abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191440931
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 14:08 schreef Oceanier het volgende:

[..]

We hebben het niet over cabaratiers
Ah, cabaretiers mogen wèl schurende grappen maken!?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191440964
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 20:04 schreef sanger het volgende:

[..]

Dus ik scheldt een Chinees uit als ik zeg dat ik het raar vind dat hij hond of kat eet. Maar als diezelfde Chinees zegt dat hij het raar vind dat ik rauwe haring eet dan is dat sowieso iets anders. Juist.

Dit is nu juist het probleem. Je mag niet eens meer raar opkijken van de rare en vreemde gebruiken en er al helemaal niets over zeggen en vinden. Als NL'er dan he... Andersom mag dat natuurlijk wel....
Ja maar jij leest of begrijpt het artikel waarmee dit topic is geopend niet goed. Je mag van alles raar vinden maar dat is niet waar het artikel overgaat.

En niet zo zielig in de slachtofferrol kruipen als NL’er. Die Chinezen die worden gediscrimineerd zijn hier geboren en ook NL’er.
West-Melanesia
pi_191440976
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2020 14:16 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Nee, zeer ws niet. Omdat hij weet dat Chinezen nogal lange tenen hebben en hij niet suïcidaal is. Echter dat doet weinig af aan zijn betoog (heb je geluisterd wat hij zei?)
Nee ik heb niet geluisterd naar zijn betoog, wat hij zegt boeit mij niet.
West-Melanesia
pi_191440995
quote:
5s.gif Op maandag 10 februari 2020 14:17 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ah, cabaretiers mogen wèl schurende grappen maken!?
Mensen op straat worden lastig gevallen door tuig. Er is totaal geen link naar cabaratiers.
West-Melanesia
pi_191441027
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 17:40 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Moet je aan Afrikanen / zwarten in China vragen.

Hoe die denken over sommige Chinese humor.

Ook Obama was onderwerp voor een leuk Chinees prentje toen hij een bezoek aan Kenya bracht. De titel was"Homecoming". Fijn weer thuis in z'n inboorlingen outfit.

[ afbeelding ]

En je als zwarte schminken doen de Chinezen ook graag voor een lach.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Of een tentoonstelling organiseren met foto's die de gelijkenissen tonen tussen o.a. apen en zwarten met de titel "“This is Africa” in het Hubei Provincial Museum in Wuhan.

Koekoek.
Racisme tegen mensen met een Afrikaanse achtergrond gebeurd hier in Nederland ook
https://www.destentor.nl/(...)ps://www.google.com/

Maar is dat een reden om alle blanke Nederlanders te discrimineren? Nee, dan ben je zelf geen haar beter.
pi_191441062
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 17:40 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Moet je aan Afrikanen / zwarten in China vragen.

Hoe die denken over sommige Chinese humor.

Ook Obama was onderwerp voor een leuk Chinees prentje toen hij een bezoek aan Kenya bracht. De titel was"Homecoming". Fijn weer thuis in z'n inboorlingen outfit.

[ afbeelding ]

En je als zwarte schminken doen de Chinezen ook graag voor een lach.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Of een tentoonstelling organiseren met foto's die de gelijkenissen tonen tussen o.a. apen en zwarten met de titel "“This is Africa” in het Hubei Provincial Museum in Wuhan.

Koekoek.
Over die leeuw, wat meestal als compliment bedoeld is, heeft niemand het meer over natuurlijk.
Lekker selectief.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 10 februari 2020 @ 14:32:09 #207
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_191441091
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 08:55 schreef Oceanier het volgende:
Die mensen die domme grapjes maken over Chinezen zijn echt triest. Dit zijn mensen die vinden dat je alles maar moet kunnen zeggen onder het mom van vrijheid van meningsuiting, inclusief kwetsen. Maar wanneer je hun moeder uitscheld voor kanker hoer dan gaan ze zelf janken, dat kan dan weer niet.

Racists ughh
Mee eens.
Echter om weer meteen de racismekaart te trekken vind ik zo triest.
Onsmakelijke en flauwe grappen, ja.
Racisme, nee.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_191441117
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 14:21 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee ik heb niet geluisterd naar zijn betoog, wat hij zegt boeit mij niet.
Vooruit, dan herhaal ik de crux van zijn betoog nog een keer voor je. Probeer het te begrijpen ^O^

“The clear problem with the outlawing of insult is that too many things can be interpreted as such. Criticism is easily construed as insult. Ridicule is easily construed as insult. Sarcasm, unfavourable comparison, merely stating an alternative point of view can be interpreted as insult.”
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191441131
Ik maak ze gewoon hoor, interesseert me echt geen ene reet. En ben sowieso van het incasseren dus ze maken maar mooi opmerkingen terug als men dat wilt, dikke prima :)
Zonder wrijving geen glans
  maandag 10 februari 2020 @ 14:35:48 #210
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191441139
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 10:58 schreef Brede_meneer het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet goed te praten, maar dat is geen excuus om zelf mensen te gaan discrimineren.

Chinezen die in Nederland wonen hebben ook weinig te maken met wat de overheid in China doet, de meesten staan er ook niet achter.
Dat vraag ik mij dus af. De meeste Turken in NL staan namelijk wel achter Erdogan.

De lijst wandaden van China is bijna eindeloos. Het pesten van Taiwan en Hongkong, de Oeigoeren in concentratiekampen, Tibetanen, het sociale kredietsysteem, constante cyberaanvallen richting het Westen, het proberen te installeren van ''Manchurian candidates'' in Australie, het steunen van Noord-Koreaans regime...

Ik vraag mij werkelijk af of Chinezen hier dat allemaal afkeuren.
  maandag 10 februari 2020 @ 14:36:12 #211
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_191441141
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:12 schreef thedeedster het volgende:
Je hebt overal volstrekte idioten, dat racisme zal er dus ongetwijfeld zijn.

Maar mijn intuïtie zegt me dat mensen hier weer een heel groot probleem van willen maken.
Dit.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_191441144
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 14:32 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Mee eens.
Echter om weer meteen de racismekaart te trekken vind ik zo triest.
Onsmakelijke en flauwe grappen, ja.
Racisme, nee.
Bij alleen grappen hoeft het niet altijd racisme te zijn. Maar het kan in sommige gevallen ook onbewust racisme zijn. De mensen die op straat door vreemden worden uitgescholden, dat is wel racisme, ook als het uitschelden zogenaamd een grapje is.
West-Melanesia
pi_191441188
Gelachel beetje bami bij graag
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_191441190
quote:
3s.gif Op maandag 10 februari 2020 14:34 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Vooruit, dan herhaal ik de crux van zijn betoog nog een keer voor je. Probeer het te begrijpen ^O^

“The clear problem with the outlawing of insult is that too many things can be interpreted as such. Criticism is easily construed as insult. Ridicule is easily construed as insult. Sarcasm, unfavourable comparison, merely stating an alternative point of view can be interpreted as insult.”
Geloof me, volgens mij snap je Rowan Atkinson zelf niet. Op straat willekeurig de eerstvolgende Chinees die langsloopt uitschelden voor “kankerchinees rot op naar je eigen land met je corona”.....geloof me, probeer te begrijpen dat dat toch echt niet de crux is van zijn betoog.
West-Melanesia
pi_191441580
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 14:35 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat vraag ik mij dus af. De meeste Turken in NL staan namelijk wel achter Erdogan.

De lijst wandaden van China is bijna eindeloos. Het pesten van Taiwan en Hongkong, de Oeigoeren in concentratiekampen, Tibetanen, het sociale kredietsysteem, constante cyberaanvallen richting het Westen, het proberen te installeren van ''Manchurian candidates'' in Australie, het steunen van Noord-Koreaans regime...

Ik vraag mij werkelijk af of Chinezen hier dat allemaal afkeuren.
Hiervan zijn geen objectieve cijfers zoals we die hebben met Erdogan, maar dit geeft je wellicht een beeld:

Volgens Wikipedia komt ongeveer 30% van de Chinezen in Nederland uit Hongkong, Singapore, Taiwan en Macau. Over het algemeen zijn die vrij anti CCP (Chinese Communistische Partij).

Ik ken wel een aantal Chinezen uit het vaste land met patriottische politeke gedachten, maar volgens mij is dit een minderheid.
Hun kinderen zijn hier opgegroeid en hebben over het algemeen een westerse visie op de politiek. (ik hoor zelf bij deze groep).

Ik weet alleen niet precies hoe het zit met studenten uit China die hier studeren.

Vergeet overigens niet dat China een 'eenpartijstaat' is, er zijn dus geen vrije verkiezingen. We kunnen dus ook niet weten of Chinezen in China achter hun overheid staan.
De CCP doet ook hun best om negatieve berichten over de CCP te censureren, zodat de gewone Jan daar niet op de hoogte is van wat de overheid precies doet.

[ Bericht 5% gewijzigd door Brede_meneer op 10-02-2020 15:46:25 ]
  maandag 10 februari 2020 @ 15:26:34 #216
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191441695
Gisteren op tv ging het niet om grappen maar om vandalisme tegen Chinezen.
Vanochtend over een lied op Radio 10.
Dat is echt niet grappig meer in het licht van het Corona-virus.

Als een Chinees asociaal doet, dan scheld je hem uit voor iets dat pijn doet. Zoals je dat bij iedereen zou doen.

Dat het Coronavirus in China begon lijkt mij geen reden persoonlijke bezittingen van Chinezen in Nederland te vernielen.
pi_191441928
Wij kregen net ook de vraag vanuit de chinese school of we de link naar de petitie wilden delen.

Ik ben echt geschrokken van wat ze vertelde, hoe verschrikkelijk het is.. :N
pi_191442109
Juist, een petitie zal ze leren! :')
pi_191442201
quote:
Al snel waren er berichten over racistische aanvallen op mensen van Aziatische afkomst in onder andere Frankrijk, Canada en België. In Frankrijk bedachten Aziatische Fransen daarom de hashtag #JeNeSuisPasUnVirus, ‘ik ben geen virus’. En een filmpje van een Aziatisch Amerikaanse vrouw die in New York wordt geschopt, geslagen en ­uitgescholden voor ‘diseased bitch’ ging vorige week viral
https://www.parool.nl/col(...)or-racisme~bb0aeff7/
pi_191442337
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 14:09 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dus als Piet in de sloot springt spring jij ook in de sloot
Jij stelde dat Chinezen niet (houden van) kwetsen.

Met je Piet en de sloot.
pi_191442387
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:01 schreef Questular het volgende:
Juist, een petitie zal ze leren! :')
Nee.. maar voordat ik hierover te horen kreeg was ik mij er niet van bewust, en dat zal voor meer mensen zo zijn. Dus op dat gebied maak je het met zo’n petitie wel mondiaal..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2020 16:30:44 ]
pi_191442406
quote:
Verschrikkelijk toch, gewoon walgelijk. Dat er in New York een Aziatische vrouw afgelopen week geschopt en geslagen is midden op straat is totaal aan mij voorbij gegaan, gatverdamme. Te erg voor woorden, en dat mensen hier ook nog eens cabaretiers erbij betrekken om een vergelijking te maken, die snappen er helemaal niets van.

Een aantal mensen zijn denk ik zo geobsedeerd door de anti-pieten in de pietendiscussie, dat ze niet meer weten wat wel of niet racisme is.

Achterlijke imbecielen die op straat willekeurig Chinese mensen uitschelden en lastig vallen worden nu vergeleken met cabaretiers.

Ga eerst uitzoeken wat racisme betekent, verdiep je daarna in cabaretiers en leer je kinderen (als je kinderen hebt) om niet zomaar op straat willekeurig vreemde mensen uit te schelden en al helemaal niet vanwege hun afkomst.
West-Melanesia
pi_191442439
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:24 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Verschrikkelijk toch, gewoon walgelijk. Dat er in New York een Aziatische vrouw afgelopen week geschopt en geslagen is midden op straat is totaal aan mij voorbij gegaan, gatverdamme. Te erg voor woorden, en dat mensen hier ook nog eens cabaretiers erbij betrekken om een vergelijking te maken, die snappen er helemaal niets van.

Een aantal mensen zijn denk ik zo geobsedeerd door de anti-pieten in de pietendiscussie, dat ze niet meer weten wat wel of niet racisme is.

Achterlijke imbecielen die op straat willekeurig Chinese mensen uitschelden en lastig vallen worden nu vergeleken met cabaretiers.

Ga eerst uitzoeken wat racisme betekent, verdiep je daarna in cabaretiers en leer je kinderen (als je kinderen hebt) om niet zomaar op straat willekeurig vreemde mensen uit te schelden en al helemaal niet vanwege hun afkomst.
Want dat leren de mensen hun kinderen standaard :')
Jij hebt overduidelijk geen kinderen.
pi_191442442
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:20 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Jij stelde dat Chinezen niet (houden van) kwetsen.

Met je Piet en de sloot.
Dat was omdat iemand zei dat Chinezen lachen om het leed van anderen. Als je een beetje begrijpend leest, bedoel ik dus dat je niet alle Chinezen over een kam moet scheren.
West-Melanesia
pi_191442511
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:26 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat was omdat iemand zei dat Chinezen lachen om het leed van anderen. Als je een beetje begrijpend leest, bedoel ik dus dat je niet alle Chinezen over een kam moet scheren.
Slinesen hahaaaaatjes doe je ogen open en sambal bij
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')