SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 27 november 2019 09:09 schreef Heph844 het volgende:
Ik heb geen ton
aangepastSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb geen ton
Hoe kom je erbij dat iemand die voor me gekocht heeft? Werk al sinds m'n twaalfde, zonder excessen die veelal gepaard gaan met adolescentie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oud geld?quote:Op woensdag 27 november 2019 09:02 schreef zaktak het volgende:
Op mijn 18e toen ik beschikking kreeg over mijn spaarrekening.
Hoe heb je dat bijeen gekregen? Hoeveel bedraagt de hypotheek?quote:Op woensdag 27 november 2019 09:05 schreef Anton91 het volgende:
Rond de 25/26ste, inmiddels al allemaal in mijn appartement en hopen dat ik de hypotheek zo snel mogelijk kan afbetalen (voor mijn 30ste).
Alleen werken en inmiddels nog maar 234 euro per maand. Maar ik vermoed dat de mensen die meer dan een ton hebben dit vaak hebben uit overwaarde en dat dit relatief maar een klein gedeelte is. Zoveel mensen zullen een ton niet halen.quote:Op woensdag 27 november 2019 09:15 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Hoe heb je dat bijeen gekregen? Hoeveel bedraagt de hypotheek?
Hoeveel wel?quote:Op woensdag 27 november 2019 09:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wanneer had jij een ton? Dat klinkt alsof dat heel normaal is, een ton op je rekening hebben. Ik ben 37 en ben er nog nooit ook maar een beetje in de buurt gekomen.
Het ligt er maar helemaal aan wat je verdiend, hoeveel je werkt, hoe snel je uit huis ging, hoe duur je studie was etc.quote:Op woensdag 27 november 2019 09:18 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Hoeveel wel?
Verbaas me er eerder over dat sommige zo reageren. Wanneer begonnen jullie met bijbaan, wat hebben jullie gestudeerd en wanneer gingen jullie 'echt werken'? Hebben jullie een bizar uitgavenpatroon of?
Ben je 't soort dat niet heeft gestudeerd en vroeg ging werken of?quote:Op woensdag 27 november 2019 09:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Alleen werken en inmiddels nog maar 234 euro per maand. Maar ik vermoed dat de mensen die meer dan een ton hebben dit vaak hebben uit overwaarde en dat dit relatief maar een klein gedeelte is. Zoveel mensen zullen een ton niet halen.
quote:Op woensdag 27 november 2019 09:18 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Hoeveel wel?
Verbaas me er eerder over dat sommige zo reageren.
Wat heb je gestudeerd als ik vragen mag en ging je vroeg uit huis en is dat 't enige of zijn er meer kostenposten waar ik geen rekening mee hield?quote:Op woensdag 27 november 2019 09:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het ligt er maar helemaal aan wat je verdiend, hoeveel je werkt, hoe snel je uit huis ging, hoe duur je studie was etc.
Ik ben altijd zuinig geweest en nu nog. Ik heb altijd een aardig buffertje gehad, maar een ton is echt een hoop geld.
Zo zou ik dat niet willen zeggen, heb vanaf twaalfde tot nu structureel allerlei dingen niet gedaan om te besparen en in die tijd te werken dat heeft wat opgeleverd maar eveneens issues zoals je gezien bepaalde topics wellicht al weet en de reden dat ik overweeg te gaan studeren.quote:Op woensdag 27 november 2019 09:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Weet jij wel hoeveel spaargeld men gemiddeld heeft. Zoveel is dat niet hoor. Dat jij hier en daar geluk hebt gehad betekent niet dat iedereen er zo rooskleurig voor staat.
Als je het over spaargeld hebt dan neem ik aan dat je alleen over geld op je rekeningen hebt zonder waarde in de bakstenen die je hebt. Overigens is het vooral de kleine groep elite die heel veel geld heeft en gros moet het doen met de schulden tot elk dubbeltje omdraaien tot klein buffertjequote:Op woensdag 27 november 2019 09:27 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Zo zou ik dat niet willen zeggen, heb vanaf twaalfde tot nu structureel allerlei dingen niet gedaan om te besparen en in die tijd te werken dat heeft wat opgeleverd maar eveneens issues zoals je gezien bepaalde topics wellicht al weet en de reden dat ik overweeg te gaan studeren.
Hoeveel is dat gemiddeld trouwens? En reken je dan louter geld op de bank mee zonder je assets?
dus 't klopt dat een ton best gewoon is?quote:Op woensdag 27 november 2019 09:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als je het over spaargeld hebt dan neem ik aan dat je alleen over geld op je rekeningen hebt zonder waarde in de bakstenen die je hebt. Overigens is het vooral de kleine groep elite die heel veel geld heeft en gros moet het doen met de schulden tot elk dubbeltje omdraaien tot klein buffertje
Je hebt gewoon een onrealistisch beeld van wat 'normaal' is. Lees artikelen, kijk naar statistieken of vraag gewone mensen. Een ton is niet zomaar voor iedereen weg gelegd.quote:Op woensdag 27 november 2019 09:36 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
dus 't klopt dat een ton best gewoon is?
elite heeft juist weinig liquide middelen vanwege tax, veel zit in bedrijven etcetera.
Is dat laatste van toepassing op de onderlaag of eveneens voor hogeropgeleide? Schrok toen ze zeiden dat een hbo'er na anderhalf jaar op gemiddeld 2500 bruto zit en dat dat nog fors meer is dan sommige andere. Hoe komen die personen dan rond?
Ben zelf in negen jaar een maal op vakantie gegaan maar veelal is een maal per jaar wel minimum.
tja de een wil geld de ander heeft weer andere prioriteiten, geen ton op de bank maar was wel de wereld 2 keer rond geweest voor m'n 30ste en maak minstens 1 grote reis elke 2 jaar. Voel me rijker zo dan met geld op de bank.quote:Op woensdag 27 november 2019 09:36 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
elite heeft juist weinig liquide middelen vanwege tax, veel zit in bedrijven etcetera.
Is dat laatste van toepassing op de onderlaag of eveneens voor hogeropgeleide? Schrok toen ze zeiden dat een hbo'er na anderhalf jaar op gemiddeld 2500 bruto zit en dat dat nog fors meer is dan sommige andere. Hoe komen die personen dan rond?
Ben zelf in negen jaar een maal op vakantie gegaan maar veelal is een maal per jaar wel minimum.
Neequote:Op woensdag 27 november 2019 09:36 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 27 november 2019 09:25 schreef Anton91 het volgende:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ens-opnieuw-gestegen
Gewoon hele maatschappij samen. Een hogeropgeleide verdient doorgaans wel wat meer ja maar dat is ook weer geen vetpot.quote:Is dat laatste van toepassing op de onderlaag of eveneens voor hogeropgeleide? Schrok toen ze zeiden dat een hbo'er na anderhalf jaar op gemiddeld 2500 bruto zit en dat dat nog fors meer is dan sommige andere. Hoe komen die personen dan rond?
quote:Het modaal inkomen wordt elk jaar geïndexeerd en wordt vastgesteld door het CPB, Centraal Plan Bureau. In 2018 is het modaal jaarinkomen geschat op ¤37.000 (voor 1 persoon). Dit is ¤2.855 bruto per maand, netto een dikke ¤2.100.
Dit ja. Ik ken geen mensen die een ton hadden op hun 30e. Misschien inmiddels wel op hun 37e, maar dat zit dan allemaal in stenen e.d., dus hoeveel ton is dat?quote:Op woensdag 27 november 2019 09:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wanneer had jij een ton? Dat klinkt alsof dat heel normaal is, een ton op je rekening hebben. Ik ben 37 en ben er nog nooit ook maar een beetje in de buurt gekomen.
Hmm hmm, dus jij hebt met wat bijbaantjes tijdens je middelbare school genoeg geld bij elkaar gespaard om vier appartementen (plus je eigen woning) bij elkaar te sparen? Klinkt allemaal erg daadkrachtig voor iemand die tig topics per jaar opent omdat ie overal over twijfelt.quote:Op woensdag 27 november 2019 09:13 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat iemand die voor me gekocht heeft? Werk al sinds m'n twaalfde, zonder excessen die veelal gepaard gaan met adolescentie.
Ik ga hier niet mijn hebben en houwen postenquote:Op woensdag 27 november 2019 09:24 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Wat heb je gestudeerd als ik vragen mag en ging je vroeg uit huis en is dat 't enige of zijn er meer kostenposten waar ik geen rekening mee hield?
Wat is voor een hbo'er een salaris modaal?
Van twaalfde tot zeventiende bijbaan van 24 uur regulier en 60 in schoolvakanties. Van 18 tot nu regulier 60, vastgoed ingegaan en maar 1 maal op vakantie afgelopen negen jaar, niet uitgegaan etcetera. Woonde tot 23 afwisselend thuis en huurvrij boven m'n werk, afgezien van korte periode in Purmerend op kamers om te studeren voor een maand.quote:Op woensdag 27 november 2019 09:54 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Hmm hmm, dus jij hebt met wat bijbaantjes tijdens je middelbare school genoeg geld bij elkaar gespaard om vier appartementen (plus je eigen woning) bij elkaar te sparen? Klinkt allemaal erg daadkrachtig voor iemand die tig topics per jaar opent omdat ie overal over twijfelt.
Ik geloof er geen reet van eerlijk gezegd. En ik heb het in een ander topic ook al gezegd: ik zou serieus eens psychologische hulp gaan zoeken.
Hoe oud ben je nu? Had je wel een ton kunnen hebben?quote:Op woensdag 27 november 2019 09:39 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
tja de een wil geld de ander heeft weer andere prioriteiten, geen ton op de bank maar was wel de wereld 2 keer rond geweest voor m'n 30ste en maak minstens 1 grote reis elke 2 jaar. Voel me rijker zo dan met geld op de bank.
Ja maar dan verdien je toch jeugdloon? En ik weet van m'n dochter dat dat echt niet zoveel is. En zij verdient het meest van alle kinderen uit haar klas.quote:Op woensdag 27 november 2019 10:02 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Van twaalfde tot zeventiende bijbaan van 24 uur regulier en 60 in schoolvakanties. Van 18 tot nu regulier 60, vastgoed ingegaan en maar 1 maal op vakantie afgelopen negen jaar, niet uitgegaan etcetera. Woonde tot 23 afwisselend thuis en huurvrij boven m'n werk, afgezien van korte periode in Purmerend op kamers om te studeren voor een maand.
Gaat me om de zekerheid.quote:Op woensdag 27 november 2019 09:40 schreef Adames het volgende:
als geld sparen een doel op zich wordt, heb je je prioriteiten ook niet compleet op orde
Ik heb geen ton
Dit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kom niet eens in de buurt van 10k, laat staan een ton.Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
draaide bizar veel uur.quote:Op woensdag 27 november 2019 10:04 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ja maar dan verdien je toch jeugdloon? En ik weet van m'n dochter dat dat echt niet zoveel is. En zij verdient het meest van alle kinderen uit haar klas.
Hoe oud ben je en hoezo niet? Geef je veel uit of?quote:Op woensdag 27 november 2019 10:07 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dit.
Ik kom niet eens in de buurt van 10k, laat staan een ton.
Waaraan verbrast? Hoe oud ben je?quote:Op woensdag 27 november 2019 10:04 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ja maar dan verdien je toch jeugdloon? En ik weet van m'n dochter dat dat echt niet zoveel is. En zij verdient het meest van alle kinderen uit haar klas.
Heb overigens al meerdere tonnen verdiend en opgebrast.
Ik ben 27. Ik heb een WO master. Ik ben nog maar 2 jaar en een paar maanden fulltime aan het werk (uiteraard wel part time gewerkt tijdens studie). Hoe zou ik een ton moeten hebben? Zelfs de som van al mijn bruto jaarsalarissen tot nu toe bij mekaar zonder belasting en uitgaven is geen ton.quote:Op woensdag 27 november 2019 10:09 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Hoe oud ben je en hoezo niet? Geef je veel uit of?
Geloof er nog steeds geen reet van eigenlijk. Maar hoe dan ook en zelfs als het waar is: je bent flink in de war en ik denk oprecht dat je eens met een psycholoog moet gaan pratenquote:Op woensdag 27 november 2019 10:02 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Van twaalfde tot zeventiende bijbaan van 24 uur regulier en 60 in schoolvakanties. Van 18 tot nu regulier 60, vastgoed ingegaan en maar 1 maal op vakantie afgelopen negen jaar, niet uitgegaan etcetera. Woonde tot 23 afwisselend thuis en huurvrij boven m'n werk, afgezien van korte periode in Purmerend op kamers om te studeren voor een maand.
42.quote:Op woensdag 27 november 2019 10:09 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Waaraan verbrast? Hoe oud ben je?
postgeschiedenis maakt het ook nog aannemelijkerquote:Op woensdag 27 november 2019 10:28 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Geloof er nog steeds geen reet van eigenlijk. Maar hoe dan ook en zelfs als het waar is: je bent flink in de war en ik denk oprecht dat je eens met een psycholoog moet gaan praten
- Ofwel ben je een fantast die graag belangrijk gevonden wil worden op een anoniem internetforum--> zoek hulp
- Ofwel heb je zoveel gewerkt dat je cruciale ontwikkelingsstappen gemist hebt in je jeugd waardoor je nu volledig in de war bent --> zoek hulp
Helaas, minderjarige kinderen mogen maar zoveel uur per week werken omdat ze leerplichtig zijn. Plus dat je als 12 jarige hooguit een filderwijkje ofzo kan doen a 20 euro per maand.quote:
quote:Op woensdag 27 november 2019 10:28 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Geloof er nog steeds geen reet van eigenlijk. Maar hoe dan ook en zelfs als het waar is: je bent flink in de war en ik denk oprecht dat je eens met een psycholoog moet gaan praten
- Ofwel ben je een fantast die graag belangrijk gevonden wil worden op een anoniem internetforum--> zoek hulp
- Ofwel heb je zoveel gewerkt dat je cruciale ontwikkelingsstappen gemist hebt in je jeugd waardoor je nu volledig in de war bent --> zoek hulp
quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 00:10 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
toen ik jong was hadden we niet veel maar het zit niet in m'n aard om me daar bij neer te leggen omdat ik weet wat ik in me heb. Op m'n twaalfde begonnen met werken, werkte 24 uur naast school, in de vakanties zelfs 59. Weet het nog precies omdat 't salaris werd afgerond dus maakte 't niet uit of je 60 uur of 59 uur werkte.
In de vierde klas ging iedereen op buitenlandse reis, ik bleef thuis om niets te hoeven besteden en omdat ik wist dat in die week je veel uren kon draaien, mijn record is nog steeds van die tijd, 18-urige werkdag op koninginnedag.
In die tijd ging iedereen juist ieder weekend uit dus heb dat niet meegemaakt maar vond 't prima omdat ik genoeg sociaal contact had omdat ik altijd heel opvallend was op school vanwege m'n gedrag. Later toen iedereen ging studeren hield ik me ook liever bezig met werk en toen begon langzaam het contact te verwateren. Heb eigenlijk een hele levensfase overgeslagen. Heb sinds kort weer contact met wat oude vrienden en merk echt dat we ons verschillend hebben ontwikkeld. Dat heeft voordelen maar ook potentiele nadelen zoals 't Peter Pan-syndroom wat Michael Jackson ook had, dat je je verloren jeugd probeert in te halen omdat je op een gegeven moment beseft wat je hebt gemist.
Zie hierboven.quote:Op woensdag 27 november 2019 10:40 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
postgeschiedenis maakt het ook nog aannemelijker
Want dingen die niet mogen gebeuren niet uiteraard.quote:Op woensdag 27 november 2019 10:44 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Helaas, minderjarige kinderen mogen maar zoveel uur per week werken omdat ze leerplichtig zijn. Plus dat je als 12 jarige hooguit een filderwijkje ofzo kan doen a 20 euro per maand.
En ze verdienen echt niet zoveel dat ze daarvan een appartement kunnen kopen.
Hoe kom je daarbij? Je post nota bene mee in de sc waar ik al die dingen vertel.quote:Op woensdag 27 november 2019 10:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik kan me overigens niet voorstellen dat bank akkoord gaat met het geven van hypotheek voor maar liefst vier appartementen terwijl je nog geen vaste baan hebt en geen stabiel inkomen.
Je bent hier uit je dikke duim aan het zuigen of je vertelt niet alles. Bovendien heb je echt een verkeerd wereldbeeld.
Dat verklaart 't een en ander maar voor je 35e zit je er ruim boven toch?quote:Op woensdag 27 november 2019 10:11 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik ben 27. Ik heb een WO master. Ik ben nog maar 2 jaar en een paar maanden fulltime aan het werk (uiteraard wel part time gewerkt tijdens studie). Hoe zou ik een ton moeten hebben? Zelfs de som van al mijn bruto jaarsalarissen tot nu toe bij mekaar zonder belasting en uitgaven is geen ton.
Zekerheid.quote:Op woensdag 27 november 2019 10:12 schreef mrPanerai het volgende:
Wat ben je gefocust op geld joh. Buffertje is goed maar je gaat niet gelukkiger van worden.
doe ik eveneens, dat telt toch? gaat me om je totale vermogen, wellicht niet helemaal goed verwoord.quote:Op woensdag 27 november 2019 10:13 schreef Justinn het volgende:
Een ton spaargeld, lijkt me voor de meeste twintigers niet weggelegd. Zelfs de helft niet.
Er valt verder geen zinnig woord over te zeggen. Zeker als je niet kijkt naar de rest van het eigen vermogen (bezittingen - schulden).
Zo ken ik iemand die wel een ton heeft, maar op het punt staat 80k daarvan te investeren in zijn eerste koopwoning. Die heeft een aantal jaar fulltime gewerkt, is 33 en gaat nu eindelijk het huis uit. Die heeft straks, na alle bijkomende kosten, vermoedelijk nog maar 10k, maar wel een woning met een lage hypotheek.
Iemand anders in mijn omgeving zit ook bijna aan een ton spaargeld, maar dit grotendeels heeft opgepot uit een studielening en alles nog moet aflossen. Feitelijk is zijn eigen vermogen misschien 5k.
Dan ken ik er nog een aantal die max 10K direct opneembaar geld hebben en alles erboven investeren (beleggen, onroerend goed, onderneming) tegen x rendement.
doel op vermogen dus mag geïnvesteerd zijn.quote:Op woensdag 27 november 2019 10:21 schreef o.us2.0 het volgende:
Waarom wordt het door TS genormaliseerd om een ton op je rekening te hebben staan?
Ik heb aan beide kanten van het welvaartsspectrum gestaan en een ton op je rekening hebben staan is echt niet zo vanzelfsprekend zoals TS het doet lijken.
Een buffertje hebben, of het nou om een tienduizenden gaat of een maand extra huur en benzine, dát acht ik normaal.
Daar weet ik alles van. Maar bizar veel uur op je 12e draaien is gewoon je reinste kwats.quote:Op woensdag 27 november 2019 10:45 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Want dingen die niet mogen gebeuren niet uiteraard.
Je hoeft 't niet te geloven, is dit topic niet voor, wil juist inschatting van andere.quote:Op woensdag 27 november 2019 10:53 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Daar weet ik alles van. Maar bizar veel uur op je 12e draaien is gewoon je reinste kwats.
Pas huisde zijn zogenaamde kantoor nog bij pappie en mammie in Etten-Leur.quote:Op woensdag 27 november 2019 09:54 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Hmm hmm, dus jij hebt met wat bijbaantjes tijdens je middelbare school genoeg geld bij elkaar gespaard om vier appartementen (plus je eigen woning) bij elkaar te sparen? Klinkt allemaal erg daadkrachtig voor iemand die tig topics per jaar opent omdat ie overal over twijfelt.
Ik geloof er geen reet van eerlijk gezegd. En ik heb het in een ander topic ook al gezegd: ik zou serieus eens psychologische hulp gaan zoeken.
Waarom? Het interesseert mij geen reet hoeveel iemand anders heeft. Als ik er zelf maar warmpjes bij zit.quote:Op woensdag 27 november 2019 10:54 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Je hoeft 't niet te geloven, is dit topic niet voor, wil juist inschatting van andere.
Moeilijk taalgebruik in je zinnen stoppen om slimmer over te komenquote:Op woensdag 27 november 2019 09:13 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat iemand die voor me gekocht heeft? Werk al sinds m'n twaalfde, zonder excessen die veelal gepaard gaan met adolescentie.
En toch blijf je 't zelf wel doen.quote:Op woensdag 27 november 2019 11:02 schreef Catkiller het volgende:
Ik snap niet dat users hier hem aandacht blijven geven.
Om na te gaan wat de gevolgen zijn van weer studeren.quote:Op woensdag 27 november 2019 11:03 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Waarom? Het interesseert mij geen reet hoeveel iemand anders heeft. Als ik er zelf maar warmpjes bij zit.
Dat hangt van zoveel dingen af.quote:Op woensdag 27 november 2019 11:04 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Om na te gaan wat de gevolgen zijn van weer studeren.
Als jij die post ziet als serieus op jou ingaan dan heb je een nog grotere steek los als uit al je verzonnen topics blijkt.quote:Op woensdag 27 november 2019 11:03 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
En toch blijf je 't zelf wel doen.
je had 't dan ook nergens over serieus ergens op ingaan maar over aandacht geven en dat is geenszins gebonden aan ergens serieus op ingaan dus je bent contraproductief bezig knul.quote:Op woensdag 27 november 2019 11:06 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Als jij die post ziet als serieus op jou ingaan dan heb je een nog grotere steek los als uit al je verzonnen topics blijkt.
Je zielige personage hoop ik gewoon te zien vertrekken en hoe minder aandacht jij krijgt hoe sneller dat gaat gebeuren.
Zoals?quote:Op woensdag 27 november 2019 11:05 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Dat hangt van zoveel dingen af.
Niet gelezenquote:Op woensdag 27 november 2019 11:10 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
je had 't dan ook nergens over serieus ergens op ingaan maar over aandacht geven en dat is geenszins gebonden aan ergens serieus op ingaan dus je bent contraproductief bezig knul.
hoop voor je dat de dag snel komt dat je je meer bezig houd met de liefde voor je kind dan haat voor onbekenden.
Je uitgavenpatroon, de andere belangrijke dingen in je leven enzovoort enzovoort. Maar als je het nu zo gemakkelijk bij elkaar gespaard hebt lukt dat heus nog wel een keer.quote:
Verbaas me over 't feit dat iedereen hier lijkt te denken dat 't gemakkelijk was terwijl ik meermaal anders heb gezegd.quote:Op woensdag 27 november 2019 11:17 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Je uitgavenpatroon, de andere belangrijke dingen in je leven enzovoort enzovoort. Maar als je het nu zo gemakkelijk bij elkaar gespaard hebt lukt dat heus nog wel een keer.
Er zijn makkelijker manieren om snel veel te verdienen dan kinderarbeid.quote:Op woensdag 27 november 2019 11:28 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Verbaas me over 't feit dat iedereen hier lijkt te denken dat 't gemakkelijk was terwijl ik meermaal anders heb gezegd.
Zoals? Waarom doet niet iedereen dat?quote:Op woensdag 27 november 2019 11:36 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Er zijn makkelijker manieren om snel veel te verdienen dan kinderarbeid.
Wat voor werk doe je en is dat ook de bron van die eerste? Vind je sommige reacties hier dus overtrokken?quote:Op woensdag 27 november 2019 11:33 schreef 20100 het volgende:
Ik had mijn eerste ton rond mijn 28ste, nu op 38 heb ik er 7
Ik ben CFO, en salaris is inderdaad de bron van het eerste ton.quote:Op woensdag 27 november 2019 11:48 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Wat voor werk doe je en is dat ook de bron van die eerste? Vind je sommige reacties hier dus overtrokken?
Denk eens even na. Je lijkt niet erg slim. Beter had je gewoon naar school gegaan ipv werken vanaf je 12e.quote:Op woensdag 27 november 2019 11:47 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Zoals? Waarom doet niet iedereen dat?
Heb 't louter over eerste ton gehad, wat erna eventueel kwam is niet ter sprake gekomen.quote:Op woensdag 27 november 2019 11:51 schreef opgebaarde het volgende:
Als je geen lasten hebt zoals een woning en geen vakanties hebt gehad.
Dan vraag ik mij af waar je al dat geld aan uitgegeven hebt als je nu maar een ton op je rekening hebt staan
O, dat is wel van belang om te melden, heb maar één echte vriendin gehad.quote:Op woensdag 27 november 2019 12:11 schreef Anton91 het volgende:
Maar TS, wat vind jij een normale leeftijd om een ton te hebben en hoeveel vind je dat normaal is voor iemand van 30 jaar? Iemand met een redelijke baan, vriendin en een hbo opleiding?
Zie ik eruit alsof ik een glazen bol hebquote:Op woensdag 27 november 2019 10:49 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Dat verklaart 't een en ander maar voor je 35e zit je er ruim boven toch?
Schatting.quote:Op woensdag 27 november 2019 12:26 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Zie ik eruit alsof ik een glazen bol heb
Mijn doel is het niet om een ton te verzamelen.quote:
Waarom vraag je aan anderen hoe oud ze waren (neem aan dat jij dat bedoelt met 'wanneer') en geef je wel je huidige leeftijd maar niet wanneer jij zelf je eerste ton had?quote:Op woensdag 27 november 2019 11:58 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Heb 't louter over eerste ton gehad, wat erna eventueel kwam is niet ter sprake gekomen.
gaat me om zekerheid.quote:Op woensdag 27 november 2019 12:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als dat je hoofddoel in je leven is, mag je je afvragen of je begrijpt waar het leven om draait.
Maar goed: 37
Woning versneld afgelost.quote:Op woensdag 27 november 2019 12:35 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Het gaat me om zekerheid.
Mag ik vragen hoe dat is opgebouwd?
niemand vroeg ernaar maar vraag me af of 't verstandig is om dat te zeggen gezien sommige posts.quote:Op woensdag 27 november 2019 12:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom vraag je aan anderen hoe oud ze waren (neem aan dat jij dat bedoelt met 'wanneer') en geef je wel je huidige leeftijd maar niet wanneer jij zelf je eerste ton had?
Nogal verwarrend. Heb je het uberhaupt wel over euro's?
dus je was al veel sneller ton+ maar toen je die leeftijd had had je 't liquide? want gaat me om vermogen, niet per se spaarsaldo.quote:Op woensdag 27 november 2019 12:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Woning versneld afgelost.
Zoals ik zeg, op m'n 37e zat ik op een ton (totaal).quote:Op woensdag 27 november 2019 12:37 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
dus je was al veel sneller ton+ maar toen je die leeftijd had had je 't liquide? want gaat me om vermogen, niet per se spaarsaldo.
Heeft dit topic bij jou een ander titel? Ik zie: "wanneer had jij je eerste ton?"quote:Op woensdag 27 november 2019 12:36 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
niemand vroeg ernaar maar vraag me af of 't verstandig is om dat te zeggen gezien sommige posts.
Waarom wil je dat anderen het we zeggen maar zeg je het zelf vervolgens niet....quote:Op woensdag 27 november 2019 12:36 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
niemand vroeg ernaar maar vraag me af of 't verstandig is om dat te zeggen gezien sommige posts.
Wil 't best zeggen zolang er niet zo allergisch op gereageerd wort.quote:Op woensdag 27 november 2019 12:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarom wil je dat anderen het we zeggen maar zeg je het zelf vervolgens niet....
Waar zou je 't wel van af laten hangen? Louter geluk? Wat bedoel je precies met 'toekomst in het oog'?quote:Op woensdag 27 november 2019 12:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heeft dit topic bij jou een ander titel? Ik zie: "wanneer had jij je eerste ton?"
Offtopic. Ik zou als ik jou was zeker van studeren, wellicht kun je het combineren met werken. En of je gaat studeren zou ik niet laten afhangen of je nu een ton op je bankrekening (of vermogen) hebt staan of een veelvoud hiervan. Doe vooral waar je gelukkig van wordt, met de toekomst in het oog.
Nee, het ligt niet perse aan de uitgaven, als jij misschien naar je ouders kijkt, hebben zij tonnen aan vermogen? En als je een modaal salaris hebt en gewoon normaal leeft, dan is er weinig om te sparen.quote:Op woensdag 27 november 2019 12:26 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
O, dat is wel van belang om te melden, heb maar één echte vriendin gehad.
Is 't dus zo dat 't bij veel personen ligt aan de uitgaven? Heb dit topic geopend omdat ik wil weten wat de financiele gevolgen zijn als ik weer ga studeren long term. Wat is een normaal salaris voor een economisch hbo'er met drie jaar ervaring en tien? Moet 't met een uitgavenpatroon als dat van mij dus met een kantoorbaan te doen zijn om huidige trend voort te zetten wat vermogen betreft? Een belangrijk deel van m'n inkomen komt voort uit 't feit dat ik liquide middelen herinvesteer om meer te verdienen.
Universaaaaajahahahaaa!!!!!!!!11111einzquote:Op woensdag 27 november 2019 12:46 schreef Scorpie het volgende:
Na de eerste crypto bullrun toen ik 25 was
Zijn migrant maar is niet echt relevant omdat ik nooit iets heb aangenomen van hen.quote:Op woensdag 27 november 2019 12:50 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nee, het ligt niet perse aan de uitgaven, als jij misschien naar je ouders kijkt, hebben zij tonnen aan vermogen? En als je een modaal salaris hebt en gewoon normaal leeft, dan is er weinig om te sparen.
Dat staat gewoon in dit topic. Lees en onthou je überhaupt wel wat er allemaal hier staatquote:Op woensdag 27 november 2019 12:54 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Zijn migrant maar is niet echt relevant omdat ik nooit iets heb aangenomen van hen.
Hoeveel is modaal bruto/netto en wat is normaal leven?
Modaal bruto 37kquote:Op woensdag 27 november 2019 12:54 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Zijn migrant maar is niet echt relevant omdat ik nooit iets heb aangenomen van hen.
Waarom wil je een ton op je bank? Voor de rente ofzo? Je kunt het geld toch beter in nuttige/leuke dingen stoppen?quote:Op woensdag 27 november 2019 09:18 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Hoeveel wel?
Verbaas me er eerder over dat sommige zo reageren. Wanneer begonnen jullie met bijbaan, wat hebben jullie gestudeerd en wanneer gingen jullie 'echt werken'? Hebben jullie een bizar uitgavenpatroon of?
Het is voornamelijk de titel al. Dat impliceert alsof je ervan uitgaat dat iedereen in zijn of haar leven wel een keer eventjes een ton opbouwd. En blijkbaar ook nog in een relatief vroeg stadium. Wanneer je net de arbeidsmarkt op bent gekomen.quote:Op woensdag 27 november 2019 12:45 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Wil 't best zeggen zolang er niet zo allergisch op gereageerd wort.
Zekerheid.quote:Op woensdag 27 november 2019 12:57 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Waarom wil je een ton op je bank? Voor de rente ofzo? Je kunt het geld toch beter in nuttige/leuke dingen stoppen?
Geluk ja. Ik geef vrij weinig om 'veel geld' hebben. Ik heb vrienden die geld enorm belangrijk vinden en dit belangrijker vinden dan de principes die ze hebben. Ik heb dat net niet.quote:Op woensdag 27 november 2019 12:49 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Waar zou je 't wel van af laten hangen? Louter geluk? Wat bedoel je precies met 'toekomst in het oog'?
Loop niet zo quasi wereldvreemd te doen om een beetje te patsenquote:Op woensdag 27 november 2019 09:36 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Schrok toen ze zeiden dat een hbo'er na anderhalf jaar op gemiddeld 2500 bruto zit en dat dat nog fors meer is dan sommige andere. Hoe komen die personen dan rond?
Zelfs als je zogenaamd leeft om te werken en geen vrienden hebt en daarom in je vrije tijd niks onderneemt?!quote:Op woensdag 27 november 2019 13:09 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Loop niet zo quasi wereldvreemd te doen om een beetje te patsen![]()
Van dat geld kom je makkelijk rond.
Juist dan kom je makkelijk rond, je hebt dan ook geen tijd om het geld uit te geven.quote:Op woensdag 27 november 2019 13:17 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Zelfs als je zogenaamd leeft om te werken en geen vrienden hebt en daarom in je vrije tijd niks onderneemt?!
totale vermogen dus alles.quote:Op woensdag 27 november 2019 13:07 schreef zatoichi het volgende:
En wat is nu een " ton in bezit hebben"?
Is dat in cash of spaar?
Aandelen?
Huis/vastgoed?
Pensioenfonds?
Tja, dan is het lastig te zeggen. Heb op dit moment een enorme overwaarde op het huis, maar dat over een paar jaar ook weer minder zijn.quote:
Houd oud ben je en was je toen?quote:Op woensdag 27 november 2019 14:02 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Tja, dan is het lastig te zeggen. Heb op dit moment een enorme overwaarde op het huis, maar dat over een paar jaar ook weer minder zijn.
Bij ons is onze eerste ton denk ik gedurende de bouw van ons huis gekomen. Dat was na oplevering een stuk meer waard dan toen we het kochten
comfortabel leven lange termijn voor je geliefdee.quote:Op woensdag 27 november 2019 14:24 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Voor wat? Zekerheid heb je toch ook met 20k?
Ik vind vooral jouw aannames verbazend.quote:Op woensdag 27 november 2019 14:13 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Houd oud ben je en was je toen?
Vind je sommige reacties hier verbazend?
Welke doel je op?quote:Op woensdag 27 november 2019 14:31 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Ik vind vooral jouw aannames verbazend.
Ben je joods/ashkenazisch?quote:Op woensdag 27 november 2019 14:34 schreef mossad_agent het volgende:
37e en nu nog steeds.. uiteraard iets meer inmiddels.. zo'n 135.000,-
De reacties waar in je ofwel doet alsof je wereldvreemd bent of waarin je duidelijk wereldvreemd bent.quote:
is een onderwerp waar je je veelvuldig sterk over uitlaat dus ben benieuwd naar je mening.quote:Op woensdag 27 november 2019 14:40 schreef CoolGuy het volgende:
Wil je kappen met mij te mentionen, dank.
Zou je iets specifieker willen zijn?quote:Op woensdag 27 november 2019 14:40 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
De reacties waar in je ofwel doet alsof je wereldvreemd bent of waarin je duidelijk wereldvreemd bent.
Nou, als je dat weet dan weet je mijn mening ook, dus geen nut om mij te mentionen.quote:Op woensdag 27 november 2019 14:40 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
is een onderwerp waar je je veelvuldig sterk over uitlaat dus ben benieuwd naar je mening.
deze casus heeft een verschil van belang tov rest.quote:Op woensdag 27 november 2019 14:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, als je dat weet dan weet je mijn mening ook, dus geen nut om mij te mentionen.
https://nos.nl/artikel/23(...)-anderhalve-ton.htmlquote:Op woensdag 27 november 2019 14:42 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Zou je iets specifieker willen zijn?
Als 't echt zo wereldvreemd is waarom staat er in iedere stad en dorp een hele wijk vol met nieuwbouwwoningen van 4/6+ ton bijvoorbeeld?
Nu ben je gewoon aan het trollenquote:Op woensdag 27 november 2019 12:54 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 27 november 2019 09:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het modaal inkomen wordt elk jaar geïndexeerd en wordt vastgesteld door het CPB, Centraal Plan Bureau. In 2018 is het modaal jaarinkomen geschat op ¤37.000 (voor 1 persoon). Dit is ¤2.855 bruto per maand, netto een dikke ¤2.100.
Hij heeft je verzocht te stoppen met mentionen dus bij deze.quote:Op woensdag 27 november 2019 14:45 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
deze casus heeft een verschil van belang tov rest.
1-persoonshuishouden heb je weinig aan omdat dat niet representatief is voor 't gemiddelde gezin.quote:Op woensdag 27 november 2019 15:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nu ben je gewoon aan het trollenAntwoorden en statistieken zijn al gegeven.
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/inkomensverdelingquote:Op woensdag 27 november 2019 15:18 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
1-persoonshuishouden heb je weinig aan omdat dat niet representatief is voor 't gemiddelde gezin.
Nee, dankje.quote:
20 op betaal, rest is spaarsaldo (waarvan nog zo'n 10 gereserveerd voor bruiloft over een half jaar.quote:Op woensdag 27 november 2019 14:36 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Ben je joods/ashkenazisch?
Is dat puur spaarsaldo?
Verwacht uiteraard geen antwoord van je op de vraag die gesteld word in de TT maar ben wel benieuwd hoe je naar de situatie kijkt die word geschetst. Zijn die vragen echt zo wereldvreemd en is het dus niet aan te raden om te gaan studeren omdat je daarmee niet hetzelfde gaat verdienen als nu? Wil uiteindelijk deze man achterna.quote:
dus je zat al veel eerder op dat vermogen neem ik aan, maar niet liquide?quote:Op woensdag 27 november 2019 15:26 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
20 op betaal, rest is spaarsaldo (waarvan nog zo'n 10 gereserveerd voor bruiloft over een half jaar.
Wat de gevolgen van studeren is? Nouja dat je minder inkomen hebt gok ik, of blijf je ernaast werken?quote:Op woensdag 27 november 2019 12:26 schreef ThePrinceTWP het volgende:
Heb dit topic geopend omdat ik wil weten wat de financiele gevolgen zijn als ik weer ga studeren long term. Wat is een normaal salaris voor een economisch hbo'er met drie jaar ervaring en tien? Moet 't met een uitgavenpatroon als dat van mij dus met een kantoorbaan te doen zijn om huidige trend voort te zetten wat vermogen betreft? Een belangrijk deel van m'n inkomen komt voort uit 't feit dat ik liquide middelen herinvesteer om meer te verdienen.
Nee is allemaal liquide, heb geen steentjes.quote:Op woensdag 27 november 2019 15:37 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
dus je zat al veel eerder op dat vermogen neem ik aan, maar niet liquide?
Lees je pohi maar en begin met dit topic. Dit is het laatste wat ik er over ga zeggen, want je bent hoogst irritant.quote:Op woensdag 27 november 2019 14:42 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Zou je iets specifieker willen zijn?
Als 't echt zo wereldvreemd is waarom staat er in iedere stad en dorp een hele wijk vol met nieuwbouwwoningen van 4/6+ ton bijvoorbeeld?
inkomen schommelt gezien 't uit verschillende componenten bestaat waarvan inkomen uit arbeid een significant maar niet echt groot deel is. 6000 bruto is dus prima maar over wat voor situatie hebben we 't dan wat opleiding, ervaring etcetera betreft?quote:Op woensdag 27 november 2019 15:42 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wat de gevolgen van studeren is? Nouja dat je minder inkomen hebt gok ik, of blijf je ernaast werken?
Normaal salaris HBO ligt ergens tussen 2200 en 6000 euro gok ik zo.
Wat is je uitgavenspatroon dan? En je huidige inkomenspatroon?
Jawel maar niet afgemaakt dus telt niet echt toch?quote:Op woensdag 27 november 2019 15:46 schreef Tlaloc het volgende:
TS heb je echt nooit gestudeerd? Dan heb je de boot al eigenlijk gemist. Als je nu pas begint ben je eind 20 als je bent afgestudeerd. Zonder enige ervaring begin je onderop de ladder - als men je al aanneemt.
Die paar jaar ervaring en extra inkomsten die je nu al had kunnen hebben - stel, als je goed bent 4k per maand - loop je nu mis, tot aan je dood eigenlijk. En daar komen de passieve inkomsten over het opgebouwde vermogen over de actieve inkomsten nog eens bij.
Al met al een flinke achterstand dus. Ok, misschien heb jij eerder je eerste ton dan de meeste, maar op lange termijn halen de mensen die wel op tijd zijn begonnen met studeren je op hun 40e, 50e met gemak in.
Nee, dat je een sollicitatiegesprek bij McDonalds hebt gehad verandert niets.quote:
Hoe oud ben je als ik vragen mag en wat voor werk doe je waardoor je denkt dat dat niet gaat stijgen?quote:Op woensdag 27 november 2019 16:24 schreef AQuila360 het volgende:
Ik zit nu ook wel over de 100k aan beleggingen enz en gebruik dat voornamelijk om extra inkomsten mee te genereren. Verdien modaal en dat gaat niet hard meer stijgen ben ik bang.
met de ceo van nl he?quote:Op woensdag 27 november 2019 16:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat je een sollicitatiegesprek bij McDonalds hebt gehad verandert niets.
Ik hoop maar dat je je eigen onzin wel gelooft, dan is er tenminste nog 1 iemand op de wereld die dat doet.quote:
Denk dat het voor TS zo nog is dat hij nog een scholier is en thuis woont. Jonge onafgestudeerde piepers hebben altijd 'ambities', hechten waarde aan geld en status en denken dat ze met een diploma ergens terecht zullen komen, 200k per jaar zullen verdienen en chickies zullen hosselen.quote:Op woensdag 27 november 2019 10:21 schreef o.us2.0 het volgende:
Waarom wordt het door TS genormaliseerd om een ton op je rekening te hebben staan?
Ik heb aan beide kanten van het welvaartsspectrum gestaan en een ton op je rekening hebben staan is echt niet zo vanzelfsprekend zoals TS het doet lijken.
Een buffertje hebben, of het nou om een tienduizenden gaat of een maand extra huur en benzine, dát acht ik normaal.
34, en ligt niet zozeer aan het werk maar aan mezelf. Ik heb ook gewoon een baan en geen carriere als iemand het vraagtquote:Op woensdag 27 november 2019 16:29 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Hoe oud ben je als ik vragen mag en wat voor werk doe je waardoor je denkt dat dat niet gaat stijgen?
Je bedoelt normaal leven, alles een keer proberen, meisjes uit eten nemen, op zuipvakanties gaan, uitgaan, een rondje geven, sociale ervaring opdoen en een goede vriendenkring en relatie opbouwen?quote:Op woensdag 27 november 2019 09:13 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
...zonder excessen die veelal gepaard gaan met adolescentie.
Dus je hebt een ton kunnen sparen van bijbaantjes die je als puber hebt gedaan? 5 euro per uur vakkenvullen op de zaterdag ofzo?quote:Op woensdag 27 november 2019 09:13 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Iedereen, maar dan ook iedereen had een ton kunnen hebben als ze dusdanig weinig van het leven hadden genoten als jij. Als je zelfs in je schoolvakanties al 60 uur ging werken, daar nooit mee gestopt bent, nooit huur of hypotheek betaalde en in 9 jaar 1 keer op vakantie bent gegaan. Dan had ik ook wel 2 ton kunnen hebben.quote:Op woensdag 27 november 2019 10:04 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Hoe oud ben je nu? Had je wel een ton kunnen hebben?
"Het soort dat niet gestudeerd heeft"quote:Op woensdag 27 november 2019 09:22 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Ben je 't soort dat niet heeft gestudeerd en vroeg ging werken of?
Zeg je dat er überhaupt maar relatief klein gedeelte meer dan een ton heeft? En waarom zullen veel mensen dat überhaupt niet halen?
In vakanties 60 uur per week (x5 euro p.u., x 8 weken per jaar = 2400 in vakanties per jaar), overige 44 weken 24 uur per week (5280 euro). Dus opgeteld 7680 er jaar x 6(?) schooljaren is 46.080 euro bij verlaten van school.quote:Op woensdag 27 november 2019 17:03 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Dus je hebt een ton kunnen sparen van bijbaantjes die je als puber hebt gedaan? 5 euro per uur vakkenvullen op de zaterdag ofzo?
Natuurlijk telt het dan niet. Het gaat om het papiertje als brevet van competentie. Zonder dat heb jij de schijn zwaar tegen.quote:Op woensdag 27 november 2019 16:27 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Jawel maar niet afgemaakt dus telt niet echt toch?
heb wel al relevante ervaring omdat ik m'n eigen vastgoedportfolio heb opgebouwd en om de tafel heb gezeten met verschillende grote namen in de horeca in het kader van franchising. Verandert dat iets?
Totale fictie dus.quote:Op woensdag 27 november 2019 17:16 schreef Silven het volgende:
[..]
In vakanties 60 uur per week (x5 euro p.u., x 8 weken per jaar = 2400 in vakanties per jaar), overige 44 weken 24 uur per week (5280 euro). Dus opgeteld 7680 er jaar x 6(?) schooljaren is 46.080 euro bij verlaten van school.
Daarna 60 uur per week tot aan nu tegen een hoger salaris en je zit er makkelijk aan. Trek daar 1 vakantie en 1 of 2 keer uit eten (?) vanaf want geen sociaal leven/vriendin en je komt ruim over de ton.
Kijk zijn topic history en het is vrij plausibel. Hij heeft werkelijk nog niks van het echte leven gezien behalve werken en sociaal falen.quote:
Dan nog moet je wel heel raar zijn als je je niet realiseert dat het ver buiten de norm is.quote:Op woensdag 27 november 2019 17:19 schreef Silven het volgende:
[..]
Kijk zijn topic history en het is vrij plausibel.
En dit.quote:Op woensdag 27 november 2019 17:01 schreef Silven het volgende:
[..]
Je bedoelt normaal leven, alles een keer proberen, meisjes uit eten nemen, op zuipvakanties gaan, uitgaan, een rondje geven, sociale ervaring opdoen en een goede vriendenkring en relatie opbouwen?
Gefeliciteerd met je ton.
Check.quote:Op woensdag 27 november 2019 17:19 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Dan nog moet je wel heel raar zijn als je je niet realiseert dat het ver buiten de norm is.
Ofwel vastgoed of ondernemerschap en retail management dus eigenlijk gewoon verder met de dingen die ik nu al doe, vastgoed of horeca of retail om 't wat breder te trekken maar dan in een kantoorsetting vanwege 't fysieke aspect.quote:Op woensdag 27 november 2019 16:54 schreef FrietOliebolKaas het volgende:
Welke HBO studie / richting wil je eigenlijk op TS? Gewoon lekker mainstream en de commercie op? Verwacht dan gewoon een startsalaris van ¤2350 bruto, na je hbo. Misschien heb je geluk en word je hoger ingeschaald vanwege je leeftijd tegen die tijd.
Jongeren mogen helemaal niet zo veel werken hè.quote:Op woensdag 27 november 2019 17:19 schreef Silven het volgende:
[..]
Kijk zijn topic history en het is vrij plausibel. Hij heeft werkelijk nog niks van het echte leven gezien behalve werken en sociaal falen.
Ben er zelf eveneens niet tevreden mee daarom dit topic. Wil echter wel weten wat 't voor gevolgen zou hebben als i zou gaan studeren.quote:Op woensdag 27 november 2019 17:01 schreef Silven het volgende:
[..]
Je bedoelt normaal leven, alles een keer proberen, meisjes uit eten nemen, op zuipvakanties gaan, uitgaan, een rondje geven, sociale ervaring opdoen en een goede vriendenkring en relatie opbouwen?
Eens maar waarom zeg je 't zo verwijtend? Heb die dingen niet ontkent maar zelfs vele malen herhaald.quote:Op woensdag 27 november 2019 17:16 schreef Silven het volgende:
[..]
In vakanties 60 uur per week (x5 euro p.u., x 8 weken per jaar = 2400 in vakanties per jaar), overige 44 weken 24 uur per week (5280 euro). Dus opgeteld 7680 er jaar x 6(?) schooljaren is 46.080 euro bij verlaten van school.
Daarna 60 uur per week tot aan nu tegen een hoger salaris en je zit er makkelijk aan. Trek daar 1 vakantie en 1 of 2 keer uit eten (?) vanaf want geen sociaal leven/vriendin en je komt ruim over de ton. Ik word al depressief als ik er aan denk. TS heeft hier ook wel last van gezien zijn topics. Nooit normaal ontwikkeld op meerdere gebieden.
Ik denk dat het als gevolg heeft dat, mits je er gewoon aan meedoet, je je jeugd kan overdoen bij een studentenvereniging. Veel sociale contacten op kan doen ook. Wellicht een leuke relatie er aan overhoud en wellicht weer eens op vakantie gaat. Even de adolescent uithangen wetende dat je toch meer geld nu hebt dan je daaraan op kan maken. Denk dat je er dan gelukkiger van gaat worden, en ondanks mijn sneren in vorige posts gun ik je dat dan weer wel.quote:Op woensdag 27 november 2019 17:27 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Ben er zelf eveneens niet tevreden mee daarom dit topic. Wil echter wel weten wat 't voor gevolgen zou hebben als i zou gaan studeren.
Heb wel een aanbod gekregen maar weet dus niet of ik 't wil.quote:Op woensdag 27 november 2019 17:18 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Natuurlijk telt het dan niet. Het gaat om het papiertje als brevet van competentie. Zonder dat heb jij de schijn zwaar tegen.
Om tafel zitten zegt ook niets als het niets is geworden en het daarbij is gebleven, bovendien zien CEOs en dergelijke zeer veel mensen, dus zonder referenties ben je nergens.
Wat doe je in je vrije tijd eigenlijk?
Je vind vast wel ergens een boer of beunhaas die je op die leeftijd gewoon (zwart) wat wil laten doen.quote:Op woensdag 27 november 2019 17:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jongeren mogen helemaal niet zo veel werken hè.
Ik heb geen ton
Hahah echt hé.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat zou jij doen in mijn situatie?quote:Op woensdag 27 november 2019 17:42 schreef zonnigetoekomsttegemoed het volgende:
Ts, als jouw inkomsten uit je beleggingen voldoende zijn om tijdelijk te stoppen met werken kun je dat toch gewoon doen. Dat HBO diploma zal je minimaal 2500 op gaan leveren. Dat kan veel meer worden maar dat heb je in eigen hand en kan niemand garanderen. Als je je baan op zegt om te gaan ondernemen kan het een heleboel kanten op; het mislukt of je bent enorm succesvol en alles daartussen. Ben je echt succesvol ga je vele malen meer verdienen dan dat je ooit in loondienst gaat bereiken. Je gaf aan McDonalds, vele franchisenemers van McDonalds zijn miljonair maar er zijn er ook compleet mislukt...
Is mijn leeftijd geen issue?quote:Op woensdag 27 november 2019 17:31 schreef Silven het volgende:
[..]
Ik denk dat het als gevolg heeft dat, mits je er gewoon aan meedoet, je je jeugd kan overdoen bij een studentenvereniging. Veel sociale contacten op kan doen ook. Wellicht een leuke relatie er aan overhoud en wellicht weer eens op vakantie gaat. Even de adolescent uithangen wetende dat je toch meer geld nu hebt dan je daaraan op kan maken. Denk dat je er dan gelukkiger van gaat worden, en ondanks mijn sneren in vorige posts gun ik je dat dan weer wel.
Ben jij misschien een beetje wereldvreemd?quote:Op woensdag 27 november 2019 09:22 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Ben je 't soort dat niet heeft gestudeerd en vroeg ging werken of?
Zeg je dat er überhaupt maar relatief klein gedeelte meer dan een ton heeft? En waarom zullen veel mensen dat überhaupt niet halen?
Hoe oud was jij hier als ik vragen mag?quote:Op woensdag 27 november 2019 18:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ton op de bank:
[ afbeelding ]
Wat ik zou doen is verder gaan zoals je nu bezig bent. Werken geld binnenhalen en dankzij je lage uitgave patroon blijven investeren in verhuur panden totdat ik voldoende inkomsten heb voor een redelijk goed leven, zeg ¤4000 pm. Deze inkomsten zul je de rest van je leven houden en zullen indexeren.quote:Wat zou jij doen in mijn situatie?
Wat uiteraard ook een optie is is studeren om daarna na een tijd in 't bedrijfsleven alsnog te ondernemen maar dan in 't vastgoed en dan echt serieus. Vind deze man tof.
Ik ben een keer miljonair geweest, eigenlijk elke week toen, maar dan moest ik de huur betalen voor een week en was het weer weg.quote:Op woensdag 27 november 2019 18:32 schreef Parzival het volgende:
kwestie van op vakantie gaan naar India ofzo.. dan heb je heel snel een ton ..
Moet je van 't tweede delen? En los daarvan?quote:Op woensdag 27 november 2019 19:48 schreef Renesite het volgende:
Raar. Maar enfin.
Verkocht mn vorige huis met een overwaarde van 47000 euro. Toen was ik 28. Nu willen we 2 jaar later weer verkopen en wordt de overwaarde geraamd op 120000 euro. Dus 29 plus minus. Maar goed, bakstenen.
Nee. Maar ik was 29 dus toen het stiekem al in waarde meer werd.quote:Op woensdag 27 november 2019 19:50 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Moet je van 't tweede delen? En los daarvan?
Wat maakt dat je pas later comfortabel wil leven met je lief? Blijkbaar ben je nu al lang een krent, gaat dat wel werken?quote:Op woensdag 27 november 2019 14:30 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
comfortabel leven lange termijn voor je geliefdee.
Juist dan. Maar voor 2.500 euro per maand kun je makkelijk leuke dingen doen, op vakantie gaan en onnodige troep kopen.quote:Op woensdag 27 november 2019 13:17 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Zelfs als je zogenaamd leeft om te werken en geen vrienden hebt en daarom in je vrije tijd niks onderneemt?!
Misschien wil hij wel mentoring doen. Je kan het allicht vragen.quote:
Bedoel dat familie altijd in staat moet zijn comfortabel te leven.quote:Op woensdag 27 november 2019 20:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Wat maakt dat je pas later comfortabel wil leven met je lief? Blijkbaar ben je nu al lang een krent, gaat dat wel werken?
Geld uitgeven moet je ook leren.
En nee, ik heb geen ton. Spaargeld + overwaarde zal op de helft zitten.
Maar jijzelf niet?quote:Op woensdag 27 november 2019 21:15 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Bedoel dat familie altijd in staat moet zijn comfortabel te leven.
Jij bent toch net zo goed iemands familie? En die willen ook dat jij je eigen leven comfortabel leeft.quote:Op woensdag 27 november 2019 21:15 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Bedoel dat familie altijd in staat moet zijn comfortabel te leven.
quote:Op donderdag 28 november 2019 12:34 schreef Chia het volgende:
[..]
Jij bent toch net zo goed iemands familie? En die willen ook dat jij je eigen leven comfortabel leeft.
jawel maar heeft geen prioriteit voor mezelf.quote:Op donderdag 28 november 2019 10:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Maar jijzelf niet?
Als ik zo doorga met minder uitgeven dan er binnenkomt zou ik over vier jaar een ton kunnen hebben. Maar misschien wil ik dan wel kinderen, dan lukt dat waarschijnlijk niet. Wat is er belangrijker?
materialisme maakt niet gelukkig dus prima toch.quote:Op donderdag 28 november 2019 12:32 schreef Elpis het volgende:
Pfoe onze eerste ton zal rond 37 jaar zijn geweest. Wel gezamelijk want gemeenschap van goederen enzo. Was merendeel spaargeld en een kleiner deel overwaarde van het huis.
Vooral zoveel kunnen sparen omdat we geen big spenders zijn. Wel 1 a 2 x per jaar op vakantie maar lang geen auto gehad, geen uitgaanders geweest en we woonden redelijk goedkoop. Ook twee verdieners zijn en op latere leeftijd pas kinderen willen zijn hielp wel denk ik.
Met dank aan de huizenmarkt is het inmiddels behoorlijk vermeerderd. De verhouding spaargeld en overwaarde is nu andersom. Nog steeds zijn we niet echt big spenders. Zoals mevrouwpuff ook al zegt 'geld uitgeven moet je leren'. Ik vind het vaak nog wat lastig. Ik hoop het ooit wel te leren, want ik heb iemand gekend die na haar spaarzame leven alles achterliet voor de erfgenamen zonder er ooit zelf van te hebben kunnen genieten.
Schiet niet op als je familie er voor zichzelf ook zo over denkt.quote:Op donderdag 28 november 2019 12:54 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
[..]
jawel maar heeft geen prioriteit voor mezelf.
En wat is die situatie?quote:Op donderdag 28 november 2019 13:35 schreef Restyler het volgende:
Als mijn financiële situatie gelijk zou blijven aan mijn huidige financiële situatie zou ik theoretisch gezien over 6 jaar (als ik 32 ben) een ton op mijn bankrekening kunnen hebben.
Samenwonend met m'n vriendin, werkend met een full-time baan, geen koopwoning. Als daar iets aan veranderd zou mijn schatting ook mee veranderen.quote:
Dat komt omdat je een woord gebruikt dat per definitie al negatief is. Tenminste, vandale zegt "het uitsluitend streven naar bezit". Maar spullen kunnen je best gelukkig maken. Ik word tenminste blij als ik iedere dag weer in een mooie auto stap. Niet om stoer te doen, maar omdat ik het zelf leuk vind. Daarentegen geef ik weer niks om kleding of sieraden, dus iedereen heeft wat anders wat ie leuk vindt, dan hoef je echt niet per se materialistisch te zijn.quote:Op donderdag 28 november 2019 12:56 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
materialisme maakt niet gelukkig dus prima toch.
Een huis weegt best veel hoor.quote:Op woensdag 27 november 2019 09:54 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dit ja. Ik ken geen mensen die een ton hadden op hun 30e. Misschien inmiddels wel op hun 37e, maar dat zit dan allemaal in stenen e.d., dus hoeveel ton is dat?
Touchéquote:Op vrijdag 29 november 2019 10:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een huis weegt best veel hoor.
Een ton op de bank wel?quote:Op donderdag 28 november 2019 12:56 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
materialisme maakt niet gelukkig dus prima toch.
quote:Op woensdag 27 november 2019 09:36 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Schrok toen ze zeiden dat een hbo'er na anderhalf jaar op gemiddeld 2500 bruto zit en dat dat nog fors meer is dan sommige andere. Hoe komen die personen dan rond?
Hoe oud ben je? Hoezo?quote:Op maandag 2 december 2019 12:36 schreef Questular het volgende:
Overwaarde van rond de 250k in stenen maar 100k op de rekening gaat echt nooit gebeuren.
Dat gaat wel gebeuren als je je woning verkoopt en 100k goedkoper gaat wonenquote:Op maandag 2 december 2019 12:36 schreef Questular het volgende:
Overwaarde van rond de 250k in stenen maar 100k op de rekening gaat echt nooit gebeuren.
Ben je die gast die in rechten sc postte? Is 't dus daarvan?quote:Op maandag 2 december 2019 15:45 schreef Degodvader het volgende:
Ongeveer rond m'n 25e. Niet lang erna in stenen gestopt.
Vraag wat je wil.quote:Op maandag 2 december 2019 15:55 schreef Puk1234 het volgende:
Deze TS is een beetje de weg kwijt. Ook al zou je een ton hebben, snap ik nog niet je vage topic. Dan al helemaal niet gesproken over de antwoorden die je hier geeft. Wat ben jij een vage gast.
Kan me niet herinneren dat ik daar ooit gepost heb.quote:Op maandag 2 december 2019 15:46 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Ben je die gast die in rechten sc postte? Is 't dus daarvan?
Hoe jong? En waar zat dat geluk 'm in? Ben je wel jurist?quote:Op maandag 2 december 2019 16:01 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Kan me niet herinneren dat ik daar ooit gepost heb.
Maar het is een combinatie van jong afstuderen (kan ik niemand aanraden), heel spaarzaam leven (kan ik niemand aanraden) en achterlijk veel geluk hebben.
Ben jij een kloon van Harlekien?quote:
Die wil ook zo jong mogelijk binnen zijn.quote:
Ben jij vrijgezel?quote:Op maandag 2 december 2019 16:09 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Hoe jong? En waar zat dat geluk 'm in? Ben je wel jurist?
Daar gaat 't mij niet om. Hoe oud is die gast? Waarschijnlijk gaat 't hem om materialisme terwijl 't mij om zekerheid gaat. Wat is die vraag als ik vragen mag?quote:Op maandag 2 december 2019 16:23 schreef Elpis het volgende:
[..]
Die wil ook zo jong mogelijk binnen zijn.
En anders had ik een reactie/suggestie voor een vraag die je elders had gesteld.
Maar die klopt dan niet.
Van jouw leeftijd.quote:Op maandag 2 december 2019 16:28 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Daar gaat 't mij niet om. Hoe oud is die gast? Waarschijnlijk gaat 't hem om materialisme terwijl 't mij om zekerheid gaat. Wat is die vraag als ik vragen mag?
Wat houden de plannen precies in tov huidige situatie?quote:Op maandag 2 december 2019 16:42 schreef Anton91 het volgende:
@:ThePrinceTWP wat verwacht jij van de kabinetsplannen om box 3 te gaan belasten, iedereen heeft het natuurlijk over passief inkomen etc en ik heb daar zelf ook aan gedacht, maar wat zal dit voor jou betekenen als dit doorgaat? Ga je dan op een andere manier door of?
Dat er een stuk meer belasting betaald moet worden over vermogen in box 3:quote:Op maandag 2 december 2019 16:44 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Wat houden de plannen precies in tov huidige situatie?
Zal proberen te schuiven maar deel vastgoed aanhouden maar weet hier niet genoeg vanaf om te weten in hoeverre het echt er toe doet. Vastgoed is een grote sector met belangen dus daar vind men wel iets op. Wat voor mij nu van grootste belang is is nagaan of ik dit werk fysiek vol kan houden en wat 't me los van 't vastgoed oplevert tov gaan studeren. In vijf jaar die je studeert kun je ongeveer 1.5 extra aan vermogen opbouwen uit arbeid. Is dat genoeg om jezelf zekerheid te bieden tov studeren is de vraag.quote:Op maandag 2 december 2019 16:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat er een stuk meer belasting betaald moet worden over vermogen in box 3:
https://www.abnamro.nl/nl(...)aarder-in-box-3.html
Hoe?quote:Op maandag 2 december 2019 16:59 schreef speknek het volgende:
32 pas. Daarna is het gelukkig hard gegaan.
Hoe heb je 4ton aan hypotheek kunnen krijgen op je 24e? Puur vanwege de inleg van 1.3 ton? En je kunt toch prima overwaarde verzilveren en tijdelijk huren? Wat doe je los daarvan en waarom wil je in vastgoed investeren?quote:Op maandag 2 december 2019 17:50 schreef dokliep het volgende:
Grappige topic.
Zal wel even mijn info delen/opscheppen hier
nu 29, huisje 5 jaar geleden gekocht voor 5,3 ton is nu +-1.2 mil waard. Destijds max hypotheekje van ong 4 ton. Rest met schenking en beetje eigen spaargeld.
+- 8 ton overwaarde aan steentjes ten opzichte van hypotheek nu, maarja heb je vrij weinig aan. Als ik verkoop moet ik toch iets terug kopen dus overwaarde is niks waard.
Sterker nog heb liever dat de markt in elkaar stort zodat ik in vastgoed kan investeren.
3 jaar werkervaring, 4 ton was maximale destijds, was iets meer dan 5x jaarsalaris. Liet zien dat salaris groeiende was dus lukte net destijds. verzilveren en huren is naar mijn mening dom, je gaat zitten gokken met een primaire levensbehoefte. Niemand weet waar de huizenmarkt heen beweegt en als je pech hebt stijgt het zelfs verder of blijft het stabiel. Het enige dat je zeker weet is dat je huur moet betalen dat je zowiezo kwijt bent. Persoonlijk ben ik een loonslaaf, heeft zo zijn voordelen als nadelen. Vastgoed investeren is interessant voor vaste inkomens stroom.quote:Op maandag 2 december 2019 17:55 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Hoe heb je 4ton aan hypotheek kunnen krijgen op je 24e? Puur vanwege de inleg van 1.3 ton? En je kunt toch prima overwaarde verzilveren en tijdelijk huren? Wat doe je los daarvan en waarom wil je in vastgoed investeren?
80k op je 24e? Wat voor werk? En is dat inmiddels niet fors meer? Want daarmee zou je toch wel een extra huis moeten kunnen kopen? Wat zijn de voor en nadelen van 'loonslaaf' en overweeg je niet voor jezelf te beginne? Wat zou je mij persoonlijk aanraden?quote:Op maandag 2 december 2019 18:04 schreef dokliep het volgende:
[..]
3 jaar werkervaring, 4 ton was maximale destijds, was iets meer dan 5x jaarsalaris. Liet zien dat salaris groeiende was dus lukte net destijds. verzilveren en huren is naar mijn mening dom, je gaat zitten gokken met een primaire levensbehoefte. Niemand weet waar de huizenmarkt heen beweegt en als je pech hebt stijgt het zelfs verder of blijft het stabiel. Het enige dat je zeker weet is dat je huur moet betalen dat je zowiezo kwijt bent. Persoonlijk ben ik een loonslaaf, heeft zo zijn voordelen als nadelen. Vastgoed investeren is interessant voor vaste inkomens stroom.
Op dit moment doe ik dat via hoge dividend aandelen omdat ik niet genoeg geld heb voor een huis en omdat huizen te duur zijn.
Sales/consultant, valt mee, wel wat gestegen.quote:Op maandag 2 december 2019 18:07 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
80k op je 24e? Wat voor werk? En is dat inmiddels niet fors meer? Want daarmee zou je toch wel een extra huis moeten kunnen kopen? Wat zijn de voor en nadelen van 'loonslaaf' en overweeg je niet voor jezelf te beginne? Wat zou je mij persoonlijk aanraden?
Als je zo denkt gok ik ook dat je eigenlijk nooit een ton zult hebbenquote:Op maandag 2 december 2019 18:28 schreef Nismo91 het volgende:
Wij doen het als gezin redelijk goed, maar een ton aan liquiditeiten... nee dat hebben wij toch echt niet... maar wij geven dan ook graag geld uit![]()
In mijn ogen heb je het fijn als je de “normale” dingen kan doen zonder er over na te hoeven denken, en tonnen op de bank... tja dat doet mij niet zoveel... zal ook zo weer op gaan aan twee nieuwe leuke auto’s en een goede vakantie.
Waarschijnlijk nietquote:Op maandag 2 december 2019 18:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als je zo denkt gok ik ook dat je eigenlijk nooit een ton zult hebben
Los van liquiditeit? Voel je je nooit onzeker?quote:Op maandag 2 december 2019 18:28 schreef Nismo91 het volgende:
Wij doen het als gezin redelijk goed, maar een ton aan liquiditeiten... nee dat hebben wij toch echt niet... maar wij geven dan ook graag geld uit![]()
In mijn ogen heb je het fijn als je de “normale” dingen kan doen zonder er over na te hoeven denken, en tonnen op de bank... tja dat doet mij niet zoveel... zal ook zo weer op gaan aan twee nieuwe leuke auto’s en een goede vakantie.
Huis in Utrecht kopen en snel aflossen.quote:
Nee... echt nooit.. als iets stuk gaat of er komen onverwachte kosten dan heb ik die nog altijd op kunnen vangen..quote:Op maandag 2 december 2019 18:34 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Los van liquiditeit? Voel je je nooit onzeker?
En sales waarin? #alswetochvragenstellenquote:Op maandag 2 december 2019 18:23 schreef dokliep het volgende:
[..]
Sales/consultant, valt mee, wel wat gestegen.
De nadelen als loonslaaf, in loondienst zal je als je goed bent, afgezien van bestuur of iets dergelijks, niet zo snel meer dan 3-5 ton per jaar verdienen en hoogstwaarschijnlijk eindig je zelfs bij de 2 a 3 ton of lager.
voordelen:
werk eindigt rond 5a6 uur, uitzonderingen van sommige dagen/weken waar je iets harder moet trekken
sociale verzekeringen / pensioen
Zelf beginnen overweeg ik dagelijks, maar doe er weinig mee omdat ik het op zich ook wel prima vind zo.
Ik kan je vrij weinig aanraden, het is maar wat je wilt. Persoonlijk heb ik gewoon uni gedaan en daarna gaan werken en mijn generatie heeft geluk gehad dat de huizenmarkt in elkaar is geknald en daarna gewoon verdubbeld.
Wil je rijk worden, zou ik niet uni doen. Gewoon iets voor jezelf beginnen en de snot voor je ogen werken word je vanzelf wel rijk als je dat ook een beetje slim belegt. Hoe harder je werkt hoe meer je dan zult verdienen.
Wil je relatief licht werk doen voor relatief aardige bedragen, doe dan wel uni. Zul je nooit heel rijk worden, maar kan je prima leven.
Natuurlijk kan je ook bij de groep van uitzonderingen horen en een eigen bedrijf starten die goed loopt terwijl je zelf ook relatief weinig doet, maar dat komt weinig voor.
Het grootste risico wat je op moet kunnen vangen is werkloosheid. Ik vind het zelf wel een fijn gevoel om het een jaartje uit te kunnen zingen als ik mijn baan zou verliezen.quote:Op maandag 2 december 2019 19:10 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Nee... echt nooit.. als iets stuk gaat of er komen onverwachte kosten dan heb ik die nog altijd op kunnen vangen..
Inderdaad en als je 10k zou hebben en met z'n 2'en werkt is dat ook al redelijk makkelijk op te vangen.quote:Op maandag 2 december 2019 19:50 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het grootste risico wat je op moet kunnen vangen is werkloosheid. Ik vind het zelf wel een fijn gevoel om het een jaartje uit te kunnen zingen als ik mijn baan zou verliezen.
Maar ook daar heb je echt geen ton voor nodig, zeker niet in een land met zoveel vangnetten als Nederland.
In die situatie zit ik nu, sinds een maand of 5 werkloos. Afgezien van ruim 2 ton aan overwaarde in mijn huis had ik op dat moment zelf al ruim een ton aan spaargeld en kreeg nog een leuk bedrag aan ontslagvergoeding mee (bruto meer dan een ton, maar daar gaat helaas veel belasting af). Reorganisatie was al 8 maanden tevoren bekend en in de tijd had ik nog wat meer gespaard dan normaal. En ik ben meer gaan investeren in crowdfunding dan ik al deed (ook na juli met groot deel van de ontslagvergoeding), en dat levert nu maandelijks al bijna 75% van mijn maandelijkse kosten op maar deze ontvangen rente wordt nu nog opnieuw geinvesteerd wordt. Intussen ben ik ook aan het beleggen op de beurs en de winst (+ dvidident) wordt ook weer belegd.quote:Op maandag 2 december 2019 19:50 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het grootste risico wat je op moet kunnen vangen is werkloosheid. Ik vind het zelf wel een fijn gevoel om het een jaartje uit te kunnen zingen als ik mijn baan zou verliezen.
Maar ook daar heb je echt geen ton voor nodig, zeker niet in een land met zoveel vangnetten als Nederland.
Eerder arbeidsongeschiktheid... Tuurlijk er zijn sociale voorzieningen maar als je net buiten de boot pist heb je het nog karig...quote:Op maandag 2 december 2019 19:50 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Sow.quote:Op maandag 2 december 2019 17:50 schreef dokliep het volgende:
Grappige topic.
nu 29, huisje 5 jaar geleden gekocht voor 5,3 ton is nu +-1.2 mil waard. Destijds max hypotheekje van ong 4 ton. Rest met schenking en beetje eigen spaargeld.
+- 8 ton overwaarde aan steentjes ten opzichte van hypotheek nu, maarja heb je vrij weinig aan. Als ik verkoop moet ik toch iets terug kopen dus overwaarde is niks waard.
Sterker nog heb liever dat de markt in elkaar stort zodat ik in vastgoed kan investeren.
Ik zou niet zeggen dat het niets waard is. Je huis is in absolute getallen veel forser gestegen dan bijv. een woning van 200k. Als je nu terug gaat naar een woning rond de 300k dan heb je een hele zooi geld. Uiteraard hoef je dat niet te doen als je genoeg blijft verdienen.quote:Op maandag 2 december 2019 17:50 schreef dokliep het volgende:
Grappige topic.
Ik snap niet dat je zou willen liegen daarover op een forum. Dat je in real life stoerder wil over komen dat je bent vind ik al triest maar op een forum met alleen maar kneuzenquote:Op dinsdag 3 december 2019 00:03 schreef Zwolsboy het volgende:
Wat een fantasten topic zeg
Opvallend is de paar die beweren dat ze veel geld hebben zitten het meest op Fok!
Oh wacht het is Fok!
Daar kan alles.
Geld is alleen maar voor het gemak. Dingen die er echt toe doen zijn niet voor geld te koop.quote:Op dinsdag 3 december 2019 00:03 schreef Zwolsboy het volgende:
Wat een fantasten topic zeg
Opvallend is de paar die beweren dat ze veel geld hebben zitten het meest op Fok!
Oh wacht het is Fok!
Daar kan alles.
Voor 300K koop je niets in Amsterdam.quote:Op dinsdag 3 december 2019 09:17 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik zou niet zeggen dat het niets waard is. Je huis is in absolute getallen veel forser gestegen dan bijv. een woning van 200k. Als je nu terug gaat naar een woning rond de 300k dan heb je een hele zooi geld. Uiteraard hoef je dat niet te doen als je genoeg blijft verdienen.
[..]
Ik snap niet dat je zou willen liegen daarover op een forum. Dat je in real life stoerder wil over komen dat je bent vind ik al triest maar op een forum met alleen maar kneuzenmaar goed het zal heus gebeuren.
Purmerend wel.quote:Op dinsdag 3 december 2019 21:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Voor 300K koop je niets in Amsterdam.
Nee. Weinig mensen die een ton op hun rekening hebben staan. In bezittingen of vermogen stelt t geen kut voor maar wel op je bankrekening.quote:
Wielrennerdt weetquote:Op dinsdag 3 december 2019 22:09 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
Nee. Weinig mensen die een ton op hun rekening hebben staan. In bezittingen of vermogen stelt t geen kut voor maar wel op je bankrekening.
Maakt toch niet uit of 't wat voor stelt? OP is reeds aangepast omdat velen dachten dat 't om rekening ging.quote:Op dinsdag 3 december 2019 22:09 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
Nee. Weinig mensen die een ton op hun rekening hebben staan. In bezittingen of vermogen stelt t geen kut voor maar wel op je bankrekening.
Waarom zou je in godsnaam tussen de toeristen, plebs, hippies en andere linkse dwazen willen wonen? En dan nog een fortuin betalen voor een slecht geïsoleerde, kleine gehorige woning... In de omringende steden kun je prima wat kopen voor 300k en je bent zo in Amsterdam.quote:Op dinsdag 3 december 2019 21:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Voor 300K koop je niets in Amsterdam.
Waarom zou je daar überhaupt heen willen?quote:Op woensdag 4 december 2019 09:17 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
en je bent zo in Amsterdam.
Geen idee.quote:Op woensdag 4 december 2019 09:17 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam tussen de toeristen, plebs, hippies en andere linkse dwazen willen wonen? En dan nog een fortuin betalen voor een slecht geïsoleerde, kleine gehorige woning... In de omringende steden kun je prima wat kopen voor 300k en je bent zo in Amsterdam.
Euh, ja?quote:
quote:
Ben beniuwd naar jouw antwoord en wellicht heb je advies voor me gezien we elkaar al wat langer spreken en jij wel in een sector zit waarin studeren van belang is en raakvlakken heeft met vastgoed.quote:
Ik heb het idee dat je je vergist; ik kan me geen gesprekken met je herinneren en ik doe ook weinig met vastgoed behalve er in wonen.quote:Op woensdag 4 december 2019 12:52 schreef ThePrinceTWP het volgende:
Ben beniuwd naar jouw antwoord en wellicht heb je advies voor me gezien we elkaar al wat langer spreken en jij wel in een sector zit waarin studeren van belang is en raakvlakken heeft met vastgoed.
Je postte vroeger toch in de recht sc? Ben Ash, die gast die altijd ambtelijke taal bezigde maar heb me een losse schrijfstijl aangemeten.quote:Op woensdag 4 december 2019 14:28 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je je vergist; ik kan me geen gesprekken met je herinneren en ik doe ook weinig met vastgoed behalve er in wonen.
Maar om toch iets ontopic te zeggen: vorig jaar hadden we bijna een ton aan spaargeld (een trouwerij gooide roet in het eten), en dat hebben we deels gebruikt om een huis te kopen en gelijk een deel van de hypotheek af te lossen. Verder gaan we versneld aflossen. Als mijn vrouw en ik beide fulltime hadden gewerkt, dan hadden we nog veel meer geld kunnen sparen, maar we werken beide parttime; tijd is veel kostbaarder dan geld wat mij betreft.
Verder geen tips, behalve om snel tevreden te zijn.
Sorry, zegt me niks, ik kwam 'vroeger' voornamelijk in WFL en SESquote:Op woensdag 4 december 2019 17:43 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Je postte vroeger toch in de recht sc? Ben Ash, die gast die altijd ambtelijke taal bezigde maar heb me een losse schrijfstijl aangemeten.
Ja en je postte een tijd mee in pol sc toch als fvd'er? feli met je Bruiloft verder.quote:Op woensdag 4 december 2019 17:49 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Sorry, zegt me niks, ik kwam 'vroeger' voornamelijk in WFL en SES
Ik vrees dat je de verkeerde hebt. Ik ben docent (en stem al helemaal geen fvd), dus kan weinig zinnigs over je carrière zeggenquote:Op woensdag 4 december 2019 17:59 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Ja en je postte een tijd mee in pol sc toch als fvd'er? feli met je Bruiloft verder.
Maar aniwai, je bent kano toch, is 't dus een bewuste choice om dat deeltijd te doen? Vooral op de Zuidas is meer dan voltijd de norm toch? en dan heb je toch wel eens van doen met vastgoed?
Heb je de op gelezen? Zou je me aanraden om verder te gaan met entrepreneurship of toch hbo vastgoed studeren? Is mn leeftijd een ding?
Haushofer loopt al even mee, is behoorlijk goed in de "exacte vakken" en niet kanovinnie. Jij bent wel Ashkelon.quote:Op woensdag 4 december 2019 17:59 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Ja en je postte een tijd mee in pol sc toch als fvd'er? feli met je Bruiloft verder.
Maar aniwai, je bent kano toch, is 't dus een bewuste choice om dat deeltijd te doen? Vooral op de Zuidas is meer dan voltijd de norm toch? en dan heb je toch wel eens van doen met vastgoed?
Heb je de op gelezen? Zou je me aanraden om verder te gaan met entrepreneurship of toch hbo vastgoed studeren? Is mn leeftijd een ding?
Exces. Wat moeilijk zeg, pleb :’)quote:Op woensdag 27 november 2019 11:03 schreef 111210 het volgende:
[..]
Moeilijk taalgebruik in je zinnen stoppen om slimmer over te komen
Wat zou je aanraden maat gezien je beetje in zelfde situatie zit?quote:Op donderdag 5 december 2019 12:27 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Exces. Wat moeilijk zeg, pleb :’)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |