abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_192805938
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 14:53 schreef shiz het volgende:
Was ook benieuwd wat die Dornier PH-CGC nu eigenlijk precies doet. :P

-- ze lezen mee. :P Komen gelijk nog een keer voorbij
[ afbeelding ]
Die vliegen bijna dagelijks langs de kust voor hun inspecties. Zie ze wel eens laag over de Scheveningse Pier vliegen.
dag
  zondag 26 april 2020 @ 17:24:37 #252
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_192815599

Ook vandaag een oldschooler formatie? Probeerde nog razendsnel een foto te schieten. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator zondag 26 april 2020 @ 19:38:12 #253
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zondag 26 april 2020 @ 20:39:08 #255
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_192818626
Lijkt mij dat die blauwe Texan N13FY was, en die rode zou weleens de D-ESHP geweest kunnen zijn.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_192818761
quote:
2s.gif Op zondag 26 april 2020 20:39 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Lijkt mij dat die blauwe Texan N13FY was, en die rode zou weleens de D-ESHP geweest kunnen zijn.
Lijkt er op. Vlogen inderdaad vandaag bij elkaar.
  zondag 26 april 2020 @ 22:19:53 #257
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_192820882
Kort na 16:00 nabij Cruquius (/Hoofddorp).

Sounds like they'd fit the bill. :Y ^O^
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 27 april 2020 @ 12:34:57 #258
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192827302
quote:
'KLM HOUDT REKENING MET EINDE VAN HUWELIJK MET AIR FRANCE'

AMSTELVEEN - De top van KLM houdt er rekening mee dat de huidige crisis wel eens het einde van het huwelijk met Air France kan betekenen. Dat bevestigen ingewijden rond de onderneming tegenover het Financieele Dagblad.
Cruciaal voor het voortbestaan van de Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie is of Air France er in slaagt de kosten drastisch te verlagen. Op het hoofdkantoor in Amstelveen is men niet overtuigd van de Franse bereidheid daartoe, zeker niet nadat de Franse staat het bedrijf vrijdag financieel te hulp was geschoten met een lening van ¤7 mrd. 'Dat versterkt de positie van de overheid, ten nadele van de bedrijfstop', zo taxeert een betrokkene.

De verhoudingen tussen de Fransen en Nederlanders bij Air France-KLM zijn de afgelopen jaren verslechterd met als dieptepunt de strijd begin vorig jaar rond de herbenoeming van KLM-topman Pieter Elbers. Het ergert KLM dat de Fransen de baas spelen terwijl ze het eigen huis niet op orde hebben. In Amstelveen groeit de overtuiging dat het misschien beter zou zijn als het hoofdkantoor van de holding wordt geschrapt en de twee luchtvaartmaatschappijen zich beperken tot coördinatie en afstemming. Zover zijn ze in Frankrijk nog lang niet.

Vloot aan de grond
De coronacrisis raakt beide luchtvaartmaatschappijen midscheeps. Vrijwel de gehele vloot staat aan de grond, en de kosten lopen door. Bij KLM denken ze genoeg te hebben aan een door de overheid gegarandeerde lening van ¤2 mrd tot ¤4 mrd, mits het luchtverkeer eind 2021 weer op 80% zit. Er is gerede twijfel of het door de Franse staat geboden leningenpakket van ¤7 mrd, waarvan ¤4 mrd een looptijd heeft van twaalf maanden, voldoende is voor Air France. Beide steunoperaties werden vrijdag nabeurs gepresenteerd.

Een volgende steunoperatie zou wel eens in de vorm van aandelen kunnen plaatsvinden. Air France-KLM liet vrijdag weten uiterlijk deze winter daarover te besluiten. Minister Wopke Hoekstra van Financiën sloot een dergelijke actie niet uit. 'Dat zou onderdeel van het recept kunnen zijn'. Het is voor andere aandeelhouders dan nationale staten problematisch om mee te doen in zo'n emissie, waardoor hun belang fors zou verwateren. Nederland en Frankrijk bezitten nu ieder 14% in de holding.

Publiek geld
Omdat zowel Hoekstra als zijn Franse ambtgenoot Bruno Le Maire vrijdag beklemtoonde dat publiek geld alleen de eigen luchtvaartmaatschappij ten goede mag komen, kan de uitkomst in theorie leiden tot twee genationaliseerde luchtvaartmaatschappijen. Bij KLM houden ze daar rekening mee.
pi_192828014
Telegraaf kijkt al naar een nieuwe samenwerking tussen KLM en Lufhansa.. https://www.telegraaf.nl/(...)uilen-voor-lufthansa
dag
pi_192828590
15 jaar geleden vloog vandaag de Airbus A380 haar eerste vlucht:






Nu, 15 jaar later staan alle 242 geproduceerde toestellen aan de grond; alleen een viertal van China Southern Airlines vliegen nog rond waaronder eenmaal per week naar Amsterdam.
Tevens is het einde van de productie aangekondigd (laatste A380 zou eind 2021 worden geleverd; maar dat kan door de huidige omstandigheden nu veranderen), 9 toestellen moeten nog worden geleverd, zijn de eerste 2 exemplaren al gesloopt en is het maar de vraag hoeveel van de opgeslagen toestellen weer in gebruik genomen zullen worden.

Air France: plan was om alle 10 toestellen in 2022 uit te faseren. De eerste verliet de vloot afgelopen januari.
Ben Smith overweegt nu dit te versnellen; de kans is aanwezig dat Air France geen A380 vluchten meer zal uitvoeren.
Lufthansa: faseert 6 toestellen per direct uit en houdt er 8 over.
Singapore Airlines: heeft de eerste 5 uitgefaseerd (maar ook 5 nieuwe voor in de plaats genomen)
Qantas: bezig met cabin upgrade. Geplande uitfasering in 2030.
Qatar Airways: Zodra de toestellen 10 jaar oud zijn worden ze uitgefaseerd. Begin van uitfasering zou dus in 2024 beginnen.
Emirates: heeft er totaal 123 besteld en zitten momenteel op 115. De vloot zal zich rond de 115 stabiliseren en halverwege de jaren 20 zakken naar zo'n 90-100 toestellen waarbij uitgefaseerde toestellen als donor zullen dienen voor de andere A380's en geleasede A380 naar de lease-maatschappij zullen terugkeren.
Tim Clark ziet de A380 in 2035 nog voor vliegen voor de maatschappij.

Van de overige maatschappijen is niet duidelijk wat hun plannen zijn voor de A380.
pi_192828806
quote:
Ah ik dacht al. Zag er zaterdag (was in Leiden in de Merenwijk) 2 overkopen. Alleen de G-APLO kwam terug op Flightradar. Maar hij vloog samen met 1 dubbeldekker. Dat was de zwarte, de zilveren niet gezien.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_192829022
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 14:15 schreef Iemand91 het volgende:
15 jaar geleden vloog vandaag de Airbus A380 haar eerste vlucht:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Nu, 15 jaar later staan alle 242 geproduceerde toestellen aan de grond; alleen een viertal van China Southern Airlines vliegen nog rond waaronder eenmaal per week naar Amsterdam.
Tevens is het einde van de productie aangekondigd (laatste A380 zou eind 2021 worden geleverd; maar dat kan door de huidige omstandigheden nu veranderen), 9 toestellen moeten nog worden geleverd, zijn de eerste 2 exemplaren al gesloopt en is het maar de vraag hoeveel van de opgeslagen toestellen weer in gebruik genomen zullen worden.

Air France: plan was om alle 10 toestellen in 2022 uit te faseren. De eerste verliet de vloot afgelopen januari.
Ben Smith overweegt nu dit te versnellen; de kans is aanwezig dat Air France geen A380 vluchten meer zal uitvoeren.
Lufthansa: faseert 6 toestellen per direct uit en houdt er 8 over.
Singapore Airlines: heeft de eerste 5 uitgefaseerd (maar ook 5 nieuwe voor in de plaats genomen)
Qantas: bezig met cabin upgrade. Geplande uitfasering in 2030.
Qatar Airways: Zodra de toestellen 10 jaar oud zijn worden ze uitgefaseerd. Begin van uitfasering zou dus in 2024 beginnen.
Emirates: heeft er totaal 123 besteld en zitten momenteel op 115. De vloot zal zich rond de 115 stabiliseren en halverwege de jaren 20 zakken naar zo'n 90-100 toestellen waarbij uitgefaseerde toestellen als donor zullen dienen voor de andere A380's en geleasede A380 naar de lease-maatschappij zullen terugkeren.
Tim Clark ziet de A380 in 2035 nog voor vliegen voor de maatschappij.

Van de overige maatschappijen is niet duidelijk wat hun plannen zijn voor de A380.
Toch jammer, als pax toch 1 vd fijnste toestellen om mee te reizen
  maandag 27 april 2020 @ 15:13:34 #263
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_192829228
?

  Moderator maandag 27 april 2020 @ 15:30:35 #264
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192829396
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 15:13 schreef spapaars het volgende:
?

[ afbeelding ]
Negatieve olieprijs?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_192830076
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 14:54 schreef tripel7 het volgende:

[..]

Toch jammer, als pax toch 1 vd fijnste toestellen om mee te reizen
De meeste maatschappijen zullen er A350/777X/787 voor in plaats nemen, dat zijn ook niet onprettige toestellen om mee te vliegen als passagier. Neemt niet weg dat een tweede etage toch iets speciaals heeft.
pi_192830136
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 13:30 schreef Peter het volgende:
Telegraaf kijkt al naar een nieuwe samenwerking tussen KLM en Lufhansa.. https://www.telegraaf.nl/(...)uilen-voor-lufthansa
Het LH netwerk is wel uitstekend dekkend voor aansluitende vluchten van/naar AMS. Betwijfel echter of LH er iets in zou zien. Voor nu is de SkyTeam samenwerking voor KLM erg belangrijk samen met Delta voor vluchten naar en van de V.S. Lijkt me niet dat je zomaar kan uitstappen of kan samenwerken met een Star Alliance maatschappij.
pi_192830288
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 16:29 schreef davedavy het volgende:

[..]

De meeste maatschappijen zullen er A350/777X/787 voor in plaats nemen, dat zijn ook niet onprettige toestellen om mee te vliegen als passagier. Neemt niet weg dat een tweede etage toch iets speciaals heeft.
78 en 77 vind ik waardeloos om mee te reizen, de a350 is daarintegen wel okay vind ik.
  maandag 27 april 2020 @ 18:11:59 #268
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_192831291
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 16:36 schreef davedavy het volgende:

[..]

Het LH netwerk is wel uitstekend dekkend voor aansluitende vluchten van/naar AMS. Betwijfel echter of LH er iets in zou zien. Voor nu is de SkyTeam samenwerking voor KLM erg belangrijk samen met Delta voor vluchten naar en van de V.S. Lijkt me niet dat je zomaar kan uitstappen of kan samenwerken met een Star Alliance maatschappij.
De splitsing van AF-KLM hoeft niet het einde te betekenen van de samenwerking tussen AF en KLM en het lidmaatschap van Skyteam.
So we just called him Fred
  maandag 27 april 2020 @ 18:15:56 #269
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192831362
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 16:51 schreef tripel7 het volgende:

[..]

78 en 77 vind ik waardeloos om mee te reizen, de a350 is daarintegen wel okay vind ik.
Waarom vind je het waardeloos om me te reizen? Ik heb zelf pas 1 maal met de 787 mogen vliegen (Kenya Airways) maar dat vond ik (afgezien van de service van Kenya) best wel prima. Ik denk dat de ervaring vooral af zal hangen van de service van de Airline.
  maandag 27 april 2020 @ 18:22:25 #270
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_192831458
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 18:15 schreef Sunri5e het volgende:
Ik denk dat de ervaring vooral af zal hangen van de service van de Airline.
De hoeveelheid stoelen en daarbij behoren been- en schouderruimte zal ook erg van invloed zijn.

Mijn eerste vlucht op een 777 in KLM economy met 3-3-3 opstelling was met mijn brede schouders en lange benen geen pretje. In de 787 met 3-3-3 in TUI economy was ook niks, maar 2-3-2 in TUI
Deluxe is dan weer prima te doen.
So we just called him Fred
  maandag 27 april 2020 @ 18:22:30 #271
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_192831460
quote:
7s.gif Op maandag 27 april 2020 18:11 schreef Fred het volgende:

[..]

De splitsing van AF-KLM hoeft niet het einde te betekenen van de samenwerking tussen AF en KLM en het lidmaatschap van Skyteam.
Dat zegt 'ie toch ook niet? Gaat natuurlijk om hoe je een samenwerking met een partner uit een andere alliantie gaat verenigen. Monogamie heeft niet veel zin als iedereen het toch gewoon met elkaar doet. :Y) Dus zal KLM dan wel uit SkyTeam moeten stappen en zich bij Star Alliance voegen? Komt er toch een onderlinge partnerschap ondanks twee verschillende allianties? Gaat de wereld straks over op 'United Alliances', legacy VS lowcost? Hoe zie jij de oplossing dan voor je?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 27 april 2020 @ 18:27:21 #272
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_192831535
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 16:36 schreef davedavy het volgende:

[..]

Het LH netwerk is wel uitstekend dekkend voor aansluitende vluchten van/naar AMS. Betwijfel echter of LH er iets in zou zien. Voor nu is de SkyTeam samenwerking voor KLM erg belangrijk samen met Delta voor vluchten naar en van de V.S. Lijkt me niet dat je zomaar kan uitstappen of kan samenwerken met een Star Alliance maatschappij.
En aan de Azie kant: LH is vrij close met CA
en MU is een van de aandeelhouders in AF/KL

Dus ook aan die kant is het geen logische combinatie
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  maandag 27 april 2020 @ 18:31:29 #273
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_192831598
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 18:22 schreef shiz het volgende:
Hoe zie jij de oplossing dan voor je?
Stoppen met de sentimentele onzin dat elk land "zijn eigen" airline moet hebben.

De fusie van AF en KLM had van begin af aan al weinig kans: de kracht van een fusie is dat de bedrijfsvoering ook samenvoegt. En dat is nooit gebeurd, om allerlei sentimentele drogredenen.
So we just called him Fred
  maandag 27 april 2020 @ 18:34:37 #274
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_192831645
Maar... het ging juist niet over KLM-AF onderling (maar de mogelijke inmenging van Lufti).
Het ging om hun alliantiepartner.
Of moet dat ook opzouten? :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 27 april 2020 @ 18:37:26 #275
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_192831683
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 18:34 schreef shiz het volgende:
Maar... het ging juist niet over KLM-AF onderling.
Het ging om hun alliantiepartner.
Of moet dat ook opzouten? :D
Het artikel heet "Kan KLM Air France verruilen voor Lufthansa", dat hint wel heel duidelijk op een scheiding met AF een samenwerking met LH.

Geen idee wat erin staat, ik heb geen abo op de Telegraaf.
So we just called him Fred
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')