Ja. Het is treurig, maar ja. Zonder twijfel.quote:Op maandag 3 februari 2020 08:56 schreef EdvandeBerg het volgende:
Serieus? Moet ik geloven dat anno 2020 in Nederland mensen van Chinese afkomst of met een aziatisch uiterlijk worden gediscrimineerd vanwege het coronavirus? Pesterijen en flauwe grappen enzo kan ik me voorstellen, maar dat men aziaten zou wantrouwen vanwege corona?
De eerst goedprater van dit zielige xenofobische gedrag heeft zich alweer gemeld zie ik. Mooi staaltje victim blaming ook.quote:Op maandag 3 februari 2020 08:57 schreef Scarface88 het volgende:
We zijn net begonnen aan 2020 en elke bevolkingsgroep is alweer "gekwetst". Hou toch op.
https://www.facebook.com/(...)73638755987206/?vh=equote:Op maandag 3 februari 2020 08:56 schreef EdvandeBerg het volgende:
Serieus? Moet ik geloven dat anno 2020 in Nederland mensen van Chinese afkomst of met een aziatisch uiterlijk worden gediscrimineerd vanwege het coronavirus? Pesterijen en flauwe grappen enzo kan ik me voorstellen, maar dat men aziaten zou wantrouwen vanwege corona?
Victim blaming? We hebben het hier over iemand die klaagt over micro agressies zonder voorbeelden. Als dat het ergste racisme van Nederland is zijn we klaar volgens mij.quote:Op maandag 3 februari 2020 08:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De eerst goedprater van dit zielige xenofobische gedrag heeft zich alweer gemeld zie ik. Mooi staaltje victim blaming ook.
Maar Molukkers mogen dat niet met hun eigen wijken. Want dan worden de Hollanders boos, want discriminatie.quote:Op maandag 3 februari 2020 09:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Mensen kiezen nou eenmaal voor de eigen groep.
In moderne tijden noemen we dat soms discriminatie.
De natuur noemt het onderdeel van evolutie.
Dit.quote:Op maandag 3 februari 2020 09:12 schreef thedeedster het volgende:
Je hebt overal volstrekte idioten, dat racisme zal er dus ongetwijfeld zijn.
Maar mijn intuïtie zegt me dat mensen hier weer een heel groot probleem van willen maken.
Ik zie wat mensen weggedoken in hun kraag/sjaal.quote:Op maandag 3 februari 2020 09:01 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/(...)73638755987206/?vh=e
Dit vind ik dan weer minder aan zo'n nieuwsbericht. Alsof het een openbaring is dat niet enkel de "witte" (zucht...) Nederlander racistisch kan zijn...quote:Wu merkt dat het racisme niet alleen van de witte Nederlander komt.
Ik sluit me hier bij aan.quote:Op maandag 3 februari 2020 09:12 schreef thedeedster het volgende:
Je hebt overal volstrekte idioten, dat racisme zal er dus ongetwijfeld zijn.
Maar mijn intuïtie zegt me dat mensen hier weer een heel groot probleem van willen maken.
quote:Op maandag 3 februari 2020 09:21 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik zie wat mensen weggedoken in hun kraag/sjaal.
Misschien stinkt er wel iemand uit zijn bek of heeft er 1 een scheet gelaten.
Jemigquote:Op maandag 3 februari 2020 09:01 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Misschien had iemand een dikke ruft gelatenquote:Op maandag 3 februari 2020 09:01 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Beide nog steeds logisch.quote:Op maandag 3 februari 2020 09:10 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Maar Molukkers mogen dat niet met hun eigen wijken. Want dan worden de Hollanders boos, want discriminatie.
Helemaal mee eens, jammer dat laatste stukje. Toch weer een soort onderdanigheid of nederigheid naar de blanke Nederlander.quote:Op maandag 3 februari 2020 09:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Vervelend, maar dat soort debielen (die zichzelf ongetwijfeld ook heel origineel en gevat vinden) gaan nu eenmaal zo simplistisch met de actualiteit en groepen om. Was het een andere groep of gebeurtenis geweest dan hadden ze daar dan wel weer wat doms over geroepen.
Ik denk dat dit dezelfde soort mensen zijn die de "sambal bij" grapjes nog steeds om te gieren vinden.
[..]
Dit vind ik dan weer minder aan zo'n nieuwsbericht. Alsof het een openbaring is dat niet enkel de "witte" (zucht...) Nederlander racistisch kan zijn...
Heb je wel gelezen dat het vooral door mensen met een migratieachtergrond gebeurt?quote:Op maandag 3 februari 2020 08:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De eerst goedprater van dit zielige xenofobische gedrag heeft zich alweer gemeld zie ik. Mooi staaltje victim blaming ook.
Hmm hypocriete discriminatie...Of is discriminatie altijd hypocriet?quote:Op maandag 3 februari 2020 09:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Beide nog steeds logisch.
Zij kiezen voor de eigen groep.. maar doen dat in een land wat toebehoord aan een andere groep.
Niets vreemds aan.
Wat verandert dat?quote:Op maandag 3 februari 2020 09:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je wel gelezen dat het vooral door mensen met een migratieachtergrond gebeurt?
ja van dat woord wordt ik ook agressief. Voor de rest natuurlijk een triest bericht.quote:
Maar dat is algemeen bekend.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:24 schreef marzman het volgende:
Ik ben net terug uit vietnam. In Hanoi staan hond en kat gewoon op de menukaart.
Van de andere kant eten wij ook gekke dingen zoals rauwe haring of drop.
Oh discriminatie kan nu volgens jou dus toch wel a.d.h.v. de situatie. Laten we gelijk teruggaan naar de Molukse wijken topic.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:40 schreef Lunatiek het volgende:
Discriminatie lijkt mij hier helemaal terecht, flauwe grappen niet. Juist nu veel Chinezen naar China zijn geweest voor de nieuwjaarsviering, of hun familie uit China naar hier, is er een verhoogd risico dat ze drager van het virus zijn, zelfs als ze alleen maar rijst eten. Daarom kun je ze niet als ieder ander zien, ook westerlingen die uit China komen mag je apart nemen en in quarantaine zetten als overheid. Je wilt het risico niet nemen.
Ja dat zeiden we weleens in groep 3 enzo maar op een gegeven moment wordt je volwassenquote:
In dit geval in het OV hadden die mensen ook best even kunnen staan als ze er zo bang voor zijn. Zo heel demonstratief met je neus en bakkes achter je sjaal en jas zitten vind ik echt heel asociaal naar dat meisje toe.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:40 schreef Lunatiek het volgende:
Discriminatie lijkt mij hier helemaal terecht, flauwe grappen niet. Juist nu veel Chinezen naar China zijn geweest voor de nieuwjaarsviering, of hun familie uit China naar hier, is er een verhoogd risico dat ze drager van het virus zijn, zelfs als ze alleen maar rijst eten. Daarom kun je ze niet als ieder ander zien, ook westerlingen die uit China komen mag je apart nemen en in quarantaine zetten als overheid. Je wilt het risico niet nemen.
Ah, het verwachte topic over Nederlanders die racisten zijn.quote:Op maandag 3 februari 2020 08:44 schreef Oceanier het volgende:
Hey we zijn er weer. Inmiddels anno 2020 en Nederlanders die nog steeds problemen met een Molukse wijk hebben :p. Te triest voor woorden.
Net als dat corona virus. Overal om me heen hoor ik dat het vooral Nederlanders zijn die discriminerende opmerkingen jegens de Aziaten maken.
Wat is dat toch met Nederlanders en racisme? Ik zal een aparte topic starten over het corona virus.
quote:Op maandag 3 februari 2020 08:49 schreef Oceanier het volgende:
Wu merkt dat het racisme niet alleen van de witte Nederlander komt. ,,Ironisch genoeg komen de lullige opmerkingen soms juist van Nederlanders met een migrantenachtergrond. Terwijl je van hen juist empathie zou verwachten omdat ze zelf ook met racisme te maken hebben.’’
Waarom zou het specifiek Nederlands moeten zijn. In Frankrijk en een aantal Aziatische landen worden Chinezen nu ook gediscrimineerd.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ah, het verwachte topic over Nederlanders die racisten zijn.
Maar helaas voor Oceanier is het probleem niet specifiek Nederlands.
Uit de OP:
[..]
Maar wat is dan de dicriminatie? Mensen uit Azie vragen me ook wel eens of ik drop lust.quote:
Nouja, mensen vinden het vervelend om elke keer voor hondeneter te worden uitgemaakt alleen omdat in hun land hond wordt gegeten. Als iemand zich gekwetst voelt, lijkt het me normaal dat je ermee ophoudt.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:18 schreef marzman het volgende:
[..]
Maar wat is dan de dicriminatie? Mensen uit Azie vragen me ook wel eens of ik drop lust.
Molukkers hebben geen eigen wijken. Het zijn namelijk allemaal Nederlandse wijken.quote:Op maandag 3 februari 2020 09:10 schreef Oceanier het volgende:
Maar Molukkers mogen dat niet met hun eigen wijken.
Knap, als een vreemde mij op straat plotseling kankerpedofiel noemt puur omdat ik Nederlands ben zou ik wel uit me slof schieten denk ik.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:24 schreef Syd het volgende:
Gewoon negeren en niet zo janken, deze generatie is zo hard aan het janken. Tijd voor een echte oorlog zodat iedereen keer weer beetje hard wordt ipv jankgedoe.
Ja maar dat gebeurd dus niet....quote:Op maandag 3 februari 2020 12:29 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Knap, als een vreemde mij op straat plotseling kankerpedofiel noemt puur omdat ik Nederlands ben zou ik wel uit me slof schieten denk ik.
Jij betrok het op Nederlanders.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:17 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Waarom zou het specifiek Nederlands moeten zijn. In Frankrijk en een aantal Aziatische landen worden Chinezen nu ook gediscrimineerd.
Soms juist, zegt hij.quote:En je bevestigd met de quote van meneer Wu precies wat ik schreef. Soms iemand met een migranten achtergrond, dus vooral juist Nederlanders.
Omg
Ik vind je hypocriet met je rant tegen Nederlanders en racisme.quote:Wat wil je eigenlijk bereiken met deze copy paste?
Ik snap dat je nog steeds boos bent om die voorrangsregel, maar die blijft gewoon van kracht.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Molukkers hebben geen eigen wijken. Het zijn namelijk allemaal Nederlandse wijken.
Kutvolk is het.quote:Op maandag 3 februari 2020 08:49 schreef Oceanier het volgende:
Ironisch genoeg komen de lullige opmerkingen soms juist van Nederlanders met een migrantenachtergrond.
Jij loopt erover te janken. Hoe dan ook, het blijft een Nederlandse wijk, want in Nederland.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:34 schreef Oceanier het volgende:
Ik snap dat je nog steeds boos bent om die voorrangsregel, maar die blijft gewoon van kracht.
Onjuist. Het gaat hierom dat er gedriscrimineerd wordt. Dat is waar dit topic om draait. Dat het vooral Nederlanders zijn is niet te bewijzen. Dat is wat je zelf om je heen meemaakt of hoort. Dat ik dat gezegd heb, is uit mijn eigen ervaring.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij betrok het op Nederlanders.
Jij zegt namelijk dat overal om je heen Nederlanders discriminerende opmerkingen maken jegens Aziaten.
En jij vraagt je af wat het toch is met Nederlanders en racisme.
[..]
Soms juist, zegt hij.
En aangezien Nederlanders nog steeds de grootste groep zijn. Is het dus helemaal niet bewezen dat Nederlanders meer discrimineren dan anderen (uit onderzoek blijkt het tegenovergestelde, Nederlanders zijn relatief makkelijk met interraciale relaties).
[..]
Ik vind je hypocriet met je rant tegen Nederlanders en racisme.
Want jijzelf vindt het wel normaal dat Molukkers mensen uit hun wijken weren vanwege hun afkomst. En je laat je nooit afkeurend uit over Moluks geweld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |