Jep...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:14 schreef Iemand91 het volgende:
KLM haalt eind deze maand alle pax-747's uit de vloot.
Komen ze helemaal niet meer terug zodra de coronacrisis voorbij is?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep...
Zonde, niet het waardige afscheid dat zo een vliegtuig verdient. Maar wel begrijpelijk en noodzakelijk.
Nope.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:35 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Komen ze helemaal niet meer terug zodra de coronacrisis voorbij is?
Wat de exacte business case erachter is weet ik niet, maar nu kan versneld heel die divisie wegbezuinigd worden qua overhead ook, vermoed ik. Dus de simulatoren, trainingen, maintenance certificaten, etcquote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:37 schreef GlennQuagmire het volgende:
Oh wauw, hoezo dan? Lijkt me dat er dan wel weer voldoende demand is
Ook de 74M?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:14 schreef Iemand91 het volgende:
KLM haalt eind deze maand alle pax-747's uit de vloot.
Klopt, maar dat geldt ook voor Amerikanen die nog wel het land in mogen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:23 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Die kunnen toch ook de afgelopen 14 dagen corona hebben opgelopen
Ze hebben nog 4 freighters, dusniet alles kan de deur uitquote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:42 schreef Drekkoning het volgende:
Wat de exacte business case erachter is weet ik niet, maar nu kan versneld heel die divisie wegbezuinigd worden qua overhead ook, vermoed ik. Dus de simulatoren, trainingen, maintenance certificaten, etc
Alleen China en Iran worden geweerd.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:23 schreef valentijn101 het volgende:
Ik hoor verhalen dat het luchtruim vanuit azie naar europa dicht gaat.
Misschien ook even hier vragen: TRV / Vragen over vliegen #60 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:23 schreef valentijn101 het volgende:
Ik kom even binnen vallen in de hoop op wat inside info. Ik hoor verhalen dat het luchtruim vanuit azie naar europa dicht gaat. Nu zitten mijn ouder momenteel in Thailand en komen 17 maart terug met een klm vlucht. Is er zicht of deze vlucht door gaat of moet ik gaan zoeken naar een alternatief?
De situatie verandert snel; je ziet op de NOS land na land volgen die vluchten of passagiers blokkeert. Aangezien er nog niks van Thailand bekend is gemaakt verwacht ik dat je ouders wel terug komen, dus is het vooral de vraag of je ze voor hun eigen gemoedsrust om moet laten boeken of gewoon 17 maart terug laat vliegen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:23 schreef valentijn101 het volgende:
Ik kom even binnen vallen in de hoop op wat inside info. Ik hoor verhalen dat het luchtruim vanuit azie naar europa dicht gaat. Nu zitten mijn ouder momenteel in Thailand en komen 17 maart terug met een klm vlucht. Is er zicht of deze vlucht door gaat of moet ik gaan zoeken naar een alternatief?
Ik zou ze KLM de reisorganisatie laten vragen of ze eerder terug kunnen..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:23 schreef valentijn101 het volgende:
Ik kom even binnen vallen in de hoop op wat inside info. Ik hoor verhalen dat het luchtruim vanuit azie naar europa dicht gaat. Nu zitten mijn ouder momenteel in Thailand en komen 17 maart terug met een klm vlucht. Is er zicht of deze vlucht door gaat of moet ik gaan zoeken naar een alternatief?
twitter:flightradar24 twitterde op zondag 15-03-2020 om 20:49:32 Because of COVID-19 flight restrictions, Air Tahiti Nui is operating its service to Paris non-stop from Papeete—without its normal stop at LAX.
The flight is longer than SIN-EWR and at 15,715 km it is also the longest domestic flight in the world. https://t.co/n0WdZr37iM https://t.co/SyCPPY2jc1 reageer retweet
quote:Op zondag 15 maart 2020 23:58 schreef Iemand91 het volgende:[ afbeelding ]twitter:flightradar24 twitterde op zondag 15-03-2020 om 20:49:32 Because of COVID-19 flight restrictions, Air Tahiti Nui is operating its service to Paris non-stop from Papeete—without its normal stop at LAX.
The flight is longer than SIN-EWR and at 15,715 km it is also the longest domestic flight in the world. https://t.co/n0WdZr37iM https://t.co/SyCPPY2jc1 reageer retweet
https://www.flightradar24.com/THT64/24310bc8
Wij zitten in Sri Lanka en gaan vannacht weg hier ipv vrijdagnacht.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:23 schreef valentijn101 het volgende:
Ik kom even binnen vallen in de hoop op wat inside info. Ik hoor verhalen dat het luchtruim vanuit azie naar europa dicht gaat. Nu zitten mijn ouder momenteel in Thailand en komen 17 maart terug met een klm vlucht. Is er zicht of deze vlucht door gaat of moet ik gaan zoeken naar een alternatief?
Ik heb net bericht gekregen van Corendon. Ze gaan met een leeg vliegtuig naar Bangkok en komen dan terug. Ze zeggen dat er niemand achter blijft. (online inchecken is ook gelukt) dus ik hoop dat het goed komt.quote:Op maandag 16 maart 2020 07:52 schreef Printerkabel het volgende:
[..]
Wij zitten in Sri Lanka en gaan vannacht weg hier ipv vrijdagnacht.
Risico is mij te groot.
Mooi hoor, mini airline zet even record neer dankzij de coronacrisis.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:58 schreef Iemand91 het volgende:[ afbeelding ]twitter:flightradar24 twitterde op zondag 15-03-2020 om 20:49:32 Because of COVID-19 flight restrictions, Air Tahiti Nui is operating its service to Paris non-stop from Papeete—without its normal stop at LAX.
The flight is longer than SIN-EWR and at 15,715 km it is also the longest domestic flight in the world. https://t.co/n0WdZr37iM https://t.co/SyCPPY2jc1 reageer retweet
https://www.flightradar24.com/THT64/24310bc8
https://www.flightradar24(...)flightradar24-users/quote:Op maandag 16 maart 2020 18:51 schreef spapaars het volgende:
Iemand die weet waarom een aantal vliegtuigen in blauw worden weergegeven?
[ afbeelding ]
Mooi, thxquote:Op maandag 16 maart 2020 18:56 schreef nattermann het volgende:
[..]
https://www.flightradar24(...)flightradar24-users/
Zijn MP, niet KLM.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:19 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Ze hebben nog 4 freighters, dusniet alles kan de deur uit
Oh vet, dat begint eindelijk echt een ding te wordenquote:Op maandag 16 maart 2020 18:56 schreef nattermann het volgende:
[..]
https://www.flightradar24(...)flightradar24-users/
Ik hoor her en der geruchten dat ze zeker nog deze week blijven vliegen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:15 schreef derLudolf het volgende:
Op dit moment vliegt er nog wel een 74M naar LA en komt er eentje binnen uit New York?
Als je blij wordt van vliegtuigjes in kleurtjes... https://tar1090.adsbexchange.com/quote:Op maandag 16 maart 2020 18:51 schreef spapaars het volgende:
Iemand die weet waarom een aantal vliegtuigen in blauw worden weergegeven?
[ afbeelding ]
Blij van de uitleg waarom.quote:Op woensdag 18 maart 2020 14:47 schreef shiz het volgende:
[..]
Als je blij wordt van vliegtuigjes in kleurtjes... https://tar1090.adsbexchange.com/
(Kijk vaak wat er net voorbijvliegt als het de kustwacht/militair is ofzo)
Foto ik kom er niet in de buurt... hoop dat ze het gaan redden. ( pluspunten voor het milieu dan nu..dat dan weer wel)quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:03 schreef Fer het volgende:
Iemand al langs Schiphol gereden? Indrukwekkend om al die blauwe toestellen overal aan de grond te zien.
Een vriend van me is er gisteren overheen gevlogen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:03 schreef Fer het volgende:
Iemand al langs Schiphol gereden? Indrukwekkend om al die blauwe toestellen overal aan de grond te zien.
Weer een aantal A340's die uit de lucht gaan dusquote:Op donderdag 19 maart 2020 20:12 schreef Iemand91 het volgende:
De eerste A350 (van de 3) voor de Duitse Luftwaffe heeft haar kleuren gekregen:
[ afbeelding ]
https://twitter.com/Tobias_Gudat/status/1240610687447117825
Mag hopen dat die domme kut van een burgemeester hier echt flinke gevolgen van gaat ondervinden. Wat een idioot. Er zou maar een vliegtuig in de buurt zijn die een noodlanding moet maken op dat moment of iets dergelijks. Dit is gewoon spelen met mensenlevens, zowel die in de lucht als die op de grond.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 00:45 schreef Iemand91 het volgende:
De burgemeester van Guayaquil heeft afgelopen woensdag de landing geblokkeerd van een Iberia A340-600 en KLM 777-200ER (paar uur later; vanuit Quito) die daar wilden landen.
Schijnbaar heeft ze de plaatselijke politie de luchthaven laten betreden om vervolgens met auto's de landingsbaan te blokkeren.
De Iberia vlucht is uitgeweken naar Quito; de KLM vlucht is vanuit Quito naar Amsterdam teruggevlogen.
Beide vluchten arriveerden met alleen crew aan boord, geen passagiers.
In Quito kwamen 200 passagiers aan boord van de KLM vlucht; in Guayaquil stonden zo'n 200 passagiers te wachten op de Iberia en KLM vluchten om ze naar Spanje en Nederland terug te brengen.
Onderzoek is geopend naar dit gebeuren, aangezien de burgemeester hier niet de bevoegdheid heeft.
[ afbeelding ]
Ik vermoed dat de grote "nationale" carriers wel overeind gehouden zullen worden. Dus de KLM, Air France, British Airways etc.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 10:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Iemand die durft te speculeren hoe het luchtvaartlandschap eruit ziet over pakweg 6 maanden?
Zijn er grote carriers die echt op omvallen staan, of die niet hoeven te rekenen op staatssteun?
Voordeel van clubs als Ryanair is wel dat ze redelijk eenvoudig en makkelijk hun kosten kunnen drukken door gewoon 90% operationeel personeel per direct non actief te zetten of te ontslaan.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:27 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de grote "nationale" carriers wel overeind gehouden zullen worden. Dus de KLM, Air France, British Airways etc.
Maatschappijen als Ryanair zullen het nog wel eens lastig kunnen gaan krijgen.
Ik denk niet dat het zo simpel is. Crew die je nu ontslaat moet je ook weer aannemen natuurlijk. Dan moeten ze wel genegen zijn om weer te komen werken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:30 schreef Drekkoning het volgende:
Voordeel van clubs als Ryanair is wel dat ze redelijk eenvoudig en makkelijk hun kosten kunnen drukken door gewoon 90% operationeel personeel per direct non actief te zetten of te ontslaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |