Dus handen wassen en afstand houden zou in principe voldoende zijn. Belangrijke vraag die rest, hoe doodt je zo'n virus als het op een plek aanwezig is, welke middelen werken, welke niet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik kan even niet de originele bron vinden maar zag dit op instagram voorbij komen. Singapore heeft onderzoek gedaan waar het virus nou allemaal zit in een kamer van een patient.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, wat een sensatietitel weerquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:02 schreef Smack10 het volgende:
Dode corona hont.![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)gkong-toch-overleden
quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik zie dus wel staan dat de ene dodelijker is dan de andere en die andere is weer besmettelijker, tja op google staan veel verwijzingen, maar weet niet of die op dezelfde bron zijn gepubliceerd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:02 schreef Smack10 het volgende:
Dode corona hont.![]()
17x7 = hont van 119 jaarquote:Volgens dierenartsen is het 17 jaar oude beest
Ze heeft wel gelijk over FvD'ers.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Deze vrouw.twitter:EsthervdBroek81 twitterde op woensdag 18-03-2020 om 10:03:21@:Lenny__GOAT Klopt, dat wil ik helemaal niet.
Als FvD’ers je serieus gaan nemen weet je namelijk zeker dat je uitspraken wetenschappelijk gezien kant noch wal raken. reageer retweet
Ben jij achterlijk? Even serieus, meen je dit? 🤢quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:00 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Kijk eens naar het overlijdens grafiekje. 60+’ers zijn geen leerlingen toch?
Een 17 jarige hond die die gekke Chinezen in quarantaine hebben gestopt jaquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:02 schreef Smack10 het volgende:
Dode corona hont.![]()
over dat FVDers niet serieus nemen heeft ze toch wel een punt, toch iets geleerd tussen het baren doorquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:01 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wat is dit voor tokkie die denkt dat ze slim is?
Is nog niet bekend.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dus handen wassen en afstand houden zou in principe voldoende zijn. Belangrijke vraag die rest, hoe doodt je zo'n virus als het op een plek aanwezig is, welke middelen werken, welke niet.
''Meestal'' zwakt het af (gunstiger voor het virus zelf) Geeft uiteraard absoluut geen garantie voor wat dit virus gaat doen.quote:
Yes.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:03 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Ben jij achterlijk? Even serieus, meen je dit? 🤢
Je zou zomaar denken dat die mensen van het RIVM er verstand van hebben.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dus die zo bewierrookte lockdown zorgt voor:
a) Een nóg grotere economische crisis dan we al hebben. Dit kunnen mensen op dit moment niet overzien, daarom roepen ze om een lockdown, maar de nakende economische crisis gaat verschroeiend zijn en indirect ook doden tot gevolg hebben. Zelfs als GroenLinkser vind ik dat dit best een argument mag zijn.
b) Méér medische problemen op de lange termijn, omdat je gevoelig blijft voor herbesmettingen.
Uitstekende keuze om de IC-capaciteit te monitoren, te voorspellen wanneer die overbelast raakt, en daaraan voorafgaand maatregelen bij te stellen. Knap dat ze dit beleid volhouden, ondanks de gigantische maatschappelijke druk voor het uitvoeren van paniekreacties.
ja en de hont had helemaal geen coronaquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:03 schreef Remco het volgende:
[..]
Een 17 jarige hond die die gekke Chinezen in quarantaine hebben gestopt ja
Telegraaf
quote:Bij een tweede test bleek het dier toch niet te zijn besmet. Afgelopen zaterdag mocht de hond terug naar zijn baasje waar hij dus maandag overleed.
twitter:natuurenbos twitterde op woensdag 18-03-2020 om 10:20:32⚠️ Corona update⚠️ Onze boswachters signaleren dat de parkings bij onze gebieden overvol staan. Er is ook veel meer zwerfvuil. Trek bij voorkeur zo dicht mogelijk bij huis de natuur in en maak géén verre verplaatsingen. Neem ook al je afval mee naar huis. (© Tom Linster) https://t.co/embobFGzKS reageer retweet
Klopt. Rutte god👌👌quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
a) Een nóg grotere economische crisis dan we al hebben. Dit kunnen mensen op dit moment niet overzien, daarom roepen ze om een lockdown, maar de nakende economische crisis gaat verschroeiend zijn en indirect ook doden tot gevolg hebben. Zelfs als GroenLinkser vind ik dat dit best een argument mag zijn.
b) Méér medische problemen op de lange termijn, omdat je gevoelig blijft voor herbesmettingen.
Uitstekende keuze om de IC-capaciteit te monitoren, te voorspellen wanneer die overbelast raakt, en daaraan voorafgaand maatregelen bij te stellen. Knap dat ze dit beleid volhouden, ondanks de gigantische maatschappelijke druk voor het uitvoeren van paniekreacties.
gaat dit over homo's die hun condooms moeten opruimen?quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
twitter:natuurenbos twitterde op woensdag 18-03-2020 om 10:20:32⚠️ Corona update⚠️ Onze boswachters signaleren dat de parkings bij onze gebieden overvol staan. Er is ook veel meer zwerfvuil. Trek bij voorkeur zo dicht mogelijk bij huis de natuur in en maak géén verre verplaatsingen. Neem ook al je afval mee naar huis. (© Tom Linster) https://t.co/embobFGzKS reageer retweet
Vind net op dat hij zegt dat we dezelfde lijn volgen als landen om ons heen, het enkele en ''ander naampje'' geven. Dus thuiswerken ipv lockdown bvquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier blijf ik ook mee zitten.. hoe 'anders' zijn we nu eigenlijk dan alle omringende landen door niet voor een (grotendeelse) lockdown te kiezen? Zijn al die andere landen gedoemd of te stom in hun eigen onderzoek? Dit irriteert me het meeste, wat zal nu straks de juiste tactiek blijken te zijn?
Kleine/korte lockdowns mocht de capaciteit de beperkende factor zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wat is dit voor kolder? Ik ren vaak zat met de hont. Beetje energie kwijtspelen zegmaar. Niks raars aan mensen die rennen met hun hont imoquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:05 schreef Sfancta het volgende:
Ben net uitgelachen omdat ik met de hond rende om snel binnenshuis te komen. Ik vertrouw niemand meer.
Knutsel van PVC iets waarmee niemand dichter dan 2 m bij je in de buurt kan komen. En dan ook echt glasscherven op de randen plakken en zo.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:05 schreef Sfancta het volgende:
Ben net uitgelachen omdat ik met de hond rende om snel binnenshuis te komen. Ik vertrouw niemand meer.
Wel gezond al die mensen die nu gaan wandelen in de natuur.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dat heeft Rutte dan verkeerd uitgelegd.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:06 schreef bitterbal het volgende:
RIVM-baas: Groepsimmuniteit tegen corona is geen doel op zich
Het is geen doel van het huidige kabinetsbeleid dat er zoveel mogelijk Nederlanders immuun worden voor het coronavirus. Groepsimmuniteit helpt wel mee bij de bestrijding van corona, aldus RIVM-directeur Jaap van Dissel tegen de Tweede Kamer.
Korte samenvatting van ad
https://www.ad.nl/dossier(...)el-op-zich~a8ac7e83/
Dikke winterjas en alles. Geen renspullen, ren normaal nooit.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat is dit voor kolder? Ik ren vaak zat met de hont. Beetje energie kwijtspelen zegmaar. Niks raars aan mensen die rennen met hun hont imo
quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:06 schreef Chia het volgende:
[..]
Knutsel van PVC iets waarmee niemand dichter dan 2 m bij je in de buurt kan komen. En dan ook echt glasscherven op de randen plakken en zo.
Nee maar wel als je op de vlucht slaat voor een virus door te gaan rennenquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat is dit voor kolder? Ik ren vaak zat met de hont. Beetje energie kwijtspelen zegmaar. Niks raars aan mensen die rennen met hun hont imo
Ja , dit vooralquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:08 schreef Wereldgozer het volgende:
Die ouderen zijn stronteigenwijs. Die gaan echt niet social distancen.
quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:08 schreef Wereldgozer het volgende:
Vitaal 70+ tuig op de elektrische fiets.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:08 schreef Wereldgozer het volgende:
Dat was mij meteen duidelijk na de toespraak. Het is een welkom gevolg.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat heeft Rutte dan verkeerd uitgelegd.
Het is ook fucking moeilijk op de werkvloer, als je even fatsoenlijk wil overleggen sta je toch al snel minder dan een meter van elkaar vandaan.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:08 schreef Wereldgozer het volgende:
Mooi dat ze dit nu zo duidelijk zeggen, want waren hier veel users die dat wel zo hebben opgevat en niet wilden luisteren 😎quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:06 schreef bitterbal het volgende:
RIVM-baas: Groepsimmuniteit tegen corona is geen doel op zich
Het is geen doel van het huidige kabinetsbeleid dat er zoveel mogelijk Nederlanders immuun worden voor het coronavirus. Groepsimmuniteit helpt wel mee bij de bestrijding van corona, aldus RIVM-directeur Jaap van Dissel tegen de Tweede Kamer.
Korte samenvatting van ad
https://www.ad.nl/dossier(...)el-op-zich~a8ac7e83/
Misschien hebben ze wel gewoon een doodswens.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:08 schreef Wereldgozer het volgende:
Gisteren in de supermarkt ook hier de oudjes met de kleinkinderen in de supermarkt. Rennen en vliegen door de winkel.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:08 schreef Wereldgozer het volgende:
True. Ik merk het aan (schoon)ouders. Niet weekboodschappen, maar elke dag even naar de supermarkt, want toch weer wat vergeten. Of nog even bij de buren binnenlopen om te vragen hoe het met ze gaatquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:08 schreef Wereldgozer het volgende:
Maar iedereen hier vertelt dat het vooral jongeren zijn op de IC...quote:
Ik geloof toch eerder de mensen op dit forum.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:09 schreef Zwansen het volgende:
Onze Professor Jaap is overigens ook hoogleraar Interne Geneeskunde, in het bijzonder infectieziekten aan het LUMC.
Dit is geen koekebakker.
ja ik dacht vndaag dat ze die 60 procent wilde halenquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mooi dat ze dit nu zo duidelijk zeggen, want waren hier veel users die dat wel zo hebben opgevat en niet wilden luisteren 😎
Jaap heeft inderdaad een heel best CVquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:09 schreef Zwansen het volgende:
Onze Professor Jaap is overigens ook hoogleraar Interne Geneeskunde, in het bijzonder infectieziekten aan het LUMC.
Dit is geen koekebakker.
Waarom heb je een excuus nodig om de deur uit te gaan?quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
Waar kan ik ergens een hont huren? Je hebt zo langzamerhand wel het enige excuus om de deur uit te gaan.
Nederlanders zijn straks superieurquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mooi dat ze dit nu zo duidelijk zeggen, want waren hier veel users die dat wel zo hebben opgevat en niet wilden luisteren 😎
Alles kan weer open.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:11 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja ik dacht vndaag dat ze die 60 procent wilde halen
Maar gaan de maatregelen zoals nu door? Dus scholen en horeca?
En hadden de grote winkels dus niet hoeven sluiten?
Op bepaalde plekken ja.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar iedereen hier vertelt dat het vooral jongeren zijn op de IC...
Tamino? Eerste keer dat ik die naam hoor.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:11 schreef Remco het volgende:
[..]
Jaap heeft inderdaad een heel best CV
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jaap_van_Dissel
Komt toch op hetzelfde neer?quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nouja ik zou 't niet van de daken schreeuwen dat je even van huis wilt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:11 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Waarom heb je een excuus nodig om de deur uit te gaan?
HLNquote:243 nieuwe besmettingen in België
Op dit moment liggen 496 patiënten in het ziekenhuis, dat zijn er 135 meer dan gisteren. 100 patiënten liggen op de afdeling intensieve zorgen, dat zijn er 21 meer dan gisteren.
Ja dat leidt alleen maar tot teleurstellingenquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:14 schreef Koffieplanter het volgende:
Beroep doen op het gezond verstand de gemiddelde Nederlander lijkt me geen slimme zet.
Ik ook. De autodidacten hier die binnen een paar dagen alle kennis tot zich hebben genomen en op een genuanceerde manier deze kennis op de medemens hebben overgebracht, spreken mij veel meer aan dan iemand die jarenlang heeft gestudeerd en jarenlang ervaring op heeft gedaan in de praktijk. Mee eens!quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:10 schreef Boussaadia het volgende:
[..]
Ik geloof toch eerder de mensen op dit forum.
Klopt. Eigenlijk moeten ze nu juist even de straat op, die politici. En zien hoe dom iedereen met de maatregelen en social distancing omgaan.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:14 schreef Koffieplanter het volgende:
Beroep doen op het gezond verstand de gemiddelde Nederlander lijkt me geen slimme zet.
Dit.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:14 schreef Koffieplanter het volgende:
Nee, maar wat Jaap god allemaal wist te vertellen zal het niet lang meer duren😀👌quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:12 schreef roos94 het volgende:
[..]
He? Ik val net in. Gaan de scholen open?
Ben op werk kan even niet heel uitgebreid reageren, maar sommigen deden alsof wij de bevolking express/meer gingen blootstellen dan nodig.quote:
"Carnaval vier in je in kleine groepjes", zei deze man ook.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:15 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik ook. De autodidacten hier die binnen een paar dagen alle kennis tot zich hebben genomen en op een genuanceerde manier deze kennis op de medemens hebben overgebracht, spreken mij veel meer aan dan iemand die jarenlang heeft gestudeerd en jarenlang ervaring op heeft gedaan in de praktijk. Mee eens!
heb je een linkje? Even gemist wat de deal is met die gast.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:16 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Nee, maar wat Jaap god allemaal wist te vertellen zal het niet lang meer duren😀👌
Waarom denk je dat? Heb het niet geziwnquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:16 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Nee, maar wat Jaap god allemaal wist te vertellen zal het niet lang meer duren😀👌
Er zijn zoooooveel mensen die niet eens doorhebben dat ze het opgelopen hebben. Minimale klachten en weer door.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:38 schreef BarryOSeven het volgende:
17 miljoen mensen
60% daarvan zal Corona oplopen
10,2 miljoen mensen met corona
Als het zorgstelsel het aankan gaat 2% dood.
200000 doden in NL
Als het zorgstelsel het niet aankan gaat het oplopen naar 7% (Zie Italie)
Dan krijgen we te maken met
714000 doden.
Klopt dit rekensommetje?
Dan luister je dus echt niet, sorry.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:16 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Probleem is meer dat Jaap stelselmatig heeft laten zien dat hij niet de vooruitziende blik heeft die nodig is om ons hier doorheen te helpen. Hij had het stelselmatig fout over risico op verspreiding, de manier van en de kans dat het überhaupt in Nederland opdook.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:52 schreef Fretwork het volgende:
[..]
In ieder geval niet de paranoia.
Maar Jaap heeft ons wel wat cijfers in het gezicht geslingerd. Al vrees ik niet dat notaire onruststokers dat hebben willen horen
De kans dat het virus in Nederland zou komen was uiterst klein.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:16 schreef bdd8 het volgende:
[..]
"Carnaval vier in je in kleine groepjes", zei deze man ook.
Doet verder al zijn kennis teniet op het gebied van infectieziektes inderdaad. Deze man heeft ons misleid!quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:16 schreef bdd8 het volgende:
[..]
"Carnaval vier in je in kleine groepjes", zei deze man ook.
Dat en experimenten met medicijnen die tot verlichting kunnen leiden...quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:17 schreef Smack10 het volgende:
Het is gewoon tijd kopen tot er een vaccin is.
Tot die tijd is het gewoon geluk of pech hebben.
Ik vrees wel dat de boodschap van het RIVM niet helemaal begrepen gaat worden door grote groepen mensen. Misschien toch wat eenvoudiger uitleggen, zodat het niet openstaat voor interpretatie.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ben op werk kan even niet heel uitgebreid reageren, maar sommigen deden alsof wij de bevolking express/meer gingen blootstellen dan nodig.
Verder blijf ik van mening dat wij het niet onder controle hebben en de ICs vol gaan raken, maar de cijfers van de volgende paar dagen zullen hier duidelijkheid geven.
Heb jij mensen met meer kennis die je kan tippen?quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:18 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Probleem is meer dat Jaap stelselmatig heeft laten zien dat hij niet de vooruitziende blik heeft die nodig is om ons hier doorheen te helpen. Hij had het stelselmatig fout over risico op verspreiding, de manier van en de kans dat het überhaupt in Nederland opdook.
Zijn "Carnaval vier je in kleine kring" was wel een historisch dieptepunt, wat dat betreft.
Dus advies overnemen van deze man is volledig op eigen risico.
Stuk op NOS legt het goed uit.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:19 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Ik vrees wel dat de boodschap van het RIVM niet helemaal begrepen gaat worden door grote groepen mensen. Misschien toch wat eenvoudiger uitleggen, zodat het niet openstaat voor interpretatie.
Gek, dat heb ik je nog niet eerder horen zeggen. We snappen hetquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Verder blijf ik van mening dat wij het niet onder controle hebben en de ICs vol gaan raken, maar de cijfers van de volgende paar dagen zullen hier duidelijkheid geven.
Ik luister naar wat hij in het verleden gezegd heeft en hoe het uiteindelijk in de praktijk verliep.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:19 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Heb jij mensen met meer kennis die je kan tippen?
Lijkt me vrij sterk.
Doet me denken aan de accu-doorbraak artikelen. Elke paar uur is er weer een orgaan in een of ander land dat het vaccin binnen handbereik heeft.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:20 schreef Elan het volgende:
Telegraaf kopt met dat er mogelijk in de zomer al een vaccin is .
Maar wie moet het dan doen? Laten we denken in oplossingenquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:20 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik luister naar wat hij in het verleden gezegd heeft en hoe het uiteindelijk in de praktijk verliep.
Daar zit een vrij grote discrepantie tussen.
Echt hequote:Op woensdag 18 maart 2020 11:18 schreef erkel het volgende:
[..]
Doet verder al zijn kennis teniet op het gebied van infectieziektes inderdaad. Deze man heeft ons misleid!
Mensen die het wel goed voorspeld hebben, en dat zijn er genoeg.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Maar wie moet het dan doen? Laten we denken in oplossingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |