abonnement Unibet Coolblue
pi_191013021
Deel 2.

De OP was:
quote:
Wie wordt de Democratische presidentskandidaat, de uitdager van Donald Trump in 2020?
Je mag één naam noemen en kunt raden t/m 30 september 2019. Als de kandidaat volgend jaar is aangewezen, zoek ik dit topic nog eens op om de winnaars te noemen.

Nog in de race zijn (alfabetisch): Michael Bennet, Joe Biden, Bill de Blasio, Cory Booker, Steve Bullock, Pete Buttigieg, Julián Castro, John Delaney, Tulsi Gabbard, Kamala Harris, Amy Klobuchar, Wayne Messam, Beto O’Rourke, Tim Ryan, Bernie Sanders, John Sestak, Tom Steyer, Elizabeth Warren, Marianne Williamson, Andrew Yang.

Dat is dringen! Je mag ook een naam noemen die niet in de lijst staat. Er kan altijd nog een surprise candidate opduiken. Alleen een naam noemen is genoeg, commentaar is optioneel.

Mijn voorspelling: Kamala Harris
The view from nowhere.
pi_191013032
Hillary zal weer een poging wagen, niemand anders heeft trouwens een kans.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_191013091
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 18:57 schreef epicbeardman het volgende:
Hillary zal weer een poging wagen, niemand anders heeft trouwens een kans.
Waar zijn dit soort fantasieën toch op gebaseerd?

De voorspelling uit de OP kan overigens ook weer de ijskast in. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_191013113
Ik denk dat Sanders vorige keer een prima kans gemaakt had als hij niet door de hogere partijleden van de democraten buiten spel gezet was.

Dat denk ik nu nog steeds, al zal zijn hartaanval nu de glazen ingegooid hebben.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_191013189
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2020 19:04 schreef Jordy-B het volgende:
Ik denk dat Sanders vorige keer een prima kans gemaakt had als hij niet door de hogere partijleden van de democraten buiten spel gezet was.

Dat denk ik nu nog steeds, al zal zijn hartaanval nu de glazen ingegooid hebben.
DNC is niet gesteld op figuren die het beter willen voor het volk, dus Biden zal het wel worden i.p.v. Bernie. Op naar nog 's 4 jaar Trump.
pi_191014655
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2020 19:04 schreef Jordy-B het volgende:
Ik denk dat Sanders vorige keer een prima kans gemaakt had als hij niet door de hogere partijleden van de democraten buiten spel gezet was.

Dat denk ik nu nog steeds, al zal zijn hartaanval nu de glazen ingegooid hebben.
Ik denk dat hij gewonnen zou hebben van Trump ja.

Maar hij is nu écht te oud. Maar goed, dat zijn Biden en Trump ook naar mijn mening.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 13 januari 2020 @ 21:07:43 #7
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191015229
Ik zie dat Booker vandaag ook de handdoek heeft gegooid.
Williamson al eerder deze week, maar die was toch minder bekend.
Castro de week daarvoor. De groep begint uit te dunnen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_191015505
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 21:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik zie dat Booker vandaag ook de handdoek heeft gegooid.
Williamson al eerder deze week, maar die was toch minder bekend.
Castro de week daarvoor. De groep begint uit te dunnen.
Wordt ook wel een beetje tijd. Volgende maand wordt er in de eerste staten gestemd en er zijn nog best wat vrijwel kansloze kandidaten. De uitslag in Iowa kan nog wat kandidaten een duwtje geven, maar kandidaten als Yang, Delaney, Klobuchar, Gabbard en nog een paar anderen lijken wel vrij kansloos.
Wellicht dat een Steyer of Bloomberg er nog voldoende geld tegenaan gooien om iets te stijgen, maar ik denk niet dat die serieuze kans maken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 13 januari 2020 @ 21:55:50 #9
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191016258
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 21:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wordt ook wel een beetje tijd. Volgende maand wordt er in de eerste staten gestemd en er zijn nog best wat vrijwel kansloze kandidaten. De uitslag in Iowa kan nog wat kandidaten een duwtje geven, maar kandidaten als Yang, Delaney, Klobuchar, Gabbard en nog een paar anderen lijken wel vrij kansloos.
Wellicht dat een Steyer of Bloomberg er nog voldoende geld tegenaan gooien om iets te stijgen, maar ik denk niet dat die serieuze kans maken.
Ja, enige wat die nu doen is vliegen afvangen van de grote namen in de hoop momentum te krijgen doordat anderen afhaken en overstappen. Geldverslindend circus allemaal. Voor een Yang of een Gabbard zie ik het nog wel als een investering in de volgende verkiezingen.

Maar er zijn er verdomme nog 12 man. Nog 3 weken tot Iowa. Er zullen er voor die tijd nog wel 2 afvallen vermoed ik.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_191081124
Het zal wel gewoon Biden worden. Dat is ook degene die de meeste kans maakt tegen Trump
pi_191161004
Binnenkort de Iowa Caucus. De polls op dit moment.


donker blauw: Joe Biden
groen: Bernie Sanders
rood: Elisabeth Warren
geel: Pete Buttigieg
paars: Michael Bloomberg
rose: Amy Klobuchar
licht blauw: Andrew Yang

Laatste verticale lijn: Iowa Caucus

Bron: https://en.wikipedia.org/(...)esidential_primaries
The view from nowhere.
pi_191161452
Als je zo kijkt zijn er drie opties: Biden, Sanders of een sprint van Bloomberg. Warren hangt er een beetje tussen en Buttigieg is over zijn piek heen zo lijkt het. Ben benieuwd hoe lang de anderen nog mee blijven doen.

Die grijze lijn is trouwens anderen/onbeslist, dat is nog best een grote groep.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191172733
Er komt helaas geen uitdager. :'(

In augustus / september weet God-Keizer Donald I Littlehands iets te ritselen waardoor de verkiezingen in eerste instatie "hooguit een paar maanden" moeten worden uitgesteld, onder andere omdat een voor de buitenwereld eerlijke telling niet alleen onvoldoende gegarandeerd kan worden, maar zelfs uitermate ongebruikelijk wordt geacht.

Hierna volgt het bekende "van uitstel komt afstel"; in de afgescheiden Western & Eastern United States zijn er in 2022 natuurlijk gewoon weer Democratische kandidaten, maar niet als uitdager van de Gekozene.
pi_191199404
Kan er trouwens nog een republikeinse tegenkadidaat komen? Kan volgens mij wel maar is het realistisch ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 28 januari 2020 @ 08:00:37 #15
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_191228492
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 09:40 schreef LangeTabbetje het volgende:
Kan er trouwens nog een republikeinse tegenkadidaat komen? Kan volgens mij wel maar is het realistisch ?
Lijkt me niet realistisch, tenzij Trump ziek wordt of iets dergelijks. Ik denk dat in dat geval Mike Pence min of meer automatisch de Republikeinse kandidaat wordt.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  dinsdag 28 januari 2020 @ 08:04:45 #16
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_191228516
Bernie Sanders passeert voor het eerst Joe Biden in het Betting Odds overzicht van RealClearPolitics. Elizabeth Warren ging van half augustus tot eind november aan kop.

Betting Odds - Democratic Presidential Nomination
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  dinsdag 28 januari 2020 @ 09:06:57 #17
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191229054
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 09:40 schreef LangeTabbetje het volgende:
Kan er trouwens nog een republikeinse tegenkadidaat komen? Kan volgens mij wel maar is het realistisch ?
Het kan zeker, maar realistisch is het niet. Volgens mij heeft een tegenkandidaat uit eigen kamp nog nooit een zittende president verslagen. Dat is sowieso al lastig.
pi_191229514
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 09:06 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het kan zeker, maar realistisch is het niet. Volgens mij heeft een tegenkandidaat uit eigen kamp nog nooit een zittende president verslagen. Dat is sowieso al lastig.
Zeker een lastig om het tegen een zittende president op te nemen. Is in het verleden wel gebeurd, Lyndon Johnson verloor de eerste primary en hield er vervolgens ook metteen mee op.

Of je het nu eens bent met Trump of niet, hij wekt er en der wel irritatie op. Uiteraard bij de Democraten het meeste, maar kan me zo voorstellen dat er bij de Republikeinen er ook mensen rondlopen die hem liever zien gaan dan komen. Vandaar dat ik me afvroeg of er uit die hoek nog een kandidaat te verwachten is. Kan ook zijn dat men nu al te laat is, dat de inschrijving al dicht is....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_191229566
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 08:04 schreef Gorraay het volgende:
Bernie Sanders passeert voor het eerst Joe Biden in het Betting Odds overzicht van RealClearPolitics. Elizabeth Warren ging van half augustus tot eind november aan kop.

Betting Odds - Democratic Presidential Nomination
Het Joe Rogan effect.
pi_191229574
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 09:57 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Zeker een lastig om het tegen een zittende president op te nemen. Is in het verleden wel gebeurd, Lyndon Johnson verloor de eerste primary en hield er vervolgens ook metteen mee op.

Of je het nu eens bent met Trump of niet, hij wekt er en der wel irritatie op. Uiteraard bij de Democraten het meeste, maar kan me zo voorstellen dat er bij de Republikeinen er ook mensen rondlopen die hem liever zien gaan dan komen. Vandaar dat ik me afvroeg of er uit die hoek nog een kandidaat te verwachten is. Kan ook zijn dat men nu al te laat is, dat de inschrijving al dicht is....
Joe Walsh is toch een uitdager, tenminste in de staten die een primary organiseren (dat doen ze niet allemaal)?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 28 januari 2020 @ 10:42:11 #21
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191230030
Anyway, Bernie Sanders is niet goed wijs. Hij tweette:



Misschien kan iemand aan opa uitleggen dat A. Er is helemaal geen ban op moslims, alleen op mensen uit bepaalde risicolanden, waaronder Noord Korea en Venezuela en B. moslims zijn geen ras, het is een club waar je in en uit kunt stappen wanneer je maar wilt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vader_Aardbei op 28-01-2020 10:50:05 ]
  dinsdag 28 januari 2020 @ 17:34:49 #22
8369 speknek
Another day another slay
pi_191235866
Als je als moslim uit een verboden land uit je geloof stapt kom je nog steeds het land niet in, dat maakt het racistisch.

Anyway, niemand lijkt de campagne van Bloomberg erg serieus te nemen. Het lijkt vooral gestart te zijn om fiscaal aantrekkelijk Trump af te zeiken. Maar zijn goede tv spots werpen inmiddels wel vruchten af.



In meerdere polls lijkt hij Buttigieg voorbij gestreven te zijn en nu vierde te staan.
En dat geeft toch ook weer te denken hoe Trump het zou doen tegen een echte miljardair die echt succesvol is. Dan blijft er waarschijnlijk niet veel van over.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator dinsdag 28 januari 2020 @ 19:12:23 #23
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191237188
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2020 19:04 schreef Jordy-B het volgende:
Ik denk dat Sanders vorige keer een prima kans gemaakt had als hij niet door de hogere partijleden van de democraten buiten spel gezet was.

Dat denk ik nu nog steeds, al zal zijn hartaanval nu de glazen ingegooid hebben.
Mischien is het je ontgaan dat Sanders iedere primary waar het om stemmen (en geen caucus dus) ging verloor de vorige keer?

Stemmen van gewone Democraten dus.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 19:38:40 #24
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191237569
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 17:34 schreef speknek het volgende:

In meerdere polls lijkt hij Buttigieg voorbij gestreven te zijn en nu vierde te staan.
En dat geeft toch ook weer te denken hoe Trump het zou doen tegen een echte miljardair die echt succesvol is. Dan blijft er waarschijnlijk niet veel van over.
Okay dus nu is Trump ook al geen échte miljardair ( :') ) en niet écht succesvol, ondanks zijn enorme vastgoed imperium en oh ja, meneer is erin geslaagd president van Amerika te worden.

Wat de fuck heeft Bloomberg gedaan? Hoeveel rallies heeft hij gehouden, hoeveel grassroots support heeft hij gegenereerd?

Hij pleurt gewoon wat zakken geld tegen de media en boem, campagne. Verder hoeft meneer niets te doen. Wat een succesverhaal.
pi_191239490
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 19:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Okay dus nu is Trump ook al geen échte miljardair ( :') ) en niet écht succesvol, ondanks zijn enorme vastgoed imperium en oh ja, meneer is erin geslaagd president van Amerika te worden.
Of iemand een echte miljardair is, is lastig te schatten. Laatste schatting voor zijn presidentschap was dacht ik 1,2 miljard, bijna alleen vastgoed. Aangezien dat wereldwijd is, fluctueert die prijs wel een beetje.

Maar succesvol? Nee, niet echt. Alleen als hij zwaar asociale methodes gebruikt, je weet hoe hij aan Mar-A-Lago komt?

Hij deed een belachelijk bod, werd geweigerd. Vervolgens kocht hij de smalle strook land tussen het terrein en de zee en dreigde die vol te zetten met hoge gebouwen, dan was Mar-A-Lago niks meer waard. En dus moest de eigenaar wel akkoord gaan met een vervolgens nog veel lager bod van Trump. Zo werkt Trump, asociaal en drammerig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191244962
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 20:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik denk dat hij gewonnen zou hebben van Trump ja.

Maar hij is nu écht te oud. Maar goed, dat zijn Biden en Trump ook naar mijn mening.
Ik denk hetzelfde over 2016. Want de swingstates had hij bij de Democratische voorverkiezingen ook gewonnen van Hillary Clinton.

Ik vind het nu jammer dat een jong iemand als Pete Buttigieg niet beter uit de verf komt qua standpunten.
  woensdag 29 januari 2020 @ 09:32:22 #27
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191245088
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 09:23 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik vind het nu jammer dat een jong iemand als Pete Buttigieg niet beter uit de verf komt qua standpunten.
Het probleem met Pete is dat veel niet-blanke minderheden niets van hem willen weten. Met name afro-amerikanen, die over het algemeen veel homofober en racistischer zijn dan andere etnische groepen, steunen hem nauwelijks, omdat hij een homoseksuele blanke man is.

https://www.politico.com/(...)outh-carolina-103325
pi_191245299
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 08:04 schreef Gorraay het volgende:
Bernie Sanders passeert voor het eerst Joe Biden in het Betting Odds overzicht van RealClearPolitics. Elizabeth Warren ging van half augustus tot eind november aan kop.

Betting Odds - Democratic Presidential Nomination
Bernie heeft geen schijn van kans tegen Trump. Amerikanen hebben niets op met ‘communisten’.
pi_191245509
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 09:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Bernie heeft geen schijn van kans tegen Trump. Amerikanen hebben niets op met ‘communisten’.
Hij is in de laatste jaren juist extremer geworden, het gaat zelfs de meeste Democraten te ver nu.
  woensdag 29 januari 2020 @ 10:10:04 #30
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191245510
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 09:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Bernie heeft geen schijn van kans tegen Trump. Amerikanen hebben niets op met ‘communisten’.
Dat ''communisten'' hoeft niet tussen aanhalingstekens. Bernie is altijd een bewonderaar van de USSR, China en Cuba geweest.

  Moderator woensdag 29 januari 2020 @ 10:31:00 #31
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191245798
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 09:23 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik denk hetzelfde over 2016. Want de swingstates had hij bij de Democratische voorverkiezingen ook gewonnen van Hillary Clinton.

Ik vind het nu jammer dat een jong iemand als Pete Buttigieg niet beter uit de verf komt qua standpunten.
Welke swingstates won Sanders dan, volgens jou?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_191245937
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 09:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Bernie heeft geen schijn van kans tegen Trump. Amerikanen hebben niets op met ‘communisten’.
Aldus Bezos (Washington Post), Disney (ABC) en AT&T (CNN), onder andere.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_191245946
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 10:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Welke swingstates won Sanders dan, volgens jou?


Michigan, Wisconsin, Indiana (groen = Bernie Sanders, geel = Hillary Clinton)
  woensdag 29 januari 2020 @ 15:53:34 #34
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_191250147
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 09:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Bernie heeft geen schijn van kans tegen Trump. Amerikanen hebben niets op met ‘communisten’.
Als Sanders de Democratische presidentskandidaat wordt, staat hem inderdaad een Corbyn-dreun te wachten.
Het Democratische partijbureau DNC, in naam onafhankelijk, heeft Sanders in 2016 ernstig tekortgedaan door Hillary Clinton te bevoordelen en hem, Sanders, tegen te werken. Dat is nog altijd minder bekend dan het zou moeten zijn, omdat de aandacht vooral uitging naar het “hacken” (ik denk eerder lekken door Bernie Bros.) van deze voor het DNC zo belastende informatie. Ik neem aan dat het DNC nog altijd niets van Bernie moet hebben en zint op middelen om zijn kandidatuur te dwarsbomen.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_191258392
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 15:53 schreef Gorraay het volgende:
ik denk eerder lekken door Bernie Bros.
Nonsense.
The view from nowhere.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 17:14:49 #36
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191281752
JordanUhl twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 05:08:18 Reminder: Joe Biden told rich donors in 2019 "Nothing would fundamentally change" if he's electedhttps://t.co/jK3vbMiOSy reageer retweet
Ja, even wat stilstand en pauze, waarna GOP weer gas kan geven...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191330397
Iowa Emerson College polling
1. Sanders 28%
2. Biden 21%
3. Buttigieg 15%
4. Warren 14%
5. Klobuchar 11%
6. Yang 5%

Ondertussen in Iowa


[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 03-02-2020 18:33:28 ]
The view from nowhere.
pi_191333019
Ik heb op de RTL-site de vragen beantwoord, en door mijn antwoorden kwam mijn stemwijzer uit bij Klobuchar en/of Warren, en met als derde Buttigieg.
Sanders en Biden eindigden beide onderaan.

Ik denk dat ik toch op Buttigieg had gestemd
  maandag 3 februari 2020 @ 21:11:03 #39
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191334032
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:13 schreef deelnemer het volgende:
Iowa Emerson College polling
1. Sanders 28%
2. Biden 21%
3. Buttigieg 15%
4. Warren 14%
5. Klobuchar 11%
6. Yang 5%

Ondertussen in Iowa
Gaan de we Bern weer feelen?
Jammer dat Yang maar 5% heeft.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_191336237
Uiteindelijk Sanders of Biden, maar iets zegt me dat geen van hen het van Trump gaat winnen.
  maandag 3 februari 2020 @ 23:23:25 #41
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_191336961
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:33 schreef Idisrom het volgende:
Ik heb op de RTL-site de vragen beantwoord, en door mijn antwoorden kwam mijn stemwijzer uit bij Klobuchar en/of Warren, en met als derde Buttigieg.
Sanders en Biden eindigden beide onderaan.

Ik denk dat ik toch op Buttigieg had gestemd
Wat een raar idee, om te gaan stemmen in een land waar je niet woont en waarvan je de nationaliteit niet hebt.
Als ze in Turkije voor onze Tweede Kamer gaan stemmen, haalt DENK de absolute meerderheid. :7
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_191337068
Nou, ben voor Yang, maar als Sanders het wordt ben ik ook zeer tevreden. Zolang het maar niet Biden wordt.
pi_191337142
Biden en Bloomberg zitten in dezelfde vijver. Volgens mij op het moment toch nog altijd een groter vijver dan de Sanders vijver. Als Biden het twijfelachtig doet in de eerste primaries, dan verhuist de achterban massaal naar Bloomberg. Dit is goed mogelijk want een flink deel van de achterban heeft vooral ingezet op Biden omdat ze denken dat hij Trump kan verslaan. Als blijkt dat Biden in de eerste staten al in de gevaarzone zit dan is de eerste vertrouwde optie Bloomberg. Dat scenario zie ik nu voor ogen. Als Biden het toch goed doet, dan stoomt hij door naar het kandidaatschap.
pi_191337202
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:32 schreef Jojoke het volgende:
Biden en Bloomberg zitten in dezelfde vijver. Volgens mij op het moment toch nog altijd een groter vijver dan de Sanders vijver. Als Biden het twijfelachtig doet in de eerste primaries, dan verhuist de achterban massaal naar Bloomberg. Dit is goed mogelijk want een flink deel van de achterban heeft vooral ingezet op Biden omdat ze denken dat hij Trump kan verslaan. Als blijkt dat Biden in de eerste staten al in de gevaarzone zit dan is de eerste vertrouwde optie Bloomberg. Dat scenario zie ik nu voor ogen. Als Biden het toch goed doet, dan stoomt hij door naar het kandidaatschap.
En waarom zou bloomberg niet naar biden gaan?
pi_191337292
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:35 schreef skysherrif het volgende:

[..]

En waarom zou bloomberg niet naar biden gaan?
Bloomberg doet niet mee in de eerste staten. Als Biden het fantastisch doet in de eerste staten, dan gaat zijn achterban naar Biden.
pi_191337340
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:39 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Bloomberg doet niet mee in de eerste staten. Als Biden het fantastisch doet in de eerste staten, dan gaat zijn achterban naar Biden.
Hmmmm, het zou kunnen, nietn aar buttigieg ik weet niet hoe serieus mensen Bloomberg als kandidaat nemen.

Ben ook benieuwd wie Steyer gaat endorsen, is toch een stuk meer links dan bloomberg.
pi_191337525
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:42 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Hmmmm, het zou kunnen, nietn aar buttigieg ik weet niet hoe serieus mensen Bloomberg als kandidaat nemen.

Ben ook benieuwd wie Steyer gaat endorsen, is toch een stuk meer links dan bloomberg.
Veel mensen willen vooral dat Trump niet opnieuw wint, en dan is Bloomberg een redelijk veilige keuze. Hij zal veel mensen in het midden aanspreken, want hij is geboren als een gewone burger en door eigen middelen is hij steenrijk geworden. Hij is een groot deel van zijn leven Democraat geweest, maar was burgemeester van New York voor de Republikeinen. 3 termijnen lang, dus het was geen eendagsvlieg. Hij is strikt op het gebied van veiligheid en financiën, maar hij is ook voor homohuwelijk en abortus. De independents zullen hem waarderen en veel Democraten zullen daarom misschien voor hem gaan, vooral omdat ze niet nogmaals Trump als president willen.
pi_191337606
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:57 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Veel mensen willen vooral dat Trump niet opnieuw wint, en dan is Bloomberg een redelijk veilige keuze. Hij zal veel mensen in het midden aanspreken, want hij is geboren als een gewone burger en door eigen middelen is hij steenrijk geworden. Hij is een groot deel van zijn leven Democraat geweest, maar was burgemeester van New York voor de Republikeinen. 3 termijnen lang, dus het was geen eendagsvlieg. Hij is strikt op het gebied van veiligheid en financiën, maar hij is ook voor homohuwelijk en abortus. De independents zullen hem waarderen en veel Democraten zullen daarom misschien voor hem gaan, vooral omdat ze niet nogmaals Trump als president willen.
I know en het is inderdaad wel logisch.

Zou ook een zeer veilige keuze zijn om Trump te verslaan. En tegelijkertijd vreselijk mocht bloomberg winnen.
pi_191337608
Denk dat yang vanavond gaat verrassen.
pi_191337732
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:08 schreef skysherrif het volgende:

[..]

I know en het is inderdaad wel logisch.

Zou ook een zeer veilige keuze zijn om Trump te verslaan. En tegelijkertijd vreselijk mocht bloomberg winnen.
Bloomberg is niet perfect, maar een stuk beter dan Trump. Hij werkt op basis van cijfers en is meer een soort Merkel denk ik. Een Amerikaanse mannelijke Merkel dus. Grote kans dat zijn VP de jongeren en vrouwen zal aanspreken en dat hij wat populistische maatregelen afkondigt die ook zijn eigen portemonnee een tikje raakt. Maar als Biden het goed doet, dan gaat Biden gewoon door en kan Bloomberg het vergeten. We gaan het zien :Y)
pi_191340276
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:57 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Veel mensen willen vooral dat Trump niet opnieuw wint, en dan is Bloomberg een redelijk veilige keuze. Hij zal veel mensen in het midden aanspreken, want hij is geboren als een gewone burger en door eigen middelen is hij steenrijk geworden. Hij is een groot deel van zijn leven Democraat geweest, maar was burgemeester van New York voor de Republikeinen. 3 termijnen lang, dus het was geen eendagsvlieg. Hij is strikt op het gebied van veiligheid en financiën, maar hij is ook voor homohuwelijk en abortus. De independents zullen hem waarderen en veel Democraten zullen daarom misschien voor hem gaan, vooral omdat ze niet nogmaals Trump als president willen.
Jawel. Maar de jeugd is dat 'veilige' nu juist zat. Die willen vooral (economische) verandering. Vandaar de populaireit onder Sanders.

Verder is het wat vreemd dat mensen Sanders afdoen als een of andere doorgeslagen communist, terwijl hij gewoon sociaal-democraat is.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 11:07:59 #52
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191341751
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Verder is het wat vreemd dat mensen Sanders afdoen als een of andere doorgeslagen communist, terwijl hij gewoon sociaal-democraat is.
Komt vooral door filmpjes uit het verleden waarin hij Cuba prijst en JFK afzeikt. Meneer ging op huwelijksreis naar de USSR en sprak bewonderend over Mao.

Voordat bekend was hoe erg die man was ja, net als Jan Marijnissen ondervond. Maar dat plaatst Sanders toch wel links van de sociaaldemocratie.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 11:15:29 #53
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191341859
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:23 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Bloomberg is niet perfect, maar een stuk beter dan Trump. Hij werkt op basis van cijfers en is meer een soort Merkel denk ik. Een Amerikaanse mannelijke Merkel dus. Grote kans dat zijn VP de jongeren en vrouwen zal aanspreken en dat hij wat populistische maatregelen afkondigt die ook zijn eigen portemonnee een tikje raakt. Maar als Biden het goed doet, dan gaat Biden gewoon door en kan Bloomberg het vergeten. We gaan het zien :Y)
Bloomberg is sowieso geen frontrunner, en hij krijgt heel veel kritiek van diezelfde vrouwen en jongeren omdat hij zichzelf min of meer heeft ingekocht bij debatten, terwijl niet-blanke en niet-vrouwelijke kandidaten buiten de boot vallen. Dat is geen winnende strategie in deze tijden.

Ook begaat hij blunder na blunder, hij heeft bijvoorbeeld tijdens de Superbowl een anti-Trump campagnefilm gelanceerd waarin uiteraard ook de grijsgedraaide ''kinderen in kooien'' weer aan bod komen. Helaas stammen die beelden uit 2014 en toen was iemand anders nog president. Ook heeft hij aantoonbare leugens verteld over dat Trump de bescherming van mensen met chronische ziektes voor zorgverzekeringen wilde schrappen .

Hij wordt door de radicaal-linkse vleugel niet gezien als ''een stuk beter als Trump'' maar meer als gesneden uit hetzelfde hout. Even dommig en verbaal onhandig als Biden, evenzogoed ''corrupte miljardair'' als Trump, stokoud met 77 jaar op de teller en zeker niet iemand die de intersectionele puurheidstest doorstaat.
pi_191342048
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Bloomberg is sowieso geen frontrunner, en hij krijgt heel veel kritiek van diezelfde vrouwen en jongeren omdat hij zichzelf min of meer heeft ingekocht bij debatten, terwijl niet-blanke en niet-vrouwelijke kandidaten buiten de boot vallen. Dat is geen winnende strategie in deze tijden.

Ook begaat hij blunder na blunder, hij heeft bijvoorbeeld tijdens de Superbowl een anti-Trump campagnefilm gelanceerd waarin uiteraard ook de grijsgedraaide ''kinderen in kooien'' weer aan bod komen. Helaas stammen die beelden uit 2014 en toen was iemand anders nog president. Ook heeft hij aantoonbare leugens verteld over dat Trump de bescherming van mensen met chronische ziektes voor zorgverzekeringen wilde schrappen .

Hij wordt door de radicaal-linkse vleugel niet gezien als ''een stuk beter als Trump'' maar meer als gesneden uit hetzelfde hout. Even dommig en verbaal onhandig als Biden, evenzogoed ''corrupte miljardair'' als Trump, stokoud met 77 jaar op de teller en zeker niet iemand die de intersectionele puurheidstest doorstaat.
Dit is een mix van argumenten van Bernie of Trump supporters. Ik denk dat de gemiddelde Amerikaan er weinig boodschap aan heeft.
pi_191342142
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Bloomberg is sowieso geen frontrunner, en hij krijgt heel veel kritiek van diezelfde vrouwen en jongeren omdat hij zichzelf min of meer heeft ingekocht bij debatten, terwijl niet-blanke en niet-vrouwelijke kandidaten buiten de boot vallen. Dat is geen winnende strategie in deze tijden.

Ook begaat hij blunder na blunder, hij heeft bijvoorbeeld tijdens de Superbowl een anti-Trump campagnefilm gelanceerd waarin uiteraard ook de grijsgedraaide ''kinderen in kooien'' weer aan bod komen. Helaas stammen die beelden uit 2014 en toen was iemand anders nog president. Ook heeft hij aantoonbare leugens verteld over dat Trump de bescherming van mensen met chronische ziektes voor zorgverzekeringen wilde schrappen .

Hij wordt door de radicaal-linkse vleugel niet gezien als ''een stuk beter als Trump'' maar meer als gesneden uit hetzelfde hout. Even dommig en verbaal onhandig als Biden, evenzogoed ''corrupte miljardair'' als Trump, stokoud met 77 jaar op de teller en zeker niet iemand die de intersectionele puurheidstest doorstaat.
Zoals mijn bovenbuurvrouw al schrijft: je redeneert vanuit het perspectief van een Trump- of Bernie-supporter. Het is alsof ik hier alle blunders van Trump op ga sommen en de verwachting uitspreek dat de Republikeinse kiezer hem om die reden laat vallen. Dat is onzinnig, omdat die met een compleet andere blik naar de president kijken.

Geen idee of Bloomberg kan winnen. Zag wel dat hij grote sprongen maakt in de peilingen. Maar uitspraken doen over zijn winkansen op basis van wat Trump-supporters van hem vinden, slaat nergens op.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 4 februari 2020 @ 11:54:14 #56
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_191342431
Het tellen van de stemmen bij de Iowa Democratic Caucuses is helemaal vastgelopen. Schijnt aan een of andere app te liggen. Ze zijn nu bezig met een “quality control”, wat dat ook mag betekenen. Misschien hadden ze gewoon wat snelle tellers van Ameland of Schiermonnikoog moeten invliegen. Zo moeilijk kan tellen toch niet zijn?
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  dinsdag 4 februari 2020 @ 11:59:49 #57
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191342548
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:54 schreef Gorraay het volgende:
Het tellen van de stemmen bij de Iowa Democratic Caucuses is helemaal vastgelopen. Schijnt aan een of andere app te liggen. Ze zijn nu bezig met een “quality control”, wat dat ook mag betekenen. Misschien hadden ze gewoon wat snelle tellers van Ameland of Schiermonnikoog moeten invliegen. Zo moeilijk kan tellen toch niet zijn?
pi_191342989
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:07 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Komt vooral door filmpjes uit het verleden waarin hij Cuba prijst en JFK afzeikt. Meneer ging op huwelijksreis naar de USSR en sprak bewonderend over Mao.

Voordat bekend was hoe erg die man was ja, net als Jan Marijnissen ondervond. Maar dat plaatst Sanders toch wel links van de sociaaldemocratie.
Jeugdzondes. Niemand die een leven heeft gehad is er vrij van.
pi_191343291
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 12:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jeugdzondes. Niemand die een leven heeft gehad is er vrij van.
Maar helaas kan het wel, hoe oneerlijk het ook is, een enorme negatieve invloed hebben in de latere verkiezingen. Zeker in een land waar voor een flink deel van de bevolking de term socialist nog steeds een scheldwoord is.
pi_191343346
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 12:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Maar helaas kan het wel, hoe oneerlijk het ook is, een enorme negatieve invloed hebben in de latere verkiezingen. Zeker in een land waar voor een flink deel van de bevolking de term socialist nog steeds een scheldwoord is.
De peilingen laten juist zien dat dat allemaal wel meevalt. Amerika is vooral een erg groot land, met veel inwoners en dus veel verschillende opinies.

Sanders doet het gewoon goed. Logisch ook wel: want met het ultra-kapitalisme van Amerika, zien ook veel Amerikanen in dat wat sociaal-democratisch tegenwind niet slecht zou zijn
pi_191343503
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 12:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Maar helaas kan het wel, hoe oneerlijk het ook is, een enorme negatieve invloed hebben in de latere verkiezingen. Zeker in een land waar voor een flink deel van de bevolking de term socialist nog steeds een scheldwoord is.
Zeker als Trump's propagandamachine dit straks 24/7 op tv en internet laat zien. Het schrikt mensen ervan af om op Sanders te stemmen en mensen die eigenlijk niet zo'n zin hebben om op Trump te stemmen, doen het toch maar omdat ze een president Sanders willen voorkomen.
pi_191343695
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 12:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Maar helaas kan het wel, hoe oneerlijk het ook is, een enorme negatieve invloed hebben in de latere verkiezingen. Zeker in een land waar voor een flink deel van de bevolking de term socialist nog steeds een scheldwoord is.
Niet zo raar als je bedenkt hoeveel ellende het wel niet heeft gebracht in andere delen van de wereld.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 13:30:32 #63
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_191343835
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 12:25 schreef theunderdog het volgende:
Jeugdzondes. Niemand die een leven heeft gehad is er vrij van.
Meneer was 46 toen hij op zijn huwelijksreis het gebalsemde lijk van Lenin ging bezichtigen. ’t Is maar wat je een jeugdzonde noemt.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_191343915
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 13:30 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Meneer was 46 toen hij op zijn huwelijksreis het gebalsemde lijk van Lenin ging bezichtigen. ’t Is maar wat je een jeugdzonde noemt.
Is het tegenwoordig een zonde als je het lijk van Lenin gaat bekijken ja?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_191344111
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 13:30 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Meneer was 46 toen hij op zijn huwelijksreis het gebalsemde lijk van Lenin ging bezichtigen. ’t Is maar wat je een jeugdzonde noemt.
Dat is überhaupt geen zonde, lijkt mij.
pi_191344174
Ik heb op het Plein van de Hemelse Vrede getwijfeld of ik het graf van Mao zou bekijken (rij was 3 uur, dus maar laten schieten) en in Rusland inderdaad het graf van Lenin gezien. Ben ik nu een communist? Volgens mij was ik puur toerist...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 4 februari 2020 @ 13:57:44 #67
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191344212
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 13:54 schreef Hanca het volgende:
Ik heb op het Plein van de Hemelse Vrede getwijfeld of ik het graf van Mao zou bekijken (rij was 3 uur, dus maar laten schieten) en in Rusland inderdaad het graf van Lenin gezien. Ben ik nu een communist? Volgens mij was ik puur toerist...
je bent ook geen politicus neem ik aan
pi_191344219
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 13:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

je bent ook geen politicus neem ik aan
Nee, maar ook een politicus is tijdens zijn huwelijksreis en andere vakanties gewoon toerist.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191344257
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 13:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, maar ook een politicus is tijdens zijn huwelijksreis en andere vakanties gewoon toerist.
Voor een huwelijksreis is het wel een zeer opmerkelijke keuze.
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 14:00:12 #70
236264 crew  capricia
pi_191344261
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 13:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

je bent ook geen politicus neem ik aan
Ik ben moderator en ik heb op vakantie het geboortehuis en graf van Mussolini bezocht. >:)
Definitely not CIA
  dinsdag 4 februari 2020 @ 14:00:34 #71
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191344270
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 13:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, maar ook een politicus is tijdens zijn huwelijksreis en andere vakanties gewoon toerist.
helaas niet
  dinsdag 4 februari 2020 @ 14:00:57 #72
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191344277
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ben moderator en ik heb op vakantie het geboortehuis en graf van Mussolini bezocht. >:)
dat je door de ballotage bent gekomen :)
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 14:01:41 #73
236264 crew  capricia
pi_191344289
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat je door de ballotage bent gekomen :)
Ik heb het verzwegen. _O-
Je bent de eerste op Fok die het weet.
Definitely not CIA
  dinsdag 4 februari 2020 @ 14:02:18 #74
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191344300
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik heb het verzwegen. _O-
Je bent de eerste op Fok die het weet.
het is wachten op een klokkenluider :X
pi_191344311
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ben moderator en ik heb op vakantie het geboortehuis en graf van Mussolini bezocht. >:)
Ja, verschrikkelijk. Ik ben ook nog in het adelaarsnest van Hitler in Berchtesgaden geweest. Tjonge, jonge... wat erg. Zowel communist als nazi blijkbaar.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

helaas niet
Wel dus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 14:03:24 #76
236264 crew  capricia
pi_191344321
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:02 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, verschrikkelijk. Ik ben ook nog in het adelaarsnest van Hitler in Berchtesgaden geweest. Tjonge, jonge... wat erg. Zowel communist als nazi blijkbaar.
[..]

Wel dus.
Is allemaal links. Dat weet je toch? ( ;) )
Definitely not CIA
pi_191344377
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Voor een huwelijksreis is het wel een zeer opmerkelijke keuze.
Stedentrip Moskou/Sint Petersburg? Nee, niet opmerkelijk. Wel een aanrader, trouwens.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 4 februari 2020 @ 14:08:04 #78
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191344387
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:02 schreef Hanca het volgende:
Wel dus.
natuurlijk gaat hij daar last van krijgen en hij lijkt me sowieso te links om het Trump moeilijk te maken
pi_191344415
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

Stedentrip Moskou/Sint Petersburg? Nee, niet opmerkelijk. Wel een aanrader, trouwens.
Ik weet niet hoe gebruikelijk het was in 1988. Blijkbaar waren de grenzen open voor Amerikanen, dus het zal wel een rustige tijd zijn geweest.
pi_191344429
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

natuurlijk gaat hij daar last van krijgen en hij lijkt me sowieso te links om het Trump moeilijk te maken
Dat laatste ben ik het met je eens. Dat eerste kan maar dat zou dan een fout zijn van degene die hem dat gaat verwijten, wat mij betreft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 4 februari 2020 @ 14:11:45 #81
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191344451
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:10 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik het met je eens. Dat eerste kan maar dat zou dan een fout zijn van degene die hem dat gaat verwijten, wat mij betreft.
ik ben het ook niet me je oneens dat het niet uit zou moeten maken maar de realiteit is anders.
pi_191344644
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 13:30 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Meneer was 46 toen hij op zijn huwelijksreis het gebalsemde lijk van Lenin ging bezichtigen. ’t Is maar wat je een jeugdzonde noemt.
Even nagezocht, maar je bent voor zover ik kan vinden onzin aan het verkondigen.

Waar het op neer komt: Bernie had zijn huwelijk gepland net voordat hij als burgemeester een reis naar een Russische stad maakte. Met deze Russische stad was een verbond als 'zusterstad' aangegaan en dus was het logisch dat hij deze bezocht. Dit was in een tijd dat de VS en Rusland veel meer betrekkingen aangingen.

Bernie en zijn vrouw noemden het sarcastisch hun 'huwelijksreis', maar hij was voornamelijk bezig met politiek. Een echte huwelijksreis hebben ze verder niet gemaakt, omdat hij niet meer vakantie wilde opnemen.

Bron: https://www.politifact.co(...)ut-bernie-sanders-u/
pi_191344760
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:25 schreef kipknots het volgende:

[..]

Even nagezocht, maar je bent voor zover ik kan vinden onzin aan het verkondigen.

Waar het op neer komt: Bernie had zijn huwelijk gepland net voordat hij als burgemeester een reis naar een Russische stad maakte. Met deze Russische stad was een verbond als 'zusterstad' aangegaan en dus was het logisch dat hij deze bezocht. Dit was in een tijd dat de VS en Rusland veel meer betrekkingen aangingen.

Bernie en zijn vrouw noemden het sarcastisch hun 'huwelijksreis', maar hij was voornamelijk bezig met politiek. Een echte huwelijksreis hebben ze verder niet gemaakt, omdat hij niet meer vakantie wilde opnemen.

Bron: https://www.politifact.co(...)ut-bernie-sanders-u/
En omdat de Amerikanen allemaal massaal Politifact checken is de zaak hiermee afgedaan?
pi_191346450
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

Stedentrip Moskou/Sint Petersburg? Nee, niet opmerkelijk. Wel een aanrader, trouwens.
Het is voor een huwelijksreis een ongebruikelijke bestemming. Zelfs mijn vriendin (geboren in Moskou, idolaat van Sint-Petersburg) zou daar niet voor kiezen (denk meer aan Seychellen en dat soort bestemmingen).
pi_191346491
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:25 schreef kipknots het volgende:

[..]

Even nagezocht, maar je bent voor zover ik kan vinden onzin aan het verkondigen.

Waar het op neer komt: Bernie had zijn huwelijk gepland net voordat hij als burgemeester een reis naar een Russische stad maakte. Met deze Russische stad was een verbond als 'zusterstad' aangegaan en dus was het logisch dat hij deze bezocht. Dit was in een tijd dat de VS en Rusland veel meer betrekkingen aangingen.

Bernie en zijn vrouw noemden het sarcastisch hun 'huwelijksreis', maar hij was voornamelijk bezig met politiek. Een echte huwelijksreis hebben ze verder niet gemaakt, omdat hij niet meer vakantie wilde opnemen.

Bron: https://www.politifact.co(...)ut-bernie-sanders-u/
Dat verklaart een hoop.

Maar Bernie is te links voor de VS. Tegenover Trump wil je een gematigd iemand hebben met een goed verhaal. Mayor Pete heeft een goed verhaal en is gematigd.
pi_191346504
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 16:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is voor een huwelijksreis een ongebruikelijke bestemming. Zelfs mijn vriendin (geboren in Moskou, idolaat van Sint-Petersburg) zou daar niet voor kiezen (denk meer aan Seychellen en dat soort bestemmingen).
Ik heb ook een stedentrip gedaan met mijn huwelijksreis, een strandvakantie klinkt voor mij als een strafkamp. Dus zo gek is het niet.
Maar blijkbaar klopt het hele verhaal niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191346561
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 16:16 schreef Hanca het volgende:

Ik heb ook een stedentrip gedaan met mijn huwelijksreis, een strandvakantie klinkt voor mij als een strafkamp. Dus zo gek is het niet.
Maar blijkbaar klopt het hele verhaal niet.
Perceptie.

Het is voor een huwelijksreis een ongebruikelijke bestemming. Niet zo moeilijk om daarvan te maken 'kijk, een communist'!

Lees op Fok maar eens hoeveel mensen denken dat Trump een geweldige zakenman en president is, terwijl hij onder de streep als zakenman rode cijfers heeft geschreven cummulatief en als president de grootste wanvertoning ooit is in de geschiedenis van de VS.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 16:31:43 #88
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_191346784
Het maakt geen reet uit wie er wint, er komen toch nog minimaal 4 Trumpjaren bij!
pi_191348534
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 16:31 schreef mossad_agent het volgende:
Het maakt geen reet uit wie er wint, er komen toch nog minimaal 4 Trumpjaren bij!
Ik ben niet pro Trump (jaja moet altijd wel gezegd). Maar Trump kan die vieze democraten zo erg onder de huid kruipen _O-
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
  dinsdag 4 februari 2020 @ 18:33:49 #90
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191348580
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 16:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]


Lees op Fok maar eens hoeveel mensen denken dat Trump een geweldige zakenman en president is, terwijl hij onder de streep als zakenman rode cijfers heeft geschreven
Welke zakenman niet? Trump maakte handig gebruik van het systeem, net als alle andere Wall Street types. De man is nog altijd miljardair, dus roepen dat hij een slechte zakenman is is gewoon niet vol te houden.
quote:
cummulatief en als president de grootste wanvertoning ooit is in de geschiedenis van de VS.
De grootste wanvertoning, ja? Een grotere wanvertoning dan Richard Nixon? :') Of al die presidenten die slavernij steunden? Hou op, schei uit. Doe toch eens normaal man.

Trump is de eerste pro LGBT president bij aantreden. Hij is bezig het gevangenissysteem te hervormen. Hij investeert in het steunen van ondernemerschap voor vrouwen en minderheden. Hij heeft enkele gewaagde diplomatieke zetten gedaan en Amerika weer als sterk land en zakenpartner op de kaart gezet. Hij is 0 oorlogen begonnen.

Hij is 3 jaar lang onderzocht door Robert Mueller. resultaat: onschuldig. Steele dossier? Leugens en bullshit. Oekraine telefoongesprek? De Senaat staat op het punt hem vrij te spreken.

Tot nu toe is Donald Trump een enorm succes als president, ondanks de eindeloze haatcampagne van de media, Democratische politici, internationale zuurpruimen en Hollywood types.

Dat ziet het Amerikaanse volk ook, en daarom gaat hij gewoon herkozen worden. Al het gejank en gestampvoet van Pelosi, Schumer, Nadler en Schiff ten spijt.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 18:36:46 #91
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191348630
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:25 schreef kipknots het volgende:

[..]

Even nagezocht, maar je bent voor zover ik kan vinden onzin aan het verkondigen.

Waar het op neer komt: Bernie had zijn huwelijk gepland net voordat hij als burgemeester een reis naar een Russische stad maakte. Met deze Russische stad was een verbond als 'zusterstad' aangegaan en dus was het logisch dat hij deze bezocht. Dit was in een tijd dat de VS en Rusland veel meer betrekkingen aangingen.

Bernie en zijn vrouw noemden het sarcastisch hun 'huwelijksreis', maar hij was voornamelijk bezig met politiek. Een echte huwelijksreis hebben ze verder niet gemaakt, omdat hij niet meer vakantie wilde opnemen.

Bron: https://www.politifact.co(...)ut-bernie-sanders-u/
Sarcastisch mijn reet. Geloof je dat nou echt? Wat een toeval allemaal. :')
  dinsdag 4 februari 2020 @ 18:46:38 #92
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_191348821
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:25 schreef kipknots het volgende:
Even nagezocht, maar je bent voor zover ik kan vinden onzin aan het verkondigen.
Sanders and his entourage first visited Moscow, where Sanders walked through Red Square days after Reagan appeared there, and he saw Lenin’s Tomb, according to his companions.

https://www.washingtonpos(...)d3f3d96d5_story.html
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_191348888
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 18:46 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Sanders and his entourage first visited Moscow, where Sanders walked through Red Square days after Reagan appeared there, and he saw Lenin’s Tomb, according to his companions.

https://www.washingtonpos(...)d3f3d96d5_story.html
Ja, maar Lenins graf gaan bekijken is daar heel gebruikelijk. Daar zijn en zijn graf niet bezoeken is veel opmerkelijker. En daar hoef je geen communist voor te zijn, zoals niet iedereen die de graven van de pausen bezoekt katholiek is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 4 februari 2020 @ 18:51:05 #94
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_191348902
Uit hetzelfde artikel in de Washington Post: Bernie Sanders vroeg eens audiëntie aan bij Fidel Castro om uiting te geven aan zijn enthousiasme over de Cubaanse revolutie. Maar el líder vond hem niet belangrijk genoeg.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  dinsdag 4 februari 2020 @ 18:56:09 #95
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_191349010
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 18:50 schreef Hanca het volgende:
Ja, maar Lenins graf gaan bekijken is daar heel gebruikelijk. Daar zijn en zijn graf niet bezoeken is veel opmerkelijker. En daar hoef je geen communist voor te zijn, zoals niet iedereen die de graven van de pausen bezoekt katholiek is.
Je gaat niet in op het feit dat ik werd beschuldigd van het verkondigen van onzin, en die beschuldiging met een citaat uit de Washington Post weerlegde.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_191349813
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 18:56 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Je gaat niet in op het feit dat ik werd beschuldigd van het verkondigen van onzin, en die beschuldiging met een citaat uit de Washington Post weerlegde.
Je gebruikt die onderling om de indruk te wekken dat Sanders in die tijd en overtuigd communist was. Maar dat is gewoon een uit de context getrokken verhaal. Op dezelfde manier zou ik ook Raegan als een communist kunnen bestempelen, die stond kort daarvoor nog midden in Moskou te preken.

Nu weet ik de standpunten van Bernie in die tijd ook niet, maar als je het argument wil maken dat hij eind jaren 80 een communist was kun je beter die erbij pakken.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 20:12:20 #97
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_191350332
Haha prachtig dit. _O-
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_191359772
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 18:33 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Welke zakenman niet? Trump maakte handig gebruik van het systeem, net als alle andere Wall Street types. De man is nog altijd miljardair, dus roepen dat hij een slechte zakenman is is gewoon niet vol te houden.
[..]

De grootste wanvertoning, ja? Een grotere wanvertoning dan Richard Nixon? :') Of al die presidenten die slavernij steunden? Hou op, schei uit. Doe toch eens normaal man.

Trump is de eerste pro LGBT president bij aantreden. Hij is bezig het gevangenissysteem te hervormen. Hij investeert in het steunen van ondernemerschap voor vrouwen en minderheden. Hij heeft enkele gewaagde diplomatieke zetten gedaan en Amerika weer als sterk land en zakenpartner op de kaart gezet. Hij is 0 oorlogen begonnen.

Hij is 3 jaar lang onderzocht door Robert Mueller. resultaat: onschuldig. Steele dossier? Leugens en bullshit. Oekraine telefoongesprek? De Senaat staat op het punt hem vrij te spreken.

Tot nu toe is Donald Trump een enorm succes als president, ondanks de eindeloze haatcampagne van de media, Democratische politici, internationale zuurpruimen en Hollywood types.

Dat ziet het Amerikaanse volk ook, en daarom gaat hij gewoon herkozen worden. Al het gejank en gestampvoet van Pelosi, Schumer, Nadler en Schiff ten spijt.
Hij is geen miljardair. Hangt van schulden aan elkaar.

En ik blijf bij mijn standpunt dat hij een wanvertoning is. Dat er in een tijd dat slavernij nog gemeengoed was het gesteund werd vind ik weinig indruk maken. Je moet zoiets in de tijdsgeest zien.

Zijn hervorming van het gevangenissysteem is perfect. Grote klasse en dat hebben velen voor hem laten liggen, of zelfs verergerd (Bill Clinton bv). Niemand doet alles verkeerd.

Zijn gewaagde diplomatieke zetten hebben Rusland en China sterker gemaakt. Iran is weer gevaarlijk aan het worden. Net als Noord-Korea. Amerika heeft diplomatiek schade opgelopen die decennia zal duren om te herstellen.

Mueller heeft duidelijk in zijn rapport aangegeven dat hij geen conclusies wilde nemen, maar er werd ook heel duidelijk gehint op dat er heel veel mis is gegaan. Dat de Senaat hem vrijspreekt voor Oekraïne is gewoon omdat de laffe wezeltjes van de Republikeinen aldaar weigeren om te luisteren naar het bewijs en gewoon vrijspraak gaat volgen zonder onderzoek. Dat heeft waarde 0.

Donald Trump is een waardeloze con man en alleen mensen die hun hoofd een meter in zijn reet hebben gestoken kunnen nog denken dat hij een kundig president is. Of je moet compleet zwakzinnig zijn en niet eens weten wat een president is natuurlijk.

De helft van de Amerikanen wordt voorgelicht door Fox cs, de andere door CNN cs. Beide partijen krijgen gekleurde info. Niet zo onder de indruk van wat ze straks zullen stemmen. Al acht ik de kans nog steeds groot dat ze niet voor Trump zullen kiezen.

En dat terwijl de Democratische partij een slappe vaatdoek is, met overeenkomstige kandidaten.

Wat mij nog het meeste steekt is dat Trump de Republikeinse partij naar de klote heeft geholpen. Want ik ben bang dat na zijn tijdperk de hele boel uit elkaar valt daar en dan hou je de facto nog maar 1 partij over. Krijg je idioten als Sanders aan het roer. Nou, daar word je gelukkig van!
  woensdag 5 februari 2020 @ 14:42:39 #99
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_191361561
Het Iowa-schandaal heeft grote invloed gehad op de noteringen bij de wedkantoren. Eergisteren was het verschil tussen Sanders en Biden nog 8,3 (40,7 - 32,4), gisteren liep dat verschil op naar 18,6 (41,3 - 22,7). Het ‘onpartijdige’ partijbureau DNC, dat vier jaar geleden heimelijk samenwerkte met de Clinton-campagne en Sanders tegenwerkte, moet in paniek zijn. Joe Biden lijkt nu kansloos voor de Democratische nominatie. Ironisch genoeg heeft het impeachment-circus Trump niet geschaad, maar Biden wel. In de tweede Obama-termijn had Biden Oekraïne in zijn portefeuille, en het gaat er steeds sterker op lijken dat hij die positie heeft gebruikt om het eigen familiefortuin te vergroten.

Betting Odds - Democratic Presidential Nomination
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  Moderator woensdag 5 februari 2020 @ 15:17:55 #100
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191361952
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 14:42 schreef Gorraay het volgende:
Het Iowa-schandaal heeft grote invloed gehad op de noteringen bij de wedkantoren. Eergisteren was het verschil tussen Sanders en Biden nog 8,3 (40,7 - 32,4), gisteren liep dat verschil op naar 18,6 (41,3 - 22,7). Het ‘onpartijdige’ partijbureau DNC, dat vier jaar geleden heimelijk samenwerkte met de Clinton-campagne en Sanders tegenwerkte, moet in paniek zijn. Joe Biden lijkt nu kansloos voor de Democratische nominatie. Ironisch genoeg heeft het impeachment-circus Trump niet geschaad, maar Biden wel. In de tweede Obama-termijn had Biden Oekraïne in zijn portefeuille, en het gaat er steeds sterker op lijken dat hij die positie heeft gebruikt om het eigen familiefortuin te vergroten.

Betting Odds - Democratic Presidential Nomination
Oh god, wat een wazig onzin verhaal zonder enige onderbouwing of bewijzen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 5 februari 2020 @ 15:58:40 #101
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191362371
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh god, wat een wazig onzin verhaal zonder enige onderbouwing of bewijzen.
Zijn er te weinig plaatjes voor je?
pi_191363443
Zijn gewoon algemeen geaccepteerde waarheden idd.
What Would Goku Do
pi_191364860
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 14:42 schreef Gorraay het volgende:
Het Iowa-schandaal heeft grote invloed gehad op de noteringen bij de wedkantoren. Eergisteren was het verschil tussen Sanders en Biden nog 8,3 (40,7 - 32,4), gisteren liep dat verschil op naar 18,6 (41,3 - 22,7). Het ‘onpartijdige’ partijbureau DNC, dat vier jaar geleden heimelijk samenwerkte met de Clinton-campagne en Sanders tegenwerkte, moet in paniek zijn. Joe Biden lijkt nu kansloos voor de Democratische nominatie. Ironisch genoeg heeft het impeachment-circus Trump niet geschaad, maar Biden wel. In de tweede Obama-termijn had Biden Oekraïne in zijn portefeuille, en het gaat er steeds sterker op lijken dat hij die positie heeft gebruikt om het eigen familiefortuin te vergroten.

Betting Odds - Democratic Presidential Nomination
Volgens mij had Biden geen Oekraïne nodig om 4de te worden in Iowa. Hij inspireert gewoon weinig mensen.
  donderdag 6 februari 2020 @ 20:09:33 #104
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_191381637
Sensationele ontwikkelingen in de noteringen bij de wedkantoren. Biden zakt verder weg, Bloomberg en Buttigieg schieten als een raket omhoog. Bloomberg staat nu tweede achter Sanders. Misschien is Bloomberg wel de enige die een kans heeft om Trump te verslaan.
Intussen is het tellen in Iowa nog steeds niet afgelopen. Aanhangers van Sanders hebben daar zo hun gedachten bij. Neem het ze eens kwalijk: er wordt niet geteld door de overheid, maar door het Democratische partijapparaat. Dat spande vier jaar geleden met de Clinton-campagne samen tegen Bernie Sanders.

Sanders 37,8 - Bloomberg 21,1 - Biden 18,3 - Buttigieg 16,4 - Warren 7,5

Betting Odds - Democratic Presidential Nomination
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  donderdag 6 februari 2020 @ 22:47:27 #105
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191385026
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 20:09 schreef Gorraay het volgende:
Sensationele ontwikkelingen in de noteringen bij de wedkantoren. Biden zakt verder weg, Bloomberg en Buttigieg schieten als een raket omhoog. Bloomberg staat nu tweede achter Sanders. Misschien is Bloomberg wel de enige die een kans heeft om Trump te verslaan.
Intussen is het tellen in Iowa nog steeds niet afgelopen. Aanhangers van Sanders hebben daar zo hun gedachten bij. Neem het ze eens kwalijk: er wordt niet geteld door de overheid, maar door het Democratische partijapparaat. Dat spande vier jaar geleden met de Clinton-campagne samen tegen Bernie Sanders.

Sanders 37,8 - Bloomberg 21,1 - Biden 18,3 - Buttigieg 16,4 - Warren 7,5

Betting Odds - Democratic Presidential Nomination

Ik neem aan dat Bloomberg slechts stijgt omdat Biden en Warren tegenvallen?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 7 februari 2020 @ 09:08:54 #106
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191389074
Team Buttigieg *O* *O*
pi_191389233
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 09:08 schreef Hexagon het volgende:
Team Buttigieg *O* *O*
Wat trekt jou aan in hem? Alleen zijn leeftijd of ook bepaalde standpunten?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 7 februari 2020 @ 09:40:24 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191389379
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 09:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wat trekt jou aan in hem? Alleen zijn leeftijd of ook bepaalde standpunten?
Leeftijd is idd wel een belangrijke en zie in Buttigieg de kanshebber om te zorgen dat de tegenstander van Trump niet een gammele bejaarde socialist of een al even bejaarde besmeurde partijdinosaurus gaat zijn.

En verder ben ik altijd van de centrum-realpolitik en daar is Buttigieg een exponent van
  vrijdag 7 februari 2020 @ 10:03:43 #109
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191389607
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 09:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Leeftijd is idd wel een belangrijke en zie in Buttigieg de kanshebber om te zorgen dat de tegenstander van Trump niet een gammele bejaarde socialist of een al even bejaarde besmeurde partijdinosaurus gaat zijn.

En verder ben ik altijd van de centrum-realpolitik en daar is Buttigieg een exponent van
Kortom, een slapjanus die op de winkel past, waarna rechts weer kan gas geven. Even een adempauze.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191389628
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 10:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kortom, een slapjanus die op de winkel past, waarna rechts weer kan gas geven. Even een adempauze.
Of waarna links of rechts ook een normaal figuur uit het redelijke midden naar voren kan schuiven. Een kandidaat zoals Romney dat bijvoorbeeld was. Normaal regeren dus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 7 februari 2020 @ 10:07:12 #111
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191389636
Lekker vooruitstrevende meningen over Chelsea Manning, Assange en Snowden ook... Braziliaanse toestanden
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 7 februari 2020 @ 10:08:06 #112
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191389646
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 10:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Of waarna links of rechts ook een normaal figuur uit het redelijke midden naar voren kan schuiven. Een kandidaat zoals Romney dat bijvoorbeeld was. Normaal regeren dus.
Romney het redelijke midden... Dan was Bush zeker ook het redelijke midden? Pure geschiedvervalsing.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 7 februari 2020 @ 10:18:35 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191389750
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 10:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kortom, een slapjanus die op de winkel past, waarna rechts weer kan gas geven. Even een adempauze.
Ik houd gewoon niet zo van polarisatiepolitiek en extreme flanken.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 10:20:19 #114
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191389771
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 10:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik houd gewoon niet zo van polarisatiepolitiek en extreme flanken.
De schade van jaren aan autoritaire maatregelen, crony kapitalisme, sociale afbraak door houwdegens zoals Reagan, Bush jr. en Trump moet gerepareerd worden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191389802
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 10:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Romney het redelijke midden... Dan was Bush zeker ook het redelijke midden? Pure geschiedvervalsing.
Even voor jouw info: Rutte en de VVD hoort in Nederland ook gewoon bij het redelijke midden. Het zijn allemaal geen flankkandidaten. Trump is wel iemand uit een flank. Sanders ook.

Ik ben meestal ook zeer geneigd om liever geen flankkandidaten te zien. Maar voor deze verkiezing telt voor mij maar 1 ding: Trump moet weg en de tegenkandidaat moet dus degene zijn die de meeste kans maakt tegen hem.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 7 februari 2020 @ 10:39:00 #116
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191390008
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 10:21 schreef Hanca het volgende:

[..]

Even voor jouw info: Rutte en de VVD hoort in Nederland ook gewoon bij het redelijke midden.
Je bent in de war met Dijkstal. De huidige VVD met hun hondenfluitjes is dat niet. In internationale kaartjes staan ze dan ook vrij fors aan de rechterflank (rechtser dan de engelse conservatieven zelfs, net zo rechts als de Republikeinen - welke ook zwaar zijn geradicaliseerd).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191390132
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 19:07 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Volgens mij had Biden geen Oekraïne nodig om 4de te worden in Iowa. Hij inspireert gewoon weinig mensen.
Sowieso halen zijn meeste stemmers november niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 09:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Leeftijd is idd wel een belangrijke en zie in Buttigieg de kanshebber om te zorgen dat de tegenstander van Trump niet een gammele bejaarde socialist of een al even bejaarde besmeurde partijdinosaurus gaat zijn.

En verder ben ik altijd van de centrum-realpolitik en daar is Buttigieg een exponent van
Yeah right. Het is een valsspeler die in de zak van de plutocraten zit. De centrum-realpolitiek van tegenwoordig inclusief de centrum-realpolitische media in de zowel de VS als in Nederland vinden het manipuleren van verkiezingen gewoon prima als het maar van het centrum-realpolitische gezag komt. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat democratie iets kan veranderen.

Het is van een verachtelijke ruggengraatloosheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 11:11:04 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191390340
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 10:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Sowieso halen zijn meeste stemmers november niet.
[..]

Yeah right. Het is een valsspeler die in de zak van de plutocraten zit. De centrum-realpolitiek van tegenwoordig inclusief de centrum-realpolitische media in de zowel de VS als in Nederland vinden het manipuleren van verkiezingen gewoon prima als het maar van het centrum-realpolitische gezag komt. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat democratie iets kan veranderen.

Het is van een verachtelijke ruggengraatloosheid.
Ja we weten dat jij alles wel goed vind als het maar anti-gevestigde orde is.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 11:21:41 #119
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191390457
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja we weten dat jij alles wel goed vind als het maar anti-gevestigde orde is.
Hoe Bush jr. nu een gematigde Republikein lijkt is ronduit lachwekkend. De normalisering van extremisme.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 7 februari 2020 @ 11:23:48 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191390483
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoe Bush jr. nu een gematigde Republikein lijkt is ronduit lachwekkend. De normalisering van extremisme.
Dat moet je maar met Hanca uitdiscussieren.

Ik vond Bush jr namelijk een nog ergere president dan Trump
pi_191390508
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja we weten dat jij alles wel goed vind als het maar anti-gevestigde orde is.
Naar internationale normen is Sanders gewoon een heel gematigd politcus, maar er zijn natuurlijk altijd van die slaafse weekdieren, laffe mensen zonder principes die elke orde accepteren als die maar gevestigd is, ook een corrupt plutocratisch systeem met gestolen verkiezingen is een gevestigde orde, niet waar? Het is dezelfde lafheid als van die 'alle gezag komt van god'-gereformeerden. Het grootkapitaal is god dus komt het gezag daar vandaan.

Tuurlijk joh, het was gewoon een beetje slordig van de DNC om de verkiezingen te verneuken en de verkeerde zich winnaar te laten verklaren. Zoals een poll vooraf van CNN ook al technische problemen kende, en een andere poll die na de caucasus Sanders als winnaar aanwees ook niet gepubliceerd kon worden. Allemaal toeval, het is niet dat het DNC establishment en hun afhankelijkheid van corporate America op het spel staat of zo.

Je gaat je afvragen waarom de robots van het internationale grootkapitaal sinds Rob Jetten nog niet verbeterd zijn. Misschien komt er straks ook nog een hetero-variant voor het conservatie deel van de Amerikaanse democratenstemmers.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_191390526
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Naar internationale normen is Sanders gewoon een heel gematigd politcus, maar er zijn natuurlijk altijd van die slaafse weekdieren, laffe mensen zonder principes die elke orde accepteren als die maar gevestigd is, ook een corrupt plutocratisch systeem met gestolen verkiezingen is een gevestigde orde, niet waar?
Het probleem schuilt dan ook niet zozeer in de standpunten van Sanders. Wat hem een beroerde kandidaat maakt, is dat hij een krakkemikkig oude mannetje is met een kromme rug.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191390666
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het probleem schuilt dan ook niet zozeer in de standpunten van Sanders. Wat hem een beroerde kandidaat maakt, is dat hij een krakkemikkig oude mannetje is met een kromme rug.
Jij denkt dat dat de reden is voor de verkiezingsfraude, terwijl Hillary 3 jaar geleden niet eens op haar eigen benen kon blijven staan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_191390728
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jij denkt dat dat de reden is voor de verkiezingsfraude, terwijl Hillary 3 jaar geleden niet eens op haar eigen benen kon blijven staan?
Clinton was ook geen goede kandidaat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 7 februari 2020 @ 11:53:53 #125
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191390776
Ik begrijp wel waarom de DNC zijn best doet om geen krakkemikkige socialist tegenover Donald Trump te gaan positioneren.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 11:57:44 #126
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191390824
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:53 schreef Hexagon het volgende:
Ik begrijp wel waarom de DNC zijn best doet om geen krakkemikkige socialist tegenover Donald Trump te gaan positioneren.
Stop dan maar gelijk met die schijnvertoning van voorverkiezingen
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191390898
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat moet je maar met Hanca uitdiscussieren.

Ik vond Bush jr namelijk een nog ergere president dan Trump
Ik heb Bush jr ook niet genoemd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191391128
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:53 schreef Hexagon het volgende:
Ik begrijp wel waarom de DNC zijn best doet om geen krakkemikkige socialist tegenover Donald Trump te gaan positioneren.
Ik snap ook heel goed waarom mensen een einde aan democratie willen maken, en snap nog beter waarom laffe mensen dat prima vinden.

De DNC heeft gewoon liever Trump dan Sanders.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 12:43:51 #129
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191391380
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:53 schreef Hexagon het volgende:
Ik begrijp wel waarom de DNC zijn best doet om geen krakkemikkige socialist tegenover Donald Trump te gaan positioneren.
Laffe liberalen die de nieuwe status quo makkelijk accepteren als 'de gevestigde orde' kennen we nog van de bezetting. Accomoderen en het beste er van maken. Het verzet kwam vooral van de communisten, sociaal-democraten en een aanzienlijk deel van de gereformeerden (de SGP dan weer totaal niet). Dat is de werkelijkheid.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 7 februari 2020 @ 13:38:23 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191391966
Je mag kennelijk niet voor Buttigieg zijn want dan ben je dus lafaard ofzo omdat hij niet links genoeg is :')
  vrijdag 7 februari 2020 @ 14:07:37 #131
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191392306
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 13:38 schreef Hexagon het volgende:
Je mag kennelijk niet voor Buttigieg zijn want dan ben je dus lafaard ofzo omdat hij niet links genoeg is :')
Wat is er zo 'progressief' aan deze kandidaat? Nogmaals: de status quo (dankzij een geradicaliseerde Republikeinse partij) verdient enige correctie. Niet wat passen op de winkel.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 7 februari 2020 @ 14:10:35 #132
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191392331
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 14:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat is er zo 'progressief' aan deze kandidaat? Nogmaals: de status quo (dankzij een geradicaliseerde Republikeinse partij) verdient enige correctie. Niet wat passen op de winkel.
quote:
Buttigieg wil het Hooggerechtshof hervormen, is tegen Donald Trumps verbod op transgenders in het leger en wil dat de VS in 2050 klimaatneutraal is (in tegenstelling tot Trump steunt Buttigieg het klimaatakkoord van Parijs wel). Met zijn campagne Medicare for all who want it wil hij dat de gezondheidszorg deels vanuit de overheid en deels door de Amerikanen zelf wordt betaald.
Prima ideeen. Misschien niet zo radicaal als Bernie, maar in ieder geval haalbaar.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 14:16:35 #133
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191392392
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 14:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]


[..]

Prima ideeen. Misschien niet zo radicaal als Bernie, maar in ieder geval haalbaar.
Wat is er niet haalbaar aan Warren of Bernie?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 7 februari 2020 @ 14:22:14 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191392453
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 14:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat is er niet haalbaar aan Warren of Bernie?
Ze willen te snel. Je kun niet teveel in een keer overhoop gooien. In een complex iets als de samenleving hebben veranderingen tijd nodig. Dus denk ik dat Buttigieg effectiever gaat zijn met iets voor elkaar krijgen.

Met kandidaat Warren zou ik nog wel kunnen leven op zich. Maar Bernie Sanders is gewoon een krakkemikkige oude man die zijn eigen ideaal in de weg zit. Die moet het presidentschap echt aan een protege overlaten.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 14:39:20 #135
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_191392632
Trump heeft al gewonnen voordat de verkiezingen überhaupt beginnen ! *O* *O*
pi_191392756
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 14:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

[..]

Prima ideeen. Misschien niet zo radicaal als Bernie, maar in ieder geval haalbaar.
Yup, Buttigieg heeft naast zijn jonge leeftijd ook een redelijk progressieve agenda die aanspreekt. Ben nog wel steeds bang dat een hoop democratische stemmers niet op een homoseksuele president zitten te wachten en dat dat hem uiteindelijk de kop gaat kosten.

Daarnaast lijkt het me voor hem goed als Biden zo snel mogelijk uit de race wordt gekegeld, of zouden die stemmers van Biden dan toch richting Warren of Sanders gaan denken jullie?

[ Bericht 2% gewijzigd door TheVulture op 07-02-2020 14:59:17 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator vrijdag 7 februari 2020 @ 14:59:09 #137
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191392861
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 14:50 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Yup, Buttigieg heeft naast zijn jonge leeftijd ook een redelijk progressieve agenda die aanspreekt. Ben nog wel steeds bang dat ook een hoop democratische stemmen niet op een homoseksuele president zitten te wachten en dat dat hem uiteindelijk de kop gaat kosten.

Daarnaast lijkt het me voor hem goed als Biden zo snel mogelijk uit de race wordt gekegeld, of zouden die stemmers van Biden dan toch richting Warren of Sanders gaan denken jullie?
Biden stemmers zullen, denk ik, eerder voor Warren kiezen dan voor Sanders maar dat is slechts een aanname mijnerzijds.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_191393291
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 14:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat is er niet haalbaar aan Warren of Bernie?
Het corporate establishment van de DNC en de corporate media proberen iedereen wijs te maken dat een kandidaat die de helft van de kiesgerechtigden die de vorige keren niet stemde kan enthousiasmeren niet kan winnen.

Mensen als Hexagon laten zich dat soort dingen maar wat graag wijs maken. Hij is namelijk een antidemocraat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 16:23:18 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191393978
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 15:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het corporate establishment van de DNC en de corporate media proberen iedereen wijs te maken dat een kandidaat die de helft van de kiesgerechtigden die de vorige keren niet stemde kan enthousiasmeren niet kan winnen.

Mensen als Hexagon laten zich dat soort dingen maar wat graag wijs maken. Hij is namelijk een antidemocraat.
Wel bijzonder dat je als tegenstander van partijdemocratie nu ineens kritisch bent over het democratisch gehalte van de partijorganisatie van de Democraten.
pi_191394048
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wel bijzonder dat je als tegenstander van partijdemocratie nu ineens kritisch bent over het democratisch gehalte van de partijorganisatie van de Democraten.
Ten eerste ben ik geen tegenstander van zogenaamde partijdemocratie, maar tegenstander van dat simplisme dat als je het 'partijdemocratie' noemt, het net zoiets zou zijn als 'onze democratie'. Dat is het niet en het is er ook totaal niet relevant voor.

Degenen die dat simplisme verspreiden zijn achterbaks, en degenen die het geloven achterlijk.

Verder is het inderdaad belachelijk dat deze verkiezingen worden georganiseerd door de DNC, wat volgens mij in juridisch-technische zin een bedrijf is, en dat die aan niemand verantwoording hoeft af te leggen. Maar het gaat hier niet om een ALV van een vereniging of een AHV van een bedrijf, het gaat hier om een echte democratisch relevante verkiezing door burgers. Dat jij dat verschil niet beweert te zien is dan ook of wel achterbaks, of je ziet het echt niet en dan is het achterlijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:06:16 #141
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191395309
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 14:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ze willen te snel. Je kun niet teveel in een keer overhoop gooien. In een complex iets als de samenleving hebben veranderingen tijd nodig. Dus denk ik dat Buttigieg effectiever gaat zijn met iets voor elkaar krijgen.

Met kandidaat Warren zou ik nog wel kunnen leven op zich. Maar Bernie Sanders is gewoon een krakkemikkige oude man die zijn eigen ideaal in de weg zit. Die moet het presidentschap echt aan een protege overlaten.
Gaat Buttigieg dit terugdraaien of gaat hij op zijn Ruttes zeggen dat ze dan naar het buitenland gaan of al genoeg betalen?

gabriel_zucman twitterde op woensdag 05-02-2020 om 04:24:59 From a tax policy perspective, the main achievement of the Trump presidency has been this https://t.co/sKzS3hjXPK reageer retweet
(klik op tweet voor de relevante en schokkende grafiek)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:23:54 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191395550
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Gaat Buttigieg dit terugdraaien of gaat hij op zijn Ruttes zeggen dat ze dan naar het buitenland gaan of al genoeg betalen?

gabriel_zucman twitterde op woensdag 05-02-2020 om 04:24:59 From a tax policy perspective, the main achievement of the Trump presidency has been this https://t.co/sKzS3hjXPK reageer retweet
(klik op tweet voor de relevante en schokkende grafiek)
Geen idee zo dicht zit ik er nou ook weer niet op.
pi_191395591
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Gaat Buttigieg dit terugdraaien of gaat hij op zijn Ruttes zeggen dat ze dan naar het buitenland gaan of al genoeg betalen?

gabriel_zucman twitterde op woensdag 05-02-2020 om 04:24:59 From a tax policy perspective, the main achievement of the Trump presidency has been this https://t.co/sKzS3hjXPK reageer retweet
(klik op tweet voor de relevante en schokkende grafiek)
Dat lijkt me niet terug te draaien door een president alleen, daar is het congres voor nodig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator vrijdag 7 februari 2020 @ 18:43:47 #144
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191395817
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet terug te draaien door een president alleen, daar is het congres voor nodig.
Dat klopt, het budget word door de President voorgesteld maar door het Congress al dan niet goedgekeurd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_191396248
Medicare for all ga je het niet mee winnen in de beslissende swing states. De zwevende kiezers die het daar uiteindelijk bepalen zien dan gewoon een kandidaat waardoor hun belastingen extreem hard omhoog gaan en daar gaan ze niet op stemmen.

Warren en Sanders is een gratis overwinning voor Trump.

Biden zit nu in een lastig parket nadat hij zo hard is uitgegleden in Iowa, als hij dat in NH en SC niet snel recht zet dan kon dat wel is een exit betekenen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  vrijdag 7 februari 2020 @ 19:56:17 #146
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191396742
Interne documenten van het neutrale, fair en balanced Fox News geven toe dat ze misinformatie verspreiden

https://amp.theguardian.c(...)tter_impression=true
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator vrijdag 7 februari 2020 @ 23:46:30 #147
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191400976
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 19:16 schreef Harlon het volgende:
Medicare for all ga je het niet mee winnen in de beslissende swing states. De zwevende kiezers die het daar uiteindelijk bepalen zien dan gewoon een kandidaat waardoor hun belastingen extreem hard omhoog gaan en daar gaan ze niet op stemmen.

Warren en Sanders is een gratis overwinning voor Trump.

Biden zit nu in een lastig parket nadat hij zo hard is uitgegleden in Iowa, als hij dat in NH en SC niet snel recht zet dan kon dat wel is een exit betekenen.
Dan moet je toch eens wat peilingen bekijken, de eerste 3 van de Democraten maken gehakt van Trump in de polls.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 23:55:46 #148
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191401070
Buttigieg heeft slogans die nergens op slaan en geen stelling nemen

AnaKasparian twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 04:36:27 Imagine thinking this quote, which communicates nothing of substance, is so good that you make a graphic out of it to promote in a tweet. 😂 https://t.co/llkJVbmYGv reageer retweet
26k likes
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191401274
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 23:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dan moet je toch eens wat peilingen bekijken, de eerste 3 van de Democraten maken gehakt van Trump in de polls.
Uhu. Ze zullen hem absoluut afmaken in California en New York. Florida? Not so much.

Trump heeft bijvoorbeeld z'n hele ambstermijn nooit boven de 50% approval gezeten, dus als hij op een peiling opeens wel meer dan de helft achter zich zou krijgen is dat erg raar. Hij heeft ook niet de helft van de stemmen nodig, hij heeft een overwinning in het EC nodig en daar heeft hij de swingstates voor nodig. Die pakt 'ie wel op deze manier.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  zaterdag 8 februari 2020 @ 10:39:43 #150
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191404760
BernieSanders twitterde op zaterdag 08-02-2020 om 04:03:53 Unlike Pete Buttigieg I don't have 40 billionaires contributing to my campaign from the pharmaceutical industry and Wall Street.We have 1.5 million hard-working Americans who want real change. #DemDebate https://t.co/aCLBm3AzI3 reageer retweet
@Hexagon
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191407482
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 10:07 schreef Klopkoek het volgende:
Lekker vooruitstrevende meningen over Chelsea Manning, Assange en Snowden ook... Braziliaanse toestanden
Had je anders verwacht van iemand die door zowel het militair-industrieel complex als de inlichtingendiensten wordt omarmd? Als toegift is hij een verlengstuk van Wall Street, gezien zijn tijd bij McKinsey.
  zaterdag 8 februari 2020 @ 14:03:33 #152
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191407694
Buttigieg zuigt de stemmen van Biden weg in New Hampshire _O_
https://www.realclearpoli(...)al_primary-6276.html
  zaterdag 8 februari 2020 @ 18:26:32 #153
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191411016
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 13:42 schreef drexciya het volgende:

[..]

Had je anders verwacht van iemand die door zowel het militair-industrieel complex als de inlichtingendiensten wordt omarmd? Als toegift is hij een verlengstuk van Wall Street, gezien zijn tijd bij McKinsey.
Ja helemaal mee eens. Past wel goed bij D66 die in zo'n consortium met Verhofstadt en grootindustriëlen zoals Davignon zitten. Mensen beseffen niet eens meer hoeveel er in etappes is afgebroken qua privacy en getuigenbescherming.

Voorbeeldje:
https://www.theguardian.c(...).politicsandthemedia

En dat is sindsdien zeker niet verbeterd... met dan het kapot maken van figuren die de 'Afganistan Papers' openbaar maken tot gevolg. Of een Chelsea Manning.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 8 februari 2020 @ 18:50:11 #154
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191411446
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 23:55 schreef Klopkoek het volgende:
Buttigieg heeft slogans die nergens op slaan en geen stelling nemen

AnaKasparian twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 04:36:27 Imagine thinking this quote, which communicates nothing of substance, is so good that you make a graphic out of it to promote in a tweet. 😂 https://t.co/llkJVbmYGv reageer retweet
26k likes
En ik maar denken dat "no malarkey" de meest bizarre slogan was. :') Dit zegt de Amerikaanse kiezer helemaal niets.
  zaterdag 8 februari 2020 @ 19:18:28 #155
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191411958
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 10:39 schreef Klopkoek het volgende:
BernieSanders twitterde op zaterdag 08-02-2020 om 04:03:53 Unlike Pete Buttigieg I don't have 40 billionaires contributing to my campaign from the pharmaceutical industry and Wall Street.We have 1.5 million hard-working Americans who want real change. #DemDebate https://t.co/aCLBm3AzI3 reageer retweet
@:Hexagon
Ohja, dat duivelse Wallstreet en de "grote bedrijven"

Altijd mooie holle containers om tegenaan te schoppen
pi_191412022
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 19:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ohja, dat duivelse Wallstreet en de "grote bedrijven"

Altijd mooie holle containers om tegenaan te schoppen
Tja, ik snap dat schoppen tegen het feit dat je een paar miljardairs hebt gevonden die in je geloven ook echt niet. Net alsof een miljardair per definitie slecht is...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 8 februari 2020 @ 19:26:08 #157
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191412095
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 19:22 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tja, ik snap dat schoppen tegen het feit dat je een paar miljardairs hebt gevonden die in je geloven ook echt niet. Net alsof een miljardair per definitie slecht is...
Ach het is natuurlijk altijd gemakkelijk om een ongrijpbare abstracte macht de schuld van alles te geven zonder man en paard te noemen. Hooliganeske rechtsen hebben "de linkse kerk", "de SJW's" en "de deugers".

Hun linkse tegenhangers hebben "wallstreet", "de grote bedrijven" en "de lobbyisten" als grote kwaad. Graag zonder verder concreet te worden.
  zaterdag 8 februari 2020 @ 19:28:22 #158
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191412130
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 19:22 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tja, ik snap dat schoppen tegen het feit dat je een paar miljardairs hebt gevonden die in je geloven ook echt niet. Net alsof een miljardair per definitie slecht is...
Daarom moet je het ook correleren aan daadwerkelijk beleid.. zoals een Obama die Occupy Wallstreet neer sloeg.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 8 februari 2020 @ 19:29:58 #159
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191412158
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 19:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ohja, dat duivelse Wallstreet en de "grote bedrijven"

Altijd mooie holle containers om tegenaan te schoppen
Flauwekul. Het is niet bepaald een controversiële stelling dat er een vicieuze spiraal bestaat van gekochte invloed en verarming/verrijking.

Dat zien zelfs de mainstream economen tegenwoordig.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 8 februari 2020 @ 19:34:39 #160
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191412236
Wallstreet en bedrijven zijn ook gewoon een deel van de Amerikaanse samenleving en dienen indirect ook weer de belangen van hun werknemers of van pensioenfondsen.

Dus een kandidaat die daar simplistisch tegenaan gaat lopen schoppen is ook bepaald niet waar iedereen baat bij heeft
  zaterdag 8 februari 2020 @ 19:35:58 #161
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191412261
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 19:22 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tja, ik snap dat schoppen tegen het feit dat je een paar miljardairs hebt gevonden die in je geloven ook echt niet. Net alsof een miljardair per definitie slecht is...
Jij snapt wel meer niet of doet als regentenprater, establishmentduider alsof je het niet snapt.

Plutocratie is een reëel gevaar en verschijnsel

https://sargasso.nl/neder(...)nsgroepen-in-beleid/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 8 februari 2020 @ 19:38:31 #162
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191412300
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 19:34 schreef Hexagon het volgende:
Wallstreet en bedrijven zijn ook gewoon een deel van de Amerikaanse samenleving en dienen indirect ook weer de belangen van hun werknemers of van pensioenfondsen.

Dus een kandidaat die daar simplistisch tegenaan gaat lopen schoppen is ook bepaald niet waar iedereen baat bij heeft
Ja, net zoals de SED in Oost Duitsland grote belangen vertegenwoordigde van veel groepen mensen en je chaos krijgt wanneer je de opgeblazen bubbel onderuit schopt.

Horigen mentaliteit.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191412340
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 19:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Daarom moet je het ook correleren aan daadwerkelijk beleid.. zoals een Obama die Occupy Wallstreet neer sloeg.
Noem me 1 punt van Buttigieg dat uit de mond van de miljardairs lijkt te komen en ik geloof je, tot die tijd is het vooral onzin. Zat miljardairs die ook helemaal niet zo'n probleem hebben met meer belasting betalen bijvoorbeeld.

https://www.rtlz.nl/life/(...)irs-hogere-belasting


Doen alsof miljardairs altijd alleen maar invloed willen kopen is echt pure onzin. Dit zijn waarschijnlijk gewoon mensen die Buttigieg willen steunen omdat ze denken dat hij het beste is voor het land. En dan niet voor de miljardairs van het land, maar gewoon voor het land.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 8 februari 2020 @ 19:47:49 #164
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191412449
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 19:34 schreef Hexagon het volgende:
Wallstreet en bedrijven zijn ook gewoon een deel van de Amerikaanse samenleving en dienen indirect ook weer de belangen van hun werknemers of van pensioenfondsen.

Dus een kandidaat die daar simplistisch tegenaan gaat lopen schoppen is ook bepaald niet waar iedereen baat bij heeft
Er bestaat geen enkele partij waar iedereen baat bij heeft.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 9 februari 2020 @ 15:08:01 #165
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191426218
Buttigieg is een wall street smeerlap die criminelen vrijuit laat gaan (net zoals Obama-Holder). IJsland sloot tenminste bankiers achter tralies op. Het is een vijand van klokkenluiders bovendien.

https://www.washingtonpos(...)ally-fighting-about/

https://theweek.com/artic(...)-endorses-corruption

https://www.nytimes.com/2(...)elebrity-donors.html

https://www.cnbc.com/2020(...)for-wall-street.html

https://www.wsj.com/artic(...)-the-way-11581172878

Een kandidaat voor en door de 1%
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 9 februari 2020 @ 15:14:57 #166
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191426327
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 19:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

Noem me 1 punt van Buttigieg dat uit de mond van de miljardairs lijkt te komen en ik geloof je, tot die tijd is het vooral onzin. Zat miljardairs die ook helemaal niet zo'n probleem hebben met meer belasting betalen bijvoorbeeld.

https://www.rtlz.nl/life/(...)irs-hogere-belasting


Doen alsof miljardairs altijd alleen maar invloed willen kopen is echt pure onzin. Dit zijn waarschijnlijk gewoon mensen die Buttigieg willen steunen omdat ze denken dat hij het beste is voor het land. En dan niet voor de miljardairs van het land, maar gewoon voor het land.
Het is gewoon een corrupte clown

https://readsludge.com/20(...)-money-linked-event/

https://www.theguardian.c(...)suit-police-shooting

https://apnews.com/03c58d5429448bfbf78cfb76fe682d24
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191455261
Yay buttigieg
  dinsdag 11 februari 2020 @ 13:10:57 #168
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191455300
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 19:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

https://www.rtlz.nl/life/(...)irs-hogere-belasting

Doen alsof miljardairs altijd alleen maar invloed willen kopen is echt pure onzin. Dit zijn waarschijnlijk gewoon mensen die Buttigieg willen steunen omdat ze denken dat hij het beste is voor het land. En dan niet voor de miljardairs van het land, maar gewoon voor het land.
Je hebt in ieder geval een positieve, optimistische blik op de heren miljardairs. Ik vrees dat ze stiekem niet zo ruimhartig en gul zij als je denkt. Bij Davos maakten ze even goede sier, maar woorden zijn wind. Ik moet nog zien of ze inderdaad de portemonnee trekken voor de echte issues.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 13:22:33 #169
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_191455421
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 19:22 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tja, ik snap dat schoppen tegen het feit dat je een paar miljardairs hebt gevonden die in je geloven ook echt niet. Net alsof een miljardair per definitie slecht is...
Geloven? Eerder quid pro quo.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_191456112
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 19:34 schreef Hexagon het volgende:
Wallstreet en bedrijven zijn ook gewoon een deel van de Amerikaanse samenleving en dienen indirect ook weer de belangen van hun werknemers of van pensioenfondsen.
_O-

Je zult toch maar zo'n Goldman Sachs crimineel zijn en dit soort dingen lezen, je lacht je toch helemaal dood.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_191456436
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 14:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

_O-

Je zult toch maar zo'n Goldman Sachs crimineel zijn en dit soort dingen lezen, je lacht je toch helemaal dood.
Thank god for useful idiots :P
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_191456469
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 14:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Thank god for useful idiots :P
Het is echt alsof je een veer andersom in je reet steekt, ter eer en meerdere glorie van je lintworm.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 14:55:14 #173
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_191456607
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is echt alsof je een veer andersom in je reet steekt, ter eer en meerdere glorie van je lintworm.
:D
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_191456672
Hier is Nancy Pelosi niet blij mee.
https://gizmodo.com/faceb(...)d-trump-s-1841546893
  dinsdag 11 februari 2020 @ 19:29:38 #175
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191460313
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 15:00 schreef henk38 het volgende:
Hier is Nancy Pelosi niet blij mee.
https://gizmodo.com/faceb(...)d-trump-s-1841546893
Had dit nog niet meegekregen. Heerlijk.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 11 februari 2020 @ 19:35:10 #176
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191460416
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 14:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Thank god for useful idiots :P
Daar vallen de Trumptards en FvD stemmers net zo goed onder (meer zelfs). Trump is de ultieme Goldman Sachs president.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 12 februari 2020 @ 06:35:55 #177
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191466611
Bernie zoals verwacht New Hampshire gewonnen, maar met minder groot verschil dan ik had gedacht.
Yang uit de race gestapt.
Verder opvallend dat Klobuchar Warren en Biden voorbij lijkt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_191466876
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 06:35 schreef Kaneelstokje het volgende:
Bernie zoals verwacht New Hampshire gewonnen, maar met minder groot verschil dan ik had gedacht.
Yang uit de race gestapt.
Verder opvallend dat Klobuchar Warren en Biden voorbij lijkt.
Klobuchar had meer stemmen dan Warren en Biden tezamen.
  woensdag 12 februari 2020 @ 09:09:05 #179
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_191467579
Volgens de wedders gaat de strijd om de Democratische nominatie nu alleen nog tussen Sanders en Bloomberg (hoewel de laatste niet meedeed aan de voorverkiezingen in Iowa en New Hampshire). Buttigieg wordt kansloos geacht, o.a. omdat zwart Amerika niet voor een homoseksuele kandidaat gaat kiezen.
In een interessant artikel, geschreven door de redactieraad van de Washington Post, wordt betoogd dat alle belangrijke kandidaten van dit moment een politieke agenda hebben die linkser is dan de agenda van Barack Obama. Titel van het artikel: “No, Pete Buttigieg and Joe Biden are not ‘centrists’.”
De Democratische partij-establishment moet niets van Bernie Sanders hebben, maar is niet in staat gebleken een kandidaat uit het Clintonkamp met succes naar voren te schuiven. De kansen van de voortdurend blunderende en geesteljk afgetakelde Joe Biden zijn buitengewoon klein. Waarnemers merken op dat Barack Obama, onder wie Biden acht jaar lang vice-president was, de kandidatuur van Biden nog niet één keer openlijk heeft gesteund.

Sanders 43,6 - Bloomberg 26,6 - Buttigieg 14,6 - Biden 9,1

Betting Odds - Democratic Presidential Nomination
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  woensdag 12 februari 2020 @ 09:31:08 #180
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191467853
Joe Biden mag wel inpakken nu. Wat een afgang
  woensdag 12 februari 2020 @ 09:33:09 #181
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191467869
Buttigieg knalt lekker door _O_
pi_191467904
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 09:31 schreef Hexagon het volgende:
Joe Biden mag wel inpakken nu. Wat een afgang
Biden was altijd al slecht verwacht bij de eerste 2 staten (al is dit nog slechter dan verwacht), zijn moment moet nu komen. Pakt hij niet de winst in de komende 2 staten, dan kan hij beter stoppen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 12 februari 2020 @ 11:32:20 #183
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_191469354
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 19:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Daar vallen de Trumptards en FvD stemmers net zo goed onder (meer zelfs). Trump is de ultieme Goldman Sachs president.
Trump maakt zijn beloftes waar, zal wel eng zijn voor mensen die de Nederlandse politiek gewend zijn.
  woensdag 12 februari 2020 @ 11:38:48 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191469461
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 11:32 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Trump maakt zijn beloftes waar, zal wel eng zijn voor mensen die de Nederlandse politiek gewend zijn.
Staat die door de Mexicanen betaalde muur er al?
pi_191469558
Hoe groot is de kans dat Sanders uiteindelijk het tegen Trump gaat opnemen? En heeft hij uberhaubt een kans tegen Trump? Zijn toch zo'n beetje de 2 grootst mogelijke tegenpolen van elkaar.

Iemand die meer verstand heeft van Amerikaanse politiek die hier wat meer over kan vertellen?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 12 februari 2020 @ 11:50:55 #186
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_191469670
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 11:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Staat die door de Mexicanen betaalde muur er al?
Die nog niet, zou je blij mee moeten zijn daar dit een sluiterpunt was van de oppositie. Maar voor de rest heeft hij zijn beloftes aardig nagekomen. Gaat ook gewoon herkozen worden. Ondanks alle stuiptrekkingen van tegenstanders. Mooi man dat het volk krijgt waar het voor kiest, beter dan hier.
pi_191469896
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 11:50 schreef mossad_agent het volgende:
Mooi man dat het volk krijgt waar het voor kiest, beter dan hier.
Dit vind ik eigenlijk een nogal vreemde stelling. Minder dan de helft van alle Amerikanen die hebben gestemd hebben voor Trump gestemd. Hoe kun je dan stellen dat dit is wat de bevolking wil? Dit is hooguit iets wat de helft van de bevolking wel en de andere helft niet.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_191469902
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 11:50 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Die nog niet, zou je blij mee moeten zijn daar dit een sluiterpunt was van de oppositie. Maar voor de rest heeft hij zijn beloftes aardig nagekomen. Gaat ook gewoon herkozen worden. Ondanks alle stuiptrekkingen van tegenstanders. Mooi man dat het volk kiesmannensysteem krijgt waar het voor kiest, beter dan hier.
Zo klopt je zin.
En, zoals je weet, had de beste man minder stemmen dan Clinton, dus, welk "volk" heb je het over?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_191470341
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 11:50 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Die nog niet, zou je blij mee moeten zijn daar dit een sluiterpunt was van de oppositie. Maar voor de rest heeft hij zijn beloftes aardig nagekomen. Gaat ook gewoon herkozen worden. Ondanks alle stuiptrekkingen van tegenstanders. Mooi man dat het volk krijgt waar het voor kiest, beter dan hier.
Het volk? 63 miljoenen Amerikanen stemden op Trump, op een bevolking van 328 miljoen. Laten we zeggen dat 300 miljoen ingezetenen volwassen en stemgerechtigd zijn. Dat betekent dus dat zo'n 21 procent van 'het volk' op deze president heeft gestemd (en ja, dat geldt ook voor Democratische presidenten, die vertegenwoordigen net zo min 'het volk').
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191470421
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 11:50 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Die nog niet, zou je blij mee moeten zijn daar dit een sluiterpunt was van de oppositie. Maar voor de rest heeft hij zijn beloftes aardig nagekomen. Gaat ook gewoon herkozen worden. Ondanks alle stuiptrekkingen van tegenstanders. Mooi man dat het volk krijgt waar het voor kiest, beter dan hier.
Kun jij een lijstje maken met beloften van Trump en welke hij dan gehaald heeft?

Deze website zegt namelijk dat jouw stelling niet helemaal klopt: https://www.politifact.com/truth-o-meter/promises/trumpometer/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191470487
Ik weet nog dat Trump beloofde dat hij op de eerste van z'n presidentschap Obamacare zou vervangen door een alternatief dat in alle opzichten oneindig veel beter was.

Oh, en hij zou de staatsschuld binnen acht jaar wegwerken. En de halfbakken infrastructuur in de VS fixen.

En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 12 februari 2020 @ 12:53:34 #192
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191470507
maar moet dat hier trouwens, het gaat toch om z'n uitdagers, niet om Trump?
pi_191470511
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 12:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

Kun jij een lijstje maken met beloften van Trump en welke hij dan gehaald heeft?

Deze website zegt namelijk dat jouw stelling niet helemaal klopt: https://www.politifact.com/truth-o-meter/promises/trumpometer/
Economisch gezien gaat het vrij prima in de VS, de werkeloosheid is al een halve eeuw niet zo laag geweest, hij heeft een enorme zwik aan conservatieve rechters kunnen benoemen en die muur van hem is ook al flink in aanbouw (een goede 650 mijl ervan is er al in een of andere vorm). Dat is meer dan voldoende om een goede herverkiezingscampagne omheen te bouwen, ook al zijn sommige zaken niet direct aan zijn beleid te linken en al heeft hij meer beloftes gebroken dan hij heeft waargemaakt.
pi_191470538
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 12:53 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Economisch gezien gaat het vrij prima in de VS, de werkeloosheid is al een halve eeuw niet zo laag geweest, hij heeft een enorme zwik aan conservatieve rechters kunnen benoemen en die muur van hem is ook al flink in aanbouw (een goede 650 mijl ervan is er al in een of andere vorm). Dat is meer dan voldoende om een goede herverkiezingscampagne omheen te bouwen, ook al zijn sommige zaken niet direct aan zijn beleid te linken en al heeft hij meer beloftes gebroken dan hij heeft waargemaakt.
Maar de stelling was dat hij zijn beloftes hield en het volk dus kreeg wat het wilde, niet dat de economie redelijk goed draait.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 12 februari 2020 @ 13:11:07 #196
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191470705
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 13:01 schreef L_auteur het volgende:

[..]

Dat lijntje van Warren _O-
De vrouwelijke president waar iedereen zo botergeil van wordt lijkt weer mijlenver weg. :D
pi_191471040
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 12:53 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Economisch gezien gaat het vrij prima in de VS, de werkeloosheid is al een halve eeuw niet zo laag geweest, hij heeft een enorme zwik aan conservatieve rechters kunnen benoemen en die muur van hem is ook al flink in aanbouw (een goede 650 mijl ervan is er al in een of andere vorm). Dat is meer dan voldoende om een goede herverkiezingscampagne omheen te bouwen, ook al zijn sommige zaken niet direct aan zijn beleid te linken en al heeft hij meer beloftes gebroken dan hij heeft waargemaakt.
Persoonlijk zou ik de economie slechts bijzaak vinden als ik Amerikaan zou zijn. Maar goed, ik ben dan geletterd en redelijk intelligent. Dat kun je van de gemiddelde Amerikaan helaas niet zeggen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 12 februari 2020 @ 14:11:29 #198
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_191471600
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 13:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik de economie slechts bijzaak vinden als ik Amerikaan zou zijn. Maar goed, ik ben dan geletterd en redelijk intelligent. Dat kun je van de gemiddelde Amerikaan helaas niet zeggen.
Je geletterde en intelligente mening zal ongetwijfeld grote verslagenheid teweeg brengen aan de andere kant van de Atlantische Oceaan. :7
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_191471657
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:11 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Je geletterde en intelligente mening zal ongetwijfeld grote verslagenheid teweeg brengen aan de andere kant van de Atlantische Oceaan. :7
Ik acht de kans klein dat de gemiddelde Amerikaan in staat is mee te lezen op een Nederlands forum.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator woensdag 12 februari 2020 @ 14:31:15 #200
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191471882
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 12:53 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Economisch gezien gaat het vrij prima in de VS, de werkeloosheid is al een halve eeuw niet zo laag geweest, hij heeft een enorme zwik aan conservatieve rechters kunnen benoemen en die muur van hem is ook al flink in aanbouw (een goede 650 mijl ervan is er al in een of andere vorm). Dat is meer dan voldoende om een goede herverkiezingscampagne omheen te bouwen, ook al zijn sommige zaken niet direct aan zijn beleid te linken en al heeft hij meer beloftes gebroken dan hij heeft waargemaakt.
Het gaat helemaal niet zo goed economisch gezien, je vergeet even dat deze hele economische groei gewoon op kosten van de belastingbetaler komt doordat er nu een tekort is van 1 triljard en groeiende. Groei op de pof, dus. Typerend wel voor het zakendoen van Trump maar helaas, de VS kan niet bankroet gaan en opnieuw beginnen.
Met andere woorden, er worden kadootjes gegeven van geleend geld wat straks terugbetaald moet worden. Ongetwijfeld mag dat door een Democraat gedaan worden waarop de Republikeinen dan ineens weer een sluitend budget gaan eisen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 12 februari 2020 @ 14:43:46 #201
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191472149
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 12:53 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Economisch gezien gaat het vrij prima in de VS, de werkeloosheid is al een halve eeuw niet zo laag geweest, hij heeft een enorme zwik aan conservatieve rechters kunnen benoemen en die muur van hem is ook al flink in aanbouw (een goede 650 mijl ervan is er al in een of andere vorm). Dat is meer dan voldoende om een goede herverkiezingscampagne omheen te bouwen, ook al zijn sommige zaken niet direct aan zijn beleid te linken en al heeft hij meer beloftes gebroken dan hij heeft waargemaakt.
Werkloosheidscijfers kun je oppoetsen.

De arbeidsparticipatie cijfers zijn niet omhoog gegaan. Dat is wat telt. Daarbij geldt natuurlijk altijd weer wat voor type werk het is... en of dit wordt gesubsidieerd...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191472317
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Werkloosheidscijfers kun je oppoetsen.

De arbeidsparticipatie cijfers zijn niet omhoog gegaan. Dat is wat telt. Daarbij geldt natuurlijk altijd weer wat voor type werk het is... en of dit wordt gesubsidieerd...
Voor een politieke campagne telt het niet. Dan is alleen het beeld dat ze kunnen vormen van belang, of het maar half waar is of men veel nuance weg laat is dan verder niet relevant.
pi_191473743
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Werkloosheidscijfers kun je oppoetsen.

De arbeidsparticipatie cijfers zijn niet omhoog gegaan. Dat is wat telt. Daarbij geldt natuurlijk altijd weer wat voor type werk het is... en of dit wordt gesubsidieerd...
Die is wel lichtjes aan het stijgen sinds het dieptepunt na de financiële crisis.
Maar ook dat is weer een statistiek die voor vele interpretaties vatbaar is. Mensen kunnen langer / meer gaan studeren omdat ongeschoold werk afneemt of minder aantrekkelijk is, veranderingen in de demografische samenstelling hebben effect op de arbeidsparticipatie omdat oudere mensen nou eenmaal minder participeren dan jongere mensen, of dat nou een vrijwillige keuze is of niet, en ga zo maar door.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_191474047
Maar goed, om even op het onderwerp terug te komen, in zowel de aankomende caucus in Nevada als de primary in South Carolina gaat Sanders in de forecast van FiveThirtyEight inmiddels aan de leiding en is Biden naar de tweede plek verdreven:
https://projects.fivethirtyeight.com/2020-primary-forecast/

Dat zijn in mijn ogen wel cruciale staten voor Biden. Weet hij daar niet te winnen, dan is zijn campagne wel definitief voorbij.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 12 februari 2020 @ 17:46:53 #205
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191475048
In de algemene peilingen is Biden in ieder geval in een vrije val geraakt
https://www.realclearpoli(...)nomination-6730.html

Zou goed voor Buttigieg zijn als zijn campagne snel implodeert
  woensdag 12 februari 2020 @ 18:17:58 #206
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191475472
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 09:09 schreef Gorraay het volgende:
Volgens de wedders gaat de strijd om de Democratische nominatie nu alleen nog tussen Sanders en Bloomberg (hoewel de laatste niet meedeed aan de voorverkiezingen in Iowa en New Hampshire). Buttigieg wordt kansloos geacht, o.a. omdat zwart Amerika niet voor een homoseksuele kandidaat gaat kiezen.
In een interessant artikel, geschreven door de redactieraad van de Washington Post, wordt betoogd dat alle belangrijke kandidaten van dit moment een politieke agenda hebben die linkser is dan de agenda van Barack Obama. Titel van het artikel: “No, Pete Buttigieg and Joe Biden are not ‘centrists’.”
De Democratische partij-establishment moet niets van Bernie Sanders hebben, maar is niet in staat gebleken een kandidaat uit het Clintonkamp met succes naar voren te schuiven. De kansen van de voortdurend blunderende en geesteljk afgetakelde Joe Biden zijn buitengewoon klein. Waarnemers merken op dat Barack Obama, onder wie Biden acht jaar lang vice-president was, de kandidatuur van Biden nog niet één keer openlijk heeft gesteund.

Sanders 43,6 - Bloomberg 26,6 - Buttigieg 14,6 - Biden 9,1

Betting Odds - Democratic Presidential Nomination
Heeft Steyer niet 200 miljoen er tegenaan gegooid?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 12 februari 2020 @ 18:58:49 #207
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191476071
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:51 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Voor een politieke campagne telt het niet. Dan is alleen het beeld dat ze kunnen vormen van belang, of het maar half waar is of men veel nuance weg laat is dan verder niet relevant.
Nouja uiteindelijk telt het wel wat zo'n kiezer er zelf van profiteert. Een werkloze kiezer in Detroit zal er weinig boodschap aan hebben als de werkloosheid in Dallas laag is.
  woensdag 12 februari 2020 @ 20:01:21 #208
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191477150
DylanvR twitterde op woensdag 12-02-2020 om 08:59:34 Wederom is weer onomstotelijk duidelijk waar de sympathie van de NOS correspondent ligt: bij de centristische kandidaat Buttigieg. Dit ophemelen van het centrum gaat gepaard met een absurde karikaturisering van Sanders. Draadje. https://t.co/IMiibnaLQV reageer retweet
Weg met de NOS! Dit soort door de VVD benoemde bonzen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 13 februari 2020 @ 11:50:24 #209
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191486139
Huil me een rivier zeg
pi_191486304
Als ze niet voor Bernie gaan en verdere hartaanvallen uitblijven, wordt het weer 4 jaar Trump.
pi_191486920
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 12:04 schreef Glazenmaker het volgende:
Als ze niet voor Bernie gaan en verdere hartaanvallen uitblijven, wordt het weer 4 jaar Trump.
Dat kan, er zijn ook heel veel analisten die zeggen dat juist als ze voor Sanders gaan, dat het dan zeker 4 jaar Trump is. Sanders lijkt me ook teveel aan de linker flank te zitten voor het rechtse Amerika. Ook Thomas L. Friedman (New York Times) denkt dat bijvoorbeeld.

https://www.demorgen.be/m(...)kan-steken~b3a827c6/


En ja, die bron zal wel te rechts zijn, maar Friedman is wel al jaren zeer kritisch op Trump en wil dus echt wel de kandidaat waarvan hij denkt dat de grootste kans is dat die wint.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191487031
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 12:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat kan, er zijn ook heel veel analisten die zeggen dat juist als ze voor Sanders gaan, dat het dan zeker 4 jaar Trump is. Sanders lijkt me ook teveel aan de linker flank te zitten voor het rechtse Amerika. Ook Thomas L. Friedman (New York Times) denkt dat bijvoorbeeld.

https://www.demorgen.be/m(...)kan-steken~b3a827c6/

En ja, die bron zal wel te rechts zijn, maar Friedman is wel al jaren zeer kritisch op Trump en wil dus echt wel de kandidaat waarvan hij denkt dat de grootste kans is dat die wint.
Bernie is de enige die een beetje enthousiasme weet te creëren.
pi_191487064
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Bernie is de enige die een beetje enthousiasme weet te creëren.
Trump creëert zelf wel een redelijk enthousiasme om tegen te stemmen, zo hebben dr democraten gemerkt bij de verkiezingen voor het huis en bij gouverneursverkiezingen. En daar wonnen met name gematigde kandidaten, niet de linkerflank. Mensen afschrikken met iemand die helemaal aan de flank zit is echt een risico, denk ik. Maar niemand weet het natuurlijk zeker.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 13 februari 2020 @ 13:19:43 #214
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191487213
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 12:04 schreef Glazenmaker het volgende:
Als ze niet voor Bernie gaan en verdere hartaanvallen uitblijven, wordt het weer 4 jaar Trump.
Leuk glazen bolletje heb je
pi_191487304
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Leuk glazen bolletje heb je
Resultaten uit het verleden enzo. Trumpie ziet er sinds een routine bezoek aan het ziekenhuis ook niet zo best meer uit, dus er is echt een goede kans dat er voor de verkiezingen meerdere belangrijke bejaarden omvallen.
  donderdag 13 februari 2020 @ 13:27:01 #216
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191487319
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Resultaten uit het verleden enzo. Trumpie ziet er sinds een routine bezoek aan het ziekenhuis ook niet zo best meer uit, dus er is echt een goede kans dat er voor de verkiezingen meerdere belangrijke bejaarden omvallen.
Het is simpelweg wat voorbarig om er vanuit te gaan dat hij wel zal winnen van een Buttigieg, Klobuchar of Bloomberg
pi_191487346
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:08 schreef Hanca het volgende:

[..]

Trump creëert zelf wel een redelijk enthousiasme om tegen te stemmen, zo hebben dr democraten gemerkt bij de verkiezingen voor het huis en bij gouverneursverkiezingen. En daar wonnen met name gematigde kandidaten, niet de linkerflank. Mensen afschrikken met iemand die helemaal aan de flank zit is echt een risico, denk ik. Maar niemand weet het natuurlijk zeker.
Ik snap je punt, maar Trump zit wat dat betreft toch ook helemaal aan de rechterflank?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_191487386
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is simpelweg wat voorbarig om er vanuit te gaan dat hij wel zal winnen van een Buttigieg, Klobuchar of Bloomberg
Wall Street Pete! zijn campagne is dood, maar hij weet het nog niet.
pi_191487422
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:28 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ik snap je punt, maar Trump zit wat dat betreft toch ook helemaal aan de rechterflank?
Ja, wat ruimte over laat in het midden. De linkerflank mensen zullen dan ook liever op de middenkandidaat stemmen dan het risico te lopen op iemand van de rechterflank, denk ik en met mij ook echte deskundigen. Maar het is een risico: dat de linkerflankmensen niet komen opdagen. Al bleek bij de verkiezingen voor het huis dat dat wel mee viel.

Het risico dat mensen in het midden thuis blijven omdat ze niet willen kiezen tussen de rechter en de linker flank die allebei even ver van ze af staan lijkt mij groter.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 13 februari 2020 @ 13:43:20 #220
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191487543
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wall Street Pete! zijn campagne is dood, maar hij weet het nog niet.
Ah, we gebruiken ook maar even wat linkse holle containerbegrippen als "Wallstreet"
pi_191487565
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ah, we gebruiken ook maar even wat linkse holle containerbegrippen als "Wallstreet"
Trump is ermee verkozen, dus het zal vast wel iets betekenen voor de kiezers daar.
  donderdag 13 februari 2020 @ 13:48:36 #222
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191487628
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Trump is ermee verkozen, dus het zal vast wel iets betekenen voor de kiezers daar.
Voor zover hij dat deed (staat me werkelijk niets van bij) komt dat na zijn Sinterklazerij naar miljardairs niet heel geloofwaardig meer over.
  Moderator donderdag 13 februari 2020 @ 13:59:00 #223
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191487788
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Trump is ermee verkozen, dus het zal vast wel iets betekenen voor de kiezers daar.
And how is that working out? Oh, Wall Street en miljardairs zijn veel rijker geworden en de armen niet? Grappig wel.

Clean water act weggegooid, EPA ontmantelt, vrij baan voor vervuilers en geen vervelende regels meer voor bedrijven, Wall Street trilt op zijn voegen dankzij Trump
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 13 februari 2020 @ 14:09:08 #224
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191487990
Maar wanneer Trumpfans Bernie Sanders gaan aanprijzen lijkt me dat vooral een reden om daar niet voor te gaan.
pi_191488117
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:34 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, wat ruimte over laat in het midden. De linkerflank mensen zullen dan ook liever op de middenkandidaat stemmen dan het risico te lopen op iemand van de rechterflank, denk ik en met mij ook echte deskundigen. Maar het is een risico: dat de linkerflankmensen niet komen opdagen. Al bleek bij de verkiezingen voor het huis dat dat wel mee viel.

Het risico dat mensen in het midden thuis blijven omdat ze niet willen kiezen tussen de rechter en de linker flank die allebei even ver van ze af staan lijkt mij groter.
Nou zit een flink deel van de linkerflank van de Democraten wel geconcentreerd in staten die voor die partij vrij veilig zijn, dus je kunt je afvragen in hoeverre het nou echt zo'n groot probleem is als die thuis blijven.
pi_191488196
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 14:16 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Nou zit een flink deel van de linkerflank van de Democraten wel geconcentreerd in staten die voor die partij vrij veilig zijn, dus je kunt je afvragen in hoeverre het nou echt zo'n groot probleem is als die thuis blijven.
Ook dat nog, je moet natuurlijk vooral een analyse maken van de standaard swing states en van de normaal rode staten die je bij de gouverneursverkiezingen bijvoorbeeld wist af te pakken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 13 februari 2020 @ 14:22:31 #227
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191488215
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 14:16 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Nou zit een flink deel van de linkerflank van de Democraten wel geconcentreerd in staten die voor die partij vrij veilig zijn, dus je kunt je afvragen in hoeverre het nou echt zo'n groot probleem is als die thuis blijven.
Dat is ook altijd het mooie van deze discussies ja. Mensen verzinnen er graag allerlei kiezers/thuisblijvers bij.
  donderdag 13 februari 2020 @ 16:16:07 #228
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191489501
dewaremerijn twitterde op woensdag 12-02-2020 om 22:44:57 Treffend dit. Je bent een miljardair, een CEO van Goldman Sachs met een niet onbelangrijke rol in de crisis van 2008. Je zegt daarover in 2009 "I'm doing God's work". En je stelt dat een politicus die de sociale ongelijkheid wil bestrijden 'polariserend' is. https://t.co/F7fhL1fJOc reageer retweet
Bernie als vijand van Goldman Sachs, altijd goed. Buttigieg een ranzige vriend.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 13 februari 2020 @ 16:18:18 #229
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191489535
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 12:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat kan, er zijn ook heel veel analisten die zeggen dat juist als ze voor Sanders gaan, dat het dan zeker 4 jaar Trump is. Sanders lijkt me ook teveel aan de linker flank te zitten voor het rechtse Amerika. Ook Thomas L. Friedman (New York Times) denkt dat bijvoorbeeld.

https://www.demorgen.be/m(...)kan-steken~b3a827c6/


En ja, die bron zal wel te rechts zijn, maar Friedman is wel al jaren zeer kritisch op Trump en wil dus echt wel de kandidaat waarvan hij denkt dat de grootste kans is dat die wint.
Thomas Friedman is inderdaad zo een nep-progressieve d66er type. Een oorlogshitser, een globalist.

Iemand die even een adempauze wil in plaats van écht zaken repareren en herstellen. Een centrum kandidaat betekent vooral dat er weinig zal veranderen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191489828
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Thomas Friedman is inderdaad zo een nep-progressieve d66er type. Een oorlogshitser, een globalist.

Iemand die even een adempauze wil in plaats van écht zaken repareren en herstellen. Een centrum kandidaat betekent vooral dat er weinig zal veranderen.
Ja, dat jij hem niet ideaal zou vinden was duidelijk. Voor jou is extreem links net links genoeg. Maar jij bent niet de gemiddelde stemmer. Ik denk dat Friedman hier een hele goede analyse doet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 13 februari 2020 @ 16:40:40 #231
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191489877
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:37 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, dat jij hem niet ideaal zou vinden was duidelijk. Voor jou is extreem links net links genoeg. Maar jij bent niet de gemiddelde stemmer. Ik denk dat Friedman hier een hele goede analyse doet.
Sanders is niet extreem links. Dat lijkt alleen maar zo omdat het spectrum steeds naar rechts is verschoven.

Dezelfde Friedman die er naast zat met de Irak oorlog en met de NAFTA...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191489924
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Sanders is niet extreem links. Dat lijkt alleen maar zo omdat het spectrum steeds naar rechts is verschoven.
Onzin, de door jou verfoeide Buttigieg is bijvoorbeeld linkser dan Obama.
https://www.trouw.nl/buit(...)unnen-zijn~b337f7ae/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 13 februari 2020 @ 16:50:56 #233
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191490025
We kunnen onderhand een bingo maken van lege containerbegrippen rondom de Amerikaanse verkiezingen

Wallstreet- LHBT - Goldman sachs - De lobbyisten - Identitity politics - Grootkapitaal - Verandering - De grote bedrijven - Gewone volk - Elie

streep maar af
  donderdag 13 februari 2020 @ 16:53:13 #234
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191490052
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Onzin, de door jou verfoeide Buttigieg is bijvoorbeeld linkser dan Obama.
https://www.trouw.nl/buit(...)unnen-zijn~b337f7ae/
Ik was dan ook geen fan van Obama in 2008.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 13 februari 2020 @ 16:56:43 #235
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191490100
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Onzin, de door jou verfoeide Buttigieg is bijvoorbeeld linkser dan Obama.
https://www.trouw.nl/buit(...)unnen-zijn~b337f7ae/
Beetje misleidend wat er in het artikel staat.

Obama was woordelijk óók voor een carbon tax en een hoger minimumloon.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191490129
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik was dan ook geen fan van Obama in 2008.
Nee, maar het bewijst dat jouw claim dat alles naar rechts op schuift onzin is, de Democraten zijn gewoon naar links verschoven, Obama zou de meest rechtse kandidaat zijn van deze voorverkiezingen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191490255
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, maar het bewijst dat jouw claim dat alles naar rechts op schuift onzin is, de Democraten zijn gewoon naar links verschoven, Obama zou de meest rechtse kandidaat zijn van deze voorverkiezingen.
Sterker nog, Sanders maakte zich in 2016 hard voor een federaal minimumloon van 15 dollar. De Democratische partij was daarin een stuk conservatiever. Ook Clinton wilde initieel maar tot 12 dollar gaan. Nu is er recentelijk een wetsvoorstel door het huis van afgevaardigden gekomen waarin onder andere die verhoging naar 15 dollar geregeld werd. Dat is uiteraard getorpedeerd door de Republikeinen, maar het geeft wel aan de het zwaartepunt bij de Democraten ook wel steeds meer naar links ligt. Heel wat plannen van Sanders zijn een stuk meer mainstream geworden binnen de Democratische partij de laatste jaren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 13 februari 2020 @ 20:50:46 #238
8369 speknek
Another day another slay
pi_191493719
quote:
Mr. Bloomberg, the multibillionaire behind Bloomberg L.P., has poured hundreds of millions of dollars into the race, paying to make his voice omnipresent on television and radio. He has deployed his corporation in service of his campaign, reassigning employees from the various arms of his empire and recruiting new ones with powerful financial incentives, including full benefits and salaries well above national campaign norms.

Entry-level field organizing work for Mr. Bloomberg, for example, pays $72,000 annually — nearly twice what other campaigns have offered. In under 12 weeks, Mr. Bloomberg’s operation has grown to a staff of thousands, with more than 125 offices around the country and a roster of slick events featuring swag, drinks and canapés.

...

Millions more have paid a robust network of consultants, lawyers and campaign staff members — some of whom are new to the speculative work of electioneering and are finding it oddly lucrative.

For David Enriquez, a 23-year-old recent graduate of the University of Florida now acting as a field organizer for Mr. Bloomberg in Tampa, the pay came as a surprise. “I was expecting 30,000 a year, essentially till March, so whatever that is,” he said, referring to a salary that would have translated to $2,500 monthly. He is receiving more than twice that — $6,000 a month — and he expects his work will continue through November, given Mr. Bloomberg’s pledge to support the Democratic effort to unseat President Trump regardless of whether his own name is on the ballot.

“I was just going to pay the minimum payment on my credit card for an extended period, but when I found out what my salary was, I was like, ‘Wow’,” Mr. Enriquez said.

The campaign’s pay for field organizers, the equivalent of $72,000 annually, is well above the $42,000 that other campaigns have offered. Bloomberg staff members have also been issued campaign-owned electronics, including Apple laptops and the latest-generation iPhones, which a spokeswoman said were distributed with cybersecurity in mind.

https://www.nytimes.com/2(...)g-campaign-cash.html



Altijd fijn wanneer miljardairs de verkiezingen kunnen kopen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191494216
Ze kopen geen verkiezingen. Ze geven geld uit in een poging de verkiezingen te winnen, dat is heel wat anders.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 13 februari 2020 @ 21:18:12 #240
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191494389
Sowieso is geld niet alles. Hillary had ook veel meer geld. Je moet wel met wat meer komen dan dat.
  donderdag 13 februari 2020 @ 21:21:48 #241
8369 speknek
Another day another slay
pi_191494484
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:10 schreef Hanca het volgende:
Ze kopen geen verkiezingen. Ze geven geld uit in een poging de verkiezingen te winnen, dat is heel wat anders.
True, ze geven zoveel geld uit dat praktisch alle politieke reclame alleen nog maar Bloomberg is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 13 februari 2020 @ 21:29:28 #242
8369 speknek
Another day another slay
pi_191494664
Grafiekje:



Steyers team is wel incompetent zeg.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191494854
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:21 schreef speknek het volgende:

[..]

True, ze geven zoveel geld uit dat praktisch alle politieke reclame alleen nog maar Bloomberg is.
Ja, maar dat is nog steeds geen verkiezingen kopen. Natuurlijk beïnvloedt het het resultaat, maar je ziet aan Steyer dat het niet alles is. Veel reclame met een slecht verhaal en een slechte kandidaat gaat echt niet winnen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 13 februari 2020 @ 21:45:59 #244
8369 speknek
Another day another slay
pi_191495022
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, maar dat is nog steeds geen verkiezingen kopen. Natuurlijk beïnvloedt het het resultaat, maar je ziet aan Steyer dat het niet alles is. Veel reclame met een slecht verhaal en een slechte kandidaat gaat echt niet winnen.
Neenee, maar Bloomberg koopt dus ook al het talent weg, die speelt het gewoon een stuk slimmer dan Steyer. Van Steyer is het alleen reclame, het stuk van de NYT gaat erover dat Bloomberg zijn campagneteam overal aan het groeien is en mensen wegkaapt.

Overigens ook door het Trump 2016 playbook te kopieren wat betreft investeren in memes.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191495099
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Neenee, maar Bloomberg koopt dus ook al het talent weg, die speelt het gewoon een stuk slimmer dan Steyer. Van Steyer is het alleen reclame, het stuk van de NYT gaat erover dat Bloomberg zijn campagneteam overal aan het groeien is en mensen wegkaapt.

Overigens ook door het Trump 2016 playbook te kopieren wat betreft investeren in memes.

Ja, ik geef ook aan dat het natuurlijk invloed heeft. Maar "verkiezingen kopen" vind ik nog steeds de verkeerde uitdrukking. Dat is alsof hij massaal stemmers omkoopt en daar heb ik niks van gezien of gehoord.

Ja, hij koopt aandacht en kwaliteit. Heeft hij natuurlijk nu ook wel nodig, want Sanders, Buttigieg en nu ook Klobuchar krijgen natuurlijk vanzelf gratis aandacht na de afgelopen uitslagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hanca op 13-02-2020 21:56:39 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 13 februari 2020 @ 22:20:18 #246
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191495935
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:18 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso is geld niet alles. Hillary had ook veel meer geld. Je moet wel met wat meer komen dan dat.
In 95% van de gevallen zorgt het meeste geld ook voor de winst.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 13 februari 2020 @ 22:33:35 #247
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191496251
Overigens kendie ik de Klobuchar niet maar nu die opkomt ook eens in verdiept. Ook die heeft toch wel wat. Degelijk en een beetje saai maar ook wel kundig en integer en straalt rust uit. Eigenlijk ook een totale anti-Trump. Zou ook bepaald geen slechte keuze zijn.
pi_191496514
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 22:33 schreef Hexagon het volgende:
Overigens kendie ik de Klobuchar niet maar nu die opkomt ook eens in verdiept. Ook die heeft toch wel wat. Degelijk en een beetje saai maar ook wel kundig en integer en straalt rust uit. Eigenlijk ook een totale anti-Trump. Zou ook bepaald geen slechte keuze zijn.
Ze vist deels in dezelfde vijver als buttigieg, dat kan potentieel een probleem zijn voor beide.
  donderdag 13 februari 2020 @ 22:46:19 #249
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191496537
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 22:45 schreef archito het volgende:

[..]

Ze vist deels in dezelfde vijver als buttigieg, dat kan potentieel een probleem zijn voor beide.
Ja hoewel degene die het aflegt natuurlijk de delegates kan doorgeven aan de ander
pi_191496617
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 22:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja hoewel degene die het aflegt natuurlijk de delegates kan doorgeven aan de ander
Dat is waar, maar voor het momentum was het leuk geweest als buttigieg 10% punt van klobuchar had gehad in NH. ;) Sanders heeft het geluk dat Warren zwaar onderpresteert
  donderdag 13 februari 2020 @ 23:05:39 #251
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191496954
Ach zolang ze die seniele partijapparatsjik Biden er maar zo snel mogelijk uitkegelen
  vrijdag 14 februari 2020 @ 16:01:21 #253
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191505140
Is dat een serieus campagnefilmpje? Wat een sneuneus is die Biden dan.

Over Biden gewoon een filmpje maken wat mijn opa deed toen hij 78 was. De tuin onderhouden, jenever drinken en kruiswoordpuzzels maken. Geen zware beroepen meer uitoefenen.
pi_191505222
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 16:01 schreef Hexagon het volgende:
Is dat een serieus campagnefilmpje? Wat een sneuneus is die Biden dan.

Over Biden gewoon een filmpje maken wat mijn opa deed toen hij 78 was. De tuin onderhouden, jenever drinken en kruiswoordpuzzels maken. Geen zware beroepen meer uitoefenen.
Conan is een cabaretier. Conan over de oproep van Trump om op de zwakste Democraat te stemmen in New Hamsphire: "Trump moet wel wat specifieker zijn, er zijn negen van hen'.
  vrijdag 14 februari 2020 @ 22:24:25 #255
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_191511777
Bij de gokkers is Bloomberg Bernie Sanders tot op minder dan 5 punten genaderd. Klobuchar loopt nu alweer terug. En Steyer is kansloos, miljoenen of geen miljoenen.

Betting Odds - Democratic Presidential Nomination
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_191512197
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 22:24 schreef Gorraay het volgende:
Bij de gokkers is Bloomberg Bernie Sanders tot op minder dan 5 punten genaderd. Klobuchar loopt nu alweer terug. En Steyer is kansloos, miljoenen of geen miljoenen.

Betting Odds - Democratic Presidential Nomination
Ik moet het allemaal nog maar zien met Bloomberg. Last hem eerst maar eens wat resultaten boeken. Klobuchar leek me eerlijk gezegd al nooit echt een serieuze kanshebber.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_191533006
Ik vond hier wel een sterke opmerking in staan:
https://www.ad.nl/buitenl(...)ident-ooit~a5a29d82/

quote:
,,Ik respecteer senator Sanders, maar zijn boodschap is dat je voor een revolutie bent of voor de status-quo. Dan weten de meesten van ons niet waar we bij passen.”
Ik denk dat bij een keus tussen Sanders en Trump bijna alle independents thuis blijven, die willen allebei niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 16 februari 2020 @ 12:23:46 #258
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191535238
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 07:55 schreef Hanca het volgende:
Ik vond hier wel een sterke opmerking in staan:
https://www.ad.nl/buitenl(...)ident-ooit~a5a29d82/
[..]

Ik denk dat bij een keus tussen Sanders en Trump bijna alle independents thuis blijven, die willen allebei niet.
Een revolutie is nodig om de revoluties door Reagan, Gingrich, Bush en Trump ongedaan te maken. Achter het vernislaagje van redelijkheid zit enkel de macht en status quo.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191535300
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 12:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een revolutie is nodig om de revoluties door Reagan, Gingrich, Bush en Trump ongedaan te maken. Achter het vernislaagje van redelijkheid zit enkel de macht en status quo.
Er is geen revolutie nodig. Hoe kom je daarbij?

Bepaal jij dat vanaf hier. De Amerikanen hebben er geen trek in.
  zondag 16 februari 2020 @ 12:39:06 #260
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191535503
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 12:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Er is geen revolutie nodig. Hoe kom je daarbij?

Bepaal jij dat vanaf hier. De Amerikanen hebben er geen trek in.
Ja vandaar dat Trump en voorgangers zo hun best doen om stemmen/stemrecht onmogelijk te maken... Bang als ze zijn dat hun kleptocratische politiestaat in gevaar komt. Hun graaizieke dystopie waar bezit alleen heilig is als je bij de 1% hoort.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191535859
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 12:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een revolutie is nodig om de revoluties door Reagan, Gingrich, Bush en Trump ongedaan te maken. Achter het vernislaagje van redelijkheid zit enkel de macht en status quo.
Als de meerderheid van de bevolking geen revolutie wil, is er helemaal geen revolutie nodig.

Maar je begrijpt mijn punt niet: zulke uitspraken (die je overal tegen komt) geven gewoon aan dat een stem op Sanders in de voorverkiezingen het risico op nog 4 jaar Trump gewoon vergroot. Mensen gaan niet kiezen tussen extreem links en extreem rechts, tussen het huidige beleid of een revolutie. Beidd hebben ze geen zin in, dus blijven ze thuis.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191536115
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 12:56 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als de meerderheid van de bevolking geen revolutie wil, is er helemaal geen revolutie nodig.

Maar je begrijpt mijn punt niet: zulke uitspraken (die je overal tegen komt) geven gewoon aan dat een stem op Sanders in de voorverkiezingen het risico op nog 4 jaar Trump gewoon vergroot. Mensen gaan niet kiezen tussen extreem links en extreem rechts, tussen het huidige beleid of een revolutie. Beidd hebben ze geen zin in, dus blijven ze thuis.
Een stem op Trump zou ook de winst voor Hillary betekenen. En voila, dat gebeurde dus niet.
  zondag 16 februari 2020 @ 13:30:35 #263
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191536358
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 12:56 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als de meerderheid van de bevolking geen revolutie wil, is er helemaal geen revolutie nodig.

Maar je begrijpt mijn punt niet: zulke uitspraken (die je overal tegen komt) geven gewoon aan dat een stem op Sanders in de voorverkiezingen het risico op nog 4 jaar Trump gewoon vergroot. Mensen gaan niet kiezen tussen extreem links en extreem rechts, tussen het huidige beleid of een revolutie. Beidd hebben ze geen zin in, dus blijven ze thuis.
Überhaupt gaat maar 60% stemmen en daarbij spelen het uitsluiten van kiezers een grote rol...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191536378
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 13:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Een stem op Trump zou ook de winst voor Hillary betekenen. En voila, dat gebeurde dus niet.
Ik zeg ook niet dat het zeker is. Ik zeg dat ik er bang voor ben en dat het voor mij als een waarschijnlijk scenario klinkt. Veel Amerikanen zullen nooit op een socialist als Sanders stemmen, dat gaat gewoon in tegen hun aard (het is het land van The American Dream). Bij de keuze tussen extreem links (Sanders) en extreem rechts (Trump) ben ik bang dat er veel mensen niet kunnen en willen kiezen. Allemaal mensen die niet op Trump willen stemmen en die je dus voor je kunt winnen, maar die Sanders te ver vinden gaan.

Nogmaals: als Sanders de democratische kandidaat is hoop ik zeker dat hij wint. Maar ik vind "geen Trump" nu belangrijker dan de keuze tussen de democratische kandidaten en dus hoop ik op een democraat die veel kans maakt. En in mijn ogen is dat niet Sanders.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191538073
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 12:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja vandaar dat Trump en voorgangers zo hun best doen om stemmen/stemrecht onmogelijk te maken... Bang als ze zijn dat hun kleptocratische politiestaat in gevaar komt. Hun graaizieke dystopie waar bezit alleen heilig is als je bij de 1% hoort.
Dat is meer omdat ze anders minder kans hebben tegen de democraten.

Wel schandalig verder, maar ok.
pi_191538219
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 13:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het zeker is. Ik zeg dat ik er bang voor ben en dat het voor mij als een waarschijnlijk scenario klinkt. Veel Amerikanen zullen nooit op een socialist als Sanders stemmen, dat gaat gewoon in tegen hun aard (het is het land van The American Dream). Bij de keuze tussen extreem links (Sanders) en extreem rechts (Trump) ben ik bang dat er veel mensen niet kunnen en willen kiezen. Allemaal mensen die niet op Trump willen stemmen en die je dus voor je kunt winnen, maar die Sanders te ver vinden gaan.

Nogmaals: als Sanders de democratische kandidaat is hoop ik zeker dat hij wint. Maar ik vind "geen Trump" nu belangrijker dan de keuze tussen de democratische kandidaten en dus hoop ik op een democraat die veel kans maakt. En in mijn ogen is dat niet Sanders.
Dit zijn toch geen argumenten man. Met elke kandidaat die niet Sanders is ga je ook stemmers verliezen die het niet ver genoeg vinden gaan. Sanders als extreem-links benoemen slaat natuurlijk ook nergens op, hij is gematigd links. Kandidaten die weinig kans maken tegen Trump zijn kandidaten die sprekend op hem lijken zoals Biden en Bloomberg autoritaire opa's die denken dat de wereld in elkaar steekt als 20-30 jaar geleden. Daarbij is het natuurlijk sowieso dom om je achterban van je te vervreemden om Trump te verslaan omdat je hoopt op mensen die nu niemand supporten of de andere partij.
Misschien dat in jouw optiek dan de beste kandidaat altijd Buttigieg is omdat hij nergens voor staat kunnen mensen erop projecteren wat ze willen. Nadeel is wel dat hij natuurlijk 0,0 enthousiasme van mensen die niet altijd al gaat stemmen opwekt.
pi_191538633
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 15:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Dit zijn toch geen argumenten man. Met elke kandidaat die niet Sanders is ga je ook stemmers verliezen die het niet ver genoeg vinden gaan. Sanders als extreem-links benoemen slaat natuurlijk ook nergens op, hij is gematigd links. Kandidaten die weinig kans maken tegen Trump zijn kandidaten die sprekend op hem lijken zoals Biden en Bloomberg autoritaire opa's die denken dat de wereld in elkaar steekt als 20-30 jaar geleden. Daarbij is het natuurlijk sowieso dom om je achterban van je te vervreemden om Trump te verslaan omdat je hoopt op mensen die nu niemand supporten of de andere partij.
Misschien dat in jouw optiek dan de beste kandidaat altijd Buttigieg is omdat hij nergens voor staat kunnen mensen erop projecteren wat ze willen. Nadeel is wel dat hij natuurlijk 0,0 enthousiasme van mensen die niet altijd al gaat stemmen opwekt.
Je leest helemaal niet wat ik zeg. Jij reageert op mij alsof ik wat tegen Sanders heb (onzin) en alsof ik fan ben van zowel Buttigieg als Bloomberg als Biden (onzin).

Het is vrij simpel: linkse kiezers, zeker de iets gematigden, stemmen sowieso wel op de kandidaat die tegen Trump staat. Mensen die iets meer in het midden staan zullen ook geneigd zijn op de democraat te stemmen, omdat Trump ver van het midden staat. Maar Sanders staat net zo ver van het midden als Trump, dan dreig je dus het midden te verliezen.


Maar ja, in jouw ogen is het blijkbaar liever Trump dan Buttigieg/Biden/Bloomberg...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 16 februari 2020 @ 16:18:44 #268
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_191538782
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 07:55 schreef Hanca het volgende:
Ik vond hier wel een sterke opmerking in staan:
https://www.ad.nl/buitenl(...)ident-ooit~a5a29d82/
[..]

Ik denk dat bij een keus tussen Sanders en Trump bijna alle independents thuis blijven, die willen allebei niet.
Met de aantekening dat Sanders zelf gedurende zijn hele politieke carrière als een onafhankelijk lid van het Congress is opgetreden. Pas nu de Democraten eisen dat politici die een gooi doen naar de Democatische nominatie zich duidelijk als lid van de partij presenteren, is Bernie openlijk Democraat geworden.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  zondag 16 februari 2020 @ 16:25:50 #269
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_191538878
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 12:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een revolutie is nodig om de revoluties door Reagan, Gingrich, Bush en Trump ongedaan te maken. Achter het vernislaagje van redelijkheid zit enkel de macht en status quo.
Ik denk dat de Clintons, Biden, Brennan, Comey, McCabe, Strzok, Schiff, Avenatti en Pelosi het helemaal met je eens zijn. :7
Wat jij revoluties noemt zijn helemaal geen revoluties. Als een partij waar jij niet dol op bent de verkiezingen wint, is dat een vreedzame machtsoverdracht binnen de grenzen van de wet - het tegenovergestelde van een revolutie.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_191538916
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 16:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je leest helemaal niet wat ik zeg. Jij reageert op mij alsof ik wat tegen Sanders heb (onzin) en alsof ik fan ben van zowel Buttigieg als Bloomberg als Biden (onzin).
Hoe kom je erbij dat ik niet lees wat je zegt. Jij leest niet wat ik zeg, ik zeg niet dat je een hekel hebt aan Sanders. Ik zeg niet dat je fan bent van Bloomberg of Biden. Ik heb het gewoon over de frontrunners van de democraten. Jij verzint hier standpunten die ik jou zou toeschrijven en zegt dan dat die niet kloppen.

Vervolgens verzin je als kers op de taart nog een extra standpunt voor mij dat nergens op slaat.
quote:
Maar ja, in jouw ogen is het blijkbaar liever Trump dan Buttigieg/Biden/Bloomberg...
Sanders staat natuurlijk ook zeer dicht bij het midden, hem de hele tijd als extreem proberen weg te zetten doet je geloofwaardigheid geen goed. Je zegt dat je hem ook zou steunen maar dat blijkt totaal niet uit je typering van die kandidaat.

Tja met iemand die zoveel zaken verzint als jij kun je natuurlijk niet echt discussieren.
  zondag 16 februari 2020 @ 16:33:07 #271
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191538977
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 16:25 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Ik denk dat de Clintons, Biden, Brennan, Comey, McCabe, Strzok, Schiff, Avenatti en Pelosi het helemaal met je eens zijn. :7
Wat jij revoluties noemt zijn helemaal geen revoluties. Als een partij waar jij niet dol op bent de verkiezingen wint, is dat een vreedzame machtsoverdracht binnen de grenzen van de wet - het tegenovergestelde van een revolutie.
Dat geldt dan ook voor Bernie. :)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 16 februari 2020 @ 16:34:13 #272
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191538990
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 15:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is meer omdat ze anders minder kans hebben tegen de democraten.

Wel schandalig verder, maar ok.
Daar zijn we het dan over eens. Zie ook dit:

https://en.wikipedia.org/wiki/Shelby_County_v._Holder

Conservatieve rechters slopen langzamerhand de Voting Rights Act.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191539691
Geen id, maar hopelijk gaat James Woods zich ook eens kandidaat stellen in de toekomst.
pi_191539999
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 13:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het zeker is. Ik zeg dat ik er bang voor ben en dat het voor mij als een waarschijnlijk scenario klinkt. Veel Amerikanen zullen nooit op een socialist als Sanders stemmen, dat gaat gewoon in tegen hun aard (het is het land van The American Dream).
Aldus de corporate media. De feiten wijzen echter in een andere richting.

quote:
Nogmaals: als Sanders de democratische kandidaat is hoop ik zeker dat hij wint. Maar ik vind "geen Trump" nu belangrijker dan de keuze tussen de democratische kandidaten en dus hoop ik op een democraat die veel kans maakt. En in mijn ogen is dat niet Sanders.
Het democratisch establishment inclusief de media vindt het dan weer belangrijjker dat Sanders wordt uitgeschakeld dan dat Trump verslagen wordt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_191540039
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 16:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Daar zijn we het dan over eens. Zie ook dit:

https://en.wikipedia.org/wiki/Shelby_County_v._Holder

Conservatieve rechters slopen langzamerhand de Voting Rights Act.
Politieke benoemingen van rechters vind ik ook een gedrocht.

We zijn het zelden eens, maar op dit vlak weet ik zeker dat we elkaar de hand kunnen schudden.
pi_191540337
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 16:18 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Met de aantekening dat Sanders zelf gedurende zijn hele politieke carrière als een onafhankelijk lid van het Congress is opgetreden. Pas nu de Democraten eisen dat politici die een gooi doen naar de Democatische nominatie zich duidelijk als lid van de partij presenteren, is Bernie openlijk Democraat geworden.
Omdat hij te links was voor de democraten, maar dat zijn de meeste independents natuurlijk niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191548388
I think dems will nominate Bloomberg. And Trump for the win.
  donderdag 20 februari 2020 @ 17:49:36 #278
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_191602229
Blijkbaar heeft Bernie Sanders het tv-debat van de Democraten gisteren glansrijk gewonnen, want de noteringen bij de wedkantoren geven hem nu een voorsprong op “Mini Mike” Bloomberg van bijna 25 punten. Naar verwachting kan de partijorganisatie DNC zich net als vier jaar geleden niet vinden in een nominatie van Sanders, maar wat kunnen ze doen? Gaan ze in zee met Bloomberg (eventueel tegen een leuke vergoeding)?

Sanders 50,1 - Bloomberg 25,6 - Buttigieg 12,6 - Biden 9,8 - H. Clinton 4,9
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  donderdag 20 februari 2020 @ 18:32:55 #279
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191602808
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 17:49 schreef Gorraay het volgende:
Blijkbaar heeft Bernie Sanders het tv-debat van de Democraten gisteren glansrijk gewonnen, want de noteringen bij de wedkantoren geven hem nu een voorsprong op “Mini Mike” Bloomberg van bijna 25 punten. Naar verwachting kan de partijorganisatie DNC zich net als vier jaar geleden niet vinden in een nominatie van Sanders, maar wat kunnen ze doen? Gaan ze in zee met Bloomberg (eventueel tegen een leuke vergoeding)?

Sanders 50,1 - Bloomberg 25,6 - Buttigieg 12,6 - Biden 9,8 - H. Clinton 4,9

Voor Bloomberg natuurlijk wel nadelig dat hij in de eerste 2 staten niet meedong. Dan ben je toch een stuk minder zichtbaar.
Heb me niet verdiept in Bloomberg, weet dan ook niet waarop hij verschilt van de andere kandidaten.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 22 februari 2020 @ 21:00:52 #280
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_191635950
Vandaag worden Democratische caucuses, een soort voorverkiezingen, gehouden in de staat Nevada (“besneeuwd”; Mexicaans grondgebied tot 1848).
Bernie Sanders gaat de caucuses winnen. Buttigieg, Biden en Warren strijden om de tweede plaats. Bloomberg doet weer niet mee. Deze voorverkiezingen passen blijkbaar niet in zijn strategie.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_191638437
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 21:00 schreef Gorraay het volgende:
Vandaag worden Democratische caucuses, een soort voorverkiezingen, gehouden in de staat Nevada (“besneeuwd”; Mexicaans grondgebied tot 1848).
Bernie Sanders gaat de caucuses winnen. Buttigieg, Biden en Warren strijden om de tweede plaats. Bloomberg doet weer niet mee. Deze voorverkiezingen passen blijkbaar niet in zijn strategie.
Waa hij niet gewoon te laat?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_191638833
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 13:31 schreef Hanca het volgende:
Bij de keuze tussen extreem links (Sanders) en extreem rechts (Trump) ben ik bang dat er veel mensen niet kunnen en willen kiezen. Allemaal mensen die niet op Trump willen stemmen en die je dus voor je kunt winnen, maar die Sanders te ver vinden gaan.
Als je gezondheidszorg voor iedereen al extreem links vindt, dan ben je wel erg rechts.
The view from nowhere.
pi_191639053
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 23:00 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Waa hij niet gewoon te laat?
Nee hij heeft die staten gewoon bewust overgeslagen. Qua delegates valt daar ook niet heel veel te halen. Qua gratis publiciteit, momentum en meer van dat soort zaken wel, maar Bloomberg gooit er liever gewoon bakken geld tegenaan ter voorbereiding op super Tuesday.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_191639272
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 08:26 schreef jangos het volgende:
I think dems will nominate Bloomberg. And Trump for the win.
De Democraten verliezen liever dan dat ze Sanders laten winnen. De "gravy train" voor de gevestigde orde bij de DNC droogt dan op, en dat kan niet de bedoeling zijn.

Als ze via de superdelegates Bloomberg laten winnen, gaat de Sanders aanhang domweg niet stemmen, en gaan ze verliezen.
  zaterdag 22 februari 2020 @ 23:58:28 #285
8369 speknek
Another day another slay
pi_191639407
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 17:49 schreef Gorraay het volgende:

Sanders 50,1 - Bloomberg 25,6 - Buttigieg 12,6 - Biden 9,8 - H. Clinton 4,9

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 23 februari 2020 @ 00:06:32 #286
8369 speknek
Another day another slay
pi_191639508
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 23:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee hij heeft die staten gewoon bewust overgeslagen. Qua delegates valt daar ook niet heel veel te halen. Qua gratis publiciteit, momentum en meer van dat soort zaken wel, maar Bloomberg gooit er liever gewoon bakken geld tegenaan ter voorbereiding op super Tuesday.
Ik denk dat Bloomberg snapt dat er qua momentum niks te winnen valt omdat hij geen geloofwaardige kandidaat is. De miljardair van stop and frisk met een racistisch en misogyn track record die vier jaar geleden nog Republikein was, heeft geen Democrat cred, en hoe langer hij mee zou doen in debatten en wedstrijdjes, hoe pijnlijker het naar voren zou komen. Het enige waar hij op kan hopen is een vlaag van verstandsverbijstering op super tuesday, aangewakkerd door heel veel reclame.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191640362
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 23:48 schreef drexciya het volgende:

[..]

De Democraten verliezen liever dan dat ze Sanders laten winnen. De "gravy train" voor de gevestigde orde bij de DNC droogt dan op, en dat kan niet de bedoeling zijn.

Als ze via de superdelegates Bloomberg laten winnen, gaat de Sanders aanhang domweg niet stemmen, en gaan ze verliezen.
The elites selected Trump. The democrats will nominate their biggest loser to throw the election.

It's less scandalous if people believe the democrats didn't want Bernie to win.
  zondag 23 februari 2020 @ 06:34:49 #288
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191640978
Nou, wederom Sanders.
Ben zeer benieuwd naar Super Tuesday. Sanders doet het stukken beter dan verwacht, evenals Buttigieg terwijl Warren en Biden al te boek staan als bijna kansloos. Had ik 2 maanden geleden niet durven denken.

Misschien dat Bloomberg kiezers aan weet te spreken die niet op een van de anderen stemmen, maar ik vermoed dat hij de meeste stemmers weg zal halen bij Biden.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_191641203
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 23:20 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Als je gezondheidszorg voor iedereen al extreem links vindt, dan ben je wel erg rechts.
Sanders is voor Amerikaanse begrippen extreem links (niet alleen medicaire, maar ook housing en college for all). Als je dat niet snapt, snap je niks van de (Amerikaanse) politiek.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191641288
Democraten behoren toch wel tot dom volk. Kiezen voor een kandidaat die niet kan winnen van Trump. Iedere stem op Bernie is een stem voor 4 more years.

Het is niet voor niets dat Rusland hem helpt.
  zondag 23 februari 2020 @ 09:23:07 #291
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_191641583
quote:
With 50% of the precincts reporting, Sanders had 47% of the county convention delegates in Nevada.

[...]

He also won with college graduates, and was the top pick of voters who consider themselves independents. He also was favored over Biden among voters whose top priority is defeating Trump in the November election.

https://www.reuters.com/a(...)c-vote-idUSKCN20H078
The view from nowhere.
pi_191641824
Het is nu wel erg duidelijk wie er gewonnen heeft in Nevada.. En niet met een paar procentpuntjes.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  zondag 23 februari 2020 @ 10:12:55 #293
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_191642049
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:32 schreef VEM2012 het volgende:
Democraten behoren toch wel tot dom volk. Kiezen voor een kandidaat die niet kan winnen van Trump. Iedere stem op Bernie is een stem voor 4 more years.

Het is niet voor niets dat Rusland hem helpt.
Zelfs de Democratische activisten van CNN geven nu toe dat Putin Trump nooit heeft geholpen. Daar zijn ze wel erg laat mee. Iedereen die zakelijk naar de feiten kijkt moet concluderen dat Trumps buitenlandbeleid slechter uitpakt voor Rusland dan het beleid van Obama. Herinneren we ons nog de openstaande microfoon in 2016 2012, toen Obama Putins tweede man Medvedev vriendelijk in de dij kneep en tegen hem zei: als ik straks herkozen ben, heb ik meer speelruimte (flexibility)? Het was onder Obama, niet onder Trump, dat Putin de Krim annexeerde en de bezetting van oost-Oekraïne steunde. Het was Obama, niet Trump, die zoete broodjes bakte met Ruslands terroristische bondgenoot Iran.
Waarom die draai bij CNN? Omdat de Democratische elite nu een Rusland-lasterverhaal aan het optuigen is tegen Bernie Sanders, en een Putin die zowel Trump als Sanders helpt, daar trapt zelfs de CNN-kijker niet in. Putin die Sanders helpt klinkt misschien wat logischer dan Putin die Trump helpt, maar wat we hier in werkelijkheid zien is het begin van een nieuwe (poging tot) lastercampagne. Bernie mag het niet worden! Nooit wordt concreet gemaakt hoe die Russische hulp aan Trump, en nu dus weer Sanders, precies in zijn werk gaat. En hoe je vanuit Rusland een kiezer die helemaal niet op Sanders wilde stemmen, toch zover kunt krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gorraay op 23-02-2020 10:32:06 ]
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_191642150
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 00:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik denk dat Bloomberg snapt dat er qua momentum niks te winnen valt omdat hij geen geloofwaardige kandidaat is. De miljardair van stop and frisk met een racistisch en misogyn track record die vier jaar geleden nog Republikein was, heeft geen Democrat cred, en hoe langer hij mee zou doen in debatten en wedstrijdjes, hoe pijnlijker het naar voren zou komen. Het enige waar hij op kan hopen is een vlaag van verstandsverbijstering op super tuesday, aangewakkerd door heel veel reclame.
Ik zag dat Bloomberg in zijn hele leven maar 7 jaar Republikein is geweest en zijn standpunten over homohuwelijk, de wapenwet en klimaat zijn ook niet bepaald republikeins. Volgens mij is het gewoon een gematigde Democraat.
pi_191642196
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 10:23 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ik zag dat Bloomberg in zijn hele leven maar 7 jaar Republikein is geweest en zijn standpunten over homohuwelijk, de wapenwet en klimaat zijn ook niet bepaald republikeins. Volgens mij is het gewoon een gematigde Democraat.
Klopt, het is een democraat die even republikein werd om burgermeester te kunnen worden, niet andersom.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191642274
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:32 schreef VEM2012 het volgende:
Democraten behoren toch wel tot dom volk. Kiezen voor een kandidaat die niet kan winnen van Trump. Iedere stem op Bernie is een stem voor 4 more years.

Het is niet voor niets dat Rusland hem helpt.
Ik zie niet hoe Bernie gaat winnen. Zeker niet na de gigantische media-aanval die Trump zal beginnen zodra de Democratische presidentskandidaat bekend is. Ik las bijvoorbeeld dat Bernie op huwelijksreis ging naar de Sovjetunie. Dat gaat Trump natuurlijk mooi gebruiken. De Republikeinen zullen Bernie wegzetten als een communist die banden met de Sovjetunie had en die je geld wilt afpakken. Zeker de oudere Amerikanen zullen gevoelig zijn voor dergelijke propaganda.
pi_191642295
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 10:26 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klopt, het is een democraat die even republikein werd om burgermeester te kunnen worden, niet andersom.
Dat lijkt mij ook. Het is voor een man als Bloomberg ook lastiger om de Democratische kandidaat te worden dan om de uiteindelijke verkiezingen te winnen. Dat zie je nu ook.
  zondag 23 februari 2020 @ 10:56:38 #298
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_191642478
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 10:35 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe Bernie gaat winnen. Zeker niet na de gigantische media-aanval die Trump zal beginnen zodra de Democratische presidentskandidaat bekend is. Ik las bijvoorbeeld dat Bernie op huwelijksreis ging naar de Sovjetunie. Dat gaat Trump natuurlijk mooi gebruiken. De Republikeinen zullen Bernie wegzetten als een communist die banden met de Sovjetunie had en die je geld wilt afpakken. Zeker de oudere Amerikanen zullen gevoelig zijn voor dergelijke propaganda.
Mensen die geobsedeerd zijn door het communisme (the red scare) zullen nooit voor een sociaal-democraat stemmen. De vraag is of de hele bevolking in de VS zo kapitalistisch is dat zij nooit voor een linkse kandidaat zouden stemmen. Na 40 jaar verrechtsing lijkt het erop dat een groot deel van de bevolking in de VS echter wel naar links wil. Ondanks de anti-Sanders propaganda in de MSM trekt Sanders veel kiezers.

Nederlanders, die niets moeten hebben van links, geloven massaal dat de bevolking in de VS nooit iets anders kan willen dan meer kapitalisme. Dat is een geloof. Op grond van dat geloof vinden ze Sanders niet links, maar extreem links, een vorm van populistische waanzin.

FOK! is nogal rechts. Er zijn veel fokkers die Sanders ook zien als een extremistische gek.

Maar voor linkse mensen is Sanders gewoon links, en staat hij voor een socialer beleid. Iets dat in de VS hard nodig is. Iets dat in de VS goed te verkopen is, omdat het hard nodig is.

Daarom is Sanders niet kansloos tegen Trump, tenzij je ervan uitgaat dat je met geld propaganda kunt financieren, en dat de propaganda bepaalt waarop mensen gaan stemmen. Dus als je ervan uitgaat dat verkiezingen in de VS altijd met geld worden gekocht, dan wint Trump. Maar als dat zo is, dan zou Sanders ook kansloos zijn om de presidentskandidaat voor de Democraten te worden. En dat is niet zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 23-02-2020 11:08:27 ]
The view from nowhere.
pi_191642500
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 10:35 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe Bernie gaat winnen. Zeker niet na de gigantische media-aanval die Trump zal beginnen zodra de Democratische presidentskandidaat bekend is. Ik las bijvoorbeeld dat Bernie op huwelijksreis ging naar de Sovjetunie. Dat gaat Trump natuurlijk mooi gebruiken. De Republikeinen zullen Bernie wegzetten als een communist die banden met de Sovjetunie had en die je geld wilt afpakken. Zeker de oudere Amerikanen zullen gevoelig zijn voor dergelijke propaganda.
Ik vrees het ook. Maar ik vrees ook dat Bloomberg, Buttigieg en Biden lastig kunnen winnen. Sanders zal last hebben van zijn (vermeende?) banden met de Sovjet-Unie, Bloomberg mist wat geloofwaardigheid als miljardair, Biden is al redelijk succesvol weggezet en Buttigieg zal als onervaren en homo worden aangevallen.

De democratische kandidaten hebben allemaal wel een punt waarop ze echt minpunten scoren in de ogen van veel Amerikanen, ben ik bang. Eigenlijk zie ik ze alle 4 niet winnen. Degene die ik de meeste kans gaf (Warren), lijkt dan weer kansloos om de voorverkiezingen te winnen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191642528
De kracht van Sanders is, dat hij mensen weet te mobiliseren om te stemmen. Buiten zijn goede standpunten natuurlijk.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 februari 2020 @ 12:08:31 #301
862 Arcee
Look closer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')