...reken maar weer op niet veel en mega veel fallisement aanvragen![]()
Hebben ze ook een designated survivor?quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:09 schreef Zipportal het volgende:
Dat spreektafeltje wordt ook niet ontsmet. SAD.Isn't it ironic, don't you think
Op korte termijn lijkt me echt van niet.. misschien over een maand of tweequote:Op woensdag 18 maart 2020 16:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Op korte termijn moet dit toch al gaan afnemen omdat de kans dat een besmet persoon in contact gaat komen met een ‘immuun’ persoon steeds groter gaat worden?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Erg spijtig ja. Natuurlijk kan je de deur nog uit. De hele dag uitjes doen omdat er toch niets anders te doen is (mentale armoede) geeft het tegenovergestelde effect.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:09 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Optie 2 doen we ook.
Het verschil is blauw gaat uit van een totale lockdown. Dus allemaal binnen blijven tot het virus weg is.
Optie groen gaat op deze manier ook uit de hand lopen omdat driekwart van het mongolenvolk gewoon overal naartoe gaat alsof het vakantie is. Dus strengere maatregelen zijn gewenst."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Komt later op je af ja, echter geeft dat voorbereidingstijd.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Optie 2 groen. Lockdown komt later op je af als een boemerang.What can change the nature of a man?![]()
Doen die nog zelf boodschappen?quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:10 schreef TheVulture het volgende:
pinnen ipv cash geld is voor de ouwetjes inderdaad wel een probleem natuurlijk... daar heeft Krol een punt
En altijd het laatste woord.![]()
Niet in de tweede maand van de uitbraak. Dat duurt wel iets langer.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Op korte termijn moet dit toch al gaan afnemen omdat de kans dat een besmet persoon in contact gaat komen met een ‘immuun’ persoon steeds groter gaat worden?![]()
Trump als man van het volk benoemen vind ik persoonlijk ridicuul. Een multimiljardair die door middel van lugubere handelstechnieken weelde heeft verzameld, staat uiteraard ver van het gewone volk af. Als ik hem hoor spreken, in welke hoedanigheid dan ook vind ik het verre van slim. Ik vind het zelfs redelijk dom, primitief en populistisch overkomen. Maar goed, dat trekt het simpele volk wel, omdat het niet moeilijk te begrijpen is. Hij is een opportunist en geen groot strateeg. Mocht jij dat anders zien, respecteer ik jouw mening daarin. Ik ben het helaas daarmee dus oneens.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:07 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Zou het ook gewoon kunnen dat ze Trump als man van het volk zien en hij het goed doet als president? En omdat hij gewoon slim is? Maar waarschijnlijk past dat niet in jouw straatje."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Dat geldt alleen wanneer je het kunt isoleren qua overdracht wat bij mens-mens contact alleen in het begin nog werkt. Wat steeds verkeerd wordt begrepen is dat je de verspreiding van een (reeds) mondiaal virus moet inperken om het te laten uitsterven. Dat stadium is/was al één dag na de eerste ontdekking, kansloos.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt. En een virus kan zelfs lokaal uitsterven als het niet overgedragen kan worden. En als het niet uitsterft wordt het daardoor een flink stuk teruggebracht."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
heel netjes en beheerst gepraat die H krol"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Meer beweegprogramma's op tv.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik heb wat gemist denk ik. Waarom precies?What can change the nature of a man?![]()
Dat is wel waar ja. Filmpje gezien van Berden bij Jinek?quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:10 schreef _I het volgende:
[..]
Ook met een andere term ben je er niet.
Ze zeggen gewoon, we weten niets, je kan ziek worden, vaccin is er niet, maar we gaan niet maanden in onze huizen zitten.
Hop hop, doordraaien totdat wij denken dat de zorg wel vol genoeg is.![]()
Minder dan 1% is nu besmet. Er is nog geen immuniteit opgebouwd. Dan moeten er nog heel veel meer mensen besmet raken en overlijden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Op korte termijn moet dit toch al gaan afnemen omdat de kans dat een besmet persoon in contact gaat komen met een ‘immuun’ persoon steeds groter gaat worden?![]()
Ja. Denk het wel inmiddels dan. De realiteit is, is dat het al veel verder is dan de 2000 die we nu hebben.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:
in werkelijkheid dan al 100.000 besmettingen?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Groepsimmuniteit heeft niets met spreiden te maken.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is dan hoe je het wilt lezen. Groepsimmuniteit is geen medicijn noch vaccin dat het virus bestrijdt en doet uitdoven. Het is vooral een middel zodat je druk op de zorg kan en zal worden gespreid. Misschien moeten ze een andere term verzinnen die deze lading beter dekt."The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Dat geloof ik directquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:59 schreef Sapstengel het volgende:
Zou dit de reden zijn dat niemand om kan gaan met binnen blijven?
[..]![]()
LOL, de plaatselijke super hier staat nog vol met bejaarden die hinderlijk hun karretje middenin het gangpad zetten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:11 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Doen die nog zelf boodschappen?![]()
Van Kooten-Arissen is echt het toonvoorbeeld van iemand die het goed doet bij het cheerleader effect.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Zou Ouwehand zometeen nog een venijnige interruptie doen?quote:
quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:11 schreef RAVW het volgende:
heel netjes en beheerst gepraat die H krol![]()
![]()
Deze dus
https://www.rtl.nl/video/ffb1ee75-5766-4bad-b77a-4ed75eca0f19
Besmetting moet niet te langzaam gaan.![]()
Ok lekker verhaal ditOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
beetje gezonde man zou haar gewoon de hand schudden hoorquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:12 schreef DireStraits7 het volgende:
Van Kooten-Arissen is echt het toonvoorbeeld van iemand die het goed doet bij het cheerleader effect.
corona of niet![]()
Daarom gaan ze hier waarschijnlijk over tot het verplicht in thuisquarantaine zijn van ouderen. Zijn nu alleen nog aan het bespreken hoe ze die allemaal van medicijnen/voedsel/enwatnogmeer gaan voorzienquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:12 schreef Twiitch het volgende:
[..]
LOL, de plaatselijke super hier staat nog vol met bejaarden die hinderlijk hun karretje middenin het gangpad zetten.
Mag ik wel hihaho-posts doen als dat een quote is van een spreker?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Klopt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:10 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Daar gaat het verhaal van Rutte ook op mis. De stelling dat een lockdown een jaar gaat duren.
Ik ben voor een lockdown als middel om de zorg overeind te houden op dit moment, niet als een doel op zich.
Het wordt wel zo gebracht in die grafiek maar je kan een lockdown natuurlijk ook stapsgewijs opheffen en per week kijken hoe het aantal besmettingen toeneemt.
Een jaar dicht is geen optie, niets doen helemaal niet.![]()
Misschien moeten een stel policor mutsen even een reality check krijgen op het moment.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:07 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Misschien moet jij je gewoon een keertje iets minder als een schreeuwtokkie voordoen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
overbelaste IC's? Die zijn er nog helemaal nietOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
China is niet meer in lockdown, omdat ze minder te laat dan Europa hard hebben ingegrepen. Alleen Wuhan en 2 kleinere steden zijn nog in lockdodwn. De Chinese aanpak is veel minder schadelijk voor de economie en vergt veel minder slachtoffers.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je ziet het nu al gebeuren in China, kennelijk en dan gaan ze weer op lockdown en dan krijg je daarna weer een golf en dan weer op lockdown, totdat er inmiddels een dusdanige groepsimmuniteit ontstaan is dat het een heel klein onbeduidend golfje is. Maar dan ben je veel verder, het is schadelijk voor de economie en samenleving en kost wellicht meer slachtoffers.![]()
Dit zijn de Algemene Beschouwingen, goed dat je er bent.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:13 schreef kwiwi het volgende:
Waar kijken we naar? Moest ook nog even werken tussendoorDit, dus.![]()
Maar Singapore doet het echt al tijden prima qua cijfers. Waar is die piek van ze?Go hard or go home![]()
Vast wel, maar de naam zegt me zo niets.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is wel waar ja. Filmpje gezien van Berden bij Jinek?
Maar dat is wel wat ik steeds tussen de regels doorlees. Ze gokken er echt op, of doen in ieder geval alsof het een rationele keuze is, omdat het alternatief redelijk beangstigend en definitief is.
Hollen of stilstaan.
(Eva zit achter een wall, zal later even kijken of ik het kan vinden ergens op youtube) Link gezien en ja, gezien.![]()
Dat is wat nu gedaan wordt...quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
maar je kan een lockdown natuurlijk ook stapsgewijs opheffen en per week kijken hoe het aantal besmettingen toeneemt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik vind het eigenlijk geen verkeerde dat onze MP zich berust op experts in virologie. Denk dat het beter is dan op zijn eigen gevoel afgaan als leek zijnde.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:09 schreef Benger het volgende:
[..]
Rutte gaat niks zeggen, behalve dat hij vertrouwt op het advies van het RIVM. Het RIVM is immers onfeilbaar, dus daar kunnen we best ons leven van af laten hangen.
Dat diezelfde experts al steken hebben laten vallen, wil niet zeggen dat ze dom en nonchalant zijn. Ik denk dat Van Dissel meer verstand heeft over dit virus dan dit gehele forum bij elkaar.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Al dat geschreeuw en gescheld is simpelweg nergens voor nodig en ondermijnt de verspreiding van je eigen boodschap. Praat gewoon normaal man.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Misschien moeten een stel policor mutsen even een reality check krijgen op het moment."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Werkenquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:13 schreef kwiwi het volgende:
Waar kijken we naar? Moest ook nog even werken tussendoor
Nog geen uitkering hebben![]()
![]()
![]()
Ik vind dat Femke het doe eeh... ged... eehhh
sorry .. hihi ...
Dat Femke het best leuk doet.Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Singapore heeft vandaag het grootste aantal besmettingen maar ok.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:14 schreef Noek het volgende:
Maar Singapore doet het echt al tijden prima qua cijfers. Waar is die piek van ze?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De vraag is meer of de SGP het vaccineren steunt als er een middel is
En een complete lockdown is niet te doen. Boeren moeten toch blijven produceren, koeien moeten gemolken worden, zorg houdt contact met zieken en met het thuisfront.
Je kan nooit een complete lockdown afdwingen en het virus laten "uitsterven".
Je kan wel de toename van het aantal zieken beperken tot wat de zorg aan kan.
Dat lijkt me de enige optie.![]()
Het stadspark in Maastricht op dit moment: Bomvol met jongeren / studenten die dicht op elkaar liggen te zonnebadenAlpha kenny one![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:10 schreef 5thencounter het volgende:
Alle banken "redden het wel"... ja die flikkers hebben allemaal ingetekend voor de 110 mrd tegen 0,5% van de ECB, hoeveel daarvan voor de "crisis slachtoffers" beschikbaar gaat komen is nog afwachten ...reken maar weer op niet veel en mega veel fallisement aanvragen![]()
dus dat![]()
![]()
De beste man vanmorgen die voorzitter is van de organisatie van IC's in NL, zij dat het niet gaat gebeuren dat er gymzalen nodig zijn om mensen in te behandelen bij de groene '2' curve.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:07 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik word een beetje moe van die Italianen die overal hun mening geven. Dat land was al ver voor Corona een puinhoop.
Dan ga ik daar maar op af.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Maar dan zit je dus in een situatie waar je in en uit een lockdown blijft gaan, want zodra mensen weer gaan bewegen en er interactie is zal het weer gaan stijgen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt.
Ik ben voor een lockdown als middel om de zorg overeind te houden op dit moment, niet als een doel op zich.
Het wordt wel zo gebracht in die grafiek maar je kan een lockdown natuurlijk ook stapsgewijs opheffen en per week kijken hoe het aantal besmettingen toeneemt.
Een jaar dicht is geen optie, niets doen helemaal niet.![]()
Erben Wennemars vindt dit niet leuk.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:15 schreef Zorro het volgende:
Ik vind dat Femke het doe eeh... ged... eehhh
sorry .. hihi ...
Dat Femke het best leuk doet.What can change the nature of a man?![]()
Zitten we straks met een land vol downies.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:15 schreef TheVulture het volgende:
De vraag is meer of de SGP het vaccineren steunt als er een middel isCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ja maarja we riepen mensen om afstand te houden en niet naar buiten te gaan met keelpijn.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:15 schreef falling_away het volgende:
Het stadspark in Maastricht op dit moment: Bomvol met jongeren / studenten die dicht op elkaar liggen te zonnebaden
En zie hier het effect. Lekker 3 weken vakantie #yolo #alleenouderen #hetismaareengriepje![]()
Nee, er is nu geen lockdown.quote:
Er worden nu juist minder beperkingen ingevoerd met de gok dat het helpt.
Als het niet werkt ben je minimaal een week kwijt.![]()
Als er één partij constructief stemt is het de SGP wel.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Zorgt ook voor zo veel onzekerheid in de samenleving en economie dat je daar helemaal niets mee kan.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je ziet het nu al gebeuren in China, kennelijk en dan gaan ze weer op lockdown en dan krijg je daarna weer een golf en dan weer op lockdown, totdat er inmiddels een dusdanige groepsimmuniteit ontstaan is dat het een heel klein onbeduidend golfje is. Maar dan ben je veel verder, het is schadelijk voor de economie en samenleving en kost wellicht meer slachtoffers.
Op alle vlakken zo 'niet'...'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:15 schreef kwiwi het volgende:
Nou doen alsof dit erger is dan de oorlog vind ik wat overdrevenquote:Op zondag 15 maart 2020 16:39 schreef tompsv18 het volgende:
Beetje de kleine variant van WW2 dit, zo voelt het iig.What can change the nature of a man?![]()
Dat is wel grappig. Zowel de boeren, het zorgpersoneel alsmede de leerkrachten hebben we het meest ondergewaardeerd nu het hardste nodig.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
En een complete lockdown is niet te doen. Boeren moeten toch blijven produceren, koeien moeten gemolken worden, zorg houdt contact met zieken en met het thuisfront.
Je kan nooit een complete lockdown afdwingen en het virus laten "uitsterven".
Je kan wel de toename van het aantal zieken beperken tot wat de zorg aan kan.
Dat lijkt me de enige optie.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Een partij die naar boven kijkt voor antwoorden of in een boekje. Die nemen we niet serieus Rens.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:16 schreef RensAjacied het volgende:
SGP de partij van gods wil en het niet vaccineren van kinderen.
Die mogen niet meepraten.![]()
![]()
Naarmate je verder in de tijd gaat, zal de capaciteit van het aantal IC bedden (maar ook simpele dingen als mondkapjes) ook toenemen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:15 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Maar dan zit je dus in een situatie waar je in en uit een lockdown blijft gaan, want zodra mensen weer gaan bewegen en er interactie is zal het weer gaan stijgen.
Daar dreigt nu een tekort aan.![]()
Ze zijn groepsimmuniteit aan het opbouwen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:15 schreef falling_away het volgende:
Het stadspark in Maastricht op dit moment: Bomvol met jongeren / studenten die dicht op elkaar liggen te zonnebaden"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Omdat een lockdown (nog) niet aan de orde is... Wat jij wil is:quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, er is nu geen lockdown.
Stap 1: lockdown
Stap 2: beetje minder lockdown tot het niet meer kan
Stap 3: weer lockdown
Stap 4: weer beetje minder lockdown
Stap 5: weer weer lockdown
etc.
De regering zit momenteel direct bij stap 2 (of noem het stap 0 zo je wil).Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Gedateerd sprookjesboekquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:17 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Een partij die naar boven kijkt voor antwoorden of in een boekje. Die nemen we niet serieus Rens.AFCA!![]()
Mark? Thierry toch?quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:59 schreef Harlekien het volgende:
Al die haat op Baudet, maar gaat gewoon minister president worden. #MarkMyWords
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja ik vind het ook altijd een beetje apart.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:18 schreef maxi-mus het volgende:
Iemand van de SGP over de wetenschap. (lol)![]()
Het is best lastig, die groepsinnumititeit
Al was het maar het uitspreken ervan.Un dann rettet kein Kavallerie,
Dit is niet leuk.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:18 schreef Zorro het volgende:
Al was het maar het uitspreken ervan.Dit, dus.![]()
godsdienstwetenschapquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:18 schreef maxi-mus het volgende:
Iemand van de SGP over de wetenschap. (lol)What can change the nature of a man?![]()
RIP Herman F.quote:
Ter voorkoming van paniek; Niet letterlijk in het echt he.Un dann rettet kein Kavallerie,
Die Femke is een goede politica. Het lijkt me best klote als iedereen weet waar de helft van de bevolking aan denkt, als zij aan het woord is.
Primitief.![]()
Ik maakte net een grapje, maar ben serieus benieuwd of iemand de vaccinatie-vraag aan de SGP durft te stellen?Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Of typenquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:18 schreef Zorro het volgende:
Al was het maar het uitspreken ervan.Isn't it ironic, don't you think
@GGMM kreeg gisteren zijn pakketje nog binnen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:19 schreef maxi-mus het volgende:
Boekenwinkels van de Velde gaan ook dicht.![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:19 schreef maxi-mus het volgende:
Boekenwinkels van de Velde gaan ook dicht.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ja, het bedrag waarmee je contactloos kunt pinnen kan worden opgehoogd... log in bij je bank en doe dat.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Bronquote:Spanje krijgt epidemie niet onder controle: “Ergste moet nog komen”
Spanje stevent af op een hoger dodental dan Italië. Het land krijgt de corona-epidemie voorlopig niet onder controle. De Spaanse premier Pedro Sánchez waarschuwde vanmiddag in een bijna leeg parlement ‘dat het ergste nog moet komen’.
Tot nu toe zijn er 13.700 besmettingen en zijn er 598 mensen overleden aan het coronavirus. Vanmiddag werd bekend dat Covid-19 in één dag tijd 117 levens heeft geëist. Spanje lijkt nog zwaarder te worden getroffen dan Italië. Met een volledige lockdown hoopt de regering te redden wat er te redden valt. Vooral in de regio Madrid is de situatie ernstig.
Spanje is na Italië het zwaarst getroffen land. Het zit weliswaar nog lang niet op dezelfde sterftecijfers van Italië, maar loopt een paar dagen achter en gaat naar verwachting Italië voorbij.
Spanje deed aanvankelijk weinig om het virus in te dammen. Pas vorige week scherpte het de maatregelen aan. Nu zit het land in een complete lockdown die strenger is dan in Frankrijk en België.![]()
Ja, het komt zo niet helemaal over op deze manier, daar zeg je wat.quote:Un dann rettet kein Kavallerie,
Ik begin af te vragen wat er gebeurt als Kees stopt. Zou de SGP dan bestaansrecht hebben? Hoe lang zit die man wel niet al in de tweede kamer.![]()
Hoe kan het dat er makkelijker aan wiet te komen is, dan aan eieren
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
dat wil ik graag verantwoording van hem, nav de uitspraken de laatste 2 maanden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:14 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk geen verkeerde dat onze MP zich berust op experts in virologie. Denk dat het beter is dan op zijn eigen gevoel afgaan als leek zijnde.
Dat diezelfde experts al steken hebben laten vallen, wil niet zeggen dat ze dom en nonchalant zijn. Ik denk dat Van Dissel meer verstand heeft over dit virus dan dit gehele forum bij elkaar.![]()
makkelijker aan wiet te komen in het land dan eieren![]()
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Eigenlijk wel ja.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wiet weet magt zeggen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:20 schreef PinkLow het volgende:
Hoe kan het dat er makkelijker aan wiet te komen is, dan aan eieren![]()
Dan gaan ze allemaal in een hokje zitten en wachten we op witte rook.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:20 schreef Minimunt het volgende:
Ik begin af te vragen wat er gebeurt als Kees stopt. Zou de SGP dan bestaansrecht hebben? Hoe lang zit die man wel niet al in de tweede kamer.Un dann rettet kein Kavallerie,
Jij vergeet dat als iedereen te snel besmet raakt dat er tienduizenden mensen meteen dood gaan omdat de IC vol zit. En je vergeet ook dat immuniteit ook nog niet bewezen isquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:50 schreef Vallon het volgende:
Baudet heeft niet scherp met wat er gebeurd en waarvoor het RIVM waarschuwt.Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Zijn voorganger zat er nog langerquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:20 schreef Minimunt het volgende:
Ik begin af te vragen wat er gebeurt als Kees stopt. Zou de SGP dan bestaansrecht hebben? Hoe lang zit die man wel niet al in de tweede kamer.
Volgens mij niet bij ING.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ja, het bedrag waarmee je contactloos kunt pinnen kan worden opgehoogd... log in bij je bank en doe dat.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Hoe geef je daar - die tijd - dan nuttig uiting aan en heb je daarvoor nog de mogelijkheden wanneer je totale economie en daarmee mensen - die het moeten doen - thuis op hun gat zitten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:11 schreef Coco. het volgende:
[..]
Komt later op je af ja, echter geeft dat voorbereidingstijd.
Oohhhhw wacht je laat wel iedereen naar buiten die noodzakelijk is voor die voorbereiding....... en in dat denken als vermeend supermens niet ziek kunnen worden noch besmettelijk zijn voor hen die thuis moeten blijven.
Het klinkt leuk... tijd kopen met ene lockdown maar dat is totaal niet het geval. Met een lockdown stel je zaken hooguit uit."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ja.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:21 schreef RensAjacied het volgende:
Zijn die klootzakken van DENK al geweest![]()
Vond Marianne Thieme mooier, maar zij is ook wel cutequote:Op woensdag 18 maart 2020 16:19 schreef Confetti het volgende:
Die Femke is een goede politica. Het lijkt me best klote als iedereen weet waar de helft van de bevolking aan denkt, als zij aan het woord is.
Primitief.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Die vraag had ik eerder voor de PVV verwacht.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:20 schreef Minimunt het volgende:
Ik begin af te vragen wat er gebeurt als Kees stopt. Zou de SGP dan bestaansrecht hebben? Hoe lang zit die man wel niet al in de tweede kamer.
De SGP heeft vooralsnog een grote jongerenclub. Die redden zich nog wel.![]()
Die hebben echt geen tekort aan grijze muizen die het stokje kunnen overnemen hoorquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:20 schreef Minimunt het volgende:
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: