En een dj die er de klapjosti uithangt.quote:Op maandag 10 februari 2020 21:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De triestheid is dat mensen discriminerend gezang en gegein niet herkennen, dan wel er stiekem op geilen.
Wij Brabanders voelen ons ook gediscrimineerd doordat ze dit een Carnavals nummer noemen.quote:Op maandag 10 februari 2020 21:31 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Gaat om dit:
Wat een achterlijk lied zeg![]()
Totaal verschillend!quote:Op maandag 10 februari 2020 20:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, en dan post ik een filmpje van Ali B en nog wat succesvolle rakkers en dan hebben de Marokkanen het ook voorbeeldig gedaan.
Haha, inderdaad.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 08:15 schreef nils7 het volgende:
[..]
Er is maar 1 Roffadammer die Carnavalsliedjes mag zingen en die wacht al een tijd op z'n Pizza.
Goh is dit ook al weer verplicht onderwerp van gesprek in een of andere talkshow.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:10 schreef Bluesdude het volgende:
'De wereld draait door' 10 febr 2020, zie op 6.25 minuten
https://www.bnnvara.nl/dewerelddraaitdoor/videos/527503
Ik kan me anders nog lege schappen herinneren in winkels ket briefjes omdat Chinezen alle babypoeder meenamenquote:Op dinsdag 11 februari 2020 09:32 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Totaal verschillend!
Straatterreur komt voornamelijk door derde en tweede generatie Marokkanen.
Zelden of nooit door Chinezen die hebben geen tijd daarvoor want of ze studeren of ze zijn aan het werk.
Wat een groot deel van de derde en tweede generatie Marokkanen juist niet of nauwelijks doen.
Je vergelijkt appels met varkens.
Nee hoor.... dat heet vrije meningsuiting en voor jezelf opkomen, eindelijk na vele jaren zwijgen.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 12:19 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Goh is dit ook al weer verplicht onderwerp van gesprek in een of andere talkshow.Wat een overdreven gedoe zeg, gatverdamme.
En jouw vriendin of zus/moeder wordt wel eens kankerhoer genoemd op straat door Chinese jongeren?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 12:30 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik kan me anders nog lege schappen herinneren in winkels ket briefjes omdat Chinezen alle babypoeder meenamen
Ga eens als Afrikaan naar Chinaquote:Op dinsdag 11 februari 2020 13:06 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
En jouw vriendin of zus/moeder wordt wel eens kankerhoer genoemd op straat door Chinese jongeren?
Het gaat niet om discriminerende Chinezen, het gaat om discriminerende Nederlanders. Want dat Chinezen het doen betekent niet automatisch dat het oke is en wij het ook maar moeten doen.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 13:46 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ga eens als Afrikaan naar China
Terecht dit, ik acht zelfs Anita&Ed hoger dan deze ooraidsquote:Op dinsdag 11 februari 2020 08:15 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wij Brabanders voelen ons ook gediscrimineerd doordat ze dit een Carnavals nummer noemen.
Het heeft weinig Carnavalesk... en daarnaast is het ingezongen door iemand met een zeer duidelijk accent van iemand die net van over de rivieren komt![]()
Er is maar 1 Roffadammer die Carnavalsliedjes mag zingen en die wacht al een tijd op z'n Pizza.
Ik ben geboren in Amersfoort en ken het ook to-taal niet. Zelfs in de jaren 90 zouden we dit als raar hebben ervaren. Ik vermoed dat het inderdaad provinciegebonden is.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:40 schreef Aurelius het volgende:
Dat liedje dat op basisscholen zou worden gezonden, Hanky Panky Shangai ofzo, heeft iemand dit wel eens gehoord? Ik ben al wat ouder maar heb het nooit gezongen. Mijn kinderen die nu op de kleuterschool zitten ook niet. Eigenlijk kent niemand het in mijn omgeving. Is dit iets in de Provincie?
Ik kan me ook niet voorstellen dat dit wordt gepromote op scholen of Pabo's.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ik ben geboren in Amersfoort en ken het ook to-taal niet. Zelfs in de jaren 90 zouden we dit als raar hebben ervaren. Ik vermoed dat het inderdaad provinciegebonden is.
Het was een verjaardagsliedje, die hoorde ik veel op school eind jaren 80quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:40 schreef Aurelius het volgende:
Dat liedje dat op basisscholen zou worden gezonden, Hanky Panky Shangai ofzo, heeft iemand dit wel eens gehoord? Ik ben al wat ouder maar heb het nooit gezongen. Mijn kinderen die nu op de kleuterschool zitten ook niet. Eigenlijk kent niemand het in mijn omgeving. Is dit iets in de Provincie?
quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:40 schreef Aurelius het volgende:
Ontzettend vaak (omstreeks 1990, in Brabant).quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:40 schreef Aurelius het volgende:
Ik nog nooit van gehoord, maar Moriaantje zo zwart als roet wel (Randstad).quote:Op vrijdag 14 februari 2020 17:56 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ontzettend vaak (omstreeks 1990, in Brabant).
*zoekt op*quote:Op vrijdag 14 februari 2020 17:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik nog nooit van gehoord, maar Moriaantje zo zwart als roet wel (Randstad).
quote:Op maandag 10 februari 2020 21:31 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Gaat om dit:
Wat een achterlijk lied zeg![]()
Nu is carnaval sowieso al een achterlijk feest der achterlijken, dus.... Umhja.quote:Op maandag 10 februari 2020 21:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu weet ik niet wacht achterlijker is, dat lied of die lange tenen van die huilies die aangifte moeten doen van zichzelf.
Het gros van de Chinezen hoor je ook niet lijkt me, gewoon weer wat anekdotes van social media en/of BN'ers die worden uitvergroot. Over wat voor percentage zou het nu werkelijk gaan van Chinezen die "janken"? Ik voorzie nog niet echt massale protesten van Chinese Nederlanders en er wonen er hier toch aardig wat (+/- 100.000). Vermoedelijk haalt het gros daarvan gewoon z'n schouders op en gaat over tot de orde van de dag, denk je niet? Derhalve zijn generalisaties als "de Chinezen" en "De negers" ook altijd nogal simpel.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 17:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Pfff had niet verwacht dat zelfs Chinezen hierover zouden janken... laat zeuren over racisme nou gewoon over aan negers. Ken wel wat Chinezen en die maakte ook grap over dat er net wat familie uit China over was gevlogen en toen liep ie te hoesten. Je zag de collega wel lachen, maar toch afstand houdenMensen zijn nou eenmaal snel bang te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |