gaat me om zekerheid.quote:Op woensdag 27 november 2019 12:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als dat je hoofddoel in je leven is, mag je je afvragen of je begrijpt waar het leven om draait.
Maar goed: 37
Woning versneld afgelost.quote:Op woensdag 27 november 2019 12:35 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Het gaat me om zekerheid.
Mag ik vragen hoe dat is opgebouwd?
niemand vroeg ernaar maar vraag me af of 't verstandig is om dat te zeggen gezien sommige posts.quote:Op woensdag 27 november 2019 12:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom vraag je aan anderen hoe oud ze waren (neem aan dat jij dat bedoelt met 'wanneer') en geef je wel je huidige leeftijd maar niet wanneer jij zelf je eerste ton had?
Nogal verwarrend. Heb je het uberhaupt wel over euro's?
dus je was al veel sneller ton+ maar toen je die leeftijd had had je 't liquide? want gaat me om vermogen, niet per se spaarsaldo.quote:Op woensdag 27 november 2019 12:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Woning versneld afgelost.
Zoals ik zeg, op m'n 37e zat ik op een ton (totaal).quote:Op woensdag 27 november 2019 12:37 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
dus je was al veel sneller ton+ maar toen je die leeftijd had had je 't liquide? want gaat me om vermogen, niet per se spaarsaldo.
Heeft dit topic bij jou een ander titel? Ik zie: "wanneer had jij je eerste ton?"quote:Op woensdag 27 november 2019 12:36 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
niemand vroeg ernaar maar vraag me af of 't verstandig is om dat te zeggen gezien sommige posts.
Waarom wil je dat anderen het we zeggen maar zeg je het zelf vervolgens niet....quote:Op woensdag 27 november 2019 12:36 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
niemand vroeg ernaar maar vraag me af of 't verstandig is om dat te zeggen gezien sommige posts.
Wil 't best zeggen zolang er niet zo allergisch op gereageerd wort.quote:Op woensdag 27 november 2019 12:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarom wil je dat anderen het we zeggen maar zeg je het zelf vervolgens niet....
Waar zou je 't wel van af laten hangen? Louter geluk? Wat bedoel je precies met 'toekomst in het oog'?quote:Op woensdag 27 november 2019 12:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heeft dit topic bij jou een ander titel? Ik zie: "wanneer had jij je eerste ton?"
Offtopic. Ik zou als ik jou was zeker van studeren, wellicht kun je het combineren met werken. En of je gaat studeren zou ik niet laten afhangen of je nu een ton op je bankrekening (of vermogen) hebt staan of een veelvoud hiervan. Doe vooral waar je gelukkig van wordt, met de toekomst in het oog.
Nee, het ligt niet perse aan de uitgaven, als jij misschien naar je ouders kijkt, hebben zij tonnen aan vermogen? En als je een modaal salaris hebt en gewoon normaal leeft, dan is er weinig om te sparen.quote:Op woensdag 27 november 2019 12:26 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
O, dat is wel van belang om te melden, heb maar één echte vriendin gehad.
Is 't dus zo dat 't bij veel personen ligt aan de uitgaven? Heb dit topic geopend omdat ik wil weten wat de financiele gevolgen zijn als ik weer ga studeren long term. Wat is een normaal salaris voor een economisch hbo'er met drie jaar ervaring en tien? Moet 't met een uitgavenpatroon als dat van mij dus met een kantoorbaan te doen zijn om huidige trend voort te zetten wat vermogen betreft? Een belangrijk deel van m'n inkomen komt voort uit 't feit dat ik liquide middelen herinvesteer om meer te verdienen.
Universaaaaajahahahaaa!!!!!!!!11111einzquote:Op woensdag 27 november 2019 12:46 schreef Scorpie het volgende:
Na de eerste crypto bullrun toen ik 25 was
Zijn migrant maar is niet echt relevant omdat ik nooit iets heb aangenomen van hen.quote:Op woensdag 27 november 2019 12:50 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nee, het ligt niet perse aan de uitgaven, als jij misschien naar je ouders kijkt, hebben zij tonnen aan vermogen? En als je een modaal salaris hebt en gewoon normaal leeft, dan is er weinig om te sparen.
