quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
Het is maar een griepjequote:Coronavirussen
De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
Bron
bronquote:Hoewel slijm buiten het lichaam als iets onsmakelijks wordt gezien, helpt het binnenin het lichaam de longen te beschermen tegen ziekteverwekkers en houden ze de luchtwegen vochtig. Epitheelcellen met trilhaartjes zwemmen in het slijm rond en ruimen daar afvalstoffen als pollen en virussen op.
Frieman legt uit dat het SARS-virus goed was in het infecteren en doden van deze trilhaarcellen, die zich vervolgens ophoopten en de luchtwegen van de patiënt met afvalstoffen en vocht vulden. Hij denkt dat hetzelfde gebeurt bij het nieuwe coronavirus, omdat uit het eerste onderzoek naar COVID-19 is gebleken dat bij veel patiënten een dubbele longontsteking optreedt, die zich onder meer uit in kortademigheid.
Daarna begint fase twee en slaat het immuunsysteem alarm. Opgeschrikt door het binnendringende virus, begint het lichaam de ziekte te bestrijden door de longen te overspoelen met immuuncellen, die de beschadigde cellen opruimen en het longweefsel repareren.
Als alles naar behoren werkt, is dit ontstekingsproces nauwgezet en beperkt tot de besmette weefsels. Maar soms slaat het immuunsysteem op hol en begint wild om zich heen te slaan, waarbij ook gezonde cellen worden verwoest.
“Je krijgt door zo’n immuunrespons dus te maken met méér in plaats van minder schade,” zegt Frieman. Nog meer afvalstoffen hopen zich in de longen op en de longontsteking wordt erger.
De longen vullen het lichaam aan met levengevende zuurstof. Leer alles over de anatomie van de longen, hoe de organen ademhaling mogelijk maken en hoe ze gevoelig zijn voor ziekten.
In de derde fase verergert de longontsteking zich nog verder, wat kan leiden tot respiratoire insufficiëntie. Ook als de patiënt hierdoor niet overlijdt, kan de schade aan de longen onherstelbaar zijn. Volgens de WHO leidde SARS tot het ontstaan van gaten in de longen, waardoor ze een “honingraatvormige aanblik” kregen, en het lijkt erop dat dit patroon ook bij patiënten van het nieuwe coronavirus is te herkennen.
De gaten ontstaan waarschijnlijk door de hyperreactiviteit van het immuunstelsel, wat tot de vorming van littekenweefsel en een verstijving van de longen leidt.
In dat geval moet de patiënt doorgaans aan de beademing. Intussen worden de membranen tussen de longblaasjes en de bloedvaten steeds poreuzer, waardoor de blaasjes zich met vocht kunnen vullen en de bloedbaan niet langer van zuurstof kunnen voorzien.
“In zeer ernstige gevallen verdrinken de longen en kan de patiënt niet meer ademhalen,” zegt Frieman. “Dat is hoe mensen aan de ziekte overlijden.”
Dit artikel werd oorspronkelijk in het Engels gepubliceerd op NationalGeographic.com
• Gedetailleerde overzichtskaart: HIERquote:
twitter:rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:52:39Vannacht is een tweede patiënt met #COVID19 gediagnosticeerd. De GGD Amsterdam is gestart met het contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/kEBMjZtcir#covid #coronavirus #sarscov2 #corona https://t.co/7fcezFfbfM reageer retweet
Confirmedtwitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 13:25:57Waar kun je terecht met vragen over het #coronavirus? ? Veel vragen en antwoorden: https://t.co/Xrjsu9rHta??? Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD? Andere vragen: 0800-1351#COVID #COVID19 #RIVM #vragen #antwoorden https://t.co/SGznUUMvs9 reageer retweet
quote:1. Carnavalvierder uit Loon op Zand
2. Vrouw uit Amsterdam, zit in Diemen
3. Partner van #2
4. Jongste kind van #2
5. Vrouw van #1
6. Dochter van #1
7. Vrouw uit Delft
8. Vrouw uit Nieuwendijk, Gemeente Altena. Op 21 februari opgenomen met klachten in het ziekenhuis van Gorinchem, en vervolgens naar het Erasmus Medisch Centrum gebracht en daar positief getest.
9. Man uit Dalen, gemeente Coevorden, onbekend waar die het virus heeft opgelopen, wel 3 dagen carnaval gevierd in Tilburg
10. Vrouw uit Tilburg
Die hebben met de brexit nu ook veel meer geld voor hun NHSquote:Op zondag 1 maart 2020 19:28 schreef kilon het volgende: Terwijl in het VK al 10.000 mensen zijn getest voor een totaal van 23 cases op het moment.
Tot nu toe was mijn argument om niet te staken altijd omdat die leerlingen wel het examen moeten doen en dus niet te veel les kunnen missen.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:25 schreef Elvi het volgende:
[..]
Leerkrachten kunnen makkelijk thuis blijven. Die staken toch om de haverklap
Staken terwijl je 6 maanden per jaar vrij bentquote:Op zondag 1 maart 2020 19:30 schreef kilon het volgende:
[..]
Tot nu toe was mijn argument om niet te staken altijd omdat die leerlingen wel het examen moeten doen en dus niet te veel les kunnen missen.
Maar als het zo doorgaat hebben we in mei toch geen examen. Dus ja, ik kan net zo goed thuisblijven
Zo, dat is lekker succesvol geweest. Veel toegevoegde waarde.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:28 schreef kilon het volgende:
Terwijl in het VK al 10.000 mensen zijn getest voor een totaal van 23 cases op het moment.
1 of 2 keer?quote:Op zondag 1 maart 2020 19:31 schreef eenjongen... het volgende:
Zojuist gehoord dat iemand die ik ken vandaag getest is. Morgen de uitslag.
Waarop?quote:Op zondag 1 maart 2020 19:31 schreef eenjongen... het volgende:
quote:Op zondag 1 maart 2020 19:31 schreef eenjongen... het volgende:
Ach, als je 10.000 vluchtelingen gaat screenen en je pikt er 23 terroristische oorlogsmisdadigers tussenuit, vind ik het wel een goede catch.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zo, dat is lekker succesvol geweest. Veel toegevoegde waarde.
Sterkte.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:31 schreef eenjongen... het volgende:
Donderdag 1quote:Op zondag 1 maart 2020 19:31 schreef vosss het volgende:
Weet iemand nog hoeveel mensen we gister hadden en eergister etc?
Ik wil wel een excelsheetje bijhouden
Er is nog geen enkel jong kind aan doodgegaan.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:25 schreef Lospedrosa het volgende:
PS kinderen hebben nog gewoon leerplicht. Die leerkrachten gaan ook gewoon. Dan zal je op een triest kantoor thuisblijven? Zwak zeg
Terwijl jonge kinderen eerder doodgaan aan het virus.
Een regio waar het virus al is vastgesteld, deze persoon is blijkbaar in direct contact geweest met een van de al bekende besmette personen.quote:
We zijn nu 3 dagen bezig toch? Of 2?quote:Op zondag 1 maart 2020 19:31 schreef vosss het volgende:
Weet iemand nog hoeveel mensen we gister hadden en eergister etc?
Ik wil wel een excelsheetje bijhouden
Met zo'n virus heb je geen realitysoap meer nodigquote:Op zondag 1 maart 2020 19:33 schreef Jojoke het volgende:
Je zag wel dat de sfeer bij het RIVM en Bruins wat minder was vanmiddag. Die weten nu dat ze mogelijk een zeer kostbare fout hebben gemaakt met de eerdere richtlijnen.
En exact gelijk aan de fout die is gemaakt in Italiëquote:Op zondag 1 maart 2020 19:33 schreef Jojoke het volgende:
Je zag wel dat de sfeer bij het RIVM en Bruins wat minder was vanmiddag. Die weten nu dat ze mogelijk een zeer kostbare fout hebben gemaakt met de eerdere richtlijnen.
Ja een zware maar ja gewoon een griepvirus waarvan 3% sterft.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:28 schreef ToT het volgende:
[..]
En DUS is het maar een griepje.....okay......
Doe 's niet zo geheimzinnig dan.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:33 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Een regio waar het virus al is vastgesteld, deze persoon is blijkbaar in direct contact geweest met een van de al bekende besmette personen.
Klopt dit?quote:Op zondag 1 maart 2020 19:32 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Er is nog geen enkel jong kind aan doodgegaan.
En ze hadden nog wel zo hard hun ogen dichtgeknepen, hun vingers in hun oren gestopt en zo hard "LALALALALALALALA" geroepen.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:33 schreef Jojoke het volgende:
Intussen feliciteert Rutte het RIVM net op Twitter met hun zeer goede werk en 'hun richtlijnen gaan we volgen'.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:33 schreef Jojoke het volgende:
Ik verheug me al op het gamen.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:35 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ahjoh lekker man. Ze gunnen ons twee weekjes vrij. Ik kijk er al naar uit. Twee weken Netflix en wat hand en span werk. Lekker man.
Dankjequote:Op zondag 1 maart 2020 19:32 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Donderdag 1
Vrijdag 2
Zaterdag 6 (7 was nog niet bevestigd)
Zondag 10
Ook een grafiek graag.quote:
Wat??? Serieus??? Die vent is echt debielquote:Op zondag 1 maart 2020 19:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Intussen feliciteert Rutte het RIVM net op Twitter met hun zeer goede werk en 'hun richtlijnen gaan we volgen'.
Heeft Rutte überhaupt meegekregen waarom er niet eerder getest werd in Gorinchem? Het bejubelde protocol?
Joh, die zit rond deze tijd al in de apres-ski, moet je dus niet zo serieus nemen.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Intussen feliciteert Rutte het RIVM net op Twitter met hun zeer goede werk en 'hun richtlijnen gaan we volgen'.
Heeft Rutte überhaupt meegekregen waarom er niet eerder getest werd in Gorinchem? Het bejubelde protocol?
Ja doe ik, maar nog niet echt spectaculair nu he. Geef het een paar dagenquote:
Kan je nagaan hoeveel mensen dagelijks opgenomen worden met acute longproblemenquote:Op zondag 1 maart 2020 19:34 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
En exact gelijk aan de fout die is gemaakt in Italië
Prutsers
En bij iedere nieuwe patiënt beginnen die 2 weken opnieuw.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:35 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ahjoh lekker man. Ze gunnen ons twee weekjes vrij. Ik kijk er al naar uit. Twee weken Netflix en wat hand en span werk. Lekker man.
Gaat nog een heel apart debat worden in de Tweede Kamer.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:35 schreef Greys het volgende:
[..]
quote:Op zondag 1 maart 2020 19:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat??? Serieus??? Die vent is echt debiel
twitter:MinPres twitterde op zondag 01-03-2020 om 16:04:48Beatrixziekenhuis Gorinchem uit voorzorg tijdelijk ‘bevroren’; nu 10 coronabesmettingen in ons land. Nederland leeft mee met iedereen die dit raakt. Sprak Jaap van Dissel van @rivm: hem gecomplimenteerd zijn goede werk en dat van alle betrokkenen - hun adviezen volgen we. reageer retweet
Ik sta wel bekend om mijn nonchalante gedrag m.b.t. ziektesquote:
Wij kijken nergens meer van op.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:23 schreef matthijst het volgende:
[..]
Of een soort kick: dat ze gebruikte tampons in hun neus stoppen
Mogelijk????? Dat is geen mogelijk kostbare fout. Dat IS een kostbare fout; daarover bestaat geen enkele twijfel. Op voorhand al niet overigens.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:33 schreef Jojoke het volgende:
Ik gun iedereen hun vrije daagjes. Jij niet?quote:Op zondag 1 maart 2020 19:37 schreef kilon het volgende:
[..]
En bij iedere nieuwe patiënt beginnen die 2 weken opnieuw.
Klopt, over een week waarschijnlijk wel. Kunnen we het naast Italië leggen om te zien waar het naartoe gaat.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja doe ik, maar nog niet echt spectaculair nu he. Geef het een paar dagen
Dat bepaal ik zelf nog wel.twitter:MinPres twitterde op zondag 01-03-2020 om 16:04:48Nederland leeft mee met iedereen die dit raakt. . reageer retweet
Als je geen verstand hebt waar je over praat, kun je beter niks zeggen, lijkt me....quote:Op zondag 1 maart 2020 19:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja een zware maar ja gewoon een griepvirus waarvan 3% sterft.
Rutte lacht het virus gewoon het land uit.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Achja. Wat is goed. Wat is fout.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Mogelijk????? Dat is geen mogelijk kostbare fout. Dat IS een kostbare fout; daarover bestaat geen enkele twijfel. Op voorhand al niet overigens.
Ach, zodra Omtzigt weer met zeer goede Kamervragen erover komt, zal VVD vast net als van de week wederom mekkeren over 'de toon' van de vragen van het CDA. Want dat is belangrijker dan antwoorden.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:37 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Gaat nog een heel apart debat worden in de Tweede Kamer.
Ik ben vrouw, onder de 30 zonder gezondheidsklachten. Ik ben hoopvolquote:Op zondag 1 maart 2020 19:37 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.bbc.com/news/health-51674743
Dit kabinet moet het virus gewoon verbieden.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:39 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Rutte lacht het virus gewoon het land uit.
Oké tot vannacht.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:39 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Ik ben vrouw, onder de 30 zonder gezondheidsklachten. Ik ben hoopvol
RIVM, neem gewoon ontslag!quote:Op zondag 1 maart 2020 19:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat??? Serieus??? Die vent is echt debiel
quote:Op zondag 1 maart 2020 19:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja een zware maar ja gewoon een griepvirus waarvan 3% sterft.
bronquote:Hoewel slijm buiten het lichaam als iets onsmakelijks wordt gezien, helpt het binnenin het lichaam de longen te beschermen tegen ziekteverwekkers en houden ze de luchtwegen vochtig. Epitheelcellen met trilhaartjes zwemmen in het slijm rond en ruimen daar afvalstoffen als pollen en virussen op.
Frieman legt uit dat het SARS-virus goed was in het infecteren en doden van deze trilhaarcellen, die zich vervolgens ophoopten en de luchtwegen van de patiënt met afvalstoffen en vocht vulden. Hij denkt dat hetzelfde gebeurt bij het nieuwe coronavirus, omdat uit het eerste onderzoek naar COVID-19 is gebleken dat bij veel patiënten een dubbele longontsteking optreedt, die zich onder meer uit in kortademigheid.
Daarna begint fase twee en slaat het immuunsysteem alarm. Opgeschrikt door het binnendringende virus, begint het lichaam de ziekte te bestrijden door de longen te overspoelen met immuuncellen, die de beschadigde cellen opruimen en het longweefsel repareren.
Als alles naar behoren werkt, is dit ontstekingsproces nauwgezet en beperkt tot de besmette weefsels. Maar soms slaat het immuunsysteem op hol en begint wild om zich heen te slaan, waarbij ook gezonde cellen worden verwoest.
“Je krijgt door zo’n immuunrespons dus te maken met méér in plaats van minder schade,” zegt Frieman. Nog meer afvalstoffen hopen zich in de longen op en de longontsteking wordt erger.
De longen vullen het lichaam aan met levengevende zuurstof. Leer alles over de anatomie van de longen, hoe de organen ademhaling mogelijk maken en hoe ze gevoelig zijn voor ziekten.
In de derde fase verergert de longontsteking zich nog verder, wat kan leiden tot respiratoire insufficiëntie. Ook als de patiënt hierdoor niet overlijdt, kan de schade aan de longen onherstelbaar zijn. Volgens de WHO leidde SARS tot het ontstaan van gaten in de longen, waardoor ze een “honingraatvormige aanblik” kregen, en het lijkt erop dat dit patroon ook bij patiënten van het nieuwe coronavirus is te herkennen.
De gaten ontstaan waarschijnlijk door de hyperreactiviteit van het immuunstelsel, wat tot de vorming van littekenweefsel en een verstijving van de longen leidt.
In dat geval moet de patiënt doorgaans aan de beademing. Intussen worden de membranen tussen de longblaasjes en de bloedvaten steeds poreuzer, waardoor de blaasjes zich met vocht kunnen vullen en de bloedbaan niet langer van zuurstof kunnen voorzien.
“In zeer ernstige gevallen verdrinken de longen en kan de patiënt niet meer ademhalen,” zegt Frieman. “Dat is hoe mensen aan de ziekte overlijden.”
Dit artikel werd oorspronkelijk in het Engels gepubliceerd op NationalGeographic.com
Wat waren de antwoorden op de vorige 3 pagina's met vragen eigenlijk? Zijn die antwoorden er gekomen? Dat had geloof ik vrijdag binnen moeten zijn. Althans daar vroeg hij om. Linkje naar de antwoorden aub.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Ach, zodra Omtzigt weer met zeer goede Kamervragen erover komt, zal VVD vast net als van de week wederom mekkeren over 'de toon' van de vragen van het CDA. Want dat is belangrijker dan antwoorden.
Door die laatste zin over hun adviezen heb ik serieus even extra gekeken of er wel een vinkje bij Rutte stond of dat ik erin trapte.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:38 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Rutte
Had zo van een parodie account kunnen zijn
Kan die Rutte niet in Italie blijven en niet binnenlaten, want waarschijnlijk besmet.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:38 schreef Zipportal het volgende:
Dat bepaal ik zelf nog wel.twitter:MinPres twitterde op zondag 01-03-2020 om 16:04:48Nederland leeft mee met iedereen die dit raakt. . reageer retweet
Zeker. Maar de praktijk leert dat de test onbetrouwbaar is en zelfs onbetrouwbaar is als er zichtbare symptomen zijn. Dan kan je zelfs de cavia testen, daar leer je helemaal niks van.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Ach, als je 10.000 vluchtelingen gaat screenen en je pikt er 23 terroristische oorlogsmisdadigers tussenuit, vind ik het wel een goede catch.
Hoezo * geen reden *quote:Beatrixziekenhuis had 'geen reden om op corona te testen'
Volgens een woordvoerder van het ziekenhuis is er wel over gesproken om de patiënte op corona te testen, maar was er geen aanleiding toe.
Volgens mij nog niet. Zal zo nog eens kijken. Vraag me af of die antwoorden überhaupt gaan komen omdat de vragen gezeur over de toon opleverden. (Die toon die echt compleet normaal was, Omtzigt is niet bepaald een tokkie).quote:Op zondag 1 maart 2020 19:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat waren de antwoorden op de vorige 3 pagina's met vragen eigenlijk? Zijn die antwoorden er gekomen? Dat had geloof ik vrijdag binnen moeten zijn. Althans daar vroeg hij om. Linkje naar de antwoorden aub.
Blijf het maar lekker een griepje noemen, ook al is het een heel ander virus!quote:Op zondag 1 maart 2020 19:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Niet zo denigrerend knul. Ga jij jou maar preppen.
Dat is exact hoe mensen sterven aan een goede griep.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:40 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[..]
bron
[ afbeelding ]
bron
[ afbeelding ]
bron
tja zeg het maar
Dit jaar:quote:Op zondag 1 maart 2020 19:40 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[..]
bron
[ afbeelding ]
https://gyazo.com/0dfbd4c3d8330dde7c9cb7340bffe921
bron
[ afbeelding ]
bron
tja zeg het maar
Hoe lang is het griepseizoen, volgens deze cijfers?quote:Op zondag 1 maart 2020 19:43 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dit jaar:
Corona deaths 2924
Seasonal flu deaths 80934
https://www.worldometers.info/
This year, dus sinds 1 jan. Als je hem op vandaag alleen zet, staat de teller al op 1100quote:Op zondag 1 maart 2020 19:44 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Hoe lang is het griepseizoen, volgens deze cijfers?
Bel de chinezen, de Italianen en de Zuid Koreanen even met je briljante inzichtenquote:Op zondag 1 maart 2020 19:43 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dit jaar:
Corona deaths 2924
Seasonal flu deaths 80934
https://www.worldometers.info/
Als je wil graag; ik heb geen twitter en snap het ook nietquote:Op zondag 1 maart 2020 19:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Volgens mij nog niet. Zal zo nog eens kijken. Vraag me af of die antwoorden überhaupt gaan komen omdat de vragen gezeur over de toon opleverden. (Die toon die echt compleet normaal was, Omtzigt is niet bepaald een tokkie).
moet je dat drinkwater onder je matras, koken voor het in de glazen fles gaat of pas als de atoombom is gevallen, ? ?quote:Op zondag 1 maart 2020 19:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Niet zo denigrerend knul. Ga jij jou maar preppen.
Wow, dan kunnen we nu dus 5000+ verwachtenquote:Op zondag 1 maart 2020 19:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Elk jaar tot 2000 doden in NL aan influenza en 500.000 wereldwijd.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Griep
Echt waar?quote:Op zondag 1 maart 2020 19:48 schreef Lospedrosa het volgende:
ja, 350 griepvirussen en onder de 0,1% doodquote:Op zondag 1 maart 2020 19:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Gewone griep: mortaliteitsgraad van 0,1%.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja graag. We hebben niet voor niks 10.000 topics hier.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:49 schreef Jane het volgende:
Ik dacht dat er een apart topic was voor de 'Het is maar een griep'-discussie?
COR / Het is maar een griep
De mevrouw lag apart op een kamer, dus als de verpleging het niet heeft vertrouwd en er zijn extra hygiënemaatregelen toegepast, dan is er hoop dat de verspreiding van de mevrouw nog meevalt. Neemt niet weg dat de richtlijnen niet kloppen en dat dezelfde fout ook elders kan zijn gemaakt.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Mogelijk????? Dat is geen mogelijk kostbare fout. Dat IS een kostbare fout; daarover bestaat geen enkele twijfel. Op voorhand al niet overigens.
Dit jaar is het meer griep + corona griep.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:48 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Wow, dan kunnen we nu dus 5000+ verwachten
Heb het in de OP gezetquote:Op zondag 1 maart 2020 19:49 schreef Jane het volgende:
Ik dacht dat er een apart topic was voor de 'Het is maar een griep'-discussie?
COR / Het is maar een griep
twitter:rivm twitterde op zondag 01-03-2020 om 19:50:49We krijgen vaak de vraag of de scholen morgen gesloten moeten worden in verband met het nieuwe coronavirus. Dat hoeft niet. Zie ook: https://t.co/wrNjLQP3DK #covid19 #covid #coronavirus #virus https://t.co/jFvNw5kKcn reageer retweet
Dus maar 0,000294 kans dat ik eronder val. Of jij.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:48 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Wow, dan kunnen we nu dus 5000+ verwachten
Nergens voor nodigquote:Op zondag 1 maart 2020 19:52 schreef Zipportal het volgende:
twitter:rivm twitterde op zondag 01-03-2020 om 19:50:49We krijgen vaak de vraag of de scholen morgen gesloten moeten worden in verband met het nieuwe coronavirus. Dat hoeft niet. Zie ook: https://t.co/wrNjLQP3DK #covid19 #covid #coronavirus #virus https://t.co/jFvNw5kKcn reageer retweet
Een volledig vastgelopen zorgsysteem is echt ene feestje jaquote:Op zondag 1 maart 2020 19:52 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Dus maar 0,000294 kans dat ik eronder val. Of jij.
Waar kan ik tekenen?
Ik voorspel nu al dat er op niet al te lange termijn wel algemene schoolsluitingen komen. Waarschijnlijk in de omgeving van Tilburg.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:52 schreef Zipportal het volgende:
Maar even serieus.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nergens voor nodigWe gaan net zo lang door met alles totdat de boel vanzelf vastloopt
![]()
Ik denk het ook; nl als het te laat is.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:54 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik voorspel nu al dat er op niet al te lange termijn wel algemene schoolsluitingen komen.
Hoe lang denk jij dat het nog duurt voor heel de flikkerse boel vastloopt hier?quote:Op zondag 1 maart 2020 19:54 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Een volledig vastgelopen zorgsysteem is echt ene feestje ja
Dat gaat vanzelf gebeuren als het zo doorgaat ...quote:Op zondag 1 maart 2020 19:54 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Maar even serieus.
Hoe zie jij het voor je?
Hele openbate leven stil leggen?
Italie? Duitsland?quote:Op zondag 1 maart 2020 19:55 schreef maily het volgende:
[..]
Dat gaat vanzelf gebeuren als het zo doorgaat ...
Precies.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:55 schreef Tyr80 het volgende:
Hoogste prioriteit is je medisch personeel gezond houden. Daar is niet bepaald naar gehandeld.
Morgen wss all. Het RIVM is een beetje als Rutte, je kunt er van uit gaan dat het tegenovergestelde gaat gebeuren van wat ze zeggen.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:54 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik voorspel nu al dat er op niet al te lange termijn wel algemene schoolsluitingen komen. Waarschijnlijk in de omgeving van Tilburg.
Ik hoop nog steeds op een heel vroeg en warm voorjaar en dat alles plotseling is verdwenenquote:Op zondag 1 maart 2020 19:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe lang denk jij dat het nog duurt voor heel de flikkerse boel vastloopt hier?
Ik zet in op half maart
Ik denk dat dit sowieso gaat gebeuren. Deels opgelegd, deels vrijwillig, deels omdat dingen afgelast worden/dicht gaan.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:54 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Maar even serieus.
Hoe zie jij het voor je?
Je hebt de keuze om het beheerst stil te liggen en dan nog grip te krijgen op het virus,quote:Op zondag 1 maart 2020 19:54 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Maar even serieus.
Hoe zie jij het voor je?
Laat iedere beleidsmaker de eerste 20 minuten van die saaie serie op Netflix zien en het zal ze helder zijn.quote:
Accepteer dat je het krijgt. Resistance is futile.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:56 schreef banaantjeEE het volgende:
Kijk er tegenop om morgen weer de trein te hoeven nemen...
Ben je bang dat ze je uitlachen met je mondkapje?quote:Op zondag 1 maart 2020 19:56 schreef banaantjeEE het volgende:
Denk dat ik het al heb hoor.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:57 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Accepteer dat je het krijgt. Resistance is futile.
Ik ookquote:Op zondag 1 maart 2020 19:56 schreef banaantjeEE het volgende:
Op die FOKker wiens pa het dorp schijnbaar niet uitkon na niks gehoord. Gechecked bij een andere Veghelaar, die wist van niks.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:57 schreef opgebaarde het volgende:
Vanmiddag die paniek voor Veghel, dat was dus loos alarm?
Zorg ervoor dat je degene bent die het hardste hoest en probeer er zo Italiaans mogelijk uit te zien. Dan gaat iedereen bij je uit de buurt.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:56 schreef banaantjeEE het volgende:
Dat was een "het is maar een griepje"-troll.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:58 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Op die FOKker wiens pa het dorp schijnbaar niet uitkon na niks gehoord. Gechecked bij een andere Veghelaar, die wist van niks.
Denk wat later, ergens in april. En met flikkerse boel vastlopen bedoel ik afgelasten openbare samenkomsten, zoveel mogelijk thuisblijven etc.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe lang denk jij dat het nog duurt voor heel de flikkerse boel vastloopt hier?
Ik zet in op half maart
quote:Op zondag 1 maart 2020 19:59 schreef Jane het volgende:
[..]
Zorg ervoor dat je degene bent die het hardste hoest en probeer er zo Italiaans mogelijk uit te zien. Dan gaat iedereen bij je uit de buurt.
HATSJOOOOEEEE!!!! .............Mamma Miaquote:Op zondag 1 maart 2020 19:59 schreef Jane het volgende:
[..]
Zorg ervoor dat je degene bent die het hardste hoest en probeer er zo Italiaans mogelijk uit te zien. Dan gaat iedereen bij je uit de buurt.
Zelf beetje lekker thuis zitten wachten tot het over is? Dacht het niet Japie.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:55 schreef Tyr80 het volgende:
Hoogste prioriteit is je medisch personeel gezond houden. Daar is niet bepaald naar gehandeld.
Probleem is, dat ik eigenlijk vnan vrijdag al wat hoestquote:Op zondag 1 maart 2020 19:59 schreef Jane het volgende:
[..]
Wellicht weet @Filosoofert meer.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat was een "het is maar een griepje"-troll.
Ik ga denk ik een half uurtje eerder, dan kan ik voor de spits heen en terug. Scheelt allicht watquote:Op zondag 1 maart 2020 19:56 schreef banaantjeEE het volgende:
Ik wil niet de eerste zijnquote:Op zondag 1 maart 2020 19:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ben je bang dat ze je uitlachen met je mondkapje?
Ja, je bent de enige.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:00 schreef n__n het volgende:
Ben ik eigenlijk de enige die het raar vindt dat er niemand livetweet vanuit Italië? Foto's en video's van de situatie ofzo, of loop ik het allemaal mis? Het valt me nogal tegen in ieder geval.
Neen, ging over superduidelijk maken dat medisch personeel hun eigen bescherming 100x serieuzer moet nemen dan andere zaken. Kijk nou maar.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zelf beetje lekker thuis zitten wachten tot het over is? Dacht het niet Japie.
Als het echt uitbreekt zal elk gezond mens moeten ingrijpen en zorg verlenen in gymzalen/buurthuizen en dergelijke.
Vooral jonge mensen zijn dan nodig en zorg is redelijk basaal.
Dus als je drnkt lekker veilig binnen te zitten noway Jose!
Die kans is reeel iiig en dan kost het ook klauwen met geld waar iedereen nu over zit te mekkeren. Beter lijkt het mij om het wat meer geld te laten kosten en nu al drastische maatregelen te nemen, maar dan verklaart iedereen je op dit moment voor gek.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Denk wat later, ergens in april. En met flikkerse boel vastlopen bedoel ik afgelasten openbare samenkomsten, zoveel mogelijk thuisblijven etc.
Je gaat liever aan een virus dood dan aan schaamte begrijp ik.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik wil niet de eerste zijnZodra één schaap over de dam is echter..
Dat vind ik zeker, we moeten rekening houden met een enorme toename van zorgvraag. Er moeten preventief ruimtes klaargemaakt worden, ziekenhuizen zat die leeg staan door faillissementquote:Op zondag 1 maart 2020 20:01 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die kans is reeel iiig en dan kost het ook klauwen met geld waar iedereen nu over zit te mekkeren. Beter lijkt het mij om het wat meer geld te laten kosten en nu al drastische maatregelen te nemen, maar dan verklaart iedereen je op dit moment voor gek.
Volgens het RIVM moet je 1 dag thuisblijven nuquote:Op zondag 1 maart 2020 20:00 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Probleem is, dat ik eigenlijk vnan vrijdag al wat hoest
Er wordt vanaf 1 januari geteldquote:Op zondag 1 maart 2020 19:44 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Hoe lang is het griepseizoen, volgens deze cijfers?
Zou jij zorg verlenen als het echt nodig is met de kans zelf ook ziek te worden?quote:Op zondag 1 maart 2020 20:01 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Neen, ging over superduidelijk maken dat medisch personeel hun eigen bescherming 100x serieuzer moet nemen dan andere zaken. Kijk nou maar.
VEILIG OVER.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:55 schreef Zipportal het volgende:
@:Poepz0r kom even meeposten allen. Nog veilig?
Kan je 1000x posten, maar dat wordt hier niet gelezenquote:Op zondag 1 maart 2020 19:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Onderdeel van het beroep, een agent of brandweerman loopt ook risicoquote:Op zondag 1 maart 2020 20:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zou jij zorg verlenen als het echt nodig is met de kans zelf ook ziek te worden?
Vrienden van mij wonen iets buiten Milaan. Cafés moeten om 18u dicht, restaurants mogen open blijven, concerten afgelast, bioscopen dicht, sportscholen dicht, uitgestorven vliegvelden.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:00 schreef n__n het volgende:
Ben ik eigenlijk de enige die het raar vindt dat er niemand livetweet vanuit Italië? Foto's en video's van de situatie ofzo, of loop ik het allemaal mis? Het valt me nogal tegen in ieder geval.
Wij zijn in Nederland altijd te laat en te laks met dit soort dingen.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:04 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat vind ik zeker, we moeten rekening houden met een enorme toename van zorgvraag. Er moeten preventief ruimtes klaargemaakt worden, ziekenhuizen zat die leeg staan door faillissement
Als je ziet hoe snel het ging in Italië, Z-K, Iran en natuurlijk China...
Ik hoop echt dat ze het zien
Verwacht het wel te overleven, maar ik wil niet de enige mafklapper met zo'n ding zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je gaat liever aan een virus dood dan aan schaamte begrijp ik.
Nee, maar mensen in de zorg hebben die instelling vaak wel, en verdienen juist daarom de beste bescherming. Geen gefaal van omhoog gevallen managers die amper een volzin kunnen formuleren zonder script.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zou jij zorg verlenen als het echt nodig is met de kans zelf ook ziek te worden?
Nu word ik boos angstige banghaas.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:06 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Onderdeel van het beroep, een agent of brandweerman loopt ook risico
Jij hebt een vreemde manier van redeneren en communiceren, ik mag je nietquote:Op zondag 1 maart 2020 20:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nu word ik boos angstige banghaas.
JIJ MOET ook hulp verlenen als the shit hits the fan.
Niet overlaten aan anderen.
Zie hier de ware aard van mensen.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:07 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Nee, maar mensen in de zorg hebben die instelling vaak wel, en verdienen juist daarom de beste bescherming. Geen gefaal van omhoog gevallen managers die amper een volzin kunnen formuleren zonder script.
Ik heb in Groningen en Zwolle nog niemand gezien dit weekend met een mondkapje.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Verwacht het wel te overleven, maar ik wil niet de enige mafklapper met zo'n ding zijn.
quote:Op zondag 1 maart 2020 20:08 schreef PP_Sound het volgende:
Je kunt dat virus beter snel krijgen dan is er nog plek in het ziekenhuis.
Denken dat mensen dat gaan doenquote:Op zondag 1 maart 2020 20:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nu word ik boos angstige banghaas.
JIJ MOET ook hulp verlenen als the shit hits the fan.
Niet overlaten aan anderen.
Onbevlekte ontvangenisquote:Op zondag 1 maart 2020 20:09 schreef NedKelly het volgende:
Net bij NOS Journaal geven ze aan dat volgens het RIVM mensen die carnaval gevierd hebben in Tilburg zich geen zorgen hoeven maken dat ze ook besmet zijn geraakt. Want deze patiënten hadden toen nog geen klachten en waren dus niet besmettelijk.
Hoe hebben die 2 die niet in een risico-gebied zijn geweest het dan opgelopen?
Je moet niet zulke moeilijke vragen stellen. Ze zijn gewoon niet besmettelijk.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:09 schreef NedKelly het volgende:
Net bij NOS Journaal geven ze aan dat volgens het RIVM mensen die carnaval gevierd hebben in Tilburg zich geen zorgen hoeven maken dat ze ook besmet zijn geraakt. Want deze patiënten hadden toen nog geen klachten en waren dus niet besmettelijk.
Of je kunt gewoon lekker thuis uitzieken, net zoals de andere 99%. Tenminste ik ga er even vanuit dat je beneden de 50 jaar bent en gezond.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:08 schreef PP_Sound het volgende:
Je kunt dat virus beter snel krijgen dan is er nog plek in het ziekenhuis.
Ik wel 100%.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:09 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Denken dat mensen dat gaan doenIk in ieder geval niet
Erg bijzonder ja, die 2 zijn niet in een risicogebied geweest maar hebben het virus opgelopen tijdens carnaval in Tilburg. Maar tijdens carnaval was het nog niet besmettelijk ...quote:Op zondag 1 maart 2020 20:09 schreef NedKelly het volgende:
Succes danquote:Op zondag 1 maart 2020 20:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik wel 100%.
Wat ben je anders voor laffe herder dan?
Precies, alsof dat virus rekening met carnaval zou houdenquote:Op zondag 1 maart 2020 20:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Erg bijzonder ja, die 2 zijn niet in een risicogebied geweest maar hebben het virus opgelopen tijdens carnaval in Tilburg. Maar tijdens carnaval was het nog niet besmettelijk ...
Carnavalvolk wordt eeen uitstervend ras.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Erg bijzonder ja, die 2 zijn niet in een risicogebied geweest maar hebben het virus opgelopen tijdens carnaval in Tilburg. Maar tijdens carnaval was het nog niet besmettelijk ...
Nee! Agge maar leut het enzo ...quote:Op zondag 1 maart 2020 20:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
Precies, alsof dat virus rekening met carnaval zou houden
Een leuk hoedje had het wel wat feestelijker gemaakt allemaalquote:Op zondag 1 maart 2020 20:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
Precies, alsof dat virus rekening met carnaval zou houden
Pure magie.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb ook een vreemde manier van redeneren en communiceren. Ik mag jou wel.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:08 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Jij hebt een vreemde manier van redeneren en communiceren, ik mag je niet
prettige avond
Noem eens 1 land waar ze dat niet zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Uit alles blijkt dat ze volkomen machteloos zijn
Hier wordt zelfs iedere terrorist jaloers op.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Uit alles blijkt dat ze volkomen machteloos zijn
Ik zou mijn cavia zo aan jou toevertrouwenquote:Op zondag 1 maart 2020 20:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb ook een vreemde manier van redeneren en communiceren. Ik mag jou wel.
Fuck ik heb 1 van die blauwe balkjes maar ben gelukkig nog ver onder de 40 hahaquote:Op zondag 1 maart 2020 19:37 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.bbc.com/news/health-51674743
Ze zoeken naar een derde persoon die de oorzaak zou kunnen zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:09 schreef NedKelly het volgende:
Leuk speelkameraadje voor Jimmyquote:Op zondag 1 maart 2020 20:13 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik zou mijn cavia zo aan jou toevertrouwen
Ik heb vorige week op kantoor in Tilburg gezeten met collega's die allemaal carnaval hebben gevierdquote:Op zondag 1 maart 2020 20:12 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Carnavalvolk wordt eeen uitstervend ras.
RIVM![]()
Oei. Dat wordt de komende 7 dagen aftellen.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:15 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb vorige week op kantoor in Tilburg gezeten met collega's die allemaal carnaval hebben gevierd
Daar zijn ze nu toch wel op teruggekomen... hoop ik?quote:Op zondag 1 maart 2020 20:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Heerlijke romance tussen jullie tweequote:Op zondag 1 maart 2020 20:13 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik zou mijn cavia zo aan jou toevertrouwen
Heb je instagram? Zoek bij ' Plaatsen' Milaan op en je ziet bovenaan de story's van mensen van de afgelopen 24 uur..je ziet dan dat het leven daar ook gewoon doorgaat. Op Wuhan kan je ook zoeken, of Lombardije... Veel mensen nog gewoon buiten op straat, de pleinen lijken wat rustiger maar er is toch nog gewoon leven.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:00 schreef n__n het volgende:
Mooi. Ik win toch nooit wat.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar zijn ze nu toch wel op teruggekomen... hoop ik?
Vanaf nu is het dus een loterij en kan het virus dus overal zitten.
Misschien is het handiger als we jou voor de zekerheid 2 weken in een apart topic zettenquote:Op zondag 1 maart 2020 20:15 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb vorige week op kantoor in Tilburg gezeten met collega's die allemaal carnaval hebben gevierd
Lol ik woon naast Tilburg en werk in Leerdam.... als ik t niet krijg is t een wonder hahaquote:Op zondag 1 maart 2020 20:15 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Top.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je het straks al gehad hebt, kun je dat ook prima zonder (veel) risico doen. Mocht het nodig zijn dan zou ik het ook doen.
Yup, een loterij die de komende weken steeds meer prijzen uitdeelt.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar zijn ze nu toch wel op teruggekomen... hoop ik?
Vanaf nu is het dus een loterij en kan het virus dus overal zitten.
Aan welke prijzen moet ik denken?quote:Op zondag 1 maart 2020 20:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup, een loterij die de komende weken steeds meer prijzen uitdeelt.
quote:Op zondag 1 maart 2020 20:15 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar ik was er al vanaf het begin af aan bijquote:Op zondag 1 maart 2020 20:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Misschien is het handiger als we jou voor de zekerheid 2 weken in een apart topic zetten
[quarantaine] Topic voor geïnfecteerd tuig #103quote:Op zondag 1 maart 2020 20:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Misschien is het handiger als we jou voor de zekerheid 2 weken in een apart topic zetten
Als je mazzel hebt een paar dagen grieperig.quote:
Ja precies, en die persoon kan toch nog andere mensen ook besmet hebben. En zijn er dus mogelijk nog meer besmettingen van het carnavalquote:Op zondag 1 maart 2020 20:14 schreef zipcon het volgende:
[..]
Ze zoeken naar een derde persoon die de oorzaak zou kunnen zijn.
Maar eerlijk, hoeveel mensen zouden nu zeggen "ik heb echt niets hoor, alles in orde" terwijl ze wat zweten en kuchen. Het is nogal een fluïde definitie wat "geen klachten" is.
3,4%? Op reddit zeker.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Gewone griep: mortaliteitsgraad van 0,1%.
Corona: 3,4%
De vriendenloterijquote:Op zondag 1 maart 2020 20:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup, een loterij die de komende weken steeds meer prijzen uitdeelt.
https://www.rtvdrenthe.nl(...)it-thuis-in-isolatiequote:Aantal coronabesmettingen bij kinderen opmerkelijk klein'
"Kinderen spelen eigenlijk geen rol in de uitbraak van het nieuwe coronavirus. Het is heel opmerkelijk, maar in tegenstelling tot alle andere luchtweginfecties is er nauwelijks sprake van infecties onder mensen jonger dan twintig jaar. Het gaat hierbij om slechts ongeveer 2 procent", zei hoofd Infectieziekten van het RIVM Jaap van Dissel zondag op de persconferentie in Bilthoven.
"Naarmate je jonger bent, wordt de kans op het hebben van een infectie, dus klachten, steeds geringer. Kinderen zijn wat dat betreft niet at risk", aldus Van Dissel. Op de vraag of Nederland klaar is voor drastische maatregelen, gaf Van Dissel aan de opname- en bezoekersstop van het Beatrixziekenhuis in Gorinchem, waar een vrouw ongeveer een week lang op de intensive care heeft gelegen zonder dat bekend was dat zij het nieuwe coronavirus heeft, al vrij drastisch te vinden. "Ik denk dat dat al redelijk daadkrachtig is."
Minister Bruno Bruins (Volksgezondheid) zei dat "we in Nederland passende maatregelen willen. Naarmate de tijd vordert en we meer weten, zullen we steeds bij de situatie passende maatregelen nemen." Nadere maatregelen sluit hij, indien nodig, niet uit. "Sterker nog, we werken aan scenario's voor de komende weken voor het geval het aantal patiënten zal groeien."
En dit zijn pas de eerste sneeuwvlokjes van de lawinequote:Op zondag 1 maart 2020 20:20 schreef vosss het volgende:
GGD Zuid Limburg krijgt geen gegevens meer vanuit Duitsland. Dit vanwege het aantal besmette mensen aldaar. De teller staat geloof ik op 68 momenteel. En nu al kunnen ze het bij onze buren niet meer aan.
Ik verwacht dat wij het al veel eerder niet meer aan kunnen.
Meestal is het zo bij een loterij dat de grootste meute wordt afgewimpeld met een fooitje en er maar een paar met de hoofdprijs vandoor gaan. Nu heb ik al mazzel als ik het fooitje krijg?quote:Op zondag 1 maart 2020 20:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je mazzel hebt een paar dagen grieperig.
In Venlo/Roermond/Maastricht kunnen ook een hele shitload aan mensen besmet zijn geraakt en inmiddels al weer anderen aan het besmetten zijn zonder dat zee het door hebben. Er zijn in Limburg met carnaval tienduizenden mensen op de been geweest, lekker gezellig op volgepakte pleinen en schouder aan schouder in de kroegen. Het zou me verbazen als daar ook niet wat uit komt een dezer dagen.quote:
Prima streven, alleen erg effectief is het nog niet.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:21 schreef Vallon het volgende:
Maar goed, hierbij realiseren dat besmetting sws niet tegen te houden is en men slechts poogt de snelheid van besmetting wat te spreiden.
Godverdomme. Dacht ik ook eens kans te maken, moet je daar ineens vrienden voor hebben. Lekker dan. Ik win ook nooit wat zo op deze manierquote:Op zondag 1 maart 2020 20:21 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Hoe meer vrienden winnen, hoe meer kans
quote:Op zondag 1 maart 2020 20:22 schreef Tengano het volgende:
Is maar mijn mening hoor, maar mensen die carnaval vieren hebben voor mijn gevoel sowieso al een ziekelijk virus
quote:
Die Chantal Jansen die het homofestijn moet presenteren woont daar ook in de buurt.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:20 schreef vosss het volgende:
GGD Zuid Limburg krijgt geen gegevens meer vanuit Duitsland. Dit vanwege het aantal besmette mensen aldaar. De teller staat geloof ik op 68 momenteel. En nu al kunnen ze het bij onze buren niet meer aan.
Ik verwacht dat wij het al veel eerder niet meer aan kunnen.
Die komt uit Tegelen. Dat is niet echt in de buurt. Ja ok in Nederland is alles in de buurt, maar GGD zuid is de onderkant, tegelen de bovenkant van Limburg.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die Chantal Jansen die het homofestijn moet presenteren woont daar ook in de buurt.
Het wordt wel spannend zo
twitter:BNODesk twitterde op zondag 01-03-2020 om 20:00:33Iceland reports 2nd case of coronavirus; government says everyone returning from Italy should self-quarantine for 14 days https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Ik heb niet echt het idee dat ze wat aan het doen zijn om het te vertragen.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:21 schreef Vallon het volgende:
Maar goed, hierbij realiseren dat besmetting sws niet tegen te houden is en men slechts poogt de snelheid van besmetting wat te spreiden.
Kijk. Dat zijn maatregelen/adviezen. Tuurlijk zal niet iedereen zich er aan houden, maar die aanpak gaat op termijn beter zijn dan de onze. Zeker met dat gefaal bij het ziekenhuis.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:26 schreef LTVDK het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zondag 01-03-2020 om 20:00:33Iceland reports 2nd case of coronavirus; government says everyone returning from Italy should self-quarantine for 14 days https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Hoofdprijs is een geheel verzorgde midweek op de IC.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:22 schreef erkel het volgende:
[..]
Meestal is het zo bij een loterij dat de grootste meute wordt afgewimpeld met een fooitje en er maar een paar met de hoofdprijs vandoor gaan. Nu heb ik al mazzel als ik het fooitje krijg?
6,5%quote:Op zondag 1 maart 2020 20:20 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
3,4%? Op reddit zeker.
NY Times gisteren:
Early estimates of the coronavirus death rate from Wuhan, China, the epicenter of the outbreak, have been around 2 percent. But a new report on 1,099 cases from many parts of China, published on Friday in The New England Journal of Medicine, finds a lower rate: 1.4 percent.
The coronavirus death rate may be even lower, if — as most experts suspect — there are many mild or symptom-free cases that have not been detected.
en wat heb jij vandaag voor een ander gedaan?quote:Op zondag 1 maart 2020 20:26 schreef PirE het volgende:
[..]
Ik heb niet echt het idee dat ze wat aan het doen zijn om het te vertragen.
Aan de andere kant zie ik Nederlanders dit nooit doen:
Nederlanders vinden het vooral belangrijk dat ze meer hebben dan de buurman.
Die woont in Amsterdam.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die Chantal Jansen die het homofestijn moet presenteren woont daar ook in de buurt.
Het wordt wel spannend zo
Ook een akkefietje in een ziekenhuis.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:27 schreef banaantjeEE het volgende:
Daar in Italie is toch iets serieus foutgelopen.
dat is het ook nietquote:Op zondag 1 maart 2020 20:29 schreef Belg het volgende:
Als het 6,5% zou zijn dan is het geen gewoon griepje
Mijn prep-reservoir zoute sticks is inmiddels ook opquote:Op zondag 1 maart 2020 20:29 schreef Tengano het volgende:
* Tengano is ondertussen aan zijn appelmoes prep voorraad begonnen
![]()
Werkt wel goed zo'n prep voorraad hequote:Op zondag 1 maart 2020 20:30 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Mijn prep-reservoir zoute sticks is inmiddels ook op
rip
Morgen weer de voorraad aanvullen dusquote:
Net als dat virus al niet meer te stoppen.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:33 schreef Tengano het volgende:
Hihaho-posts en trollpogingen voegen niks toe aan de discussie en verslechteren de leesbaarheid![]()
Omdat je óf geen geduld hebt óf een computer met COVID-19 hebt, want hier doet 'ie het gewoon.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:35 schreef vosss het volgende:
https://thewuhanvirus.com/
Waarom staat daar alles op 0?
Is bij Plague Inc. ook als je wint, infected: 0.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:35 schreef vosss het volgende:
Hier zegt ie :quote:Op zondag 1 maart 2020 20:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat je óf geen geduld hebt óf een computer met COVID-19 hebt, want hier doet 'ie het gewoon.
quote:Incompatible data table: Error: Unknown address type.×
quote:Op zondag 1 maart 2020 20:35 schreef vosss het volgende:
Mwaoah, zonder containment/quarantaine zaten we hier al diep in het rood.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Prima streven, alleen erg effectief is het nog niet.
87662 problemen maatquote:Op zondag 1 maart 2020 20:36 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
geen problemen hier... tenminste
En dan die liftknop bedienen met zijn vinger ...quote:Op zondag 1 maart 2020 20:26 schreef PirE het volgende:
[..]
Ik heb niet echt het idee dat ze wat aan het doen zijn om het te vertragen.
Aan de andere kant zie ik Nederlanders dit nooit doen:
Nederlanders vinden het vooral belangrijk dat ze meer hebben dan de buurman.
Waarschijnlijk zijn het er veel meer, dus hopelijk is de deathrate ook veel lager.quote:
Dit geldt voor elke griep, maar ik begreep van man-bear-pig dat hier, omdat hier data van is, voor wordt gecorrigeerd. Hierdoor lijkt (hopelijk) het sterftecijfer van de chinese blaftyfus relatief hoog.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn het er veel meer, dus hopelijk is de deathrate ook veel lager.
Dat je bij de volgende levensgevaarlijke tocht naar de lokale supermarkt je toch wat meer van die zoute sticks moet inslaan, want die gaan er hard doorheen deze dagen.quote:
Ik heb zo'n collega, recht tegenover me, steevast, 2x per jaar zit ie snot en klachten spuwend te mekkeren... blijf dan thuis man....quote:Op zondag 1 maart 2020 20:40 schreef Elvi het volgende:
In Nederland is het nog wel een ding dat je, als je ziek bent, toch gewoon gaat werken en niet naar de dokter gaat. Dus dat zal ook met dit virus gebeuren, van die mensen die roepen "ach valt wel mee" en lekker in het rond proesten in de trein tijdens de spits.
En ik mag van mijn vrouw niet meer aan het handvat van het winkelwagentje likken, ondanks de onduidelijk van het RIVMquote:Op zondag 1 maart 2020 20:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat je bij de volgende levensgevaarlijke tocht naar de lokale supermarkt je toch wat meer van die zoute sticks moet inslaan, want die gaan er hard doorheen deze dagen.
Weet ik bijna wel zeker. No way dat iedereen in de wereld die milde symptomen van Corona heeft (lichte koorts en hoesten) zich gaat melden.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn het er veel meer, dus hopelijk is de deathrate ook veel lager.
Mij sturen ze ook altijd weg als ik ziek kom opdagenquote:Op zondag 1 maart 2020 20:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik heb zo'n collega, recht tegenover me, steevast, 2x per jaar zit ie snot en klachten spuwend te mekkeren... blijf dan thuis man....
Die lui gaan er idd voor zorgen dat de verspreiding explosief ipv zo gecontroleerd mogelijk gaat verlopen.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:40 schreef Elvi het volgende:
In Nederland is het nog wel een ding dat je, als je ziek bent, toch gewoon gaat werken en niet naar de dokter gaat. Dus dat zal ook met dit virus gebeuren, van die mensen die roepen "ach valt wel mee" en lekker in het rond proesten in de trein tijdens de spits.
Probleem daarbij is ook nog eens dat relatief gezonde mensen er over het algemeen niet zo'n last van hebben en het dus lekker kunnen verspreiden.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:40 schreef Elvi het volgende:
Ik ook niet gauw. Althans niet met verkoudheid en ook niet met griep.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:43 schreef Elvi het volgende:
[..]
Mij sturen ze ook altijd weg als ik ziek kom opdagenik meld me nooit uit mezelf ziek.
Dat ziekelijke plichtsgevoel gaat ons dit keer de das omdoen.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:43 schreef Elvi het volgende:
[..]
Mij sturen ze ook altijd weg als ik ziek kom opdagenik meld me nooit uit mezelf ziek.
Waarom ga je naar je werk als je overduidelijk ziek bent?quote:Op zondag 1 maart 2020 20:43 schreef Elvi het volgende:
[..]
Logisch, waarom zou je?quote:Op zondag 1 maart 2020 20:42 schreef Bamba het volgende:
[..]
Weet ik bijna wel zeker. No way dat iedereen in de wereld die milde symptomen van Corona heeft (lichte koorts en hoesten) zich gaat melden.
Ben jij een kloon van PP van vroeger?quote:
het gaat invloed hebben op de hele economie, hoe zeker ben je van je baan?quote:Op zondag 1 maart 2020 20:43 schreef vosss het volgende:
Eigenlijk hoop ik alleen maar dat er niet al te veel dooien vallen en dat het allemaal snel overwaait en geen enkele invloed gaat hebben op de huizenmarkt voordat ik mijn huis verkocht heb.
Vast contract dus ik zit wel goedquote:
Omdat het tegelijkertijd een ding is om op te scheppen dat je je nooit ziek meldt. En bij vorig werk werd k nooit geloofd en kwam ik dus ook maar ziek opdagen zodat zeh et met eigen ogen zagen.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom ga je naar je werk als je overduidelijk ziek bent?
Ow hey Schuumert?!quote:
Ik doelde eigenlijk op Paarse Paashaas, maar toen je DJ zei dacht ik Piet Piraat natuurlijkquote:
Er zijn ook bedrijven waar een wachtdag wordt ingehouden als je ziek bent (meestal pas vanaf de 3e ziekmelding in een jaar, maar toch). Dan kost het je dus domweg geld als je je bij iedere verkoudheid ziekmeldt.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom ga je naar je werk als je overduidelijk ziek bent?
60+?quote:Op zondag 1 maart 2020 20:50 schreef PP_Sound het volgende:
Ben woensdag in Tilburg geweest, zit in de gevaarlijke leeftijd, ben preventief de biermethode van die Belg aan het volgen.
quote:Informatie (bevestigde) patiënten thuissituatie
Thuisblijven omdat u het coronavirus heeft
U krijgt deze brief omdat u het nieuwe coronavirus heeft. Wij vragen u om twee weken afgezonderd thuis te blijven. We realiseren ons dat dit een hele opgave kan zijn, en dat het gevolgen kan hebben voor uw gewone leven. Het is belangrijk dat u zich aan deze leefregels houdt. Zo helpt u voorkomen dat de mensen om u heen onbedoeld besmet raken.
Hieronder staat wat u wel en niet mag doen. De GGD heeft veel ervaring met deze situaties. Heeft u vragen? Neem dan gerust contact op met uw contactpersoon bij de GGD.
• U moet thuis blijven, u mag niet naar buiten. U mag in uw tuin of op uw balkon zitten, als daar geen andere mensen zijn. U mag geen bezoek ontvangen, behalve de huisarts en de GGD.
• Wordt er iemand erg ziek? Bel dan naar de huisarts. Ga niet zo maar naar de huisarts of het ziekenhuis toe.
• Zorg voor een goede persoonlijke hygiëne en goede hygiëne in huis. Wat dat betekent, leest u hieronder.
Wat moet u doen als u met anderen in huis woont?
• Alleen de mensen die bij u wonen mogen bij u in huis zijn. Ook uw huisgenoten mogen geen bezoek ontvangen.
• U blijft zoveel mogelijk in uw eigen kamer. Daar slaapt u ook en u slaapt alleen.
• De andere mensen in huis komen zo weinig mogelijk in uw kamer.
• U heeft zo weinig mogelijk contact met de mensen in huis en u blijft op 2 meter afstand van elkaar. Dus niet knuffelen, niet zoenen en geen seks.
• U gebruikt uw eigen aparte bestek, borden, bekers en glazen.
• U gebruikt uw eigen tandenborstel.
• U gebruikt uw eigen aparte handdoeken.
• Als het mogelijk is, gebruik dan een apart toilet en badkamer voor uzelf. Heeft u 1 toilet en 1 badkamer in huis, dan kunt u deze delen met uw huisgenoten. Het is belangrijk dat u het toilet en de badkamer elke dag schoonmaakt en elke dag ventileert door het raam 30 minuten open te zetten.
Moeten anderen toch bij u in de kamer komen?
• De ander moet een masker opdoen voordat ze bij u op de kamer komen. Dit is een speciaal soort masker, zogenaamd FFP1. U kunt deze krijgen van de GGD.
Moet u de kamer verlaten?
• Doe een masker op voor u de kamer verlaat. Dit is een zogenaamd chirurgisch mondneusmasker op dat u krijgt van de GGD.
• Blijf op 2 meter afstand van elkaar.
Hoe zorgt u voor een goede persoonlijke hygiëne?
• Was regelmatig uw handen met water en zeep. Doe dit altijd na hoesten en niezen, nadat u het masker afdoet, nadat u naar het toilet bent geweest en na het schoonmaken en opruimen. Ontsmet daarna uw handen met handalcohol.
LCI-RIVM 26 februari 2020 Pagina 2 van 3
Bij hoesten en niezen:
• Gebruik een papieren zakdoek. Hebt u geen papieren zakdoek bij de hand? Hoest dan in de plooi van uw elleboog.
• Gebruik een zakdoek maar 1 keer en gooi de zakdoek na gebruik weg in een plastic zak.
Hoe zorgt u voor een goede hygiëne in huis? Verblijf zoveel mogelijk in een aparte kamer
• Zet in de kamers waar u bent een paar keer per dag even een raam open. Zo komt er frisse lucht binnen.
Maak de badkamer en toilet elke dag schoon.
• Denk ook aan de kraan, lichtknopjes en deurklink. • Doe eerst handschoenen aan die u weg kunt gooien.
• Maak schoon met gewoon schoonmaakmiddel.
• Doe de schoonmaakdoek daarna direct in de was.
• Doe de handschoenen uit en gooi ze weg.
• Was daarna uw handen met water en zeep.
Maak veelgebruikte oppervlakten elke dag schoon.
• Dit zijn oppervlakten die uw regelmatig aanraakt, zoals nachtkastjes, deurklinken en lichtknopjes.
• Doe eerst handschoenen aan die u kunt weggooien.
• Maak eerst schoon met gewoon schoonmaakmiddel.
• Reinig daarna de handcontactpunten zoals toiletbediening, deurklinken en lichtknopjes met huishoudbleek.
• Pak hiervoor een nieuwe emmer met 5 liter water. Doe hier 125 milliliter bleekwater in, dat is een koffiekopje vol. Bleekwater kunt u in de supermarkt kopen.
• Doe de schoonmaakdoek daarna direct in de was.
• Doe de handschoenen uit en gooi ze weg.
• Was daarna uw handen met water en zeep.
Vermijd verspreiding van lichaamsvloeistoffen, zoals ontlasting, spuug, snot, zweet en urine.
• Huisgenoten dragen handschoenen die ze weg kunnen gooien als zij uw kamer betreden, bij het doen van de was, vaat, of het opruimen van afval dat door u gebruikt is.
• Gooi uw wasgoed in een aparte wasmand en was dit op minimaal 60 graden met een volledig wasprogramma en normaal wasmiddel.
• Was uw vaat gescheiden af met standaard afwasmiddel en heet water, of in de vaatwasmachine op een uitgebreid wasprogramma.
• Gooi uw afval in een aparte afvalzak in uw eigen kamer. Draag handschoenen bij het verwijderen van de afvalzak. De zak mag gewoon in de grijze afvalbak.
Die had een andere kloon maar ben zijn naam kwijt.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk op Paarse Paashaas, maar toen je DJ zei dacht ik Piet Piraat natuurlijk
Sorry voor de offtopic.
Bij iedere verkoudheid ja.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:49 schreef Arizona het volgende:
[..]
Er zijn ook bedrijven waar een wachtdag wordt ingehouden als je ziek bent (meestal pas vanaf de 3e ziekmelding in een jaar, maar toch). Dan kost het je dus domweg geld als je je bij iedere verkoudheid ziekmeldt.
Voornamelijk dat dagelijks schoonmaken lijkt me echt kutquote:Op zondag 1 maart 2020 20:52 schreef vosss het volgende:
Alle regels mbt thuis quarantaine, geen idee of ze al gepost waren, maar dat klinkt toch best kut.
[..]
Vond ik ook. Enig lichtpuntje is dat het op dit moment wel de enige manier is om nog aan maskers te komen.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:52 schreef vosss het volgende:
Alle regels mbt thuis quarantaine, geen idee of ze al gepost waren, maar dat klinkt toch best kut.
[..]
Kinderachtig van dat vorige bedrijf.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:46 schreef Elvi het volgende:
[..]
Omdat het tegelijkertijd een ding is om op te scheppen dat je je nooit ziek meldt. En bij vorig werk werd k nooit geloofd en kwam ik dus ook maar ziek opdagen zodat zeh et met eigen ogen zagen.
Inderdaad. Bovendien gaan ze er ook maar vanuit dat iedereen een raam heeft in z'n toilet.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Voornamelijk dat dagelijks schoonmaken lijkt me echt kut
Ben je doodziek, moet je alles extreem schoon gaan makenquote:Op zondag 1 maart 2020 20:52 schreef vosss het volgende:
[..]
KANONNEN.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Schotland is ook de klos. Hiervoor waren alle UK-besmettingen volgens mij in Engeland en 1 geval in Noord-Ierland.twitter:RadioTayNews twitterde op zondag 01-03-2020 om 20:32:12A patient has been diagnosed with coronavirus in Scotland.The patient is a resident of the Tayside area and has recently travelled from Italy. https://t.co/YeBhDhahcx reageer retweet
Als je dat niet hebt, heb je waarschijnlijk wel mechanische ventilatie? Ik lig wel in toilet en badkamer (allebei zonder raam).quote:Op zondag 1 maart 2020 20:56 schreef Jane het volgende:
[..]
Inderdaad. Bovendien gaan ze er ook maar vanuit dat iedereen een raam heeft in z'n toilet.
Stond al in de OP.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat Italië moet wel veel meer besmettingen hebben dan we nu weten.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:59 schreef Jane het volgende:
Schotland is ook de klos. Hiervoor waren alle UK-besmettingen volgens mij in Engeland en 1 geval in Noord-Ierland.twitter:RadioTayNews twitterde op zondag 01-03-2020 om 20:32:12A patient has been diagnosed with coronavirus in Scotland.The patient is a resident of the Tayside area and has recently travelled from Italy. https://t.co/YeBhDhahcx reageer retweet
Inderdaad. Badkamer ook zonder raam bij mij.quote:Op zondag 1 maart 2020 21:00 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Als je dat niet hebt, heb je waarschijnlijk wel mechanische ventilatie? Ik lig wel in toilet en badkamer (allebei zonder raam).
Zoals dat waarschijnlijk overal in de wereld zo isquote:Op zondag 1 maart 2020 21:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat Italië moet wel veel meer besmettingen hebben dan we nu weten.
twitter:NovelCoronaBot twitterde op zondag 01-03-2020 om 10:45:04The coming days you will hear the confirmed cases in #Rotterdam, #DenHaag, #Utrecht, #Nijmegen. Today I got more doctors leaking cases to me in #Arnhem, #Sittard, #Almere and #Breda.https://t.co/umQ2ZjYkvo#CoronaVirus reageer retweet
Dit al gepost hier? Ik neem het vooralsnog met een korrel zout, maar wel interessant om te kijken of dit waar blijkt te zijntwitter:NovelCoronaBot twitterde op zondag 01-03-2020 om 20:43:43Dutch Corona cases.Pos Covid19 Test: 76Suspicious pneumonia cases: 178Breakdown per hospital:https://t.co/qX4Y70qCyo#covid19 #gorinchem #RIVM #coronavirus Nederlandse Coronavirus Gevallen LEAK Maart 2020 reageer retweet
Beetje makkelijk gokken met allemaal grote stedenquote:Op zondag 1 maart 2020 21:05 schreef Snikkelbeer het volgende:
twitter:NovelCoronaBot twitterde op zondag 01-03-2020 om 10:45:04The coming days you will hear the confirmed cases in #Rotterdam, #DenHaag, #Utrecht, #Nijmegen. Today I got more doctors leaking cases to me in #Arnhem, #Sittard, #Almere and #Breda.https://t.co/umQ2ZjYkvo#CoronaVirus reageer retweet
Dit al gepost hier? Ik neem het vooralsnog met een korrel zout, maar wel interessant om te kijken of dit waar blijkt te zijntwitter:NovelCoronaBot twitterde op zondag 01-03-2020 om 20:43:43Dutch Corona cases.Pos Covid19 Test: 76Suspicious pneumonia cases: 178Breakdown per hospital:https://t.co/qX4Y70qCyo#covid19 #gorinchem #RIVM #coronavirus Nederlandse Coronavirus Gevallen LEAK Maart 2020 reageer retweet
Ja dat is daadkrachtig optreden. Is er ondertussen al bekend waar ze geweest zijn?quote:Op zondag 1 maart 2020 20:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gedeelde smart is halve smart, kun je tenminste ook weer in hetzelfde bed slapen en samen op de bank netflixen.quote:Op zondag 1 maart 2020 21:03 schreef Jane het volgende:
[..]
Inderdaad. Badkamer ook zonder raam bij mij.
Tja, als mijn vriend of ik het krijgt en de ander blijft er bij in huis, dan is die ook gewoon de klos. Onmogelijk om dat allemaal zo gescheiden te houden. Ik weet niet in wat voor kasten van huizen de gemiddelde GGD-medewerker woont, maar blijkbaar iets ruimer dan wij.
Dat klopt, maar misschien testen ze daar ook alleen mensen die in een 'risicogebied' geweest zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 21:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat Italië moet wel veel meer besmettingen hebben dan we nu weten.
Geschieden leven van corona en bed.quote:Op zondag 1 maart 2020 21:03 schreef Jane het volgende:
[..]
Inderdaad. Badkamer ook zonder raam bij mij.
Tja, als mijn vriend of ik het krijgt en de ander blijft er bij in huis, dan is die ook gewoon de klos. Onmogelijk om dat allemaal zo gescheiden te houden. Ik weet niet in wat voor kasten van huizen de gemiddelde GGD-medewerker woont, maar blijkbaar iets ruimer dan wij.
Volgens mij haalt ie dat hier vandaan:quote:Op zondag 1 maart 2020 21:05 schreef Snikkelbeer het volgende:
Maar wat dat 'leak' dan weer is, is weer wat vaag.twitter:NovelCoronaBot twitterde op zondag 01-03-2020 om 20:43:43Dutch Corona cases.Pos Covid19 Test: 76Suspicious pneumonia cases: 178Breakdown per hospital:https://t.co/qX4Y70qCyo#covid19 #gorinchem #RIVM #coronavirus Nederlandse Coronavirus Gevallen LEAK Maart 2020 reageer retweet
Gquote:Op zondag 1 maart 2020 21:09 schreef bitterbal het volgende:
Voor als alle voetbalwedstrijden worden afgelast
https://www.facebook.com/625527761221642/videos/961960390885896/
Gelachen, leukquote:Op zondag 1 maart 2020 21:09 schreef bitterbal het volgende:
Hij noemt aantallen per ziekenhuis. Dat is niet gokken. Dat is of een bron hebben of een hele grote duim.quote:Op zondag 1 maart 2020 21:05 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Beetje makkelijk gokken met allemaal grote steden
GOALquote:Op zondag 1 maart 2020 21:09 schreef bitterbal het volgende:
Oh serieus? Ook in Italie geweest?quote:Op zondag 1 maart 2020 21:09 schreef mascara-klodder het volgende:
Eén van mijn liefste vrienden is uit voorzorg in quarantaine geplaatst
Komt uit Gorinchem maar ligt nu in het UMC
hihaho #komtweldichtbijzo
Bovenste tweet welquote:Op zondag 1 maart 2020 21:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij noemt aantallen per ziekenhuis. Dat is niet gokken. Dat is of een bron hebben of een hele grote duim.
Wat zijn voor vage inconsequente afkorting voor ziekenhuizen in die pastebin.quote:Op zondag 1 maart 2020 21:08 schreef Elvi het volgende:
[..]
Volgens mij haalt ie dat hier vandaan:Maar wat dat 'leak' dan weer is, is weer wat vaag.twitter:NovelCoronaBot twitterde op zondag 01-03-2020 om 20:43:43Dutch Corona cases.Pos Covid19 Test: 76Suspicious pneumonia cases: 178Breakdown per hospital:https://t.co/qX4Y70qCyo#covid19 #gorinchem #RIVM #coronavirus Nederlandse Coronavirus Gevallen LEAK Maart 2020 reageer retweet
Neuh van de trap afgeflikkerd en zowat alles gebroken en hij had al niet zo'n goede gezondheidquote:
Ik heb nog steeds niks gehoord hier in Veghel.quote:
Ik reageer nog eens serieusquote:Op zondag 1 maart 2020 21:14 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Neuh van de trap afgeflikkerd en zowat alles gebroken en hij had al niet zo'n goede gezondheid
Sorry. Moest lachen.quote:Op zondag 1 maart 2020 21:14 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Neuh van de trap afgeflikkerd en zowat alles gebroken en hij had al niet zo'n goede gezondheid
Teveel corona gedronkenquote:Op zondag 1 maart 2020 21:14 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nou!quote:Op zondag 1 maart 2020 21:14 schreef _I het volgende:
76 positieve gevallen is best een stijging in een paar dagen!?
Is er al een #werkenbijhetrivm luckytv?quote:Op zondag 1 maart 2020 21:17 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
RIVM op 24 jan.
Kans dat virus naar NL komt is bijna 0.
HAHAAHHA
Geloof jij het echt. Ik weet niet hoor.quote:Op zondag 1 maart 2020 21:14 schreef _I het volgende:
Ja. Lach maar. Wat moet je anders? Ik vind het heel zorgwekkend.quote:Op zondag 1 maart 2020 21:09 schreef mascara-klodder het volgende:
Eén van mijn liefste vrienden is uit voorzorg in quarantaine geplaatst
Komt uit Gorinchem maar ligt nu in het UMC
hihaho #komtweldichtbijzo
Ja, maar het zou me niet eens verbazen nu het RIVM van hun strenge testeisen zijn afgestapt.quote:Op zondag 1 maart 2020 21:14 schreef _I het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |