Ik doelde eigenlijk op Paarse Paashaas, maar toen je DJ zei dacht ik Piet Piraat natuurlijkquote:
Er zijn ook bedrijven waar een wachtdag wordt ingehouden als je ziek bent (meestal pas vanaf de 3e ziekmelding in een jaar, maar toch). Dan kost het je dus domweg geld als je je bij iedere verkoudheid ziekmeldt.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom ga je naar je werk als je overduidelijk ziek bent?
60+?quote:Op zondag 1 maart 2020 20:50 schreef PP_Sound het volgende:
Ben woensdag in Tilburg geweest, zit in de gevaarlijke leeftijd, ben preventief de biermethode van die Belg aan het volgen.
quote:Informatie (bevestigde) patiënten thuissituatie
Thuisblijven omdat u het coronavirus heeft
U krijgt deze brief omdat u het nieuwe coronavirus heeft. Wij vragen u om twee weken afgezonderd thuis te blijven. We realiseren ons dat dit een hele opgave kan zijn, en dat het gevolgen kan hebben voor uw gewone leven. Het is belangrijk dat u zich aan deze leefregels houdt. Zo helpt u voorkomen dat de mensen om u heen onbedoeld besmet raken.
Hieronder staat wat u wel en niet mag doen. De GGD heeft veel ervaring met deze situaties. Heeft u vragen? Neem dan gerust contact op met uw contactpersoon bij de GGD.
• U moet thuis blijven, u mag niet naar buiten. U mag in uw tuin of op uw balkon zitten, als daar geen andere mensen zijn. U mag geen bezoek ontvangen, behalve de huisarts en de GGD.
• Wordt er iemand erg ziek? Bel dan naar de huisarts. Ga niet zo maar naar de huisarts of het ziekenhuis toe.
• Zorg voor een goede persoonlijke hygiëne en goede hygiëne in huis. Wat dat betekent, leest u hieronder.
Wat moet u doen als u met anderen in huis woont?
• Alleen de mensen die bij u wonen mogen bij u in huis zijn. Ook uw huisgenoten mogen geen bezoek ontvangen.
• U blijft zoveel mogelijk in uw eigen kamer. Daar slaapt u ook en u slaapt alleen.
• De andere mensen in huis komen zo weinig mogelijk in uw kamer.
• U heeft zo weinig mogelijk contact met de mensen in huis en u blijft op 2 meter afstand van elkaar. Dus niet knuffelen, niet zoenen en geen seks.
• U gebruikt uw eigen aparte bestek, borden, bekers en glazen.
• U gebruikt uw eigen tandenborstel.
• U gebruikt uw eigen aparte handdoeken.
• Als het mogelijk is, gebruik dan een apart toilet en badkamer voor uzelf. Heeft u 1 toilet en 1 badkamer in huis, dan kunt u deze delen met uw huisgenoten. Het is belangrijk dat u het toilet en de badkamer elke dag schoonmaakt en elke dag ventileert door het raam 30 minuten open te zetten.
Moeten anderen toch bij u in de kamer komen?
• De ander moet een masker opdoen voordat ze bij u op de kamer komen. Dit is een speciaal soort masker, zogenaamd FFP1. U kunt deze krijgen van de GGD.
Moet u de kamer verlaten?
• Doe een masker op voor u de kamer verlaat. Dit is een zogenaamd chirurgisch mondneusmasker op dat u krijgt van de GGD.
• Blijf op 2 meter afstand van elkaar.
Hoe zorgt u voor een goede persoonlijke hygiëne?
• Was regelmatig uw handen met water en zeep. Doe dit altijd na hoesten en niezen, nadat u het masker afdoet, nadat u naar het toilet bent geweest en na het schoonmaken en opruimen. Ontsmet daarna uw handen met handalcohol.
LCI-RIVM 26 februari 2020 Pagina 2 van 3
Bij hoesten en niezen:
• Gebruik een papieren zakdoek. Hebt u geen papieren zakdoek bij de hand? Hoest dan in de plooi van uw elleboog.
• Gebruik een zakdoek maar 1 keer en gooi de zakdoek na gebruik weg in een plastic zak.
Hoe zorgt u voor een goede hygiëne in huis? Verblijf zoveel mogelijk in een aparte kamer
• Zet in de kamers waar u bent een paar keer per dag even een raam open. Zo komt er frisse lucht binnen.
Maak de badkamer en toilet elke dag schoon.
• Denk ook aan de kraan, lichtknopjes en deurklink. • Doe eerst handschoenen aan die u weg kunt gooien.
• Maak schoon met gewoon schoonmaakmiddel.
• Doe de schoonmaakdoek daarna direct in de was.
• Doe de handschoenen uit en gooi ze weg.
• Was daarna uw handen met water en zeep.
Maak veelgebruikte oppervlakten elke dag schoon.
• Dit zijn oppervlakten die uw regelmatig aanraakt, zoals nachtkastjes, deurklinken en lichtknopjes.
• Doe eerst handschoenen aan die u kunt weggooien.
• Maak eerst schoon met gewoon schoonmaakmiddel.
• Reinig daarna de handcontactpunten zoals toiletbediening, deurklinken en lichtknopjes met huishoudbleek.
• Pak hiervoor een nieuwe emmer met 5 liter water. Doe hier 125 milliliter bleekwater in, dat is een koffiekopje vol. Bleekwater kunt u in de supermarkt kopen.
• Doe de schoonmaakdoek daarna direct in de was.
• Doe de handschoenen uit en gooi ze weg.
• Was daarna uw handen met water en zeep.
Vermijd verspreiding van lichaamsvloeistoffen, zoals ontlasting, spuug, snot, zweet en urine.
• Huisgenoten dragen handschoenen die ze weg kunnen gooien als zij uw kamer betreden, bij het doen van de was, vaat, of het opruimen van afval dat door u gebruikt is.
• Gooi uw wasgoed in een aparte wasmand en was dit op minimaal 60 graden met een volledig wasprogramma en normaal wasmiddel.
• Was uw vaat gescheiden af met standaard afwasmiddel en heet water, of in de vaatwasmachine op een uitgebreid wasprogramma.
• Gooi uw afval in een aparte afvalzak in uw eigen kamer. Draag handschoenen bij het verwijderen van de afvalzak. De zak mag gewoon in de grijze afvalbak.
Die had een andere kloon maar ben zijn naam kwijt.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk op Paarse Paashaas, maar toen je DJ zei dacht ik Piet Piraat natuurlijk
Sorry voor de offtopic.
Bij iedere verkoudheid ja.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:49 schreef Arizona het volgende:
[..]
Er zijn ook bedrijven waar een wachtdag wordt ingehouden als je ziek bent (meestal pas vanaf de 3e ziekmelding in een jaar, maar toch). Dan kost het je dus domweg geld als je je bij iedere verkoudheid ziekmeldt.
Voornamelijk dat dagelijks schoonmaken lijkt me echt kutquote:Op zondag 1 maart 2020 20:52 schreef vosss het volgende:
Alle regels mbt thuis quarantaine, geen idee of ze al gepost waren, maar dat klinkt toch best kut.
[..]
Vond ik ook. Enig lichtpuntje is dat het op dit moment wel de enige manier is om nog aan maskers te komen.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:52 schreef vosss het volgende:
Alle regels mbt thuis quarantaine, geen idee of ze al gepost waren, maar dat klinkt toch best kut.
[..]
Kinderachtig van dat vorige bedrijf.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:46 schreef Elvi het volgende:
[..]
Omdat het tegelijkertijd een ding is om op te scheppen dat je je nooit ziek meldt. En bij vorig werk werd k nooit geloofd en kwam ik dus ook maar ziek opdagen zodat zeh et met eigen ogen zagen.
Inderdaad. Bovendien gaan ze er ook maar vanuit dat iedereen een raam heeft in z'n toilet.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Voornamelijk dat dagelijks schoonmaken lijkt me echt kut
Ben je doodziek, moet je alles extreem schoon gaan makenquote:Op zondag 1 maart 2020 20:52 schreef vosss het volgende:
[..]
KANONNEN.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Schotland is ook de klos. Hiervoor waren alle UK-besmettingen volgens mij in Engeland en 1 geval in Noord-Ierland.twitter:RadioTayNews twitterde op zondag 01-03-2020 om 20:32:12A patient has been diagnosed with coronavirus in Scotland.The patient is a resident of the Tayside area and has recently travelled from Italy. https://t.co/YeBhDhahcx reageer retweet
Als je dat niet hebt, heb je waarschijnlijk wel mechanische ventilatie? Ik lig wel in toilet en badkamer (allebei zonder raam).quote:Op zondag 1 maart 2020 20:56 schreef Jane het volgende:
[..]
Inderdaad. Bovendien gaan ze er ook maar vanuit dat iedereen een raam heeft in z'n toilet.
Stond al in de OP.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat Italië moet wel veel meer besmettingen hebben dan we nu weten.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:59 schreef Jane het volgende:
Schotland is ook de klos. Hiervoor waren alle UK-besmettingen volgens mij in Engeland en 1 geval in Noord-Ierland.twitter:RadioTayNews twitterde op zondag 01-03-2020 om 20:32:12A patient has been diagnosed with coronavirus in Scotland.The patient is a resident of the Tayside area and has recently travelled from Italy. https://t.co/YeBhDhahcx reageer retweet
Inderdaad. Badkamer ook zonder raam bij mij.quote:Op zondag 1 maart 2020 21:00 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Als je dat niet hebt, heb je waarschijnlijk wel mechanische ventilatie? Ik lig wel in toilet en badkamer (allebei zonder raam).
Zoals dat waarschijnlijk overal in de wereld zo isquote:Op zondag 1 maart 2020 21:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat Italië moet wel veel meer besmettingen hebben dan we nu weten.
twitter:NovelCoronaBot twitterde op zondag 01-03-2020 om 10:45:04The coming days you will hear the confirmed cases in #Rotterdam, #DenHaag, #Utrecht, #Nijmegen. Today I got more doctors leaking cases to me in #Arnhem, #Sittard, #Almere and #Breda.https://t.co/umQ2ZjYkvo#CoronaVirus reageer retweet
Dit al gepost hier? Ik neem het vooralsnog met een korrel zout, maar wel interessant om te kijken of dit waar blijkt te zijntwitter:NovelCoronaBot twitterde op zondag 01-03-2020 om 20:43:43Dutch Corona cases.Pos Covid19 Test: 76Suspicious pneumonia cases: 178Breakdown per hospital:https://t.co/qX4Y70qCyo#covid19 #gorinchem #RIVM #coronavirus Nederlandse Coronavirus Gevallen LEAK Maart 2020 reageer retweet
Beetje makkelijk gokken met allemaal grote stedenquote:Op zondag 1 maart 2020 21:05 schreef Snikkelbeer het volgende:
twitter:NovelCoronaBot twitterde op zondag 01-03-2020 om 10:45:04The coming days you will hear the confirmed cases in #Rotterdam, #DenHaag, #Utrecht, #Nijmegen. Today I got more doctors leaking cases to me in #Arnhem, #Sittard, #Almere and #Breda.https://t.co/umQ2ZjYkvo#CoronaVirus reageer retweet
Dit al gepost hier? Ik neem het vooralsnog met een korrel zout, maar wel interessant om te kijken of dit waar blijkt te zijntwitter:NovelCoronaBot twitterde op zondag 01-03-2020 om 20:43:43Dutch Corona cases.Pos Covid19 Test: 76Suspicious pneumonia cases: 178Breakdown per hospital:https://t.co/qX4Y70qCyo#covid19 #gorinchem #RIVM #coronavirus Nederlandse Coronavirus Gevallen LEAK Maart 2020 reageer retweet
Ja dat is daadkrachtig optreden. Is er ondertussen al bekend waar ze geweest zijn?quote:Op zondag 1 maart 2020 20:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Erg bijzonder ja, die 2 zijn niet in een risicogebied geweest maar hebben het virus opgelopen tijdens carnaval in Tilburg. Maar tijdens carnaval was het nog niet besmettelijk ...
Gedeelde smart is halve smart, kun je tenminste ook weer in hetzelfde bed slapen en samen op de bank netflixen.quote:Op zondag 1 maart 2020 21:03 schreef Jane het volgende:
[..]
Inderdaad. Badkamer ook zonder raam bij mij.
Tja, als mijn vriend of ik het krijgt en de ander blijft er bij in huis, dan is die ook gewoon de klos. Onmogelijk om dat allemaal zo gescheiden te houden. Ik weet niet in wat voor kasten van huizen de gemiddelde GGD-medewerker woont, maar blijkbaar iets ruimer dan wij.
Dat klopt, maar misschien testen ze daar ook alleen mensen die in een 'risicogebied' geweest zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 21:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat Italië moet wel veel meer besmettingen hebben dan we nu weten.
Geschieden leven van corona en bed.quote:Op zondag 1 maart 2020 21:03 schreef Jane het volgende:
[..]
Inderdaad. Badkamer ook zonder raam bij mij.
Tja, als mijn vriend of ik het krijgt en de ander blijft er bij in huis, dan is die ook gewoon de klos. Onmogelijk om dat allemaal zo gescheiden te houden. Ik weet niet in wat voor kasten van huizen de gemiddelde GGD-medewerker woont, maar blijkbaar iets ruimer dan wij.
Volgens mij haalt ie dat hier vandaan:quote:Op zondag 1 maart 2020 21:05 schreef Snikkelbeer het volgende:
Maar wat dat 'leak' dan weer is, is weer wat vaag.twitter:NovelCoronaBot twitterde op zondag 01-03-2020 om 20:43:43Dutch Corona cases.Pos Covid19 Test: 76Suspicious pneumonia cases: 178Breakdown per hospital:https://t.co/qX4Y70qCyo#covid19 #gorinchem #RIVM #coronavirus Nederlandse Coronavirus Gevallen LEAK Maart 2020 reageer retweet
Gquote:Op zondag 1 maart 2020 21:09 schreef bitterbal het volgende:
Voor als alle voetbalwedstrijden worden afgelast
https://www.facebook.com/625527761221642/videos/961960390885896/
Gelachen, leukquote:Op zondag 1 maart 2020 21:09 schreef bitterbal het volgende:
Hij noemt aantallen per ziekenhuis. Dat is niet gokken. Dat is of een bron hebben of een hele grote duim.quote:Op zondag 1 maart 2020 21:05 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Beetje makkelijk gokken met allemaal grote steden
GOALquote:Op zondag 1 maart 2020 21:09 schreef bitterbal het volgende:
Oh serieus? Ook in Italie geweest?quote:Op zondag 1 maart 2020 21:09 schreef mascara-klodder het volgende:
Eén van mijn liefste vrienden is uit voorzorg in quarantaine geplaatst
Komt uit Gorinchem maar ligt nu in het UMC
hihaho #komtweldichtbijzo
Bovenste tweet welquote:Op zondag 1 maart 2020 21:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij noemt aantallen per ziekenhuis. Dat is niet gokken. Dat is of een bron hebben of een hele grote duim.
Wat zijn voor vage inconsequente afkorting voor ziekenhuizen in die pastebin.quote:Op zondag 1 maart 2020 21:08 schreef Elvi het volgende:
[..]
Volgens mij haalt ie dat hier vandaan:Maar wat dat 'leak' dan weer is, is weer wat vaag.twitter:NovelCoronaBot twitterde op zondag 01-03-2020 om 20:43:43Dutch Corona cases.Pos Covid19 Test: 76Suspicious pneumonia cases: 178Breakdown per hospital:https://t.co/qX4Y70qCyo#covid19 #gorinchem #RIVM #coronavirus Nederlandse Coronavirus Gevallen LEAK Maart 2020 reageer retweet
Neuh van de trap afgeflikkerd en zowat alles gebroken en hij had al niet zo'n goede gezondheidquote:
Ik heb nog steeds niks gehoord hier in Veghel.quote:
Ik reageer nog eens serieusquote:Op zondag 1 maart 2020 21:14 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Neuh van de trap afgeflikkerd en zowat alles gebroken en hij had al niet zo'n goede gezondheid
Sorry. Moest lachen.quote:Op zondag 1 maart 2020 21:14 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Neuh van de trap afgeflikkerd en zowat alles gebroken en hij had al niet zo'n goede gezondheid
Teveel corona gedronkenquote:Op zondag 1 maart 2020 21:14 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nou!quote:Op zondag 1 maart 2020 21:14 schreef _I het volgende:
76 positieve gevallen is best een stijging in een paar dagen!?
Is er al een #werkenbijhetrivm luckytv?quote:Op zondag 1 maart 2020 21:17 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
RIVM op 24 jan.
Kans dat virus naar NL komt is bijna 0.
HAHAAHHA
Geloof jij het echt. Ik weet niet hoor.quote:Op zondag 1 maart 2020 21:14 schreef _I het volgende:
Ja. Lach maar. Wat moet je anders? Ik vind het heel zorgwekkend.quote:Op zondag 1 maart 2020 21:09 schreef mascara-klodder het volgende:
Eén van mijn liefste vrienden is uit voorzorg in quarantaine geplaatst
Komt uit Gorinchem maar ligt nu in het UMC
hihaho #komtweldichtbijzo
Ja, maar het zou me niet eens verbazen nu het RIVM van hun strenge testeisen zijn afgestapt.quote:Op zondag 1 maart 2020 21:14 schreef _I het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |