Jep...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:14 schreef Iemand91 het volgende:
KLM haalt eind deze maand alle pax-747's uit de vloot.
Komen ze helemaal niet meer terug zodra de coronacrisis voorbij is?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep...
Zonde, niet het waardige afscheid dat zo een vliegtuig verdient. Maar wel begrijpelijk en noodzakelijk.
Nope.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:35 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Komen ze helemaal niet meer terug zodra de coronacrisis voorbij is?
Wat de exacte business case erachter is weet ik niet, maar nu kan versneld heel die divisie wegbezuinigd worden qua overhead ook, vermoed ik. Dus de simulatoren, trainingen, maintenance certificaten, etcquote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:37 schreef GlennQuagmire het volgende:
Oh wauw, hoezo dan? Lijkt me dat er dan wel weer voldoende demand is
Ook de 74M?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:14 schreef Iemand91 het volgende:
KLM haalt eind deze maand alle pax-747's uit de vloot.
Klopt, maar dat geldt ook voor Amerikanen die nog wel het land in mogen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:23 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Die kunnen toch ook de afgelopen 14 dagen corona hebben opgelopen
Ze hebben nog 4 freighters, dusniet alles kan de deur uitquote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:42 schreef Drekkoning het volgende:
Wat de exacte business case erachter is weet ik niet, maar nu kan versneld heel die divisie wegbezuinigd worden qua overhead ook, vermoed ik. Dus de simulatoren, trainingen, maintenance certificaten, etc
Alleen China en Iran worden geweerd.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:23 schreef valentijn101 het volgende:
Ik hoor verhalen dat het luchtruim vanuit azie naar europa dicht gaat.
Misschien ook even hier vragen: TRV / Vragen over vliegen #60 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:23 schreef valentijn101 het volgende:
Ik kom even binnen vallen in de hoop op wat inside info. Ik hoor verhalen dat het luchtruim vanuit azie naar europa dicht gaat. Nu zitten mijn ouder momenteel in Thailand en komen 17 maart terug met een klm vlucht. Is er zicht of deze vlucht door gaat of moet ik gaan zoeken naar een alternatief?
De situatie verandert snel; je ziet op de NOS land na land volgen die vluchten of passagiers blokkeert. Aangezien er nog niks van Thailand bekend is gemaakt verwacht ik dat je ouders wel terug komen, dus is het vooral de vraag of je ze voor hun eigen gemoedsrust om moet laten boeken of gewoon 17 maart terug laat vliegen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:23 schreef valentijn101 het volgende:
Ik kom even binnen vallen in de hoop op wat inside info. Ik hoor verhalen dat het luchtruim vanuit azie naar europa dicht gaat. Nu zitten mijn ouder momenteel in Thailand en komen 17 maart terug met een klm vlucht. Is er zicht of deze vlucht door gaat of moet ik gaan zoeken naar een alternatief?
Ik zou ze KLM de reisorganisatie laten vragen of ze eerder terug kunnen..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:23 schreef valentijn101 het volgende:
Ik kom even binnen vallen in de hoop op wat inside info. Ik hoor verhalen dat het luchtruim vanuit azie naar europa dicht gaat. Nu zitten mijn ouder momenteel in Thailand en komen 17 maart terug met een klm vlucht. Is er zicht of deze vlucht door gaat of moet ik gaan zoeken naar een alternatief?
twitter:flightradar24 twitterde op zondag 15-03-2020 om 20:49:32Because of COVID-19 flight restrictions, Air Tahiti Nui is operating its service to Paris non-stop from Papeete—without its normal stop at LAX.
The flight is longer than SIN-EWR and at 15,715 km it is also the longest domestic flight in the world. https://t.co/n0WdZr37iM https://t.co/SyCPPY2jc1 reageer retweet
quote:Op zondag 15 maart 2020 23:58 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:flightradar24 twitterde op zondag 15-03-2020 om 20:49:32Because of COVID-19 flight restrictions, Air Tahiti Nui is operating its service to Paris non-stop from Papeete—without its normal stop at LAX.
The flight is longer than SIN-EWR and at 15,715 km it is also the longest domestic flight in the world. https://t.co/n0WdZr37iM https://t.co/SyCPPY2jc1 reageer retweet
https://www.flightradar24.com/THT64/24310bc8
Wij zitten in Sri Lanka en gaan vannacht weg hier ipv vrijdagnacht.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:23 schreef valentijn101 het volgende:
Ik kom even binnen vallen in de hoop op wat inside info. Ik hoor verhalen dat het luchtruim vanuit azie naar europa dicht gaat. Nu zitten mijn ouder momenteel in Thailand en komen 17 maart terug met een klm vlucht. Is er zicht of deze vlucht door gaat of moet ik gaan zoeken naar een alternatief?
Ik heb net bericht gekregen van Corendon. Ze gaan met een leeg vliegtuig naar Bangkok en komen dan terug. Ze zeggen dat er niemand achter blijft. (online inchecken is ook gelukt) dus ik hoop dat het goed komt.quote:Op maandag 16 maart 2020 07:52 schreef Printerkabel het volgende:
[..]
Wij zitten in Sri Lanka en gaan vannacht weg hier ipv vrijdagnacht.
Risico is mij te groot.
Mooi hoor, mini airline zet even record neer dankzij de coronacrisis.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:58 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:flightradar24 twitterde op zondag 15-03-2020 om 20:49:32Because of COVID-19 flight restrictions, Air Tahiti Nui is operating its service to Paris non-stop from Papeete—without its normal stop at LAX.
The flight is longer than SIN-EWR and at 15,715 km it is also the longest domestic flight in the world. https://t.co/n0WdZr37iM https://t.co/SyCPPY2jc1 reageer retweet
https://www.flightradar24.com/THT64/24310bc8
https://www.flightradar24(...)flightradar24-users/quote:Op maandag 16 maart 2020 18:51 schreef spapaars het volgende:
Iemand die weet waarom een aantal vliegtuigen in blauw worden weergegeven?
[ afbeelding ]
Mooi, thxquote:Op maandag 16 maart 2020 18:56 schreef nattermann het volgende:
[..]
https://www.flightradar24(...)flightradar24-users/
Zijn MP, niet KLM.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:19 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Ze hebben nog 4 freighters, dusniet alles kan de deur uit
Oh vet, dat begint eindelijk echt een ding te wordenquote:Op maandag 16 maart 2020 18:56 schreef nattermann het volgende:
[..]
https://www.flightradar24(...)flightradar24-users/
Ik hoor her en der geruchten dat ze zeker nog deze week blijven vliegen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:15 schreef derLudolf het volgende:
Op dit moment vliegt er nog wel een 74M naar LA en komt er eentje binnen uit New York?
Als je blij wordt van vliegtuigjes in kleurtjes... https://tar1090.adsbexchange.com/quote:Op maandag 16 maart 2020 18:51 schreef spapaars het volgende:
Iemand die weet waarom een aantal vliegtuigen in blauw worden weergegeven?
[ afbeelding ]
Blij van de uitleg waarom.quote:Op woensdag 18 maart 2020 14:47 schreef shiz het volgende:
[..]
Als je blij wordt van vliegtuigjes in kleurtjes... https://tar1090.adsbexchange.com/
(Kijk vaak wat er net voorbijvliegt als het de kustwacht/militair is ofzo)
Fotoquote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:03 schreef Fer het volgende:
Iemand al langs Schiphol gereden? Indrukwekkend om al die blauwe toestellen overal aan de grond te zien.
Een vriend van me is er gisteren overheen gevlogen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:03 schreef Fer het volgende:
Iemand al langs Schiphol gereden? Indrukwekkend om al die blauwe toestellen overal aan de grond te zien.
Weer een aantal A340's die uit de lucht gaan dusquote:Op donderdag 19 maart 2020 20:12 schreef Iemand91 het volgende:
De eerste A350 (van de 3) voor de Duitse Luftwaffe heeft haar kleuren gekregen:
[ afbeelding ]
https://twitter.com/Tobias_Gudat/status/1240610687447117825
Mag hopen dat die domme kut van een burgemeester hier echt flinke gevolgen van gaat ondervinden. Wat een idioot. Er zou maar een vliegtuig in de buurt zijn die een noodlanding moet maken op dat moment of iets dergelijks. Dit is gewoon spelen met mensenlevens, zowel die in de lucht als die op de grond.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 00:45 schreef Iemand91 het volgende:
De burgemeester van Guayaquil heeft afgelopen woensdag de landing geblokkeerd van een Iberia A340-600 en KLM 777-200ER (paar uur later; vanuit Quito) die daar wilden landen.
Schijnbaar heeft ze de plaatselijke politie de luchthaven laten betreden om vervolgens met auto's de landingsbaan te blokkeren.
De Iberia vlucht is uitgeweken naar Quito; de KLM vlucht is vanuit Quito naar Amsterdam teruggevlogen.
Beide vluchten arriveerden met alleen crew aan boord, geen passagiers.
In Quito kwamen 200 passagiers aan boord van de KLM vlucht; in Guayaquil stonden zo'n 200 passagiers te wachten op de Iberia en KLM vluchten om ze naar Spanje en Nederland terug te brengen.
Onderzoek is geopend naar dit gebeuren, aangezien de burgemeester hier niet de bevoegdheid heeft.
[ afbeelding ]
Ik vermoed dat de grote "nationale" carriers wel overeind gehouden zullen worden. Dus de KLM, Air France, British Airways etc.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Iemand die durft te speculeren hoe het luchtvaartlandschap eruit ziet over pakweg 6 maanden?
Zijn er grote carriers die echt op omvallen staan, of die niet hoeven te rekenen op staatssteun?
Voordeel van clubs als Ryanair is wel dat ze redelijk eenvoudig en makkelijk hun kosten kunnen drukken door gewoon 90% operationeel personeel per direct non actief te zetten of te ontslaan.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:27 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de grote "nationale" carriers wel overeind gehouden zullen worden. Dus de KLM, Air France, British Airways etc.
Maatschappijen als Ryanair zullen het nog wel eens lastig kunnen gaan krijgen.
Ik denk niet dat het zo simpel is. Crew die je nu ontslaat moet je ook weer aannemen natuurlijk. Dan moeten ze wel genegen zijn om weer te komen werken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:30 schreef Drekkoning het volgende:
Voordeel van clubs als Ryanair is wel dat ze redelijk eenvoudig en makkelijk hun kosten kunnen drukken door gewoon 90% operationeel personeel per direct non actief te zetten of te ontslaan.
Dat is zeker zo.... zeker als het binnen 3 maanden ofzo weer wat aantrekt kan bijvoorbeeld een KLM ongelofelijk snel en flexibel opschalen nu.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:33 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het zo simpel is. Crew die je nu ontslaat moet je ook weer aannemen natuurlijk. Dan moeten ze wel genegen zijn om weer te komen werken.
Daarnaast zijn veel toestellen geleased. Die kosten lopen ook gewoon door natuurlijk.
125 Indiërs vast op Schiphol nadat KLM-vlucht naar Delhi moest omkerenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:58 schreef Fred het volgende:
Best zuur als je dacht veilig op weg te zijn naar je huis is New Delhi (of als je in New Delhi staat te wachten om naar Nederland te gaan)
[ afbeelding ]
American Airlines maakt hun eerste cargo-vlucht sinds 1984 toen ze hun laatste 747-100 vrachttoestel uitfaseerden.quote:Een groep van 125 Indiërs zit sinds vanavond vast in een transitruimte van Schiphol. De groep is afkomstig uit Canada en was na een tussenlanding in Nederland met een KLM-toestel op weg naar Delhi. De piloot kreeg echter geen toestemming daar te landen en moest terug naar Schiphol.
De Indiërs waren op weg naar huis, vanwege de uitbraak van het corona-virus. Om diezelfde reden kreeg het KLM-toestel geen toestemming te landen in India en moest het na enkele uren vliegen omkeren. De passagiers verblijven nu in een internationale transitlounge op Schiphol. Nederland heeft sinds donderdagavond 18.00 uur haar grondgebied gesloten voor burgers uit niet EU-landen, de Indiërs mogen daarom vooralsnog ook niet voorbij de controle van de Marechaussee.
Overleg en opvang
Woordvoerder van de Marechaussee Robert van Kapel bevestigt dat de groep is gestrand op Schiphol omdat ze India niet in mochten. ,,Er wordt nu overlegd met diverse autoriteiten om te kijken hoe de mensen worden opgevangen en wat er met ze gaat gebeuren.”
Van overal ter wereld proberen passagiers vanwege de corona-pandemie terug te komen naar hun thuisland of een andere bestemming. Sinds gisteravond 18.00 uur stuurde de Marechaussee al zeker 40 mensen die aankwamen op Schiphol of Eindhoven Airport weer terug.
Het ging daarbij om niet-EU-burgers als Russen en Israëliërs. Ook duizenden Nederlander proberen vanuit landen als Marokko, Spanje, Ecuador en Peru terug te komen naar Nederland.
http://news.aa.com/news/n(...)aign=Newsroom_Alertsquote:The 777-300 has 14 cargo positions for large pallets and can carry more than 100,000 pounds. The four scheduled flights this weekend are expected to be booked to capacity and transport medical supplies, mail for active U.S. military, telecommunications equipment and electronics that will support people working from home, and e-commerce packages. The flights provide much-needed cargo capacity for many of the airline’s regular cargo customers, allowing them to continue operating in this challenging environment.
Air cargo has always played a key role in times of crisis, delivering lifesaving medical supplies and materials to keep the world’s infrastructure intact. In the face of the coronavirus (COVID-19) outbreak, this role has never been more important as the world relies more on e-commerce to support basic needs during quarantines and social distancing. The airlines’ role is deemed a critical infrastructure industry by the Centers for Disease Control and Prevention (CDC).
Vandaag een nieuwe poging.quote:
Even Apeldoorn bellen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:41 schreef Fred het volgende:
[..]
Vandaag een nieuwe poging.
https://www.nu.nl/coronav(...)st-in-new-delhi.html
Het schijnt dat er enige verwarring was onder de Indiase overheid over wat en wel niet de bedoeling was:
https://www.thehindu.com/(...)/article31125735.ece
Ik weet niet of dit ook voor Europese luchtvaartmaatschappijen geldt, maar Amerikaanse hebben mogelijk een aanzienlijk deel van hun beperkte kasreserves te wijten aan het terugkopen van aandelen:quote:
Ligt er heel erg aan welke kosten je allemaal mee wilt rekenen natuurlijk. Je kan de kosten van de crew meerekenen bijvoorbeeld, maar ja, die had je toch wel gehad en het is niet dat je ze op een andere vlucht had kunnen inzetten met maar 10% productiequote:Op zondag 22 maart 2020 09:19 schreef Stefanovic83 het volgende:
Zie net een filmpje van die klm vlucht leeg naar Ecuador.
Wat zou zoiets kosten, leeg die kant op?
Als ze het ruim vol met vracht hebben kan dat best meevallenquote:Op zondag 22 maart 2020 09:19 schreef Stefanovic83 het volgende:
Zie net een filmpje van die klm vlucht leeg naar Ecuador.
Wat zou zoiets kosten, leeg die kant op?
Zie iets omhoog de post van Iemand91quote:Op zondag 22 maart 2020 14:29 schreef Adrie072 het volgende:
SCHIPHOL- Zondagochtend is de eerste van een serie vrachtvluchten van United Airlines aangekomen op Schiphol. Het gaat om een Boeing 777-passagierstoestel dat vol zit met vracht. United wil twee keer per week vracht vervoeren van en naar Schiphol vanuit de Verenigde Staten met passagierstoestellen, laat een vertegenwoordiger van de maatschappij weten aan Luchtvaartnieuws.nl
United zet de toestellen als charters in ten behoeve van expediteurs.
De vrachtprijzen stijgen op dit moment door het verlies van capaciteit in de buik van passagiersvliegtuigen, als gevolg van de opschorting van de dienstverlening aan passagiers door het coronavirus. De Boeing 777, waar United mee vliegt op Schiphol, beschikt ook als passagierstoestel al over relatief veel vrachtruimte.
bron https://www.luchtvaartnie(...)t&utm_medium=twitter
Aan wat voor vracht moet ik hier nu aan denken?
twitter:emirates twitterde op zondag 22-03-2020 om 14:37:56Today we made the decision to temporarily suspend all passenger flights by 25 March 2020. SkyCargo operations will continue. This painful but pragmatic move will help Emirates Group preserve business viability and secure jobs worldwide, avoiding cuts. https://t.co/fkQ59ExVxA 1/3 https://t.co/j7ytftExn2 reageer retweet
Alles met een hoge waarde. De prijzen zijn momenteel extreem opgedreven door het wegvallen van de vele passagiersvluchten. Naast reguliere luchtvracht wordt er nu ook veel medische apparatuur, mondkapjes en dat soort zaken verstuurd.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:29 schreef Adrie072 het volgende:
SCHIPHOL- Zondagochtend is de eerste van een serie vrachtvluchten van United Airlines aangekomen op Schiphol. Het gaat om een Boeing 777-passagierstoestel dat vol zit met vracht. United wil twee keer per week vracht vervoeren van en naar Schiphol vanuit de Verenigde Staten met passagierstoestellen, laat een vertegenwoordiger van de maatschappij weten aan Luchtvaartnieuws.nl
United zet de toestellen als charters in ten behoeve van expediteurs.
De vrachtprijzen stijgen op dit moment door het verlies van capaciteit in de buik van passagiersvliegtuigen, als gevolg van de opschorting van de dienstverlening aan passagiers door het coronavirus. De Boeing 777, waar United mee vliegt op Schiphol, beschikt ook als passagierstoestel al over relatief veel vrachtruimte.
bron https://www.luchtvaartnie(...)t&utm_medium=twitter
Aan wat voor vracht moet ik hier nu aan denken?
twitter:AnnemiekPL twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 11:06:17Vracht gaat nu ook gewoon op passagiers vliegtuigen 💪 https://t.co/J8AIVoF3JR reageer retweet
Wat is een 7700 squawk?quote:Op donderdag 26 maart 2020 14:47 schreef Pino112 het volgende:
Drie Aeroflots tegelijkertijd in de lucht nu met een 7700 squawk. Bijzonder.
Ik snap nog steeds niet wat het nou isquote:Op donderdag 26 maart 2020 15:05 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Rijmpje om het te onthouden:
Seven seven I'm falling from heaven.
Het is een code die de piloten ingeven in de transponder, waarmee ze geïdentificeerd kunnen worden door de luchtverkeersleiding. In geval van emergencies geven ze 7700 in als code.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:23 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet wat het nou is
Slim, dankquote:Op donderdag 26 maart 2020 20:04 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Het is een code die de piloten ingeven in de transponder, waarmee ze geïdentificeerd kunnen worden door de luchtverkeersleiding. In geval van emergencies geven ze 7700 in als code.
Verder heb je ook de speciale codes 7500 om aan te geven dat er een kaper aan boord is en 7600 om aan de luchtverkeersleiding te laten weten dat de radio kapot is, waardoor er geen of beperkte communicatie met de piloten mogelijk is.
Daar mag je inderdaad nog vrolijk van zuidoost naar noordwest vliegen inderdaadquote:Op donderdag 26 maart 2020 19:56 schreef Adrie072 het volgende:
Vliegverkeer is in de VS nog niet echt afgenomen, of wel?
Anders als panpanpan of maydaymayday?quote:Op donderdag 26 maart 2020 14:49 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Emergency. Vliegen overigens alle drie boven Rusland nu.
Nee, die twee gaan hand in hand. Bij een mayday call wordt doorgaans ook 7700 gesquawked.quote:Op donderdag 26 maart 2020 21:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Anders als panpanpan of maydaymayday?
Scheelt een hoop taxi-tijdquote:Op zaterdag 28 maart 2020 15:43 schreef J.B. het volgende:
Ik ben eens langs het vliegveld in Frankfurt gefietst vandaag, de noordwestelijke landingsbaan is afgesloten en staat vol vliegtuigen van Lufthansa17 stuks in totaal.
Vind het vooral bijzonder dat er een toestel uit Denemarken komt om luchtfoto's te komen nemen (want dat zal het wel zijn).quote:Op zondag 29 maart 2020 17:22 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.flightradar24.com/C208/244a8a3b
Niet de meest originele route.....
Inderdaad, wie zou hier meer over kunnen zeggen?quote:Op zondag 29 maart 2020 17:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Vind het vooral bijzonder dat er een toestel uit Denemarken komt om luchtfoto's te komen nemen (want dat zal het wel zijn).
Tja, het zal wel een speciaal uitgerust vliegtuig zijn (voor loodrechte foto's) met speciale apparatuur.quote:Op zondag 29 maart 2020 17:28 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Inderdaad, wie zou hier meer over kunnen zeggen?
Dat was dus niet alleen PH-SVZ, maar ook PH-RVS, PH-KIO, PH-SVX, PH-MAS & PH-PNX, maar ook OO-GPS en D-IBGC daar op die afbeelding in het luchtruim.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:18 schreef shiz het volgende:
Kwam net een heli voorbij dus ik ff kijken bij ADS-B Exchange.
Maar toen viel me wat anders op, aardig wat kleinere vliegtuigen die grids aan het vliegen zijn. Natuurlijk een mooie heldere dag, geen wolken die schaduwen maken, dus die zijn volop aan het fotograferen en geo-analysen aan het doen lijkt het. Of het nu een Partenavia of Tecnam is, Piper PA-31, Beech BE20, Cessna Caravan of C330, C404, zelfs een Citation 550 lijkt het te doen:-- damn, die is nog altijd bezig. Vier uur later... ook leuk een KC-135 'QID11' die 'EIFEL' ff op 18.000' bijtankt:
[ afbeelding ]
Cesna 208EX Grand Caravan EXquote:Op zondag 29 maart 2020 19:09 schreef shiz het volgende:
Wat voor een toestel was dat, want idd:
[..]
Dat was dus niet alleen PH-SVZ, maar ook PH-RVS, PH-KIO, PH-SVX, PH-MAS & PH-PNX, maar ook OO-GPS en D-IBGC daar op die afbeelding in het luchtruim.
quote:Op maandag 30 maart 2020 10:35 schreef Karstman het volgende:
Defensie wel gewoon aan het oefenen? De KDC10 draait rondjes boven het wad https://fr24.com/NAF41/244b7b3a
Dus geen Lion Air, maar zijn ze onderdeel van Lion Air?quote:Editor’s note: A previous version of this story stated that the flight was operated by Lion Air, an Indonesian carrier. The story has now been corrected to reflect that the aircraft is owned by Lionair Inc, a private aircraft rental firm based in the Philippines.
Volgens mij niet en is het slechts de journalist die ze niet uit elkaar kan houden.quote:Op maandag 30 maart 2020 23:13 schreef Xtreem het volgende:
Dus geen Lion Air, maar zijn ze onderdeel van Lion Air?
2001quote:Op woensdag 1 april 2020 13:47 schreef Drekkoning het volgende:
Geen idee hoe lang geleden het is ( @:Iemand91 ?), maar overmorgen staat er weer een blauw toestel in Sydney:
https://www.klm.nl/flight(...)&flightNumber=KL0827
twitter:MennoSwart twitterde op woensdag 01-04-2020 om 14:17:08G’day mate! @KLM goes Down Under to repatriate stranded Dutch nationals 🇳🇱 Eerste vlucht #klm naar 🇦🇺 sinds 2001. 2 april: 20.50u PH-BQK #KL827 naar SYD 🇦🇺 tussenstop KUL 🇲🇾 ✈️
#avgeek #aviation #planespotting #coronavirus #coronavirusNederland #COVID19 Via @FlyingDutchBlog https://t.co/yEkhFFDYhm reageer retweet
quote:Op woensdag 1 april 2020 14:24 schreef Pino112 het volgende:
[..]
2001twitter:MennoSwart twitterde op woensdag 01-04-2020 om 14:17:08G’day mate! @:KLM goes Down Under to repatriate stranded Dutch nationals 🇳🇱 Eerste vlucht #klm naar 🇦🇺 sinds 2001. 2 april: 20.50u PH-BQK #KL827 naar SYD 🇦🇺 tussenstop KUL 🇲🇾 ✈️
#avgeek #aviation #planespotting #coronavirus #coronavirusNederland #COVID19 Via @:FlyingDutchBlog https://t.co/yEkhFFDYhm reageer retweet
Laatste reguliere KLM vluchten naar Australië was KL843/KL844 van Amsterdam via Singapore naar Sydney die in 2001 werd gesloten. Werd met de 747-400 gevlogen.quote:Op woensdag 1 april 2020 13:47 schreef Drekkoning het volgende:
Geen idee hoe lang geleden het is ( @:Iemand91 ?), maar overmorgen staat er weer een blauw toestel in Sydney:
https://www.klm.nl/flight(...)&flightNumber=KL0827
Yep, was een vliegtuigje gecharterd om een Canadees te repatrieren. Behalve de patient, ook een dokter en een zuster omgekomen. En dus de piloten.quote:
Overovermorgenquote:Op woensdag 1 april 2020 13:47 schreef Drekkoning het volgende:
Geen idee hoe lang geleden het is ( @:Iemand91 ?), maar overmorgen staat er weer een blauw toestel in Sydney:
https://www.klm.nl/flight(...)&flightNumber=KL0827
quote:
Nee, 1 uur en 20 minuten stopover in KUL op de terugweg.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:16 schreef Fred het volgende:
Overovermorgen
Zouden ze op de terugweg ook een stopover hebben van 16u?
Ja, fijn hè. Of met je Evektor SportStar in 126300'.quote:
Zojuist vertrokken. Komt maandagochtend weer terug in Nederland.quote:Op woensdag 1 april 2020 13:47 schreef Drekkoning het volgende:
Geen idee hoe lang geleden het is ( @:Iemand91 ?), maar overmorgen staat er weer een blauw toestel in Sydney:
https://www.klm.nl/flight(...)&flightNumber=KL0827
twitter:neil1138 twitterde op vrijdag 03-04-2020 om 20:04:06@flightradar24 No pressure on the pilot then, with all the crews sitting in the back judging the landing. reageer retweet
Zouden ze ook geklapt hebben?quote:Op vrijdag 3 april 2020 23:47 schreef Iemand91 het volgende:
Dit is dan wel weer een geinige reactie.
twitter:neil1138 twitterde op vrijdag 03-04-2020 om 20:04:06@:flightradar24 No pressure on the pilot then, with all the crews sitting in the back judging the landing. reageer retweet
quote:[..]
In de tussentijd ben ik altijd bezig geweest om mijn eigen vliegveld te krijgen en, wederom, door tijdgebrek een aantal jaren niet gevlogen. Uiteindelijk is het me gelukt om in 2003 een vergunning te krijgen voor mijn eigen vliegveld en heb ik het vliegen weer opgepakt.
Tegenwoordig vliegen we met zeer moderne toestellen die nauwelijks meer te vergelijken zijn met de toestellen van 25 jaar geleden. Zo vliegen we nu met toestellen van composiet materiaal, verwarming, auto pilot, etc. [..] Het is allemaal erg snel gegaan in de eerste. 6 jaar na de oprichting van Vliegveld Middenmeer en ik beschik nu over twee vliegtuigen en maak gemiddeld 100 tot 150 vlieguren per jaar, wie had dat in 1989 kunnen bedenken! Iedereen is van harte welkom op mijn vliegveld en, als daar even tijd voor is, zal ik u met plezier meer vertellen over mijn uit de hand gelopen hobby. Misschien tot ziens op Vliegveld Middenmeer!
Kan alle kanten op gaan. Boeing wint door de inzakkende vraag plots wel veel tijd om de problemen op te lossen, omdat de vraag tijdelijk wegvalt.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:13 schreef Sunri5e het volgende:
Zou deze Coronacrisis het einde van de 737max inleiden?
Aan de andere kant: 0,0 inkomsten.quote:Op zaterdag 4 april 2020 15:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kan alle kanten op gaan. Boeing wint door de inzakkende vraag plots wel veel tijd om de problemen op te lossen, omdat de vraag tijdelijk wegvalt.
Maar tegelijk wel een overheid die de luchtvaartbedrijven overeind wil houden. Tenminste, als het allemaal waar is wat ik hier en daar lees.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aan de andere kant: 0,0 inkomsten.
Goede vraag!quote:Op zondag 5 april 2020 09:18 schreef derLudolf het volgende:
2000 passagiers, waarom dan zo vaak met een 777-200 en niet met een 300 of 787-1000?
Denk niet dat er gelijk zoveel gevlogen zal worden. Wie weet is een klein, zuinig, long range toestel wel erg in trek hierna.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:13 schreef Sunri5e het volgende:
Zou deze Coronacrisis het einde van de 737max inleiden?
A321 NEO?quote:Op zondag 5 april 2020 19:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Denk niet dat er gelijk zoveel gevlogen zal worden. Wie weet is een klein, zuinig, long range toestel wel erg in trek hierna.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |