Ja. Het is treurig, maar ja. Zonder twijfel.quote:Op maandag 3 februari 2020 08:56 schreef EdvandeBerg het volgende:
Serieus? Moet ik geloven dat anno 2020 in Nederland mensen van Chinese afkomst of met een aziatisch uiterlijk worden gediscrimineerd vanwege het coronavirus? Pesterijen en flauwe grappen enzo kan ik me voorstellen, maar dat men aziaten zou wantrouwen vanwege corona?
De eerst goedprater van dit zielige xenofobische gedrag heeft zich alweer gemeld zie ik. Mooi staaltje victim blaming ook.quote:Op maandag 3 februari 2020 08:57 schreef Scarface88 het volgende:
We zijn net begonnen aan 2020 en elke bevolkingsgroep is alweer "gekwetst". Hou toch op.
https://www.facebook.com/(...)73638755987206/?vh=equote:Op maandag 3 februari 2020 08:56 schreef EdvandeBerg het volgende:
Serieus? Moet ik geloven dat anno 2020 in Nederland mensen van Chinese afkomst of met een aziatisch uiterlijk worden gediscrimineerd vanwege het coronavirus? Pesterijen en flauwe grappen enzo kan ik me voorstellen, maar dat men aziaten zou wantrouwen vanwege corona?
Victim blaming? We hebben het hier over iemand die klaagt over micro agressies zonder voorbeelden. Als dat het ergste racisme van Nederland is zijn we klaar volgens mij.quote:Op maandag 3 februari 2020 08:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De eerst goedprater van dit zielige xenofobische gedrag heeft zich alweer gemeld zie ik. Mooi staaltje victim blaming ook.
Maar Molukkers mogen dat niet met hun eigen wijken. Want dan worden de Hollanders boos, want discriminatie.quote:Op maandag 3 februari 2020 09:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Mensen kiezen nou eenmaal voor de eigen groep.
In moderne tijden noemen we dat soms discriminatie.
De natuur noemt het onderdeel van evolutie.
Dit.quote:Op maandag 3 februari 2020 09:12 schreef thedeedster het volgende:
Je hebt overal volstrekte idioten, dat racisme zal er dus ongetwijfeld zijn.
Maar mijn intuïtie zegt me dat mensen hier weer een heel groot probleem van willen maken.
Ik zie wat mensen weggedoken in hun kraag/sjaal.quote:Op maandag 3 februari 2020 09:01 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/(...)73638755987206/?vh=e
Dit vind ik dan weer minder aan zo'n nieuwsbericht. Alsof het een openbaring is dat niet enkel de "witte" (zucht...) Nederlander racistisch kan zijn...quote:Wu merkt dat het racisme niet alleen van de witte Nederlander komt.
Ik sluit me hier bij aan.quote:Op maandag 3 februari 2020 09:12 schreef thedeedster het volgende:
Maar mijn intuïtie zegt me dat mensen hier weer een heel groot probleem van willen maken.
quote:Op maandag 3 februari 2020 09:21 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik zie wat mensen weggedoken in hun kraag/sjaal.
Misschien stinkt er wel iemand uit zijn bek of heeft er 1 een scheet gelaten.
Jemigquote:Op maandag 3 februari 2020 09:01 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Misschien had iemand een dikke ruft gelatenquote:Op maandag 3 februari 2020 09:01 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Beide nog steeds logisch.quote:Op maandag 3 februari 2020 09:10 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Maar Molukkers mogen dat niet met hun eigen wijken. Want dan worden de Hollanders boos, want discriminatie.
Helemaal mee eens, jammer dat laatste stukje. Toch weer een soort onderdanigheid of nederigheid naar de blanke Nederlander.quote:Op maandag 3 februari 2020 09:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Vervelend, maar dat soort debielen (die zichzelf ongetwijfeld ook heel origineel en gevat vinden) gaan nu eenmaal zo simplistisch met de actualiteit en groepen om. Was het een andere groep of gebeurtenis geweest dan hadden ze daar dan wel weer wat doms over geroepen.
Ik denk dat dit dezelfde soort mensen zijn die de "sambal bij" grapjes nog steeds om te gieren vinden.
[..]
Dit vind ik dan weer minder aan zo'n nieuwsbericht. Alsof het een openbaring is dat niet enkel de "witte" (zucht...) Nederlander racistisch kan zijn...
Heb je wel gelezen dat het vooral door mensen met een migratieachtergrond gebeurt?quote:Op maandag 3 februari 2020 08:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De eerst goedprater van dit zielige xenofobische gedrag heeft zich alweer gemeld zie ik. Mooi staaltje victim blaming ook.
Hmm hypocriete discriminatie...Of is discriminatie altijd hypocriet?quote:Op maandag 3 februari 2020 09:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Beide nog steeds logisch.
Zij kiezen voor de eigen groep.. maar doen dat in een land wat toebehoord aan een andere groep.
Niets vreemds aan.
Wat verandert dat?quote:Op maandag 3 februari 2020 09:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je wel gelezen dat het vooral door mensen met een migratieachtergrond gebeurt?
ja van dat woord wordt ik ook agressief. Voor de rest natuurlijk een triest bericht.quote:
Maar dat is algemeen bekend.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:24 schreef marzman het volgende:
Ik ben net terug uit vietnam. In Hanoi staan hond en kat gewoon op de menukaart.
Van de andere kant eten wij ook gekke dingen zoals rauwe haring of drop.
Oh discriminatie kan nu volgens jou dus toch wel a.d.h.v. de situatie. Laten we gelijk teruggaan naar de Molukse wijken topic.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:40 schreef Lunatiek het volgende:
Discriminatie lijkt mij hier helemaal terecht, flauwe grappen niet. Juist nu veel Chinezen naar China zijn geweest voor de nieuwjaarsviering, of hun familie uit China naar hier, is er een verhoogd risico dat ze drager van het virus zijn, zelfs als ze alleen maar rijst eten. Daarom kun je ze niet als ieder ander zien, ook westerlingen die uit China komen mag je apart nemen en in quarantaine zetten als overheid. Je wilt het risico niet nemen.
Ja dat zeiden we weleens in groep 3 enzo maar op een gegeven moment wordt je volwassenquote:
In dit geval in het OV hadden die mensen ook best even kunnen staan als ze er zo bang voor zijn. Zo heel demonstratief met je neus en bakkes achter je sjaal en jas zitten vind ik echt heel asociaal naar dat meisje toe.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:40 schreef Lunatiek het volgende:
Discriminatie lijkt mij hier helemaal terecht, flauwe grappen niet. Juist nu veel Chinezen naar China zijn geweest voor de nieuwjaarsviering, of hun familie uit China naar hier, is er een verhoogd risico dat ze drager van het virus zijn, zelfs als ze alleen maar rijst eten. Daarom kun je ze niet als ieder ander zien, ook westerlingen die uit China komen mag je apart nemen en in quarantaine zetten als overheid. Je wilt het risico niet nemen.
Ah, het verwachte topic over Nederlanders die racisten zijn.quote:Op maandag 3 februari 2020 08:44 schreef Oceanier het volgende:
Hey we zijn er weer. Inmiddels anno 2020 en Nederlanders die nog steeds problemen met een Molukse wijk hebben :p. Te triest voor woorden.
Net als dat corona virus. Overal om me heen hoor ik dat het vooral Nederlanders zijn die discriminerende opmerkingen jegens de Aziaten maken.
Wat is dat toch met Nederlanders en racisme? Ik zal een aparte topic starten over het corona virus.
quote:Op maandag 3 februari 2020 08:49 schreef Oceanier het volgende:
Wu merkt dat het racisme niet alleen van de witte Nederlander komt. ,,Ironisch genoeg komen de lullige opmerkingen soms juist van Nederlanders met een migrantenachtergrond. Terwijl je van hen juist empathie zou verwachten omdat ze zelf ook met racisme te maken hebben.’’
Waarom zou het specifiek Nederlands moeten zijn. In Frankrijk en een aantal Aziatische landen worden Chinezen nu ook gediscrimineerd.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ah, het verwachte topic over Nederlanders die racisten zijn.
Maar helaas voor Oceanier is het probleem niet specifiek Nederlands.
Uit de OP:
[..]
Maar wat is dan de dicriminatie? Mensen uit Azie vragen me ook wel eens of ik drop lust.quote:
Nouja, mensen vinden het vervelend om elke keer voor hondeneter te worden uitgemaakt alleen omdat in hun land hond wordt gegeten. Als iemand zich gekwetst voelt, lijkt het me normaal dat je ermee ophoudt.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:18 schreef marzman het volgende:
[..]
Maar wat is dan de dicriminatie? Mensen uit Azie vragen me ook wel eens of ik drop lust.
Molukkers hebben geen eigen wijken. Het zijn namelijk allemaal Nederlandse wijken.quote:Op maandag 3 februari 2020 09:10 schreef Oceanier het volgende:
Maar Molukkers mogen dat niet met hun eigen wijken.
Knap, als een vreemde mij op straat plotseling kankerpedofiel noemt puur omdat ik Nederlands ben zou ik wel uit me slof schieten denk ik.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:24 schreef Syd het volgende:
Gewoon negeren en niet zo janken, deze generatie is zo hard aan het janken. Tijd voor een echte oorlog zodat iedereen keer weer beetje hard wordt ipv jankgedoe.
Ja maar dat gebeurd dus niet....quote:Op maandag 3 februari 2020 12:29 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Knap, als een vreemde mij op straat plotseling kankerpedofiel noemt puur omdat ik Nederlands ben zou ik wel uit me slof schieten denk ik.
Jij betrok het op Nederlanders.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:17 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Waarom zou het specifiek Nederlands moeten zijn. In Frankrijk en een aantal Aziatische landen worden Chinezen nu ook gediscrimineerd.
Soms juist, zegt hij.quote:En je bevestigd met de quote van meneer Wu precies wat ik schreef. Soms iemand met een migranten achtergrond, dus vooral juist Nederlanders.
Omg
Ik vind je hypocriet met je rant tegen Nederlanders en racisme.quote:Wat wil je eigenlijk bereiken met deze copy paste?
Ik snap dat je nog steeds boos bent om die voorrangsregel, maar die blijft gewoon van kracht.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Molukkers hebben geen eigen wijken. Het zijn namelijk allemaal Nederlandse wijken.
Kutvolk is het.quote:Op maandag 3 februari 2020 08:49 schreef Oceanier het volgende:
Ironisch genoeg komen de lullige opmerkingen soms juist van Nederlanders met een migrantenachtergrond.
Jij loopt erover te janken. Hoe dan ook, het blijft een Nederlandse wijk, want in Nederland.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:34 schreef Oceanier het volgende:
Ik snap dat je nog steeds boos bent om die voorrangsregel, maar die blijft gewoon van kracht.
Onjuist. Het gaat hierom dat er gedriscrimineerd wordt. Dat is waar dit topic om draait. Dat het vooral Nederlanders zijn is niet te bewijzen. Dat is wat je zelf om je heen meemaakt of hoort. Dat ik dat gezegd heb, is uit mijn eigen ervaring.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij betrok het op Nederlanders.
Jij zegt namelijk dat overal om je heen Nederlanders discriminerende opmerkingen maken jegens Aziaten.
En jij vraagt je af wat het toch is met Nederlanders en racisme.
[..]
Soms juist, zegt hij.
En aangezien Nederlanders nog steeds de grootste groep zijn. Is het dus helemaal niet bewezen dat Nederlanders meer discrimineren dan anderen (uit onderzoek blijkt het tegenovergestelde, Nederlanders zijn relatief makkelijk met interraciale relaties).
[..]
Ik vind je hypocriet met je rant tegen Nederlanders en racisme.
Want jijzelf vindt het wel normaal dat Molukkers mensen uit hun wijken weren vanwege hun afkomst. En je laat je nooit afkeurend uit over Moluks geweld.
Nee de Molukse wijken bestaan 60 jaar. Jij bent 1 van de weinige die 60 jaar later jankt. Het is een Molukse wijk, er wonen geen Nederlanders in heel veel Molukse wijken.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij loopt erover te janken. Hoe dan ook, het blijft een Nederlandse wijk, want in Nederland.
Dat zijn zij juist. Heb jij het artikel wel gelezen?quote:
Snap ik. Dat wil ook niemand. Maar aangezien het nog altijd Nederlands grondgebied is, is het een Nederlandse wijk.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:47 schreef Oceanier het volgende:
...er wonen geen Nederlanders in heel veel Molukse wijken.
Maar je bent in de verkeerde topic, dit is corona grondgebied.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Snap ik. Dat wil ook niemand. Maar aangezien het nog altijd Nederlands grondgebied is, is het een Nederlandse wijk.
Er willen best Nederlanders, Chinezen of wat dan ook wonen.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Snap ik. Dat wil ook niemand. Maar aangezien het nog altijd Nederlands grondgebied is, is het een Nederlandse wijk.
Vind je Molukkers die anderen niet in hun wijk willen vanwege hun afkomst ook walgelijke personen?quote:Op maandag 3 februari 2020 12:46 schreef Oceanier het volgende:
Een ieder, blank of zwart, die discriminerende opmerkingen maakt tegenover Chinezen vanwege het corona virus vind ik een walgelijk persoon.
Ik zie alleen jou kutvolk roepen. Dus jij bent een racist. Ik heb het woord kutvolk nog nooit in mijn mond gehad, zal ook nooit zoiets over een volk zeggen, ongeacht hoeveel last ik ook zal hebben van bepaalde personen van dezelfde afkomst. Je gedraagt je gewoon walgelijk.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat zijn zij juist. Heb jij het artikel wel gelezen?
Nee dat heb ik al tig keer uitgelegd aan dat kleine groepje waar jij deel van uitmaakt maar dat wilt op de een of andere manier maar niet tot je doordringen. Bovendien zijn we in een topic dat over corona gaat. Als je dieper in wilt gaan over de Molukse kwestie moet je naar die andere topic springen.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vind je Molukkers die anderen niet in hun wijk willen vanwege hun afkomst ook walgelijke personen?
Jij begint er zelf over.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:59 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Maar je bent in de verkeerde topic, dit is corona grondgebied.
Misschien moet je er eens met professionele hulp over praten.quote:Op maandag 3 februari 2020 09:10 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Maar Molukkers mogen dat niet met hun eigen wijken. Want dan worden de Hollanders boos, want discriminatie.
Zeker. Want volgens het artikel gedragen ze zich als racisten.quote:
quote:
Ik wees iemand alleen op haar hypocrisie. Maar als je verder op de Molukse kwestie in wilt gaan ben je hier in het verkeerde topic.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij begint er zelf over.
[..]
Misschien moet je er eens met professionele hulp over praten.
Wie dan?quote:Op maandag 3 februari 2020 13:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeker. Want volgens het artikel gedragen ze zich als racisten.
Door er een ander topic bij te slepen. Moet je achteraf niet gaan zeuren als iemand er op in gaat.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:09 schreef Oceanier het volgende:
Ik wees iemand alleen op haar hypocrisie.
Zoals ik al zei; lees het artikel even.quote:
Voor sommige veel.quote:
Ja hoe moet ik haar anders wijzen op haar hypocrisie. Je leest een post te ver. Trouwens, beter dan copy paste van luxorobots en er dan nog naast zitten.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Door er een ander topic bij te slepen. Moet je achteraf niet gaan zeuren als iemand er op in gaat.
[..]
Zoals ik al zei; lees het artikel even.
Helft van het land stemt domrechts en gelooft allesquote:Op maandag 3 februari 2020 08:56 schreef EdvandeBerg het volgende:
Goedkoop. Anderen voor racist uitmaken als hun mening je niet bevalt.quote:
Cliche, vingertje wijzen en pot verwijt de ketel.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Goedkoop. Anderen voor racist uitmaken als hun mening je niet bevalt.
En een reden waarom de term 'racisme' nog maar zo weinig voorstelt.
Met die haring heb je wel een interessant punt. Stel dat er in zo'n mislukte ton haring een dingetje zit, en er gebeurt hetzelfde hier.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:24 schreef marzman het volgende:
Ik ben net terug uit vietnam. In Hanoi staan hond en kat gewoon op de menukaart.
Van de andere kant eten wij ook gekke dingen zoals rauwe haring of drop.
Klopt, en dan zou jij het ook niet leuk vinden als je in Turkije op straat loopt en iemand langs je rijdt, het raampje opendoet en vervolgens “kankernederlander, rot op uit mijn land stomme coronavirus” roept.quote:Op maandag 3 februari 2020 14:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Met die haring heb je wel een interessant punt. Stel dat er in zo'n mislukte ton haring een dingetje zit, en er gebeurt hetzelfde hier.
Dan denk ik als dat een globaal probleem wordt, dat wij onze neus ook voorlopig in het buitenland niet hoeven te laten zien. Dan zijn wij ook gehaat.
In feite ben ik ook soort van medeplichtig door zo nu en dan haring te eten. Dus heb ik een traditie in stand gehouden waardoor in andere landen doden vallen.quote:Op maandag 3 februari 2020 15:08 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Klopt, en dan zou jij het ook niet leuk vinden als je in Turkije op straat loopt en iemand langs je rijdt, het raampje opendoet en vervolgens “kankernederlander, rot op uit mijn land stomme coronavirus” roept.
Zwart persoon? De discussie gemist rond Sinterklaas?quote:Op maandag 3 februari 2020 15:20 schreef Xenorium het volgende:
Mijn vrouw en dochters hebben een Aziatisch uiterlijk, soms wordt er naar hen bami geroepen of poepchinees. Meestal door Nederlandse kinderen. Een meer vervelende ervaring was met een paar Marokkanen die mijn dochter van 3 achtervolgden om continue ni hao te zeggen, tot ik zei dat het genoeg was en mij dan vuil aankijken.
Als je het van dichtbij meemaakt heeft het dus wel een impact, vooral op mij en hun moeder.
Waarom denken mensen dat het grappig is om met je 'ras' (denigrerende opmerkingen) aangesproken te worden op straat door een willekeurig persoon?
Mensen doen dit ook omdat men verwacht dat de Aziaat niks terug zal doen, want als je zoiets uithaalt bij een zwart persoon of een Turk dan kun je klappen verwachten.
Echt, die bami of sambal bai of spleetoog grapjes heb ik echt nooit begrepen. Of bij Molukkers treinkapers roepen. Het is allemaal zo kinderachtig. En dan heb je het nog over kinderen die het doen, dan heb ik nog zoiets van okee, kinderen moeten in dat opzicht nog volwassen worden. Maar volwassenen die zoiets roepen. Volwassenen zijn echt zo triest gewoonquote:Op maandag 3 februari 2020 15:20 schreef Xenorium het volgende:
Mijn vrouw en dochters hebben een Aziatisch uiterlijk, soms wordt er naar hen bami geroepen of poepchinees. Meestal door Nederlandse kinderen. Een meer vervelende ervaring was met een paar Marokkanen die mijn dochter van 3 achtervolgden om continue ni hao te zeggen, tot ik zei dat het genoeg was en mij dan vuil aankijken.
Als je het van dichtbij meemaakt heeft het dus wel een impact, vooral op mij en hun moeder.
Waarom denken mensen dat het grappig is om met je 'ras' (denigrerende opmerkingen) aangesproken te worden op straat door een willekeurig persoon?
Mensen doen dit ook omdat men verwacht dat de Aziaat niks terug zal doen, want als je zoiets uithaalt bij een zwart persoon of een Turk dan kun je klappen verwachten.
Maar je vind het niet leuk toch...dus wat Nederlanders op dit moment tegenover Aziaten doen is ook niet leuk toch?quote:Op maandag 3 februari 2020 15:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
In feite ben ik ook soort van medeplichtig door zo nu en dan haring te eten. Dus heb ik een traditie in stand gehouden waardoor in andere landen doden vallen.
Dat is toch wat anders dan dat een willekeurig persoon langs een zwart persoon loopt en zegt hey dikke lippen of zo jij bent wel heel zwart of gebruik maakt van het N* woord.quote:Op maandag 3 februari 2020 15:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zwart persoon? De discussie gemist rond Sinterklaas?
Ik vind het niet leuk inderdaad. En ik zal er ook niet aan meedoen. Maar de situatie omgedraaid deed ik bewust. Ik denk dat het gewoon een primaire menselijke gedraging is die sommige wel hebben, en de grote meerderheid niet.quote:Op maandag 3 februari 2020 15:39 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Maar je vind het niet leuk toch...dus wat Nederlanders op dit moment tegenover Aziaten doen is ook niet leuk toch?
Bedankt voor de uitleg. Ik heb er geen ervaring meequote:Op maandag 3 februari 2020 15:42 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Dat is toch wat anders dan dat een willekeurig persoon langs een zwart persoon loopt en zegt hey dikke lippen of zo jij bent wel heel zwart of gebruik maakt van het N* woord.
Dat is dus precies dezelfde impact op een Aziatisch persoon waarnaar poepchinees wordt geroepen of ni hao ching chong..
De grap is dat veel Chinezen in Nederland uit HongKong komen en dus poepen op straat ook heel raar vinden.quote:Op maandag 3 februari 2020 09:25 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Ik sluit me hier bij aan.
Al vind ik Isabella`s reactie wel een beetje flauw. Elk land of cultuur heeft zen rare trekjes en mensen pakken altijd het onbekende. Beetje een open deur om zon argument te gebruiken.
Het enige wat ik raar vind in de grote Chinese steden dat ze gewoon in het openbaar op straat lopen te poepen. Maarjah, das weer iets heel anders.
Alle achterlijke trekjes die mensen vermoeden komen voort uit de communistische delen van China, waar honger en een gestoorde overheid de mensen dwongen tot ikke ikke ikke. HK en Taiwan laten zien wat China had kunnen zijn zonder CCP.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:01 schreef Morrigan het volgende:
[..]
De grap is dat veel Chinezen in Nederland uit HongKong komen en dus poepen op straat ook heel raar vinden.
Oo nice dat wist ik niet, weer wat geleerd. In mijn ogen zijn de Chinese Nederlanders gewoon relaxed mensen.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:01 schreef Morrigan het volgende:
[..]
De grap is dat veel Chinezen in Nederland uit HongKong komen en dus poepen op straat ook heel raar vinden.
In California is het poepen op straat ook een groot probleem.quote:Op maandag 3 februari 2020 22:02 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Oo nice dat wist ik niet, weer wat geleerd. In mijn ogen zijn de Chinese Nederlanders gewoon relaxed mensen.
Ik volg zon Zuid-Afrikaanse Youtuber die in Shenzhen woonde. Deze youtuber deelt zen ongecensureerde ervaringen van mainland China een beetje, woont er al meer dan 10 jaar dacht ik en heeft een Chinese vrouw. Is wel interessant om te zien hoor het daar allemaal aan toe gaat. Enige reden ook dat ik het poepen op straat weet.
Bewijs...quote:Op maandag 3 februari 2020 09:01 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Sukkelquote:Op maandag 3 februari 2020 12:24 schreef Syd het volgende:
Gewoon negeren en niet zo janken, deze generatie is zo hard aan het janken. Tijd voor een echte oorlog zodat iedereen keer weer beetje hard wordt ipv jankgedoe.
Zijn we toch al, want gierig.quote:Op maandag 3 februari 2020 14:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Met die haring heb je wel een interessant punt. Stel dat er in zo'n mislukte ton haring een dingetje zit, en er gebeurt hetzelfde hier.
Dan denk ik als dat een globaal probleem wordt, dat wij onze neus ook voorlopig in het buitenland niet hoeven te laten zien. Dan zijn wij ook gehaat.
in Nijmegen ookquote:Op zondag 9 februari 2020 07:56 schreef marzman het volgende:
[..]
In California is het poepen op straat ook een groot probleem.
https://www.businessinsid(...)en-poepen-op-straat/
Dat gebeurt nu al, in Turkije is racisme een veel groter probleem dan hier.quote:Op maandag 3 februari 2020 15:08 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Klopt, en dan zou jij het ook niet leuk vinden als je in Turkije op straat loopt en iemand langs je rijdt, het raampje opendoet en vervolgens “kankernederlander, rot op uit mijn land stomme coronavirus” roept.
Kijk hem achter zn toetsenbordje. Morgen mag je gelukkig niet meer op internet dan is je weekendverlof voorbij. Sneu gastje.quote:Op zondag 9 februari 2020 13:21 schreef loni55 het volgende:
[..]
Ik? Hahaha je zou een oorlog geen dag overleven fucker.
Natuurlijk. Je bent keihard of niet? Opgegroeid in een ghetto in Nederland, geen scooter kunnen hebben zoals de rest van de jongens. Echt zo hard ben je zeg.quote:Op zondag 9 februari 2020 13:36 schreef Syd het volgende:
[..]
Kijk hem achter zn toetsenbordje. Morgen mag je gelukkig niet meer op internet dan is je weekendverlof voorbij. Sneu gastje.
Hahaquote:Op zondag 9 februari 2020 13:43 schreef loni55 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Je bent keihard of niet? Opgegroeid in een ghetto in Nederland, geen scooter kunnen hebben zoals de rest van de jongens. Echt zo hard ben je zeg.
Er waren zelfs dagen dat je het zonder Xbox live moest doen!! Keihard man. Echt.
Stoppen ze dan ook met vreemde vragen over het eten van rauwe haring? Of is dat "anders"?quote:Op maandag 3 februari 2020 12:22 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nouja, mensen vinden het vervelend om elke keer voor hondeneter te worden uitgemaakt alleen omdat in hun land hond wordt gegeten. Als iemand zich gekwetst voelt, lijkt het me normaal dat je ermee ophoudt.
Het is wel ironisch om te roepen dat het hier maar weer eens oorlog moet worden en vervolgens iemand die dat nogal debiel vindt uit te maken voor internetheld.quote:
De eerste gaat al de mist in.quote:
Jaloezie op iemand die oorlog wenst omdat die zogenaamd zo stoer dan wel niet is?!quote:Op zondag 9 februari 2020 14:01 schreef Syd het volgende:
[..]
Hahaniet jouw trieste leven vergelijken met anderen. Ik snap je jaloezie naar anderen, maar niet iedereen is zo arm als jij bent. Helaas. Maar als dit je voldoening geeft vooral zo blijven denken. En hup nu gauw een treetje shutenbrau halen voordat de storm er is.
Memes van uiterst rechtse hoek is meestal een uiting van haat.quote:
Inderdaad. Dit heeft niets met haat te maken. Dit soort dingen worden nu eenmaal grapjes over gemaakt. Ik begrijp best dat het die Aziaten de keel gaat uithangen na het 100-ste flauwe grapje, maar verwar dat niet met haat of racisme.quote:Op zondag 9 februari 2020 14:37 schreef fetX het volgende:
[..]
De eerste gaat al de mist in.
Memes 'haat' noemen.
Klopt, maar 9/10x is dat wel het geval. We zijn er tegenwoordig kampioen in om dingen veel groter en erger te maken dan het daadwerkelijk is.quote:Op zondag 9 februari 2020 14:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Memes van uiterst rechtse hoek is meestal een uiting van haat.
Maar ook van andere bronnen kan dat zo zijn .
Hoeft niet, maar het idee dat grapjes , incl memes, per definitie onschuldig zijn is flauwekul
Puur alleen reageren/schelden met sukkel is niet echt een mening.....dan kun je dit verwachten. Ik snap tevens niet wat je ironisch vind als je het niet eens bent met iemands mening? jij bent tegen oorlog, ik ben blijkbaar voor. Omdat je het er niet mee eens bent zonder een discussie aan te gaan dan ben ik dus maar debiel? Over ironie gesproken.quote:Op zondag 9 februari 2020 14:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is wel ironisch om te roepen dat het hier maar weer eens oorlog moet worden en vervolgens iemand die dat nogal debiel vindt uit te maken voor internetheld.
Je bent jaloers omdat je met domme aannames komt over ghetto en xbox, maar goed begrijpelijk lezen is moeilijk voor je en dus ga je maar dom op de man spelen, ipv een discussie aan te gaan, dat is pas zwakte....quote:Op zondag 9 februari 2020 14:42 schreef loni55 het volgende:
[..]
Jaloezie op iemand die oorlog wenst omdat die zogenaamd zo stoer dan wel niet is?!
Sorry maar ik ben niet jaloers op trieste mannetjes.
Zulke mensen hebben hulp nodig en medicijnen.quote:Op zondag 9 februari 2020 15:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
op de NOS een ander verhaal nu
Een studentencomplex van de Wageningen Universiteit is vannacht beklad en besmeurd. Teksten als 'Die Chinese', Engels voor 'Chinezen, sterf' en 'Chinese corona' zijn in een lift van het complex geschreven. Ook is de lift besmeurd met ontlasting.
wtf!
https://www.omroepgelderl(...)f-in-Wageningse-liftquote:In Wageningen studeren en werken ongeveer duizend Chinese studenten aan de Wageningen Universiteit. Zij zijn geschokt over besmeuringen en doodsbedreigingen in studentencomplex Bornsesteeg 1. Aanleiding is het Coronavirus dat vooral in China voor veel problemen zorgt.
'Chinezen sterf’, luidt de vertaling van de Engelse tekst die in de lift van het complex is gekalkt. Ook zit de lift onder de ontlasting
Op maandag 3 februari 2020 12:24 schreef Syd het volgende:quote:Op zondag 9 februari 2020 15:03 schreef Syd het volgende:
[..]
Je bent jaloers omdat je met domme aannames komt over ghetto en xbox, maar goed begrijpelijk lezen is moeilijk voor je en dus ga je maar dom op de man spelen, ipv een discussie aan te gaan, dat is pas zwakte....
De reactie van de leiding is pas echt walgelijk.quote:Op zondag 9 februari 2020 15:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.omroepgelderl(...)f-in-Wageningse-lift
Een vraag stellen aan iemand is sowieso wat anders dan iemand uitschelden wat is dit nou weer voor een vraag?quote:Op zondag 9 februari 2020 14:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Stoppen ze dan ook met vreemde vragen over het eten van rauwe haring? Of is dat "anders"?
"Een uiting van haat".quote:Op zondag 9 februari 2020 14:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Memes van uiterst rechtse hoek is meestal een uiting van haat.
Ik wou hier een aparte topic over starten maar je was me net voor door het in dit topic te plaatsen hehequote:Op zondag 9 februari 2020 15:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.omroepgelderl(...)f-in-Wageningse-lift
Mooi, laten we daarna jezelf ook gelijk in quarantaine plaatsen in de ring voor 12x3 minutenquote:Op zondag 9 februari 2020 13:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Een collega van mij is Chinees en momenteel op vakantie in China, wij overwogen Vrijdag tijdens de lunch om hem in quarantaine te plaatsen in het schoonmaakhok bij zijn wederkeren volgende week.
Oh oh oh, je zou eens een grapje maken over Chinezen. Dan moeten Winnie de Flu en zijn anderhalf miljard onderdanen heel erg huilen hoorquote:Op maandag 3 februari 2020 08:55 schreef Oceanier het volgende:
Die mensen die domme grapjes maken over Chinezen zijn echt triest. Dit zijn mensen die vinden dat je alles maar moet kunnen zeggen onder het mom van vrijheid van meningsuiting, inclusief kwetsen. Maar wanneer je hun moeder uitscheld voor kanker hoer dan gaan ze zelf janken, dat kan dan weer niet.
Racists ughh
Grappig man die corona virus.quote:Op zondag 9 februari 2020 15:42 schreef Hamzoef het volgende:
Mensen die niet tegen een glapje kunnen.
Tjaaa die memes van uiterstrechtse kringen zijn ook meestal voortkomend uit haat.quote:Op zondag 9 februari 2020 15:35 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
"Een uiting van haat".Jij wordt ook steeds meer een parodie van jezelf he.
Ik denk dat dit wel waar is.quote:Op maandag 3 februari 2020 08:56 schreef EdvandeBerg het volgende:
Die grappen zijn zo 1908. Op een gegeven moment wordt het vervelend. En als iemand, en in dit geval meerdere mensen datzelfde steeds vervelend vinden. Wie ben jij dan om door te gaan als een klein kind?quote:Op zondag 9 februari 2020 15:48 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Oh oh oh, je zou eens een grapje maken over Chinezen. Dan moeten Winnie de Flu en zijn anderhalf miljard onderdanen heel erg huilen hoor
Overal windbuilen vandaagquote:Op zondag 9 februari 2020 15:34 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
De reactie van de leiding is pas echt walgelijk.
"Wij denken niet dat het vanuit de universitaire gemeenschap komt"
Nee hoor, want dat moreel superieure volk zou zoiets "vreselijks" natuurlijk nooit doen.Omhooggevallen windbuilen.
Nee hoor. Anno 2020 is het nog steeds humor om te lachen.quote:Op zondag 9 februari 2020 15:51 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Die grappen zijn zo 1908. Op een gegeven moment wordt het vervelend. En als iemand, en in dit geval meerdere mensen datzelfde steeds vervelend vinden. Wie ben jij dan om door te gaan als een klein kind?
Nee als iemand niet wilt dat je hem zo noemt dan stop je ermeequote:Op zondag 9 februari 2020 15:53 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Nee hoor. Anno 2020 is het nog steeds humor om te lachen.
Humor is sowieso nodig om te laten zien dat de keizer (Winnie the Flu in dit geval) geen kleren aan heeft.
Ja, ik denk dat de meest linkse studentenstad van Nederland zo vreemdelingenhatend isquote:Op zondag 9 februari 2020 15:34 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Nee hoor, want dat moreel superieure volk zou zoiets "vreselijks" natuurlijk nooit doen.Omhooggevallen windbuilen.
Neen.quote:Op zondag 9 februari 2020 15:56 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee als iemand niet wilt dat je hem zo noemt dan stop je ermee
Onzin. Er bestaat immers ook genoeg leuke humor.quote:Op zondag 9 februari 2020 16:04 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Neen.
Als dat het criterium zou zijn, dan zou er geen humor bestaan.
Nee als iemand geen poepchinees genoemd wilt worden door jou dan stop je ermee. Als je dan nog een keer poepchinees zegt, dan zoek je gewoon ruzie. Moet je dan ook tegen een blauwe oog kunnen of ga je dan wel janken om vervolgens nog meer klappe te krijgen?quote:Op zondag 9 februari 2020 16:04 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Neen.
Als dat het criterium zou zijn, dan zou er geen humor bestaan. Humor is alleen maar humor omdat het ergens een beetje schuurt. Omdat het de vinger op de zere plek legt. Humor is dus onlosmakelijk verbonden met een milde mate van pijn. Daar moet je tegen kunnen. Anders ben je een jankie en verdien je nog meer hoon.
Of de vervelende pindasjinees krijgt een paar tikken. Dat kan ookquote:Op zondag 9 februari 2020 16:07 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee als iemand geen poepchinees genoemd wilt worden door jou dan stop je ermee. Als je dan nog een keer poepchinees zegt, dan zoek je gewoon ruzie. Moet je dan ook tegen een blauwe oog kunnen of ga je dan wel janken om vervolgens nog meer klappe te krijgen?
Kom maar eens met een goed voorbeeld van bulderlachhumor waar absoluut niks schurends aan zit.quote:Op zondag 9 februari 2020 16:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onzin. Er bestaat immers ook genoeg leuke humor.
Dat is niet het punt. Jij zegt dat als iemand de humor er niet van inziet je dan maar niet moet stoppen omdat er anders niks over blijft.quote:Op zondag 9 februari 2020 16:11 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Kom maar eens met een goed voorbeeld van bulderlachhumor waar absoluut niks schurends aan zit.
Dus.....jank niet zo.... tevens snap ik geen reet van wat je niet voor punt wilt makenquote:Op zondag 9 februari 2020 15:26 schreef loni55 het volgende:
[..]
Op maandag 3 februari 2020 12:24 schreef Syd het volgende:
Gewoon negeren en niet zo janken, deze generatie is zo hard aan het janken. Tijd voor een echte oorlog zodat iedereen keer weer beetje hard wordt ipv jankgedoe
--
Dus..
Klopt. Bezwaar van het target is geen criterium of mensen ergens om mogen lachen.quote:Op zondag 9 februari 2020 16:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is niet het punt. Jij zegt dat als iemand de humor er niet van inziet je dan maar niet moet stoppen omdat er anders niks over blijft.
Als iemand die grap niet echt waardeert stop je ermee. Zo ingewikkeld is het allemaal niet.quote:Op zondag 9 februari 2020 16:16 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Klopt. Bezwaar van het target is geen criterium of mensen ergens om mogen lachen.
Ieder heeft zijn eigen criterium. Jouw criterium is niet de meetlat voor een ieder.quote:Op zondag 9 februari 2020 16:16 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Klopt. Bezwaar van het target is geen criterium of mensen ergens om mogen lachen.
Als er trouwens iets humor is in China, dan is het wel het leed van andere mensen. Als iemand pijn heeft of zijn bezittingen verliest lachen de Sjinezen zich krom.
Waarom zou je iemand poepchinees noemen. Ik zie niet in wat daar grappig aan is.quote:Op zondag 9 februari 2020 16:07 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee als iemand geen poepchinees genoemd wilt worden door jou dan stop je ermee. Als je dan nog een keer poepchinees zegt, dan zoek je gewoon ruzie. Moet je dan ook tegen een blauwe oog kunnen of ga je dan wel janken om vervolgens nog meer klappe te krijgen?
Nou, inderdaad. Er gaan tegenwoordig heel veel allochtonen naar de universiteit.quote:Op zondag 9 februari 2020 15:34 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Klopt. En precies dat zorgt er voor, dat alleen het feit dat jij je gekwetst voelt, niet mag bepalen of bepaalde humor wel of niet mag.quote:Op zondag 9 februari 2020 16:22 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ieder heeft zijn eigen criterium. Jouw criterium is niet de meetlat voor een ieder.
Als jij werkelijk uit die regio komt, dan weet je dondersgoed dat dat waar is. Maar goed, het niet waar willen hebben is natuurlijk de crux waarom jij je hier beledigd voelt door wat simpele Sjinahoestgrappen.quote:De Chinezen lachen zich niet krom om de leed van een ander.
'Sjinezen'.quote:Op zondag 9 februari 2020 16:33 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Klopt. En precies dat zorgt er voor alleen het feit dat jij gekwetst bent mag bepalen of bepaalde humor wel of niet mag.
Jouw gekwetstheid is, precies zoals je zegt slechts jouw persoonlijke meetlat. Niet de algemene grens voor humor (als die al zou bestaan). Het probleem is namelijk dat jij je misschien bij vrijwel alles op je teentjes getrapt voelt. Zoals bijvoorbeeld 1,5 miljard huilende Sjinezen bij die vlag met virusbolletjes in plaats van sterretjes.
[..]
Als jij werkelijk uit die regio komt, dan weet je dondersgoed dat dat waar is. Maar goed, het niet waar willen hebben is natuurlijk de crux waarom jij je hier beledigd voelt door wat simpele Sjinahoestgrappen.
Nee, 112. Is oude schrijfwijze.quote:
quote:Op zondag 9 februari 2020 16:35 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Nee, 112. Is oude schrijfwijze.
China danwel Sjina is sowieso een fonetische schrijfwijze.
quote:Op zondag 9 februari 2020 13:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Een collega van mij is Chinees en momenteel op vakantie in China, wij overwogen Vrijdag tijdens de lunch om hem in quarantaine te plaatsen in het schoonmaakhok bij zijn wederkeren volgende week.
Tot hier echt prima verwoord. Helemaal eens. Kwetsen is subjectief en veel mensen kunnen echt niéts hebben.quote:Op zondag 9 februari 2020 16:33 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Klopt. En precies dat zorgt er voor, dat alleen het feit dat jij je gekwetst voelt, niet mag bepalen of bepaalde humor wel of niet mag.
Jouw gekwetstheid is, precies zoals je zelf aangeeft, slechts jouw persoonlijke meetlat. Niet de algemene grens voor humor (als die al zou bestaan). Het probleem is namelijk dat jij je misschien bij vrijwel alles op je teentjes getrapt voelt.
hahahahahahahahahahahahaquote:Op zondag 9 februari 2020 16:13 schreef Syd het volgende:
[..]
Dus.....jank niet zo.... tevens snap ik geen reet van wat je niet voor punt wilt makenmaar goed ik hou er mee op, je hebt nog geen 1 zinnige ding gezegd op mijn reactie, alleen maar janken zoals ik in mijn eerste reactie dus bedoel. Ga lekker bomen knuffelen, fijne zondag!
Jouw meetlat van plagen, grappen maken en pesten is niet de meetlat van iedereen. Daarom hoor je juist rekening te houden met iemand anders zijn of haar meetlat.quote:Op zondag 9 februari 2020 16:33 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Klopt. En precies dat zorgt er voor, dat alleen het feit dat jij je gekwetst voelt, niet mag bepalen of bepaalde humor wel of niet mag.
Jouw gekwetstheid is, precies zoals je zelf aangeeft, slechts jouw persoonlijke meetlat. Niet de algemene grens voor humor (als die al zou bestaan). Het probleem is namelijk dat jij je misschien bij vrijwel alles op je teentjes getrapt voelt. Zoals bijvoorbeeld 1,5 miljard huilende Sjinezen bij die vlag met virusbolletjes in plaats van sterretjes.
[..]
Als jij werkelijk uit die regio komt, dan weet je dondersgoed dat dat waar is. Maar goed, het niet waar willen hebben is natuurlijk de crux waarom jij je hier beledigd voelt door wat simpele Sjinahoestgrappen.
Oei. Cabaratiers kunnen wel inpakken.quote:Op zondag 9 februari 2020 17:32 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Jouw meetlat van plagen, grappen maken en pesten is niet de meetlat van iedereen. Daarom hoor je juist rekening te houden met iemand anders zijn of haar meetlat.
quote:Op zondag 9 februari 2020 16:22 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ieder heeft zijn eigen criterium. Jouw criterium is niet de meetlat voor een ieder.
De Chinezen lachen zich niet krom om de leed van een ander.
quote:Op zondag 9 februari 2020 17:40 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Moet je aan Afrikanen / zwarten in China vragen.
Hoe die denken over sommige Chinese humor.
Ook Obama was onderwerp voor een leuk Chinees prentje toen hij een bezoek aan Kenya bracht. De titel was"Homecoming". Fijn weer thuis in z'n inboorlingen outfit.
[ afbeelding ]
En je als zwarte schminken doen de Chinezen ook graag voor een lach.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Of een tentoonstelling organiseren met foto's die de gelijkenissen tonen tussen o.a. apen en zwarten met de titel "“This is Africa” in het Hubei Provincial Museum in Wuhan.
Koekoek.
Hier, luister eens naar Rowan Atkinson over beledigen. Misschien dat zijn eloquentie het je iets beter duidelijk maakt.quote:Op zondag 9 februari 2020 17:32 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Jouw meetlat van plagen, grappen maken en pesten is niet de meetlat van iedereen. Daarom hoor je juist rekening te houden met iemand anders zijn of haar meetlat.
Het is dus heel normaal rekening te houden met iemand die zich gekwetst voelt om een grap die hij of zij niet leuk vind. Wie leert dat nou weer niet van z’n ouders?
Of lach jij je zoontje van 8 uit en vertel je hem dat ie zich niet moet aanstellen en gewoon niet moet huilen wanneer hij jankend thuis komt omdat een klasgenootje hem de hele dag door “witte melkfles” of “pedofiel” noemde in de klas?
Als je weet dat je iemand kan kwetsen met een grap, maar het toch niet doet, dan ben je pas sterk.
Ik heb Chinese vrienden uit China en in China die niet lachen om het leed van anderen. Of zijn dat geen Chinezen omdat ze niet lachen om het leed van anderen?
Alle gevoelens zijn subjectief...quote:Op zondag 9 februari 2020 16:53 schreef fetX het volgende:
[..]
Tot hier echt prima verwoord. Helemaal eens. Kwetsen is subjectief en veel mensen kunnen echt niéts hebben.
Wat een vreemd argument zeg met een ontzettend dom voorbeeld ook nog.quote:Op zondag 9 februari 2020 18:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Alle gevoelens zijn subjectief...
Hak iemands arm af .. en zeg... ik voel dat niet zo hoor... jouw geklaag is subjectief.
maw.... je mening is een gebrek aan gevoel,niet willen indenken wat een ander voelt, een tekort aan sociale intelligentie
Nee hoor... jij kan het niet snappen.quote:Op zondag 9 februari 2020 18:49 schreef fetX het volgende:
[..]
Wat een vreemd argument zeg met een ontzettend dom voorbeeld ook nog.
Jaja ... normale reactie van iemand met een tekort aan empathisch vermogen en die door wil gaan met minachten, irriteren, discrimineren en beledigen van mensenquote:Als jij niet tegen een (harde) grap kan moet je lekker opgesloten op je zolderkamer gaan zitten. Dan is openbare, vrije wereld niets voor jou.
Wat een hautain figuur ben jij zeg. En het dan hebben over sociale intelligentiequote:Op zondag 9 februari 2020 19:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee hoor... jij kan het niet snappen.
Je mening " Kwetsen is subjectief " is wel waar, maar jij bedoelt ( door de toevoeging "veel mensen kunnen echt niéts hebben") het in de betekenis van en dus hoeven mensen geen rekening te houden met andere mensen die hun onvrede uitspreken over hen iets aangedaan.
over stomme grapjes
[..]
Jaja ... normale reactie van iemand met een tekort aan empathisch vermogen en die door wil gaan met minachten, irriteren, discrimineren en beledigen van mensen
Chinezen zijn echt de grootste racisten die ik kenquote:Op zondag 9 februari 2020 16:22 schreef Oceanier het volgende:
[..]
inhoudelijk argumenteren is moeilijk he ?quote:Op zondag 9 februari 2020 19:16 schreef fetX het volgende:
[..]
Wat een hautain figuur ben jij zeg. En het dan hebben over sociale intelligentie
‘Jij kan het niet snappen’, ‘jij bent sociaal niet intelligent’, ‘jij hebt een tekort aan empathisch vermogen’, ‘jij wil doorgaan met discrimineren, beledigen, irriteren’quote:Op zondag 9 februari 2020 19:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
inhoudelijk argumenteren is moeilijk he ?
Jij denkt echt dat er in Nederland niet of nauwelijks simpele idioten rondlopen?quote:Op maandag 3 februari 2020 08:56 schreef EdvandeBerg het volgende:
quote:Wie een zwarte Suzuki Swift bezit van een jaar of vijftien oud, moet op zijn hoede zijn. Sinds het drama in Apeldoorn, waar Karst Tates met een zwarte Swift op weerloze mensen inreed, is het zwarte autootje het pispaaltje van autorijdend Nederland geworden.
Zo bezit de vriendin van de Wassenaarse Niels Franken een dergelijk exemplaar. Haar Swift is echter niet van 1993 zoals het moordwapen, maar van bouwjaar 1992. "Voor de rest lijkt hij helaas sprekend", vertelt Franken. "In de nacht van donderdag op vrijdag werden in Wateringen van deze auto in de straat de spiegels vernield. Eerst dacht ze dat het toeval was."
Ook werd ze bij de benzinepomp aangesproken door een agressieve man. "Hij kwam dreigend op haar af en zei: dat is dezelfde auto, hè. Dat je daarin durft te rijden." Verder krijgt de jonge vrouw de laatste tijd diverse middelvingers toegeworpen. "En dat is niet vanwege haar rijstijl. Die auto roept agressie op."
Haar vriend snapt niets van de haatgevoelens tegen het autootje. "Ze rijdt toevallig in dezelfde auto als de dader uit Apeldoorn. Maakt dat haar fout of moet daarom de auto in de ban? Hoe kortzichtig zijn deze mensen?"
De Suzuki Swift Club erkent dat het brikkie deze dagen de gebeten hond is. "We hopen dat het snel overwaait", aldus bestuurslid Ernst Schilperoord.
Woede richt zich op zwarte Swift-rijders
Dus ik scheldt een Chinees uit als ik zeg dat ik het raar vind dat hij hond of kat eet. Maar als diezelfde Chinees zegt dat hij het raar vind dat ik rauwe haring eet dan is dat sowieso iets anders. Juist.quote:Op zondag 9 februari 2020 15:35 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Een vraag stellen aan iemand is sowieso wat anders dan iemand uitschelden wat is dit nou weer voor een vraag?
quote:Op maandag 3 februari 2020 09:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Mensen kiezen nou eenmaal voor de eigen groep.
In moderne tijden noemen we dat soms discriminatie.
De natuur noemt het onderdeel van evolutie.
Probleem is dat iedereen grappen zo serieus neemt. Ik maak ook wel eens een grap tegenover een medeblanke (:')) over een dikke pens of weet ik wat. Dan maak je een grap en kun je hem terug verwachten. Maar als je dat in NL over bv. een kleurling (weet even geen ander woord ervoor) doet dan is de wereld te klein. Man, grow some balls en maak een grapje terug. Wordt de wereld een stuk leuker van hoor.quote:Op zondag 9 februari 2020 16:55 schreef CR7 het volgende:
Een grapje moet wel kunnen vind ik. Maar waar stopt het? Een grap per dag, of per persoon? Iedereen denkt natuurlijk dat ze origineel zijn en de enige personen zijn die deze grappen maken. Maar als je je hele leven zulke flauwe grappen te horen krijgt, dan wordt het op een gegeven moment wel uitgekauwd denk ik.
Zie het het al voor je als je een neger tegenkomt en zegt hahahha je hebt Ebola. De wereld is dan te klein hoor.
Ah werkt dat zo. Ik vind het ook vervelend om kaaskop, Hollander, wit of cis genoemd te worden. Iedereen die ooit nog iemand zo noemt moet gelijk de mond gesnoerd worden.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:22 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nouja, mensen vinden het vervelend om elke keer voor hondeneter te worden uitgemaakt alleen omdat in hun land hond wordt gegeten. Als iemand zich gekwetst voelt, lijkt het me normaal dat je ermee ophoudt.
Makkelijker gezegd dan gedaan. Maak die grap tegen een Marokkaan terug en je hebt gewoon een mes tussen je ribben. Maar ok moet je eerst zoeken naar wat uiterlijke kenmerken. Wat als die niet dik is, of rood haar heeft of een bril heeft. Of een dikke reet. Mag je dan niks terugzeggen?quote:Op zondag 9 februari 2020 20:12 schreef sanger het volgende:
[..]
Probleem is dat iedereen grappen zo serieus neemt. Ik maak ook wel eens een grap tegenover een medeblanke (:')) over een dikke pens of weet ik wat. Dan maak je een grap en kun je hem terug verwachten. Maar als je dat in NL over bv. een kleurling (weet even geen ander woord ervoor) doet dan is de wereld te klein. Man, grow some balls en maak een grapje terug. Wordt de wereld een stuk leuker van hoor.
Ik ben in Jamaica geweest en daar is in het verleden echt heel veel rassenscheiding etc geweest en daar kan men wel gewoon relaxed lachen en grappen maken over kleurtje en afkomst. Sterker nog, daar deden de kleurlingen het juist en als blanke durfde ik me daar zeker in het begin niet aan te wagen....Vreemd dat het daar juist wel kan en hier in NL niet..... Of komt het omdat men daar alles lekker met een korreltje zout neemt en juist niet zo serieus?
Dat ligt er natuurlijk aan wat voor grappen, in welke context en of je het tegen een bekende hebt. Ik maak regelmatig grappen over de afkomst van een aantal collega's, kan prima. Maar als je op straat random 'grappen' maakt kan ik me voorstellen dat daar niet goed op wordt gereageerd. Zo ook met Chinezen die ineens iets met het Corona-virus naar hun hoofd krijgen gegooid.quote:Op zondag 9 februari 2020 20:12 schreef sanger het volgende:
Probleem is dat iedereen grappen zo serieus neemt. Ik maak ook wel eens een grap tegenover een medeblanke (:')) over een dikke pens of weet ik wat. Dan maak je een grap en kun je hem terug verwachten. Maar als je dat in NL over bv. een kleurling (weet even geen ander woord ervoor) doet dan is de wereld te klein. Man, grow some balls en maak een grapje terug. Wordt de wereld een stuk leuker van hoor.
Van mij juist wel... Niet alles wat gezegd wordt over uiterlijke kenmerken is racistisch, sterker nog in de basis niet. Het is pas racistisch als er door die uiterlijke kenmerken onderscheid wordt gemaakt. En zeggen dat iemand een kleurtje heeft, een dikke buik of reet is imo eerder een constatering en betekent nog niet dat diegene niet naast me in het vliegtuig mag zitten, een bepaalde baan niet krijgt of uberhaupt minderwaardig is.quote:Op zondag 9 februari 2020 20:43 schreef CR7 het volgende:
[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan. Maak die grap tegen een Marokkaan terug en je hebt gewoon een mes tussen je ribben. Maar ok moet je eerst zoeken naar wat uiterlijke kenmerken. Wat als die niet dik is, of rood haar heeft of een bril heeft. Of een dikke reet. Mag je dan niks terugzeggen?
Dit is natuurlijk hoe het er doorgaans aan toegaat:quote:Op zondag 9 februari 2020 20:04 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus ik scheldt een Chinees uit als ik zeg dat ik het raar vind dat hij hond of kat eet. Maar als diezelfde Chinees zegt dat hij het raar vind dat ik rauwe haring eet dan is dat sowieso iets anders. Juist.
Dit is nu juist het probleem. Je mag niet eens meer raar opkijken van de rare en vreemde gebruiken en er al helemaal niets over zeggen en vinden. Als NL'er dan he... Andersom mag dat natuurlijk wel....
Maar hoezo daar grapjes over maken? Iemand met down noem je toch ook geen mongool? Of ahhahahah jij hebt kanker tegen een kankerpatiënt.quote:Op zondag 9 februari 2020 20:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Van mij juist wel... Niet alles wat gezegd wordt over uiterlijke kenmerken is racistisch, sterker nog in de basis niet. Het is pas racistisch als er door die uiterlijke kenmerken onderscheid wordt gemaakt. En zeggen dat iemand een kleurtje heeft, een dikke buik of reet is imo eerder een constatering en betekent nog niet dat diegene niet naast me in het vliegtuig mag zitten, een bepaalde baan niet krijgt of uberhaupt minderwaardig is.
Denk je nu echt dat het alom geaccepteerd is dat je een wildvreemde belachelijk maakt om zijn/haar dikke pens?quote:Op zondag 9 februari 2020 20:12 schreef sanger het volgende:
[..]
Probleem is dat iedereen grappen zo serieus neemt. Ik maak ook wel eens een grap tegenover een medeblanke (:')) over een dikke pens of weet ik wat.
Een grapje moet inderdaad kunnen. Maar het probleem is dat veel Aziaten (en andere allochtonen) geregeld te maken hebben met dit soort grapjes. Als dat zo vaak gebeurd, dan is het simpelweg niet leuk meer.quote:Op zondag 9 februari 2020 20:12 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik ben in Jamaica geweest en daar is in het verleden echt heel veel rassenscheiding etc geweest en daar kan men wel gewoon relaxed lachen en grappen maken over kleurtje en afkomst. Sterker nog, daar deden de kleurlingen het juist en als blanke durfde ik me daar zeker in het begin niet aan te wagen....Vreemd dat het daar juist wel kan en hier in NL niet..... Of komt het omdat men daar alles lekker met een korreltje zout neemt en juist niet zo serieus?
https://www.petities.com/we_zijn_geen_virussenquote:Wij vragen de media, hun verantwoordelijkheid te nemen en goede verslaglegging te doen. Wij vragen hen zich bewust te zijn van hun rol in beeldbepaling, stereotypering en vooroordelen die over ons en andere bevolkingsgroepen in de Nederlandse sameleving heersen, daarom ook vragen wij de media met ons in gesprek te gaan over hun rol en de gevolgen van hun handelen. Wees bewust van het huidige tijdperk waar wij ons nu in bevinden, wees bewust van de hypes en het vele nepnieuws, sta daar boven
Dat is een soort compensatiegedrag. De meeste allochtonen hebben te maken met discriminatie, dus om beter over hunzelf te voelen gaan ze andere allochtonen discrimineren.quote:Op maandag 3 februari 2020 08:49 schreef Oceanier het volgende:
,,Ironisch genoeg komen de lullige opmerkingen soms juist van Nederlanders met een migrantenachtergrond. Terwijl je van hen juist empathie zou verwachten omdat ze zelf ook met racisme te maken hebben.’’
Het aantal uitbraken in Europa is NUL.quote:Op maandag 10 februari 2020 10:30 schreef ootjekatootje het volgende:
Dit had direct voorkomen kunnen worden door alle vluchten van en naar China te staken, voor heel de EU. Maar nee, we vliegen lekker door en tig Chinezen komen naar de EU met tig uitbraken tot gevolg.
Ik vond dat drie weken geleden al dom en nu nog steeds.
Je hoort dat ook niet omdat mensen zich niet (meer) druk willen maken over discriminerende ervaringen.quote:Op maandag 10 februari 2020 10:17 schreef Aurelius het volgende:
Allemaal vriendelijke, hardwerkende mensen die blij zijn om hier te wonen en de kansen die dit land ze biedt. En ik hoor nooit geluiden over discriminatie.
Drie weken geleden was er nog vrijwel niets bekend over het virus, het had ook iets relatief onschuldigs kunnen zijn. Op basis van de informatie die je TOEN had, kun je geen compleet land laat staan een heel continent afsluiten van 'de fabriek van de wereld'. Heb je enig idee wat voor economische gevolgen dat heeft, wanneer je dit iedere keer doet wanneer enkele tientallen mensen ziek worden?quote:Op maandag 10 februari 2020 10:30 schreef ootjekatootje het volgende:
Dit had direct voorkomen kunnen worden door alle vluchten van en naar China te staken, voor heel de EU. Maar nee, we vliegen lekker door en tig Chinezen komen naar de EU met tig uitbraken tot gevolg.
Ik vond dat drie weken geleden al dom en nu nog steeds.
Dus je woont nog wel ergens in de randstad? Het probleem is daar kleiner, omdat men daar meer gewend is aan een multiculturele samenleving.quote:Op maandag 10 februari 2020 10:17 schreef Aurelius het volgende:
Er zijn in dit land een boel eencelligen die denken dat ze lollig zijn, en debiele grapjes maken tegen mensen die er anders uitzien. Dus ook tegen Aziaten. Maar om nu heel Nederland af te schilderen als een racistisch land gaat echt te ver.
Mijn vrouw is Aziatisch, en ik heb hierdoor ook een boel Aziaten kennissen en vrienden. Allemaal vriendelijke, hardwerkende mensen die blij zijn om hier te wonen en de kansen die dit land ze biedt. En ik hoor nooit geluiden over discriminatie. Maar goed, ik woon niet in Amsterdam én niet in de provincie, dus misschien heeft het daarmee te maken.
Als ik deze artikelen lees komen ze ook nooit verder dan dezelfde handvol voorbeelden. Een liedje op de kleuterschool, een aflevering van Ranban. Dit zijn grotendeels weer van die “woke” journalisten en millenials die pas het gevoel hebben dat ze pas echt kunnen meedoen (en misschien wat subsidie kunnen vangen) als ze ook tot een zogenaamde gediscrimineerde minderheid behoren. Wat dat betreft staan Aziaten toch net boven Witte mannen op de slachtofferschap schaal. Te succesvol.
Dat is natuurlijk niet goed te praten, maar dat is geen excuus om zelf mensen te gaan discrimineren.quote:Op maandag 10 februari 2020 10:51 schreef Jemoederniet het volgende:
Gelukkig discrimineren Chinezen zelf nooit (Oeigoeren, Tibetanen).
Ik heb het idee dat relativeren, nuance ver te zoeken is. Iedereen is tegenwoordig zo snel op zijn teentjes getrapt. Overgevoelig. Zoals ik al zei, als je niet “woke” bent, dat lijkt het wel of je er in sommige kringen niet meer bij hoort. Vorig jaar naar een bijeenkomst in Pakhuis de Zwijger geweest over tweede generatie Aziaten. En de mensen die het hardst klaagde over discriminatie waren mensen die van subsidie afhankelijk waren of zichzelf/iets te verkopen hadden. En ik zie nu in die artikelen weer dezelfde mensen voorbijkomen. Mijn ervaringen zijn over het algemeen juist positief. Ik zie steeds meer Aziatische mensen in mijn omgeving succesvolle ondernemingen starten en goed integreren met behoud van eigen identiteit. En we zijn als maatschappij gegroeid. TV-programma’s als Ushi zouden nu echt niet meer gemaakt kunnen worden.quote:Op maandag 10 februari 2020 10:41 schreef Bluesdude het volgende:
Je hoort dat ook niet omdat mensen zich niet (meer) druk willen maken over discriminerende ervaringen.
Het is een verdedigingsmechanisme: ---> vergeet het, move on . Niet over praten is niet over denken, is vergeten.
Yep. In Leiden. Er is een grote Aziatische gemeenschap, en een lange geschiedenis t.a.v. de relaties met Oosterse landen als Japan. Dus misschien ligt het daaraan. Daarnaast zal het denk ik moeilijker/irritanter zijn voor Aziatische Nederlanders die hier geboren zijn, dan voor immigranten.quote:Op maandag 10 februari 2020 10:52 schreef Brede_meneer het volgende:
Dus je woont nog wel ergens in de randstad? Het probleem is daar kleiner, omdat men daar meer gewend is aan een multiculturele samenleving.
Ik ben zelf Aziatisch en opgegroeid in de provincie, en met enige regelmaat werd ik toch wel geconfronteerd met discriminerende uitspraken van mensen daar. Nu ik in Utrecht woon kom ik dit nog maar zelden tegen.
https://www.geenstijl.nl/(...)esome-zijn-trouwens/quote:Hele Kamer steunt poepchineesmotie GroenLinks
We hebben het niet over cabaratiersquote:Op zondag 9 februari 2020 17:35 schreef fetX het volgende:
[..]
Oei. Cabaratiers kunnen wel inpakken.
Als je dit altijd maar aan gaat houden, blijft er echt niets meer over. Als je in een vrije samenleving wilt wonen, moet je wel wat kunnen hebben e/of naast je neer kunnen leggen. Want juist door die vrijheid gebeuren dit soort dingen. Hans Teeuwen legde dat een aantal jaar geleden heel goed uit aan de meisjes van Halal.
Dus als Piet in de sloot springt spring jij ook in de slootquote:Op zondag 9 februari 2020 17:40 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ook Obama was onderwerp voor een leuk Chinees prentje toen hij een bezoek aan Kenya bracht. De titel was"Homecoming". Fijn weer thuis in z'n inboorlingen outfit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Of een tentoonstelling organiseren met foto's die de gelijkenissen tonen tussen o.a. apen en zwarten met de titel "“This is Africa” in het Hubei Provincial Museum in Wuhan.
Koekoek.
Sorry maar ik betwijfel of Rowan Atkinson op straat een vreemde Chinees die hij niet kent zomaar zou gaan uitschelden voor poepchineesquote:Op zondag 9 februari 2020 18:28 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Hier, luister eens naar Rowan Atkinson over beledigen. Misschien dat zijn eloquentie het je iets beter duidelijk maakt.
“The clear problem with the outlawing of insult is that too many things can be interpreted as such. Criticism is easily construed as insult. Ridicule is easily construed as insult. Sarcasm, unfavourable comparison, merely stating an alternative point of view can be interpreted as insult.”
Nee, zeer ws niet. Omdat hij weet dat Chinezen nogal lange tenen hebben en hij niet suïcidaal is. Echter dat doet weinig af aan zijn betoog (heb je geluisterd wat hij zei?)quote:Op maandag 10 februari 2020 14:10 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Sorry maar ik betwijfel of Rowan Atkinson op straat een vreemde Chinees die hij niet kent zomaar zou gaan uitschelden voor poepchinees
Ah, cabaretiers mogen wèl schurende grappen maken!?quote:Op maandag 10 februari 2020 14:08 schreef Oceanier het volgende:
[..]
We hebben het niet over cabaratiers
Ja maar jij leest of begrijpt het artikel waarmee dit topic is geopend niet goed. Je mag van alles raar vinden maar dat is niet waar het artikel overgaat.quote:Op zondag 9 februari 2020 20:04 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus ik scheldt een Chinees uit als ik zeg dat ik het raar vind dat hij hond of kat eet. Maar als diezelfde Chinees zegt dat hij het raar vind dat ik rauwe haring eet dan is dat sowieso iets anders. Juist.
Dit is nu juist het probleem. Je mag niet eens meer raar opkijken van de rare en vreemde gebruiken en er al helemaal niets over zeggen en vinden. Als NL'er dan he... Andersom mag dat natuurlijk wel....
Nee ik heb niet geluisterd naar zijn betoog, wat hij zegt boeit mij niet.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:16 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Nee, zeer ws niet. Omdat hij weet dat Chinezen nogal lange tenen hebben en hij niet suïcidaal is. Echter dat doet weinig af aan zijn betoog (heb je geluisterd wat hij zei?)
Mensen op straat worden lastig gevallen door tuig. Er is totaal geen link naar cabaratiers.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:17 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ah, cabaretiers mogen wèl schurende grappen maken!?
Racisme tegen mensen met een Afrikaanse achtergrond gebeurd hier in Nederland ookquote:Op zondag 9 februari 2020 17:40 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Koekoek.
Over die leeuw, wat meestal als compliment bedoeld is, heeft niemand het meer over natuurlijk.quote:Op zondag 9 februari 2020 17:40 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Koekoek.
Mee eens.quote:Op maandag 3 februari 2020 08:55 schreef Oceanier het volgende:
Die mensen die domme grapjes maken over Chinezen zijn echt triest. Dit zijn mensen die vinden dat je alles maar moet kunnen zeggen onder het mom van vrijheid van meningsuiting, inclusief kwetsen. Maar wanneer je hun moeder uitscheld voor kanker hoer dan gaan ze zelf janken, dat kan dan weer niet.
Racists ughh
Vooruit, dan herhaal ik de crux van zijn betoog nog een keer voor je. Probeer het te begrijpenquote:Op maandag 10 februari 2020 14:21 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee ik heb niet geluisterd naar zijn betoog, wat hij zegt boeit mij niet.
Dat vraag ik mij dus af. De meeste Turken in NL staan namelijk wel achter Erdogan.quote:Op maandag 10 februari 2020 10:58 schreef Brede_meneer het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet goed te praten, maar dat is geen excuus om zelf mensen te gaan discrimineren.
Chinezen die in Nederland wonen hebben ook weinig te maken met wat de overheid in China doet, de meesten staan er ook niet achter.
Dit.quote:Op maandag 3 februari 2020 09:12 schreef thedeedster het volgende:
Bij alleen grappen hoeft het niet altijd racisme te zijn. Maar het kan in sommige gevallen ook onbewust racisme zijn. De mensen die op straat door vreemden worden uitgescholden, dat is wel racisme, ook als het uitschelden zogenaamd een grapje is.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:32 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Mee eens.
Echter om weer meteen de racismekaart te trekken vind ik zo triest.
Onsmakelijke en flauwe grappen, ja.
Racisme, nee.
Geloof me, volgens mij snap je Rowan Atkinson zelf niet. Op straat willekeurig de eerstvolgende Chinees die langsloopt uitschelden voor “kankerchinees rot op naar je eigen land met je corona”.....geloof me, probeer te begrijpen dat dat toch echt niet de crux is van zijn betoog.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:34 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Vooruit, dan herhaal ik de crux van zijn betoog nog een keer voor je. Probeer het te begrijpen![]()
“The clear problem with the outlawing of insult is that too many things can be interpreted as such. Criticism is easily construed as insult. Ridicule is easily construed as insult. Sarcasm, unfavourable comparison, merely stating an alternative point of view can be interpreted as insult.”
Hiervan zijn geen objectieve cijfers zoals we die hebben met Erdogan, maar dit geeft je wellicht een beeld:quote:Op maandag 10 februari 2020 14:35 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij dus af. De meeste Turken in NL staan namelijk wel achter Erdogan.
De lijst wandaden van China is bijna eindeloos. Het pesten van Taiwan en Hongkong, de Oeigoeren in concentratiekampen, Tibetanen, het sociale kredietsysteem, constante cyberaanvallen richting het Westen, het proberen te installeren van ''Manchurian candidates'' in Australie, het steunen van Noord-Koreaans regime...
Ik vraag mij werkelijk af of Chinezen hier dat allemaal afkeuren.
https://www.parool.nl/col(...)or-racisme~bb0aeff7/quote:Al snel waren er berichten over racistische aanvallen op mensen van Aziatische afkomst in onder andere Frankrijk, Canada en België. In Frankrijk bedachten Aziatische Fransen daarom de hashtag #JeNeSuisPasUnVirus, ‘ik ben geen virus’. En een filmpje van een Aziatisch Amerikaanse vrouw die in New York wordt geschopt, geslagen en uitgescholden voor ‘diseased bitch’ ging vorige week viral
Jij stelde dat Chinezen niet (houden van) kwetsen.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:09 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dus als Piet in de sloot springt spring jij ook in de sloot
Nee.. maar voordat ik hierover te horen kreeg was ik mij er niet van bewust, en dat zal voor meer mensen zo zijn. Dus op dat gebied maak je het met zo’n petitie wel mondiaal..quote:
Verschrikkelijk toch, gewoon walgelijk. Dat er in New York een Aziatische vrouw afgelopen week geschopt en geslagen is midden op straat is totaal aan mij voorbij gegaan, gatverdamme. Te erg voor woorden, en dat mensen hier ook nog eens cabaretiers erbij betrekken om een vergelijking te maken, die snappen er helemaal niets van.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/col(...)or-racisme~bb0aeff7/
Want dat leren de mensen hun kinderen standaardquote:Op maandag 10 februari 2020 16:24 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Verschrikkelijk toch, gewoon walgelijk. Dat er in New York een Aziatische vrouw afgelopen week geschopt en geslagen is midden op straat is totaal aan mij voorbij gegaan, gatverdamme. Te erg voor woorden, en dat mensen hier ook nog eens cabaretiers erbij betrekken om een vergelijking te maken, die snappen er helemaal niets van.
Een aantal mensen zijn denk ik zo geobsedeerd door de anti-pieten in de pietendiscussie, dat ze niet meer weten wat wel of niet racisme is.
Achterlijke imbecielen die op straat willekeurig Chinese mensen uitschelden en lastig vallen worden nu vergeleken met cabaretiers.
Ga eerst uitzoeken wat racisme betekent, verdiep je daarna in cabaretiers en leer je kinderen (als je kinderen hebt) om niet zomaar op straat willekeurig vreemde mensen uit te schelden en al helemaal niet vanwege hun afkomst.
Dat was omdat iemand zei dat Chinezen lachen om het leed van anderen. Als je een beetje begrijpend leest, bedoel ik dus dat je niet alle Chinezen over een kam moet scheren.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:20 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Jij stelde dat Chinezen niet (houden van) kwetsen.
Met je Piet en de sloot.
Slinesen hahaaaaatjes doe je ogen open en sambal bijquote:Op maandag 10 februari 2020 16:26 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dat was omdat iemand zei dat Chinezen lachen om het leed van anderen. Als je een beetje begrijpend leest, bedoel ik dus dat je niet alle Chinezen over een kam moet scheren.
Naja als je vind dat het normaal is om willekeurig vreemde Chinezen op straat uit te schelden, dan ben je niet goed opgevoed door je moeder. Niet alleen je kinderen moet je dus leren om dit niet te doen, iemand moet jou ook opvoeden.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:26 schreef Questular het volgende:
[..]
Want dat leren de mensen hun kinderen standaard
Jij hebt overduidelijk geen kinderen.
Vaders hoeven niks te doen? Mooi weet ik dat ook weer.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:31 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Naja als je vind dat het normaal is om willekeurig vreemde Chinezen op straat uit te schelden, dan ben je niet goed opgevoed door je moeder. Niet alleen je kinderen moet je dus leren om dit niet te doen, iemand moet jou ook opvoeden.
quote:Op maandag 10 februari 2020 16:30 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Slinesen hahaaaaatjes doe je ogen open en sambal bij
quote:Op maandag 10 februari 2020 16:26 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dat was omdat iemand zei dat Chinezen lachen om het leed van anderen. Als je een beetje begrijpend leest, bedoel ik dus dat je niet alle Chinezen over een kam moet scheren.
quote:Op zondag 9 februari 2020 16:16 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Als er trouwens iets humor is in China, dan is het wel het leed van andere mensen. Als iemand pijn heeft of zijn bezittingen verliest lachen de Sjinezen zich krom.
Wat je schreef was heel duidelijk:quote:Op zondag 9 februari 2020 16:22 schreef Oceanier het volgende:
[..]
En dan nu gaan draaien.quote:De Chinezen lachen zich niet krom om de leed van een ander.
Oh God een bijgoochem.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:33 schreef Questular het volgende:
[..]
Vaders hoeven niks te doen? Mooi weet ik dat ook weer.
En voor de rest snap je het echt niet.
Wat draai ik eigenlijk precies? Snap je het zelf nog wel?quote:Op maandag 10 februari 2020 16:35 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat je schreef was heel duidelijk:
[..]
En dan nu gaan draaien.
Zwak.
Nergens zeg ik dat ik het normaal vind, de manier waarop jij je conclusies trekt is bijna hilarisch.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:35 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Oh God een bijgoochem.
Dat je het normaal vind dat Chinezen willekeurig op straat worden uitgescholden betekent dat jij het niet snapt
Zo hilarisch is het niet dat Chinezen op straat door vreemde debielen worden uitgescholden. Als je het niet normaal vind, wat vind je er dan van?quote:Op maandag 10 februari 2020 16:39 schreef Questular het volgende:
[..]
Nergens zeg ik dat ik het normaal vind, de manier waarop jij je conclusies trekt is bijna hilarisch.
Verder ben je totaal niet voor rede vatbaar en gewoon gruwelijk irritant.
Dit dus.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:39 schreef Questular het volgende:
[..]
Nergens zeg ik dat ik het normaal vind, de manier waarop jij je conclusies trekt is bijna hilarisch.
Verder ben je totaal niet voor rede vatbaar en gewoon gruwelijk irritant.
Als die school in Nederland staat zou ik ze een bekend gezegde terug sturen:quote:Op maandag 10 februari 2020 15:46 schreef Logician2.0 het volgende:
Wij kregen net ook de vraag vanuit de chinese school of we de link naar de petitie wilden delen.
Ik ben echt geschrokken van wat ze vertelde, hoe verschrikkelijk het is..
https://www.woorden.org/spreekwoord.php?woord=geschorenquote:als je geschoren wordt, moet je stilzitten (=als er scherpe kritiek op je is (je wordt geschoren), kun je beter rustig wachten tot het voorbij is, in plaats van erop in te gaan)
Het is een discriminerend liedje.quote:Op maandag 10 februari 2020 18:20 schreef hmmmz het volgende:
Zelfs op het journaal en 1vandaag. Mensen kunnen geeneens meer tegen een grapje. Niks mis met dat radio liedje.
Soms is satire superlullig.. Niet grappig... of wel grappig voor discriminerende lieden.quote:Op maandag 10 februari 2020 18:32 schreef Steef121 het volgende:
Soms wordt satire verward met racisme en andersom.
Satire kan behoorlijk smakeloos zijn inderdaad.quote:Op maandag 10 februari 2020 18:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Soms is satire superlullig.. Niet grappig... of wel grappig voor discriminerende lieden.
https://www.nu.nl/binnenl(...)e-lied-radio-10.htmlquote:Meerdere leden van de Chinees-Nederlandse gemeenschap hebben aangifte gedaan tegen radio-dj Lex Gaarthuis en Radio 10, vanwege het lied Voorkomen is beter dan Chinezen, dat zondag te horen was op de radiozender. Het lied zou "discriminerend" en "haatzaaiend" zijn. Dat staat in een ondertekende verklaring van verschillende Chinees-Nederlandse organisaties, zo meldt EenVandaag.
Allemaal racisten!! Verder het jank verhaal niet gelezen.quote:Op maandag 3 februari 2020 08:55 schreef Oceanier het volgende:
Racists ughh
quote:Op maandag 10 februari 2020 19:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)e-lied-radio-10.html
quote:Op maandag 10 februari 2020 18:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is een discriminerend liedje.
Mensen worden stinkchinezen genoemd. Er wordt gesuggereerd dat eten in een chinees restaurant ziekmakend kan zijn .
Ja toch stelletje azijnpissersquote:Op maandag 10 februari 2020 19:54 schreef Questular het volgende:
Wat zijn we toch een jank volk geworden.
Of leren de schouders op te halen en door te gaan met belangrijkere zaken. Wij als samenleving in het geheelquote:Op maandag 10 februari 2020 20:00 schreef Longcat. het volgende:
[..]
Ja toch stelletje azijnpissersAls die chinezen het niet tolereren moeten ze gewoon oprotten
Precies.quote:Op maandag 10 februari 2020 18:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is een discriminerend liedje.
Mensen worden stinkchinezen genoemd. Er wordt gesuggereerd dat eten in een chinees restaurant ziekmakend kan zijn .
Mee eens. Zorgelijke ontwikkeling dit.quote:Op maandag 10 februari 2020 19:54 schreef Questular het volgende:
Wat zijn we toch een jank volk geworden.
Als je ze niet ziet en niet hoort dan zijn ze volgens mij gewoon rustig. Niet geïntegreerdquote:Op maandag 10 februari 2020 20:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Normaal zijn chinezen de ideale burgers qua integratie. Je hoort en ziet ze niet, zorgen voor bijna geen overlast en zijn beleefd en hardwerkend en dus een voorbeeld in veel opzichten voor anderen.
Enige jammere is dat ze naar mijn inzien zich te veel afzonderen en ze niet echt met de rest omgaan maar dat is hun goed recht.
Dat ze nu zo van zich afbijten heeft alles te maken met de gevolgen van het coronavirus. Ze worden vermeden dus voelen de ondernemers in de portemonnee en door sommigen als melaats behandeld.
Als je dan ook nog eens extra olie op het vuur krijgt hierdoor snap ik de reactie.
Ik moet wel bekennen dat ik sinds een paar weken toch ook de chinees mijd. Dat klinkt lullig maar je hebt toch het gevoel, ook omdat het zon seculiere groep is hij of zij eerder via via in aanraking komt met een besmet iemand.
Neemt niet weg dat ik niet vind dat je ze moet aanvallen/uitschelden.
Ze zijn relatief succesvol geintegreerd.quote:Op maandag 10 februari 2020 20:27 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als je ze niet ziet en niet hoort dan zijn ze volgens mij gewoon rustig. Niet geïntegreerd
Sterker nog, je komt er als oer-Hollander ook vrijwel niet tussen.
Je verwart "we hebben er geen last van" met geïntegreerd zijn. Je bent niet geïntegreerd als je hier in een vrij gesloten samenleving bivakkeert.quote:Op maandag 10 februari 2020 20:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ze zijn relatief succesvol geintegreerd.
Als je assimilatie weg laat mis je alleen interactie met de rest.
Turken lijken veel op chinezen in bepaald opzicht. Ondernemend, grotendeels vasthoudend aan eigen taal,cultuur,groep maar wel meer interactie met de rest. Vind je hen dan beter geintegreerd dan chinezen?
Jij kan toch ook oprotten als je vind dat bepaalde bevolkingsgroepen minder rechten moeten hebben. ?quote:Op maandag 10 februari 2020 20:00 schreef Longcat. het volgende:
[..]
Ja toch stelletje azijnpissersAls die chinezen het niet tolereren moeten ze gewoon oprotten
Dan heb je dat filmpje gemistquote:Op maandag 10 februari 2020 20:47 schreef Toefjes het volgende:
Ze houden zich netjes aan de regels. En ze zijn harde werkers. Dat is allemaal heel fijn hoor, hou me ten goede. Maar met dingen die typisch Hollands zijn.. ik zie ze niet. En dat is voor mij integratie.
Ja, en dan post ik een filmpje van Ali B en nog wat succesvolle rakkers en dan hebben de Marokkanen het ook voorbeeldig gedaan.quote:Op maandag 10 februari 2020 20:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dan heb je dat filmpje gemist
Als je zo Nederlands spreekt dan doe je dat dagelijks en ben je gericht op de taal van je omgeving overnemen, met de tongval waarin men spreekt.
De geinterviewden spreken typisch Hollands .... Logisch.... het zijn Nederlanders.
Als jij dat vind ...mag je best vinden.quote:Op maandag 10 februari 2020 20:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, en dan post ik een filmpje van Ali B en nog wat succesvolle rakkers en dan hebben de Marokkanen het ook voorbeeldig gedaan.
Je kan er niet om heen man. Bewijs geleverd. Case closed.quote:Op maandag 10 februari 2020 20:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, en dan post ik een filmpje van Ali B en nog wat succesvolle rakkers en dan hebben de Marokkanen het ook voorbeeldig gedaan.
Maar goed, ik had het filmpje niet gemist. Misschien heb jij gemist dat ik in dit topic op het filmpje had gereageerd.quote:Op maandag 10 februari 2020 20:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als jij dat vind ...mag je best vinden.
Ik had het dus over 3 personen in het filmpje.
Echte Nederlanders.... en ze zijn niet de enige Chinese Nederlanders
Ja ok, ik geef me gewonnen.quote:Op maandag 10 februari 2020 20:59 schreef Steef121 het volgende:
[..]
Je kan er niet om heen man. Bewijs geleverd. Case closed.
ok anders geformuleerd.... dan heb je niet gezien in het filmpje dat je het over Nederlanders hebtquote:Op maandag 10 februari 2020 21:01 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Maar goed, ik had het filmpje niet gemist.
Tuurlijk zijn deze 3 uit het filmpje hardstikke geintegreerd. Dat hoor je aan hoe ze Nederlands praten.quote:Het punt was: zijn ze geïntegreerd, of verwarren we het met "we hebben er geen last van".
Ik geloof het tweede.
Ja, zoals ik al zei : helemaal prima. De 3 in het filmpje spreken goed Nederlands dus zijn de Chinezen heel goed geïntegreerd. Jij wint.quote:Op maandag 10 februari 2020 21:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ok anders geformuleerd.... dan heb je niet gezien in het filmpje dat je het over Nederlanders hebt
[..]
Tuurlijk zijn deze 3 uit het filmpje hardstikke geintegreerd. Dat hoor je aan hoe ze Nederlandse praten.
Overigens hier mee eens. Sommige Chinezen integreren prima, maar vele anderen vallen onder de categorie "we hebben er geen last van". Maar is verder off topic.quote:Op maandag 10 februari 2020 20:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je verwart "we hebben er geen last van" met geïntegreerd zijn. Je bent niet geïntegreerd als je hier in een vrij gesloten samenleving bivakkeert.
Ze houden zich netjes aan de regels. En ze zijn harde werkers. Dat is allemaal heel fijn hoor, hou me ten goede. Maar met dingen die typisch Hollands zijn.. ik zie ze niet. En dat is voor mij integratie.
Stel, ik emigreer naar Thailand. Ik leer de taal, want dat is makkelijk. En vervolgens kom ik in een Hollandse kennissenkring terecht. En ga ik eigenlijk alleen daar maar mee om. We behouden de Nederlandse normen en waarden. Ik hou me netjes aan de regels. Samen met de Hollanders verdienen we wat bij om eten te maken voor de Thai.
Ben ik dan geïntegreerd, of ben ik dan gewoon een Hollander in Thailand die zich netjes gedraagt en daar geld verdient?
Inderdaad een beetje off-topic. Staat los van dat ik vind dat mensen elkaar gewoon met rust moeten laten met dit soort dingen. Of het nu gaat om Corona met de Chinezen of terroristische aanslagen met moslims.quote:Op maandag 10 februari 2020 21:22 schreef Steef121 het volgende:
[..]
Overigens hier mee eens. Sommige Chinezen integreren prima, maar vele anderen vallen onder de categorie "we hebben er geen last van". Maar is verder off topic.
Gaat om dit:quote:Op maandag 10 februari 2020 19:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)e-lied-radio-10.html
quote:Op maandag 10 februari 2020 20:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nu weet ik niet wacht achterlijker is, dat lied of die lange tenen van die huilies die aangifte moeten doen van zichzelf.quote:Op maandag 10 februari 2020 21:31 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Gaat om dit:
Wat een achterlijk lied zeg![]()
Klopt niet. Chinese maffia, uitbuiting, seksindustrie. Om maar wat te noemen. Allemaal in eigen kring.quote:Op maandag 10 februari 2020 20:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je verwart "we hebben er geen last van" met geïntegreerd zijn. Je bent niet geïntegreerd als je hier in een vrij gesloten samenleving bivakkeert.
Stel, ik emigreer naar Thailand. Ik leer de taal, want dat is makkelijk. En vervolgens kom ik in een Hollandse kennissenkring terecht. En ga ik eigenlijk alleen daar maar mee om. We behouden de Nederlandse normen en waarden. Ik hou me netjes aan de regels. Samen met de Hollanders verdienen we wat bij om eten te maken voor de Thai.
Ben ik dan geïntegreerd, of ben ik dan gewoon een Hollander in Thailand die zich netjes gedraagt en daar geld verdient?
Tis allemaal even triest.quote:Op maandag 10 februari 2020 21:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu weet ik niet wacht achterlijker is, dat lied of die lange tenen van die huilies die aangifte moeten doen van zichzelf.
De triestheid is dat mensen discriminerend gezang en gegein niet herkennen, dan wel er stiekem op geilen.quote:
Empathie is zó 2019.quote:Op maandag 10 februari 2020 21:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De triestheid is dat mensen discriminerend gezang en gegein niet herkennen, dan wel er stiekem op geilen.
Whaaaa! "Je laat je toch niet door een flikker met psoriasis vertellen hoe het moet"quote:Op maandag 10 februari 2020 23:33 schreef FernandoMartinez het volgende:
Maar mocht weer wel, na die rel van Gordon met zn nummer 39
En als Corona je niet bevalt, dan drink je toch Sol?
En een dj die er de klapjosti uithangt.quote:Op maandag 10 februari 2020 21:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De triestheid is dat mensen discriminerend gezang en gegein niet herkennen, dan wel er stiekem op geilen.
Wij Brabanders voelen ons ook gediscrimineerd doordat ze dit een Carnavals nummer noemen.quote:Op maandag 10 februari 2020 21:31 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Gaat om dit:
Totaal verschillend!quote:Op maandag 10 februari 2020 20:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Haha, inderdaad.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 08:15 schreef nils7 het volgende:
[..]
Er is maar 1 Roffadammer die Carnavalsliedjes mag zingen en die wacht al een tijd op z'n Pizza.
Goh is dit ook al weer verplicht onderwerp van gesprek in een of andere talkshow.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:10 schreef Bluesdude het volgende:
'De wereld draait door' 10 febr 2020, zie op 6.25 minuten
https://www.bnnvara.nl/dewerelddraaitdoor/videos/527503
Ik kan me anders nog lege schappen herinneren in winkels ket briefjes omdat Chinezen alle babypoeder meenamenquote:Op dinsdag 11 februari 2020 09:32 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Totaal verschillend!
Straatterreur komt voornamelijk door derde en tweede generatie Marokkanen.
Zelden of nooit door Chinezen die hebben geen tijd daarvoor want of ze studeren of ze zijn aan het werk.
Wat een groot deel van de derde en tweede generatie Marokkanen juist niet of nauwelijks doen.
Je vergelijkt appels met varkens.
Nee hoor.... dat heet vrije meningsuiting en voor jezelf opkomen, eindelijk na vele jaren zwijgen.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 12:19 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Goh is dit ook al weer verplicht onderwerp van gesprek in een of andere talkshow.Wat een overdreven gedoe zeg, gatverdamme.
En jouw vriendin of zus/moeder wordt wel eens kankerhoer genoemd op straat door Chinese jongeren?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 12:30 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik kan me anders nog lege schappen herinneren in winkels ket briefjes omdat Chinezen alle babypoeder meenamen
Ga eens als Afrikaan naar Chinaquote:Op dinsdag 11 februari 2020 13:06 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
En jouw vriendin of zus/moeder wordt wel eens kankerhoer genoemd op straat door Chinese jongeren?
Het gaat niet om discriminerende Chinezen, het gaat om discriminerende Nederlanders. Want dat Chinezen het doen betekent niet automatisch dat het oke is en wij het ook maar moeten doen.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 13:46 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ga eens als Afrikaan naar China
Terecht dit, ik acht zelfs Anita&Ed hoger dan deze ooraidsquote:Op dinsdag 11 februari 2020 08:15 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wij Brabanders voelen ons ook gediscrimineerd doordat ze dit een Carnavals nummer noemen.
Het heeft weinig Carnavalesk... en daarnaast is het ingezongen door iemand met een zeer duidelijk accent van iemand die net van over de rivieren komt![]()
Er is maar 1 Roffadammer die Carnavalsliedjes mag zingen en die wacht al een tijd op z'n Pizza.
Ik ben geboren in Amersfoort en ken het ook to-taal niet. Zelfs in de jaren 90 zouden we dit als raar hebben ervaren. Ik vermoed dat het inderdaad provinciegebonden is.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:40 schreef Aurelius het volgende:
Dat liedje dat op basisscholen zou worden gezonden, Hanky Panky Shangai ofzo, heeft iemand dit wel eens gehoord? Ik ben al wat ouder maar heb het nooit gezongen. Mijn kinderen die nu op de kleuterschool zitten ook niet. Eigenlijk kent niemand het in mijn omgeving. Is dit iets in de Provincie?
Ik kan me ook niet voorstellen dat dit wordt gepromote op scholen of Pabo's.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ik ben geboren in Amersfoort en ken het ook to-taal niet. Zelfs in de jaren 90 zouden we dit als raar hebben ervaren. Ik vermoed dat het inderdaad provinciegebonden is.
Het was een verjaardagsliedje, die hoorde ik veel op school eind jaren 80quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:40 schreef Aurelius het volgende:
Dat liedje dat op basisscholen zou worden gezonden, Hanky Panky Shangai ofzo, heeft iemand dit wel eens gehoord? Ik ben al wat ouder maar heb het nooit gezongen. Mijn kinderen die nu op de kleuterschool zitten ook niet. Eigenlijk kent niemand het in mijn omgeving. Is dit iets in de Provincie?
quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:40 schreef Aurelius het volgende:
Ontzettend vaak (omstreeks 1990, in Brabant).quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:40 schreef Aurelius het volgende:
Ik nog nooit van gehoord, maar Moriaantje zo zwart als roet wel (Randstad).quote:Op vrijdag 14 februari 2020 17:56 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ontzettend vaak (omstreeks 1990, in Brabant).
*zoekt op*quote:Op vrijdag 14 februari 2020 17:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik nog nooit van gehoord, maar Moriaantje zo zwart als roet wel (Randstad).
quote:Op maandag 10 februari 2020 21:31 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Gaat om dit:
Nu is carnaval sowieso al een achterlijk feest der achterlijken, dus.... Umhja.quote:Op maandag 10 februari 2020 21:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu weet ik niet wacht achterlijker is, dat lied of die lange tenen van die huilies die aangifte moeten doen van zichzelf.
Het gros van de Chinezen hoor je ook niet lijkt me, gewoon weer wat anekdotes van social media en/of BN'ers die worden uitvergroot. Over wat voor percentage zou het nu werkelijk gaan van Chinezen die "janken"? Ik voorzie nog niet echt massale protesten van Chinese Nederlanders en er wonen er hier toch aardig wat (+/- 100.000). Vermoedelijk haalt het gros daarvan gewoon z'n schouders op en gaat over tot de orde van de dag, denk je niet? Derhalve zijn generalisaties als "de Chinezen" en "De negers" ook altijd nogal simpel.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 17:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Pfff had niet verwacht dat zelfs Chinezen hierover zouden janken... laat zeuren over racisme nou gewoon over aan negers. Ken wel wat Chinezen en die maakte ook grap over dat er net wat familie uit China over was gevlogen en toen liep ie te hoesten. Je zag de collega wel lachen, maar toch afstand houdenMensen zijn nou eenmaal snel bang te krijgen.
In de Achterhoek werd het vaak gezongen op m'n basis school.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:40 schreef Aurelius het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |