abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191323315
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Heb je wel gelezen dat het vooral door mensen met een migratieachtergrond gebeurt?
Wat verandert dat?
pi_191323693
Ik ben net terug uit vietnam. In Hanoi staan hond en kat gewoon op de menukaart.

Van de andere kant eten wij ook gekke dingen zoals rauwe haring of drop.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_191323697
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:00 schreef Butjekef het volgende:
Micro-agressie. Man man man.
ja van dat woord wordt ik ook agressief. Voor de rest natuurlijk een triest bericht.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191323731
Micro-agressie, witte Nederlander. Heeft de journalist in kwestie toevallig veel tijd op Tumblr doorgebracht of gewoon een bachelor in gender studies?
pi_191323913
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:24 schreef marzman het volgende:
Ik ben net terug uit vietnam. In Hanoi staan hond en kat gewoon op de menukaart.

Van de andere kant eten wij ook gekke dingen zoals rauwe haring of drop.
Maar dat is algemeen bekend.
West-Melanesia
  maandag 3 februari 2020 @ 11:40:04 #31
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191324625
Discriminatie lijkt mij hier helemaal terecht, flauwe grappen niet. Juist nu veel Chinezen naar China zijn geweest voor de nieuwjaarsviering, of hun familie uit China naar hier, is er een verhoogd risico dat ze drager van het virus zijn, zelfs als ze alleen maar rijst eten. Daarom kun je ze niet als ieder ander zien, ook westerlingen die uit China komen mag je apart nemen en in quarantaine zetten als overheid. Je wilt het risico niet nemen.
  maandag 3 februari 2020 @ 11:56:29 #32
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_191324837
Ahaha poepchinees lololo
pi_191324842
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:40 schreef Lunatiek het volgende:
Discriminatie lijkt mij hier helemaal terecht, flauwe grappen niet. Juist nu veel Chinezen naar China zijn geweest voor de nieuwjaarsviering, of hun familie uit China naar hier, is er een verhoogd risico dat ze drager van het virus zijn, zelfs als ze alleen maar rijst eten. Daarom kun je ze niet als ieder ander zien, ook westerlingen die uit China komen mag je apart nemen en in quarantaine zetten als overheid. Je wilt het risico niet nemen.
Oh discriminatie kan nu volgens jou dus toch wel a.d.h.v. de situatie. Laten we gelijk teruggaan naar de Molukse wijken topic.

Maar wat in dit geval met discriminatie wordt bedoeld is het op straat uitschelden van chinezen en allerlei discriminerende opmerkingen maken richting chinezen Lunatiek, je hebt het artikel of verkeerd gelezen of begrepen of ik weet nog wel iets anders te bedenken...

Over flauwe grappen gesproken #151 in de Molukse wijken topic...
West-Melanesia
pi_191324877
quote:
17s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:56 schreef Twiitch het volgende:
Ahaha poepchinees lololo
Ja dat zeiden we weleens in groep 3 enzo maar op een gegeven moment wordt je volwassen _O-
West-Melanesia
pi_191324947
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:40 schreef Lunatiek het volgende:
In dit geval in het OV hadden die mensen ook best even kunnen staan als ze er zo bang voor zijn. Zo heel demonstratief met je neus en bakkes achter je sjaal en jas zitten vind ik echt heel asociaal naar dat meisje toe.
pi_191325018
Witte Nederlanders :') Gestopt met lezen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Frutsel op 03-02-2020 14:39:57 (iets minder mag ook wel) ]
pi_191325030
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 08:44 schreef Oceanier het volgende:
Hey we zijn er weer. Inmiddels anno 2020 en Nederlanders die nog steeds problemen met een Molukse wijk hebben :p. Te triest voor woorden.

Net als dat corona virus. Overal om me heen hoor ik dat het vooral Nederlanders zijn die discriminerende opmerkingen jegens de Aziaten maken.

Wat is dat toch met Nederlanders en racisme? Ik zal een aparte topic starten over het corona virus.
Ah, het verwachte topic over Nederlanders die racisten zijn.

Maar helaas voor Oceanier is het probleem niet specifiek Nederlands.

Uit de OP:

quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 08:49 schreef Oceanier het volgende:
Wu merkt dat het racisme niet alleen van de witte Nederlander komt. ,,Ironisch genoeg komen de lullige opmerkingen soms juist van Nederlanders met een migrantenachtergrond. Terwijl je van hen juist empathie zou verwachten omdat ze zelf ook met racisme te maken hebben.’’
pi_191325098
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ah, het verwachte topic over Nederlanders die racisten zijn.

Maar helaas voor Oceanier is het probleem niet specifiek Nederlands.

Uit de OP:
[..]

Waarom zou het specifiek Nederlands moeten zijn. In Frankrijk en een aantal Aziatische landen worden Chinezen nu ook gediscrimineerd.

Wat wil je eigenlijk bereiken met deze copy paste?

En je bevestigd met de quote van meneer Wu precies wat ik schreef. Soms iemand met een migranten achtergrond, dus vooral juist Nederlanders.

Omg

[ Bericht 9% gewijzigd door Oceanier op 03-02-2020 12:24:32 ]
West-Melanesia
pi_191325108
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:46 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Maar dat is algemeen bekend.
Maar wat is dan de dicriminatie? Mensen uit Azie vragen me ook wel eens of ik drop lust.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_191325163
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:18 schreef marzman het volgende:

[..]

Maar wat is dan de dicriminatie? Mensen uit Azie vragen me ook wel eens of ik drop lust.
Nouja, mensen vinden het vervelend om elke keer voor hondeneter te worden uitgemaakt alleen omdat in hun land hond wordt gegeten. Als iemand zich gekwetst voelt, lijkt het me normaal dat je ermee ophoudt.
West-Melanesia
pi_191325199
Gewoon negeren en niet zo janken, deze generatie is zo hard aan het janken. Tijd voor een echte oorlog zodat iedereen keer weer beetje hard wordt ipv jankgedoe.
  maandag 3 februari 2020 @ 12:28:29 #42
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191325249
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:10 schreef Oceanier het volgende:

Maar Molukkers mogen dat niet met hun eigen wijken.
Molukkers hebben geen eigen wijken. Het zijn namelijk allemaal Nederlandse wijken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191325260
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:24 schreef Syd het volgende:
Gewoon negeren en niet zo janken, deze generatie is zo hard aan het janken. Tijd voor een echte oorlog zodat iedereen keer weer beetje hard wordt ipv jankgedoe.
Knap, als een vreemde mij op straat plotseling kankerpedofiel noemt puur omdat ik Nederlands ben zou ik wel uit me slof schieten denk ik.
West-Melanesia
pi_191325313
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:29 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Knap, als een vreemde mij op straat plotseling kankerpedofiel noemt puur omdat ik Nederlands ben zou ik wel uit me slof schieten denk ik.
Ja maar dat gebeurd dus niet....
pi_191325335
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:17 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Waarom zou het specifiek Nederlands moeten zijn. In Frankrijk en een aantal Aziatische landen worden Chinezen nu ook gediscrimineerd.
Jij betrok het op Nederlanders.

Jij zegt namelijk dat overal om je heen Nederlanders discriminerende opmerkingen maken jegens Aziaten.

En jij vraagt je af wat het toch is met Nederlanders en racisme.

quote:
En je bevestigd met de quote van meneer Wu precies wat ik schreef. Soms iemand met een migranten achtergrond, dus vooral juist Nederlanders.

Omg
Soms juist, zegt hij.

En aangezien Nederlanders nog steeds de grootste groep zijn. Is het dus helemaal niet bewezen dat Nederlanders meer discrimineren dan anderen (uit onderzoek blijkt het tegenovergestelde, Nederlanders zijn relatief makkelijk met interraciale relaties).

quote:
Wat wil je eigenlijk bereiken met deze copy paste?
Ik vind je hypocriet met je rant tegen Nederlanders en racisme.

Want jijzelf vindt het wel normaal dat Molukkers mensen uit hun wijken weren vanwege hun afkomst. En je laat je nooit afkeurend uit over Moluks geweld.
pi_191325368
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Molukkers hebben geen eigen wijken. Het zijn namelijk allemaal Nederlandse wijken.
Ik snap dat je nog steeds boos bent om die voorrangsregel, maar die blijft gewoon van kracht.
West-Melanesia
  maandag 3 februari 2020 @ 12:34:58 #47
Why is all the rum gone?
pi_191325370
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 08:49 schreef Oceanier het volgende:

Ironisch genoeg komen de lullige opmerkingen soms juist van Nederlanders met een migrantenachtergrond.

Kutvolk is het.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 3 februari 2020 @ 12:35:31 #48
Why is all the rum gone?
pi_191325382
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:34 schreef Oceanier het volgende:

Ik snap dat je nog steeds boos bent om die voorrangsregel, maar die blijft gewoon van kracht.
Jij loopt erover te janken. Hoe dan ook, het blijft een Nederlandse wijk, want in Nederland.
pi_191325488
Maarja het is toch ook gewoon, kijk eens wat voor gore troep ze op die markten vreten

En over blanken wordt ook genoeg gezegd, maarja dat is geen racisme. Want de witte man moet dood
pi_191325561
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij betrok het op Nederlanders.

Jij zegt namelijk dat overal om je heen Nederlanders discriminerende opmerkingen maken jegens Aziaten.

En jij vraagt je af wat het toch is met Nederlanders en racisme.
[..]

Soms juist, zegt hij.

En aangezien Nederlanders nog steeds de grootste groep zijn. Is het dus helemaal niet bewezen dat Nederlanders meer discrimineren dan anderen (uit onderzoek blijkt het tegenovergestelde, Nederlanders zijn relatief makkelijk met interraciale relaties).
[..]

Ik vind je hypocriet met je rant tegen Nederlanders en racisme.

Want jijzelf vindt het wel normaal dat Molukkers mensen uit hun wijken weren vanwege hun afkomst. En je laat je nooit afkeurend uit over Moluks geweld.
Onjuist. Het gaat hierom dat er gedriscrimineerd wordt. Dat is waar dit topic om draait. Dat het vooral Nederlanders zijn is niet te bewijzen. Dat is wat je zelf om je heen meemaakt of hoort. Dat ik dat gezegd heb, is uit mijn eigen ervaring.

Bovendien vallen mensen met een andere ethnische achtergrond die hier geboren zijn ook onder “de Nederlander”.

Een ieder, blank of zwart, die discriminerende opmerkingen maakt tegenover Chinezen vanwege het corona virus vind ik een walgelijk persoon.
West-Melanesia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')