abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 26 februari 2020 @ 08:48:35 #1
8369 speknek
Another day another slay
pi_191691480


Eigenlijk zijn er best veel wetenschappers op FOK! en ze verzamelen zich hier. Ook geïnteresseerde studenten, post-docs en gelukkigen met een vaste aanstelling zijn welkom. Neuzel hier dus over farmaceutisch, biologisch, historisch of fysische details, over onderwijstaken en onderbetaald zijn, over journal papers, conferenties, theses, en buitenlandse snoepreisjes.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 26 februari 2020 @ 08:50:30 #2
8369 speknek
Another day another slay
pi_191691505
LaPo:

quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:40 schreef speknek het volgende:
Gefeliciteerd Shivo! Moet je niet veel reizen nu, of deed je dat toch al?
[..]

Allemaal slecht imo. Er is geen reden om je hele paper op de poster te proppen. Het is juist de bedoeling dat mensen die zelf lezen.

Een poster is ervoor om discussies los te peuteren. Als je je hele paper erop zet zijn mensen ten eerste tien minuten aan het lezen zonder interactie en ten tweede is er dan weinig meer om over te praten. Daarnaast moet je het een beetje normaal van twee meter afstand kunnen lezen, mensen komen nooit op twintig centimeter afstand om te lezen waar iemand mee staat omdat ze bang zijn tien minuten vast te zitten aan een wanhopige onderzoeker op een gebied waar ze toch niet in geïnteresseerd zijn.

Als designdocent kan ik de saaiheid van de volgende template niet aanraden, maar het geeft in ieder geval het goede idee weer:


They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator woensdag 26 februari 2020 @ 08:58:51 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191691611
Mee eens speknek maar je moet wel een beetje een midden nemen, bij posters met alleen maar wat catchphrases en een mooi plaatje blijft ook niemand staan. Het valt en staat allemaal bij hoe tof je onderwerp en is en met de interesantste dingen wil je de mensen lokken. Ik werk in een imaging groep dus bij ons is het voor het grootste gedeelte visueel geweld :D

Ikzelfs zou trouwens nooit een qr code ergens scannen, maar dat ligt meer aan mij. Ik vind dat maar een omslachtige manier van iets neerzetten wat ook human readable kan. (als ik een qr code zie dan denk ik, dan moet ik één mijn telefoon pakken, twee bedenken op welke app ik dat kan scannen, drie heb ik geen idee of hetgeen ik naartoe geleid wordt veilig is. Als ik een citatie zie denk ah die auteur dat journal schrijf ik even op, en als ik geen papier bij me heb maak ik een foto)


Het is wel opvallend hoe papier gebonden ik ben trouwens, ik vind het super vervelend dat conferenties tegenwoordig hun programma's steeds minder printen, Zo papieren ding is zo handig kan je een beetje op krabbelen, je pakt hem in een keer en hoeft niet te zoeken. En beste van allemaal je hoeft niet telkens je telefoon tevoorschijn te halen :D Studenten programmeren vind het trouwens ook vreemd dat ik zoveel op papier doe als ik ze dingen probeer uit te leggen, gelukkig merk ik dat er altijd wel een paar zijn die het overnemen en ook op papier hun denken beter op orde kunnen krijgen :) I'm not alone!

[ Bericht 16% gewijzigd door Bosbeetle op 26-02-2020 09:04:26 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 26 februari 2020 @ 09:05:27 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191691675
*O* en yeah nieuw deel waar is trouwens het verse bloed? Het AiO topic loopt niet meer en hier komen ook geen nieuwe gezichten?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 26 februari 2020 @ 09:20:16 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191691894
Wat vinden jullie trouwens van twitter. Ik zit op twitter onder een bosbeetle account maar het er ook één gemaakt met mijn echte naam, het is de saaiste twitter ooit want ik post daar alleen maar wanneer er een nieuw artikel uit is. Maar soms blader ik door die tijdlijn en dat is toch wel weer extreem confronterend, het ene spectaculaire filmpje na de ander waar halen andere wetenschappers hun tijd vandaan om zo goed in marketing te worden?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191692056
Ik lees nog wel mee!
Maar echt nieuwe aanwas ben ik ook niet meer. Feb 2015 begon ik aan m'n PhD, Okt 2015 begon m'n dataverzameling, Sept 2018 eindigde m'n dataverzameling en half nov 2019 leverde ik m'n proefschrift in met drie gepubliceerde en twee ingediende artikelen. Helaas wel vanaf juli zonder contract af moeten schrijven.. (in ww dus).
Over twee weken is m'n verdediging. Ik spring nog een beetje heen en weer tussen 'IK WIL NIET' en 'spannend, zin in'. De inhoudelijke verdediging zelf kijk ik helemaal niet tegenop, heb ik best zin in zelfs. Het is echt het publiek, dat iedereen naar me zit te kijken, waar ik tegenop zie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inmiddels sinds half december als postdoc aan de slag in m'n eigen stad (zat voor PhD in AUMC - wie die afkorting heeft bedacht...).

Twitter doe ik niet aan. LinkedIn ook niet, daar heb ik beetje zelfde mee als jij met Twitter. Ik zie van collega's allerlei bijdragen voorbij komen en zo. Ik voeg alleen m'n geaccepteerde artikelen toe aan m'n publicaties, maar niet met een post of zo. Vraag me wel eens af of ik dat niet meer zou moeten doen.

[ Bericht 9% gewijzigd door vlindertje89 op 26-02-2020 09:40:10 ]
  Moderator woensdag 26 februari 2020 @ 09:33:32 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191692096
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik voeg alleen m'n geaccepteerde artikelen toe aan m'n publicaties,
Daar ben ik op linkedin ook mee gestopt misschien eens een keer bijwerken, heb wel het idee dat men dat af en toe leest (of er een berichtje van krijgt)

En veel plezier bij je verdediging, vooral inzien dat dat gewoon leuk is, het is een hele toffe dag dat maak je maar één keer mee!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191692127
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:50 schreef speknek het volgende:
LaPo:
[..]

Jullie hebben allebei een ander idee van het doel van de poster.
Ik geef een presentatie welke uit max 3 powerpointsheets mag bestaan, de poster is voor de achtergrond informatie na de presentatie.

Al moet ik zeggen jouw voorbeeld hetgeen is wat ik mij er bij voorstelde.
Ik moet wel zeggen ik heb dit al in geen 10 jaar meer gedaan en het is vreemd voor me.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator woensdag 26 februari 2020 @ 09:38:31 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191692154
Ik vind die poster pitch presentaties verschrikkelijk, ik had er een keer één die op 2 min getimed was, ik was in 50 sec klaar :') mijn collega pitchers hadden allemaal tijd te kort.

De meest hilarische die ik gezien heb was iemand wiens promotor de naam van zijn eiwit nogal raar uitsprak, hij werkte aan iets geloof ik prrt heette en hij heeft vervolgens een 2 min presentatie gehouden over de australische stad perth.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191692204
Overigens is mijn onderzoek in het Nederlands geweest en zijn veel figuren dat ook.
Nu heb ik de belangrijkste wel vertaald maar het complete model zelf kan ik niet echt vertalen (of beter zoveel tijd wil ik er niet in steken).

In hoeverre wordt dat geaccepteerd om daar screenshots van te gebruiken in het NL.
Of kan ik het beter weglaten?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 26 februari 2020 @ 10:39:04 #11
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_191692992
Ik lees ook regelmatig mee! Inmiddels alweer aan het 2de, en wellicht laatste, jaar van mijn eerste PostDoc bezig. Helaas, net als in mijn PhD, een project waarin veel onduidelijkheden zijn en het vooral troubleshooting is momenteel.

Stapje voor stapje komen we wel dichterbij, maar publicatie is nog ver weg. Industrie begint steeds aantrekkelijker te worden :+

Twitter en LinkedIn gebruik ik overigens ook niet. Net als researchgate. De laatste gebruik ik enkel om fora te door zoeken als ik een relatief simpele vraag heb.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  Moderator woensdag 26 februari 2020 @ 10:44:10 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191693061
Je wordt er ook mee dood gegooid, scholar google,orcid, loop, researchgate, academia.net etc etc etc Al zijn die eerste twee nog wel handig.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191701672
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 16:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Of is shivo Freek Vonk :o
:+

Eerlijk gezegd vind ik de aanstelling van Freek Vonk een belediging voor de rest van het hoogleraren korps. Ik denk dat Freek nog nooit van zijn leven een subsidie aanvraag heeft geschreven. De enige reden voor zo'n aanstelling is de publiciteit. Beetje jammer.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 16:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! De leukste universiteit of de nummer 2? O-) En wat houdt het concreet in? Ga je hier een tijdje zitten?
Weet ik niet! Het is bij het nieuwe samengesmolten medische centrum, ik weet (nog) niet of die hun eigen academische aanstellingen hebben, of dat die aanstelling bij de gereformeerden is. Concreet gezien zal ik ongeveer een week per jaar in A'dam zijn, en daarnaast op afstand begeleiden en als consultant dienen.

quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:20 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van twitter. Ik zit op twitter onder een bosbeetle account maar het er ook één gemaakt met mijn echte naam, het is de saaiste twitter ooit want ik post daar alleen maar wanneer er een nieuw artikel uit is. Maar soms blader ik door die tijdlijn en dat is toch wel weer extreem confronterend, het ene spectaculaire filmpje na de ander waar halen andere wetenschappers hun tijd vandaan om zo goed in marketing te worden?
I love Twitter. In combinatie met biorxiv houdt het me op de hoogte van wat er gaande is. Er is wel vaak veel hype and soms te veel politiek, maar ik ben een behoorlijke Twitter verslaafde.

[ Bericht 47% gewijzigd door Shivo op 26-02-2020 20:30:00 ]
Jesus saves but death prevails.
pi_191701701
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik lees nog wel mee!
Maar echt nieuwe aanwas ben ik ook niet meer. Feb 2015 begon ik aan m'n PhD, Okt 2015 begon m'n dataverzameling, Sept 2018 eindigde m'n dataverzameling en half nov 2019 leverde ik m'n proefschrift in met drie gepubliceerde en twee ingediende artikelen. Helaas wel vanaf juli zonder contract af moeten schrijven.. (in ww dus).
Over twee weken is m'n verdediging. Ik spring nog een beetje heen en weer tussen 'IK WIL NIET' en 'spannend, zin in'. De inhoudelijke verdediging zelf kijk ik helemaal niet tegenop, heb ik best zin in zelfs. Het is echt het publiek, dat iedereen naar me zit te kijken, waar ik tegenop zie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inmiddels sinds half december als postdoc aan de slag in m'n eigen stad (zat voor PhD in AUMC - wie die afkorting heeft bedacht...).

Twitter doe ik niet aan. LinkedIn ook niet, daar heb ik beetje zelfde mee als jij met Twitter. Ik zie van collega's allerlei bijdragen voorbij komen en zo. Ik voeg alleen m'n geaccepteerde artikelen toe aan m'n publicaties, maar niet met een post of zo. Vraag me wel eens af of ik dat niet meer zou moeten doen.
Succes met je verdediging. Wat denk je uit een postdoc in dezelfde stad te halen? Voor de meeste groepsleider jobs is internationale ervaring wel een vereiste. Maak je dan niet druk om wat er na je postdoc gaat komen? NOFI, gewoon benieuwd.
Jesus saves but death prevails.
pi_191704808
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:25 schreef Shivo het volgende:

[..]

Succes met je verdediging. Wat denk je uit een postdoc in dezelfde stad te halen? Voor de meeste groepsleider jobs is internationale ervaring wel een vereiste. Maak je dan niet druk om wat er na je postdoc gaat komen? NOFI, gewoon benieuwd.
Dank je!
M'n postdoc is wel in een andere stad dan m'n PhD (PhD was AMC-UvA, postdoc is UU). Maar inderdaad niet in het buitenland. Ik maak me op dit moment inderdaad nog niet zo druk. Ik heb een tijdje getwijfeld of ik überhaupt in de academie wilde blijven, maar kwam ook niet aan een baan erbuiten (ik zit in de psychologische hoek, maar dan weer geen arbeids&organisatie psychologie waarmee je bij veel bedrijven wel aan de slag kunt) en merkte in een sollicitatieprocedure voor een baan rakend aan onderzoek dat ik onderzoek toch wel te leuk vond om er nu al uit te stappen. Ik heb daarna gesolliciteerd bij twee groepen in NL (waarvan een wel internationaal expert op het betreffende onderwerp) en bij allebei net nummer twee geworden. Vervolgens kwam de UU die me erg graag wilde hebben en het project is leuk en ik kan er op statistisch gebied veel van leren, dus heb ik daar ja gezegd. En ik kan dus nu fietsend naar werk, wat toch ook wel een extra pluspunt is (natuurlijk absoluut niet belangrijk in echt de overweging om wel of niet deze baan te nemen, maar als ik dan toch ja zeg, wel lekker).
Het is een contract voor tm eind dit jaar, en daarna zie ik wel weer verder.
Maar heel eerlijk: buitenland trekt me niet. Ik ben een beetje een huismus, wat dat betreft. Gehecht aan Nederland.

En als ik daardoor geen hoogleraar ga worden/groepsleider ga worden, dan so be it. Misschien ga ik na deze postdoc wel onderzoek doen bij iets als het RIVM, of blijf ik nog wat postdoccen.. ik zie het wel. Ik heb niet per se de ambitie om hoogleraar te worden denk ik, of in elk geval, ik zie mezelf niet als iemand die hoogleraar zou worden (maar ik heb ook wel weer de neiging mijn eigen kwaliteiten wat te onderschatten ten opzichte van hoe anderen die zien).

Dus, nouja, dat :).

Heb jij kinderen? En zo ja, hoe combineer jij het? Is je vrouw dan meer thuis, of hebben jullie de zorg evenredig verdeeld? Of zijn je kinderen al wat ouder en hebben die niet zo veel zorg meer nodig? Dat lijkt me bijvoorbeeld heel lastig aan hoogleraar zijn, de werk-prive balans, mijn twee promotoren werken bv standaard elke avond en een dag in het weekend ook, en ik vind een goede werk-prive balans wel erg belangrijk (ik val ook gewoon om, als ik dat langer dan een maand zou moeten doen, denk ik).
  woensdag 26 februari 2020 @ 23:24:16 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_191705157
Freek Vonk heeft tenminste nog een publicatie in Nature, en toch ook een NWO subsidie, voordat hij zich toelegde op tien jaar aan wetenschapseducatie. Da's meer dan je van een Bas Haring kon zeggen die een kinderboek over iemand anders zijn theorie schreef en meteen hoogleraar werd, of Maarten van Rossem die universiteitshoogleraar werd met een h-index van 3 ofzo.
(En ik heb nog een veel langer lijstje, doet het ook altijd goed als mensen klagen dat vrouwen te veel voorgetrokken worden)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191706498
Eens dat dat allemaal aanfluitingen zijn.


quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:59 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Heb jij kinderen? En zo ja, hoe combineer jij het? Is je vrouw dan meer thuis, of hebben jullie de zorg evenredig verdeeld? Of zijn je kinderen al wat ouder en hebben die niet zo veel zorg meer nodig? Dat lijkt me bijvoorbeeld heel lastig aan hoogleraar zijn, de werk-prive balans, mijn twee promotoren werken bv standaard elke avond en een dag in het weekend ook, en ik vind een goede werk-prive balans wel erg belangrijk (ik val ook gewoon om, als ik dat langer dan een maand zou moeten doen, denk ik).
Twee op de basisschool en een baby. Mijn vrouw werkt 32 uur als klinische psychologe. Dat is regelmatig erg druk en ik heb nauwelijks een scheiding tussen werk en prive. Ik denk/hoop dat mijn kinderen daar weinig last van hebben, ik probeer heel veel met ze te doen. Gaat met name ten koste van slaap en "tijd voor jezelf".
Jesus saves but death prevails.
pi_191708350
:w dag allemaal! Tijd hier niet gepost. Ik heb in november 2017 m'n dr titel behaald. Nu weer werkzaam aan een universiteit, maar niet meer in een academische positie maar in een beleidspositie. Houd me bezig met mobiliteit van studenten en staf naar risicolanden. Vind het tot nu toe erg leuk en ook fascinerend om de uni van de andere kant te leren kennen. Het Corona Virus is een goede test voor me, na 2 weken op de baan. Al verschillende meetings met de vicerector achter de rug...

Toch blijft de wetenschap me wel trekken, maar met 2 jonge kinderen die ik stabiliteit wil bieden lijkt het me erg moeilijk zo een carrière te beginnen...
  Moderator donderdag 27 februari 2020 @ 09:00:22 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191708582
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 23:24 schreef speknek het volgende:
Freek Vonk heeft tenminste nog een publicatie in Nature, en toch ook een NWO subsidie, voordat hij zich toelegde op tien jaar aan wetenschapseducatie. Da's meer dan je van een Bas Haring kon zeggen die een kinderboek over iemand anders zijn theorie schreef en meteen hoogleraar werd, of Maarten van Rossem die universiteitshoogleraar werd met een h-index van 3 ofzo.
(En ik heb nog een veel langer lijstje, doet het ook altijd goed als mensen klagen dat vrouwen te veel voorgetrokken worden)
Ja Freek heeft nog wel leuke dingen gedaan in het veld van slangengif, was ook geen sneer richting hem maar ik las dat hij dus bijzonder hoogleraar was geworden in amsterdam... dus dat vond ik een grappig bruggetje.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 31 maart 2020 @ 13:37:05 #20
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192371135
Zie net op twitter dat de de ERC advanced grants zijn uitgedeeld en ik zag al bij drie tweets "again" staan :X
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_192371889
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Zie net op twitter dat de de ERC advanced grants zijn uitgedeeld en ik zag al bij drie tweets "again" staan :X
Bedoel je dat een zelfde persoon een tweede grant ontvangt?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Moderator dinsdag 31 maart 2020 @ 14:14:12 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192371904
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:13 schreef Felagund het volgende:

[..]

Bedoel je dat een zelfde persoon een tweede grant ontvangt?
ja of voor een derde keer...

blijkbaar geeft het krijgen van een ERC grant meer garantie om er één in de toekomst te krijgen. :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 31 maart 2020 @ 14:16:33 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_192371950
Ja geldt voor de meeste grants, ook in Nederland is het een stuk moeilijker om een vidi te halen als je niet ook een veni hebt. Vind het nogal een oneerlijk systeem. Vooral ook omdat die personal grants tijdsgebonden zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator dinsdag 31 maart 2020 @ 14:20:28 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192372022
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:16 schreef speknek het volgende:
Ja geldt voor de meeste grants, ook in Nederland is het een stuk moeilijker om een vidi te halen als je niet ook een veni hebt. Vind het nogal een oneerlijk systeem. Vooral ook omdat die personal grants tijdsgebonden zijn.
jup mijn veni window was te kort omdat ik niet direct na mijn phd op mijn post-doc plek geland was. Had een half jaar tussen tijd en een half jaar een kortere post-doc. En voor ik het wist was ik te laat voor een veni.

Aan de andere kant niet dat ik daar ooit een kans op gemaakt zou hebben maar om nu uit het niets een vidi aan te vragen is idd niet te doen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 31 maart 2020 @ 14:22:09 #25
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192372049
Mijn eerste twee aanvragen waar ik co-applicant was zijn het niet geworden helaas.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_192394644
Wat is de funding rate van ERC Advanced? Single digits, denk ik?
Jesus saves but death prevails.
pi_192403504
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ja of voor een derde keer...

blijkbaar geeft het krijgen van een ERC grant meer garantie om er één in de toekomst te krijgen. :D

Dat is bijna overal zo. Fondsenverstrekkers zijn risicomijdend.

Niet alleen in onze sector, maar ook in de muziek en film. A life of Brian was nooit gemaakt als het aan Hollywood had gelegen. George Harrison van the Beatles wilde die film wel zien, en heeft het geld aan Monty Python voorgeschoten.

quote:
Legio voorbeelden van vernieuwende artiesten die grote moeite hebben gehad om hun loopbaan te beginnen.

Deze manier van denken en handelen is fnuikend voor wetenschappers die vernieuwend bezig zijn, want fondsenverstrekkers snappen dat niet en wat de boer niet kent.. En waar zouden we aan moeten werken? Juist. Het is toch niet te geloven...

[ Bericht 4% gewijzigd door Lyrebird op 02-04-2020 05:35:00 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_192412812
... een Japanse collega en ik hebben nu al twee jaar lang verschillende fondsenverstrekkers aangeschreven met een idee dat briljant is. In vergelijking met de huidige technologie gaat het om een apparaat dat een factor 1000 gevoeliger is en ook nog eens een factor 10 sneller is.

Die collega is de enige persoon op de wereld die dat apparaat kan maken, en de techniek en de getallen zijn zo absurd dat het voor iemand buiten zijn en mijn vakgebied onmogelijk is om het idee op waarde te schatten. Misschien dat er 10 mensen op de wereld zijn die dat kunnen, maar vergeet het maar dat zo’n fondsenverstrekker zo iemand er uitpikt. Het idee wordt dus door iemand beoordeeld die er geen zak van afweet, en dan kun je het wel vergeten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator woensdag 6 mei 2020 @ 09:56:15 #29
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192970409
Niet alle publicaties zijn equal, vandaag is er een paper geaccepteerd van een project waar ik de laatste zes jaar aan gewerkt heb, het is al eens een keer op gruwelijke wijze kapot gereviewd
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar na lang ploeteren denk ik nogsteeds dat dit unieke data is in het veld en het veld wel eens op andere manieren naar de stof kan doen laten kijken. Ik ben hier dan ook erg blij mee. (ook ben ik op dit project van derde naar eerste auteur gepromoveerd wat ook wel erg fijn is trouwens).

Maarja dit was er eentje in de categorie geef nooit op, het vervolg zit al in de pen dus ik hoop dat dit goed gevolg krijgt.

Kortom blije bosbeetle vandaag *O* (ohja en ik zit 18 jaar op FOK!)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_192975177
quote:
2s.gif Op woensdag 6 mei 2020 09:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Niet alle publicaties zijn equal, vandaag is er een paper geaccepteerd van een project waar ik de laatste zes jaar aan gewerkt heb, het is al eens een keer op gruwelijke wijze kapot gereviewd
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar na lang ploeteren denk ik nogsteeds dat dit unieke data is in het veld en het veld wel eens op andere manieren naar de stof kan doen laten kijken. Ik ben hier dan ook erg blij mee. (ook ben ik op dit project van derde naar eerste auteur gepromoveerd wat ook wel erg fijn is trouwens).

Maarja dit was er eentje in de categorie geef nooit op, het vervolg zit al in de pen dus ik hoop dat dit goed gevolg krijgt.

Kortom blije bosbeetle vandaag *O* (ohja en ik zit 18 jaar op FOK!)
Double bam! :7
-
pi_192981198
quote:
2s.gif Op woensdag 6 mei 2020 09:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Niet alle publicaties zijn equal, vandaag is er een paper geaccepteerd van een project waar ik de laatste zes jaar aan gewerkt heb, het is al eens een keer op gruwelijke wijze kapot gereviewd
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar na lang ploeteren denk ik nogsteeds dat dit unieke data is in het veld en het veld wel eens op andere manieren naar de stof kan doen laten kijken. Ik ben hier dan ook erg blij mee. (ook ben ik op dit project van derde naar eerste auteur gepromoveerd wat ook wel erg fijn is trouwens).

Maarja dit was er eentje in de categorie geef nooit op, het vervolg zit al in de pen dus ik hoop dat dit goed gevolg krijgt.

Kortom blije bosbeetle vandaag *O* (ohja en ik zit 18 jaar op FOK!)
n00b
en gefeliciteerd met het artikel
Jesus saves but death prevails.
  Moderator woensdag 6 mei 2020 @ 20:21:02 #32
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192981395
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 20:14 schreef Shivo het volgende:

[..]

n00b

:@ :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 22 mei 2020 @ 13:52:31 #33
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193256600
In het kader van het is ook nooit goed, ik heb nu een artikel met twee reviewers met zo weinig en positieve comments dat je bijna denkt dat ze een studenten verslag hebben nagekeken :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193298846
Fijn toch. Soms is het rebuttal nog langer dan het manuscript. Ga er maar aan staan, als reviewer.

Hoe vergaat het de wetenschap in tijden van pandemie? Mijn lab heeft de produktiviteit behoorlijk hoog weten te houden, ons voordeel is dat we grotendeels computational zijn. Het natte lab werk heedt wel even stil gelegen maar keert nu ook weer terug richting het oude niveau. Ik werk al weken thuis en dat is hectisch met kinderen van wie de (thuis-)school gewoon doorgaat.
Jesus saves but death prevails.
pi_193299267
Wij draaien heel aardig. De productiviteit van de studenten is prima, moraal is hoog. We hebben begin maart twee weken lang op proefpersonen gemeten en daardoor hebben we voldoende materiaal om bezig te blijven. Ik begeleid studenten van een afstand via Skype of Zoom, en dat gaat prima. Ik kan alleen het lab niet meer in (Korea <-> Australie), maar ook daar zie ik voordelen in: Studenten moeten het nu echt zelf uitvogelen, en dan leer je.

Conferenties zijn nu wat lastiger, maar daar was ik sowieso niet zo voor te porren.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 08:37:53 #36
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193299883
Vrijwel volledig thuis, heb mooi tijd om te werken aan een review (en mijn oude promotor is er ook een aan het schrijven waar ik aan meewerk) en andere papers finaliseren. Verder gaat het lesgeven vanuit huis ook prima, en zelfs microscopen zijn redelijk aan te sturen vanuit huis.

Ik merk vooral door het thuiswerken hoe weinig ik eigenlijk doe en daar schaam ik me wel eens voor.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 28 juli 2020 @ 14:33:05 #37
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194294177
:X ben een review aan het schrijven samen met mijn promotor, opzich leuk dat hij het vroeg maar nu wil het journal een cv van mij hebben... :r waarom?? En wat een kutwerk is dat zeg. Ik heb de cv template van ons werk gebruikt maar wat een onzin staat daar in zeg. Als het aan mij lag dan zou mijn cv gewoon een linkje naar mijn linkedin en een linkje naar mijn google scholar hoeven zijn. Maar nee er moeten kopjes in met termen als " Three scientific achievements that you are most proud of (max 120 words)" die heb ik maar gewoon verwijderd, want als dat het doel is van de wetenschap dat je trots ervan wordt dat hoef ik er niet zo nodig in te werken... welke malloten verzinnen dit soort dingen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 28 juli 2020 @ 14:39:22 #38
8369 speknek
Another day another slay
pi_194294260
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:33 schreef Bosbeetle het volgende:
:X ben een review aan het schrijven samen met mijn promotor, opzich leuk dat hij het vroeg maar nu wil het journal een cv van mij hebben... :r waarom?? En wat een kutwerk is dat zeg. Ik heb de cv template van ons werk gebruikt maar wat een onzin staat daar in zeg. Als het aan mij lag dan zou mijn cv gewoon een linkje naar mijn linkedin en een linkje naar mijn google scholar hoeven zijn. Maar nee er moeten kopjes in met termen als " Three scientific achievements that you are most proud of (max 120 words)" die heb ik maar gewoon verwijderd, want als dat het doel is van de wetenschap dat je trots ervan wordt dat hoef ik er niet zo nodig in te werken... welke malloten verzinnen dit soort dingen.
Haha nouja het is gewoon een manier om reclame te maken. Zovan vond je dit onderzoek interessant? Wacht tot je dit leest! Er zijn veel te weinig wetenschappers die doorzoeken op de naam van de auteur, dus ik vind het wel goed dat er zo'n mogelijkheid inzit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 14:41:07 #39
8369 speknek
Another day another slay
pi_194294282
Zeker reviews word je heel vaak extreem lui geciteerd, zonder dat de betreffende auteurs je originele onderzoek bekijken, waar ze veel meer aan hebben dan je review werk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194294342
Beetje gezeur van je, @Bosbeetle. Ik kijk ook regelmatig naar het overige werk van onderzoekers als ik een interessant artikel lees. Dit geeft je de kans om zelf een en ander uit te lichten. Ik vind zelf alleen het vermelden van prijzen tenenkrommend en dikke onzin, Als iemand dat doet, daalt-ie in mijn achting.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 28 juli 2020 @ 14:48:53 #41
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194294384
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:39 schreef speknek het volgende:

[..]

Haha nouja het is gewoon een manier om reclame te maken. Zovan vond je dit onderzoek interessant? Wacht tot je dit leest! Er zijn veel te weinig wetenschappers die doorzoeken op de naam van de auteur, dus ik vind het wel goed dat er zo'n mogelijkheid inzit.
Ik word er extreem ongemakkelijk van, vooral dat ik me weer bewust gemaakt wordt van de statistieken... Maar ik heb dat ook bij andere dingen zoals documenten naar financieel adviseurs sturen of authorisaties in gebouwen aanvragen waar 16 handtekeningen op moeten. Op een of andere manier word ik daar zenuwachtig van.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 28 juli 2020 @ 14:50:27 #42
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194294401
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:46 schreef Claudia_x het volgende:
Beetje gezeur van je, @:Bosbeetle. Ik kijk ook regelmatig naar het overige werk van onderzoekers als ik een interessant artikel lees. Dit geeft je de kans om zelf een en ander uit te lichten. Ik vind zelf alleen het vermelden van prijzen tenenkrommend en dikke onzin, Als iemand dat doet, daalt-ie in mijn achting.
ja maar mijn overige werk hoeft toch niet uit een cv te komen die ik naar een journal stuur, zet gewoon mijn ORCID (die hebben ze ook gewoon) in het artikel klaar... daarvoor hoef je toch niet een hele cv bij elkaar te gaan zitten harken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 28 juli 2020 @ 14:53:11 #43
8369 speknek
Another day another slay
pi_194294443
Door de thuisschool van twee kinderen (4 en 6) is er van onderzoek door mezelf niet echt iets gekomen. Heb wat lesgegeven en PhDs begeleid en dat was het wel. Die PhDs hebben echter wel papers geschreven en ik heb zelfs een studentenproject gehad dat later tot een leuke paper kan leiden dus al met al gaat het niet verkeerd. Alleen zelf een jaartje geen conferentie ofzo (wat toch al prima uitkwam want zojuist is mijn derde kind geboren).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator dinsdag 28 juli 2020 @ 14:53:59 #44
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194294453
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:53 schreef speknek het volgende:
zojuist is mijn derde kind geboren
*O* gefeliciteerd *O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194294515
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ja maar mijn overige werk hoeft toch niet uit een cv te komen die ik naar een journal stuur, zet gewoon mijn ORCID (die hebben ze ook gewoon) in het artikel klaar... daarvoor hoef je toch niet een hele cv bij elkaar te gaan zitten harken.
Da's te veel werk voor een lezer. Sowieso moet je denk ik in jouw stadium van je carrière de hoogtepunten paraat hebben. Een cv houd je bij! Dit is meteen een mooie aanleiding.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194294525
Gefeliciteerd, @speknek! Mooi nieuws.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 28 juli 2020 @ 15:00:46 #47
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194294567
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Da's te veel werk voor een lezer. Sowieso moet je denk ik in jouw stadium van je carrière de hoogtepunten paraat hebben. Een cv houd je bij! Dit is meteen een mooie aanleiding.
Op een groen bolletje klikken is te veel werk ten opzichte van wat? Ik heb geen hoogtepunten en/of carrière dat zal denk ik ook mijn zenuwen veroorzaken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194294584
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik word er extreem ongemakkelijk van, vooral dat ik me weer bewust gemaakt wordt van de statistieken... Maar ik heb dat ook bij andere dingen zoals documenten naar financieel adviseurs sturen of authorisaties in gebouwen aanvragen waar 16 handtekeningen op moeten. Op een of andere manier word ik daar zenuwachtig van.
Haha, waarom dat dan? Je bent een wetenschapper - excentriek zijn en niet met de meute meedoen spreekt in je voordeel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194294595
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Op een groen bolletje klikken is te veel werk ten opzichte van wat? Ik heb geen hoogtepunten en/of carrière dat zal denk ik ook mijn zenuwen veroorzaken.
Als je een lange lijst met publicaties ziet, is het niet altijd eenvoudig om het oorspronkelijke of belangrijkste werk te vinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 28 juli 2020 @ 15:06:24 #50
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194294695
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als je een lange lijst met publicaties ziet, is het niet altijd eenvoudig om het oorspronkelijke of belangrijkste werk te vinden.
Als ik een CV lees zie ik ook meestal niet terug wat die gene nou gedaan heeft maar meer een soort van in wollige taal verpakte lijst met dingen waarvan ik niet begrijp wat er nou precies gedaan is. Terwijl gewoon een lijst met publicaties vrij duidelijk is, en waar het voor staat.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 28 juli 2020 @ 15:09:05 #51
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194294753
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Haha, waarom dat dan? Je bent een wetenschapper - excentriek zijn en niet met de meute meedoen spreekt in je voordeel.
Omdat het voelt als een soort toetsing, ik hou er niet van om over mijn eigen functioneren te praten en na te denken vooral omdat ik niet echt functioneer.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194294777
Ik heb een lange lijst met publicaties en dan is zo'n top-vijf toch wel handig. Meer zo van: als je interesse hebt in mijn werk, lees dan eerst deze en daarna pas de rest van de lijst (als je dan nog steeds geïnteresseerd bent).

Door allerlei samenwerkingen buiten m'n vakgebied raakt een chronologische publicatielijst ook "vervuild" met zaken die niet direct mijn eigen onderzoekslijn vertegenwoordigen.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_194294805
quote:
89s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Omdat het voelt als een soort toetsing, ik hou er niet van om over mijn eigen functioneren te praten en na te denken vooral omdat ik niet echt functioneer.
Voor iemand die niet echt functioneert ga je al een aardig tijdje mee.

Ach, je bescheidenheid hoort bij jou, net zoals mijn onbescheidenheid bij mij hoort.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 28 juli 2020 @ 15:12:25 #54
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194294829
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Voor iemand die niet echt functioneert ga je al een aardig tijdje mee.

Nogsteeds in mijn beginschaal *O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194294841
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:10 schreef papernote het volgende:

Door allerlei samenwerkingen buiten m'n vakgebied raakt een chronologische publicatielijst ook "vervuild" met zaken die niet direct mijn eigen onderzoekslijn vertegenwoordigen.
Precies, zeker als je co-promotor bent. En sommige projectietrajecten zijn belangrijker voor je eigen werk dan andere. Daar kun je dan mooi in schiften. (Sommige publicaties van één promovendus in het bijzonder zou ik liever geheel uit mijn cv laten...)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 28 juli 2020 @ 15:16:22 #56
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194294900
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:10 schreef papernote het volgende:
Ik heb een lange lijst met publicaties en dan is zo'n top-vijf toch wel handig. Meer zo van: als je interesse hebt in mijn werk, lees dan eerst deze en daarna pas de rest van de lijst (als je dan nog steeds geïnteresseerd bent).

Door allerlei samenwerkingen buiten m'n vakgebied raakt een chronologische publicatielijst ook "vervuild" met zaken die niet direct mijn eigen onderzoekslijn vertegenwoordigen.
Tja ik heb geen onderzoekslijn dus veel lijn is er sowieso niet in mijn publicatielijst te vinden. Het helpt trouwens ook niet mee dat dit een review is met mijn promotor (die al lang en breed met emeritaat is). Doordat het samen met mijn oude baas is voel je je automatisch wat meer beoordeelt, wij schrijven dit artikel met zijn laatste 6 AiOs :P (van pak hem beet 10-15 jaar geleden :D ) Om daar dan plompverloren je cv te delen voelt niet fijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194294944
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja ik heb geen onderzoekslijn dus veel lijn is er sowieso niet in mijn publicatielijst te vinden. Het helpt trouwens ook niet mee dat dit een review is met mijn promotor (die al lang en breed met emeritaat is). Doordat het samen met mijn oude baas is voel je je automatisch wat meer beoordeelt, wij schrijven dit artikel met zijn laatste 6 AiOs :P (van pak hem beet 10-15 jaar geleden :D ) Om daar dan plompverloren je cv te delen voelt niet fijn.
Je hebt wel een lijn, je hebt 'm alleen zelf nog niet gevonden ;) .
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  Moderator dinsdag 28 juli 2020 @ 15:25:43 #58
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194295044
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:19 schreef papernote het volgende:

[..]

Je hebt wel een lijn, je hebt 'm alleen zelf nog niet gevonden ;) .
Nee hoor als facilitair medewerker heb je geen lijn nodig. Het is wel een raar spanningsveld om in te werken ik begeef me onder wetenschappers (wat ook nodig is om goed samen te werken) maar ben er zelf allerminst één. Zet dat maar eens fatsoenlijk in een CV, ik doe net alsof ik wetenschap bedrijf zodat ik beter kan faciliteren wat onze gebruikers wensen. Zodra ik mij niet meer voordoe als een mede wetenschapper verliezen wij klanten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:12:01 #59
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195467905
Ha dankzij Roger Penrose nu een extra Nobelprijswinnaar in de kast :)

Reinhard Genzel (Duitsland) en Andrea Ghez (VS) kende ik niet; bekenden @Haushofer ?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_195470545
Ghez kende ik, Genzel niet.

Vooral mooi om te zien dat Penrose een Nobelprijs wint. Het zou zonde zijn als hij dat niet meer mocht meemaken.
-
pi_195493385
CRISPR Nobel is top. We werken er zelf ook mee in het lab.
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 21:08:33 #62
8369 speknek
Another day another slay
pi_195494134
Bizar dat Penrose zijn Nobelprijs gewoon bijna 60 jaar heeft geduurd. Zonde dat Hawking er geen heeft gehad door dat getreuzel.

CRISPR-Cas is dan weer retesnel. Net 12 jaar oud. Maar dat is dan ook een ontdekking die op wetenschappelijk retesnel niveau (zeg maar een generatie) de wereld kan veranderen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator woensdag 7 oktober 2020 @ 21:23:05 #63
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195494487
CRISPR is rap maar wel alom vertegenwoordigd inmiddels :Y

Dacht trouwens dat daar een wagenings lab ook heel erg vanaf het begin bij betrokken was, maar die hebben dus naast de prijs gegrepen...

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/John_van_der_Oost

Die dus maarja dat is altijd bij zo'n prijs natuurlijk.

[ Bericht 30% gewijzigd door Bosbeetle op 07-10-2020 22:30:16 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_195611211
Spanjaarden vinden dat Mojica ook de Nobel had moeten krijgen, de Litouwers dat Virginijus ¦ik¨nys hem verdiende, en Amerikanen hebben het over Feng Zhang en George Churchill. Ik denk dat deze Nobel de twee wetenschappers erkent die de meeste kritieke bevindingen hebben gedaan.

On a side note: ik ben al een tijdje full professor in de VS maar nu ook binnenkort hoogleraar in Nederland, via een adjunct aanstelling. Zou ik daarmee de eerste Fok hoogleraar zijn? Kan het me eigenlijk niet voorstellen.
Jesus saves but death prevails.
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 13:04:03 #65
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195631936
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 27 mei 2021 @ 14:09:52 #66
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199641954
Kan iemand misschien reviewer 3 even zeggen dat hij/zij zeurt, het niet begrijpt en tevens alsmede ook de plank volledig mis slaat.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199641979
quote:
88s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:09 schreef Bosbeetle het volgende:
Kan iemand misschien reviewer 3 even zeggen dat hij/zij zeurt, het niet begrijpt en tevens alsmede ook de plank volledig mis slaat.
"Bedankt voor uw zeer waardevolle feedback. We hebben in regel 5 op pagina 6 een woord geherformuleerd en menen hiermee tegemoet te komen aan uw bezwaren."
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 27 mei 2021 @ 14:13:26 #68
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199642011
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

"Bedankt voor uw zeer waardevolle feedback. We hebben in regel 5 op pagina 6 een woord geherformuleerd en menen hiermee tegemoet te komen aan uw bezwaren."
Ja dat wordt het wel ja :Y Moet wel op mijn vingers zitten om niet te typen "je bent zelf 'weakly based in science' "... :6
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199642055
quote:
88s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja dat wordt het wel ja :Y Moet wel op mijn vingers zitten om niet te typen "je bent zelf 'weakly based in science' "... :6
_O-

Ik ben zelf vanaf september weer wetenschapper en kan al mijn nieuw verworven diplomatieke vaardigheden gebruiken voor 't verschrikkelijke reviewproces. *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 27 mei 2021 @ 14:24:05 #70
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199642191
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

_O-

Ik ben zelf vanaf september weer wetenschapper en kan al mijn nieuw verworven diplomatieke vaardigheden gebruiken voor 't verschrikkelijke reviewproces. *O*
Nice ^O^ en gefeliciteerd je bent denk ik een zeldzaamheid iemand die weer terug komt naar 'the dark side'.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199642236
quote:
88s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nice ^O^ en gefeliciteerd je bent denk ik een zeldzaamheid iemand die weer terug komt naar 'the dark side'.
Ik heb een leuke plek gevonden en tevoren aangegeven dat ik niet voornemens ben aan de 'rat race' mee te doen. En inmiddels heb ik wel gemerkt dat werken in de IT ook niet bepaald ideaal is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199642251
Het eerste wat ik deed was wel kijken wat m'n h-index was na 3,5 jaar afwezigheid.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 27 mei 2021 @ 14:40:16 #73
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199642376
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb een leuke plek gevonden en tevoren aangegeven dat ik niet voornemens ben aan de 'rat race' mee te doen. En inmiddels heb ik wel gemerkt dat werken in de IT ook niet bepaald ideaal is.
Welkom in de rat-race. Maar ik begrijp het wel heb mij er ook eigenlijk aan onttrokken door in een core-facility te werken waar samenwerkingen hoger gewaardeerd worden dan individuele status en vooral (persoonlijke) grants een stuk minder relevant zijn. Dat past beter bij mijn persoonlijkheid dan vooraan te staan bij het uitdelen van geld en credits.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 27 mei 2021 @ 14:40:31 #74
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199642378
quote:
11s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:29 schreef Claudia_x het volgende:
Het eerste wat ik deed was wel kijken wat m'n h-index was na 3,5 jaar afwezigheid.
En en en...?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199642479
quote:
88s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:40 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En en en...?
Nu alweer vergeten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 15 juni 2021 @ 09:29:27 #76
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199892750
Vandaag een Nature Methods paper uit waar ik als tweede auteur op sta... eerste kleine stapjes naar hogere impact :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 15 juni 2021 @ 10:09:03 #77
8369 speknek
Another day another slay
pi_199893283
_O_.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199894860
quote:
88s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 09:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Vandaag een Nature Methods paper uit waar ik als tweede auteur op sta... eerste kleine stapjes naar hogere impact :)
Chapeau!

Gisteren in de Volkskrant de aankondiging van een nieuw tijdschrift: "Mens en dier zijn gelijkwaardig, je geld moet je weggeven en euthanasie moet een optie zijn voor zwaar gehandicapte pasgeborenen. Het zijn ideeën waarmee Peter Singer (74) zich niet bij iedereen populair maakt. Des te meer reden om het erover te hebben. Vandaar een nieuw tijdschrift: The Journal of Controversial Ideas." (bron)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 15 juni 2021 @ 12:32:03 #79
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199894964
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 12:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Chapeau!

Gisteren in de Volkskrant de aankondiging van een nieuw tijdschrift: "Mens en dier zijn gelijkwaardig, je geld moet je weggeven en euthanasie moet een optie zijn voor zwaar gehandicapte pasgeborenen. Het zijn ideeën waarmee Peter Singer (74) zich niet bij iedereen populair maakt. Des te meer reden om het erover te hebben. Vandaar een nieuw tijdschrift: The Journal of Controversial Ideas." (bron)
quote:
‘Zo kwamen we op het idee van een wetenschappelijk peer reviewed (vakgenoten beoordelen het werk, red.) tijdschrift waarin pseudoniemen zijn toegestaan, zodat auteurs zich geen zorgen hoeven te maken over repercussies. We kregen kritiek omdat wetenschappers met hun naam verantwoording zouden moeten afleggen, maar we vinden dat ideeën op zichzelf beoordeeld moeten worden. Van de tien stukken in het eerste nummer zijn er drie geschreven onder een pseudoniem. Zonder ons tijdschrift waren die waarschijnlijk niet gepubliceerd.’
:o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199894979
quote:
88s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 12:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

[..]

:o
Ja, best opmerkelijk!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 15 juni 2021 @ 12:40:22 #81
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199895107
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 12:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, best opmerkelijk!
Kun je ook funding aanvragen onder pseudoniem? ;)

Maar het is wel een apart gegeven zou iemand die tegen huidige dogma's in wat voor veld dan ook ruimte krijgen in dat blad? Of zou dat dat niet controversieel genoeg zijn?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199895341
quote:
88s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 12:40 schreef Bosbeetle het volgende:

Maar het is wel een apart gegeven zou iemand die tegen huidige dogma's in wat voor veld dan ook ruimte krijgen in dat blad? Of zou dat dat niet controversieel genoeg zijn?
"We welcome submissions in all areas of academic research insofar as the topics discussed are relevant to society at large." (bron)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 15 juni 2021 @ 13:12:08 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199895571
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 12:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

"We welcome submissions in all areas of academic research insofar as the topics discussed are relevant to society at large." (bron)
Lijkt me een fijn journal voor de tabaksindustrie.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199895818
quote:
88s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 13:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Lijkt me een fijn journal voor de tabaksindustrie.
Omdat de tabaksindustrie controversiële ideeën heeft die leunen op gedegen argumentatie?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 15 juni 2021 @ 13:36:13 #85
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199895887
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 13:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Omdat de tabaksindustrie controversiële ideeën heeft die leunen op gedegen argumentatie?
Omdat ze er een handje van hebben controversiele artikelen uit te brengen o.a. dat roken goed zou zijn tegen covid-19 en dat ze er dan wel wat aan hebben dat ze dat onder pseudoniem kunnen doen omdat het nu opvalt dat alle auteurs bij de tabaksindustrie werken :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199895936
quote:
88s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 13:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Omdat ze er een handje van hebben controversiele artikelen uit te brengen o.a. dat roken goed zou zijn tegen covid-19 en dat ze er dan wel wat aan hebben dat ze dat onder pseudoniem kunnen doen omdat het nu opvalt dat alle auteurs bij de tabaksindustrie werken :D
Van de pagina die ik hiervoor noemde: "The main criterion for acceptance will be the quality of the arguments given." Ik vind dat sympathiek.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 15 juni 2021 @ 13:56:32 #87
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199896163
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 13:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Van de pagina die ik hiervoor noemde: "The main criterion for acceptance will be the quality of the arguments given." Ik vind dat sympathiek.
Sympathiek ja maar hoe houdbaar? De geschiedenis leert ons dat het best vaak voorkomt dat onwaarheden behoorlijk waar beargumenteerd kunnen worden, het niet anoniem publiceren beschermt dan wel een beetje en openbaart ook de beweegredenen van de auteurs, als dat wegvalt en het beoordelen op argumenten gebeurt even niet rigide genoeg, dan kan zo'n journal een heel vervelend blad worden wat misbruikt kan worden voor allerhande "agenda's".
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199896193
quote:
88s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 13:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Sympathiek ja maar hoe houdbaar? De geschiedenis leert ons dat het best vaak voorkomt dat onwaarheden behoorlijk waar beargumenteerd kunnen worden, het niet anoniem publiceren beschermt dan wel een beetje en openbaart ook de beweegredenen van de auteurs, als dat wegvalt en het beoordelen op argumenten gebeurt even niet rigide genoeg, dan kan zo'n journal een heel vervelend blad worden wat misbruikt kan worden voor allerhande "agenda's".
Wijd vooral uit over die geschiedenis, want ik ken 'em niet. Ik ben een groot voorstander van een vrije uitwisseling van ideeën. Als anoniem publiceren dat in de huidige cancelcultuur eenvoudiger gemaakt, dan hulde! Helaas is dat klaarblijkelijk nu ook al in de wetenschap nodig. Van universiteiten mag je meer verwachten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 15 juni 2021 @ 16:37:28 #89
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199897850
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 13:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wijd vooral uit over die geschiedenis, want ik ken 'em niet. Ik ben een groot voorstander van een vrije uitwisseling van ideeën. Als anoniem publiceren dat in de huidige cancelcultuur eenvoudiger gemaakt, dan hulde! Helaas is dat klaarblijkelijk nu ook al in de wetenschap nodig. Van universiteiten mag je meer verwachten.
Ik ben daar ook een voorstander van maar ik ben ook een voorstander van het openbaren van "confilcts of interest" ik heb er alleen niet het volledige vertrouwen in dat men dat altijd netjes aangeeft, helemaal niet als men anoniem kan publiceren.

En het klassieke voorbeeld uit de geschiedenis dat is natuurlijk het eugenetica veld, maar daar hoef ik denk ik niet over uit te wijden.

Ik ben ook geen voorstander van cancelen maar ik vind wel dat je in discussie moet kunnen gaan met degene die de ideeën poneert.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bosbeetle op 15-06-2021 16:44:39 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 15 juni 2021 @ 17:04:35 #90
8369 speknek
Another day another slay
pi_199898156
Zolang universiteiten nog vooral en massaal de hand boven het hoofd houden van de old boys bij gevallen van misbruik en (seksuele) intimidatie, hoeven we ons geloof ik niet echt druk te maken om "cancelculture".

Een grappig idee dat vooral gebruikt zal worden door uitgerangeerde professoren om nog een crackpot theorie de ether in te slingeren. Ik den niet dat het erg slim is in de huidige maatschappij, waarbij de wetenschap er meer aan heeft weer vertrouwen in de instituties te kweken dan professoren die gaan clout-chasen met wilde ideeen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 17:14:26 #91
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199929966
Haha super leuk om als bioloog geciteerd te worden door "New Projections for Dark Matter Searches with Paleo-Detectors" :D Toch mogelijk mijn steentje bijgedragen aan de zoektocht naar dark matter :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 7 juli 2021 @ 15:44:00 #92
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200250677
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

"Bedankt voor uw zeer waardevolle feedback. We hebben in regel 5 op pagina 6 een woord geherformuleerd en menen hiermee tegemoet te komen aan uw bezwaren."
Reviewer drie is inmiddels in de derde ronde vervallen tot onze data garbage te noemen ons taalgebruik akward en onze conclusies weakly supported :D onze rebuttals lengthy (hij schrijft zelfs paginas lange reviews) De editor heeft hem/haar effectief kaltgestelt door ons aan te geven wel te reageren maar dat we geen nieuwe experimenten mogen doen ;) en dat ons commentaar anoniem aan de reviewer doorgegeven wordt ( :? ) die denkt vast hey een rebuttel van dondald duck leuk :D

reviewer 1 en 2 vinden het al drie rebuttals lang een prima artikel...

Het is toch een beetje AiOtje pesten dit...

Nou maar hopen dat het Shivo niet is reviewer 3 ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_200253210
Nee hoor, mijn reviews zijn altijd heel constructief.

Vorige week kwamen de nieuwe IFs uit, van 2020. Aan de hand daarvan was te zien dat een journal als Nature Communications vorig jaar ruim 30,000 artikelen heeft gepubliceerd. Kosten om daar te publiceren: ik meen $6000. Dat is dan dus $160 miljoen aan omzet! Absurd veel.
Jesus saves but death prevails.
  Moderator woensdag 28 juli 2021 @ 10:50:36 #94
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200592619
Uiteindelijk is het geaccepteerd :Y ondanks reviewer 3
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_200790118
Hoe kijken mensen hier tegen het weer terug naar onderwijs op locatie aan? Ikzelf heb er heel veel zin in, maar hoor ook van anderen dat ze online lesgeven eigenlijk wel fijn vinden.
pi_200820581
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 11:25 schreef Operc het volgende:
Hoe kijken mensen hier tegen het weer terug naar onderwijs op locatie aan? Ikzelf heb er heel veel zin in, maar hoor ook van anderen dat ze online lesgeven eigenlijk wel fijn vinden.
Ik ben geen wetenschapper maar wel een ex rij-instructeur en ik vind het goed als onderwijs/lessen weer fysiek plaats gaan vinden ipv online.
Online kunnen belangrijke dingen ontbreken zoals bijvoorbeeld non-verbale communicatie en de aandacht voor en van de leerlingen zal m.i. ook minder zijn omdat iedereen in eigen omgeving naar een schermpje zit te turen terwijl de kat of hond ook aandacht vraagt.
Bij rijlessen in de praktijk kan online lesgeven natuurlijk niet maar het heeft mij iig wel de overtuiging gegeven dat persoonlijk contact belangrijk is in een lesomgeving. Want ook bij theorielessen kom je er online minder snel achter of iemand vragen heeft of iets niet begrijpt.
Dus als het veilig kan dan juich ik het toe.
  Moderator zondag 8 augustus 2021 @ 23:55:59 #97
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200822729
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 11:25 schreef Operc het volgende:
Hoe kijken mensen hier tegen het weer terug naar onderwijs op locatie aan? Ikzelf heb er heel veel zin in, maar hoor ook van anderen dat ze online lesgeven eigenlijk wel fijn vinden.
Hoe eerder weer op locatie hoe beter, al is het alleen maar om niet meer tegen het ideaalbeeld van universitair dat leeft in het hoofd van eerste jaars op te moeten boksen.

Volgensmij denken veel studenten dat dingen op locatie zo veel beter waren dan online, ik denk dat de waarheid is dat zowel online als op locatie veel meer chaos heerst dan ze denken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:58:21 #98
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_200841883
Promotie afgesloten --> begonnen als postdoc!

*O*
  Moderator dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:15:08 #99
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200845845
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 10:58 schreef NaturalScience het volgende:
Promotie afgesloten --> begonnen als postdoc!

*O*
Gefeliciteerd en welkom bij de club. *O* (Weer een concurrent erbij :{ )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_200860669
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 11:25 schreef Operc het volgende:
Hoe kijken mensen hier tegen het weer terug naar onderwijs op locatie aan? Ikzelf heb er heel veel zin in, maar hoor ook van anderen dat ze online lesgeven eigenlijk wel fijn vinden.
Ik blijf een groot deel online verzorgen, vanwege meerdere redenen. Het is eigenlijk best goed bevallen, ging redelijk efficiënt en de resultaten van de studenten hebben er niet onder geleden. Daarnaast vereiste de transitie naar online een grote investering en die wil ik niet nu al weer weggooien.

Hoorcolleges, discussiegroepen en 1-op-1 begeleiding blijft online. Werkcolleges en practicum gaat terug naar de locatie.

En ik kan nu zelfs op vakantie tijdens m'n onderwijs, want het online gebeuren loopt automatisch door B-)
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_200861045
Ik heb voor de zomer twee keer een werkgroep live mogen geven, dat beviel me beter dan online. Daar mis ik online de interactie wel. Maar dingen als het bespreken van vragen over de feedback die ik heb gegeven op de conceptversie van de inleiding van een thesis hou ik het liefst online, daar voegt fysiek voor mij weinig toe.

Maar ik moet zeggen dat ik pas sinds corona ook wat lesgeef, en dan ook nog heel weinig, dus ik heb ook niet echt goed vergelijkingsmateriaal online/fysiek. De enige ervaring die ik fysiek heb is die twee werkgroepen, en online niet heel veel meer.

Praktisch gezien vind ik online wel makkelijk, ook gezien wat @papernote zegt over vakantie haha. Zeker omdat ik het grootste deel van het jaar één middag per week lesgeef, is het fijn als ik het een keer online kan doen zodat ik een week vakantie kan nemen buiten zomer/kerst. Dat van mij loopt dan niet automatisch door zonder dat ik wat hoef te doen, maar ik kan prima op vakantie één middag even vanaf daar lesgeven en de rest vd tijd dan lekker daar zijn, ipv dat ik daarvoor dan terug moet komen.
pi_200861076
En niet alleen vakantie, maar ook congressen en werkbezoeken. Het was altijd een heel gedoe om m'n onderwijs om de grote congressen heen te roosteren. Kan nu allemaal gewoon doorlopen zonder al te veel gedoe.

Hadden we jaren eerder moeten hebben, zo'n pandemie ;) . Behalve dat er nu geen congressen op locatie zijn ;(
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  woensdag 11 augustus 2021 @ 17:35:28 #103
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_200864166
quote:
88s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 15:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Gefeliciteerd en welkom bij de club. *O* (Weer een concurrent erbij :{ )
Dank!

Alleen een concurrent als je kanker onderzoek doet. ;)
  Moderator woensdag 11 augustus 2021 @ 18:03:46 #104
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200864531
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 17:35 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Dank!

Alleen een concurrent als je kanker onderzoek doet. ;)
Dat doet iedereen toch :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_200864598
quote:
88s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 18:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat doet iedereen toch :D
Meen je dit nou serieus? :D

Ik niet in elk geval :)
  Moderator donderdag 12 augustus 2021 @ 08:30:50 #106
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200871952
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 18:07 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Meen je dit nou serieus? :D

Ik niet in elk geval :)
Semi, het wordt er wel heel vaak bij de haren bij gesleept om geld los te krijgen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_200902784
Wat te doen als een gemiddelde wetenschapper met een PhD in het buitenland die bijna afgerond is.

Ik vind wetenschap tof, maar ik ben echt bang om te richten op een carrière in de wetenschap.

Mijn PI wil me helpen met een Marie Curie Fellowship, en ik heb zelf het idee dat je echt zo snel mogelijk je eigen geld binnen moet zien te krijgen. Ik zie zoveel postdocs om me heen die misbruikt worden als goedkope arbeidskrachten zonder enige verantwoordelijkheid.

Ik ben bang om me voor 5+ jaar te committeren tot postdocs zonder enige zekerheid of groei. Een collega heeft nu een positie gekregen aan Kings College, maar daar tegenover staan (betere) wetenschappers die geen geluk hebben en ook echt niet gelukkig zijn.
pi_200904988
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 10:58 schreef NaturalScience het volgende:
Promotie afgesloten --> begonnen als postdoc!

*O*
Van harte!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_200905033
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 11:25 schreef Operc het volgende:
Hoe kijken mensen hier tegen het weer terug naar onderwijs op locatie aan? Ikzelf heb er heel veel zin in, maar hoor ook van anderen dat ze online lesgeven eigenlijk wel fijn vinden.
Een universiteit zonder fysiek onderwijs is een veredelde LOI-cursus. Het is belangrijk dat er weer onderwijs op locatie plaatsvindt, al kan ik me wel voorstellen dat er docenten zijn die er moeite mee hebben omdat de vaccinatiegraad onder die leeftijdsgroep nog laag is. Het lijkt me wel goed als die docenten op dit moment nog de kans krijgen online onderwijs te geven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_200905152
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 01:00 schreef Paganitzu het volgende:
Wat te doen als een gemiddelde wetenschapper met een PhD in het buitenland die bijna afgerond is.

Ik vind wetenschap tof, maar ik ben echt bang om te richten op een carrière in de wetenschap.

Mijn PI wil me helpen met een Marie Curie Fellowship, en ik heb zelf het idee dat je echt zo snel mogelijk je eigen geld binnen moet zien te krijgen. Ik zie zoveel postdocs om me heen die misbruikt worden als goedkope arbeidskrachten zonder enige verantwoordelijkheid.

Ik ben bang om me voor 5+ jaar te committeren tot postdocs zonder enige zekerheid of groei. Een collega heeft nu een positie gekregen aan Kings College, maar daar tegenover staan (betere) wetenschappers die geen geluk hebben en ook echt niet gelukkig zijn.
Je laatste alinea begrijp ik niet. Sowieso kan ik uit je verhaal niet opmaken hoe leuk je het eigenlijk vindt om wetenschap te bedrijven en welke nadelen je precies ziet.

Je kunt het ook een paar jaar een kans geven en kijken of het je lukt om je carrière op een manier vorm te geven die je aanstaat. Er is wel ruimte om dat op je eigen manier te doen, maar dat hangt mede af van je vakgebied en de instelling/vakgroep waar je voor gaat werken.

Bedenk ook dat een vaste positie niet de heilige graal is. Ik kreeg vrij snel zekerheid en toch voelde ik me uitgebuit. Het lijkt me dus belangrijk om op een rij te zetten hoe je je wetenschappelijke carrière voor je ziet en daar (als je dat wilt) werk van te maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 16 augustus 2021 @ 15:04:16 #111
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_200937276
quote:
88s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 08:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Semi, het wordt er wel heel vaak bij de haren bij gesleept om geld los te krijgen.
Zeker waar.
In mijn geval werk ik echt puur en alleen aan het ontwikkelen van nieuwe behandelmethoden voor specifieke hersentumoren in kinderen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 15:37:37 #112
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200937773
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 01:00 schreef Paganitzu het volgende:
Wat te doen als een gemiddelde wetenschapper met een PhD in het buitenland die bijna afgerond is.

Ik vind wetenschap tof, maar ik ben echt bang om te richten op een carrière in de wetenschap.

Mijn PI wil me helpen met een Marie Curie Fellowship, en ik heb zelf het idee dat je echt zo snel mogelijk je eigen geld binnen moet zien te krijgen. Ik zie zoveel postdocs om me heen die misbruikt worden als goedkope arbeidskrachten zonder enige verantwoordelijkheid.

Ik ben bang om me voor 5+ jaar te committeren tot postdocs zonder enige zekerheid of groei. Een collega heeft nu een positie gekregen aan Kings College, maar daar tegenover staan (betere) wetenschappers die geen geluk hebben en ook echt niet gelukkig zijn.
Dit is sowieso een hele lastige wat wil je zelf? Van een post-doc wordt veel zelfstandigheid verwacht en binnen die zelfstandigheid kan heel veel, maar niemand gaat je vertellen hoe precies. Ook die groei ligt voor een groot deel bij jezelf... Het is vaak niet eens een kwestie van direct geld binnen halen maar wel een kwestie van gelijk goede wil en richting aangeven. Zo merk ik dat post-docs die veel aanvragen doen ongeacht of ze de beurzen krijgen langer blijven hangen dan zij die dat minder doen.

En dan hangt het ook nog volledig af van de mores binnen de groep en afdeling.

Ikzelf ben een post-doc voor 10 jaar zonder groei, maar voel me daar niet bij uitgebuit en/of belemmerd maar juist met mijn neus in de boter.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 23 augustus 2021 @ 09:22:01 #113
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201038383
Grappig hoe er in de natuur altijd weer dingen zijn waarvan je de bek open valt :D



quote:
Acetabularia is a single-celled organism, but gigantic in size and complex in form
[img]Acetabularia are among the largest single-celled organisms, having also a remarkably large nucleus. During sexual reproduction, the nucleus undergoes multiple rounds of mitosis, forming many daughter nuclei all within one nuclear membrane. These nuclei undergo meiosis and are transported to the tips of the branches, the sporangia, where they are released as gametes.[/img]

Dit is echt belachelijk, waar je van de gemiddelde organisme een cel niet kunt zien met het blote ook, op een paar enkele cellen na (meestal eicellen) bestaat deze alg gewoon uit 1 cel die echt enorm is _O_ Als je mij verteld had dat ze een aliën life form gevonden hadden met deze eigenschappen had ik gelijk gezegd dat klinkt wel vrij buitenaards ja, dat bestaat op aarde niet :D :X Zo leer je telkens weer wat. Trouwens geleerd van deze tweet.

twitter


https://en.wikipedia.org/wiki/Acetabularia
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 1 november 2021 @ 10:43:44 #114
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201981772
:D mijn zus kreeg van google een reminder dat het precies10 jaar geleden is dat ik gepromoveerd ben :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201995795
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2021 10:43 schreef Bosbeetle het volgende:
:D mijn zus kreeg van google een reminder dat het precies10 jaar geleden is dat ik gepromoveerd ben :D
De tijd vliegt, als je plezier hebt O+

Iedereen sterkte vandaag met de NWO VIDI deadlines :*
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_202887236
Al 55 dagen niet gepost. Dat is niet best mensen.

Afijn, ik heb nog een extra jaar aan m'n fellowship kunnen plakken, waardoor ik ook dit jaar geen les hoef te geven. Joepie! Het lesgeven zelf vind ik wel leuk om te doen, maar heb niets met alle rompslomp die er bij komt kijken. Studenten die niet op komen dagen bij een tentamen omdat ze pijn in hun teen hebben, en dan een nieuw tentamen moeten bedenken, waar ze weer een ander excuus voor hebben. De school doet er alles aan om de studenten tevreden te stellen. Ook leuk, lesgeven voor 1 student, terwijl er 150 man staan ingeschreven. De rest van de groep volgt de lessen online, in hun eigen tijd. Yeah, right... Maar wel klagen als ze een onvoldoende hebben. Wat een kutzooi.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203413236
Het hele forum sterft een langzame dood, dus dit topic ook.

Al twee jaar nauwelijks gereisd - dit jaar wel een paar trips staan maar we zullen afwachten of die door gaan.
Jesus saves but death prevails.
pi_203413371
Ik zit nog steeds op dezelfde plek, dus als je in de buurt bent, dan weet je me te vinden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203419131
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 07:53 schreef Lyrebird het volgende:
Al 55 dagen niet gepost. Dat is niet best mensen.

Afijn, ik heb nog een extra jaar aan m'n fellowship kunnen plakken, waardoor ik ook dit jaar geen les hoef te geven. Joepie! Het lesgeven zelf vind ik wel leuk om te doen, maar heb niets met alle rompslomp die er bij komt kijken. Studenten die niet op komen dagen bij een tentamen omdat ze pijn in hun teen hebben, en dan een nieuw tentamen moeten bedenken, waar ze weer een ander excuus voor hebben. De school doet er alles aan om de studenten tevreden te stellen. Ook leuk, lesgeven voor 1 student, terwijl er 150 man staan ingeschreven. De rest van de groep volgt de lessen online, in hun eigen tijd. Yeah, right... Maar wel klagen als ze een onvoldoende hebben. Wat een kutzooi.
Tsja, op het middelbare onderwijs ben je als docent nog eens extra verantwoordelijk voor je leerlingen omdat ze het nog wel wat ontbreekt aan zelfstandigheid. Corona wordt bij ons ook nog wel eens misbruikt. Wij hebben nu naast herkansingen ook nog inhaalschoolexamens, en inclusief correctiemodel ben je daar toch wel weer 3 uur mee zoet. Per klas.
-
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 18:09:18 #120
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203419991
Bij ons willen ze inmiddels bijna alle jaarlijkse cursussen 2 keer per jaar gaan doen :X
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 16 februari 2022 @ 15:46:03 #121
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203691083
twitter


Hoe moet ik dit voor me zien? Als je al je data direct op Twitter en Instagram gooit en er met "het publiek" lekker over discuzeurt heb je dan meer kans om aan het werk te komen in utrecht? ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_203691223
Ik vind dat eigenlijk wel een goed punt. De impactfactor kan mij gestolen worden, want wij publiceren nooit iets in een journal dat er toe doet. Het werk wordt wel goed geciteerd en gelezen, en daar draait het om.

Een tijd terug had ik mot met een editor van het open access journal waar wij publiceren, en moest ik noodgedwongen uitwijken naar een soortgelijk journal met dezelfde impactfactor, maar dan achter een paywall. Dat werk wordt helaas niet zo vaak geciteerd.

Knikker het gewoon open access, en laat het publiek beslissen hoe belangrijk het werk is. Niet zo'n omhoog gevallen editor.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 16 februari 2022 @ 16:01:29 #123
8369 speknek
Another day another slay
pi_203691270
Da's hier al lang zo, enigszins genoodzaakt inderdaad in dat technische (toegepaste) vakgebieden niet altijd even goed scoren in deze klassieke wetenschappen metrieken, maar dingen als maatschappelijke impact scoren net zo hoog als journal impact als het gaat om promotie. Sommige professoren bij ons hebben een h-index van 8 ofzo.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203691326
Dat samenwerken is ook wel iets. Wij als Nederlanders krijgen dat wat meer mee dan wetenschappers in andere landen, is mijn ervaring. Ik vind het verbijsterend dat er nog groepen zijn die alles in hun uppie doen. Waarom?

Generatieverschillen, ook wel een punt. Zo is mijn voorganger enorm gebrand om zijn naam op iedere publicatie te krijgen, ook als ie er geen reet voor gedaan heeft. Dat was vroeger gewoon, maar nu kan dat echt niet meer.

Van hogerhand begreep ik dat ze hem ontslagen hadden, omdat hij een haantje was.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203712743
Dat is toch van de gekke, waar de UU mee bezig is. Allemaal gelijk, zodat er niemand meer echt zijn best hoeft te doen. De nivellering is in Nederland volledig doorgeslagen.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 00:43:56 #126
8369 speknek
Another day another slay
pi_203712916
Ik ben er niet heel verbaasd over, wat de UU doet is ook helemaal niet zo heel vooruitstrevend, wij zagen het al bij de vorige onderzoeksaccreditatie. De h-index en citatiescores zijn al lang niet heilig meer, ook omdat het een bewijs van presteren in het verleden is. De accreditatiecommissie was veel meer geinteresseerd in of we voorbereid waren op de veranderende toekomst. Kun je over tien jaar meespelen. Daar hoort dynamiek en samenwerkingsverbanden en een goed academisch klimaat bij, weg van publish or perish. Ik kan dat in zekere zin wel toejuichen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203715774
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 00:04 schreef Shivo het volgende:
Dat is toch van de gekke, waar de UU mee bezig is. Allemaal gelijk, zodat er niemand meer echt zijn best hoeft te doen. De nivellering is in Nederland volledig doorgeslagen.
In mijn vakgebied zorgen bladen met een hoge impactfactor eigenlijk alleen maar voor scheve ogen. Het komt zelden voor dat er een artikel in een van de Nature bladen wordt gepubliceerd, waar geen luchtje aanzit. Onnodig hypen van resultaten. Als je er een beetje verstand van hebt, van mijn vak, prik je er door heen. Andersom zijn er artikelen in bladen met een impact factor 3-4, die honderden keren geciteerd zijn. Wat zegt die impactfactor dan? Dat werk heeft zich dan in de praktijk toch bewezen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203722184
Hoe ga je impact wegen zonder IF en zonder citaties? Zonder her gebruik van data om vast te stellen dat een onderzoeker impact heeft? Dat gaat leiden tot nepotisme. De luidste stemmen in de promotie commissie krijgen de overhand.

Deze aanpak komt uit de alfa hoek, de zachte wetenschap, waar impact sowieso lastig te meten is omdat er nauwelijk signaal boven de ruis uit stijgt.
Jesus saves but death prevails.
pi_203737359
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 16:15 schreef Shivo het volgende:
Hoe ga je impact wegen zonder IF en zonder citaties? Zonder her gebruik van data om vast te stellen dat een onderzoeker impact heeft? Dat gaat leiden tot nepotisme. De luidste stemmen in de promotie commissie krijgen de overhand.

Deze aanpak komt uit de alfa hoek, de zachte wetenschap, waar impact sowieso lastig te meten is omdat er nauwelijk signaal boven de ruis uit stijgt.
Mijn indruk is dat search committees en promotiecommissies vaak geen flauw benul hebben van wat een impactfactor of een citatie is. Het zijn toch vaak de mindere goden die dat werk doen :)

Search committees kijken tegenwoordig toch vooral naar of je een vrouw of een minderheid bent, of je een veelbelovende jonge academicus of een gearriveerde pro bent. Zit je er ergens tussen in, mid career met een redelijk aantal publicaties, dan maak je weinig kans. Of ben ik dan erg cynisch?

De promotiecommissie van mijn universiteit kijkt veel breder dan alleen naar onderzoek. Research levert bij ons geen cent op, dus daar scoor je niet echt mee. Onderwijs wordt wel gewaardeerd (wij verdienen ons geld met onderwijs), en ze kicken op 'service'. Of je je gezicht in commissies laat zien, of je ergens editor bent, of je veel papierwerk voor de school doet. Als je met een startup bezig bent of veel industriegeld binnenharkt, wordt ook erg gewaardeerd. Met het eerste kan de school z'n imago oppoetsen, en op industriegeld zit overhead, die kan worden afgeroomd, zodat het salaris van de VC omhoog kan. Onderzoeksgrants van de overheid betalen geen overhead, zoals dat in de VS wel het geval is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lyrebird op 19-02-2022 13:44:19 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203741326
Bij de twee US instellingen waar ik heb gewerkt zijn er commissies met mindere goden (ik heb er ook wel eens ingezeten O-)) die een aanbeveling doen, uiteindelijk is het de VP/president die de beslissingen maakt.
Jesus saves but death prevails.
  Moderator dinsdag 29 maart 2022 @ 11:55:55 #131
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_204259814
Nou ik heb eindelijk iets over Covid gepubliceerd ben ik nu maatschappelijk relevant geworden ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 29-03-2022 12:56:30 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_204270478
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 16:15 schreef Shivo het volgende:
Hoe ga je impact wegen zonder IF en zonder citaties? Zonder her gebruik van data om vast te stellen dat een onderzoeker impact heeft? Dat gaat leiden tot nepotisme. De luidste stemmen in de promotie commissie krijgen de overhand.

Deze aanpak komt uit de alfa hoek, de zachte wetenschap, waar impact sowieso lastig te meten is omdat er nauwelijk signaal boven de ruis uit stijgt.
Het gaat alleen om de impact factor, niet om de citaties. Het voornaamste punt is dat de impact factor van een blad wordt gedreven door andere publicaties, niet door je eigen werk. Volgens mij mag je dus wel het aantal citaties naar een artikel blijven noemen, want dat zegt iets over de kwaliteit van je eigen werk.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_204480014
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 20:12 schreef Bestweter het volgende:
"Derdeyn Gregoire: Een astronaut is iemand die met de Amerikanen de ruimte is in gegaan, een kosmonaut iemand die met de Russen de ruimte is in gegaan, een taikonaut iemand met de Chinezen. Het spijt me voor u, maar Frank De Winne is dus géén astronaut." schreef Greg Derdeyn.
Juist of fout?
Lekker boeiend. De uitslag hier was duidelijk: F&L / Het grote gelijk.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  Moderator maandag 16 mei 2022 @ 09:42:21 #134
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_204767540
https://www.zonmw.nl/nl/a(...)-en-bestuurslid-nwo/

:o iemand die door nature genoemd word als hyperprolific author (ongezond prolific) word voorzitter van ZonMW.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_204857655
Grant review voor een Finse aanvraag. Dat gaat er zo aan toe:

quote:
According to Finnish legislation the applicant is entitled to know the names of the panel members and the external reviewers who have reviewed the application. The applicant will receive the review report of his application as a pdf file. The name of the reviewer will be shown in the report.
Daar staat dan 75 euro tegenover (toe maar, gaat me minstens een halve dag kosten..). Is dat het wel waard als de auteur van de grant weet wie de grant gereviewd heeft?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 13:03:37 #136
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_204858517
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:38 schreef Lyrebird het volgende:
Grant review voor een Finse aanvraag. Dat gaat er zo aan toe:
[..]
Daar staat dan 75 euro tegenover (toe maar, gaat me minstens een halve dag kosten..). Is dat het wel waard als de auteur van de grant weet wie de grant gereviewd heeft?
Handig als de ontvanger van de grant dan ook gelijk jouw grants gaat goedkeuren, zo wast de ene hand de ander. En natuurlijk volledig onwenselijk.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_204877166
quote:
88s.gif Op maandag 16 mei 2022 09:42 schreef Bosbeetle het volgende:
https://www.zonmw.nl/nl/a(...)-en-bestuurslid-nwo/

:o iemand die door nature genoemd word als hyperprolific author (ongezond prolific) word voorzitter van ZonMW.
Al die publicaties en een H-index van 47. Dus veel output maar niemand die er om geeft. Veel gescheer, weinig wol.
Jesus saves but death prevails.
pi_204877198
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 04:21 schreef Shivo het volgende:

[..]
Al die publicaties en een H-index van 47. Dus veel output maar niemand die er om geeft. Veel gescheer, weinig wol.
47.. dat is toch prima? Er zaten ook erg veel publicaties in Nature tussen.

Ik kan het niet zo goed plaatsen, waarom dat werk zo hoog scoort. Van een bevriende oogarts heb ik begrepen dat zij tot nu toe weinig toegevoegde waarde zien in het genetisch onderzoek. Die man van ZonMW zit ook in die hoek (maar dan niet voor het oog).
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator vrijdag 27 mei 2022 @ 08:56:42 #139
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_204877832
Hij zit bij generation r een hele grote uitgebreide Rotterdamse studie, wat opzich wel een erg mooi project is waar een hele generatie mensen wordt gevolgd. Of ze nou ziek worden of niet om dan als ze wel ziek worden informatie te hebben over het verloop voor die ziekte. Daar zit genetische informatie bij maar ook bijvoorbeeld systematische mri's van het brein etc etc. Met andere woorden hij zit op een berg data maar om daarvoor nou boven elk artikel te staan die die data gebruikt...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 27 mei 2022 @ 13:58:56 #140
134783 papernote
Een echte.
pi_204880414
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 04:21 schreef Shivo het volgende:

[..]
Al die publicaties en een H-index van 47. Dus veel output maar niemand die er om geeft. Veel gescheer, weinig wol.
Hoe kom je aan 47? Want volgens scopus is het 74: https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57189595440

Maar hij drijft wel lekker mee op de enorme hoeveelheid data en publicaties uit de Rotterdam Study.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  Moderator maandag 25 juli 2022 @ 11:19:59 #141
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205452746
Gevalletje beter laat dan nooit, voor het eerst een keer een peer review gedaan.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 1 september 2022 @ 09:55:37 #142
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205809588


Kazzap!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 2 januari 2023 @ 13:30:27 #143
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_207389507
Gelukkig nieuw jaar :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 21 januari 2023 @ 14:28:15 #144
269689 crew  Viv
pi_207654943
Aangezien ik tegenwoordig "scientist" in mijn functietitel heb staan, zal ik me ook maar eens melden hier. c_/
  Moderator zaterdag 21 januari 2023 @ 15:40:32 #145
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_207655838
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:28 schreef Viv het volgende:
Aangezien ik tegenwoordig "scientist" in mijn functietitel heb staan, zal ik me ook maar eens melden hier. c_/
_O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 23 januari 2023 @ 10:41:54 #146
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207681298
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:28 schreef Viv het volgende:
Aangezien ik tegenwoordig "scientist" in mijn functietitel heb staan, zal ik me ook maar eens melden hier. c_/
Lekker. Wat ga je sciencen dan?

Scientist klinkt wel veel toffer dan het suffe onderzoeker / researcher dat ze hier op me geplakt hebben.
Huilen dan.
pi_207681356
quote:
14s.gif Op maandag 23 januari 2023 10:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Lekker. Wat ga je sciencen dan?

Scientist klinkt wel veel toffer dan het suffe onderzoeker / researcher dat ze hier op me geplakt hebben.
Het valt me in Nederland op dat wetenschappers/onderzoekers veel moeite hebben zichzelf wetenschapper te noemen. "Tja, wat ik doe, dat is geen echte wetenschap."
  Moderator maandag 23 januari 2023 @ 10:49:54 #148
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_207681365
quote:
14s.gif Op maandag 23 januari 2023 10:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Lekker. Wat ga je sciencen dan?

Scientist klinkt wel veel toffer dan het suffe onderzoeker / researcher dat ze hier op me geplakt hebben.
Ik was heel blij toen ik eindelijk van die kung-fu titel master af was :D :Y Inmiddels is mijn titel specialist :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_207681410
Nu ik gisteren toch een keer getagged werd (in dat andere topic) ben ik wel gemotiveerd om weer eens een post te maken hier, dat is lang geleden!

Ik ben ondertussen alweer bijna 7 jaar gepromoveerd (maart 2016 :)), dus al 7 jaar postdoc. Door de menige kleine contractjes en ook ouderschapsverlof heb ik dat zo lang kunnen doen; ondertussen mag dat bij ons (UU) niet eens meer. Mijn laatste 3 jaar heb ik op een Veni gedaan en onder de huidige regels mag je die niet eens bij je huidige instituut doen. Echt te achterlijk voor woorden _O- Iets met inbeddingsgarantie. Oh wat ik kan ik mij druk maken over die regelingen; volgens de wet zou ik gewoon een vast contract aangeboden moeten krijgen maar in de wetenschap is dat gewoon een NoGo. Echt kut voor mij maar ook voor mijn groep; want samen met mij gaan er nog meer collega's weg door deze regeling en daardoor dus heel veel expertise....

Nu is dat voor mij niet heel erg; de kans is vrij groot dat ik in Augustus (dan loopt mijn huidige contract af) toch stop in de wetenschap. Ik haal er net niet meer genoeg voldoening uit (ook vanwege bovenstaande redenen) en ben ook wel eens toe aan wat nieuws (buiten de wetenschap). Desalniettemin heeft de wetenschap mij veel flexibilteit gegeven en heb ik het een hele leuke tijd gevonden.

Voorlopig wacht ik op de release van mijn Nature paper, mijn eerste eerste auteur :) (ben wel eens coauteur op dit soort papers geweest); komt hopelijk volgende week uit! Dat zal ik hier ook wel delen ;) En hopelijk krijgt het een beetje mediaaandacht, dat zou wel heel leuk zijn. En dan kan ik toch spreken over het stoppen op mijn 'hoogtepunt' :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 23 januari 2023 @ 11:00:09 #150
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207681469
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 10:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Het valt me in Nederland op dat wetenschappers/onderzoekers veel moeite hebben zichzelf wetenschapper te noemen. "Tja, wat ik doe, dat is geen echte wetenschap."
Tja, voor mij voelt dat ook precies zo hoor: ik ben gewoon een beetje aan het aanrommelen.
Huilen dan.
pi_207681476
quote:
10s.gif Op maandag 23 januari 2023 11:00 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Tja, voor mij voelt dat ook precies zo hoor: ik ben gewoon een beetje aan het aanrommelen.
Ja precies :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_207681556
Ik ben nu Ass. Prof en voor mij voelt het ook nog zo hoor. :D
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_207681560
quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2023 10:54 schreef Norrage het volgende:
Nu ik gisteren toch een keer getagged werd (in dat andere topic) ben ik wel gemotiveerd om weer eens een post te maken hier, dat is lang geleden!

Ik ben ondertussen alweer bijna 7 jaar gepromoveerd (maart 2016 :)), dus al 7 jaar postdoc. Door de menige kleine contractjes en ook ouderschapsverlof heb ik dat zo lang kunnen doen; ondertussen mag dat bij ons (UU) niet eens meer. Mijn laatste 3 jaar heb ik op een Veni gedaan en onder de huidige regels mag je die niet eens bij je huidige instituut doen. Echt te achterlijk voor woorden _O- Iets met inbeddingsgarantie. Oh wat ik kan ik mij druk maken over die regelingen; volgens de wet zou ik gewoon een vast contract aangeboden moeten krijgen maar in de wetenschap is dat gewoon een NoGo. Echt kut voor mij maar ook voor mijn groep; want samen met mij gaan er nog meer collega's weg door deze regeling en daardoor dus heel veel expertise....

Nu is dat voor mij niet heel erg; de kans is vrij groot dat ik in Augustus (dan loopt mijn huidige contract af) toch stop in de wetenschap. Ik haal er net niet meer genoeg voldoening uit (ook vanwege bovenstaande redenen) en ben ook wel eens toe aan wat nieuws (buiten de wetenschap). Desalniettemin heeft de wetenschap mij veel flexibilteit gegeven en heb ik het een hele leuke tijd gevonden.

Voorlopig wacht ik op de release van mijn Nature paper, mijn eerste eerste auteur :) (ben wel eens coauteur op dit soort papers geweest); komt hopelijk volgende week uit! Dat zal ik hier ook wel delen ;) En hopelijk krijgt het een beetje mediaaandacht, dat zou wel heel leuk zijn. En dan kan ik toch spreken over het stoppen op mijn 'hoogtepunt' :D
Begrijpelijk, weet je al wat je wel wilt gaan doen?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_207681572
quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2023 10:54 schreef Norrage het volgende:
Nu ik gisteren toch een keer getagged werd (in dat andere topic) ben ik wel gemotiveerd om weer eens een post te maken hier, dat is lang geleden!

Ik ben ondertussen alweer bijna 7 jaar gepromoveerd (maart 2016 :)), dus al 7 jaar postdoc. Door de menige kleine contractjes en ook ouderschapsverlof heb ik dat zo lang kunnen doen; ondertussen mag dat bij ons (UU) niet eens meer. Mijn laatste 3 jaar heb ik op een Veni gedaan en onder de huidige regels mag je die niet eens bij je huidige instituut doen. Echt te achterlijk voor woorden _O- Iets met inbeddingsgarantie. Oh wat ik kan ik mij druk maken over die regelingen; volgens de wet zou ik gewoon een vast contract aangeboden moeten krijgen maar in de wetenschap is dat gewoon een NoGo. Echt kut voor mij maar ook voor mijn groep; want samen met mij gaan er nog meer collega's weg door deze regeling en daardoor dus heel veel expertise....

Nu is dat voor mij niet heel erg; de kans is vrij groot dat ik in Augustus (dan loopt mijn huidige contract af) toch stop in de wetenschap. Ik haal er net niet meer genoeg voldoening uit (ook vanwege bovenstaande redenen) en ben ook wel eens toe aan wat nieuws (buiten de wetenschap). Desalniettemin heeft de wetenschap mij veel flexibilteit gegeven en heb ik het een hele leuke tijd gevonden.

Voorlopig wacht ik op de release van mijn Nature paper, mijn eerste eerste auteur :) (ben wel eens coauteur op dit soort papers geweest); komt hopelijk volgende week uit! Dat zal ik hier ook wel delen ;) En hopelijk krijgt het een beetje mediaaandacht, dat zou wel heel leuk zijn. En dan kan ik toch spreken over het stoppen op mijn 'hoogtepunt' :D
Echt ongelooflijk dat ze je met zo'n academisch CV niet meteen een vast contract aanbieden zeg.
pi_207681679
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 11:08 schreef Felagund het volgende:

[..]
Begrijpelijk, weet je al wat je wel wilt gaan doen?
We hebben nog een voorstel uitstaan voor een project in Delft, en mijn prof zegt dat ie nog wel andere dingen achter de hand heeft als ik echt zou willen geloof ik (zo gaat het dan toch ook wel vaak _O-) maar anders zoek ik iets in de onderzoeksinstututen (KNMI, RIVM, PBL of zoiets). En uiteindelijk lonkt het onderwijs (middelbaar of zelfs HBO) ook op de achtergrond (heb daar al een onderwijsbevoegdheid in). Het is nu meer een kwestie van knopen doorhakken want ik heb genoeg opties.

quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 11:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Echt ongelooflijk dat ze je met zo'n academisch CV niet meteen een vast contract aanbieden zeg.
Vertel mij wat. En er zijn nog betere wetenschappers dan ikzelf (ik zie me een beetje als een aanrommelaar ;)) die hierdoor gewoon de wetenschap uit zijn gestapt.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 23 januari 2023 @ 11:23:01 #156
269689 crew  Viv
pi_207681697
quote:
14s.gif Op maandag 23 januari 2023 10:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Lekker. Wat ga je sciencen dan?

Scientist klinkt wel veel toffer dan het suffe onderzoeker / researcher dat ze hier op me geplakt hebben.
Onderzoeker klinkt wel suf inderdaad. Ik was eerder "wetenschappelijk medewerker", nog suffer. :{

En ik science op het grensvlak van geneeskunde en farmacie, met een scheutje data science. O+
  Moderator maandag 23 januari 2023 @ 11:43:18 #157
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_207681919
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 11:23 schreef Viv het volgende:

[..]
Onderzoeker klinkt wel suf inderdaad. Ik was eerder "wetenschappelijk medewerker", nog suffer. :{

En ik science op het grensvlak van geneeskunde en farmacie, met een scheutje data science. O+
Ik vind onderzoeker juist het tofste klinken :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 23 januari 2023 @ 11:45:59 #158
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_207681946
quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2023 11:20 schreef Norrage het volgende:


Vertel mij wat. En er zijn nog betere wetenschappers dan ikzelf (ik zie me een beetje als een aanrommelaar ;)) die hierdoor gewoon de wetenschap uit zijn gestapt.
:@ ja er zijn vele veel betere wetenschappers die weggaan en ik blijf maar een beetje hangen :X En aanrommelen is wellicht al een te groot woord in mijn geval :D (al weer 10 jaar lang in een soort van (inmiddels senior) postdoc plek)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_207682379
quote:
88s.gif Op maandag 23 januari 2023 11:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
:@ ja er zijn vele veel betere wetenschappers die weggaan en ik blijf maar een beetje hangen :X En aanrommelen is wellicht al een te groot woord in mijn geval :D (al weer 10 jaar lang in een soort van (inmiddels senior) postdoc plek)
En dat kan gewoon bij jullie?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator maandag 23 januari 2023 @ 12:29:20 #160
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_207682471
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 12:21 schreef Norrage het volgende:

[..]
En dat kan gewoon bij jullie?
Ooit aangenomen op een project van 2 jaar en nooit weer weggegaan. Maar ook wel op een wat onduidelijke positie als specialist in een core facility, waar de opties tot geld binnen halen wat beperkter zijn, ik veel mensen help en iets minder mijn eigen onderzoek doe. Maar wel vastigheid :)

Dit jaar ook maar eens aan mijn BKO begonnen... ik merk sowieso dat onderwijs een steeds grotere taak wordt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_207683734
quote:
88s.gif Op maandag 23 januari 2023 12:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ooit aangenomen op een project van 2 jaar en nooit weer weggegaan. Maar ook wel op een wat onduidelijke positie als specialist in een core facility, waar de opties tot geld binnen halen wat beperkter zijn, ik veel mensen help en iets minder mijn eigen onderzoek doe. Maar wel vastigheid :)

Dit jaar ook maar eens aan mijn BKO begonnen... ik merk sowieso dat onderwijs een steeds grotere taak wordt.
BKO is wel veel werk (al kan dat per uni misschien verschillen).
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Moderator maandag 23 januari 2023 @ 14:37:06 #162
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_207684011
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 14:13 schreef Felagund het volgende:

[..]
BKO is wel veel werk (al kan dat per uni misschien verschillen).
Dit is de nieuwe die is als het goed is landelijk geregeld.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_207684533
Ik heb mijn BKO ook, maar voor mij was het makkie want ik heb altijd al (zelfs voor mijn PhD) veel onderwijs gegeven en dat kon ik met terugwerkende kracht allemaal inzetten. Ik moest eigenlijk 1 nieuw vak geven toen had ik hem binnen. Maar voor velen is het wel een beetje een uitputtingsslag. En het wordt je ook steeds lastiger gemaakt geloof ik. Nu moet je een vak ook 2x op rij kunnen geven (van fouten leren en reflectie blablabla...); waardoor veel Postdocs alweer buiten de boot vallen omdat hun contracten niet lang genoeg zijn. Het wordt ons onmogelijk gemaakt om door te gaan in de wetenschap :r
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_207684877
quote:
88s.gif Op maandag 23 januari 2023 14:37 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Dit is de nieuwe die is als het goed is landelijk geregeld.
Er zit volgens mij wel veel verschil in nog hoe het nu precies is ingevuld, hier moet ik iets van 5/6 cursussen volgen + een aantal keer andere docenten observeren. En iedere cursus is dan meerdere dagen/dagdelen met ook nog redelijk wat voorbereidingstijd.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_207685067
quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2023 11:20 schreef Norrage het volgende:

En uiteindelijk lonkt het onderwijs (middelbaar of zelfs HBO) ook op de achtergrond (heb daar al een onderwijsbevoegdheid in).
Mij beviel het hbo niet. Ik was niet onder de indruk van de kwaliteit van het onderzoek - en om eerlijk te zijn ook niet van de kwaliteit van het onderwijs en de studenten. Het onderwijs en onderzoek hoeven er niet wetenschappelijk te zijn en als gevolg daarvan lijkt het wel alsof alles best is.

Ik heb het hbo na krap 1,5 jaar verlaten en werk nu weer in de IT-dienstverlening voor het hoger onderwijs. Als je bij ons komt werken, krijg ik een bonus. O-)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 23 januari 2023 @ 16:11:33 #166
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_207685287
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 15:36 schreef Felagund het volgende:

[..]
Er zit volgens mij wel veel verschil in nog hoe het nu precies is ingevuld, hier moet ik iets van 5/6 cursussen volgen + een aantal keer andere docenten observeren. En iedere cursus is dan meerdere dagen/dagdelen met ook nog redelijk wat voorbereidingstijd.
Ja hier hetzelfde traject van ongeveer een jaar waar 1 keer per maand een dag/dagdeel aan besteed wordt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_207685343
Er zit wel verschil tussen de BKO opleidingen tussen uni's nog steeds, alleen hebben ze wel dezelfde eisen/uitgangspunten en wordt de kwalificatie landelijk erkend.

Ik ben er vorige week mee begonnen. Hier duurt 'ie half jaar, met ongeveer om de week een bijeenkomst van 3 uur, en ik moet een portfolio samenstellen waarin aantal specifieke onderdelen aan bod komen waarvan ik dan met 'bewijsstukken' (bv casusbeschrijving, evaluatie collega/student, filmpje) en reflectie daarop laat zien waar ik sta in mijn proces. Maar ik hoef bv niet twee keer hetzelfde vak te geven, ik mag mijn leerproces ook onderbouwen met bv iets wat bij het ene vak minder goed lukte, hoe ik dat dan bij volgend vak anders heb gedaan en wat daar het effect van was.

@Norrage het kan zomaar zijn dat de volgende cao wat verandering gaat brengen in vaste contracten voor onderzoekers en docenten (ze zijn er nu over aan het onderhandelen). Met jouw cv verbaast het me wel dat ze je geen UD positie aanbieden eerlijk gezegd.

[ Bericht 10% gewijzigd door vlindertje89 op 23-01-2023 16:45:21 ]
pi_207685498
Gefeliciteerd met je Nature paper @norrage. Jammer dat er geen positie is voor je.
Jesus saves but death prevails.
pi_207686551
quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2023 15:10 schreef Norrage het volgende:
Ik heb mijn BKO ook, maar voor mij was het makkie want ik heb altijd al (zelfs voor mijn PhD) veel onderwijs gegeven en dat kon ik met terugwerkende kracht allemaal inzetten. Ik moest eigenlijk 1 nieuw vak geven toen had ik hem binnen. Maar voor velen is het wel een beetje een uitputtingsslag. En het wordt je ook steeds lastiger gemaakt geloof ik. Nu moet je een vak ook 2x op rij kunnen geven (van fouten leren en reflectie blablabla...); waardoor veel Postdocs alweer buiten de boot vallen omdat hun contracten niet lang genoeg zijn. Het wordt ons onmogelijk gemaakt om door te gaan in de wetenschap :r
Hier op mijn school komt de inspectie op bezoek. Krankzinnig hoe teringveel werk dat is, zeker nu met al die coronagevallen die afstromen.

Ja, daar wordt de kwaliteit natuurlijk veel beter van, want verder hoef je als docent niet zoveel te doen. :')
-
pi_207686591
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 16:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Er zit wel verschil tussen de BKO opleidingen tussen uni's nog steeds, alleen hebben ze wel dezelfde eisen/uitgangspunten en wordt de kwalificatie landelijk erkend.
Dat geldt ook voor je eerstegraads als zij-instromer. Ik heb met 50 EC m'n bevoegdheid kunnen halen (en er werd persoonlijk een programma voor me gemaakt), maar bij een andere hogeschool kwam daar nog 30 EC plus een Lio-stage bij.

Die verschillen zijn niet echt uit te leggen.
-
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 27 januari 2023 @ 12:13:50 #172
269689 crew  Viv
pi_207733776
quote:
Gefeliciteerd maar Nature Climate Change is heel wat anders dan Nature. Nogal misleidend om te insinueren dat dit een Nature artikel betreft.
Jesus saves but death prevails.
pi_207734137
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:55 schreef Shivo het volgende:

[..]
Gefeliciteerd maar Nature Climate Change is heel wat anders dan Nature. Nogal misleidend om te insinueren dat dit een Nature artikel betreft.
Kinderachtige reactie, had niet verwacht dat dit detail op zo'n manier zou worden benaderd. Je kan beter en ik had misschien beter moeten weten.

Sorry, het betreft een Nature Climate Change artikel. Is overigens niet een extreem groot verschil in impact, integendeel in ons specifieke vakgebeid. Maar goed, laten we daar maar niet over discussieren. Het staat in ieder geval op de Nature site.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 27 januari 2023 @ 13:50:16 #175
269689 crew  Viv
pi_207734267
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 13:34 schreef Norrage het volgende:

[..]
Kinderachtige reactie, had niet verwacht dat dit detail op zo'n manier zou worden benaderd. Je kan beter en ik had misschien beter moeten weten.

Sorry, het betreft een Nature Climate Change artikel. Is overigens niet een extreem groot verschil in impact, integendeel in ons specifieke vakgebeid. Maar goed, laten we daar maar niet over discussieren. Het staat in ieder geval op de Nature site.
Nature Climate Change valt inderdaad gewoon onder de Nature-paraplu, dus wat mij betreft niet "heel wat anders".

Nature overtreft qua prestige wel alle verwante Nature-journals, maar het lijkt me belangrijker dat het artikel collega-wetenschappers bereikt die het op waarde weten te schatten. En die volgen eerder zo'n gespecialiseerd tijdschrift dan een algemeen tijdschrift over natuurwetenschap. :Y)
pi_207734668
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 13:34 schreef Norrage het volgende:

[..]
Kinderachtige reactie, had niet verwacht dat dit detail op zo'n manier zou worden benaderd. Je kan beter en ik had misschien beter moeten weten.

Sorry, het betreft een Nature Climate Change artikel. Is overigens niet een extreem groot verschil in impact, integendeel in ons specifieke vakgebeid. Maar goed, laten we daar maar niet over discussieren. Het staat in ieder geval op de Nature site.
Okee, ik zette het misschien wat sterk aan. Nature CC is een prachtig blad en je bent met recht trots. En nu weet je dat het goed is om precies te zijn, en dat het voor je wetenschappelijke CV een verschil maakt.
Jesus saves but death prevails.
pi_207734882
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 13:50 schreef Viv het volgende:

[..]
Nature Climate Change valt inderdaad gewoon onder de Nature-paraplu, dus wat mij betreft niet "heel wat anders".

Nature overtreft qua prestige wel alle verwante Nature-journals, maar het lijkt me belangrijker dat het artikel collega-wetenschappers bereikt die het op waarde weten te schatten. En die volgen eerder zo'n gespecialiseerd tijdschrift dan een algemeen tijdschrift over natuurwetenschap. :Y)
Nature Scientific Reports valt ook onder de 'nature-vlag', maar is echt van een heel ander niveau. En zo zijn er nog wel meer matige tijdschriften in hun portfolio. Veel wetenschapper zeggen graag dat ze in 'Nature' publiceren, om op te scheppen, maar dan blijkt het toch om een matig sub-blad te gaan. Specifiek en correct zijn is het beste.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_207736497
Laat ik zeggen dat het mij weinig uitmaakt welk journal ik in publiceer en dat ik het niet zo heb genoemd om op te scheppen. Ben het wel eens dat er veel zuster journals zijn die echt heel wat minder in aanzien zijn. Van die afvoerputjes. NCC zit iig maar 1 trapje onder het hoofdjournal en heb er specifiek voor gekozen omdat ik graag tussen andere climate change artikelen wil worden gelezen :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator vrijdag 27 januari 2023 @ 17:41:03 #179
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_207736688
Nature Communications (2x)
(Nature) Scientific Reports (5x)
Nature methods (1x)

En dan houdt het bij mij op met de nature artikelen maar natuurlijk geen eerste of laatste auteurs artikelen dus telt sowieso niet :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_207736714
Ik heb wel als co-auteur 2x nature, 1x science en binnenkort komt er nog eentje uit ;)

De rest van mijn publicatie lijst ken ik niet uit mijn hoofd :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_207736755
12x Nature waarvan 1 als corresponding, 15x Nature Genetics waarvan 5x corresponding, en nog veel meer.
Jesus saves but death prevails.
  Moderator vrijdag 27 januari 2023 @ 17:48:08 #182
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_207736786
Ik is klein en jullie zijn groot en dat is niet eerlijk ;(

* Bosbeetle kruipt weer in eierdop
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_207736810
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 17:46 schreef Shivo het volgende:
12x Nature waarvan 1 als corresponding, 15x Nature Genetics waarvan 5x corresponding, en nog veel meer.
Indrukwekkend :Y

Mijn meest geciteerde artikel is een PNAS paper zie ik nu :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_207736837
Of, ik ben heel oud ;)
Jesus saves but death prevails.
  Moderator vrijdag 27 januari 2023 @ 18:24:30 #185
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_207737207
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 17:52 schreef Shivo het volgende:
Of, ik ben heel oud ;)
Humbug
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 27 januari 2023 @ 22:17:23 #186
269689 crew  Viv
pi_207741253
quote:
16s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 17:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik is klein en jullie zijn groot en dat is niet eerlijk ;(

* Bosbeetle kruipt weer in eierdop
Aww :*

Ik heb helemaal geen Nature-publicatie op mijn naam staan. w/ Gaat er ook niet komen verwacht ik. :+
  donderdag 23 februari 2023 @ 14:57:06 #187
8369 speknek
Another day another slay
pi_208112822
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_208174623
https://www.reddit.com/r/labrats/ staat vol met zulke memes. Sorteer op Top: All Time.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_208175664
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 22:17 schreef Viv het volgende:
Ik heb helemaal geen Nature-publicatie op mijn naam staan. w/ Gaat er ook niet komen verwacht ik. :+
Dan heb je waarschijnlijk dezelfde mijlpaal bereikt als ik. Ik ben nog nooit afgewezen door Nature. Oké, ik heb er ook nooit een paper ingediend maar toch. :+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 28 februari 2023 @ 10:51:46 #190
269689 crew  Viv
pi_208175767
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 10:43 schreef Operc het volgende:

[..]
Dan heb je waarschijnlijk dezelfde mijlpaal bereikt als ik. Ik ben nog nooit afgewezen door Nature. Oké, ik heb er ook nooit een paper ingediend maar toch. :+
:D O+

Nou ja, als arts/wetenschapper ligt The Lancet, The BMJ, NEJM en JAMA sowieso wat meer voor de hand dan Nature. En dan zit ik ook nog in een niche-vakgebied met piepkleine journals, zoals deze:
https://onlinelibrary.wiley.com/journal/24721727
  dinsdag 28 februari 2023 @ 10:58:15 #191
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208175845
Nature Machine Intelligence, telt dat wel?
Huilen dan.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 10:59:52 #192
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208175874
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 09:05 schreef Akathisia het volgende:
https://www.reddit.com/r/labrats/ staat vol met zulke memes. Sorteer op Top: All Time.
Ja deze:



Als ik in m'n labboekje kijk staat ook nergens "EUREKA" maar wel overal "dit/dat/zus/zo kapot/werkt niet".
Huilen dan.
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 15:22:06 #193
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_208205977


CV updaten wat een pokkewerk en waarom zijn er zoveel kopjes in de template... :{ (het is gewoon een dag werk om publicaties te ordenen, Web of knowledge te filteren, honderd keer afvragen welke je na ordening nog verkeerd hebt staan omdat de nummers niet meer kloppen :X ) Het levert vooral veel twijfel op inderdaad "I marvel at how far i've come and lament that I'm not further"

[ Bericht 25% gewijzigd door Bosbeetle op 02-03-2023 15:27:11 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 09:42:56 #194
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209887632
Zo mijn tweede laaste auteurs paper staat net online, een protocol maar niettemin toch een laatste auteurschap erbij.

Ben hard bezig om eindelijk eens een promotie te krijgen naar UD maar dat schiet nog niet erg op. Denk dat het er wel komt alleen het is de vraag wanneer.

Inmiddels 40 papers h-index van 16 maar helaas wel vooral in het midden of op plaatsje 2 maar dat komt door mijn aantstelling binnen een core facility

Soms wel eens frustrerend dat mensen met 11 publicaties blijkbaar al associate prof kunnen zijn, maarja een ERC binnenharken is wel handig :Y Jammer dat ik zo'n slow starter ben want alle dingen waarvoor ik wil schrijven ben ik te oud voor :D en die vervolg grants zijn alleen maar haalbaar als je die eerste al hebt (denk ik).

[ Bericht 17% gewijzigd door Bosbeetle op 14-07-2023 09:51:02 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_209888593
quote:
88s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 09:42 schreef Bosbeetle het volgende:
Zo mijn tweede laaste auteurs paper staat net online, een protocol maar niettemin toch een laatste auteurschap erbij.

Ben hard bezig om eindelijk eens een promotie te krijgen naar UD maar dat schiet nog niet erg op. Denk dat het er wel komt alleen het is de vraag wanneer.

Inmiddels 40 papers h-index van 16 maar helaas wel vooral in het midden of op plaatsje 2 maar dat komt door mijn aantstelling binnen een core facility

Soms wel eens frustrerend dat mensen met 11 publicaties blijkbaar al associate prof kunnen zijn, maarja een ERC binnenharken is wel handig :Y Jammer dat ik zo'n slow starter ben want alle dingen waarvoor ik wil schrijven ben ik te oud voor :D en die vervolg grants zijn alleen maar haalbaar als je die eerste al hebt (denk ik).
Zit je in Nederland of ergens anders? Want in Nederland hoor ik wel (toegegeven, anekdotisch) dat een Vidi binnenhalen makkelijker is dan een Veni.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 11:39:40 #196
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_209889070
Hoe hebben jullie je cv gemaakt? Op basis van een template of zelf iets ontworpen in bijvoorbeeld Illustrator of PowerPoint? Ik vind het behoorlijk lastig om alle relevante en belangrijke informatie op maximaal één A4 weer te geven. Eerste auteur papers, projecten/werkzaamheden, vervaardigde labtechnieken, skills (software, talen).

Mochten jullie tips hebben of linkjes naar handige websites dan houd ik mij aanbevolen!
  vrijdag 14 juli 2023 @ 12:27:17 #197
8369 speknek
Another day another slay
pi_209889579
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:39 schreef Piperidine het volgende:
Hoe hebben jullie je cv gemaakt? Op basis van een template of zelf iets ontworpen in bijvoorbeeld Illustrator of PowerPoint? Ik vind het behoorlijk lastig om alle relevante en belangrijke informatie op maximaal één A4 weer te geven. Eerste auteur papers, projecten/werkzaamheden, vervaardigde labtechnieken, skills (software, talen).

Mochten jullie tips hebben of linkjes naar handige websites dan houd ik mij aanbevolen!
Waarom maximaal 1 A4? Mijn CV is 11 pagina's and counting, heeft nog geen universiteit moeilijk over gedaan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_209889825
Ik heb een korte van twee pagina’s met alleen hoofdzaken en een link naar mijn google scholar page, en een lange met veel meer detail (zoals alle belangrijke publicaties).
Jesus saves but death prevails.
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 13:10:24 #199
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209890048
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:27 schreef speknek het volgende:

[..]
Waarom maximaal 1 A4? Mijn CV is 11 pagina's and counting, heeft nog geen universiteit moeilijk over gedaan.
Zet je alle projecten/publicaties erop? CV zelf moet toch kort en bondig zijn in principe. Een apart document met publicaties zou dan wel kunnen.
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 16:24:09 #200
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209892682
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 10:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Zit je in Nederland of ergens anders? Want in Nederland hoor ik wel (toegegeven, anekdotisch) dat een Vidi binnenhalen makkelijker is dan een Veni.
ja in nederland
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 16:25:18 #201
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209892696
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:39 schreef Piperidine het volgende:
Hoe hebben jullie je cv gemaakt? Op basis van een template of zelf iets ontworpen in bijvoorbeeld Illustrator of PowerPoint? Ik vind het behoorlijk lastig om alle relevante en belangrijke informatie op maximaal één A4 weer te geven. Eerste auteur papers, projecten/werkzaamheden, vervaardigde labtechnieken, skills (software, talen).

Mochten jullie tips hebben of linkjes naar handige websites dan houd ik mij aanbevolen!
Volgens een template 1 A4 zou ik willen, ik zit op 11 :D _O- (is wel de template voor een UHD want voor een UD is geen template)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 16:25:37 #202
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209892699
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:27 schreef speknek het volgende:

[..]
Waarom maximaal 1 A4? Mijn CV is 11 pagina's and counting, heeft nog geen universiteit moeilijk over gedaan.
11 pagina's high 5 :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 16:26:39 #203
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209892714
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 13:10 schreef Momo het volgende:

[..]
Zet je alle projecten/publicaties erop? CV zelf moet toch kort en bondig zijn in principe. Een apart document met publicaties zou dan wel kunnen.
Ligt eraan waarvoor de CV is, voor aanvragen van grants willen ze soms de gekste dingen weten, ligt ook aan de positie. Toen ik voor postdoc solliciteerde zat ik aan twee kantjes.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 2 december 2023 @ 13:38:27 #204
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211495382
Wopwop per één januari word ik UD.

*D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_211495888
quote:
88s.gif Op zaterdag 2 december 2023 13:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Wopwop per één januari word ik UD.

*D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Supermooi nieuws!!! Gefeliciteerd! :D

"Better let as net" :7
-
pi_211503652
quote:
88s.gif Op zaterdag 2 december 2023 13:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Wopwop per één januari word ik UD.

*D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd! Fijn om te zien dat het gelukt is! *O*
  Moderator zondag 3 december 2023 @ 12:42:57 #207
54278 crew  Tijger_m
42
pi_211504275
quote:
88s.gif Op zaterdag 2 december 2023 13:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Wopwop per één januari word ik UD.

*D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 3 december 2023 @ 13:44:37 #208
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211505402
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 14:37 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Supermooi nieuws!!! Gefeliciteerd! :D

"Better let as net" :7
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2023 11:34 schreef Operc het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! Fijn om te zien dat het gelukt is! *O*
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 12:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Gefeliciteerd :)
Dank allen :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')