SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-niet lollig proberen te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 13-03-2020 14:50:39 ]![]()
hier liepen mensen met karretjes van de action (1e verdieping) in de appie rond omdat alle karretjes op zijnquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:20 schreef Akilla het volgende:
Damn, ging net even boodschappen doen in de veronderstelling dat het allemaal wel meeviel(misschien wat naïef) maar het lijkt wel of de Duitsers eraan komen ofzo. Mensen die (letterlijk) vechten om laatste afbakbroodjes, volwassen kerels die ,bij een oude man, spullen uit de kar halen, ‘omdat het het laatste is en jij het toch niet overleefd’ en iedereen die er wat van zegt bijna op z’n muil slaat..
Achterlijk gedoe....ik zou het bijna niet zo erg vinden als er wat mensen omvallen, helaas zijn het dan niet dit soort klootzakken...Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Klopt helaas. Laten we maar hopen dat het hier anders gaat verlopenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:20 schreef vosss het volgende: [..] Die heel vlug omhoog gaat lopen zodra de ziekenhuizen vol liggen. Geef het nog max anderhalve week. Zie ook Italië, daar zijn ze met hun CFR al dik over de 6% en stijgende. Die kwamen ook van veel lager. Dus zodra de ziekenhuizen vol liggen kun je pas echt je lol op.
![]()
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2020 14:25:06 ]![]()
Kan me zo kwaad maken. Ga gewoon normaal boodschappen doen, de supermarkten kunnen het makkelijk aan. Als ze zoiets bij mij zouden flikken in de winkel dan heeft diegene echt de verkeerde. Idee is misschien om beveiligers in de supermarkten neer te zetten en dat soort mensen er per direct uit bonjouren. Normale mensen gewoon voorrang.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:20 schreef Akilla het volgende:
Damn, ging net even boodschappen doen in de veronderstelling dat het allemaal wel meeviel(misschien wat naïef) maar het lijkt wel of de Duitsers eraan komen ofzo. Mensen die (letterlijk) vechten om laatste afbakbroodjes, volwassen kerels die ,bij een oude man, spullen uit de kar halen, ‘omdat het het laatste is en jij het toch niet overleefd’ en iedereen die er wat van zegt bijna op z’n muil slaat..
Achterlijk gedoe....ik zou het bijna niet zo erg vinden als er wat mensen omvallen, helaas zijn het dan niet dit soort klootzakken...
Dat ouderen een beetje extra willen omdat ze vrijwillig in quarantaine gaan kan ik begrijpen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Vind dit wel lastig om te gelovenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:20 schreef Akilla het volgende: Mensen die (letterlijk) vechten om laatste afbakbroodjes, volwassen kerels die ,bij een oude man, spullen uit de kar halen, ‘omdat het het laatste is en jij het toch niet overleefd
![]()
Vriendin was net in de supermarkt (ik mag niet meer naar buiten van de overheid) en zei dat er verschillende mensen aan het hoesten waren en er ziek uitzagen.
Hier is de ernst dus nog niet echt doorgedrongen.![]()
ga je dit elke dag zeggen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:22 schreef Maver24 het volgende:
Rotterdam is nog vrij rustig op de kaart vergeleken met utrecht en vooral brabant![]()
Mijn schoonzusje werkt bij Kruidvat en zij hebben sinds vanochtend geen enkele soort paracetamol en ibuprofen meer. Er werd gevochten om de laatste doosjes en dat is echt niet overdreven.
En nu moet ze allemaal mensen teleurstellen en die worden echt extreem boos.
Ze denken erover om de winkel dicht te gooien omdat ze zich onveilig voelen.![]()
Nee, niet helemaal. Veel landen zijn vroeg begonnen met maatregelen. Het grootste probleem is wel het reizen geweest.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Binnen twee weken is in heel europa de situatie zoals deze nu in Italië is he?
Landen afgrenzen, handen wassen, stoppen met handen geven, thuiswerken, 50% minder mensen in het OV, bijna geen internationale reizen meer.. Al die dingen gaan in de werkelijkheid direct effect geven, alleen meet je dat pas 6 dagen later, en wordt het pas 2 dagen later gerapporteerd.
We zullen dit lokaal in een ziekenhuis hebben, of misschien 1 of 2 dagen regionaal/landelijk, maar dan stopt het vrij snel. Wel zal het inhouden dat we redelijk lang vastzitten aan de protocollen die we dan hebben.
Dus landen op slot, thuiswerken ladidadidadi![]()
https://edition.cnn.com/t(...)t-flights/index.html
Lege vliegtuigen vliegen rond zonder passagiers
Hoe ziek is deze tijd
[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2020 14:27:03 ]![]()
Al 20 bevestigd besmet.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:25 schreef Maver24 het volgende:
Regio rotterdam ziet er nog vrij rustig uit op de kaart. Brabant en Utrecht zijn echt druk
Reken maar dat die er nog wel een paar anagestoken hebben.![]()
Ik was net in het oosten des lands in de Appie, was er een vrouw die opeens iets van kuchte. We hadden direct oogcontactquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:25 schreef Sapstengel het volgende:
Vriendin was net in de supermarkt (ik mag niet meer naar buiten van de overheid) en zei dat er verschillende mensen aan het hoesten waren en er ziek uitzagen.
Hier is de ernst dus nog niet echt doorgedrongen.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^![]()
Ik denk dat besmet Europa massaal GTA 5 online probeert te spelen
https://allestoringen.nl/storing/gta5/kaart/![]()
Welke landen zijn dat dan?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:26 schreef _I het volgende:
[..]
Nee, niet helemaal. Veel landen zijn vroeg begonnen met maatregelen. Het grootste probleem is wel het reizen geweest.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
ik weet wel hoe je het bedoelt maar ik vind het persoonlijk wel overdrevenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:25 schreef Donna het volgende:
Mijn schoonzusje werkt bij Kruidvat en zij hebben sinds vanochtend geen enkele soort paracetamol en ibuprofen meer. Er werd gevochten om de laatste doosjes en dat is echt niet overdreven.
Ze denken erover om de winkel dicht te gooien omdat ze zich onveilig voelen.![]()
Maar even voor de goede orde, in principe zijn 803 gevallen nog niet eens zo ontzettend veel om zo in paniek te raken mbt boodschappen e.d.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
twitter:foundation_ma twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 05:15:11Through a donation of 500,000 testing kits and 1 million masks, we join hands with Americans in these difficult times. https://t.co/tGviVhC6Gx reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Hoe zit het met de regels van thuisquarantaine als je symptomen hebt die op de lijst van rivm staan. Nog steeds twee slaapkamers en badkamer ontsmetten? Wij hebben maar één slaapkamer. Moet m'n vriendin dan weg of is het al te laat nu.![]()
Was net even in de Albert Heijn, en misschien verbeeld ik het me hoor, maar ik had echt de indruk dat andere mensen naar mij (en elkaar) keken met zo'n blik van : wat doe jij hier, ga weg en blijf bij me uit de buurt.
Volgens mij triggert dit echt een raar soort gedrag bij mensen dat ze menen dat zij meer recht op iets hebben dan anderen ofzo![]()
![]()
Boomer zijnquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:26 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Dit zeggen ze elke keer. Benieuwd naar dat onderliggend lijden dan.![]()
Is dat voor die slots?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Hoe ziek is deze tijd![]()
Gaat om licenties, als ze alles stop zetten verliezen ze deze en kunnen ze geen zaken meer doen met betreffende vliegvelden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Hoe ziek is deze tijd“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Eensquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kan me zo kwaad maken. Ga gewoon normaal boodschappen doen, de supermarkten kunnen het makkelijk aan. Als ze zoiets bij mij zouden flikken in de winkel dan heeft diegene echt de verkeerde. Idee is misschien om beveiligers in de supermarkten neer te zetten en dat soort mensen er per direct uit bonjouren. Normale mensen gewoon voorrang.
Dat ouderen een beetje extra willen omdat ze vrijwillig in quarantaine gaan kan ik begrijpen.![]()
Deze tijd is voer voor psychologen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:27 schreef Kalgoorlie het volgende:
Was net even in de Albert Heijn, en misschien verbeeld ik het me hoor, maar ik had echt de indruk dat andere mensen naar mij (en elkaar) keken met zo'n blik van : wat doe jij hier, ga weg en blijf bij me uit de buurt.
Volgens mij triggert dit echt een raar soort gedrag bij mensen dat ze menen dat zij meer recht op iets hebben dan anderen ofzoblablablabla![]()
ja idd en welke maatregelen. We hebben ziekenhuizen niet van extra materiaal of personeel voorzien. We hebben niks gedaanquote:![]()
Echt belachelijk inderdaad.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Hoe ziek is deze tijdAnd I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function![]()
Gewoon normaal zoals je altijd ook doet? Handen wassen, goed schoonmaken, etc.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:27 schreef Sapstengel het volgende:
Hoe zit het met de regels van thuisquarantaine als je symptomen hebt die op de lijst van rivm staan. Nog steeds twee slaapkamers en badkamer ontsmetten? Wij hebben maar één slaapkamer. Moet m'n vriendin dan weg of is het al te laat nu.
Je kan ook gerust naar buiten gaan als je een boswandeling wilt maken of in de tuin wilt zitten ofzo. Je moet alleen openbare plekken met veel mensen, zoals restaurants e.d., mijden.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
ja dat is zo kansloos anders verliezen ze de vliegvelden om op te mogen vliegenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Hoe ziek is deze tijd
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Wat je denkt, dat andere mensen denken, denk jezelfquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:27 schreef Kalgoorlie het volgende:
Volgens mij triggert dit echt een raar soort gedrag bij mensen dat ze menen dat zij meer recht op iets hebben dan anderen ofzo
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Volgens mij is dat al aangepast toch? Slots hoeven tijdelijk niet gebruikt te worden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gaat om licenties, als ze alles stop zetten verliezen ze deze en kunnen ze geen zaken meer doen met betreffende vliegvelden.![]()
Dat is gewoon erg onnodig en zou per direct moeten stoppen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gaat om licenties, als ze alles stop zetten verliezen ze deze en kunnen ze geen zaken meer doen met betreffende vliegvelden.![]()
Ja het is ook overdreven. Maar zo gaat het nu schijnbaar in de winkels en dat (die verhalen) is niet overdreven.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:27 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
ik weet wel hoe je het bedoelt maar ik vind het persoonlijk wel overdreven![]()
En dan is t nog grappig ook, want paracetamol of ibuprofen doet niks tegen een virus. Onderdrukken los je niks mee op. Uitzieken is enige remedie.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:27 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
ik weet wel hoe je het bedoelt maar ik vind het persoonlijk wel overdreven![]()
nee het was toch; ze gingen onderzoeken of er vanaf geweken kon wordenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:29 schreef -0- het volgende:
[..]
Volgens mij is dat al aangepast toch? Slots hoeven tijdelijk niet gebruikt te worden.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Dit is de reden dat we straks mogelijk beperkingen gaan krijgen. De massa roept dit echt over zichzelf afquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kan me zo kwaad maken. Ga gewoon normaal boodschappen doen, de supermarkten kunnen het makkelijk aan. Als ze zoiets bij mij zouden flikken in de winkel dan heeft diegene echt de verkeerde. Idee is misschien om beveiligers in de supermarkten neer te zetten en dat soort mensen er per direct uit bonjouren. Normale mensen gewoon voorrang.
Dat ouderen een beetje extra willen omdat ze vrijwillig in quarantaine gaan kan ik begrijpen.![]()
Ja, dat is echt zo'n kansloos systeemquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gaat om licenties, als ze alles stop zetten verliezen ze deze en kunnen ze geen zaken meer doen met betreffende vliegvelden.. Maar dat geldt nu tijdelijk sowieso niet dacht ik.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Ik ga tot maandag niet naar de winkel. Was voorspelbaar dat het vandaag druk zou zijn, morgen wordt het waarschijnlijk nog erger. Als je besmetting wil vermijden zijn dat niet de beste dagen om te winkelen..
Al stijgt het % besmette shoppers elke dag, dus ga ik ook niet te lang wachten...are we infinite or am I alone![]()
Fuck me...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:11 schreef riazop het volgende:
Pedro Sanchez gaat de staat van beleg aankondigen in Spanje om 15.30 zo verwacht El Pais
De cijfers van vandaag zijn dramatisch
https://elpais.com/espana(...)stado-de-alarma.html![]()
![]()
Jij in ieder geval zeer duidelijk wel.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nog veel en veel meer voorbeelden dat jongere mensen niet eraan overlijden of lees je wat je graag wilt lezen.
![]()
Wel als we Italie gaan volgen over 2 weken waar t wel op gaat lijken. Spannend, wie o wie zal de eerste fokker zijnquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:27 schreef Discombobulate het volgende:
Maar even voor de goede orde, in principe zijn 803 gevallen nog niet eens zo ontzettend veel om zo in paniek te raken mbt boodschappen e.d.![]()
Gewoon lekker samen van genietenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:27 schreef Sapstengel het volgende:
Hoe zit het met de regels van thuisquarantaine als je symptomen hebt die op de lijst van rivm staan. Nog steeds twee slaapkamers en badkamer ontsmetten? Wij hebben maar één slaapkamer. Moet m'n vriendin dan weg of is het al te laat nu.![]()
Helaas wel. Hoewel ik het zelf nog niet heb gezienquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:29 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja het is ook overdreven. Maar zo gaat het nu schijnbaar in de winkels en dat (die verhalen) is niet overdreven.![]()
Goed punt. Misschien dit weekend al even aanspraak maken op m'n noodrantsoen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:30 schreef crystal_meth het volgende:
Ik ga tot maandag niet naar de winkel. Was voorspelbaar dat het vandaag druk zou zijn, morgen wordt het waarschijnlijk nog erger. Als je besmetting wil vermijden zijn dat niet de beste dagen om te winkelen..
Al stijgt het % besmette shoppers elke dag, dus ga ik ook niet te lang wachten...![]()
Eens die zijn het ergste,quote:![]()
Quarantaine geldt ook niet voor hun, da's iets voor de andere leden van de maatschappij. Zie het ook in mijn familie, uit Brabant, we hebben zaterdag niets te doen dus komen we je nieuwe huis bekijken. En nee snappen ze niet want ze zijn niet grieperig...
Gewoon nee, oprotten en thuisblijven.![]()
koortsverlagend.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:29 schreef funnywell het volgende:
[..]
En dan is t nog grappig ook, want paracetamol of ibuprofen doet niks tegen een virus. Onderdrukken los je niks mee op. Uitzieken is enige remedie.Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.![]()
Ja inderdaad. Ook dat nog. Het zal wel op 1 of ander hamsterlijstje staan dat op Facebook rouleertquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:29 schreef funnywell het volgende:
[..]
En dan is t nog grappig ook, want paracetamol of ibuprofen doet niks tegen een virus. Onderdrukken los je niks mee op. Uitzieken is enige remedie.![]()
Alle landen om ons heen reageerden vrij open met de informatie en het sluiten van scholen. Kinderen zijn ziekte verspreiders. Hoe eerder je die uit de maatschappij haalt, des te eerder je alles onder controle krijgt.quote:
Ten minste, dat is het normale protocol. Daarom werd er gisteren meerdere keren in de kamer gevraagd waarom in onze protocollen staat dat scholen dicht moeten en de kamer dit niet doet, Dat is gebaseerd op de aanname van het RIVM dat kinderen a) niet ontvankelijk zijn b) niet besmettelijk (genoeg) zijn
We zullen zien of ze gelijk krijgen in hoe groot de rol van kinderen is in dit geheel. Wij pakken het namelijk anders aan dan de mensen om ons heen, die geadviseerd worden door China. Dat kan gunstig uitpakken natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:27 schreef Kalgoorlie het volgende:
Volgens mij triggert dit echt een raar soort gedrag bij mensen dat ze menen dat zij meer recht op iets hebben dan anderen ofzo![]()
Menselijk instinct denkt aan overleven![]()
Nee hoor, is standaard. Noemen we de dunne rode draad. Beschaafdheid is maar heel klein, daarom hebben we ook nogal wat wetten. Anders was t wel anders geweest.quote:![]()
Paracetamol in huis is zou ik zeggen cruciaal als je straks besmet raakt. Omdat het koortsverlagend werkt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:29 schreef funnywell het volgende:
[..]
En dan is t nog grappig ook, want paracetamol of ibuprofen doet niks tegen een virus. Onderdrukken los je niks mee op. Uitzieken is enige remedie.blablablabla![]()
Ik weet niet hoor, ik kom net uit de Etos en het is gewoon rustig. Niets aan de hand.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:29 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja het is ook overdreven. Maar zo gaat het nu schijnbaar in de winkels en dat (die verhalen) is niet overdreven.![]()
Goed, ik weet niet of ik officieel Corona heb, ben niet getest want niet erg genieg c.q. risicogeval. Maar ii weet wel dat het lang geleden is dat ik mij zo beroerd heb gevoeld en dat die paracetamol iedere 6 uur 2 stuks verlichting gaven, en dat ik er al heel wat heb weggevreten de afgelopen dagen. En ik eet die dingen normaliter zelden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:29 schreef funnywell het volgende:
[..]
En dan is t nog grappig ook, want paracetamol of ibuprofen doet niks tegen een virus. Onderdrukken los je niks mee op. Uitzieken is enige remedie.![]()
Weet iemand wat er dan gebeurt?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:11 schreef riazop het volgende:
Pedro Sanchez gaat de staat van beleg aankondigen in Spanje om 15.30 zo verwacht El Pais
De cijfers van vandaag zijn dramatisch
https://elpais.com/espana(...)stado-de-alarma.html🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Ja, maar dat is ook gewoon maar een extraatje. Je kan het prima uitzieken zonder paracetamol.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Paracetamol in huis is zou ik zeggen cruciaal als je straks besmet raakt. Omdat het koortsverlagend werkt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Als je beiden niet in een risicogroep valt zou ik niet ineens helemaal gescheiden gaan leven.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:27 schreef Sapstengel het volgende:
Hoe zit het met de regels van thuisquarantaine als je symptomen hebt die op de lijst van rivm staan. Nog steeds twee slaapkamers en badkamer ontsmetten? Wij hebben maar één slaapkamer. Moet m'n vriendin dan weg of is het al te laat nu.Ik heb weleens een erge keelontsteking gehad door een virus, maar ook al is dat uitzieken dan is het nog steeds wel fijn dat de ibu de pijn een beetje verlichtte hoor. Je snapt het principe van pijnstillers?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:29 schreef funnywell het volgende:
[..]
Het lijkt nu zo te zijn dat kinderen zelf minder snel symptomen krijgen. Waar het verschil zit tussen Nederland en andere landen is dat Nederland denkt dat dat inhoudt dat ze minder besmettelijk zijn, terwijl bijv. Frankrijk denkt dat kinderen wel degelijk het net zo snel op ouderen over kunnen dragen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:31 schreef _I het volgende:
[..]
Alle landen om ons heen reageerden vrij open met de informatie en het sluiten van scholen. Kinderen zijn ziekte verspreiders. Hoe eerder je die uit de maatschappij haalt, des te eerder je alles onder controle krijgt.
Ten minste, dat is het normale protocol. Daarom werd er gisteren meerdere keren in de kamer gevraagd waarom in onze protocollen staat dat scholen dicht moeten en de kamer dit niet doet, Dat is gebaseerd op de aanname van het RIVM dat kinderen a) niet ontvankelijk zijn b) niet besmettelijk (genoeg) zijn
We zullen zien of ze gelijk krijgen in hoe groot de rol van kinderen is in dit geheel. Wij pakken het namelijk anders aan dan de mensen om ons heen, die geadviseerd worden door China. Dat kan gunstig uitpakken natuurlijk.
Als een complete leek, lijkt mij aanpak 2 toch wat veiliger dan die van Nederland..Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
in de regel gaan ze dan bewegingsbeperkingen afdwingen. Checkpoints inrichten. Avondklok instellen etc. Beetje het oorlog gevoel. Over het algemeen betekent het dat de regering tijdelijk meer macht krijgt om snel maatregelen met geweld (het leger) af te dwingen.quote:
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2020 14:35:45 ]![]()
Je hebt het over maatregelen van de afgelopen 48u, er zijn amper landen geweest die in een echt vroeg stadium drastische maatregelen hebben genomen binnen Europa.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:31 schreef _I het volgende:
[..]
Alle landen om ons heen reageerden vrij open met de informatie en het sluiten van scholen. Kinderen zijn ziekte verspreiders. Hoe eerder je die uit de maatschappij haalt, des te eerder je alles onder controle krijgt.
We zullen zien of ze gelijk krijgen in hoe groot de rol van kinderen is in dit geheel. Wij pakken het namelijk anders aan dan de mensen om ons heen, die geadviseerd worden door China. Dat kan gunstig uitpakken natuurlijk.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik was gisterenavond in de Jumbo en toen was het al niet normaal (zowel bij het paracetamol schap als bij andere houdbare producten). Vanochtend om 8:00 was het helemaal niet leuk meer (en alle bonen waren op, daar heb ik voor de gein even naar gekeken omdat ik daarover verhalen las, haha).quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:32 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, ik kom net uit de Etos en het is gewoon rustig. Niets aan de hand.![]()
Krijg je hoofdpijn van, gaat de paracetamol alleen maar sneller op.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Id
[..]
is de werking van ibuprofen waard om elkaar de harses in te slaan?![]()
Erna schijnt wel echt te helpenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Id
[..]
is de werking van ibuprofen waard om elkaar de harses in te slaan?![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:34 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Krijg je hoofdpijn van, gaat de paracetamol alleen maar sneller op.GMTAquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:34 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Erna schijnt wel echt te helpen![]()
Ja gisteren bij ons ook al dat hele rek met pijn/ontstekingsremmers leeggeroofd.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:25 schreef Donna het volgende:
Ze denken erover om de winkel dicht te gooien omdat ze zich onveilig voelen."The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Zie edit in vorige postquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:34 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het lijkt nu zo te zijn dat kinderen zelf minder snel symptomen krijgen. Waar het verschil zit tussen Nederland en andere landen is dat Nederland denkt dat dat inhoudt dat ze minder besmettelijk zijn, terwijl bijv. Frankrijk denkt dat kinderen wel degelijk het net zo snel op ouderen over kunnen dragen.
Als een complete leek, lijkt mij aanpak 2 toch wat veiliger dan die van Nederland..![]()
Hoeveel zin heeft het om scholen te sluiten, veel studenten die nu vrij zijn zijn ook gewoon op pad gegaan en blijven dus ook niet binnen?![]()
De zaterdagochtend is voor mij altijd het moment om boodschappen te doen, direct om 08:00 als de winkel opengaat. Normaal gesproken staat er nooit een rij voor de deur, nu vraag ik mij toch af hoe het er morgenochtend uit gaat komen te zien.![]()
Discutabel.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, maar dat is ook gewoon maar een extraatje. Je kan het prima uitzieken zonder paracetamol.
Ik las net een relaas van een vrouwtje die besmet was (inmiddels aan de beterende hand) die schreef er dit over:Mijn eerste gok zou zijn dat je het absoluut in huis wilt hebben.quote:De eerste week waren we sowieso te beroerd om meer te doen dan slapen en uitrusten. De hoofdpijn die dit virus veroorzaakt, is niet normaal.
De druk in mijn hoofd liep door tot aan mijn oogkassen, waardoor licht slecht te verdragen was. Nu we ons wat beter voelen, vermaken we ons met puzzelen, series kijken en lezen.
We waren zó ziek, dat er de eerste week een heel andere sfeer in huis hing. Logisch, want alles wat we konden doen was slapen en ontzettend veel hoesten. De druk op de borst en ademhalingsproblemen hielpen ook niet.blablablabla![]()
Moest vanmorgen bij de anesthesist in het ziekenhuis zijn (zuid-west Brabant) voor een aankomende operatie. Normaal gesproken word je binnen 2 weken geopereerd, maar de anesthesist zei al dat de wachttijd makkelijk verdubbeld zal worden ivm het virus. Ziekenhuis wordt 2 keer per dag op de hoogte gehouden over de ontwikkelingen. Ook zei hij dat er bijna niet meer getest wordt. Ik schrok er wel van hoe weinig ic bedden met mogelijkheid tot beademing er zijn. Stuk of 6 in dit ziekenhuis. Eventueel gaan ze de bedden op de uitslaapkamers ook gebruiken omdat die ook beademingsapparatuur hebben.And so the lion fell in love with the lamb![]()
Denk dat dat ook wel een van de grootste voordelen is, het geven van verlichting dat het allemaal wat dragelijker is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:33 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Goed, ik weet niet of ik officieel Corona heb, ben niet getest want niet erg genieg c.q. risicogeval. Maar ii weet wel dat het lang geleden is dat ik mij zo beroerd heb gevoeld en dat die paracetamol iedere 6 uur 2 stuks verlichting gaven, en dat ik er al heel wat heb weggevreten de afgelopen dagen. En ik eet die dingen normaliter zelden.![]()
Ik zou deze keer overslaan en lekker na het weekend gaan shoppen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:35 schreef HulkHeld het volgende:
De zaterdagochtend is voor mij altijd het moment om boodschappen te doen, direct om 08:00 als de winkel opengaat. Normaal gesproken staat er nooit een rij voor de deur, nu vraag ik mij toch af hoe het er morgenochtend uit gaat komen te zien.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Zij is roker, verder niks aan de hand. 26 jaar oud dus ook wat betreft leeftijd niet direct risico.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:34 schreef Chia het volgende:
[..]
Als je beiden niet in een risicogroep valt zou ik niet ineens helemaal gescheiden gaan leven.
Ik ben 34. Geen roker, wel gedaan tot 10 jaar geleden. Ook geen onderliggende klachten.
Zal dus wel loslopen dan. Alleen haar vader maar even niet op bezoek laten komen want diabeet en hoge bloeddruk.![]()
Uiteraard. Maar ga je daarvoor het gevecht aan is de vraag. Dat vind ik bizarquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Denk dat dat ook wel een van de grootste voordelen is, het geven van verlichting dat het allemaal wat dragelijker is.![]()
Volgens mij zei pompalov (?) van de week nog dat ze in Bulgarije (?) al bij een paar besmettingen groots hebben ingezet. Er zijn dus landen die het anders doen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je hebt het over maatregelen van de afgelopen 48u, er zijn amper landen geweest die in een echt vroeg stadium drastische maatregelen hebben genomen binnen Europa.![]()
ja, ik ga ook lekker vroeg. Zorg dat ik om 8 uur al met een karretje voor de deur sta en dan lekker, met z,n allen in de rij hoesten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:35 schreef HulkHeld het volgende:
De zaterdagochtend is voor mij altijd het moment om boodschappen te doen, direct om 08:00 als de winkel opengaat. Normaal gesproken staat er nooit een rij voor de deur, nu vraag ik mij toch af hoe het er morgenochtend uit gaat komen te zien.Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.![]()
Turkije nu met (officieel) 2 besmettingen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:37 schreef _I het volgende:
[..]
Volgens mij zei pomalov (?) van de week nog dat ze in Bulgarij (?) al bij een paar besmettingen groots hebben ingezet. Er zijn dus landen die het anders doen.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
quote:https://media.dumpert.nl/foto/8bd1d3ba_Adjustments.plist.jpgquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:37 schreef Stance het volgende:
[..]
ja, ik ga ook lekker vroeg. Zorg dat ik om 8 uur al met een karretje voor de deur sta en dan lekker, met z,n allen in de rij hoesten.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ja de pest is dat ik daar doordeweeks niet zoveel tijd voor heb.. dan wordt het 's avonds en dan zal je zien dat niet alles beschikbaar is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:36 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik zou deze keer overslaan en lekker na het weekend gaan shoppen.![]()
Dit meen je niet?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:37 schreef Nattekat het volgende:
Universiteit Leiden dicht voor studenten tot 31 maart![]()
Was gisteren al bekend. Het wachten is op het basis en middelbaar onderwijs.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:37 schreef Nattekat het volgende:
Universiteit Leiden dicht voor studenten tot 31 maart“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:34 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Krijg je hoofdpijn van, gaat de paracetamol alleen maar sneller op.Self fulfilling prophecyquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:34 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Erna schijnt wel echt te helpen![]()
Hmm, nee inderdaad. Meestal wordt het meeste pas in de avond bijgevuld.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:37 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ja de pest is dat ik daar doordeweeks niet zoveel tijd voor heb.. dan wordt het 's avonds en dan zal je zien dat niet alles beschikbaar is.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Buitenlanders op FOK! die obsessief bezig zijn met hoe kut het in Nederland is vind ik geen betrouwbare bron.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:37 schreef _I het volgende:
[..]
Volgens mij zei pomalov (?) van de week nog dat ze in Bulgarij (?) al bij een paar besmettingen groots hebben ingezet. Er zijn dus landen die het anders doen.![]()
Ja pijn verlichten, want bij influenza heb je vaak hoofdpijn, spierpijn. Maar niet tegen de koorts en het lost verder niks op. Je voelt je alleen wat comfortabeler.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:34 schreef Chia het volgende:
[..]
Als je beiden niet in een risicogroep valt zou ik niet ineens helemaal gescheiden gaan leven.
[..]
Ik heb weleens een erge keelontsteking gehad door een virus, maar ook al is dat uitzieken dan is het nog steeds wel fijn dat de ibu de pijn een beetje verlichtte hoor. Je snapt het principe van![]()
Ben wel bang dat er na 31 maart, of wanneer maatregelen ook worden opgeschort er opeens een explosie komt aan nieuwe gevallen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:37 schreef Nattekat het volgende:
Universiteit Leiden dicht voor studenten tot 31 maartblablablabla![]()
Volgens mij zijn we dat stadium van thuisquarantaine alweer voorbij. Nu gewoon iedereen thuisblijven, je vriendin is hoogstwaarschijnlijk al besmet.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:27 schreef Sapstengel het volgende:
Hoe zit het met de regels van thuisquarantaine als je symptomen hebt die op de lijst van rivm staan. Nog steeds twee slaapkamers en badkamer ontsmetten? Wij hebben maar één slaapkamer. Moet m'n vriendin dan weg of is het al te laat nu."The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
In Rotterdam zijn alle markten geannuleerd.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:36 schreef Aurelius het volgende:
Op zaterdag ga ik hier altijd naar de markt. Vraag me af of het verstandig is om te gaan.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: