SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-niet lollig proberen te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 13-03-2020 14:50:39 ]![]()
hier liepen mensen met karretjes van de action (1e verdieping) in de appie rond omdat alle karretjes op zijnquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:20 schreef Akilla het volgende:
Damn, ging net even boodschappen doen in de veronderstelling dat het allemaal wel meeviel(misschien wat naef) maar het lijkt wel of de Duitsers eraan komen ofzo. Mensen die (letterlijk) vechten om laatste afbakbroodjes, volwassen kerels die ,bij een oude man, spullen uit de kar halen, ‘omdat het het laatste is en jij het toch niet overleefd’ en iedereen die er wat van zegt bijna op z’n muil slaat..
Achterlijk gedoe....ik zou het bijna niet zo erg vinden als er wat mensen omvallen, helaas zijn het dan niet dit soort klootzakken...Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Klopt helaas. Laten we maar hopen dat het hier anders gaat verlopenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:20 schreef vosss het volgende: [..] Die heel vlug omhoog gaat lopen zodra de ziekenhuizen vol liggen. Geef het nog max anderhalve week. Zie ook Itali, daar zijn ze met hun CFR al dik over de 6% en stijgende. Die kwamen ook van veel lager. Dus zodra de ziekenhuizen vol liggen kun je pas echt je lol op.
![]()
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2020 14:25:06 ]![]()
Kan me zo kwaad maken. Ga gewoon normaal boodschappen doen, de supermarkten kunnen het makkelijk aan. Als ze zoiets bij mij zouden flikken in de winkel dan heeft diegene echt de verkeerde. Idee is misschien om beveiligers in de supermarkten neer te zetten en dat soort mensen er per direct uit bonjouren. Normale mensen gewoon voorrang.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:20 schreef Akilla het volgende:
Damn, ging net even boodschappen doen in de veronderstelling dat het allemaal wel meeviel(misschien wat naef) maar het lijkt wel of de Duitsers eraan komen ofzo. Mensen die (letterlijk) vechten om laatste afbakbroodjes, volwassen kerels die ,bij een oude man, spullen uit de kar halen, ‘omdat het het laatste is en jij het toch niet overleefd’ en iedereen die er wat van zegt bijna op z’n muil slaat..
Achterlijk gedoe....ik zou het bijna niet zo erg vinden als er wat mensen omvallen, helaas zijn het dan niet dit soort klootzakken...
Dat ouderen een beetje extra willen omdat ze vrijwillig in quarantaine gaan kan ik begrijpen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Vind dit wel lastig om te gelovenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:20 schreef Akilla het volgende: Mensen die (letterlijk) vechten om laatste afbakbroodjes, volwassen kerels die ,bij een oude man, spullen uit de kar halen, ‘omdat het het laatste is en jij het toch niet overleefd
![]()
Vriendin was net in de supermarkt (ik mag niet meer naar buiten van de overheid) en zei dat er verschillende mensen aan het hoesten waren en er ziek uitzagen.
Hier is de ernst dus nog niet echt doorgedrongen.![]()
ga je dit elke dag zeggen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:22 schreef Maver24 het volgende:
Rotterdam is nog vrij rustig op de kaart vergeleken met utrecht en vooral brabant![]()
Mijn schoonzusje werkt bij Kruidvat en zij hebben sinds vanochtend geen enkele soort paracetamol en ibuprofen meer. Er werd gevochten om de laatste doosjes en dat is echt niet overdreven.
En nu moet ze allemaal mensen teleurstellen en die worden echt extreem boos.
Ze denken erover om de winkel dicht te gooien omdat ze zich onveilig voelen.![]()
Nee, niet helemaal. Veel landen zijn vroeg begonnen met maatregelen. Het grootste probleem is wel het reizen geweest.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Binnen twee weken is in heel europa de situatie zoals deze nu in Itali is he?
Landen afgrenzen, handen wassen, stoppen met handen geven, thuiswerken, 50% minder mensen in het OV, bijna geen internationale reizen meer.. Al die dingen gaan in de werkelijkheid direct effect geven, alleen meet je dat pas 6 dagen later, en wordt het pas 2 dagen later gerapporteerd.
We zullen dit lokaal in een ziekenhuis hebben, of misschien 1 of 2 dagen regionaal/landelijk, maar dan stopt het vrij snel. Wel zal het inhouden dat we redelijk lang vastzitten aan de protocollen die we dan hebben.
Dus landen op slot, thuiswerken ladidadidadi![]()
https://edition.cnn.com/t(...)t-flights/index.html
Lege vliegtuigen vliegen rond zonder passagiers
Hoe ziek is deze tijd
[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2020 14:27:03 ]![]()
Al 20 bevestigd besmet.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:25 schreef Maver24 het volgende:
Regio rotterdam ziet er nog vrij rustig uit op de kaart. Brabant en Utrecht zijn echt druk
Reken maar dat die er nog wel een paar anagestoken hebben.![]()
Ik was net in het oosten des lands in de Appie, was er een vrouw die opeens iets van kuchte. We hadden direct oogcontactquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:25 schreef Sapstengel het volgende:
Vriendin was net in de supermarkt (ik mag niet meer naar buiten van de overheid) en zei dat er verschillende mensen aan het hoesten waren en er ziek uitzagen.
Hier is de ernst dus nog niet echt doorgedrongen.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^![]()
Ik denk dat besmet Europa massaal GTA 5 online probeert te spelen
https://allestoringen.nl/storing/gta5/kaart/![]()
Welke landen zijn dat dan?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:26 schreef _I het volgende:
[..]
Nee, niet helemaal. Veel landen zijn vroeg begonnen met maatregelen. Het grootste probleem is wel het reizen geweest.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
ik weet wel hoe je het bedoelt maar ik vind het persoonlijk wel overdrevenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:25 schreef Donna het volgende:
Mijn schoonzusje werkt bij Kruidvat en zij hebben sinds vanochtend geen enkele soort paracetamol en ibuprofen meer. Er werd gevochten om de laatste doosjes en dat is echt niet overdreven.
Ze denken erover om de winkel dicht te gooien omdat ze zich onveilig voelen.![]()
Maar even voor de goede orde, in principe zijn 803 gevallen nog niet eens zo ontzettend veel om zo in paniek te raken mbt boodschappen e.d.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
twitter:foundation_ma twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 05:15:11Through a donation of 500,000 testing kits and 1 million masks, we join hands with Americans in these difficult times. https://t.co/tGviVhC6Gx reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Hoe zit het met de regels van thuisquarantaine als je symptomen hebt die op de lijst van rivm staan. Nog steeds twee slaapkamers en badkamer ontsmetten? Wij hebben maar n slaapkamer. Moet m'n vriendin dan weg of is het al te laat nu.![]()
Was net even in de Albert Heijn, en misschien verbeeld ik het me hoor, maar ik had echt de indruk dat andere mensen naar mij (en elkaar) keken met zo'n blik van : wat doe jij hier, ga weg en blijf bij me uit de buurt.
Volgens mij triggert dit echt een raar soort gedrag bij mensen dat ze menen dat zij meer recht op iets hebben dan anderen ofzo![]()
![]()
Boomer zijnquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:26 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Dit zeggen ze elke keer. Benieuwd naar dat onderliggend lijden dan.![]()
Is dat voor die slots?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Hoe ziek is deze tijd![]()
Gaat om licenties, als ze alles stop zetten verliezen ze deze en kunnen ze geen zaken meer doen met betreffende vliegvelden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Hoe ziek is deze tijd“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Eensquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kan me zo kwaad maken. Ga gewoon normaal boodschappen doen, de supermarkten kunnen het makkelijk aan. Als ze zoiets bij mij zouden flikken in de winkel dan heeft diegene echt de verkeerde. Idee is misschien om beveiligers in de supermarkten neer te zetten en dat soort mensen er per direct uit bonjouren. Normale mensen gewoon voorrang.
Dat ouderen een beetje extra willen omdat ze vrijwillig in quarantaine gaan kan ik begrijpen.![]()
Deze tijd is voer voor psychologen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:27 schreef Kalgoorlie het volgende:
Was net even in de Albert Heijn, en misschien verbeeld ik het me hoor, maar ik had echt de indruk dat andere mensen naar mij (en elkaar) keken met zo'n blik van : wat doe jij hier, ga weg en blijf bij me uit de buurt.
Volgens mij triggert dit echt een raar soort gedrag bij mensen dat ze menen dat zij meer recht op iets hebben dan anderen ofzoblablablabla![]()
ja idd en welke maatregelen. We hebben ziekenhuizen niet van extra materiaal of personeel voorzien. We hebben niks gedaanquote:![]()
Echt belachelijk inderdaad.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Hoe ziek is deze tijdAnd I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function![]()
Gewoon normaal zoals je altijd ook doet? Handen wassen, goed schoonmaken, etc.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:27 schreef Sapstengel het volgende:
Hoe zit het met de regels van thuisquarantaine als je symptomen hebt die op de lijst van rivm staan. Nog steeds twee slaapkamers en badkamer ontsmetten? Wij hebben maar n slaapkamer. Moet m'n vriendin dan weg of is het al te laat nu.
Je kan ook gerust naar buiten gaan als je een boswandeling wilt maken of in de tuin wilt zitten ofzo. Je moet alleen openbare plekken met veel mensen, zoals restaurants e.d., mijden.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
ja dat is zo kansloos anders verliezen ze de vliegvelden om op te mogen vliegenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Hoe ziek is deze tijd
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Wat je denkt, dat andere mensen denken, denk jezelfquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:27 schreef Kalgoorlie het volgende:
Volgens mij triggert dit echt een raar soort gedrag bij mensen dat ze menen dat zij meer recht op iets hebben dan anderen ofzo
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Volgens mij is dat al aangepast toch? Slots hoeven tijdelijk niet gebruikt te worden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gaat om licenties, als ze alles stop zetten verliezen ze deze en kunnen ze geen zaken meer doen met betreffende vliegvelden.![]()
Dat is gewoon erg onnodig en zou per direct moeten stoppen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gaat om licenties, als ze alles stop zetten verliezen ze deze en kunnen ze geen zaken meer doen met betreffende vliegvelden.![]()
Ja het is ook overdreven. Maar zo gaat het nu schijnbaar in de winkels en dat (die verhalen) is niet overdreven.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:27 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
ik weet wel hoe je het bedoelt maar ik vind het persoonlijk wel overdreven![]()
En dan is t nog grappig ook, want paracetamol of ibuprofen doet niks tegen een virus. Onderdrukken los je niks mee op. Uitzieken is enige remedie.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:27 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
ik weet wel hoe je het bedoelt maar ik vind het persoonlijk wel overdreven![]()
nee het was toch; ze gingen onderzoeken of er vanaf geweken kon wordenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:29 schreef -0- het volgende:
[..]
Volgens mij is dat al aangepast toch? Slots hoeven tijdelijk niet gebruikt te worden.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Dit is de reden dat we straks mogelijk beperkingen gaan krijgen. De massa roept dit echt over zichzelf afquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kan me zo kwaad maken. Ga gewoon normaal boodschappen doen, de supermarkten kunnen het makkelijk aan. Als ze zoiets bij mij zouden flikken in de winkel dan heeft diegene echt de verkeerde. Idee is misschien om beveiligers in de supermarkten neer te zetten en dat soort mensen er per direct uit bonjouren. Normale mensen gewoon voorrang.
Dat ouderen een beetje extra willen omdat ze vrijwillig in quarantaine gaan kan ik begrijpen.![]()
Ja, dat is echt zo'n kansloos systeemquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gaat om licenties, als ze alles stop zetten verliezen ze deze en kunnen ze geen zaken meer doen met betreffende vliegvelden.. Maar dat geldt nu tijdelijk sowieso niet dacht ik.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Ik ga tot maandag niet naar de winkel. Was voorspelbaar dat het vandaag druk zou zijn, morgen wordt het waarschijnlijk nog erger. Als je besmetting wil vermijden zijn dat niet de beste dagen om te winkelen..
Al stijgt het % besmette shoppers elke dag, dus ga ik ook niet te lang wachten...are we infinite or am I alone![]()
Fuck me...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:11 schreef riazop het volgende:
Pedro Sanchez gaat de staat van beleg aankondigen in Spanje om 15.30 zo verwacht El Pais
De cijfers van vandaag zijn dramatisch
https://elpais.com/espana(...)stado-de-alarma.html![]()
![]()
Jij in ieder geval zeer duidelijk wel.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nog veel en veel meer voorbeelden dat jongere mensen niet eraan overlijden of lees je wat je graag wilt lezen.
![]()
Wel als we Italie gaan volgen over 2 weken waar t wel op gaat lijken. Spannend, wie o wie zal de eerste fokker zijnquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:27 schreef Discombobulate het volgende:
Maar even voor de goede orde, in principe zijn 803 gevallen nog niet eens zo ontzettend veel om zo in paniek te raken mbt boodschappen e.d.![]()
Gewoon lekker samen van genietenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:27 schreef Sapstengel het volgende:
Hoe zit het met de regels van thuisquarantaine als je symptomen hebt die op de lijst van rivm staan. Nog steeds twee slaapkamers en badkamer ontsmetten? Wij hebben maar n slaapkamer. Moet m'n vriendin dan weg of is het al te laat nu.![]()
Helaas wel. Hoewel ik het zelf nog niet heb gezienquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:29 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja het is ook overdreven. Maar zo gaat het nu schijnbaar in de winkels en dat (die verhalen) is niet overdreven.![]()
Goed punt. Misschien dit weekend al even aanspraak maken op m'n noodrantsoen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:30 schreef crystal_meth het volgende:
Ik ga tot maandag niet naar de winkel. Was voorspelbaar dat het vandaag druk zou zijn, morgen wordt het waarschijnlijk nog erger. Als je besmetting wil vermijden zijn dat niet de beste dagen om te winkelen..
Al stijgt het % besmette shoppers elke dag, dus ga ik ook niet te lang wachten...![]()
Eens die zijn het ergste,quote:![]()
Quarantaine geldt ook niet voor hun, da's iets voor de andere leden van de maatschappij. Zie het ook in mijn familie, uit Brabant, we hebben zaterdag niets te doen dus komen we je nieuwe huis bekijken. En nee snappen ze niet want ze zijn niet grieperig...
Gewoon nee, oprotten en thuisblijven.![]()
koortsverlagend.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:29 schreef funnywell het volgende:
[..]
En dan is t nog grappig ook, want paracetamol of ibuprofen doet niks tegen een virus. Onderdrukken los je niks mee op. Uitzieken is enige remedie.Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.![]()
Ja inderdaad. Ook dat nog. Het zal wel op 1 of ander hamsterlijstje staan dat op Facebook rouleertquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:29 schreef funnywell het volgende:
[..]
En dan is t nog grappig ook, want paracetamol of ibuprofen doet niks tegen een virus. Onderdrukken los je niks mee op. Uitzieken is enige remedie.![]()
Alle landen om ons heen reageerden vrij open met de informatie en het sluiten van scholen. Kinderen zijn ziekte verspreiders. Hoe eerder je die uit de maatschappij haalt, des te eerder je alles onder controle krijgt.quote:
Ten minste, dat is het normale protocol. Daarom werd er gisteren meerdere keren in de kamer gevraagd waarom in onze protocollen staat dat scholen dicht moeten en de kamer dit niet doet, Dat is gebaseerd op de aanname van het RIVM dat kinderen a) niet ontvankelijk zijn b) niet besmettelijk (genoeg) zijn
We zullen zien of ze gelijk krijgen in hoe groot de rol van kinderen is in dit geheel. Wij pakken het namelijk anders aan dan de mensen om ons heen, die geadviseerd worden door China. Dat kan gunstig uitpakken natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:27 schreef Kalgoorlie het volgende:
Volgens mij triggert dit echt een raar soort gedrag bij mensen dat ze menen dat zij meer recht op iets hebben dan anderen ofzo![]()
Menselijk instinct denkt aan overleven![]()
Nee hoor, is standaard. Noemen we de dunne rode draad. Beschaafdheid is maar heel klein, daarom hebben we ook nogal wat wetten. Anders was t wel anders geweest.quote:![]()
Paracetamol in huis is zou ik zeggen cruciaal als je straks besmet raakt. Omdat het koortsverlagend werkt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:29 schreef funnywell het volgende:
[..]
En dan is t nog grappig ook, want paracetamol of ibuprofen doet niks tegen een virus. Onderdrukken los je niks mee op. Uitzieken is enige remedie.blablablabla![]()
Ik weet niet hoor, ik kom net uit de Etos en het is gewoon rustig. Niets aan de hand.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:29 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja het is ook overdreven. Maar zo gaat het nu schijnbaar in de winkels en dat (die verhalen) is niet overdreven.![]()
Goed, ik weet niet of ik officieel Corona heb, ben niet getest want niet erg genieg c.q. risicogeval. Maar ii weet wel dat het lang geleden is dat ik mij zo beroerd heb gevoeld en dat die paracetamol iedere 6 uur 2 stuks verlichting gaven, en dat ik er al heel wat heb weggevreten de afgelopen dagen. En ik eet die dingen normaliter zelden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:29 schreef funnywell het volgende:
[..]
En dan is t nog grappig ook, want paracetamol of ibuprofen doet niks tegen een virus. Onderdrukken los je niks mee op. Uitzieken is enige remedie.![]()
Weet iemand wat er dan gebeurt?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:11 schreef riazop het volgende:
Pedro Sanchez gaat de staat van beleg aankondigen in Spanje om 15.30 zo verwacht El Pais
De cijfers van vandaag zijn dramatisch
https://elpais.com/espana(...)stado-de-alarma.html🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Ja, maar dat is ook gewoon maar een extraatje. Je kan het prima uitzieken zonder paracetamol.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Paracetamol in huis is zou ik zeggen cruciaal als je straks besmet raakt. Omdat het koortsverlagend werkt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Als je beiden niet in een risicogroep valt zou ik niet ineens helemaal gescheiden gaan leven.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:27 schreef Sapstengel het volgende:
Hoe zit het met de regels van thuisquarantaine als je symptomen hebt die op de lijst van rivm staan. Nog steeds twee slaapkamers en badkamer ontsmetten? Wij hebben maar n slaapkamer. Moet m'n vriendin dan weg of is het al te laat nu.Ik heb weleens een erge keelontsteking gehad door een virus, maar ook al is dat uitzieken dan is het nog steeds wel fijn dat de ibu de pijn een beetje verlichtte hoor. Je snapt het principe van pijnstillers?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:29 schreef funnywell het volgende:
[..]
Het lijkt nu zo te zijn dat kinderen zelf minder snel symptomen krijgen. Waar het verschil zit tussen Nederland en andere landen is dat Nederland denkt dat dat inhoudt dat ze minder besmettelijk zijn, terwijl bijv. Frankrijk denkt dat kinderen wel degelijk het net zo snel op ouderen over kunnen dragen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:31 schreef _I het volgende:
[..]
Alle landen om ons heen reageerden vrij open met de informatie en het sluiten van scholen. Kinderen zijn ziekte verspreiders. Hoe eerder je die uit de maatschappij haalt, des te eerder je alles onder controle krijgt.
Ten minste, dat is het normale protocol. Daarom werd er gisteren meerdere keren in de kamer gevraagd waarom in onze protocollen staat dat scholen dicht moeten en de kamer dit niet doet, Dat is gebaseerd op de aanname van het RIVM dat kinderen a) niet ontvankelijk zijn b) niet besmettelijk (genoeg) zijn
We zullen zien of ze gelijk krijgen in hoe groot de rol van kinderen is in dit geheel. Wij pakken het namelijk anders aan dan de mensen om ons heen, die geadviseerd worden door China. Dat kan gunstig uitpakken natuurlijk.
Als een complete leek, lijkt mij aanpak 2 toch wat veiliger dan die van Nederland..Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
in de regel gaan ze dan bewegingsbeperkingen afdwingen. Checkpoints inrichten. Avondklok instellen etc. Beetje het oorlog gevoel. Over het algemeen betekent het dat de regering tijdelijk meer macht krijgt om snel maatregelen met geweld (het leger) af te dwingen.quote:
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2020 14:35:45 ]![]()
Je hebt het over maatregelen van de afgelopen 48u, er zijn amper landen geweest die in een echt vroeg stadium drastische maatregelen hebben genomen binnen Europa.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:31 schreef _I het volgende:
[..]
Alle landen om ons heen reageerden vrij open met de informatie en het sluiten van scholen. Kinderen zijn ziekte verspreiders. Hoe eerder je die uit de maatschappij haalt, des te eerder je alles onder controle krijgt.
We zullen zien of ze gelijk krijgen in hoe groot de rol van kinderen is in dit geheel. Wij pakken het namelijk anders aan dan de mensen om ons heen, die geadviseerd worden door China. Dat kan gunstig uitpakken natuurlijk.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik was gisterenavond in de Jumbo en toen was het al niet normaal (zowel bij het paracetamol schap als bij andere houdbare producten). Vanochtend om 8:00 was het helemaal niet leuk meer (en alle bonen waren op, daar heb ik voor de gein even naar gekeken omdat ik daarover verhalen las, haha).quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:32 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, ik kom net uit de Etos en het is gewoon rustig. Niets aan de hand.![]()
Krijg je hoofdpijn van, gaat de paracetamol alleen maar sneller op.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Id
[..]
is de werking van ibuprofen waard om elkaar de harses in te slaan?![]()
Erna schijnt wel echt te helpenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Id
[..]
is de werking van ibuprofen waard om elkaar de harses in te slaan?![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:34 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Krijg je hoofdpijn van, gaat de paracetamol alleen maar sneller op.GMTAquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:34 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Erna schijnt wel echt te helpen![]()
Ja gisteren bij ons ook al dat hele rek met pijn/ontstekingsremmers leeggeroofd.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:25 schreef Donna het volgende:
Ze denken erover om de winkel dicht te gooien omdat ze zich onveilig voelen."The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Zie edit in vorige postquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:34 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het lijkt nu zo te zijn dat kinderen zelf minder snel symptomen krijgen. Waar het verschil zit tussen Nederland en andere landen is dat Nederland denkt dat dat inhoudt dat ze minder besmettelijk zijn, terwijl bijv. Frankrijk denkt dat kinderen wel degelijk het net zo snel op ouderen over kunnen dragen.
Als een complete leek, lijkt mij aanpak 2 toch wat veiliger dan die van Nederland..![]()
Hoeveel zin heeft het om scholen te sluiten, veel studenten die nu vrij zijn zijn ook gewoon op pad gegaan en blijven dus ook niet binnen?![]()
De zaterdagochtend is voor mij altijd het moment om boodschappen te doen, direct om 08:00 als de winkel opengaat. Normaal gesproken staat er nooit een rij voor de deur, nu vraag ik mij toch af hoe het er morgenochtend uit gaat komen te zien.![]()
Discutabel.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, maar dat is ook gewoon maar een extraatje. Je kan het prima uitzieken zonder paracetamol.
Ik las net een relaas van een vrouwtje die besmet was (inmiddels aan de beterende hand) die schreef er dit over:Mijn eerste gok zou zijn dat je het absoluut in huis wilt hebben.quote:De eerste week waren we sowieso te beroerd om meer te doen dan slapen en uitrusten. De hoofdpijn die dit virus veroorzaakt, is niet normaal.
De druk in mijn hoofd liep door tot aan mijn oogkassen, waardoor licht slecht te verdragen was. Nu we ons wat beter voelen, vermaken we ons met puzzelen, series kijken en lezen.
We waren z ziek, dat er de eerste week een heel andere sfeer in huis hing. Logisch, want alles wat we konden doen was slapen en ontzettend veel hoesten. De druk op de borst en ademhalingsproblemen hielpen ook niet.blablablabla![]()
Moest vanmorgen bij de anesthesist in het ziekenhuis zijn (zuid-west Brabant) voor een aankomende operatie. Normaal gesproken word je binnen 2 weken geopereerd, maar de anesthesist zei al dat de wachttijd makkelijk verdubbeld zal worden ivm het virus. Ziekenhuis wordt 2 keer per dag op de hoogte gehouden over de ontwikkelingen. Ook zei hij dat er bijna niet meer getest wordt. Ik schrok er wel van hoe weinig ic bedden met mogelijkheid tot beademing er zijn. Stuk of 6 in dit ziekenhuis. Eventueel gaan ze de bedden op de uitslaapkamers ook gebruiken omdat die ook beademingsapparatuur hebben.And so the lion fell in love with the lamb![]()
Denk dat dat ook wel een van de grootste voordelen is, het geven van verlichting dat het allemaal wat dragelijker is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:33 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Goed, ik weet niet of ik officieel Corona heb, ben niet getest want niet erg genieg c.q. risicogeval. Maar ii weet wel dat het lang geleden is dat ik mij zo beroerd heb gevoeld en dat die paracetamol iedere 6 uur 2 stuks verlichting gaven, en dat ik er al heel wat heb weggevreten de afgelopen dagen. En ik eet die dingen normaliter zelden.![]()
Ik zou deze keer overslaan en lekker na het weekend gaan shoppen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:35 schreef HulkHeld het volgende:
De zaterdagochtend is voor mij altijd het moment om boodschappen te doen, direct om 08:00 als de winkel opengaat. Normaal gesproken staat er nooit een rij voor de deur, nu vraag ik mij toch af hoe het er morgenochtend uit gaat komen te zien.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Zij is roker, verder niks aan de hand. 26 jaar oud dus ook wat betreft leeftijd niet direct risico.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:34 schreef Chia het volgende:
[..]
Als je beiden niet in een risicogroep valt zou ik niet ineens helemaal gescheiden gaan leven.
Ik ben 34. Geen roker, wel gedaan tot 10 jaar geleden. Ook geen onderliggende klachten.
Zal dus wel loslopen dan. Alleen haar vader maar even niet op bezoek laten komen want diabeet en hoge bloeddruk.![]()
Uiteraard. Maar ga je daarvoor het gevecht aan is de vraag. Dat vind ik bizarquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Denk dat dat ook wel een van de grootste voordelen is, het geven van verlichting dat het allemaal wat dragelijker is.![]()
Volgens mij zei pompalov (?) van de week nog dat ze in Bulgarije (?) al bij een paar besmettingen groots hebben ingezet. Er zijn dus landen die het anders doen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je hebt het over maatregelen van de afgelopen 48u, er zijn amper landen geweest die in een echt vroeg stadium drastische maatregelen hebben genomen binnen Europa.![]()
ja, ik ga ook lekker vroeg. Zorg dat ik om 8 uur al met een karretje voor de deur sta en dan lekker, met z,n allen in de rij hoesten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:35 schreef HulkHeld het volgende:
De zaterdagochtend is voor mij altijd het moment om boodschappen te doen, direct om 08:00 als de winkel opengaat. Normaal gesproken staat er nooit een rij voor de deur, nu vraag ik mij toch af hoe het er morgenochtend uit gaat komen te zien.Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.![]()
Turkije nu met (officieel) 2 besmettingen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:37 schreef _I het volgende:
[..]
Volgens mij zei pomalov (?) van de week nog dat ze in Bulgarij (?) al bij een paar besmettingen groots hebben ingezet. Er zijn dus landen die het anders doen.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
quote:https://media.dumpert.nl/foto/8bd1d3ba_Adjustments.plist.jpgquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:37 schreef Stance het volgende:
[..]
ja, ik ga ook lekker vroeg. Zorg dat ik om 8 uur al met een karretje voor de deur sta en dan lekker, met z,n allen in de rij hoesten.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ja de pest is dat ik daar doordeweeks niet zoveel tijd voor heb.. dan wordt het 's avonds en dan zal je zien dat niet alles beschikbaar is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:36 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik zou deze keer overslaan en lekker na het weekend gaan shoppen.![]()
Dit meen je niet?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:37 schreef Nattekat het volgende:
Universiteit Leiden dicht voor studenten tot 31 maart![]()
Was gisteren al bekend. Het wachten is op het basis en middelbaar onderwijs.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:37 schreef Nattekat het volgende:
Universiteit Leiden dicht voor studenten tot 31 maart“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:34 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Krijg je hoofdpijn van, gaat de paracetamol alleen maar sneller op.Self fulfilling prophecyquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:34 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Erna schijnt wel echt te helpen![]()
Hmm, nee inderdaad. Meestal wordt het meeste pas in de avond bijgevuld.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:37 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ja de pest is dat ik daar doordeweeks niet zoveel tijd voor heb.. dan wordt het 's avonds en dan zal je zien dat niet alles beschikbaar is.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Buitenlanders op FOK! die obsessief bezig zijn met hoe kut het in Nederland is vind ik geen betrouwbare bron.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:37 schreef _I het volgende:
[..]
Volgens mij zei pomalov (?) van de week nog dat ze in Bulgarij (?) al bij een paar besmettingen groots hebben ingezet. Er zijn dus landen die het anders doen.![]()
Ja pijn verlichten, want bij influenza heb je vaak hoofdpijn, spierpijn. Maar niet tegen de koorts en het lost verder niks op. Je voelt je alleen wat comfortabeler.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:34 schreef Chia het volgende:
[..]
Als je beiden niet in een risicogroep valt zou ik niet ineens helemaal gescheiden gaan leven.
[..]
Ik heb weleens een erge keelontsteking gehad door een virus, maar ook al is dat uitzieken dan is het nog steeds wel fijn dat de ibu de pijn een beetje verlichtte hoor. Je snapt het principe van![]()
Ben wel bang dat er na 31 maart, of wanneer maatregelen ook worden opgeschort er opeens een explosie komt aan nieuwe gevallen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:37 schreef Nattekat het volgende:
Universiteit Leiden dicht voor studenten tot 31 maartblablablabla![]()
Volgens mij zijn we dat stadium van thuisquarantaine alweer voorbij. Nu gewoon iedereen thuisblijven, je vriendin is hoogstwaarschijnlijk al besmet.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:27 schreef Sapstengel het volgende:
Hoe zit het met de regels van thuisquarantaine als je symptomen hebt die op de lijst van rivm staan. Nog steeds twee slaapkamers en badkamer ontsmetten? Wij hebben maar n slaapkamer. Moet m'n vriendin dan weg of is het al te laat nu."The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
In Rotterdam zijn alle markten geannuleerd.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:36 schreef Aurelius het volgende:
Op zaterdag ga ik hier altijd naar de markt. Vraag me af of het verstandig is om te gaan.![]()
Je comfortabeler voelen is toch niet vreemd om te willen? vind dat logischer dan wc-papierquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:38 schreef funnywell het volgende:
[..]
Ja pijn verlichten, want bij influenza heb je vaak hoofdpijn, spierpijn. Maar niet tegen de koorts en het lost verder niks op. Je voelt je alleen wat comfortabeler.![]()
![]()
Sad but true. Personeel wordt ook aangeraden om zo veel mogelijk van huis te werken.quote:100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
WTFquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:25 schreef Donna het volgende:
![]()
Amsterdam ook, hier was vandaag nog wel markt maar volgende week niet meer.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:39 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
In Rotterdam zijn alle markten geannuleerd.blablablabla![]()
Haha. Nou dat!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:37 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Turkije nu met (officieel) 2 besmettingen.![]()
Lijkt me ook een stuk prettiger om een paracetamol door te slikken dan een rol wc-papier.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:39 schreef Chia het volgende:
[..]
Je comfortabeler voelen is toch niet vreemd om te willen? vind dat logischer dan wc-papierOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Moest lachen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:38 schreef Chia het volgende:
[..]
Buitenlanders op FOK! die obsessief bezig zijn met hoe kut het in Nederland is vind ik geen betrouwbare bron.![]()
![]()
Dat was nog helemaal niet besloten gisteren. Gisteren zijn alleen de colleges van vandaag en grote evenementen afgeblazen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Was gisteren al bekend. Het wachten is op het basis en middelbaar onderwijs.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Het lijkt wel de dagen voor kerst. Heerlijk knus allemaal.
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.![]()
Heeft er iemand een goede link naar een grafiek die de groeicurve in het aantal besmettingen tussen de verschillende landen vergelijkt? Die ook actueel is. Ik zie hem zo niet in de OP staan.![]()
Ik geloof dit niet. Maar als ik dit zou zien gebeuren heb ik ook best zin om een potje te matten hoor.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:20 schreef Akilla het volgende:
Achterlijk gedoe....ik zou het bijna niet zo erg vinden als er wat mensen omvallen, helaas zijn het dan niet dit soort klootzakken...|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Interessant, zo voelde ik me in januari een paar dagen, 1 dag thuis gebleven. Drie weken hoestend doorgewerkt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Discutabel.
Ik las net een relaas van een vrouwtje die besmet was (inmiddels aan de beterende hand) die schreef er dit over:
[..]
Mijn eerste gok zou zijn dat je het absoluut in huis wilt hebben.![]()
![]()
Voorheen hadden we tenminste sneeuw in maartquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:41 schreef Stance het volgende:
Het lijkt wel de dagen voor kerst. Heerlijk knus allemaal.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Vooralsnog ga ik maar gewoon morgenochtend, mocht het gekkenhuis zijn dan maar op zondag.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:38 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Hmm, nee inderdaad. Meestal wordt het meeste pas in de avond bijgevuld.![]()
Daar zit ik ook nog over te dubben. Hier is ie nog niet geannuleerd. Misschien sta ik maar op om 7 uur om kaas te halen en ga ik daarna terug mijn bed in. Om 7 uur is het nog wel rustig.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:36 schreef Aurelius het volgende:
Op zaterdag ga ik hier altijd naar de markt. Vraag me af of het verstandig is om te gaan.![]()
Vreemd genoeg heeft die nog op geen enkele mention gereageerd.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:41 schreef Chia het volgende:
[..]
Heeft cempexo al ergens gepost hoe goed ze er in Denemarken mee omgaan?![]()
![]()
School van mijn zoontje gaan nu proberen om het met ICT het zo voor elkaar te krijgen dat de kinderen straks thuis les kunnen krijgen.![]()
Mijn vriend in februari. Die is nooit ziek, maar die had me toch een raar iets te pakken toen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Interessant, zo voelde ik me in januari een paar dagen, 1 dag thuis gebleven. Drie weken hoestend doorgewerkt.![]()
Je let er nu natuurlijk veel meer op.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:25 schreef Sapstengel het volgende:
Hier is de ernst dus nog niet echt doorgedrongen.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Over een weekje (minimaal) merken we pas of de huidige maatregelen goed genoeg werken, dat de cijfers in de dagen ervoor nog gaan stijgen is niet zo heel gek; we zijn het er bijna allemaal over eens dat het toch al veel wijder verspreid is dan de officile nummers ons doen geloven. Ik denk niet dat we Itali achteraan gaan eigenlijk, maar onderbouwen kan ik het niet; het is gewoon een gevoel. Vind het allemaal nog steeds mee vallen; veel grotere kans dat je een normale griep oploopt ergens. Las ergens de hoeveelheid mensen die doodgaat (en besmet) aan een normale griep per seizoen; nou daar zijn we nog lang niet.
Qua boodschappen waren wij gister net op tijd; alles lag er nog (rond 4 uur). Toen we later 's avonds nog voor een ronde 2 gingen (toetjes e.d. - minder dringende zaken) zagen we dat bijna alles weg was. Jumbo in Delft.
Zal in 't weekend even afzien worden (maar we hebben voor 1-2 weken gehaald), daarna ligt alles er wel weer, omdat veel mensen dan echt voor weken in huis hebben![]()
![]()
Zou toch mogelijk moeten zijn anno 2020quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:42 schreef WhateverWhatever het volgende:
School van mijn zoontje gaan nu proberen om het met ICT het zo voor elkaar te krijgen dat de kinderen straks thuis les kunnen krijgen.![]()
Ik ga wel gewoon mijn harinkje happen morgen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:36 schreef Aurelius het volgende:
Op zaterdag ga ik hier altijd naar de markt. Vraag me af of het verstandig is om te gaan.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Discipline van de leerlingen word het grootste probleem.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:43 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Zou toch mogelijk moeten zijn anno 2020![]()
Klopt, de cijfers van het RIVM verschillen van de cijfers van de verschillende GGD's. Die 7 is waarschijnlijk van gisteren, als die 2 er vandaag bij zijn gekomen verklaart dat het verschil.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:17 schreef Donna het volgende:
[..]
Hier staat 7 bij Friesland. En Omrop Friesland zegt 9.![]()
Riep ik 2 maanden terug al, we zijn op zoiets niet voorbereid. En t blijkt ook zoquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:36 schreef Bamba het volgende:
Moest vanmorgen bij de anesthesist in het ziekenhuis zijn (zuid-west Brabant) voor een aankomende operatie. Normaal gesproken word je binnen 2 weken geopereerd, maar de anesthesist zei al dat de wachttijd makkelijk verdubbeld zal worden ivm het virus. Ziekenhuis wordt 2 keer per dag op de hoogte gehouden over de ontwikkelingen. Ook zei hij dat er bijna niet meer getest wordt. Ik schrok er wel van hoe weinig ic bedden met mogelijkheid tot beademing er zijn. Stuk of 6 in dit ziekenhuis. Eventueel gaan ze de bedden op de uitslaapkamers ook gebruiken omdat die ook beademingsapparatuur hebben.![]()
De winkels liggen morgen gewoon weer vol hoor. Echt geen enkele aanleiding voor de huidige hysterie.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
Over een weekje (minimaal) merken we pas of de huidige maatregelen goed genoeg werken, dat de cijfers in de dagen ervoor nog gaan stijgen is niet zo heel gek; we zijn het er bijna allemaal over eens dat het toch al veel wijder verspreid is dan de officile nummers ons doen geloven. Ik denk niet dat we Itali achteraan gaan eigenlijk, maar onderbouwen kan ik het niet; het is gewoon een gevoel. Vind het allemaal nog steeds mee vallen; veel grotere kans dat je een normale griep oploopt ergens. Las ergens de hoeveelheid mensen die doodgaat (en besmet) aan een normale griep per seizoen; nou daar zijn we nog lang niet.
Qua boodschappen waren wij gister net op tijd; alles lag er nog (rond 4 uur). Toen we later 's avonds nog voor een ronde 2 gingen (toetjes e.d. - minder dringende zaken) zagen we dat bijna alles weg was. Jumbo in Delft.
Zal in 't weekend even afzien worden (maar we hebben voor 1-2 weken gehaald), daarna ligt alles er wel weer, omdat veel mensen dan echt voor weken in huis hebbenOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ja zo'n doorlopende hoestbui, laatste keer dat ik dat had was minstens 20 jaar geleden. Ik had toen bronchitus. Mn pa die ik toen bezocht had, had hetzelfde in februari.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:42 schreef Donna het volgende:
[..]
Mijn vriend in februari. Die is nooit ziek, maar die had me toch een raar iets te pakken toen.
[ Bericht 3% gewijzigd door Jed1Gam op 13-03-2020 14:56:06 ]![]()
Voor ons gezonde mensen (tenminste daar ga ik vanuit dat je dat bent) is het ook gewoon een hele heftige griep, niet meer en niet minder. Het probleem zijn de risicogroepen, en het tekort aan bedden daarvoor.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Interessant, zo voelde ik me in januari een paar dagen, 1 dag thuis gebleven. Drie weken hoestend doorgewerkt.blablablabla![]()
Maar andersom gaat je kont afvegen toch een stuk beter met toiletpapier dan met een paracetamolquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Lijkt me ook een stuk prettiger om een paracetamol door te slikken dan een rol wc-papier.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Ik ga straks mijn reguliere (elke vrijdag) wekelijkse boodschappen doen, ben benieuwd.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Tot je collega's op dc ziek thuis zitten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:44 schreef Zeroku het volgende:
[..]
De winkels liggen morgen gewoon weer vol hoor. Echt geen enkele aanleiding voor de huidige hysterie.![]()
Ik hoop het echt zo... Dit slaat echt zo nergens op.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zal in 't weekend even afzien worden (maar we hebben voor 1-2 weken gehaald), daarna ligt alles er wel weer, omdat veel mensen dan echt voor weken in huis hebben
Zou bijna willen zeggen 'de corona voor iedereen die hamstert en in paniek raakt', maar dat doe ik toch maar niet...
![]()
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat zou wel kunnen idd ja.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:43 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Klopt, de cijfers van het RIVM verschillen van de cijfers van de verschillende GGD's. Die 7 is waarschijnlijk van gisteren, als die 2 er vandaag bij zijn gekomen verklaart dat het verschil.![]()
In Alkmaar / Oudorp ook al druk in de supermarkt hoorde ik net"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Volgens mij zeggen ze steeds juist milde griepverschijnselen. Daar komt dat besmettingsding ook vandaan. Bij milde symptomen zijn mensen geneigd om toch op pad te gaan. Dat besmet dan snellerquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor ons gezonde mensen (tenminste daar ga ik vanuit dat je dat bent) is het ook gewoon een hele heftige griep, niet meer en niet minder. Het probleem zijn de risicogroepen, en het tekort aan bedden daarvoor.![]()
@RIVM we hebben patint zero te pakken!!!!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Interessant, zo voelde ik me in januari een paar dagen, 1 dag thuis gebleven. Drie weken hoestend doorgewerkt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Jep, en ik ga gewoon een cadeautje scoren voor een verjaardag morgen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:43 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik ga wel gewoon mijn harinkje happen morgen.
Kaas van de markt halen enzo.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Is ook een beetje de Nederlandse mentaliteit om gewoon door te gaan bij milde klachten als je een 'normale' griep of verkoudheid hebtquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:45 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Volgens mij zeggen ze steeds juist milde griepverschijnselen. Daar komt dat besmettingsding ook vandaan. Bij milde symptomen zijn mensen geneigd om toch op pad te gaan. Dat besmet dan sneller"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Houd je ons op de hoogte?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:45 schreef Dagoduck het volgende:
Ik ga straks mijn reguliere (elke vrijdag) wekelijkse boodschappen doen, ben benieuwd.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2020 14:46:47 ]![]()
Bij een echte griep heb je wel wat meer dan wat hoesten. Dan zit je al tegen een longontsteking aan. Dat is het gevaar van dit virus, dat is juist wat het wil veroorzaken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor ons gezonde mensen (tenminste daar ga ik vanuit dat je dat bent) is het ook gewoon een hele heftige griep, niet meer en niet minder. Het probleem zijn de risicogroepen, en het tekort aan bedden daarvoor.![]()
Haring in het land, dokters aan de kant!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:43 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik ga wel gewoon mijn harinkje happen morgen.blablablabla![]()
M'n moeder heeft ruim een maand geleden haar elleboog gebroken. Moest volgende week voor controle naar het ziekenhuis. Vandaag werd ze gebeld, de afspraak gaat niet door.
Geen reden opgegeven, ofwel hebben ze het te druk, ofwel is het omdat ze tot de risicogroep behoort.are we infinite or am I alone![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar andersom gaat je kont afvegen toch een stuk beter met toiletpapier dan met een paracetamol
Heb je alleen maar een paar velletjes bij nodig om je hol mee te drogen.
Paracetamol lijkt nu bijna net zo moeilijk aan te komen te zijn als desinfecterende handgel. Zelfs online is dat laatste bijna overal uitverkocht, zelfs veel duurdere soorten. Verpakkingen van 10 stuks zijn soms nog wel te krijgen.![]()
Aan de staart uiteraard.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Haring in het land, dokters aan de kant!|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:45 schreef vosss het volgende:
[..]
@:RIVM we hebben patint zero te pakken!!!!patient 0 was misschien het zoontje van mn zus, want die was daarvoor ziek hehe.
![]()
Dat zeggen we hier steeds tegen elkaar inderdaad maar persoonlijk denk ik dat het menselijke eigenschap is. Niet perse Nederlandsquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:46 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Is ook een beetje de Nederlandse mentaliteit om gewoon door te gaan bij milde klachten als je een 'normale' griep of verkoudheid hebt![]()
Ze willen nu geen 'gezonde' mensen in het ziekenhuis. Ik had ook een afspraak die niet door gaat.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:47 schreef crystal_meth het volgende:
M'n moeder heeft ruim een maand geleden haar elleboog gebroken. Moest volgende week voor controle naar het ziekenhuis. Vandaag werd ze gebeld, de afspraak gaat niet door.
Geen reden opgegeven, ofwel hebben ze het te druk, ofwel is het omdat ze tot de risicogroep behoort.![]()
Het bizarre is dat zelfs mensen die niet in paniek zijn en gewoon door willen gaan met dagelijks boodschappen doen....dat zelfs die mensen moeten gaan hamsteren...om de mensen die daadwerkelijk in paniek te zijn voor te zijn. Zo voelden wij ons gisteren in ieder geval, terecht dus ook blijkbaar.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik hoop het echt zo... Dit slaat echt zo nergens op.
Zou bijna willen zeggen 'de corona voor iedereen die hamstert en in paniek raakt', maar dat doe ik toch maar niet...
![]()
![]()
Nou dat meisje die het gehad heeft en daarover schrijft heeft het absolute niet over milde verschijnselen, eerder 2 dagen doodziek in bed.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:45 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Volgens mij zeggen ze steeds juist milde griepverschijnselen. Daar komt dat besmettingsding ook vandaan. Bij milde symptomen zijn mensen geneigd om toch op pad te gaan. Dat besmet dan sneller
En dat heb ik eerder gelezen over Corona. Dus weet niet waar jij dat vandaan haalt, maar mensen die het gehad hebben typeren het absoluut niet als een milde griep.blablablabla![]()
Ja, dat is nu lastig. Mijn vader moet maandag aanstaande bloed laten prikken ter controle, maar m'n ouders vroegen zich al af of het verstandig was om naar het ziekenhuis te gaan. Vind dat nu ook lastig in te schattenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:47 schreef crystal_meth het volgende:
Geen reden opgegeven, ofwel hebben ze het te druk, ofwel is het omdat ze tot de risicogroep behoort."The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Laten wij het over Nederland houden in dit topicquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:17 schreef Donna het volgende:
[..]
Hier staat 7 bij Friesland. En Omrop Friesland zegt 9.![]()
![]()
Eerlijk is eerlijk. Schoon wordt je hier wel van. Werkt echt wel fijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:47 schreef ToT het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heb je alleen maar een paar velletjes bij nodig om je hol mee te drogen.
Paracetamol lijkt nu bijna net zo moeilijk aan te komen te zijn als desinfecterende handgel. Zelfs online is dat laatste bijna overal uitverkocht, zelfs veel duurdere soorten. Verpakkingen van 10 stuks zijn soms nog wel te krijgen.
Maar wennen is het wel zo'n koude straal tegen je hol.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Kill en attackquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:45 schreef vosss het volgende:
[..]
@:RIVM we hebben patint zero te pakken!!!!
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Zie hier onze daadwerkelijke patint 0 en 1.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:44 schreef Jed1Gam het volgende:
Ja zo'n doorlopende hoestbui, laatste keer dat ik dat had was minstens 20 jaar geleden.
Mn pa die ik toen bezocht had, had hetzelfde in februari.![]()
![]()
Waar lees je dat?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:39 schreef HiZ het volgende:
Eindelijk : verplicht thuiswerk voor iedereen.![]()
Dat klinkt inderdaad zeer logischquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:47 schreef Donna het volgende:
[..]
Ze willen nu geen 'gezonde' mensen in het ziekenhuis. Ik had ook een afspraak die niet door gaat."The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Al het ondersteunende personeel op deze afdelingen worden nu op corona afdelingen ingezet.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:47 schreef crystal_meth het volgende:
Geen reden opgegeven, ofwel hebben ze het te druk, ofwel is het omdat ze tot de risicogroep behoort.![]()
OV in regio haaglanden ook aangepast per 16/18 maartquote:Actuele reisinformatie
Hierbij ontvang je actuele reisinformatie van de lijnen die je bij HTM hebt gekozen. Denk aan omleidingen, nieuwe dienstregelingen, vertraging of andere wijzigingen.
Maatregelen HTM in verband met coronavirus
Start 16 maart 2020
1 2 3 4 6 9 11 12 15 16 17 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
De door de Rijksoverheid en RIVM getroffen maatregelen in verband met het coronavirus hebben ook gevolgen voor het openbaar vervoer in de Haagse regio.
Vanaf maandag 16 maart 2020 rijdt HTM dan ook een aangepaste dienstregeling.
Die is er op gericht om te zorgen dat de reizigers op tram of bus kunnen rekenen. Daarnaast verwachten wij minder reizigers en willen blijven beschikken over voldoende personeel. Helaas is het vanwege de omstandigheden niet te voorkomen dat bus- of tramritten op de dag zelf komen te vervallen.
Met ingang van maandag 16 maart 2020, geldt voor alle bussen en trams 1, 6, 12 en 16
• Frequentie op werkdagen 4x per uur en in het weekend 3x per uur
• Frequentie in de avond voor bus blijft 2x per uur
• Spitsbussen 27 en 29 vervallen
• Alle spitsritten voor bus en trams 1, 6, 12 en 16 vervallen
• Nachtbuzz rijdt niet
• Geen extra ritten op bus 25 tijdens de koopavonden.
• Bus 28 rijdt met aardgasbussen in plaats van elektrische bussen
Wij proberen en willen onze reizigers zo lang mogelijk van dienst zijn. Om de zorgen bij onze reizigers en medewerkers over mogelijke besmetting te beperken, blijft de 1e instapdeur voor alle bussen en trams 1, 6, 12 en 16 daarom gesloten. Reizigers wordt verzocht om via de andere deuren bus of tram in te stappen.
Met ingang van woensdag 18 maart 2020, geldt voor trams 2, 9, 11, 15, 17 en 19
• Frequentie op werkdagen 4x per uur en in het weekend 3x per uur
• Alle spitsritten vervallen
Met ingang van woensdag 18 maart 2020, geldt voor trams 3 en 4
• Frequentie op werkdagen en op zaterdag gaat terug naar 4x per uur
• Frequentie op zondag wordt 3x per uur
• Alle spitsritten vervallen.
HTM blijft de actuele situatie volgen en past de dienstregeling verder aan als daar aanleiding voor is.![]()
Even inzoomen op de cijfers van Brabant:
Het aantal coronabesmettingen in Brabant is vrijdag met 87 gevallen gestegen. Dat blijkt uit cijfers van het RIVM. Het is de grootste stijging tot nu toe. In totaal telt Brabant nu 360 patinten. Donderdag werden er 273 patinten met een coronabesmetting geteld door het RIVM.
Het landelijke aantal staat vrijdag op 804. Landelijk zijn dat er 190 meer dan donderdag. Donderdag stond dat cijfer nog op 614. Het aantal landelijke sterfgevallen is ten opzichte van donderdag toegenomen met vijf en staat nu op tien. Daarvan komen vier mensen uit Brabant, zoals donderdag al werd gemeld.
Het gaat om inwoners van Uden, Goirle, Etten-Leur en Zundert. Tilburg is n dag van 50 naar 76 patinten gegaan, waarmee de stad landelijk koploper is. In Breda staat de teller op 53 patinten vrijdag, dat waren er donderdag 42. Dat zijn de grootste stijgingen in Brabant.
Grootste stijgers:
Bergeijk: van 4 naar 13
Breda: van 42 naar 53
Meierijstad: van 18 naar 25
Tilburg: van 50 naar 67SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron![]()
Binnen een paar weekjes merk je weinig meer van die kou.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk. Schoon wordt je hier wel van. Werkt echt wel fijn.
Maar wennen is het wel zo'n koude straal tegen je hol.
Maar in het begin is het idd niet zo prettig.
Scheelt wel als je het voor het eerst in een warm land hebt geprobeerd.![]()
Zo voel ik mij ook.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het bizarre is dat zelfs mensen die niet in paniek zijn en gewoon door willen gaan met dagelijks boodschappen doen....dat zelfs die mensen moeten gaan hamsteren...om de mensen die daadwerkelijk in paniek te zijn voor te zijn. Zo voelden wij ons gisteren in ieder geval, terecht dus ook blijkbaar.
Had toch brood nodig, voor de zekerheid maar 2 gehaald en in ieder geval wat basis dingen.
Viel me wel op dat bij de slager en de Turk het een stuk normaler was dan in de supermarkten. Raar genoeg.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Een echte griep is nooit mild, dan is het meer een verkoudheid.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Nou dat meisje die het gehad heeft en daarover schrijft heeft het absolute niet over milde verschijnselen, eerder 2 dagen doodziek in bed.
En dat heb ik eerder gelezen over Corona. Dus weet niet waar jij dat vandaan haalt, maar mensen die het gehad hebben typeren het absoluut niet als een milde griep.![]()
En de vraag is, als je het nu uitstelt, wanneer zal het dan beter worden?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:48 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Ja, dat is nu lastig. Mijn vader moet maandag aanstaande bloed laten prikken ter controle, maar m'n ouders vroegen zich al af of het verstandig was om naar het ziekenhuis te gaan. Vind dat nu ook lastig in te schattenare we infinite or am I alone![]()
En geen onnodige behandelingen. Lijkt me niet meer dan logisch bij deze ontwikkelingen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:47 schreef Donna het volgende:
[..]
Ze willen nu geen 'gezonde' mensen in het ziekenhuis. Ik had ook een afspraak die niet door gaat.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Flinke verkoudheid is ook rotquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:50 schreef funnywell het volgende:
[..]
Een echte griep is nooit mild, dan is het meer een verkoudheid.Maar er zijn nog best wat gradaties is hoe ziek iemand is / zich voelt
"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Waarom moeten die ook gaan hamsteren?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het bizarre is dat zelfs mensen die niet in paniek zijn en gewoon door willen gaan met dagelijks boodschappen doen....dat zelfs die mensen moeten gaan hamsteren...om de mensen die daadwerkelijk in paniek te zijn voor te zijn. Zo voelden wij ons gisteren in ieder geval, terecht dus ook blijkbaar.
Spullen worden toch gewoon weer bijgevuld?
Het zal wel psychologisch zijn. Schaarste maakt gewild.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Brood koop ik tegenwoordig sowieso alleen nog maar bij de bakker. Echt veel lekkerder!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:50 schreef Byzantynixschii het volgende:
Ik kon gisteren geen brood meer kopen. Straks weer proberen maar ik vrees het ergste.
Verse waldkorn met pompoenzaden!![]()
![]()
Daarom 2 weken geleden een broodbakmachine gekochtquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:50 schreef Byzantynixschii het volgende:
Ik kon gisteren geen brood meer kopen. Straks weer proberen maar ik vrees het ergste.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kmmert sich dodrmm.
D piss hchstens e " Zet " en der Schnie![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)end-medicijnentekort
Medicijntekort? Hoorde op radio 1 vannacht dat 'de pil' grotendeels uit China komt en dat daar ook tekorten van dreigen.
Geen idee of ze liepen te trollen, we zullen het zien over pak hem beet een jaartje
blablablabla![]()
Ik ben juist bij de Turk geweest weken geleden. Goedkope rijst, linzen, kikkererwten. Mooi ingeslagen daar.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zo voel ik mij ook.
Had toch brood nodig, voor de zekerheid maar 2 gehaald en in ieder geval wat basis dingen.
Viel me wel op dat bij de slager en de Turk het een stuk normaler was dan in de supermarkten. Raar genoeg.![]()
Goed punt. Ook waar...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:51 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En de vraag is, als je het nu uitstelt, wanneer zal het dan beter worden?"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Totdat blijkt dat de bakker alleen nog van dat smerig witbrood heeftquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Brood koop ik tegenwoordig sowieso alleen nog maar bij de bakker. Echt veel lekkerder!
Verse waldkorn met pompoenzaden!omdat iedereen opeens gezond wil doen.
Ben in januari met de trein van Zwitserland naar Nederland gereisd en weer terug, was daarvoor nog een paar dagen in Milaan trouwens. Lekker rond-verspreid.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:48 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Zie hier onze daadwerkelijke patint 0 en 1.![]()
![]()
Ja, ik heb ook de nijging om veel boodschappen te doen omdat idioten blijkbaar alles leeghalen. Hoe dan ook, supermarktmanager zei dat er vanmiddag en vanavond gewoon een dubbele vracht aankomt. No problemo.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En over twee weken kun je ook nog gewoon boodschappen doen. Het zal echt niet zo zijn dat 1 - 10% van de populatie besmet gaat zijn. Dat zou neerkomen op 1,7 miljoen Nedelanders. Kijk even in vergelijking met hoe veel besmettingen China, Itali of Iran heeft tov de populatie. Dat is nog steeds relatief weini.
Dus ook met boodschappen doen is je kans op besmetting relatief klein. Het enige probleem waar we naartoe lopen is dat de IC's overbelast worden en we Italiaanse toestanden krijgen. En daarnaast is het ook nog een heel erg te betreuren dat er mensen overlijden.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Maar... maar... dat is gewoon het basisidee van hamsteren, je kan wel vinden dat je dat niet doet... maar ja... als het kwaakt als een eendquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2020 14:53:24 ]![]()
Vers brood of afbak?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:50 schreef Byzantynixschii het volgende:
Ik kon gisteren geen brood meer kopen. Straks weer proberen maar ik vrees het ergste.![]()
Dat tekort is er al een hele tijd. De pil is al een paar keer maar beperkt uitgegeven wegens leveringsproblemen uit China.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:51 schreef Elan het volgende:
Medicijntekort? Hoorde op radio 1 vannacht dat 'de pil' grotendeels uit China komt en dat daar ook tekorten van dreigen.
Geen idee of ze liepen te trollen, we zullen het zien over pak hem beet een jaartjeOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Maar hadden ze nog paracetamol en multivitaminen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:32 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, ik kom net uit de Etos en het is gewoon rustig. Niets aan de hand.![]()
ja wel rot, maar bij een echte griep. wat de meeste jonge/vitale gezonde mensen zelden hebben zit je bijna tegen een longontsteking aan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:51 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Flinke verkoudheid is ook rotMaar er zijn nog best wat gradaties is hoe ziek iemand is / zich voelt
![]()
Het had denk ik al gescheeld als ze ruim van te voren al naar buiten communiceerde dat men het virus serieus moet nemen.
Als je overal leest en hoort dat het maar een griepje is, dan is het niet zo gek dat men alsnog naar risicogebieden is gegaan en zichzelf niet aan bed kluisteren.
Maar goed, voorkomen doe je toch niet. Alleen wel grappig om te zien hoe dat 'nuchtere' van Nederlanders meteen de raam uitvliegt zodra ze door hebben dat RIVM het nooit in de hand heeft gehad![]()
zaden in je brood is geen broodquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Brood koop ik tegenwoordig sowieso alleen nog maar bij de bakker. Echt veel lekkerder!
Verse waldkorn met pompoenzaden!![]()
Corona baby'squote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:51 schreef Elan het volgende:
Geen idee of ze liepen te trollen, we zullen het zien over pak hem beet een jaartje
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.![]()
De raam?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:54 schreef Kiid het volgende:
Het had denk ik al gescheeld als ze ruim van te voren al naar buiten communiceerde dat men het virus serieus moet nemen.
Als je overal leest en hoort dat het maar een griepje is, dan is het niet zo gek dat men alsnog naar risicogebieden is gegaan en zichzelf niet aan bed kluisteren.
Maar goed, voorkomen doe je toch niet. Alleen wel grappig om te zien hoe dat 'nuchtere' van Nederlanders meteen de raam uitvliegt zodra ze door hebben dat RIVM het nooit in de hand heeft gehad![]()
![]()
En zo krijg je dus het domino-effect waardoor iedereen als een bezetene gaat hamsterenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Google hangouts werkt best fijn, ook voor grotere groepen!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:42 schreef WhateverWhatever het volgende:
School van mijn zoontje gaan nu proberen om het met ICT het zo voor elkaar te krijgen dat de kinderen straks thuis les kunnen krijgen.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Bijna alle medicijnen worden tegenwoordig in China geproduceerd, behalve wat specialistisch spul. Onze vaccinaties komen er ook vandaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:51 schreef Elan het volgende:
Geen idee of ze liepen te trollen, we zullen het zien over pak hem beet een jaartje![]()
Zo doe ik dat al een aantal weken. Iedere keer 1 extra erbij kopen. Zo heb ik een voorraad voor mij en mn gezin en hoef ik nu niet te panikerenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zo voel ik mij ook.
Viel me wel op dat bij de slager en de Turk het een stuk normaler was dan in de supermarkten. Raar genoeg.
And so the lion fell in love with the lamb![]()
Bij een heleboel mensen lichte klachten, maar ook jongere mensen kunnen flink ziek worden. Net zoals die vroege zieken die in thuisquarantaine moesten blijven en op tv (door SBS of zo?) werden genterviewd. Enorme hoofdpijn, druk op de ogen, longklachten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:45 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Volgens mij zeggen ze steeds juist milde griepverschijnselen. Daar komt dat besmettingsding ook vandaan. Bij milde symptomen zijn mensen geneigd om toch op pad te gaan. Dat besmet dan sneller"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Er zijn wel vaker tekorten aan 'de pil'. Kon een tijdje geleden ineens maar een beperkte hoeveelheid strips in 1x mee krijgen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:51 schreef Elan het volgende:
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2020 14:57:10 ]![]()
scholen zijn daar gemiddeld genomen niet op ingericht, das best een hell dat te organiserenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Google hangouts werkt best fijn, ook voor grotere groepen!![]()
![]()
Dat nooit begrepen, dat downplayen. Maar je hoeft maar een krant uit 1918 open te slaan om te weten dat je het heel serieus moet nemen. De symptomen en gedrag van het virus zijn nagenoeg identiek.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:54 schreef Kiid het volgende:
Het is een ernstige situatie, maar mensen moeten ook niet doen alsof de wereld ten onder gaat morgen, dat gebeurd pas over -tig miljoen jaar als de zon aan zn einde komt ... maar tegen die tijd heeft hamsteren allang geen zin meer
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
In mijn ziekenhuis wordt de anesthesie afspraak voor een operatie nu telefonisch gedaan.. Vooralsnog staat mijn operatie aan been) gewoon op de planning voor over anderhalve week maar ik hou er sterk rekening mee dat die niet doorgaat...![]()
Ik kwam voor pleisters en niet gekeken eigenlijk. Was verder erg rustig.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:53 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Maar hadden ze nog paracetamol en multivitaminen?![]()
In hangouts kand de admin een mute all doen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:56 schreef mschol het volgende:
[..]
scholen zijn daar gemiddeld genomen niet op ingericht, das best een hell dat te organiseren🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Bolsonaro is besmet?twitter:tomphillipsin twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 14:47:12Major Rio de Janeiro newspaper reporting that president Jair Bolsonaro’s first test has come back positive for coronavirus https://t.co/f7yTVDtwDG reageer retweet
are we infinite or am I alone![]()
De Roemeense premier is positief getest (NOS). Evenals Bolsonaro:Eerder was een Braziliaans-US meeting al verdacht qua besmettingen. Dus het lijkt erop dat er een dark number of cases rond loopt in het land.twitter:tomphillipsin twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 14:47:12Major Rio de Janeiro newspaper reporting that president Jair Bolsonaro’s first test has come back positive for coronavirus https://t.co/f7yTVDtwDG reageer retweet
![]()
Worst case scenario voor NL was dat iets van 70% besmet raakt en aangezien dat de zorg dat niet aan kan je dan met een paar 100.000 doden zit. Oh, en een economische crash waarbij die van 2008 een lachertje is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:57 schreef TLC het volgende:
Het is een ernstige situatie, maar mensen moeten ook niet doen alsof de wereld ten onder gaat morgen, dat gebeurd pas over -tig miljoen jaar als de zon aan zn einde komt ... maar tegen die tijd heeft hamsteren allang geen zin meer"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Dreetje Hazes mogelijk ook, dat zou geen slecht nieuws zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:59 schreef zipcon het volgende:
De Roemeense premier is positief getest (NOS). Evenals Bolsonaro:Eerder was een Braziliaans-US meeting al verdacht qua besmettingen. Dus het lijkt erop dat er een dark number of cases rond loopt in het land.twitter:tomphillipsin twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 14:47:12Major Rio de Janeiro newspaper reporting that president Jair Bolsonaro’s first test has come back positive for coronavirus https://t.co/f7yTVDtwDG reageer retweet
blablablabla![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Dreetje Hazes mogelijk ook, dat zou geen slecht nieuws zijn.![]()
![]()
Dreetje is de zoon van Andr jr toch?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Dreetje Hazes mogelijk ook, dat zou geen slecht nieuws zijn."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Prachtig nieuws.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:59 schreef crystal_meth het volgende:
Bolsonaro is besmet?twitter:tomphillipsin twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 14:47:12Major Rio de Janeiro newspaper reporting that president Jair Bolsonaro’s first test has come back positive for coronavirus https://t.co/f7yTVDtwDG reageer retweet
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Trump wellicht ook dan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:59 schreef crystal_meth het volgende:
Mijn afspraak vandaag gaat gewoon door.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:58 schreef Trade het volgende:
In mijn ziekenhuis wordt de anesthesie afspraak voor een operatie nu telefonisch gedaan.. Vooralsnog staat mijn operatie aan been) gewoon op de planning voor over anderhalve week maar ik hou er sterk rekening mee dat die niet doorgaat...
Je raekt an de dinge geweun.![]()
Nee dat is Andriequote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dreetje is de zoon van Andr jr toch?![]()
Van die 100.000 zal 90.000 oud dan wel ernstig ziek zijn, uiteindelijk betaalt dat zich dus op de lange termijn ruimschoots terug, even heel cru gezegd natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Worst case scenario voor NL was dat iets van 70% besmet raakt en aangezien dat de zorg dat niet aan kan je dan met een paar 100.000 doden zit. Oh, en een economische crash waarbij die van 2008 een lachertje is.blablablabla![]()
Zo ver laten ze het iig niet komen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Worst case scenario voor NL was dat iets van 70% besmet raakt en aangezien dat de zorg dat niet aan kan je dan met een paar 100.000 doden zit. Oh, en een economische crash waarbij die van 2008 een lachertje is.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Zou wel ironisch zijn als die Hazes-kneus een dag nadat 'ie mensen oproept om de maatregelen te negeren zelf besmet raakt.![]()
![]()
Had je geen saldo op de bank?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:50 schreef Byzantynixschii het volgende:
Ik kon gisteren geen brood meer kopen. Straks weer proberen maar ik vrees het ergste.![]()
Als je ziet hoe snel scholen omschakelen naar digitaal lesgeven, dan kunnen middelbare scholen ook wel sluiten vanaf maandag. Dan moet je alleen nog een manier vinden om ervoor te zorgen dat de scholieren ook echt gedisciplineerd genoeg zijn.![]()
Op mijn MBO-school zojuist van docenten te horen gekregen dat ik aankomende week thuisles krijg.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Zijn 'hit' Leef is dan ook ironischquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:02 schreef Byzantynixschii het volgende:
Zou wel ironisch zijn als die Hazes-kneus een dag nadat 'ie mensen oproept om de maatregelen te negeren zelf besmet raakt.![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:57 schreef funnywell het volgende:
[..]
Dat nooit begrepen, dat downplayen. Maar je hoeft maar een krant uit 1918 open te slaan om te weten dat je het heel serieus moet nemen. De symptomen en gedrag van het virus zijn nagenoeg identiek.
Laatste stukje![]()
![]()
Fijn dat je vandaag aan de beurt bent idd, ik ben bang dat het er over anderhalve week anders uitziet in de ziekenhuizen 😞quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:01 schreef Messina het volgende:
[..]
Mijn afspraak vandaag gaat gewoon door.![]()
We zullen zien.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zo ver laten ze het iig niet komen.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Geen enkel land is ingesteld op 70% besmetting onder de inwoners. Zo ver gaat het echt niet komen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Worst case scenario voor NL was dat iets van 70% besmet raakt en aangezien dat de zorg dat niet aan kan je dan met een paar 100.000 doden zit. Oh, en een economische crash waarbij die van 2008 een lachertje is.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ik hoop dat de regering precies op tijd heeft ingegrepen. Ik denk dat de maatregelen van gisteren zeker helpen om de situatie meer beheersbaar te houden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zal in 't weekend even afzien worden (maar we hebben voor 1-2 weken gehaald), daarna ligt alles er wel weer, omdat veel mensen dan echt voor weken in huis hebben![]()
Behalve dat stukje van de scholen dan..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:03 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik hoop dat de regering precies op tijd heeft ingegrepen. Ik denk dat de maatregelen van gisteren zeker helpen om de situatie meer beheersbaar te houden.![]()
Die zijn dat ook niet in de klas zelf.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:02 schreef Collide het volgende:
Als je ziet hoe snel scholen omschakelen naar digitaal lesgeven, dan kunnen middelbare scholen ook wel sluiten vanaf maandag. Dan moet je alleen nog een manier vinden om ervoor te zorgen dat de scholieren ook echt gedisciplineerd genoeg zijn.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Dit.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:02 schreef Byzantynixschii het volgende:
![]()
Dat duurt dan ook minimaal een jaar of 2.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:03 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Geen enkel land is ingesteld op 70% besmetting onder de inwoners. Zo ver gaat het echt niet komen.![]()
Op termijn kom je wel aan zo'n percentage, hopelijk niet allemaal tegelijk.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:03 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Geen enkel land is ingesteld op 70% besmetting onder de inwoners. Zo ver gaat het echt niet komen.blablablabla![]()
Toen ook dus gewoon 'het is maar een griepje'.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Blijven ze harddrugs wel gewoon rondbrengen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:03 schreef Sjemmert het volgende:
Snel nog even 30 gram hash en wiet gehaald voor de horeca straks ook dicht moet.![]()
![]()
Als ik slechte uitslag krijg wordt dat voor mij ook een probleem...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:03 schreef Trade het volgende:
[..]
Fijn dat je vandaag aan de beurt bent idd, ik ben bang dat het er over anderhalve week anders uitziet in de ziekenhuizen 😞![]()
Maar even proberen positief te blijven...
Je raekt an de dinge geweun.![]()
Helemaal mee eens ja.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook de nijging om veel boodschappen te doen omdat idioten blijkbaar alles leeghalen. Hoe dan ook, supermarktmanager zei dat er vanmiddag en vanavond gewoon een dubbele vracht aankomt. No problemo.
En over twee weken kun je ook nog gewoon boodschappen doen. Het zal echt niet zo zijn dat 1 - 10% van de populatie besmet gaat zijn. Dat zou neerkomen op 1,7 miljoen Nedelanders. Kijk even in vergelijking met hoe veel besmettingen China, Itali of Iran heeft tov de populatie. Dat is nog steeds relatief weini.
Dus ook met boodschappen doen is je kans op besmetting relatief klein. Het enige probleem waar we naartoe lopen is dat de IC's overbelast worden en we Italiaanse toestanden krijgen. En daarnaast is het ook nog een heel erg te betreuren dat er mensen overlijden.
Ik zeg ook niet dat wij niet aan het hamsteren waren. Maar wel dat we een andere motivatie hadden dan bepaalde andere mensen die we bezig zagenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:52 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Maar... maar... dat is gewoon het basisidee van hamsteren, je kan wel vinden dat je dat niet doet... maar ja... als het kwaakt als een eendJe hebt de groep die echt hamstert door paniek en doemdenken en de groep die het doet om de andere groep voor te zijn, omdat ze anders bang zijn achter de feiten aan te lopen. Je doet hetzelfde, maar net wat andere motivaties.
![]()
Dat is ook het hele gebrek van dat percentage, dat genezen mensen daar nog bij worden geteld. Dat zegt verder dus niet zo veel.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Op termijn kom je wel aan zo'n percentage, hopelijk niet allemaal tegelijk.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ja maar online is het nog lastiger.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:04 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Die zijn dat ook niet in de klas zelf.![]()
Meervoud, ergens tussen de 100.000 en een half miljoen dacht ik. En dat is op de nu geschatte dodelijkheid. Als de boel zo overwhelmed raakt dat er feitelijk niemand meer behandeld kan worden kan die ook richting de 10% gaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Van die 100.000 zal 90.000 oud dan wel ernstig ziek zijn, uiteindelijk betaalt dat zich dus op de lange termijn ruimschoots terug, even heel cru gezegd natuurlijk."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Tuurlijk. Er zal geen overheid zeggen dat het tegen gaat vallen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Toen ook dus gewoon 'het is maar een griepje'.
Als er geen social media was geweest, had je er wrs nog niet erg in gehad. Moet een hel zijn voor de overheid.![]()
Zolang je dealer niet op de IC ligt moet dat geen probleem zijn denk ikquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Blijven ze harddrugs wel gewoon rondbrengen?![]()
![]()
Zeer toepasselijke songtekstquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:03 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Zijn 'hit' Leef is dan ook ironisch
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Maar het scheelt wel een gruwelijke bak aan zorgkosten uiteindelijk. Ik denk dat Mark zich al in zijn handen wrijft.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Meervoud, ergens tussen de 100.000 en een half miljoen dacht ik. En dat is op de nu geschatte dodelijkheid. Als de boel zo overwhelmed raakt dat er feitelijk niemand meer behandeld kan worden kan die ook richting de 10% gaan.
blablablabla![]()
Maar goed dat Andr en Birgit nu uit elkaar zijn, zij zit toch ook wel in de kwetsbare leeftijdsgroep?quote:![]()
Zoveel landen waar parlementariers en mensen uit de regering besmet blijken. Geeft dat aan dat de besmettingsgraad hoog ligt, of is het een gevolg van de frequente internationale contacten in die kringen?are we infinite or am I alone![]()
Ik denk ook wel dat ze gaan helpen. Het probleem is dat veel landen teveel onder druk staan (bevolking etc) en in paniek schieten door nieuwe nummers.....dat ze dan niet altijd het geduld hebben om gewoon even 1-2 weken te wachten om te kijken of de huidige maatregelen al goed genoeg werken. Elke dag worden de maatregelen net wat meer uitgebreid, maar dat heeft eigenlijk pas zin als je ook echt hebt gezien dat de vorige maatregelen niet genoeg deden. Dus ik hoop dat NL wel gewoon af wacht. Als ik hun was zou ik alleen bepaald vliegverkeer (Iran, etc) stil leggen. Misschien scholen dicht. Maar meer dan dat zou ik nog geen voorstander van zijn. Extreme maatregelen kan best hoor, maar dan zit je na 2-3 weken weer in hetzelfde schuitje. Kunnen moeilijk alles op slot doen tot dat er een vaccin is. Het moet alleen gecontroleerd gaan, de hoge piek voorkomen, maar dat kan ook met maatregelen die niet meteen zo extreem zijn als het hele land op slot gooien. Mits burgers naar de maatregelen luisteren dan, we moeten het samen doen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:03 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik hoop dat de regering precies op tijd heeft ingegrepen. Ik denk dat de maatregelen van gisteren zeker helpen om de situatie meer beheersbaar te houden.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2020 15:11:41 ]![]()
Sterker jaarlijks overlijden er al iets van 200.000 mensen alleen in nederland.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Van die 100.000 zal 90.000 oud dan wel ernstig ziek zijn, uiteindelijk betaalt dat zich dus op de lange termijn ruimschoots terug, even heel cru gezegd natuurlijk.![]()
twitter:disclosetv twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 14:50:19BREAKING - The President of Brazil, Jair Bolsonaro, tests POSITIVE for #COVID19.
https://t.co/84oLAv228H reageer retweet![]()
Misdadige nalatigheid van Rutte, Bruins en Van Disselquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:54 schreef Kiid het volgende:
Maar goed, voorkomen doe je toch niet. Alleen wel grappig om te zien hoe dat 'nuchtere' van Nederlanders meteen de raam uitvliegt zodra ze door hebben dat RIVM het nooit in de hand heeft gehad
Ik hoop serieus op hoofdelijke verantwoordelijkheid van dat tuig![]()
Plottwist, dit was onderdeel van het plan. Daarom zijn de scholen open gehouden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar het scheelt wel een gruwelijke bak aan zorgkosten uiteindelijk. Ik denk dat Mark zich al in zijn handen wrijft.
[ afbeelding ]![]()
Het zou me oprecht nog niet eens verbazen ook.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:10 schreef Chia het volgende:
[..]
Plottwist, dit was onderdeel van het plan. Daarom zijn de scholen open gehouden.blablablabla![]()
Wat tof om te lezen!quote:"Het is maar een gewoon griepje, niets nieuws onder de zon."
l'histoire se rpte![]()
Net groot overleg gehad, in ieder geval volgende week zijn alle bewonersbijeenkomsten (wijkverbetering) afgelast/uitgesteld. Dinsdag horen we in hoeverre dat ook voor de week daarna gaat gelden. Wordt nog moeilijk als dat wel doorgaat want diverse accommodaties in de wijk hebben hun deuren gesloten. Of ons gebouw openblijft gaan we het maandag met het team over hebben.
Dan opnieuw communiceren naar iedereen. Rare tijd om in communicatie te werkenIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Top.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:09 schreef BeriBeri het volgende:
twitter:disclosetv twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 14:50:19BREAKING - The President of Brazil, Jair Bolsonaro, tests POSITIVE for #COVID19.
https://t.co/84oLAv228H reageer retweet100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
WTF.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:09 schreef BeriBeri het volgende:
https://t.co/84oLAv228H reageer retweet![]()
Veel handen geven denk ik.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:09 schreef crystal_meth het volgende:
Zoveel landen waar parlementariers en mensen uit de regering besmet blijken. Geeft dat aan dat de besmettingsgraad hoog ligt, of is het een gevolg van de frequente internationale contacten in die kringen?
En komen natuurlijk veel in contact met andere mensen.![]()
Ik zit nog lekker op terrasje met20 graden biertje te drinken👍🍺twitter:disclosetv twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 14:39:24BREAKING - SPAIN DECLARES **STATE OF EMERGENCY** IN RESPONSE TO THE #COVID19 PANDEMIC. https://t.co/v9bQ8aNvbZ reageer retweet
![]()
Iedereen die zo zeurt om dat hamsteren. Wat maakt het uit?
Honger gaan we nooit krijgen in een land als Nederland, maar als het hamsteren je puur en alleen een beter gevoel geeft; waarom niet? Het is niet dat je je geld verbrand oid. Je eet het toch een keer op.
Bovendien heb je in ieder geval genoeg keuze in wat je eet. Ik kan me namelijk wel voorstellen dat bepaalde producten in de loop der tijd schaars worden.![]()
Afgezien van zijn opvattingen is het bizar dat een president van een land met 200 miljoen inwoners besmet is, terwijl daar officieel slechts 149 besmettingen zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:09 schreef BeriBeri het volgende:
https://t.co/84oLAv228H reageer retweetIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Omdat die mensen zich als mafkezen gedragen in de winkel. Echt onbeschoft. Prima dat je inkoopt maar gedraag je gewoon normaal.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:12 schreef mosrednA het volgende:
Honger gaan we nooit krijgen in een land als Nederland, maar als het hamsteren je puur en alleen een beter gevoel geeft; waarom niet? Het is niet dat je je geld verbrand oid. Je eet het toch een keer op.
Bovendien heb je in ieder geval genoeg keuze in wat je eet. Ik kan me namelijk wel voorstellen dat bepaalde producten in de loop der tijd schaars worden.![]()
Ondertussen in Amerika....
Het extreem populaire Fox en Friends laat een extreem invloedrijke evangelist vertellen dat Corona een Noord-Koreaans bio-wapen is, bedoeld om president Trump ten val te brengen.
https://mobile.twitter.com/revrrlewis/status/1238446956793528320My friends all drive horses![]()
Is er ook live-vertaling?quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Mijn vriendin loopt op dit moment door de plaatselijk AH, niks van brood, vers of afbak, meer te bekennen. Bizar![]()
![]()
Goede zaak dat er scholen zijn die wel zelf een beslissing durven te nemen.
Drie middelbare scholen in Baarn en Soest sluiten de deuren
In Baarn en Soest sluiten vanaf maandag drie scholen de deuren, schrijft de NOS. Het gaat om het Baarnsch Lyceum en de Waldheim Mavo in Baarn en het Griftland-college in Soest. De scholen gaan daarmee tegen het advies van het kabinet in.
"Elke pauze en leswisseling lopen er 1.400 leerlingen bij ons door de gangen. We willen recht doen aan de veiligheid van de leerlingen", zegt rector Kees Versteeg van het Griftlandcollege tegen de NOS.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Het is net als op een lopend buffet, er zijn altijd mensen die als eerst willen eten, ik wacht dan altijd tot iedereen te eten heeft en er geen rijen meer staan dan haal ik mijn eten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:12 schreef mosrednA het volgende:
Bovendien heb je in ieder geval genoeg keuze in wat je eet. Ik kan me namelijk wel voorstellen dat bepaalde producten in de loop der tijd schaars worden.
Of inchecken in een vliegtuig, ook zo`n mooi voorbeeld![]()
![]()
Pasta en tomaten misschien, gezien Italiquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:12 schreef mosrednA het volgende:
Bovendien heb je in ieder geval genoeg keuze in wat je eet. Ik kan me namelijk wel voorstellen dat bepaalde producten in de loop der tijd schaars worden.
Maar hamsteren begint met de laag-IQ figuren, die denken er niet over na, die handelen naar instinct.
Maar de wat hoger opgeleiden zien vervolgens wel de winkel leeg raken en denken, fuck, daar zul je het hebben, en nemen dan ook wat extra mee.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Waar nu niet meer altijd wat van over is dus.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:14 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Het is net als op een lopend buffet, er zijn altijd mensen die als eerst willen eten, ik wacht dan altijd als iedereen te eten heeft en dan haal ik mijn eten.![]()
Nederland test vrijwel uitsluitend zorgpersoneel, uit preventie en om de situatie in kaart te brengen.
Sowieso dus verdere maatregelen vandaag.![]()
Lekker handjes geschud met Trump!quote:"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Over een week is dat wel andersquote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Dat kut Amerika roept ook echt alle ellende over zichzelf afquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:13 schreef PippenScottie het volgende:
Ondertussen in Amerika....
Het extreem populaire Fox en Friends laat een extreem invloedrijke evangelist vertellen dat Corona een Noord-Koreaans bio-wapen is, bedoeld om president Trump ten val te brengen.
https://mobile.twitter.com/revrrlewis/status/1238446956793528320.
AbstractSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is best eng als je mensen 24 uur later weer op straat stuurt.![]()
Toro piscinequote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:33 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dan gaan alle stieren de straten op zodat iedereen binnen blijft"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
Het rad des tijds..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:10 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wat tof om te lezen!"Het is maar een gewoon griepje, niets nieuws onder de zon."
l'histoire se rpte![]()
Dat hoef je mij niet te vertellen hoor. Daar hield ik al weken rekening mee.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja maar het is veel erger dan de cijfers ons vertellen. Bevestigd hiermee."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Daar kun je op basis hiervan helemaal niets over zeggen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja maar het is veel erger dan de cijfers ons vertellen. Bevestigd hiermee.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:15 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Hoe komt dat dan nu ineens in de plus?Ik zwaai naar dieren.![]()
Juist omdat ik bang was dat iedereen ging hamsteren heb ik dat weken geleden al gedaan. Niet omdat ik bang ben dat supermarkten het niet aankunnen, maar gewoon omdat ik niet 2 uur in de rij wil staan en moet vechten voor paracetamol.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:14 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Paste en tomaten misschien, gezien Itali
Maar hamsteren begint met de laag-IQ figuren, die denken er niet over na, die handelen naar instinct.
Maar de wat hoger opgeleiden zien vervolgens wel de winkel leeg raken en denken, fuck, daar zul je het hebben, en nemen dan ook wat extra mee.![]()
twitter:DHSCgovuk twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 15:00:23UPDATE on coronavirus (#COVID19) testing in the UK:
As of 9am 13 March 2020, a total of 32,771 people have been tested:
31,973 negative
798 positive
10 patients who tested positive for coronavirus have sadly died.
The digital dashboard will be updated later today. https://t.co/Q6CP4QzDzK reageer retweetare we infinite or am I alone![]()
Jawel. Bij +- 100 zieken is het niet heel waarschijnlijk dat daar allemaal overheidsfunctionarissen tussen zitten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:16 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Daar kun je op basis hiervan helemaal niets over zeggen.![]()
En de rest van de europese landen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:16 schreef tommie020 het volgende:
Nederland weert 2 weken langs vluchten Iran, China, Italie, Zuid Korea![]()
Die zullen vast allemaal getest worden, en het gewone volk niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:09 schreef crystal_meth het volgende:
Zoveel landen waar parlementariers en mensen uit de regering besmet blijken. Geeft dat aan dat de besmettingsgraad hoog ligt, of is het een gevolg van de frequente internationale contacten in die kringen?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
In Brabant stoppen ze juist met het testen van ziekenhuispersoneel.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:14 schreef Za het volgende:
Nederland test vrijwel uitsluitend zorgpersoneel, uit preventie en om de situatie in kaart te brengen.
Sowieso dus verdere maatregelen vandaag."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
We staan nog steeds boven de britten!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:17 schreef crystal_meth het volgende:
twitter:DHSCgovuk twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 15:00:23UPDATE on coronavirus (#COVID19) testing in the UK:
As of 9am 13 March 2020, a total of 32,771 people have been tested:
31,973 negative
798 positive
10 patients who tested positive for coronavirus have sadly died.
The digital dashboard will be updated later today. https://t.co/Q6CP4QzDzK reageer retweetIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Was niet van plan om boodschappen te doen vandaag, maar zou bijna gaan om te kijken hoe de situatie is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:17 schreef HulkHeld het volgende:
Ook de pasta is allemaal op bij de AH hier in de buurt, rijst ook op. Holy shit..![]()
![]()
care, toch niet te vretenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:17 schreef HulkHeld het volgende:
Ook de pasta is allemaal op bij de AH hier in de buurt, rijst ook op. Holy shit..![]()
Regeren is vooruit zienquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:17 schreef HulkHeld het volgende:
Ook de pasta is allemaal op bij de AH hier in de buurt, rijst ook op. Holy shit..Dikke middelvinger naar iedereen die mij voor gek verklaarde met mijn voorraad
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat mag, als aanvulling om het toch wat minder “zuur” te maken:quote:
Ik hoorde net van een vriend dat de oudere man we z’n boodschappen heeft gekregen van de plus en dat er zefs een vrouw haar pasta aanbood, uiteindelijk zijn er gelukkig ook nog normale mensen.
Maar ik blijf het bizar vinden, zeker aangezien al vaker is aangegeven dat er helemaal geen voedseltekort is of aan lijkt te komen..PSN: Metal_Akilla![]()
Amerika ook graagquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:16 schreef tommie020 het volgende:
Nederland weert 2 weken langs vluchten Iran, China, Italie, Zuid Korea![]()
Nogmaals. Daar kun je niks van zeggen. Dat zijn mensen die sowieso veel vaker in contact komen met grote(re) groepen mensen dan anderen, daarnaast worden zij wellicht vaker of eerder getest bij lichte klachten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jawel. Bij +- 100 zieken is het niet heel waarschijnlijk dat daar allemaal overheidsfunctionarissen tussen zitten.
En het kan simpelweg toeval zijn.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ja precies maar na een tijdje werkte die flauwekul niet meerquote:
[img]https://ngtimes.ca/wp-content/uploads/2019/11/Spanish-Influenza-notice.jpg[/img
Forum Opties Forumhop: Hop naar: