Wat is een 7700 squawk?quote:Op donderdag 26 maart 2020 14:47 schreef Pino112 het volgende:
Drie Aeroflots tegelijkertijd in de lucht nu met een 7700 squawk. Bijzonder.
Ik snap nog steeds niet wat het nou isquote:Op donderdag 26 maart 2020 15:05 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Rijmpje om het te onthouden:
Seven seven I'm falling from heaven.
Het is een code die de piloten ingeven in de transponder, waarmee ze geïdentificeerd kunnen worden door de luchtverkeersleiding. In geval van emergencies geven ze 7700 in als code.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:23 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet wat het nou is
Slim, dankquote:Op donderdag 26 maart 2020 20:04 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Het is een code die de piloten ingeven in de transponder, waarmee ze geïdentificeerd kunnen worden door de luchtverkeersleiding. In geval van emergencies geven ze 7700 in als code.
Verder heb je ook de speciale codes 7500 om aan te geven dat er een kaper aan boord is en 7600 om aan de luchtverkeersleiding te laten weten dat de radio kapot is, waardoor er geen of beperkte communicatie met de piloten mogelijk is.
Daar mag je inderdaad nog vrolijk van zuidoost naar noordwest vliegen inderdaadquote:Op donderdag 26 maart 2020 19:56 schreef Adrie072 het volgende:
Vliegverkeer is in de VS nog niet echt afgenomen, of wel?
Anders als panpanpan of maydaymayday?quote:Op donderdag 26 maart 2020 14:49 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Emergency. Vliegen overigens alle drie boven Rusland nu.
Nee, die twee gaan hand in hand. Bij een mayday call wordt doorgaans ook 7700 gesquawked.quote:Op donderdag 26 maart 2020 21:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Anders als panpanpan of maydaymayday?
Scheelt een hoop taxi-tijdquote:Op zaterdag 28 maart 2020 15:43 schreef J.B. het volgende:
Ik ben eens langs het vliegveld in Frankfurt gefietst vandaag, de noordwestelijke landingsbaan is afgesloten en staat vol vliegtuigen van Lufthansa17 stuks in totaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |