abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191323749
quote:
Een bizarre post van Thierry Baudet op Instagram en Twitter vliegt momenteel als een boemerang terug in het gezicht van de partijleider van Forum.

"Vanavond zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door 4 Marokkanen in de trein", postte hij vrijdagavond als bijschrift bij een verder nogal rommelige foto uit een trein. Hij voorzag zijn tekst verder van een oproep aan 'kinderlijk naïeve Nederlanders' om op zijn partij te stemmen.
Maar nu het echte verhaal achter de foto duidelijk wordt, lijkt het erop dat Baudet een flinke uitglijder heeft gemaakt. De leider van Forum is onbereikbaar voor commentaar, maar de reacties op zijn bericht zijn niet mals.

Herkende zichzelf
Op het eerste gezicht leek er niet zo heel veel aan de hand met Baudets post. Totdat een NS-medewerker de foto toevallig onder ogen kreeg en zichzelf herkende. Hij was vermoedelijk een van die 'vier Marokkanen' die die avond inderdaad met nog drie anderen in de sprinter van Weesp naar Amsterdam twee vrouwen had 'lastiggevallen.'

Maar dat zogenaamde lastigvallen deed hij omdat hij een conducteur - in burger - was die de vrouwen vroeg naar hun kaartje.

Legitimeren
Dat bevestigt een woordvoerder van de NS. "Baudet geeft verder geen toelichting bij zijn bericht, maar als het gaat over wat er op die foto bij zijn bericht aan de hand was, dan kunnen we melden dat er drie medewerkers van de NS waren en een politieagent."

De NS-medewerkers konden zich gewoon legitimeren, maar de twee vrouwen weigerden nog steeds te geloven dat het een echte controle was. Daarom werd er een agent bijgeroepen, die al in de trein aanwezig was. Uiteindelijk lieten de vrouwen hun kaartje zien. Dat was gewoon in orde overigens.

Controle in burger
Controles in burger komen overigens vaker voor laat de NS weten. "Notoire zwartrijders zijn alert op conducteurs in uniform. Daarom voeren we ook controles in burger uit. Dat roepen we ook om zodra de deuren dicht zijn. Dat is ook dit keer gebeurd."

Baudet zelf is ondertussen niet voor commentaar bereikbaar. Ook de woordvoerder van de partij neemt de telefoon niet meer op.
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)baudet-ns-marokkanen
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 3 februari 2020 @ 10:30:54 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191323766
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:25 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Je hebt geen verstand van zaken dus. Die poorten kan je open trappen, of je kan achter iemand aanlopen die wel incheckt
Dat valt wel op trouwens, daarbij staan er vaak controleurs bij de poortjes maar achter iemand aanlopen is een optie, de controle is interessanter op een traject waar mensen bij een paal moeten inchecken en helemaal niet door poortjes hoeven om in de trein te kunnen komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191323776
Het moment dat dit soort vaag non nieuws er voor zorgt dat in een mum van een tijd een heel topic vol word gebaggerd, terwijl een topic met een bericht over terreur hier in het westen na een dag blijft hangen op 26 reacties....

:|W
  maandag 3 februari 2020 @ 10:32:02 #4
65846 Bocaj
47th President.
pi_191323777
Wauw, deel 2 al... :') (Veel te bepraten blijkbaar!)
  maandag 3 februari 2020 @ 10:32:49 #5
65846 Bocaj
47th President.
pi_191323782
quote:
4s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:31 schreef SpaceOddity het volgende:
Het moment dat dit soort vaag non nieuws er voor zorgt dat in een mum van een tijd een heel topic vol word gebaggerd, terwijl een topic met een bericht over terreur hier in het westen na een dag blijft hangen op 26 reacties....

Inderdaad!
pi_191323808
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:32 schreef Bocaj het volgende:
Wauw, deel 2 al... :') (Veel te bepraten blijkbaar!)
Dit gaat tenminste over een uitspraak van een politicus zelf. Dat topic over de criminele zoon van Femke Halsema had 18 delen en daar is het alleen maar bij gebleven vanwege een slotje _O-

edit: Oh daar deed je zelf net zo hard aan mee :')
quote:
6s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:00 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ben speciaal naar de winkel geweest voor popcorn! :Y

Laat de Femke Halsema bash maar beginnen!!!!

[ afbeelding ]

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2020 10:36:32 ]
  maandag 3 februari 2020 @ 10:35:24 #7
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_191323810
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:25 schreef Oostwoud het volgende:
Ik vind een conducteur die vraagt om een vervoersbewijs een schending van het non-agressieprincipe.
Alsof jij een aanhanger van het libertarisme bent. :')
pi_191323812
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 06:57 schreef Scarface88 het volgende:
De conducteurs waren in burger. Wat is jou reactie als een Marokkaan ineens om je kaartje vraagt? En dan zeggen users in het andere topic "ja ze hadden legitimatie". Maar dat is makkelijk te faken. Bijna dagelijks worden oudjes overvallen of huis leeggeroofd door Marokkanen met een fake legitimatie. Uitglijder? Nee. Ik wist niet eens dat conducteurs in burger bestond.
Wanneer ben je voor het laatste met de trein geweest?
Ten eerste kunnen ze zich keurig legitimeren en ten tweede zullen ze je OV-kaart scannen.

Het is dus onzin om te roepen dat ze nooit geweten hebben dat het om conducteurs zou gaan.

Ik vind Baudet enorm voor schut staan trouwens, zo'n foutief bericht (met foto) de wereld inslingeren op basis van wat valse verklaringen is als prominent rechts politicus is natuurlijk retedom. Volkomen terecht dat hij daarvoor nu de wind van voren krijgt.
blablablabla
  maandag 3 februari 2020 @ 10:36:58 #9
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_191323827
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:35 schreef Elan het volgende:

Ik vind Baudet enorm voor schut staan trouwens, zo'n foutief bericht (met foto) de wereld inslingeren op basis van wat valse verklaringen is als prominent rechts politicus is natuurlijk retedom. Volkomen terecht dat hij daarvoor nu de wind van voren krijgt.
En dan ook ineens niet bereikbaar zijn. Maakt het nog sneuer. Geef je fout gewoon toe.
  maandag 3 februari 2020 @ 10:39:56 #10
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191323859
Hoe het ook zij, als een politicus zich druk maakt om dit soort triviale dingen, maar niet over de kosten van het openbaar vervoer is IMHO geen klap waard.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191323893
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:39 schreef klappernootopreis het volgende:
Hoe het ook zij, als een politicus zich druk maakt om dit soort triviale dingen, maar niet over de kosten van het openbaar vervoer is IMHO geen klap waard.
Het was hem enkel om die 4 Marokkanen te doen. Ik heb wat opgemerkt waar Marokkanen bij betrokken zijn, ik verzin daar een leuk verhaaltje bij wat goed past bij mijn partij.

Heel goed dat hij nu gebackfired wordt. Idioot.
pi_191323894
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:32 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Inderdaad!
En ondertussen gaat het in het "FvD heeft de meeste leden" topic ook al nergens anders meer over.

:D 8)7
pi_191323896
Als ik het zo lees is het een enorm debiele onderbuik uitglijer van Baudet.

Zalig wel dit. Lachen.

Ben benieuwd hoe hij zich hier uit gaat lullen.
pi_191323902
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:39 schreef klappernootopreis het volgende:
Hoe het ook zij, als kiezers zich druk maken om dit soort triviale dingen, maar niet over het vastlopen van de woningmarkt, de explosie van criminaliteit sinds 'multiculturalisme' en verloedering van het onderwijs is die kiezer geen stempas waard.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  maandag 3 februari 2020 @ 10:45:22 #15
65846 Bocaj
47th President.
pi_191323907
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:35 schreef Chia het volgende:

[..]

Dit gaat tenminste over een uitspraak van een politicus zelf. Dat topic over de criminele zoon van Femke Halsema had 18 delen en daar is het alleen maar bij gebleven vanwege een slotje _O-

edit: Oh daar deed je zelf net zo hard aan mee :')
[..]

_O- _O- _O-
Ik zeg nix meer! ;) :D
pi_191323910
Ik heb ook ooit te maken gehad met undercover controle door Marokkanen, dat viel ook bijna onder lastig vallen.
pi_191323914
Deel 1 was vooral links die de paar comments zoals die van mij, die niet alleen de tweet maar ook de context anders inzien, continue aanvallen en belachelijk proberen te maken.. oh wee als je niet "links denkt".
  maandag 3 februari 2020 @ 10:46:22 #18
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191323920
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:43 schreef DrMabuse het volgende:

Zalig wel dit. Lachen.

Hoeft niet, zijn trouwe volgelingen doen dat hier al voor hem. Het is ook allemaal zo doorzichtig.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 3 februari 2020 @ 10:47:04 #19
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_191323925
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:43 schreef DrMabuse het volgende:

Zalig wel dit. Lachen.

Je moet wel een enorme plaat voor je kop fan zijn wil je je hier als FvD aanhanger nog uit gaan lullen.
Helaas zullen er die in groten getale zijn.
pi_191323927
Mag je inmiddels zeggen dat NS een hoop gedoe weg kan nemen door controleurs standaard in uniform te laten controleren of valt dat nog steeds onder Baudet verdedigen?
pi_191323934
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:45 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ik heb ook ooit te maken gehad met undercover controle door Marokkanen, dat viel ook bijna onder lastig vallen.
Ik zou het ook niet vertrouwen als 2 Marokkanen zogenaamd beweren controleur te zijn.
Een papiertje tonen, wat mij als normale reiziger niets zegt.

Er moest dan ook een agent aan te pas komen om echt duidelijkheid te verschaffen.

De NS moet hier in ook beter weten, men vertrouwd Marokkanen, terecht, niet. (dank je mede broeders uit het berber gebied maar als je dat discriminatie vindt, jammer dan)
  maandag 3 februari 2020 @ 10:48:04 #22
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_191323942
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:44 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Hoe het ook zij, als kiezers zich druk maken om dit soort triviale dingen, maar niet over het vastlopen van de woningmarkt, de explosie van criminaliteit sinds 'multiculturalisme' en verloedering van het onderwijs is die kiezer geen stempas waard.
Want het doet er niet meer toe of een politicus eerlijk is en geen fake news naar buiten brengt? Dit is een belangrijk onderdeel van betrouwbaarheid van een politicus en hierdoor komt er wel een deukje bij Thierry Baudet.

Hij mag erop worden aangesproken en hij mag er zijn excuses ervoor gaan aanbieden. Het is gelukkig voor hem niet zo ernstig dat het hem zetels gaat kosten of zo denk ik.
pi_191323945
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:47 schreef Dutchguy het volgende:
Mag je inmiddels zeggen dat NS een hoop gedoe weg kan nemen door controleurs standaard in uniform te laten controleren of valt dat nog steeds onder Baudet verdedigen?
Ja, ik vind conducteurs in burger een verdere ontwikkeling van Nederland politiestaat.
pi_191323948
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:36 schreef Asjemenou_ het volgende:

[..]

En dan ook ineens niet bereikbaar zijn. Maakt het nog sneuer. Geef je fout gewoon toe.
Dit is hoe hij rolt.
Een stuk rood vlees de arena ingooien en achterover zitten. Vanavond of morgen bagatelliseert hij het en kan hij weer zeggen dat hij gedemoniseerd wordt door de slinkse msm die hem onevenredig hard aanpakt.
Radio Espantoso
  maandag 3 februari 2020 @ 10:49:19 #25
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191323959
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik zou het ook niet vertrouwen als 2 Marokkanen zogenaamd beweren controleur te zijn.

Er moest dan ook een agent aan te pas komen om echt duidelijkheid te verschaffen.

De NS moet hier in ook beter weten, men vertrouwd Marokkanen, terecht, niet. (dank je mede broeders uit het berber gebied maar als je dat discriminatie vindt, jammer dan)
Jij gat met trein. Controleurs legitimeren zich. Wat voor oetlul moet je zijn om dan te gaan zeuren over een vermoedelijke afkomst?
pi_191323972
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:48 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Want het doet er niet meer toe of een politicus eerlijk is en geen fake news naar buiten brengt? Dit is een belangrijk onderdeel van betrouwbaarheid van een politicus en hierdoor komt er wel een deukje bij Thierry Baudet.

Hij mag erop worden aangesproken en hij mag er zijn excuses ervoor gaan aanbieden. Het is gelukkig voor hem niet zo ernstig dat het hem zetels gaat kosten of zo denk ik.
Politici, eerlijk?! Whoehahhaaha!

Moet ik echt een lijstje van politieke leugens delen hier? Als ik mij slechts beperk tot Rutte kom ik al een eind.

Eentje dan: "Immigratie is een verrijking."
  maandag 3 februari 2020 @ 10:50:15 #27
319979 Fok-it
All is well
pi_191323973
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Deel 1 was vooral links die de paar comments zoals die van mij, die niet alleen de tweet maar ook de context anders inzien, continue aanvallen en belachelijk proberen te maken.. oh wee als je niet "links denkt".
De context ja? Je kan de tweet ook anders interpreteren? :D
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191323981
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:49 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Jij gat met trein. Controleurs legitimeren zich. Wat voor oetlul moet je zijn om dan te gaan zeuren over een vermoedelijke afkomst?
Dat het niet te vertrouwen is.

Ik zou zo'n papiertje van een controleur ook niet herkennen als zodanig.
Voor mij zou het op dat moment ook niets meer zijn dan twee "grappige" mocro's die iets proberen uit te halen, dat gebeurt nogal veel immers op straat.
  maandag 3 februari 2020 @ 10:50:49 #29
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_191323982
quote:

[..]

Er is daarna een agent erbij gekomen om te bevestigen dat het om een undercovercontrole gaat. Dan is kous af lijkt me. Hoe Thierry dan op dit verhaal komt en het dan in ether slingert is mij een raadsel.
pi_191323987
Wat een kutopmerking van deze leugenaar :r
  maandag 3 februari 2020 @ 10:51:36 #31
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_191323989
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:50 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Politici, eerlijk?! Whoehahhaaha!

Moet ik echt een lijstje van politieke leugens delen hier? Als ik mij slechts beperk tot Rutte kom ik al een eind.

Eentje dan: "Immigratie is een verrijking."
Omdat Rutte niet eerlijk is hoeft Baudet ook niet eerlijk te zijn? Is dat de strekking van je verhaal? Als we ons zo gaan verlagen is einde zoek.
pi_191323992
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:50 schreef Fok-it het volgende:

[..]

De context ja? Je kan de tweet ook anders interpreteren? :D
Links zegt : de man liegt! :(

Ik zeg : hij vergiste zich, wist overduidelijk het hele verhaal niet op dat moment.

Links valt iedereen aan met zo'n mening, resultaat : honderden reacties.
  maandag 3 februari 2020 @ 10:52:35 #33
319979 Fok-it
All is well
pi_191324002
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik zeg : hij vergiste zich, wist overduidelijk het hele verhaal niet op dat moment.

Natuurlijk zeg je dat hij zich vergist. De grote machtige leider vertelt namelijk altijd de waarheid.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191324007
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:51 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Omdat Rutte niet eerlijk is hoeft Baudet ook niet eerlijk te zijn? Is dat de strekking van je verhaal? Als we ons zo gaan verlagen is einde zoek.
Het gaat verder dan Rutte. Politici liegen al zolang deze kaste bestaat. Dat kun je de lat verlagen noemen, of simpelweg waarnemen hoe politiek sinds mensenheugenis bedreven wordt.
  maandag 3 februari 2020 @ 10:52:57 #35
104871 remlof
Europees federalist
pi_191324010
quote:
Dan moet hij het eerst checken voordat ie het tweet.
  maandag 3 februari 2020 @ 10:53:32 #36
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191324020
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat het niet te vertrouwen is.

Ik zou zo'n papiertje van een controleur ook niet herkennen als zodanig.
Voor mij zou het op dat moment ook niets meer zijn dan twee "grappige" mocro's die iets proberen uit te halen, dat gebeurt nogal veel immers op straat.
Want hij gaat een legitimatie vervalsen, door de poortjes heen, zich voordoen als conducteur....en dan?
  maandag 3 februari 2020 @ 10:53:33 #37
319979 Fok-it
All is well
pi_191324021
quote:

[..]

Dat je nog durft te beweren dat zelfs dit een links-rechts discussie is. Echt...
pi_191324024
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:52 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Natuurlijk zeg je dat hij zich vergist. De grote machtige leider vertelt namelijk altijd de waarheid.
Ik ben geen FVD stemmer, zover dat er ook maar iets toe doet.

Ik stem meestal SP als je het perse wil weten.
  maandag 3 februari 2020 @ 10:54:17 #39
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191324026
quote:

[..]

Het is nogal wat om zo van de toren te blazen, je blijkbaar te vergissen en dan stil te blijven.
  maandag 3 februari 2020 @ 10:54:25 #40
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_191324027
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:52 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Het gaat verder dan Rutte. Politici liegen al zolang deze kaste bestaat. Dat kun je de lat verlagen noemen, of simpelweg waarnemen hoe politiek sinds mensenheugenis bedreven wordt.
Dat mag dan zo zijn, maar dan mogen wij hun ook erop aanspreken... Dat is hele punt van dit verhaal. Baudet moet nu zo mans zijn om toe te geven dat hij onzin in media heeft verspreid. Zo werkt het nou eenmaal in Nederland.
pi_191324033
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:54 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Het is nogal wat om zo van de toren te blazen, je blijkbaar te vergissen en dan stil te blijven.
De dag is nog niet om.
pi_191324034
quote:

[..]

Als je niet het hele verhaal kent, is het wellicht niet handig om op sociale media te gaan lopen vingerwijzen. Van een politicus die ooit hoopt premier te worden mag je toch wel meer verwachten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191324040
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:53 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Want hij gaat een legitimatie vervalsen, door de poortjes heen, zich voordoen als conducteur....en dan?
Geen idee, zelf ook wel gekkere dingen gezien en meegemaakt in de trein.
  maandag 3 februari 2020 @ 10:55:18 #44
319979 Fok-it
All is well
pi_191324041
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik ben geen FVD stemmer, zover dat er ook maar iets toe doet.

Ik stem meestal SP als je het perse wil weten.
Ah de sp is rechts?
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 10:55:28 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191324042
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Nou ja die dames blazen een kaartcontrole door NS-personeel op tot "lastiggevallen worden door Marokkanen".
dat weet ik niet, volgens mij zijn die nog niet aan het woord geweest

ik sluit niet uit dat ze Baudet uberhaupt niet kennen en dat de foto uit een of andere wazige appgroep komt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_191324044
quote:
Waar je je ook op het politiek spectrum bevindt en hoe je ook over Baudet denkt :

Inzien en toegeven dat hij hier (zeer waarschijnlijk) enorm blundert vanuit zijn onderbuik en zich vervolgens laf drukt.

Is dat zo moeilijk?
pi_191324052
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je niet het hele verhaal kent, is het wellicht niet handig om op sociale media te gaan lopen vingerwijzen. Van een politicus die ooit hoopt premier te worden mag je toch wel meer verwachten.
Ah juist.
Maar dat is een totaal ander perspectief!

En wellicht de enige juiste reactie hier.

Het is niet handig geweest van hem, correct en meer zinnigs zou er niet over te zeggen zijn.
Blij dat je het zo helder even omschreef hier, zonder dollen.
  maandag 3 februari 2020 @ 10:56:23 #48
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_191324053
Waarom moet altijd politieke kleur of voorkeur erbij worden genomen. Het is net zo fout als Lilian Marijnissen dit zei of Kees van der Staaij...
  maandag 3 februari 2020 @ 10:56:52 #49
319979 Fok-it
All is well
pi_191324061
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Waarom moet altijd politieke kleur of voorkeur erbij worden genomen. Het is net zo fout als Lilian Marijnissen dit zei of Kees van der Staaij...
Dit ja
pi_191324064
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:54 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dat mag dan zo zijn, maar dan mogen wij hun ook erop aanspreken... Dat is hele punt van dit verhaal. Baudet moet nu zo mans zijn om toe te geven dat hij onzin in media heeft verspreid. Zo werkt het nou eenmaal in Nederland.
Het lijkt er sterk op dat het onjuist is wat Baudet heeft getweet. Het voorval staat echter symbool voor de jarenlange manifestatie van Marokkaanse straatterreur in Nederland (en daarbuiten). De tweet wordt geloofd omdat het heel goed waar had kunnen zijn.

Laat Marokkanen eens excuses aanbieden voor de wijze waarop zij zich al jarenlang gedragen.
  maandag 3 februari 2020 @ 10:58:16 #51
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_191324079
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:48 schreef Peligrosso het volgende:

[..]

Dit is hoe hij rolt.
Een stuk rood vlees de arena ingooien en achterover zitten. Vanavond of morgen bagatelliseert hij het en kan hij weer zeggen dat hij gedemoniseerd wordt door de slinkse msm die hem onevenredig hard aanpakt.
je hebt gelijk helaas.
pi_191324106
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:56 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Het lijkt er sterk op dat het onjuist is wat Baudet heeft getweet. Het voorval staat echter symbool voor de jarenlange manifestatie van Marokkaanse straatterreur in Nederland (en daarbuiten). De tweet wordt geloofd omdat het heel goed waar had kunnen zijn.

Laat Marokkanen eens excuses aanbieden voor de wijze waarop zij zich al jarenlang gedragen.
Ik heb niet het idee dat mensen op dit moment geloven dat de tweet van Baudet de waarheid is.
  maandag 3 februari 2020 @ 11:00:23 #53
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_191324111
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:56 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Maar dit voorval is er helemaal niet geweest. Tenminste niet hoe Baudet het schetst...
  maandag 3 februari 2020 @ 11:01:00 #54
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191324120
Baudet... tja. In den beginne vond ik het fijn dat er - naast de grijs gedraaide langspeelplaat Wilders - weer eens een fris geluid te horen was in de Nederlandse politiek.

Intussen blijkt het ook bij Baudet alleen maar om de vorm te gaan en niet om de inhoud. En maakt hij zich veel te vaak belachelijk met allerlei randzaken. Helaas.
pi_191324121
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:00 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Maar dit voorval is er helemaal niet geweest. Tenminste niet hoe Baudet het schetst...
Dat typte ik, in andere topics in NWS ook gedaan.
pi_191324130
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:53 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Is prank bro!
  maandag 3 februari 2020 @ 11:02:01 #57
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191324131
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ah juist.
Maar dat is een totaal ander perspectief!

En wellicht de enige juiste reactie hier.

Het is niet handig geweest van hem, correct en meer zinnigs zou er niet over te zeggen zijn.
Blij dat je het zo helder even omschreef hier, zonder dollen.
quote:

[..]

quote:

[..]

Van Koos kun je inderdaad nog veel leren. Je doet net zo hard mee aan die conclusie trekken en dat maakt het er niet minder triest op.
pi_191324137
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Omdat het anders niet in de hokjes van de FOK!autisten past natuurlijk.
  maandag 3 februari 2020 @ 11:05:40 #59
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_191324169
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Baudet... tja. In den beginne vond ik het fijn dat er - naast de grijs gedraaide langspeelplaat Wilders - weer eens een fris geluid te horen was in de Nederlandse politiek.

Intussen blijkt het ook bij Baudet alleen maar om de vorm te gaan en niet om de inhoud. En maakt hij zich veel te vaak belachelijk met allerlei randzaken. Helaas.
Klopt, ook gelijk dé reden waarom dit soort partijen nooit zullen winnen van de gevestigde orde, en de VVD gewoon weer de grootste is bij de eerstvolgende verkiezingen.

Groot deel van het electoraat trapt niet in demagogie, en zien dat terecht juist als zwakte.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 3 februari 2020 @ 11:05:56 #60
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191324171

Ik had deze hier nog niet voorbij zien komen (wel al in Pol gezet toen dit topic nog niet bestond), maar voordat Thierry een Twittersabatical nam, was ie wel goed bezig reacties op zijn berichten te keuren.
  maandag 3 februari 2020 @ 11:05:59 #61
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_191324173
Links Nederland loopt weer eens hypocriet te gillen tegen een rechtse politicus. Al die idioot van een Jesse Klaver weer eens leugens uitbraakt dan is het stil. Baudet heeft trouwens gelijk om aandacht te vragen aan het grote Marokkanenprobleem waar Nederland onder gebukt gaat.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 11:09:05 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191324196
niet alleen links Nederland hoor, de man slaat hier de plank gewoon keihard mis
pi_191324200
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:05 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]

Ik had deze hier nog niet voorbij zien komen (wel al in Pol gezet toen dit topic nog niet bestond), maar voordat Thierry een Twittersabatical nam, was ie wel goed bezig reacties op zijn berichten te keuren.
Is dat veel anders dan Spekman's 'Je moet marokkaanse jongens vernederen' en Samsom's 'Marokkanen hebben een etnisch monopolie op overlast'?
pi_191324202
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:09 schreef sp3c het volgende:
niet alleen links Nederland hoor, de man slaat hier de plank gewoon keihard mis
Inderdaad.
En het zou hem sieren om dat gewoon toe te geven.
blablablabla
pi_191324203
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:05 schreef NoPicNic het volgende:
Links Nederland loopt weer eens hypocriet te gillen tegen een rechtse politicus. Al die idioot van een Jesse Klaver weer eens leugens uitbraakt dan is het stil. Baudet heeft trouwens gelijk om aandacht te vragen aan het grote Marokkanenprobleem waar Nederland onder gebukt gaat.
Als het probleem zo groot is hoef je niet met vage anekdotes aan te komen, dus dit doet juist afbreuk aan het agenderen van dat probleem. Wat overigens al zo'n 20 jaar op de politieke agenda staat, dus alleen maar iets 'benoemen' levert niet bijster veel op, zo blijkt.

Terwijl velen zich hier nog wanhopig vastklampen aan al dat benoemen.
pi_191324207
quote:
Waarom wil je hier een links/rechtsdiscussie van maken?

Als Klaver dit had getweet was iedereen ook opgeklapt. Logisch ook, want het is nogal verwerpelijk om op deze manier te liegen.
  maandag 3 februari 2020 @ 11:10:24 #67
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191324210
quote:
Jesse Klaver liegt, dan mag Baudet het ook? Nu zeur jij wel over leugens van Klaver, maar niet van Baudet. Je spreekt jezelf nogal tegen.

Voor mij maakt het niet uit, zo'n stampij maken over iets en het blijkt totaal niet waar te zijn maakt iemand een sneue droeftoeter. Of dat nu Klaver is of Baudet. Ik snap daarom ook niet dat je er een links en rechts kwestie van maakt. Misschien moet je iets meer naar individuen kijken in plaats van iedereen maar in hokjes te stoppen.
  maandag 3 februari 2020 @ 11:10:53 #68
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191324215
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:09 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Is dat veel anders dan Spekman's 'Je moet marokkaanse jongens vernederen' en Samsom's 'Marokkanen hebben een etnisch monopolie op overlast'?
Wie zegt dat dan?
pi_191324220
quote:
Wat een domme opmerking van een domme forumuser.
pi_191324228
quote:
Ach moet je nu zelfs in een slachtofferrol kruipen. Sneeuwvlokjes die alleen ongegrond kunnen schreeuwen die alt rechtsen. :D
pi_191324241
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:10 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Wie zegt dat dan?
Omdat de shitstorm toen niet vergelijkbaar was met nu. Kennelijk maakt het ook uit wie het zegt.

Overigens zou Baudet nu wel iets van zich moeten laten horen. Zeggen dat het een foute conclusie was. Dat neemt niet weg dat er nog steeds problemen zijn met groepen marokkaanse jongens.
  maandag 3 februari 2020 @ 11:14:44 #72
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191324266
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:10 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Waarom wil je hier een links/rechtsdiscussie van maken?

Als Klaver dit had getweet was iedereen ook opgeklapt. Logisch ook, want het is nogal verwerpelijk om op deze manier te liegen.
Ik neem aan dat je het topic een beetje hebt doorgelezen en ook gezien hebt dat het voor sommige mensen helemaal geen verwerpelijke manier van liegen is. Die vinden dat het door Marokkanen komt dat hij nu dit zegt, ondanks of het waar is of niet. Het gaat daarom echt niet om links of rechts maar om hele andere dingen.
  maandag 3 februari 2020 @ 11:15:53 #73
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191324280
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:12 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Omdat de shitstorm toen niet vergelijkbaar was met nu. Kennelijk maakt het ook uit wie het zegt.

Overigens zou Baudet nu wel iets van zich moeten laten horen. Zeggen dat het een foute conclusie was. Dat neemt niet weg dat er nog steeds problemen zijn met groepen marokkaanse jongens.
Oke, hans. Ondanks dat het niet waar blijkt te zijn is het maar goed dat hij het benoemd heeft...

Probleem is alleen dat dit zo ontzettend verwerpelijk is dat je dit niet zomaar even als politicus op twitter gaat slingeren in die toon en dan jezelf neerzetten als verlosser. Gaat wel iets verder dan een foute conclusie. Het zou zo kunnen zijn dat diegene die het geen verwerpelijke uitspraak vinden zelf te diep in de materie zitten, zeg maar.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 11:16:24 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191324284
verschil met Samson en Spekman is dat die geen onwaar verhaal de wereld inslingerden om hun punt te maken

die mening mogen ze gewoon hebben/uiten lijkt me

Baudet ook
  maandag 3 februari 2020 @ 11:18:11 #75
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_191324306
quote:
Open brief Nasrdin Dchar aan Baudet na ‘Marokkanenrel’: Je bent een kwaadaardig politicus

Baudet twitterde vrijdagavond dat twee vriendinnen van hem zouden zijn lastiggevallen door ‘vier Marokkanen in de trein’, gevolgd door een toevoeging op wanhopige toon: Oh lieve, kinderlijk naïeve Nederlanders! Stem nou toch eindelijk voor verandering. Breek los uit politiek correct gelul! Red dit land!’ De tweet werd massaal opgepakt en ook op zijn Facebook-pagina reageerden veel mensen op een bericht omtrent hetzelfde incident.

Zowel de NS als diverse ooggetuigen verklaarden dat Baudets tweet niet klopt. De vrouwen zouden in de trein door een controleur in burgerkleding zijn gevraagd naar hun vervoersbewijzen. Omdat ze niet geloofden dat het echt om controleurs ging, zou het even hebben geduurd voor ze hun vervoersbewijs wilden tonen.
Het is toch niet te geloven dat zo'n matige, buitenlandse acteur zo'n grote bek heeft tegen een bekende Nederlandse en door vele autochtonen bewonderde politicus. Walgelijk. :r
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_191324308
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:15 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Oke, hans. Ondanks dat het niet waar blijkt te zijn is het maar goed dat hij het benoemd heeft...
Nee omdat de aanleiding niet klopte had hij beter dit niet kunnen tweeten. Dat er problemen met bepaalde groepen Marokkanen zijn is gewoon een feit.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 11:19:15 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191324320
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:18 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Het is toch niet te geloven dat zo'n matige, buitenlandse acteur zo'n grote bek heeft tegen een bekende Nederlandse en door vele autochtonen bewonderde politicus. Walgelijk. :r
moet kunnen
  maandag 3 februari 2020 @ 11:19:28 #78
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191324325
quote:
door vele autochtonen bewonderde politicus.
Als je zijn uitspraken niet verwerpelijk vindt zegt dat wat over jouw normen en waarden. Zo moeilijk is het niet. Het is nogal, maar het is wat laat als je dat niet wil inzien.
pi_191324329
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:16 schreef sp3c het volgende:
verschil met Samson en Spekman is dat die geen onwaar verhaal de wereld inslingerden om hun punt te maken

die mening mogen ze gewoon hebben/uiten lijkt me

Baudet ook
Ik denk dat veel heel velen, vooral op Twitter, vinden dat hij die mening helemaal niet mag hebben terwijl diegenen er bijvoorbeeld totaal geen probleem mee hebben dat Samsom inmiddels een topfunctie heeft in Brussel. Er is veel hypocrisie.
pi_191324335
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:14 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je het topic een beetje hebt doorgelezen en ook gezien hebt dat het voor sommige mensen helemaal geen verwerpelijke manier van liegen is. Die vinden dat het door Marokkanen komt dat hij nu dit zegt, ondanks of het waar is of niet. Het gaat daarom echt niet om links of rechts maar om hele andere dingen.
Nee nee, nu moet je het spelletje wel meespelen. Je moet de mensen die dit niet zien als een verwerpelijke manier van misinformatie verspreiden wegzetten tegen een bepaalde politieke kleur.
  maandag 3 februari 2020 @ 11:20:54 #81
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191324339
quote:

[..]

Hou hier maar mee op.
  maandag 3 februari 2020 @ 11:21:26 #82
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_191324343
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Als je zijn uitspraken niet verwerpelijk vindt zegt dat wat over jouw normen en waarden. Zo moeilijk is het niet. Het is nogal, maar het is wat laat als je dat niet wil inzien.
Er is niks mis mee om het Marokkanenprobleem en de multikulti-samenleving onder de aandacht te brengen. De schuld ligt bij de Marokkanen niet bij Baudet.
pi_191324369
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:21 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Er is niks mis mee om het Marokkanenprobleem en de multikulti-samenleving onder de aandacht te brengen. De schuld ligt bij de Marokkanen niet bij Baudet.
Ja de afgelopen 20 jaar is dat probleem niet voortdurend 'benoemd'. Dat heeft het probleem echt verminderd. /s
  maandag 3 februari 2020 @ 11:23:55 #84
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191324375
quote:

[..]

Maar goed dat hij er regelmatig over tweet, anders hadden we niet geweten dat er een Marokkanenprobleem is in Nederland. Het wordt eens tijd dat gasten als Wilders en Baudet het eens gaan benoemen, want daar schort het nogal aan.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 11:24:33 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191324386
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:19 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik denk dat veel heel velen, vooral op Twitter, vinden dat hij die mening helemaal niet mag hebben terwijl diegenen er bijvoorbeeld totaal geen probleem mee hebben dat Samsom inmiddels een topfunctie heeft in Brussel. Er is veel hypocrisie.
ik denk dat het aantal mensen dat uit het hoofd 2 Brusselse politici op kunnen lepelen heel erg beperkt is ... laat staan dat ze weten wat deze twee heren voor hun brood moeten doen _O-
pi_191324387
quote:

[..]

Baudet gaat in deze kwestie toch hard onderuit. Ipv zich eerst te verdiepen wat er nu precies aan de hand was pleurt hij wat op het net.
pi_191324399
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik denk dat het aantal mensen dat uit het hoofd 2 Brusselse politici op kunnen lepelen heel erg beperkt is ... laat staan dat ze weten wat deze twee heren voor hun brood moeten doen _O-
Ik denk dat dat wel meevalt.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 11:26:17 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191324406
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:25 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel meevalt.
ik niet

niemand geeft om Brussel
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 11:27:04 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191324416
im weet ook niet wat Spekmans en Samson doen hoor tegenwoordig, boeit me ook niet zo
  maandag 3 februari 2020 @ 11:27:07 #90
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191324418
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:12 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Hij zou ook kunnen benoemen dat het kennelijk enkele Marokkanen is gelukt een beste en verantwoordelijke baan hebben.
pi_191324421
quote:

[..]

Maar Baudet bracht het Marokkanenprobleem niet omder de aandacht. Hij verspreidde leugens over een incident in de trein.
pi_191324425
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik niet

niemand geeft om Brussel
Het zou me uitermate verbazen als mensen niet weten dat Samsom inmiddels de rechterhand van Timmermans is, maar goed...
  maandag 3 februari 2020 @ 11:28:21 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191324433
quote:
4s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:31 schreef SpaceOddity het volgende:

Ja, dat krijg je als mensen puur racisme gaan lopen goedpraten, daar reageren anderen dan weer op.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 3 februari 2020 @ 11:34:13 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191324514
quote:

[..]

En dan doet hij geen Mea Culpa? Als je je vergist kun je dat gewoon melden hè, hij Twittert ondertussen lustig verder, maar even toegeven dat hij zich vergist heeft is er niet bij.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 3 februari 2020 @ 11:36:04 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191324543
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat weet ik niet, volgens mij zijn die nog niet aan het woord geweest

ik sluit niet uit dat ze Baudet uberhaupt niet kennen en dat de foto uit een of andere wazige appgroep komt
Het zou me niets verbazen als je zo makkelijk een dierbare vriendin van Baudet wordt :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 3 februari 2020 @ 11:39:44 #96
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_191324618
Wat een fophef weer. Het was toch een marrekaan die de vrouwen lastig viel? Dat het toevallig ook een conducteur was, tja :P .
pi_191324697
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:41 schreef LeerGierige het volgende:

[..]

Elk racisme wordt door Baudetfanboys weer goedgepraat of niet?
Elk tweetje van Baudet is racisme volgens de linkse kerk.
  maandag 3 februari 2020 @ 11:45:48 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191324701
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hij zou ook kunnen benoemen dat het kennelijk enkele Marokkanen is gelukt een beste en verantwoordelijke baan hebben.
Daar zullen Thierry en zijn dierbare vriendinnen wel het meest om verkneukeld hebben; Marokkanen met een baan...
Zo rollen ze.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191324703
quote:

[..]

Waarom nou weer die links/rechts discussie? Ik heb landelijk links gestemd en lokaal rechts.

Ik vind het een domme actie van Baudet en weer een actie waardoor je gaat twijfelen aan zijn werkelijke motieven en dat stoort mij, juist omdat ik Baudet en zijn partij wel interessant vind (of steeds meer vond).

Zaken waar hij zijn campagne ooit mee begon: mee nadruk op een zakenkabinet dan een partijenkabinet, meer rechtstreeks kiezen, minder bureaucratie etc. Dat vind ik interessante plannen.

Alsook de wijze waarop hij (en Jesse Klaver trouwens ook) zo snel zijn partij groot heeft weten te maken met hele slimme en moderne marketing vind ik interessant. Zeker in een tijd waar de gevestigde partijen aan het 'verouderen' zijn.

Maar helaas gaat het bij Baudet tegenwoordig niet meer over deze zaken en ook niet om verbinding (om dus tot een zakenkabinet te komen), maar vooral over immigratie en immigranten en om winst/stemmen te behalen (manier waarop maakt dus niet uit).

Jammer, zo voegt de FvD weinig nieuws toe aan onze politiek en zie ik ons systeem ook niet snel veranderen.
pi_191324716
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Elk tweetje van Baudet is racisme volgens de linkse kerk.
Waarom probeer je er zo graag een links/rechtsverhaal van te maken. Dat is totaal niet van belang hier.

Baudet is simpelweg aan het liegen geslagen, en wordt daar nu op afgerekend. Niets met links of rechts te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')