Dat staat gewoon in dit topic. Lees en onthou je überhaupt wel wat er allemaal hier staatquote:Op woensdag 27 november 2019 12:54 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Zijn migrant maar is niet echt relevant omdat ik nooit iets heb aangenomen van hen.
Hoeveel is modaal bruto/netto en wat is normaal leven?
Modaal bruto 37kquote:Op woensdag 27 november 2019 12:54 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Zijn migrant maar is niet echt relevant omdat ik nooit iets heb aangenomen van hen.
Waarom wil je een ton op je bank? Voor de rente ofzo? Je kunt het geld toch beter in nuttige/leuke dingen stoppen?quote:Op woensdag 27 november 2019 09:18 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Hoeveel wel?
Verbaas me er eerder over dat sommige zo reageren. Wanneer begonnen jullie met bijbaan, wat hebben jullie gestudeerd en wanneer gingen jullie 'echt werken'? Hebben jullie een bizar uitgavenpatroon of?
Het is voornamelijk de titel al. Dat impliceert alsof je ervan uitgaat dat iedereen in zijn of haar leven wel een keer eventjes een ton opbouwd. En blijkbaar ook nog in een relatief vroeg stadium. Wanneer je net de arbeidsmarkt op bent gekomen.quote:Op woensdag 27 november 2019 12:45 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Wil 't best zeggen zolang er niet zo allergisch op gereageerd wort.
Zekerheid.quote:Op woensdag 27 november 2019 12:57 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Waarom wil je een ton op je bank? Voor de rente ofzo? Je kunt het geld toch beter in nuttige/leuke dingen stoppen?
Geluk ja. Ik geef vrij weinig om 'veel geld' hebben. Ik heb vrienden die geld enorm belangrijk vinden en dit belangrijker vinden dan de principes die ze hebben. Ik heb dat net niet.quote:Op woensdag 27 november 2019 12:49 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Waar zou je 't wel van af laten hangen? Louter geluk? Wat bedoel je precies met 'toekomst in het oog'?
Loop niet zo quasi wereldvreemd te doen om een beetje te patsenquote:Op woensdag 27 november 2019 09:36 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Schrok toen ze zeiden dat een hbo'er na anderhalf jaar op gemiddeld 2500 bruto zit en dat dat nog fors meer is dan sommige andere. Hoe komen die personen dan rond?
Zelfs als je zogenaamd leeft om te werken en geen vrienden hebt en daarom in je vrije tijd niks onderneemt?!quote:Op woensdag 27 november 2019 13:09 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Loop niet zo quasi wereldvreemd te doen om een beetje te patsen![]()
Van dat geld kom je makkelijk rond.
Juist dan kom je makkelijk rond, je hebt dan ook geen tijd om het geld uit te geven.quote:Op woensdag 27 november 2019 13:17 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Zelfs als je zogenaamd leeft om te werken en geen vrienden hebt en daarom in je vrije tijd niks onderneemt?!
totale vermogen dus alles.quote:Op woensdag 27 november 2019 13:07 schreef zatoichi het volgende:
En wat is nu een " ton in bezit hebben"?
Is dat in cash of spaar?
Aandelen?
Huis/vastgoed?
Pensioenfonds?
Tja, dan is het lastig te zeggen. Heb op dit moment een enorme overwaarde op het huis, maar dat over een paar jaar ook weer minder zijn.quote:
Houd oud ben je en was je toen?quote:Op woensdag 27 november 2019 14:02 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Tja, dan is het lastig te zeggen. Heb op dit moment een enorme overwaarde op het huis, maar dat over een paar jaar ook weer minder zijn.
Bij ons is onze eerste ton denk ik gedurende de bouw van ons huis gekomen. Dat was na oplevering een stuk meer waard dan toen we het kochten
comfortabel leven lange termijn voor je geliefdee.quote:Op woensdag 27 november 2019 14:24 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Voor wat? Zekerheid heb je toch ook met 20k?
Ik vind vooral jouw aannames verbazend.quote:Op woensdag 27 november 2019 14:13 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Houd oud ben je en was je toen?
Vind je sommige reacties hier verbazend?
Welke doel je op?quote:Op woensdag 27 november 2019 14:31 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Ik vind vooral jouw aannames verbazend.
Ben je joods/ashkenazisch?quote:Op woensdag 27 november 2019 14:34 schreef mossad_agent het volgende:
37e en nu nog steeds.. uiteraard iets meer inmiddels.. zo'n 135.000,-
De reacties waar in je ofwel doet alsof je wereldvreemd bent of waarin je duidelijk wereldvreemd bent.quote:
is een onderwerp waar je je veelvuldig sterk over uitlaat dus ben benieuwd naar je mening.quote:Op woensdag 27 november 2019 14:40 schreef CoolGuy het volgende:
Wil je kappen met mij te mentionen, dank.
Zou je iets specifieker willen zijn?quote:Op woensdag 27 november 2019 14:40 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
De reacties waar in je ofwel doet alsof je wereldvreemd bent of waarin je duidelijk wereldvreemd bent.
Nou, als je dat weet dan weet je mijn mening ook, dus geen nut om mij te mentionen.quote:Op woensdag 27 november 2019 14:40 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
is een onderwerp waar je je veelvuldig sterk over uitlaat dus ben benieuwd naar je mening.
deze casus heeft een verschil van belang tov rest.quote:Op woensdag 27 november 2019 14:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, als je dat weet dan weet je mijn mening ook, dus geen nut om mij te mentionen.
https://nos.nl/artikel/23(...)-anderhalve-ton.htmlquote:Op woensdag 27 november 2019 14:42 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Zou je iets specifieker willen zijn?
Als 't echt zo wereldvreemd is waarom staat er in iedere stad en dorp een hele wijk vol met nieuwbouwwoningen van 4/6+ ton bijvoorbeeld?
Nu ben je gewoon aan het trollenquote:Op woensdag 27 november 2019 12:54 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 27 november 2019 09:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het modaal inkomen wordt elk jaar geïndexeerd en wordt vastgesteld door het CPB, Centraal Plan Bureau. In 2018 is het modaal jaarinkomen geschat op ¤37.000 (voor 1 persoon). Dit is ¤2.855 bruto per maand, netto een dikke ¤2.100.
Hij heeft je verzocht te stoppen met mentionen dus bij deze.quote:Op woensdag 27 november 2019 14:45 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
deze casus heeft een verschil van belang tov rest.
1-persoonshuishouden heb je weinig aan omdat dat niet representatief is voor 't gemiddelde gezin.quote:Op woensdag 27 november 2019 15:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nu ben je gewoon aan het trollenAntwoorden en statistieken zijn al gegeven.
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/inkomensverdelingquote:Op woensdag 27 november 2019 15:18 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
1-persoonshuishouden heb je weinig aan omdat dat niet representatief is voor 't gemiddelde gezin.
Nee, dankje.quote:
20 op betaal, rest is spaarsaldo (waarvan nog zo'n 10 gereserveerd voor bruiloft over een half jaar.quote:Op woensdag 27 november 2019 14:36 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Ben je joods/ashkenazisch?
Is dat puur spaarsaldo?
Verwacht uiteraard geen antwoord van je op de vraag die gesteld word in de TT maar ben wel benieuwd hoe je naar de situatie kijkt die word geschetst. Zijn die vragen echt zo wereldvreemd en is het dus niet aan te raden om te gaan studeren omdat je daarmee niet hetzelfde gaat verdienen als nu? Wil uiteindelijk deze man achterna.quote:
dus je zat al veel eerder op dat vermogen neem ik aan, maar niet liquide?quote:Op woensdag 27 november 2019 15:26 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
20 op betaal, rest is spaarsaldo (waarvan nog zo'n 10 gereserveerd voor bruiloft over een half jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |