De KLM zal als ze de vluchten weer wat meer op gaan pakken op de routes met wat minder cargo waarschijnlijk eerder voor de 787 kiezen dan de 777 of de A330. Zeker omdat er twee nieuwe kisten op redelijk korte termijn geleverd worden.quote:Op zondag 5 april 2020 19:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Denk niet dat er gelijk zoveel gevlogen zal worden. Wie weet is een klein, zuinig, long range toestel wel erg in trek hierna.
Die uienvreters zijn niet snel genoeg om iedereen te leverenquote:
Daarom denk ik dat de stekker uit het project gaat.quote:Op maandag 6 april 2020 09:18 schreef Karstman het volgende:
Ze hebben een behoorlijke voorraad van de MAX staan. Als er straks maatschappijen omvallen die orders hadden uitstaan, en dat gaat geheid gebeuren, dan kunnen die kisten voor een relatief prikkie weg naar andere maatschappiijen
Tja, Boeing kan helemaal niets leveren op het moment en weet ook niet wanneer wel.quote:
Oh ja dat zal maar wat er nu staat moeten ze nog wel kwijtraken.quote:Op maandag 6 april 2020 09:20 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat de stekker uit het project gaat.
Wie weet niet het veel goedkoper ze terug te kopen en een 757-700/800/900 te maken...quote:Op maandag 6 april 2020 14:57 schreef Karstman het volgende:
[..]
Oh ja dat zal maar wat er nu staat moeten ze nog wel kwijtraken.
Motoren vervangen door de 737NG motoren is ook nog een optie.quote:Op maandag 6 april 2020 16:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wie weet niet het veel goedkoper ze terug te kopen en een 757-700/800/900 te maken...
Dat zou sowieso verstandig zijn, kan je gelijk wat aan dat belachelijke overhead panel doen, en een fatsoenlijk EICAS erin bouwen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:19 schreef Fred het volgende:
[..]
Motoren vervangen door de 737NG motoren is ook nog een optie.
Of grotere pootjes onder de 737MAX zetten en de motoren naar achteren schuiven.
Of MCAS achterwege laten en piloten een nieuwe typerating laten ondergaan.
Die zitten nu toch niks te doen, dus tijd zat om wat bij te leren.
quote:FRANKFURT - De Lufthansa Group verwacht dat het vliegverkeer ook na de coronacrisis niet snel zal aantrekken tot het oude niveau. Daarom heeft de directie besloten om vervroegd afscheid te nemen van tientallen, voornamelijk oudere toestellen die niet meer nodig zijn.
Het gaat om zes Airbus A380’s, zeven Airbus A340-600’s, drie Airbus A340-300’s, vijf Boeing 747-400’s en elf Airbus A320’s bij Lufthansa/Lufthansa Cityline. Van de zes A380’s was al besloten dat ze in 2022 de vloot zouden verlaten, maar dat wordt nu dus per direct. Lufthansa houdt er acht over.
Daarnaast zal ook budgetmaatschappij Eurowings de vloot verkleinen, met in totaal tien toestellen uit de A320-familie. Ook vindt er daar een reorganisatie plaats: Germanwings (dat vluchten uitvoert in naam van Eurowings) wordt opgeheven. Zo moet de operatie geconsolideerd worden in n unit.
Bij SWISS en Brussels Airlines wordt het herstructureringsprogramma ‘gentensiveerd’, wat een ander woord is voor extra bezuinigen. De Lufthansa Group heeft nog niet gespecificeerd om wat voor bezuinigingen het gaat, behalve het verkleinen van de vloot en het uitstellen van leveringen.
Gaat echt niet lekker daar bij de Lufthansa groep. Heb tickets voor een vlucht met Swiss, hoop dat die niet tegen die tijd op de fles zijn gegaanquote:Op dinsdag 7 april 2020 20:09 schreef Iemand91 het volgende:
LUFTHANSA NEEMT VERVROEGD AFSCHEID VAN DEEL A380-, A340- EN 747-VLOOT
[..]
Geloof dat PH-SLC gisteren en vandaag de Waddeneilanden doet. PH-KIO ook veel onderweg, die ziet er grappig uit:quote:Op maandag 23 maart 2020 12:18 schreef shiz het volgende:
Kwam net een heli voorbij dus ik ff kijken bij ADS-B Exchange.
Maar toen viel me wat anders op, aardig wat kleinere vliegtuigen die grids aan het vliegen zijn. Natuurlijk een mooie heldere dag, geen wolken die schaduwen maken, dus die zijn volop aan het fotograferen en geo-analysen aan het doen lijkt het. Of het nu een Partenavia of Tecnam is, Piper PA-31, Beech BE20, Cessna Caravan of C330, C404, zelfs een Citation 550 lijkt het te doen:
[..]
twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 08-04-2020 om 14:53:34 Meanwhile in Germany
#HappyEaster https://t.co/V8T2LQEJ0A reageer retweet
Wrong thread?quote:Op woensdag 8 april 2020 18:02 schreef derLudolf het volgende:
Wie weet iets meer over dit soort fotografie?
Analoge fotografie is een van mijn hobbies en vanuit dat oogpunt de vraag. Gebeurd dit digitaal of nog op film?
Agfa (jullie van vroeger allicht bekend) produceert/verkoopt geen film meer voor de consument, maar ze hebben wel zeven verschillende soorten film hiervoor. Allemaal zwart wit overigens.
https://www.agfa.com/spec(...)photography/aviphot/
En net nu brengen ze een software update uit voor de MAXquote:Op maandag 6 april 2020 09:20 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat de stekker uit het project gaat.
Nee eigenlijk niet, er zijn hier wat piloten geloof ik. Misschien ook iemand die dit soort vluchten doet of iemand kent die dat doetquote:Op woensdag 8 april 2020 18:36 schreef shiz het volgende:
[..]
Wrong thread?
Maar infraroodfotografie is wel een dingetje ja. Kun je ook digitaal doen. Je kunt het ook faken met LUTs.
Oh, lol, ik zag Agfa en ik dacht aan wegwerp cameraatjes enzo.quote:Op woensdag 8 april 2020 19:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet, er zijn hier wat piloten geloof ik. Misschien ook iemand die dit soort vluchten doet of iemand kent die dat doet
Dat kan, misschien hebben ze ook contracten met overheden dat de film zoveel jaar beschikbaar moet blijven.quote:Op woensdag 8 april 2020 19:41 schreef shiz het volgende:
[..]
Oh, lol, ik zag Agfa en ik dacht aan wegwerp cameraatjes enzo.
No idea wat je daar mee opschiet en of dat wordt gedaan. Schijnbaar wel anders zouden ze dat niet verkopen.
Maar ze hebben het wel veel over 'high altitude reconnaissance', dus misschien militaire spionage.
Seems like it. https://www.photrio.com/f(...)nd-200-films.155056/quote:Op woensdag 8 april 2020 19:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat kan, misschien hebben ze ook contracten met overheden dat de film zoveel jaar beschikbaar moet blijven.
Via omwegen is het ook wel voor particulieren te krijgen, er zijn partijen die de grote rollen voor luchtfotografie opkopen en snijden en verpakken tot bruikbare formaten in camera's.
quote:Met het wegvallen van circa 90 procent van alle vluchten tussen Europa en Azi, is er een groot tekort aan vrachtcapaciteit ontstaan. Tegelijkertijd is er juist door de crisis rondom COVID-19 enorme behoefte om medische apparatuur en andere benodigdheden snel tussen de VS, Europa en China te kunnen vervoeren. KLM heeft nu de handen ineengeslagen met Philips en de Nederlandse overheid om hiervoor een tijdelijke speciale vracht luchtbrug te creren tussen Nederland en China. Ook van veel andere partijen komen er verzoeken binnen voor extra capaciteit. Deze luchtbrug richting Azi gaat 13 april van start.
KLM zal voor deze belangrijke vracht luchtbrug de komende 6 tot 8 weken speciaal de Boeing 747-combi terugbrengen in de operatie tussen Nederland en China. Deze luchtbrug zorgt voor een continue stroom van speciale vrachtcapaciteit; 2x per week naar Beijing en 3x per week naar Shanghai. Hiermee ontstaat circa 250 ton aan extra vrachtcapaciteit per richting per week.
De vluchten gaan opereren naast de bestaande diensten van de zogeheten ‘skeleton dienstregeling’, die sinds 29 maart van kracht is met 2x Beijing en 2x Shanghai, uitgevoerd met de Boeing 787 en Boeing 777.
De KLM/Martinair Full Freighters blijven ingezet worden op de Noord-Atlantische routes, waar Philips gebruik van zal maken voor een luchtbrug vanuit Amsterdam naar distributiepunten in de VS. De Full Freighters zullen ook op Zuid-Atlantische routes en op Afrika blijven vliegen.
Gezien de huidige 90% terugval in vluchten en de verwachting naar de toekomst, had KLM begin maart besloten de resterende 747’s al per april 2020 uit te faseren in plaats van in de zomer van 2021. Voor deze luchtbrug worden er nu dus 2 Boeing 747-combi toestellen opnieuw in gebruik genomen, specifiek voor deze 2 routes en deze periode.
Live te volgen op Facebook en Youtube tussen 14:00 en 15:00 uur.quote:"Tijdens deze rondleiding word je meegenomen door het immense vliegtuig en worden de geheime plekjes onthuld. De black box, de steward(essen) slaapplekken, kapingsluiken, een exclusief kijkje in de bagageruimte en uiteraard uitgebreide uitleg over de cockpit komen aan bod", aldus Corendon.
Inderdaad.quote:
Op 1 foutbeeld na van een enkele seconde, geen enkel probleem hier gehad.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:36 schreef flipsen het volgende:
Hapert hier teveel, kijk het later wel even terug. Vroeg die vent nou echt wat een wenteltrap is
Dat klopt. Een piloot mag op 1 type vliegen. Dus bijvoorbeeld niet tegelijkertijd op een 747 en een 787.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:02 schreef Gitarist het volgende:
Maar wat ik me afvraag, moeten alle piloten die op de KLM 747's vlogen nu omgeschoold worden voor andere toestellen (nu de 747's eruit gaan)? Ik neem aan dat het niet zoals met auto's is, dat je in een Fiat Panda kan afrijden en ook meteen in een BMW 7-serie mag stappen...
Oh dat wist ik niet Dus je kan niet 2 type ratings tegelijk hebben?quote:Op donderdag 9 april 2020 15:12 schreef Iemand91 het volgende:
Dat klopt. Een piloot mag op 1 type vliegen. Dus bijvoorbeeld niet tegelijkertijd op een 747 en een 787.
Dat kan. De 4 maatregelen bij overtolligheid staan in de CAO op volgorde van wenselijkheid. De tweede maatregel is een vrijwillige vertrekregeling, de 4e gedwongen ontslag (op omgekeerde basis van binnenkomst).quote:Op donderdag 9 april 2020 15:19 schreef shiz het volgende:
Misschien dat ze voor de een of de andere die kort voor pensioen stond zich de kosten voor een typerating besparen en diegene vervroegd in pensioen kunnen sturen trouwens.
Ja, er zal zeker een zakje geld bij een VVR komen kijkenquote:Op donderdag 9 april 2020 15:35 schreef shiz het volgende:
Nou ja, meer in de vorm van doorbetaald verlof of een kleine golden handshake dacht ik dan aan.
Vanwege dit soort posts is het jammer dat er (nog?) geen ratingsysteem is binnen FOK! Dank, erg informatief en verhelderend.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:12 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat klopt. Een piloot mag op 1 type vliegen. Dus bijvoorbeeld niet tegelijkertijd op een 747 en een 787.
De zogenaamde type rating.
Echter bestaat er zoiets als common type rating; dan mag men op sterk vergelijkbare toestellen vliegen; bijvoorbeeld op de 777 en 787 of A330 en A340 en alle toestellen binnen de A320 familie (A318 t/m A321).
Dat is een voordeel want dan mogen piloten op meer toestellen vliegen en hoef je niet aparte groepen voor elk type vliegtuigen te hebben. En dat gebeurd steeds meer.
Zo had KLM een paar jaar geleden op de lange afstandsvloot nog de MD-11, 747-400, A330, 777 en 767 vliegen.
Nu/straks alleen nog maar de 777 en 787 en mag de pool piloten dus op elk toestel/vlucht vliegen. De A330 valt dus daarbuiten, maar die verlaat ook tegen 2025 de vloot; mogelijk nog wel eerder gezien de huidige crisis.
Voor cabinepersoneel geldt in mindere maten hetzelfde; bij KLM vliegen die op 3 verschillende types waarbij de 787 een sub-type is van de 777. Die werken dus op maximaal 4 types (bijvoorbeeld 747, 777/787 en A330)
Dan geef ik hem meestal op Tweakers een +1.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:13 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Vanwege dit soort posts is het jammer dat er (nog?) geen ratingsysteem is binnen FOK! Dank, erg informatief en verhelderend.
Ja, dat zou ik daar ook hebben gedaan, maar we zitten hier helaas op FOK en het luchtvaarttopic aldaar is niet echt actief.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:40 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dan geef ik hem meestal op Tweakers een +1.
Jij woont dan ook in een eerste wereldlandquote:Op donderdag 9 april 2020 15:12 schreef Iemand91 het volgende:
Op 1 foutbeeld na van een enkele seconde, geen enkel probleem hier gehad.
[..]
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1794659quote:Op donderdag 9 april 2020 17:26 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ja, dat zou ik daar ook hebben gedaan, maar we zitten hier helaas op FOK en het luchtvaarttopic aldaar is niet echt actief.
Zo simpel ligt het niet met type rating, currency en verschillen. Voorbeelden:quote:Op donderdag 9 april 2020 15:12 schreef Iemand91 het volgende:
Dat klopt. Een piloot mag op 1 type vliegen. Dus bijvoorbeeld niet tegelijkertijd op een 747 en een 787.
De zogenaamde type rating.
Echter bestaat er zoiets als common type rating; dan mag men op sterk vergelijkbare toestellen vliegen; bijvoorbeeld op de 777 en 787 of A330 en A340 en alle toestellen binnen de A320 familie (A318 t/m A321).
Hehe, van dat forum ben ik notabene lid. Maar hier is het leuker.quote:Op woensdag 8 april 2020 19:48 schreef shiz het volgende:
[..]
Seems like it. https://www.photrio.com/f(...)nd-200-films.155056/
True, maar het was dan ook een versimpeld antwoord. Verdieping kan altijd nog maar dat was i.i.g. bedoelt als simpele verduidelijking.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:09 schreef OEM het volgende:
[..]
Zo simpel ligt het niet met type rating, currency en verschillen. Voorbeelden:
• Bij TUI Belgium vliegen ze tegelijkertijd met de 737 en 787
• Alle 737 vallen onder 1 type rating (bij de FAA) maar bv. Southwest mag niet tegelijkertijd met de Classic en de Max vliegen
En het verschilt ook nog eens per luchtvaartauthoriteit wat onder dezelfde (common) type rating valt of niet
Zo te zien moest de fotograaf even plaats maken voor de F16quote:Op vrijdag 10 april 2020 00:11 schreef shiz het volgende:
Een eerdere spot:
[ afbeelding ]
Leek wel alsof ze gingen checken wat ze aan het doen waren.
En momenteel voor het eerst in ruim anderhalf jaar weer een commercile vlucht:quote:Op woensdag 25 maart 2020 13:57 schreef Iemand91 het volgende:
Na 18 maanden aan de grond te hebben gestaan, haangt de Antonov An-225 nu weer in de lucht: https://www.flightradar24.com/UR82060/24453038
[ afbeelding ]
https://www.flightradar24.com/ADB354F/2458e9d3twitter:flightradar24 twitterde op zaterdag 11-04-2020 om 14:37:42 Back to work! The @AntonovCompany An-225—the world’s largest cargo aircraft—is on its way to China via Kazakhstan to collect medical supplies. The supplies will be delivered to Warsaw in a few days time. Follow the first leg live at https://t.co/SNL7DIvcY4 https://t.co/bmpqwobt7G reageer retweet
twitter:Edjkdtj twitterde op zondag 12-04-2020 om 12:33:30 Een akelig gezicht: een #Schiphol zonder operationele kisten. 100 staan er geparkeerd en niemand daar aan het werk. Hoe lang nog? https://t.co/5GoqdCuDMu reageer retweet
twitter:AntonovCompany twitterde op woensdag 15-04-2020 om 19:23:28 After successful delivery of the cargo to #Poland,AN-225 flies to help the next country - #France
On April 15,#AN225 departed from Poland to the China to take on board a medical equipment to fight #COVID19. Scheduled date of the AN-225 arrival to Airport Paris-Vatry is April 18 https://t.co/puFiWI1e44 reageer retweet
Ik zou die vraag hier stellen: TRV / Vragen over vliegen #60 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)quote:Op donderdag 16 april 2020 16:25 schreef Adrie072 het volgende:
Die voucher aannemen, moet je dat nou wel of niet doen?
Je hebt recht op geld terug bij annulering vanuit de maatschappij, dus zou geen voucher accepteren als je dat niet wilt.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:25 schreef Adrie072 het volgende:
Die voucher aannemen, moet je dat nou wel of niet doen?
quote:JOHANNESBURG - De ondergang is nabij voor South African Airways (SAA), nu de Zuid-Afrikaanse regering er geen geld meer in wil steken. De maatschappij is van plan om alle 4.700 medewerkers te ontslaan en praat daarom met de vakbonden over een ontslagregeling.
Dat blijkt uit documenten die persbureau Bloomberg heeft ingezien. Volgens het plan van SAA krijgen medewerkers een maand salaris voor elk jaar dat ze bij de maatschappij gewerkt hebben. Dat moet betaald worden van de verkoop van activa, zoals vliegtuigen en gebouwen.
Als het ontslag doorgaat, dan betekent het vrijwel zeker het einde voor het 86-jarige South African Airways, dat vroeger ook bekend stond als de Suid-Afrikaanse Lugdiens. De staatsmaatschappij wordt al jarenlang op de been gehouden door de overheid: het laatste winstgevende jaar was 2011.
SAA is lid van de Star Alliance en beschikt over een vloot van 44 toestellen, waaronder Airbus A320’s, A330’s, A340’s en A350’s. Vr de coronacrisis vloog het bedrijf in Europa op Londen, Frankfurt en Mnchen. In een groot deel van de vorige eeuw was SAA ook op Schiphol actief.
Die vluchten worden (werden) uitgevoerd door Airlink; een andere maatschappij die overigens tot nu toe wel veel samenwerkte met South African Airways.quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dan ook definitief RIP de enige connectie van St Helena's airport?
Misschien een late baanwissel?quote:Op zondag 19 april 2020 14:09 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.flightradar24.com/LCO1103/2460ba40
Beetje vreemde en lage aanvliegroute of niet?
Toppie!quote:Op zondag 19 april 2020 14:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Misschien een late baanwissel?
Sowieso zal je komende tijd wat 'aparte' aanvliegroutes zien omdat het dermate rustig is met goed zicht dat de verkeersleiding nog al eens een "visual approach" geeft zodra een piloot meldt dat hij Schiphol ziet liggen.
Betekent zoveel als dat de piloot zelf op zicht naar de baan mag vliegen en landen.
Waarom doen ze dat? Juist nu hebben ze wel tijd om aanwijzingen te geven toch?quote:Op zondag 19 april 2020 14:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Misschien een late baanwissel?
Sowieso zal je komende tijd wat 'aparte' aanvliegroutes zien omdat het dermate rustig is met goed zicht dat de verkeersleiding nog al eens een "visual approach" geeft zodra een piloot meldt dat hij Schiphol ziet liggen.
Betekent zoveel als dat de piloot zelf op zicht naar de baan mag vliegen en landen.
Neehoor, maar het is een stuk efficienter.quote:Op zondag 19 april 2020 14:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom doen ze dat? Juist nu hebben ze wel tijd om aanwijzingen te geven toch?
Of is de capaciteit in de toren fors verminderd?
Ik mag toch hopen dat ze ondanks visual clearance ook op hun instrumenten blijven lettenquote:Op zondag 19 april 2020 14:45 schreef Drekkoning het volgende:
En als piloot ook wel leuk om gewoon lekker zonder autopilot naar buiten te kijken en aan de hand van wat je uit je raampje ziet te vliegen ipv naar je instrumenten te turen
Uiteraard Was een beetje kort door de bocht van mij, uiteraard blijven de basisinstrumenten als snelheid van enorm belang.quote:Op zondag 19 april 2020 16:18 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat ze ondanks visual clearance ook op hun instrumenten blijven letten
Handmatig kan ik me voorstellen dat dat voor de afwisseling zeker leuk is. Laatste ritjes naar Itali en Sloveni ook zonder Navi gedaan, krijg je beter beeld bij het wegennet...quote:Op zondag 19 april 2020 14:45 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neehoor, maar het is een stuk efficienter.
Als je op instrumenten blijft vliegen en de ILS moet vliegen maak je bijvoorbeeld alweer een stuk meer meters (afhankelijk waar je vandaan komt). Visueel kun je een heel stuk afsnijden en veel korter voor de baan indraaien.
En het is makkelijk voor de controllers. En als piloot ook wel leuk om gewoon lekker zonder autopilot naar buiten te kijken en aan de hand van wat je uit je raampje ziet te vliegen ipv naar je instrumenten te turen
Polderbaan wordt nog wel gebruikt ivm geluidsnormen. Verder is in ieder geval de Aalsmeerbaan dicht omdat ze daar vliegtuigen op hebben geparkeerd.quote:Op zondag 19 april 2020 16:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Handmatig kan ik me voorstellen dat dat voor de afwisseling zeker leuk is. Laatste ritjes naar Itali en Sloveni ook zonder Navi gedaan, krijg je beter beeld bij het wegennet...
Zijn alle banen op Schiphol wel nog open dan? Want kan me voorstellen dat ze zeggen dat de polderbaan en bijbehorende toren gesloten zijn.
quote:Op zondag 19 april 2020 18:16 schreef Pino112 het volgende:
Paar foto's van boven Schiphol: https://www.facebook.com/(...)8256858858210&type=3
Lekker hoor, op 50ft tijdens een lowpass achterom gaan zitten en een selfie makenquote:Op zondag 19 april 2020 18:16 schreef Pino112 het volgende:
Paar foto's van boven Schiphol: https://www.facebook.com/(...)8256858858210&type=3
Zie hier het voordeel van de visuele nadering die ik al eerder noemde, je kan veel korter voor de baan indraaienquote:Op maandag 20 april 2020 14:16 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.flightradar24.com/KLM48V/2461e370
Vind het maar vreemd allemaal
quote:Due to the ongoing spread of the Coronavirus (COVID-19) most countries have advised against or have banned non-essential travel. The closure of borders and quarantine restrictions has effectively brought the entire airline industry to a halt. Consequently, almost all of Norwegian’s flight operations have been cancelled, while the costs for air crew remain. The pilots and cabin crew in Scandinavia are employed in subsidiaries in the Norwegian Group. Unfortunately, despite the measures that the company has already taken to reduce costs, the Board of these companies are left with no choice but to apply for bankruptcy.
The decisions about filing for bankruptcies in the four crew subsidiaries were made by the respective boards on Monday April 20, 2020.
quote:In Norway, there are efficient furlough opportunities which means that the government pays for all salary related costs throughout the duration of the furlough period. Unfortunately, there is not the equivalent coverage in Sweden or Denmark schemes.
Ook Virgin Australia lijkt te gaan vallen.quote:Due to the extraordinary situation (force majeure), Norwegian has also notified OSM Aviation that it has cancelled the crew provision agreements with several of its jointly owned OSM Aviation subsidiaries. These companies have crew based in Spain, UK, Finland, Sweden and the US.
The above actions will affect 1,571 pilots and 3,134 cabin crew. About 700 pilots and 1,300 cabin crew based in Norway, France and Italy are not affected.
quote:Virgin employs around 10,000 people directly and supports another 6000 jobs indirectly, who will face an uncertain future when the airline officially appoints administrators, expected to happen on Tuesday morning.
Norwegian heeft crew in diverse BV's zitten en laat die nu klappen? Wel 'makkelijk' om van je personeel af te komen.. Zouden Easyjet en Ryanair dat ook zo hebben?quote:Op maandag 20 april 2020 15:06 schreef Iemand91 het volgende:
Norwegian’s pilot and cabin crew companies in Sweden and Denmark file for bankruptcy
[..]
[..]
[..]
Ook Virgin Australia lijkt te gaan vallen.
[..]
Google maar eens op "Crewlink" en "Nobox".quote:Op maandag 20 april 2020 17:11 schreef Peter het volgende:
Norwegian heeft crew in diverse BV's zitten en laat die nu klappen? Wel 'makkelijk' om van je personeel af te komen.. Zouden Easyjet en Ryanair dat ook zo hebben?
"It's all yours!"quote:Op zondag 19 april 2020 18:16 schreef Pino112 het volgende:
Paar foto's van boven Schiphol: https://www.facebook.com/(...)8256858858210&type=3
Ik gok op @Individual of zijn broer @Viajeroquote:Op woensdag 22 april 2020 14:23 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.flightradar24.com/C68A/246434c6
Mooie vertrekplek, route en wie zou het zijn?
Kist is in ieder geval deze.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:23 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.flightradar24.com/C68A/246434c6
Mooie vertrekplek, route en wie zou het zijn?
quote:Op woensdag 22 april 2020 14:28 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik gok op @:individual of zijn broer @:viajero
Klopt, ik ben wereldreddendemilieuhippie geworden en vlieg niet zoveel meer.quote:Live flight not found
Sorry, but we couldn't find data about this flight.
Het was een vlucht van NL over London naar Guernsey, vandaar dat ik aan je moest denken. Of zou het DAM geweest zijn:Dquote:Op woensdag 22 april 2020 15:53 schreef Individual het volgende:
[..]
[..]
Klopt, ik ben wereldreddendemilieuhippie geworden en vlieg niet zoveel meer.
En toen dacht je:"Snel een foto maken met mijn mobiel voor FOK!"quote:Op vrijdag 24 april 2020 09:59 schreef shiz het volgende:
Ooh, hier aan de kust vloog net een F35 200' over het water.
[ afbeelding ]
En toen dacht je:"Snel een foto maken met mijn mobiel voor FOK!"quote:Op vrijdag 24 april 2020 09:59 schreef shiz het volgende:
Ooh, hier aan de kust vloog net een F35 200' over het water.
[ afbeelding ]
Ja. Maar kort voor IJmuiden verdween 'ie opeens van de radar. Dus ik naar buiten idd met mobieltje. En toen hoorde en zag ik hem heel kalmpjes voorbij zoeven, maar te ver zelfs voor mijn Huawei P30 Pro met 10x hybride zoom.quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:45 schreef flipsen het volgende:
[..]
En toen dacht je:"Snel een foto maken met mijn mobiel voor FOK!"
quote:De Nederlandse regering steunt KLM met een bedrag tussen de 2 en 4 miljard euro. Hoe de steun er precies gaat uitzien, moet nog worden uitgewerkt. Minister van Financin Hoekstra denkt aan garantstellingen en leningen.
Er worden voorwaarden gesteld aan de Nederlandse miljardensteun. De salarissen van het personeel moet worden gematigd, te beginnen aan de top. Ook mag er geen winst worden uitgekeerd en moet er gewerkt worden aan milieumaatregelen. "Het gaat om belastinggeld", zei minister Hoekstra. "Het is redelijk dat de sterkste schouders ook de zwaarste lasten dragen."
De steun van 2 tot 4 miljard is nadrukkelijk voor KLM en niet voor het moederbedrijf Air France-KLM. Hoekstra noemde KLM "van nationaal belang" voor de Nederlandse economie. Het bedrijf zorgt niet alleen voor 35.000 banen, maar er zijn ook veel Nederlandse bedrijven indirect afhankelijk van het luchtvaartbedrijf en van Schiphol.
"KLM is als een domino in een lange rij", zei Hoekstra. "Als die steen omvalt, heeft het gevolgen voor bedrijven in laden en lossen, distributie, het toerisme. Bedrijven in allerlei soorten en maten."
De Franse regering komt met eigen een steunpakket ter waarde van 7 miljard euro voor Air France. Dat heeft minister van Financin Le Maire gezegd tegen de Franse omroep TF1. Volgens Le Maire wordt de luchtvaartmaatschappij niet genationaliseerd.
Ze staan op punt van vertrekken: https://www.facebook.com/1460901870712723/videos/596216320977054/quote:SCHIPHOL - Een formatie van drie historische vliegtuigen brengt zaterdag een vliegend saluut aan Nederland. Onder het motto ‘Celebrate Life’ willen de drie piloten alle inwoners een hart onder de riem steken tijdens de coronacrisis.
De ervaren vliegers Hans Nordsiek, Ferry van der Geest en Piet Luijken vliegen met twee Boeing Stearman-dubbeldekkers en een De Havilland Chipmunk van Breda (13.30 uur) richting Vinkeveen (14.00 uur), Amsterdam (14.10 uur), Amstelveen (14.20 uur), Schiphol (14.25 uur) en Haarlem (14.35 uur), waarbij de tijden uiteraard onder voorbehoud zijn.
Nu er door de coronamaatregelen geen airshows kunnen worden gehouden, roepen de piloten liefhebbers op om vanuit hun achtertuin foto’s te maken en op te sturen naar info@thestoryteller.nl.
Voor, tijdens en na de vlucht worden er video-opnames gemaakt, die (deels live) te zien zijn op Facebook.com/TheStorytellerHansNordsiek. Op Flightradar24.com is de formatie eveneens te volgen. De formatie is te zien onder registratie G-APLO.
Die vliegen bijna dagelijks langs de kust voor hun inspecties. Zie ze wel eens laag over de Scheveningse Pier vliegen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 14:53 schreef shiz het volgende:
Was ook benieuwd wat die Dornier PH-CGC nu eigenlijk precies doet.
-- ze lezen mee. Komen gelijk nog een keer voorbij
[ afbeelding ]
Lijkt er op. Vlogen inderdaad vandaag bij elkaar.quote:Op zondag 26 april 2020 20:39 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Lijkt mij dat die blauwe Texan N13FY was, en die rode zou weleens de D-ESHP geweest kunnen zijn.
quote:'KLM HOUDT REKENING MET EINDE VAN HUWELIJK MET AIR FRANCE'
AMSTELVEEN - De top van KLM houdt er rekening mee dat de huidige crisis wel eens het einde van het huwelijk met Air France kan betekenen. Dat bevestigen ingewijden rond de onderneming tegenover het Financieele Dagblad.
Cruciaal voor het voortbestaan van de Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie is of Air France er in slaagt de kosten drastisch te verlagen. Op het hoofdkantoor in Amstelveen is men niet overtuigd van de Franse bereidheid daartoe, zeker niet nadat de Franse staat het bedrijf vrijdag financieel te hulp was geschoten met een lening van 7 mrd. 'Dat versterkt de positie van de overheid, ten nadele van de bedrijfstop', zo taxeert een betrokkene.
De verhoudingen tussen de Fransen en Nederlanders bij Air France-KLM zijn de afgelopen jaren verslechterd met als dieptepunt de strijd begin vorig jaar rond de herbenoeming van KLM-topman Pieter Elbers. Het ergert KLM dat de Fransen de baas spelen terwijl ze het eigen huis niet op orde hebben. In Amstelveen groeit de overtuiging dat het misschien beter zou zijn als het hoofdkantoor van de holding wordt geschrapt en de twee luchtvaartmaatschappijen zich beperken tot cordinatie en afstemming. Zover zijn ze in Frankrijk nog lang niet.
Vloot aan de grond
De coronacrisis raakt beide luchtvaartmaatschappijen midscheeps. Vrijwel de gehele vloot staat aan de grond, en de kosten lopen door. Bij KLM denken ze genoeg te hebben aan een door de overheid gegarandeerde lening van 2 mrd tot 4 mrd, mits het luchtverkeer eind 2021 weer op 80% zit. Er is gerede twijfel of het door de Franse staat geboden leningenpakket van 7 mrd, waarvan 4 mrd een looptijd heeft van twaalf maanden, voldoende is voor Air France. Beide steunoperaties werden vrijdag nabeurs gepresenteerd.
Een volgende steunoperatie zou wel eens in de vorm van aandelen kunnen plaatsvinden. Air France-KLM liet vrijdag weten uiterlijk deze winter daarover te besluiten. Minister Wopke Hoekstra van Financin sloot een dergelijke actie niet uit. 'Dat zou onderdeel van het recept kunnen zijn'. Het is voor andere aandeelhouders dan nationale staten problematisch om mee te doen in zo'n emissie, waardoor hun belang fors zou verwateren. Nederland en Frankrijk bezitten nu ieder 14% in de holding.
Publiek geld
Omdat zowel Hoekstra als zijn Franse ambtgenoot Bruno Le Maire vrijdag beklemtoonde dat publiek geld alleen de eigen luchtvaartmaatschappij ten goede mag komen, kan de uitkomst in theorie leiden tot twee genationaliseerde luchtvaartmaatschappijen. Bij KLM houden ze daar rekening mee.
Ah ik dacht al. Zag er zaterdag (was in Leiden in de Merenwijk) 2 overkopen. Alleen de G-APLO kwam terug op Flightradar. Maar hij vloog samen met 1 dubbeldekker. Dat was de zwarte, de zilveren niet gezien.quote:Op zaterdag 25 april 2020 13:14 schreef Iemand91 het volgende:
HISTORISCHE VLIEGTUIGEN BRENGEN VLIEGEND SALUUT IN CRISISTIJD
[..]
Ze staan op punt van vertrekken: https://www.facebook.com/1460901870712723/videos/596216320977054/
https://www.flightradar24.com/GAPLO/2467ba21
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toch jammer, als pax toch 1 vd fijnste toestellen om mee te reizenquote:Op maandag 27 april 2020 14:15 schreef Iemand91 het volgende:
15 jaar geleden vloog vandaag de Airbus A380 haar eerste vlucht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu, 15 jaar later staan alle 242 geproduceerde toestellen aan de grond; alleen een viertal van China Southern Airlines vliegen nog rond waaronder eenmaal per week naar Amsterdam.
Tevens is het einde van de productie aangekondigd (laatste A380 zou eind 2021 worden geleverd; maar dat kan door de huidige omstandigheden nu veranderen), 9 toestellen moeten nog worden geleverd, zijn de eerste 2 exemplaren al gesloopt en is het maar de vraag hoeveel van de opgeslagen toestellen weer in gebruik genomen zullen worden.
Air France: plan was om alle 10 toestellen in 2022 uit te faseren. De eerste verliet de vloot afgelopen januari.
Ben Smith overweegt nu dit te versnellen; de kans is aanwezig dat Air France geen A380 vluchten meer zal uitvoeren.
Lufthansa: faseert 6 toestellen per direct uit en houdt er 8 over.
Singapore Airlines: heeft de eerste 5 uitgefaseerd (maar ook 5 nieuwe voor in de plaats genomen)
Qantas: bezig met cabin upgrade. Geplande uitfasering in 2030.
Qatar Airways: Zodra de toestellen 10 jaar oud zijn worden ze uitgefaseerd. Begin van uitfasering zou dus in 2024 beginnen.
Emirates: heeft er totaal 123 besteld en zitten momenteel op 115. De vloot zal zich rond de 115 stabiliseren en halverwege de jaren 20 zakken naar zo'n 90-100 toestellen waarbij uitgefaseerde toestellen als donor zullen dienen voor de andere A380's en geleasede A380 naar de lease-maatschappij zullen terugkeren.
Tim Clark ziet de A380 in 2035 nog voor vliegen voor de maatschappij.
Van de overige maatschappijen is niet duidelijk wat hun plannen zijn voor de A380.
De meeste maatschappijen zullen er A350/777X/787 voor in plaats nemen, dat zijn ook niet onprettige toestellen om mee te vliegen als passagier. Neemt niet weg dat een tweede etage toch iets speciaals heeft.quote:Op maandag 27 april 2020 14:54 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Toch jammer, als pax toch 1 vd fijnste toestellen om mee te reizen
Het LH netwerk is wel uitstekend dekkend voor aansluitende vluchten van/naar AMS. Betwijfel echter of LH er iets in zou zien. Voor nu is de SkyTeam samenwerking voor KLM erg belangrijk samen met Delta voor vluchten naar en van de V.S. Lijkt me niet dat je zomaar kan uitstappen of kan samenwerken met een Star Alliance maatschappij.quote:Op maandag 27 april 2020 13:30 schreef Peter het volgende:
Telegraaf kijkt al naar een nieuwe samenwerking tussen KLM en Lufhansa.. https://www.telegraaf.nl/(...)uilen-voor-lufthansa
78 en 77 vind ik waardeloos om mee te reizen, de a350 is daarintegen wel okay vind ik.quote:Op maandag 27 april 2020 16:29 schreef davedavy het volgende:
[..]
De meeste maatschappijen zullen er A350/777X/787 voor in plaats nemen, dat zijn ook niet onprettige toestellen om mee te vliegen als passagier. Neemt niet weg dat een tweede etage toch iets speciaals heeft.
De splitsing van AF-KLM hoeft niet het einde te betekenen van de samenwerking tussen AF en KLM en het lidmaatschap van Skyteam.quote:Op maandag 27 april 2020 16:36 schreef davedavy het volgende:
[..]
Het LH netwerk is wel uitstekend dekkend voor aansluitende vluchten van/naar AMS. Betwijfel echter of LH er iets in zou zien. Voor nu is de SkyTeam samenwerking voor KLM erg belangrijk samen met Delta voor vluchten naar en van de V.S. Lijkt me niet dat je zomaar kan uitstappen of kan samenwerken met een Star Alliance maatschappij.
Waarom vind je het waardeloos om me te reizen? Ik heb zelf pas 1 maal met de 787 mogen vliegen (Kenya Airways) maar dat vond ik (afgezien van de service van Kenya) best wel prima. Ik denk dat de ervaring vooral af zal hangen van de service van de Airline.quote:Op maandag 27 april 2020 16:51 schreef tripel7 het volgende:
[..]
78 en 77 vind ik waardeloos om mee te reizen, de a350 is daarintegen wel okay vind ik.
De hoeveelheid stoelen en daarbij behoren been- en schouderruimte zal ook erg van invloed zijn.quote:Op maandag 27 april 2020 18:15 schreef Sunri5e het volgende:
Ik denk dat de ervaring vooral af zal hangen van de service van de Airline.
Dat zegt 'ie toch ook niet? Gaat natuurlijk om hoe je een samenwerking met een partner uit een andere alliantie gaat verenigen. Monogamie heeft niet veel zin als iedereen het toch gewoon met elkaar doet. Dus zal KLM dan wel uit SkyTeam moeten stappen en zich bij Star Alliance voegen? Komt er toch een onderlinge partnerschap ondanks twee verschillende allianties? Gaat de wereld straks over op 'United Alliances', legacy VS lowcost? Hoe zie jij de oplossing dan voor je?quote:Op maandag 27 april 2020 18:11 schreef Fred het volgende:
[..]
De splitsing van AF-KLM hoeft niet het einde te betekenen van de samenwerking tussen AF en KLM en het lidmaatschap van Skyteam.
En aan de Azie kant: LH is vrij close met CAquote:Op maandag 27 april 2020 16:36 schreef davedavy het volgende:
[..]
Het LH netwerk is wel uitstekend dekkend voor aansluitende vluchten van/naar AMS. Betwijfel echter of LH er iets in zou zien. Voor nu is de SkyTeam samenwerking voor KLM erg belangrijk samen met Delta voor vluchten naar en van de V.S. Lijkt me niet dat je zomaar kan uitstappen of kan samenwerken met een Star Alliance maatschappij.
Stoppen met de sentimentele onzin dat elk land "zijn eigen" airline moet hebben.quote:
Het artikel heet "Kan KLM Air France verruilen voor Lufthansa", dat hint wel heel duidelijk op een scheiding met AF een samenwerking met LH.quote:Op maandag 27 april 2020 18:34 schreef shiz het volgende:
Maar... het ging juist niet over KLM-AF onderling.
Het ging om hun alliantiepartner.
Of moet dat ook opzouten?
Het grote cultuurverschil met de Fransen is een zegen en een vloek..quote:Op maandag 27 april 2020 19:52 schreef Iemand91 het volgende:
Er is een reden waarom KLM destijds niet naar BA of Lufthansa is gegaan; en die reden geldt nog steeds IMHO.
En dit is natuurlijk de zoveelste keer dat men weer hier over heeft.
Mee eens!quote:Op maandag 27 april 2020 19:52 schreef Iemand91 het volgende:
Er is een reden waarom KLM destijds niet naar BA of Lufthansa is gegaan; en die reden geldt nog steeds IMHO.
En dit is natuurlijk de zoveelste keer dat men weer hier over heeft.
Ik heb het echt over de kist zelf, niet de service en keuzes qua interieur van de airlines: 77 luidruchtige, zwabberige rammelbak, ik heb 76'en gehad die ruim dubbel de leeftijd hadden van 77's waar ik in gezeten heb, en veel stabieler en steviger over kwamen, voor de 78 geldt hetzelfde, maar dan is met een extra plasticfantastic. De cabines van de a350 en vooral de a380 zijn een stuk rustiger en fijner, je hebt niet het idee dat je door de lucht stuitert, of berhaupt aan het vliegen bent, waardoor je, naar mijn beleving veel uitgeruster uitstaptquote:Op maandag 27 april 2020 18:15 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Waarom vind je het waardeloos om me te reizen? Ik heb zelf pas 1 maal met de 787 mogen vliegen (Kenya Airways) maar dat vond ik (afgezien van de service van Kenya) best wel prima. Ik denk dat de ervaring vooral af zal hangen van de service van de Airline.
Het is natuurlijk koffiedik kijken, maar ik geloof niet dat over 1 a 2 jaar alles weer is als voorheen. Nu komt men erachter dat wekelijks voor een meeting van 2 uur naar Amerika vliegen toch ook prima via Zoom of Teams kan. Ook gaat de economie een flinke klap krijgen, wat altijd invloed heeft op de luchtvaart.quote:Op maandag 27 april 2020 21:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mee eens!
Uiteraard zijn dit gekke tijden, maar het besef moet er ook zijn dat Corona in principe een tijdelijk fenomeen is dat 1 a 2 jaar duurt en daarna gaat alles weer verder als voorheen.
Belangrijkste is overleven. En in dat proces is het overigens niet erg als de crisis gebruikt wordt om de boel wat efficinter te maken, want dat lukt al jaren niet.
(En met efficinter maken bedoel ik niet populistische maatregelen als pilotensalarissen nivelleren )
Het is inderdaad koffiedik kijken, maar meestal zie je mensen toch wel weer terugveren in hun oude gewoontes. Je ziet het nu al, corona is wat minder hot in het nieuws, het is normaal geworden, en gelijk worden mensen wat makkelijker met de regels.quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:50 schreef Viezze het volgende:
[..]
Het is natuurlijk koffiedik kijken, maar ik geloof niet dat over 1 a 2 jaar alles weer is als voorheen. Nu komt men erachter dat wekelijks voor een meeting van 2 uur naar Amerika vliegen toch ook prima via Zoom of Teams kan. Ook gaat de economie een flinke klap krijgen, wat altijd invloed heeft op de luchtvaart.
En dan nog specifiek in Nederland gaat de overheid eisen stellen aan de steun. Bijvoorbeeld de nachtvluchten verminderen of misschien wel helemaal verbieden. Dat heeft direct invloed op je winstgevendheid, vooral voor de vakantie carriers dan.
Ik vond de 787 qua rustig eigenlijk vergelijkbaar met de A380 als ik eerlijk ben.quote:Op dinsdag 28 april 2020 03:33 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Ik heb het echt over de kist zelf, niet de service en keuzes qua interieur van de airlines: 77 luidruchtige, zwabberige rammelbak, ik heb 76'en gehad die ruim dubbel de leeftijd hadden van 77's waar ik in gezeten heb, en veel stabieler en steviger over kwamen, voor de 78 geldt hetzelfde, maar dan is met een extra plasticfantastic. De cabines van de a350 en vooral de a380 zijn een stuk rustiger en fijner, je hebt niet het idee dat je door de lucht stuitert, of berhaupt aan het vliegen bent, waardoor je, naar mijn beleving veel uitgeruster uitstapt
Ja maar, ja maar... waarom dan tripel7 als nickquote:Op dinsdag 28 april 2020 03:33 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Ik heb het echt over de kist zelf, niet de service en keuzes qua interieur van de airlines: 77 luidruchtige, zwabberige rammelbak, ik heb 76'en gehad die ruim dubbel de leeftijd hadden van 77's waar ik in gezeten heb, en veel stabieler en steviger over kwamen, voor de 78 geldt hetzelfde, maar dan is met een extra plasticfantastic. De cabines van de a350 en vooral de a380 zijn een stuk rustiger en fijner, je hebt niet het idee dat je door de lucht stuitert, of berhaupt aan het vliegen bent, waardoor je, naar mijn beleving veel uitgeruster uitstapt
Wel interessant toestel, maar meestal is de boarding gate aan het meest verre uitpuntje van het vliegveld. (Frankfurt, en Singapore bijvoorbeeld). En er gaan zoveel mensen in dat het boarden al 2 uur voor vertrek begint…..quote:Op maandag 27 april 2020 14:54 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Toch jammer, als pax toch 1 vd fijnste toestellen om mee te reizen
Ik denk dat we een stuk sneller terug zijn bij wat we gewend waren.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:00 schreef Drekkoning het volgende:
We gaan het meemaken. Het worden spannende tijden en een boel mensen gaan hun baan en huis kwijtraken vrees ik, en zeker niet alleen in de luchtvaart
Zojuist....quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:01 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik denk dat we een stuk sneller terug zijn bij wat we gewend waren.
Juist om te voorkomen dat mensen hun baan gaan verliezen.
Waarom niet? Sabena is ook ooift failliet gegaan en de Belgen leven ook nog.quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:09 schreef Adrie072 het volgende:
Faillissement je moet er niet aan denken,
Het is wel het makkelijkst eerst geef je je reizigers een bon en vervolgens ga je failliet. Doorstartwn en probleem opgelost.quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:09 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Zojuist....
Lufthansa wacht op staatssteun en onderzoekt optie faillissement
Redactie Redactie28/04/2020 Leestijd: minder dan een minuut
Lufthansa is naarstig op zoek naar financiering om de coronacrisis te doorstaan. Allereerst wacht de maatschappij de onderhandeling omtrent staatssteun af, wat om een bedrag van negen miljard euro gaat. Maar de maatschappij onderzoekt ook de optie van een faillissement.
Faillissement
De Lufthansa Group gaf eerder aan niet aan de financile verplichtingen te kunnen voldoen zonder staatssteun. Maar de staatssteun is niet de enige overweging van de Groep. Volgens de Duitse website Aero.de is het ook een optie om een faillissement in eigen beheer te starten.
Invloed
Mogelijk hangen er bepaalde voorwaarden aan de staatssteun, waar CEO Carsten Spohr geen heil in ziet. Zo zou de Duitse overheid bijvoorbeeld een zetel krijgen in het bestuur. Spohr waarschuwt in de Duitse krant Die Zeit dat het bedrijf moeilijk te besturen wordt als de regering zich er teveel mee gaat bemoeien. En als Berlijn te veel invloed krijgt op de activiteiten, dan zullen de overheden van bijvoorbeeld Oostenrijk, Zwitserland, Belgi – waar de dochterondernemingen gevestigd zijn – snel volgen, meent Spohr.
bron https://www.upinthesky.nl(...)optie-faillissement/
Faillissement je moet er niet aan denken, maar het gaat wel tot steeds meer tot de mogelijkheden behoren, ook KLM, of denken jullie van niet?
Inderdaad. Hoe jammer ik het ook zou vinden als het mooie blauwe KLM zou verdwijnen, objectief gezien heb je volkomen gelijk.quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:34 schreef Fred het volgende:
[..]
Waarom niet? Sabena is ook ooift failliet gegaan en de Belgen leven ook nog.
TWA en Pan Am zijn ook ten onder gegaan, we zijn er niet bepaald minder om gaan vliegen.
Het merk "KLM" hoeft niet te verdwijnen bij een faillissement. Het is internationaal sterk genoeg om bij een eventuele verkoop van de boedel verkocht te worden. Je kan er dan wel vanuit gaan er een Chinese partij flink gaat investeren en dat de Nederlandse overheid kan fluiten naar enige vorm van invloed.quote:Op dinsdag 28 april 2020 19:01 schreef Piles het volgende:
Inderdaad. Hoe jammer ik het ook zou vinden als het mooie blauwe KLM zou verdwijnen, objectief gezien heb je volkomen gelijk.
Aan de andere kant: vliegen was ook wel te makkelijk en te goedkoop geworden.quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:01 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik denk dat we een stuk sneller terug zijn bij wat we gewend waren.
Juist om te voorkomen dat mensen hun baan gaan verliezen.
Vooropgesteld dat je bij voorkeur geen Chinese eigenaar van je airline wilt (voor de liefhebber, zoek goed naar de het 'ebook' "Flying Upside Down" van een Amerikaan die voor Tianjin Airlines heeft gevlogen)quote:Op dinsdag 28 april 2020 19:09 schreef Fred het volgende:
[..]
Het merk "KLM" hoeft niet te verdwijnen bij een faillissement. Het is internationaal sterk genoeg om bij een eventuele verkoop van de boedel verkocht te worden. Je kan er dan wel vanuit gaan er een Chinese partij flink gaat investeren en dat de Nederlandse overheid kan fluiten naar enige vorm van invloed.
KLM is al in buitenlandse handen, het is immers een dochtermaatschappij van een Frans bedrijf met de naam Air-France-KLM.quote:Op dinsdag 28 april 2020 21:33 schreef Xtreem het volgende:
Daarnaast - het merk KLM kan volgens mij niet in buitenlandse handen komen, want dan zou -meen ik - de K vervallen?
Dit dus, en zolang KLM - ook al is het een dochter van een niet NL bedrijf - maar in Nederland gevestigd blijft, kan het koninklijk blijven ….quote:Op dinsdag 28 april 2020 22:09 schreef Fred het volgende:
[..]
KLM is al in buitenlandse handen, het is immers een dochtermaatschappij van een Frans bedrijf met de naam Air-France-KLM.
787 is iets stiller dan de A380 maar ik vond het een stuk prettiger vliegen in de A380 (Emirates) dan de 787 (KLM) maar dat komt dan denk ik vooral door de configuratie. De 777 (KLM) vond ik beter zitten dan de 787 zeker op schouderhoogte.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:32 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik vond de 787 qua rustig eigenlijk vergelijkbaar met de A380 als ik eerlijk ben.
twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 29-04-2020 om 13:17:25 We're just going to leave this here
https://t.co/5Ney15ATg6 reageer retweet
quote:Den Haag, 30 april 2020 – Madurodam beleefde vandaag een historisch hoogtepunt met de landing van ‘The Flying Dutchman’: een levensgroot DC-3 vliegtuig, in de iconische zilver en blauwe KLM-stijl van de jaren ’40-’50. Het vliegtuig is 18 meter lang en heeft een vleugelspanwijdte van 30 meter. De Flying Dutchman is de hoofdrolspeler in de nieuwe attractie van Madurodam die bij de heropening van het park open zal gaan voor het publiek.
Het befaamde vliegtuig werd vandaag met een levensgrote kraan het Haagse familiepark in gehesen, naar de locatie van de nieuwe ‘flight experience’ bij luchthaven Schiphol.
Het inhijsen van het toestel is het sluitstuk van een anderhalf jaar durende restauratie, waarin de DC-3 langzaam transformeerde tot het zilveren KLM-vliegtuig. Nu het vliegtuig op de nieuw aangelegde landingsbaan achter het miniatuur-Schiphol is geland, wordt ‘The Flying Dutchman’ aan boord voorzien van de laatste technologie en een breed scala aan showtechnieken. Madurodam biedt haar bezoekers zo een unieke, eigentijdse Dakota-experience: een vlucht door tijd en ruimte, die verder gaat dan vliegen, en waarin de pioniersgeest die ons land groot heeft gemaakt, centraal staan.
Zodra de deuren van Madurodam weer open mogen, staan ook de eerste (test)vluchten van The Flying Dutchman gepland voor het publiek, uiteraard met inachtneming van de richtlijnen binnen de 1,5 meter samenleving.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |