Wat maakt dat je pas later comfortabel wil leven met je lief? Blijkbaar ben je nu al lang een krent, gaat dat wel werken?quote:Op woensdag 27 november 2019 14:30 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
comfortabel leven lange termijn voor je geliefdee.
Juist dan. Maar voor 2.500 euro per maand kun je makkelijk leuke dingen doen, op vakantie gaan en onnodige troep kopen.quote:Op woensdag 27 november 2019 13:17 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Zelfs als je zogenaamd leeft om te werken en geen vrienden hebt en daarom in je vrije tijd niks onderneemt?!
Misschien wil hij wel mentoring doen. Je kan het allicht vragen.quote:
Bedoel dat familie altijd in staat moet zijn comfortabel te leven.quote:Op woensdag 27 november 2019 20:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Wat maakt dat je pas later comfortabel wil leven met je lief? Blijkbaar ben je nu al lang een krent, gaat dat wel werken?
Geld uitgeven moet je ook leren.
En nee, ik heb geen ton. Spaargeld + overwaarde zal op de helft zitten.
Maar jijzelf niet?quote:Op woensdag 27 november 2019 21:15 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Bedoel dat familie altijd in staat moet zijn comfortabel te leven.
Jij bent toch net zo goed iemands familie? En die willen ook dat jij je eigen leven comfortabel leeft.quote:Op woensdag 27 november 2019 21:15 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Bedoel dat familie altijd in staat moet zijn comfortabel te leven.
quote:Op donderdag 28 november 2019 12:34 schreef Chia het volgende:
[..]
Jij bent toch net zo goed iemands familie? En die willen ook dat jij je eigen leven comfortabel leeft.
jawel maar heeft geen prioriteit voor mezelf.quote:Op donderdag 28 november 2019 10:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Maar jijzelf niet?
Als ik zo doorga met minder uitgeven dan er binnenkomt zou ik over vier jaar een ton kunnen hebben. Maar misschien wil ik dan wel kinderen, dan lukt dat waarschijnlijk niet. Wat is er belangrijker?
materialisme maakt niet gelukkig dus prima toch.quote:Op donderdag 28 november 2019 12:32 schreef Elpis het volgende:
Pfoe onze eerste ton zal rond 37 jaar zijn geweest. Wel gezamelijk want gemeenschap van goederen enzo. Was merendeel spaargeld en een kleiner deel overwaarde van het huis.
Vooral zoveel kunnen sparen omdat we geen big spenders zijn. Wel 1 a 2 x per jaar op vakantie maar lang geen auto gehad, geen uitgaanders geweest en we woonden redelijk goedkoop. Ook twee verdieners zijn en op latere leeftijd pas kinderen willen zijn hielp wel denk ik.
Met dank aan de huizenmarkt is het inmiddels behoorlijk vermeerderd. De verhouding spaargeld en overwaarde is nu andersom. Nog steeds zijn we niet echt big spenders. Zoals mevrouwpuff ook al zegt 'geld uitgeven moet je leren'. Ik vind het vaak nog wat lastig. Ik hoop het ooit wel te leren, want ik heb iemand gekend die na haar spaarzame leven alles achterliet voor de erfgenamen zonder er ooit zelf van te hebben kunnen genieten.
Schiet niet op als je familie er voor zichzelf ook zo over denkt.quote:Op donderdag 28 november 2019 12:54 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
[..]
jawel maar heeft geen prioriteit voor mezelf.
En wat is die situatie?quote:Op donderdag 28 november 2019 13:35 schreef Restyler het volgende:
Als mijn financiële situatie gelijk zou blijven aan mijn huidige financiële situatie zou ik theoretisch gezien over 6 jaar (als ik 32 ben) een ton op mijn bankrekening kunnen hebben.
Samenwonend met m'n vriendin, werkend met een full-time baan, geen koopwoning. Als daar iets aan veranderd zou mijn schatting ook mee veranderen.quote:
Dat komt omdat je een woord gebruikt dat per definitie al negatief is. Tenminste, vandale zegt "het uitsluitend streven naar bezit". Maar spullen kunnen je best gelukkig maken. Ik word tenminste blij als ik iedere dag weer in een mooie auto stap. Niet om stoer te doen, maar omdat ik het zelf leuk vind. Daarentegen geef ik weer niks om kleding of sieraden, dus iedereen heeft wat anders wat ie leuk vindt, dan hoef je echt niet per se materialistisch te zijn.quote:Op donderdag 28 november 2019 12:56 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
materialisme maakt niet gelukkig dus prima toch.
Een huis weegt best veel hoor.quote:Op woensdag 27 november 2019 09:54 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dit ja. Ik ken geen mensen die een ton hadden op hun 30e. Misschien inmiddels wel op hun 37e, maar dat zit dan allemaal in stenen e.d., dus hoeveel ton is dat?
Touchéquote:Op vrijdag 29 november 2019 10:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een huis weegt best veel hoor.
Een ton op de bank wel?quote:Op donderdag 28 november 2019 12:56 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
materialisme maakt niet gelukkig dus prima toch.
quote:Op woensdag 27 november 2019 09:36 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Schrok toen ze zeiden dat een hbo'er na anderhalf jaar op gemiddeld 2500 bruto zit en dat dat nog fors meer is dan sommige andere. Hoe komen die personen dan rond?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |