abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191328048
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:20 schreef Xenorium het volgende:
Mijn vrouw en dochters hebben een Aziatisch uiterlijk, soms wordt er naar hen bami geroepen of poepchinees. Meestal door Nederlandse kinderen. Een meer vervelende ervaring was met een paar Marokkanen die mijn dochter van 3 achtervolgden om continue ni hao te zeggen, tot ik zei dat het genoeg was en mij dan vuil aankijken.

Als je het van dichtbij meemaakt heeft het dus wel een impact, vooral op mij en hun moeder.

Waarom denken mensen dat het grappig is om met je 'ras' (denigrerende opmerkingen) aangesproken te worden op straat door een willekeurig persoon?

Mensen doen dit ook omdat men verwacht dat de Aziaat niks terug zal doen, want als je zoiets uithaalt bij een zwart persoon of een Turk dan kun je klappen verwachten.
Zwart persoon? De discussie gemist rond Sinterklaas?
pi_191328069
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:20 schreef Xenorium het volgende:
Mijn vrouw en dochters hebben een Aziatisch uiterlijk, soms wordt er naar hen bami geroepen of poepchinees. Meestal door Nederlandse kinderen. Een meer vervelende ervaring was met een paar Marokkanen die mijn dochter van 3 achtervolgden om continue ni hao te zeggen, tot ik zei dat het genoeg was en mij dan vuil aankijken.

Als je het van dichtbij meemaakt heeft het dus wel een impact, vooral op mij en hun moeder.

Waarom denken mensen dat het grappig is om met je 'ras' (denigrerende opmerkingen) aangesproken te worden op straat door een willekeurig persoon?

Mensen doen dit ook omdat men verwacht dat de Aziaat niks terug zal doen, want als je zoiets uithaalt bij een zwart persoon of een Turk dan kun je klappen verwachten.
Echt, die bami of sambal bai of spleetoog grapjes heb ik echt nooit begrepen. Of bij Molukkers treinkapers roepen. Het is allemaal zo kinderachtig. En dan heb je het nog over kinderen die het doen, dan heb ik nog zoiets van okee, kinderen moeten in dat opzicht nog volwassen worden. Maar volwassenen die zoiets roepen. Volwassenen zijn echt zo triest gewoon
West-Melanesia
pi_191328078
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:11 schreef Toefjes het volgende:

[..]

In feite ben ik ook soort van medeplichtig door zo nu en dan haring te eten. Dus heb ik een traditie in stand gehouden waardoor in andere landen doden vallen.
Maar je vind het niet leuk toch...dus wat Nederlanders op dit moment tegenover Aziaten doen is ook niet leuk toch?
West-Melanesia
pi_191328141
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zwart persoon? De discussie gemist rond Sinterklaas?
Dat is toch wat anders dan dat een willekeurig persoon langs een zwart persoon loopt en zegt hey dikke lippen of zo jij bent wel heel zwart of gebruik maakt van het N* woord.

Dat is dus precies dezelfde impact op een Aziatisch persoon waarnaar poepchinees wordt geroepen of ni hao ching chong..
pi_191328166
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:39 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Maar je vind het niet leuk toch...dus wat Nederlanders op dit moment tegenover Aziaten doen is ook niet leuk toch?
Ik vind het niet leuk inderdaad. En ik zal er ook niet aan meedoen. Maar de situatie omgedraaid deed ik bewust. Ik denk dat het gewoon een primaire menselijke gedraging is die sommige wel hebben, en de grote meerderheid niet.

Gelukkig maar, anders wordt het echt onleefbaar.
pi_191328187
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:42 schreef Xenorium het volgende:

[..]

Dat is toch wat anders dan dat een willekeurig persoon langs een zwart persoon loopt en zegt hey dikke lippen of zo jij bent wel heel zwart of gebruik maakt van het N* woord.

Dat is dus precies dezelfde impact op een Aziatisch persoon waarnaar poepchinees wordt geroepen of ni hao ching chong..
Bedankt voor de uitleg. Ik heb er geen ervaring mee
pi_191328266
Wees blij dat je er geen ervaring mee hebt. Er is al zoveel in het leven waar je doorheen moet, als je dan deze onzin er ook nog bovenop krijgt dan maakt het je leven nou niet bepaald makkelijker. Van die opmerkingen word je ook niet sterker of zo. Het is gewoon mateloos irritant om lastig te worden gevallen door willekeurige personen.
  maandag 3 februari 2020 @ 15:59:13 #83
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_191328379
Trieste zaak.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_191330215
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:25 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Ik sluit me hier bij aan.

Al vind ik Isabella`s reactie wel een beetje flauw. Elk land of cultuur heeft zen rare trekjes en mensen pakken altijd het onbekende. Beetje een open deur om zon argument te gebruiken.

Het enige wat ik raar vind in de grote Chinese steden dat ze gewoon in het openbaar op straat lopen te poepen. Maarjah, das weer iets heel anders.

De grap is dat veel Chinezen in Nederland uit HongKong komen en dus poepen op straat ook heel raar vinden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_191330348
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:01 schreef Morrigan het volgende:

[..]

De grap is dat veel Chinezen in Nederland uit HongKong komen en dus poepen op straat ook heel raar vinden.
Alle achterlijke trekjes die mensen vermoeden komen voort uit de communistische delen van China, waar honger en een gestoorde overheid de mensen dwongen tot ikke ikke ikke. HK en Taiwan laten zien wat China had kunnen zijn zonder CCP.
pi_191330499
Ze zouden beter drinkers van Corona kunnen discrimineren. Waardeloze drank voor tragisch volk.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_191335250
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:01 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Oo nice dat wist ik niet, weer wat geleerd. In mijn ogen zijn de Chinese Nederlanders gewoon relaxed mensen.

Ik volg zon Zuid-Afrikaanse Youtuber die in Shenzhen woonde. Deze youtuber deelt zen ongecensureerde ervaringen van mainland China een beetje, woont er al meer dan 10 jaar dacht ik en heeft een Chinese vrouw. Is wel interessant om te zien hoor het daar allemaal aan toe gaat. Enige reden ook dat ik het poepen op straat weet. :@
pi_191421088
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:02 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Oo nice dat wist ik niet, weer wat geleerd. In mijn ogen zijn de Chinese Nederlanders gewoon relaxed mensen.

Ik volg zon Zuid-Afrikaanse Youtuber die in Shenzhen woonde. Deze youtuber deelt zen ongecensureerde ervaringen van mainland China een beetje, woont er al meer dan 10 jaar dacht ik en heeft een Chinese vrouw. Is wel interessant om te zien hoor het daar allemaal aan toe gaat. Enige reden ook dat ik het poepen op straat weet. :@
In California is het poepen op straat ook een groot probleem.
https://www.businessinsid(...)en-poepen-op-straat/
Onder deze lijn niet schrijven
pi_191422920
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:24 schreef Syd het volgende:
Gewoon negeren en niet zo janken, deze generatie is zo hard aan het janken. Tijd voor een echte oorlog zodat iedereen keer weer beetje hard wordt ipv jankgedoe.
Sukkel
pi_191423387
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 14:55 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Met die haring heb je wel een interessant punt. Stel dat er in zo'n mislukte ton haring een dingetje zit, en er gebeurt hetzelfde hier.

Dan denk ik als dat een globaal probleem wordt, dat wij onze neus ook voorlopig in het buitenland niet hoeven te laten zien. Dan zijn wij ook gehaat.
Zijn we toch al, want gierig.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_191423579
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 07:56 schreef marzman het volgende:

[..]

In California is het poepen op straat ook een groot probleem.
https://www.businessinsid(...)en-poepen-op-straat/
in Nijmegen ook
pi_191423764
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 11:38 schreef loni55 het volgende:

[..]

Sukkel
Och internetheld :')
pi_191423817
Ik vind het eigenlijk wel terecht dat men erover klaagt. Tegen een willekeurig Aziatisch persoon coronavirus roepen, is niet alleen heel kinderachtig, maar ook op een vergelijkbaar niveau met de denigrerende grapjes een bami erbij alstublieft of poepchinees (ja, dat heb ik eens iemand horen roepen).
  zondag 9 februari 2020 @ 12:43:52 #96
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191423872
Ja... mensen die in Europa of de VS wonen aanspreken op een virus in China is best wel retarded.

Bijna even retarded als dat constante blanke mensen aanspreken op slavernij en andere misstanden uit het verleden.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 9 februari 2020 @ 13:06:43 #97
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191424219
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:08 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Klopt, en dan zou jij het ook niet leuk vinden als je in Turkije op straat loopt en iemand langs je rijdt, het raampje opendoet en vervolgens “kankernederlander, rot op uit mijn land stomme coronavirus” roept.
Dat gebeurt nu al, in Turkije is racisme een veel groter probleem dan hier.
pi_191424344
Een collega van mij is Chinees en momenteel op vakantie in China, wij overwogen Vrijdag tijdens de lunch om hem in quarantaine te plaatsen in het schoonmaakhok bij zijn wederkeren volgende week.
pi_191424423
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 12:37 schreef Syd het volgende:

[..]

Och internetheld :')
Ik? Hahaha je zou een oorlog geen dag overleven fucker.
  zondag 9 februari 2020 @ 13:21:29 #100
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_191424425
Wat een jankverhaal flikker toch op. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')