Hoe?quote:Op maandag 2 december 2019 16:59 schreef speknek het volgende:
32 pas. Daarna is het gelukkig hard gegaan.
Hoe heb je 4ton aan hypotheek kunnen krijgen op je 24e? Puur vanwege de inleg van 1.3 ton? En je kunt toch prima overwaarde verzilveren en tijdelijk huren? Wat doe je los daarvan en waarom wil je in vastgoed investeren?quote:Op maandag 2 december 2019 17:50 schreef dokliep het volgende:
Grappige topic.
Zal wel even mijn info delen/opscheppen hier
nu 29, huisje 5 jaar geleden gekocht voor 5,3 ton is nu +-1.2 mil waard. Destijds max hypotheekje van ong 4 ton. Rest met schenking en beetje eigen spaargeld.
+- 8 ton overwaarde aan steentjes ten opzichte van hypotheek nu, maarja heb je vrij weinig aan. Als ik verkoop moet ik toch iets terug kopen dus overwaarde is niks waard.
Sterker nog heb liever dat de markt in elkaar stort zodat ik in vastgoed kan investeren.
3 jaar werkervaring, 4 ton was maximale destijds, was iets meer dan 5x jaarsalaris. Liet zien dat salaris groeiende was dus lukte net destijds. verzilveren en huren is naar mijn mening dom, je gaat zitten gokken met een primaire levensbehoefte. Niemand weet waar de huizenmarkt heen beweegt en als je pech hebt stijgt het zelfs verder of blijft het stabiel. Het enige dat je zeker weet is dat je huur moet betalen dat je zowiezo kwijt bent. Persoonlijk ben ik een loonslaaf, heeft zo zijn voordelen als nadelen. Vastgoed investeren is interessant voor vaste inkomens stroom.quote:Op maandag 2 december 2019 17:55 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Hoe heb je 4ton aan hypotheek kunnen krijgen op je 24e? Puur vanwege de inleg van 1.3 ton? En je kunt toch prima overwaarde verzilveren en tijdelijk huren? Wat doe je los daarvan en waarom wil je in vastgoed investeren?
80k op je 24e? Wat voor werk? En is dat inmiddels niet fors meer? Want daarmee zou je toch wel een extra huis moeten kunnen kopen? Wat zijn de voor en nadelen van 'loonslaaf' en overweeg je niet voor jezelf te beginne? Wat zou je mij persoonlijk aanraden?quote:Op maandag 2 december 2019 18:04 schreef dokliep het volgende:
[..]
3 jaar werkervaring, 4 ton was maximale destijds, was iets meer dan 5x jaarsalaris. Liet zien dat salaris groeiende was dus lukte net destijds. verzilveren en huren is naar mijn mening dom, je gaat zitten gokken met een primaire levensbehoefte. Niemand weet waar de huizenmarkt heen beweegt en als je pech hebt stijgt het zelfs verder of blijft het stabiel. Het enige dat je zeker weet is dat je huur moet betalen dat je zowiezo kwijt bent. Persoonlijk ben ik een loonslaaf, heeft zo zijn voordelen als nadelen. Vastgoed investeren is interessant voor vaste inkomens stroom.
Op dit moment doe ik dat via hoge dividend aandelen omdat ik niet genoeg geld heb voor een huis en omdat huizen te duur zijn.
Sales/consultant, valt mee, wel wat gestegen.quote:Op maandag 2 december 2019 18:07 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
80k op je 24e? Wat voor werk? En is dat inmiddels niet fors meer? Want daarmee zou je toch wel een extra huis moeten kunnen kopen? Wat zijn de voor en nadelen van 'loonslaaf' en overweeg je niet voor jezelf te beginne? Wat zou je mij persoonlijk aanraden?
Als je zo denkt gok ik ook dat je eigenlijk nooit een ton zult hebbenquote:Op maandag 2 december 2019 18:28 schreef Nismo91 het volgende:
Wij doen het als gezin redelijk goed, maar een ton aan liquiditeiten... nee dat hebben wij toch echt niet... maar wij geven dan ook graag geld uit![]()
In mijn ogen heb je het fijn als je de “normale” dingen kan doen zonder er over na te hoeven denken, en tonnen op de bank... tja dat doet mij niet zoveel... zal ook zo weer op gaan aan twee nieuwe leuke auto’s en een goede vakantie.
Waarschijnlijk nietquote:Op maandag 2 december 2019 18:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als je zo denkt gok ik ook dat je eigenlijk nooit een ton zult hebben
Los van liquiditeit? Voel je je nooit onzeker?quote:Op maandag 2 december 2019 18:28 schreef Nismo91 het volgende:
Wij doen het als gezin redelijk goed, maar een ton aan liquiditeiten... nee dat hebben wij toch echt niet... maar wij geven dan ook graag geld uit![]()
In mijn ogen heb je het fijn als je de “normale” dingen kan doen zonder er over na te hoeven denken, en tonnen op de bank... tja dat doet mij niet zoveel... zal ook zo weer op gaan aan twee nieuwe leuke auto’s en een goede vakantie.
Huis in Utrecht kopen en snel aflossen.quote:
Nee... echt nooit.. als iets stuk gaat of er komen onverwachte kosten dan heb ik die nog altijd op kunnen vangen..quote:Op maandag 2 december 2019 18:34 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Los van liquiditeit? Voel je je nooit onzeker?
En sales waarin? #alswetochvragenstellenquote:Op maandag 2 december 2019 18:23 schreef dokliep het volgende:
[..]
Sales/consultant, valt mee, wel wat gestegen.
De nadelen als loonslaaf, in loondienst zal je als je goed bent, afgezien van bestuur of iets dergelijks, niet zo snel meer dan 3-5 ton per jaar verdienen en hoogstwaarschijnlijk eindig je zelfs bij de 2 a 3 ton of lager.
voordelen:
werk eindigt rond 5a6 uur, uitzonderingen van sommige dagen/weken waar je iets harder moet trekken
sociale verzekeringen / pensioen
Zelf beginnen overweeg ik dagelijks, maar doe er weinig mee omdat ik het op zich ook wel prima vind zo.
Ik kan je vrij weinig aanraden, het is maar wat je wilt. Persoonlijk heb ik gewoon uni gedaan en daarna gaan werken en mijn generatie heeft geluk gehad dat de huizenmarkt in elkaar is geknald en daarna gewoon verdubbeld.
Wil je rijk worden, zou ik niet uni doen. Gewoon iets voor jezelf beginnen en de snot voor je ogen werken word je vanzelf wel rijk als je dat ook een beetje slim belegt. Hoe harder je werkt hoe meer je dan zult verdienen.
Wil je relatief licht werk doen voor relatief aardige bedragen, doe dan wel uni. Zul je nooit heel rijk worden, maar kan je prima leven.
Natuurlijk kan je ook bij de groep van uitzonderingen horen en een eigen bedrijf starten die goed loopt terwijl je zelf ook relatief weinig doet, maar dat komt weinig voor.
Het grootste risico wat je op moet kunnen vangen is werkloosheid. Ik vind het zelf wel een fijn gevoel om het een jaartje uit te kunnen zingen als ik mijn baan zou verliezen.quote:Op maandag 2 december 2019 19:10 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Nee... echt nooit.. als iets stuk gaat of er komen onverwachte kosten dan heb ik die nog altijd op kunnen vangen..
Inderdaad en als je 10k zou hebben en met z'n 2'en werkt is dat ook al redelijk makkelijk op te vangen.quote:Op maandag 2 december 2019 19:50 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het grootste risico wat je op moet kunnen vangen is werkloosheid. Ik vind het zelf wel een fijn gevoel om het een jaartje uit te kunnen zingen als ik mijn baan zou verliezen.
Maar ook daar heb je echt geen ton voor nodig, zeker niet in een land met zoveel vangnetten als Nederland.
In die situatie zit ik nu, sinds een maand of 5 werkloos. Afgezien van ruim 2 ton aan overwaarde in mijn huis had ik op dat moment zelf al ruim een ton aan spaargeld en kreeg nog een leuk bedrag aan ontslagvergoeding mee (bruto meer dan een ton, maar daar gaat helaas veel belasting af). Reorganisatie was al 8 maanden tevoren bekend en in de tijd had ik nog wat meer gespaard dan normaal. En ik ben meer gaan investeren in crowdfunding dan ik al deed (ook na juli met groot deel van de ontslagvergoeding), en dat levert nu maandelijks al bijna 75% van mijn maandelijkse kosten op maar deze ontvangen rente wordt nu nog opnieuw geinvesteerd wordt. Intussen ben ik ook aan het beleggen op de beurs en de winst (+ dvidident) wordt ook weer belegd.quote:Op maandag 2 december 2019 19:50 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het grootste risico wat je op moet kunnen vangen is werkloosheid. Ik vind het zelf wel een fijn gevoel om het een jaartje uit te kunnen zingen als ik mijn baan zou verliezen.
Maar ook daar heb je echt geen ton voor nodig, zeker niet in een land met zoveel vangnetten als Nederland.
Eerder arbeidsongeschiktheid... Tuurlijk er zijn sociale voorzieningen maar als je net buiten de boot pist heb je het nog karig...quote:Op maandag 2 december 2019 19:50 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Sow.quote:Op maandag 2 december 2019 17:50 schreef dokliep het volgende:
Grappige topic.
nu 29, huisje 5 jaar geleden gekocht voor 5,3 ton is nu +-1.2 mil waard. Destijds max hypotheekje van ong 4 ton. Rest met schenking en beetje eigen spaargeld.
+- 8 ton overwaarde aan steentjes ten opzichte van hypotheek nu, maarja heb je vrij weinig aan. Als ik verkoop moet ik toch iets terug kopen dus overwaarde is niks waard.
Sterker nog heb liever dat de markt in elkaar stort zodat ik in vastgoed kan investeren.
Ik zou niet zeggen dat het niets waard is. Je huis is in absolute getallen veel forser gestegen dan bijv. een woning van 200k. Als je nu terug gaat naar een woning rond de 300k dan heb je een hele zooi geld. Uiteraard hoef je dat niet te doen als je genoeg blijft verdienen.quote:Op maandag 2 december 2019 17:50 schreef dokliep het volgende:
Grappige topic.
Ik snap niet dat je zou willen liegen daarover op een forum. Dat je in real life stoerder wil over komen dat je bent vind ik al triest maar op een forum met alleen maar kneuzenquote:Op dinsdag 3 december 2019 00:03 schreef Zwolsboy het volgende:
Wat een fantasten topic zeg
Opvallend is de paar die beweren dat ze veel geld hebben zitten het meest op Fok!
Oh wacht het is Fok!
Daar kan alles.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |