Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)baudet-ns-marokkanenquote:Een bizarre post van Thierry Baudet op Instagram en Twitter vliegt momenteel als een boemerang terug in het gezicht van de partijleider van Forum.
"Vanavond zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door 4 Marokkanen in de trein", postte hij vrijdagavond als bijschrift bij een verder nogal rommelige foto uit een trein. Hij voorzag zijn tekst verder van een oproep aan 'kinderlijk naïeve Nederlanders' om op zijn partij te stemmen.
Maar nu het echte verhaal achter de foto duidelijk wordt, lijkt het erop dat Baudet een flinke uitglijder heeft gemaakt. De leider van Forum is onbereikbaar voor commentaar, maar de reacties op zijn bericht zijn niet mals.
Herkende zichzelf
Op het eerste gezicht leek er niet zo heel veel aan de hand met Baudets post. Totdat een NS-medewerker de foto toevallig onder ogen kreeg en zichzelf herkende. Hij was vermoedelijk een van die 'vier Marokkanen' die die avond inderdaad met nog drie anderen in de sprinter van Weesp naar Amsterdam twee vrouwen had 'lastiggevallen.'
Maar dat zogenaamde lastigvallen deed hij omdat hij een conducteur - in burger - was die de vrouwen vroeg naar hun kaartje.
Legitimeren
Dat bevestigt een woordvoerder van de NS. "Baudet geeft verder geen toelichting bij zijn bericht, maar als het gaat over wat er op die foto bij zijn bericht aan de hand was, dan kunnen we melden dat er drie medewerkers van de NS waren en een politieagent."
De NS-medewerkers konden zich gewoon legitimeren, maar de twee vrouwen weigerden nog steeds te geloven dat het een echte controle was. Daarom werd er een agent bijgeroepen, die al in de trein aanwezig was. Uiteindelijk lieten de vrouwen hun kaartje zien. Dat was gewoon in orde overigens.
Controle in burger
Controles in burger komen overigens vaker voor laat de NS weten. "Notoire zwartrijders zijn alert op conducteurs in uniform. Daarom voeren we ook controles in burger uit. Dat roepen we ook om zodra de deuren dicht zijn. Dat is ook dit keer gebeurd."
Baudet zelf is ondertussen niet voor commentaar bereikbaar. Ook de woordvoerder van de partij neemt de telefoon niet meer op.
Dat valt wel op trouwens, daarbij staan er vaak controleurs bij de poortjes maar achter iemand aanlopen is een optie, de controle is interessanter op een traject waar mensen bij een paal moeten inchecken en helemaal niet door poortjes hoeven om in de trein te kunnen komen.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:25 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Je hebt geen verstand van zaken dus. Die poorten kan je open trappen, of je kan achter iemand aanlopen die wel incheckt
Inderdaad!quote:Op maandag 3 februari 2020 10:31 schreef SpaceOddity het volgende:
Het moment dat dit soort vaag non nieuws er voor zorgt dat in een mum van een tijd een heel topic vol word gebaggerd, terwijl een topic met een bericht over terreur hier in het westen na een dag blijft hangen op 26 reacties....
Dit gaat tenminste over een uitspraak van een politicus zelf. Dat topic over de criminele zoon van Femke Halsema had 18 delen en daar is het alleen maar bij gebleven vanwege een slotjequote:Op maandag 3 februari 2020 10:32 schreef Bocaj het volgende:
Wauw, deel 2 al...(Veel te bepraten blijkbaar!)
quote:Op woensdag 14 augustus 2019 19:00 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ben speciaal naar de winkel geweest voor popcorn!![]()
Laat de Femke Halsema bash maar beginnen!!!!
[ afbeelding ]
Alsof jij een aanhanger van het libertarisme bent.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:25 schreef Oostwoud het volgende:
Ik vind een conducteur die vraagt om een vervoersbewijs een schending van het non-agressieprincipe.
Wanneer ben je voor het laatste met de trein geweest?quote:Op maandag 3 februari 2020 06:57 schreef Scarface88 het volgende:
De conducteurs waren in burger. Wat is jou reactie als een Marokkaan ineens om je kaartje vraagt? En dan zeggen users in het andere topic "ja ze hadden legitimatie". Maar dat is makkelijk te faken. Bijna dagelijks worden oudjes overvallen of huis leeggeroofd door Marokkanen met een fake legitimatie. Uitglijder? Nee. Ik wist niet eens dat conducteurs in burger bestond.
En dan ook ineens niet bereikbaar zijn. Maakt het nog sneuer. Geef je fout gewoon toe.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:35 schreef Elan het volgende:
Ik vind Baudet enorm voor schut staan trouwens, zo'n foutief bericht (met foto) de wereld inslingeren op basis van wat valse verklaringen is als prominent rechts politicus is natuurlijk retedom. Volkomen terecht dat hij daarvoor nu de wind van voren krijgt.
Het was hem enkel om die 4 Marokkanen te doen. Ik heb wat opgemerkt waar Marokkanen bij betrokken zijn, ik verzin daar een leuk verhaaltje bij wat goed past bij mijn partij.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:39 schreef klappernootopreis het volgende:
Hoe het ook zij, als een politicus zich druk maakt om dit soort triviale dingen, maar niet over de kosten van het openbaar vervoer is IMHO geen klap waard.
En ondertussen gaat het in het "FvD heeft de meeste leden" topic ook al nergens anders meer over.quote:
Hoe het ook zij, als kiezers zich druk maken om dit soort triviale dingen, maar niet over het vastlopen van de woningmarkt, de explosie van criminaliteit sinds 'multiculturalisme' en verloedering van het onderwijs is die kiezer geen stempas waard.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:39 schreef klappernootopreis het volgende:
Hoe het ook zij, als een politicus zich druk maakt om dit soort triviale dingen, maar niet over de kosten van het openbaar vervoer is IMHO geen klap waard.
quote:Op maandag 3 februari 2020 10:35 schreef Chia het volgende:
[..]
Dit gaat tenminste over een uitspraak van een politicus zelf. Dat topic over de criminele zoon van Femke Halsema had 18 delen en daar is het alleen maar bij gebleven vanwege een slotje
edit: Oh daar deed je zelf net zo hard aan mee
[..]
Hoeft niet, zijn trouwe volgelingen doen dat hier al voor hem. Het is ook allemaal zo doorzichtig.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:43 schreef DrMabuse het volgende:
Als ik het zo lees is het een enorm debiele onderbuik uitglijer van Baudet.
Zalig wel dit. Lachen.
Ben benieuwd hoe hij zich hier uit gaat lullen.
Je moet wel een enorme plaat voor je kop fan zijn wil je je hier als FvD aanhanger nog uit gaan lullen.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:43 schreef DrMabuse het volgende:
Als ik het zo lees is het een enorm debiele onderbuik uitglijer van Baudet.
Zalig wel dit. Lachen.
Ben benieuwd hoe hij zich hier uit gaat lullen.
Ik zou het ook niet vertrouwen als 2 Marokkanen zogenaamd beweren controleur te zijn.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:45 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ik heb ook ooit te maken gehad met undercover controle door Marokkanen, dat viel ook bijna onder lastig vallen.
Want het doet er niet meer toe of een politicus eerlijk is en geen fake news naar buiten brengt? Dit is een belangrijk onderdeel van betrouwbaarheid van een politicus en hierdoor komt er wel een deukje bij Thierry Baudet.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:44 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Hoe het ook zij, als kiezers zich druk maken om dit soort triviale dingen, maar niet over het vastlopen van de woningmarkt, de explosie van criminaliteit sinds 'multiculturalisme' en verloedering van het onderwijs is die kiezer geen stempas waard.
Ja, ik vind conducteurs in burger een verdere ontwikkeling van Nederland politiestaat.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:47 schreef Dutchguy het volgende:
Mag je inmiddels zeggen dat NS een hoop gedoe weg kan nemen door controleurs standaard in uniform te laten controleren of valt dat nog steeds onder Baudet verdedigen?
Dit is hoe hij rolt.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:36 schreef Asjemenou_ het volgende:
[..]
En dan ook ineens niet bereikbaar zijn. Maakt het nog sneuer. Geef je fout gewoon toe.
Jij gat met trein. Controleurs legitimeren zich. Wat voor oetlul moet je zijn om dan te gaan zeuren over een vermoedelijke afkomst?quote:Op maandag 3 februari 2020 10:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet vertrouwen als 2 Marokkanen zogenaamd beweren controleur te zijn.
Een papiertje tonen, wat mij als normale reiziger niets zegt.
Er moest dan ook een agent aan te pas komen om echt duidelijkheid te verschaffen.
De NS moet hier in ook beter weten, men vertrouwd Marokkanen, terecht, niet. (dank je mede broeders uit het berber gebied maar als je dat discriminatie vindt, jammer dan)
Politici, eerlijk?! Whoehahhaaha!quote:Op maandag 3 februari 2020 10:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Want het doet er niet meer toe of een politicus eerlijk is en geen fake news naar buiten brengt? Dit is een belangrijk onderdeel van betrouwbaarheid van een politicus en hierdoor komt er wel een deukje bij Thierry Baudet.
Hij mag erop worden aangesproken en hij mag er zijn excuses ervoor gaan aanbieden. Het is gelukkig voor hem niet zo ernstig dat het hem zetels gaat kosten of zo denk ik.
De context ja? Je kan de tweet ook anders interpreteren?quote:Op maandag 3 februari 2020 10:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Deel 1 was vooral links die de paar comments zoals die van mij, die niet alleen de tweet maar ook de context anders inzien, continue aanvallen en belachelijk proberen te maken.. oh wee als je niet "links denkt".
Dat het niet te vertrouwen is.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jij gat met trein. Controleurs legitimeren zich. Wat voor oetlul moet je zijn om dan te gaan zeuren over een vermoedelijke afkomst?
Er is daarna een agent erbij gekomen om te bevestigen dat het om een undercovercontrole gaat. Dan is kous af lijkt me. Hoe Thierry dan op dit verhaal komt en het dan in ether slingert is mij een raadsel.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet vertrouwen als 2 Marokkanen zogenaamd beweren controleur te zijn.
Er moest dan ook een agent aan te pas komen om echt duidelijkheid te verschaffen.
De NS moet hier in ook beter weten, men vertrouwd Marokkanen, terecht, niet. (dank je mede broeders uit het berber gebied maar als je dat discriminatie vindt, jammer dan)
Omdat Rutte niet eerlijk is hoeft Baudet ook niet eerlijk te zijn? Is dat de strekking van je verhaal? Als we ons zo gaan verlagen is einde zoek.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:50 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Politici, eerlijk?! Whoehahhaaha!
Moet ik echt een lijstje van politieke leugens delen hier? Als ik mij slechts beperk tot Rutte kom ik al een eind.
Eentje dan: "Immigratie is een verrijking."
Links zegt : de man liegt!quote:Op maandag 3 februari 2020 10:50 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De context ja? Je kan de tweet ook anders interpreteren?
Natuurlijk zeg je dat hij zich vergist. De grote machtige leider vertelt namelijk altijd de waarheid.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Links zegt : de man liegt!
Ik zeg : hij vergiste zich, wist overduidelijk het hele verhaal niet op dat moment.
Links valt iedereen aan met zo'n mening, resultaat : honderden reacties.
Het gaat verder dan Rutte. Politici liegen al zolang deze kaste bestaat. Dat kun je de lat verlagen noemen, of simpelweg waarnemen hoe politiek sinds mensenheugenis bedreven wordt.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Omdat Rutte niet eerlijk is hoeft Baudet ook niet eerlijk te zijn? Is dat de strekking van je verhaal? Als we ons zo gaan verlagen is einde zoek.
Dan moet hij het eerst checken voordat ie het tweet.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zeg : hij vergiste zich, wist overduidelijk het hele verhaal niet op dat moment.
Want hij gaat een legitimatie vervalsen, door de poortjes heen, zich voordoen als conducteur....en dan?quote:Op maandag 3 februari 2020 10:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat het niet te vertrouwen is.
Ik zou zo'n papiertje van een controleur ook niet herkennen als zodanig.
Voor mij zou het op dat moment ook niets meer zijn dan twee "grappige" mocro's die iets proberen uit te halen, dat gebeurt nogal veel immers op straat.
Dat je nog durft te beweren dat zelfs dit een links-rechts discussie is. Echt...quote:Op maandag 3 februari 2020 10:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik ben geen FVD stemmer, zover dat er ook maar iets toe doet.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Natuurlijk zeg je dat hij zich vergist. De grote machtige leider vertelt namelijk altijd de waarheid.
Het is nogal wat om zo van de toren te blazen, je blijkbaar te vergissen en dan stil te blijven.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat mag dan zo zijn, maar dan mogen wij hun ook erop aanspreken... Dat is hele punt van dit verhaal. Baudet moet nu zo mans zijn om toe te geven dat hij onzin in media heeft verspreid. Zo werkt het nou eenmaal in Nederland.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:52 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Het gaat verder dan Rutte. Politici liegen al zolang deze kaste bestaat. Dat kun je de lat verlagen noemen, of simpelweg waarnemen hoe politiek sinds mensenheugenis bedreven wordt.
De dag is nog niet om.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:54 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is nogal wat om zo van de toren te blazen, je blijkbaar te vergissen en dan stil te blijven.
Als je niet het hele verhaal kent, is het wellicht niet handig om op sociale media te gaan lopen vingerwijzen. Van een politicus die ooit hoopt premier te worden mag je toch wel meer verwachten.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Geen idee, zelf ook wel gekkere dingen gezien en meegemaakt in de trein.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Want hij gaat een legitimatie vervalsen, door de poortjes heen, zich voordoen als conducteur....en dan?
Ah de sp is rechts?quote:Op maandag 3 februari 2020 10:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik ben geen FVD stemmer, zover dat er ook maar iets toe doet.
Ik stem meestal SP als je het perse wil weten.
dat weet ik niet, volgens mij zijn die nog niet aan het woord geweestquote:Op maandag 3 februari 2020 10:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Nou ja die dames blazen een kaartcontrole door NS-personeel op tot "lastiggevallen worden door Marokkanen".
Waar je je ook op het politiek spectrum bevindt en hoe je ook over Baudet denkt :quote:Op maandag 3 februari 2020 10:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Deel 1 was vooral links die de paar comments zoals die van mij, die niet alleen de tweet maar ook de context anders inzien, continue aanvallen en belachelijk proberen te maken.. oh wee als je niet "links denkt".
Ah juist.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je niet het hele verhaal kent, is het wellicht niet handig om op sociale media te gaan lopen vingerwijzen. Van een politicus die ooit hoopt premier te worden mag je toch wel meer verwachten.
Dit jaquote:Op maandag 3 februari 2020 10:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Waarom moet altijd politieke kleur of voorkeur erbij worden genomen. Het is net zo fout als Lilian Marijnissen dit zei of Kees van der Staaij...
Het lijkt er sterk op dat het onjuist is wat Baudet heeft getweet. Het voorval staat echter symbool voor de jarenlange manifestatie van Marokkaanse straatterreur in Nederland (en daarbuiten). De tweet wordt geloofd omdat het heel goed waar had kunnen zijn.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat mag dan zo zijn, maar dan mogen wij hun ook erop aanspreken... Dat is hele punt van dit verhaal. Baudet moet nu zo mans zijn om toe te geven dat hij onzin in media heeft verspreid. Zo werkt het nou eenmaal in Nederland.
je hebt gelijk helaas.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:48 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Dit is hoe hij rolt.
Een stuk rood vlees de arena ingooien en achterover zitten. Vanavond of morgen bagatelliseert hij het en kan hij weer zeggen dat hij gedemoniseerd wordt door de slinkse msm die hem onevenredig hard aanpakt.
Ik heb niet het idee dat mensen op dit moment geloven dat de tweet van Baudet de waarheid is.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:56 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Het lijkt er sterk op dat het onjuist is wat Baudet heeft getweet. Het voorval staat echter symbool voor de jarenlange manifestatie van Marokkaanse straatterreur in Nederland (en daarbuiten). De tweet wordt geloofd omdat het heel goed waar had kunnen zijn.
Laat Marokkanen eens excuses aanbieden voor de wijze waarop zij zich al jarenlang gedragen.
Maar dit voorval is er helemaal niet geweest. Tenminste niet hoe Baudet het schetst...quote:Op maandag 3 februari 2020 10:56 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Het lijkt er sterk op dat het onjuist is wat Baudet heeft getweet. Het voorval staat echter symbool voor de jarenlange manifestatie van Marokkaanse straatterreur in Nederland (en daarbuiten). De tweet wordt geloofd omdat het heel goed waar had kunnen zijn.
Laat Marokkanen eens excuses aanbieden voor de wijze waarop zij zich al jarenlang gedragen.
Dat typte ik, in andere topics in NWS ook gedaan.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar dit voorval is er helemaal niet geweest. Tenminste niet hoe Baudet het schetst...
Is prank bro!quote:Op maandag 3 februari 2020 10:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Want hij gaat een legitimatie vervalsen, door de poortjes heen, zich voordoen als conducteur....en dan?
quote:Op maandag 3 februari 2020 10:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ah juist.
Maar dat is een totaal ander perspectief!
En wellicht de enige juiste reactie hier.
Het is niet handig geweest van hem, correct en meer zinnigs zou er niet over te zeggen zijn.
Blij dat je het zo helder even omschreef hier, zonder dollen.
quote:Op maandag 3 februari 2020 10:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Van Koos kun je inderdaad nog veel leren. Je doet net zo hard mee aan die conclusie trekken en dat maakt het er niet minder triest op.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Omdat het anders niet in de hokjes van de FOK!autisten past natuurlijk.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Waarom moet altijd politieke kleur of voorkeur erbij worden genomen. Het is net zo fout als Lilian Marijnissen dit zei of Kees van der Staaij...
Klopt, ook gelijk dé reden waarom dit soort partijen nooit zullen winnen van de gevestigde orde, en de VVD gewoon weer de grootste is bij de eerstvolgende verkiezingen.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Baudet... tja. In den beginne vond ik het fijn dat er - naast de grijs gedraaide langspeelplaat Wilders - weer eens een fris geluid te horen was in de Nederlandse politiek.
Intussen blijkt het ook bij Baudet alleen maar om de vorm te gaan en niet om de inhoud. En maakt hij zich veel te vaak belachelijk met allerlei randzaken. Helaas.
Is dat veel anders dan Spekman's 'Je moet marokkaanse jongens vernederen' en Samsom's 'Marokkanen hebben een etnisch monopolie op overlast'?quote:Op maandag 3 februari 2020 11:05 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had deze hier nog niet voorbij zien komen (wel al in Pol gezet toen dit topic nog niet bestond), maar voordat Thierry een Twittersabatical nam, was ie wel goed bezig reacties op zijn berichten te keuren.
Inderdaad.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:09 schreef sp3c het volgende:
niet alleen links Nederland hoor, de man slaat hier de plank gewoon keihard mis
Als het probleem zo groot is hoef je niet met vage anekdotes aan te komen, dus dit doet juist afbreuk aan het agenderen van dat probleem. Wat overigens al zo'n 20 jaar op de politieke agenda staat, dus alleen maar iets 'benoemen' levert niet bijster veel op, zo blijkt.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:05 schreef NoPicNic het volgende:
Links Nederland loopt weer eens hypocriet te gillen tegen een rechtse politicus. Al die idioot van een Jesse Klaver weer eens leugens uitbraakt dan is het stil. Baudet heeft trouwens gelijk om aandacht te vragen aan het grote Marokkanenprobleem waar Nederland onder gebukt gaat.
Waarom wil je hier een links/rechtsdiscussie van maken?quote:Op maandag 3 februari 2020 11:05 schreef NoPicNic het volgende:
Links Nederland loopt weer eens hypocriet te gillen tegen een rechtse politicus. Al die idioot van een Jesse Klaver weer eens leugens uitbraakt dan is het stil. Baudet heeft trouwens gelijk om aandacht te vragen aan het grote Marokkanenprobleem waar Nederland onder gebukt gaat.
Jesse Klaver liegt, dan mag Baudet het ook? Nu zeur jij wel over leugens van Klaver, maar niet van Baudet. Je spreekt jezelf nogal tegen.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:05 schreef NoPicNic het volgende:
Wie zegt dat dan?quote:Op maandag 3 februari 2020 11:09 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Is dat veel anders dan Spekman's 'Je moet marokkaanse jongens vernederen' en Samsom's 'Marokkanen hebben een etnisch monopolie op overlast'?
Wat een domme opmerking van een domme forumuser.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:05 schreef NoPicNic het volgende:
Ach moet je nu zelfs in een slachtofferrol kruipen. Sneeuwvlokjes die alleen ongegrond kunnen schreeuwen die alt rechtsen.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Omdat de shitstorm toen niet vergelijkbaar was met nu. Kennelijk maakt het ook uit wie het zegt.quote:
Ik neem aan dat je het topic een beetje hebt doorgelezen en ook gezien hebt dat het voor sommige mensen helemaal geen verwerpelijke manier van liegen is. Die vinden dat het door Marokkanen komt dat hij nu dit zegt, ondanks of het waar is of niet. Het gaat daarom echt niet om links of rechts maar om hele andere dingen.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:10 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Waarom wil je hier een links/rechtsdiscussie van maken?
Als Klaver dit had getweet was iedereen ook opgeklapt. Logisch ook, want het is nogal verwerpelijk om op deze manier te liegen.
Oke, hans. Ondanks dat het niet waar blijkt te zijn is het maar goed dat hij het benoemd heeft...quote:Op maandag 3 februari 2020 11:12 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Omdat de shitstorm toen niet vergelijkbaar was met nu. Kennelijk maakt het ook uit wie het zegt.
Overigens zou Baudet nu wel iets van zich moeten laten horen. Zeggen dat het een foute conclusie was. Dat neemt niet weg dat er nog steeds problemen zijn met groepen marokkaanse jongens.
Het is toch niet te geloven dat zo'n matige, buitenlandse acteur zo'n grote bek heeft tegen een bekende Nederlandse en door vele autochtonen bewonderde politicus. Walgelijk.quote:Open brief Nasrdin Dchar aan Baudet na ‘Marokkanenrel’: Je bent een kwaadaardig politicus
Baudet twitterde vrijdagavond dat twee vriendinnen van hem zouden zijn lastiggevallen door ‘vier Marokkanen in de trein’, gevolgd door een toevoeging op wanhopige toon: Oh lieve, kinderlijk naïeve Nederlanders! Stem nou toch eindelijk voor verandering. Breek los uit politiek correct gelul! Red dit land!’ De tweet werd massaal opgepakt en ook op zijn Facebook-pagina reageerden veel mensen op een bericht omtrent hetzelfde incident.
Zowel de NS als diverse ooggetuigen verklaarden dat Baudets tweet niet klopt. De vrouwen zouden in de trein door een controleur in burgerkleding zijn gevraagd naar hun vervoersbewijzen. Omdat ze niet geloofden dat het echt om controleurs ging, zou het even hebben geduurd voor ze hun vervoersbewijs wilden tonen.
Nee omdat de aanleiding niet klopte had hij beter dit niet kunnen tweeten. Dat er problemen met bepaalde groepen Marokkanen zijn is gewoon een feit.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Oke, hans. Ondanks dat het niet waar blijkt te zijn is het maar goed dat hij het benoemd heeft...
moet kunnenquote:Op maandag 3 februari 2020 11:18 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Het is toch niet te geloven dat zo'n matige, buitenlandse acteur zo'n grote bek heeft tegen een bekende Nederlandse en door vele autochtonen bewonderde politicus. Walgelijk.
Als je zijn uitspraken niet verwerpelijk vindt zegt dat wat over jouw normen en waarden. Zo moeilijk is het niet. Het is nogal, maar het is wat laat als je dat niet wil inzien.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:18 schreef NoPicNic het volgende:
door vele autochtonen bewonderde politicus.
Ik denk dat veel heel velen, vooral op Twitter, vinden dat hij die mening helemaal niet mag hebben terwijl diegenen er bijvoorbeeld totaal geen probleem mee hebben dat Samsom inmiddels een topfunctie heeft in Brussel. Er is veel hypocrisie.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:16 schreef sp3c het volgende:
verschil met Samson en Spekman is dat die geen onwaar verhaal de wereld inslingerden om hun punt te maken
die mening mogen ze gewoon hebben/uiten lijkt me
Baudet ook
Nee nee, nu moet je het spelletje wel meespelen. Je moet de mensen die dit niet zien als een verwerpelijke manier van misinformatie verspreiden wegzetten tegen een bepaalde politieke kleur.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het topic een beetje hebt doorgelezen en ook gezien hebt dat het voor sommige mensen helemaal geen verwerpelijke manier van liegen is. Die vinden dat het door Marokkanen komt dat hij nu dit zegt, ondanks of het waar is of niet. Het gaat daarom echt niet om links of rechts maar om hele andere dingen.
Hou hier maar mee op.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:18 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Het is toch niet te geloven dat zo'n matige, buitenlandse acteur zo'n grote bek heeft tegen een bekende Nederlandse en door vele autochtonen bewonderde politicus. Walgelijk.
Er is niks mis mee om het Marokkanenprobleem en de multikulti-samenleving onder de aandacht te brengen. De schuld ligt bij de Marokkanen niet bij Baudet.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als je zijn uitspraken niet verwerpelijk vindt zegt dat wat over jouw normen en waarden. Zo moeilijk is het niet. Het is nogal, maar het is wat laat als je dat niet wil inzien.
Ja de afgelopen 20 jaar is dat probleem niet voortdurend 'benoemd'. Dat heeft het probleem echt verminderd. /squote:Op maandag 3 februari 2020 11:21 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Er is niks mis mee om het Marokkanenprobleem en de multikulti-samenleving onder de aandacht te brengen. De schuld ligt bij de Marokkanen niet bij Baudet.
Maar goed dat hij er regelmatig over tweet, anders hadden we niet geweten dat er een Marokkanenprobleem is in Nederland. Het wordt eens tijd dat gasten als Wilders en Baudet het eens gaan benoemen, want daar schort het nogal aan.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:21 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Er is niks mis mee om het Marokkanenprobleem en de multikulti-samenleving onder de aandacht te brengen. De schuld ligt bij de Marokkanen niet bij Baudet.
ik denk dat het aantal mensen dat uit het hoofd 2 Brusselse politici op kunnen lepelen heel erg beperkt is ... laat staan dat ze weten wat deze twee heren voor hun brood moeten doenquote:Op maandag 3 februari 2020 11:19 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik denk dat veel heel velen, vooral op Twitter, vinden dat hij die mening helemaal niet mag hebben terwijl diegenen er bijvoorbeeld totaal geen probleem mee hebben dat Samsom inmiddels een topfunctie heeft in Brussel. Er is veel hypocrisie.
Baudet gaat in deze kwestie toch hard onderuit. Ipv zich eerst te verdiepen wat er nu precies aan de hand was pleurt hij wat op het net.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:21 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik denk dat het aantal mensen dat uit het hoofd 2 Brusselse politici op kunnen lepelen heel erg beperkt is ... laat staan dat ze weten wat deze twee heren voor hun brood moeten doen
ik nietquote:
Hij zou ook kunnen benoemen dat het kennelijk enkele Marokkanen is gelukt een beste en verantwoordelijke baan hebben.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:12 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Omdat de shitstorm toen niet vergelijkbaar was met nu. Kennelijk maakt het ook uit wie het zegt.
Overigens zou Baudet nu wel iets van zich moeten laten horen. Zeggen dat het een foute conclusie was. Dat neemt niet weg dat er nog steeds problemen zijn met groepen marokkaanse jongens.
Maar Baudet bracht het Marokkanenprobleem niet omder de aandacht. Hij verspreidde leugens over een incident in de trein.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:21 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Het zou me uitermate verbazen als mensen niet weten dat Samsom inmiddels de rechterhand van Timmermans is, maar goed...quote:
Ja, dat krijg je als mensen puur racisme gaan lopen goedpraten, daar reageren anderen dan weer op.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:31 schreef SpaceOddity het volgende:
Het moment dat dit soort vaag non nieuws er voor zorgt dat in een mum van een tijd een heel topic vol word gebaggerd, terwijl een topic met een bericht over terreur hier in het westen na een dag blijft hangen op 26 reacties....
En dan doet hij geen Mea Culpa? Als je je vergist kun je dat gewoon melden hè, hij Twittert ondertussen lustig verder, maar even toegeven dat hij zich vergist heeft is er niet bij.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als je zo makkelijk een dierbare vriendin van Baudet wordtquote:Op maandag 3 februari 2020 10:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat weet ik niet, volgens mij zijn die nog niet aan het woord geweest
ik sluit niet uit dat ze Baudet uberhaupt niet kennen en dat de foto uit een of andere wazige appgroep komt
Elk tweetje van Baudet is racisme volgens de linkse kerk.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:41 schreef LeerGierige het volgende:
[..]
Elk racisme wordt door Baudetfanboys weer goedgepraat of niet?
Daar zullen Thierry en zijn dierbare vriendinnen wel het meest om verkneukeld hebben; Marokkanen met een baan...quote:Op maandag 3 februari 2020 11:27 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Hij zou ook kunnen benoemen dat het kennelijk enkele Marokkanen is gelukt een beste en verantwoordelijke baan hebben.
Waarom nou weer die links/rechts discussie? Ik heb landelijk links gestemd en lokaal rechts.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Waarom probeer je er zo graag een links/rechtsverhaal van te maken. Dat is totaal niet van belang hier.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Elk tweetje van Baudet is racisme volgens de linkse kerk.
Deze tweet was puur racisme idd.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Elk tweetje van Baudet is racisme volgens de linkse kerk.
Omdat hij werkelijk vindt dat Marokkanen geen rechten hebben en daarnaast behandeld mogen worden als criminelen, ook al hebben ze niets gedaan.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:47 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Waarom probeer je er zo graag een links/rechtsverhaal van te maken. Dat is totaal niet van belang hier.
Baudet is simpelweg aan het liegen geslagen, en wordt daar nu op afgerekend. Niets met links of rechts te maken.
Baudet maakt enorme blunder en neemt het niet terug. Men praat hierover en dat is dan ook nog eens demonisering?quote:Op maandag 3 februari 2020 11:52 schreef Harvest89 het volgende:
Stormlooptopic.
Als er maar op Baudet gebasht kan worden.
Hoezo demonisering?
Liegen is geen probleem, maar die leugenaar vervolgens een leugenaar noemen is demonisering?quote:Op maandag 3 februari 2020 11:52 schreef Harvest89 het volgende:
Stormlooptopic.
Hoezo demonisering?
Grapjas.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:52 schreef Harvest89 het volgende:
Stormlooptopic.
Hoezo demonisering?
Het is helemaal geen enorme blunder. Het wordt flink opgeblazen door zijn tegenstanders.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Baudet maakt enorme blunder en neemt het niet terug. Men praat hierover en dat is dan ook nog eens demonisering?
Ga je nu echt huilen om kritiek op iemands gedrag?
Eens.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het is helemaal geen enorme blunder. Het wordt flink opgeblazen door zijn tegenstanders.
Gezien de overlast die Marokkanen veroorzaken was het zeker een geloofwaardige tweet.
Maar het blijkt niet waar en dan is het ook prima?quote:Op maandag 3 februari 2020 12:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het is helemaal geen enorme blunder. Het wordt flink opgeblazen door zijn tegenstanders.
Gezien de overlast die Marokkanen veroorzaken was het zeker een geloofwaardige tweet.
Mooi toch. Ondertussen werken ze aan zijn overwinning. Net zoals Trumpquote:Op maandag 3 februari 2020 12:03 schreef Harvest89 het volgende:
Dit gaat ook bar weinig uitmaken in de peilingen.
Omdat zijn achterban het als een kleine fout ziet, en het feit dat hij dankzij een foute tweet weer overal zwart gemaakt wordt. Wanneer leren jullie eens, dat demonisering hem stemmen oplevert?
Het stoot immers wel mensen af die wel kunnen nuanceren en dus komt FvD nooit aan de macht op deze manier.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:03 schreef Harvest89 het volgende:
Omdat zijn achterban het als een kleine fout ziet, en het feit dat hij dankzij een foute tweet weer overal zwart gemaakt wordt. Wanneer leren jullie eens, dat demonisering hem stemmen oplevert?
Baudet heeft niet gelogen want elke Nederlander zou zich bedreigd voelen met 4 Marokkanen om hem/haar heen die dwingend iets van je willen. Geef nou niet Baudet hier de schuld want de Marokkaanse gemeenschap heeft dit 'incident' helemaal aan zichzelf te wijten. Zij schoppen altijd stennis en plegen meer dan welke bevolkingsgroep meer misdaden. Zij zijn er de oorzaak van dat mensen zoals ik een bloedhekel hebben aan de meeste buitenlanders.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:47 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Waarom probeer je er zo graag een links/rechtsverhaal van te maken. Dat is totaal niet van belang hier.
Baudet is simpelweg aan het liegen geslagen, en wordt daar nu op afgerekend. Niets met links of rechts te maken.
Precies dit.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:06 schreef NoPicNic het volgende:
Geef nou niet Baudet hier de schuld want de Marokkaanse gemeenschap heeft dit 'incident' helemaal aan zichzelf te wijten.
Dat de achterban er niets om geeft weet men hier ook wel.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:03 schreef Harvest89 het volgende:
Onzin, Baudet vertolkt gewoon de Vox Populi en ik geef hem groot gelijk.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het stoot immers wel mensen af die wel kunnen nuanceren en dus komt FvD nooit aan de macht op deze manier.
quote:Op maandag 3 februari 2020 12:06 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Baudet heeft niet gelogen want elke Nederlander zou zich bedreigd voelen met 4 Marokkanen om hem/haar heen die dwingend iets van je willen. Geef nou niet Baudet hier de schuld want de Marokkaanse gemeenschap heeft dit 'incident' helemaal aan zichzelf te wijten. Zij schoppen altijd stennis en plegen meer dan welke bevolkingsgroep meer misdaden. Zij zijn er de oorzaak van dat mensen zoals ik een bloedhekel hebben aan de meeste buitenlanders.
Dit.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:06 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Baudet heeft niet gelogen want elke Nederlander zou zich bedreigd voelen met 4 Marokkanen om hem/haar heen die dwingend iets van je willen. Geef nou niet Baudet hier de schuld want de Marokkaanse gemeenschap heeft dit 'incident' helemaal aan zichzelf te wijten. Zij schoppen altijd stennis en plegen meer dan welke bevolkingsgroep meer misdaden. Zij zijn er de oorzaak van dat mensen zoals ik een bloedhekel hebben aan de meeste buitenlanders.
boeit me uberhaupt niet tbhquote:Op maandag 3 februari 2020 12:03 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ben inderdaad best verrast door deze ophef.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:08 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat de achterban er niets om geeft weet men hier ook wel.Eén blik in dit topic en je weet genoeg. Dus misschien is het wel geen demonisering, maar gewoon oprechte verontwaardiging over deze uitglijder
Goed argument man. Echt. Top. Fantastisch.quote:
Dat Baudet liegt en fake news brengt is de schuld van de Marokkanen!quote:Op maandag 3 februari 2020 12:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Goed argument man. Echt. Top. Fantastisch.
zeg dat nou niet joh, daardoor geen mensen op hem stemmen!!!!quote:Op maandag 3 februari 2020 12:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat Baudet liegt en fake news brengt is de schuld van de Marokkanen!
Nee, je bent een fijne vent met waterdichte argumenten.
Ja puuuuurrr racisme.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Deze tweet was puur racisme idd.
En dat heeft hij ook nog op geen enkele manier teruggenomen.
Fake news brengen, liegen, bedriegen en verzwijgen...quote:Op maandag 3 februari 2020 12:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mooi ook dat die hele tweet nooit het nieuws heeft gehaald, maar zodra de ns er iets tegen stelde, het groots werd gebracht door de nos.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:15 schreef harrievankempen het volgende:
Och och. Links heeft weer een stok om mee te slaan gevonden.
Ja maar hunnie....quote:Op maandag 3 februari 2020 12:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fake news brengen, liegen, bedriegen en verzwijgen...
Baudet is echt de enige die dat doet natuurlijk. Echt hoor.
gevonden????quote:Op maandag 3 februari 2020 12:15 schreef harrievankempen het volgende:
Och och. Links heeft weer een stok om mee te slaan gevonden.
Waar zeg ik dat hij de enige is die dat doet?quote:Op maandag 3 februari 2020 12:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fake news brengen, liegen, bedriegen en verzwijgen...
Baudet is echt de enige die dat doet natuurlijk. Echt hoor.
Liegen en bedriegen is niet erg zo lang het doel de middelen heiligt. Want wordt er niet allemaal voor krankzinnig gelul uitgekraamd in Marokkaanse moskeeën? Marokkaanse moskeebestuurders doen ook alles om hun doel te bereiken, namelijk het wegvagen van ongelovigen.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat zegt meer over jou dan over een ander.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:17 schreef NoPicNic het volgende:
Liegen en bedriegen is niet erg zo lang het doel de middelen heiligt.
Nou....?quote:Op maandag 3 februari 2020 12:17 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Want wordt er niet allemaal voor krankzinnig gelul uitgekraamd in Marokkaanse moskeeën?
dan moet je ook niet miepen als ze je een keer betrappen toch?quote:Op maandag 3 februari 2020 12:17 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Liegen en bedriegen is niet erg zo lang het doel de middelen heiligt. Want wordt er niet allemaal voor krankzinnig gelul uitgekraamd in Marokkaanse moskeeën? Marokkaanse moskeebestuurders doen ook alles om hun doel te bereiken, namelijk het wegvagen van ongelovigen.
Pas na flink wat maatschappelijke druk.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:16 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ja maar hunnie....
Overigens grappig dat je naar die situatie linkt. Harbers trok zijn conclusies, nam zijn verantwoordelijkheid en stapte op.
Aint nothing wrong met demoniseren zeg je eigenlijk 😁quote:Op maandag 3 februari 2020 12:17 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Liegen en bedriegen is niet erg zo lang het doel de middelen heiligt. Want wordt er niet allemaal voor krankzinnig gelul uitgekraamd in Marokkaanse moskeeën? Marokkaanse moskeebestuurders doen ook alles om hun doel te bereiken, namelijk het wegvagen van ongelovigen.
Welke maatschappelijke druk? Alleen de Telegraaf trok het uit zn verband en naar aanleiding daarvan istie opgestapt.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Pas na flink wat maatschappelijke druk.
Baudet gaat hier geen schade van merken. Want iedereen weet dat je tegenwoordig op je hoede moet zijn voor een roedel hyena's. Alleen zeggen mensen niet altijd wat ze denken.
hehehequote:Op maandag 3 februari 2020 12:19 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Aint nothing wrong met demoniseren zeg je eigenlijk 😁
Ik niet, een politicus die zo blundert en overduidelijk een racistische inslag laat zien, daar praten mensen over.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad best verrast door deze ophef.
Controleurs in burger hebben een burgeruniform aan. Had hij tegen zijn baas moeten zeggen: 'Ja sorry, maar ik ben een Marokkaan en Harvest89 vindt het dan een probleem als ik gewoon mijn werk uitvoer.'quote:Op maandag 3 februari 2020 12:19 schreef Harvest89 het volgende:
Heb dit al in het FvD topic gezegd.
Maar als die Marokkanen gewoon een uniform aan hadden gehad was er niet veel aan de hand geweest.
Het gaat slechts om een vermoeden, niet zeker dat het ns medewerkers waren.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
gevonden????
Baudet heeft het er met een mooie strik omheen afgeleverd
Is het hele idee van undercover controleren wel wat weg natuurlijk.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:19 schreef Harvest89 het volgende:
Maar als die Marokkanen gewoon een uniform aan hadden gehad was er niet veel aan de hand geweest.
De zoon van Femke Halsema had 18 topics en dat is niet eens een politicus, dus snap niet waarom je nou zo verrast bent.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad best verrast door deze ophef.
Als Baudet er het verhaal zou verifiëren voordat hij het op Twitter postte, was er niets aan de hand geweest.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:19 schreef Harvest89 het volgende:
Eh jawel.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:21 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Baudet had ook niet kunnen tweeten, dan was er helemaal niks aan de hand geweest.
wel volgens de NS zelf, ik zie niet echt een reden om daaraan te twijfelenquote:Op maandag 3 februari 2020 12:21 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Het gaat slechts om een vermoeden, niet zeker dat het ns medewerkers waren.
Daar snap ik dus ook niks van.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:20 schreef zarGon het volgende:
Onbegrijpelijk dat dit uitmondt in een links/rechts-discussie.
Een politicus is te voorbarig geweest of heeft willens en wetens foute informatie verspreid. In plaats van te focussen op het individu en wat er is gezegd, worden er allerlei andere zaken bij betrokken.
Ben benieuwd hoe Baudet gaat reageren; het zou hem enorm sieren als hij zijn ongelijk toe kan geven, een excuus zou een mooi extraatje zijn.
Fouten maken (bewust of onbewust) doen we allemaal, het gaat erom hoe je met de gevolgen omgaat. Geef je toe dat je fout zat, of ga je naar anderen wijzen?
Ook als ze legitimatie hebben en een scanner voor Ov-kaarten?quote:Op maandag 3 februari 2020 12:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Eh jawel.
Mensen voelen zich geïntimideerd door mocro's in de trein.
Na het incident was hij er binnen 2 uur bij om het te tweeten. Inmiddels is al urenlang bekend dat het fake news is en je krijgt radiostilte en is men bij FvD niet bereikbaar voor commentaar.quote:
Nou het is al eens aangekaart in dit topic...quote:Op maandag 3 februari 2020 12:22 schreef mootie het volgende:
[..]
Daar snap ik dus ook niks van.
Waarom laat hij niks van zich horen. ‘Excuses, ik trok mijn conclusies veel te snel, heb niet eerst de feiten nagetrokken. Had ik niet moeten doen.’
Klaar
Omdat je als politicus een bepaalde verantwoordelijkheid hebt. En het is hypocriet om als de grootste fake nieuws schreeuwer jezelf nu ineens in zwijgen te hullen.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:24 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nou het is al eens aangekaart in dit topic...
Zijn achterban smult er van en vinden toch wel dat ie een "probleem" aankaart (welk probleem is mij onbekend althans buiten de Echo van Geertje te zijn) dus waarom zou 'ie eigenlijk?
Ik heb Marokkanen gekend die naast scooters, coke, wapens, ook fake ID's aanbieden.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:23 schreef mootie het volgende:
[..]
Ook als ze legitimatie hebben en een scanner voor Ov-kaarten?
en die vroegen of ze je treinkaartje mochten zien?quote:Op maandag 3 februari 2020 12:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb Marokkanen gekend die naast scooters, coke, wapens, ook fake ID's aanbieden.
Ooit eens de fout gemaakt lid te worden en naar het eerste partij congress te gaan.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:26 schreef Chia het volgende:
[..]
Omdat je als politicus een bepaalde verantwoordelijkheid hebt. En het is hypocriet om als de grootste fake nieuws schreeuwer jezelf nu ineens in zwijgen te hullen.
quote:Op maandag 3 februari 2020 12:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
en die vroegen of ze je treinkaartje mochten zien?
Een corpsbal die zichzelf zeer slim vind blijkt toch niet zo slim te zijn.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:22 schreef mootie het volgende:
[..]
Daar snap ik dus ook niks van.
Waarom laat hij niks van zich horen. ‘Excuses, ik trok mijn conclusies veel te snel, heb niet eerst de feiten nagetrokken. Had ik niet moeten doen.’
Klaar
Nee man.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
en die vroegen of ze je treinkaartje mochten zien?
Als rechtgeaarde nederlander heb je toch wel aangifte gedaan over deze strafbare feiten.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb Marokkanen gekend die naast scooters, coke, wapens, ook fake ID's aanbieden.
Ik vind jou ook 'volk' waarbij je op je hoede moet zijn.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee man.
Ik bedoel dat het verstandig is om op je hoede te zijn bij dat volk. Iedereen kan een pasje kopen.
om dan in de trein onwetende mensen hun kaartjes te controleren?quote:Op maandag 3 februari 2020 12:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee man.
Ik bedoel dat het verstandig is om op je hoede te zijn bij dat volk. Iedereen kan een pasje kopen.
Linkse leugens, deugfokker.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als rechtgeaarde nederlander heb je toch wel aangifte gedaan over deze strafbare feiten.
Ik ken afgestudeerde marokanen die goed betaalde banen hebben en nooit iets crimineels gedaan hebben.
Geen woorden voor. Zou jij aan kamervoorzitter Arib ook vragen haar id te laten zien? Zou je tegen haar ook zo'n grote mond hebben dat je 'niet voorzichtig genoeg kunt zijn met haar volk'?quote:Op maandag 3 februari 2020 12:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het verstandig is om op je hoede te zijn bij dat volk.
Dat mag, maar bied dan ook je excuses aan. Dat is toch helemaal niet raar?quote:Op maandag 3 februari 2020 12:32 schreef Tengano het volgende:
Weinig aan de hand dus. Als in 99% van de gevallen die ellende daarvandaan komt, kun je er met een aanname natuurlijk ook een keer naast zitten. Maar in 99 keer van de 100 zit je wel goed.
En als je er dan 1 keer naast zit, hangen ze je gelijk aan de hoogste boom
Vanachter z'n toetsenbord gaat ie vast roepen van welquote:Op maandag 3 februari 2020 12:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Geen woorden voor. Zou jij aan kamervoorzitter Arib ook vragen haar id te laten zien? Zou je tegen haar ook zo'n grote mond hebben dat je 'niet voorzichtig genoeg kunt zijn met haar volk'?
Dit.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat mag, maar bied dan ook je excuses aan. Dat is toch helemaal niet raar?
Op je werk word je er ook gewoon op aangesproken als je iets fout doet en dan los je het op.
De houding van de vrouwen kan ik tot enige hoogte nog begrijpen. Laten we even aannamen dat ze het in het verleden een nare ervaring hebben gehad door goedgelovig te zijn, en dat het te snel vertrouwen nadelen had.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik ken ook Nederlanders die dealen in coke. Voorlopig geef ik mijn treinkaartje ook niet meer aan een blanke conducteur.
Ik denk dat hij er inmiddels geen herinnering meer aan heeft. Dat is toch niet raar.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat mag, maar bied dan ook je excuses aan. Dat is toch helemaal niet raar?
Op je werk word je er ook gewoon op aangesproken als je iets fout doet en dan los je het op.
Weet jij veel wat voor oplichtingstactiek ze deze keer ontdekt hebben.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
om dan in de trein onwetende mensen hun kaartjes te controleren?
Arib mag van mij vertrekken met dat spraakgebrek van haar.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Geen woorden voor. Zou jij aan kamervoorzitter Arib ook vragen haar id te laten zien? Zou je tegen haar ook zo'n grote mond hebben dat je 'niet voorzichtig genoeg kunt zijn met haar volk'?
*Tengano ziet een Marokkaan in de trein*quote:Op maandag 3 februari 2020 12:32 schreef Tengano het volgende:
Als in 99% van de gevallen die ellende daarvandaan komt, kun je er met een aanname natuurlijk ook een keer naast zitten. Maar in 99 keer van de 100 zit je wel goed.
Conducteursid’s? Zodat ze eens even lekker mensen konden gaan controleren in de trein?quote:Op maandag 3 februari 2020 12:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
ja dagquote:Op maandag 3 februari 2020 12:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Weet jij veel wat voor oplichtingstactiek ze deze keer ontdekt hebben.
Punt is, als een Marokkaan in burgerkleding claimt ergens van te zijn, dan is een bepaald wantrouwen verstandig. Pasjes en ID's zeggen helemaal niets.
Ben je nou echt zo bekrompen dat je nog steeds niet snapt dat het helemaal niets met ras/etniciteit te maken heeft? De reizigers waren sceptisch vanwege het 'in burger'-gedeelte, niet omdat één(!) van hun een Marokkaanse achtergrond heeft.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Punt is, als een Marokkaan in burgerkleding claimt ergens van te zijn, dan is een bepaald wantrouwen verstandig. Pasjes en ID's zeggen helemaal niets.
Zinnige zaken zoals een leugen tweeten?quote:Op maandag 3 februari 2020 12:38 schreef Tengano het volgende:
Daarnaast als Baudet zijn excuses aan zou bieden vallen nog al die NSB'ers helemaal over hem heen en kunnen ze zeggen: zie je nou wel dat het een racist is, het was gewoon een vooroordeel![]()
Ik denk dat Baudet geen zin heeft in dat spelletje en zich liever met zinnige zaken bezighoudt.
Ja dag, in burgerkleding.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:37 schreef sp3c het volgende:
als in de trein iemand langskomt die zich identificeert als NS kaartjesknipper dan laat je je kaartje zien
Want dat is de nieuwste hype? Je voordoen als controleur en kaartjes controleren in treinen?quote:Op maandag 3 februari 2020 12:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee man.
Ja dat zal het zijn. Dat je na een gemaakte fout je excuses aanbiedt doet dan weer niet terzake. Baudet maakt namelijk geen fouten en als hij dat al doet komt dat door anderen. Kritiek is demoniseren, laat de prins met rust!quote:Op maandag 3 februari 2020 12:38 schreef Tengano het volgende:
Daarnaast als Baudet zijn excuses aan zou bieden vallen nog al die NSB'ers helemaal over hem heen en kunnen ze zeggen: zie je nou wel dat het een racist is, het was gewoon een vooroordeel![]()
Ik denk dat Baudet geen zin heeft in dat spelletje en zich liever met zinnige zaken bezighoudt.
Die kaartjescontrole is helemaal niet het probleem in deze discussie.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dag
als in de trein iemand langskomt die zich identificeert als NS kaartjesknipper dan laat je je kaartje zien
hun trein, hun regels
Dit is de kern en alle zijpaden over Marokkanen die OV-chipkaarten willen stelen tijdens fakekaartcontroles doen er niet toe. Maar dat is erg moeilijk te bevatten zo blijkt.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:35 schreef zarGon het volgende:
[..]
De houding van de vrouwen kan ik tot enige hoogte nog begrijpen. Laten we even aannamen dat ze het in het verleden een nare ervaring hebben gehad door goedgelovig te zijn, en dat het te snel vertrouwen nadelen had.
Dat is het probleem op zich ook allemaal niet. NS of de controleurs hebben er verder ook geen probleem van gemaakt.
Wat ik niet begrijp is waarom Baudet met zo'n tweet naar buiten is gekomen. Hebben de dames gelogen richting Baudet, is Baudet nalatig geweest met het verifiëren van het verhaal (bij NS, bijvoorbeeld), of heeft Baudet bewust foute/incorrecte info getweet? Is hij erin getrapt, laks/nalatig geweest of is het allemaal bewust?
Daar ligt het probleem namelijk, bij Baudet. Hij is ermee naar buiten gekomen.
Een politicus zou beter moeten weten dan zomaar wat aannames de wereld in te slingeren.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:32 schreef Tengano het volgende:
Weinig aan de hand dus. Als in 99% van de gevallen die ellende daarvandaan komt, kun je er met een aanname natuurlijk ook een keer naast zitten. Maar in 99 keer van de 100 zit je wel goed.
En als je er dan 1 keer naast zit, hangen ze je gelijk aan de hoogste boom
Doe even normaal, met je nazi-vergelijkingen.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:39 schreef funnywell het volgende:
conducteur in burger, gestapo is er niks bij
ja dat zeg ik toch ook al de hele tijdquote:Op maandag 3 februari 2020 12:41 schreef zarGon het volgende:
[..]
Die kaartjescontrole is helemaal niet het probleem in deze discussie..
Nadat ze eerst bij tientallen andere reizigers gedaan hebben alsof ze gecontroleerd hebben, komen ze eindelijk aan bij het echte slachtoffer, want ze willen alleen JOUW kaartje stelen. Denk het ook vriend.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:40 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja dag, in burgerkleding.
Misschien willen ze je kaartje stelen.
Ik vermoed dat hij het een heerlijk bericht vond en niet kon wachten om het te tweeten. Vergezeld van wat bombastisch geneuzel.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:35 schreef zarGon het volgende:
[..]
De houding van de vrouwen kan ik tot enige hoogte nog begrijpen. Laten we even aannamen dat ze het in het verleden een nare ervaring hebben gehad door goedgelovig te zijn, en dat het te snel vertrouwen nadelen had.
Dat is het probleem op zich ook allemaal niet. NS of de controleurs hebben er verder ook geen probleem van gemaakt.
Wat ik niet begrijp is waarom Baudet met zo'n tweet naar buiten is gekomen. Hebben de dames gelogen richting Baudet, is Baudet nalatig geweest met het verifiëren van het verhaal (bij NS, bijvoorbeeld), of heeft Baudet bewust foute/incorrecte info getweet? Is hij erin getrapt, laks/nalatig geweest of is het allemaal bewust?
Daar ligt het probleem namelijk, bij Baudet. Hij is ermee naar buiten gekomen.
Dus hoe werkt dat dan. Klimmen ze over poortjes om daarna met een Fake NS-ID kaartjes te gaan stelen in een volle trein? En dan roept de NS om dat men komt controleren (terwijl de deuren dicht zijn). Natuurlijk ook fake en waarschijnlijk zat de machinist in het complot en zal het wel een Marokkaan geweest zijn.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:40 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja dag, in burgerkleding.
Misschien willen ze je kaartje stelen.
Behoorlijk NSB gehalte is nog steeds aanwezig in Nederland en zal ook altijd blijven.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Doe even normaal, met je nazi-vergelijkingen..
maat wat is de vergissing dan?quote:Op maandag 3 februari 2020 12:42 schreef Tengano het volgende:
Dit dus; Baudet is ineens een leugenaar terwijl hij zich heeft vergist. Alsof dat geen demoniseren is![]()
Maar dat mag dan weer wel natuurlijk volgens de gutmenschen
Alle andere reizigers zaten ook in het compleet denk ik.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus hoe werkt dat dan. Klimmen ze over poortjes om daarna met een Fake NS-ID kaartjes te gaan stelen in een volle trein? En dan roept de NS om dat men komt controleren (terwijl de deuren dicht zijn). Natuurlijk ook fake en waarschijnlijk zat de machinist in het complot en zal het wel een Marokkaan geweest zijn.
Zinnige zaken zoals opruiende tweets die onwaar blijken?quote:Op maandag 3 februari 2020 12:38 schreef Tengano het volgende:
Nee ze stelen kaartjes van iedereen, zodat ze de hele dag kunnen reizen!quote:Op maandag 3 februari 2020 12:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nadat ze eerst bij tientallen andere reizigers gedaan hebben alsof ze gecontroleerd hebben, komen ze eindelijk aan bij het echte slachtoffer, want ze willen alleen JOUW kaartje stelen. Denk het ook vriend.
Weet ik veel man, ik ga al jaren niet meer met de trein.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus hoe werkt dat dan. Klimmen ze over poortjes om daarna met een Fake NS-ID kaartjes te gaan stelen in een volle trein? En dan roept de NS om dat men komt controleren (terwijl de deuren dicht zijn). Natuurlijk ook fake en waarschijnlijk zat de machinist in het complot en zal het wel een Marokkaan geweest zijn.
Als hij zich al had vergist, dan had hij dat kunnen melden. Maar nee, het blijft angstvallig stil en het bericht blijft gewoon staan.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:42 schreef Tengano het volgende:
Dit dus; Baudet is ineens een leugenaar terwijl hij zich heeft vergist. Alsof dat geen demoniseren is![]()
Maar dat mag dan weer wel natuurlijk volgens de gutmenschen
Je zegt dus eigenlijk dat ze de trein gekaapt hebben?quote:Op maandag 3 februari 2020 12:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee ze stelen kaartjes van iedereen, zodat ze de hele dag kunnen reizen!
en gratis tweetenquote:Op maandag 3 februari 2020 12:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee ze stelen kaartjes van iedereen, zodat ze de hele dag kunnen reizen!
Je bedoelt dat hij niets anders doet zo klinkt het.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:44 schreef mootie het volgende:
[..]
Zinnige zaken zoals opruiende tweets die onwaar blijken?
Terecht dat Baudet hier dan wat van zegt eigenlijk.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je zegt dus eigenlijk dat ze de trein gekaapt hebben?
Misschien zit Baudet wel gevangen in die trein en kan hij daarom niet meer tweeten.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:46 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Terecht dat Baudet hier dan wat van zegt eigenlijk.
dit kan wel!!!!!!!quote:Op maandag 3 februari 2020 12:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Misschien zit Baudet wel gevangen in die trein en kan hij daarom niet meer tweeten.
En dit speelt natuurlijk op veel grotere schaal. Op z’n minst al het OV.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:48 schreef sp3c het volgende:
ben plij dat het probleem met #fakeNSpersoneel eindelijk benoemd is
Maar daar gaat het toch ook niet om?quote:Op maandag 3 februari 2020 12:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nou en? Het enige doel wat hij heeft is het kenbaar maken van een probleem wat wij in de samenleving hebben. En toevallig was dit een verkeerd voorbeeld. Vorige keer met die kopschoppers zat hij wel goed en dan hoor je niemand. Dan zwijgt de rest van Nederland ineens en heeft niemand die scheet gelatenquote:Op maandag 3 februari 2020 12:45 schreef Mike het volgende:
[..]
Als hij zich al had vergist, dan had hij dat kunnen melden. Maar nee, het blijft angstvallig stil en het bericht blijft gewoon staan.
Laatst kwam er ook al eentje vermomd als schoonmaakster het 'kantoor schoonmaken'. Ik begrijp nu pas aan welke ramp we ontsnapt zijn.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:49 schreef mootie het volgende:
[..]
En dit speelt natuurlijk op veel grotere schaal. Op z’n minst al het OV.
Waar zijn we nog veilig met onze kaartjes.
Bioscoopkaartjes?
Theater?
Parkeergarage?
Ja, wat gek, dat mensen niet reageren als hij iets tweet wat wel waar is, maar wel reageren als het onterechte nonsens is.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou en? Het enige doel wat hij heeft is het kenbaar maken van een probleem wat wij in de samenleving hebben. En toevallig was dit een verkeerd voorbeeld. Vorige keer met die kopschoppers zat hij wel goed en dan hoor je niemand. Dan zwijgt de rest van Nederland ineens en heeft niemand die scheet gelaten![]()
Maar o wee als Baudet er een keertje naast zit, dan mag ie gelijk het schavot op. Maar dat is niet hypocriet natuurlijk
Knuffel?quote:Op maandag 3 februari 2020 12:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Laatst kwam er ook al eentje vermomd als schoonmaakster het 'kantoor schoonmaken'. Ik begrijp nu pas aan welke ramp we ontsnapt zijn.
Mag ik eerst jouw id zien?quote:
ijshockey!!!quote:Op maandag 3 februari 2020 12:49 schreef mootie het volgende:
[..]
En dit speelt natuurlijk op veel grotere schaal. Op z’n minst al het OV.
Waar zijn we nog veilig met onze kaartjes.
Bioscoopkaartjes?
Theater?
Parkeergarage?
Doet mijn vriendin ook altijd. Als ik haar mooi noem reageert ze heel even, maar als ik haar de reden noem dat ik vreemd ga moet ik het soms dagen lang horen. Oneerlijk eigenlijk.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:51 schreef mootie het volgende:
[..]
Ja, wat gek, dat mensen niet reageren als hij iets tweet wat wel waar is, maar wel reageren als het onterechte nonsens is.
Hoe bestaaaaat het!
Iedereen mag ernaast zitten. En wat je dan doet, is even je excuses aanbieden en je gaat door. Baudet doet alsof z'n neus bloedt en dan geeft het z'n ware aard weer. En die van z'n fanatieke aanhangers.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:50 schreef Tengano het volgende:
Maar o wee als Baudet er een keertje naast zit, dan mag ie gelijk het schavot op. Maar dat is niet hypocriet natuurlijk
Hij zit gewoon keihard te liegen over wat er is gebeurd. Dat heeft niets te maken met 'toevallig verkeerd zitten'.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou en? Het enige doel wat hij heeft is het kenbaar maken van een probleem wat wij in de samenleving hebben. En toevallig was dit een verkeerd voorbeeld. Vorige keer met die kopschoppers zat hij wel goed en dan hoor je niemand. Dan zwijgt de rest van Nederland ineens en heeft niemand die scheet gelaten![]()
Misschien heeft hij meer te doen.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Na het incident was hij er binnen 2 uur bij om het te tweeten. Inmiddels is al urenlang bekend dat het fake news is en je krijgt radiostilte en is men bij FvD niet bereikbaar voor commentaar.
ik heb dat altijd bij mijn moederquote:Op maandag 3 februari 2020 12:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Doet mijn vriendin ook altijd. Als ik haar mooi noem reageert ze heel even, maar als ik haar de reden noem dat ik vreemd ga moet ik het soms dagen lang horen. Oneerlijk eigenlijk.
Hij heeft niks beter te doen dan iets rechtzetten wat momenteel speelt en de gemoederen bezighoudt.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Misschien heeft hij meer te doen.
Kijk wij zitten de halve dag op fok elkaar af te zeiken en te reageren.. maar ja voordeel van schijt hebben aan je werk en/of hele dag op zolder zitten.
Heb je wel eens zijn Twitter-tijdlijn gezien? Die man leeft op Twitter. En bovendien kan hij heus wel twee minuten vrij maken voor een mea culpa. Zeker voor zo'n groot onderwerp.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Misschien heeft hij meer te doen.
Kijk wij zitten de halve dag op fok elkaar af te zeiken en te reageren.. maar ja voordeel van schijt hebben aan je werk en/of hele dag op zolder zitten.
Hij heeft wel gelogen. Tenzij je een NS medewerker en een politieagent die je vervoersbewijs willen zien als lastigvallen ziet. Maar dan ben ik in mijn leven al heel wat lastig gevallen.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:06 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Welke gemoederen? De deugpers die belangrijkere zaken links, no intended, laat liggen?quote:Op maandag 3 februari 2020 12:55 schreef mootie het volgende:
[..]
Hij heeft niks beter te doen dan iets rechtzetten wat momenteel speelt en de gemoederen bezighoudt.
Prioriteiten, zou ik zeggen.
Man, wat een vergelijkingquote:Op maandag 3 februari 2020 12:56 schreef Tengano het volgende:
Volgens mij heeft per definitie een deel van Fok! het hier ook niet bij het juiste eind in de discussies. En daar hoor ik ook nooit iemand zijn excuses voor aanbieden. Hypocriet Vreemd dat je dat dan wel van een ander verwacht.
Duidelijk maken dat de politiek het Marokkanenprobleem moet oplossen. En dan heb ik het niet over het oprichten van vernietigingskampen. Ik zeg dit laatste erbij omdat jij niet echt snuggere opmerkingen maakt.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En welk doel ging het hier eigenlijk om?
Zo vreemd is dat niet. De meeste FOKers zijn geen tweede kamerleden.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:56 schreef Tengano het volgende:
Volgens mij heeft per definitie een deel van Fok! het hier ook niet bij het juiste eind in de discussies. En daar hoor ik ook nooit iemand zijn excuses voor aanbieden. Hypocriet Vreemd dat je dat dan wel van een ander verwacht.
Er is een verschil tussen een discussie (waar niet per se een goed of fout is) en aantoonbaar feitelijk onjuiste informatie verspreiden. Als Kamerlid nota bene.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:56 schreef Tengano het volgende:
Sindsdien heeft hij net nog tijd gehad om 14 berichten te posten en te retweeten over bijvoorbeeld brexit en het intikken van vvd lid worden op Google (wat dan een correctie aanbiedt - FvD lid worden). Maar verder geen tijd voor een excuses.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:55 schreef mootie het volgende:
[..]
Hij heeft niks beter te doen dan iets rechtzetten wat momenteel speelt en de gemoederen bezighoudt.
Prioriteiten, zou ik zeggen.
Nee hoor, dit is een politicus die een grove fout maakt en daarbij nogal wat hmmm dubieuze dingen insinueert.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Welke gemoederen? De deugpers die belangrijkere zaken links, no intended, laat liggen?
Het is zeiken om het zeiken.
Grove fout haha.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:58 schreef mootie het volgende:
[..]
Nee hoor, dit is een politicus die een grove fout maakt en daarbij nogal wat hmmm dubieuze dingen insinueert.
Kan je honderd keer deugpers roepen, maar die zijn hier niet het issue.
Deugend Nederland?quote:Op maandag 3 februari 2020 12:57 schreef Harvest89 het volgende:
Alleen zijn gebruikelijke vijanden houden zich hiermee bezig.
Maar ze doen zich wel voor alsof ze meer moraal hebben dan Thierry Baudet.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:57 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Zo vreemd is dat niet. De meeste FOKers zijn geen tweede kamerleden.
helpt niet echt dat de NS zelf stelt dat er geen probleem wasquote:Op maandag 3 februari 2020 12:57 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Duidelijk maken dat de politiek het Marokkanenprobleem moet oplossen. En dan heb ik het niet over het oprichten van vernietigingskampen. Ik zeg dit laatste erbij omdat jij niet echt snuggere opmerkingen maakt.
Ben je gek? Misschien is Fok wel een Marokkaan die zich voordoet als Fok. Voor je het weet zijn al mijn comments openbaar!quote:Op maandag 3 februari 2020 12:56 schreef Tengano het volgende:
Persoonlijk vind ik het een grove fout inderdaad. Behoorlijk genant ook. Een normaal mens zou met het schaamrood op de kaken zitten, maar zo werkt het blijkbaar bij hem niet.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Grove fout haha.
Ja het halve land ligt plat.
Overdrijf toch niet zo joh.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:58 schreef mootie het volgende:
Nee hoor, dit is een politicus die een grove fout maakt
Andere politici zouden hun verantwoordelijkheid nemen en opstappen.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:57 schreef Harvest89 het volgende:
Alleen zijn gebruikelijke vijanden houden zich hiermee bezig. Beter steekt hij zijn middelvinger op.
Hij hoeft eens helemaal niets te doen.
En zelfs al zou hij zijn excuses aanbieden vinden ze wel weer een andere manier om hem aan te vallen.
quote:Op maandag 3 februari 2020 12:57 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Duidelijk maken dat de politiek het Marokkanenprobleem moet oplossen. En dan heb ik het niet over het oprichten van vernietigingskampen. Ik zeg dit laatste erbij omdat jij niet echt snuggere opmerkingen maakt.
Vanwege een "foute" tweet.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:01 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Andere politici zouden hun verantwoordelijkheid nemen en opstappen.
De overlast van Marokkanen is zo’n onderdeel van de maatschappij geworden, dat ik het “persoonlijk” eigenlijk helemaal niet zo’n grove fout vind.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:00 schreef mootie het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het een grove fout inderdaad. Behoorlijk genant ook. Een normaal mens zou met het schaamrood op de kaken zitten, maar zo werkt het blijkbaar bij hem niet.
voor je het weet willen ze zwaarbewapend en met een rugzak vol coke op een gestolen scooter je vervoersbewijs zien!quote:Op maandag 3 februari 2020 13:00 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ben je gek? Misschien is Fok wel een Marokkaan die zich voordoet als Fok. Voor je het weet zijn al mijn comments openbaar!
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200130_04827888quote:Op maandag 3 februari 2020 13:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Vanwege een "foute" tweet.
Dream on.
Niet relevant.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:00 schreef Tengano het volgende:
[..]
Maar ze doen zich wel voor alsof ze meer moraal hebben dan Thierry Baudet.
Oh jeetje, een Britse nieuwslezer, Duits politicus, en lokale SP'er.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200130_04827888
https://nos.nl/artikel/23(...)anslag-in-halle.html
https://www.rtvnoord.nl/n(...)t-over-Baudet-update
Gebeurt vaker hoor.
Hoe de fuck haal je dit nu weer uit dit topic?quote:Op maandag 3 februari 2020 13:05 schreef Tengano het volgende:
Conclusie van de gutmenschen na dit incident:
Zie je wel: Thierry Baudet is gek; We hebben helemaal geen probleem![]()
onzinquote:Op maandag 3 februari 2020 13:05 schreef Tengano het volgende:
Marokkanen zijn eigenlijk heel lief, je zou ze de hele inhoud van je beurs moeten geven als ze daarom vragen.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:05 schreef Tengano het volgende:
Mensen met een publieksfunctie die opgestapt zijn na een tweet, ja.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oh jeetje, een Britse nieuwslezer, Duits politicus, en lokale SP'er.
Maar dat is geen demonisering hoor!! dat is de realiteit benoemen.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:06 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik blijf het een hard gelag vinden dat Baudepten een obsessie hebben met demonisering, maar vervolgens niets anders kunnen doen dan wat politiek linkser georiënteerden in de hoek weg te zetten met kansloze one-liners.
Want...quote:Op maandag 3 februari 2020 13:09 schreef Chia het volgende:
[..]
Maar dat is geen demonisering hoor!! dat is de realiteit benoemen.
quote:
Dus als er een probleem is is liegen prima want dat kaart het probleem aan. Ok dan.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:05 schreef Tengano het volgende:
Is al gepost.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:14 schreef DireStraits7 het volgende:
https://speld.nl/2020/02/(...)tje-worden-gevraagd/
SpeldSpijker. Kop.
Wat een nonsens.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:05 schreef Tengano het volgende:
Kan niet vaak genoeg gepost worden.quote:
Het punt is dat Baudet geen politicus is, maar een populist. Populisten nemen geen verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:01 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Andere politici zouden hun verantwoordelijkheid nemen en opstappen.
Nee niet echt.quote:
Er wordt van alles uit de kast getrokken om te kunnen ontkennen dat Baudet hier keihard voor paal staat, maar oké.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er wordt maar van alles uit de kast getrokken om te kunnen ontkennen dat we een dik marokkanenprobleem hebben.
Nee andersom. Er worden verzinsels uit de kast getrokken om maar weer naar Marokkanen te kunnen wijzen.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee niet echt.
Er wordt maar van alles uit de kast getrokken om te kunnen ontkennen dat we een dik marokkanenprobleem hebben.
Maar dat heeft werkelijk geen ruk met die tweet te maken.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee niet echt.
Er wordt vanalles uit de kast getrokken om maar af te leiden van het feit dat Baudet aantoonbaar heeft zitten liegen.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee niet echt.
Alleen is dit verhaal niet gefabriceerd.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:18 schreef DireStraits7 het volgende:
Kennen we Zijlstra nog? Die man die opstapte, nadat hij een verhaaltje gefabriceerd had over een ontmoeting met Poetin?
Lees de tweet nog eens. Er is nooit sprake geweest van "vier Marokkanen" en ook niet van "ernstig lastig gevallen".quote:Op maandag 3 februari 2020 13:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Alleen is dit verhaal niet gefabriceerd.
De vrouwen waren inderdaad in de veronderstelling dat ze lastig gevallen werden.
Dat denk ik ook. Als ze echt willen doorbreken als partij, dan heb je meer mensen nodig dan alleen de mensen die met hun onderbuik stemmen en dit soort incidenten schrikt een grote groep kiezers af.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:20 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik denk trouwens oprecht dat ze bij FvD een soort crisisberaad hebben, omdat ze met een reactie moeten komen. Ze snappen zelf denk ik dondersgoed dat ze niet weg komen met een korte 'sorry, verkeerd gehoord'.
Ze wilden hun treinkaartje niet laten zien. De conducteurs legitimeerden zich. Toen kwam er nog een agent bij, en toen lieten de dames hun kaartje zien. Dat heeft niets te maken met lastigvallen.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Alleen is dit verhaal niet gefabriceerd.
De vrouwen waren inderdaad in de veronderstelling dat ze lastig gevallen werden.
Een van de redenen, zo niet de reden dat FvD niet de grootste partij van Nederland is, is het feit dat er een demagoog aan het roer staat.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:23 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Als ze echt willen doorbreken als partij, dan heb je meer mensen nodig dan alleen de mensen die met hun onderbuik stemmen en dit soort incidenten schrikt een grote groep kiezers af.
Dat denk ik dus allemaal niet. Mocht het problematisch worden kan Baudet altijd nog iets vaags roepen over een andere trein.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:20 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik denk trouwens oprecht dat ze bij FvD een soort crisisberaad hebben, omdat ze met een reactie moeten komen. Ze snappen zelf denk ik dondersgoed dat ze niet weg komen met een korte 'sorry, verkeerd gehoord'.
(Of ze zoeken naar halsstarrig naar een andere trein waarin rond datzelfde tijdstip een ander incident gebeurd is, mét Marokkanen)
Feit blijft dat de NS ook al gereageerd heeft, en zij zullen heel makkelijk kunnen achterhalen om welke trein het ging. Wellicht was het die avond de enige controle in burger. Bovendien is de reactie van de NS al een hele tijd terug. Als het echt een andere trein geweest was, hadden ze dat allang kunnen communiceren.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:26 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat denk ik dus allemaal niet. Mocht het problematisch worden kan Baudet altijd nog iets vaags roepen over een andere trein.
Ben er ook bang voor. Of zelfs een 'och, we kennen allemaal wel andere incidenten, dus het achterliggende probleem benoemen is prima'.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:26 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat denk ik dus allemaal niet. Mocht het problematisch worden kan Baudet altijd nog iets vaags roepen over een andere trein.
Is het ook.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Ben er ook bang voor. Of zelfs een 'och, we kennen allemaal wel andere incidenten, dus het achterliggende probleem benoemen is prima'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |