abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190156823
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 14:30 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

comfortabel leven lange termijn voor je geliefdee.
Wat maakt dat je pas later comfortabel wil leven met je lief? Blijkbaar ben je nu al lang een krent, gaat dat wel werken?
Geld uitgeven moet je ook leren.

En nee, ik heb geen ton. Spaargeld + overwaarde zal op de helft zitten.
pi_190157093
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:17 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Zelfs als je zogenaamd leeft om te werken en geen vrienden hebt en daarom in je vrije tijd niks onderneemt?!
Juist dan. Maar voor 2.500 euro per maand kun je makkelijk leuke dingen doen, op vakantie gaan en onnodige troep kopen.

Toen ik half 20 was verdiende ik minder dan dat, maar deed ik van alles leuks en had ik een auto, prima woning en ging ik minimaal 2 keer per jaar op vakantie.
pi_190157286
quote:
Misschien wil hij wel mentoring doen. Je kan het allicht vragen.
pi_190158192
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 20:17 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Wat maakt dat je pas later comfortabel wil leven met je lief? Blijkbaar ben je nu al lang een krent, gaat dat wel werken?
Geld uitgeven moet je ook leren.

En nee, ik heb geen ton. Spaargeld + overwaarde zal op de helft zitten.
Bedoel dat familie altijd in staat moet zijn comfortabel te leven.
pi_190161422
Op m’n 20e.
pi_190163072
quote:
6s.gif Op woensdag 27 november 2019 23:47 schreef Drizzy_ het volgende:
Op m’n 20e.
hoe? en hoe oud ben je?
pi_190164998
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 21:15 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Maar jijzelf niet?
Als ik zo doorga met minder uitgeven dan er binnenkomt zou ik over vier jaar een ton kunnen hebben. Maar misschien wil ik dan wel kinderen, dan lukt dat waarschijnlijk niet. Wat is er belangrijker?
pi_190165281
Ik denk een jaar geleden ofzo, toen was ik 33, maar dat kwam vooral door verkoop van mijn huis. Vrij te investeren spaargeld lag rond de 30k. Ik vind dat trouwens meer dan genoeg.
Geld sparen om het geld sparen vind ik onzinnig. Het gaat erom dat je een gezonde buffer hebt om een moeilijke periode door te komen. Heb je meer, dan zou ik investeren in dingen die renderen. Dan hoef je uiteindelijk minder te werken. Want het enige waar je nooit genoeg van hebt is tijd en het verzamelen van ervaringen naar mijn idee. Geld is maar een bedacht iets en het is zonde van je leven om daaraan teveel tijd te spenderen.
  donderdag 28 november 2019 @ 12:32:59 #209
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_190166409
Pfoe onze eerste ton zal rond 37 jaar zijn geweest. Wel gezamelijk want gemeenschap van goederen enzo. Was merendeel spaargeld en een kleiner deel overwaarde van het huis.

Vooral zoveel kunnen sparen omdat we geen big spenders zijn. Wel 1 a 2 x per jaar op vakantie maar lang geen auto gehad, geen uitgaanders geweest en we woonden redelijk goedkoop. Ook twee verdieners zijn en op latere leeftijd pas kinderen willen zijn hielp wel denk ik.

Met dank aan de huizenmarkt is het inmiddels behoorlijk vermeerderd. De verhouding spaargeld en overwaarde is nu andersom. Nog steeds zijn we niet echt big spenders. Zoals mevrouwpuff ook al zegt 'geld uitgeven moet je leren'. Ik vind het vaak nog wat lastig. Ik hoop het ooit wel te leren, want ik heb iemand gekend die na haar spaarzame leven alles achterliet voor de erfgenamen zonder er ooit zelf van te hebben kunnen genieten. :{
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_190166429
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 21:15 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Jij bent toch net zo goed iemands familie? En die willen ook dat jij je eigen leven comfortabel leeft.
pi_190166712
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 12:34 schreef Chia het volgende:

[..]

Jij bent toch net zo goed iemands familie? En die willen ook dat jij je eigen leven comfortabel leeft.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 10:35 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Maar jijzelf niet?
Als ik zo doorga met minder uitgeven dan er binnenkomt zou ik over vier jaar een ton kunnen hebben. Maar misschien wil ik dan wel kinderen, dan lukt dat waarschijnlijk niet. Wat is er belangrijker?
jawel maar heeft geen prioriteit voor mezelf.
pi_190166753
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 12:32 schreef Elpis het volgende:
Pfoe onze eerste ton zal rond 37 jaar zijn geweest. Wel gezamelijk want gemeenschap van goederen enzo. Was merendeel spaargeld en een kleiner deel overwaarde van het huis.

Vooral zoveel kunnen sparen omdat we geen big spenders zijn. Wel 1 a 2 x per jaar op vakantie maar lang geen auto gehad, geen uitgaanders geweest en we woonden redelijk goedkoop. Ook twee verdieners zijn en op latere leeftijd pas kinderen willen zijn hielp wel denk ik.

Met dank aan de huizenmarkt is het inmiddels behoorlijk vermeerderd. De verhouding spaargeld en overwaarde is nu andersom. Nog steeds zijn we niet echt big spenders. Zoals mevrouwpuff ook al zegt 'geld uitgeven moet je leren'. Ik vind het vaak nog wat lastig. Ik hoop het ooit wel te leren, want ik heb iemand gekend die na haar spaarzame leven alles achterliet voor de erfgenamen zonder er ooit zelf van te hebben kunnen genieten. :{
materialisme maakt niet gelukkig dus prima toch.
pi_190166800
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 12:54 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

[..]

jawel maar heeft geen prioriteit voor mezelf.
Schiet niet op als je familie er voor zichzelf ook zo over denkt.
pi_190167276
Als mijn financiële situatie gelijk zou blijven aan mijn huidige financiële situatie zou ik theoretisch gezien over 6 jaar (als ik 32 ben) een ton op mijn bankrekening kunnen hebben.
pi_190167569
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 13:35 schreef Restyler het volgende:
Als mijn financiële situatie gelijk zou blijven aan mijn huidige financiële situatie zou ik theoretisch gezien over 6 jaar (als ik 32 ben) een ton op mijn bankrekening kunnen hebben.
En wat is die situatie?
pi_190169080
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 13:57 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

En wat is die situatie?
Samenwonend met m'n vriendin, werkend met een full-time baan, geen koopwoning. Als daar iets aan veranderd zou mijn schatting ook mee veranderen.
pi_190169806
Tsja ik kocht een appartement voor 225k en 3 jaar later was het 325k dus dan heb je je ton al te pakken. Als je vorig jaar met een beetje goed zoeken een woning had gekocht in Amsterdam had je nu ook een ton kunnen hebben.

Zonder woning en zonder spaargeld ouders of erfenis familie lijkt me een ton sparen best lastig.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 12:56 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Dat komt omdat je een woord gebruikt dat per definitie al negatief is. Tenminste, vandale zegt "het uitsluitend streven naar bezit". Maar spullen kunnen je best gelukkig maken. Ik word tenminste blij als ik iedere dag weer in een mooie auto stap. Niet om stoer te doen, maar omdat ik het zelf leuk vind. Daarentegen geef ik weer niks om kleding of sieraden, dus iedereen heeft wat anders wat ie leuk vindt, dan hoef je echt niet per se materialistisch te zijn.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 28 november 2019 @ 17:14:24 #218
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_190169827
Twee jaar terug. Er was een actie dat je subsidie kreeg van de gemeente omdat regenwater niet meer het riool in moet, dus toen had ik mijn eerste ton. Een groene. Met aansluitset om hem op de regenpijp aan te sluiten.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 28 november 2019 @ 17:33:34 #219
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_190170096
23.
Huisje.,
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
pi_190176411
De personen die ik ken met zo'n vermogen zijn mannen die vroeg zijn gestopt met hun opleiding, een goed betaalde baan in de IT kregen en lage vaste lasten hadden doordat ze bijvoorbeeld thuis woonden en geen vriendin hadden. Als je 5-10 van zulke jaren hebt, dan gaat het sparen hard. Ben je handig met beleggen, dan gaat het helemaal hard.

Ter vergelijking: ik ben op mijn 18e op mezelf gaan wonen en had relatief hoge vaste lasten door met name de huur, ik moest mijn studie zelf betalen, ik ben gepromoveerd waardoor ik niet veel geld verdiende toen ik ging werken en ik heb relatief jong kinderen gekregen. Hierdoor heb ik als twintiger geen gelegenheid gehad om een vergelijkbaar vermogen op te bouwen. En ook ik ben jong begonnen met bijbaantjes, maar daar kon ik niet veel meer voor betalen dan een Puch, benzine en een deel van mijn studie.

Nu ik 30+ ben gaat het verzamelen van geld duidelijk harder. In feite betaalt m'n opleiding zich nu pas uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190181314
Niet, ik ben pas begonnen met werken.
pi_190181539
quote:
2s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:54 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dit ja. Ik ken geen mensen die een ton hadden op hun 30e. Misschien inmiddels wel op hun 37e, maar dat zit dan allemaal in stenen e.d., dus hoeveel ton is dat?
Een huis weegt best veel hoor.
pi_190181553
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 10:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Een huis weegt best veel hoor.
Touché ^O^
Somebody that I used to know
pi_190181567
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 12:56 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Een ton op de bank wel?
pi_190181616
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:36 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Schrok toen ze zeiden dat een hbo'er na anderhalf jaar op gemiddeld 2500 bruto zit en dat dat nog fors meer is dan sommige andere. Hoe komen die personen dan rond?
:')

Dit kan misschien schokkend zijn, maar sommigen komen rond van de helft daarvan, genaamd de bijstandsuitkering.

En die mensen komen prima rond, want die leven net zoals jij, maar dan zonder ton op de bank. Of nou ja, wellicht een andere ton op de bank...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')