Is het hele idee van undercover controleren wel wat weg natuurlijk.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:19 schreef Harvest89 het volgende:
Heb dit al in het FvD topic gezegd.
Maar als die Marokkanen gewoon een uniform aan hadden gehad was er niet veel aan de hand geweest.
De zoon van Femke Halsema had 18 topics en dat is niet eens een politicus, dus snap niet waarom je nou zo verrast bent.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad best verrast door deze ophef.
Als Baudet er het verhaal zou verifiëren voordat hij het op Twitter postte, was er niets aan de hand geweest.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:19 schreef Harvest89 het volgende:
Heb dit al in het FvD topic gezegd.
Maar als die Marokkanen gewoon een uniform aan hadden gehad was er niet veel aan de hand geweest.
Eh jawel.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:21 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Baudet had ook niet kunnen tweeten, dan was er helemaal niks aan de hand geweest.
wel volgens de NS zelf, ik zie niet echt een reden om daaraan te twijfelenquote:Op maandag 3 februari 2020 12:21 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Het gaat slechts om een vermoeden, niet zeker dat het ns medewerkers waren.
Daar snap ik dus ook niks van.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:20 schreef zarGon het volgende:
Onbegrijpelijk dat dit uitmondt in een links/rechts-discussie.
Een politicus is te voorbarig geweest of heeft willens en wetens foute informatie verspreid. In plaats van te focussen op het individu en wat er is gezegd, worden er allerlei andere zaken bij betrokken.
Ben benieuwd hoe Baudet gaat reageren; het zou hem enorm sieren als hij zijn ongelijk toe kan geven, een excuus zou een mooi extraatje zijn.
Fouten maken (bewust of onbewust) doen we allemaal, het gaat erom hoe je met de gevolgen omgaat. Geef je toe dat je fout zat, of ga je naar anderen wijzen?
Ook als ze legitimatie hebben en een scanner voor Ov-kaarten?quote:Op maandag 3 februari 2020 12:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Eh jawel.
Mensen voelen zich geïntimideerd door mocro's in de trein.
Na het incident was hij er binnen 2 uur bij om het te tweeten. Inmiddels is al urenlang bekend dat het fake news is en je krijgt radiostilte en is men bij FvD niet bereikbaar voor commentaar.quote:
Nou het is al eens aangekaart in dit topic...quote:Op maandag 3 februari 2020 12:22 schreef mootie het volgende:
[..]
Daar snap ik dus ook niks van.
Waarom laat hij niks van zich horen. ‘Excuses, ik trok mijn conclusies veel te snel, heb niet eerst de feiten nagetrokken. Had ik niet moeten doen.’
Klaar
Omdat je als politicus een bepaalde verantwoordelijkheid hebt. En het is hypocriet om als de grootste fake nieuws schreeuwer jezelf nu ineens in zwijgen te hullen.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:24 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nou het is al eens aangekaart in dit topic...
Zijn achterban smult er van en vinden toch wel dat ie een "probleem" aankaart (welk probleem is mij onbekend althans buiten de Echo van Geertje te zijn) dus waarom zou 'ie eigenlijk?
Ik heb Marokkanen gekend die naast scooters, coke, wapens, ook fake ID's aanbieden.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:23 schreef mootie het volgende:
[..]
Ook als ze legitimatie hebben en een scanner voor Ov-kaarten?
en die vroegen of ze je treinkaartje mochten zien?quote:Op maandag 3 februari 2020 12:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb Marokkanen gekend die naast scooters, coke, wapens, ook fake ID's aanbieden.
Ooit eens de fout gemaakt lid te worden en naar het eerste partij congress te gaan.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:26 schreef Chia het volgende:
[..]
Omdat je als politicus een bepaalde verantwoordelijkheid hebt. En het is hypocriet om als de grootste fake nieuws schreeuwer jezelf nu ineens in zwijgen te hullen.
quote:Op maandag 3 februari 2020 12:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
en die vroegen of ze je treinkaartje mochten zien?
Een corpsbal die zichzelf zeer slim vind blijkt toch niet zo slim te zijn.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:22 schreef mootie het volgende:
[..]
Daar snap ik dus ook niks van.
Waarom laat hij niks van zich horen. ‘Excuses, ik trok mijn conclusies veel te snel, heb niet eerst de feiten nagetrokken. Had ik niet moeten doen.’
Klaar
Nee man.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
en die vroegen of ze je treinkaartje mochten zien?
Als rechtgeaarde nederlander heb je toch wel aangifte gedaan over deze strafbare feiten.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb Marokkanen gekend die naast scooters, coke, wapens, ook fake ID's aanbieden.
Ik vind jou ook 'volk' waarbij je op je hoede moet zijn.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee man.
Ik bedoel dat het verstandig is om op je hoede te zijn bij dat volk. Iedereen kan een pasje kopen.
om dan in de trein onwetende mensen hun kaartjes te controleren?quote:Op maandag 3 februari 2020 12:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee man.
Ik bedoel dat het verstandig is om op je hoede te zijn bij dat volk. Iedereen kan een pasje kopen.
Linkse leugens, deugfokker.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als rechtgeaarde nederlander heb je toch wel aangifte gedaan over deze strafbare feiten.
Ik ken afgestudeerde marokanen die goed betaalde banen hebben en nooit iets crimineels gedaan hebben.
Geen woorden voor. Zou jij aan kamervoorzitter Arib ook vragen haar id te laten zien? Zou je tegen haar ook zo'n grote mond hebben dat je 'niet voorzichtig genoeg kunt zijn met haar volk'?quote:Op maandag 3 februari 2020 12:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het verstandig is om op je hoede te zijn bij dat volk.
Dat mag, maar bied dan ook je excuses aan. Dat is toch helemaal niet raar?quote:Op maandag 3 februari 2020 12:32 schreef Tengano het volgende:
Weinig aan de hand dus. Als in 99% van de gevallen die ellende daarvandaan komt, kun je er met een aanname natuurlijk ook een keer naast zitten. Maar in 99 keer van de 100 zit je wel goed.
En als je er dan 1 keer naast zit, hangen ze je gelijk aan de hoogste boom
Vanachter z'n toetsenbord gaat ie vast roepen van welquote:Op maandag 3 februari 2020 12:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Geen woorden voor. Zou jij aan kamervoorzitter Arib ook vragen haar id te laten zien? Zou je tegen haar ook zo'n grote mond hebben dat je 'niet voorzichtig genoeg kunt zijn met haar volk'?
Dit.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat mag, maar bied dan ook je excuses aan. Dat is toch helemaal niet raar?
Op je werk word je er ook gewoon op aangesproken als je iets fout doet en dan los je het op.
De houding van de vrouwen kan ik tot enige hoogte nog begrijpen. Laten we even aannamen dat ze het in het verleden een nare ervaring hebben gehad door goedgelovig te zijn, en dat het te snel vertrouwen nadelen had.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik ken ook Nederlanders die dealen in coke. Voorlopig geef ik mijn treinkaartje ook niet meer aan een blanke conducteur.
Ik denk dat hij er inmiddels geen herinnering meer aan heeft. Dat is toch niet raar.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat mag, maar bied dan ook je excuses aan. Dat is toch helemaal niet raar?
Op je werk word je er ook gewoon op aangesproken als je iets fout doet en dan los je het op.
Weet jij veel wat voor oplichtingstactiek ze deze keer ontdekt hebben.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
om dan in de trein onwetende mensen hun kaartjes te controleren?
Arib mag van mij vertrekken met dat spraakgebrek van haar.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Geen woorden voor. Zou jij aan kamervoorzitter Arib ook vragen haar id te laten zien? Zou je tegen haar ook zo'n grote mond hebben dat je 'niet voorzichtig genoeg kunt zijn met haar volk'?
*Tengano ziet een Marokkaan in de trein*quote:Op maandag 3 februari 2020 12:32 schreef Tengano het volgende:
Als in 99% van de gevallen die ellende daarvandaan komt, kun je er met een aanname natuurlijk ook een keer naast zitten. Maar in 99 keer van de 100 zit je wel goed.
Conducteursid’s? Zodat ze eens even lekker mensen konden gaan controleren in de trein?quote:Op maandag 3 februari 2020 12:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
ja dagquote:Op maandag 3 februari 2020 12:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Weet jij veel wat voor oplichtingstactiek ze deze keer ontdekt hebben.
Punt is, als een Marokkaan in burgerkleding claimt ergens van te zijn, dan is een bepaald wantrouwen verstandig. Pasjes en ID's zeggen helemaal niets.
Ben je nou echt zo bekrompen dat je nog steeds niet snapt dat het helemaal niets met ras/etniciteit te maken heeft? De reizigers waren sceptisch vanwege het 'in burger'-gedeelte, niet omdat één(!) van hun een Marokkaanse achtergrond heeft.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Weet jij veel wat voor oplichtingstactiek ze deze keer ontdekt hebben.
Punt is, als een Marokkaan in burgerkleding claimt ergens van te zijn, dan is een bepaald wantrouwen verstandig. Pasjes en ID's zeggen helemaal niets.
Zinnige zaken zoals een leugen tweeten?quote:Op maandag 3 februari 2020 12:38 schreef Tengano het volgende:
Daarnaast als Baudet zijn excuses aan zou bieden vallen nog al die NSB'ers helemaal over hem heen en kunnen ze zeggen: zie je nou wel dat het een racist is, het was gewoon een vooroordeel![]()
Ik denk dat Baudet geen zin heeft in dat spelletje en zich liever met zinnige zaken bezighoudt.
Ja dag, in burgerkleding.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:37 schreef sp3c het volgende:
als in de trein iemand langskomt die zich identificeert als NS kaartjesknipper dan laat je je kaartje zien
Want dat is de nieuwste hype? Je voordoen als controleur en kaartjes controleren in treinen?quote:Op maandag 3 februari 2020 12:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee man.
Ja dat zal het zijn. Dat je na een gemaakte fout je excuses aanbiedt doet dan weer niet terzake. Baudet maakt namelijk geen fouten en als hij dat al doet komt dat door anderen. Kritiek is demoniseren, laat de prins met rust!quote:Op maandag 3 februari 2020 12:38 schreef Tengano het volgende:
Daarnaast als Baudet zijn excuses aan zou bieden vallen nog al die NSB'ers helemaal over hem heen en kunnen ze zeggen: zie je nou wel dat het een racist is, het was gewoon een vooroordeel![]()
Ik denk dat Baudet geen zin heeft in dat spelletje en zich liever met zinnige zaken bezighoudt.
Die kaartjescontrole is helemaal niet het probleem in deze discussie.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dag
als in de trein iemand langskomt die zich identificeert als NS kaartjesknipper dan laat je je kaartje zien
hun trein, hun regels
Dit is de kern en alle zijpaden over Marokkanen die OV-chipkaarten willen stelen tijdens fakekaartcontroles doen er niet toe. Maar dat is erg moeilijk te bevatten zo blijkt.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:35 schreef zarGon het volgende:
[..]
De houding van de vrouwen kan ik tot enige hoogte nog begrijpen. Laten we even aannamen dat ze het in het verleden een nare ervaring hebben gehad door goedgelovig te zijn, en dat het te snel vertrouwen nadelen had.
Dat is het probleem op zich ook allemaal niet. NS of de controleurs hebben er verder ook geen probleem van gemaakt.
Wat ik niet begrijp is waarom Baudet met zo'n tweet naar buiten is gekomen. Hebben de dames gelogen richting Baudet, is Baudet nalatig geweest met het verifiëren van het verhaal (bij NS, bijvoorbeeld), of heeft Baudet bewust foute/incorrecte info getweet? Is hij erin getrapt, laks/nalatig geweest of is het allemaal bewust?
Daar ligt het probleem namelijk, bij Baudet. Hij is ermee naar buiten gekomen.
Een politicus zou beter moeten weten dan zomaar wat aannames de wereld in te slingeren.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:32 schreef Tengano het volgende:
Weinig aan de hand dus. Als in 99% van de gevallen die ellende daarvandaan komt, kun je er met een aanname natuurlijk ook een keer naast zitten. Maar in 99 keer van de 100 zit je wel goed.
En als je er dan 1 keer naast zit, hangen ze je gelijk aan de hoogste boom
Doe even normaal, met je nazi-vergelijkingen.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:39 schreef funnywell het volgende:
conducteur in burger, gestapo is er niks bij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |