Maar ik was er al vanaf het begin af aan bijquote:Op zondag 1 maart 2020 20:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Misschien is het handiger als we jou voor de zekerheid 2 weken in een apart topic zetten
[quarantaine] Topic voor geïnfecteerd tuig #103quote:Op zondag 1 maart 2020 20:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Misschien is het handiger als we jou voor de zekerheid 2 weken in een apart topic zetten
Als je mazzel hebt een paar dagen grieperig.quote:
Ja precies, en die persoon kan toch nog andere mensen ook besmet hebben. En zijn er dus mogelijk nog meer besmettingen van het carnavalquote:Op zondag 1 maart 2020 20:14 schreef zipcon het volgende:
[..]
Ze zoeken naar een derde persoon die de oorzaak zou kunnen zijn.
Maar eerlijk, hoeveel mensen zouden nu zeggen "ik heb echt niets hoor, alles in orde" terwijl ze wat zweten en kuchen. Het is nogal een fluïde definitie wat "geen klachten" is.
3,4%? Op reddit zeker.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Gewone griep: mortaliteitsgraad van 0,1%.
Corona: 3,4%
De vriendenloterijquote:Op zondag 1 maart 2020 20:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup, een loterij die de komende weken steeds meer prijzen uitdeelt.
https://www.rtvdrenthe.nl(...)it-thuis-in-isolatiequote:Aantal coronabesmettingen bij kinderen opmerkelijk klein'
"Kinderen spelen eigenlijk geen rol in de uitbraak van het nieuwe coronavirus. Het is heel opmerkelijk, maar in tegenstelling tot alle andere luchtweginfecties is er nauwelijks sprake van infecties onder mensen jonger dan twintig jaar. Het gaat hierbij om slechts ongeveer 2 procent", zei hoofd Infectieziekten van het RIVM Jaap van Dissel zondag op de persconferentie in Bilthoven.
"Naarmate je jonger bent, wordt de kans op het hebben van een infectie, dus klachten, steeds geringer. Kinderen zijn wat dat betreft niet at risk", aldus Van Dissel. Op de vraag of Nederland klaar is voor drastische maatregelen, gaf Van Dissel aan de opname- en bezoekersstop van het Beatrixziekenhuis in Gorinchem, waar een vrouw ongeveer een week lang op de intensive care heeft gelegen zonder dat bekend was dat zij het nieuwe coronavirus heeft, al vrij drastisch te vinden. "Ik denk dat dat al redelijk daadkrachtig is."
Minister Bruno Bruins (Volksgezondheid) zei dat "we in Nederland passende maatregelen willen. Naarmate de tijd vordert en we meer weten, zullen we steeds bij de situatie passende maatregelen nemen." Nadere maatregelen sluit hij, indien nodig, niet uit. "Sterker nog, we werken aan scenario's voor de komende weken voor het geval het aantal patiënten zal groeien."
En dit zijn pas de eerste sneeuwvlokjes van de lawinequote:Op zondag 1 maart 2020 20:20 schreef vosss het volgende:
GGD Zuid Limburg krijgt geen gegevens meer vanuit Duitsland. Dit vanwege het aantal besmette mensen aldaar. De teller staat geloof ik op 68 momenteel. En nu al kunnen ze het bij onze buren niet meer aan.
Ik verwacht dat wij het al veel eerder niet meer aan kunnen.
Meestal is het zo bij een loterij dat de grootste meute wordt afgewimpeld met een fooitje en er maar een paar met de hoofdprijs vandoor gaan. Nu heb ik al mazzel als ik het fooitje krijg?quote:Op zondag 1 maart 2020 20:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je mazzel hebt een paar dagen grieperig.
In Venlo/Roermond/Maastricht kunnen ook een hele shitload aan mensen besmet zijn geraakt en inmiddels al weer anderen aan het besmetten zijn zonder dat zee het door hebben. Er zijn in Limburg met carnaval tienduizenden mensen op de been geweest, lekker gezellig op volgepakte pleinen en schouder aan schouder in de kroegen. Het zou me verbazen als daar ook niet wat uit komt een dezer dagen.quote:
Prima streven, alleen erg effectief is het nog niet.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:21 schreef Vallon het volgende:
Maar goed, hierbij realiseren dat besmetting sws niet tegen te houden is en men slechts poogt de snelheid van besmetting wat te spreiden.
Godverdomme. Dacht ik ook eens kans te maken, moet je daar ineens vrienden voor hebben. Lekker dan. Ik win ook nooit wat zo op deze manierquote:Op zondag 1 maart 2020 20:21 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Hoe meer vrienden winnen, hoe meer kans
quote:Op zondag 1 maart 2020 20:22 schreef Tengano het volgende:
Is maar mijn mening hoor, maar mensen die carnaval vieren hebben voor mijn gevoel sowieso al een ziekelijk virus
quote:
Die Chantal Jansen die het homofestijn moet presenteren woont daar ook in de buurt.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:20 schreef vosss het volgende:
GGD Zuid Limburg krijgt geen gegevens meer vanuit Duitsland. Dit vanwege het aantal besmette mensen aldaar. De teller staat geloof ik op 68 momenteel. En nu al kunnen ze het bij onze buren niet meer aan.
Ik verwacht dat wij het al veel eerder niet meer aan kunnen.
Die komt uit Tegelen. Dat is niet echt in de buurt. Ja ok in Nederland is alles in de buurt, maar GGD zuid is de onderkant, tegelen de bovenkant van Limburg.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die Chantal Jansen die het homofestijn moet presenteren woont daar ook in de buurt.
Het wordt wel spannend zo
twitter:BNODesk twitterde op zondag 01-03-2020 om 20:00:33Iceland reports 2nd case of coronavirus; government says everyone returning from Italy should self-quarantine for 14 days https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Ik heb niet echt het idee dat ze wat aan het doen zijn om het te vertragen.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:21 schreef Vallon het volgende:
Maar goed, hierbij realiseren dat besmetting sws niet tegen te houden is en men slechts poogt de snelheid van besmetting wat te spreiden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |