abonnement Unibet Coolblue
  User die overal opduikt 2022 maandag 10 februari 2020 @ 20:13:22 #251
186611 Haags
pi_191445776
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 19:54 schreef Questular het volgende:
Wat zijn we toch een jank volk geworden.
Mee eens. Zorgelijke ontwikkeling dit.
Zonder wrijving geen glans
pi_191445937
Normaal zijn chinezen de ideale burgers qua integratie. Je hoort en ziet ze niet, zorgen voor bijna geen overlast en zijn beleefd en hardwerkend en dus een voorbeeld in veel opzichten voor anderen.
Enige jammere is dat ze naar mijn inzien zich te veel afzonderen en ze niet echt met de rest omgaan maar dat is hun goed recht.

Dat ze nu zo van zich afbijten heeft alles te maken met de gevolgen van het coronavirus. Ze worden vermeden dus voelen de ondernemers in de portemonnee en door sommigen als melaats behandeld.
Als je dan ook nog eens extra olie op het vuur krijgt hierdoor snap ik de reactie.

Ik moet wel bekennen dat ik sinds een paar weken toch ook de chinees mijd. Dat klinkt lullig maar je hebt toch het gevoel, ook omdat het zon seculiere groep is hij of zij eerder via via in aanraking komt met een besmet iemand.
Neemt niet weg dat ik niet vind dat je ze moet aanvallen/uitschelden.
pi_191446020
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 20:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Normaal zijn chinezen de ideale burgers qua integratie. Je hoort en ziet ze niet, zorgen voor bijna geen overlast en zijn beleefd en hardwerkend en dus een voorbeeld in veel opzichten voor anderen.
Enige jammere is dat ze naar mijn inzien zich te veel afzonderen en ze niet echt met de rest omgaan maar dat is hun goed recht.

Dat ze nu zo van zich afbijten heeft alles te maken met de gevolgen van het coronavirus. Ze worden vermeden dus voelen de ondernemers in de portemonnee en door sommigen als melaats behandeld.
Als je dan ook nog eens extra olie op het vuur krijgt hierdoor snap ik de reactie.

Ik moet wel bekennen dat ik sinds een paar weken toch ook de chinees mijd. Dat klinkt lullig maar je hebt toch het gevoel, ook omdat het zon seculiere groep is hij of zij eerder via via in aanraking komt met een besmet iemand.
Neemt niet weg dat ik niet vind dat je ze moet aanvallen/uitschelden.
Als je ze niet ziet en niet hoort dan zijn ze volgens mij gewoon rustig. Niet geïntegreerd

Sterker nog, je komt er als oer-Hollander ook vrijwel niet tussen.
pi_191446127
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 20:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als je ze niet ziet en niet hoort dan zijn ze volgens mij gewoon rustig. Niet geïntegreerd

Sterker nog, je komt er als oer-Hollander ook vrijwel niet tussen.
Ze zijn relatief succesvol geintegreerd.
Als je assimilatie weg laat mis je alleen interactie met de rest.
Turken lijken veel op chinezen in bepaald opzicht. Ondernemend, grotendeels vasthoudend aan eigen taal,cultuur,groep maar wel meer interactie met de rest. Vind je hen dan beter geintegreerd dan chinezen?
pi_191446465
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 20:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ze zijn relatief succesvol geintegreerd.
Als je assimilatie weg laat mis je alleen interactie met de rest.
Turken lijken veel op chinezen in bepaald opzicht. Ondernemend, grotendeels vasthoudend aan eigen taal,cultuur,groep maar wel meer interactie met de rest. Vind je hen dan beter geintegreerd dan chinezen?
Je verwart "we hebben er geen last van" met geïntegreerd zijn. Je bent niet geïntegreerd als je hier in een vrij gesloten samenleving bivakkeert.

Ze houden zich netjes aan de regels. En ze zijn harde werkers. Dat is allemaal heel fijn hoor, hou me ten goede. Maar met dingen die typisch Hollands zijn.. ik zie ze niet. En dat is voor mij integratie.

Stel, ik emigreer naar Thailand. Ik leer de taal, want dat is makkelijk. En vervolgens kom ik in een Hollandse kennissenkring terecht. En ga ik eigenlijk alleen daar maar mee om. We behouden de Nederlandse normen en waarden. Ik hou me netjes aan de regels. Samen met de Hollanders verdienen we wat bij om eten te maken voor de Thai.

Ben ik dan geïntegreerd, of ben ik dan gewoon een Hollander in Thailand die zich netjes gedraagt en daar geld verdient?
pi_191446545
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 20:00 schreef Longcat. het volgende:

[..]

Ja toch stelletje azijnpissers :( Als die chinezen het niet tolereren moeten ze gewoon oprotten
Jij kan toch ook oprotten als je vind dat bepaalde bevolkingsgroepen minder rechten moeten hebben. ?
pi_191446633
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 20:47 schreef Toefjes het volgende:

Ze houden zich netjes aan de regels. En ze zijn harde werkers. Dat is allemaal heel fijn hoor, hou me ten goede. Maar met dingen die typisch Hollands zijn.. ik zie ze niet. En dat is voor mij integratie.
Dan heb je dat filmpje gemist

Als je zo Nederlands spreekt dan doe je dat dagelijks en ben je gericht op de taal van je omgeving overnemen, met de tongval waarin men spreekt.
De geinterviewden spreken typisch Hollands .... Logisch.... het zijn Nederlanders.
pi_191446673
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 20:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dan heb je dat filmpje gemist

Als je zo Nederlands spreekt dan doe je dat dagelijks en ben je gericht op de taal van je omgeving overnemen, met de tongval waarin men spreekt.
De geinterviewden spreken typisch Hollands .... Logisch.... het zijn Nederlanders.
Ja, en dan post ik een filmpje van Ali B en nog wat succesvolle rakkers en dan hebben de Marokkanen het ook voorbeeldig gedaan.
pi_191446740
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 20:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, en dan post ik een filmpje van Ali B en nog wat succesvolle rakkers en dan hebben de Marokkanen het ook voorbeeldig gedaan.
Als jij dat vind ...mag je best vinden.
Ik had het dus over 3 personen in het filmpje.
Echte Nederlanders.... en ze zijn niet de enige Chinese Nederlanders
  maandag 10 februari 2020 @ 20:59:22 #260
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_191446757
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 20:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, en dan post ik een filmpje van Ali B en nog wat succesvolle rakkers en dan hebben de Marokkanen het ook voorbeeldig gedaan.
Je kan er niet om heen man. Bewijs geleverd. Case closed.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_191446793
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 20:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als jij dat vind ...mag je best vinden.
Ik had het dus over 3 personen in het filmpje.
Echte Nederlanders.... en ze zijn niet de enige Chinese Nederlanders
Maar goed, ik had het filmpje niet gemist. Misschien heb jij gemist dat ik in dit topic op het filmpje had gereageerd.

Het punt was: zijn ze geïntegreerd, of verwarren we het met "we hebben er geen last van".

Ik geloof het tweede.
pi_191446909
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 20:59 schreef Steef121 het volgende:

[..]

Je kan er niet om heen man. Bewijs geleverd. Case closed.
Ja ok, ik geef me gewonnen.
pi_191446951
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:01 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Maar goed, ik had het filmpje niet gemist.
ok anders geformuleerd.... dan heb je niet gezien in het filmpje dat je het over Nederlanders hebt

quote:
Het punt was: zijn ze geïntegreerd, of verwarren we het met "we hebben er geen last van".
Ik geloof het tweede.
Tuurlijk zijn deze 3 uit het filmpje hardstikke geintegreerd. Dat hoor je aan hoe ze Nederlands praten.
pi_191446992
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ok anders geformuleerd.... dan heb je niet gezien in het filmpje dat je het over Nederlanders hebt
[..]

Tuurlijk zijn deze 3 uit het filmpje hardstikke geintegreerd. Dat hoor je aan hoe ze Nederlandse praten.
Ja, zoals ik al zei : helemaal prima. De 3 in het filmpje spreken goed Nederlands dus zijn de Chinezen heel goed geïntegreerd. Jij wint.
  maandag 10 februari 2020 @ 21:22:11 #265
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_191447180
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 20:47 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Je verwart "we hebben er geen last van" met geïntegreerd zijn. Je bent niet geïntegreerd als je hier in een vrij gesloten samenleving bivakkeert.

Ze houden zich netjes aan de regels. En ze zijn harde werkers. Dat is allemaal heel fijn hoor, hou me ten goede. Maar met dingen die typisch Hollands zijn.. ik zie ze niet. En dat is voor mij integratie.

Stel, ik emigreer naar Thailand. Ik leer de taal, want dat is makkelijk. En vervolgens kom ik in een Hollandse kennissenkring terecht. En ga ik eigenlijk alleen daar maar mee om. We behouden de Nederlandse normen en waarden. Ik hou me netjes aan de regels. Samen met de Hollanders verdienen we wat bij om eten te maken voor de Thai.

Ben ik dan geïntegreerd, of ben ik dan gewoon een Hollander in Thailand die zich netjes gedraagt en daar geld verdient?
Overigens hier mee eens. Sommige Chinezen integreren prima, maar vele anderen vallen onder de categorie "we hebben er geen last van". Maar is verder off topic.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_191447262
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:22 schreef Steef121 het volgende:

[..]

Overigens hier mee eens. Sommige Chinezen integreren prima, maar vele anderen vallen onder de categorie "we hebben er geen last van". Maar is verder off topic.
Inderdaad een beetje off-topic. Staat los van dat ik vind dat mensen elkaar gewoon met rust moeten laten met dit soort dingen. Of het nu gaat om Corona met de Chinezen of terroristische aanslagen met moslims.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 10 februari 2020 @ 21:31:49 #267
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191447373
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191447422
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 20:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, en dan post ik een filmpje van Ali B en nog wat succesvolle rakkers en dan hebben de Marokkanen het ook voorbeeldig gedaan.
:')
pi_191447436
quote:
6s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:31 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Gaat om dit:


Wat een achterlijk lied zeg :')
Nu weet ik niet wacht achterlijker is, dat lied of die lange tenen van die huilies die aangifte moeten doen van zichzelf.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 10 februari 2020 @ 21:39:43 #270
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191447481
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 20:47 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Je verwart "we hebben er geen last van" met geïntegreerd zijn. Je bent niet geïntegreerd als je hier in een vrij gesloten samenleving bivakkeert.

Ze houden zich netjes aan de regels. En ze zijn harde werkers. Dat is allemaal heel fijn hoor, hou me ten goede. Maar met dingen die typisch Hollands zijn.. ik zie ze niet. En dat is voor mij integratie.

Stel, ik emigreer naar Thailand. Ik leer de taal, want dat is makkelijk. En vervolgens kom ik in een Hollandse kennissenkring terecht. En ga ik eigenlijk alleen daar maar mee om. We behouden de Nederlandse normen en waarden. Ik hou me netjes aan de regels. Samen met de Hollanders verdienen we wat bij om eten te maken voor de Thai.

Ben ik dan geïntegreerd, of ben ik dan gewoon een Hollander in Thailand die zich netjes gedraagt en daar geld verdient?
Klopt niet. Chinese maffia, uitbuiting, seksindustrie. Om maar wat te noemen. Allemaal in eigen kring.

Dus de gewone Nederlander merkt er weinig van. Geen kleine criminaliteit. Niet buiten de eigen kring. Niet in Opsporing verzocht.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 10 februari 2020 @ 21:40:38 #271
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191447495
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nu weet ik niet wacht achterlijker is, dat lied of die lange tenen van die huilies die aangifte moeten doen van zichzelf.
Tis allemaal even triest.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191447570
quote:
6s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:40 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Tis allemaal even triest.
De triestheid is dat mensen discriminerend gezang en gegein niet herkennen, dan wel er stiekem op geilen.
  maandag 10 februari 2020 @ 23:09:18 #273
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_191449115
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De triestheid is dat mensen discriminerend gezang en gegein niet herkennen, dan wel er stiekem op geilen.
Empathie is zó 2019.
  † In Memoriam † maandag 10 februari 2020 @ 23:33:17 #274
88815 The_Emotion
98.3
pi_191449481
Maar mocht weer wel, na die rel van Gordon met zn nummer 39


En als Corona je niet bevalt, dan drink je toch Sol?
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_191449703
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2020 23:33 schreef FernandoMartinez het volgende:
Maar mocht weer wel, na die rel van Gordon met zn nummer 39


En als Corona je niet bevalt, dan drink je toch Sol?
Whaaaa! "Je laat je toch niet door een flikker met psoriasis vertellen hoe het moet"

_O- _O- _O-
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191449816
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De triestheid is dat mensen discriminerend gezang en gegein niet herkennen, dan wel er stiekem op geilen.
En een dj die er de klapjosti uithangt.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  dinsdag 11 februari 2020 @ 08:15:00 #277
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191451795
quote:
6s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:31 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Gaat om dit:


Wat een achterlijk lied zeg :')
Wij Brabanders voelen ons ook gediscrimineerd doordat ze dit een Carnavals nummer noemen.
Het heeft weinig Carnavalesk... en daarnaast is het ingezongen door iemand met een zeer duidelijk accent van iemand die net van over de rivieren komt :')

Er is maar 1 Roffadammer die Carnavalsliedjes mag zingen en die wacht al een tijd op z'n Pizza.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_191452659
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 20:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, en dan post ik een filmpje van Ali B en nog wat succesvolle rakkers en dan hebben de Marokkanen het ook voorbeeldig gedaan.
Totaal verschillend!

Straatterreur komt voornamelijk door derde en tweede generatie Marokkanen.
Zelden of nooit door Chinezen die hebben geen tijd daarvoor want of ze studeren of ze zijn aan het werk.

Wat een groot deel van de derde en tweede generatie Marokkanen juist niet of nauwelijks doen.

Je vergelijkt appels met varkens.
pi_191453105
'De wereld draait door' 10 febr 2020, zie op 6.25 minuten
https://www.bnnvara.nl/dewerelddraaitdoor/videos/527503
  dinsdag 11 februari 2020 @ 12:18:00 #280
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191454700
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 08:15 schreef nils7 het volgende:

[..]

Er is maar 1 Roffadammer die Carnavalsliedjes mag zingen en die wacht al een tijd op z'n Pizza.
Haha, inderdaad. :D Een soort ere-Brabander.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 12:19:42 #281
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191454718
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 10:10 schreef Bluesdude het volgende:
'De wereld draait door' 10 febr 2020, zie op 6.25 minuten
https://www.bnnvara.nl/dewerelddraaitdoor/videos/527503
Goh is dit ook al weer verplicht onderwerp van gesprek in een of andere talkshow. :') Wat een overdreven gedoe zeg, gatverdamme.

Ze hadden dit stomme liedje beter kunnen negeren, want nu gaat het pas echt viraal. Wrijven in een vlek noemt men dat.
pi_191454838
quote:
13s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:32 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Totaal verschillend!

Straatterreur komt voornamelijk door derde en tweede generatie Marokkanen.
Zelden of nooit door Chinezen die hebben geen tijd daarvoor want of ze studeren of ze zijn aan het werk.

Wat een groot deel van de derde en tweede generatie Marokkanen juist niet of nauwelijks doen.

Je vergelijkt appels met varkens.
Ik kan me anders nog lege schappen herinneren in winkels ket briefjes omdat Chinezen alle babypoeder meenamen
pi_191454842
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 12:19 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Goh is dit ook al weer verplicht onderwerp van gesprek in een of andere talkshow. :') Wat een overdreven gedoe zeg, gatverdamme.

Nee hoor.... dat heet vrije meningsuiting en voor jezelf opkomen, eindelijk na vele jaren zwijgen.
Jouw aversie tegen deze meningsuiting is deel van het probleem...
pi_191455238
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 12:30 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ik kan me anders nog lege schappen herinneren in winkels ket briefjes omdat Chinezen alle babypoeder meenamen
En jouw vriendin of zus/moeder wordt wel eens kankerhoer genoemd op straat door Chinese jongeren?
pi_191455674
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 13:06 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

En jouw vriendin of zus/moeder wordt wel eens kankerhoer genoemd op straat door Chinese jongeren?
Ga eens als Afrikaan naar China
pi_191458995
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 13:46 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ga eens als Afrikaan naar China
Het gaat niet om discriminerende Chinezen, het gaat om discriminerende Nederlanders. Want dat Chinezen het doen betekent niet automatisch dat het oke is en wij het ook maar moeten doen.
West-Melanesia
pi_191459096
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 08:15 schreef nils7 het volgende:

[..]

Wij Brabanders voelen ons ook gediscrimineerd doordat ze dit een Carnavals nummer noemen.
Het heeft weinig Carnavalesk... en daarnaast is het ingezongen door iemand met een zeer duidelijk accent van iemand die net van over de rivieren komt :')

Er is maar 1 Roffadammer die Carnavalsliedjes mag zingen en die wacht al een tijd op z'n Pizza.
Terecht dit, ik acht zelfs Anita&Ed hoger dan deze ooraids
pi_191472064
Dat liedje dat op basisscholen zou worden gezonden, Hanky Panky Shangai ofzo, heeft iemand dit wel eens gehoord? Ik ben al wat ouder maar heb het nooit gezongen. Mijn kinderen die nu op de kleuterschool zitten ook niet. Eigenlijk kent niemand het in mijn omgeving. Is dit iets in de Provincie?
  woensdag 12 februari 2020 @ 14:59:38 #289
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191472469
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:40 schreef Aurelius het volgende:
Dat liedje dat op basisscholen zou worden gezonden, Hanky Panky Shangai ofzo, heeft iemand dit wel eens gehoord? Ik ben al wat ouder maar heb het nooit gezongen. Mijn kinderen die nu op de kleuterschool zitten ook niet. Eigenlijk kent niemand het in mijn omgeving. Is dit iets in de Provincie?
Ik ben geboren in Amersfoort en ken het ook to-taal niet. Zelfs in de jaren 90 zouden we dit als raar hebben ervaren. Ik vermoed dat het inderdaad provinciegebonden is.
pi_191472712
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik ben geboren in Amersfoort en ken het ook to-taal niet. Zelfs in de jaren 90 zouden we dit als raar hebben ervaren. Ik vermoed dat het inderdaad provinciegebonden is.
Ik kan me ook niet voorstellen dat dit wordt gepromote op scholen of Pabo's.
  † In Memoriam † donderdag 13 februari 2020 @ 23:44:50 #291
88815 The_Emotion
98.3
pi_191497642
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:40 schreef Aurelius het volgende:
Dat liedje dat op basisscholen zou worden gezonden, Hanky Panky Shangai ofzo, heeft iemand dit wel eens gehoord? Ik ben al wat ouder maar heb het nooit gezongen. Mijn kinderen die nu op de kleuterschool zitten ook niet. Eigenlijk kent niemand het in mijn omgeving. Is dit iets in de Provincie?
Het was een verjaardagsliedje, die hoorde ik veel op school eind jaren 80
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_191497756
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:40 schreef Aurelius het volgende:
Dat liedje dat op basisscholen zou worden gezonden, Hanky Panky Shangai ofzo, heeft iemand dit wel eens gehoord? Ik ben al wat ouder maar heb het nooit gezongen. Mijn kinderen die nu op de kleuterschool zitten ook niet. Eigenlijk kent niemand het in mijn omgeving. Is dit iets in de Provincie?
_O-

Goud nummer.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191498382
Ik denk niet dat het hier om discriminatie gaat maar om een reëel gevaar dat Corona is. Mensen reageren ook op mond en klauw zeer of gekke koeienziekte, dan moeten de boeren het ontgelden. Bij Ebola waren de Afrikanen aan de beurt en als er een te hoog dioxide gehalte in de eieren zit, dan wil de consument deze niet meer hebben. Ik vind het dan te ver gaan om van discriminatie te spreken. Dit is denk ik eerder de angst voor het onbekende en de vrees voor de ziekte. Daarbij doet iedereen hier aan mee want zo ook mochten Europese cruiseschepen niet aanmeren in Aziatische landen omdat men bang is voor de ziekte.
pi_191501151
Vind het wel wat onzinnig. Mensen reageren op grote gebeurtenissen met grappen, daardoor kunnen ze bepaalde rampzalige gebeurtenissen relativeren. Dat zie je altijd terugkeren en nu hebben Chinezen er even last van. Indertijd de Ethiopier of de herald of free enterprise, etc grappen waren vele malen harder als de grappen die ik nu voorbij hoor komen over Chinezen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_191506589
Pfff had niet verwacht dat zelfs Chinezen hierover zouden janken... laat zeuren over racisme nou gewoon over aan negers. Ken wel wat Chinezen en die maakte ook grap over dat er net wat familie uit China over was gevlogen en toen liep ie te hoesten. Je zag de collega wel lachen, maar toch afstand houden :') Mensen zijn nou eenmaal snel bang te krijgen.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 14 februari 2020 @ 17:56:55 #296
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_191506614
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:40 schreef Aurelius het volgende:
Dat liedje dat op basisscholen zou worden gezonden, Hanky Panky Shangai ofzo, heeft iemand dit wel eens gehoord? Ik ben al wat ouder maar heb het nooit gezongen. Mijn kinderen die nu op de kleuterschool zitten ook niet. Eigenlijk kent niemand het in mijn omgeving. Is dit iets in de Provincie?
Ontzettend vaak (omstreeks 1990, in Brabant).
pi_191506646
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 17:56 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Ontzettend vaak (omstreeks 1990, in Brabant).
Ik nog nooit van gehoord, maar Moriaantje zo zwart als roet wel (Randstad).
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 14 februari 2020 @ 18:03:05 #298
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_191506693
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 17:59 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik nog nooit van gehoord, maar Moriaantje zo zwart als roet wel (Randstad).
*zoekt op*

De melodie klinkt bekend, de tekst niet.

Volgens mij zong ons lokale kinderkoor die melodie met een andere tekst.
pi_191506886
quote:
6s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:31 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Gaat om dit:


Wat een achterlijk lied zeg :')
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nu weet ik niet wacht achterlijker is, dat lied of die lange tenen van die huilies die aangifte moeten doen van zichzelf.
Nu is carnaval sowieso al een achterlijk feest der achterlijken, dus.... Umhja.

Is dat niet het punt van carnaval? Achterlijk doen, dingen begekken/in de zeik zetten?

Het enige echt foute aan dat liedje is dat dat virus nu actief is en dat het mensenlevens vraagt.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  Eindredactie Games vrijdag 14 februari 2020 @ 18:18:13 #300
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_191506928
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 17:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Pfff had niet verwacht dat zelfs Chinezen hierover zouden janken... laat zeuren over racisme nou gewoon over aan negers. Ken wel wat Chinezen en die maakte ook grap over dat er net wat familie uit China over was gevlogen en toen liep ie te hoesten. Je zag de collega wel lachen, maar toch afstand houden :') Mensen zijn nou eenmaal snel bang te krijgen.
Het gros van de Chinezen hoor je ook niet lijkt me, gewoon weer wat anekdotes van social media en/of BN'ers die worden uitvergroot. Over wat voor percentage zou het nu werkelijk gaan van Chinezen die "janken"? Ik voorzie nog niet echt massale protesten van Chinese Nederlanders en er wonen er hier toch aardig wat (+/- 100.000). Vermoedelijk haalt het gros daarvan gewoon z'n schouders op en gaat over tot de orde van de dag, denk je niet? Derhalve zijn generalisaties als "de Chinezen" en "De negers" ook altijd nogal simpel.

Verder kan ik af en toe een harde grap m.b.t. afkomst ook wel waarderen, maar ben me er tegelijkertijd wel van bewust dat je inmiddels niet meer zo makkelijk overal dat soort grappen kunt maken. Een logisch gevolg van de verandering in bevolkingssamenstelling (waar je natuurlijk ook weer van alles van kunt vinden).
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')