Je comfortabeler voelen is toch niet vreemd om te willen? vind dat logischer dan wc-papierquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:38 schreef funnywell het volgende:
[..]
Ja pijn verlichten, want bij influenza heb je vaak hoofdpijn, spierpijn. Maar niet tegen de koorts en het lost verder niks op. Je voelt je alleen wat comfortabeler.
Sad but true. Personeel wordt ook aangeraden om zo veel mogelijk van huis te werken.quote:
WTFquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:25 schreef Donna het volgende:
Mijn schoonzusje werkt bij Kruidvat en zij hebben sinds vanochtend geen enkele soort paracetamol en ibuprofen meer. Er werd gevochten om de laatste doosjes en dat is echt niet overdreven.
En nu moet ze allemaal mensen teleurstellen en die worden echt extreem boos.
Ze denken erover om de winkel dicht te gooien omdat ze zich onveilig voelen.
Amsterdam ook, hier was vandaag nog wel markt maar volgende week niet meer.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:39 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
In Rotterdam zijn alle markten geannuleerd.
Haha. Nou dat!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:37 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Turkije nu met (officieel) 2 besmettingen.
Lijkt me ook een stuk prettiger om een paracetamol door te slikken dan een rol wc-papier.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:39 schreef Chia het volgende:
[..]
Je comfortabeler voelen is toch niet vreemd om te willen? vind dat logischer dan wc-papier
Moest lachen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:38 schreef Chia het volgende:
[..]
Buitenlanders op FOK! die obsessief bezig zijn met hoe kut het in Nederland is vind ik geen betrouwbare bron.
Dat was nog helemaal niet besloten gisteren. Gisteren zijn alleen de colleges van vandaag en grote evenementen afgeblazen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Was gisteren al bekend. Het wachten is op het basis en middelbaar onderwijs.
Ik geloof dit niet. Maar als ik dit zou zien gebeuren heb ik ook best zin om een potje te matten hoor.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:20 schreef Akilla het volgende:
Damn, ging net even boodschappen doen in de veronderstelling dat het allemaal wel meeviel(misschien wat naïef) maar het lijkt wel of de Duitsers eraan komen ofzo. Mensen die (letterlijk) vechten om laatste afbakbroodjes, volwassen kerels die ,bij een oude man, spullen uit de kar halen, ‘omdat het het laatste is en jij het toch niet overleefd’ en iedereen die er wat van zegt bijna op z’n muil slaat..
Achterlijk gedoe....ik zou het bijna niet zo erg vinden als er wat mensen omvallen, helaas zijn het dan niet dit soort klootzakken...
Interessant, zo voelde ik me in januari een paar dagen, 1 dag thuis gebleven. Drie weken hoestend doorgewerkt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Discutabel.
Ik las net een relaas van een vrouwtje die besmet was (inmiddels aan de beterende hand) die schreef er dit over:
[..]
Mijn eerste gok zou zijn dat je het absoluut in huis wilt hebben.
Voorheen hadden we tenminste sneeuw in maartquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:41 schreef Stance het volgende:
Het lijkt wel de dagen voor kerst. Heerlijk knus allemaal.
Vooralsnog ga ik maar gewoon morgenochtend, mocht het gekkenhuis zijn dan maar op zondag.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:38 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Hmm, nee inderdaad. Meestal wordt het meeste pas in de avond bijgevuld.
Daar zit ik ook nog over te dubben. Hier is ie nog niet geannuleerd. Misschien sta ik maar op om 7 uur om kaas te halen en ga ik daarna terug mijn bed in. Om 7 uur is het nog wel rustig.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:36 schreef Aurelius het volgende:
Op zaterdag ga ik hier altijd naar de markt. Vraag me af of het verstandig is om te gaan.
Vreemd genoeg heeft die nog op geen enkele mention gereageerd.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:41 schreef Chia het volgende:
[..]
Heeft cempexo al ergens gepost hoe goed ze er in Denemarken mee omgaan?
Mijn vriend in februari. Die is nooit ziek, maar die had me toch een raar iets te pakken toen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Interessant, zo voelde ik me in januari een paar dagen, 1 dag thuis gebleven. Drie weken hoestend doorgewerkt.
Je let er nu natuurlijk veel meer op.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:25 schreef Sapstengel het volgende:
Vriendin was net in de supermarkt (ik mag niet meer naar buiten van de overheid) en zei dat er verschillende mensen aan het hoesten waren en er ziek uitzagen.
Hier is de ernst dus nog niet echt doorgedrongen.
Zou toch mogelijk moeten zijn anno 2020quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:42 schreef WhateverWhatever het volgende:
School van mijn zoontje gaan nu proberen om het met ICT het zo voor elkaar te krijgen dat de kinderen straks thuis les kunnen krijgen.
Ik ga wel gewoon mijn harinkje happen morgen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:36 schreef Aurelius het volgende:
Op zaterdag ga ik hier altijd naar de markt. Vraag me af of het verstandig is om te gaan.
Discipline van de leerlingen word het grootste probleem.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:43 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Zou toch mogelijk moeten zijn anno 2020
Klopt, de cijfers van het RIVM verschillen van de cijfers van de verschillende GGD's. Die 7 is waarschijnlijk van gisteren, als die 2 er vandaag bij zijn gekomen verklaart dat het verschil.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:17 schreef Donna het volgende:
[..]
Hier staat 7 bij Friesland. En Omrop Friesland zegt 9.
Riep ik 2 maanden terug al, we zijn op zoiets niet voorbereid. En t blijkt ook zoquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:36 schreef Bamba het volgende:
Moest vanmorgen bij de anesthesist in het ziekenhuis zijn (zuid-west Brabant) voor een aankomende operatie. Normaal gesproken word je binnen 2 weken geopereerd, maar de anesthesist zei al dat de wachttijd makkelijk verdubbeld zal worden ivm het virus. Ziekenhuis wordt 2 keer per dag op de hoogte gehouden over de ontwikkelingen. Ook zei hij dat er bijna niet meer getest wordt. Ik schrok er wel van hoe weinig ic bedden met mogelijkheid tot beademing er zijn. Stuk of 6 in dit ziekenhuis. Eventueel gaan ze de bedden op de uitslaapkamers ook gebruiken omdat die ook beademingsapparatuur hebben.
De winkels liggen morgen gewoon weer vol hoor. Echt geen enkele aanleiding voor de huidige hysterie.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
Over een weekje (minimaal) merken we pas of de huidige maatregelen goed genoeg werken, dat de cijfers in de dagen ervoor nog gaan stijgen is niet zo heel gek; we zijn het er bijna allemaal over eens dat het toch al veel wijder verspreid is dan de officiële nummers ons doen geloven. Ik denk niet dat we Italië achteraan gaan eigenlijk, maar onderbouwen kan ik het niet; het is gewoon een gevoel. Vind het allemaal nog steeds mee vallen; veel grotere kans dat je een normale griep oploopt ergens. Las ergens de hoeveelheid mensen die doodgaat (en besmet) aan een normale griep per seizoen; nou daar zijn we nog lang niet.
Qua boodschappen waren wij gister net op tijd; alles lag er nog (rond 4 uur). Toen we later 's avonds nog voor een ronde 2 gingen (toetjes e.d. - minder dringende zaken) zagen we dat bijna alles weg was. Jumbo in Delft.
Zal in 't weekend even afzien worden (maar we hebben voor 1-2 weken gehaald), daarna ligt alles er wel weer, omdat veel mensen dan echt voor weken in huis hebben
Ja zo'n doorlopende hoestbui, laatste keer dat ik dat had was minstens 20 jaar geleden. Ik had toen bronchitus. Mn pa die ik toen bezocht had, had hetzelfde in februari.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:42 schreef Donna het volgende:
[..]
Mijn vriend in februari. Die is nooit ziek, maar die had me toch een raar iets te pakken toen.
Voor ons gezonde mensen (tenminste daar ga ik vanuit dat je dat bent) is het ook gewoon een hele heftige griep, niet meer en niet minder. Het probleem zijn de risicogroepen, en het tekort aan bedden daarvoor.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Interessant, zo voelde ik me in januari een paar dagen, 1 dag thuis gebleven. Drie weken hoestend doorgewerkt.
Maar andersom gaat je kont afvegen toch een stuk beter met toiletpapier dan met een paracetamolquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Lijkt me ook een stuk prettiger om een paracetamol door te slikken dan een rol wc-papier.
Tot je collega's op dc ziek thuis zitten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:44 schreef Zeroku het volgende:
[..]
De winkels liggen morgen gewoon weer vol hoor. Echt geen enkele aanleiding voor de huidige hysterie.
Ik hoop het echt zo... Dit slaat echt zo nergens op.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
Over een weekje (minimaal) merken we pas of de huidige maatregelen goed genoeg werken, dat de cijfers in de dagen ervoor nog gaan stijgen is niet zo heel gek; we zijn het er bijna allemaal over eens dat het toch al veel wijder verspreid is dan de officiële nummers ons doen geloven. Ik denk niet dat we Italië achteraan gaan eigenlijk, maar onderbouwen kan ik het niet; het is gewoon een gevoel. Vind het allemaal nog steeds mee vallen; veel grotere kans dat je een normale griep oploopt ergens. Las ergens de hoeveelheid mensen die doodgaat (en besmet) aan een normale griep per seizoen; nou daar zijn we nog lang niet.
Qua boodschappen waren wij gister net op tijd; alles lag er nog (rond 4 uur). Toen we later 's avonds nog voor een ronde 2 gingen (toetjes e.d. - minder dringende zaken) zagen we dat bijna alles weg was. Jumbo in Delft.
Zal in 't weekend even afzien worden (maar we hebben voor 1-2 weken gehaald), daarna ligt alles er wel weer, omdat veel mensen dan echt voor weken in huis hebben
Dat zou wel kunnen idd ja.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:43 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Klopt, de cijfers van het RIVM verschillen van de cijfers van de verschillende GGD's. Die 7 is waarschijnlijk van gisteren, als die 2 er vandaag bij zijn gekomen verklaart dat het verschil.
Volgens mij zeggen ze steeds juist milde griepverschijnselen. Daar komt dat besmettingsding ook vandaan. Bij milde symptomen zijn mensen geneigd om toch op pad te gaan. Dat besmet dan snellerquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor ons gezonde mensen (tenminste daar ga ik vanuit dat je dat bent) is het ook gewoon een hele heftige griep, niet meer en niet minder. Het probleem zijn de risicogroepen, en het tekort aan bedden daarvoor.
@RIVM we hebben patiënt zero te pakken!!!!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jep, en ik ga gewoon een cadeautje scoren voor een verjaardag morgen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:43 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik ga wel gewoon mijn harinkje happen morgen.
Is ook een beetje de Nederlandse mentaliteit om gewoon door te gaan bij milde klachten als je een 'normale' griep of verkoudheid hebtquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:45 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Volgens mij zeggen ze steeds juist milde griepverschijnselen. Daar komt dat besmettingsding ook vandaan. Bij milde symptomen zijn mensen geneigd om toch op pad te gaan. Dat besmet dan sneller
Houd je ons op de hoogte?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:45 schreef Dagoduck het volgende:
Ik ga straks mijn reguliere (elke vrijdag) wekelijkse boodschappen doen, ben benieuwd.
Bij een echte griep heb je wel wat meer dan wat hoesten. Dan zit je al tegen een longontsteking aan. Dat is het gevaar van dit virus, dat is juist wat het wil veroorzaken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor ons gezonde mensen (tenminste daar ga ik vanuit dat je dat bent) is het ook gewoon een hele heftige griep, niet meer en niet minder. Het probleem zijn de risicogroepen, en het tekort aan bedden daarvoor.
Haring in het land, dokters aan de kant!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:43 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik ga wel gewoon mijn harinkje happen morgen.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar andersom gaat je kont afvegen toch een stuk beter met toiletpapier dan met een paracetamol
Aan de staart uiteraard.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Haring in het land, dokters aan de kant!
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:45 schreef vosss het volgende:
[..]
@:RIVM we hebben patiënt zero te pakken!!!!
Dat zeggen we hier steeds tegen elkaar inderdaad maar persoonlijk denk ik dat het menselijke eigenschap is. Niet perse Nederlandsquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:46 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Is ook een beetje de Nederlandse mentaliteit om gewoon door te gaan bij milde klachten als je een 'normale' griep of verkoudheid hebt
Ze willen nu geen 'gezonde' mensen in het ziekenhuis. Ik had ook een afspraak die niet door gaat.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:47 schreef crystal_meth het volgende:
M'n moeder heeft ruim een maand geleden haar elleboog gebroken. Moest volgende week voor controle naar het ziekenhuis. Vandaag werd ze gebeld, de afspraak gaat niet door.
Geen reden opgegeven, ofwel hebben ze het te druk, ofwel is het omdat ze tot de risicogroep behoort.
Het bizarre is dat zelfs mensen die niet in paniek zijn en gewoon door willen gaan met dagelijks boodschappen doen....dat zelfs die mensen moeten gaan hamsteren...om de mensen die daadwerkelijk in paniek te zijn voor te zijn. Zo voelden wij ons gisteren in ieder geval, terecht dus ook blijkbaar.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik hoop het echt zo... Dit slaat echt zo nergens op.
Zou bijna willen zeggen 'de corona voor iedereen die hamstert en in paniek raakt', maar dat doe ik toch maar niet...
![]()
Nou dat meisje die het gehad heeft en daarover schrijft heeft het absolute niet over milde verschijnselen, eerder 2 dagen doodziek in bed.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:45 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Volgens mij zeggen ze steeds juist milde griepverschijnselen. Daar komt dat besmettingsding ook vandaan. Bij milde symptomen zijn mensen geneigd om toch op pad te gaan. Dat besmet dan sneller
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |