Die hier is ook meer een tabakshop tegenwoordig. Wel geinig met die fotograaf ernaast met Kodakbord.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:02 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
excuus, het is de filmclub en zit naast de groentenboer.
* Ceased2Be pakt nog een koffie
https://www.google.com/ma(...)w!2e0!7i13312!8i6656
Dat belooft weinig goeds. Ze lijken in ieder geval niet serieus te investeren in klanttevredenheid.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 08:59 schreef Ceased2Be het volgende:
qua amazon zag ik nog een bericht van een kennis met een eigen webshop:
[..]
quote:Familiebedrijf C&A sluit 30 van de 160 winkels in Frankrijk
Kledingketen C&A sluit in Frankrijk dertig winkels. Het Nederlandse familiebedrijf, dat sinds 1972 aanwezig is in Frankrijk, heeft het personeel volgens Franse media vorige week vrijdag op de hoogte gesteld van het nieuws. Inmiddels heeft C&A Frankrijk de stap bevestigd, schrijft Het Financiėle Dagblad.
Het bedrijf benadrukt dat de sluitingen nodig zijn om ‘ons aan te passen bij de veranderingen in een sector die constant in verandering is en de weg omhoog terug te vinden‘.
Geprobeerd wordt de werknemers in andere winkels van de keten onder te brengen. Maar blijkt problematisch, omdat de afstand tot het werk voor de betrokkenen te groot wordt. C&A heeft 160 winkels in Frankrijk en ongeveer 2800 werknemers.
https://www.ad.nl/binnenl(...)frankrijk~af49b3e67/
Dit gaat alleen maar meer worden, winkelbedrijven die gaan inkrimpen en zich meer op Online gaan toeleggen.quote:
De bedrijven die goed kunnen inkrimpen blijven nog wel even bestaan. Bedrijven die dat niet of te laat kunnen gaan nog wel omvallen.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 09:45 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Dit gaat alleen maar meer worden, winkelbedrijven die gaan inkrimpen en zich meer op Online gaan toeleggen.
Natuurlijk blijven die bestaan.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 09:49 schreef Peter het volgende:
[..]
De bedrijven die goed kunnen inkrimpen blijven nog wel even bestaan. Bedrijven die dat niet of te laat kunnen gaan nog wel omvallen.
Als dit een standaardantwoord is dan laat je dit toch een keertje nakijken door iemand die wel basaal Nederlands beheerst?quote:Op vrijdag 17 januari 2020 09:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gewoon een van de standaard antwoorden.
Lokale markt vraagt om lokale producten, gewoontes, betaalmiddelen en aanbieders?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:48 schreef TjjWester het volgende:
Kan iemand uitleggen waarom amazon kiest voor lokale websites?? Wat is de truc daar achter??
Het is veel gemakkelijker om 1 website aan te bieden en op basis van de locatie optie aan te bieden voor producten, betaalmiddelen en aanbieders. Zoals bijvoorbeeld ebay heel goed doet.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 16:13 schreef Peter het volgende:
[..]
Lokale markt vraagt om lokale producten, gewoontes, betaalmiddelen en aanbieders?
quote:Hudson's Bay Nederland draaide vorig jaar 73 miljoen euro verlies
De Nederlandse tak van Hudson's Bay heeft vorig jaar tot 28 november een verlies van 73 miljoen euro gedraaid, blijkt maandag uit het eerste faillissementsverslag van de curatoren. Het concern maakte vorig jaar een omzet van 179,7 miljoen euro.
In 2018 en 2017 boekte het concern ook al verlies. Toen ging het om respectievelijk 81,4 miljoen euro en 28,6 miljoen euro.
HBC Netherlands BV, de Nederlandse tak van de Canadese warenhuisketen, maakte eind vorig jaar bekend uit Nederland te vertrekken en werd tegen het einde van het jaar failliet verklaard.
De curatoren schrijven in het verslag dat het bestuur van HBC Netherlands in het voorjaar van vorig jaar nog een strategie wilde uitwerken om het concern winstgevend te maken, maar in de zomer van 2019 wilde het moederbedrijf dat de activiteiten werden gestaakt vanwege de "aanhoudende en zwaar verlieslatende operatie" van HBC.
De ruim 250 mln kosten en kleine 180 mln omzet.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)en-euro-verlies.html
[..]
http://www.utrechtsebazaar.nl/laatste-weekend-utrechtse-bazaar/quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:52 schreef Kirumba het volgende:
De Utrechtse Bazaar failliet.
Mismanagement of geen markt?
Hans van Tellingenquote:"Stenen winkels winnen, maar we moeten ze wel bijstaan en online (wat aan het verliezen is!) zwaarder belasten. Dat is belangrijk, omdat stenen winkels moeten winnen."
Ja, klopt. Met online verkopen verlies je alleen maar. Daarom zijn er ook nog nooit succesvolle webshops geweest.quote:Al is online geen op zichzelf staand verdienmodel. Integendeel. Online kost alleen maar geld. Tenminste: als je webwinkel ‘pure player’ blijft.
Dat is inderdaad nog vrij veel zou je denken.. alhoewel, de prijzen waren dermate hoog dat je daar gemiddeld denk ik wel snel 100-200¤ uit zou geven, ergo 50-100 kopende klanten per dag.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 07:06 schreef Ericr het volgende:
Nog geen 11 duizend per dag per winkel aan omzet. Tegelijkertijd, gelet op hoe leeg het meestal was alsnog een prestatie.
Het artikel is niet best geschreven en teveel vanuit het oogpunt van de binnensteden maar toch raakt hij wel een relevant punt; er is een ongelijk speelveld waarin grote webwinkels onevenredig bevoordeeld worden (deels met belastinggeld) ten opzichte van fysieke winkels. Alleen de oproep tot meer belasting heffen is een 'red flag' bij het Elsevier publiek.quote:Op woensdag 5 februari 2020 10:56 schreef Blik het volgende:
Hans van Tellingen heeft weer een briljant stuk geplaatst in het Elsevier, ben benieuwd hoe lang Elsevier deze pulp nog gaat plaatsen. De reacties zijn ook niet mals.
https://www.elsevierweekb(...)enen-winkels-735574/
Mooiste quote is misschien wel:
[..]
Hans van Tellingen
Dat ongelijke speelveld komt toch echt doordat fysieke winkels de schaalbaarheid van een webwinkel niet hebben. Een webwinkel heeft hogere kosten op het vlak van distributie en IT, een fysieke winkel heeft hogere kosten op het vlak van huur en personeel en heeft daarnaast nog wat andere (deels externe) factoren die een negatieve invloed hebben zoals beperkte ruimte/voorraad en parkeerkosten voor winkels in het centrum.quote:Op woensdag 5 februari 2020 11:25 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
Het artikel is niet best geschreven en teveel vanuit het oogpunt van de binnensteden maar toch raakt hij wel een relevant punt; er is een ongelijk speelveld waarin grote webwinkels onevenredig bevoordeeld worden (deels met belastinggeld) ten opzichte van fysieke winkels. Alleen de oproep tot meer belasting heffen is een 'red flag' bij het Elsevier publiek.
Waarheid als een koe. Sterker nog, de vastgoedmensen laten panden liever leeg staan dan dat ze hun huren verlagen. Die combinatie van bereikbaarheid, parkeerkosten, kunnen vinden wat je zoekt, chagrijnig personeel, wachttijden, weersinvloeden maakt gewoon dat fysiek winkelen steeds minder aantrekkelijk wordt.quote:Op woensdag 5 februari 2020 11:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Waarin webwinkels dan bevooroordeeld worden is mij onduidelijk. Ik zie wel dat fysieke winkels de nadelen ondervinden van lokale politiek die zijn budgetten moet opvullen met parkeerkosten en de altijd winstgeile vastgoedmarkt die huren steeds verder verhogen maar nooit zullen verlagen.
Dit ja, ik vind dat het ook wel altijd makkelijk op "het ligt aan het internet" wordt gegooid, maar als je dan ziet dat een of ander minuscuul winkeltje al 5000 euro per maand aan huur moet opbrengen in een straat met meer leegstand dan winkels, dan moet je toch veel spullen verkopen wil je überhaupt kunnen draaien.quote:Op woensdag 5 februari 2020 11:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarheid als een koe. Sterker nog, de vastgoedmensen laten panden liever leeg staan dan dat ze hun huren verlagen. Die combinatie van bereikbaarheid, parkeerkosten, kunnen vinden wat je zoekt, chagrijnig personeel, wachttijden, weersinvloeden maakt gewoon dat fysiek winkelen steeds minder aantrekkelijk wordt.
Er zijn legio voorbeelden.quote:Op woensdag 5 februari 2020 11:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat ongelijke speelveld komt toch echt doordat fysieke winkels de schaalbaarheid van een webwinkel niet hebben. Een webwinkel heeft hogere kosten op het vlak van distributie en IT, een fysieke winkel heeft hogere kosten op het vlak van huur en personeel en heeft daarnaast nog wat andere (deels externe) factoren die een negatieve invloed hebben zoals beperkte ruimte/voorraad en parkeerkosten voor winkels in het centrum.
Waarin webwinkels dan bevooroordeeld worden is mij onduidelijk. Ik zie wel dat fysieke winkels de nadelen ondervinden van lokale politiek die zijn budgetten moet opvullen met parkeerkosten en de altijd winstgeile vastgoedmarkt die huren steeds verder verhogen maar nooit zullen verlagen.
Die Chinese webwinkels en Amazon hebben in feite tegenwoordig ook een fysieke winkel en zijn dus geen pure players meer. Overigens heb je verder wel gelijk met de belastingafdrachten en subsidiėring van die partijenquote:Op woensdag 5 februari 2020 12:33 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
Er zijn legio voorbeelden.
Chinese webwinkels worden gesubsidieerd via het internationale poststelsel waar de belastingbetaler opdraait voor de bezorgingskosten. Amazon en dergelijke die een lage belastingdruk kennen door landelijke overheden tegen elkaar uit te spelen.
Grotere landelijke partijen die een deel van de kosten op de bezorgende partij afwentelen die dat vervolgens verdelen over alle dienstverlening.
Verder heb je nog particulieren die via marktplaats zonder belastingafdracht of vergunningen opereren en in werkelijkheid kleine ondernemer zijn.
Fysieke winkels kunnen trouwens prima bestaan, zeker met en product dat steunt op service of kennis, alleen niet meer in binnensteden, die allemaal veranderen in kledingcenters met dag-horeca zonder (goedkope) parkeergelegenheid.
Maar heeft dat niet meer te maken met het feit dat het hele grote internationale spelers zijn? Fysieke multinationals maken ook gebruik van allerlei constructies om maar zo min mogelijk belasting te betalen.quote:Op woensdag 5 februari 2020 14:14 schreef Blik het volgende:
Overigens heb je verder wel gelijk met de belastingafdrachten en subsidiėring van die partijen
Ja, bij Amazon sowieso. Ali maakt "misbruik" (alhoewel ze niks doen wat niet mag) van dat China als derdewereld-land wordt gezien en de distributiekosten tussen China-Europa zwaar gesubsidieerd zijn.quote:Op woensdag 5 februari 2020 15:13 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar heeft dat niet meer te maken met het feit dat het hele grote internationale spelers zijn? Fysieke multinationals maken ook gebruik van allerlei constructies om maar zo min mogelijk belasting te betalen.
De meeste fysieke winkels maken ook wel gebruik van een webkanaal voor verkopen, hetzij website of online platform, dus ja, waar leg je de grens in de definitie.quote:Op woensdag 5 februari 2020 14:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Die Chinese webwinkels en Amazon hebben in feite tegenwoordig ook een fysieke winkel en zijn dus geen pure players meer. Overigens heb je verder wel gelijk met de belastingafdrachten en subsidiėring van die partijen
Die grote landelijke ketens die bezorgkosten afwimpelen op de bezorgende partij, die valt lastig hard te maken. De concurrentie in bezorgland is niet bijzonder groot, dus ik kan me niet voorstellen dat PostNL onder kostprijs gaat werken met bijv. bol.com dan andere partijen een hogere prijs te rekenen. Dat er prijsverschillen zijn tussen wat bol.combetaald t.o.v. een kleine winkel lijkt me logisch.
die particulieren op marktplaats ik vraag me serieus af hoe groot dat aandeel in de retail is. Ik koop dan nog liever fysiek als via marktplaats voor nieuwe producten.
Bol doet echt een bizar groot deel van de omzet van PostNL en heeft daar behoorlijk gunstige tarieven voor afgedwongen en ook nog eens allerlei zaken die qua service een behoorlijke kostenpost met zich meebrengen.quote:Op woensdag 5 februari 2020 14:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Die Chinese webwinkels en Amazon hebben in feite tegenwoordig ook een fysieke winkel en zijn dus geen pure players meer. Overigens heb je verder wel gelijk met de belastingafdrachten en subsidiėring van die partijen
Die grote landelijke ketens die bezorgkosten afwimpelen op de bezorgende partij, die valt lastig hard te maken. De concurrentie in bezorgland is niet bijzonder groot, dus ik kan me niet voorstellen dat PostNL onder kostprijs gaat werken met bijv. bol.com om dan andere partijen een hogere prijs te rekenen. Dat er prijsverschillen zijn tussen wat bol.com betaald t.o.v. een kleine winkel lijkt me logisch.
die particulieren op marktplaats, ik vraag me serieus af hoe groot dat aandeel in de retail is. Ik koop dan nog liever fysiek als via marktplaats voor nieuwe producten.
Ja, bol.com heeft een groot volume, maar dat betekent niet dat postnl omwille daarvan dan maar onder kostprijs gaat zitten. Juist bij een grote partij zou dat bijzonder stom zijn. Dus daar geloof ik niet in. En eigen bezorging opzetten kost belachelijk veel geld, dus dat zie ik bol.com ook niet zomaar doen.quote:Op woensdag 5 februari 2020 16:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bol doet echt een bizar groot deel van de omzet van PostNL en heeft daar behoorlijk gunstige tarieven voor afgedwongen en ook nog eens allerlei zaken die qua service een behoorlijke kostenpost met zich meebrengen.
Ook al is er weinig concurrentie, een partij als Bol heeft een dusdanig volume dat ze altijd kunnen dreigen om zaken zelf te gaan doen.
Ik heb gedetacheerd gezeten bij PostNL. Er is een reden dat ze ondanks forse groei in de pakketenmarkt in absolute zin geen margegroei laten zien en in relatieve zin dus zelfs een significante daling. Onder de kostprijs is overdreven, maar er wordt vrijwel niets verdiend op bol.quote:Op woensdag 5 februari 2020 20:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, bol.com heeft een groot volume, maar dat betekent niet dat postnl omwille daarvan dan maar onder kostprijs gaat zitten. Juist bij een grote partij zou dat bijzonder stom zijn. Dus daar geloof ik niet in. En eigen bezorging opzetten kost belachelijk veel geld, dus dat zie ik bol.com ook niet zomaar doen.
En vooral om te denken dat wat in Canada werkt, hier zonder meer ook werktquote:Op maandag 3 februari 2020 21:31 schreef beantherio het volgende:
184 miljoen verlies in 3 jaar tijd! Holy shit!![]()
En velen zetten vooraf al vraagtekens bij het plan van Hudson's Bay om in Nederland actief te worden en meteen met zoveel winkels tegelijk.
van dat misbruik is het einde in zichtquote:Op woensdag 5 februari 2020 15:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, bij Amazon sowieso. Ali maakt "misbruik" (alhoewel ze niks doen wat niet mag) van dat China als derdewereld-land wordt gezien en de distributiekosten tussen China-Europa zwaar gesubsidieerd zijn.
wut, vertelquote:Op donderdag 6 februari 2020 11:29 schreef rubbereend het volgende:
[..]
van dat misbruik is het einde in zicht
quote:
https://www.rtlz.nl/busin(...)erlijke-concurrentiequote:Overigens zijn er in 2016 nieuwe afspraken via de UPU gemaakt, die gefaseerd worden ingevoerd. "De verwachting is dat er vanaf 2021 een gelijk speelveld is, wat betreft de tarieven," vertelt een woordvoerder van PostNL tegen RTL Z.
quote:Op donderdag 6 februari 2020 14:05 schreef rubbereend het volgende:
[..]
[..]
https://www.rtlz.nl/busin(...)erlijke-concurrentie
Die Ronald van Zetten is al net zo’n fantast als Hans van Tellingen.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:55 schreef rubbereend het volgende:
V&D komt mogelijk terug als fysieke winkel
quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:55 schreef rubbereend het volgende:
V&D komt mogelijk terug als fysieke winkel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |