abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191431450
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:22 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nouja, mensen vinden het vervelend om elke keer voor hondeneter te worden uitgemaakt alleen omdat in hun land hond wordt gegeten. Als iemand zich gekwetst voelt, lijkt het me normaal dat je ermee ophoudt.
Ah werkt dat zo. Ik vind het ook vervelend om kaaskop, Hollander, wit of cis genoemd te worden. Iedereen die ooit nog iemand zo noemt moet gelijk de mond gesnoerd worden.

Kidding, ik ben geen zielige jankzak. Men lult maar raak. Sterker nog, als men bovenstaande koosnaampjes voor me gebruikt voel ik zelfs enige trots omdat het altijd uit een bepaalde hoek komt.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2020 20:16:37 ]
pi_191432105
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 20:12 schreef sanger het volgende:

[..]

Probleem is dat iedereen grappen zo serieus neemt. Ik maak ook wel eens een grap tegenover een medeblanke (:')) over een dikke pens of weet ik wat. Dan maak je een grap en kun je hem terug verwachten. Maar als je dat in NL over bv. een kleurling (weet even geen ander woord ervoor) doet dan is de wereld te klein. Man, grow some balls en maak een grapje terug. Wordt de wereld een stuk leuker van hoor.

Ik ben in Jamaica geweest en daar is in het verleden echt heel veel rassenscheiding etc geweest en daar kan men wel gewoon relaxed lachen en grappen maken over kleurtje en afkomst. Sterker nog, daar deden de kleurlingen het juist en als blanke durfde ik me daar zeker in het begin niet aan te wagen....Vreemd dat het daar juist wel kan en hier in NL niet..... Of komt het omdat men daar alles lekker met een korreltje zout neemt en juist niet zo serieus?
Makkelijker gezegd dan gedaan. Maak die grap tegen een Marokkaan terug en je hebt gewoon een mes tussen je ribben. Maar ok moet je eerst zoeken naar wat uiterlijke kenmerken. Wat als die niet dik is, of rood haar heeft of een bril heeft. Of een dikke reet. Mag je dan niks terugzeggen? :')
pi_191432332
quote:
Probleem is dat iedereen grappen zo serieus neemt. Ik maak ook wel eens een grap tegenover een medeblanke (:')) over een dikke pens of weet ik wat. Dan maak je een grap en kun je hem terug verwachten. Maar als je dat in NL over bv. een kleurling (weet even geen ander woord ervoor) doet dan is de wereld te klein. Man, grow some balls en maak een grapje terug. Wordt de wereld een stuk leuker van hoor.
Dat ligt er natuurlijk aan wat voor grappen, in welke context en of je het tegen een bekende hebt. Ik maak regelmatig grappen over de afkomst van een aantal collega's, kan prima. Maar als je op straat random 'grappen' maakt kan ik me voorstellen dat daar niet goed op wordt gereageerd. Zo ook met Chinezen die ineens iets met het Corona-virus naar hun hoofd krijgen gegooid.
  zondag 9 februari 2020 @ 20:55:19 #179
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_191432375
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 20:43 schreef CR7 het volgende:

[..]

Makkelijker gezegd dan gedaan. Maak die grap tegen een Marokkaan terug en je hebt gewoon een mes tussen je ribben. Maar ok moet je eerst zoeken naar wat uiterlijke kenmerken. Wat als die niet dik is, of rood haar heeft of een bril heeft. Of een dikke reet. Mag je dan niks terugzeggen? :')
Van mij juist wel... Niet alles wat gezegd wordt over uiterlijke kenmerken is racistisch, sterker nog in de basis niet. Het is pas racistisch als er door die uiterlijke kenmerken onderscheid wordt gemaakt. En zeggen dat iemand een kleurtje heeft, een dikke buik of reet is imo eerder een constatering en betekent nog niet dat diegene niet naast me in het vliegtuig mag zitten, een bepaalde baan niet krijgt of uberhaupt minderwaardig is.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 9 februari 2020 @ 20:58:59 #180
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_191432449
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 20:04 schreef sanger het volgende:

[..]

Dus ik scheldt een Chinees uit als ik zeg dat ik het raar vind dat hij hond of kat eet. Maar als diezelfde Chinees zegt dat hij het raar vind dat ik rauwe haring eet dan is dat sowieso iets anders. Juist.

Dit is nu juist het probleem. Je mag niet eens meer raar opkijken van de rare en vreemde gebruiken en er al helemaal niets over zeggen en vinden. Als NL'er dan he... Andersom mag dat natuurlijk wel....
Dit is natuurlijk hoe het er doorgaans aan toegaat:
"Ehm, excuseer mij beste meneer de Chinees, als ik me niet vergis zijn er ook groepen Chinezen die hond of kat eten. Ik vind dit maar raar. Wat vindt u hiervan?"

En niet:
"Hey jij daar, honden en katten-etende spleetoog! Bami-bij? hahaha! Ik wil geen corona-besmetting, blijf uit mijn buurt! Hahahaha"

Toch?

:')

Los daarvan is het eten van honden en katten in China zelf ook omstreden en men denkt er zelfs aan het te verbieden, mocht dit nog niet al gebeurd zijn ondertussen.
Krekker is de bom!
pi_191432460
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 20:55 schreef sanger het volgende:

[..]

Van mij juist wel... Niet alles wat gezegd wordt over uiterlijke kenmerken is racistisch, sterker nog in de basis niet. Het is pas racistisch als er door die uiterlijke kenmerken onderscheid wordt gemaakt. En zeggen dat iemand een kleurtje heeft, een dikke buik of reet is imo eerder een constatering en betekent nog niet dat diegene niet naast me in het vliegtuig mag zitten, een bepaalde baan niet krijgt of uberhaupt minderwaardig is.
Maar hoezo daar grapjes over maken? Iemand met down noem je toch ook geen mongool? Of ahhahahah jij hebt kanker tegen een kankerpatiënt. :')
  zondag 9 februari 2020 @ 21:01:50 #182
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_191432510
quote:

[..]

Probleem is dat iedereen grappen zo serieus neemt. Ik maak ook wel eens een grap tegenover een medeblanke (:')) over een dikke pens of weet ik wat.
Denk je nu echt dat het alom geaccepteerd is dat je een wildvreemde belachelijk maakt om zijn/haar dikke pens?

Jij verwart waarschijnlijk het 'binnen de vriendenkring, binnen een bepaalde context' grappen maken (waarbij men dus ook kan inschatten of het wel/niet goed bedoeld is), versus random vreemden /mensen die je nauwelijks kent belachelijk maken / uitschelden.
Krekker is de bom!
pi_191438089
quote:

[..]

Ik ben in Jamaica geweest en daar is in het verleden echt heel veel rassenscheiding etc geweest en daar kan men wel gewoon relaxed lachen en grappen maken over kleurtje en afkomst. Sterker nog, daar deden de kleurlingen het juist en als blanke durfde ik me daar zeker in het begin niet aan te wagen....Vreemd dat het daar juist wel kan en hier in NL niet..... Of komt het omdat men daar alles lekker met een korreltje zout neemt en juist niet zo serieus?
Een grapje moet inderdaad kunnen. Maar het probleem is dat veel Aziaten (en andere allochtonen) geregeld te maken hebben met dit soort grapjes. Als dat zo vaak gebeurd, dan is het simpelweg niet leuk meer.

Grappen maken over een 'dikke pens' is anders dan grappen maken over iemands afkomst. Je kan wat doen aan je buik, maar niet aan je afkomst. Het voelt dan pijnlijk wanneer je hierop benadeeld wordt, terwijl je eigenlijk gewoon mee wil draaien in de maatschappij.

[ Bericht 1% gewijzigd door Brede_meneer op 10-02-2020 10:12:11 ]
pi_191438150
Petitie

quote:
Wij vragen de media, hun verantwoordelijkheid te nemen en goede verslaglegging te doen. Wij vragen hen zich bewust te zijn van hun rol in beeldbepaling, stereotypering en vooroordelen die over ons en andere bevolkingsgroepen in de Nederlandse sameleving heersen, daarom ook vragen wij de media met ons in gesprek te gaan over hun rol en de gevolgen van hun handelen. Wees bewust van het huidige tijdperk waar wij ons nu in bevinden, wees bewust van de hypes en het vele nepnieuws, sta daar boven
https://www.petities.com/we_zijn_geen_virussen
pi_191438202
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 08:49 schreef Oceanier het volgende:
,,Ironisch genoeg komen de lullige opmerkingen soms juist van Nederlanders met een migrantenachtergrond. Terwijl je van hen juist empathie zou verwachten omdat ze zelf ook met racisme te maken hebben.’’
Dat is een soort compensatiegedrag. De meeste allochtonen hebben te maken met discriminatie, dus om beter over hunzelf te voelen gaan ze andere allochtonen discrimineren.
pi_191438210
Er zijn in dit land een boel eencelligen die denken dat ze lollig zijn, en debiele grapjes maken tegen mensen die er anders uitzien. Dus ook tegen Aziaten. Maar om nu heel Nederland af te schilderen als een racistisch land gaat echt te ver.

Mijn vrouw is Aziatisch, en ik heb hierdoor ook een boel Aziaten kennissen en vrienden. Allemaal vriendelijke, hardwerkende mensen die blij zijn om hier te wonen en de kansen die dit land ze biedt. En ik hoor nooit geluiden over discriminatie. Maar goed, ik woon niet in Amsterdam én niet in de provincie, dus misschien heeft het daarmee te maken.

Als ik deze artikelen lees komen ze ook nooit verder dan dezelfde handvol voorbeelden. Een liedje op de kleuterschool, een aflevering van Ranban. Dit zijn grotendeels weer van die “woke” journalisten en millenials die pas het gevoel hebben dat ze pas echt kunnen meedoen (en misschien wat subsidie kunnen vangen) als ze ook tot een zogenaamde gediscrimineerde minderheid behoren. Wat dat betreft staan Aziaten toch net boven Witte mannen op de slachtofferschap schaal. Te succesvol.
pi_191438347
Dit had direct voorkomen kunnen worden door alle vluchten van en naar China te staken, voor heel de EU. Maar nee, we vliegen lekker door en tig Chinezen komen naar de EU met tig uitbraken tot gevolg.

Ik vond dat drie weken geleden al dom en nu nog steeds.
pi_191438429
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 10:30 schreef ootjekatootje het volgende:
Dit had direct voorkomen kunnen worden door alle vluchten van en naar China te staken, voor heel de EU. Maar nee, we vliegen lekker door en tig Chinezen komen naar de EU met tig uitbraken tot gevolg.

Het aantal uitbraken in Europa is NUL.
Er zijn enkelen Europeanen naar Europa gegaan die het virus dragen.
Als je dat bedoelt..... geef dan Europeanen de schuld en niet Chinezen.

Verder kun je ervan uitgaan dat er protocollen zijn opgesteld om pandemieën te voorkomen.
Die zijn in werking gezet, neem ik aan.
pi_191438448
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 10:17 schreef Aurelius het volgende:
Allemaal vriendelijke, hardwerkende mensen die blij zijn om hier te wonen en de kansen die dit land ze biedt. En ik hoor nooit geluiden over discriminatie.
Je hoort dat ook niet omdat mensen zich niet (meer) druk willen maken over discriminerende ervaringen.
Het is een verdedigingsmechanisme: ---> vergeet het, move on . Niet over praten is niet over denken, is vergeten.
pi_191438468
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 10:30 schreef ootjekatootje het volgende:

Drie weken geleden was er nog vrijwel niets bekend over het virus, het had ook iets relatief onschuldigs kunnen zijn. Op basis van de informatie die je TOEN had, kun je geen compleet land laat staan een heel continent afsluiten van 'de fabriek van de wereld'. Heb je enig idee wat voor economische gevolgen dat heeft, wanneer je dit iedere keer doet wanneer enkele tientallen mensen ziek worden?

Op basis van de informatie die we NU hebben, ben ik het met je eens. De grenzen mogen wat mij betreft afgesloten worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Brede_meneer op 10-02-2020 12:38:46 ]
pi_191438536
Gelukkig discrimineren Chinezen zelf nooit (Oeigoeren, Tibetanen). :')
pi_191438547
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 10:17 schreef Aurelius het volgende:
Er zijn in dit land een boel eencelligen die denken dat ze lollig zijn, en debiele grapjes maken tegen mensen die er anders uitzien. Dus ook tegen Aziaten. Maar om nu heel Nederland af te schilderen als een racistisch land gaat echt te ver.

Mijn vrouw is Aziatisch, en ik heb hierdoor ook een boel Aziaten kennissen en vrienden. Allemaal vriendelijke, hardwerkende mensen die blij zijn om hier te wonen en de kansen die dit land ze biedt. En ik hoor nooit geluiden over discriminatie. Maar goed, ik woon niet in Amsterdam én niet in de provincie, dus misschien heeft het daarmee te maken.

Als ik deze artikelen lees komen ze ook nooit verder dan dezelfde handvol voorbeelden. Een liedje op de kleuterschool, een aflevering van Ranban. Dit zijn grotendeels weer van die “woke” journalisten en millenials die pas het gevoel hebben dat ze pas echt kunnen meedoen (en misschien wat subsidie kunnen vangen) als ze ook tot een zogenaamde gediscrimineerde minderheid behoren. Wat dat betreft staan Aziaten toch net boven Witte mannen op de slachtofferschap schaal. Te succesvol.
Dus je woont nog wel ergens in de randstad? Het probleem is daar kleiner, omdat men daar meer gewend is aan een multiculturele samenleving.
Ik ben zelf Aziatisch en opgegroeid in de provincie, en met enige regelmaat werd ik toch wel geconfronteerd met discriminerende uitspraken van mensen daar. Nu ik in Utrecht woon kom ik dit nog maar zelden tegen.
pi_191438605
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 10:51 schreef Jemoederniet het volgende:
Gelukkig discrimineren Chinezen zelf nooit (Oeigoeren, Tibetanen). :')
Dat is natuurlijk niet goed te praten, maar dat is geen excuus om zelf mensen te gaan discrimineren.

Chinezen die in Nederland wonen hebben ook weinig te maken met wat de overheid in China doet, de meesten staan er ook niet achter.
pi_191438621
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 10:41 schreef Bluesdude het volgende:
Je hoort dat ook niet omdat mensen zich niet (meer) druk willen maken over discriminerende ervaringen.
Het is een verdedigingsmechanisme: ---> vergeet het, move on . Niet over praten is niet over denken, is vergeten.
Ik heb het idee dat relativeren, nuance ver te zoeken is. Iedereen is tegenwoordig zo snel op zijn teentjes getrapt. Overgevoelig. Zoals ik al zei, als je niet “woke” bent, dat lijkt het wel of je er in sommige kringen niet meer bij hoort. Vorig jaar naar een bijeenkomst in Pakhuis de Zwijger geweest over tweede generatie Aziaten. En de mensen die het hardst klaagde over discriminatie waren mensen die van subsidie afhankelijk waren of zichzelf/iets te verkopen hadden. En ik zie nu in die artikelen weer dezelfde mensen voorbijkomen. Mijn ervaringen zijn over het algemeen juist positief. Ik zie steeds meer Aziatische mensen in mijn omgeving succesvolle ondernemingen starten en goed integreren met behoud van eigen identiteit. En we zijn als maatschappij gegroeid. TV-programma’s als Ushi zouden nu echt niet meer gemaakt kunnen worden.
pi_191438646
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 10:52 schreef Brede_meneer het volgende:
Dus je woont nog wel ergens in de randstad? Het probleem is daar kleiner, omdat men daar meer gewend is aan een multiculturele samenleving.
Ik ben zelf Aziatisch en opgegroeid in de provincie, en met enige regelmaat werd ik toch wel geconfronteerd met discriminerende uitspraken van mensen daar. Nu ik in Utrecht woon kom ik dit nog maar zelden tegen.
Yep. In Leiden. Er is een grote Aziatische gemeenschap, en een lange geschiedenis t.a.v. de relaties met Oosterse landen als Japan. Dus misschien ligt het daaraan. Daarnaast zal het denk ik moeilijker/irritanter zijn voor Aziatische Nederlanders die hier geboren zijn, dan voor immigranten.
pi_191439203
Geenstijl gaat gewoon door met discriminerende teksten...

quote:
Hele Kamer steunt poepchineesmotie GroenLinks
https://www.geenstijl.nl/(...)esome-zijn-trouwens/
pi_191440808
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 17:35 schreef fetX het volgende:

[..]

Oei. Cabaratiers kunnen wel inpakken.

Als je dit altijd maar aan gaat houden, blijft er echt niets meer over. Als je in een vrije samenleving wilt wonen, moet je wel wat kunnen hebben e/of naast je neer kunnen leggen. Want juist door die vrijheid gebeuren dit soort dingen. Hans Teeuwen legde dat een aantal jaar geleden heel goed uit aan de meisjes van Halal.
We hebben het niet over cabaratiers
West-Melanesia
pi_191440818
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 17:40 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Moet je aan Afrikanen / zwarten in China vragen.

Hoe die denken over sommige Chinese humor.

Ook Obama was onderwerp voor een leuk Chinees prentje toen hij een bezoek aan Kenya bracht. De titel was"Homecoming". Fijn weer thuis in z'n inboorlingen outfit.

[ afbeelding ]

En je als zwarte schminken doen de Chinezen ook graag voor een lach.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Of een tentoonstelling organiseren met foto's die de gelijkenissen tonen tussen o.a. apen en zwarten met de titel "“This is Africa” in het Hubei Provincial Museum in Wuhan.

Koekoek.
Dus als Piet in de sloot springt spring jij ook in de sloot
West-Melanesia
pi_191440836
quote:
3s.gif Op zondag 9 februari 2020 18:28 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Hier, luister eens naar Rowan Atkinson over beledigen. Misschien dat zijn eloquentie het je iets beter duidelijk maakt.

“The clear problem with the outlawing of insult is that too many things can be interpreted as such. Criticism is easily construed as insult. Ridicule is easily construed as insult. Sarcasm, unfavourable comparison, merely stating an alternative point of view can be interpreted as insult.”
Sorry maar ik betwijfel of Rowan Atkinson op straat een vreemde Chinees die hij niet kent zomaar zou gaan uitschelden voor poepchinees
West-Melanesia
pi_191440916
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 14:10 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Sorry maar ik betwijfel of Rowan Atkinson op straat een vreemde Chinees die hij niet kent zomaar zou gaan uitschelden voor poepchinees
Nee, zeer ws niet. Omdat hij weet dat Chinezen nogal lange tenen hebben en hij niet suïcidaal is. Echter dat doet weinig af aan zijn betoog (heb je geluisterd wat hij zei?)
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')