Naja als je vind dat het normaal is om willekeurig vreemde Chinezen op straat uit te schelden, dan ben je niet goed opgevoed door je moeder. Niet alleen je kinderen moet je dus leren om dit niet te doen, iemand moet jou ook opvoeden.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:26 schreef Questular het volgende:
[..]
Want dat leren de mensen hun kinderen standaard
Jij hebt overduidelijk geen kinderen.
Vaders hoeven niks te doen? Mooi weet ik dat ook weer.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:31 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Naja als je vind dat het normaal is om willekeurig vreemde Chinezen op straat uit te schelden, dan ben je niet goed opgevoed door je moeder. Niet alleen je kinderen moet je dus leren om dit niet te doen, iemand moet jou ook opvoeden.
quote:Op maandag 10 februari 2020 16:30 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Slinesen hahaaaaatjes doe je ogen open en sambal bij
quote:Op maandag 10 februari 2020 16:26 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dat was omdat iemand zei dat Chinezen lachen om het leed van anderen. Als je een beetje begrijpend leest, bedoel ik dus dat je niet alle Chinezen over een kam moet scheren.
quote:Op zondag 9 februari 2020 16:16 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Klopt. Bezwaar van het target is geen criterium of mensen ergens om mogen lachen.
Als er trouwens iets humor is in China, dan is het wel het leed van andere mensen. Als iemand pijn heeft of zijn bezittingen verliest lachen de Sjinezen zich krom.
Wat je schreef was heel duidelijk:quote:Op zondag 9 februari 2020 16:22 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ieder heeft zijn eigen criterium. Jouw criterium is niet de meetlat voor een ieder.
De Chinezen lachen zich niet krom om de leed van een ander.
En dan nu gaan draaien.quote:De Chinezen lachen zich niet krom om de leed van een ander.
Oh God een bijgoochem.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:33 schreef Questular het volgende:
[..]
Vaders hoeven niks te doen? Mooi weet ik dat ook weer.
En voor de rest snap je het echt niet.
Wat draai ik eigenlijk precies? Snap je het zelf nog wel?quote:Op maandag 10 februari 2020 16:35 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat je schreef was heel duidelijk:
[..]
En dan nu gaan draaien.
Zwak.
Nergens zeg ik dat ik het normaal vind, de manier waarop jij je conclusies trekt is bijna hilarisch.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:35 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Oh God een bijgoochem.
Dat je het normaal vind dat Chinezen willekeurig op straat worden uitgescholden betekent dat jij het niet snapt
Zo hilarisch is het niet dat Chinezen op straat door vreemde debielen worden uitgescholden. Als je het niet normaal vind, wat vind je er dan van?quote:Op maandag 10 februari 2020 16:39 schreef Questular het volgende:
[..]
Nergens zeg ik dat ik het normaal vind, de manier waarop jij je conclusies trekt is bijna hilarisch.
Verder ben je totaal niet voor rede vatbaar en gewoon gruwelijk irritant.
Dit dus.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:39 schreef Questular het volgende:
[..]
Nergens zeg ik dat ik het normaal vind, de manier waarop jij je conclusies trekt is bijna hilarisch.
Verder ben je totaal niet voor rede vatbaar en gewoon gruwelijk irritant.
Als die school in Nederland staat zou ik ze een bekend gezegde terug sturen:quote:Op maandag 10 februari 2020 15:46 schreef Logician2.0 het volgende:
Wij kregen net ook de vraag vanuit de chinese school of we de link naar de petitie wilden delen.
Ik ben echt geschrokken van wat ze vertelde, hoe verschrikkelijk het is..
https://www.woorden.org/spreekwoord.php?woord=geschorenquote:als je geschoren wordt, moet je stilzitten (=als er scherpe kritiek op je is (je wordt geschoren), kun je beter rustig wachten tot het voorbij is, in plaats van erop in te gaan)
Het is een discriminerend liedje.quote:Op maandag 10 februari 2020 18:20 schreef hmmmz het volgende:
Zelfs op het journaal en 1vandaag. Mensen kunnen geeneens meer tegen een grapje. Niks mis met dat radio liedje.
Soms is satire superlullig.. Niet grappig... of wel grappig voor discriminerende lieden.quote:Op maandag 10 februari 2020 18:32 schreef Steef121 het volgende:
Soms wordt satire verward met racisme en andersom.
Satire kan behoorlijk smakeloos zijn inderdaad.quote:Op maandag 10 februari 2020 18:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Soms is satire superlullig.. Niet grappig... of wel grappig voor discriminerende lieden.
https://www.nu.nl/binnenl(...)e-lied-radio-10.htmlquote:Meerdere leden van de Chinees-Nederlandse gemeenschap hebben aangifte gedaan tegen radio-dj Lex Gaarthuis en Radio 10, vanwege het lied Voorkomen is beter dan Chinezen, dat zondag te horen was op de radiozender. Het lied zou "discriminerend" en "haatzaaiend" zijn. Dat staat in een ondertekende verklaring van verschillende Chinees-Nederlandse organisaties, zo meldt EenVandaag.
Allemaal racisten!! Verder het jank verhaal niet gelezen.quote:Op maandag 3 februari 2020 08:55 schreef Oceanier het volgende:
Die mensen die domme grapjes maken over Chinezen zijn echt triest. Dit zijn mensen die vinden dat je alles maar moet kunnen zeggen onder het mom van vrijheid van meningsuiting, inclusief kwetsen. Maar wanneer je hun moeder uitscheld voor kanker hoer dan gaan ze zelf janken, dat kan dan weer niet.
Racists ughh
quote:Op maandag 10 februari 2020 19:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)e-lied-radio-10.html
quote:Op maandag 10 februari 2020 18:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is een discriminerend liedje.
Mensen worden stinkchinezen genoemd. Er wordt gesuggereerd dat eten in een chinees restaurant ziekmakend kan zijn .
Ja toch stelletje azijnpissersquote:Op maandag 10 februari 2020 19:54 schreef Questular het volgende:
Wat zijn we toch een jank volk geworden.
Of leren de schouders op te halen en door te gaan met belangrijkere zaken. Wij als samenleving in het geheelquote:Op maandag 10 februari 2020 20:00 schreef Longcat. het volgende:
[..]
Ja toch stelletje azijnpissersAls die chinezen het niet tolereren moeten ze gewoon oprotten
Precies.quote:Op maandag 10 februari 2020 18:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is een discriminerend liedje.
Mensen worden stinkchinezen genoemd. Er wordt gesuggereerd dat eten in een chinees restaurant ziekmakend kan zijn .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |