Ah, cabaretiers mogen wèl schurende grappen maken!?quote:Op maandag 10 februari 2020 14:08 schreef Oceanier het volgende:
[..]
We hebben het niet over cabaratiers
Ja maar jij leest of begrijpt het artikel waarmee dit topic is geopend niet goed. Je mag van alles raar vinden maar dat is niet waar het artikel overgaat.quote:Op zondag 9 februari 2020 20:04 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus ik scheldt een Chinees uit als ik zeg dat ik het raar vind dat hij hond of kat eet. Maar als diezelfde Chinees zegt dat hij het raar vind dat ik rauwe haring eet dan is dat sowieso iets anders. Juist.
Dit is nu juist het probleem. Je mag niet eens meer raar opkijken van de rare en vreemde gebruiken en er al helemaal niets over zeggen en vinden. Als NL'er dan he... Andersom mag dat natuurlijk wel....
Nee ik heb niet geluisterd naar zijn betoog, wat hij zegt boeit mij niet.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:16 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Nee, zeer ws niet. Omdat hij weet dat Chinezen nogal lange tenen hebben en hij niet suïcidaal is. Echter dat doet weinig af aan zijn betoog (heb je geluisterd wat hij zei?)
Mensen op straat worden lastig gevallen door tuig. Er is totaal geen link naar cabaratiers.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:17 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ah, cabaretiers mogen wèl schurende grappen maken!?
Racisme tegen mensen met een Afrikaanse achtergrond gebeurd hier in Nederland ookquote:Op zondag 9 februari 2020 17:40 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Moet je aan Afrikanen / zwarten in China vragen.
Hoe die denken over sommige Chinese humor.
Ook Obama was onderwerp voor een leuk Chinees prentje toen hij een bezoek aan Kenya bracht. De titel was"Homecoming". Fijn weer thuis in z'n inboorlingen outfit.
[ afbeelding ]
En je als zwarte schminken doen de Chinezen ook graag voor een lach.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Of een tentoonstelling organiseren met foto's die de gelijkenissen tonen tussen o.a. apen en zwarten met de titel "“This is Africa” in het Hubei Provincial Museum in Wuhan.
Koekoek.
Over die leeuw, wat meestal als compliment bedoeld is, heeft niemand het meer over natuurlijk.quote:Op zondag 9 februari 2020 17:40 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Moet je aan Afrikanen / zwarten in China vragen.
Hoe die denken over sommige Chinese humor.
Ook Obama was onderwerp voor een leuk Chinees prentje toen hij een bezoek aan Kenya bracht. De titel was"Homecoming". Fijn weer thuis in z'n inboorlingen outfit.
[ afbeelding ]
En je als zwarte schminken doen de Chinezen ook graag voor een lach.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Of een tentoonstelling organiseren met foto's die de gelijkenissen tonen tussen o.a. apen en zwarten met de titel "“This is Africa” in het Hubei Provincial Museum in Wuhan.
Koekoek.
Mee eens.quote:Op maandag 3 februari 2020 08:55 schreef Oceanier het volgende:
Die mensen die domme grapjes maken over Chinezen zijn echt triest. Dit zijn mensen die vinden dat je alles maar moet kunnen zeggen onder het mom van vrijheid van meningsuiting, inclusief kwetsen. Maar wanneer je hun moeder uitscheld voor kanker hoer dan gaan ze zelf janken, dat kan dan weer niet.
Racists ughh
Vooruit, dan herhaal ik de crux van zijn betoog nog een keer voor je. Probeer het te begrijpenquote:Op maandag 10 februari 2020 14:21 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee ik heb niet geluisterd naar zijn betoog, wat hij zegt boeit mij niet.
Dat vraag ik mij dus af. De meeste Turken in NL staan namelijk wel achter Erdogan.quote:Op maandag 10 februari 2020 10:58 schreef Brede_meneer het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet goed te praten, maar dat is geen excuus om zelf mensen te gaan discrimineren.
Chinezen die in Nederland wonen hebben ook weinig te maken met wat de overheid in China doet, de meesten staan er ook niet achter.
Dit.quote:Op maandag 3 februari 2020 09:12 schreef thedeedster het volgende:
Je hebt overal volstrekte idioten, dat racisme zal er dus ongetwijfeld zijn.
Maar mijn intuïtie zegt me dat mensen hier weer een heel groot probleem van willen maken.
Bij alleen grappen hoeft het niet altijd racisme te zijn. Maar het kan in sommige gevallen ook onbewust racisme zijn. De mensen die op straat door vreemden worden uitgescholden, dat is wel racisme, ook als het uitschelden zogenaamd een grapje is.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:32 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Mee eens.
Echter om weer meteen de racismekaart te trekken vind ik zo triest.
Onsmakelijke en flauwe grappen, ja.
Racisme, nee.
Geloof me, volgens mij snap je Rowan Atkinson zelf niet. Op straat willekeurig de eerstvolgende Chinees die langsloopt uitschelden voor “kankerchinees rot op naar je eigen land met je corona”.....geloof me, probeer te begrijpen dat dat toch echt niet de crux is van zijn betoog.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:34 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Vooruit, dan herhaal ik de crux van zijn betoog nog een keer voor je. Probeer het te begrijpen![]()
“The clear problem with the outlawing of insult is that too many things can be interpreted as such. Criticism is easily construed as insult. Ridicule is easily construed as insult. Sarcasm, unfavourable comparison, merely stating an alternative point of view can be interpreted as insult.”
Hiervan zijn geen objectieve cijfers zoals we die hebben met Erdogan, maar dit geeft je wellicht een beeld:quote:Op maandag 10 februari 2020 14:35 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij dus af. De meeste Turken in NL staan namelijk wel achter Erdogan.
De lijst wandaden van China is bijna eindeloos. Het pesten van Taiwan en Hongkong, de Oeigoeren in concentratiekampen, Tibetanen, het sociale kredietsysteem, constante cyberaanvallen richting het Westen, het proberen te installeren van ''Manchurian candidates'' in Australie, het steunen van Noord-Koreaans regime...
Ik vraag mij werkelijk af of Chinezen hier dat allemaal afkeuren.
https://www.parool.nl/col(...)or-racisme~bb0aeff7/quote:Al snel waren er berichten over racistische aanvallen op mensen van Aziatische afkomst in onder andere Frankrijk, Canada en België. In Frankrijk bedachten Aziatische Fransen daarom de hashtag #JeNeSuisPasUnVirus, ‘ik ben geen virus’. En een filmpje van een Aziatisch Amerikaanse vrouw die in New York wordt geschopt, geslagen en uitgescholden voor ‘diseased bitch’ ging vorige week viral
Jij stelde dat Chinezen niet (houden van) kwetsen.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:09 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dus als Piet in de sloot springt spring jij ook in de sloot
Nee.. maar voordat ik hierover te horen kreeg was ik mij er niet van bewust, en dat zal voor meer mensen zo zijn. Dus op dat gebied maak je het met zo’n petitie wel mondiaal..quote:
Verschrikkelijk toch, gewoon walgelijk. Dat er in New York een Aziatische vrouw afgelopen week geschopt en geslagen is midden op straat is totaal aan mij voorbij gegaan, gatverdamme. Te erg voor woorden, en dat mensen hier ook nog eens cabaretiers erbij betrekken om een vergelijking te maken, die snappen er helemaal niets van.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/col(...)or-racisme~bb0aeff7/
Want dat leren de mensen hun kinderen standaardquote:Op maandag 10 februari 2020 16:24 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Verschrikkelijk toch, gewoon walgelijk. Dat er in New York een Aziatische vrouw afgelopen week geschopt en geslagen is midden op straat is totaal aan mij voorbij gegaan, gatverdamme. Te erg voor woorden, en dat mensen hier ook nog eens cabaretiers erbij betrekken om een vergelijking te maken, die snappen er helemaal niets van.
Een aantal mensen zijn denk ik zo geobsedeerd door de anti-pieten in de pietendiscussie, dat ze niet meer weten wat wel of niet racisme is.
Achterlijke imbecielen die op straat willekeurig Chinese mensen uitschelden en lastig vallen worden nu vergeleken met cabaretiers.
Ga eerst uitzoeken wat racisme betekent, verdiep je daarna in cabaretiers en leer je kinderen (als je kinderen hebt) om niet zomaar op straat willekeurig vreemde mensen uit te schelden en al helemaal niet vanwege hun afkomst.
Dat was omdat iemand zei dat Chinezen lachen om het leed van anderen. Als je een beetje begrijpend leest, bedoel ik dus dat je niet alle Chinezen over een kam moet scheren.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:20 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Jij stelde dat Chinezen niet (houden van) kwetsen.
Met je Piet en de sloot.
Slinesen hahaaaaatjes doe je ogen open en sambal bijquote:Op maandag 10 februari 2020 16:26 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dat was omdat iemand zei dat Chinezen lachen om het leed van anderen. Als je een beetje begrijpend leest, bedoel ik dus dat je niet alle Chinezen over een kam moet scheren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |