de L en de S strain zijn er alquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:48 schreef _I het volgende:
[..]
Nog steeds een aanname en niet bewezen! Je blijft het roepen, maar er is geen wetenschappelijke basis voor. Kan, hoeft niet.
De theorie van groepsimmuniteit wordt maar heel beperkt besproken omdat het een gevolg is van de strategie, geen doel op zich.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:48 schreef Mijk het volgende:
Is er al gevraagd hoe de herd-immunity gaat werken als mensen ook voor een 2e keer besmet kunnen raken?
Er is geen ruimte voor vragen volgens mij. Dit is puur een briefing.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:48 schreef Mijk het volgende:
Is er al gevraagd hoe de herd-immunity gaat werken als mensen ook voor een 2e keer besmet kunnen raken?
Het is tot op heden een monoloogquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:48 schreef Mijk het volgende:
Wordt er bij jullie erg veel getest? Bij jullie is men heel snel drastisch gaan ingrijpen toch?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:46 schreef Pumpalov het volgende:
Wat is de huidige testcapaciteit in Nederland momenteel?
Niet als die wordt opgeheven.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:48 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Bij een lockdown kom je juist minder snel in aanraking met mensen uit het buitenland.
Hier blijf ik ook mee zitten.. hoe 'anders' zijn we nu eigenlijk dan alle omringende landen door niet voor een (grotendeelse) lockdown te kiezen? Zijn al die andere landen gedoemd of te stom in hun eigen onderzoek? Dit irriteert me het meeste, wat zal nu straks de juiste tactiek blijken te zijn?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:47 schreef Sfancta het volgende:
Leuk en wel, maar als de omringende landen wel in lockdown zijn en die naslag krijgen, krijgen we die hier gewoon toch ook als grenzen open zijn en alles?
in vrijwel geen enkel land,behalve die landen die geheel onder controle staan van de overheidquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ze gaan uit dat Nederlanders hun eigen verantwoordelijkheid nemen om de kwetsbare groepen te beschermen.
Dat moet opgelegd worden anders gaat het niet werken in Nederland.
Nog niet....quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:48 schreef Mijk het volgende:
En dat zegt verder niets. Sample size was te klein voor conclusies en er is nergens vastgesteld dat het een ander virus is.quote:
Ik weet niet hoor, maar voor mij was dat OVERduidelijk.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:46 schreef bdd8 het volgende:
[..]
Het zou mij geruststellen als de communicatie hier open en transparant over is. Maar dat zal wel niet gebeuren uit angst om paniek te zaaien.
Nederlanders zijn recalcitrant, opleggingen helpen niet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ze gaan uit dat Nederlanders hun eigen verantwoordelijkheid nemen om de kwetsbare groepen te beschermen.
Mee eens. Ik denk dat het plan nu is dat er strengere maatregelen komen omdat Nederlanders er zich nu onvoldoende aan houden. Dit met als oogpunt om Nederlanders zelf verantwoordelijkheid te geven.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Men wordt eerst op influenza getest. Indien negatief op corona. Meen circa een 250 testen per dag ofzo.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:48 schreef Tris het volgende:
[..]
Wordt er bij jullie erg veel getest? Bij jullie is men heel snel drastisch gaan ingrijpen toch?
https://nos.nl/artikel/23(...)t-vaker-krijgen.htmlquote:
quote:Daarnaast is het zeldzaam dat een virus na mutatie aanzienlijk dodelijker wordt.
erg aag 200 per dag en dan worden alleen ziekenzorgers en doctoren getest,voor het grote deelquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:46 schreef Pumpalov het volgende:
Jaap heeft heel COR de nek omgedraaid.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:51 schreef bitterbal het volgende:
heeft Jaap enige positieve dingen gezegd? ik kijk niet?
Voor mij ook, maar ik volg het nieuws ook veel. Niet iedereen doet dat.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar voor mij was dat OVERduidelijk.
Zo'n 1000 tests per dag.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:46 schreef Pumpalov het volgende:
Ah ok, dankquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:50 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Men wordt eerst op influenza getest. Indien negatief op corona. Meen circa een 250 testen per dag ofzo.
Zeldzaam, niet onmogelijkquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:50 schreef Remco het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)t-vaker-krijgen.html
[..]
er was iemand, die met beide strains besmet was, die was dus niet imuum voor de andere. ff bron zoekenquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:49 schreef _I het volgende:
[..]
En dat zegt verder niets. Sample size was te klein voor conclusies en er is nergens vastgesteld dat het een ander virus is.
In ieder geval niet de paranoia.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:51 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Jaap heeft heel COR de nek omgedraaid.
Dus uit "zeldzaam dat virussen aanzienlijk dodelijker worden na mutatie"quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:50 schreef Remco het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)t-vaker-krijgen.html
[..]
komt door dat we al eeuwen voorgelogen zijn door onze politiek , daarom zijn we immuun geworden voor Denhaagquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:50 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Nederlanders zijn recalcitrant, opleggingen helpen niet.
Echt he.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:52 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dus uit "zeldzaam dat virussen aanzienlijk dodelijker worden na mutatie"
Haal jij "Kan niet zwaarder worden"
Knap. Heel erg knap.
Het is wel een verademing om iemand met zijn kennis te horen praten inderdaad.quote:
Gezien het aantal nieuwe gevallen zijn het er duidelijk meer dan 200 per dag.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
erg aag 200 per dag en dan worden alleen ziekenzorgers en doctoren getest,voor het grote deel
Tankstations ook dicht in België?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
niet, dat is het gevolg van een total lockdown, tankstations zijn ook dicht
Hoeft niet, ik heb alle bronnen gelezen en onthouden. Dat zegt nog steeds niet dat er twee varianten rondgaan.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er was iemand, die met beide strains besmet was, die was dus niet imuum voor de andere. ff bron zoeken
heb je en korte samenvatting?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:51 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Jaap heeft heel COR de nek omgedraaid.
12000 in totaal volgens Jaap, reken maar uit. Meer dan mensen hier denkenquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:53 schreef Pumpalov het volgende:
Oke, dus tussen de 200 en 1000 testen in NL per dag, volgens users
Dan ben je weer gelijk. Niet meer. Als je de grafieken van het RIVM mag geloven, want die verschilden niet significant. Oftewel: het aantal besmettingen is in alternatief 1 en 3 nagenoeg gelijk volgens Jaap.quote:
Hebben alle fokexperts niet van terugquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:53 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het is wel een verademing om iemand met zijn kennis te horen praten inderdaad.
Zij nog veel meerquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:54 schreef Fukushima het volgende:
over die groeps immuniteit en geen lockdown hé.
Aangezien we volgens rutte een open samenleving zijn.
wij hebben nu als enige (of bijna enige) de grenzen nog open en wat meer bewegingsvrijheid t.o.v. de landen om ons heen.
stel we halen die 60% en we gaan door op 'business as usual', Dan komen ook alle EU ingezetenen weer hierheen om te wonen/werken en dan zakt dat percentage drastisch.
Dan hebben we toch alsnog een probleem?
https://nos.nl/livestream(...)ver-coronavirus.htmlquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:54 schreef heywoodu het volgende:
Wat is er nu live aan de hand met Jaap?
Nee, want ik merk dit op het werk ook. Procedures? Fuck that! Instructies? Ik weet het beter! Kennis? Je komt net kijken, meissie.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:53 schreef RAVW het volgende:
[..]
komt door dat we al eeuwen voorgelogen zijn door onze politiek , daarom zijn we immuun geworden voor Denhaag![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:54 schreef heywoodu het volgende:
geen werk hierquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kunt het misschien beter terug kijken na je werk? Dan heb je het hele verhaal.
Tsja, hoe reken je dat uit indien er al een maand getest wordt en de intensiviteit fluctueert.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
12000 in totaal volgens Jaap, reken maar uit. Meer dan mensen hier denken
Dus uit "zeldzaam dat virussen aanzienlijk dodelijker worden na mutatie"quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:52 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dus uit "zeldzaam dat virussen aanzienlijk dodelijker worden na mutatie"
Haal jij "Kan niet zwaarder worden"
Knap. Heel erg knap.
Briefing en informatie vanuit JaapGOD en NVICquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:54 schreef heywoodu het volgende:
Kijk dat zijn nog eens stats. Dat had het RIVM toch ook gewoon kunnen doen?quote:
Stond op GeenStijl.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Kijk dat zijn nog eens stats. Dat had het RIVM toch ook gewoon kunnen doen?
Deze komt van de GGD zie ik. Is dat een staatje wat dagelijks een update krijgt en zo ja, wat is de directe link?
Ter vergelijking: Italië heeft 148.657 tests gedaan. (cijfers van 17 maart 2020). Bronquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
12000 in totaal volgens Jaap, reken maar uit. Meer dan mensen hier denken
Komt uit de presentatie van het RIVM wat nu live is.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Kijk dat zijn nog eens stats. Dat had het RIVM toch ook gewoon kunnen doen?
Deze komt van de GGD zie ik. Is dat een staatje wat dagelijks een update krijgt en zo ja, wat is de directe link?
Stel 60% van NL is immuun. Dat zijn 10.3 miljoen mensen. Stel we krijgen 3 miljoen niet-immune immigranten (dat is natuurlijk een enorme overschatting). Dan zakt ons percentage immune mensen van 60% naar 50%.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:54 schreef Fukushima het volgende:
over die groeps immuniteit en geen lockdown hé.
Aangezien we volgens rutte een open samenleving zijn.
wij hebben nu als enige (of bijna enige) de grenzen nog open en wat meer bewegingsvrijheid t.o.v. de landen om ons heen.
stel we halen die 60% en we gaan door op 'business as usual', Dan komen ook alle EU ingezetenen weer hierheen om te wonen/werken en dan zakt dat percentage drastisch.
Dan hebben we toch alsnog een probleem?
klopt, het is een duidelijk verhaalquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:57 schreef Fretwork het volgende:
Ik kijk met 20 minuten vertraging, maar snap de mensen die twijfelen aan de heer van Dissel echt niet. Helder, goed verwoord, zo goed als mogelijk geinformeerd.
Hebben ze eerder inschattingsfouten gemaakt, ja, maar dat is achteraf altijd makkelijk roepen
Noted, maar wat wil je daarmee zeggen?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:57 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Ter vergelijking: Italië heeft 148.657 tests gedaan. (cijfers van 17 maart 2020)
En wat doen landen na een lockdown met reizigers uit Nederland waar het virus dan nog steeds rondgaat?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier blijf ik ook mee zitten.. hoe 'anders' zijn we nu eigenlijk dan alle omringende landen door niet voor een (grotendeelse) lockdown te kiezen? Zijn al die andere landen gedoemd of te stom in hun eigen onderzoek? Dit irriteert me het meeste, wat zal nu straks de juiste tactiek blijken te zijn?
Ahh okay, dat is dan dus geen vrij toegankelijke info die regelmatig een update krijgt?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Komt uit de presentatie van het RIVM wat nu live is.
Deze vrouw.twitter:EsthervdBroek81 twitterde op woensdag 18-03-2020 om 10:03:21@Lenny__GOAT Klopt, dat wil ik helemaal niet.
Als FvD’ers je serieus gaan nemen weet je namelijk zeker dat je uitspraken wetenschappelijk gezien kant noch wal raken. reageer retweet
quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, een medische belg zei mij dit net
quote:• België gaat vanaf vanmiddag tot en met 5 april in lockdown. Belgen mogen dan alleen supermarkten, apotheken, tankstations en banken bezoeken of voor noodgevallen naar buiten. Alle niet-essentiële winkels gaan dicht, meldt HLN. De toegang tot supermarkten wordt beperkt tot maximaal één persoon per tien vierkante meter en maximaal 30 minuten. Kappers mogen maar één klant per keer toelaten.
Nee.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Ahh okay, dat is dan dus geen vrij toegankelijke info die regelmatig een update krijgt?
quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Deze vrouw.twitter:EsthervdBroek81 twitterde op woensdag 18-03-2020 om 10:03:21@:Lenny__GOAT Klopt, dat wil ik helemaal niet.
Als FvD’ers je serieus gaan nemen weet je namelijk zeker dat je uitspraken wetenschappelijk gezien kant noch wal raken. reageer retweet
Jammer. Wel degelijk interessant.quote:
ik zie dus wel staan dat de ene dodelijker is dan de andere en die andere is weer besmettelijker, tja op google staan veel verwijzingen, maar weet niet of die op dezelfde bron zijn gepubliceerdquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:54 schreef _I het volgende:
[..]
Hoeft niet, ik heb alle bronnen gelezen en onthouden. Dat zegt nog steeds niet dat er twee varianten rondgaan.
Het is gewoon nog niet onomstotelijk vastgesteld. Er zijn heel veel splitsingen al geweest, maar dat hoeft verder niets te betekenen.
Luisteren jullie met stront in je oren ofzo?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:59 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Na dit verhaal zou ik zeggen van wel van Jaap god. Scholen ook weer.
nee dan krijg je weer de rode lijnquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:59 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Na dit verhaal zou ik zeggen van wel van Jaap god. Scholen ook weer.
Mensen staan alweer zo ver met de hakken in het zand dat ze niet kunnen inzien dat Jaap (en Rutte) het allemaal vrij redelijk aanpakken.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:57 schreef Fretwork het volgende:
Ik kijk met 20 minuten vertraging, maar snap de mensen die twijfelen aan de heer van Dissel echt niet. Helder, goed verwoord, zo goed als mogelijk geinformeerd.
Hebben ze eerder inschattingsfouten gemaakt, ja, maar dat is achteraf altijd makkelijk roepen
Tax van de intelligentie is bereiktquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Luisteren jullie met stront in je oren ofzo?
Same . Gelukkig wat samenvattingen op FOK! Daarnaast wat jammer dat het wederom alleen RIVM lijkt te zijn (wc eend)quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:44 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ik ben tussendoor ook nog aan het werk, kan het niet volledig volgen
Kijk eens naar het overlijdens grafiekje. 60+’ers zijn geen leerlingen toch?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Wat is dit voor tokkie die denkt dat ze slim is?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Deze vrouw.twitter:EsthervdBroek81 twitterde op woensdag 18-03-2020 om 10:03:21@:Lenny__GOAT Klopt, dat wil ik helemaal niet.
ja ook gigantische stap geweest, zal wel echt noodzakelijk zijn geweestquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:00 schreef Fukushima het volgende:
[..]
nee dan krijg je weer de rode lijn
NVIC ook, mocht je om wat voor reden dan ook twijfelen aan hun integriteitquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:00 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Same . Gelukkig wat samenvattingen op FOK! Daarnaast wat jammer dat het wederom alleen RIVM lijkt te zijn (wc eend)
Net zoals 80% van de Nederlanders.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Klopt. Ga voor het eerst op Rutte stemmen volgende verkiezingen. Wat een held is dat. Lekker je eigen goede plan trekken. 👌👌👌quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Mensen staan alweer zo ver met de hakken in het zand dat ze niet kunnen inzien dat Jaap (en Rutte) het allemaal vrij redelijk aanpakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |