Zo te zien moest de fotograaf even plaats maken voor de F16quote:Op vrijdag 10 april 2020 00:11 schreef shiz het volgende:
Een eerdere spot:
[ afbeelding ]
Leek wel alsof ze gingen checken wat ze aan het doen waren.
En momenteel voor het eerst in ruim anderhalf jaar weer een commerciële vlucht:quote:Op woensdag 25 maart 2020 13:57 schreef Iemand91 het volgende:
Na 18 maanden aan de grond te hebben gestaan, haangt de Antonov An-225 nu weer in de lucht: https://www.flightradar24.com/UR82060/24453038
[ afbeelding ]
https://www.flightradar24.com/ADB354F/2458e9d3twitter:flightradar24 twitterde op zaterdag 11-04-2020 om 14:37:42 Back to work! The @AntonovCompany An-225—the world’s largest cargo aircraft—is on its way to China via Kazakhstan to collect medical supplies. The supplies will be delivered to Warsaw in a few days time. Follow the first leg live at https://t.co/SNL7DIvcY4 https://t.co/bmpqwobt7G reageer retweet
twitter:Edjkdtj twitterde op zondag 12-04-2020 om 12:33:30 Een akelig gezicht: een #Schiphol zonder operationele kisten. 100 staan er geparkeerd en niemand daar aan het werk. Hoe lang nog? https://t.co/5GoqdCuDMu reageer retweet
twitter:AntonovCompany twitterde op woensdag 15-04-2020 om 19:23:28 After successful delivery of the cargo to #Poland,AN-225 flies to help the next country - #France
On April 15,#AN225 departed from Poland to the China to take on board a medical equipment to fight #COVID19. Scheduled date of the AN-225 arrival to Airport Paris-Vatry is April 18 https://t.co/puFiWI1e44 reageer retweet
Ik zou die vraag hier stellen: TRV / Vragen over vliegen #60 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)quote:Op donderdag 16 april 2020 16:25 schreef Adrie072 het volgende:
Die voucher aannemen, moet je dat nou wel of niet doen?
Je hebt recht op geld terug bij annulering vanuit de maatschappij, dus zou geen voucher accepteren als je dat niet wilt.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:25 schreef Adrie072 het volgende:
Die voucher aannemen, moet je dat nou wel of niet doen?
quote:JOHANNESBURG - De ondergang is nabij voor South African Airways (SAA), nu de Zuid-Afrikaanse regering er geen geld meer in wil steken. De maatschappij is van plan om alle 4.700 medewerkers te ontslaan en praat daarom met de vakbonden over een ontslagregeling.
Dat blijkt uit documenten die persbureau Bloomberg heeft ingezien. Volgens het plan van SAA krijgen medewerkers een maand salaris voor elk jaar dat ze bij de maatschappij gewerkt hebben. Dat moet betaald worden van de verkoop van activa, zoals vliegtuigen en gebouwen.
Als het ontslag doorgaat, dan betekent het vrijwel zeker het einde voor het 86-jarige South African Airways, dat vroeger ook bekend stond als de Suid-Afrikaanse Lugdiens. De staatsmaatschappij wordt al jarenlang op de been gehouden door de overheid: het laatste winstgevende jaar was 2011.
SAA is lid van de Star Alliance en beschikt over een vloot van 44 toestellen, waaronder Airbus A320’s, A330’s, A340’s en A350’s. Vóór de coronacrisis vloog het bedrijf in Europa op Londen, Frankfurt en München. In een groot deel van de vorige eeuw was SAA ook op Schiphol actief.
Die vluchten worden (werden) uitgevoerd door Airlink; een andere maatschappij die overigens tot nu toe wel veel samenwerkte met South African Airways.quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dan ook definitief RIP de enige connectie van St Helena's airport?
Misschien een late baanwissel?quote:Op zondag 19 april 2020 14:09 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.flightradar24.com/LCO1103/2460ba40
Beetje vreemde en lage aanvliegroute of niet?
Toppie!quote:Op zondag 19 april 2020 14:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Misschien een late baanwissel?
Sowieso zal je komende tijd wat 'aparte' aanvliegroutes zien omdat het dermate rustig is met goed zicht dat de verkeersleiding nog al eens een "visual approach" geeft zodra een piloot meldt dat hij Schiphol ziet liggen.
Betekent zoveel als dat de piloot zelf op zicht naar de baan mag vliegen en landen.
Waarom doen ze dat? Juist nu hebben ze wel tijd om aanwijzingen te geven toch?quote:Op zondag 19 april 2020 14:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Misschien een late baanwissel?
Sowieso zal je komende tijd wat 'aparte' aanvliegroutes zien omdat het dermate rustig is met goed zicht dat de verkeersleiding nog al eens een "visual approach" geeft zodra een piloot meldt dat hij Schiphol ziet liggen.
Betekent zoveel als dat de piloot zelf op zicht naar de baan mag vliegen en landen.
Neehoor, maar het is een stuk efficienter.quote:Op zondag 19 april 2020 14:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom doen ze dat? Juist nu hebben ze wel tijd om aanwijzingen te geven toch?
Of is de capaciteit in de toren fors verminderd?
Ik mag toch hopen dat ze ondanks visual clearance ook op hun instrumenten blijven lettenquote:Op zondag 19 april 2020 14:45 schreef Drekkoning het volgende:
En als piloot ook wel leuk om gewoon lekker zonder autopilot naar buiten te kijken en aan de hand van wat je uit je raampje ziet te vliegen ipv naar je instrumenten te turen
Uiteraard Was een beetje kort door de bocht van mij, uiteraard blijven de basisinstrumenten als snelheid van enorm belang.quote:Op zondag 19 april 2020 16:18 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat ze ondanks visual clearance ook op hun instrumenten blijven letten
Handmatig kan ik me voorstellen dat dat voor de afwisseling zeker leuk is. Laatste ritjes naar Italië en Slovenië ook zonder Navi gedaan, krijg je beter beeld bij het wegennet...quote:Op zondag 19 april 2020 14:45 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neehoor, maar het is een stuk efficienter.
Als je op instrumenten blijft vliegen en de ILS moet vliegen maak je bijvoorbeeld alweer een stuk meer meters (afhankelijk waar je vandaan komt). Visueel kun je een heel stuk afsnijden en veel korter voor de baan indraaien.
En het is makkelijk voor de controllers. En als piloot ook wel leuk om gewoon lekker zonder autopilot naar buiten te kijken en aan de hand van wat je uit je raampje ziet te vliegen ipv naar je instrumenten te turen
Polderbaan wordt nog wel gebruikt ivm geluidsnormen. Verder is in ieder geval de Aalsmeerbaan dicht omdat ze daar vliegtuigen op hebben geparkeerd.quote:Op zondag 19 april 2020 16:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Handmatig kan ik me voorstellen dat dat voor de afwisseling zeker leuk is. Laatste ritjes naar Italië en Slovenië ook zonder Navi gedaan, krijg je beter beeld bij het wegennet...
Zijn alle banen op Schiphol wel nog open dan? Want kan me voorstellen dat ze zeggen dat de polderbaan en bijbehorende toren gesloten zijn.
quote:Op zondag 19 april 2020 18:16 schreef Pino112 het volgende:
Paar foto's van boven Schiphol: https://www.facebook.com/(...)8256858858210&type=3
Lekker hoor, op 50ft tijdens een lowpass achterom gaan zitten en een selfie makenquote:Op zondag 19 april 2020 18:16 schreef Pino112 het volgende:
Paar foto's van boven Schiphol: https://www.facebook.com/(...)8256858858210&type=3
Zie hier het voordeel van de visuele nadering die ik al eerder noemde, je kan veel korter voor de baan indraaienquote:Op maandag 20 april 2020 14:16 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.flightradar24.com/KLM48V/2461e370
Vind het maar vreemd allemaal
quote:Due to the ongoing spread of the Coronavirus (COVID-19) most countries have advised against or have banned non-essential travel. The closure of borders and quarantine restrictions has effectively brought the entire airline industry to a halt. Consequently, almost all of Norwegian’s flight operations have been cancelled, while the costs for air crew remain. The pilots and cabin crew in Scandinavia are employed in subsidiaries in the Norwegian Group. Unfortunately, despite the measures that the company has already taken to reduce costs, the Board of these companies are left with no choice but to apply for bankruptcy.
The decisions about filing for bankruptcies in the four crew subsidiaries were made by the respective boards on Monday April 20, 2020.
quote:In Norway, there are efficient furlough opportunities which means that the government pays for all salary related costs throughout the duration of the furlough period. Unfortunately, there is not the equivalent coverage in Sweden or Denmark schemes.
Ook Virgin Australia lijkt te gaan vallen.quote:Due to the extraordinary situation (force majeure), Norwegian has also notified OSM Aviation that it has cancelled the crew provision agreements with several of its jointly owned OSM Aviation subsidiaries. These companies have crew based in Spain, UK, Finland, Sweden and the US.
The above actions will affect 1,571 pilots and 3,134 cabin crew. About 700 pilots and 1,300 cabin crew based in Norway, France and Italy are not affected.
quote:Virgin employs around 10,000 people directly and supports another 6000 jobs indirectly, who will face an uncertain future when the airline officially appoints administrators, expected to happen on Tuesday morning.
Norwegian heeft crew in diverse BV's zitten en laat die nu klappen? Wel 'makkelijk' om van je personeel af te komen.. Zouden Easyjet en Ryanair dat ook zo hebben?quote:Op maandag 20 april 2020 15:06 schreef Iemand91 het volgende:
Norwegian’s pilot and cabin crew companies in Sweden and Denmark file for bankruptcy
[..]
[..]
[..]
Ook Virgin Australia lijkt te gaan vallen.
[..]
Google maar eens op "Crewlink" en "Nobox".quote:Op maandag 20 april 2020 17:11 schreef Peter het volgende:
Norwegian heeft crew in diverse BV's zitten en laat die nu klappen? Wel 'makkelijk' om van je personeel af te komen.. Zouden Easyjet en Ryanair dat ook zo hebben?
"It's all yours!"quote:Op zondag 19 april 2020 18:16 schreef Pino112 het volgende:
Paar foto's van boven Schiphol: https://www.facebook.com/(...)8256858858210&type=3
Ik gok op @Individual of zijn broer @Viajeroquote:Op woensdag 22 april 2020 14:23 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.flightradar24.com/C68A/246434c6
Mooie vertrekplek, route en wie zou het zijn?
Kist is in ieder geval deze.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:23 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.flightradar24.com/C68A/246434c6
Mooie vertrekplek, route en wie zou het zijn?
quote:Op woensdag 22 april 2020 14:28 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik gok op @:individual of zijn broer @:viajero
Klopt, ik ben wereldreddendemilieuhippie geworden en vlieg niet zoveel meer.quote:Live flight not found
Sorry, but we couldn't find data about this flight.
Het was een vlucht van NL over London naar Guernsey, vandaar dat ik aan je moest denken. Of zou het DAM geweest zijn:Dquote:Op woensdag 22 april 2020 15:53 schreef Individual het volgende:
[..]
[..]
Klopt, ik ben wereldreddendemilieuhippie geworden en vlieg niet zoveel meer.
En toen dacht je:"Snel een foto maken met mijn mobiel voor FOK!"quote:Op vrijdag 24 april 2020 09:59 schreef shiz het volgende:
Ooh, hier aan de kust vloog net een F35 200' over het water.
[ afbeelding ]
En toen dacht je:"Snel een foto maken met mijn mobiel voor FOK!"quote:Op vrijdag 24 april 2020 09:59 schreef shiz het volgende:
Ooh, hier aan de kust vloog net een F35 200' over het water.
[ afbeelding ]
Ja. Maar kort voor IJmuiden verdween 'ie opeens van de radar. Dus ik naar buiten idd met mobieltje. En toen hoorde en zag ik hem heel kalmpjes voorbij zoeven, maar te ver zelfs voor mijn Huawei P30 Pro met 10x hybride zoom.quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:45 schreef flipsen het volgende:
[..]
En toen dacht je:"Snel een foto maken met mijn mobiel voor FOK!"
quote:De Nederlandse regering steunt KLM met een bedrag tussen de 2 en 4 miljard euro. Hoe de steun er precies gaat uitzien, moet nog worden uitgewerkt. Minister van Financiën Hoekstra denkt aan garantstellingen en leningen.
Er worden voorwaarden gesteld aan de Nederlandse miljardensteun. De salarissen van het personeel moet worden gematigd, te beginnen aan de top. Ook mag er geen winst worden uitgekeerd en moet er gewerkt worden aan milieumaatregelen. "Het gaat om belastinggeld", zei minister Hoekstra. "Het is redelijk dat de sterkste schouders ook de zwaarste lasten dragen."
De steun van 2 tot 4 miljard is nadrukkelijk voor KLM en niet voor het moederbedrijf Air France-KLM. Hoekstra noemde KLM "van nationaal belang" voor de Nederlandse economie. Het bedrijf zorgt niet alleen voor 35.000 banen, maar er zijn ook veel Nederlandse bedrijven indirect afhankelijk van het luchtvaartbedrijf en van Schiphol.
"KLM is als een domino in een lange rij", zei Hoekstra. "Als die steen omvalt, heeft het gevolgen voor bedrijven in laden en lossen, distributie, het toerisme. Bedrijven in allerlei soorten en maten."
De Franse regering komt met eigen een steunpakket ter waarde van 7 miljard euro voor Air France. Dat heeft minister van Financiën Le Maire gezegd tegen de Franse omroep TF1. Volgens Le Maire wordt de luchtvaartmaatschappij niet genationaliseerd.
Ze staan op punt van vertrekken: https://www.facebook.com/1460901870712723/videos/596216320977054/quote:SCHIPHOL - Een formatie van drie historische vliegtuigen brengt zaterdag een vliegend saluut aan Nederland. Onder het motto ‘Celebrate Life’ willen de drie piloten alle inwoners een hart onder de riem steken tijdens de coronacrisis.
De ervaren vliegers Hans Nordsiek, Ferry van der Geest en Piet Luijken vliegen met twee Boeing Stearman-dubbeldekkers en een De Havilland Chipmunk van Breda (13.30 uur) richting Vinkeveen (14.00 uur), Amsterdam (14.10 uur), Amstelveen (14.20 uur), Schiphol (14.25 uur) en Haarlem (14.35 uur), waarbij de tijden uiteraard onder voorbehoud zijn.
Nu er door de coronamaatregelen geen airshows kunnen worden gehouden, roepen de piloten liefhebbers op om vanuit hun achtertuin foto’s te maken en op te sturen naar info@thestoryteller.nl.
Voor, tijdens en na de vlucht worden er video-opnames gemaakt, die (deels live) te zien zijn op Facebook.com/TheStorytellerHansNordsiek. Op Flightradar24.com is de formatie eveneens te volgen. De formatie is te zien onder registratie G-APLO.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |