SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.![]()
Ik krijg steeds meer het idee dat JaapGOD hier stiekem meeleest.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
dat duurde lang,
maar die vergelijking met huren en kopen is mij even niet duidelijkEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Ik heb een hekel aan mensen die informatie zo lelijk verdraaien.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:32 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Klopt. Het is niet meer dan een griepje. Ouderen en mensen die al slechte gezondheid hebben gaan dood.
😀👍👍👌![]()
Wow die curves, gedurft. Ben benieuwd hoe Jaap die verdedigt."The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
je bent samen en je hebt kinderen,dan is het idd moeilijk, twee verdienen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:32 schreef Aventura het volgende:
[..]
nou, als mijn man thuis is dan kan ik wel de hele dag werken,maar dat is maar 2dagen pw. Mijn manheeft hetzelfde probleem dus! ook niet de uren kunnen draaien. Hele volksstammen zullen dit probleem nu hebben. Familie heb ik maar woont ver weg, buren en vrienden hebben we maar die hebben a. ook dit probleem en b. je moet niet gaan samenhokken in deze tijd. Dan hebben alle maatregelen geen zin.
you can'y have it all, nu de oppascentrale dicht is![]()
Die lijn zal ook wel arbitrair zijn.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:36 schreef Arts-assistent het volgende:
Kan ik dit straks ergens terugkijken? Nu aan het werk...
Deze link kun je later terugkijken.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Maar hij zit er in ieder geval niet onder. Detail, maar wel belangrijk!quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:36 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Die lijn zal ook wel arbitrair zijn.![]()
Jaap van Dissel zou de perfecte minister van volksgezondheid zijn. Bruno Bruins kan nog flink wat leren van zijn presentatieskills.![]()
RIVM beweert dus eigenlijk dat lock-down niets uitmaakt."The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Prima verhaal vooralsnog. Dat rare geframe alsof groepsimmuniteit een doel op zich zou zijn de afgelopen dagen was nogal vreemd om te zien.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:35 schreef Zeroku het volgende:
Ik krijg steeds meer het idee dat JaapGOD hier stiekem meeleest.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Hij heeft het letterlijk een paar kaar gezegd. Ouderen zijn risicogroep en mensen die al slechte gezondheid hebben. Ik ga de straat weer op😀😀😀quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:35 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan mensen die informatie zo lelijk verdraaien.![]()
dat zie jij .. begrijp jijquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:37 schreef _I het volgende:
[..]
Maar hij zit er in ieder geval niet onder. Detail, maar wel belangrijk!
99 % niet![]()
Precies.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:37 schreef SamCooke het volgende:
RIVM beweert dus eigenlijk dat lock-down niets uitmaakt.![]()
Dat het heel erg korte termijn denken is kon je zelf toch ook wel bedenken?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:37 schreef SamCooke het volgende:
RIVM beweert dus eigenlijk dat lock-down niets uitmaakt.Put these foolish ambitions to rest.![]()
Geen lockdown.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:38 schreef SunZomer het volgende:
Hoogtepunten van wat er gezegd is, iemand? ik ben aan het werk tussendoorOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ik ben de eerste die zegt dat er in de afgelopen weken onvolledige informatie is gegeven en er dingen gezegd zijn die totaal de plank mis sloegen, maar deze presentatie is erg strak en helder!![]()
Nee, hij zegt dat het geen nut heeft om een virus te bestrijden. Aangezien een lockdown per definitie eindig is en dat je dan weer opnieuw kunt beginnen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:37 schreef SamCooke het volgende:
RIVM beweert dus eigenlijk dat lock-down niets uitmaakt.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
China & South Korea don't agree.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:38 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat het heel erg korte termijn denken is kon je zelf toch ook wel bedenken?"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Wie weet zeker dat deze curves 100% zo verlopen? Allerlei landen zijn toch bezig met vaccins, de berichten errond zijn nu wel hevig, uit DE, IT en CN. Ook sneltesten komen eraan. Dus ik weet niet of die latere opflakkering er zal komen.
Maar er zullen wss wel 3 "golven" komen als we geen andere mitigerende maatregelen nemen. Dus er mag niet gerust worden als het aantal gevallen daalt in deze periode, het kan idd terug komen zoals Van Dissel zegt maar zo hevig, dat is een andere kwestie.![]()
Er komt ook steeds meer kennis.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:38 schreef Coelho het volgende:
Ik ben de eerste die zegt dat er in de afgelopen weken onvolledige informatie is gegeven en er dingen gezegd zijn die totaal de plank mis sloegen, maar deze presentatie is erg strak en helder!Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.![]()
Prima, veel plezier.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:37 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Hij heeft het letterlijk een paar kaar gezegd. Ouderen zijn risicogroep en mensen die al slechte gezondheid hebben. Ik ga de straat weer op😀😀😀![]()
groepsimmuniteit is een mooie bijkomstigheid bij het proberen te reduceren van het aantal casesquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:37 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Prima verhaal vooralsnog. Dat rare geframe alsof groepsimmuniteit een doel op zich zou zijn de afgelopen dagen was nogal vreemd om te zien.![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:38 schreef StruisZVeugelT het volgende:
[..]
dat zie jij .. begrijp jij
99 % niet![]()
![]()
Dit is wel genieten ja. Lekker terug in de collegebanken. Helder verhaal, leuke plaatjes. Zo hoort het.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:39 schreef Koffieplanter het volgende:
Na dit college van Jaap kan COR wel op slot.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Geeft je wel de tijd om te hergroeperen, organiseren, leren en vooral voorzorgsmaatregelen te nemen in de ziekenhuizen aangezien in Nederland stockeren blijkbaar een vies woord is en er geen handgel of maskertjes meer te vinden zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:38 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Nee, hij zegt dat het geen nut heeft om een virus te bestrijden. Aangezien een lockdown per definitie eindig is en dat je dan weer opnieuw kunt beginnen."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Nee, de curves tussen alternatief 1 en 3 waren nagenoeg gelijk.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:38 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Nee, hij zegt dat het geen nut heeft om een virus te bestrijden. Aangezien een lockdown per definitie eindig is en dat je dan weer opnieuw kunt beginnen."The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Hij geeft al aan dat de assen volstrekt arbitrair waren.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:40 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Nu met time-frame erbij... maanden / jaren/ wekenOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ja, zoals iedereen met een klein beetje verstand ook had begrepen. Prettig dat hij dat specifiek zo nog even aanstipte.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:40 schreef Coelho het volgende:
[..]
groepsimmuniteit is een mooie bijkomstigheid bij het proberen te reduceren van het aantal cases“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Daarmee loop je het risico dat je over een x aantal maanden met hetzelfde probleem zit opgescheept omdat de helft van de bevolking niet in aanraking is geweest met en derhalve geen weerstand heeft tegen het virus. Dan kun je nog een keer in lockdown.quote:Put these foolish ambitions to rest.![]()
Lockdown verplaatst je piek. Voorlopig werken ze met het idee dat ze het beheersen en nog ruimte hebben.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:38 schreef SunZomer het volgende:
Hoogtepunten van wat er gezegd is, iemand? ik ben aan het werk tussendoor
Verder een hoop plaatjes die hier ook gedeeld worden en rustig uitgelegd worden.![]()
Daarom. Weer lekker naar buiten gaan allemaal. Behalve de oudjes👍👌quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:39 schreef Remco het volgende:
[ afbeelding ]
Ofterwel 4 patienten opgenomen onder de 45. De horrorverhalen kunnen iets worden genuanceerd.![]()
De experts en geleerden van het RIVM wisten al die tijd waar ze mee bezig waren. Wie had dat gedacht?Put these foolish ambitions to rest.![]()
twitter:YesimCandan twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 22:22:43Alleen in Turkije. De man vertelt: we geven nu brood op een hygiënische manier aan mensen. Kijk dan wat zijn collega doet 🙈🙈🙈 https://t.co/mNIyOXI9yd reageer retweet
![]()
Alleen bij alternatief 1 heb je de curve eenmalig, bij 3 blijft die terugkomen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:40 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Nee, de curves tussen alternatief 1 en 3 waren nagenoeg gelijk.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Wat een josti ben jij. Heb je geluisterd naar die man of praat je nu gewoon onzin?...quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:41 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Daarom. Weer lekker naar buiten gaan allemaal. Behalve de oudjes👍👌![]()
Die beweerden ook dat het virus hier niet kwam.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:37 schreef SamCooke het volgende:
RIVM beweert dus eigenlijk dat lock-down niets uitmaakt.As above, so below.![]()
Ja, dat zou kunnen. Maar dat wordt hier door Jaap als gegeven gesteld, niet als mogelijkheid. DAT is het cruciale punt waar Nederland niet op één lijn zit met who etc.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:41 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Daarmee loop je het risico dat je over een x aantal maanden met hetzelfde probleem zit opgescheept omdat de helft van de bevolking niet in aanraking is geweest met en derhalve geen weerstand heeft tegen het virus. Dan kun je nog een keer in lockdown."The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Dat is nooit gezegd.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:42 schreef Mijk het volgende:
[..]
Die beweerden ook dat het virus hier niet kwam.Put these foolish ambitions to rest.![]()
webcare team RIVMquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:41 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Waarnaar refereerde hij als bron?
nee kan ik er niet uit opmaken, lijkt eigen onderzoekEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Ik denk dat hij uit angst juist gaat trollen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:42 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Wat een josti ben jij. Heb je geluisterd naar die man of praat je nu gewoon onzin?...![]()
Hoewel niet foutloos, een uitstekende uitleg.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:41 schreef Koffieplanter het volgende:
De experts en geleerden van het RIVM wisten al die tijd waar ze mee bezig waren. Wie had dat gedacht?
Jaap veegt de vloer aan met het internet.![]()
Een lockdown valt wel onder het scenario maximale controle. Eentje zoals nu, horeca dicht, scholen dicht.quote:
Allemaal een maand binnen zitten en hopen dat het overwaait gaat idd die blauwe lijn opleveren.![]()
Leuk, filmpjes uit 1990.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:41 schreef Dutchguy het volgende:
twitter:YesimCandan twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 22:22:43Alleen in Turkije. De man vertelt: we geven nu brood op een hygiënische manier aan mensen. Kijk dan wat zijn collega doet 🙈🙈🙈 https://t.co/mNIyOXI9yd reageer retweet
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Hij had het over een of andere blad van vorige week donderdag, maar verstond het nietquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:43 schreef Fukushima het volgende:
[..]
webcare team RIVM
nee kan ik er niet uit opmaken, lijkt eigen onderzoek![]()
![]()
Zijn praatje is niet slecht maar het heeft wel een wc-eend gehalte. Zaken die niet passen in zijn plaatje worden gewoon weggelaten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:42 schreef Mijk het volgende:
Die beweerden ook dat het virus hier niet kwam.
De groepsimmuniteit zal wss het enige antwoord zijn en het aantal doden wat weggemoffeld.![]()
Over 9 maanden worden heel veel kinderen geboren. Ik voorspel heel veel Jaap's die er aan gaan komen, als vernoeming naar deze baas![]()
Bij de blauwe pijl noemde hij de arbitraire tijdslijn juli/augustusquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:40 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Nu met time-frame erbij... maanden / jaren/ weken![]()
Dat is onjuist. Daar zit ook het misleidende in: curves zijn gelijk. Maar bij 1 worden mensen wel resistent en bij 3 op een of andere magische wijze niet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:41 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Alleen bij alternatief 1 heb je de curve eenmalig, bij 3 blijft die terugkomen."The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
ik ben tussendoor ook nog aan het werk, kan het niet volledig volgenquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:44 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Hij had het over een of andere blad van vorige week donderdag, maar verstond het niet
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Ben bang dat sommigen daadwerkelijk dit uit het verhaal halen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:43 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik denk dat hij uit angst juist gaat trollen.![]()
Mooi filmpje uit 1980. Erg relevant nu.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:41 schreef Dutchguy het volgende:
![]()
quote:Dank!quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:41 schreef _I het volgende:
[..]
Lockdown verplaatst je piek. Voorlopig werken ze met het idee dat ze het beheersen en nog ruimte hebben.
Verder een hoop plaatjes die hier ook gedeeld worden en rustig uitgelegd worden.![]()
Ho ho. Dat neemt niet weg dat er enorme uitglijders zijn gemaakt en vastgelegd.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:41 schreef Koffieplanter het volgende:
De experts en geleerden van het RIVM wisten al die tijd waar ze mee bezig waren. Wie had dat gedacht?
Je hoeft het niet op te nemen voor het RIVM. Het is geen kwetsbaar meisje van 12, het is een instituut in een democratisch land waaraan getwijfeld mag worden.![]()
In theorie.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:41 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Alleen bij alternatief 1 heb je de curve eenmalig, bij 3 blijft die terugkomen.![]()
Ja. Hij heeft 2 keer gemeld dat ouderen en mensen met slechte gezondheid de pineut kunnen zijn, de rest hoeft zich geen zorgen te maken. Zelfde als een griep dus.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:42 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Wat een josti ben jij. Heb je geluisterd naar die man of praat je nu gewoon onzin?...![]()
Ja same, ik ga zo even googlen, misschien vind ik het.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:44 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ik ben tussendoor ook nog aan het werk, kan het niet volledig volgen![]()
Nee, bij curve 3 kom je veel sneller in aanraking met mensen uit het buitenland waar het virus nog heerst.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:44 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Dat is onjuist. Daar zit ook het misleidende in: curves zijn gelijk. Maar bij 1 worden mensen wel resistent en bij 3 op een of andere magische wijze niet.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Dat is vrij duidelijk inderdaad. Gevolg van efficiënte zorg natuurlijk, dus met veel hogere jaarlijkse zorgkosten was dit waarschijnlijk anders geweest.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:44 schreef bdd8 het volgende:
Jaap geeft toe dat Nederland niet goed voorbereid is omdat we niet genoeg tests hebben ingekocht.![]()
Dit is toch geen nieuws? Dat is de hele achtergrond van het zeer beperkt testen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Nee, andere landen hebben eerder gekocht.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:44 schreef bdd8 het volgende:
Jaap geeft toe dat Nederland niet goed voorbereid is omdat we niet genoeg tests hebben ingekocht.![]()
![]()
Je zit nu met het China scenario. Lock-down hele land Cornona vrij maar alsnog komen er dagelijks cases bij doordat de rest van de wereld nog geeneens is begonnen met de bestrijding. Met het idee van een groepsimmuniteit had je dit niet gehad.![]()
Ja, allicht in theorie. De werkelijkheid kan anders blijken. Het is immers een model en je moet handelen met de beperkte kennis van nu.quote:“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Het zou mij geruststellen als de communicatie hier open en transparant over is. Maar dat zal wel niet gebeuren uit angst om paniek te zaaien.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat is vrij duidelijk inderdaad. Gevolg van efficiënte zorg natuurlijk, dus met veel hogere jaarlijkse zorgkosten was dit waarschijnlijk anders geweest.![]()
Ik volg het pas een weekje.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:45 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dit is toch geen nieuws? Dat is de hele achtergrond van het zeer beperkt testen.![]()
Dat heeft hij niet gemeld, wil je dat het herhaald wordt?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:45 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ja. Hij heeft 2 keer gemeld dat ouderen en mensen met slechte gezondheid de pineut kunnen zijn, de rest hoeft zich geen zorgen te maken. Zelfde als een griep dus.
Als je wil zorgen dat het loopt zoals het RIVM wenst, dan dien je je te houden aan de nu geldende maatregelen. Asociaal ben jij!![]()
Wat is de huidige testcapaciteit in Nederland momenteel?"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
en als het virus muteert, wat al gebeurt is?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:46 schreef Remco het volgende:
Je zit nu met het China scenario. Lock-down hele land Cornona vrij maar alsnog komen er dagelijks cases bij doordat de rest van de wereld nog geeneens is begonnen met de bestrijding. Met het idee van een groepsimmuniteit had je dit niet gehad.![]()
Leuk en wel, maar als de omringende landen wel in lockdown zijn en die naslag krijgen, krijgen we die hier gewoon toch ook als grenzen open zijn en alles?![]()
Volgens mij wil GGD niet vermelden hoeveel tests ze doen, omdat ze dat niet relevant achten. Dit zeiden ze een paar dagen geleden in ieder geval.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:46 schreef Pumpalov het volgende:
Wat is de huidige testcapaciteit in Nederland momenteel?![]()
![]()
Virus kan niet muteren naar een zwaardere variant.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en als het virus muteert, wat al gebeurt is?![]()
Bron?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:47 schreef Remco het volgende:
[..]
Virus kan niet muteren naar een zwaardere variant.![]()
Nog steeds een aanname en niet bewezen! Je blijft het roepen, maar er is geen wetenschappelijke basis voor. Kan, hoeft niet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en als het virus muteert, wat al gebeurt is?![]()
Daarom is deze optie 1 wat we nu doen dan ook de beste in mijn ogen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:46 schreef Remco het volgende:
Tuurlijk wel.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:47 schreef Remco het volgende:
[..]
Virus kan niet muteren naar een zwaardere variant.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Is er al gevraagd hoe de herd-immunity gaat werken als mensen ook voor een 2e keer besmet kunnen raken?As above, so below.![]()
Minder, omdat als je een grote groep hebt die (tijdelijk) immuun zijn de overdracht drastisch verlaagt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:47 schreef Sfancta het volgende:
Leuk en wel, maar als de omringende landen wel in lockdown zijn en die naslag krijgen, krijgen we die hier gewoon toch ook als grenzen open zijn en alles?“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Ze gaan uit dat Nederlanders hun eigen verantwoordelijkheid nemen om de kwetsbare groepen te beschermen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:46 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Dat heeft hij niet gemeld, wil je dat het herhaald wordt?
Als je wil zorgen dat het loopt zoals het RIVM wenst, dan dien je je te houden aan de nu geldende maatregelen. Asociaal ben jij!
Dat moet opgelegd worden anders gaat het niet werken in Nederland.![]()
Bij een lockdown kom je juist minder snel in aanraking met mensen uit het buitenland.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:45 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Nee, bij curve 3 kom je veel sneller in aanraking met mensen uit het buitenland waar het virus nog heerst."The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
de L en de S strain zijn er alquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:48 schreef _I het volgende:
[..]
Nog steeds een aanname en niet bewezen! Je blijft het roepen, maar er is geen wetenschappelijke basis voor. Kan, hoeft niet.![]()
De theorie van groepsimmuniteit wordt maar heel beperkt besproken omdat het een gevolg is van de strategie, geen doel op zich.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:48 schreef Mijk het volgende:
Is er al gevraagd hoe de herd-immunity gaat werken als mensen ook voor een 2e keer besmet kunnen raken?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Er is geen ruimte voor vragen volgens mij. Dit is puur een briefing.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:48 schreef Mijk het volgende:
Is er al gevraagd hoe de herd-immunity gaat werken als mensen ook voor een 2e keer besmet kunnen raken?
Oh, er is komen nu vragen.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2020 10:49:27 ]![]()
Het is tot op heden een monoloogquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:48 schreef Mijk het volgende:
Is er al gevraagd hoe de herd-immunity gaat werken als mensen ook voor een 2e keer besmet kunnen raken?![]()
Wordt er bij jullie erg veel getest? Bij jullie is men heel snel drastisch gaan ingrijpen toch?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:46 schreef Pumpalov het volgende:
Niet als die wordt opgeheven.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:48 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Bij een lockdown kom je juist minder snel in aanraking met mensen uit het buitenland.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Hier blijf ik ook mee zitten.. hoe 'anders' zijn we nu eigenlijk dan alle omringende landen door niet voor een (grotendeelse) lockdown te kiezen? Zijn al die andere landen gedoemd of te stom in hun eigen onderzoek? Dit irriteert me het meeste, wat zal nu straks de juiste tactiek blijken te zijn?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:47 schreef Sfancta het volgende:
Leuk en wel, maar als de omringende landen wel in lockdown zijn en die naslag krijgen, krijgen we die hier gewoon toch ook als grenzen open zijn en alles?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
in vrijwel geen enkel land,behalve die landen die geheel onder controle staan van de overheidquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ze gaan uit dat Nederlanders hun eigen verantwoordelijkheid nemen om de kwetsbare groepen te beschermen.
![]()
Nog niet....quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:48 schreef Mijk het volgende:
Is er al gevraagd hoe de herd-immunity gaat werken als mensen ook voor een 2e keer besmet kunnen raken?Love is in the air!![]()
En dat zegt verder niets. Sample size was te klein voor conclusies en er is nergens vastgesteld dat het een ander virus is.quote:![]()
Ik weet niet hoor, maar voor mij was dat OVERduidelijk.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:46 schreef bdd8 het volgende:
[..]
Het zou mij geruststellen als de communicatie hier open en transparant over is. Maar dat zal wel niet gebeuren uit angst om paniek te zaaien.![]()
Nederlanders zijn recalcitrant, opleggingen helpen niet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ze gaan uit dat Nederlanders hun eigen verantwoordelijkheid nemen om de kwetsbare groepen te beschermen.
Onderzoek: Coronavirus kan uren in de lucht overleven
Uit nieuw onderzoek dat is gepubliceerd in de New England Journal of Medicine blijkt dat het COVID-19-virus in de lucht zo'n drie uur besmettelijk kan zijn en op oppervlakten zelfs dagen.
Voor het onderzoek werd een besmette persoon gevraagd te hoesten en te niezen, waarna de vrijgekomen microscopische druppels werden opgevangen en bestudeerd.
Ook werd de proefpersoon gevraagd om bepaalde oppervlakken aan te raken. Wat bleek: op plastic en roestvrij staal kan het virus maximaal drie dagen overleven. Op karton was het virus na maximaal 24 uur niet meer levensvatbaar. Op koper overleeft het COVID-19-virus maximaal vier uur.
Een gerespecteerde en een van de hoogst aangeschreven medische journals. Artikel is peer reviewed. https://www.nejm.org/doi/(...)?query=featured_home![]()
Lockdown kan nuttig zijn in het geval van Italië, Spanje en delen van Frankrijk waar de zorgcapaciteit overschreden wordt. Dat was ook in Wuhan her geval.
Zo lang dat niet zo is, zijn de huidige maatregelen net zo effectief, mocht het toch even te veel worden kun je naar een tijdelijke lockdown.
In Wuhan doen ze niet veel anders. Daar gingen ze in lockdown toen het uit de hand liep, nu zijn ze teruggeschakeld in maatregelen maar het is nog niet compleet vrijgegeven.![]()
Mee eens. Ik denk dat het plan nu is dat er strengere maatregelen komen omdat Nederlanders er zich nu onvoldoende aan houden. Dit met als oogpunt om Nederlanders zelf verantwoordelijkheid te geven.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Baudet weer met de eigen regeltjes.
Men wordt eerst op influenza getest. Indien negatief op corona. Meen circa een 250 testen per dag ofzo.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:48 schreef Tris het volgende:
[..]
Wordt er bij jullie erg veel getest? Bij jullie is men heel snel drastisch gaan ingrijpen toch?"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
https://nos.nl/artikel/23(...)t-vaker-krijgen.htmlquote:quote:Daarnaast is het zeldzaam dat een virus na mutatie aanzienlijk dodelijker wordt.![]()
erg aag 200 per dag en dan worden alleen ziekenzorgers en doctoren getest,voor het grote deelquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:46 schreef Pumpalov het volgende:
Jaap heeft heel COR de nek omgedraaid.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:51 schreef bitterbal het volgende:
heeft Jaap enige positieve dingen gezegd? ik kijk niet?Put these foolish ambitions to rest.![]()
Voor mij ook, maar ik volg het nieuws ook veel. Niet iedereen doet dat.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar voor mij was dat OVERduidelijk.![]()
Zo'n 1000 tests per dag.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:46 schreef Pumpalov het volgende:
Ah ok, dankquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:50 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Men wordt eerst op influenza getest. Indien negatief op corona. Meen circa een 250 testen per dag ofzo.![]()
![]()
Zeldzaam, niet onmogelijkquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:50 schreef Remco het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)t-vaker-krijgen.html
[..]![]()
![]()
er was iemand, die met beide strains besmet was, die was dus niet imuum voor de andere. ff bron zoekenquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:49 schreef _I het volgende:
[..]
En dat zegt verder niets. Sample size was te klein voor conclusies en er is nergens vastgesteld dat het een ander virus is.![]()
In ieder geval niet de paranoia.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:51 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Jaap heeft heel COR de nek omgedraaid.
Maar Jaap heeft ons wel wat cijfers in het gezicht geslingerd. Al vrees ik niet dat notaire onruststokers dat hebben willen horen
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Dus uit "zeldzaam dat virussen aanzienlijk dodelijker worden na mutatie"quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:50 schreef Remco het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)t-vaker-krijgen.html
[..]
Haal jij "Kan niet zwaarder worden"
Knap. Heel erg knap."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
komt door dat we al eeuwen voorgelogen zijn door onze politiek , daarom zijn we immuun geworden voor Denhaagquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:50 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Nederlanders zijn recalcitrant, opleggingen helpen niet.![]()
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."![]()
Echt he.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:52 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dus uit "zeldzaam dat virussen aanzienlijk dodelijker worden na mutatie"
Knap. Heel erg knap.![]()
![]()
Het is wel een verademing om iemand met zijn kennis te horen praten inderdaad.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Gezien het aantal nieuwe gevallen zijn het er duidelijk meer dan 200 per dag.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
erg aag 200 per dag en dan worden alleen ziekenzorgers en doctoren getest,voor het grote deel
Er zijn zo'n 12.000 tests gedaan tot nu toe dus 1000 per dag (iets oplopend nu) lijkt me realistisch.![]()
Tankstations ook dicht in België?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
niet, dat is het gevolg van een total lockdown, tankstations zijn ook dicht![]()
Oke, dus tussen de 200 en 1000 testen in NL per dag, volgens users
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Hoeft niet, ik heb alle bronnen gelezen en onthouden. Dat zegt nog steeds niet dat er twee varianten rondgaan.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er was iemand, die met beide strains besmet was, die was dus niet imuum voor de andere. ff bron zoeken
Het is gewoon nog niet onomstotelijk vastgesteld. Er zijn heel veel splitsingen al geweest, maar dat hoeft verder niets te betekenen.![]()
heb je en korte samenvatting?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:51 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Jaap heeft heel COR de nek omgedraaid.![]()
over die groeps immuniteit en geen lockdown hé.
Aangezien we volgens rutte een open samenleving zijn.
wij hebben nu als enige (of bijna enige) de grenzen nog open en wat meer bewegingsvrijheid t.o.v. de landen om ons heen.
stel we halen die 60% en we gaan door op 'business as usual', Dan komen ook alle EU ingezetenen weer hierheen om te wonen/werken en dan zakt dat percentage drastisch.
Dan hebben we toch alsnog een probleem?Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
12000 in totaal volgens Jaap, reken maar uit. Meer dan mensen hier denkenquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:53 schreef Pumpalov het volgende:
Oke, dus tussen de 200 en 1000 testen in NL per dag, volgens usersThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Dan ben je weer gelijk. Niet meer. Als je de grafieken van het RIVM mag geloven, want die verschilden niet significant. Oftewel: het aantal besmettingen is in alternatief 1 en 3 nagenoeg gelijk volgens Jaap.quote:"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Hebben alle fokexperts niet van terugquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:53 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het is wel een verademing om iemand met zijn kennis te horen praten inderdaad.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Wat is er nu live aan de hand met Jaap?Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Kunt het misschien beter terug kijken na je werk? Dan heb je het hele verhaal.quote:“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Zij nog veel meerquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:54 schreef Fukushima het volgende:
wij hebben nu als enige (of bijna enige) de grenzen nog open en wat meer bewegingsvrijheid t.o.v. de landen om ons heen.
stel we halen die 60% en we gaan door op 'business as usual', Dan komen ook alle EU ingezetenen weer hierheen om te wonen/werken en dan zakt dat percentage drastisch.
Dan hebben we toch alsnog een probleem?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
https://nos.nl/livestream(...)ver-coronavirus.htmlquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:54 schreef heywoodu het volgende:
Wat is er nu live aan de hand met Jaap?![]()
Nee, want ik merk dit op het werk ook. Procedures? Fuck that! Instructies? Ik weet het beter! Kennis? Je komt net kijken, meissie.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:53 schreef RAVW het volgende:
[..]
komt door dat we al eeuwen voorgelogen zijn door onze politiek , daarom zijn we immuun geworden voor Denhaag![]()
Het zit in het bloed hier.![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:54 schreef heywoodu het volgende:
Wat is er nu live aan de hand met Jaap?The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
geen werk hierquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kunt het misschien beter terug kijken na je werk? Dan heb je het hele verhaal.Maar zal het later wel terug kijken
![]()
Tsja, hoe reken je dat uit indien er al een maand getest wordt en de intensiviteit fluctueert.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
12000 in totaal volgens Jaap, reken maar uit. Meer dan mensen hier denken"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Dus uit "zeldzaam dat virussen aanzienlijk dodelijker worden na mutatie"quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:52 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dus uit "zeldzaam dat virussen aanzienlijk dodelijker worden na mutatie"
Knap. Heel erg knap.
Haal jij "Het virus gaat muteren en iedereen die immuun was is dit daarna niet meer?"
Knap. Heel erg knap.![]()
Briefing en informatie vanuit JaapGOD en NVICquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:54 schreef heywoodu het volgende:
Wat is er nu live aan de hand met Jaap?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Kijk dat zijn nog eens stats. Dat had het RIVM toch ook gewoon kunnen doen?quote:
Deze komt van de GGD zie ik. Is dat een staatje wat dagelijks een update krijgt en zo ja, wat is de directe link?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Stond op GeenStijl.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Kijk dat zijn nog eens stats. Dat had het RIVM toch ook gewoon kunnen doen?
Deze komt van de GGD zie ik. Is dat een staatje wat dagelijks een update krijgt en zo ja, wat is de directe link?I´m back.![]()
Ter vergelijking: Italië heeft 148.657 tests gedaan. (cijfers van 17 maart 2020). Bronquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
12000 in totaal volgens Jaap, reken maar uit. Meer dan mensen hier denken![]()
Ik kijk met 20 minuten vertraging, maar snap de mensen die twijfelen aan de heer van Dissel echt niet. Helder, goed verwoord, zo goed als mogelijk geinformeerd.
Hebben ze eerder inschattingsfouten gemaakt, ja, maar dat is achteraf altijd makkelijk roepenThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Komt uit de presentatie van het RIVM wat nu live is.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Kijk dat zijn nog eens stats. Dat had het RIVM toch ook gewoon kunnen doen?
Deze komt van de GGD zie ik. Is dat een staatje wat dagelijks een update krijgt en zo ja, wat is de directe link?![]()
Stel 60% van NL is immuun. Dat zijn 10.3 miljoen mensen. Stel we krijgen 3 miljoen niet-immune immigranten (dat is natuurlijk een enorme overschatting). Dan zakt ons percentage immune mensen van 60% naar 50%.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:54 schreef Fukushima het volgende:
Dan hebben we toch alsnog een probleem?
Dus nee, dat probleem valt wel mee.![]()
klopt, het is een duidelijk verhaalquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:57 schreef Fretwork het volgende:
Ik kijk met 20 minuten vertraging, maar snap de mensen die twijfelen aan de heer van Dissel echt niet. Helder, goed verwoord, zo goed als mogelijk geinformeerd.
Hebben ze eerder inschattingsfouten gemaakt, ja, maar dat is achteraf altijd makkelijk roepenEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Noted, maar wat wil je daarmee zeggen?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:57 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Ter vergelijking: Italië heeft 148.657 tests gedaan. (cijfers van 17 maart 2020)The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Ik kan even niet de originele bron vinden maar zag dit op instagram voorbij komen. Singapore heeft onderzoek gedaan waar het virus nou allemaal zit in een kamer van een patient.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
En wat doen landen na een lockdown met reizigers uit Nederland waar het virus dan nog steeds rondgaat?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier blijf ik ook mee zitten.. hoe 'anders' zijn we nu eigenlijk dan alle omringende landen door niet voor een (grotendeelse) lockdown te kiezen? Zijn al die andere landen gedoemd of te stom in hun eigen onderzoek? Dit irriteert me het meeste, wat zal nu straks de juiste tactiek blijken te zijn?
Denk dat veel landen dan uit angst Nederlanders gaan weren of dat je eerst een week in quarantaine moet.“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”![]()
Ahh okay, dat is dan dus geen vrij toegankelijke info die regelmatig een update krijgt?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Komt uit de presentatie van het RIVM wat nu live is.
vosss is de naam,
Deze vrouw.twitter:EsthervdBroek81 twitterde op woensdag 18-03-2020 om 10:03:21@Lenny__GOAT Klopt, dat wil ik helemaal niet.
Als FvD’ers je serieus gaan nemen weet je namelijk zeker dat je uitspraken wetenschappelijk gezien kant noch wal raken. reageer retweet![]()
![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, een medische belg zei mij dit netquote:• België gaat vanaf vanmiddag tot en met 5 april in lockdown. Belgen mogen dan alleen supermarkten, apotheken, tankstations en banken bezoeken of voor noodgevallen naar buiten. Alle niet-essentiële winkels gaan dicht, meldt HLN. De toegang tot supermarkten wordt beperkt tot maximaal één persoon per tien vierkante meter en maximaal 30 minuten. Kappers mogen maar één klant per keer toelaten.![]()
Nee.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Ahh okay, dat is dan dus geen vrij toegankelijke info die regelmatig een update krijgt?![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Deze vrouw.twitter:EsthervdBroek81 twitterde op woensdag 18-03-2020 om 10:03:21@:Lenny__GOAT Klopt, dat wil ik helemaal niet.
Als FvD’ers je serieus gaan nemen weet je namelijk zeker dat je uitspraken wetenschappelijk gezien kant noch wal raken. reageer retweet
Jammer. Wel degelijk interessant.quote:De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
ik zie dus wel staan dat de ene dodelijker is dan de andere en die andere is weer besmettelijker, tja op google staan veel verwijzingen, maar weet niet of die op dezelfde bron zijn gepubliceerdquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:54 schreef _I het volgende:
[..]
Hoeft niet, ik heb alle bronnen gelezen en onthouden. Dat zegt nog steeds niet dat er twee varianten rondgaan.
Het is gewoon nog niet onomstotelijk vastgesteld. Er zijn heel veel splitsingen al geweest, maar dat hoeft verder niets te betekenen.![]()
Luisteren jullie met stront in je oren ofzo?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:59 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Na dit verhaal zou ik zeggen van wel van Jaap god. Scholen ook weer.![]()
nee dan krijg je weer de rode lijnquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:59 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Na dit verhaal zou ik zeggen van wel van Jaap god. Scholen ook weer.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Mensen staan alweer zo ver met de hakken in het zand dat ze niet kunnen inzien dat Jaap (en Rutte) het allemaal vrij redelijk aanpakken.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:57 schreef Fretwork het volgende:
Hebben ze eerder inschattingsfouten gemaakt, ja, maar dat is achteraf altijd makkelijk roepen![]()
Tax van de intelligentie is bereiktquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Luisteren jullie met stront in je oren ofzo?The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Same . Gelukkig wat samenvattingen op FOK! Daarnaast wat jammer dat het wederom alleen RIVM lijkt te zijn (wc eend)quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:44 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ik ben tussendoor ook nog aan het werk, kan het niet volledig volgen![]()
Gelukkig krijgen ze wel hartjes van Nicolette van Dam en Bas Smit
https://www.telegraaf.nl/(...)ticasters-lil-kleineEen oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Ouderen zijn zelf wel met een goed selectieproces bezig. Word gewoo 2x in de super in mn rug gedrukt/een tikkie gegeven om aan de kant te gaan. 🤣
Vragen was iets teveel gevraagd natuurlijk.![]()
Kijk eens naar het overlijdens grafiekje. 60+’ers zijn geen leerlingen toch?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Luisteren jullie met stront in je oren ofzo?![]()
Wat is dit voor tokkie die denkt dat ze slim is?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Deze vrouw.twitter:EsthervdBroek81 twitterde op woensdag 18-03-2020 om 10:03:21@:Lenny__GOAT Klopt, dat wil ik helemaal niet.
Als FvD’ers je serieus gaan nemen weet je namelijk zeker dat je uitspraken wetenschappelijk gezien kant noch wal raken. reageer retweet![]()
![]()
ja ook gigantische stap geweest, zal wel echt noodzakelijk zijn geweestquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:00 schreef Fukushima het volgende:
[..]
nee dan krijg je weer de rode lijn![]()
NVIC ook, mocht je om wat voor reden dan ook twijfelen aan hun integriteitquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:00 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Same . Gelukkig wat samenvattingen op FOK! Daarnaast wat jammer dat het wederom alleen RIVM lijkt te zijn (wc eend)The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Net zoals 80% van de Nederlanders.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Luisteren jullie met stront in je oren ofzo?![]()
Klopt. Ga voor het eerst op Rutte stemmen volgende verkiezingen. Wat een held is dat. Lekker je eigen goede plan trekken. 👌👌👌quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Mensen staan alweer zo ver met de hakken in het zand dat ze niet kunnen inzien dat Jaap (en Rutte) het allemaal vrij redelijk aanpakken.![]()
Dus handen wassen en afstand houden zou in principe voldoende zijn. Belangrijke vraag die rest, hoe doodt je zo'n virus als het op een plek aanwezig is, welke middelen werken, welke niet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik kan even niet de originele bron vinden maar zag dit op instagram voorbij komen. Singapore heeft onderzoek gedaan waar het virus nou allemaal zit in een kamer van een patient.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Ceterum censeo Turciam delendam esse.![]()
Nee, wat een sensatietitel weerquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:02 schreef Smack10 het volgende:
Dode corona hont.![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)gkong-toch-overleden
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik zie dus wel staan dat de ene dodelijker is dan de andere en die andere is weer besmettelijker, tja op google staan veel verwijzingen, maar weet niet of die op dezelfde bron zijn gepubliceerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:02 schreef Smack10 het volgende:
Dode corona hont.![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)gkong-toch-overleden17x7 = hont van 119 jaarquote:Volgens dierenartsen is het 17 jaar oude beestEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Ze heeft wel gelijk over FvD'ers.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Als FvD’ers je serieus gaan nemen weet je namelijk zeker dat je uitspraken wetenschappelijk gezien kant noch wal raken. reageer retweet
Koekkoek.![]()
Ben jij achterlijk? Even serieus, meen je dit? 🤢quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:00 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Kijk eens naar het overlijdens grafiekje. 60+’ers zijn geen leerlingen toch?![]()
Een 17 jarige hond die die gekke Chinezen in quarantaine hebben gestopt jaquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:02 schreef Smack10 het volgende:
Dode corona hont.![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)gkong-toch-overleden
Telegraaf![]()
![]()
over dat FVDers niet serieus nemen heeft ze toch wel een punt, toch iets geleerd tussen het baren doorquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:01 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wat is dit voor tokkie die denkt dat ze slim is?![]()
Is nog niet bekend.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dus handen wassen en afstand houden zou in principe voldoende zijn. Belangrijke vraag die rest, hoe doodt je zo'n virus als het op een plek aanwezig is, welke middelen werken, welke niet.![]()
Dus die zo bewierrookte lockdown zorgt voor:
a) Een nóg grotere economische crisis dan we al hebben. Dit kunnen mensen op dit moment niet overzien, daarom roepen ze om een lockdown, maar de nakende economische crisis gaat verschroeiend zijn en indirect ook doden tot gevolg hebben. Zelfs als GroenLinkser vind ik dat dit best een argument mag zijn.
b) Méér medische problemen op de lange termijn, omdat je gevoelig blijft voor herbesmettingen.
Uitstekende keuze om de IC-capaciteit te monitoren, te voorspellen wanneer die overbelast raakt, en daaraan voorafgaand maatregelen bij te stellen. Knap dat ze dit beleid volhouden, ondanks de gigantische maatschappelijke druk voor het uitvoeren van paniekreacties.![]()
''Meestal'' zwakt het af (gunstiger voor het virus zelf) Geeft uiteraard absoluut geen garantie voor wat dit virus gaat doen.quote:![]()
Yes.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:03 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Ben jij achterlijk? Even serieus, meen je dit? 🤢![]()
Je zou zomaar denken dat die mensen van het RIVM er verstand van hebben.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
a) Een nóg grotere economische crisis dan we al hebben. Dit kunnen mensen op dit moment niet overzien, daarom roepen ze om een lockdown, maar de nakende economische crisis gaat verschroeiend zijn en indirect ook doden tot gevolg hebben. Zelfs als GroenLinkser vind ik dat dit best een argument mag zijn.
b) Méér medische problemen op de lange termijn, omdat je gevoelig blijft voor herbesmettingen.
Uitstekende keuze om de IC-capaciteit te monitoren, te voorspellen wanneer die overbelast raakt, en daaraan voorafgaand maatregelen bij te stellen. Knap dat ze dit beleid volhouden, ondanks de gigantische maatschappelijke druk voor het uitvoeren van paniekreacties.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
ja en de hont had helemaal geen coronaquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:03 schreef Remco het volgende:
[..]
Een 17 jarige hond die die gekke Chinezen in quarantaine hebben gestopt ja
Telegraaf
quote:Bij een tweede test bleek het dier toch niet te zijn besmet. Afgelopen zaterdag mocht de hond terug naar zijn baasje waar hij dus maandag overleed.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
twitter:natuurenbos twitterde op woensdag 18-03-2020 om 10:20:32⚠️ Corona update⚠️ Onze boswachters signaleren dat de parkings bij onze gebieden overvol staan. Er is ook veel meer zwerfvuil. Trek bij voorkeur zo dicht mogelijk bij huis de natuur in en maak géén verre verplaatsingen. Neem ook al je afval mee naar huis. (© Tom Linster) https://t.co/embobFGzKS reageer retweet
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Klopt. Rutte god👌👌quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Uitstekende keuze om de IC-capaciteit te monitoren, te voorspellen wanneer die overbelast raakt, en daaraan voorafgaand maatregelen bij te stellen. Knap dat ze dit beleid volhouden, ondanks de gigantische maatschappelijke druk voor het uitvoeren van paniekreacties.![]()
gaat dit over homo's die hun condooms moeten opruimen?quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
twitter:natuurenbos twitterde op woensdag 18-03-2020 om 10:20:32⚠️ Corona update⚠️ Onze boswachters signaleren dat de parkings bij onze gebieden overvol staan. Er is ook veel meer zwerfvuil. Trek bij voorkeur zo dicht mogelijk bij huis de natuur in en maak géén verre verplaatsingen. Neem ook al je afval mee naar huis. (© Tom Linster) https://t.co/embobFGzKS reageer retweet
PWBF![]()
Vind net op dat hij zegt dat we dezelfde lijn volgen als landen om ons heen, het enkele en ''ander naampje'' geven. Dus thuiswerken ipv lockdown bvquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier blijf ik ook mee zitten.. hoe 'anders' zijn we nu eigenlijk dan alle omringende landen door niet voor een (grotendeelse) lockdown te kiezen? Zijn al die andere landen gedoemd of te stom in hun eigen onderzoek? Dit irriteert me het meeste, wat zal nu straks de juiste tactiek blijken te zijn?
In hoeverre dat correct is mag je zelf bedenken.![]()
![]()
Kleine/korte lockdowns mocht de capaciteit de beperkende factor zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Uitstekende keuze om de IC-capaciteit te monitoren, te voorspellen wanneer die overbelast raakt, en daaraan voorafgaand maatregelen bij te stellen. Knap dat ze dit beleid volhouden, ondanks de gigantische maatschappelijke druk voor het uitvoeren van paniekreacties.N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen![]()
Ik zie een nieuwe trend. Skeeleren. Hele groepjes van 10/15 man die kort bij elkaar skeeleren en zo alle shit lekker verspreiden door het dorp.![]()
Wat is dit voor kolder? Ik ren vaak zat met de hont. Beetje energie kwijtspelen zegmaar. Niks raars aan mensen die rennen met hun hont imoquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:05 schreef Sfancta het volgende:
Ben net uitgelachen omdat ik met de hond rende om snel binnenshuis te komen. Ik vertrouw niemand meer.
vosss is de naam,
Knutsel van PVC iets waarmee niemand dichter dan 2 m bij je in de buurt kan komen. En dan ook echt glasscherven op de randen plakken en zo.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:05 schreef Sfancta het volgende:
Ben net uitgelachen omdat ik met de hond rende om snel binnenshuis te komen. Ik vertrouw niemand meer.![]()
RIVM-baas: Groepsimmuniteit tegen corona is geen doel op zich
Het is geen doel van het huidige kabinetsbeleid dat er zoveel mogelijk Nederlanders immuun worden voor het coronavirus. Groepsimmuniteit helpt wel mee bij de bestrijding van corona, aldus RIVM-directeur Jaap van Dissel tegen de Tweede Kamer.
Korte samenvatting van ad
https://www.ad.nl/dossier(...)el-op-zich~a8ac7e83/![]()
Wel gezond al die mensen die nu gaan wandelen in de natuur.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ceterum censeo Turciam delendam esse.![]()
Dat heeft Rutte dan verkeerd uitgelegd.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:06 schreef bitterbal het volgende:
Het is geen doel van het huidige kabinetsbeleid dat er zoveel mogelijk Nederlanders immuun worden voor het coronavirus. Groepsimmuniteit helpt wel mee bij de bestrijding van corona, aldus RIVM-directeur Jaap van Dissel tegen de Tweede Kamer.
Dikke winterjas en alles. Geen renspullen, ren normaal nooit.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat is dit voor kolder? Ik ren vaak zat met de hont. Beetje energie kwijtspelen zegmaar. Niks raars aan mensen die rennen met hun hont imo![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:06 schreef Chia het volgende:
[..]
Knutsel van PVC iets waarmee niemand dichter dan 2 m bij je in de buurt kan komen. En dan ook echt glasscherven op de randen plakken en zo.![]()
![]()
Nee maar wel als je op de vlucht slaat voor een virus door te gaan rennenquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat is dit voor kolder? Ik ren vaak zat met de hont. Beetje energie kwijtspelen zegmaar. Niks raars aan mensen die rennen met hun hont imo![]()
![]()
Ja , dit vooralquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:08 schreef Wereldgozer het volgende:
Die ouderen zijn stronteigenwijs. Die gaan echt niet social distancen.Love is in the air!![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:08 schreef Wereldgozer het volgende:
Die ouderen zijn stronteigenwijs. Die gaan echt niet social distancen.Vitaal 70+ tuig op de elektrische fiets.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:08 schreef Wereldgozer het volgende:
Die ouderen zijn stronteigenwijs. Die gaan echt niet social distancen.![]()
![]()
Dat was mij meteen duidelijk na de toespraak. Het is een welkom gevolg.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat heeft Rutte dan verkeerd uitgelegd.![]()
Het is ook fucking moeilijk op de werkvloer, als je even fatsoenlijk wil overleggen sta je toch al snel minder dan een meter van elkaar vandaan.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:08 schreef Wereldgozer het volgende:
Die ouderen zijn stronteigenwijs. Die gaan echt niet social distancen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Tot nu toe goede briefing en goede vragen van de aanwezigen. Heldere informatie, goede uitleg. Ik weet niet zeker of dit nu de juiste weg is, ik zou liever al vanaf maandag een lockdown hebben gezien voor pakweg een week, omdat ik bang ben dat de IC's wél overladen gaan worden en het nu pas doen die piek niet weg zal nemen.
Maar goed, vertrouwen geven aan deze aanpak (ondanks alle kritiek) lijkt de enige optie momenteel, en dan kunnen we over een week of 2 wel zien of dat de juiste is. Gokken met mensenlevens, maar wel verantwoord op basis van de wetenschap.![]()
Onze Professor Jaap is overigens ook hoogleraar Interne Geneeskunde, in het bijzonder infectieziekten aan het LUMC.
Dit is geen koekebakker.![]()
![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Mooi dat ze dit nu zo duidelijk zeggen, want waren hier veel users die dat wel zo hebben opgevat en niet wilden luisteren 😎quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:06 schreef bitterbal het volgende:
Misschien hebben ze wel gewoon een doodswens.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:08 schreef Wereldgozer het volgende:
Gisteren in de supermarkt ook hier de oudjes met de kleinkinderen in de supermarkt. Rennen en vliegen door de winkel.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:08 schreef Wereldgozer het volgende:
True. Ik merk het aan (schoon)ouders. Niet weekboodschappen, maar elke dag even naar de supermarkt, want toch weer wat vergeten. Of nog even bij de buren binnenlopen om te vragen hoe het met ze gaatquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:08 schreef Wereldgozer het volgende:
![]()
![]()
Gister naar het park geweest met de kinderen. Ruim afstand gehouden van andere mensen en kinderen. En andere ouders deden hetzelfde met ons. Maar ze wilde toch een stukje fietsen.
Verbaasde me hoeveel bejaarden er rondfietsten. Als mijn kinderen het hebben, hebben ze er zeker een dozijn omgelegd.![]()
![]()
Maar iedereen hier vertelt dat het vooral jongeren zijn op de IC...quote:100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Waar kan ik ergens een hont huren? Je hebt zo langzamerhand wel het enige excuus om de deur uit te gaan.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Ik geloof toch eerder de mensen op dit forum.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:09 schreef Zwansen het volgende:
Onze Professor Jaap is overigens ook hoogleraar Interne Geneeskunde, in het bijzonder infectieziekten aan het LUMC.
Dit is geen koekebakker.![]()
ja ik dacht vndaag dat ze die 60 procent wilde halenquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mooi dat ze dit nu zo duidelijk zeggen, want waren hier veel users die dat wel zo hebben opgevat en niet wilden luisteren 😎
Maar gaan de maatregelen zoals nu door? Dus scholen en horeca?
En hadden de grote winkels dus niet hoeven sluiten?![]()
Jaap heeft inderdaad een heel best CVquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:09 schreef Zwansen het volgende:
Dit is geen koekebakker.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jaap_van_Dissel![]()
Waarom heb je een excuus nodig om de deur uit te gaan?quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
Waar kan ik ergens een hont huren? Je hebt zo langzamerhand wel het enige excuus om de deur uit te gaan.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Nederlanders zijn straks superieurquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mooi dat ze dit nu zo duidelijk zeggen, want waren hier veel users die dat wel zo hebben opgevat en niet wilden luisteren 😎en die Fransen en Belgen maar blijven hoesten
![]()
Ik vind dat Jaap van Dissel een heel goed, duidelijk, onderbouwd verhaal heeft.
Alsnog is het geen gemakkelijk verhaal. Hij heeft het zelf notabene over "de komende maanden", dus dat 6 april alles weer als vanouds wordt, lijkt me erg optimistisch.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Alles kan weer open.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:11 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja ik dacht vndaag dat ze die 60 procent wilde halen
Maar gaan de maatregelen zoals nu door? Dus scholen en horeca?
En hadden de grote winkels dus niet hoeven sluiten?![]()
Op bepaalde plekken ja.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar iedereen hier vertelt dat het vooral jongeren zijn op de IC...Groot fan van User Wotte![]()
Tamino? Eerste keer dat ik die naam hoor.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:11 schreef Remco het volgende:
[..]
Jaap heeft inderdaad een heel best CV
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jaap_van_Dissel![]()
Komt toch op hetzelfde neer?quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mooi dat ze dit nu zo duidelijk zeggen, want waren hier veel users die dat wel zo hebben opgevat en niet wilden luisteren 😎![]()
Nouja ik zou 't niet van de daken schreeuwen dat je even van huis wilt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:11 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Waarom heb je een excuus nodig om de deur uit te gaan?
kijk maar eens op je sociale netwerk naar de "Stay the fuck home" stickers.
https://staythefuckhome.com/Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
HLNquote:243 nieuwe besmettingen in België
Op dit moment liggen 496 patiënten in het ziekenhuis, dat zijn er 135 meer dan gisteren. 100 patiënten liggen op de afdeling intensieve zorgen, dat zijn er 21 meer dan gisteren.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Beroep doen op het gezond verstand de gemiddelde Nederlander lijkt me geen slimme zet.Put these foolish ambitions to rest.![]()
Ja dat leidt alleen maar tot teleurstellingenquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:14 schreef Koffieplanter het volgende:
Beroep doen op het gezond verstand de gemiddelde Nederlander lijkt me geen slimme zet.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Ik ook. De autodidacten hier die binnen een paar dagen alle kennis tot zich hebben genomen en op een genuanceerde manier deze kennis op de medemens hebben overgebracht, spreken mij veel meer aan dan iemand die jarenlang heeft gestudeerd en jarenlang ervaring op heeft gedaan in de praktijk. Mee eens!quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:10 schreef Boussaadia het volgende:
[..]
Ik geloof toch eerder de mensen op dit forum.Weisst![]()
Klopt. Eigenlijk moeten ze nu juist even de straat op, die politici. En zien hoe dom iedereen met de maatregelen en social distancing omgaan.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:14 schreef Koffieplanter het volgende:
Beroep doen op het gezond verstand de gemiddelde Nederlander lijkt me geen slimme zet.![]()
Dit.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:14 schreef Koffieplanter het volgende:
Beroep doen op het gezond verstand de gemiddelde Nederlander lijkt me geen slimme zet.
Ontzettend naïef.![]()
Nee, maar wat Jaap god allemaal wist te vertellen zal het niet lang meer duren😀👌quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:12 schreef roos94 het volgende:
[..]
He? Ik val net in. Gaan de scholen open?![]()
Evenstar
![]()
Ben op werk kan even niet heel uitgebreid reageren, maar sommigen deden alsof wij de bevolking express/meer gingen blootstellen dan nodig.quote:
Verder blijf ik van mening dat wij het niet onder controle hebben en de ICs vol gaan raken, maar de cijfers van de volgende paar dagen zullen hier duidelijkheid geven.![]()
"Carnaval vier in je in kleine groepjes", zei deze man ook.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:15 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik ook. De autodidacten hier die binnen een paar dagen alle kennis tot zich hebben genomen en op een genuanceerde manier deze kennis op de medemens hebben overgebracht, spreken mij veel meer aan dan iemand die jarenlang heeft gestudeerd en jarenlang ervaring op heeft gedaan in de praktijk. Mee eens!![]()
heb je een linkje? Even gemist wat de deal is met die gast.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:16 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Nee, maar wat Jaap god allemaal wist te vertellen zal het niet lang meer duren😀👌Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Waarom denk je dat? Heb het niet geziwnquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:16 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Nee, maar wat Jaap god allemaal wist te vertellen zal het niet lang meer duren😀👌![]()
Er zijn zoooooveel mensen die niet eens doorhebben dat ze het opgelopen hebben. Minimale klachten en weer door.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:38 schreef BarryOSeven het volgende:
17 miljoen mensen
60% daarvan zal Corona oplopen
10,2 miljoen mensen met corona
Als het zorgstelsel het aankan gaat 2% dood.
200000 doden in NL
Als het zorgstelsel het niet aankan gaat het oplopen naar 7% (Zie Italie)
Dan krijgen we te maken met
714000 doden.
Klopt dit rekensommetje?
Dat probeerde het rivm ook gisteren in kaart te brengen, maar mislukte door hun brakke ouderwetse kutsite.
Site doet het nog steeds niet trouwens.
Amateurs.
Cruciaal in het onderzoek, zoiets futiels als een werkende website.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Evenstar
![]()
Dan luister je dus echt niet, sorry.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:16 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Nee, maar wat Jaap god allemaal wist te vertellen zal het niet lang meer duren😀👌![]()
nos
16 MINUTEN GELEDEN
Van Dissel (RIVM): groepsimmuniteit niet per se een doel van huidige maatregelen
In de Tweede Kamer is een briefing aan Kamerleden over het coronavirus aan de gang. Jaap van Dissel van het RIVM zei dat er te veel betekenis wordt gegeven aan het woord groepsimmuniteit. "Daar zal ik zelf schuldig aan zijn", zei hij. Groepsimmuniteit is niet per se een doel van de huidige maatregelen, maar kan er een gevolg van zijn. Het doel is het beschermen van kwetsbare groepen en het voorkomen van overbelasting van de zorg, legde hij uit. "Er zijn ook nog patiënten met andere ernstige aandoeningen die geholpen moeten worden."
Volgens Van Dissel is er in aanpak van de Europese landen in de praktijk niet zo veel verschil. De doelstellingen zijn ook hetzelfde, zei hij. "Van sommige landen wordt gezegd dat ze in lockdown zijn, maar als je gaat kijken naar de maatregelen dan zijn ze dat uiteindelijk niet." Volgens hem heeft een totale lockdown in het begin grote voordelen, omdat minder mensen besmet raken, zegt hij.
"Maar als je weer teruggaat naar de normale situatie, want ooit moet dat weer, dan staat de samenleving weer bloot aan dezelfde gevaren als in het begin." Als voorbeeld noemt hij de situatie in het besmette gebied in China. Daar is sprake van een echte lockdown, die de instanties niet meer durven op te heffen omdat het virus dan weer net zo hard toeslaat.![]()
Probleem is meer dat Jaap stelselmatig heeft laten zien dat hij niet de vooruitziende blik heeft die nodig is om ons hier doorheen te helpen. Hij had het stelselmatig fout over risico op verspreiding, de manier van en de kans dat het überhaupt in Nederland opdook.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:52 schreef Fretwork het volgende:
[..]
In ieder geval niet de paranoia.
Maar Jaap heeft ons wel wat cijfers in het gezicht geslingerd. Al vrees ik niet dat notaire onruststokers dat hebben willen horen
Zijn "Carnaval vier je in kleine kring" was wel een historisch dieptepunt, wat dat betreft.
Dus advies overnemen van deze man is volledig op eigen risico."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)gen-coronavirus.html
Wow dat riep ik van de week al om dat de gedetineerden te laten doen, maar mn broek zakt af wat voor kapjes. van kantoen.
Maar dan spaanse griep tijdperk katoenen mondkapjes gaan produceren...daar zakt mn broek van af.![]()
De kans dat het virus in Nederland zou komen was uiterst klein.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:16 schreef bdd8 het volgende:
[..]
"Carnaval vier in je in kleine groepjes", zei deze man ook.![]()
Doet verder al zijn kennis teniet op het gebied van infectieziektes inderdaad. Deze man heeft ons misleid!quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:16 schreef bdd8 het volgende:
[..]
"Carnaval vier in je in kleine groepjes", zei deze man ook.Weisst![]()
Dat en experimenten met medicijnen die tot verlichting kunnen leiden...quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:17 schreef Smack10 het volgende:
Het is gewoon tijd kopen tot er een vaccin is.
Tot die tijd is het gewoon geluk of pech hebben.![]()
Ik vrees wel dat de boodschap van het RIVM niet helemaal begrepen gaat worden door grote groepen mensen. Misschien toch wat eenvoudiger uitleggen, zodat het niet openstaat voor interpretatie.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ben op werk kan even niet heel uitgebreid reageren, maar sommigen deden alsof wij de bevolking express/meer gingen blootstellen dan nodig.
Verder blijf ik van mening dat wij het niet onder controle hebben en de ICs vol gaan raken, maar de cijfers van de volgende paar dagen zullen hier duidelijkheid geven.![]()
Heb jij mensen met meer kennis die je kan tippen?quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:18 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Probleem is meer dat Jaap stelselmatig heeft laten zien dat hij niet de vooruitziende blik heeft die nodig is om ons hier doorheen te helpen. Hij had het stelselmatig fout over risico op verspreiding, de manier van en de kans dat het überhaupt in Nederland opdook.
Zijn "Carnaval vier je in kleine kring" was wel een historisch dieptepunt, wat dat betreft.
Dus advies overnemen van deze man is volledig op eigen risico.
Lijkt me vrij sterk.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Evenstar
![]()
Stuk op NOS legt het goed uit.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:19 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Ik vrees wel dat de boodschap van het RIVM niet helemaal begrepen gaat worden door grote groepen mensen. Misschien toch wat eenvoudiger uitleggen, zodat het niet openstaat voor interpretatie.![]()
Gek, dat heb ik je nog niet eerder horen zeggen. We snappen hetquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Verder blijf ik van mening dat wij het niet onder controle hebben en de ICs vol gaan raken, maar de cijfers van de volgende paar dagen zullen hier duidelijkheid geven.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Ik luister naar wat hij in het verleden gezegd heeft en hoe het uiteindelijk in de praktijk verliep.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:19 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Heb jij mensen met meer kennis die je kan tippen?
Lijkt me vrij sterk.
Daar zit een vrij grote discrepantie tussen."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Doet me denken aan de accu-doorbraak artikelen. Elke paar uur is er weer een orgaan in een of ander land dat het vaccin binnen handbereik heeft.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:20 schreef Elan het volgende:
Telegraaf kopt met dat er mogelijk in de zomer al een vaccin is .![]()
Maar wie moet het dan doen? Laten we denken in oplossingenquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:20 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik luister naar wat hij in het verleden gezegd heeft en hoe het uiteindelijk in de praktijk verliep.
Daar zit een vrij grote discrepantie tussen.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Echt hequote:Op woensdag 18 maart 2020 11:18 schreef erkel het volgende:
[..]
Doet verder al zijn kennis teniet op het gebied van infectieziektes inderdaad. Deze man heeft ons misleid!![]()
Mensen die het wel goed voorspeld hebben, en dat zijn er genoeg.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Maar wie moet het dan doen? Laten we denken in oplossingen"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Nu op NOS je moet er wel ff voor gaan zitten. Is al ff bezig.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
heb je een linkje? Even gemist wat de deal is met die gast.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: