Dagoduck | dinsdag 12 november 2019 @ 20:22 |
Rest van het artikel: https://www.volkskrant.nl(...)r-100-km-u~b4647bc9/ Bron: Volkskrant Dit gaan een hoop mensen niet leuk vinden..... | |
Breekfast | dinsdag 12 november 2019 @ 20:22 |
Wat hadden jullie van autoloze zondagen gevonden als alternatief? | |
Dagoduck | dinsdag 12 november 2019 @ 20:23 |
Dat zet amper zoden aan de dijk volgens mij. | |
Hyaenidae | dinsdag 12 november 2019 @ 20:23 |
Gewoon lekker 170 blijven knallen toch, mijn auto heeft geen begrenzer | |
DireStraits7 | dinsdag 12 november 2019 @ 20:25 |
Je vond 160 niet stoer genoeg dat je het veranderd hebt? | |
MadJackthePirate | dinsdag 12 november 2019 @ 20:26 |
Totaal niet meer van deze tijd. Maar nu zullen er straks een aantal users komen die terugverlangen naar vroeger 'omdat het toen nu eenmaal beter was' | |
embedguy | dinsdag 12 november 2019 @ 20:28 |
14% minder uitstoot vanuit auto's in die week. Maargoed, wat betreft stikstof zet elke beperking voor auto's geen zoden aan de dijk. Het is denk ik meer om de boeren te laten zien dat niet alleen zij beperkt worden, terwijl dat wel het meest voor de hand liggend zou zijn. Lijkt mij wel prijzig; zo'n autoloze zondag. Zal een flinke klap zijn voor de horeca etc. T is niet echt bevorderlijk voor 'geld moet rollen'. | |
Hyaenidae | dinsdag 12 november 2019 @ 20:31 |
Ik dacht even na en kwam tot de conclusie dat ik meestal tussen de 160-180 rij als ik ongestoord kan cruisen, vandaar de wijziging idd. Harder voelt niet echt relaxt aan in mijn auto en maakt meer herrie | |
#ANONIEM | dinsdag 12 november 2019 @ 20:31 |
Ohja Net terug van een eiland dus ben in de war. Ik bedoel natuurlijk dat je gewoon mag inhalen. Of je nu links of rechts zit. Zijn die 'treintjes' met links hangende treuzelaars / schuimbekken ook meteen afgelopen [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2019 20:33:17 ] | |
Dagoduck | dinsdag 12 november 2019 @ 20:32 |
Ik haal ook altijd overal rechts in op Texel. | |
halfway | dinsdag 12 november 2019 @ 20:32 |
En die 50.000 Pjotrs tuffen maar door met hun barrel. | |
#ANONIEM | dinsdag 12 november 2019 @ 20:33 |
Goed voorbeeld | |
Dagoduck | dinsdag 12 november 2019 @ 20:34 |
Maar goed, juist het van rijstrook wisselen bij het inhalen omdat je 130 rijdt maakt het rijden nog een beetje interactief. Straks rijdt iedereen achter elkaar terwijl ze slapen. | |
rutger05 | dinsdag 12 november 2019 @ 20:39 |
Dat zou ik superonhandig vinden. Geen moeite echter met de maatregel om de snelheid naar 100 km/uur te verlagen. Dit zal meer gunstige effecten hebben dan alleen een verlaging van de stikstofuitstoot. | |
Janneke141 | dinsdag 12 november 2019 @ 20:39 |
Topplan vanwege het hoge popcorngehalte. | |
erikkll | dinsdag 12 november 2019 @ 20:39 |
Ik vind dat we een uitzondering moeten maken voor elektrische auto's! Kunnen we mooi de subsidies afschaffen zonder dat de verkopen instorten. Elektrische auto's stoten toch geen stikstof uit en alle oplaadpaaltjes zijn allemaal op groene stroom. Groeten, Een elektrische auto rijder. | |
Dagoduck | dinsdag 12 november 2019 @ 20:39 |
Ik rij op 130-wegen eigenlijk altijd de snelheid (wel altijd 100+) waarbij ik volgens de boortcomputer 5,0-5,5L/100km verbruik. Dat betekent dat ik met tegenwind zoals deze week vaak 100 rij. Maar er zijn dagen dat ik met wind mee 130 kan rijden met een verbruik van <4,9L/100km. | |
Dagoduck | dinsdag 12 november 2019 @ 20:40 |
Dit wilde ik net gaan typen. Je zal zien dat de verkopen ophoog vliegen omdat ze dan 130 mogen. | |
erikkll | dinsdag 12 november 2019 @ 20:41 |
Gaat de transitie naar elektrisch rijden een stuk sneller door! Edit: Haha. "Sneller" | |
#ANONIEM | dinsdag 12 november 2019 @ 20:43 |
Dan krijg je dat gedoe dat alleen nog maar rijke mensen hard mogen rijden. Ik zie eerder iets in een 100 km/u beloning. | |
Dagoduck | dinsdag 12 november 2019 @ 20:44 |
Zal inderdaad wel door een rechter verboden worden i.v.m. ongelijkheid net als de carpoolstrook. | |
erikkll | dinsdag 12 november 2019 @ 20:46 |
Ja pff Maar nu worden electrische mensen benadeeld terwijl ze niet bijdragen aan het probleem | |
Carlos93 | dinsdag 12 november 2019 @ 20:46 |
Net zo'n achterlijk idee. Wat echt zoden aan de dijk zou zetten is helemaal afstappen van deze onzin die de regering doordrukt. Auto's zijn al veel beter dan voorheen, en dat zal zich alleen maar doorzetten in de toekomst. Neem als voorbeeld de UK, die denken er zelfs aan om de snelheid te verhogen op de autowegen, omdat de auto's zoveel beter zijn dan voorheen. | |
Carlos93 | dinsdag 12 november 2019 @ 20:48 |
Onzin. Want waar wordt ook alweer de stroom opgewekt? En hoeveel vervuilender is het ook alweer om een dergelijke auto te maken? | |
#ANONIEM | dinsdag 12 november 2019 @ 20:51 |
Is dat zo? Volgens mij wordt elektriciteit niet zo schoon opgewekt | |
Drekkoning | dinsdag 12 november 2019 @ 20:52 |
Beiden niet in Nederland gok ik | |
embedguy | dinsdag 12 november 2019 @ 20:53 |
Geen stikstof in onze natura 2000 gebieden. | |
halfway | dinsdag 12 november 2019 @ 20:56 |
Is dit een opmaat naar een totaal vuurwerk verbod? | |
Drekkoning | dinsdag 12 november 2019 @ 20:57 |
Het pakket moet nog gepresenteerd worden, dus wie weet wat er nog meer in staat | |
-_Guitarist_- | dinsdag 12 november 2019 @ 21:01 |
Klopt, niet alleen daar ook. A35 richting Duitse grens is vanaf de Grolsch ook 100. Rij daar standaard 100-105 en word ingehaald door dikke Audi's/BMW's en Landrovers alsof ik stil sta.
| |
Dagoduck | dinsdag 12 november 2019 @ 21:06 |
https://www.noordhollands(...)langs-nieuwe-niedorp "De provincie Noord-Holland gaat onderzoeken of de maximumsnelheid op provinciale wegen omlaag moet van 100 naar 80 kilometer en in de buurt van Natura 2000-gebieden zelfs naar 70 of 60 kilometer per uur. ...en de N99 langs het Balgzandkanaal; tussen van Ewijcksluis en Den Helder. Laatstgenoemde weg is overigens niet van de provincie Noord-Holland maar van het Rijk." Pff, gelukkig wel ja, al rij ik nu op de N99 vaak al 80-90 vanwege vrachtwagens en ander volk. | |
erikkll | dinsdag 12 november 2019 @ 21:08 |
Alle tesla en fastned energie is wel groene stroom. Mensen kunnen natuurlijk wel thuis grijs laden. Maar ja, waarom zou je een elektrische auto kopen en dan niet ff je stroomleverancier om groene stroom vragen he? | |
Harvest89 | dinsdag 12 november 2019 @ 21:08 |
Mooi toch? | |
erikkll | dinsdag 12 november 2019 @ 21:09 |
https://decorrespondent.n(...)32033936150-f9e9c5dd https://decorrespondent.n(...)38973643100-aca86b3a | |
Drekkoning | dinsdag 12 november 2019 @ 21:11 |
Maargoed, waar jullie het nu over hebben heeft voornamelijk met CO2 te maken, Deze wetgeving wordt niet in verband met CO2 ingevoerd . | |
erikkll | dinsdag 12 november 2019 @ 21:13 |
True, maar stikstof stoot ie ook niet uit natuurlijk. Overigens is de veeteelt beperken een veel eenvoudiger manier om stikstof in te perken. Maar ja, de markt vraagt wel om vlees dus moeten we dat importeren. Dan worden die stikstofoxiden elders geproduceerd waar onze eigen natuur er geen last van heeft. Ik weet alleen niet of dat dan wel zo handig is. Het levert iig wel veel protest op hebben we gezien | |
Drekkoning | dinsdag 12 november 2019 @ 21:15 |
Exact mijn punt inderdaad, elektrische auto's dragen helemaal niet bij aan het stikstofprobleem dat nu in Nederland speelt. | |
#ANONIEM | dinsdag 12 november 2019 @ 21:15 |
Groene stroom is ook niet heel schoon ofzo. Efficiëntie mist, vervuilende materialen, onrendabele systemen. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2019 21:16:17 ] | |
erikkll | dinsdag 12 november 2019 @ 21:16 |
Nee maar groene stroom kan in de toekomst wel schoner worden en benzine nooit. | |
#ANONIEM | dinsdag 12 november 2019 @ 21:17 |
Mogelijk ja. Nu nog niet persé. | |
Loekie1 | dinsdag 12 november 2019 @ 21:21 |
De eerste grens waar Nederland tegenaan loopt. Bijzonder moment. | |
erikkll | dinsdag 12 november 2019 @ 21:21 |
Een elektrische auto die nu gekocht wordt, is al beter dan een benzine auto. In de toekomst kan de elektrische auto schoner worden. De benzine-auto alleen door de benzine nog verder aan te lengen met ethanol (wat weer met een eigen set problemen komt want die ethanol wordt ook weer geproduceerd uit plantaardig materiaal (zoals mais) die verbouwd moet worden op anderzijds ook waardevolle landbouwgrond). Het is een complex probleem maar de oplossing ligt zeker niet in fossiele brandstoffen. Een ander voordeel van elektrische auto's is dat we de afhankelijkheid van corrupte oliestaten in het middenoosten sterk verminderen. | |
Loekie1 | dinsdag 12 november 2019 @ 21:23 |
Hmmm?? We exporteren 80 procent van wat we hier produceren. We zijn de grootste op een na landbouwexporteur ter wereld, voor zo’n piepklein landje! Het is absurd. Nog absurder dat er maar niets aan gedaan wordt. | |
erikkll | dinsdag 12 november 2019 @ 21:25 |
Ja, maar wij produceren al die gewassen op zeer efficiente wijze. De wereldstikstofproductie gaat waarschijnlijk omhoog als wij die van ons verminderen. We hebben er alleen lokaal geen last meer van natuurlijk. | |
#ANONIEM | dinsdag 12 november 2019 @ 21:27 |
Dat klopt. Alleen voordat we verlost zijn van fossiele elektriciteitsopwekking en fossiele benodigden om groene stroom op te wekken zijn we heel wat jaren verder. En dan denk ik niet aan 5, 10 of 20 jaar maar langer. | |
Loekie1 | dinsdag 12 november 2019 @ 21:27 |
Na de Verenigde Staten is ons land de grootste landbouwexporteur in de wereld. Na Nederland volgen Duitsland, Brazilië en Frankrijk. https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)exporteur-ter-wereld Laat het even bezinken: Na de VS, zijn wij de grootste landbouwexporteur ter wereld. En dan verrast zijn dat het hier vastloopt door de stikstof. En dan geen maatregelen nemen op dat vlak! | |
erikkll | dinsdag 12 november 2019 @ 21:34 |
Ik denk persoonlijke dat dat wel meevalt omdat het aandeel zonne-energie flink zal stijgen. De prijzen halveren bijna iedere 2 jaar en de capaciteit wordt steeds groter. In combinatie met flink wat batterij-opslag (zoals Elon Musk het voor heeft, maar ook nederlandse bedrijven (bijv Nedap Powerrouter)) kan dit in 5 jaar best leiden tot een groot aandeel schone energie. Je kunt nu voor een kleine 180 euro al een zonnepaneel kopen met een vermogen van 370 wattpiek (voorbeeld). Zelf heb ik in mijn 1persoonshuishouden vorig jaar 1150 watt gebruikt dus als het opslagprobleem opgelost kan worden (moeilijk maar niet onoplosbaar, ook icm elektrische auto's) zijn we er al met een stuk of 4 zonnepanelen. | |
#ANONIEM | dinsdag 12 november 2019 @ 21:36 |
De panelen en accu's in kwestie zijn helaas nogal vervuilend | |
erikkll | dinsdag 12 november 2019 @ 21:36 |
Een groot deel van deze export is ook artificieel omdat wij dat in de Rotterdamse haven ook invoeren. En als ik het me goed herinner is dit ook export op basis van exportwaarde en niet op basis van hoeveelheid. Onze exportgoederen voor de landbouw zijn relatief kostbaar (bijv héél veel bloembollen). Ik zeg niet dat we er niets aan moeten doen, maar de stikstofdruk zal in ons land altijd hoog zijn. We produceren wel veel stikstof-efficienter dan andere landen. | |
Confetti | dinsdag 12 november 2019 @ 21:37 |
Ze hebben het probleem weer vooruit geschoven. Deze fopmaatregel gaat via een rekenkundige gegoochel de bouw, tijdelijk, een beetje ademruimte geven, maar ook niet meer dan dat. | |
erikkll | dinsdag 12 november 2019 @ 21:37 |
maar wel zeer goed recyclebaar en met een lange levensduur. Er is helaas geen perfecte manier om stroom op te wekken. Dat betekent niet dat we daarom maar niet moeten investeren in nieuwe manieren. | |
MadJackthePirate | dinsdag 12 november 2019 @ 21:44 |
Dus? Dat is toch het hele probleem? Omdat we zo'n dichtbevolkt land zijn en de landbouw zo intensief is hier hebben we er last van. Ergens in Oekraïne kan er nog wel een paar megaton bij waarschijnlijk. | |
#ANONIEM | dinsdag 12 november 2019 @ 21:49 |
Ja met dat laatste ben ik het absoluut eens | |
Fer | dinsdag 12 november 2019 @ 21:51 |
Wat doet Italië eigenlijk? Op de stikstofkaart is Noord Italië net zo rood als Nederland, het Ruhrgebied en London. | |
erikkll | dinsdag 12 november 2019 @ 21:52 |
Ik ben het er ook niet mee oneens. | |
erikkll | dinsdag 12 november 2019 @ 21:54 |
Italie is 1 van de grootste economieen van Europa. Het noorden is het meest geschikt voor landbouw, de rest van het land is te droog. Zal er vast mee te maken hebben. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 12 november 2019 @ 22:04 |
Ach, mijn auto kan nog steeds 250km/h, ongeacht wat er op de borden staat. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 12 november 2019 @ 22:06 |
Ik niet. Aan de andere kant gaat dat niet veel veranderen, want de meeste bestuurders van electrische auto's rijden toch als bejaarden met pleinvrees. | |
opgebaarde | dinsdag 12 november 2019 @ 22:06 |
Of wat te denken van de haven van Antwerpen. Daar daalt een hoop van de uitstoot neer in Nederland en zodoende worden gemeentes zoals Zwijndrecht zwaar beperkt in hun mogelijkheden. | |
xzaz | dinsdag 12 november 2019 @ 22:10 |
Dut kul argument steeds 'Maar hij doet het ook...'-argument. | |
Fer | dinsdag 12 november 2019 @ 22:10 |
Zal best en ondertussen scheuren de op de pof gekochte Audi’s lekker 160 over de autostrada en rollen de antieke Ukraine’s en Litouwse trucks met goederen er ook lekker door | |
#ANONIEM | dinsdag 12 november 2019 @ 22:19 |
Ik geloof gewoon liever niet in sprookjes. | |
xzaz | dinsdag 12 november 2019 @ 22:25 |
Je kan jezelf ook gewoon informeren ipv 'dat heb op feesboek gestaan' argument. | |
Red_85 | dinsdag 12 november 2019 @ 23:00 |
Accuzuur is bende. Accuzuur produceren is nog meer bende. De energie opwekking voor die dingen is minimaal 'grijs'. Niks is uitstootloos aan die barrels. Dus wat bazel je nou? | |
Red_85 | dinsdag 12 november 2019 @ 23:05 |
Dit kabinet heeft er een teringzooi van gemaakt. Die hoerenmongool met zijn rechtzaakje kan een ernstige ziekte krijgen. Hoerenland met alleen maar ontevreden gefrustreerde mensen. Symboolpolitiek voor 0,34% uitstoot vermindering, terwijl dsm, hoogovens, moerdijk, de botlek, de vliegtuigen boven 3.000 meter en de boten maar door mogen blijven gaan. Verkeerde prioriteiten stellen heet dat. Tot de volgende verkiezingen vvd, d'666, cu en cda. Tot de volgende verkiezingen. Sterf. | |
MakkieR | dinsdag 12 november 2019 @ 23:06 |
Let straks maar op, de VVD gaat straks gevoelige maatregelen van hun coalitiepartners eisen. Wij hebben een moeilijke besluit moeten nemen, nu is het jullie beurt. | |
Red_85 | dinsdag 12 november 2019 @ 23:11 |
Zoals wat? Kan me niet voorstellen dat de vvd wat wil eisen namelijk. | |
MakkieR | dinsdag 12 november 2019 @ 23:13 |
Ik denk niet dat de VVD de 130km/uur zomaar weggeeft, meestal zie je dat een partij iets later er wat voor terug wil hebben. Misschien nu nog niet, maar je kunt er op wachten. | |
Ringo | dinsdag 12 november 2019 @ 23:14 |
| |
Ringo | dinsdag 12 november 2019 @ 23:15 |
Heerlijke reacties hier weer! Zelfs zoʼn minor issue als de maximumsnelheid kan op Fok! niet zonder schuimbekkerij blijven, . | |
#ANONIEM | dinsdag 12 november 2019 @ 23:17 |
Als angsthaas op de snelweg ben ik er wel blij mee | |
michaelmoore | dinsdag 12 november 2019 @ 23:37 |
Goede zaaj, ik ben voor natuur en tegen woningbouw, ik stem VVD [ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 12-11-2019 23:42:57 ] | |
michaelmoore | dinsdag 12 november 2019 @ 23:45 |
Als men maar green huizen gaat bouwen, die zijn er zat van, natuur eerst | |
jakosi | dinsdag 12 november 2019 @ 23:55 |
Niet per se tijdelijk, het gaat er letterlijk om dat dit een compensatie moet zijn voor de uitlaatgassen die komen kijken bij de bouw (woningbouw, utiliteitsbouw, van alles), dus de stikstof die vrachtwagens en busjes uitstoten. | |
Stray_cat | woensdag 13 november 2019 @ 00:08 |
De boeren gaan genaaid worden, sowieso, dit is gewoon een nepmaatregel zodat "we" allemaal een beetje bloeden maar de boeren het meest uiteindelijk. Stoten ook het meeste uit blijkbaar maar voor de export voornamelijk, wat ik zo begrijp. Ben benieuwd naar het pakket maatregelen en hoe de boeren daarop gaan reageren. | |
MakkieR | woensdag 13 november 2019 @ 00:13 |
Als ik een gokje mag wagen, het leenstelsel voor studenten blijft bestaan. Of meer geld investeren in snelwegen en OV duurder maken. Of de huur van sociale huurwoningen moet omhoog, minimumloon moet omlaag. Iets wat de coalitie of nog beter de oppositie helemaal niet leuk gaat vinden. Maar er komt een dag dan krijg je van de VVD een rekening gepresenteerd. Dat soort geintjes zie je wel vaker in Den Haag. De VVD geeft niks gratis weg, er moet iets tegenover staan. Btw andere partijen deden dit natuurlijk ook in het verleden. | |
MakkieR | woensdag 13 november 2019 @ 00:15 |
Dit is inderdaad wat ik bedoel, daarom kijk ik met argusogen naar de genomen maatregel van de VVD, het zijn meesters in het onderhandelen, let maar op. | |
MadJackthePirate | woensdag 13 november 2019 @ 00:16 |
De boeren Oprotten met dat tuig zodat men in de toekomst snel weer 130 mag rijden | |
Stray_cat | woensdag 13 november 2019 @ 00:19 |
Yep, van mij het in elkaar storten. Waarschijnlijk wordt het er daarna niet beter op, maar dan kunnen wij iig laten weten dat dit 1 grote puinhoop is. | |
Stray_cat | woensdag 13 november 2019 @ 00:20 |
Ja, man | |
michaelmoore | woensdag 13 november 2019 @ 00:25 |
I'm vind wel goed die srikstof, natura en pfas, als maar geen woningbouw komt, stort me huis in mekaar, moet just duur worden | |
Red_85 | woensdag 13 november 2019 @ 07:29 |
Weer een weinig waardetoevoegende reactie van ringo. Wanneer log jij eens uit? | |
Ringo | woensdag 13 november 2019 @ 07:41 |
Jouw reactie sprak boekdelen, daar wilde ik niet overheen gaan. Uitlogverwensing | |
Eendenkooi | woensdag 13 november 2019 @ 07:49 |
Is er al ergens een belletje gaan rinkelen dat het niet handig is om met 18 mln mensen in een klein land te gaan wonen?! | |
kree | woensdag 13 november 2019 @ 07:51 |
Sucks, melkoe met boetes. Ben die hele milieu gezeik meer dan zat | |
kree | woensdag 13 november 2019 @ 07:55 |
Het is Maargoed dat we een regering hebben die naar burgers luistert NOT dus. Omg | |
Lunatiek | woensdag 13 november 2019 @ 08:00 |
Nu is de snelheid nog maximaal 130 km/h officieel, maar als je dat aanhoudt wordt je voortdurend ingehaald. De snelheid wordt 100. Gaan de mensen die bij 130 al harder rijden dan ineens wel braaf 100 rijden? En hoe staat het met de mensen die inmiddels weten dat de wegen veilig zijn voor 130, nemen die gas terug? M.a.w. gaat er wat veranderen? | |
kree | woensdag 13 november 2019 @ 08:06 |
Het enige wat gaat veranderen is dat ze meer boetes kunnen uitschrijven. Lol het slaat ook nergens op | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 08:10 |
Nouja, waar mensen nu misschien 140/150 rijden waar je 130 mag verwacht ik dat ze 120/130 rijden waar je 100 mag. Dat scheelt alweer iets in uitstoot. Ook zal het algehele verkeer langzamer rijden (dat zie je nu ook als het van 130 naar 100 gaat). Als de linkerbaan dan niet vrij is kan je ook niet doorrijden. Maar ik weet ook niet hoe de uitstoot reductie bepaald wordt. Als dat slechts een formule is gebaseerd op de maximumsnelheidreductie dan maakt het geen reet uit hoe hard iedereen rijdt natuurlijk. Geen idee in hoeverre ze dat dus actueel gaan meten. Als ze echt gaan meten en er is onvoldoende reductie doordat iedereen doorrijdt dan verwacht ik meer (traject)controles. | |
Red_85 | woensdag 13 november 2019 @ 08:31 |
Wat voeg jij toe dan? Kansloze noietszeggende onelineposts. Thats it. | |
erikkll | woensdag 13 november 2019 @ 08:35 |
Jouw reactie zegt al genoeg over je kennis. Accuzuur wordt alleen gebruikt in loodaccus, het type accu's dat in een normale auto zit. Het is bovendien gewoon zwavelzuur en 1 van de meest geproduceerde chemische grondstoffen ter wereld. | |
Red_85 | woensdag 13 november 2019 @ 08:37 |
Nee. Tuurlijk niet. Dat mag ook niet. Migranten moeten blijven binnenstromen als water in de Rijn. Meer mensen, meer huizen nodig, meer vervuiling... En daar mag je het niet over hebben hier in nws. Dan wordt het allemaal weggemod. Zie gisteren in het huizencrisistopic. NL is vooral goed in symptoombestrijding. De bron mag nooit worden benoemd of aangepakt worden. Lange tenen. Ofso. | |
#ANONIEM | woensdag 13 november 2019 @ 08:38 |
Sowieso is overbevolking een globaal probleem... | |
Red_85 | woensdag 13 november 2019 @ 08:43 |
Tegen de tijd dat ze daar achter komen, rijden de meeste klimaatneutraal en zullen afdwingende maatregelen zich nauwelijks terugverdienen. Dit is een maatregel die de kortzichtigheid van de politiek blootlegt. Maar net als het kwartje van kok, zal dit tot in de eeuwigheid blijven duren vrees ik. | |
Red_85 | woensdag 13 november 2019 @ 08:44 |
Jij rijdt 100% klimaatneutraal maak ik hier uit op? | |
Glazenmaker | woensdag 13 november 2019 @ 08:46 |
Reageer je altijd zo kinderachtig als iemand je wijst op een fout? | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 08:47 |
Nouja, er zijn natuurlijk nú korte termijn oplossingen nodig om de boel weer aan het draaien te krijgen. Dan is dit er eentje die relatief weinig pijn doet. | |
Red_85 | woensdag 13 november 2019 @ 08:54 |
Reageer jij altijd zo afwijkend als iemand je gewoon een vraag stelt? | |
Red_85 | woensdag 13 november 2019 @ 08:58 |
Die al lang niet meer van toepassing hoeft te zijn vanwege het steeds schoner worden van het wagenpark. Autos blijven uitstoten. Jep. Maar als bijvoorbeeld de bpm afeschaft wordt, zullen nieuwe en schone autos terugkomen voor de oudere. Zo gaat de uitstoot ook omlaag. En weer de subsidieregels toepassen op ev's, hybrides en andere klimaatneutralere voertuigen. Zet allemaal meer zoden aan de dijk qua uitstootvermindering in het verkeer. Maar dan nog, de werkelijk grote vervuilers worden totaal niet geraakt. | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 09:00 |
Grote vervuilers aanpakken doet ook veel meer pijn. Op den duur zullen we er niet aan ontkomen, maar nu is het zaak op korte termijn in ieder geval op papier een reductie te hebben zodat de bouw weer door kan gaan. Maatregelen die pijn doen of veel weerstand kennen zijn niet zomaar in te voeren. Dit soort pakketten kopen dus weer wat tijd. | |
BertV | woensdag 13 november 2019 @ 09:05 |
Gaan morrelen aan natura2000 locaties belooft niet veel goeds. Ik waardeer je positieve blik op de zaken, maar het is alles op papier. Rechts ziet business opportunities in linkse groene huichelarij. | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 09:09 |
Het gaat nu toch ook om reducties op papier? Het hele land staat stil. Dat moet zo snel mogelijk ongedaan worden, zelfs als dat betekent dat er truukjes gebruikt worden om op papier reductie te verwezenlijken. Daarna kan en moet er gekeken worden naar meer structurele en echte depositiereductie. En uiteraard gaan er mensen geld mee verdienen. | |
Glazenmaker | woensdag 13 november 2019 @ 09:12 |
Je stelde de vraag niet aan mij. Met je vraag was je je eigen ongelijk aan het ontwijken met een aanval. Een aanval die bovendien op stront slaat want zo'n beetje iedereen onder de 50 met enige verstand van computers of elektrische auto's had je kunnen vertellen dat ze geen loodaccu's gebruiken om te rijden, zonder zo'n auto te bezitten. Dus nogmaals: reageer je altijd zo kinderachtig? [ Bericht 0% gewijzigd door Glazenmaker op 13-11-2019 09:18:15 ] | |
BertV | woensdag 13 november 2019 @ 09:13 |
In het verlengde van dit trucje zie ik ook biomassa. De houtkap in Canada om hier op papier te voldoen aan reductie. De enige echte reductie is echt snijden in je economie. De haven, luchtvaart, de boeren Dat gaat NIEMAND ons nadoen. Ik zie alleen groene leiders die niet eens in hun eigen luxe willen snijden. | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 09:17 |
Dat geef ik ook al aan, zeker op stikstof niveau zal er structureel ingegrepen moeten worden de komende jaren. Vooral in de landbouw inderdaad, daar kan je grote klappers maken. Echter, dat soort maatregelen duren erg lang om in te voeren dus is het geen gek idee om voor de korte termijn wat kleinere maatregelen in te voeren zodat er in ieder geval weer vergunningen afgegeven kunnen worden etc. | |
Ringo | woensdag 13 november 2019 @ 09:54 |
Als je ziet hoeveel weerstand een kleine maatregel als deze maximumsnelheidverlaging al oproept, in weerwil van wetenschappelijke resultaten en rechterlijke uitspraken. Hoe kun je dan nu als politicus aansturen op écht structureel beleid tegen de macht van de winst- en groeieconomie, zonder in je eigen vlees te snijden? | |
Ringo | woensdag 13 november 2019 @ 10:03 |
Nu is het veel geroep om klein bier, en dat doen we alleen om het bouwen van huizen en wegen bureaucratisch te verantwoorden, binnen de marges van het stikstof- en PFAS-arrest. Anders gezegd, welke marginale maatregelen moeten we nemen om al het slechte dat we deden te kunnen blijven doen (net zolang totdat het echt niet meer kan)? | |
Lord_Vetinari | woensdag 13 november 2019 @ 10:14 |
De grenzen sluiten voor de arbeidsmigranten uit het oostblok met hun stinkende oude kolerediesels, die meer vervuilen en uitstoten dan heel Schiphol en de haven bij elkaar. En die geen wegenbelasting betalen waaruit zuiveringsmaatregelen betaald kunnen wworden. | |
DustPuppy | woensdag 13 november 2019 @ 10:15 |
De economie als geheel hoeft er niet onder te lijden zolang we flink investeren in echte hernieuwbare energie. De klappen zullen vooral in bepaalde sectoren vallen, maar een intelligent kabinet zou dit uit moeten kunnen balanceren met investeringen elders. | |
StephanL | woensdag 13 november 2019 @ 10:19 |
Persconferentie begonnen | |
zoost | woensdag 13 november 2019 @ 10:22 |
Afgelopen 5 jaar is NL met 500.000 mensen (met name migranten) gegroeid. Dat helpt ook niet echt, maar daar hoor je het kabinet niet over in relatie tot stikstof / CO2 / milieu. En dan ook stikstof. DE BRANDNETEL VERDRINGT DE ORCHIDEE!!!! OMPLANTING!!! De wereld verandert, mensen moeten niet zo hechten aan hoe het was in de jaren 50. | |
JeMoeder | woensdag 13 november 2019 @ 10:27 |
Ik begrijp mensen die huilen over een vmax van 100 km/u dus echt niet. Ten eerste rijd je veel zuiniger en ten tweede maakt het qua reistijd in een klein kutland als Nederland echt nauwelijks uit. | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 10:29 |
Het is ook kinderachtig geneuzel | |
NoPicNic | woensdag 13 november 2019 @ 10:30 |
Lastig om te begrijpen: "als we langzamer gaan rijden op de wegen, verschijnen er sneller woningen langs die wegen" | |
DustPuppy | woensdag 13 november 2019 @ 10:33 |
Vanaf wanneer gaan deze maatregelen in? | |
StephanL | woensdag 13 november 2019 @ 10:35 |
1 januari, ieder geval van de 100km/u als ik het goed begrepen heb. | |
zoost | woensdag 13 november 2019 @ 10:37 |
Ik sta toch altijd in de file, dus persoonlijk maakt het mij niet uit. Maar het gaat mij met name om de treurigheid van beleid, dat we nu echt de Nederland platleggen (Bouwprojecten) of saneren (Boeren) of snelheidsbeperkingen moeten opleggen vanwege: Brandnetel verdringt Orchidee (zouden die twee voorbeelden helemaal willekeurig gekozen zijn?). We moeten kiezen tussen een dichtbevolkt landje of een open natuurgebied. Combineren lijkt lastig. Ik ben absoluut tegen aantasting van het milieu, maar dit gaat helemaal nergens over. En ons kabinet weet niets anders dan deze maatregelen te verzinnen. Ik vind het treurig. | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 10:38 |
Hoezo is dat lastig te begrijpen? | |
JeMoeder | woensdag 13 november 2019 @ 10:43 |
Geen idee. Wellicht begrijpen mensen het verschil niet in langzamer als in snelheid en sneller als in tijd niet en kunnen hun hersenen dat niet verwerken? | |
NoPicNic | woensdag 13 november 2019 @ 11:10 |
Leg het causaal verband eens uit hoe het kan dat als auto's langzamer gaan rijden er sneller woningen verschijnen. | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 11:13 |
Als het ene minder stikstof uitstoot, kan het andere meer stikstof uitstoten. | |
Nicksanders | woensdag 13 november 2019 @ 11:34 |
De overheid die zelf fake problemen creëert en vervolgens mij kut oplossingen komt | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 11:37 |
De overheid heeft dit niet verzonnen. | |
Pleun2011 | woensdag 13 november 2019 @ 11:40 |
Waarom kiezen wij steeds weer voor politici die dit land slopen? Waarom is er nooit eens een heldere ziel die denkt: fuck Europa het belang van Nederland is wat telt. | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 11:43 |
Een Nexit is zéker niet in het belang van Nederland. Ziet ook het grootste deel van de bevolking in gelukkig. | |
Nicksanders | woensdag 13 november 2019 @ 11:44 |
Nee inderdaad want de lucht word niet steeds schoner. De auto's worden niet steeds schoner Plus overdag 100 rijden en in de avond weer 130 dat gaat echt minimaal verschil maken. Nu overdag flitsen gaat wel veel verschil maken misschien kunnen ze boetes weer verhogen als je 2 kilometer te hard rijd een zonder stikstof clausule. | |
Pleun2011 | woensdag 13 november 2019 @ 11:46 |
Ik pleit ook niet voor een Nexit maar vind dat Nederland vaker schijt aan Brussel moet hebben. Waarom moeten wij altijd het braafste jongetje van de klas zijn? Dit land gaat nog eens aan zelfhaat ten onder | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 11:48 |
Je moet op papier een reductie aan kunnen tonen. Dat kan heel makkelijk door nu de maximumsnelheid overdag te verlagen inderdaad. | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 11:50 |
Elk land heeft zich aan de stikstof te houden. En voor zover ik weet doen ze dat ook. Zo niet kan er een procedure gestart worden zoals ook tegen Nederland. Dat heeft niks met braafste jongetje te maken. Sterker nog, Nederland was helemaal niet zo braaf want ze hebben jarenlang de boel illegaal draaiende gehouden met wetgeving die niet toegestaan is. Daar heeft de rechter een stokje voor gestoken. | |
Pleun2011 | woensdag 13 november 2019 @ 11:51 |
Die rechter mag van mij vervolgd worden voor landverraad | |
BertV | woensdag 13 november 2019 @ 11:53 |
Te veel mensen op een klein oppervlak. Te weinig kerncentrales, te veel export van dierlijke producten, een te grote haven, staalindustrie. Dat is een goede mix voor veel rotzooi op de vierkante km. Weet je wat, we gaan 100 rijden, overdag dan eh. Kunnen we nog meer huizen bouwen. Persoonlijk denk ik dat bevolkingsbeperking en snijden in je eigen economische ontwikkeling de oplossing is. Maar... het zou nogal stom zijn om dit te doen, want niemand gaat volgen. Wat dat betreft gaan we er toch aan. *slikt antidepressiva | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 11:54 |
Misschien moet je je nog eens verdiepen in Montesquieu. | |
Lord_Vetinari | woensdag 13 november 2019 @ 11:58 |
Het verkankert wel je woon-werkverkeer, hoor. In de spits kun je normaliter tussen de files wat tijd goedmaken met 120 of 130. Met 100 schiet je daar geen kut mee op wardoor je reistijd gewoon langer is en je nog vroeger van huis moet om op tijd tw komen. En 's avonds naar huis ben je gegarandeerd later dan anders. | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 11:58 |
Hoe snel kan je die kerncentrales bouwen dan? Er is nú een eenvoudige en snelle oplossing nodig om de boel van het slot te krijgen. Prima dus om 100 te gaan rijden. Verder met je eens dat er ondertussen ook lange termijn planning moet komen. Maar deze maatregel is er voor de korte termijn om snel een oplossing te hebben. Veehouderij staat ook op het lijstje in dit pakket overigens. | |
JeMoeder | woensdag 13 november 2019 @ 11:59 |
Christus te paard zeg... Wanneer er MINDER stikstof door wegverkeer wordt uitgestoten, ligt de woningbouw niet meer stil en kan er dus EERDER begonnen worden met bouw, waardoor de woningen SNELLER klaar zullen zijn dan wanneer er LATER zou zijn begonnen met de bouw van die woningen omdat het wegverkeer MEER stikstof zou uitstoten die de ruimte voor woningbouw zou innemen. Hoe moeilijk kan het zijn zeg. | |
Pleun2011 | woensdag 13 november 2019 @ 11:59 |
Neuh..heb rechten gestudeerd dus ik weet er alles van. Ook bij scheiding der machten en checks en balances kan je nog wel een landverrader zijn als rechter of politicus. | |
Lord_Vetinari | woensdag 13 november 2019 @ 12:02 |
Waarmee maar wweer bewezen is dat Rechten het lachertje onder de studies is. Als je daar met zo'n waanzinnig wereldbeeld vanaf komt en gewoon met termen als 'landverrader ' gooit omdat iemand iets doet wat je niet aanstaat, dan ontbreekt er toch wat aan die opleiding. What's next? Met eeen groep Rutte gaan aanvallen en lynchen op het Groene Zooitje, net als met de De Witten gebeurd is omdat ze beslissingen namen die de mensen niet aanstonden? | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 12:03 |
Als jij echt rechten gestudeerd hebt en een beetje hebt opgelet snap ik niet dat je een rechter die deze uitspraak doet een landverrader kunt noemen . Of zeg je dat hij gewoon schijt moet hebben aan (Europese) wetgeving omdat dat beter uitkomt voor de bouw en industrie? | |
Nicksanders | woensdag 13 november 2019 @ 12:04 |
Dus is het toch symboolpolitiek | |
JeMoeder | woensdag 13 november 2019 @ 12:05 |
Gemiddelde woon/werk afstand in Nederland is zo ongeveer 25 km. Wanneer je dan 130 rijdt ipv 100, over de gehele afstand, win je net aan 3 minuten. Lijkt me sterk dat alle woon/werk op de snelweg wordt gereden, dus ga maar uit van een tijdswinst van maximaal 2 minuten. Welke debiel maakt zich druk om die 2 minuten? En ook de tijd die je zou willen goedmaken vanwege een file is dus volledig verwaarloosbaar. Pure gevoelskwestie die totaal los staat van de feiten. | |
Pleun2011 | woensdag 13 november 2019 @ 12:05 |
Ik weet heus wel hoe het werkt maar ik zou er anders mee omgaan. Net zoals ik anders zou omgaan met migratie, maar dat is een ander thema. | |
Pleun2011 | woensdag 13 november 2019 @ 12:06 |
Het laatste | |
JeMoeder | woensdag 13 november 2019 @ 12:07 |
Je hebt als rechter niets te zeggen over de thema's, daarvoor zit je niet op de rechtsprekende stoel, dan zou je wetgevende macht moeten zijn. Helaas. | |
JeMoeder | woensdag 13 november 2019 @ 12:07 |
Dat dwazen zoals jij een rechtenstudie doen zeg De tering. | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 12:08 |
Jij had het over een fake probleem dat door de zelf is bedacht. Die stikstofwetgeving is echter niet door de overheid bedacht. | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 12:08 |
| |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 12:09 |
Ik had al het vermoeden dat de lessen Trias Politica facultatief waren | |
Pleun2011 | woensdag 13 november 2019 @ 12:10 |
Ik zit hier ook niet als jurist hee. Het moet wel leuk blijven. 😂 | |
JeMoeder | woensdag 13 november 2019 @ 12:10 |
Daar lijkt het wel op. Volgens mij heeft hij op internet de lessen 'Staatskunde Volgens De Yong-Il Dynastie' van de Pyongyang Universiteit gevolgd ofzo. | |
Red_85 | woensdag 13 november 2019 @ 12:10 |
Met 0,34% totale reductie Echt. Wat een land. | |
JeMoeder | woensdag 13 november 2019 @ 12:12 |
Dit is een beetje zoals Kuzu in de kamer: hij zit er zogenaamd niet als Erdoganslaafje, maar hij is het wel en hij denkt ook als een schoothondje van Erdolf. Daarom maak ik me ook zorgen om mensen zoals jij, die tegen trias politica zijn maar toch deel zouden willen nemen aan de rechtsprekende macht. | |
JeMoeder | woensdag 13 november 2019 @ 12:14 |
Het gaat even niet om de zin en de onzin, maar om de realiteit. Dat de user die ik quotte niet begrijp hoe een en ander in elkaar steekt kon ik dan weer niet begrijpen. | |
Red_85 | woensdag 13 november 2019 @ 12:14 |
Op papier inderdaad. Wat er in andere landen gebeurd, maakt geen flikker uit. Lekker de totale bossen in canada naar de tyfus kappen om het vervolgens te verschepen met stookolieschepen en verbranden in NL'se ovens voor het opwekken van 'schone' energie. Ja. Echt. Super. Op papier. Maar de aarde zelf, waar het uiteindelijk om draait, schiet er niets mee op. Logica van politici. | |
Pleun2011 | woensdag 13 november 2019 @ 12:14 |
Heb een degelijke opleiding gehad bij de Erasmus in Rotterdam met gemiddeld een 8 als cijfer, afstudeerrichting staats- en bestuursrecht 😂. Maar als ik eerlijk ben..ik vond er geen kut aan. | |
Red_85 | woensdag 13 november 2019 @ 12:15 |
Ik stel gewoon een vraag omdat niets klimaatneutraal is. Zelfs niet accu auto's. Alles is vervuilend. Waarom kom jij dan? | |
Red_85 | woensdag 13 november 2019 @ 12:15 |
Misschien ook in het aantal mensen. NL is een krimpland gezien de eigen bevolking. Waarom moet het hier groeien? Waarom? | |
Red_85 | woensdag 13 november 2019 @ 12:17 |
Inderdaad. De zin en de onzin. De onzin van de gemaakte uitstoot 'crisis' en de zin van maatregelen die wel zoden aan de dijk zetten die geweigerd worden aan te pakken. Gaat nergens over dit. | |
JeMoeder | woensdag 13 november 2019 @ 12:19 |
Met je eens, maar daar ging het in de discussie tussen hem en mij niet om... | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 12:20 |
Dit gaat allemaal weer niet over het probleem dat hier speelt: Stikstof. Deze Europese wetgeving is nou eenmaal de realiteit waar nu een oplossing voor moet komen. Die wetgeving gaat ook niet veranderen. En dan is snelheidsreductie een simpele maatregel om de boel vlot te trekken. Prima dus. | |
Red_85 | woensdag 13 november 2019 @ 12:27 |
Exact. Een maatregel die nergens toe gaat leiden omdat het wagenpark al schoner wordt door de ontwikkelingen die gaande zijn. Dus blijven de hoogovens, dsm, moerdijk, pernis, botlek, eemshaven kolencentrales, biocentrales, havens, luchthavens en migratie buitenschot. Is dus niet prima, want de werkelijke shit wordt niet opgelost. | |
DustPuppy | woensdag 13 november 2019 @ 12:29 |
Het ging hier om de quick wins. Je snapt dat je die niet hebt bij de zware industrie? | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 12:32 |
Hoe vaak moet ik mezelf nog herhalen? Jij hebt het over het grotere plaatje. Iedereen inclusief ik is het met je eens dat dat ook aangepakt moet worden in het kader van CO2 en het klimaat. Daar gaat het hier helemaal niet over. Het gaat hier niet over CO2 en het gaat hier niet over het klimaat. Er moeten NU maatregelen komen om de STIKSTOFdepositie te reduceren omdat alles nu plat ligt. Hoe lang denk je dat het duurt om Schiphol plat te leggen, wat daar de schade economisch van is, en uiteindelijk levert het niet eens zoveel meer stikstofreductie op als de snelheidsverlaging. Anders gezegd, hoe zou jij, op korte termijn, de stikstofproblematiek oplossen zodat er komende tijd weer vergunningen afgegeven kunnen worden? Of vind je dat we het land nog wat langer op slot moeten laten omdat er ook klimaatproblemen zijn? Het zijn ongerelateerde zaken. | |
Red_85 | woensdag 13 november 2019 @ 12:33 |
Iedereen moet mee doen aan de 'crisis'. Behalve de echte vervuilers. Laat anderen het maar oplossen. Dit voegt juist niets toe, niet op korte termijn, niet op lange termijn. Bovendien is de uitstoot niet iets wat op korte termijn er toe doet, maar juist op de lange termijn. Straks rijden we allemaal elektrisch of mogen we niet meer verplaatsen. Terwijl de industrie lekker doorstookt. En straks maar afvragen waarom de uitstoot nog niet achteruit is gegaan. | |
DustPuppy | woensdag 13 november 2019 @ 12:33 |
Again.....quick wins! | |
michaelmoore | woensdag 13 november 2019 @ 12:35 |
I'm vind het prima better stiksto en. PFAS dan huizenbouw | |
Red_85 | woensdag 13 november 2019 @ 12:35 |
Deze hele korte termijn stikstofreductie blabla crisis is onzin. Het gaat niet om de korte termijn. Of ik 130 of 100 rijdt, gaat voor de aarde niks schelen. 0,34% in NL, dus laten we zeggen 0,000000034% op het totaal van deze aardbol. Maatregelen die op de langere termijn zoden aan de dijk zetten. Dat is wat noodzakelijk is. Niet iets wat alleen tot aan de volgende verkiezingen werkt. | |
Red_85 | woensdag 13 november 2019 @ 12:36 |
Kijk eens eu, wat wij gedaan hebben, mogen wij nu een sticker? Onzin. | |
dagobertE6 | woensdag 13 november 2019 @ 12:37 |
Goed zo kabinet | |
Glazenmaker | woensdag 13 november 2019 @ 12:37 |
Ik ben op zoek naar kleuters op fok. | |
Red_85 | woensdag 13 november 2019 @ 12:38 |
Ah, zo. | |
DustPuppy | woensdag 13 november 2019 @ 12:38 |
Je kunt het ook gewoon niet willen snappen, Red. | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 12:38 |
Hoe wil jij dan zorgen dat komend jaar weer gebouwd mag worden als je ALLEEN MAAR lange termijn maatregelen wilt nemen? | |
Red_85 | woensdag 13 november 2019 @ 12:41 |
Ik snap het wel. Dat deze maatregelen geen flikker toevoegen aan het oplossen van het werkelijke probleem. Snap jij dat wel? Om even in dit soort termen verder te gaan. | |
Red_85 | woensdag 13 november 2019 @ 12:41 |
Door te stoppen met het creëren van deze onzin crisis'. | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 12:42 |
En hoe gaat Nederland dat doen als het Europese wetgeving is? | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 12:43 |
https://www.facebook.com/events/723254051505459/ | |
DustPuppy | woensdag 13 november 2019 @ 12:43 |
Welk probleem moet deze nieuwe regelgeving oplossen? En doet die dat? Klaar. | |
Red_85 | woensdag 13 november 2019 @ 12:49 |
Dit 'probleem' is gemaakt. Door dezelfde politici die nu staan te koketteren dat ze het hebben opgelost met een mooi stukje tekst wat dit land en de wereld echt niet gaat redden op lange termijn. Totale onzin. En wij betalen er belasting voor. | |
Red_85 | woensdag 13 november 2019 @ 12:50 |
Wat je met alle eu wetgeving moet doen als het je niet zint als soevereine staat. Je eigen draai er aan geven. Wat ieder land doet. Behalve NL. | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 12:54 |
Neehoor, Nederland heeft absoluut zijn eigen draai eraan gegeven. Waardoor ze zich nog verder de stront in hebben gedraaid omdat dat dus niet was toegestaan. Dus we hebben nu Europese wetgeving en een uitspraak dat je eerst je stikstofdepositie moet reduceren voordat je vergunningen af mag geven voor projecten die stikstof produceren. Dat is de situatie die er nu ligt. Hoe ga je dan op korte termijn ervoor zorgen dat er weer vegunningen afgegeven kunnen worden? Met dit soort maatregelen dus. Dat is ook het enige doel van deze maatregelen, zorgen dat we weer kunnen bouwen. Daarnaast moeten ook plannen komen om CO2 uitstoot te reduceren, maar dat staat nogmaals helemaal los van het bouwprobleem. | |
xzaz | woensdag 13 november 2019 @ 12:56 |
| |
TheFreshPrince | woensdag 13 november 2019 @ 12:59 |
Accuzuur Je bent in de war met het soort accu. | |
TheFreshPrince | woensdag 13 november 2019 @ 13:00 |
Gisteren met 105km/u (waar mogelijk) terug gereden vanuit Amsterdam naar NO Friesland. Viel best mee, radio aan, lekker chillen. Verbruik was 8 liter op 100km. Dat is voor een 5-cilinder op benzine best netjes, normaal zou ik op 8.6 zitten op zo'n rit. | |
AQuila360 | woensdag 13 november 2019 @ 13:03 |
De eisen in de omringende landen zijn toch veel lager? Dat is wat mensen irriteert lijkt me/. | |
Dagoduck | woensdag 13 november 2019 @ 13:18 |
Komt er al een staking op het Malieveld? | |
TheFreshPrince | woensdag 13 november 2019 @ 13:19 |
De uitstoot (/ depositie) per hectare landoppervlak is in Nederland gewoon hoog. https://www.volkskrant.nl/wetenschap/nederland-heeft-zowat-de-hoogste-stikstofvervuiling-ter-wereld-klopt-dit-wel~b579862c | |
Dagoduck | woensdag 13 november 2019 @ 13:20 |
Tijd om meer land bij de bouwen dus. | |
TheFreshPrince | woensdag 13 november 2019 @ 13:21 |
Nah... Maar ruim 50% van het landoppervlak heeft een agrarische bestemming in Nederland. Laat dat even op je inwerken... ruim 50%... Daarmee produceren we 80% voor de export, 20% voor ons zelf... Op dat vlak kan de landbouw best wel wat krimpen, al begrijp ik dat je dat heel stapsgewijs moet doen (bijvoorbeeld boeren uitkopen die stoppen). | |
Nattekat | woensdag 13 november 2019 @ 13:21 |
Als je even heel goed nadenkt waarom dit is, zie je ook meteen in waarom dit een drogreden is. | |
TheFreshPrince | woensdag 13 november 2019 @ 13:23 |
Zeker geen drogreden als je ziet dat de grootste taartpunt door landbouw is, in combinatie met mijn vorige post. Jij bent altijd goed in het aanvallen van de boodschap of de boodschapper maar feiten, bronnen of goede argumenten laat je voor het gemak weg. | |
Nattekat | woensdag 13 november 2019 @ 13:24 |
Hoe zou het toch komen dat Nederland per hectare veel uitstoot? | |
TheFreshPrince | woensdag 13 november 2019 @ 13:26 |
Onderstaande foto klopt! Echter zou er moeten staan: met boeren 5x meer voedselproductie dan dat we in Nederland op kunnen maken. 80% is bedoeld voor export. En daardoor zitten we nu met een stikstofcrisis. | |
TheFreshPrince | woensdag 13 november 2019 @ 13:27 |
Lezen is niet echt je sterkste punt hè, dat staat in de post daarboven, zoals ik in de post die je quote ook al aangaf. | |
Nattekat | woensdag 13 november 2019 @ 13:27 |
En in het buitenland hebben ze geen landbouw? | |
TheFreshPrince | woensdag 13 november 2019 @ 13:30 |
Absoluut. Maar zoals ik zeg: ruim 50% van het oppervlak van Nederland heeft een agrarische bestemming. In feite hoeft maar 10% dat te zijn als je voor de Nederlandse bevolking produceert. Het probleem zit hem er in dat we als klein land de grootste exporteur van landbouwproducten zijn. Met als gevolg: En dat er stikstof uit het buitenland komt kan je uiteraard niet voorkomen maar de meeste depositie is sowieso heel lokaal. En je kan het leuk vinden of niet, maar om de boeren te sparen gaan we 100 rijden. | |
Nattekat | woensdag 13 november 2019 @ 13:32 |
En wie zegt dat in bijvoorbeeld Duitsland de verdeling niet ongeveer hetzelfde is? | |
#ANONIEM | woensdag 13 november 2019 @ 13:33 |
Ik woon in hartje Randstad, en heb zelden kunnen profiteren van 130 want er was 9 vd 10 keer was er file of had ik geen 130-weg op mijn route. Dus nee, ik ga het niet missen en het boeit mij niet. Ben al blij als ik op de rijksweg zonder file 90 kan rijden. | |
TheFreshPrince | woensdag 13 november 2019 @ 13:35 |
Die is in Duitsland niet ongeveer hetzelfde. | |
VoMy | woensdag 13 november 2019 @ 13:38 |
Ietsjes andere taart vanwege emissie vs. depositie, maar mooi plaatje desalniettemin. | |
TheFreshPrince | woensdag 13 november 2019 @ 13:40 |
Klopt, en het geeft alleen de verhoudingen, niet de absolute hoeveelheden per hectare. | |
Nattekat | woensdag 13 november 2019 @ 13:52 |
En toch veel minder uitstoot per hectare, hoe zou dat toch komen? | |
Metro2005 | woensdag 13 november 2019 @ 14:00 |
In een democratie ben ik bang dat dat niet gaat lukken. Mensen zijn veel te kortzichtig en milieu is een ver-van-mijn-bed show voor velen. | |
NoPicNic | woensdag 13 november 2019 @ 14:27 |
Dus als auto's langzamer gaan rijden, verschijnen er sneller woningen? Geloof je dat zelf? Volgens mij hangt dat af van of er genoeg bouwvakkers zijn om te bouwen. | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 14:30 |
Op het ogenblik zijn toch echt de vergunning afgiftes de bottleneck | |
opgebaarde | woensdag 13 november 2019 @ 14:37 |
Zonder de compensatie kun je wel honderdduizendmiljoenmiljard bouwvakkers hebben, dan nog wordt er 'niet' gebouwd. | |
pussycatdoll | woensdag 13 november 2019 @ 19:14 |
https://www.facebook.com/events/723254051505459/ Dit is de enige reactie die ik kan geven. Wat een kansloze pauperbende. | |
VoMy | woensdag 13 november 2019 @ 19:17 |
Wat is er mis met deze maatregel? Edit: nvm. Verkeerd begrepen. [ Bericht 1% gewijzigd door VoMy op 13-11-2019 19:27:02 ] | |
StarmanFR | woensdag 13 november 2019 @ 19:18 |
Ik ben toch benieuwd of er inderdaad ook nu écht serieuze demonstraties van automobilisten komen. | |
#ANONIEM | woensdag 13 november 2019 @ 19:21 |
Dat ze 's ochtends en 's avonds massaal langzaam gaan rijden ? | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 19:23 |
| |
pussycatdoll | woensdag 13 november 2019 @ 19:23 |
Express 100km/u rijden in de derde versnelling en zo dus extra uitstoot veroorzaken, wat daar mis mee is? Waarom zou je als persoon voor extra uitstoot willen zorgen? . Alleen omdat iemand het niet eens is met deze maatregel hoef je de planeet niet nog verder te belasten. Dat bedoelde ik. Ik ben het eens om de maximale snelheid naar 100 te verlagen, en zelf al zou ik het er niet mee eens zijn dan zou ik zeker niet meedoen aan zo´n pauperactie. | |
opgebaarde | woensdag 13 november 2019 @ 19:23 |
Niks, als je in groep 3 zit en ontevreden bent over de anderen die ook in dezelfde zandbak zitten. | |
Straatcommando. | woensdag 13 november 2019 @ 19:24 |
Op de radio vanmiddag. Het Nederlandse wagenpark is verantwoordelijk voor 6.xx procent van de totale stikstofdioxide uitstoot. Deze maatregel zorgt ervoor dat dat met enkele tienden van een procent zal dalen. ! | |
Lord_Vetinari | woensdag 13 november 2019 @ 19:26 |
Wauw. Vette bek dus. Dat is het wel waard om het hele woon werkverkeer te frustreren. | |
Janneke141 | woensdag 13 november 2019 @ 19:26 |
Was een paar weken geleden al een of andere wetenschapper die dat had uitgerekend. Het kabinet heeft niet de ballen om de agrarische sector of de luchtvaart aan te pakken, dus dan mag de burger het maar weer ontgelden. Dit gaat de VVD trouwens wel een hoop stemmen kosten denk ik. | |
VoMy | woensdag 13 november 2019 @ 19:26 |
Ow, zo. Ik dacht dat het Facebookevent je reactie was op dit verhaal. Maar je reactie was gericht op het facebookevent. Dan snap ik het weer. | |
VoMy | woensdag 13 november 2019 @ 19:27 |
Dat doen ze dus ook niet. Deze maatregel gaat het gemiddelde woon werkverkeer ook nog eens helpen. Win-win. | |
saparmurat_niyazov | woensdag 13 november 2019 @ 19:29 |
Ja, dat was al bekend. Een reductie van 0.2% in het gunstige geval, zoiets. Vandaar dat ik me afvraag of je niet voor heel lange tijd van dit probleem af zou zijn als je meerdere volle procenten zou kunnen besparen door wat boeren een zak geld te bieden. | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 19:29 |
Luchtvaart aanpakken levert net zo weinig, zo niet minder op dan deze maatregel. Agrarische sector dan weer wel. Maargoed, met het pakket zoals het er nu ligt lijkt er weer gebouwd te kunnen gaan worden, dus wat dat betreft is het wel effectief. | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 19:30 |
Boeren uitkopen is ook onderdeel van het pakket toch? | |
saparmurat_niyazov | woensdag 13 november 2019 @ 19:32 |
Behoort tot de plannen op langere termijn, geloof ik. Kennelijk kan zoiets niet relatief vlot geregeld worden. | |
Morrigan | woensdag 13 november 2019 @ 19:34 |
Ik weet niet of het de VVD veel stemmen gaat kosten, maar als straks blijkt dat de boeren niks hoeven in te leveren, denk ik dat je veel boze burgers krijgt. | |
opgebaarde | woensdag 13 november 2019 @ 19:34 |
Jup en naar verwachting net voldoende om de bouw op korte termijn weer aan het werk te krijgen. Nu alleen nog even dat PFAS dingetje.... | |
Janneke141 | woensdag 13 november 2019 @ 19:35 |
Kan best, maar dan gaat het CDA dwars liggen. | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 19:40 |
Ik hoor voor elke verkiezingen mensen roepen dat de VVD nu toch echt zetels in gaat leveren. Gebeurt nooit. Zal nu niet anders zijn denk ik | |
Pleun2011 | woensdag 13 november 2019 @ 19:43 |
Omdat er geen enkel fatsoenlijk alternatief is | |
embedguy | woensdag 13 november 2019 @ 20:34 |
Vond hem wel humor , hartelijk om gelachen 😂
| |
Ringo | woensdag 13 november 2019 @ 20:47 |
Och jezus, daar is de frustratie en het zelfmedelijden van de Nederlandse automobilist weer. Doorgesnoven vinexlulloʼs zijn het, je zou ze toch een kutleven toewensen. | |
theunderdog | woensdag 13 november 2019 @ 20:50 |
Den kleinburger met zijn SUV | |
Straatcommando. | woensdag 13 november 2019 @ 21:10 |
Ik zie maar een gefrustreerd figuur hier hoor. Men mag blijkbaar niet de effectiviteit van een maatregel aan de tand voelen. | |
Red_85 | woensdag 13 november 2019 @ 21:17 |
Zit je zelf niet vol zelfmedelijden en frustratie? Gezien je posts zou het heel goed kunnen.... | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 13 november 2019 @ 21:24 |
En dan ook nog claimen dat een lagere snelheid voor meer opstoppingen zorgt en het verkeer minder veilig maakt. | |
Lord_Vetinari | woensdag 13 november 2019 @ 21:24 |
Die automobilist betaalt zich wel blauw aan belasting en accijnzen en parkeertarieven. Mag er dan ook verwacht worden dat je daarvoor wat terugkrijgt, bijvoorbeeld een infrastructuur die werkt? In plaats daarvan krijg je dit soort symboolpolitiek om je oren voor een niet bestaand probleem en mag je nog langer in je auto zitten om ergens te komen. | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 21:27 |
Het is geen niet-bestaand probleem, want er mocht toch echt niet meer gebouwd worden. Het is ook geen symboolpolitiek, want met deze maatregel mag er wel weer gebouwd worden. En dat kwartier eerder opstaan overleef je echt wel | |
Straatcommando. | woensdag 13 november 2019 @ 21:30 |
En vermenigvuldig dat kwartiertje nu eens met een, pak 'm beet, twee miljoen. Dat is 2 miljoen kwartiertjes per dag verspilling gaat aan reistijd. Je hoeft geen econoom te zijn om in te zien wat dat gaat betekenen. | |
VoMy | woensdag 13 november 2019 @ 21:37 |
Maar de gemiddelde spitsreiziger wint tijd hiermee. | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 21:37 |
Nou, laat ze dan maar eens investeren in een beter wegennet. Verdient zich direct terug dankzij een file-afname . Hoeveel meer winst is er eigenlijk gemaakt dankzij de ophoging van 120 naar 130? | |
Lord_Vetinari | woensdag 13 november 2019 @ 21:43 |
Welnee. Dat is een nep doekje voor het bloeden. Iemand die elke dag op de weg zit weet gewoon dat dit in de spits geen tijdwinst oplevert, maar je reistijd gewoon verlengt. | |
TheFreshPrince | woensdag 13 november 2019 @ 21:47 |
Het gaat niet om kwartiertjes. Gemiddeld legt men 13.200km per jaar af met een personenauto. Stel nu dat alle kilometers op een autosnelweg worden afgelegd (worden ze niet) en dat het altijd om 130km/u autosnelwegen gaat die nu 100km/u autosnelwegen worden en dat je die snelheid altijd kan rijden en nooit files hebt. Dus echt het meest optimale (niet bestaande) scenario. Dan rij je die 13.200 niet meer in 101,538 uren maar in 132 uren per jaar. 132 uren - 101,538 uren is 30,462 uren. 30,462 / 365,25 dagen = 0,0834 uren langer in de auto zitten. Dat is 5 minuten per dag dat je langer onderweg bent in het meest ongunstige geval waarbij je nooit file zou hebben en alle kilometers aflegt op een autosnelweg. Maar in de praktijk rij je natuurlijk niet alle kilometers 130 en heb je ook bebouwde kom, 80 wegen, autowegen, wegwerkzaamheden, etc. Laat het dus per dag per automobilist zo'n 2,5 minuut schelen aan reistijd. Vervelend en uiteraard vervelender voor iemand die héél veel in de auto zit maar niet onoverkomelijk. | |
TheFreshPrince | woensdag 13 november 2019 @ 21:48 |
Geen idee, er stonden in 2018 wel 20% meer files dan in 2017. | |
Drekkoning | woensdag 13 november 2019 @ 21:50 |
https://www.nu.nl/binnenl(...)maximumsnelheid.html Ik geloof mensen die ervoor gestudeerd hebben toch echt eerder dan jouw anekdotisch bewijs | |
Bocaj | woensdag 13 november 2019 @ 21:50 |
Net bij Jensen:
Nederland moet kapot, op zijn knieën gebracht worden... | |
Pleun2011 | woensdag 13 november 2019 @ 21:55 |
In Duitsland lachen ze ons uit. Terecht denk ik | |
opgebaarde | woensdag 13 november 2019 @ 21:56 |
Och en ook nu krijgt links weer de schuld !! | |
TheFreshPrince | woensdag 13 november 2019 @ 21:58 |
De grap is (even los wat je van die partij vindt): hadden we het beleid van de PvdD en de bio-industrie en megastallen echt aangepakt dan hadden we nu allemaal 130 gereden Maar "links" heeft het gedaan... het "linkse" VVD dat geen echte besluiten durft te nemen? 20% minder koeien, kippen, varkens, geiten en schapen en er is geen probleem met een te hoge reactieve stikstof depositie. En dan produceren we nog steeds 4x meer dan dat we in Nederland aan vlees consumeren. Maar nee, boeren hebben trekkers, dat is doodeng. Laten we de ME op bouwvakkers afsturen, die hebben geen trekkers! | |
Lord_Vetinari | woensdag 13 november 2019 @ 21:58 |
Door een RECHTS kabinet, ja. | |
Bocaj | woensdag 13 november 2019 @ 22:03 |
Leg maar eens uit dan! | |
Goldenrush | woensdag 13 november 2019 @ 22:24 |
Rottig want nu neemt het gehalte kankerverwekkende stoffen in onze omgeving af. | |
Goldenrush | woensdag 13 november 2019 @ 22:37 |
Minder kans op dodelijk letsel, rottig. [ Bericht 36% gewijzigd door Goldenrush op 13-11-2019 22:47:25 ] | |
LXIV | woensdag 13 november 2019 @ 22:38 |
Het kan best wel zijn omdat de doorstroming verbetert en er minder ongelukken gebeuren, dat de totale reistijd zelfs afneemt.. Verder denk ik dat al die mensen die nu een uur en straks een uur en 10 minuten in de auto zitten zichzelf eens moeten afvragen of ze sowieso niet beter dichtbij hun werk kunnen gaan wonen of werk zoeken dichtbij hun woning. Ik heb ook lange tijd een uur reistijd enkele reis gehad en toen het me eenmaal gelukt was om dichtbij te werken was dat echt heerlijk. In plaats van een uur of langer gefrustreerd in de file te staan, stap ik nu lekker op de fiets en ben na drie kwartier op mijn werk. Voel ik me goed bij. Als ik terugkom ben ik helemaal uitgewaaid en mijn werkzorgen vergeten!! Zoveel beter dan rijden. Bovendien heb ik een auto de deur uit kunnen doen, wat we minstens 2500 euro per jaar scheelt! | |
LXIV | woensdag 13 november 2019 @ 22:39 |
Dit moeten we ook nog doen. Want alleen die 100km tikt maar voor 0,01% aan of zoiets. Dus ja, welkom met minder koeien en varkens!! | |
embedguy | woensdag 13 november 2019 @ 22:59 |
Dankzij links hebben we die norm, als het aan recht zou liggen dan zou de bouw etc gewoon door kunnen en zouden we geen stikstofprobleem hebben gehad.
| |
opgebaarde | woensdag 13 november 2019 @ 23:01 |
Dankzij links? Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp. Bedoel je omdat er een links'iemand' naar de raad van state is gestapt?. | |
embedguy | woensdag 13 november 2019 @ 23:03 |
De stikstofnorm is links, rechts zou never-nooit niet de economie opofferen voor wat Nederlandse natuur. | |
Red_85 | woensdag 13 november 2019 @ 23:17 |
Ligt er aan wat voor remmen je hebt. Een zware bmw staat eerder stil bij dezelfde snelheid als een lichte fiat panda. | |
Red_85 | woensdag 13 november 2019 @ 23:19 |
Mensen werken niet meer 40 jaar voor 1 chef. Flexcontracten worden bij de vleet uitgedeeld en na 2 of 3 jaar mag je weer wat anders gaan zoeken. Leuk man, iedere 2 a 3 jaar moeten verhuizen dan. Weer een topidee, van de vvd. | |
TheFreshPrince | woensdag 13 november 2019 @ 23:48 |
Ik heb geprobeerd hier objectieve informatie over te vinden (remweg van beide voertuigen) maar tot dusverre niet gevonden. | |
Fir3fly | donderdag 14 november 2019 @ 00:13 |
Dit is niet waar. (Disclaimer, dit geldt voor iedere post van VoMy). | |
Bocaj | donderdag 14 november 2019 @ 00:20 |
| |
Sjemmert | donderdag 14 november 2019 @ 00:27 |
En wat voor banden je hebt. Goedkoop merk vs kwaliteit merk, dunne of brede banden. | |
VoMy | donderdag 14 november 2019 @ 01:11 |
Aldus iemand die alle experts van de wereld niet gelooft maar zn eigen huis, tuin en keukenredeneringen als onomstotelijk presenteert | |
Carlos93 | donderdag 14 november 2019 @ 01:13 |
Meer kans op doden is alleen maar goed. Hebben wereldwijd al een probleem met overbevolking, dan is dit tenminste nog een manier om daar iets aan proberen te doen. | |
Fir3fly | donderdag 14 november 2019 @ 01:19 |
Dit is slechts anekdotisch bewijs en kan dus genegeerd worden. | |
The_Emotion | donderdag 14 november 2019 @ 02:22 |
@VoMy papegaait elke wetenschapper na die in haar straatje past (mijn onderbuik zegt dat VoMy een vrouwelijk GL/D66 kutje is) Vooral mopperen op de rechtsere meningen, maar ook niet met alternatieven komen | |
The_Emotion | donderdag 14 november 2019 @ 02:31 |
Maar omdat we hier al druk maken om stikstof en plotselinge giftige stoffen, betekent eigenlijk dat we het gewoon goed hebben hier. | |
#ANONIEM | donderdag 14 november 2019 @ 02:36 |
Maar echt. Het is niet dat er nu duizenden mensen per uur dood neervallen door dat stikstof. [ Bericht 4% gewijzigd door Erasmus op 14-11-2019 02:37:17 ] | |
The_Emotion | donderdag 14 november 2019 @ 02:41 |
Volgens mij is Nederland het enige land in de wereld met een stikstofprobleem | |
The_Emotion | donderdag 14 november 2019 @ 02:44 |
En volgend jaar is er weer een ander stofje giftig, en dan worden ook weer dingen verboden en platgelegd. Met VoMy voorop om het goed te praten [ Bericht 41% gewijzigd door The_Emotion op 14-11-2019 02:58:27 ] | |
Drekkoning | donderdag 14 november 2019 @ 05:40 |
Ik geloof dat de verkeersdeskundigen het er over de hele linie wel mee eens zijn dat 100 ipv 130 lijst tot een betere doorstroom als het drukker is op de weg. | |
Ringo | donderdag 14 november 2019 @ 06:41 |
Volgens mij is Nederland het enige land dat een begin wil maken met de oplossing van het probleem. Maar doe vooral alsof jij het zo zwaar hebt. Met je maximumsnelheid . | |
michaelmoore | donderdag 14 november 2019 @ 07:03 |
Jawel als we er neks aan doen dan vergaat de wereld binnekort en krijgen we ziure regenen te veel gras | |
michaelmoore | donderdag 14 november 2019 @ 07:06 |
Je krijgt wel steeds nieuwe collegas die minder dan jij verdienen | |
#ANONIEM | donderdag 14 november 2019 @ 07:07 |
Is dit uberhaupt een criterium? | |
Red_85 | donderdag 14 november 2019 @ 07:16 |
En hoe helpt dat een maatschappij dan exact? | |
embedguy | donderdag 14 november 2019 @ 07:38 |
Dacht eigenlijk dat dit wel waar is lagere snelheid levert een betere doorstroming op en daardoor minder files. Spitsrijders zouden dan sneller kunnen zijn, iedere niet-spitsrijder is trager. | |
VoMy | donderdag 14 november 2019 @ 08:02 |
En aangezien de meeste mensen in de spits rijden, neemt de gemiddelde reistijd dus zelfs wat af.
| |
Loekie1 | donderdag 14 november 2019 @ 08:11 |
Hoe vaak en hoe lang wordt er nu 130 gereden door hoeveel auto’s per uuir? Volgens mij zet het allemaal weinig zoden aan de dijk. Stikstofgehalte zal minimaal dalen. Ik zou liever zien dat er meer 30 km gebieden komen in Amsterdam. | |
TheFreshPrince | donderdag 14 november 2019 @ 08:39 |
Maar die 30 zones hebben qua stikstof alleen effect in en rond Amsterdam... | |
Loekie1 | donderdag 14 november 2019 @ 08:41 |
Dat heeft volgens mij meer effect omdat er heel veel in Amsterdam blijft hangen, dan op een snelweg waar verder niets gebeurt een beetje minder stikstof in de lucht. [ Bericht 0% gewijzigd door Loekie1 op 14-11-2019 08:47:00 ] | |
Ringo | donderdag 14 november 2019 @ 08:42 |
Die maatregel is natuurlijk ook peanuts. Maar de VVD kan hem aan de huilebalkende achterban verkopen als een flinke aderlating. Ondertussen hebben we weer wat tijd gekocht en gebeurt er weer even helemaal niks, behalve dat we vrolijk kunnen doorgaan de wereld te verkankeren. Houzee! | |
TheFreshPrince | donderdag 14 november 2019 @ 08:44 |
Het gaat vooral om de stikstofdepositie, ofwel de (lokaal!) neerslaande reactieve stikstoffen als ammoniak (NH3-N) en stikstofoxiden (NOx-N). Het gaat eigenlijk helemaal niet om stikstof (N2) waar 80% van de lucht uit bestaat en wat overal ongeveer gelijk is. Eigenlijk is "stikstof" niet de juiste naam maar het leest wat makkelijker dan "ammoniak- en stikstofoxidenprobleem"... | |
Loekie1 | donderdag 14 november 2019 @ 08:48 |
Zijn de berekeningen bekend hoe ze ertoe zijn gekomen dat dit het effect heeft wat ze zeggen? | |
TheFreshPrince | donderdag 14 november 2019 @ 08:49 |
Ik heb de berekeningen niet liggen, ik zou ook niet weten of ik ze zou begrijpen. Ik weet wel dat... ...de Duitse meetmethode hier niet 1 op 1 overgenomen kan worden. | |
TheFreshPrince | donderdag 14 november 2019 @ 08:52 |
| |
Peligrosso | donderdag 14 november 2019 @ 08:53 |
Ik heb gisteren al even geoefend op 100km p/u, best chill. | |
Loekie1 | donderdag 14 november 2019 @ 08:54 |
Ipv tien gebakjes eet BV Nederland nu 9,75 gebakjes per dag. Maar blijf toch moddervet. In feite moeten alletien gebakjes eraf om gezond te blijven. Met het circuit van Zandvoort erbij worden het ondanks 100 rijden, 12 gebakjes per dag. | |
TheFreshPrince | donderdag 14 november 2019 @ 09:04 |
Dat valt ook wel mee, de natuur heeft zelfs stikstof nodig, planten doen het er goed op. Alleen doen snelgroeiende planten als de brandnetel en grassoorten het er extra goed op, en dat wil je net niet in natuurgebieden. De stikstofdepositie is sinds de jaren 90 zelfs zeer fors gedaald, door betere regelgeving voor boeren, o.a. mestbeleid maar ook schonere auto's, etc. Maar er zijn regels afgesproken om te voorkomen dat het niet weer oploopt en om daar aan te voldoen zit Nederland nu wat in een spagaat. Nederland is de grootste landbouwexporteur ter wereld (of 2e, afhankelijk van welke producten je daarin meeneemt). Maar op de kaart zijn we 1 van de allerkleinste landen. Zou je in Canada produceren wat we hier produceren, dan zou het geen enkele invloed op de natuur hebben. Maar we zijn een klein land waar ruim 50% van het landoppervlak in gebruik is voor landbouw en veeteelt (van kas tot bloembollen en van koeienstal tot suikerbiet). Daarmee exporteren we 5x meer dan dat we zelf nodig hebben. De vraag is, met alle problemen die dat geeft: moeten we dat wel willen? Moeten we willen dat we als Nederland 80% voor de export produceren terwijl we al zo'n klein land zijn? Moeten we willen dat we met z'n allen 100km/u gaan rijden omdat niemand tegen de boeren durft te zeggen "het moet minder"? Begrijp me goed, m'n beste vrienden zijn boer, ze werken hard, ik gun ze alles. Individueel is iedere boer een keiharde werker. Maar het zal minder moeten... Het circuit van Zandvoort heeft voor het overgrote deel alleen invloed op de directe omgeving, dat is het hele punt met stikstof. Er rijden daar straks 20 auto's, 7 uren lang, verspreid over 3 dagen. Dat gaat het probleem niet zijn. Het gaat voornamelijk om de verbouwing van het circuit. Zandvoort wordt er vaak bijgehaald maar uiteindelijk maakt het voor boeren of bouwprojecten in de rest van het land niets uit of het doorgaat of niet. Het is meer een onterecht gevoel van afgunst of "kijk dan, zij mogen het wel". Als Zandvoort binnen de regels blijft voor die omgeving, kan het gewoon doorgaan. [ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 14-11-2019 09:10:55 ] | |
Red_85 | donderdag 14 november 2019 @ 09:05 |
Wat een volslagen onzin om de f1 er bij te halen. Alsof in dat ene weekend 20% van de totale uitstoot wordt uitgestoten. | |
qajariaq | donderdag 14 november 2019 @ 09:06 |
Geloofd echt nog iemand dat die 100 km over stikstofuitstoot gaat? Waarom mag er in de nacht dan wel worden doorgereden? Overdag zijn er al heel weinig stukken waar je 130 mag rijden en de plaatsen waar je dat ongestoord een tien km achter elkaar kan doen zijn er feitelijk niet. Ik ben het geheel eens met de maatregel maar om andere redenen als dat ze claimen waarvoor het nodig is. Voor doorstroming en veiligheid zet het zoden aan de dijk. Voor CO2 ook nog een beetje maar wat betreft de NOx uitstoot is echt een druppel op een gloeiende plaat. De veeteelt als supervervuiler zal toch echt een bijdrage gaan moeten leveren anders wordt het echt niets. | |
TheFreshPrince | donderdag 14 november 2019 @ 09:08 |
Omdat er 's nachts vele malen minder auto's rijden (overgrote deel van Nederland ligt in bed) en het effect van 100 t.o.v. 130 dan minimaal is, is besloten om op die tijden 130 toe te staan. | |
Red_85 | donderdag 14 november 2019 @ 09:32 |
Dat is voor iedere auto weer verschillend. Hangt af van remmen, slijtage, banden, gewicht... blabla. | |
Nicksanders | donderdag 14 november 2019 @ 09:32 |
Als je schonere groene lucht wilt moet je misschien niet met je kop in Amsterdam gaan wonen maar verhuizen naar het oosten. Allemaal dezelfde figuren in Amsterdam willen wonnen en vervolgens klagen dat het minder groen is dan in het oosten | |
Elan | donderdag 14 november 2019 @ 09:35 |
De Duitsers hebben geen last buitenlandse stikstof, omdat dat hier niet bij staat.... | |
Nicksanders | donderdag 14 november 2019 @ 09:36 |
En overdag kunnen ze weer lekker flitsen en binnenkort boetes verhogen i.v.m te hard rijden en je de mede oorzaak bent van de stikstof. | |
TheFreshPrince | donderdag 14 november 2019 @ 09:42 |
Huh? | |
Nicksanders | donderdag 14 november 2019 @ 09:44 |
Jij denkt dat ze nu niet weer extra gaan flitsen op trajecten waar je eerst 130 mocht en straks maar weer 100. Dat levert genoeg extra boetes op. En die kunnen ze volgend jaar weer verhogen onder de noemer ja mensen blijven te hard rijden zo lost het stikstof probleem nooit op dus gaan we ze (nog) harder beboeten. | |
TheFreshPrince | donderdag 14 november 2019 @ 10:04 |
Het is niet zo dat er ineens flitsauto's (en agenten om daarin te zetten bijkomen), handhaving gaat best lastig worden. Daarnaast wordt dat tegenwoordig al snel omgeroepen op de radio, zijn er fllitsapps en mijn navigatie waarschuwt ook al voor mobiele flitsers. | |
Nicksanders | donderdag 14 november 2019 @ 10:09 |
Dat is ook waar maar de mensen die ze inzetten zullen ze sneller daar inzetten. Verder met flitsapps is de pakkans klein tot nihil. Maar neemt niet weg dat ze het proberen, en het levert blijkbaar nog steeds genoeg op. | |
Bocaj | donderdag 14 november 2019 @ 10:24 |
Duitsers gniffelen om nieuwe Nederlandse maximumsnelheid. | |
Bocaj | donderdag 14 november 2019 @ 10:26 |
Het kan natuuuuuurlijk nog gekker! Onderzoek: provinciale weg naar maximaal 60 kilometer. | |
Bocaj | donderdag 14 november 2019 @ 11:34 |
Hoor net in het debat dat D66 pleit voor 130 rijden voor elektrische auto's... Alsof het opwekken van elektriciteit geen stikstof oplevert.... 130 rijden is eerder accu leeg! Daar komt dan de aap uit de mouw... het moet en het zal zodat er meer elektrische auto's worden gekocht! Het is drukken en doordrukken!!! |