abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200861045
Ik heb voor de zomer twee keer een werkgroep live mogen geven, dat beviel me beter dan online. Daar mis ik online de interactie wel. Maar dingen als het bespreken van vragen over de feedback die ik heb gegeven op de conceptversie van de inleiding van een thesis hou ik het liefst online, daar voegt fysiek voor mij weinig toe.

Maar ik moet zeggen dat ik pas sinds corona ook wat lesgeef, en dan ook nog heel weinig, dus ik heb ook niet echt goed vergelijkingsmateriaal online/fysiek. De enige ervaring die ik fysiek heb is die twee werkgroepen, en online niet heel veel meer.

Praktisch gezien vind ik online wel makkelijk, ook gezien wat @papernote zegt over vakantie haha. Zeker omdat ik het grootste deel van het jaar één middag per week lesgeef, is het fijn als ik het een keer online kan doen zodat ik een week vakantie kan nemen buiten zomer/kerst. Dat van mij loopt dan niet automatisch door zonder dat ik wat hoef te doen, maar ik kan prima op vakantie één middag even vanaf daar lesgeven en de rest vd tijd dan lekker daar zijn, ipv dat ik daarvoor dan terug moet komen.
pi_200861076
En niet alleen vakantie, maar ook congressen en werkbezoeken. Het was altijd een heel gedoe om m'n onderwijs om de grote congressen heen te roosteren. Kan nu allemaal gewoon doorlopen zonder al te veel gedoe.

Hadden we jaren eerder moeten hebben, zo'n pandemie ;) . Behalve dat er nu geen congressen op locatie zijn ;(
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  woensdag 11 augustus 2021 @ 17:35:28 #103
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_200864166
quote:
88s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 15:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Gefeliciteerd en welkom bij de club. *O* (Weer een concurrent erbij :{ )
Dank!

Alleen een concurrent als je kanker onderzoek doet. ;)
  Moderator woensdag 11 augustus 2021 @ 18:03:46 #104
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200864531
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 17:35 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Dank!

Alleen een concurrent als je kanker onderzoek doet. ;)
Dat doet iedereen toch :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_200864598
quote:
88s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 18:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat doet iedereen toch :D
Meen je dit nou serieus? :D

Ik niet in elk geval :)
  Moderator donderdag 12 augustus 2021 @ 08:30:50 #106
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200871952
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 18:07 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Meen je dit nou serieus? :D

Ik niet in elk geval :)
Semi, het wordt er wel heel vaak bij de haren bij gesleept om geld los te krijgen.
pi_200902784
Wat te doen als een gemiddelde wetenschapper met een PhD in het buitenland die bijna afgerond is.

Ik vind wetenschap tof, maar ik ben echt bang om te richten op een carrière in de wetenschap.

Mijn PI wil me helpen met een Marie Curie Fellowship, en ik heb zelf het idee dat je echt zo snel mogelijk je eigen geld binnen moet zien te krijgen. Ik zie zoveel postdocs om me heen die misbruikt worden als goedkope arbeidskrachten zonder enige verantwoordelijkheid.

Ik ben bang om me voor 5+ jaar te committeren tot postdocs zonder enige zekerheid of groei. Een collega heeft nu een positie gekregen aan Kings College, maar daar tegenover staan (betere) wetenschappers die geen geluk hebben en ook echt niet gelukkig zijn.
pi_200904988
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 10:58 schreef NaturalScience het volgende:
Promotie afgesloten --> begonnen als postdoc!

*O*
Van harte!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_200905033
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 11:25 schreef Operc het volgende:
Hoe kijken mensen hier tegen het weer terug naar onderwijs op locatie aan? Ikzelf heb er heel veel zin in, maar hoor ook van anderen dat ze online lesgeven eigenlijk wel fijn vinden.
Een universiteit zonder fysiek onderwijs is een veredelde LOI-cursus. Het is belangrijk dat er weer onderwijs op locatie plaatsvindt, al kan ik me wel voorstellen dat er docenten zijn die er moeite mee hebben omdat de vaccinatiegraad onder die leeftijdsgroep nog laag is. Het lijkt me wel goed als die docenten op dit moment nog de kans krijgen online onderwijs te geven.
pi_200905152
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 01:00 schreef Paganitzu het volgende:
Wat te doen als een gemiddelde wetenschapper met een PhD in het buitenland die bijna afgerond is.

Ik vind wetenschap tof, maar ik ben echt bang om te richten op een carrière in de wetenschap.

Mijn PI wil me helpen met een Marie Curie Fellowship, en ik heb zelf het idee dat je echt zo snel mogelijk je eigen geld binnen moet zien te krijgen. Ik zie zoveel postdocs om me heen die misbruikt worden als goedkope arbeidskrachten zonder enige verantwoordelijkheid.

Ik ben bang om me voor 5+ jaar te committeren tot postdocs zonder enige zekerheid of groei. Een collega heeft nu een positie gekregen aan Kings College, maar daar tegenover staan (betere) wetenschappers die geen geluk hebben en ook echt niet gelukkig zijn.
Je laatste alinea begrijp ik niet. Sowieso kan ik uit je verhaal niet opmaken hoe leuk je het eigenlijk vindt om wetenschap te bedrijven en welke nadelen je precies ziet.

Je kunt het ook een paar jaar een kans geven en kijken of het je lukt om je carrière op een manier vorm te geven die je aanstaat. Er is wel ruimte om dat op je eigen manier te doen, maar dat hangt mede af van je vakgebied en de instelling/vakgroep waar je voor gaat werken.

Bedenk ook dat een vaste positie niet de heilige graal is. Ik kreeg vrij snel zekerheid en toch voelde ik me uitgebuit. Het lijkt me dus belangrijk om op een rij te zetten hoe je je wetenschappelijke carrière voor je ziet en daar (als je dat wilt) werk van te maken.
  maandag 16 augustus 2021 @ 15:04:16 #111
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_200937276
quote:
88s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 08:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Semi, het wordt er wel heel vaak bij de haren bij gesleept om geld los te krijgen.
Zeker waar.
In mijn geval werk ik echt puur en alleen aan het ontwikkelen van nieuwe behandelmethoden voor specifieke hersentumoren in kinderen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 15:37:37 #112
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200937773
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 01:00 schreef Paganitzu het volgende:

Dit is sowieso een hele lastige wat wil je zelf? Van een post-doc wordt veel zelfstandigheid verwacht en binnen die zelfstandigheid kan heel veel, maar niemand gaat je vertellen hoe precies. Ook die groei ligt voor een groot deel bij jezelf... Het is vaak niet eens een kwestie van direct geld binnen halen maar wel een kwestie van gelijk goede wil en richting aangeven. Zo merk ik dat post-docs die veel aanvragen doen ongeacht of ze de beurzen krijgen langer blijven hangen dan zij die dat minder doen.

En dan hangt het ook nog volledig af van de mores binnen de groep en afdeling.

Ikzelf ben een post-doc voor 10 jaar zonder groei, maar voel me daar niet bij uitgebuit en/of belemmerd maar juist met mijn neus in de boter.
  Moderator maandag 23 augustus 2021 @ 09:22:01 #113
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201038383
Grappig hoe er in de natuur altijd weer dingen zijn waarvan je de bek open valt :D

quote:
Acetabularia is a single-celled organism, but gigantic in size and complex in form
[img]Acetabularia are among the largest single-celled organisms, having also a remarkably large nucleus. During sexual reproduction, the nucleus undergoes multiple rounds of mitosis, forming many daughter nuclei all within one nuclear membrane. These nuclei undergo meiosis and are transported to the tips of the branches, the sporangia, where they are released as gametes.[/img]

Dit is echt belachelijk, waar je van de gemiddelde organisme een cel niet kunt zien met het blote ook, op een paar enkele cellen na (meestal eicellen) bestaat deze alg gewoon uit 1 cel die echt enorm is _O_ Als je mij verteld had dat ze een aliën life form gevonden hadden met deze eigenschappen had ik gelijk gezegd dat klinkt wel vrij buitenaards ja, dat bestaat op aarde niet :D :X Zo leer je telkens weer wat. Trouwens geleerd van deze tweet.

twitter

https://en.wikipedia.org/wiki/Acetabularia
  Moderator maandag 1 november 2021 @ 10:43:44 #114
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201981772
:D mijn zus kreeg van google een reminder dat het precies10 jaar geleden is dat ik gepromoveerd ben :D
pi_201995795
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2021 10:43 schreef Bosbeetle het volgende:
:D mijn zus kreeg van google een reminder dat het precies10 jaar geleden is dat ik gepromoveerd ben :D
De tijd vliegt, als je plezier hebt O+

Iedereen sterkte vandaag met de NWO VIDI deadlines :*
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_202887236
Al 55 dagen niet gepost. Dat is niet best mensen.

Afijn, ik heb nog een extra jaar aan m'n fellowship kunnen plakken, waardoor ik ook dit jaar geen les hoef te geven. Joepie! Het lesgeven zelf vind ik wel leuk om te doen, maar heb niets met alle rompslomp die er bij komt kijken. Studenten die niet op komen dagen bij een tentamen omdat ze pijn in hun teen hebben, en dan een nieuw tentamen moeten bedenken, waar ze weer een ander excuus voor hebben. De school doet er alles aan om de studenten tevreden te stellen. Ook leuk, lesgeven voor 1 student, terwijl er 150 man staan ingeschreven. De rest van de groep volgt de lessen online, in hun eigen tijd. Yeah, right... Maar wel klagen als ze een onvoldoende hebben. Wat een kutzooi.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203413236
Het hele forum sterft een langzame dood, dus dit topic ook.

Al twee jaar nauwelijks gereisd - dit jaar wel een paar trips staan maar we zullen afwachten of die door gaan.
Jesus saves but death prevails.
pi_203413371
Ik zit nog steeds op dezelfde plek, dus als je in de buurt bent, dan weet je me te vinden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203419131
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 07:53 schreef Lyrebird het volgende:
Al 55 dagen niet gepost. Dat is niet best mensen.

Afijn, ik heb nog een extra jaar aan m'n fellowship kunnen plakken, waardoor ik ook dit jaar geen les hoef te geven. Joepie! Het lesgeven zelf vind ik wel leuk om te doen, maar heb niets met alle rompslomp die er bij komt kijken. Studenten die niet op komen dagen bij een tentamen omdat ze pijn in hun teen hebben, en dan een nieuw tentamen moeten bedenken, waar ze weer een ander excuus voor hebben. De school doet er alles aan om de studenten tevreden te stellen. Ook leuk, lesgeven voor 1 student, terwijl er 150 man staan ingeschreven. De rest van de groep volgt de lessen online, in hun eigen tijd. Yeah, right... Maar wel klagen als ze een onvoldoende hebben. Wat een kutzooi.
Tsja, op het middelbare onderwijs ben je als docent nog eens extra verantwoordelijk voor je leerlingen omdat ze het nog wel wat ontbreekt aan zelfstandigheid. Corona wordt bij ons ook nog wel eens misbruikt. Wij hebben nu naast herkansingen ook nog inhaalschoolexamens, en inclusief correctiemodel ben je daar toch wel weer 3 uur mee zoet. Per klas.
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 18:09:18 #120
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203419991
Bij ons willen ze inmiddels bijna alle jaarlijkse cursussen 2 keer per jaar gaan doen :X
  Moderator woensdag 16 februari 2022 @ 15:46:03 #121
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203691083
twitter

Hoe moet ik dit voor me zien? Als je al je data direct op Twitter en Instagram gooit en er met "het publiek" lekker over discuzeurt heb je dan meer kans om aan het werk te komen in utrecht? ;)
pi_203691223
Ik vind dat eigenlijk wel een goed punt. De impactfactor kan mij gestolen worden, want wij publiceren nooit iets in een journal dat er toe doet. Het werk wordt wel goed geciteerd en gelezen, en daar draait het om.

Een tijd terug had ik mot met een editor van het open access journal waar wij publiceren, en moest ik noodgedwongen uitwijken naar een soortgelijk journal met dezelfde impactfactor, maar dan achter een paywall. Dat werk wordt helaas niet zo vaak geciteerd.

Knikker het gewoon open access, en laat het publiek beslissen hoe belangrijk het werk is. Niet zo'n omhoog gevallen editor.
  woensdag 16 februari 2022 @ 16:01:29 #123
8369 speknek
Another day another slay
pi_203691270
Da's hier al lang zo, enigszins genoodzaakt inderdaad in dat technische (toegepaste) vakgebieden niet altijd even goed scoren in deze klassieke wetenschappen metrieken, maar dingen als maatschappelijke impact scoren net zo hoog als journal impact als het gaat om promotie. Sommige professoren bij ons hebben een h-index van 8 ofzo.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203691326
Dat samenwerken is ook wel iets. Wij als Nederlanders krijgen dat wat meer mee dan wetenschappers in andere landen, is mijn ervaring. Ik vind het verbijsterend dat er nog groepen zijn die alles in hun uppie doen. Waarom?

Generatieverschillen, ook wel een punt. Zo is mijn voorganger enorm gebrand om zijn naam op iedere publicatie te krijgen, ook als ie er geen reet voor gedaan heeft. Dat was vroeger gewoon, maar nu kan dat echt niet meer.

Van hogerhand begreep ik dat ze hem ontslagen hadden, omdat hij een haantje was.
pi_203712743
Dat is toch van de gekke, waar de UU mee bezig is. Allemaal gelijk, zodat er niemand meer echt zijn best hoeft te doen. De nivellering is in Nederland volledig doorgeslagen.
Jesus saves but death prevails.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')