abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 januari 2020 @ 16:09:47 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_190858739
Welke winkelketens zijn al failliet gegaan of staan op het punt van omvallen?



Een selectie van de meest opvallende winkelketens die de afgelopen jaren kopje onder gingen:

2020

• Didi - Kleding
• Steps - kleding
• Promiss - Kleding

2019

• Hudson's Bay Nederland - Luxe warenhuis
• MotoZoom - Motorkleding en toebehoren
• Witteveen - Kleding (2e en logischerwijs laatste keer, zie 2017)
• Thomas Cook / Neckermann Reizen - Reizen
• Noë - Schoenen
• Dungelmann Schoenen - Schoenen
• Pabo - Erotiekshop
• Keymusic - Muziekinstrumenten
• Emté - Supermarktketen (verdeeld door Jumbo & Coop)
• Via Mio - Mode
• Twinlife - Mannenmode
• Miller & Monroe - Mode
• Sissy-Boy - Kleding & Woonaccessoires (overgenomen)
• OP=OP - Persoonlijke verzorging
• Coolcat - Kleding (dubieuze doorstart)
• Bretoniere Groep - Damesschoenen en -tassen (overgenomen door Mexx)
• Intertoys - Speelgoed (afgeslankt doorgestart)
• Mycom - Computerspeciaalzaak

2018

• Parfois - Kleding
• Vrijbuiter - Campingspullen (afgeslankt doorgestart)
• Hans Struijk - Fietswinkelketen
• De Linnerie - Bedden- en linnengoed
• Men At Work - Kleding
• Leapp - Refurbished Apple-apparaten
• Pabo - Seksspulletjes
• SuperTrash - Kleding
• Shoeline - Schoenen
• Kijkshop - Warenhuis

2017

• Setpoint - Kleding
• Witteveen - Kleding
• Maxwell - Witgoed
• The PhoneHouse - Telecom (afgeslankt doorgestart)
• Euroland - Discount
• Charles Vögele - Kleding

2016

• Dirkzwager (Mitra) - Drank
• MS Mode - Kleding (afgeslankt doorgestart)
• BartSmit - Overgegaan naar Intertoys
• McGregor Fashion Group (incl. Gaastra/Adam) - Kleding
• Scheer & Foppen - Elektronica
• Cora Kemperman - Kleding
• HoutBrox - Kleding
Dixons - Elektronica
• Perry Sport - Sportartikelen (afgeslankt doorgestart)
• Aktiesport - Sportartikelen
• Esprit - Kleding
• La Ligna - Kleding
• Paradigit - Computerspeciaalzaak
• Foto Klein - Speciaalzaak foto-, video- en geluidsapparatuur

2015

• V&D - Warenhuisketen - 10.000 werknemers, 62 filialen
• Macintosh - Schoenen
• DA Retailgroep - Drogisterij
• BAS Group - Telecom
• Telstar Holding - Sportwinkel
• Ardenberg BV - Schoenen
• Geddes & Gillmore - Kleding
• Miss Etam - Kleding (afgeslankt doorgestart)
• Schoenenreus - Schoenen
• House of Shoes - Schoenen
• Thom Broekman - Kleding
• Taft - Schoenen

2014

• Mexx - Kleding
• Halfords - Auto- en fietsonderdelen (afgeslankt doorgestart)
• Free Record Shop - Entertainment
• Polare - Boeken
• Siebel - Juweliersketen
• Maison de Bonneterie - Kleding

2013

• Henk ten Hoor - Kleding
• Oad - Reizen
• De Harense Smid - Elektronica
• iCentre - Apple-producten
• Block - Elektronica
• E-plaza - Computerspellen

2012

• Piet Kerkhof - Kleding
• Sabon - Cosmetica
• Expo - Wenskaarten en cadeaus

2011

• Hans Textiel - Kleding

[ Bericht 0% gewijzigd door Cynix ® op 10-01-2020 22:17:54 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_190859517
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 08:57 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

jij gaat er van uit dat JOUW vuilniszak een gangbare is.
Wie weet verkopen ze wel meer boterhamzakjes dan JOUW vuiliszakken. Of is in elk geval de winst er op groter...
Die boterhamzakjes kun je overal krijgen.
Juist zoiets specifieks als de vuilniszakken van Brabantia zou fijn zijn als ze dat verkopen.
Heb zelf 3 Brabantia-pedaalemmers in verschillende maten in de keuken staan.
Maargoed dan maar online bestellen bij bol dus.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_190859537
@Perrin, sorry had niet in de gaten dat ik de lapo had :)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  vrijdag 3 januari 2020 @ 17:09:14 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_190859580
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 17:06 schreef mascara-klodder het volgende:
@:perrin, sorry had niet in de gaten dat ik de lapo had :)
np, ik kaap altijd graag
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 januari 2020 @ 19:03:53 #5
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_190861447
De Blokker. Voor na mijn verhuizing heb ik daar best wat gekocht. Maar ja waterkoker, pannen, strijkplank en vuilnisbak heb je er maar één in de zoveel jaar nodig. Dus afgelopen jaar heb ik er zeer vrij weinig gekocht, want had ook niets nodig.

:s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_190861582
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 19:03 schreef borisz het volgende:
De Blokker. Voor na mijn verhuizing heb ik daar best wat gekocht. Maar ja waterkoker, pannen, strijkplank en vuilnisbak heb je er maar één in de zoveel jaar nodig. Dus afgelopen jaar heb ik er zeer vrij weinig gekocht, want had ook niets nodig.

:s)
In theorie zou er continu nieuwe aanwas van verhuizers moeten zijn natuurlijk, zeker met een groeiende bevolking. :P

Mijn probleem met de Blokker is vooral dat ze van de huishoudelijke producten, juist de dingen waarvoor je er naartoe gaat, vaak geen of een heel beperkte keuze hebben.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 6 januari 2020 @ 11:37:39 #7
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_190902635
quote:
Winkels Steps en Promiss dicht

AMSTERDAM - Alle winkels van kledingketen Promiss en 38 winkels van zusterbedrijf Steps gaan dit voorjaar nog dicht. Daarbij zijn meer dan 200 banen gemoeid, meldt FNG, het moederbedrijf van beide winkels.
https://www.telegraaf.nl/(...)eps-en-promiss-dicht
pi_190902746
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 19:11 schreef Fred_B het volgende:

[..]

In theorie zou er continu nieuwe aanwas van verhuizers moeten zijn natuurlijk, zeker met een groeiende bevolking. :P

Mijn probleem met de Blokker is vooral dat ze van de huishoudelijke producten, juist de dingen waarvoor je er naartoe gaat, vaak geen of een heel beperkte keuze hebben.
Inderdaad. Het is zelden dat ik slaag bij de Blokker. Of, kwam ook wel voor, heb je net wat gekocht daar, kom je het elders toevallig ook tegen en dan goedkoper.

Uit het NRC artikel dat enkele posts terug werd aangehaald: Veel gaat in zekere zin terug naar het oude. In zijn twee jaar bij Blokker heeft Witteveen de winkels weer ,,drukker" en ,,rommeliger" gemaakt, minder steriel dan onder zijn voorgangers..

Waarom? Als het rommelig is verkoopt dat beter?

[ Bericht 14% gewijzigd door gebrokenglas op 06-01-2020 11:54:10 ]
  maandag 6 januari 2020 @ 11:50:28 #9
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_190902839
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 11:37 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

Bij ons is Steps ergens het afgelopen half jaar al gesloten. Het wordt kaler en kaler.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_190903356
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 11:44 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is zelden dat ik slaag bij de Blokker. Of, kwam ook wel voor, heb je net wat gekocht daar, kom je het elders toevallig ook tegen en dan goedkoper.

Uit het NRC artikel dat enkele posts terug werd aangehaald: Veel gaat in zekere zin terug naar het oude. In zijn twee jaar bij Blokker heeft Witteveen de winkels weer ,,drukker" en ,,rommeliger" gemaakt, minder steriel dan onder zijn voorgangers..

Waarom? Als het rommelig is verkoopt dat beter?
'Rommelig' nodigt mij meer uit tot snuffelen of ik iets van mijn gading vind.
pi_190903598
Januari is altijd een rustige maand wat winkelverkopen betreft. Dus dit is de maand met aangekondigde sluitingen.
Het begint dit jaar met Steps (38 van de 50 winkels dicht) en Promiss (alle 14 winkels sluiten).

https://www.telegraaf.nl/(...)eps-en-promiss-dicht
pi_190903625
Goede stap ook al gaat het voor een deel ten koste van werkgelegenheid. Dat soort retail is er nog steeds in overvloed en als je online rendeert kan je maar beter van je fysieke winkels af zijn.
  maandag 6 januari 2020 @ 13:18:57 #13
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_190903904
Meer winkelketen zouden moeten volgen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 6 januari 2020 @ 13:20:10 #14
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_190903924
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 11:44 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is zelden dat ik slaag bij de Blokker. Of, kwam ook wel voor, heb je net wat gekocht daar, kom je het elders toevallig ook tegen en dan goedkoper.

Uit het NRC artikel dat enkele posts terug werd aangehaald: Veel gaat in zekere zin terug naar het oude. In zijn twee jaar bij Blokker heeft Witteveen de winkels weer ,,drukker" en ,,rommeliger" gemaakt, minder steriel dan onder zijn voorgangers..

Waarom? Als het rommelig is verkoopt dat beter?
bij de kruidvat bijvoorbeeld wel ja
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 6 januari 2020 @ 13:57:15 #15
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_190904295
rommelige winkels blijf ik altijd langer hangen omdat je elke keer iets nieuws ziet.
pi_190904332
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:57 schreef KingRadler het volgende:
rommelige winkels blijf ik altijd langer hangen omdat je elke keer iets nieuws ziet.
Verklaart deels ook het verschil in succes tussen Hudsons Bay en de Bijenkorf. Bij HB liep je door een museum waar je vanaf een afstandjes kon zien wat er in de rekken hingen. Bij Bijenkorf wordt je uitgenodigd om actief te gaan winkelen.
pi_190905174
quote:
Steps en Promiss sluiten winkels
Alle kledingwinkels van Promiss en het grootste deel van de Steps-winkels gaan dicht. Het Belgische moederbedrijf FNG wil zich met de twee merken focussen op de online verkoop van kleding. Het gaat om alle veertien filialen van Promiss en 38 van de 48 Steps-winkels. In de winkels werken in totaal 108 vaste medewerkers en 126 mensen met een tijdelijk contract. Van de vaste mensen kan ongeveer de helft gaan werken bij andere ketens van de modegroep.
https://www.rijnmond.nl/n(...)miss-sluiten-winkels
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 6 januari 2020 @ 16:04:36 #18
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_190905655
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 14:01 schreef Coppi het volgende:

[..]

Verklaart deels ook het verschil in succes tussen Hudsons Bay en de Bijenkorf. Bij HB liep je door een museum waar je vanaf een afstandjes kon zien wat er in de rekken hingen. Bij Bijenkorf wordt je uitgenodigd om actief te gaan winkelen.
Ik heb bij de HB 10 minuten nieuwsgierig naar een voorwerp staan kijken voordat ik ben weggelopen om thuis op internet uit te vinden dat het een kaarsenhouder moest voorstellen.



[ Bericht 0% gewijzigd door Dagoduck op 06-01-2020 16:37:41 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_190906081
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2020 16:04 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik heb bij de HB 10 minuten nieuwsgierig naar een voorwerp staan kijken voordat ik ben weggelopen om thuis op internet uit te vinden dat het een kaarsenhouder moest voorstellen.

[ afbeelding ]
Precies, veel te weinig interessant aanbod. maar dat is hier al tot in den treure geanalyseerd. De enigen die vergeten waren om mee te lezen was de directie van HB.
pi_190906159
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:20 schreef rubbereend het volgende:

[..]

bij de kruidvat bijvoorbeeld wel ja
Verschrikkelijke winkel vind ik dat, wat een bende.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Redactie Frontpage maandag 6 januari 2020 @ 17:40:52 #21
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_190906968
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:20 schreef rubbereend het volgende:

[..]

bij de kruidvat bijvoorbeeld wel ja
Kruidvat is niet rommelig maar gewoon een teringzooi, als ik daar binnen een minuut niks kan vinden vraag ik het aan een medewerker (als die te vinden is) of ik ben weg. Weet nog dat toen die hier net nieuw was een paar jaar geleden dat die winkel er zo ruim en open uit zag in vergelijking met alle andere Kruidvats waar ik ben geweest, maar dat is inmiddels ook niet meer aan de orde :').
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 6 januari 2020 @ 18:48:10 #22
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_190907729
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2020 16:04 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik heb bij de HB 10 minuten nieuwsgierig naar een voorwerp staan kijken voordat ik ben weggelopen om thuis op internet uit te vinden dat het een kaarsenhouder moest voorstellen.

[ afbeelding ]
volgens mij kan je die op alibabba voor 12ct kopen...
Tot nooit .......
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 6 januari 2020 @ 19:12:07 #23
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_190908090
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:40 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Kruidvat is niet rommelig maar gewoon een teringzooi, als ik daar binnen een minuut niks kan vinden vraag ik het aan een medewerker (als die te vinden is) of ik ben weg. Weet nog dat toen die hier net nieuw was een paar jaar geleden dat die winkel er zo ruim en open uit zag in vergelijking met alle andere Kruidvats waar ik ben geweest, maar dat is inmiddels ook niet meer aan de orde :').
ze hebben dat inderdaad uitgeprobeerd, maar klanten wilden dat niet _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 6 januari 2020 @ 19:30:27 #24
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_190908370
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 18:48 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

volgens mij kan je die op alibabba voor 12ct kopen...
Zelf met geld toe hoef ik het nog niet.*

* Disclaimer: ligt uiteraard aan het bedrag.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_190908959
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:40 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Kruidvat is niet rommelig maar gewoon een teringzooi, als ik daar binnen een minuut niks kan vinden vraag ik het aan een medewerker (als die te vinden is) of ik ben weg. Weet nog dat toen die hier net nieuw was een paar jaar geleden dat die winkel er zo ruim en open uit zag in vergelijking met alle andere Kruidvats waar ik ben geweest, maar dat is inmiddels ook niet meer aan de orde :').
Dat is met al die 'goedkope' winkels. De Wibra, Kruidvat en Zeeman etc zijn zo rommelig dat ik daar niet graag winkel, ook al kun je daar dingen wellicht goedkoop krijgen.
De Action ziet er ook altijd uit als een slagveld. En het is daar zo goedkoop dat al snel het idee is: dat kan niet kloppen, dat wordt duurkoop. Electronica moet je daar niet halen lijkt me.
Wat je daar wel kunt is het in bulk goedkoop inslaan van merkshampoo en deodorant en dat soort meuk. Ga wel op rustige momenten want zelfs op een zaterdagochtend sta je een flinke tijd in de rij bij de kassa.
pi_190909101
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 20:16 schreef gebrokenglas het volgende:

Dat is met al die 'goedkope' winkels. De Wibra, Kruidvat en Zeeman etc zijn zo rommelig dat ik daar niet graag winkel, ook al kun je daar dingen wellicht goedkoop krijgen.
De Action ziet er ook altijd uit als een slagveld. En het is daar zo goedkoop dat al snel het idee is: dat kan niet kloppen, dat wordt duurkoop. Electronica moet je daar niet halen lijkt me.
Wat je daar wel kunt is het in bulk goedkoop inslaan van merkshampoo en deodorant en dat soort meuk. Ga wel op rustige momenten want zelfs op een zaterdagochtend sta je een flinke tijd in de rij bij de kassa.
Dit dus :Y Ik snap ook niet dat mensen van rommelige winkels houden. Ik vind ze vreselijk.
Rommelig straalt goedkoop uit. En Blokker is niet goedkoop en zou dat ook niet moeten willen zijn, want daar zijn genoeg winkels voor waar ze goedkope zooi verkopen. Blokker moet gaan voor degelijk, mooi en duurzaam. Maar dat concept lijkt dus niet te werken of zo. Er zijn toch hordes mensen zoals ik die liever niet die goedkope zooi kopen omdat het vaak duurkoop is?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_190909170
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 20:16 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Dat is met al die 'goedkope' winkels. De Wibra, Kruidvat en Zeeman etc zijn zo rommelig dat ik daar niet graag winkel, ook al kun je daar dingen wellicht goedkoop krijgen.
De Action ziet er ook altijd uit als een slagveld. En het is daar zo goedkoop dat al snel het idee is: dat kan niet kloppen, dat wordt duurkoop. Electronica moet je daar niet halen lijkt me.
Wat je daar wel kunt is het in bulk goedkoop inslaan van merkshampoo en deodorant en dat soort meuk. Ga wel op rustige momenten want zelfs op een zaterdagochtend sta je een flinke tijd in de rij bij de kassa.
Niet elke Action is een chaos. Sommigen zijn inderdaad een zooi, waar andere filialen prima opgeruimd zijn.

Kruidvat echter is bij elk filiaal een drama. Het ene filiaal nog erger als het andere. Ik vraag me weleens af of ze de veiligheid van mensen met kinderwagens of rollators/scootmobielen kunnen garanderen als er brand uitbreekt.
  maandag 6 januari 2020 @ 21:31:17 #28
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_190910442
door alle discussie over blokker en kornuiten vergeten we bij de sluiting van Steps en Promiss...
Tot nooit .......
  maandag 6 januari 2020 @ 21:37:42 #29
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_190910570
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 21:31 schreef Speekselklier het volgende:
door alle discussie over blokker en kornuiten vergeten we bij de sluiting van Steps en Promiss...
Of je leest even terug.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_190910581
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 21:31 schreef Speekselklier het volgende:
door alle discussie over blokker en kornuiten vergeten we bij de sluiting van Steps en Promiss...
is al gepost
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  † In Memoriam † maandag 6 januari 2020 @ 21:41:05 #31
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_190910660
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 20:25 schreef Isabeau het volgende:
Dit dus :Y Ik snap ook niet dat mensen van rommelige winkels houden. Ik vind ze vreselijk.
Je geeft zelf de juiste reden al aan dat rommelig vaak wel aantrekkelijk is:

quote:
Rommelig straalt goedkoop uit.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † maandag 6 januari 2020 @ 21:43:54 #32
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_190910730

Een oudje, maar niet minder waar, over Blokker en Kruidvat. ;)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_190917549
Afgelopen week in Oss: drie winkels sluiten (Score, Vavolini en Runnersworld) en dat in een al nagenoeg uitgestorven centrum qua aanbod in winkels. Enkel de horeca viert hier hoogtijdagen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 7 januari 2020 @ 12:18:56 #34
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_190917666
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 12:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Afgelopen week in Oss: drie winkels sluiten (Score, Vavolini en Runnersworld) en dat in een al nagenoeg uitgestorven centrum qua aanbod in winkels. Enkel de horeca viert hier hoogtijdagen..
Dit, ja.

https://www.bd.nl/oss-e-o(...)aan-dicht~a424ed18b/

Het is een groot mysterie hoe de Cd-Kiosk daar nog weet te overleven.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 7 januari 2020 @ 12:36:42 #35
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_190917917
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_190917995
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 12:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Afgelopen week in Oss: drie winkels sluiten (Score, Vavolini en Runnersworld) en dat in een al nagenoeg uitgestorven centrum qua aanbod in winkels. Enkel de horeca viert hier hoogtijdagen..
Phonehouse is weg en is nu telecombinatie :s)
pi_190919438
quote:
Modeketen Didi op randje van faillissement
Damesmodeketen Didi zit in financiële problemen. De keten heeft uitstel van surseance van betaling gekregen. De webwinkel is tijdelijk uit de lucht gehaald.

De keten telt ruim tachtig winkels en richt zich vooral op kleding voor vrouwen van middelbare leeftijd. Die winkels blijven voorlopig gewoon open. Doorgaans is een surseance van betaling een voorbode van een faillissement.

Het nieuws over Didi volgt een dag na het bericht dat het Belgische modeconcern FNG bijna alle winkels van Steps en Promiss sluit. In totaal gaan er 52 winkels dicht.
https://www.ad.nl/economi(...)llissement~a8f0e58e/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 7 januari 2020 @ 15:02:52 #38
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_190919825
Didi. Kocht daar iemand ooit wat? :{

Ik kan me iig niet herinneren er ooit wat van in huis te hebben gehad. Terwijl de zaak zowat overal zat.
pi_190919866
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 15:02 schreef Eightyone het volgende:
Didi. Kocht daar iemand ooit wat? :{

Ik kan me iig niet herinneren er ooit wat van in huis te hebben gehad. Terwijl de zaak zowat overal zat.
Het schijnt dat Didi kleding met kwaliteit had. Dus kleding die je gerust kon wassen i.t.t. veel internetkleding
  dinsdag 7 januari 2020 @ 15:09:28 #40
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_190919898
gaat hard dit jaar met winkels die sluiten
pi_190919901
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 15:02 schreef Eightyone het volgende:
Didi. Kocht daar iemand ooit wat? :{

Ik kan me iig niet herinneren er ooit wat van in huis te hebben gehad. Terwijl de zaak zowat overal zat.
Didi, Steps, Promiss.. allemaal dameszaken in het middensegment. Al dit soort eenheidsworsten gaan ten onder aan de (veel) goedkopere zaken - omdat geld - of veel duurdere zaken - omdat kwaliteit en merk. Verder hebben ze het volume en de kennis niet om via marketing op tv, online / social media mee te doen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 7 januari 2020 @ 15:12:01 #42
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_190919915
In alle retailsectoren verdwijnt volgens mij steeds meer het middensegment, kleding voorop
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 7 januari 2020 @ 15:14:02 #43
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_190919938
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 15:06 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Het schijnt dat Didi kleding met kwaliteit had. Dus kleding die je gerust kon wassen i.t.t. veel internetkleding
Dat heb ik in principe graag. Maar de uitstraling van het geheel was dermate mutserig dat ik er al die jaren zowat met een boog omheen ging.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 16:24:39 #44
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_190920840
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 15:02 schreef Eightyone het volgende:
Didi. Kocht daar iemand ooit wat? :{

Ik kan me iig niet herinneren er ooit wat van in huis te hebben gehad. Terwijl de zaak zowat overal zat.
Mijn moeder ging in iedere stad waar we 'shopten' zeker ook even bij de Didi naar binnen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 7 januari 2020 @ 16:58:10 #45
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_190921274
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 20:16 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Dat is met al die 'goedkope' winkels. De Wibra, Kruidvat en Zeeman etc zijn zo rommelig dat ik daar niet graag winkel, ook al kun je daar dingen wellicht goedkoop krijgen.
De Action ziet er ook altijd uit als een slagveld. En het is daar zo goedkoop dat al snel het idee is: dat kan niet kloppen, dat wordt duurkoop. Electronica moet je daar niet halen lijkt me.
Wat je daar wel kunt is het in bulk goedkoop inslaan van merkshampoo en deodorant en dat soort meuk. Ga wel op rustige momenten want zelfs op een zaterdagochtend sta je een flinke tijd in de rij bij de kassa.
Het gemiddelde clienteel van de Action is ook onbeschoft, spreekt gebrekkig Nederlands, steekt voorbij aan de kassa en herschept de winkel in een slagveld. En het personeel bestaat uit 16 jarige meisjes die niet kunnen tellen.

Dat is in ieder geval mijn ervaring in de Action in Budel. Wat een armoe als je het mij vraagt. Betaal nog liever het dubbel op een ander dan daar heen te moeten.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  dinsdag 7 januari 2020 @ 17:15:07 #46
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_190921512
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 16:58 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Het gemiddelde clienteel van de Action is ook onbeschoft, spreekt gebrekkig Nederlands, steekt voorbij aan de kassa en herschept de winkel in een slagveld.
Vergeet het in de weg staan in de gangpaden niet, eventueel nog samen met een paar anderen. :{
pi_190922163
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 15:02 schreef Eightyone het volgende:
Didi. Kocht daar iemand ooit wat? :{

Ik kan me iig niet herinneren er ooit wat van in huis te hebben gehad. Terwijl de zaak zowat overal zat.
Ik vond het in de etalage nog wel eens leuk, maar als je het dan paste dan zat het echt rampzalig :+
Dus al jaren niet eens meer geprobeerd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 7 januari 2020 @ 18:23:33 #48
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_190922689
Didi, die hebben toch alleen van die Bretonse visserstruitjes en sjaaltjes?
  dinsdag 7 januari 2020 @ 18:32:48 #49
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_190922815
Er blijven niet veel kledingketen meer over.

Primark
Zara
C&a
H&M

Blijven nog wel bestaan
pi_190922826
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 18:23 schreef Fietsertje70 het volgende:
Didi, die hebben toch alleen van die Bretonse visserstruitjes en sjaaltjes?
Dit is Didi.

pi_190922887
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 18:23 schreef Fietsertje70 het volgende:
Didi, die hebben toch alleen van die Bretonse visserstruitjes en sjaaltjes?
Juist niet :D

Anders had ik er vast wat gekocht. Mijn bijnaam is nl streepje :@
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_190922899
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 18:32 schreef KingRadler het volgende:
Er blijven niet veel kledingketen meer over.

Primark
Zara
C&a
H&M

Blijven nog wel bestaan
C&A zal dit jaar nog wel bestaan, maar die gaan het ook moeilijk krijgen denk ik.
pi_190923128
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 18:39 schreef Jojoke het volgende:

[..]

C&A zal dit jaar nog wel bestaan, maar die gaan het ook moeilijk krijgen denk ik.
Prijstechnisch anders een heel interessante winkel voor de 40/50+er die het wel prima vind om in niet heel modieuze kleding rond te lopen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_190923263
Er zijn damesmode ketens zoals Bonita en Cecil die 40 tot 50 euro voor lelijke bedrukte shirts durven vragen. Met name bij Cecil zie ik te veel exemplaren van dezelfde shirts op een rek bij elkaar hangen, zoals je dat bij Primark verwacht. En weinig tot geen klanten in de zaak.
pi_190923835
quote:
Nou, pas de OP maar aan. Nieuw kopje: 2020.
Somebody that I used to know
pi_190923879
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 15:06 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Het schijnt dat Didi kleding met kwaliteit had. Dus kleding die je gerust kon wassen i.t.t. veel internetkleding
Zeker. Maar de kledingstukken hadden altijd net een rare twist. Prima hemdje, maar dan met een fluffig kantje. Echt, ik hield van de kwaliteit, en ook wel een beetje van de stijl, maar het was me altijd net tè.

Ben meer een Esprit-meisje en The Stones en La Ballon (laatste twee: mijn nieuwe favorieten). Potverdorie, laat Esprit blijven }:| Vanmiddag nog wat gekocht ter support.
Somebody that I used to know
pi_190923892
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 15:14 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Dat heb ik in principe graag. Maar de uitstraling van het geheel was dermate mutserig dat ik er al die jaren zowat met een boog omheen ging.
Ja, dit! Mutserig. De alternatieve buurvrouw op de hoek kocht dat soort, niet ik.

(heb er overigens wel eens wat gekocht, maar altijd een miskoop. Toen ben ik maar eens wat kritischer geworden en kwam ik erachter dat ik het eigenlijk vaak net niet leuk vond).
Somebody that I used to know
pi_190923917
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 18:39 schreef Jojoke het volgende:

[..]

C&A zal dit jaar nog wel bestaan, maar die gaan het ook moeilijk krijgen denk ik.
Nah. Ik kom er regelmatig en het is er 9 van de 10 keer best druk, ook bij de kassa.

Als C&A verdwijnt zou ik dat onwijs jammer vinden. Vind dat zefijne kleding verkopen van goede kwaliteit. Je wordt ook netjes geholpen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 7 januari 2020 @ 20:11:51 #59
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_190924463
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 18:39 schreef Jojoke het volgende:

[..]

C&A zal dit jaar nog wel bestaan, maar die gaan het ook moeilijk krijgen denk ik.
voordeel is dat veel van het vastgoed in de familie zit
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 7 januari 2020 @ 20:24:05 #60
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_190924732
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 18:33 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Dit is Didi.

[ afbeelding ]
Gruwelijk. En precies het beeld bevestigend dat ik er van heb.

Desigual is ook al zoiets.
  Redactie Frontpage dinsdag 7 januari 2020 @ 20:30:22 #61
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_190924869
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 20:24 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Gruwelijk. En precies het beeld bevestigend dat ik er van heb.

Desigual is ook al zoiets.
Desigual is tof, mijn vrouw is verslaafd aan dat merk. Alleen extreem duur en ze geven vrouwen een kut gevoel. Alle kleren vallen 2 maten te klein
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  dinsdag 7 januari 2020 @ 20:38:26 #62
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_190925070
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 20:30 schreef Djeez het volgende:

[..]

Desigual is tof, mijn vrouw is verslaafd aan dat merk. Alleen extreem duur en ze geven vrouwen een kut gevoel. Alle kleren vallen 2 maten te klein
Niet teveel op het labeltje letten. Bij heel veel merken staat de kleding beter als je hem iets groter koopt dan zogenaamd de bedoeling is.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 22:06:33 #63
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_190927054
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 18:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Prijstechnisch anders een heel interessante winkel voor de 40/50+er die het wel prima vind om in niet heel modieuze kleding rond te lopen.
Lijkt me niet echt leeftijdgebonden.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_190927116
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 20:30 schreef Djeez het volgende:

[..]

Desigual is tof, mijn vrouw is verslaafd aan dat merk. Alleen extreem duur en ze geven vrouwen een kut gevoel. Alle kleren vallen 2 maten te klein
Elke keer als ik in Malaga ben koop ik iets van Desigual :@ Dat was in een jaar tijd dus 4 keer :@

Maten kloppen bij mij prima hoor. Maar ik heb ook gewoon maatje 34/36 :P
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_190927895
Didi is echt zo’n naam die ik mij herinner als kind omdat dat logo nog wel eens op een plastic tasje stond.
٩๏̯͡๏)۶
  † In Memoriam † dinsdag 7 januari 2020 @ 22:54:32 #66
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_190928199
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 15:02 schreef Eightyone het volgende:
Didi. Kocht daar iemand ooit wat? :{

Ik kan me iig niet herinneren er ooit wat van in huis te hebben gehad. Terwijl de zaak zowat overal zat.
Ik ben weliswaar een man, maar ik weet er geen een te zitten. :o
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † dinsdag 7 januari 2020 @ 22:58:56 #67
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_190928286
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 19:35 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nou, pas de OP maar aan. Nieuw kopje: 2020.
Gedaan. ;)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_190928522
Even een positieve note: er zijn een aantal users op FOK! waaronder ikzelf die in het failliete
Noë hadden geïnvesteerd. We hebben sinds het faillissement gewoon betalingen ontvangen en zijn nu bijna helemaal terug betaald inclusief rente. Jammer natuurlijk dat zo'n zaak moest stoppen, maar mooi dat dat goed afgehandeld word.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_190928533
Desigual en didi zijn van die merken voor vrouwen die geforceerd anders willen zijn, en daardoor net de plank misslaan (sorry @Djeez ). King Louie is ook al zo'n verschrikkelijk merk.

Geisha begint dat ook te doen, met z'n sportieve boorden op een verder best leuk net shirtje. Bedenk eens wat anders, zeg. Op een gegeven moment is je concept wel uitgemolken.
Somebody that I used to know
pi_190928534
Ik ben zeer benieuwd wat we nog gaat komen dit jaar.
Verbaas mij nogal over het voortbestaan van de elektronicabedrijven die geen gigantisch marktaandeel hebben als media markt, coolblue.

De Flinterdunne marges en online concurrenties torenhoge huren lijken mij geen recept voor goede financiële resultaten

Ik denk dat partijen als Expert en BCC en alle lokale winkels het moeilijk gaan krijgen dit jaar
pi_190929564
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 18:39 schreef Jojoke het volgende:

[..]

C&A zal dit jaar nog wel bestaan, maar die gaan het ook moeilijk krijgen denk ik.
C&A is een familiebedrijf die de panden zelf in bezit hebben, dat scheelt een hele hoop. V&D, Blokker, Hema gingen bijna allemaal onderuit nadat de panden al verpatst waren.

Ik vermoed dat C&A zo'n concern is die zich de komende 100 jaar nog vele malen opnieuw uit zal vinden.
pi_190929586
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 00:37 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

C&A is een familiebedrijf die de panden zelf in bezit hebben, dat scheelt een hele hoop. V&D, Blokker, Hema gingen bijna allemaal onderuit nadat de panden al verpatst waren.

Ik vermoed dat C&A zo'n concern is die zich de komende 100 jaar nog vele malen opnieuw uit zal vinden.
Dat scheelt inderdaad en het is voor ze te hopen dat ze het overleven.
  woensdag 8 januari 2020 @ 07:49:32 #73
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_190931230
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 00:37 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

C&A is een familiebedrijf die de panden zelf in bezit hebben, dat scheelt een hele hoop. V&D, Blokker, Hema gingen bijna allemaal onderuit nadat de panden al verpatst waren.

Ik vermoed dat C&A zo'n concern is die zich de komende 100 jaar nog vele malen opnieuw uit zal vinden.
C&A is ook behoorlijk internationaal.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_190936276
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:11 schreef Mylene het volgende:
Familie Blokker pompt miljoenen in kwakkelend Casa

Ik vind er ook echt niets aan.
Casa is hier in België vrij groot. Waarschijnlijk hebben die winkels ooit het gat gevuld dat Xenos en Marskramer in Nederland vulden. Tegenwoordig ontgaat me de toegevoegde waarde echter volledig. Het is vooral duur en weinig origineel spul.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_190936420
Marskramer is hier maar 4 dagen in de week open, dinsdag tot een zaterdag.
  † In Memoriam † woensdag 8 januari 2020 @ 15:17:55 #77
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_190936742
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:11 schreef Mylene het volgende:
Familie Blokker pompt miljoenen in kwakkelend Casa

Ik vind er ook echt niets aan.
Heet zoiets niet gewoon: water naar zee dragen? :?
Of: de lamme helpt de blinde, ook goed. Alleen is Blokker zelf lam én blind.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † woensdag 8 januari 2020 @ 15:19:58 #78
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_190936765
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 23:13 schreef Postbus100 het volgende:
Desigual en didi zijn van die merken voor vrouwen die geforceerd anders willen zijn, en daardoor net de plank misslaan (sorry @:djeez ). King Louie is ook al zo'n verschrikkelijk merk.
Dat gold, in hun segment, toch ook voor Sissy-Boy? Eigenlijk is het niet zo'n ramp dat die onzin-ketens verdwijnen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † woensdag 8 januari 2020 @ 15:21:51 #79
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_190936792
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 23:13 schreef Kirumba het volgende:
Ik ben zeer benieuwd wat we nog gaat komen dit jaar.
Verbaas mij nogal over het voortbestaan van de elektronicabedrijven die geen gigantisch marktaandeel hebben als media markt, coolblue.

De Flinterdunne marges en online concurrenties torenhoge huren lijken mij geen recept voor goede financiële resultaten
Torenhoge huren weet ik niet, ze zitten bijna allemaal op bedrijven-terreinen aan de rand of net buiten de stad.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 8 januari 2020 @ 15:25:11 #80
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190936836
quote:
99s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:19 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Dat gold, in hun segment, toch ook voor Sissy-Boy? Eigenlijk is het niet zo'n ramp dat die onzin-ketens verdwijnen.
Desigual is toch niet failliet of stoppen die in NL?
pi_190936841
Didi heeft wel leuke dingen van goede kwaliteit. Lange basic shirtjes enzo.

Jammer dit ;( maar goed ik zag ook nooit iemand in de winkel verder.
  † In Memoriam † woensdag 8 januari 2020 @ 15:30:53 #82
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_190936905
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

Desigual is toch niet failliet of stoppen die in NL?
Geen idee. Ik heb er, in het buitenland, ook wel eens iets gekocht. Een, op zich leuk kleurig overhemd, maar zoals hierboven al ergens opgemerkt: hipstermaten vallen kennelijk klein.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_190936915
quote:
99s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:19 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Dat gold, in hun segment, toch ook voor Sissy-Boy? Eigenlijk is het niet zo'n ramp dat die onzin-ketens verdwijnen.
Dat weet ik niet zo goed, die viel buiten mijn price-range. Maar misschien wel. Al vind ik de kleding van Sissy-Boy niet zò herkenbaar in het straatbeeld. Ja, die type vrouw wel, en als ik zo even snel wat plaatjes google, heb ik wel een idee. Die eerdere merken die ik noemde, die hebben gewoon altijd alles van hetzelfde 'maar dan net een beetje anders *) ' :') Dat is wel eens vermoeiend. Dan denk ik: vernieuw eens. Je maakt geen statement met steeds hetzelfde jurkje, je maakt een statement voor steeds dezelfde (veranderende) vrouw. Verras haar eens
Somebody that I used to know
  woensdag 8 januari 2020 @ 15:31:54 #84
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190936917
quote:
99s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:30 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Geen idee. Ik heb er, in het buitenland, ook wel eens iets gekocht. Op zich een leuk kleurig overhemd, maar zoals hierboven al ergens opgemerkt, hipstermaten vallen kennelijk klein.
mijn merk is het ook niet maar het is wel een redelijk groot merk, niet te vergelijken met Didi qua omzet
pi_190938655
quote:
99s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:17 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Heet zoiets niet gewoon: water naar zee dragen? :?
Of: de lamme helpt de blinde, ook goed. Alleen is Blokker zelf lam én blind.
Als Casa hierdoor de huur ( aan de fam. Blokker) kan blijven betalen, stroomt het geld toch weer de eigen zak in.. En heb je geen leegstand.
dag
pi_190938755
'Uitstel terugbetalen lening zorgwekkend voor HEMA'

Nou Marcel, het is zo juni hoor.

quote:
Boekhoorn zou volgens afspraak de lening eind 2019 moeten hebben terugbetaald. De lening heeft een looptijd tot juni 2020. Als het geld niet wordt terugbetaald voor die tijd, moet HEMA in één keer al zijn uitstaande leningen terugbetalen, een bedrag van meer dan 750 miljoen euro. Indien HEMA dat geld niet heeft, zou het warenhuis insolvent zijn tegenover zijn schuldeisers.
pi_190940490
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 17:51 schreef Mylene het volgende:
'Uitstel terugbetalen lening zorgwekkend voor HEMA'

Nou Marcel, het is zo juni hoor.
[..]

verdomme hema mag niet omvallen :'(
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_190941599
Wat is dat voor constructie waarbij het ene bedrijf van Boekhoorn het andere laat klappen?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 9 januari 2020 @ 10:39:26 #89
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_190946824
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:36 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Casa is hier in België vrij groot. Waarschijnlijk hebben die winkels ooit het gat gevuld dat Xenos en Marskramer in Nederland vulden. Tegenwoordig ontgaat me de toegevoegde waarde echter volledig. Het is vooral duur en weinig origineel spul.
Xenos breidt ondertussen weer uit _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 9 januari 2020 @ 10:51:51 #90
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_190946977
quote:
99s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:30 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Geen idee. Ik heb er, in het buitenland, ook wel eens iets gekocht. Een, op zich leuk kleurig overhemd, maar zoals hierboven al ergens opgemerkt: hipstermaten vallen kennelijk klein.
Ik kocht daar altijd mijn kleding (als man) toen ik rond de 19 was :') Nu ben ik juist weer terug bij egale kleuren zonder rare patronen :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_190947117
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 23:13 schreef Kirumba het volgende:
Ik ben zeer benieuwd wat we nog gaat komen dit jaar.
Verbaas mij nogal over het voortbestaan van de elektronicabedrijven die geen gigantisch marktaandeel hebben als media markt, coolblue.

De Flinterdunne marges en online concurrenties torenhoge huren lijken mij geen recept voor goede financiële resultaten

Ik denk dat partijen als Expert en BCC en alle lokale winkels het moeilijk gaan krijgen dit jaar
Dat denk ik ook - en Expert en BCC zitten dan nog net onder Media Markt en Coolblue. Laat staan de lokale elektronica / witgoed boer. Geloof niet dat die (eenmans)zaken nog een lang leven hebben.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 9 januari 2020 @ 13:51:28 #92
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_190949133
Ik verwacht dat Electronica zaken het voorbeeld van Steps gaan volgen.
Dat ze nog meer op Online gaan toeleggen en winkels gaan sluiten.
  † In Memoriam † donderdag 9 januari 2020 @ 18:48:48 #93
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_190952615
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 11:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Laat staan de lokale elektronica / witgoed boer. Geloof niet dat die (eenmans)zaken nog een lang leven hebben.
Zijn die er nog, dan? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † donderdag 9 januari 2020 @ 18:51:31 #94
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_190952652
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 13:51 schreef KingRadler het volgende:
Ik verwacht dat Electronica zaken het voorbeeld van Steps gaan volgen.
Dat ze nog meer op Online gaan toeleggen en winkels gaan sluiten.
Ook dan zal de de grootste aanbieder de laagste prijzen kunnen hanteren. Hoeveel online ketens kunnen leven van dezelfde kruimeldieven of soundbars? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_190955530
quote:
99s.gif Op donderdag 9 januari 2020 18:48 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Zijn die er nog, dan? :?
Zeker
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_190955595
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2020 19:59 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

verdomme hema mag niet omvallen :'(
Nou inderdaad. Kinderkleding en een wenkbrauwpotloodje zijn daar ideaal. :P
  donderdag 9 januari 2020 @ 21:23:41 #97
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_190955612
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 17:51 schreef Mylene het volgende:
'Uitstel terugbetalen lening zorgwekkend voor HEMA'

Nou Marcel, het is zo juni hoor.
[..]

750 miljoen _O-
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_190955652
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 22:58 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Gedaan. ;)
Top. Maar Steps en Promiss zijn technisch niet failliet ;) Ze sluiten alleen winkels, verder gaan ze over op online verkoop.
Somebody that I used to know
  † In Memoriam † donderdag 9 januari 2020 @ 21:46:46 #99
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_190956160
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2020 21:25 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Top. Maar Steps en Promiss zijn technisch niet failliet ;) Ze sluiten alleen winkels, verder gaan ze over op online verkoop.
Klopt, maar 9 van de 10 ketens gaan wel in een of andere afgeslankte of overgenomen vorm door, soms ook onder een andere naam.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_190956394
Het zijn wel steeds Nederlandse/Belgische bedrijven die het loodje leggen. Is het nou echt zo dat al die grote bedrijven als H&M zulke belastingconstructies opstellen dat ze eigenlijk nergens belasting betalen en zo een flink voordeel hebben op lokale bedrijven?.

Ik snap ook niet dat een bedrijf zoals The Sting nog steeds uitbreid, ik vind het er nooit druk en duur voor de kwaliteit die je krijgt.
  donderdag 9 januari 2020 @ 22:40:11 #101
62913 Blik
The one and Only!
pi_190957302
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 21:57 schreef ConnerJohn het volgende:
Het zijn wel steeds Nederlandse/Belgische bedrijven die het loodje leggen. Is het nou echt zo dat al die grote bedrijven als H&M zulke belastingconstructies opstellen dat ze eigenlijk nergens belasting betalen en zo een flink voordeel hebben op lokale bedrijven?.

Ik snap ook niet dat een bedrijf zoals The Sting nog steeds uitbreid, ik vind het er nooit druk en duur voor de kwaliteit die je krijgt.
The Sting te duur? Hoeveel wil je betalen voor een trui? Je enige alternatief is volgens mij de Primark of de H&M en die vind ik kwalitatief een stukje minder
  † In Memoriam † donderdag 9 januari 2020 @ 22:49:37 #102
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_190957479
The Sting zit toch zo'n beetje in het Cool Cat segment, pubertjes etc? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_190957728
De muziek staat er altijd zo hard, in Amsterdam in het centrum althans.
  donderdag 9 januari 2020 @ 23:19:28 #104
62913 Blik
The one and Only!
pi_190957975
quote:
99s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:49 schreef Cynix ® het volgende:
The Sting zit toch zo'n beetje in het Cool Cat segment, pubertjes etc? :?
Paar submerken die wel die kant op gaan, maar ook echt wel richting jong-volwassenen tot zelfs wat ouder
  donderdag 9 januari 2020 @ 23:26:25 #105
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_190958062
quote:
99s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:49 schreef Cynix ® het volgende:
The Sting zit toch zo'n beetje in het Cool Cat segment, pubertjes etc? :?
Ze zijn toen afgestapt van merken als bijvoorbeeld PME Legend. Sindsdien is mijn vader (leeftijd in de 50 toen hij er nog wel eens wat kocht), om maar een doelgroep te noemen, geen doelgroep meer. :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 10 januari 2020 @ 09:49:58 #106
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_190960595
Sommige winkelketen hebben nog altijd teveel winkel panden dat mag van mij wel minder.
We hebben ook 2 BCC winkels in de buurt daar 1 ervan gesloten mag worden.
pi_190960634
quote:
99s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:49 schreef Cynix ® het volgende:
The Sting zit toch zo'n beetje in het Cool Cat segment, pubertjes etc? :?
Dat valt reuze mee, het is een stuk volwassener qua kleding en meestal vrij hip qua trendy kleuren etc. Het zijn stuk voor stuk enorme panden die ze hebben met vaak veel personeel.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_190966544
ik zag in rotterdam vandaag dit


_O-
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_190966728
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 17:48 schreef wolfrolf het volgende:
ik zag in rotterdam vandaag dit
[ afbeelding ]

_O-
_O_
Die past mooi in de OP.
Als een modje zo vriendelijk wil zijn O-)
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_190969163
quote:
99s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:49 schreef Cynix ® het volgende:
The Sting zit toch zo'n beetje in het Cool Cat segment, pubertjes etc? :?
Ooit wel, en nog steeds wel voor een deel. Maar je kan er tegenwoordig ook zat beschaafdere kleding krijgen - gewoon effen truien/shirts/overhemden/broeken etc, en ik vind ze vooral de laatste 2-3 jaar kwalitatief er erg op vooruit gegaan, een aantal van hun eigen merken dan.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 20:58:03 #111
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_190969311
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 17:48 schreef wolfrolf het volgende:
ik zag in rotterdam vandaag dit
[ afbeelding ]

_O-
Haha, prachtig! _O-
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_190969364
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 17:48 schreef wolfrolf het volgende:
ik zag in rotterdam vandaag dit
[ afbeelding ]

_O-
Die hangen in Amersfoort ook, heerlijk _O- :')
  † In Memoriam † vrijdag 10 januari 2020 @ 21:42:26 #113
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_190970187
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 17:48 schreef wolfrolf het volgende:
ik zag in rotterdam vandaag dit
[ afbeelding ]

_O-
Leuk, maar die hebben ze gewoon hier geleend: NWS / [Winkelketens massaal failliet] #41 Hudson's Bye? ;)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † vrijdag 10 januari 2020 @ 22:11:50 #114
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_190970883
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 18:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

_O_
Die past mooi in de OP.
Als een modje zo vriendelijk wil zijn O-)
Maar natuurlijk. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_190970919
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 22:11 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Maar natuurlijk. :Y
^O^
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_190979108
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 21:42 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Leuk, maar die hebben ze gewoon hier geleend: NWS / [Winkelketens massaal failliet] #41 Hudson's Bye? ;)
het is natuurlijk dan ook gewoon een tamelijk makkelijk gemaakt woordgarpjen :P
lekker faxen heel de dag echt genot
  zondag 12 januari 2020 @ 15:10:37 #117
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_190995223
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 14:25 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

het is natuurlijk dan ook gewoon een tamelijk makkelijk gemaakt woordgarpjen :P
Wow in 2017 wisten we het al
pi_191012862
Amazon komt nu echt naar Nederland https://eenvandaag.avrotr(...)tekent-dat-voor-jou/
Ben benieuwd of bol.com dat overleeft.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 13 januari 2020 @ 22:12:10 #119
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_191016617
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2020 18:43 schreef Ronald het volgende:
Amazon komt nu echt naar Nederland https://eenvandaag.avrotr(...)tekent-dat-voor-jou/
Ben benieuwd of bol.com dat overleeft.
Vermoedelijk moet Wehkamp zich nog wat meer zorgen maken.
  maandag 13 januari 2020 @ 22:23:07 #120
62913 Blik
The one and Only!
pi_191016895
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2020 18:43 schreef Ronald het volgende:
Amazon komt nu echt naar Nederland https://eenvandaag.avrotr(...)tekent-dat-voor-jou/
Ben benieuwd of bol.com dat overleeft.
Ik denk dat bol.com zich voorlopig nog geen zorgen hoeft te maken, ik ben het eens met de opmerking dat m.n. Wehkamp een probleem heeft.
pi_191017094
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 22:12 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Vermoedelijk moet Wehkamp zich nog wat meer zorgen maken.
Amazon doet nu ook zaken vanuit Zwolle dacht ik.. qua afzendadres. Werken ze stiekem niet al samen met Wehkamp?

ah, ik zie dat ze al jaren met VOS logistics werken. kansen genoeg dus..

[ Bericht 6% gewijzigd door Peter op 13-01-2020 22:50:22 ]
dag
pi_191019028
Als Amazon echt komt dan kan Bol.com hun koffers wel pakken. Bol kost nog steeds veel geld voor AH en het blijft vreemd dat als een derde partij wat verkoopt op het platform dat zoiets bij de omzet van Bol.com gerekend wordt. Ik denk dat als de vooruitzichten stagneren AH Bol.com als een blok laat vallen. Ik hoorde laatst dat een winkelier 17% aan Bol.com moet betalen over de brutoprijs, die zullen ook in de rij staan om voor een ander groot platform te kiezen waar de tarieven lager zijn.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 04:54:16 #123
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191019259
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 01:43 schreef ConnerJohn het volgende:
Als Amazon echt komt dan kan Bol.com hun koffers wel pakken. Bol kost nog steeds veel geld voor AH en het blijft vreemd dat als een derde partij wat verkoopt op het platform dat zoiets bij de omzet van Bol.com gerekend wordt. Ik denk dat als de vooruitzichten stagneren AH Bol.com als een blok laat vallen. Ik hoorde laatst dat een winkelier 17% aan Bol.com moet betalen over de brutoprijs, die zullen ook in de rij staan om voor een ander groot platform te kiezen waar de tarieven lager zijn.
Bol is zelf groot genoeg om alleen te overleven zonder eventuele market place. Denk ik.

Verder is Bol een begrip in Nederland. Dat gaat niet zomaar veranderen.

Wel benieuwd of mijn Prime abo mee kan naar Amazon NL. Hopelijk werkt die straks voor NL en DE.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_191019301
Wat zijn jullie gedachtes omtrent The Mall of the Netherlands, word dat iets?
pi_191019591
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 05:34 schreef JoshCampbell het volgende:
Wat zijn jullie gedachtes omtrent The Mall of the Netherlands, word dat iets?
Overdekt Leidsenhage trekt echt behoorlijk veel bezoekers. Het gratis parkeren is sowieso ook een slimme zet en het ligt strategisch tussen den haag/voorburg/Leidschendam/Zoetermeer in. Dus persoonlijk denk ik wel dat het goed loopt.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_191019621
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 07:11 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Overdekt Leidsenhage trekt echt behoorlijk veel bezoekers. Het gratis parkeren is sowieso ook een slimme zet en het ligt strategisch tussen den haag/voorburg/Leidschendam/Zoetermeer in. Dus persoonlijk denk ik wel dat het goed loopt.
De transformatie van Leidsenhage - > Mall of the Netherlands is dus meer prefentief? Het gratis parkeren is een pluspunt inderdaad maar zet 4.000 parkeerplaatsen een beetje zoden aan de dijk, hoeveel had Leidsenhage er destijds?

Verder vraag ik me af of Den Haag niet logischer zou zijn gezien je dan onder meer de daar wonende expats en toeristen als afzetmarkt hebt. Wat is de toegevoegde waarde van Leidschendam t.o.v. Den Haag?

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2020 07:21:26 ]
pi_191019627
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 07:17 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

De transformatie van Leidsenhage -> Mall of the Netherlands is dus meer oreventied
oreventied? :@
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_191019639
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 07:19 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

oreventied? :@
Zie edit :P.
pi_191019645
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 07:17 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

De transformatie van Leidsenhage - > Mall of the Netherlands is dus meer prefentief? Het gratis parkeren is een pluspunt inderdaad maar zet 4.000 parkeerplaatsen een beetje zoden aan de dijk, hoeveel had Leidsenhage er destijds?

Verder vraag ik me af of Den Haag niet logischer zou zijn gezien je dan onder meer de daar wonende expats en toeristen als afzetmarkt hebt. Wat is de toegevoegde waarde van Leidschendam t.o.v. Den Haag?
Ik heb hier niet echt een antwoord op, maar als ik daar ben bij MotN dan is het altijd stervensdruk.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_191019651
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 07:25 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Ik heb hier niet echt een antwoord op, maar als ik daar ben bij MotN dan is het altijd stervensdruk.
Nu al? Er zitten nu toch amper winkels?
pi_191019670
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 07:27 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Nu al? Er zitten nu toch amper winkels?
Integendeel, https://leidsenhagevernie(...)nieuwe-winkels-open/
lekker faxen heel de dag echt genot
  dinsdag 14 januari 2020 @ 07:34:08 #132
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191019682
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 07:17 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

De transformatie van Leidsenhage - > Mall of the Netherlands is dus meer prefentief? Het gratis parkeren is een pluspunt inderdaad maar zet 4.000 parkeerplaatsen een beetje zoden aan de dijk, hoeveel had Leidsenhage er destijds?

Verder vraag ik me af of Den Haag niet logischer zou zijn gezien je dan onder meer de daar wonende expats en toeristen als afzetmarkt hebt. Wat is de toegevoegde waarde van Leidschendam t.o.v. Den Haag?
Den Haag is vol, niet te bereiken met de auto en als je er wel komt staat 'ie binnen de kortste keren in de fik.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_191019717
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 01:43 schreef ConnerJohn het volgende:
Als Amazon echt komt dan kan Bol.com hun koffers wel pakken. Bol kost nog steeds veel geld voor AH en het blijft vreemd dat als een derde partij wat verkoopt op het platform dat zoiets bij de omzet van Bol.com gerekend wordt. Ik denk dat als de vooruitzichten stagneren AH Bol.com als een blok laat vallen. Ik hoorde laatst dat een winkelier 17% aan Bol.com moet betalen over de brutoprijs, die zullen ook in de rij staan om voor een ander groot platform te kiezen waar de tarieven lager zijn.
AH besodemietert ons dus nog steeds met omzetcijfers, zoals in de tijd met Cees van der Hoeven, die de omzetten van joint-ventures met andere bedrijven ook voor 100% meetelde in de omzet van Ahold.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 07:42:34 #134
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191019738
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 05:34 schreef JoshCampbell het volgende:
Wat zijn jullie gedachtes omtrent The Mall of the Netherlands, word dat iets?
Heeft wel wat nieuwigheidswaarde en is een aardig uitje.

Maar ik zie niet in waarom het daar veel anders zal lopen dan bij andere grote winkelcentra.

Ik verwacht dat er daar na een paar jaar ook de klad in komt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_191020132
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 05:34 schreef JoshCampbell het volgende:
Wat zijn jullie gedachtes omtrent The Mall of the Netherlands, word dat iets?
Had er nog nooit van gehoord, maar aangezien het voor mij 130Km rijden is is het al niet interessant. Ik heb op kortere afstand leukere winkelgebieden als ik dan toch per se weg wil.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator dinsdag 14 januari 2020 @ 08:31:09 #136
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_191020164
In Duitsland zijn ze heel goed in van die megashoppingcenters, CentrO in Oberhausen, Waterfront in Bremen (alleen die parkeergarage kun je al in verdwalen) en zo zijn er nog talloze. Ze zijn wel allemaal makkelijk bereikbaar, dat zie ik bij dat ding in Den Haag weer niet helemaal terug.
Ook (en dat kun je verwachten) heeeeel veel ketenwinkels die je overal ziet, maar die waarschijnlijk vanwege de huur daar wel wat duurder zijn.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_191020205
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 08:31 schreef djkoelkast het volgende:
In Duitsland zijn ze heel goed in van die megashoppingcenters, CentrO in Oberhausen, Waterfront in Bremen (alleen die parkeergarage kun je al in verdwalen) en zo zijn er nog talloze. Ze zijn wel allemaal makkelijk bereikbaar, dat zie ik bij dat ding in Den Haag weer niet helemaal terug.
Ook (en dat kun je verwachten) heeeeel veel ketenwinkels die je overal ziet, maar die waarschijnlijk vanwege de huur daar wel wat duurder zijn.
Zat even door de lijst met winkels te kijken, maar al die ketens heb ik hier ook in de eerste de beste stad 15 minuten verderop zitten. Dan idd nog liever naar CentrO toe oid, dan heb ik nog het idee dat ik eens wat anders zie.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 14 januari 2020 @ 08:40:18 #138
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_191020269
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 01:43 schreef ConnerJohn het volgende:
Als Amazon echt komt dan kan Bol.com hun koffers wel pakken. Bol kost nog steeds veel geld voor AH en het blijft vreemd dat als een derde partij wat verkoopt op het platform dat zoiets bij de omzet van Bol.com gerekend wordt. Ik denk dat als de vooruitzichten stagneren AH Bol.com als een blok laat vallen. Ik hoorde laatst dat een winkelier 17% aan Bol.com moet betalen over de brutoprijs, die zullen ook in de rij staan om voor een ander groot platform te kiezen waar de tarieven lager zijn.
Amazon heeft als grote kracht dat ze hun grootste winsten binnenhalen met hun clouddiensten als AWS, daardoor hebben ze ook flink wat kapitaal om te investeren in het webwinkelgebied. Dat heeft een Bol niet. Maar toch heeft Bol.com de naam in Nederland.
Don't let my username fool you...
pi_191020766
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 07:34 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Den Haag is vol, niet te bereiken met de auto en als je er wel komt staat 'ie binnen de kortste keren in de fik.
Een beetje ondernemer ziet hier kansen om daar dan een autohandel te gaan starten :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_191020833
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 08:40 schreef Metalfreak het volgende:

[..]
Maar toch heeft Bol.com de naam in Nederland.
Zo langzamerhand heeft Bol wel een beetje de naam als dure webwinkel. Als Amazon daar onder kan gaan zitten, kan het hard gaan met hun imago.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191020974
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 05:34 schreef JoshCampbell het volgende:
Wat zijn jullie gedachtes omtrent The Mall of the Netherlands, word dat iets?
Ik ben er een tijdje geleden geweest tijdens koopavond samen met een vriendin
We waren binnen een uur klaar met winkelen :')
Het zal wel hartstikke leuk worden, maar nu is er nog niet zoveel te beleven
pi_191021117
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 09:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zo langzamerhand heeft Bol wel een beetje de naam als dure webwinkel. Als Amazon daar onder kan gaan zitten, kan het hard gaan met hun imago.
Heb ook het idee dat meer en meer mensen alles voort duur vinden.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Redactie Frontpage dinsdag 14 januari 2020 @ 10:18:06 #143
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191021398
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 09:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zo langzamerhand heeft Bol wel een beetje de naam als dure webwinkel. Als Amazon daar onder kan gaan zitten, kan het hard gaan met hun imago.
Bol is toch altijd al een dure webwinkel geweest, daar bestel je als je per se iets morgen (of vandaag) in huis wilt hebben, niet omdat het een goedkope winkel is.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_191021591
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 09:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zo langzamerhand heeft Bol wel een beetje de naam als dure webwinkel. Als Amazon daar onder kan gaan zitten, kan het hard gaan met hun imago.
Vind ik niet, niet meer. Een tijdje terug nog grote technische Lego vergeleken met Amazon en die waren bij bol.com goedkoper, sommige een paar tientjes. Had ik niet verwacht. En dan heb je het ook nog de volgende dag in huis. Bovendien is de service van bol.com erg goed, doen niet moeilijk. Tenminste, mijn ervaring. Ik heb weleens dingen kunnen terugsturen buiten de 30 dagen. Ik heb ook 2 keer een cadeaubon van 5,00 en 7,50 euro in mijn winkelmandje gekregen na een klachten.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 10:51:31 #145
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_191021931
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 09:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zo langzamerhand heeft Bol wel een beetje de naam als dure webwinkel. Als Amazon daar onder kan gaan zitten, kan het hard gaan met hun imago.
Ja, dat imago hebben ze bij mij ook hoor, maar zelfs Henk & Ingrid + hun opa en oma kennen Bol.com. Dat vind ik toch een behoorlijke prestatie. Dat moet Amazon nog maar eens eerst voor elkaar krijgen.

Maar inderdaad: ik vind eigenlijk altijd wel een goedkopere webshop dan Bol.
Don't let my username fool you...
  dinsdag 14 januari 2020 @ 11:16:22 #146
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191022231
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 10:31 schreef Mylene het volgende:

Bovendien is de service van bol.com erg goed, doen niet moeilijk. Tenminste, mijn ervaring. Ik heb weleens dingen kunnen terugsturen buiten de 30 dagen. Ik heb ook 2 keer een cadeaubon van 5,00 en 7,50 euro in mijn winkelmandje gekregen na een klachten.
Die goede service wordt betaald door de winkelier.
Die krijgt na 40 dagen plots zijn spullen terug en kan/mag nuet weigeren. Ook de cadeaubon betaakd de winkelier.

Daarom gaat de winkelier graag weg bij Bol.
Tot nooit .......
  dinsdag 14 januari 2020 @ 11:22:55 #147
62913 Blik
The one and Only!
pi_191022309
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 10:18 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Bol is toch altijd al een dure webwinkel geweest, daar bestel je als je per se iets morgen (of vandaag) in huis wilt hebben, niet omdat het een goedkope winkel is.
Helemaal niet mee eens, bij bol.com zitten verzendkosten altijd bij de prijs inbegrepen waar je bij 9 vd 10 winkels nog een flink aantal euro kan optellen. Het kan overigens prima zo zijn dat je een webshop kan vinden die goedkoper is, maar over de grote gemene deler is bol.com scherp geprijst (in Nederland).
  dinsdag 14 januari 2020 @ 11:27:43 #148
62913 Blik
The one and Only!
pi_191022384
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 01:43 schreef ConnerJohn het volgende:
Als Amazon echt komt dan kan Bol.com hun koffers wel pakken. Bol kost nog steeds veel geld voor AH en het blijft vreemd dat als een derde partij wat verkoopt op het platform dat zoiets bij de omzet van Bol.com gerekend wordt. Ik denk dat als de vooruitzichten stagneren AH Bol.com als een blok laat vallen. Ik hoorde laatst dat een winkelier 17% aan Bol.com moet betalen over de brutoprijs, die zullen ook in de rij staan om voor een ander groot platform te kiezen waar de tarieven lager zijn.
Wat die ondernemer even mist is wat bol.com vervolgens doet zodat die ondernemer redelijk makkelijk zijn spullen kan verkopen op bol.com. 10 miljoen klanten, miljoenen unieke klantbezoeken per dag, SEO/SEA op google voor zijn producten en de ondernemer hoeft geen eigen webwinkel te starten. Maar als die ondernemer de waarde er niet van inziet moet die gewoon stoppen en proberen met Amazon samen te werken. Wens hem veel succes! MIsschien wint die een procentje aan de kostenkant, maar wordt vervolgens geconfronteerd met het moeten afnemen van veel meer diensten om uberhaupt te kunnen verkopen en er is veel meer internationale concurrentie

Ik denk dat het grootste slachtoffer van Amazon de middenstand gaat worden
  dinsdag 14 januari 2020 @ 11:28:31 #149
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191022397
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:16 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Die goede service wordt betaald door de winkelier.
Die krijgt na 40 dagen plots zijn spullen terug en kan/mag nuet weigeren. Ook de cadeaubon betaakd de winkelier.

Daarom gaat de winkelier graag weg bij Bol.
internet winkelier zijn op kleine schaal is ook moeilijk, met Bol heb je wel bereik.
pi_191022457
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:16 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Die goede service wordt betaald door de winkelier.
Die krijgt na 40 dagen plots zijn spullen terug en kan/mag nuet weigeren. Ook de cadeaubon betaakd de winkelier.

Daarom gaat de winkelier graag weg bij Bol.
Ik heb het niet over een externe verkoper.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 11:34:17 #151
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191022463
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

internet winkelier zijn op kleine schaal is ook moeilijk, met Bol heb je wel bereik.
Dat klopt, maar de goede service van Bol heeft wel een keerzijde.
Ik heb wel eens een bestelling (150 euro!) dubbel ontvangen door een fout van Bol (niet de winkelier dus). Ik hoefde het van Bol niet te retourneren.

Dit was binnen één telefoongesprek, zonder overleg met de winkelier.
Tot nooit .......
pi_191022576
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:34 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat klopt, maar de goede service van Bol heeft wel een keerzijde.
Ik heb wel eens een bestelling (150 euro!) dubbel ontvangen door een fout van Bol (niet de winkelier dus). Ik hoefde het van Bol niet te retourneren.

Dit was binnen één telefoongesprek, zonder overleg met de winkelier.
Tja en aan de andere kant weigerde bol m'n nieuwe amerikaanse koelkast 2 meter verder te rijden de keuken in ('we leveren alleen over de eerste drempel!')
Terwijl coolblue alles neerzet, aansluit en test.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 14 januari 2020 @ 12:05:59 #153
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_191022894
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:43 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Tja en aan de andere kant weigerde bol m'n nieuwe amerikaanse koelkast 2 meter verder te rijden de keuken in ('we leveren alleen over de eerste drempel!')
Terwijl coolblue alles neerzet, aansluit en test.
BCC ook, koelkast netjes aangesloten
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_191022922
Mediamarkt heeft mijn koelkast ook netjes geleverd en aangesloten. De oude koelkast namen ze mee.
pi_191023536
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 19:03 schreef borisz het volgende:
De Blokker. Voor na mijn verhuizing heb ik daar best wat gekocht. Maar ja waterkoker, pannen, strijkplank en vuilnisbak heb je er maar één in de zoveel jaar nodig. Dus afgelopen jaar heb ik er zeer vrij weinig gekocht, want had ook niets nodig.

:s)
Ik koop er eens in de heel veel tijd stofzuigerzakken. Verder niets. Zou ook niet weten wat ik nog moet daar verder.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator dinsdag 14 januari 2020 @ 13:14:33 #156
18653 crew  D.
pi_191023910
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2020 18:43 schreef Ronald het volgende:
Amazon komt nu echt naar Nederland https://eenvandaag.avrotr(...)tekent-dat-voor-jou/
Ben benieuwd of bol.com dat overleeft.
Ik lees daar dat het geruchten zijn :Y

Maar ze zijn welkom hoor *O*

Toevallig laatst het boek over Bezos gelezen :Y
  dinsdag 14 januari 2020 @ 14:51:10 #157
62913 Blik
The one and Only!
pi_191025115
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 13:14 schreef D. het volgende:

[..]

Ik lees daar dat het geruchten zijn :Y

Maar ze zijn welkom hoor *O*

Toevallig laatst het boek over Bezos gelezen :Y
Dit is het geruchten-stadium inmiddels allang voorbij. Q1 gaat Amazon gewoon starten.

Ik denk leuk voor de klant, want meer keuze. Ik denk drama voor Nederlandse retail en werkgelegenheid op langere termijn.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 15:03:33 #158
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_191025270
En al het geld gaat naar de rekening van Bezos in plaats van in de Nederlandse economie.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 15 januari 2020 @ 09:05:09 #159
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_191037105
het is al geen gerucht meer:

Amazon gaat dit jaar meer productcategorieën via Nederlandse site bieden

Nederlandse en buitenlandse bedrijven die via Amazon.nl producten willen aanbieden, kunnen zich vanaf woensdag als partner registreren bij de Nederlandse Seller Central van het bedrijf. Die partners kunnen dan later dit jaar via de Nederlandse site van Amazon producten aanbieden in tal van productcategorieën, waaronder consumentenelektronica, computers, consoles & games, verlichting en muziekinstrumenten.

https://tweakers.net/nieu(...)dse-site-bieden.html
  woensdag 15 januari 2020 @ 09:09:29 #160
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191037166
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:05 schreef KingRadler het volgende:
het is al geen gerucht meer:

Amazon gaat dit jaar meer productcategorieën via Nederlandse site bieden

Nederlandse en buitenlandse bedrijven die via Amazon.nl producten willen aanbieden, kunnen zich vanaf woensdag als partner registreren bij de Nederlandse Seller Central van het bedrijf. Die partners kunnen dan later dit jaar via de Nederlandse site van Amazon producten aanbieden in tal van productcategorieën, waaronder consumentenelektronica, computers, consoles & games, verlichting en muziekinstrumenten.

https://tweakers.net/nieu(...)dse-site-bieden.html
:9~
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_191037287
Lekker weer zo'n bedrijf a la de Action die Nederland kapot maakt met hun troep
U MAD?
  woensdag 15 januari 2020 @ 09:18:53 #162
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191037314
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:17 schreef de_boswachter het volgende:
Lekker weer zo'n bedrijf a la de Action die Nederland kapot maakt met hun troep
Alles wat ik tot nu van Amazon Basics heb besteld is van meer dan prima kwaliteit. Kabels zijn vaak beter dan wat er meegeleverd wordt met je apparaten.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 15 januari 2020 @ 09:23:40 #163
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191037376
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:17 schreef de_boswachter het volgende:
Lekker weer zo'n bedrijf a la de Action die Nederland kapot maakt met hun troep
Action is tenminste nog Nederlands
pi_191037506
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

Action is tenminste nog Nederlands
Ohja zie het, dacht dat die zooi Frans was....
U MAD?
  woensdag 15 januari 2020 @ 09:45:43 #165
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_191037742
Alle producten zijn toch Chinees
  Moderator woensdag 15 januari 2020 @ 09:49:32 #166
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_191037809
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:45 schreef KingRadler het volgende:
Alle producten zijn toch Chinees
Ook veel partijen en spul wat weer in NL geïmporteerd worden, resten, Duits spul.
In Duitsland heb je meerdere ketens met dit soort spul, in het VK heb je Poundland, 99p store (is een heel interessante docu over geweest op tv een paar jaar terug), het concept is niet nieuw, maar hier hebben ze weinig concurrentie en iedereen wil blijkbaar z'n huis volzetten met goedkope meuk.

Aan de andere kant: ik koop er wel sokken bijvoorbeeld. Ze zijn voorzien van Oeko-texlogo, goedkoop, de dikte die ik prettig vind en dat er dan sneller een gat in zit: koop je gewoon nieuwe.
Dat is het tegenwoordig ook geworden, een weggooimaatschappij. Geen sokken meer stoppen ;)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_191038171
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 07:34 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Den Haag is vol, niet te bereiken met de auto en als je er wel komt staat 'ie binnen de kortste keren in de fik.
Is dat zo? Dacht dat dat alleen zo is in Amsterdam en Utrecht vanwege hun infrastructuur. Lijkt geen belemmering te zijn voor al die (dagjes-)toeristen en andere bezoekers voor de binnenstad :P. Rotterdam hetzelfde verhaal.
  woensdag 15 januari 2020 @ 10:16:18 #168
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_191038187
Ik koop ondergoed en sokken bij de Action, heb niet het idee dat ze minder lang meegaan dan van andere winkels.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_191038191
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 07:42 schreef Perrin het volgende:

[..]

Heeft wel wat nieuwigheidswaarde en is een aardig uitje.

Maar ik zie niet in waarom het daar veel anders zal lopen dan bij andere grote winkelcentra.

Ik verwacht dat er daar na een paar jaar ook de klad in komt.
Hoog Catherijne en Outlet Roermond doen het meer dan prima toch? Als groot bijkomend voordeel is de goede bereikbaarheid per auto en een uniek winkelaanbod.
pi_191038202
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 08:26 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Had er nog nooit van gehoord, maar aangezien het voor mij 130Km rijden is is het al niet interessant. Ik heb op kortere afstand leukere winkelgebieden als ik dan toch per se weg wil.
Zoals?
pi_191038374
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:17 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Zoals?
Het centrum van Oisterwijk :P
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  † In Memoriam † woensdag 15 januari 2020 @ 14:26:01 #172
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_191042316
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:32 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Het centrum van Oisterwijk :P
En bezoek je dan álle 6 winkels? :7
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_191043236
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 01:43 schreef ConnerJohn het volgende:
Als Amazon echt komt dan kan Bol.com hun koffers wel pakken. Bol kost nog steeds veel geld voor AH en het blijft vreemd dat als een derde partij wat verkoopt op het platform dat zoiets bij de omzet van Bol.com gerekend wordt. Ik denk dat als de vooruitzichten stagneren AH Bol.com als een blok laat vallen. Ik hoorde laatst dat een winkelier 17% aan Bol.com moet betalen over de brutoprijs, die zullen ook in de rij staan om voor een ander groot platform te kiezen waar de tarieven lager zijn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:16 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Die goede service wordt betaald door de winkelier.
Die krijgt na 40 dagen plots zijn spullen terug en kan/mag nuet weigeren. Ook de cadeaubon betaakd de winkelier.

Daarom gaat de winkelier graag weg bij Bol.
Ik heb geen idee maar is Amazon dan veel goedkoper voor ondernemers? Ik kan me dat eigenlijk niet voorstellen.
  woensdag 15 januari 2020 @ 16:17:15 #174
62913 Blik
The one and Only!
pi_191043862
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:36 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

[..]

Ik heb geen idee maar is Amazon dan veel goedkoper voor ondernemers? Ik kan me dat eigenlijk niet voorstellen.
Tuurlijk niet, maar het bekt wel lekker om te zeggen dat je succes hebt op Amazon. Tarieven zijn bij beide partijen op productgroepniveau gedifferentieerd, en die tarieven verschillen echt niet zo heel veel.
  woensdag 15 januari 2020 @ 20:58:14 #175
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_191048029
Morgen meer duidelijkheid over Didi
  donderdag 16 januari 2020 @ 10:19:52 #176
62913 Blik
The one and Only!
pi_191053839
Niet failliet, maar wel weer een merk dat besluit geen fysieke winkels meer aan te houden: Bose

https://tweakers.net/nieu(...)er-europa-en-vs.html

Weer één voor in de categorie, "Waarom stenen winkels winnen"
pi_191055436
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:32 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Het centrum van Oisterwijk :P
Dichterbij zal het vast zijn maar leuker?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 16 januari 2020 @ 12:02:01 #178
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_191055563
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 16 januari 2020 @ 12:13:22 #179
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_191055690
Eindelijk ziet men het licht, het einde van Fysieke Winkels is in zicht,
Ingrijpen voordat ze failliet gaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door KingRadler op 16-01-2020 12:22:16 ]
pi_191055781
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:16 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Hoog Catherijne en Outlet Roermond doen het meer dan prima toch? Als groot bijkomend voordeel is de goede bereikbaarheid per auto en een uniek winkelaanbod.
Outlet roetmond draait op duitsers, aziatische toeristen en merkwinkels. Zijn dat factoren die ook van toepassing zijn op de holland mall?
pi_191055867
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Outlet roetmond draait op duitsers, aziatische toeristen en merkwinkels. Zijn dat factoren die ook van toepassing zijn op de holland mall?
Westfield Unibail-Rodamco heeft dit soort Malls eerder gebouwd in Dubai en Stockholm en daar waren merkwinkels gecombineerd met sterke lokale winkels, entertainment en horeca hun paradepaardjes.

Ik hoorde inderdaad dat Roermond behoorlijk wat Russen, Chinezen en Arabieren trekt. Waar komen die lui vandaan dan? Lijkt me dat indien het aanbod daar is dat bij Den Haag ook zo zou moeten zijn, vooral omdat Den Haag een veel logischere ligging heeft. Ding is echter wel dat Roermond een Outlet center is en dat is The Mall of the Netherlands niet. Duitsers hoef je er dan weer niet te verwachten in dezelfde mate als in Roermond, wederom vanwege de ligging.
pi_191056159
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:27 schreef JoshCampbell het volgende:


Ik hoorde inderdaad dat Roermond behoorlijk wat Russen, Chinezen en Arabieren trekt. Waar komen die lui vandaan dan?
toeristen die een dagje outlet ipv madurodam doen. Verder is het outlet center in roermond ook nog goed bereikbaar per trein. Verder kunnen de toeristen dan nog het mooie oude centrum van roermond bewonderen op die dag. :P
pi_191056442
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:27 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]
Ik hoorde inderdaad dat Roermond behoorlijk wat Russen, Chinezen en Arabieren trekt. Waar komen die lui vandaan dan?
Rusland, China, Dubai vermoed ik.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 16 januari 2020 @ 14:13:07 #185
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_191057277
quote:
weinig _O_

vrijwel geen autonome groei maar alleen door nieuwe winkels:

quote:
De nieuwe filialen door heel Europa zorgden in de eerste zestien weken van het nieuwe boekjaar voor een omzetgroei van 3%.
sterker nog:

quote:
Britse winkels die langer dan een jaar open zijn, zagen de verkopen in doorsnee wel een fractie dalen.

DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 16 januari 2020 @ 14:58:07 #186
62913 Blik
The one and Only!
pi_191057982
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:13 schreef rubbereend het volgende:

[..]

weinig _O_

vrijwel geen autonome groei maar alleen door nieuwe winkels:
[..]

sterker nog:
[..]

Een beetje het Action verhaal. Wel groei, maar alleen maar door het openen van een shitload aan extra winkels
pi_191058041
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Rusland, China, Dubai vermoed ik.
_O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 16 januari 2020 @ 16:40:41 #188
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191059519
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:13 schreef rubbereend het volgende:
vrijwel geen autonome groei maar alleen door nieuwe winkels:
nieuwe winkels openen IS autonome groei.
Tot nooit .......
pi_191067746
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 11:52 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Dichterbij zal het vast zijn maar leuker?
Leuker dan zo'n overdekte hal vol met eenheidsworst? Zeker.
Feit dat er bussen uit Amsterdam komen om daar een dagje te shoppen zegt ook wel wat.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_191067786
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 07:49 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Leuker dan zo'n overdekte hal vol met eenheidsworst? Zeker.
Feit dat er bussen uit Amsterdam komen om daar een dagje te shoppen zegt ook wel wat.
Dat is het 'm nu juist, ze willen iets unieks bieden dus niet louter eenheidsworst. Komen er serieus bussen vanuit Amsterdam naar Oisterwijk?
pi_191068055
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 07:54 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Dat is het 'm nu juist, ze willen iets unieks bieden dus niet louter eenheidsworst. Komen er serieus bussen vanuit Amsterdam naar Oisterwijk?
Kennis van me heeft een meubelzaak daar en die krijgt ze met regelmaat over de vloer. Gaan bij hem shoppen en dan nog even het centrum in en een restaurantje of terrasje pakken. Zit ook een groot hotel/conferentiecentrum daar en het is al met al een mooie omgeving.
Tuurlijk heb je daar ook gewoon de Sissy Boy, de Blokker en de Hema maar welk centrum van Nederland is qua winkels nog wel echt uniek te noemen? Het zijn de paar exclusievere winkels die het goed doen.
Ook die bakkerij van Robert van Heel Holland Bakt trekt volk bijv.

Het is een van de weinige dorpen in de regio die niet kampt met (veel) leegstand, ze doen blijkbaar wat goed.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_191068237
qua amazon zag ik nog een bericht van een kennis met een eigen webshop:

quote:
vroeg na registratie of er in de toekomst verificatie/betaling via bijv. iDeal/paypal mogelijk is. Momenteel is een creditcard een vereiste. Niet bepaald gangbaar in NL.

Ik kreeg dit antwoord. Gaf me nog niet gelijk vertrouwen... Heel wat anders dan m'n ervaringen tot nu toe bij Bol.com.

"Beste zakenpartner,

Groeten van Amazon Seller Support, bedankt voor het bereiken van ons!
Ik begrijp dat u problemen heeft met betalingen.
Dankjewel voor je aanvraag. Amazon groeit met de dag en uw feedback is waardevol voor ons.
Zodra we nieuwe functies hebben, zullen we onze verkopers hiervan op de hoogte stellen via massamail. Daarom vraag ik u vriendelijk om uw geduld tijdens dit proces.
Ik help je graag vandaag nog!
Aarzel niet om opnieuw contact met ons op te nemen door een nieuwe case te openen als u meer hulp nodig hebt.

Fijne dag!

Vriendelijke groeten

Please let us know how we did.

Were you satisfied with the support provided?"
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_191068252
Amerikaan met een A2-cursus Nederlands op zak.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 17 januari 2020 @ 09:15:58 #194
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191068400
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 09:01 schreef nostra het volgende:
Amerikaan met een A2-cursus Nederlands op zak.
Gewoon een van de standaard antwoorden.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_191068725
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 08:35 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Kennis van me heeft een meubelzaak daar en die krijgt ze met regelmaat over de vloer. Gaan bij hem shoppen en dan nog even het centrum in en een restaurantje of terrasje pakken. Zit ook een groot hotel/conferentiecentrum daar en het is al met al een mooie omgeving.
Tuurlijk heb je daar ook gewoon de Sissy Boy, de Blokker en de Hema maar welk centrum van Nederland is qua winkels nog wel echt uniek te noemen? Het zijn de paar exclusievere winkels die het goed doen.
Ook die bakkerij van Robert van Heel Holland Bakt trekt volk bijv.

Het is een van de weinige dorpen in de regio die niet kampt met (veel) leegstand, ze doen blijkbaar wat goed.
Het is dan ook het Wassenaar van Brabant.
Oisterwijk heeft een ontzettend rijke populatie met misschien ditto shops.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 17 januari 2020 @ 09:45:20 #196
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191068798
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 09:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het is dan ook het Wassenaar van Brabant.
Oisterwijk heeft een ontzettend rijke populatie met misschien ditto shops.
Mooie huizen ook, zeker daar bij alle vennen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 17 januari 2020 @ 09:52:53 #197
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_191068929
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 08:35 schreef Ceased2Be het volgende:
maar welk centrum van Nederland is qua winkels nog wel echt uniek te noemen?
Wij hebben nog een Videoland, redeijk uniek.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_191068964
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 09:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het is dan ook het Wassenaar van Brabant.
Oisterwijk heeft een ontzettend rijke populatie met misschien ditto shops.
Klopt, maar met alleen shops in het hoogsegment zouden ze het niet redden. Ze laten wel zien dat een gezellig centrum met een gevarieerd aanbod het gewoon goed kan doen.

quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 09:52 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Wij hebben nog een Videoland, redeijk uniek.
Ik dacht dat wij nog een videoland hadden, maar daar zit een groentenboer in die de lichtbak heeft (moeten?) laten hangen :D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 17 januari 2020 @ 09:56:05 #199
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_191068975
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 09:55 schreef Ceased2Be het volgende:
heeft (moeten?) laten hangen
De nostalgie.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_191069057
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 09:56 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

De nostalgie.
excuus, het is de filmclub en zit naast de groentenboer.
* Ceased2Be pakt nog een koffie

https://www.google.com/ma(...)w!2e0!7i13312!8i6656
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 17 januari 2020 @ 10:23:50 #201
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_191069337
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 10:02 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

excuus, het is de filmclub en zit naast de groentenboer.
* Ceased2Be pakt nog een koffie

https://www.google.com/ma(...)w!2e0!7i13312!8i6656
Die hier is ook meer een tabakshop tegenwoordig. Wel geinig met die fotograaf ernaast met Kodakbord.

https://goo.gl/maps/MY9r1MXUKReje8zYA
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  † In Memoriam † vrijdag 17 januari 2020 @ 22:01:15 #202
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_191079524
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 08:59 schreef Ceased2Be het volgende:
qua amazon zag ik nog een bericht van een kennis met een eigen webshop:
[..]

Dat belooft weinig goeds. Ze lijken in ieder geval niet serieus te investeren in klanttevredenheid.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_191159861
Doek valt voor beruchte webshop Neckermann.com na forse kritieken en vele aangiftes

https://www.ad.nl/binnenl(...)aangiftes~a6fb6079b/
  donderdag 23 januari 2020 @ 16:47:52 #204
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_191160229
Eindelijk gerechtigheid
pi_191169914
quote:
Familiebedrijf C&A sluit 30 van de 160 winkels in Frankrijk

Kledingketen C&A sluit in Frankrijk dertig winkels. Het Nederlandse familiebedrijf, dat sinds 1972 aanwezig is in Frankrijk, heeft het personeel volgens Franse media vorige week vrijdag op de hoogte gesteld van het nieuws. Inmiddels heeft C&A Frankrijk de stap bevestigd, schrijft Het Financiële Dagblad.

Het bedrijf benadrukt dat de sluitingen nodig zijn om ‘ons aan te passen bij de veranderingen in een sector die constant in verandering is en de weg omhoog terug te vinden‘.

Geprobeerd wordt de werknemers in andere winkels van de keten onder te brengen. Maar blijkt problematisch, omdat de afstand tot het werk voor de betrokkenen te groot wordt. C&A heeft 160 winkels in Frankrijk en ongeveer 2800 werknemers.
https://www.ad.nl/binnenl(...)frankrijk~af49b3e67/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 24 januari 2020 @ 09:45:46 #206
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_191170754
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 08:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dit gaat alleen maar meer worden, winkelbedrijven die gaan inkrimpen en zich meer op Online gaan toeleggen.
pi_191170807
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 09:45 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Dit gaat alleen maar meer worden, winkelbedrijven die gaan inkrimpen en zich meer op Online gaan toeleggen.
De bedrijven die goed kunnen inkrimpen blijven nog wel even bestaan. Bedrijven die dat niet of te laat kunnen gaan nog wel omvallen.
dag
  vrijdag 24 januari 2020 @ 10:31:46 #208
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_191171333
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 09:49 schreef Peter het volgende:

[..]

De bedrijven die goed kunnen inkrimpen blijven nog wel even bestaan. Bedrijven die dat niet of te laat kunnen gaan nog wel omvallen.
Natuurlijk blijven die bestaan.
  vrijdag 24 januari 2020 @ 10:32:11 #209
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_191171338
Als je nu geen plannen hebt om in te krimpen dan is het te laat.
pi_191174932
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 09:15 schreef Perrin het volgende:

[..]

Gewoon een van de standaard antwoorden.
Als dit een standaardantwoord is dan laat je dit toch een keertje nakijken door iemand die wel basaal Nederlands beheerst?
pi_191175085
Kan iemand uitleggen waarom amazon kiest voor lokale websites?? Wat is de truc daar achter??
speak only if it improves the silence.
pi_191176475
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:48 schreef TjjWester het volgende:
Kan iemand uitleggen waarom amazon kiest voor lokale websites?? Wat is de truc daar achter??
Lokale markt vraagt om lokale producten, gewoontes, betaalmiddelen en aanbieders?
dag
pi_191176690
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 16:13 schreef Peter het volgende:

[..]

Lokale markt vraagt om lokale producten, gewoontes, betaalmiddelen en aanbieders?
Het is veel gemakkelijker om 1 website aan te bieden en op basis van de locatie optie aan te bieden voor producten, betaalmiddelen en aanbieders. Zoals bijvoorbeeld ebay heel goed doet.

Accepteerd amazon inmiddels ideal?? Anders is dat argument nutteloos.

Voor handelaren is het nu behoorlijk veel werk en vooral adminstratieve rompslomp om op de diverse amazon sites actief te zijn.
speak only if it improves the silence.
pi_191271966
De Utrechtse Bazaar failliet.

Mismanagement of geen markt?
pi_191331996
https://www.nu.nl/economi(...)en-euro-verlies.html

quote:
Hudson's Bay Nederland draaide vorig jaar 73 miljoen euro verlies

De Nederlandse tak van Hudson's Bay heeft vorig jaar tot 28 november een verlies van 73 miljoen euro gedraaid, blijkt maandag uit het eerste faillissementsverslag van de curatoren. Het concern maakte vorig jaar een omzet van 179,7 miljoen euro.

In 2018 en 2017 boekte het concern ook al verlies. Toen ging het om respectievelijk 81,4 miljoen euro en 28,6 miljoen euro.

HBC Netherlands BV, de Nederlandse tak van de Canadese warenhuisketen, maakte eind vorig jaar bekend uit Nederland te vertrekken en werd tegen het einde van het jaar failliet verklaard.

De curatoren schrijven in het verslag dat het bestuur van HBC Netherlands in het voorjaar van vorig jaar nog een strategie wilde uitwerken om het concern winstgevend te maken, maar in de zomer van 2019 wilde het moederbedrijf dat de activiteiten werden gestaakt vanwege de "aanhoudende en zwaar verlieslatende operatie" van HBC.
pi_191332336
quote:
De ruim 250 mln kosten en kleine 180 mln omzet.

Brrrrrr, die hebben écht verlies gedraaid.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 3 februari 2020 @ 21:31:02 #217
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_191334498
184 miljoen verlies in 3 jaar tijd! Holy shit! :o

En velen zetten vooraf al vraagtekens bij het plan van Hudson's Bay om in Nederland actief te worden en meteen met zoveel winkels tegelijk.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 07:06:25 #218
40566 Ericr
Livewrong
pi_191339026
Nog geen 11 duizend per dag per winkel aan omzet. Tegelijkertijd, gelet op hoe leeg het meestal was alsnog een prestatie.
pi_191339072
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 23:52 schreef Kirumba het volgende:
De Utrechtse Bazaar failliet.

Mismanagement of geen markt?
http://www.utrechtsebazaar.nl/laatste-weekend-utrechtse-bazaar/

Als ik dit zo lees was de gemeente Utrecht een lul, die bovendien huizen wil bouwen.
lekker faxen heel de dag echt genot
  woensdag 5 februari 2020 @ 10:56:35 #220
62913 Blik
The one and Only!
pi_191358799
Hans van Tellingen heeft weer een briljant stuk geplaatst in het Elsevier, ben benieuwd hoe lang Elsevier deze pulp nog gaat plaatsen. De reacties zijn ook niet mals.

https://www.elsevierweekb(...)enen-winkels-735574/

Mooiste quote is misschien wel:

quote:
"Stenen winkels winnen, maar we moeten ze wel bijstaan en online (wat aan het verliezen is!) zwaarder belasten. Dat is belangrijk, omdat stenen winkels moeten winnen."
Hans van Tellingen :')
pi_191358960
Hoe die kerel het geschopt heeft tot vermaard expert is een raadsel :')

quote:
Al is online geen op zichzelf staand verdienmodel. Integendeel. Online kost alleen maar geld. Tenminste: als je webwinkel ‘pure player’ blijft.
Ja, klopt. Met online verkopen verlies je alleen maar. Daarom zijn er ook nog nooit succesvolle webshops geweest. |:(

Verder staat zijn (overigens onzettend irritant geschreven, met van die jip en janneke-zinnetjes) stukje zo vol met subjectiviteit, doelbewuste selectiviteit en aantoonbare onzin dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen. Het met bestelbusjes bezorgen van je online aankopen is vervuilend, maar met z'n allen per auto naar de stenen winkel gaan benoemt hij niet als nadeel, we moeten terug naar vroeger maar niet naar thuisbezorging want dat is iets van vroeger, hij impliceert dat de crisis van 2008 veroorzaakt werd door leningen aan webwinkels, hij heeft het over onvriendelijke en slecht betaalde bezorgers en medewerkers van webshops terwijl dat ook speelt bij de werknemers van sommige stenen ketens, etc.

Echt, wtf joh. :{w
pi_191358977
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 07:06 schreef Ericr het volgende:
Nog geen 11 duizend per dag per winkel aan omzet. Tegelijkertijd, gelet op hoe leeg het meestal was alsnog een prestatie.
Dat is inderdaad nog vrij veel zou je denken.. alhoewel, de prijzen waren dermate hoog dat je daar gemiddeld denk ik wel snel 100-200¤ uit zou geven, ergo 50-100 kopende klanten per dag.

Nee, dan red je het echt niet :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191359129
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:56 schreef Blik het volgende:
Hans van Tellingen heeft weer een briljant stuk geplaatst in het Elsevier, ben benieuwd hoe lang Elsevier deze pulp nog gaat plaatsen. De reacties zijn ook niet mals.

https://www.elsevierweekb(...)enen-winkels-735574/

Mooiste quote is misschien wel:
[..]

Hans van Tellingen :')
Het artikel is niet best geschreven en teveel vanuit het oogpunt van de binnensteden maar toch raakt hij wel een relevant punt; er is een ongelijk speelveld waarin grote webwinkels onevenredig bevoordeeld worden (deels met belastinggeld) ten opzichte van fysieke winkels. Alleen de oproep tot meer belasting heffen is een 'red flag' bij het Elsevier publiek.
  woensdag 5 februari 2020 @ 11:37:48 #224
62913 Blik
The one and Only!
pi_191359267
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:25 schreef Havermout2 het volgende:

[..]

Het artikel is niet best geschreven en teveel vanuit het oogpunt van de binnensteden maar toch raakt hij wel een relevant punt; er is een ongelijk speelveld waarin grote webwinkels onevenredig bevoordeeld worden (deels met belastinggeld) ten opzichte van fysieke winkels. Alleen de oproep tot meer belasting heffen is een 'red flag' bij het Elsevier publiek.
Dat ongelijke speelveld komt toch echt doordat fysieke winkels de schaalbaarheid van een webwinkel niet hebben. Een webwinkel heeft hogere kosten op het vlak van distributie en IT, een fysieke winkel heeft hogere kosten op het vlak van huur en personeel en heeft daarnaast nog wat andere (deels externe) factoren die een negatieve invloed hebben zoals beperkte ruimte/voorraad en parkeerkosten voor winkels in het centrum.

Waarin webwinkels dan bevooroordeeld worden is mij onduidelijk. Ik zie wel dat fysieke winkels de nadelen ondervinden van lokale politiek die zijn budgetten moet opvullen met parkeerkosten en de altijd winstgeile vastgoedmarkt die huren steeds verder verhogen maar nooit zullen verlagen.
  woensdag 5 februari 2020 @ 11:40:59 #225
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_191359307
Als men nu bezorg tarieven en retour tarieven aanpassen van webwinkels.
Dat kan zeker de binnensteden helpen.
pi_191359311
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Waarin webwinkels dan bevooroordeeld worden is mij onduidelijk. Ik zie wel dat fysieke winkels de nadelen ondervinden van lokale politiek die zijn budgetten moet opvullen met parkeerkosten en de altijd winstgeile vastgoedmarkt die huren steeds verder verhogen maar nooit zullen verlagen.
Waarheid als een koe. Sterker nog, de vastgoedmensen laten panden liever leeg staan dan dat ze hun huren verlagen. Die combinatie van bereikbaarheid, parkeerkosten, kunnen vinden wat je zoekt, chagrijnig personeel, wachttijden, weersinvloeden maakt gewoon dat fysiek winkelen steeds minder aantrekkelijk wordt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 5 februari 2020 @ 11:44:19 #227
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_191359354
Schoenenketen Engelen failliet

Schoenenketen Engelen is dinsdag failliet verklaard door de rechter in Zutphen.
De eigenaar - het is een familiebedrijf - heeft zelf het faillissement aangevraagd.

Engelen had ooit vijftien winkels, maar daarvan zijn er nog vijf over. De winkel zit in Doetinchem, Zutphen, Deventer, Zwolle en Amersfoort. De winkels blijven voorlopig open. Curator Michiel Vriezekolk zegt te kijken of er een overname in zit: ,,Dat moet binnen 2 weken duidelijk zijn. Anders wordt het een uitverkoop."

Bij Engelen werken nog twintig mensen, van wie vier of vijf in Doetinchem.

Reorganiseren hielp niet
Volgens Vriezekolk zijn de slechte omstandigheden in de retail de oorzaak: ,,Het bedrijf heeft proberen te reorganiseren en nieuwe formules bedacht. Niets hielp. Er wordt al jaren met schulden gedraaid."

https://www.ad.nl/ad-werk(...)-oneerlijk~af6daf49/
  woensdag 5 februari 2020 @ 11:55:11 #228
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_191359513
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waarheid als een koe. Sterker nog, de vastgoedmensen laten panden liever leeg staan dan dat ze hun huren verlagen. Die combinatie van bereikbaarheid, parkeerkosten, kunnen vinden wat je zoekt, chagrijnig personeel, wachttijden, weersinvloeden maakt gewoon dat fysiek winkelen steeds minder aantrekkelijk wordt.
Dit ja, ik vind dat het ook wel altijd makkelijk op "het ligt aan het internet" wordt gegooid, maar als je dan ziet dat een of ander minuscuul winkeltje al 5000 euro per maand aan huur moet opbrengen in een straat met meer leegstand dan winkels, dan moet je toch veel spullen verkopen wil je überhaupt kunnen draaien.

Ik woon nu even tijdelijk in een binnenstad, maar de eenheidsworst aan winkels maakt het voor mij ook niet meer aantrekkelijk om even de winkelstraten in te lopen. Al het andere is óf verplaatst naar een (zeer druk bezocht) winkelcentrum buiten de stad met gratis parkeren of kleine winkeliers durven hun vingers niet te branden aan de hoge kosten om überhaupt je winkel langer dan een maand open te houden.
Don't let my username fool you...
pi_191359909
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat ongelijke speelveld komt toch echt doordat fysieke winkels de schaalbaarheid van een webwinkel niet hebben. Een webwinkel heeft hogere kosten op het vlak van distributie en IT, een fysieke winkel heeft hogere kosten op het vlak van huur en personeel en heeft daarnaast nog wat andere (deels externe) factoren die een negatieve invloed hebben zoals beperkte ruimte/voorraad en parkeerkosten voor winkels in het centrum.

Waarin webwinkels dan bevooroordeeld worden is mij onduidelijk. Ik zie wel dat fysieke winkels de nadelen ondervinden van lokale politiek die zijn budgetten moet opvullen met parkeerkosten en de altijd winstgeile vastgoedmarkt die huren steeds verder verhogen maar nooit zullen verlagen.
Er zijn legio voorbeelden.

Chinese webwinkels worden gesubsidieerd via het internationale poststelsel waar de belastingbetaler opdraait voor de bezorgingskosten. Amazon en dergelijke die een lage belastingdruk kennen door landelijke overheden tegen elkaar uit te spelen.

Grotere landelijke partijen die een deel van de kosten op de bezorgende partij afwentelen die dat vervolgens verdelen over alle dienstverlening.

Verder heb je nog particulieren die via marktplaats zonder belastingafdracht of vergunningen opereren en in werkelijkheid kleine ondernemer zijn.

Fysieke winkels kunnen trouwens prima bestaan, zeker met en product dat steunt op service of kennis, alleen niet meer in binnensteden, die allemaal veranderen in kledingcenters met dag-horeca zonder (goedkope) parkeergelegenheid.
  woensdag 5 februari 2020 @ 14:14:12 #230
62913 Blik
The one and Only!
pi_191361163
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 12:33 schreef Havermout2 het volgende:

[..]

Er zijn legio voorbeelden.

Chinese webwinkels worden gesubsidieerd via het internationale poststelsel waar de belastingbetaler opdraait voor de bezorgingskosten. Amazon en dergelijke die een lage belastingdruk kennen door landelijke overheden tegen elkaar uit te spelen.

Grotere landelijke partijen die een deel van de kosten op de bezorgende partij afwentelen die dat vervolgens verdelen over alle dienstverlening.

Verder heb je nog particulieren die via marktplaats zonder belastingafdracht of vergunningen opereren en in werkelijkheid kleine ondernemer zijn.

Fysieke winkels kunnen trouwens prima bestaan, zeker met en product dat steunt op service of kennis, alleen niet meer in binnensteden, die allemaal veranderen in kledingcenters met dag-horeca zonder (goedkope) parkeergelegenheid.
Die Chinese webwinkels en Amazon hebben in feite tegenwoordig ook een fysieke winkel en zijn dus geen pure players meer. Overigens heb je verder wel gelijk met de belastingafdrachten en subsidiëring van die partijen

Die grote landelijke ketens die bezorgkosten afwimpelen op de bezorgende partij, die valt lastig hard te maken. De concurrentie in bezorgland is niet bijzonder groot, dus ik kan me niet voorstellen dat PostNL onder kostprijs gaat werken met bijv. bol.com om dan andere partijen een hogere prijs te rekenen. Dat er prijsverschillen zijn tussen wat bol.com betaald t.o.v. een kleine winkel lijkt me logisch.

die particulieren op marktplaats, ik vraag me serieus af hoe groot dat aandeel in de retail is. Ik koop dan nog liever fysiek als via marktplaats voor nieuwe producten.
pi_191361896
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 14:14 schreef Blik het volgende:
Overigens heb je verder wel gelijk met de belastingafdrachten en subsidiëring van die partijen
Maar heeft dat niet meer te maken met het feit dat het hele grote internationale spelers zijn? Fysieke multinationals maken ook gebruik van allerlei constructies om maar zo min mogelijk belasting te betalen.
  woensdag 5 februari 2020 @ 15:18:10 #232
62913 Blik
The one and Only!
pi_191361955
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:13 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Maar heeft dat niet meer te maken met het feit dat het hele grote internationale spelers zijn? Fysieke multinationals maken ook gebruik van allerlei constructies om maar zo min mogelijk belasting te betalen.
Ja, bij Amazon sowieso. Ali maakt "misbruik" (alhoewel ze niks doen wat niet mag) van dat China als derdewereld-land wordt gezien en de distributiekosten tussen China-Europa zwaar gesubsidieerd zijn.
pi_191362395
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 14:14 schreef Blik het volgende:

[..]

Die Chinese webwinkels en Amazon hebben in feite tegenwoordig ook een fysieke winkel en zijn dus geen pure players meer. Overigens heb je verder wel gelijk met de belastingafdrachten en subsidiëring van die partijen

Die grote landelijke ketens die bezorgkosten afwimpelen op de bezorgende partij, die valt lastig hard te maken. De concurrentie in bezorgland is niet bijzonder groot, dus ik kan me niet voorstellen dat PostNL onder kostprijs gaat werken met bijv. bol.com dan andere partijen een hogere prijs te rekenen. Dat er prijsverschillen zijn tussen wat bol.combetaald t.o.v. een kleine winkel lijkt me logisch.

die particulieren op marktplaats ik vraag me serieus af hoe groot dat aandeel in de retail is. Ik koop dan nog liever fysiek als via marktplaats voor nieuwe producten.
De meeste fysieke winkels maken ook wel gebruik van een webkanaal voor verkopen, hetzij website of online platform, dus ja, waar leg je de grens in de definitie.

PostNL heeft zeker in de vroege jaren ongunstige contracten afgesloten om het marktaandeel te vergroten. Zeker als je in aanmerking neemt dat de (zakelijke) postbezorging forse duurder is geworden, terwijl bij pakketbezorging de prijzen daalden. Tel daar de slechte arbeidsomstandigheden bij op en je ziet niet een partij die sterk staat, maar ik ben het met je eens dat het moeilijk hard te maken is zonder inzicht in de specifieke voorwaarden te krijgen.

Dat laatste raakt vooral de niche markten/specialistische handel (denk bv. aam hobbymateriaal enzo) die eigenlijk weinig last hebben van de grote online retailers maar wel van een paar cowboys die de markt verzieken door verkoop vanaf de zolder/garage via marktplaats of webwinkeltje.
pi_191362975
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 14:14 schreef Blik het volgende:

[..]

Die Chinese webwinkels en Amazon hebben in feite tegenwoordig ook een fysieke winkel en zijn dus geen pure players meer. Overigens heb je verder wel gelijk met de belastingafdrachten en subsidiëring van die partijen

Die grote landelijke ketens die bezorgkosten afwimpelen op de bezorgende partij, die valt lastig hard te maken. De concurrentie in bezorgland is niet bijzonder groot, dus ik kan me niet voorstellen dat PostNL onder kostprijs gaat werken met bijv. bol.com om dan andere partijen een hogere prijs te rekenen. Dat er prijsverschillen zijn tussen wat bol.com betaald t.o.v. een kleine winkel lijkt me logisch.

die particulieren op marktplaats, ik vraag me serieus af hoe groot dat aandeel in de retail is. Ik koop dan nog liever fysiek als via marktplaats voor nieuwe producten.
Bol doet echt een bizar groot deel van de omzet van PostNL en heeft daar behoorlijk gunstige tarieven voor afgedwongen en ook nog eens allerlei zaken die qua service een behoorlijke kostenpost met zich meebrengen.
Ook al is er weinig concurrentie, een partij als Bol heeft een dusdanig volume dat ze altijd kunnen dreigen om zaken zelf te gaan doen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 5 februari 2020 @ 20:13:02 #235
62913 Blik
The one and Only!
pi_191366093
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bol doet echt een bizar groot deel van de omzet van PostNL en heeft daar behoorlijk gunstige tarieven voor afgedwongen en ook nog eens allerlei zaken die qua service een behoorlijke kostenpost met zich meebrengen.
Ook al is er weinig concurrentie, een partij als Bol heeft een dusdanig volume dat ze altijd kunnen dreigen om zaken zelf te gaan doen.
Ja, bol.com heeft een groot volume, maar dat betekent niet dat postnl omwille daarvan dan maar onder kostprijs gaat zitten. Juist bij een grote partij zou dat bijzonder stom zijn. Dus daar geloof ik niet in. En eigen bezorging opzetten kost belachelijk veel geld, dus dat zie ik bol.com ook niet zomaar doen.
pi_191366241
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 20:13 schreef Blik het volgende:

[..]

Ja, bol.com heeft een groot volume, maar dat betekent niet dat postnl omwille daarvan dan maar onder kostprijs gaat zitten. Juist bij een grote partij zou dat bijzonder stom zijn. Dus daar geloof ik niet in. En eigen bezorging opzetten kost belachelijk veel geld, dus dat zie ik bol.com ook niet zomaar doen.
Ik heb gedetacheerd gezeten bij PostNL. Er is een reden dat ze ondanks forse groei in de pakketenmarkt in absolute zin geen margegroei laten zien en in relatieve zin dus zelfs een significante daling. Onder de kostprijs is overdreven, maar er wordt vrijwel niets verdiend op bol.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 5 februari 2020 @ 22:42:13 #237
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191368740
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:31 schreef beantherio het volgende:
184 miljoen verlies in 3 jaar tijd! Holy shit! :o

En velen zetten vooraf al vraagtekens bij het plan van Hudson's Bay om in Nederland actief te worden en meteen met zoveel winkels tegelijk.
En vooral om te denken dat wat in Canada werkt, hier zonder meer ook werkt
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 6 februari 2020 @ 11:29:50 #238
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_191374626
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:18 schreef Blik het volgende:

[..]

Ja, bij Amazon sowieso. Ali maakt "misbruik" (alhoewel ze niks doen wat niet mag) van dat China als derdewereld-land wordt gezien en de distributiekosten tussen China-Europa zwaar gesubsidieerd zijn.
van dat misbruik is het einde in zicht
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_191376509
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 11:29 schreef rubbereend het volgende:

[..]

van dat misbruik is het einde in zicht
wut, vertel :(
lekker faxen heel de dag echt genot
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 6 februari 2020 @ 14:05:28 #240
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_191376541
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2020 14:03 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

wut, vertel :(
quote:
Overigens zijn er in 2016 nieuwe afspraken via de UPU gemaakt, die gefaseerd worden ingevoerd. "De verwachting is dat er vanaf 2021 een gelijk speelveld is, wat betreft de tarieven," vertelt een woordvoerder van PostNL tegen RTL Z.
https://www.rtlz.nl/busin(...)erlijke-concurrentie
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_191378862
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_191379002
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2020 16:58 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

:( :r
Vanwaar deze reactie?
pi_191379027
quote:
5s.gif Op donderdag 6 februari 2020 17:09 schreef DavidTwente het volgende:

[..]

Vanwaar deze reactie?
aliexpress moet gewoon goedkoop blijven xD
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_191452962
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 11 februari 2020 @ 10:12:55 #245
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_191453142
No More DIDI :(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 11 februari 2020 @ 10:55:22 #246
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_191453557
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_191454271
quote:
Die Ronald van Zetten is al net zo’n fantast als Hans van Tellingen.

Dat hele V&D is nog slechts een merknaam uit vervlogen tijden. Met alleen nostalgische herinneringen genereer je geen omzet.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 11 februari 2020 @ 12:52:52 #248
62913 Blik
The one and Only!
pi_191455097
5 miljoen omzet, dat is echt helemaal niks. Fantasierijke personen daar bij v&d
  dinsdag 11 februari 2020 @ 12:56:07 #249
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_191455134
V&D met Action / Primark formule dat gaat zeker werken
pi_191455302
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_191455441
quote:
Het warenhuis draait nu een omzet van vijf miljoen euro op jaarbasis en de ambitie is om dat elk jaar te verdubbelen.
Pakken we er even een ouder bericht bij:

https://retailtrends.nl/n(...)ie-om-winst-te-maken

quote:
V&D keerde deze week na twee jaar terug als online warenhuis en wil de komende vijf jaar naar honderd miljoen euro online omzet groeien.
2018. De ambities zijn al naar onderen bijgesteld, zou me eerst daar maar eens op focussen en voorlopig nog niet aan luchtfietserij wagen.
  † In Memoriam † dinsdag 11 februari 2020 @ 18:26:01 #252
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_191459226
V&D keerde in 2018 terug als online warenhuis en wil de komende vijf jaar naar honderd miljoen euro online omzet groeien.

Even kijken: elk jaar verdubbelen, wat betekent dat?

2019: Omzet ¤ 5 mio / jaar
2020: Omzet ¤ 10 mio / jaar
2021: Omzet ¤ 20 mio / jaar
2022: Omzet ¤ 40 mio / jaar
2023: Omzet ¤ 80 mio / jaar

Hmm, net niet, maar het zou al een godswonder zijn als ze echt elk jaar verdubbelen. Ik heb zelf nog nooit wat besteld bij V&D online en verwacht dat ook niet te gaan doen. Ook online is er inmiddels behoorlijk veel concurrentie en als kleine speler heb je volgens mij weinig interessants te bieden.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 19:01:58 #253
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_191459773
En dan is Amazon hier nog niet eens warm gedraaid. :')
pi_191461033
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 18:26 schreef Cynix ® het volgende:
V&D keerde in 2018 terug als online warenhuis en wil de komende vijf jaar naar honderd miljoen euro online omzet groeien.

Even kijken: elk jaar verdubbelen, wat betekent dat?

2019: Omzet ¤ 5 mio / jaar
2020: Omzet ¤ 10 mio / jaar
2021: Omzet ¤ 20 mio / jaar
2022: Omzet ¤ 40 mio / jaar
2023: Omzet ¤ 80 mio / jaar

Hmm, net niet, maar het zou al een godswonder zijn als ze echt elk jaar verdubbelen. Ik heb zelf nog nooit wat besteld bij V&D online en verwacht dat ook niet te gaan doen. Ook online is er inmiddels behoorlijk veel concurrentie en als kleine speler heb je volgens mij weinig interessants te bieden.
Ik wist niet eens dat het bestond :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 11 februari 2020 @ 20:35:22 #255
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191461544
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 20:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik wist niet eens dat het bestond :')
met 5 miljoen omzet heb je ook geen geld om reclame te maken.

1.35 miljard zet coolblue om. Dat is bijna 5 miljoen per dag!
Tot nooit .......
  dinsdag 11 februari 2020 @ 21:33:09 #256
62913 Blik
The one and Only!
pi_191462497
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 20:35 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

met 5 miljoen omzet heb je ook geen geld om reclame te maken.

1.35 miljard zet coolblue om. Dat is bijna 5 miljoen per dag!
En bol.com het dubbele van dat
pi_191462737
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 20:35 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

met 5 miljoen omzet heb je ook geen geld om reclame te maken.

1.35 miljard zet coolblue om. Dat is bijna 5 miljoen per dag!
godsamme _O-

wat is 5 miljoen dan in vergelijking met dat soort bedragen treurig haha
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_191462779
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:33 schreef Blik het volgende:

[..]

En bol.com het dubbele van dat
En dan komt Amazon ook nog de markt bestormen. :X
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 21:59:00 #259
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191462960
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:33 schreef Blik het volgende:

[..]

En bol.com het dubbele van dat
ja maar bol.com verkoopt niet alkeen van zichzelf.
Tot nooit .......
  dinsdag 11 februari 2020 @ 22:01:51 #260
62913 Blik
The one and Only!
pi_191463034
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:59 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ja maar bol.com verkoopt niet alkeen van zichzelf.
Het is wel omzet dat via het platform loopt waar ze commissie op krijgen en dus marge op verdienen. Maar misschien moet V&D maar partner worden op het platform
  dinsdag 11 februari 2020 @ 22:02:42 #261
62913 Blik
The one and Only!
pi_191463050
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:50 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

En dan komt Amazon ook nog de markt bestormen. :X
Daarom gaat V&D ook niks meer klaarspelen, die zijn veel te laat om daar een fatsoenlijk graantje van mee te pikken
  dinsdag 11 februari 2020 @ 22:24:03 #262
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_191463468
de mensen die heel hard roepen dat de V&D terug moet komen zijn ondertussen gewend aan de Action.
pi_191464033
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:59 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ja maar bol.com verkoopt niet alkeen van zichzelf.
Maar wat ze daar verkopen, verkoopt V&D niet..
dag
pi_191475056
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 17:51 schreef Mylene het volgende:
'Uitstel terugbetalen lening zorgwekkend voor HEMA'

Nou Marcel, het is zo juni hoor.
[..]

Eerst nog even een paar honderd nieuwe winkels openen in Mexico. Zo'n lening komt later wel.

quote:
Hema opent eerste winkels in Mexico
Hema opent dit jaar haar eerste winkels in Mexico. Voor het einde van dit jaar wil het warenhuis de deuren openen van tien winkels in het Noord-Amerikaanse land en daarna doorgroeien naar 200 vestigingen. Mexico is het twaalfde land waar Hema actief wordt.
https://www.ad.nl/economi(...)-in-mexico~a2742d71/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 12 februari 2020 @ 18:24:39 #265
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191475560
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 22:47 schreef Peter het volgende:

[..]

Maar wat ze daar verkopen, verkoopt V&D niet..
Wat verkoopt de V&D wel dat bol niet verkoopt? :?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_191476005
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 18:24 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wat verkoopt de V&D wel dat bol niet verkoopt? :?
Dat bedoel ik.

Iets dat ik bij BOL koop, koop ik niet meer bij V&D :+
dag
pi_191487340
Discrete webshops verdringen erotiekwinkels in de straat

De erotiekwinkel verdwijnt langzaam uit het straatbeeld, blijkt uit cijfers van de Kamer van Koophandel (KvK).

Volgens een woordvoerder van EDC Retail verkiezen meer en meer mensen webwinkels boven erotiekwinkels in de straat. „Die zijn discreet en toegankelijk.” Er zijn nu 111 erotiekwinkels te vinden in de winkelstraten, ruim 40 minder dan vijf jaar geleden. In 2016 sloot bijvoorbeeld keten Christine le Duc de helft van de vestigingen.

Ondertussen neemt ook het aantal webwinkels af. Grote webwinkels hebben genoeg budget om te zorgen dat ze online gevonden worden door klanten, verklaart de woordvoerder van EDC Retail. „Voor kleine partijen is het veel moeilijker om tegen deze grote onlineshops op te boksen en te overleven.” Tegenwoordig verkopen bijvoorbeeld ook Wehkamp.nl en Bol.com seksartikelen.

https://www.telegraaf.nl/(...)winkels-in-de-straat
  Redactie Frontpage donderdag 13 februari 2020 @ 22:50:20 #268
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191496624
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 20:35 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

met 5 miljoen omzet heb je ook geen geld om reclame te maken.

1.35 miljard zet coolblue om. Dat is bijna 5 miljoen per dag!
Ook geen geld voor een copywriter schijnbaar:
quote:
Je bevindt zich nu op het dakterras van één van onze voormalige warenhuizen. Van hieruit blikken we graag samen met je vooruit op een zonnige toekomst. Als echte vrienden. We hebben elkaar jaren niet gezien, maar hopen dat het voor weer als vanouds voelt.

https://www.vd.nl/de-geschiedenis-van-vd.html
;(
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 14 februari 2020 @ 09:53:19 #269
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_191500723
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  † In Memoriam † vrijdag 14 februari 2020 @ 16:56:06 #270
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_191505794
quote:
Tsja, dat vindt iemand. Ook maar een mening. Meerman wíe? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_191506454
quote:
k merk het hier ook. Jarenlang kon iedereen nog net de broek ophouden, maar nu komt het aantal lege winkels in een stroomversnelling terecht.
pi_191506743
Centrum Den Haag is de bezettingsgraad beter dan een paar jaar terug..
dag
  dinsdag 18 februari 2020 @ 13:33:23 #273
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_191567255
Blokker verkoopt winkels in België

Het bedrijf gaat zich volledig richten op de Nederlandse markt. Mirage Retail Group, het moederbedrijf van Blokker, verkoopt zijn Belgische en Luxemburgse filialen aan de Dutch Retail Groep. Die wil de winkels voortzetten als discountketen onder de naam Mega World.

Blokker is sinds 1977 actief bij de zuiderburen en heeft er 123 eigen winkels, een webshop en circa 670 medewerkers. Wat de aankondiging precies betekent voor de werkgelegenheid is nog niet duidelijk. Er zijn daarnaast geen financiële details naar buiten gebracht.

https://www.telegraaf.nl/(...)pt-winkels-in-belgie
  dinsdag 18 februari 2020 @ 13:35:31 #274
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_191567281
Ik verwacht dat er in de toekomst nog meer Webwinkels gaan omvallen.
Je moet wel aangesloten zijn bij Amazon of Bol als je het nog wilt gaan redden.
pi_191567304
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 17:46 schreef Idisrom het volgende:

[..]

k merk het hier ook. Jarenlang kon iedereen nog net de broek ophouden, maar nu komt het aantal lege winkels in een stroomversnelling terecht.
Waar is hier?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191567346
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 13:33 schreef KingRadler het volgende:
Blokker verkoopt winkels in België

Het bedrijf gaat zich volledig richten op de Nederlandse markt. Mirage Retail Group, het moederbedrijf van Blokker, verkoopt zijn Belgische en Luxemburgse filialen aan de Dutch Retail Groep. Die wil de winkels voortzetten als discountketen onder de naam Mega World.

Blokker is sinds 1977 actief bij de zuiderburen en heeft er 123 eigen winkels, een webshop en circa 670 medewerkers. Wat de aankondiging precies betekent voor de werkgelegenheid is nog niet duidelijk. Er zijn daarnaast geen financiële details naar buiten gebracht.

https://www.telegraaf.nl/(...)pt-winkels-in-belgie
Blokker hedde in huus. @Wereldgozer
pi_191567354
quote:
'Amazon in Nederland groter dan Wehkamp'

Amazon is in Nederland inmiddels groter dan Wehkamp. De Amerikaanse webgigant had in januari een bereik van ruim 3,8 miljoen bezoekers, tegenover bijna 3,2 miljoen voor de onderneming uit Zwolle. Dat blijkt uit het Nederlands Online Bereiks Onderzoek van de Verenigde Internet Exploitanten en Stichting KijkOnderzoek.

In de top 50 zakte Wehkamp vergeleken met de maand ervoor van de 30e naar de 37e plaats. Amazon won een plekje en staat nu 28e. De verwachting is dat Amazon in Nederland nog flink terrein zal winnen, omdat het bedrijf later dit jaar met een volwaardige webwinkel komt.

Bol.com is nog verreweg de grootste e-commercesite met een bereik van 10,6 miljoen. Daarna volgen MediaMarkt (bijna 4,2 miljoen) en Coolblue (ruim 4 miljoen).
bron
pi_191567392
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 13:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waar is hier?
Franeker, de ster van de elf steden.
pi_191567395
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 18 februari 2020 @ 13:55:22 #280
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_191567524
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 13:41 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
maar worden daar de streaming en cloud diensten bijgeteld?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 18 februari 2020 @ 16:21:50 #281
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191569164
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 13:41 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Waarom vergelijken ze specifiek met Wehkamp? Zo praat je Wehkamp een failissement aan namelijk.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  † In Memoriam † woensdag 19 februari 2020 @ 17:38:36 #282
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_191587174
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 16:21 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Waarom vergelijken ze specifiek met Wehkamp? Zo praat je Wehkamp een failissement aan namelijk.
Kennelijk een speler in dezelfde markt, die (inmiddels) nét onder Amazon zit. Het heeft niet zoveel zin om Amazon met Halfords of Leenbakker te vergelijken, toch? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † woensdag 19 februari 2020 @ 17:39:34 #283
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_191587192
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 13:33 schreef KingRadler het volgende:
Blokker verkoopt winkels in België

Het bedrijf gaat zich volledig richten op de Nederlandse markt
Too little, too late.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 20 februari 2020 @ 09:43:22 #284
62913 Blik
The one and Only!
pi_191596214
Coolblue maar 10% groei, omzet 1.48 miljard, winst 15 miljoen.

Groei vlakt nog verder af, ondanks dat ze wel nieuwe winkels hebben geopend in oa Belgie. Niet perse een goed nieuws show dit, cijfers van bol.com waren een stuk indrukwekkender
pi_191664555
Mysterie rond Coolblue: prijzen schieten omhoog en links verdwijnen

https://www.rtlz.nl/business/artikel/5033166/coolblue

Overname?
  maandag 24 februari 2020 @ 15:56:05 #286
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_191664871
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 15:38 schreef Zipportal het volgende:
Mysterie rond Coolblue: prijzen schieten omhoog en links verdwijnen

https://www.rtlz.nl/business/artikel/5033166/coolblue

Overname?
Amazon!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 24 februari 2020 @ 16:04:47 #287
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_191665067
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 15:38 schreef Zipportal het volgende:
Mysterie rond Coolblue: prijzen schieten omhoog en links verdwijnen

https://www.rtlz.nl/business/artikel/5033166/coolblue

Overname?
kan me prima voorstellen dat dit het moment is om te verkopen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 24 februari 2020 @ 16:19:26 #288
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_191665408
pi_191665470
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 15:38 schreef Zipportal het volgende:
Mysterie rond Coolblue: prijzen schieten omhoog en links verdwijnen

https://www.rtlz.nl/business/artikel/5033166/coolblue

Overname?
Wat een idioot verhaal!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191665507
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 15:56 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Amazon!
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 16:04 schreef rubbereend het volgende:

[..]

kan me prima voorstellen dat dit het moment is om te verkopen
quote:
10s.gif Op maandag 24 februari 2020 16:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wat een idioot verhaal!
tijshofmans twitterde op maandag 24-02-2020 om 16:07:54 Voor wie de grap niet snapt: AWS-sites hebben een Amazon-cert. Coolblue wordt niet overgenomen, vertellen bronnen aan Tweakers. Precieze aard van de problemen denken we te hebben, maar we zoeken nog bevestiging. https://t.co/yL2qDgDX7E reageer retweet
Misschien wel een hack, afpersing?
  maandag 24 februari 2020 @ 17:00:28 #291
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_191666007
Op HQ hangt de vlag ook halfstok
  maandag 24 februari 2020 @ 17:20:53 #292
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_191666317
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 24 februari 2020 @ 17:58:55 #293
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_191666979
quote:
dit is echt heel gek
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_191666980
https://tweakers.net/nieu(...)nese-leveringen.html

Dit draadje gaat wel reacties geven.
pi_191667781
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 17:59 schreef Zipportal het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)nese-leveringen.html

Dit draadje gaat wel reacties geven.
Globalisering :s) laat iemand in China een scheet dan ruiken we het in Nederland :s)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 25 februari 2020 @ 08:14:08 #296
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191674399
quote:
10s.gif Op maandag 24 februari 2020 18:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

Globalisering :s) laat iemand in China een scheet dan ruiken we het in Nederland :s)
oh ik dat wat ruik ik, terwijl ik geen scheet gelaten had.
Tot nooit .......
  † In Memoriam † dinsdag 25 februari 2020 @ 08:16:03 #297
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_191674417
Zou Coolblue met spoed de hosting weghalen bij Amazon, nu dat een vijand op leven en dood is geworden? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 09:06:37 #298
141482 Q.
JurassiQ
pi_191674901
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 08:16 schreef Cynix ® het volgende:
Zou Coolblue met spoed de hosting weghalen bij Amazon, nu dat een vijand op leven en dood is geworden? :?
Apple laat ook chips produceren door Samsung. Amazon is gewoon één van de grootste cloud-leveranciers, logisch dat ze daar bij zitten.
For great justice!
  dinsdag 10 maart 2020 @ 08:28:58 #299
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_191935041
De Deuren zijn geopend:

www.Amazon.nl
  dinsdag 10 maart 2020 @ 10:18:06 #300
62913 Blik
The one and Only!
pi_191936529
wat een bagger-site is het toch
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')