abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 februari 2020 @ 16:33:15 #151
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191427890
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 16:22 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ieder heeft zijn eigen criterium. Jouw criterium is niet de meetlat voor een ieder.
Klopt. En precies dat zorgt er voor, dat alleen het feit dat jij je gekwetst voelt, niet mag bepalen of bepaalde humor wel of niet mag.

Jouw gekwetstheid is, precies zoals je zelf aangeeft, slechts jouw persoonlijke meetlat. Niet de algemene grens voor humor (als die al zou bestaan). Het probleem is namelijk dat jij je misschien bij vrijwel alles op je teentjes getrapt voelt. Zoals bijvoorbeeld 1,5 miljard huilende Sjinezen bij die vlag met virusbolletjes in plaats van sterretjes.

quote:
De Chinezen lachen zich niet krom om de leed van een ander.
Als jij werkelijk uit die regio komt, dan weet je dondersgoed dat dat waar is. Maar goed, het niet waar willen hebben is natuurlijk de crux waarom jij je hier beledigd voelt door wat simpele Sjinahoestgrappen.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191427904
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2020 16:33 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Klopt. En precies dat zorgt er voor alleen het feit dat jij gekwetst bent mag bepalen of bepaalde humor wel of niet mag.

Jouw gekwetstheid is, precies zoals je zegt slechts jouw persoonlijke meetlat. Niet de algemene grens voor humor (als die al zou bestaan). Het probleem is namelijk dat jij je misschien bij vrijwel alles op je teentjes getrapt voelt. Zoals bijvoorbeeld 1,5 miljard huilende Sjinezen bij die vlag met virusbolletjes in plaats van sterretjes.
[..]

Als jij werkelijk uit die regio komt, dan weet je dondersgoed dat dat waar is. Maar goed, het niet waar willen hebben is natuurlijk de crux waarom jij je hier beledigd voelt door wat simpele Sjinahoestgrappen.
'Sjinezen'. :')

Ben jij 12?
  zondag 9 februari 2020 @ 16:35:29 #153
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191427928
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2020 16:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

'Sjinezen'. :')

Ben jij 12?
Nee, 112. Is oude schrijfwijze.

China danwel Sjina is sowieso een fonetische schrijfwijze.
pi_191427960
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2020 16:35 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Nee, 112. Is oude schrijfwijze.

China danwel Sjina is sowieso een fonetische schrijfwijze.
:')
pi_191427986
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 13:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Een collega van mij is Chinees en momenteel op vakantie in China, wij overwogen Vrijdag tijdens de lunch om hem in quarantaine te plaatsen in het schoonmaakhok bij zijn wederkeren volgende week.
  zondag 9 februari 2020 @ 16:53:25 #156
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_191428255
quote:

[..]

Klopt. En precies dat zorgt er voor, dat alleen het feit dat jij je gekwetst voelt, niet mag bepalen of bepaalde humor wel of niet mag.

Jouw gekwetstheid is, precies zoals je zelf aangeeft, slechts jouw persoonlijke meetlat. Niet de algemene grens voor humor (als die al zou bestaan). Het probleem is namelijk dat jij je misschien bij vrijwel alles op je teentjes getrapt voelt.
Tot hier echt prima verwoord. Helemaal eens. Kwetsen is subjectief en veel mensen kunnen echt niéts hebben.
pi_191428294
Een grapje moet wel kunnen vind ik. Maar waar stopt het? Een grap per dag, of per persoon? Iedereen denkt natuurlijk dat ze origineel zijn en de enige personen zijn die deze grappen maken. Maar als je je hele leven zulke flauwe grappen te horen krijgt, dan wordt het op een gegeven moment wel uitgekauwd denk ik. :')

Zie het het al voor je als je een neger tegenkomt en zegt hahahha je hebt Ebola. De wereld is dan te klein hoor. :')

[ Bericht 8% gewijzigd door CR7 op 09-02-2020 17:02:13 ]
pi_191428478
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 16:13 schreef Syd het volgende:

[..]

Dus.....jank niet zo.... tevens snap ik geen reet van wat je niet voor punt wilt maken :') maar goed ik hou er mee op, je hebt nog geen 1 zinnige ding gezegd op mijn reactie, alleen maar janken zoals ik in mijn eerste reactie dus bedoel. Ga lekker bomen knuffelen, fijne zondag!
hahahahahahahahahahahaha
:'(
pi_191428538
https://nos.nl/artikel/23(...)wageningse-flat.html

Grapje. Moet kunnen, toch?

Maar goed, er is een verschil tussen een grapje en domme discriminerende grappen.
pi_191428828
quote:

[..]

Jouw gekwetstheid is, precies zoals je zelf aangeeft, slechts jouw persoonlijke meetlat. Niet de algemene grens voor humor (als die al zou bestaan). Het probleem is namelijk dat jij je misschien bij vrijwel alles op je teentjes getrapt voelt. Zoals bijvoorbeeld 1,5 miljard huilende Sjinezen bij die vlag met virusbolletjes in plaats van sterretjes.
[..]

Jouw meetlat van plagen, grappen maken en pesten is niet de meetlat van iedereen. Daarom hoor je juist rekening te houden met iemand anders zijn of haar meetlat.

Het is dus heel normaal rekening te houden met iemand die zich gekwetst voelt om een grap die hij of zij niet leuk vind. Wie leert dat nou weer niet van z’n ouders?

Of lach jij je zoontje van 8 uit en vertel je hem dat ie zich niet moet aanstellen en gewoon niet moet huilen wanneer hij jankend thuis komt omdat een klasgenootje hem de hele dag door “witte melkfles” of “pedofiel” noemde in de klas?

Als je weet dat je iemand kan kwetsen met een grap, maar het toch niet doet, dan ben je pas sterk.

Ik heb Chinese vrienden uit China en in China die niet lachen om het leed van anderen. Of zijn dat geen Chinezen omdat ze niet lachen om het leed van anderen?
West-Melanesia
  zondag 9 februari 2020 @ 17:35:19 #161
268491 fetX
pi_191428879
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 17:32 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Jouw meetlat van plagen, grappen maken en pesten is niet de meetlat van iedereen. Daarom hoor je juist rekening te houden met iemand anders zijn of haar meetlat.
Oei. Cabaratiers kunnen wel inpakken.

Als je dit altijd maar aan gaat houden, blijft er echt niets meer over. Als je in een vrije samenleving wilt wonen, moet je wel wat kunnen hebben e/of naast je neer kunnen leggen. Want juist door die vrijheid gebeuren dit soort dingen. Hans Teeuwen legde dat een aantal jaar geleden heel goed uit aan de meisjes van Halal.

[ Bericht 7% gewijzigd door fetX op 09-02-2020 17:43:30 ]
pi_191428949
quote:

[..]

Ieder heeft zijn eigen criterium. Jouw criterium is niet de meetlat voor een ieder.

Moet je aan Afrikanen / zwarten in China vragen.

Hoe die denken over sommige Chinese humor.

Ook Obama was onderwerp voor een leuk Chinees prentje toen hij een bezoek aan Kenya bracht. De titel was"Homecoming". Fijn weer thuis in z'n inboorlingen outfit.

En je als zwarte schminken doen de Chinezen ook graag voor een lach.

Of een tentoonstelling organiseren met foto's die de gelijkenissen tonen tussen o.a. apen en zwarten met de titel "“This is Africa” in het Hubei Provincial Museum in Wuhan.

Koekoek.
  zondag 9 februari 2020 @ 17:43:04 #163
268491 fetX
pi_191428980
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 17:40 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Moet je aan Afrikanen / zwarten in China vragen.

Hoe die denken over sommige Chinese humor.

Ook Obama was onderwerp voor een leuk Chinees prentje toen hij een bezoek aan Kenya bracht. De titel was"Homecoming". Fijn weer thuis in z'n inboorlingen outfit.

[ afbeelding ]

En je als zwarte schminken doen de Chinezen ook graag voor een lach.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Of een tentoonstelling organiseren met foto's die de gelijkenissen tonen tussen o.a. apen en zwarten met de titel "“This is Africa” in het Hubei Provincial Museum in Wuhan.

Koekoek.
:D Zo dan.
  zondag 9 februari 2020 @ 18:28:31 #164
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191429776
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 17:32 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Het is dus heel normaal rekening te houden met iemand die zich gekwetst voelt om een grap die hij of zij niet leuk vind. Wie leert dat nou weer niet van z’n ouders?

Of lach jij je zoontje van 8 uit en vertel je hem dat ie zich niet moet aanstellen en gewoon niet moet huilen wanneer hij jankend thuis komt omdat een klasgenootje hem de hele dag door “witte melkfles” of “pedofiel” noemde in de klas?

Als je weet dat je iemand kan kwetsen met een grap, maar het toch niet doet, dan ben je pas sterk.

Ik heb Chinese vrienden uit China en in China die niet lachen om het leed van anderen. Of zijn dat geen Chinezen omdat ze niet lachen om het leed van anderen?
Hier, luister eens naar Rowan Atkinson over beledigen. Misschien dat zijn eloquentie het je iets beter duidelijk maakt.

“The clear problem with the outlawing of insult is that too many things can be interpreted as such. Criticism is easily construed as insult. Ridicule is easily construed as insult. Sarcasm, unfavourable comparison, merely stating an alternative point of view can be interpreted as insult.”

[ Bericht 4% gewijzigd door Puntenjager op 09-02-2020 18:35:35 ]
pi_191429948
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 16:53 schreef fetX het volgende:

[..]

Tot hier echt prima verwoord. Helemaal eens. Kwetsen is subjectief en veel mensen kunnen echt niéts hebben.
Alle gevoelens zijn subjectief...
Hak iemands arm af .. en zeg... ik voel dat niet zo hoor... jouw geklaag is subjectief.

maw.... je mening is een gebrek aan gevoel,niet willen indenken wat een ander voelt, een tekort aan sociale intelligentie
  zondag 9 februari 2020 @ 18:49:24 #166
268491 fetX
pi_191430178
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 18:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Alle gevoelens zijn subjectief...
Hak iemands arm af .. en zeg... ik voel dat niet zo hoor... jouw geklaag is subjectief.

maw.... je mening is een gebrek aan gevoel,niet willen indenken wat een ander voelt, een tekort aan sociale intelligentie
Wat een vreemd argument zeg met een ontzettend dom voorbeeld ook nog.

Dus als je volgens jou een grapje maakt waar een ander niet tegen kan omdat diegene direct gekwetst is, heb je meteen een gebrek aan sociale intelligentie? Dus alle cabaretiers bijvoorbeeld hebben een gebrek aan sociale intelligentie?

Als jij niet tegen een (harde) grap kan moet je lekker opgesloten op je zolderkamer gaan zitten. Dan is openbare, vrije wereld niets voor jou.
pi_191430418
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2020 18:49 schreef fetX het volgende:

[..]

Wat een vreemd argument zeg met een ontzettend dom voorbeeld ook nog.
Nee hoor... jij kan het niet snappen.
Je mening " Kwetsen is subjectief " is wel waar, maar jij bedoelt ( door de toevoeging "veel mensen kunnen echt niéts hebben") het in de betekenis van en dus hoeven mensen geen rekening te houden met andere mensen die hun onvrede uitspreken over hen iets aangedaan.
over stomme grapjes

quote:
Als jij niet tegen een (harde) grap kan moet je lekker opgesloten op je zolderkamer gaan zitten. Dan is openbare, vrije wereld niets voor jou.
Jaja ... normale reactie van iemand met een tekort aan empathisch vermogen en die door wil gaan met minachten, irriteren, discrimineren en beledigen van mensen
  zondag 9 februari 2020 @ 19:16:00 #168
268491 fetX
pi_191430644
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 19:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee hoor... jij kan het niet snappen.
Je mening " Kwetsen is subjectief " is wel waar, maar jij bedoelt ( door de toevoeging "veel mensen kunnen echt niéts hebben") het in de betekenis van en dus hoeven mensen geen rekening te houden met andere mensen die hun onvrede uitspreken over hen iets aangedaan.
over stomme grapjes
[..]

Jaja ... normale reactie van iemand met een tekort aan empathisch vermogen en die door wil gaan met minachten, irriteren, discrimineren en beledigen van mensen
Wat een hautain figuur ben jij zeg. En het dan hebben over sociale intelligentie _O-
pi_191431031
quote:

[..]

Chinezen zijn echt de grootste racisten die ik ken
pi_191431072
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 19:16 schreef fetX het volgende:

[..]

Wat een hautain figuur ben jij zeg. En het dan hebben over sociale intelligentie _O-
inhoudelijk argumenteren is moeilijk he ?
  zondag 9 februari 2020 @ 19:49:29 #171
268491 fetX
pi_191431137
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 19:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

inhoudelijk argumenteren is moeilijk he ?
‘Jij kan het niet snappen’, ‘jij bent sociaal niet intelligent’, ‘jij hebt een tekort aan empathisch vermogen’, ‘jij wil doorgaan met discrimineren, beledigen, irriteren’

Heel inhoudelijk inderdaad!
  zondag 9 februari 2020 @ 20:00:29 #172
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_191431263
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 08:56 schreef EdvandeBerg het volgende:
Serieus? Moet ik geloven dat anno 2020 in Nederland mensen van Chinese afkomst of met een aziatisch uiterlijk worden gediscrimineerd vanwege het coronavirus? Pesterijen en flauwe grappen enzo kan ik me voorstellen, maar dat men aziaten zou wantrouwen vanwege corona?
Jij denkt echt dat er in Nederland niet of nauwelijks simpele idioten rondlopen?

Kun je je dit nog herinneren?

quote:
Wie een zwarte Suzuki Swift bezit van een jaar of vijftien oud, moet op zijn hoede zijn. Sinds het drama in Apeldoorn, waar Karst Tates met een zwarte Swift op weerloze mensen inreed, is het zwarte autootje het pispaaltje van autorijdend Nederland geworden.

Zo bezit de vriendin van de Wassenaarse Niels Franken een dergelijk exemplaar. Haar Swift is echter niet van 1993 zoals het moordwapen, maar van bouwjaar 1992. "Voor de rest lijkt hij helaas sprekend", vertelt Franken. "In de nacht van donderdag op vrijdag werden in Wateringen van deze auto in de straat de spiegels vernield. Eerst dacht ze dat het toeval was."

Ook werd ze bij de benzinepomp aangesproken door een agressieve man. "Hij kwam dreigend op haar af en zei: dat is dezelfde auto, hè. Dat je daarin durft te rijden." Verder krijgt de jonge vrouw de laatste tijd diverse middelvingers toegeworpen. "En dat is niet vanwege haar rijstijl. Die auto roept agressie op."

Haar vriend snapt niets van de haatgevoelens tegen het autootje. "Ze rijdt toevallig in dezelfde auto als de dader uit Apeldoorn. Maakt dat haar fout of moet daarom de auto in de ban? Hoe kortzichtig zijn deze mensen?"

De Suzuki Swift Club erkent dat het brikkie deze dagen de gebeten hond is. "We hopen dat het snel overwaait", aldus bestuurslid Ernst Schilperoord.

Woede richt zich op zwarte Swift-rijders
Krekker is de bom!
  zondag 9 februari 2020 @ 20:04:15 #173
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_191431301
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 15:35 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Een vraag stellen aan iemand is sowieso wat anders dan iemand uitschelden wat is dit nou weer voor een vraag?
Dus ik scheldt een Chinees uit als ik zeg dat ik het raar vind dat hij hond of kat eet. Maar als diezelfde Chinees zegt dat hij het raar vind dat ik rauwe haring eet dan is dat sowieso iets anders. Juist.

Dit is nu juist het probleem. Je mag niet eens meer raar opkijken van de rare en vreemde gebruiken en er al helemaal niets over zeggen en vinden. Als NL'er dan he... Andersom mag dat natuurlijk wel....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 9 februari 2020 @ 20:05:10 #174
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_191431313
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Mensen kiezen nou eenmaal voor de eigen groep.
In moderne tijden noemen we dat soms discriminatie.

De natuur noemt het onderdeel van evolutie.

Mensen de schedel inslaan is ook puur natuur en zit in de aard van de mens. Is zelfs noodzakelijk geweest om te overleven en soms nog steeds. Maar niet meer op eenzelfde wijze als vroeger. In de huidige samenleving zal het gedrag dat ons vroeger liet overleven, nu juist grote negatieve gevolgen op ons kunnen hebben.
Krekker is de bom!
  zondag 9 februari 2020 @ 20:12:15 #175
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_191431418
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2020 16:55 schreef CR7 het volgende:
Een grapje moet wel kunnen vind ik. Maar waar stopt het? Een grap per dag, of per persoon? Iedereen denkt natuurlijk dat ze origineel zijn en de enige personen zijn die deze grappen maken. Maar als je je hele leven zulke flauwe grappen te horen krijgt, dan wordt het op een gegeven moment wel uitgekauwd denk ik. :')

Zie het het al voor je als je een neger tegenkomt en zegt hahahha je hebt Ebola. De wereld is dan te klein hoor. :')
Probleem is dat iedereen grappen zo serieus neemt. Ik maak ook wel eens een grap tegenover een medeblanke (:')) over een dikke pens of weet ik wat. Dan maak je een grap en kun je hem terug verwachten. Maar als je dat in NL over bv. een kleurling (weet even geen ander woord ervoor) doet dan is de wereld te klein. Man, grow some balls en maak een grapje terug. Wordt de wereld een stuk leuker van hoor.

Ik ben in Jamaica geweest en daar is in het verleden echt heel veel rassenscheiding etc geweest en daar kan men wel gewoon relaxed lachen en grappen maken over kleurtje en afkomst. Sterker nog, daar deden de kleurlingen het juist en als blanke durfde ik me daar zeker in het begin niet aan te wagen....Vreemd dat het daar juist wel kan en hier in NL niet..... Of komt het omdat men daar alles lekker met een korreltje zout neemt en juist niet zo serieus?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')