Iemand91 | vrijdag 13 maart 2020 @ 17:13 |
Bron: Parool | |
Iemand91 | vrijdag 13 maart 2020 @ 17:14 |
KLM haalt eind deze maand alle pax-747's uit de vloot. | |
Drekkoning | vrijdag 13 maart 2020 @ 17:21 |
Jep... Zonde, niet het waardige afscheid dat zo een vliegtuig verdient. Maar wel begrijpelijk en noodzakelijk. | |
GlennQuagmire | vrijdag 13 maart 2020 @ 17:35 |
Komen ze helemaal niet meer terug zodra de coronacrisis voorbij is? | |
Drekkoning | vrijdag 13 maart 2020 @ 17:36 |
Nope. | |
GlennQuagmire | vrijdag 13 maart 2020 @ 17:37 |
Oh wauw, hoezo dan? Lijkt me dat er dan wel weer voldoende demand is | |
Drekkoning | vrijdag 13 maart 2020 @ 17:42 |
Wat de exacte business case erachter is weet ik niet, maar nu kan versneld heel die divisie wegbezuinigd worden qua overhead ook, vermoed ik. Dus de simulatoren, trainingen, maintenance certificaten, etc | |
derLudolf | vrijdag 13 maart 2020 @ 17:53 |
Ook de 74M? ![]() | |
TigerXtrm | vrijdag 13 maart 2020 @ 18:05 |
![]() | |
Viezze | vrijdag 13 maart 2020 @ 18:50 |
Klopt, maar dat geldt ook voor Amerikanen die nog wel het land in mogen. Crew wordt naar alle waarschijnlijk wel zeer beperkt in hun bewegingsvrijheid, om zo het risico te verkleinen. | |
Sunri5e | vrijdag 13 maart 2020 @ 19:01 |
Jammer van de 747 van KLM. Vorig jaar gelukkig nog twee keer mee gevlogen. Dit valt natuurlijk allemaal wel te begrijpen. | |
Sunri5e | vrijdag 13 maart 2020 @ 21:20 |
Ik voel trouwens een mooie KLM 747 post aankomen ![]() | |
Fred2 | vrijdag 13 maart 2020 @ 22:19 |
Ze hebben nog 4 freighters, dusniet alles kan de deur uit ![]() | |
valentijn101 | vrijdag 13 maart 2020 @ 23:23 |
Ik kom even binnen vallen in de hoop op wat inside info. Ik hoor verhalen dat het luchtruim vanuit azie naar europa dicht gaat. Nu zitten mijn ouder momenteel in Thailand en komen 17 maart terug met een klm vlucht. Is er zicht of deze vlucht door gaat of moet ik gaan zoeken naar een alternatief? | |
Fred2 | vrijdag 13 maart 2020 @ 23:33 |
Alleen China en Iran worden geweerd. | |
APK | zaterdag 14 maart 2020 @ 00:38 |
Misschien ook even hier vragen: TRV / Vragen over vliegen #60 (e-tickets, inchecken, bagage, etc) | |
Viezze | zaterdag 14 maart 2020 @ 14:27 |
De situatie verandert snel; je ziet op de NOS land na land volgen die vluchten of passagiers blokkeert. Aangezien er nog niks van Thailand bekend is gemaakt verwacht ik dat je ouders wel terug komen, dus is het vooral de vraag of je ze voor hun eigen gemoedsrust om moet laten boeken of gewoon 17 maart terug laat vliegen. | |
Peter | zaterdag 14 maart 2020 @ 14:52 |
Ik zou ze KLM de reisorganisatie laten vragen of ze eerder terug kunnen.. [ Bericht 2% gewijzigd door Peter op 14-03-2020 20:22:27 ] | |
Adrie072 | zaterdag 14 maart 2020 @ 16:19 |
De sportvliegtuigjes lijken het luchtruim over te nemen! ![]() | |
valentijn101 | zaterdag 14 maart 2020 @ 19:17 |
Volgens Corendon gaat de terugvlucht door. Ik hoop dat het goed gaat. | |
Iemand91 | zondag 15 maart 2020 @ 23:58 |
https://www.flightradar24.com/THT64/24310bc8 | |
Sunri5e | maandag 16 maart 2020 @ 07:30 |
![]() | |
Printerkabel | maandag 16 maart 2020 @ 07:52 |
Wij zitten in Sri Lanka en gaan vannacht weg hier ipv vrijdagnacht. Risico is mij te groot. | |
valentijn101 | maandag 16 maart 2020 @ 09:44 |
Ik heb net bericht gekregen van Corendon. Ze gaan met een leeg vliegtuig naar Bangkok en komen dan terug. Ze zeggen dat er niemand achter blijft. (online inchecken is ook gelukt) dus ik hoop dat het goed komt. | |
Karstman | maandag 16 maart 2020 @ 09:44 |
Mooi hoor, mini airline zet even record neer dankzij de coronacrisis. | |
spapaars | maandag 16 maart 2020 @ 18:51 |
Iemand die weet waarom een aantal vliegtuigen in blauw worden weergegeven?![]() | |
nattermann | maandag 16 maart 2020 @ 18:56 |
https://www.flightradar24(...)flightradar24-users/ | |
spapaars | maandag 16 maart 2020 @ 18:59 |
Mooi, thx ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 18 maart 2020 @ 08:54 |
Zijn MP, niet KLM. | |
TigerXtrm | woensdag 18 maart 2020 @ 09:35 |
Oh vet, dat begint eindelijk echt een ding te worden ![]() | |
derLudolf | woensdag 18 maart 2020 @ 10:15 |
Op dit moment vliegt er nog wel een 74M naar LA en komt er eentje binnen uit New York? ![]() | |
Fred | woensdag 18 maart 2020 @ 10:30 |
Ik hoor her en der geruchten dat ze zeker nog deze week blijven vliegen. Op andere plaatsen hoor ik dat ze tot het einde van de maand (lees: einde van het winterseizoen) nog zullen blijven vliegen. | |
Karstman | woensdag 18 maart 2020 @ 10:44 |
Gisterochtend rond 11 uur kwamen er hier nog twee over in de richting Willemstad en Paramaribo. | |
shiz | woensdag 18 maart 2020 @ 14:47 |
Als je blij wordt van vliegtuigjes in kleurtjes... https://tar1090.adsbexchange.com/ ![]() (Kijk vaak wat er net voorbijvliegt als het de kustwacht/militair is ofzo) | |
spapaars | woensdag 18 maart 2020 @ 16:01 |
Blij van de uitleg waarom. | |
Fred2 | woensdag 18 maart 2020 @ 16:46 |
Schiphol sluit vijf van de zeven pieren - https://nos.nl/l/2327524 Alleen de D en E pier nog open. | |
Iemand91 | donderdag 19 maart 2020 @ 20:12 |
De eerste A350 (van de 3) voor de Duitse Luftwaffe heeft haar kleuren gekregen: https://twitter.com/Tobias_Gudat/status/1240610687447117825 | |
Iemand91 | vrijdag 20 maart 2020 @ 00:45 |
De burgemeester van Guayaquil heeft afgelopen woensdag de landing geblokkeerd van een Iberia A340-600 en KLM 777-200ER (paar uur later; vanuit Quito) die daar wilden landen. Schijnbaar heeft ze de plaatselijke politie de luchthaven laten betreden om vervolgens met auto's de landingsbaan te blokkeren. De Iberia vlucht is uitgeweken naar Quito; de KLM vlucht is vanuit Quito naar Amsterdam teruggevlogen. Beide vluchten arriveerden met alleen crew aan boord, geen passagiers. In Quito kwamen 200 passagiers aan boord van de KLM vlucht; in Guayaquil stonden zo'n 200 passagiers te wachten op de Iberia en KLM vluchten om ze naar Spanje en Nederland terug te brengen. Onderzoek is geopend naar dit gebeuren, aangezien de burgemeester hier niet de bevoegdheid heeft. | |
Fer | vrijdag 20 maart 2020 @ 02:03 |
Iemand al langs Schiphol gereden? Indrukwekkend om al die blauwe toestellen overal aan de grond te zien. | |
MissHobje | vrijdag 20 maart 2020 @ 05:57 |
Foto ![]() | |
Fer | vrijdag 20 maart 2020 @ 06:56 |
https://i.imgur.com/ZabuIzO.jpg | |
funnywell | vrijdag 20 maart 2020 @ 06:59 |
Denk dat ze de a9 uiteindelijk ook wel vol gaan parkeren | |
nerd4sale | vrijdag 20 maart 2020 @ 10:11 |
Een vriend van me is er gisteren overheen gevlogen. Foto. En nog eentje. En Transavia. [ Bericht 11% gewijzigd door nerd4sale op 20-03-2020 10:17:43 ] | |
Kleffe_Dop | vrijdag 20 maart 2020 @ 10:15 |
Iemand die durft te speculeren hoe het luchtvaartlandschap eruit ziet over pakweg 6 maanden? Zijn er grote carriers die echt op omvallen staan, of die niet hoeven te rekenen op staatssteun? | |
derLudolf | vrijdag 20 maart 2020 @ 10:39 |
Weer een aantal A340's die uit de lucht gaan dus ![]() | |
TigerXtrm | vrijdag 20 maart 2020 @ 10:55 |
Mag hopen dat die domme kut van een burgemeester hier echt flinke gevolgen van gaat ondervinden. Wat een idioot. Er zou maar een vliegtuig in de buurt zijn die een noodlanding moet maken op dat moment of iets dergelijks. Dit is gewoon spelen met mensenlevens, zowel die in de lucht als die op de grond. ![]() | |
LangeTabbetje | vrijdag 20 maart 2020 @ 14:27 |
Ik vermoed dat de grote "nationale" carriers wel overeind gehouden zullen worden. Dus de KLM, Air France, British Airways etc. Maatschappijen als Ryanair zullen het nog wel eens lastig kunnen gaan krijgen. | |
Drekkoning | vrijdag 20 maart 2020 @ 14:30 |
Voordeel van clubs als Ryanair is wel dat ze redelijk eenvoudig en makkelijk hun kosten kunnen drukken door gewoon 90% operationeel personeel per direct non actief te zetten of te ontslaan. | |
Drekkoning | vrijdag 20 maart 2020 @ 14:31 |
Uiteindelijk valt of staat alles bij de lengte van de maatregelen en hoe snel het vliegverkeer daarna weer op gang komt. Als dat langer dan 6 maanden duurt zullen overheden toch keuzes moeten gaan maken want zelf staatssteun zonder uitzicht op verbeteren komt een keer tot eind. Maar het eerste halfjaar zal je geen flag carriers om zien vallen nee. | |
Fred | vrijdag 20 maart 2020 @ 14:33 |
Ik denk niet dat het zo simpel is. Crew die je nu ontslaat moet je ook weer aannemen natuurlijk. Dan moeten ze wel genegen zijn om weer te komen werken. Daarnaast zijn veel toestellen geleased. Die kosten lopen ook gewoon door natuurlijk. | |
Drekkoning | vrijdag 20 maart 2020 @ 14:39 |
Dat is zeker zo.... zeker als het binnen 3 maanden ofzo weer wat aantrekt kan bijvoorbeeld een KLM ongelofelijk snel en flexibel opschalen nu. Spannende en unieke tijden in ieder geval ![]() | |
Iemand91 | vrijdag 20 maart 2020 @ 15:23 |
Leesvoer | |
Adrie072 | vrijdag 20 maart 2020 @ 15:27 |
Beetje duiding misschien....? Oh fuck, zie net de link leesvoer.... | |
Fred | vrijdag 20 maart 2020 @ 18:58 |
Best zuur als je dacht veilig op weg te zijn naar je huis is New Delhi (of als je in New Delhi staat te wachten om naar Nederland te gaan)![]() | |
Adrie072 | vrijdag 20 maart 2020 @ 19:48 |
Da's heel heel zuur... | |
Iemand91 | vrijdag 20 maart 2020 @ 23:59 |
125 Indirs vast op Schiphol nadat KLM-vlucht naar Delhi moest omkeren American Airlines maakt hun eerste cargo-vlucht sinds 1984 toen ze hun laatste 747-100 vrachttoestel uitfaseerden. Er wordt gevlogen met een Boeing 777-300ER tussen Dallas en Frankfurt, vooralsnog 2 retourvluchten dit weekend. https://www.flightradar24.com/AAL9440/243d476b http://news.aa.com/news/n(...)aign=Newsroom_Alerts ![]() [ Bericht 40% gewijzigd door Iemand91 op 21-03-2020 01:02:18 ] | |
Fred | zaterdag 21 maart 2020 @ 11:41 |
Vandaag een nieuwe poging. https://www.nu.nl/coronav(...)st-in-new-delhi.html Het schijnt dat er enige verwarring was onder de Indiase overheid over wat en wel niet de bedoeling was: https://www.thehindu.com/(...)/article31125735.ece | |
derLudolf | zaterdag 21 maart 2020 @ 11:48 |
Even Apeldoorn bellen. | |
Fred | zaterdag 21 maart 2020 @ 16:24 |
Lijkt erop dat er vandaag alsnog gevlogen mag worden. KLM heeft nu zelfs 2 toestellen onderweg naar New Delhi (en beiden zijn al een stuk verder onderweg dan gisteren). | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2020 @ 08:57 |
Ik weet niet of dit ook voor Europese luchtvaartmaatschappijen geldt, maar Amerikaanse hebben mogelijk een aanzienlijk deel van hun beperkte kasreserves te wijten aan het terugkopen van aandelen: U.S. Airlines Spent 96% of Free Cash Flow on Buybacks https://www.bloomberg.com(...)ow-on-buybacks-chart [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2020 08:58:09 ] | |
Stefanovic83 | zondag 22 maart 2020 @ 09:19 |
Zie net een filmpje van die klm vlucht leeg naar Ecuador. Wat zou zoiets kosten, leeg die kant op? | |
Drekkoning | zondag 22 maart 2020 @ 09:26 |
Ligt er heel erg aan welke kosten je allemaal mee wilt rekenen natuurlijk. Je kan de kosten van de crew meerekenen bijvoorbeeld, maar ja, die had je toch wel gehad en het is niet dat je ze op een andere vlucht had kunnen inzetten met maar 10% productie ![]() Daarnaast denk ik dat ze druk in overleg zijn met de overheid over extra steun naast de NOW en een van de eisen zal zeker zijn dat KLM er alles aan moet doen om mensen naar huis te krijgen. | |
Peterselieman | zondag 22 maart 2020 @ 11:39 |
Als ze het ruim vol met vracht hebben kan dat best meevallen | |
Adrie072 | zondag 22 maart 2020 @ 14:29 |
SCHIPHOL- Zondagochtend is de eerste van een serie vrachtvluchten van United Airlines aangekomen op Schiphol. Het gaat om een Boeing 777-passagierstoestel dat vol zit met vracht. United wil twee keer per week vracht vervoeren van en naar Schiphol vanuit de Verenigde Staten met passagierstoestellen, laat een vertegenwoordiger van de maatschappij weten aan Luchtvaartnieuws.nl United zet de toestellen als charters in ten behoeve van expediteurs. De vrachtprijzen stijgen op dit moment door het verlies van capaciteit in de buik van passagiersvliegtuigen, als gevolg van de opschorting van de dienstverlening aan passagiers door het coronavirus. De Boeing 777, waar United mee vliegt op Schiphol, beschikt ook als passagierstoestel al over relatief veel vrachtruimte. bron https://www.luchtvaartnie(...)t&utm_medium=twitter Aan wat voor vracht moet ik hier nu aan denken? | |
Karstman | zondag 22 maart 2020 @ 14:49 |
Zie iets omhoog de post van Iemand91 | |
Adrie072 | zondag 22 maart 2020 @ 15:39 |
Aha, merci
| |
Viezze | zondag 22 maart 2020 @ 20:42 |
Alles met een hoge waarde. De prijzen zijn momenteel extreem opgedreven door het wegvallen van de vele passagiersvluchten. Naast reguliere luchtvracht wordt er nu ook veel medische apparatuur, mondkapjes en dat soort zaken verstuurd. | |
derLudolf | zondag 22 maart 2020 @ 21:52 |
Machine (onderdelen) Ken aantal bedrijven die gewoon problemen hebben omdat machines/onderdelen niet geleverd kunnen worden, waardoor projecten niet opgeleverd kunnen worden. Oftewel, de betaling volgt ook niet of gedeeltelijk. | |
shiz | maandag 23 maart 2020 @ 12:18 |
Kwam net een heli voorbij dus ik ff kijken bij ADS-B Exchange. Maar toen viel me wat anders op, aardig wat kleinere vliegtuigen die grids aan het vliegen zijn. Natuurlijk een mooie heldere dag, geen wolken die schaduwen maken, dus die zijn volop aan het fotograferen en geo-analysen aan het doen lijkt het. Of het nu een Partenavia of Tecnam is, Piper PA-31, Beech BE20, Cessna Caravan of C330, C404, zelfs een Citation 550 lijkt het te doen: ![]() -- damn, die is nog altijd bezig. Vier uur later... ook leuk een KC-135 'QID11' die 'EIFEL' ff op 18.000' bijtankt: ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door shiz op 23-03-2020 16:20:01 ] | |
Iemand91 | maandag 23 maart 2020 @ 12:22 |
Deze crisis zorgt voor bijzondere/aparte vluchten. Naast het feit dat maatschappijen hun passagierstoestellen gaan inzetten als vrachttoestellen; zijn er ook bijzondere vluchten; we hadden eerder Air Tahiti Nui die non-stop Papeete - Parijs vloog (de verste geplande non-stop vlucht ooit), momenteel zijn er 2 Wamos Air 747's onderweg naar Hawa; non-stop vanuit Madrid. Om mensen vanuit Hawa terug te brengen naar Engeland en Duitsland. https://www.flightradar24.com/PLM948P/244138bc https://www.flightradar24.com/PLM946P/24413dc3 ![]() | |
Iemand91 | maandag 23 maart 2020 @ 13:58 |
Voor het eerst in bijna 3,5 jaar* staat er weer een McDonnell Douglas MD-11 op Schiphol. N542KD van Western Global Airlines vanuit Chicago is even voor 1 uur vanmiddag in Amsterdam geland. Vertrekt vanmiddag om half 3 weer naar Chicago. Landing vanmiddag op Schiphol: ![]() * De laatste MD-11 op Schiphol was - voor zover mij bekend - eveneens een Western Global Airlines MD-11F, N513SN op 28 september 2016; een maand nadat de laatste Martinair MD-11F (PH-MCP) voorgoed Nederland verliet op 8 juli dat jaar. [ Bericht 21% gewijzigd door Iemand91 op 23-03-2020 15:01:59 ] | |
Karstman | maandag 23 maart 2020 @ 15:37 |
Die zullen we nog wel vaker zien denk ik zo. De orderportefeuille van die jongens zal behoorlijk vol zitten | |
Iemand91 | maandag 23 maart 2020 @ 20:59 |
De KLM 747-400M PH-BFT is onderweg naar Shanghai. Leeg op een cockpit- en kleine cabincrew en loadmaster na; halen ze medische apparatuur op: https://www.flightradar24.com/KLM895/2442749f | |
Sunri5e | dinsdag 24 maart 2020 @ 18:18 |
| |
Iemand91 | woensdag 25 maart 2020 @ 13:57 |
Na 18 maanden aan de grond te hebben gestaan, haangt de Antonov An-225 nu weer in de lucht: https://www.flightradar24.com/UR82060/24453038 | |
shiz | woensdag 25 maart 2020 @ 14:42 |
Registratie is UR-82060? Hum, beetje boring. Kunnen ze daar geen UR-MOM van maken? 😂 | |
Iemand91 | donderdag 26 maart 2020 @ 13:32 |
Bron: https://twitter.com/RJSwankhuizen/status/1242817958738636801 | |
Drekkoning | donderdag 26 maart 2020 @ 13:32 |
Mooie plaatjes, vervelende reden! | |
Pino112 | donderdag 26 maart 2020 @ 14:47 |
Drie Aeroflots tegelijkertijd in de lucht nu met een 7700 squawk. Bijzonder. | |
derLudolf | donderdag 26 maart 2020 @ 14:47 |
Wat is een 7700 squawk? | |
Pino112 | donderdag 26 maart 2020 @ 14:49 |
Emergency. Vliegen overigens alle drie boven Rusland nu. | |
lyolyrc | donderdag 26 maart 2020 @ 15:05 |
Rijmpje om het te onthouden: Seven seven I'm falling from heaven. | |
TigerXtrm | donderdag 26 maart 2020 @ 19:23 |
Ik snap nog steeds niet wat het nou is ![]() | |
Iemand91 | donderdag 26 maart 2020 @ 19:51 |
![]() Laatste KLM 747 vlucht lijkt zondag KL686 uit Mexico te worden. Geschatte landing om 15:12 uur. PH-BFT staat nu op de planning om deze vlucht uit te voeren. Doron Sajet zal met de camera naast de baan staan: https://twitter.com/dsajet Eerder die dag komen nog om 08:07 uur KL736 vanuit Curacao aan uitgevoerd door PH-BFL en om 08:57 uur KL714 uit Paramaribo uitgevoerd door PH-BFY. | |
Adrie072 | donderdag 26 maart 2020 @ 19:56 |
Vliegverkeer is in de VS nog niet echt afgenomen, of wel? | |
lyolyrc | donderdag 26 maart 2020 @ 20:04 |
Het is een code die de piloten ingeven in de transponder, waarmee ze gedentificeerd kunnen worden door de luchtverkeersleiding. In geval van emergencies geven ze 7700 in als code. Verder heb je ook de speciale codes 7500 om aan te geven dat er een kaper aan boord is en 7600 om aan de luchtverkeersleiding te laten weten dat de radio kapot is, waardoor er geen of beperkte communicatie met de piloten mogelijk is. | |
TigerXtrm | donderdag 26 maart 2020 @ 20:39 |
Slim, dank ![]() | |
derLudolf | donderdag 26 maart 2020 @ 20:59 |
Daar mag je inderdaad nog vrolijk van zuidoost naar noordwest vliegen inderdaad ![]() | |
derLudolf | donderdag 26 maart 2020 @ 21:01 |
Anders als panpanpan of maydaymayday? | |
Drekkoning | donderdag 26 maart 2020 @ 21:03 |
Nee, die twee gaan hand in hand. Bij een mayday call wordt doorgaans ook 7700 gesquawked. | |
spapaars | vrijdag 27 maart 2020 @ 01:12 |
![]() | |
Iemand91 | zaterdag 28 maart 2020 @ 14:39 |
Laatste uitgaande KLM 747 vlucht (naar Mexico) is los van de gate: https://www.flightradar24.com/KLM685/24499e42 | |
#ANONIEM | zaterdag 28 maart 2020 @ 15:43 |
Ik ben eens langs het vliegveld in Frankfurt gefietst vandaag, de noordwestelijke landingsbaan is afgesloten en staat vol vliegtuigen van Lufthansa ![]() | |
Drekkoning | zaterdag 28 maart 2020 @ 15:44 |
Scheelt een hoop taxi-tijd ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 28 maart 2020 @ 19:11 |
De Aalsmeerbaan gaat gebruikt worden als opstelplaats voor kisten | |
Iemand91 | zaterdag 28 maart 2020 @ 22:23 |
Naast KLM is de kans ook groot dat Qantas hun resterende 747 vloot morgen vervroegd uit de vloot haalt. De (mogelijk) laatste vlucht; QF28 vanuit Santiago is onderweg en zal zondagavond in Sydney landen. https://www.flightradar24.com/QFA28/2449cf89 | |
Sunri5e | zondag 29 maart 2020 @ 10:45 |
![]() | |
kleinvogelijn | zondag 29 maart 2020 @ 14:14 |
Genieten dit!!! | |
Sunri5e | zondag 29 maart 2020 @ 14:28 |
Nog 50 minuten mannen..... https://www.flightradar24.com/KLM72Y/244a4b3c | |
Pino112 | zondag 29 maart 2020 @ 15:11 |
https://www.nhnieuws.nl/n(...)lm-landt-op-schiphol Stream is nu live. | |
Adrie072 | zondag 29 maart 2020 @ 15:25 |
Daar gaat ze! | |
Sunri5e | zondag 29 maart 2020 @ 15:25 |
Low pass. | |
Pino112 | zondag 29 maart 2020 @ 15:27 |
Stream mist de halve flybly omdat ze een ander landen vliegtuig filmen ![]() | |
Peterselieman | zondag 29 maart 2020 @ 15:34 |
nou, dat was dat ... | |
Adrie072 | zondag 29 maart 2020 @ 15:42 |
Leuke extra! | |
Sunri5e | zondag 29 maart 2020 @ 15:44 |
Thnx! Ik was al weggezapt. | |
Adrie072 | zondag 29 maart 2020 @ 17:22 |
https://www.flightradar24.com/C208/244a8a3b Niet de meest originele route..... | |
Piles | zondag 29 maart 2020 @ 17:26 |
Vind het vooral bijzonder dat er een toestel uit Denemarken komt om luchtfoto's te komen nemen (want dat zal het wel zijn). | |
Adrie072 | zondag 29 maart 2020 @ 17:28 |
Inderdaad, wie zou hier meer over kunnen zeggen? | |
Piles | zondag 29 maart 2020 @ 17:30 |
Tja, het zal wel een speciaal uitgerust vliegtuig zijn (voor loodrechte foto's) met speciale apparatuur. | |
shiz | zondag 29 maart 2020 @ 19:09 |
Wat voor een toestel was dat, want idd:Dat was dus niet alleen PH-SVZ, maar ook PH-RVS, PH-KIO, PH-SVX, PH-MAS & PH-PNX, maar ook OO-GPS en D-IBGC daar op die afbeelding in het luchtruim. | |
Adrie072 | zondag 29 maart 2020 @ 19:29 |
Cesna 208EX Grand Caravan EX C208 | |
shiz | zondag 29 maart 2020 @ 19:52 |
Ah ok. Nou idd dan. 'Partenavia of Tecnam is, Piper PA-31, Beech BE20, Cessna Caravan of C330, C404, zelfs een Citation 550'. Die waren die dag alle in het luchtruim en daar speciaal voor uitgerust. | |
Karstman | maandag 30 maart 2020 @ 10:35 |
Defensie wel gewoon aan het oefenen? De KDC10 draait rondjes boven het wad https://fr24.com/NAF41/244b7b3a | |
Fiorano | maandag 30 maart 2020 @ 10:37 |
Met regelmaat komen er hier (Barneveld) F16's behoorlijk laag over. Ze zijn dus nog wel aan het vliegen. | |
Houtenbeen | maandag 30 maart 2020 @ 12:14 |
![]() ![]() | |
raptorix | maandag 30 maart 2020 @ 12:17 |
Net boven Haarlem en Amsterdam | |
Xtreem | maandag 30 maart 2020 @ 23:13 |
Crash in Manilla: https://globalnews.ca/new(...)e-crash-philippines/ 8 mensen omgekomen lijkt het. Dus geen Lion Air, maar zijn ze onderdeel van Lion Air? | |
Fred | dinsdag 31 maart 2020 @ 16:58 |
Volgens mij niet en is het slechts de journalist die ze niet uit elkaar kan houden. | |
DeeBee | dinsdag 31 maart 2020 @ 18:12 |
Het is een privatejet ook... | |
Drekkoning | woensdag 1 april 2020 @ 13:47 |
Geen idee hoe lang geleden het is ( @Iemand91 ?), maar overmorgen staat er weer een blauw toestel in Sydney: https://www.klm.nl/flight(...)&flightNumber=KL0827 | |
Pino112 | woensdag 1 april 2020 @ 14:24 |
2001
| |
Drekkoning | woensdag 1 april 2020 @ 14:24 |
![]() | |
Iemand91 | woensdag 1 april 2020 @ 14:28 |
Laatste reguliere KLM vluchten naar Australi was KL843/KL844 van Amsterdam via Singapore naar Sydney die in 2001 werd gesloten. Werd met de 747-400 gevlogen. Blauwe cargo-toestellen zijn later nog wel in Australi geweest. | |
LangeTabbetje | woensdag 1 april 2020 @ 15:20 |
Yep, was een vliegtuigje gecharterd om een Canadees te repatrieren. Behalve de patient, ook een dokter en een zuster omgekomen. En dus de piloten. | |
shiz | woensdag 1 april 2020 @ 15:39 |
Ook cool!![]() En GHOST1 en GHOST3 zo in-air refuelen? ![]() Niet dat ik me verveel ofzo. ![]() -- en die gaan weer verder (met GHOST2 bij ze gevoegd), nu komt de STRIKR squad. ![]() -- kabouter Wesley 'ondertussen...' ![]() Chill daalvluchtje. [ Bericht 12% gewijzigd door shiz op 01-04-2020 16:49:23 ] | |
flipsen | woensdag 1 april 2020 @ 16:55 |
Bijna 600 voet per seconde naar beneden ![]() ![]() ![]() | |
Fred | woensdag 1 april 2020 @ 18:16 |
Overovermorgen ![]() Zouden ze op de terugweg ook een stopover hebben van 16u? | |
Iemand91 | woensdag 1 april 2020 @ 18:22 |
![]() Nee, 1 uur en 20 minuten stopover in KUL op de terugweg. | |
Iemand91 | woensdag 1 april 2020 @ 21:26 |
Vanavond was bij EenVandaag (NPO1, 18:15 - 18:45 uur) een stukje over het parkeren van de KLM toestellen op Schiphol: https://eenvandaag.avrotr(...)-we-goed-terugkomen/![]() | |
Fred | woensdag 1 april 2020 @ 21:50 |
Lijkt verdacht hierop allemaal: | |
shiz | donderdag 2 april 2020 @ 11:22 |
Ja, fijn h. Of met je Evektor SportStar in 126300'. ![]() ![]() (Als hier iets overvliegt ben ik nieuwsgierig wat het precies is en kijk ik meteen rond wat er verder nog zoals rondvliegt , zo kwam ook de PH-LAW C310 wel gevaarlijk dicht op een 737 die 18C approachte leek het ![]() | |
Iemand91 | donderdag 2 april 2020 @ 19:49 |
![]() China Southern is momenteel met een Airbus A380 onderweg vanuit Guangzhou naar Amsterdam: https://www.flightradar24.com/CSN307/244f9617 De maatschappij heeft de A380 heeft ingepland voor elke vrijdag t/m 1 mei. Andere dagen komen ze niet naar Amsterdam. | |
Iemand91 | donderdag 2 april 2020 @ 21:16 |
Zojuist vertrokken. Komt maandagochtend weer terug in Nederland. Voor het eerst in 20 jaar een pax KLM toestel in Sydney. Volgens Hart van Nederland volgen er nog 5 vluchten en volgens Menno Zwart mogelijk ook naar Nieuw-Zeeland? EDIT: Waarschijnlijk niet naar Nieuw-Zeeland; Malaysia Airlines brengt ze vanuit diverse steden in Australi en Nieuw-Zeeland naar Kuala Lumpur waar KLM ze oppikt. Maar niets is nog zeker op dit moment. https://www.flightradar24.com/KLM827/244fbb5a [ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 02-04-2020 22:52:48 ] | |
Iemand91 | vrijdag 3 april 2020 @ 23:47 |
British Airways heeft vandaag 5 747's naar Teruel gebracht. Hun toekomst is niet zeker; Tarmac Aerosave heeft het over in vliegwaardige staat opslaan, andere bronnen geven aan dat het hun laatste vluchten waren. Een BA A320 heeft de crews terug naar Londen gebracht. Dit is dan wel weer een geinige reactie. ![]()
| |
flipsen | zaterdag 4 april 2020 @ 06:03 |
Zouden ze ook geklapt hebben? ![]() | |
Sunri5e | zaterdag 4 april 2020 @ 12:13 |
Zou deze Coronacrisis het einde van de 737max inleiden? | |
shiz | zaterdag 4 april 2020 @ 14:21 |
Iemand vliegt rond in een 'L1P - VL3' (PH-4T3). • http://jmbaircraft.com/aircraft Kende ik nog niet. Leuk om aan m'n lijstje toe te voegen, zou ik best ooit eens willen zoiets. -- Trouwens VL3 Evolution, voorganger: -- mooi verhaal wel: https://www.vliegveldmiddenmeer.nl/over-jaap
![]() [ Bericht 11% gewijzigd door shiz op 04-04-2020 15:02:49 ] | |
Peterselieman | zaterdag 4 april 2020 @ 15:37 |
Kan alle kanten op gaan. Boeing wint door de inzakkende vraag plots wel veel tijd om de problemen op te lossen, omdat de vraag tijdelijk wegvalt. | |
derLudolf | zaterdag 4 april 2020 @ 17:49 |
Aan de andere kant: 0,0 inkomsten. | |
Fer | zaterdag 4 april 2020 @ 22:30 |
Hoe ver rijkt vliegtuiggeluid? Ik woon hemelsbreed 5km ten noorden van de Kaagbaan af. Toch hoorde ik net 2x een 777 en een 747 opstijgen, terwijl ze gewoon richting Den Haag opstegen zoals nornaal. Het zware brommende geluid van de motoren. | |
Iemand91 | zaterdag 4 april 2020 @ 22:38 |
Zoals bekend vliegt Western Global Airlines momenteel zeer regelmatig met de MD-11F naar Schiphol. Zoals het nu lijkt morgen zelfs 2 maal. N799JN land om 09:25 uur en vertrekt weer om 13:00 uur. N513S land om 10:15 uur en vertrekt om 14:00 uur. Allebei van en naar Chicago. Dat zou betekenen dat morgen tussen 10:15 uur en 13:00 voor het eerst sinds eind juni/begin juli 2016 er tegelijkertijd 2 MD-11's op Schiphol staan. Toen stonden er nog 2 Martinair MD-11's op Schiphol; beiden uitgefaseerd en vlogen op 1 en 8 juli dat jaar via Miami naar Victorville en Mojave. ![]() | |
Carlos93 | zaterdag 4 april 2020 @ 22:46 |
Maar tegelijk wel een overheid die de luchtvaartbedrijven overeind wil houden. Tenminste, als het allemaal waar is wat ik hier en daar lees. 50/50 Wat dat betreft lijkt me. | |
Iemand91 | zondag 5 april 2020 @ 00:15 |
Afgelopen vrijdag maakte 9V-SCP voor Singapore Airlines haar eerste vlucht vanaf Charleston. Het is de 1000e Boeing 787. In oktober 1993 namen ze ook de 1000e gebouwde 747 in ontvangst. | |
shiz | zondag 5 april 2020 @ 00:16 |
spapaars | zondag 5 april 2020 @ 06:55 |
Zonder staartlogo (Sydney)![]() https://simpleflying.com/klm-sydney-rescue-flights/ ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door spapaars op 05-04-2020 08:36:02 ] | |
derLudolf | zondag 5 april 2020 @ 09:18 |
2000 passagiers, waarom dan zo vaak met een 777-200 en niet met een 300 of 787-1000? | |
Sunri5e | zondag 5 april 2020 @ 14:51 |
Goede vraag! | |
derLudolf | zondag 5 april 2020 @ 19:03 |
Beschikbaarheid is geen punt lijkt me ![]() | |
Fer | zondag 5 april 2020 @ 19:08 |
Denk niet dat er gelijk zoveel gevlogen zal worden. Wie weet is een klein, zuinig, long range toestel wel erg in trek hierna. | |
derLudolf | zondag 5 april 2020 @ 19:12 |
A321 NEO? | |
Peterselieman | zondag 5 april 2020 @ 19:19 |
De KLM zal als ze de vluchten weer wat meer op gaan pakken op de routes met wat minder cargo waarschijnlijk eerder voor de 787 kiezen dan de 777 of de A330. Zeker omdat er twee nieuwe kisten op redelijk korte termijn geleverd worden. | |
Peterselieman | zondag 5 april 2020 @ 19:19 |
Tikkie lange wachtrij | |
Fer | zondag 5 april 2020 @ 21:21 |
Die uienvreters zijn niet snel genoeg om iedereen te leveren | |
Karstman | maandag 6 april 2020 @ 09:18 |
Ze hebben een behoorlijke voorraad van de MAX staan. Als er straks maatschappijen omvallen die orders hadden uitstaan, en dat gaat geheid gebeuren, dan kunnen die kisten voor een relatief prikkie weg naar andere maatschappiijen | |
Sunri5e | maandag 6 april 2020 @ 09:20 |
Daarom denk ik dat de stekker uit het project gaat. | |
derLudolf | maandag 6 april 2020 @ 09:44 |
Tja, Boeing kan helemaal niets leveren op het moment en weet ook niet wanneer wel. | |
Karstman | maandag 6 april 2020 @ 14:57 |
Oh ja dat zal maar wat er nu staat moeten ze nog wel kwijtraken. | |
derLudolf | maandag 6 april 2020 @ 16:10 |
Wie weet niet het veel goedkoper ze terug te kopen en een 757-700/800/900 te maken... | |
Adrie072 | maandag 6 april 2020 @ 19:01 |
https://www.flightradar24.com/SWT7016/2453b33c noord zuid omgedraaid? | |
Fred | dinsdag 7 april 2020 @ 17:19 |
Motoren vervangen door de 737NG motoren is ook nog een optie. Of grotere pootjes onder de 737MAX zetten en de motoren naar achteren schuiven. Of MCAS achterwege laten en piloten een nieuwe typerating laten ondergaan. Die zitten nu toch niks te doen, dus tijd zat om wat bij te leren. | |
Drekkoning | dinsdag 7 april 2020 @ 17:28 |
Dat zou sowieso verstandig zijn, kan je gelijk wat aan dat belachelijke overhead panel doen, en een fatsoenlijk EICAS erin bouwen. | |
Iemand91 | dinsdag 7 april 2020 @ 20:09 |
LUFTHANSA NEEMT VERVROEGD AFSCHEID VAN DEEL A380-, A340- EN 747-VLOOT
| |
GlennQuagmire | woensdag 8 april 2020 @ 10:28 |
Gaat echt niet lekker daar bij de Lufthansa groep. Heb tickets voor een vlucht met Swiss, hoop dat die niet tegen die tijd op de fles zijn gegaan ![]() | |
shiz | woensdag 8 april 2020 @ 11:08 |
Swiss hoeft zich de minste zorgen te maken. Zijn al wat langer het paradepaardje van de LH-Group en kunnen rekenen op massieve steun van de staat. https://www.aerotelegraph(...)-milliarden-stuetzen | |
Karstman | woensdag 8 april 2020 @ 13:35 |
Een voordeel van dit mooie weer: https://fr24.com/PHRVS/2455895b We krijgen nieuwe luchtfoto's! | |
shiz | woensdag 8 april 2020 @ 14:42 |
Jup, zie je telkens bij zulk weer weer!Geloof dat PH-SLC gisteren en vandaag de Waddeneilanden doet. ![]() ![]() | |
Iemand91 | woensdag 8 april 2020 @ 18:01 |
| |
derLudolf | woensdag 8 april 2020 @ 18:02 |
Wie weet iets meer over dit soort fotografie? Analoge fotografie is een van mijn hobbies en vanuit dat oogpunt de vraag. Gebeurd dit digitaal of nog op film? Agfa (jullie van vroeger allicht bekend) produceert/verkoopt geen film meer voor de consument, maar ze hebben wel zeven verschillende soorten film hiervoor. Allemaal zwart wit overigens. https://www.agfa.com/spec(...)photography/aviphot/ | |
shiz | woensdag 8 april 2020 @ 18:36 |
Wrong thread? ![]() Maar infraroodfotografie is wel een dingetje ja. Kun je ook digitaal doen. Je kunt het ook faken met LUTs. | |
Peterselieman | woensdag 8 april 2020 @ 19:27 |
En net nu brengen ze een software update uit voor de MAX | |
derLudolf | woensdag 8 april 2020 @ 19:32 |
Nee eigenlijk niet, er zijn hier wat piloten geloof ik. Misschien ook iemand die dit soort vluchten doet of iemand kent die dat doet ![]() | |
shiz | woensdag 8 april 2020 @ 19:41 |
Oh, lol, ik zag Agfa en ik dacht aan wegwerp cameraatjes enzo. ![]() No idea wat je daar mee opschiet en of dat wordt gedaan. Schijnbaar wel anders zouden ze dat niet verkopen. Maar ze hebben het wel veel over 'high altitude reconnaissance', dus misschien militaire spionage. Maar lijkt me dat alles tegenwoordig gewoon digitaal gebeurt. | |
derLudolf | woensdag 8 april 2020 @ 19:44 |
Dat kan, misschien hebben ze ook contracten met overheden dat de film zoveel jaar beschikbaar moet blijven. Via omwegen is het ook wel voor particulieren te krijgen, er zijn partijen die de grote rollen voor luchtfotografie opkopen en snijden en verpakken tot bruikbare formaten in camera's. | |
shiz | woensdag 8 april 2020 @ 19:48 |
![]() | |
Iemand91 | woensdag 8 april 2020 @ 20:25 |
Vanaf vandaag is het 2e KLM 747 boek te bestellen: https://klm747.nl/product/boek-2-747-queen-of-the-skies/![]() | |
Iemand91 | donderdag 9 april 2020 @ 11:53 |
De KLM 747 combi toestellen gaan weer de lucht in! Weliswaar tijdelijk en dus ook maar 2 toestellen... KLM en Philips zetten speciale vracht luchtbrug op van Amsterdam naar China
| |
Iemand91 | donderdag 9 april 2020 @ 12:49 |
Erwin van der Waart - piloot die KLM's PH-BFB als laatste aan de grond zette - zal over ruim een uur live een rondleiding geven in het toestel dat nu in Corendon kleuren bij het Corendon Village Hotel staat.Live te volgen op Facebook en Youtube tussen 14:00 en 15:00 uur. ![]() | |
Pino112 | donderdag 9 april 2020 @ 14:01 |
Stream is live, leuk ![]() | |
flipsen | donderdag 9 april 2020 @ 14:36 |
Hapert hier teveel, kijk het later wel even terug. Vroeg die vent nou echt wat een wenteltrap is ![]() ![]() | |
Gitarist | donderdag 9 april 2020 @ 15:02 |
Ik heb drie kwartier van de stream bekeken, erg leuk en interessant. Ik ga graag met het vliegtuig op vakantie, maar ben geen kenner dus veel zaken waren mij onbekend. Maar wat ik me afvraag, moeten alle piloten die op de KLM 747's vlogen nu omgeschoold worden voor andere toestellen (nu de 747's eruit gaan)? Ik neem aan dat het niet zoals met auto's is, dat je in een Fiat Panda kan afrijden en ook meteen in een BMW 7-serie mag stappen... | |
shiz | donderdag 9 april 2020 @ 15:11 |
Daar is een kort antwoord op: ja. | |
Iemand91 | donderdag 9 april 2020 @ 15:12 |
Inderdaad. ![]() Op 1 foutbeeld na van een enkele seconde, geen enkel probleem hier gehad. Dat klopt. Een piloot mag op 1 type vliegen. Dus bijvoorbeeld niet tegelijkertijd op een 747 en een 787. De zogenaamde type rating. Echter bestaat er zoiets als common type rating; dan mag men op sterk vergelijkbare toestellen vliegen; bijvoorbeeld op de 777 en 787 of A330 en A340 en alle toestellen binnen de A320 familie (A318 t/m A321). Dat is een voordeel want dan mogen piloten op meer toestellen vliegen en hoef je niet aparte groepen voor elk type vliegtuigen te hebben. En dat gebeurd steeds meer. Zo had KLM een paar jaar geleden op de lange afstandsvloot nog de MD-11, 747-400, A330, 777 en 767 vliegen. Nu/straks alleen nog maar de 777 en 787 en mag de pool piloten dus op elk toestel/vlucht vliegen. De A330 valt dus daarbuiten, maar die verlaat ook tegen 2025 de vloot; mogelijk nog wel eerder gezien de huidige crisis. Voor cabinepersoneel geldt in mindere maten hetzelfde; bij KLM vliegen die op 3 verschillende types waarbij de 787 een sub-type is van de 777. Die werken dus op maximaal 4 types (bijvoorbeeld 747, 777/787 en A330) [ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 09-04-2020 15:22:21 ] | |
Piles | donderdag 9 april 2020 @ 15:15 |
Was leuk ja ![]() Oh dat wist ik niet ![]() | |
shiz | donderdag 9 april 2020 @ 15:16 |
Alles kan. Jerry kan, thee kan, waterkan. Niki Lauda stond ervoor bekend zelf meerdere types te vliegen bijvoorbeeld. Maar beleid is eigenlijk geen Mixed Fleet flying te hebben. Als je van het ene toestel op het andere komt rijk je misschien intutief naar een bepaalde knop of plek die daar niet zit of iets anders doet, wat natuurlijk de veiligheid niet ten goede komt. Dus dat kan alleen op 'common' toestellen waar de hele filosofie en cockpit nagenoeg hetzelfde gestalten is. Cabin crew vliegt doorgaans wel gewoon op meerdere typen. Daar kan wel gelden dat ze niet op dezelfde dag verschillende types mogen vliegen, maar wel op verschillende dagen. Overal is het emergency equipment natuurlijk ergens anders, gaan deuren anders open etc. | |
shiz | donderdag 9 april 2020 @ 15:19 |
Misschien dat ze voor de een of de andere die kort voor pensioen stond zich de kosten voor een typerating besparen en diegene vervroegd in pensioen kunnen sturen trouwens. | |
Drekkoning | donderdag 9 april 2020 @ 15:28 |
Dat kan. De 4 maatregelen bij overtolligheid staan in de CAO op volgorde van wenselijkheid. De tweede maatregel is een vrijwillige vertrekregeling, de 4e gedwongen ontslag (op omgekeerde basis van binnenkomst). [ Bericht 0% gewijzigd door Drekkoning op 09-04-2020 15:35:30 ] | |
shiz | donderdag 9 april 2020 @ 15:35 |
Nou ja, meer in de vorm van doorbetaald verlof of een kleine golden handshake dacht ik dan aan. ![]() | |
Drekkoning | donderdag 9 april 2020 @ 15:35 |
Ja, er zal zeker een zakje geld bij een VVR komen kijken ![]() | |
shiz | donderdag 9 april 2020 @ 15:36 |
![]() | |
Gitarist | donderdag 9 april 2020 @ 16:13 |
Vanwege dit soort posts is het jammer dat er (nog?) geen ratingsysteem is binnen FOK! Dank, erg informatief en verhelderend. | |
Pino112 | donderdag 9 april 2020 @ 16:40 |
Dan geef ik hem meestal op Tweakers een +1. ![]() | |
Gitarist | donderdag 9 april 2020 @ 17:26 |
Ja, dat zou ik daar ook hebben gedaan, maar we zitten hier helaas op FOK en het luchtvaarttopic aldaar is niet echt actief. | |
flipsen | donderdag 9 april 2020 @ 17:57 |
Jij woont dan ook in een eerste wereldland ![]() | |
Pino112 | donderdag 9 april 2020 @ 18:02 |
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1794659 Die? Is actiever dan dit topic, vind ik. ![]() | |
OEM | donderdag 9 april 2020 @ 18:09 |
Zo simpel ligt het niet met type rating, currency en verschillen. Voorbeelden: • Bij TUI Belgium vliegen ze tegelijkertijd met de 737 en 787 • Alle 737 vallen onder 1 type rating (bij de FAA) maar bv. Southwest mag niet tegelijkertijd met de Classic en de Max vliegen En het verschilt ook nog eens per luchtvaartauthoriteit wat onder dezelfde (common) type rating valt of niet [ Bericht 6% gewijzigd door OEM op 09-04-2020 18:20:52 ] | |
derLudolf | donderdag 9 april 2020 @ 18:44 |
Hehe, van dat forum ben ik notabene lid. Maar hier is het leuker. | |
Iemand91 | donderdag 9 april 2020 @ 19:01 |
True, maar het was dan ook een versimpeld antwoord. Verdieping kan altijd nog maar dat was i.i.g. bedoelt als simpele verduidelijking. ![]() | |
shiz | vrijdag 10 april 2020 @ 00:00 |
Nou ja, versimpeling is 1 ding. Maar de stelling 'Dat klopt. Een piloot mag op 1 type vliegen.' klopt dan niet echt, heeft 'ie een puntje. Als je het hebt over de stelling 'een piloot met 1 type rating mag in principe 1 type vliegen, denk echter wel aan de uitzondering op common ratings waarbij de rating allicht voor meerdere types geldt' dan zou het zo natuurlijk mooier geformuleerd zijn. Maar iemand kan ook best 2 typeratings hebben en verschillende toestellen vliegen, want: waarom ook niet. ![]() Zo waren er bij ons lui bij die toen de CRJ200 weg was hun rating geldig hielden... dan kon je een verkorte conversion course doen naar Bombardier Challenger, als je tzt eens zou willen of moeten solliciteren voor een baan in de corporate business aviation en was je aantrekkelijker als kandidaat. Dan had je 2 ratings en mag je op zich prima de twee types vliegen, niks mis mee. Er zijn ook wel wat quality assurance lui en die doen ook audits bij andere airlines. Mij is voorgekomen dat die vaak ook een nevenbaan hebben bij een andere firma (corporate aviation) en daar die rol ook overnemen en een toestel vliegen (e.g. Global Express, Gulfstream of wat dan ook). Zoals in mijn genoemde voorbeeld ook Niki Lauda die geloof ik B737, B767, B777, A320 en z'n privjet als ratings had. Het wordt wel wat anders inderdaad als je hebt over het wat ik eerder aanhaalde ook 'Mixed Fleet Flying' en het actief vliegen van verschillende types onder een dak/firma. Dat gaat dan niet meer om common types, maar verschillende. Er wordt geprefereerd dat onder een firma niet te laten plaatsvinden. Bij de enkeling zal er in documentatie staan dat het niet zal plaatsvinden tenzij het niet anders kan in een gegeven marktsituatie en er bewezen is dat het op een veilige manier kan, waar vaak niet de moeite voor wordt genomen en het dus meestal ook niet voorkomt. | |
shiz | vrijdag 10 april 2020 @ 00:11 |
Een eerdere spot:![]() Leek wel alsof ze gingen checken wat ze aan het doen waren. ![]() | |
Iemand91 | vrijdag 10 april 2020 @ 12:01 |
Ik geloof dat je je een beetje verveelt ![]() | |
shiz | vrijdag 10 april 2020 @ 12:27 |
Ik doe ook simracen, leer keyboard/piano en doe aan gezond juicen, ben veel op 't strand/in de zon! ![]() Niet zozeer vervelen... meer bezigheidstherapie. Ik loop nog altijd achter met series en films kijken omdat ik me juist niet verveel. ![]() ![]() Zo vliegt de dag wel om! ![]() -- Ooh, Ramy RC heeft een nieuwe video, die maakt z'n eigen r/c carbon fiber A350! | |
Peterselieman | vrijdag 10 april 2020 @ 19:50 |
Zo te zien moest de fotograaf even plaats maken voor de F16 | |
Iemand91 | zaterdag 11 april 2020 @ 14:44 |
En momenteel voor het eerst in ruim anderhalf jaar weer een commercile vlucht: https://www.flightradar24.com/ADB354F/2458e9d3 | |
Adrie072 | zondag 12 april 2020 @ 14:02 |
| |
Iemand91 | dinsdag 14 april 2020 @ 18:53 |
De eerste KLM 747 is weer onderweg; PH-BFT via Seoul naar Peking: https://www.flightradar24.com/KLM897/245bceb9 Hopelijk komt ze hier nog overheen; nog niet zo lang geleden kon ik de KLM 747's van/naar Azi altijd mooi zien overkomen. ![]() | |
Pino112 | woensdag 15 april 2020 @ 19:29 |
| |
Adrie072 | donderdag 16 april 2020 @ 16:25 |
Die voucher aannemen, moet je dat nou wel of niet doen? | |
Fred | donderdag 16 april 2020 @ 20:50 |
Ik zou die vraag hier stellen: TRV / Vragen over vliegen #60 (e-tickets, inchecken, bagage, etc) | |
Drekkoning | donderdag 16 april 2020 @ 20:52 |
Je hebt recht op geld terug bij annulering vanuit de maatschappij, dus zou geen voucher accepteren als je dat niet wilt. Hoe dan ook, verwacht voorlopig nog geen geld terug. | |
#ANONIEM | vrijdag 17 april 2020 @ 23:31 |
Komen een paar Iljushin Il-76s langs in Maastricht dezer dagen, leuk om die machines weer eens te zien ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2020 23:33:12 ] | |
Iemand91 | zaterdag 18 april 2020 @ 14:23 |
Het einde voor South African Airways lijkt nu toch echt in zicht. De regering heeft er geen zin meer om er geld in te stoppen. 'SOUTH AFRICAN AIRWAYS WIL AL HET PERSONEEL ONTSLAAN; EINDE NABIJ'
![]() Ooit vlogen die (IMHO) een van de mooiste toestel/livery combinaties ooit rond: ![]() | |
Kleffe_Dop | zaterdag 18 april 2020 @ 15:30 |
Dan ook definitief RIP de enige connectie van St Helena's airport? | |
Iemand91 | zaterdag 18 april 2020 @ 15:54 |
Die vluchten worden (werden) uitgevoerd door Airlink; een andere maatschappij die overigens tot nu toe wel veel samenwerkte met South African Airways. | |
Adrie072 | zondag 19 april 2020 @ 14:09 |
https://www.flightradar24.com/LCO1103/2460ba40 Beetje vreemde en lage aanvliegroute of niet? | |
Drekkoning | zondag 19 april 2020 @ 14:18 |
Misschien een late baanwissel? Sowieso zal je komende tijd wat 'aparte' aanvliegroutes zien omdat het dermate rustig is met goed zicht dat de verkeersleiding nog al eens een "visual approach" geeft zodra een piloot meldt dat hij Schiphol ziet liggen. Betekent zoveel als dat de piloot zelf op zicht naar de baan mag vliegen en landen. | |
Adrie072 | zondag 19 april 2020 @ 14:26 |
Toppie! | |
derLudolf | zondag 19 april 2020 @ 14:41 |
Waarom doen ze dat? Juist nu hebben ze wel tijd om aanwijzingen te geven toch? Of is de capaciteit in de toren fors verminderd? | |
Drekkoning | zondag 19 april 2020 @ 14:45 |
Neehoor, maar het is een stuk efficienter. Als je op instrumenten blijft vliegen en de ILS moet vliegen maak je bijvoorbeeld alweer een stuk meer meters (afhankelijk waar je vandaan komt). Visueel kun je een heel stuk afsnijden en veel korter voor de baan indraaien. En het is makkelijk voor de controllers. En als piloot ook wel leuk om gewoon lekker zonder autopilot naar buiten te kijken en aan de hand van wat je uit je raampje ziet te vliegen ipv naar je instrumenten te turen ![]() | |
flipsen | zondag 19 april 2020 @ 16:18 |
Ik mag toch hopen dat ze ondanks visual clearance ook op hun instrumenten blijven letten ![]() | |
Drekkoning | zondag 19 april 2020 @ 16:20 |
Uiteraard ![]() Alleen de navigatie wordt niet meer op instrumenten gedaan maar op zicht. | |
derLudolf | zondag 19 april 2020 @ 16:26 |
Handmatig kan ik me voorstellen dat dat voor de afwisseling zeker leuk is. Laatste ritjes naar Itali en Sloveni ook zonder Navi gedaan, krijg je beter beeld bij het wegennet... Zijn alle banen op Schiphol wel nog open dan? Want kan me voorstellen dat ze zeggen dat de polderbaan en bijbehorende toren gesloten zijn. | |
Drekkoning | zondag 19 april 2020 @ 16:30 |
Polderbaan wordt nog wel gebruikt ivm geluidsnormen. Verder is in ieder geval de Aalsmeerbaan dicht omdat ze daar vliegtuigen op hebben geparkeerd. | |
Pino112 | zondag 19 april 2020 @ 18:16 |
Paar foto's van boven Schiphol: https://www.facebook.com/(...)8256858858210&type=3 | |
flipsen | zondag 19 april 2020 @ 19:34 |
![]() | |
Drekkoning | zondag 19 april 2020 @ 19:40 |
Lekker hoor, op 50ft tijdens een lowpass achterom gaan zitten en een selfie maken ![]() Maar, mooie plaatjes hoor!! | |
Iemand91 | maandag 20 april 2020 @ 11:41 |
SCHIPHOL STELT ONTWIKKELING NIEUWE TERMINAL UIT | |
Adrie072 | maandag 20 april 2020 @ 14:16 |
https://www.flightradar24.com/KLM48V/2461e370 Vind het maar vreemd allemaal | |
Drekkoning | maandag 20 april 2020 @ 14:44 |
Zie hier het voordeel van de visuele nadering die ik al eerder noemde, je kan veel korter voor de baan indraaien ![]() | |
Iemand91 | maandag 20 april 2020 @ 15:06 |
Norwegian’s pilot and cabin crew companies in Sweden and Denmark file for bankruptcy
Ook Virgin Australia lijkt te gaan vallen.
| |
Peter | maandag 20 april 2020 @ 17:11 |
Norwegian heeft crew in diverse BV's zitten en laat die nu klappen? Wel 'makkelijk' om van je personeel af te komen.. Zouden Easyjet en Ryanair dat ook zo hebben? | |
Fred | maandag 20 april 2020 @ 19:07 |
Google maar eens op "Crewlink" en "Nobox". | |
LintuxCx | woensdag 22 april 2020 @ 09:26 |
"It's all yours!" ![]() Wat gaaf. (En ... droevig, als je over de gevolgen nadenkt natuurlijk..) Ik kwam nog een setje foto's van over de hele wereld tegen van die strekking: https://www.theguardian.c(...)ports-world-pictures Zelf heb ik met m'n ADS-B antenne op m'n Londen balkon nog een animatie gemaakt van de terugval van vliegverkeer boven Londen. Is een bizar contrast. (Besefte vandaag dat ik eigenlijk wat uit had moeten zoomen tegen het einde om het verdwijnen van alle stacks en holding patterns ook te laten zien, gemiste kans ![]() | |
Adrie072 | woensdag 22 april 2020 @ 14:23 |
https://www.flightradar24.com/C68A/246434c6 Mooie vertrekplek, route en wie zou het zijn? ![]() | |
flipsen | woensdag 22 april 2020 @ 14:28 |
Ik gok op @Individual of zijn broer @Viajero ![]() | |
Iemand91 | woensdag 22 april 2020 @ 14:29 |
Kist is in ieder geval deze. | |
Adrie072 | woensdag 22 april 2020 @ 14:43 |
Niet slecht voor een aspergesteker! | |
Individual | woensdag 22 april 2020 @ 15:53 |
Klopt, ik ben wereldreddendemilieuhippie geworden en vlieg niet zoveel meer. | |
Adrie072 | woensdag 22 april 2020 @ 16:35 |
Transavia blijft 3 weken langer aan de grond Michael Stoelinga 22/04/2020 Leestijd: minder dan een minuut Transavia blijft drie weken langer dan gepland aan de grond. Eerder werd aangekondigd tot 6 mei niet te vliegen, maar die datum is nu verzet naar 27 mei. Restricties “De restricties en maatregelen vanuit Nederland n de landen van onze bestemmingen vanwege COVID-19 duren voort en leggen de luchtvaart nog te veel beperkingen op. Omdat dit onzekerheid creerde, hebben wij besloten voor een langere periode duidelijkheid te scheppen voor onze passagiers en partners op de langere termijn”, aldus de maatschappij. Omboeken Passagiers met een ticket voor vertrek tussen 28 mei en 30 september kunnen hun ticket zonder wijzigingskosten omboeken naar dezelfde bestemming op een ander moment. Zij kunnen kiezen uit vluchten tot en met 31 maart 2021. bron https://www.upinthesky.nl(...)langer-aan-de-grond/ | |
flipsen | woensdag 22 april 2020 @ 20:15 |
Het was een vlucht van NL over London naar Guernsey, vandaar dat ik aan je moest denken. Of zou het DAM geweest zijn:D Ik bel je binnenkort even via Skype! | |
shiz | vrijdag 24 april 2020 @ 09:59 |
Ooh, hier aan de kust vloog net een F35 200' over het water.![]() | |
flipsen | vrijdag 24 april 2020 @ 13:45 |
En toen dacht je:"Snel een foto maken met mijn mobiel voor FOK!" | |
flipsen | vrijdag 24 april 2020 @ 13:48 |
En toen dacht je:"Snel een foto maken met mijn mobiel voor FOK!" Edit: haha, zag eerst niets, langzame verbinding. Vandaar mijn comment | |
shiz | vrijdag 24 april 2020 @ 13:48 |
Ja. ![]() ![]() Daarna ging 'ie nog ff hallo zeggen in Woensdrecht en Volkel voordat 'ie weer naar Leeuwarden terug ging (volgens mij een glide-in oefenen en daarna wat approach go-arounds). | |
flipsen | vrijdag 24 april 2020 @ 14:02 |
Jij zit nu echt 24/7 vliegtuigjes te kijken op je scherm he? ![]() ![]() Door de trage verbinding zag ik alleen dat er een foto onder je bericht stond, vandaar de edit, maar nu zie ik dat het een screenshot was. Pfff, het is nog vroeg hier zullen we maar denken. | |
shiz | vrijdag 24 april 2020 @ 14:46 |
Haha, nee hoor. ![]() Nu was ik net wakker en ging ik door m'n dagelijkse 'what's new' tabjes en zag hem toevallig de kustlijn volgen. Zag ook een reusachtig voertuigenschip varen en die teruggezien op MarineTraffic. ![]() Maar ik houd me genoeg op andere manieren bezig. Gisteren gewoon lekker lui op 't strand in de zon gelegen. ![]() ![]() ![]() Volgende maand simmen, current blijven. Tot die tijd is mijn sim van keuze: Assetto Corsa en een Logitech G29. ![]() | |
Iemand91 | vrijdag 24 april 2020 @ 21:07 |
Kijk live: persconferentie over steun aan Air France-KLM Nederland steunt KLM met 2 tot 4 miljard euro, Frankrijk geeft 7 miljard euro
[ Bericht 43% gewijzigd door Iemand91 op 24-04-2020 21:46:28 ] | |
Iemand91 | zaterdag 25 april 2020 @ 13:14 |
HISTORISCHE VLIEGTUIGEN BRENGEN VLIEGEND SALUUT IN CRISISTIJDZe staan op punt van vertrekken: https://www.facebook.com/1460901870712723/videos/596216320977054/ https://www.flightradar24.com/GAPLO/2467ba21 ![]() ![]() ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 25-04-2020 13:31:26 ] | |
shiz | zaterdag 25 april 2020 @ 14:39 |
Ahhh, ik hoorde en zag er eentje. G-APLO (DHC1) brak af naar het zuiden en N1944S (ST75) kwam hier voorbij. | |
shiz | zaterdag 25 april 2020 @ 14:53 |
Was ook benieuwd wat die Dornier PH-CGC nu eigenlijk precies doet. ![]() -- ze lezen mee. ![]() ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door shiz op 25-04-2020 16:08:10 ] | |
Peter | zaterdag 25 april 2020 @ 21:39 |
Die vliegen bijna dagelijks langs de kust voor hun inspecties. Zie ze wel eens laag over de Scheveningse Pier vliegen. | |
shiz | zondag 26 april 2020 @ 17:24 |
![]() Ook vandaag een oldschooler formatie? Probeerde nog razendsnel een foto te schieten. ![]() | |
jitzzzze | zondag 26 april 2020 @ 19:38 |
Die heb ik ook gezien, welke toestellen die waren dat? | |
Iemand91 | zondag 26 april 2020 @ 20:25 |
Hoe laat? | |
Lucifer_Doosje | zondag 26 april 2020 @ 20:39 |
Lijkt mij dat die blauwe Texan N13FY was, en die rode zou weleens de D-ESHP geweest kunnen zijn. | |
Iemand91 | zondag 26 april 2020 @ 20:45 |
Lijkt er op. Vlogen inderdaad vandaag bij elkaar. | |
shiz | zondag 26 april 2020 @ 22:19 |
Kort na 16:00 nabij Cruquius (/Hoofddorp). Sounds like they'd fit the bill. ![]() ![]() | |
Sunri5e | maandag 27 april 2020 @ 12:34 |
| |
Peter | maandag 27 april 2020 @ 13:30 |
Telegraaf kijkt al naar een nieuwe samenwerking tussen KLM en Lufhansa.. https://www.telegraaf.nl/(...)uilen-voor-lufthansa | |
Iemand91 | maandag 27 april 2020 @ 14:15 |
15 jaar geleden vloog vandaag de Airbus A380 haar eerste vlucht:![]() ![]() ![]() Nu, 15 jaar later staan alle 242 geproduceerde toestellen aan de grond; alleen een viertal van China Southern Airlines vliegen nog rond waaronder eenmaal per week naar Amsterdam. Tevens is het einde van de productie aangekondigd (laatste A380 zou eind 2021 worden geleverd; maar dat kan door de huidige omstandigheden nu veranderen), 9 toestellen moeten nog worden geleverd, zijn de eerste 2 exemplaren al gesloopt en is het maar de vraag hoeveel van de opgeslagen toestellen weer in gebruik genomen zullen worden. Air France: plan was om alle 10 toestellen in 2022 uit te faseren. De eerste verliet de vloot afgelopen januari. Ben Smith overweegt nu dit te versnellen; de kans is aanwezig dat Air France geen A380 vluchten meer zal uitvoeren. Lufthansa: faseert 6 toestellen per direct uit en houdt er 8 over. Singapore Airlines: heeft de eerste 5 uitgefaseerd (maar ook 5 nieuwe voor in de plaats genomen) Qantas: bezig met cabin upgrade. Geplande uitfasering in 2030. Qatar Airways: Zodra de toestellen 10 jaar oud zijn worden ze uitgefaseerd. Begin van uitfasering zou dus in 2024 beginnen. Emirates: heeft er totaal 123 besteld en zitten momenteel op 115. De vloot zal zich rond de 115 stabiliseren en halverwege de jaren 20 zakken naar zo'n 90-100 toestellen waarbij uitgefaseerde toestellen als donor zullen dienen voor de andere A380's en geleasede A380 naar de lease-maatschappij zullen terugkeren. Tim Clark ziet de A380 in 2035 nog voor vliegen voor de maatschappij. Van de overige maatschappijen is niet duidelijk wat hun plannen zijn voor de A380. | |
Karstman | maandag 27 april 2020 @ 14:36 |
Ah ik dacht al. Zag er zaterdag (was in Leiden in de Merenwijk) 2 overkopen. Alleen de G-APLO kwam terug op Flightradar. Maar hij vloog samen met 1 dubbeldekker. Dat was de zwarte, de zilveren niet gezien. | |
tripel7 | maandag 27 april 2020 @ 14:54 |
Toch jammer, als pax toch 1 vd fijnste toestellen om mee te reizen | |
spapaars | maandag 27 april 2020 @ 15:13 |
?![]() | |
derLudolf | maandag 27 april 2020 @ 15:30 |
Negatieve olieprijs? | |
davedavy | maandag 27 april 2020 @ 16:29 |
De meeste maatschappijen zullen er A350/777X/787 voor in plaats nemen, dat zijn ook niet onprettige toestellen om mee te vliegen als passagier. Neemt niet weg dat een tweede etage toch iets speciaals heeft. | |
davedavy | maandag 27 april 2020 @ 16:36 |
Het LH netwerk is wel uitstekend dekkend voor aansluitende vluchten van/naar AMS. Betwijfel echter of LH er iets in zou zien. Voor nu is de SkyTeam samenwerking voor KLM erg belangrijk samen met Delta voor vluchten naar en van de V.S. Lijkt me niet dat je zomaar kan uitstappen of kan samenwerken met een Star Alliance maatschappij. | |
tripel7 | maandag 27 april 2020 @ 16:51 |
78 en 77 vind ik waardeloos om mee te reizen, de a350 is daarintegen wel okay vind ik. | |
Fred | maandag 27 april 2020 @ 18:11 |
De splitsing van AF-KLM hoeft niet het einde te betekenen van de samenwerking tussen AF en KLM en het lidmaatschap van Skyteam. | |
Sunri5e | maandag 27 april 2020 @ 18:15 |
Waarom vind je het waardeloos om me te reizen? Ik heb zelf pas 1 maal met de 787 mogen vliegen (Kenya Airways) maar dat vond ik (afgezien van de service van Kenya) best wel prima. Ik denk dat de ervaring vooral af zal hangen van de service van de Airline. | |
Fred | maandag 27 april 2020 @ 18:22 |
De hoeveelheid stoelen en daarbij behoren been- en schouderruimte zal ook erg van invloed zijn. Mijn eerste vlucht op een 777 in KLM economy met 3-3-3 opstelling was met mijn brede schouders en lange benen geen pretje. In de 787 met 3-3-3 in TUI economy was ook niks, maar 2-3-2 in TUI Deluxe is dan weer prima te doen. | |
shiz | maandag 27 april 2020 @ 18:22 |
Dat zegt 'ie toch ook niet? Gaat natuurlijk om hoe je een samenwerking met een partner uit een andere alliantie gaat verenigen. Monogamie heeft niet veel zin als iedereen het toch gewoon met elkaar doet. ![]() | |
Xtreem | maandag 27 april 2020 @ 18:27 |
En aan de Azie kant: LH is vrij close met CA en MU is een van de aandeelhouders in AF/KL Dus ook aan die kant is het geen logische combinatie | |
Fred | maandag 27 april 2020 @ 18:31 |
Stoppen met de sentimentele onzin dat elk land "zijn eigen" airline moet hebben. De fusie van AF en KLM had van begin af aan al weinig kans: de kracht van een fusie is dat de bedrijfsvoering ook samenvoegt. En dat is nooit gebeurd, om allerlei sentimentele drogredenen. | |
shiz | maandag 27 april 2020 @ 18:34 |
Maar... het ging juist niet over KLM-AF onderling (maar de mogelijke inmenging van Lufti). Het ging om hun alliantiepartner. Of moet dat ook opzouten? ![]() | |
Fred | maandag 27 april 2020 @ 18:37 |
Het artikel heet "Kan KLM Air France verruilen voor Lufthansa", dat hint wel heel duidelijk op een scheiding met AF een samenwerking met LH. Geen idee wat erin staat, ik heb geen abo op de Telegraaf. | |
Drekkoning | maandag 27 april 2020 @ 18:41 |
KLM in zijn eentje verder lijkt me een vreselijk slecht plan, dan kan je veel beter bij AF blijven. AF verruilen voor Lufti, dat kan wel interessant zijn. | |
Iemand91 | maandag 27 april 2020 @ 19:52 |
Er is een reden waarom KLM destijds niet naar BA of Lufthansa is gegaan; en die reden geldt nog steeds IMHO. En dit is natuurlijk de zoveelste keer dat men weer hier over heeft. | |
Peter | maandag 27 april 2020 @ 19:56 |
Het grote cultuurverschil met de Fransen is een zegen en een vloek.. Zegen omdat een fusie met een andere maatschappij al lang een samenvoeging had betekend, met verlies van (een deel van) de eigen identiteit. Vloek omdat Franse mentaliteit. Kijken naar LH zou wel een betere bedrijfscultuur betekenen, maar ook deels verlies van de identiteit.. | |
Peterselieman | maandag 27 april 2020 @ 20:56 |
Blijft imo een inniger samenwerking met Delta over | |
Drekkoning | maandag 27 april 2020 @ 21:33 |
Mee eens! Uiteraard zijn dit gekke tijden, maar het besef moet er ook zijn dat Corona in principe een tijdelijk fenomeen is dat 1 a 2 jaar duurt en daarna gaat alles weer verder als voorheen. Belangrijkste is overleven. En in dat proces is het overigens niet erg als de crisis gebruikt wordt om de boel wat efficinter te maken, want dat lukt al jaren niet. (En met efficinter maken bedoel ik niet populistische maatregelen als pilotensalarissen nivelleren ![]() | |
tripel7 | dinsdag 28 april 2020 @ 03:33 |
Ik heb het echt over de kist zelf, niet de service en keuzes qua interieur van de airlines: 77 luidruchtige, zwabberige rammelbak, ik heb 76'en gehad die ruim dubbel de leeftijd hadden van 77's waar ik in gezeten heb, en veel stabieler en steviger over kwamen, voor de 78 geldt hetzelfde, maar dan is met een extra plasticfantastic. De cabines van de a350 en vooral de a380 zijn een stuk rustiger en fijner, je hebt niet het idee dat je door de lucht stuitert, of berhaupt aan het vliegen bent, waardoor je, naar mijn beleving veel uitgeruster uitstapt | |
Viezze | dinsdag 28 april 2020 @ 08:50 |
Het is natuurlijk koffiedik kijken, maar ik geloof niet dat over 1 a 2 jaar alles weer is als voorheen. Nu komt men erachter dat wekelijks voor een meeting van 2 uur naar Amerika vliegen toch ook prima via Zoom of Teams kan. Ook gaat de economie een flinke klap krijgen, wat altijd invloed heeft op de luchtvaart. En dan nog specifiek in Nederland gaat de overheid eisen stellen aan de steun. Bijvoorbeeld de nachtvluchten verminderen of misschien wel helemaal verbieden. Dat heeft direct invloed op je winstgevendheid, vooral voor de vakantie carriers dan. | |
Drekkoning | dinsdag 28 april 2020 @ 09:00 |
Het is inderdaad koffiedik kijken, maar meestal zie je mensen toch wel weer terugveren in hun oude gewoontes. Je ziet het nu al, corona is wat minder hot in het nieuws, het is normaal geworden, en gelijk worden mensen wat makkelijker met de regels. Maar over twee jaar is de luchtvaart absoluut nog niet op zijn oude sterkte, dat ben ik helemaal met je eens. De gunstigste ramingen zijn 80% over 2 jaar, en zelfs dat betwijfel ik sterk. Met verdergaan als voorheen doelde ik meer op het feit dat we na Corona langzaam weer naar de ‘oude normaal’ terug zullen gaan. We gaan het meemaken. Het worden spannende tijden en een boel mensen gaan hun baan en huis kwijtraken vrees ik, en zeker niet alleen in de luchtvaart ![]() | |
Sunri5e | dinsdag 28 april 2020 @ 09:32 |
Ik vond de 787 qua rustig eigenlijk vergelijkbaar met de A380 als ik eerlijk ben. | |
flipsen | dinsdag 28 april 2020 @ 11:30 |
Ja maar, ja maar... waarom dan tripel7 als nick ![]() | |
LangeTabbetje | dinsdag 28 april 2020 @ 13:49 |
Wel interessant toestel, maar meestal is de boarding gate aan het meest verre uitpuntje van het vliegveld. (Frankfurt, en Singapore bijvoorbeeld). En er gaan zoveel mensen in dat het boarden al 2 uur voor vertrek begint….. | |
Fred | dinsdag 28 april 2020 @ 17:01 |
Ik denk dat we een stuk sneller terug zijn bij wat we gewend waren. Juist om te voorkomen dat mensen hun baan gaan verliezen. | |
Adrie072 | dinsdag 28 april 2020 @ 17:09 |
Zojuist.... Lufthansa wacht op staatssteun en onderzoekt optie faillissement Redactie Redactie28/04/2020 Leestijd: minder dan een minuut Lufthansa is naarstig op zoek naar financiering om de coronacrisis te doorstaan. Allereerst wacht de maatschappij de onderhandeling omtrent staatssteun af, wat om een bedrag van negen miljard euro gaat. Maar de maatschappij onderzoekt ook de optie van een faillissement. Faillissement De Lufthansa Group gaf eerder aan niet aan de financile verplichtingen te kunnen voldoen zonder staatssteun. Maar de staatssteun is niet de enige overweging van de Groep. Volgens de Duitse website Aero.de is het ook een optie om een faillissement in eigen beheer te starten. Invloed Mogelijk hangen er bepaalde voorwaarden aan de staatssteun, waar CEO Carsten Spohr geen heil in ziet. Zo zou de Duitse overheid bijvoorbeeld een zetel krijgen in het bestuur. Spohr waarschuwt in de Duitse krant Die Zeit dat het bedrijf moeilijk te besturen wordt als de regering zich er teveel mee gaat bemoeien. En als Berlijn te veel invloed krijgt op de activiteiten, dan zullen de overheden van bijvoorbeeld Oostenrijk, Zwitserland, Belgi – waar de dochterondernemingen gevestigd zijn – snel volgen, meent Spohr. bron https://www.upinthesky.nl(...)optie-faillissement/ Faillissement je moet er niet aan denken, maar het gaat wel tot steeds meer tot de mogelijkheden behoren, ook KLM, of denken jullie van niet? | |
Fred | dinsdag 28 april 2020 @ 17:34 |
Waarom niet? Sabena is ook ooift failliet gegaan en de Belgen leven ook nog. TWA en Pan Am zijn ook ten onder gegaan, we zijn er niet bepaald minder om gaan vliegen. | |
vipergts | dinsdag 28 april 2020 @ 17:38 |
Het is wel het makkelijkst eerst geef je je reizigers een bon en vervolgens ga je failliet. Doorstartwn en probleem opgelost. | |
Piles | dinsdag 28 april 2020 @ 19:01 |
Inderdaad. Hoe jammer ik het ook zou vinden als het mooie blauwe KLM zou verdwijnen, objectief gezien heb je volkomen gelijk. Lufthansa boeit me een stuk natuurlijk, maar het is hetzelfde. | |
Fred | dinsdag 28 april 2020 @ 19:09 |
Het merk "KLM" hoeft niet te verdwijnen bij een faillissement. Het is internationaal sterk genoeg om bij een eventuele verkoop van de boedel verkocht te worden. Je kan er dan wel vanuit gaan er een Chinese partij flink gaat investeren en dat de Nederlandse overheid kan fluiten naar enige vorm van invloed. | |
Peterselieman | dinsdag 28 april 2020 @ 20:19 |
Aan de andere kant: vliegen was ook wel te makkelijk en te goedkoop geworden. | |
Xtreem | dinsdag 28 april 2020 @ 21:33 |
Vooropgesteld dat je bij voorkeur geen Chinese eigenaar van je airline wilt (voor de liefhebber, zoek goed naar de het 'ebook' "Flying Upside Down" van een Amerikaan die voor Tianjin Airlines heeft gevlogen) Daarnaast - het merk KLM kan volgens mij niet in buitenlandse handen komen, want dan zou -meen ik - de K vervallen? | |
Fred | dinsdag 28 april 2020 @ 22:09 |
KLM is al in buitenlandse handen, het is immers een dochtermaatschappij van een Frans bedrijf met de naam Air-France-KLM. | |
LangeTabbetje | woensdag 29 april 2020 @ 08:44 |
Dit dus, en zolang KLM - ook al is het een dochter van een niet NL bedrijf - maar in Nederland gevestigd blijft, kan het koninklijk blijven …. | |
Karstman | woensdag 29 april 2020 @ 09:23 |
787 is iets stiller dan de A380 maar ik vond het een stuk prettiger vliegen in de A380 (Emirates) dan de 787 (KLM) maar dat komt dan denk ik vooral door de configuratie. De 777 (KLM) vond ik beter zitten dan de 787 zeker op schouderhoogte. Volgend jaar als het goed is met de TUI 787, gekeken naar Deluxe maar dat prijsverschil is me te groot. wel voor comfort gekozen. Met 2 volwassenen en een klein kind moet dat goed gaan. | |
Iemand91 | woensdag 29 april 2020 @ 22:23 |
| |
shiz | woensdag 29 april 2020 @ 22:29 |
Little does he know... the virus is airborne! | |
RipCity | donderdag 30 april 2020 @ 11:23 |
Mooi die Spitfires vandaag voor captain Tom! Vanaf 7:43 | |
Iemand91 | donderdag 30 april 2020 @ 22:12 |
Levensgroot Dakota-vliegtuig landt in Madurodam
![]() ![]() |