Wat de gevolgen van studeren is? Nouja dat je minder inkomen hebt gok ik, of blijf je ernaast werken?quote:Op woensdag 27 november 2019 12:26 schreef ThePrinceTWP het volgende:
Heb dit topic geopend omdat ik wil weten wat de financiele gevolgen zijn als ik weer ga studeren long term. Wat is een normaal salaris voor een economisch hbo'er met drie jaar ervaring en tien? Moet 't met een uitgavenpatroon als dat van mij dus met een kantoorbaan te doen zijn om huidige trend voort te zetten wat vermogen betreft? Een belangrijk deel van m'n inkomen komt voort uit 't feit dat ik liquide middelen herinvesteer om meer te verdienen.
Nee is allemaal liquide, heb geen steentjes.quote:Op woensdag 27 november 2019 15:37 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
dus je zat al veel eerder op dat vermogen neem ik aan, maar niet liquide?
Lees je pohi maar en begin met dit topic. Dit is het laatste wat ik er over ga zeggen, want je bent hoogst irritant.quote:Op woensdag 27 november 2019 14:42 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Zou je iets specifieker willen zijn?
Als 't echt zo wereldvreemd is waarom staat er in iedere stad en dorp een hele wijk vol met nieuwbouwwoningen van 4/6+ ton bijvoorbeeld?
inkomen schommelt gezien 't uit verschillende componenten bestaat waarvan inkomen uit arbeid een significant maar niet echt groot deel is. 6000 bruto is dus prima maar over wat voor situatie hebben we 't dan wat opleiding, ervaring etcetera betreft?quote:Op woensdag 27 november 2019 15:42 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wat de gevolgen van studeren is? Nouja dat je minder inkomen hebt gok ik, of blijf je ernaast werken?
Normaal salaris HBO ligt ergens tussen 2200 en 6000 euro gok ik zo.
Wat is je uitgavenspatroon dan? En je huidige inkomenspatroon?
Jawel maar niet afgemaakt dus telt niet echt toch?quote:Op woensdag 27 november 2019 15:46 schreef Tlaloc het volgende:
TS heb je echt nooit gestudeerd? Dan heb je de boot al eigenlijk gemist. Als je nu pas begint ben je eind 20 als je bent afgestudeerd. Zonder enige ervaring begin je onderop de ladder - als men je al aanneemt.
Die paar jaar ervaring en extra inkomsten die je nu al had kunnen hebben - stel, als je goed bent 4k per maand - loop je nu mis, tot aan je dood eigenlijk. En daar komen de passieve inkomsten over het opgebouwde vermogen over de actieve inkomsten nog eens bij.
Al met al een flinke achterstand dus. Ok, misschien heb jij eerder je eerste ton dan de meeste, maar op lange termijn halen de mensen die wel op tijd zijn begonnen met studeren je op hun 40e, 50e met gemak in.
Nee, dat je een sollicitatiegesprek bij McDonalds hebt gehad verandert niets.quote:
Hoe oud ben je als ik vragen mag en wat voor werk doe je waardoor je denkt dat dat niet gaat stijgen?quote:Op woensdag 27 november 2019 16:24 schreef AQuila360 het volgende:
Ik zit nu ook wel over de 100k aan beleggingen enz en gebruik dat voornamelijk om extra inkomsten mee te genereren. Verdien modaal en dat gaat niet hard meer stijgen ben ik bang.
met de ceo van nl he?quote:Op woensdag 27 november 2019 16:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat je een sollicitatiegesprek bij McDonalds hebt gehad verandert niets.
Ik hoop maar dat je je eigen onzin wel gelooft, dan is er tenminste nog 1 iemand op de wereld die dat doet.quote:
Denk dat het voor TS zo nog is dat hij nog een scholier is en thuis woont. Jonge onafgestudeerde piepers hebben altijd 'ambities', hechten waarde aan geld en status en denken dat ze met een diploma ergens terecht zullen komen, 200k per jaar zullen verdienen en chickies zullen hosselen.quote:Op woensdag 27 november 2019 10:21 schreef o.us2.0 het volgende:
Waarom wordt het door TS genormaliseerd om een ton op je rekening te hebben staan?
Ik heb aan beide kanten van het welvaartsspectrum gestaan en een ton op je rekening hebben staan is echt niet zo vanzelfsprekend zoals TS het doet lijken.
Een buffertje hebben, of het nou om een tienduizenden gaat of een maand extra huur en benzine, dát acht ik normaal.
34, en ligt niet zozeer aan het werk maar aan mezelf. Ik heb ook gewoon een baan en geen carriere als iemand het vraagtquote:Op woensdag 27 november 2019 16:29 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Hoe oud ben je als ik vragen mag en wat voor werk doe je waardoor je denkt dat dat niet gaat stijgen?
Je bedoelt normaal leven, alles een keer proberen, meisjes uit eten nemen, op zuipvakanties gaan, uitgaan, een rondje geven, sociale ervaring opdoen en een goede vriendenkring en relatie opbouwen?quote:Op woensdag 27 november 2019 09:13 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
...zonder excessen die veelal gepaard gaan met adolescentie.
Dus je hebt een ton kunnen sparen van bijbaantjes die je als puber hebt gedaan? 5 euro per uur vakkenvullen op de zaterdag ofzo?quote:Op woensdag 27 november 2019 09:13 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat iemand die voor me gekocht heeft? Werk al sinds m'n twaalfde, zonder excessen die veelal gepaard gaan met adolescentie.
Iedereen, maar dan ook iedereen had een ton kunnen hebben als ze dusdanig weinig van het leven hadden genoten als jij. Als je zelfs in je schoolvakanties al 60 uur ging werken, daar nooit mee gestopt bent, nooit huur of hypotheek betaalde en in 9 jaar 1 keer op vakantie bent gegaan. Dan had ik ook wel 2 ton kunnen hebben.quote:Op woensdag 27 november 2019 10:04 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Hoe oud ben je nu? Had je wel een ton kunnen hebben?
"Het soort dat niet gestudeerd heeft"quote:Op woensdag 27 november 2019 09:22 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Ben je 't soort dat niet heeft gestudeerd en vroeg ging werken of?
Zeg je dat er überhaupt maar relatief klein gedeelte meer dan een ton heeft? En waarom zullen veel mensen dat überhaupt niet halen?
In vakanties 60 uur per week (x5 euro p.u., x 8 weken per jaar = 2400 in vakanties per jaar), overige 44 weken 24 uur per week (5280 euro). Dus opgeteld 7680 er jaar x 6(?) schooljaren is 46.080 euro bij verlaten van school.quote:Op woensdag 27 november 2019 17:03 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Dus je hebt een ton kunnen sparen van bijbaantjes die je als puber hebt gedaan? 5 euro per uur vakkenvullen op de zaterdag ofzo?
Natuurlijk telt het dan niet. Het gaat om het papiertje als brevet van competentie. Zonder dat heb jij de schijn zwaar tegen.quote:Op woensdag 27 november 2019 16:27 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Jawel maar niet afgemaakt dus telt niet echt toch?
heb wel al relevante ervaring omdat ik m'n eigen vastgoedportfolio heb opgebouwd en om de tafel heb gezeten met verschillende grote namen in de horeca in het kader van franchising. Verandert dat iets?
Totale fictie dus.quote:Op woensdag 27 november 2019 17:16 schreef Silven het volgende:
[..]
In vakanties 60 uur per week (x5 euro p.u., x 8 weken per jaar = 2400 in vakanties per jaar), overige 44 weken 24 uur per week (5280 euro). Dus opgeteld 7680 er jaar x 6(?) schooljaren is 46.080 euro bij verlaten van school.
Daarna 60 uur per week tot aan nu tegen een hoger salaris en je zit er makkelijk aan. Trek daar 1 vakantie en 1 of 2 keer uit eten (?) vanaf want geen sociaal leven/vriendin en je komt ruim over de ton.
Kijk zijn topic history en het is vrij plausibel. Hij heeft werkelijk nog niks van het echte leven gezien behalve werken en sociaal falen.quote:
Dan nog moet je wel heel raar zijn als je je niet realiseert dat het ver buiten de norm is.quote:Op woensdag 27 november 2019 17:19 schreef Silven het volgende:
[..]
Kijk zijn topic history en het is vrij plausibel.
En dit.quote:Op woensdag 27 november 2019 17:01 schreef Silven het volgende:
[..]
Je bedoelt normaal leven, alles een keer proberen, meisjes uit eten nemen, op zuipvakanties gaan, uitgaan, een rondje geven, sociale ervaring opdoen en een goede vriendenkring en relatie opbouwen?
Gefeliciteerd met je ton.
Check.quote:Op woensdag 27 november 2019 17:19 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Dan nog moet je wel heel raar zijn als je je niet realiseert dat het ver buiten de norm is.
Ofwel vastgoed of ondernemerschap en retail management dus eigenlijk gewoon verder met de dingen die ik nu al doe, vastgoed of horeca of retail om 't wat breder te trekken maar dan in een kantoorsetting vanwege 't fysieke aspect.quote:Op woensdag 27 november 2019 16:54 schreef FrietOliebolKaas het volgende:
Welke HBO studie / richting wil je eigenlijk op TS? Gewoon lekker mainstream en de commercie op? Verwacht dan gewoon een startsalaris van ¤2350 bruto, na je hbo. Misschien heb je geluk en word je hoger ingeschaald vanwege je leeftijd tegen die tijd.
Jongeren mogen helemaal niet zo veel werken hè.quote:Op woensdag 27 november 2019 17:19 schreef Silven het volgende:
[..]
Kijk zijn topic history en het is vrij plausibel. Hij heeft werkelijk nog niks van het echte leven gezien behalve werken en sociaal falen.
Ben er zelf eveneens niet tevreden mee daarom dit topic. Wil echter wel weten wat 't voor gevolgen zou hebben als i zou gaan studeren.quote:Op woensdag 27 november 2019 17:01 schreef Silven het volgende:
[..]
Je bedoelt normaal leven, alles een keer proberen, meisjes uit eten nemen, op zuipvakanties gaan, uitgaan, een rondje geven, sociale ervaring opdoen en een goede vriendenkring en relatie opbouwen?
Eens maar waarom zeg je 't zo verwijtend? Heb die dingen niet ontkent maar zelfs vele malen herhaald.quote:Op woensdag 27 november 2019 17:16 schreef Silven het volgende:
[..]
In vakanties 60 uur per week (x5 euro p.u., x 8 weken per jaar = 2400 in vakanties per jaar), overige 44 weken 24 uur per week (5280 euro). Dus opgeteld 7680 er jaar x 6(?) schooljaren is 46.080 euro bij verlaten van school.
Daarna 60 uur per week tot aan nu tegen een hoger salaris en je zit er makkelijk aan. Trek daar 1 vakantie en 1 of 2 keer uit eten (?) vanaf want geen sociaal leven/vriendin en je komt ruim over de ton. Ik word al depressief als ik er aan denk. TS heeft hier ook wel last van gezien zijn topics. Nooit normaal ontwikkeld op meerdere gebieden.
Ik denk dat het als gevolg heeft dat, mits je er gewoon aan meedoet, je je jeugd kan overdoen bij een studentenvereniging. Veel sociale contacten op kan doen ook. Wellicht een leuke relatie er aan overhoud en wellicht weer eens op vakantie gaat. Even de adolescent uithangen wetende dat je toch meer geld nu hebt dan je daaraan op kan maken. Denk dat je er dan gelukkiger van gaat worden, en ondanks mijn sneren in vorige posts gun ik je dat dan weer wel.quote:Op woensdag 27 november 2019 17:27 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Ben er zelf eveneens niet tevreden mee daarom dit topic. Wil echter wel weten wat 't voor gevolgen zou hebben als i zou gaan studeren.
Heb wel een aanbod gekregen maar weet dus niet of ik 't wil.quote:Op woensdag 27 november 2019 17:18 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Natuurlijk telt het dan niet. Het gaat om het papiertje als brevet van competentie. Zonder dat heb jij de schijn zwaar tegen.
Om tafel zitten zegt ook niets als het niets is geworden en het daarbij is gebleven, bovendien zien CEOs en dergelijke zeer veel mensen, dus zonder referenties ben je nergens.
Wat doe je in je vrije tijd eigenlijk?
Je vind vast wel ergens een boer of beunhaas die je op die leeftijd gewoon (zwart) wat wil laten doen.quote:Op woensdag 27 november 2019 17:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jongeren mogen helemaal niet zo veel werken hè.
quote:Op woensdag 27 november 2019 09:09 schreef Heph844 het volgende:
Ik heb geen ton
Hahah echt hé.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat zou jij doen in mijn situatie?quote:Op woensdag 27 november 2019 17:42 schreef zonnigetoekomsttegemoed het volgende:
Ts, als jouw inkomsten uit je beleggingen voldoende zijn om tijdelijk te stoppen met werken kun je dat toch gewoon doen. Dat HBO diploma zal je minimaal 2500 op gaan leveren. Dat kan veel meer worden maar dat heb je in eigen hand en kan niemand garanderen. Als je je baan op zegt om te gaan ondernemen kan het een heleboel kanten op; het mislukt of je bent enorm succesvol en alles daartussen. Ben je echt succesvol ga je vele malen meer verdienen dan dat je ooit in loondienst gaat bereiken. Je gaf aan McDonalds, vele franchisenemers van McDonalds zijn miljonair maar er zijn er ook compleet mislukt...
Is mijn leeftijd geen issue?quote:Op woensdag 27 november 2019 17:31 schreef Silven het volgende:
[..]
Ik denk dat het als gevolg heeft dat, mits je er gewoon aan meedoet, je je jeugd kan overdoen bij een studentenvereniging. Veel sociale contacten op kan doen ook. Wellicht een leuke relatie er aan overhoud en wellicht weer eens op vakantie gaat. Even de adolescent uithangen wetende dat je toch meer geld nu hebt dan je daaraan op kan maken. Denk dat je er dan gelukkiger van gaat worden, en ondanks mijn sneren in vorige posts gun ik je dat dan weer wel.
Ben jij misschien een beetje wereldvreemd?quote:Op woensdag 27 november 2019 09:22 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Ben je 't soort dat niet heeft gestudeerd en vroeg ging werken of?
Zeg je dat er überhaupt maar relatief klein gedeelte meer dan een ton heeft? En waarom zullen veel mensen dat überhaupt niet halen?
Hoe oud was jij hier als ik vragen mag?quote:Op woensdag 27 november 2019 18:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ton op de bank:
[ afbeelding ]
Wat ik zou doen is verder gaan zoals je nu bezig bent. Werken geld binnenhalen en dankzij je lage uitgave patroon blijven investeren in verhuur panden totdat ik voldoende inkomsten heb voor een redelijk goed leven, zeg ¤4000 pm. Deze inkomsten zul je de rest van je leven houden en zullen indexeren.quote:Wat zou jij doen in mijn situatie?
Wat uiteraard ook een optie is is studeren om daarna na een tijd in 't bedrijfsleven alsnog te ondernemen maar dan in 't vastgoed en dan echt serieus. Vind deze man tof.
Ik ben een keer miljonair geweest, eigenlijk elke week toen, maar dan moest ik de huur betalen voor een week en was het weer weg.quote:Op woensdag 27 november 2019 18:32 schreef Parzival het volgende:
kwestie van op vakantie gaan naar India ofzo.. dan heb je heel snel een ton ..
Moet je van 't tweede delen? En los daarvan?quote:Op woensdag 27 november 2019 19:48 schreef Renesite het volgende:
Raar. Maar enfin.
Verkocht mn vorige huis met een overwaarde van 47000 euro. Toen was ik 28. Nu willen we 2 jaar later weer verkopen en wordt de overwaarde geraamd op 120000 euro. Dus 29 plus minus. Maar goed, bakstenen.
Nee. Maar ik was 29 dus toen het stiekem al in waarde meer werd.quote:Op woensdag 27 november 2019 19:50 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Moet je van 't tweede delen? En los daarvan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |