Goed punt. Misschien dit weekend al even aanspraak maken op m'n noodrantsoen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:30 schreef crystal_meth het volgende:
Ik ga tot maandag niet naar de winkel. Was voorspelbaar dat het vandaag druk zou zijn, morgen wordt het waarschijnlijk nog erger. Als je besmetting wil vermijden zijn dat niet de beste dagen om te winkelen..
Al stijgt het % besmette shoppers elke dag, dus ga ik ook niet te lang wachten...
Eens die zijn het ergste,quote:
koortsverlagend.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:29 schreef funnywell het volgende:
[..]
En dan is t nog grappig ook, want paracetamol of ibuprofen doet niks tegen een virus. Onderdrukken los je niks mee op. Uitzieken is enige remedie.
Ja inderdaad. Ook dat nog. Het zal wel op 1 of ander hamsterlijstje staan dat op Facebook rouleertquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:29 schreef funnywell het volgende:
[..]
En dan is t nog grappig ook, want paracetamol of ibuprofen doet niks tegen een virus. Onderdrukken los je niks mee op. Uitzieken is enige remedie.
Alle landen om ons heen reageerden vrij open met de informatie en het sluiten van scholen. Kinderen zijn ziekte verspreiders. Hoe eerder je die uit de maatschappij haalt, des te eerder je alles onder controle krijgt.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:27 schreef Kalgoorlie het volgende:
Was net even in de Albert Heijn, en misschien verbeeld ik het me hoor, maar ik had echt de indruk dat andere mensen naar mij (en elkaar) keken met zo'n blik van : wat doe jij hier, ga weg en blijf bij me uit de buurt.
Volgens mij triggert dit echt een raar soort gedrag bij mensen dat ze menen dat zij meer recht op iets hebben dan anderen ofzo
Nee hoor, is standaard. Noemen we de dunne rode draad. Beschaafdheid is maar heel klein, daarom hebben we ook nogal wat wetten. Anders was t wel anders geweest.quote:
Paracetamol in huis is zou ik zeggen cruciaal als je straks besmet raakt. Omdat het koortsverlagend werkt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:29 schreef funnywell het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, ik kom net uit de Etos en het is gewoon rustig. Niets aan de hand.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:29 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja het is ook overdreven. Maar zo gaat het nu schijnbaar in de winkels en dat (die verhalen) is niet overdreven.
Goed, ik weet niet of ik officieel Corona heb, ben niet getest want niet erg genieg c.q. risicogeval. Maar ii weet wel dat het lang geleden is dat ik mij zo beroerd heb gevoeld en dat die paracetamol iedere 6 uur 2 stuks verlichting gaven, en dat ik er al heel wat heb weggevreten de afgelopen dagen. En ik eet die dingen normaliter zelden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:29 schreef funnywell het volgende:
[..]
Weet iemand wat er dan gebeurt?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:11 schreef riazop het volgende:
Pedro Sanchez gaat de staat van beleg aankondigen in Spanje om 15.30 zo verwacht El Pais
De cijfers van vandaag zijn dramatisch
https://elpais.com/espana(...)stado-de-alarma.html
Ja, maar dat is ook gewoon maar een extraatje. Je kan het prima uitzieken zonder paracetamol.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Paracetamol in huis is zou ik zeggen cruciaal als je straks besmet raakt. Omdat het koortsverlagend werkt.
Als je beiden niet in een risicogroep valt zou ik niet ineens helemaal gescheiden gaan leven.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:27 schreef Sapstengel het volgende:
Hoe zit het met de regels van thuisquarantaine als je symptomen hebt die op de lijst van rivm staan. Nog steeds twee slaapkamers en badkamer ontsmetten? Wij hebben maar één slaapkamer. Moet m'n vriendin dan weg of is het al te laat nu.
Ik heb weleens een erge keelontsteking gehad door een virus, maar ook al is dat uitzieken dan is het nog steeds wel fijn dat de ibu de pijn een beetje verlichtte hoor. Je snapt het principe van pijnstillers?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:29 schreef funnywell het volgende:
[..]
Het lijkt nu zo te zijn dat kinderen zelf minder snel symptomen krijgen. Waar het verschil zit tussen Nederland en andere landen is dat Nederland denkt dat dat inhoudt dat ze minder besmettelijk zijn, terwijl bijv. Frankrijk denkt dat kinderen wel degelijk het net zo snel op ouderen over kunnen dragen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:31 schreef _I het volgende:
[..]
Alle landen om ons heen reageerden vrij open met de informatie en het sluiten van scholen. Kinderen zijn ziekte verspreiders. Hoe eerder je die uit de maatschappij haalt, des te eerder je alles onder controle krijgt.
Ten minste, dat is het normale protocol. Daarom werd er gisteren meerdere keren in de kamer gevraagd waarom in onze protocollen staat dat scholen dicht moeten en de kamer dit niet doet, Dat is gebaseerd op de aanname van het RIVM dat kinderen a) niet ontvankelijk zijn b) niet besmettelijk (genoeg) zijn
We zullen zien of ze gelijk krijgen in hoe groot de rol van kinderen is in dit geheel. Wij pakken het namelijk anders aan dan de mensen om ons heen, die geadviseerd worden door China. Dat kan gunstig uitpakken natuurlijk.
in de regel gaan ze dan bewegingsbeperkingen afdwingen. Checkpoints inrichten. Avondklok instellen etc. Beetje het oorlog gevoel. Over het algemeen betekent het dat de regering tijdelijk meer macht krijgt om snel maatregelen met geweld (het leger) af te dwingen.quote:
Je hebt het over maatregelen van de afgelopen 48u, er zijn amper landen geweest die in een echt vroeg stadium drastische maatregelen hebben genomen binnen Europa.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:31 schreef _I het volgende:
[..]
Alle landen om ons heen reageerden vrij open met de informatie en het sluiten van scholen. Kinderen zijn ziekte verspreiders. Hoe eerder je die uit de maatschappij haalt, des te eerder je alles onder controle krijgt.
Ten minste, dat is het normale protocol. Daarom werd er gisteren meerdere keren in de kamer gevraagd waarom in onze protocollen staat dat scholen dicht moeten en de kamer dit niet doet, Dat is gebaseerd op de aanname van het RIVM dat kinderen a) niet ontvankelijk zijn b) niet besmettelijk (genoeg) zijn
We zullen zien of ze gelijk krijgen in hoe groot de rol van kinderen is in dit geheel. Wij pakken het namelijk anders aan dan de mensen om ons heen, die geadviseerd worden door China. Dat kan gunstig uitpakken natuurlijk.
Ik was gisterenavond in de Jumbo en toen was het al niet normaal (zowel bij het paracetamol schap als bij andere houdbare producten). Vanochtend om 8:00 was het helemaal niet leuk meer (en alle bonen waren op, daar heb ik voor de gein even naar gekeken omdat ik daarover verhalen las, haha).quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:32 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, ik kom net uit de Etos en het is gewoon rustig. Niets aan de hand.
Krijg je hoofdpijn van, gaat de paracetamol alleen maar sneller op.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Id
[..]
is de werking van ibuprofen waard om elkaar de harses in te slaan?
Erna schijnt wel echt te helpenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Id
[..]
is de werking van ibuprofen waard om elkaar de harses in te slaan?
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:34 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Krijg je hoofdpijn van, gaat de paracetamol alleen maar sneller op.
GMTAquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:34 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Erna schijnt wel echt te helpen
Ja gisteren bij ons ook al dat hele rek met pijn/ontstekingsremmers leeggeroofd.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:25 schreef Donna het volgende:
Mijn schoonzusje werkt bij Kruidvat en zij hebben sinds vanochtend geen enkele soort paracetamol en ibuprofen meer. Er werd gevochten om de laatste doosjes en dat is echt niet overdreven.
En nu moet ze allemaal mensen teleurstellen en die worden echt extreem boos.
Ze denken erover om de winkel dicht te gooien omdat ze zich onveilig voelen.
Zie edit in vorige postquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:34 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het lijkt nu zo te zijn dat kinderen zelf minder snel symptomen krijgen. Waar het verschil zit tussen Nederland en andere landen is dat Nederland denkt dat dat inhoudt dat ze minder besmettelijk zijn, terwijl bijv. Frankrijk denkt dat kinderen wel degelijk het net zo snel op ouderen over kunnen dragen.
Als een complete leek, lijkt mij aanpak 2 toch wat veiliger dan die van Nederland..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |