Dank!quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 15:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Gefeliciteerd en welkom bij de club.(Weer een concurrent erbij
)
Dat doet iedereen tochquote:Op woensdag 11 augustus 2021 17:35 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dank!
Alleen een concurrent als je kanker onderzoek doet.
Semi, het wordt er wel heel vaak bij de haren bij gesleept om geld los te krijgen.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 18:07 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Meen je dit nou serieus?![]()
Ik niet in elk geval
Van harte!quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:58 schreef NaturalScience het volgende:
Promotie afgesloten --> begonnen als postdoc!
Een universiteit zonder fysiek onderwijs is een veredelde LOI-cursus. Het is belangrijk dat er weer onderwijs op locatie plaatsvindt, al kan ik me wel voorstellen dat er docenten zijn die er moeite mee hebben omdat de vaccinatiegraad onder die leeftijdsgroep nog laag is. Het lijkt me wel goed als die docenten op dit moment nog de kans krijgen online onderwijs te geven.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 11:25 schreef Operc het volgende:
Hoe kijken mensen hier tegen het weer terug naar onderwijs op locatie aan? Ikzelf heb er heel veel zin in, maar hoor ook van anderen dat ze online lesgeven eigenlijk wel fijn vinden.
Je laatste alinea begrijp ik niet. Sowieso kan ik uit je verhaal niet opmaken hoe leuk je het eigenlijk vindt om wetenschap te bedrijven en welke nadelen je precies ziet.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 01:00 schreef Paganitzu het volgende:
Wat te doen als een gemiddelde wetenschapper met een PhD in het buitenland die bijna afgerond is.
Ik vind wetenschap tof, maar ik ben echt bang om te richten op een carrière in de wetenschap.
Mijn PI wil me helpen met een Marie Curie Fellowship, en ik heb zelf het idee dat je echt zo snel mogelijk je eigen geld binnen moet zien te krijgen. Ik zie zoveel postdocs om me heen die misbruikt worden als goedkope arbeidskrachten zonder enige verantwoordelijkheid.
Ik ben bang om me voor 5+ jaar te committeren tot postdocs zonder enige zekerheid of groei. Een collega heeft nu een positie gekregen aan Kings College, maar daar tegenover staan (betere) wetenschappers die geen geluk hebben en ook echt niet gelukkig zijn.
Zeker waar.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 08:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Semi, het wordt er wel heel vaak bij de haren bij gesleept om geld los te krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is sowieso een hele lastige wat wil je zelf? Van een post-doc wordt veel zelfstandigheid verwacht en binnen die zelfstandigheid kan heel veel, maar niemand gaat je vertellen hoe precies. Ook die groei ligt voor een groot deel bij jezelf... Het is vaak niet eens een kwestie van direct geld binnen halen maar wel een kwestie van gelijk goede wil en richting aangeven. Zo merk ik dat post-docs die veel aanvragen doen ongeacht of ze de beurzen krijgen langer blijven hangen dan zij die dat minder doen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 01:00 schreef Paganitzu het volgende:
Wat te doen als een gemiddelde wetenschapper met een PhD in het buitenland die bijna afgerond is.
Ik vind wetenschap tof, maar ik ben echt bang om te richten op een carrière in de wetenschap.
Mijn PI wil me helpen met een Marie Curie Fellowship, en ik heb zelf het idee dat je echt zo snel mogelijk je eigen geld binnen moet zien te krijgen. Ik zie zoveel postdocs om me heen die misbruikt worden als goedkope arbeidskrachten zonder enige verantwoordelijkheid.
Ik ben bang om me voor 5+ jaar te committeren tot postdocs zonder enige zekerheid of groei. Een collega heeft nu een positie gekregen aan Kings College, maar daar tegenover staan (betere) wetenschappers die geen geluk hebben en ook echt niet gelukkig zijn.
[img]Acetabularia are among the largest single-celled organisms, having also a remarkably large nucleus. During sexual reproduction, the nucleus undergoes multiple rounds of mitosis, forming many daughter nuclei all within one nuclear membrane. These nuclei undergo meiosis and are transported to the tips of the branches, the sporangia, where they are released as gametes.[/img]quote:Acetabularia is a single-celled organism, but gigantic in size and complex in form
De tijd vliegt, als je plezier hebtquote:Op maandag 1 november 2021 10:43 schreef Bosbeetle het volgende:
mijn zus kreeg van google een reminder dat het precies10 jaar geleden is dat ik gepromoveerd ben
Tsja, op het middelbare onderwijs ben je als docent nog eens extra verantwoordelijk voor je leerlingen omdat ze het nog wel wat ontbreekt aan zelfstandigheid. Corona wordt bij ons ook nog wel eens misbruikt. Wij hebben nu naast herkansingen ook nog inhaalschoolexamens, en inclusief correctiemodel ben je daar toch wel weer 3 uur mee zoet. Per klas.quote:Op woensdag 29 december 2021 07:53 schreef Lyrebird het volgende:
Al 55 dagen niet gepost. Dat is niet best mensen.
Afijn, ik heb nog een extra jaar aan m'n fellowship kunnen plakken, waardoor ik ook dit jaar geen les hoef te geven. Joepie! Het lesgeven zelf vind ik wel leuk om te doen, maar heb niets met alle rompslomp die er bij komt kijken. Studenten die niet op komen dagen bij een tentamen omdat ze pijn in hun teen hebben, en dan een nieuw tentamen moeten bedenken, waar ze weer een ander excuus voor hebben. De school doet er alles aan om de studenten tevreden te stellen. Ook leuk, lesgeven voor 1 student, terwijl er 150 man staan ingeschreven. De rest van de groep volgt de lessen online, in hun eigen tijd. Yeah, right... Maar wel klagen als ze een onvoldoende hebben. Wat een kutzooi.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |